Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vid. Boze buurtbewoners bij azc-inspraak Overvecht

Als je twee werelden parallel lijnrecht diagonaal overdwars tegenover elkaar in één zaal wilt zien, moet je tegenwoordig op azc-inspraakavonden zijn. Maandagavond was er zo eentje, in de prachtwijk Utrecht Overvecht. Daar moet een "tijdelijke noodopvang" komen voor vluchtmigratiezoekers, maar uiteraard wil de buurt de nieuwkomers liever op een armlengte afstand houden. Het standaard protocol ontvouwde zich: jasjedasjes van de gemeente konkelefoezelen een COA-kamp in een kansenwijk, buurtbewoners van de sociale onderklasse reageren woedend (want hun jonge kinderen en oude ouders krijgen niet de vijfsterren alles voor gratis en de rest voor niks luxebehandeling die de uitheemdiërs allemaal wél krijgen) en op zo'n inspraakavondje komen al die werelden bij elkaar om langs elkaar heen te sussen, soebatten en schreeuwen. Hoogte- cq dieptepuntje: wanneer de sprekermevrouw op 6 minuut 20 doodleuk zegt "Het zijn mensen zoals u en ik." Dat was niet zo'n slimme opmerking van die mevrouw. Want de rasechte Utrechters in Overvecht zijn misschien wat simpeler alsook taalvaardig wat minder behept zijn dan de bollebozen van het stadsbestuur. Maar ze benne niet gek.

Reaguursels

Inloggen

Zoals abdeslam ook vluchtelingen recruteerde bij het station in Budapest, zo zullen gefrustreerde asielzoekers in Utrecht ook gerecruteerd worden in de Al Fitrah moskee daar in de buurt. Als je ziet hoe ontevreden bewoners van noodopvangen elders in het land zijn, wordt dat een makkie.

Peniskokertje | 13-01-16 | 07:10

"Het zijn mensen zoals u en ik". Dat is een grove belediging jegens de lokale bevolking. Deze zogenaamde volksvertegenwoordigers hebben duidelijk een andere agenda: het zijn landverraders in dienst van Brussel.

wegrenner | 13-01-16 | 02:48

-weggejorist-

Staalplaat69 | 13-01-16 | 01:24

Gaat dit zo door in Nederland moet ik binnenkort ook maar vluchten.

Staalplaat69 | 13-01-16 | 01:24

Ik sprak voor de Kerst een Marokkaanse jongen die ik goed ken, overigens een topgozer (als je hem kent), helaas ook hij een waslijst aan "incidentjes", wat gek hè? Maarrr hij wist even haarfijn uit te leggen dat het dorp waar zijn familie vandaan komt en gedeeltelijk nog woont, compleet maar dan ook COMPLEET uitgestorven is. De meeste hebben de route Turkije (€2500) genomen, degene die meer te besteden hadden namen de boot (€7500). Alle neven zijn inmiddels onder ons, en dit is het verhaal van één, overigens geen klein, dorp, tel uit je winst...

Ik voel trouwens wel iets voor een georganiseerd samenkomen van hogeropgeleiden, al dan niet om een beginnende revolutie te ontketenen cq. in het zadel helpen. Er zou eigenlijk een soort van stichting opgericht moeten worden waarin we rechtsmensen en hun familie financieel/intellectueel zekerheid bieden voor als zij uit de comfort-zone van hun middenklasse auto en universitaire baan komen, als gevolg van dat ze hun kop boven het maaiveld dienen uit steken en door de linkse gutmensch worden neer gesabeld.

Laten we het gaan uitwerken. Denk mee. A Better world starts with your own dreams.

Staopenvecht | 13-01-16 | 00:55

Wel een opmerking over de volgende tekst : al vind ik ook dat je mensen uit moet laten praten.

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon je klep te houden als iemand aan het woord is. Wat een asociale mensen.

Deze mensen hebben zorgen, en hebben genoeg meegemaakt waardoor ze dit uiten. Het zal ook zeker niet de eerste keer zijn, dat er meer verloedering in hun wijk plaats heeft gevonden en dat de afgelopen migraten stroom nog steeds niet is opgelost, zelfs niet naar 4 generaties.

In nederland hoor je niemand over mensen die zich aan kunnen passen. Maar heel nederland weet dat deze mensen zich niet aan kunnen passen, door hun overtuiging.

Daar kan je heel veel energie in steken, maar zal het niet gaan worden. Op dit moment zijn het alleen maar de mannen die hier komen.
De rest komt later om ons verder uit te zuigen.

nononse | 13-01-16 | 00:16

Je moet het maar durven als overheid.
Een asielzoekerscentrum neerzetten in de gooi- & vechtstreek.
reaguurbot | 12-01-16 | 08:37

Ehm, de AZC Crailo zit al jaren in het Gooi (op grens Laren, Blaricum, Bussum)
Duckduckgo / google is je vriend, maar als je lui bent, hiero: www.dichtbij.nl/t-gooi/regionaal-nieuw...

st33f | 12-01-16 | 22:34

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon je klep te houden als iemand aan het woord is. Wat een asociale mensen. Dan krijg je ook nog eens de standaard leuzen; zet ze lekker in je eigen achtertuin, zij krijgen alles, ouder liggen 24 uur in een pamper... Het gaat maar door. Verdiep je eens in de vluchtelingen en wat zij meemaken. Nee, het zullen vast niet allemaal lieverdjes zijn, maar wat loopt er in je eigen wijk rond? En voor ieder die denken dat zij het slecht hebben of worden achtergesteld, ga eens een maandje naar Syrië en denk dan na of je nog steeds dezelfde mening hebt.

JanJ | 12-01-16 | 20:25

Het aantal Hollanders die gaan emigreren zal in 2016 fors stijgen. Dat zijn goedopgeleide mensen met een drive voor een beter sociaal en financieel leven.
.
Overigens zitten tussen de Hollandse emigranten veel ondernemers. Die willen niet meer ondernemer zijn in Nederland. En dat zijn juist de mensen die aansturen en inhoud geven aan de economie.
duitse herder | 12-01-16 | 10:31

Helemaal mee eens ik schreeuwde dit al jaren geleden ,met al die belastingen en het overige van het legaal stelen en nu met de Import van nieuwe uitkeringen verlaten de netto betalers het land , Nederland wordt als het zo door gaat de grootste no go area van de EU het plaatje van een droog woestijn met niks te vreten zie ik al voor me , mijn planning had ik al alleen voor over 5 jaar hoop dat ik dit nog ga redden .

Jetstream | 12-01-16 | 20:25

@EefjeWentelteefje | 12-01-16 | 16:46 "Dus ja, ik snap deze mensen wel."
.
Goed verwoord. Mee eens.

ben kokhals | 12-01-16 | 18:47

Zo te horen was Tineke Schouten er ook bij als haar typetje Lenie uit de Takkestraat.

Hilarisch!

Jovcho | 12-01-16 | 18:45

@Kami sama. Daar heb je helemaal gelijk in. Ook dat verbaast mij altijd weer. Dat er b.v. geen protest is tegen het miljarden verslindende Brussel. Dat Nederland nu voor een goede 200.000 Eur. per dag het baasje mag spelen over Europa. Rutte, the pupped of the pupped masters. Het mag wat kosten. Dat er geen commentaar van het gewone volk komt is natuurlijk omdat ze geen besef hebben van wat er gebeurd, stomweg omdat het een ver van mijn bed show is. Het interessert ze niet. Des te meer wel zo prettig dat ze hun stem laten horen wanneer zij direct geconfronteerd worden met de gevolgen van de zieligheidsindustrie.

forecastle | 12-01-16 | 17:21

Als zelf zijnde bewoner van een "prachtwijk" (Kanaleneiland, wel het "goede" gedeelte gelukkig, bij makelaars aangeduid als Transwijk ;-) ), mijn 2 centjes.

Utrecht dumpt al jaaaaaaaarenlang alle 'probleemgevallen' in zwakke wijken, met als gevolg, nòg zwakkere wijken. En maar blijven wegkijken. Wietplantage? Ontplofte woning? Straatroof, overval op een supermarkt? Tegenwoordig is het 99% zeker dat het een 'dreef' betreft, oftewel de wijk Overvecht (ja, met Kanaleneiland gaat het de laatste jaren beter, anders was ik er dus niet gaan wonen). Wie ook maar enigszins de mogelijkheid krijgt om 'm te smeren uit Overvecht, die doet dat ook.

Helaas zit dit land inmiddels vol met zo'n 1.000.000 werklozen, waaronder ook veel autochtonen, die ooit netjes hun eigen centjes verdienden (en belasting betaalden). Deze mensen KUNNEN niet meer weg en staan met hun rug tegen de muur, kunnen alleen maar toekijken bij het wanbestuur van de gemeente. Geen wonder dat ze tokkie-gedrag gaan vertonen. Deze mensen zijn wellicht niet de crème-de-la-crème van de NL bevolking, maar ze hebben donders goed door dat met iedere gelukszoeker die er binnenkomt, de bezuinigingen, kortingen op WW, toeslagen, enzovoorts toenemen. Het is heel simpel: uiteindelijk kan iedere euro maar één keer worden uitgegeven.

Dus ja, ik snap deze mensen wel.

EefjeWentelteefje | 12-01-16 | 16:46

Nou de massale ME vertegenwoordiging alsmede de opstootjes worden schromelijk overdreven. Er was niet zoveel aan de hand gisteren.
Vandaag staat de wijk wel vol met stillen, wat een beetje apart is.
Ik verwacht dat de 21e, de 2e infoavond in Overvecht, wél uit de hand gaat lopen.

Eat more sushi | 12-01-16 | 16:08

ik zag geen massale ME vertegenwoordiging.
of patrouilleert deze al standaard rond in Overvecht en zijn ze 'binnen handbereik'?

neetegenpvda | 12-01-16 | 15:28

@Littlebird 12.52
Schreeuwen is niet de laatste kaans maar de 1 na de laatste.......

pennestront | 12-01-16 | 15:08

Die overvechters die zien het gebeuren. Mensen met een iphone krijgen gratis gezondheidszorg en mensen zonder betalen maandelijks een dure verzekering en een eigen bijdrage van 385 eu om te beginnen. Daar kun je als wethouder met een dik inkomen over lachen maar dat maakt het alleen maar schrijnender.

belo | 12-01-16 | 14:50

Inderdaad, @Ben Kokhals, is het tijd dat als de overheid het laat afweten voor de burgers en de primaire taken en belangen niet meer kent en wil uitvoeren, dat de burgers zich opnieuw moeten organiseren. De democratie in Nederland is verloren gegaan toen het kabinet Balkenende ons de EU ingedouwd heeft en van die dictatuur kunnen we ons los maken. Er is 1 partij voorstander van.

belo | 12-01-16 | 14:39

Roed | 12-01-16 | 09:25
Ben jij er zo 1? En wat als volledige werkgelegenheid gewoon helemaal niet bestaat?
Ing. Van der Pik | 12-01-16 | 09:2

Er is een verschil tussen geen baan hebben en geen baan willen hebben (omdat je salaris dan je uitkering en toeslagen niet overstijgt). Er zijn genoeg banen, niet voor elk beroep, maar ze zijn er wel.

Roed | 12-01-16 | 14:24

"Het zijn mensen zoals u en ik".

Dat is het hem nou juist.
Het is niet waar.

Het zijn mensen die totaal anders zijn zoals u en ik.

Op zich is "anders" niet per se slecht.
Natuurlijk niet.

Maar de meesten van deze mensen zijn 'anders' in negatieve tot zeer negatieve zin:

- Ze komen uit een wereld die hen de westerse levenswijze heeft leren minachten, zo niet haten;

- Ze komen uit een cultuur waarin geweld en intimidatie als 'oplossing' van meningsverschillen als normaal en legitiem worden beschouwd;

- Ze zijn islamitisch gedeformeerd, en in feite alleen daarom al, volkomen ongeschikt en incapabel om zich aan te passen aan een westerse levenswijze en cultuur;

- Ze onderdrukken en discrimineren vrouwen, hetgeen vierkant tégen onze grondwet indruist en wat ze bovendien maakt tot permanente overtreders en minachters van onze wetten;

- Ze haten en terroriseren homo's, lesbiënnes en mensen met anderszins seksueel afwijkende gedragspatronen, hetgeen ze eveneens maakt tot permanente overtreders van onze wetten;

- Ze zijn meestal slecht of helemaal niet opgeleid, wat ze ook al ongeschikt maakt voor een moderne, hoog-technologische westerse samenleving;

- Ze dragen een verstikkende, naargeestige mag-niet-cultuur met zich mee, hetgeen ze ongeschikt maakt voor een samenleving als de onze, waarin vrijheid van denken en handelen voorop staat, zolang je anderen geen schade berokkent;

- Ze importeren een rauwe, onbeschaafde macho-cultuur, gebaseerd op het primitieve idee dat een man superieur is aan een vrouw vanwege het simpele feit dat ie toevallig met een piemel is geboren. Hetgeen ze wederom volkomen ongeschikt maakt voor een samenleving als de onze, die dit primitieve gedachtegoed al lang is ontgroeid en waarin gelijkwaardigheid van man en vrouw voorop staat;

- En ten leste: ze importeren een verkalkte, achterlijke religie die als geen enkele andere religie ter wereld, geweld, haat en morele rotting verspreidt, hetgeen ze volkomen anders maakt dan de aanhangers van welke religie ter wereld dan ook. Het is bovendien een in hoge mate gepolitiseerde religie die zichzelf boven elk werelds wets-stelsel plaatst, die andersgelovigen tot minderwaardige mensen of zelfs tot vijanden maakt. Hetgeen de aanhangers ervan tot ongewenste elementen maakt in een seculiere samenleving waarin kerk en staat gescheiden zijn, en die bovendien gebaseerd is op verdraagzaamheid, gelijkwaardigheid en redelijkheid.

Hoezo, "Het zijn mensen zoals u en ik"?

Ze zijn niet zoals u.
En al helemaal niet zoals ik.

Punt.

Peter Emile | 12-01-16 | 14:24

Ach rot op.
M'n oma heeft een hele nacht met een doorgebroken darm liggen creperen van de pijn, niemand reageerde op haar nood signaal.
Omdat er maar een zuster in het hele pand zat.
Maar voor vluchtelingen is er genoeg.
Das nog maar een voorbeeld. Ik kan wel een heel boek schrijven.

GateKeeperNL | 12-01-16 | 14:22

Kijk, dit helpt dus niet. Domme geïndoctrineerde linksambtenaar is bezig met haar missie en snapt concept inspraak en luisteren naar de hand die je voedt niet. Komt mevrouw nog duur te staan. Maar het helpt niet. In Steenbergen plegen ze gewoon een semi aanval en dat werkte goed. Je moet de gemeenteraadsleden even uit hun elitaire wereld tikken met gepast geweld. Praten is kansloos. En ja, gepast geweld is toegestaan.

Koettoerk | 12-01-16 | 14:17

@ben kokhals | 12-01-16 | 14:02

Yes!

Balaverde | 12-01-16 | 14:07

In dit land is de burger de baas, niet de overheid. Democratie heet dat. Dus als de overheid op hol slaat en de dijken wil doorsteken of een horde nepvluchtelingen tussen de mensen plempen, moeten de burgers die overheid maar eens gaan vervangen. Zie het Plakkaat van Verlatinghe.

ben kokhals | 12-01-16 | 14:02

Ik was op zo'n voorlichtingsavond en daar zei iemand van Vluchtelingwerk "er zitten echt geen gelukzoekers bij". Dit natuurlijk zonder dat verder te onderbouwen of onderzocht te hebben. Recent hoorde ik nog van iemand die kort geleden in het gebied was geweest dat er nu vooral veel Noord-Afrikanen oversteken vanuit Turkije naar Griekenland en dat de stroom Syriërs aan het verminderen is.

Simon_GS | 12-01-16 | 13:51

Snap dat mensen boos zijn over gebrek aan inspraak. Wel jammer dat het filmpje amper te volgen is door gebrekkige communicatieve vaardigheden. Ik denk dat heel dat vluchtelingen gedoe in zulke buurten is opgezet zodat ze zelf gaan vragen om minder privacy en meer controle. Maar dat zal wel aluhoedje zijn. Of dat ze denken ze maar bij elkaar, we zien wel wie t overleven. Daar lijkt t nu op. Paniek creëren met wat voorvallen, voorspelbaar boze volksbuurtmensen, meer controle want na meer voorvallen mensen bang, rechten die vrijwillig worden afgestaan... Ik zou er over nadenken als ik daar woonde.

Ohja | 12-01-16 | 13:49

Quichegerechtigde | 12-01-16 | 11:32
Haha, dit zijn info-avondjes of was u in de veronderstelling dat u nog wat in de melk te brokkelen had?
Er is ook al decennia geen immigratie- integratiedebat, alleen policor wegkijk lulkoek. Mensen die met de gevolgen van dat achterlijke wegkijkbeleid worden opgescheept trekken het niet meer. Zeker als er dan bij zo'n avondje weer dezelfde jarenoude bewezen lukoek op tafel komt. Geduld is op bij de meesten, actie vanuit Den Haag is geboden, anders komt die vanuit de samenleving.
Bedankt 5 decennia van policor-wegkijkerij, de samenleving is compleet aan diggelen nu. Hufters.

Willem Hollander | 12-01-16 | 13:42

@Quichegerechtigde | 12-01-16 | 11:32
volgens mij is het besluit al genomen?
Vrij zinloos om dan nog in debat te gaan met 'elkaar'.

Tokoloshe | 12-01-16 | 13:25

"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable" John F Kennedy

Natuurlijk staan die mensen daar te schreeuwen, wat bereiken ze met rustig hun tegens te opperen in een vreedvol overleg?
Welke gemeentebroekkies zouden daarvan onder de indruk zijn? Er wordt dan gezegd, "van deze mensen hebben wij geen agressieve tegenstand te verwachten, begin vanavond maar met het verhuizen van de 1e 'gezinnen'(lees jonge mannen)"

De tijd voor rustig praten is voorbij, we hebben gepraat, en zijn, in ons ooit democratische Nederland, gewoon aan de kant geschoven.... Schreeuwen is de laatste kans die politiek nederland krijgt om hun zaakjes op orde te krijgen, en wel naar de nederlanders te gaan luisteren, voor de revolutie losbreekt.

LittleBird | 12-01-16 | 12:52

"Waar is de dagbesteding van onze ouderen?"
"U moet nu rustig zijn, anders moet u de zaal verlaten".
LOL

Tokoloshe | 12-01-16 | 12:44

Stemmig interieur ook.

Tokoloshe | 12-01-16 | 12:40

Een cursus plât Uteregs voar beginnerts zou goed zijn voor de integratie

HetOorAakel | 12-01-16 | 12:20

Cynisch. Dat hele circus dat rondom inspraakavonden is opgetuigd, is natuurlijk bedoeld om de 'mensen zoals U en ik', in de gelegenheid te stellen stoom af te blazen. Maar in feite is al vaak het besluit genomen, en blijken dit soort inspraakplatforms gewoon een wassen neus. De betreffende voorlichter(s) laat daar ook geen twijfel over bestaan. Het is een onomkeerbaar proces: opvang van "asiel-eisers" zal en moet hoe dan ook geregeld worden. Of U en ik hier nu tegen te hoop lopen of niet. Cynisch derhalve te zien hoe de terechte zorgen van de bewoners terzijde worden geschoven. Alle legitieme bezwaren tegen het ongebreideld welkom heten van al deze asiel-eisers, gelukzoekers, oorlogscriminelen en de rest van het zwikje woestijnbewoners lopen stuk op de volksverlakkerij door de bestuurlijke elite en de met deze elite collaborerende media. Als de burger nu nog steeds meent dat hij in een democratische rechtsstaat leeft dan gelooft hij ook nog in sprookjes.

Cellinus | 12-01-16 | 12:06

Ik vind het wel een goede ontwikkeling om die AZCs in de sociaal wat zwakkere wijken te plaatsen. De bewoners daar regelen hun zaakjes zelf wel en dat gaat niet altijd op politiek correcte wijze.

Jan Toeternuitje | 12-01-16 | 11:58

Het zijn GEEN mensen zoals u en ik. Het tegenovergestelde is de bekende linkse leugenmachine aan het werk.

Fijnstoffer | 12-01-16 | 11:50

Volwassenen zoals u en ik die wel eerst nog even 'onze normen en waarden' moeten worden bijgebracht. Kansloos.

Michel de jager2328 | 12-01-16 | 11:44

Dus... We pleuren een AZC in een wijk waar we toch al het uitschot van de stad opbergen en dan zijn we verbaasd als die mensen bij een informatie avond zich niet zo netjes en eloquent weten uit te drukken.
Het lijkt wel vooropgezet om te kunnen zeggen: zie je wel, die tegenstanders zijn allemaal randdebiele tokkies, allemaal PVV stemmers, allemaal xenofoben.

Stormageddon | 12-01-16 | 11:42

Het is goed de beelden te schetsen hoe het over 5 of 10 jaar allemaal zal uitwerken. De politiek praat bewust alleen maar over het nu- over opvangplekken. Geen politicus- kamerlid of wethouder - spreekt over gevolgen- daartoe moeten zij worden gedwongen.

J.Slavink | 12-01-16 | 11:32

Jezus, wat een stel tokkies. Je kunt ermee oneens zijn, maar wacht dan je eigen spreektijd en beurt af. Hier gaat het land aan kapot. Voor- en tegenstanders die niet meer de discussie en het debat zoeken, maar door elkaar heen gaan schreeuwen!

Quichegerechtigde | 12-01-16 | 11:32

Voorlichter: we gaan ze vertellen over de Nederlandse normen en waarden...
Vreselijk dat maakbaarheidsgeloof. Onze normen en waarden vinden ze kudt, want homo's zijn haram en onze vrouwen hoerig gekleed, dus mag je er ongevraagd aan zitten. Je importeert achterlijkheid met o.a eerwraak en een totaal andere clancultuur. Culturen zijn niet maakbaar en je maakt onze cultuur en onze manier van leven kapot. Zelfs de zeer goed geintegreerde joodse minderheid gaan na pakweg 500 jaar aanwezigheid in de Nederlandse samenleving niet opeens hun rituele slacht en jongensbesnijdenis afschaffen of het moet in zeer liberale kring zijn. Pim Fortuyn zag dat al als homo allemaal aankomen met z'n vooruitziende blik.

IndoFortuyn | 12-01-16 | 11:27

Op de voormalige rubberdreef liggen genoeg boten leeg om 400 man op te vangen. En bedden zitten er gegarandeerd al in!

Eurohater | 12-01-16 | 11:20

Het massale we kunnen jullie alles maken want wij zijn asielzoekers zoals in Keulen, samengaand met het onophoudelijke we kunnen jullie burgers alles maken zoals hier in Utrecht, kan niet anders dan tot een grote een uitbarsting leiden.

miss error | 12-01-16 | 11:06

De overheid is volledig de weg kwijt, begrijpt niet meer dat zij er zijn om uitvoering te geven aan beleid omdat zij daartoe gemachtigd is door het volk. Het volk is en blijft de soevereine kracht in een democratie. Dat is waar het in Nederland misgaat. De soevereiniteit is van het volk afgenomen en door een misplaatst arrogante, elitaire, regenteske houding denkt een kleine groep "volksvertegenwoordigers" dat zij soeverein zijn in het nemen van beslissingen. Dit zijn geen volksvertegenwoordigers, dit zijn volksverlakkers.

Nebuchednezzar | 12-01-16 | 10:56

Dit is hoe de VVD met succes voorkomt dat in de buurt van Rutte een AZC komt:
--
“Vluchtelingen in de Julianakazerne is voor ons als collegepartij onbespreekbaar. Leek me goed dat hier namens VVD Den Haag te melden.”
--
Elitaire Smeerlappen... Wel in wijken stoppen waar het gepeupel woont.

meneer Q | 12-01-16 | 10:52

En we gaan weer extra bezuinigen (via Telegraaf). Iedereen weet waarom.

doskabouter | 12-01-16 | 10:49

@Carmelita | 12-01-16 | 09:46

Zeer terechte opmerking. Het zijn ook lang niet meer de laag opgeleiden die op de PVV stemmen. Ik schat dat zeker de helft hoog is opgeleid. Ik denk zelfs dat je schrikt van het aantal academici. Maar die gaan zich niet in dit soort discussie mengen omdat ze niet durven. Dat is echt falen.

demdem | 12-01-16 | 10:46

En het gaat allemaal alleen maar om GELD want het COA schuift wel - van ons belastinggeld!! -. Kijk naar Hennie van der Most met zijn "Oranje". Die landverraders willen alleen maar rijk worden over de ruggen van de Nederlanders want DIE zitten met de ellende. Zelf wonen ze "op stand" hoor, maak je maar geen zorgen.
.
En zolang ze hun zakken kunnen blijven vullen door panden ter beschikking te stellen aan het COA en Nederlandse bedrijven kazernes voor de BEZETTER blijven bouwen, verandert er helemaal niets. Als ik een groot pand had zou ik het liever in brand steken dan het ter beschikking stellen aan het COA.
.
Tenslotte: de mensen die ècht hulp nodig hebben zitten nog steeds in de oorlogsgebieden. Die hebben GEEN geld om duizenden kilometers te reizen!!
Wat hier komt zijn allemaal gelukzoekers die heel veel geld hebben maar hier hun klauwen komen ophouden. Levenslang! Want er is allang bekend dat 80% NOOIT zal gaan werken want dat deed de 80% vóór hen ook niet!.
Sodemieter een eind op met je zieligheidsindustrie. En "wij moeten die mensen helpen". Wij moeten helemaal NIETS. Ons landje barst uit zijn voegen!
.

.

Lupuslupus | 12-01-16 | 10:42

@Mark_D_NL | 12-01-16 | 10:38
correctie: NIET van de een op de andere dag.

Mark_D_NL | 12-01-16 | 10:39

@duitse herder | 12-01-16 | 10:31
Jij snapt het Deense Dog. En dta is een enorm verlies voor Nederland. Ik ken er wel een paar die het process zijn ingegaan. Dit doe je van de 1 op de andere dag. Maar ik heb er sin an!

Mark_D_NL | 12-01-16 | 10:38

De regeringspartijen gaan een hele grote prijs betalen.

i-Wonder | 12-01-16 | 10:35

Oh en voor de duidelijkheid; dat nieuwe AZC zit op loopafstand van de radicale moskee.
Eat more sushi | 12-01-16 | 10:16

Handig, voor de boodschappen.

De Vrijlansier | 12-01-16 | 10:33

Het aantal Hollanders die gaan emigreren zal in 2016 fors stijgen. Dat zijn goedopgeleide mensen met een drive voor een beter sociaal en financieel leven.
.
Overigens zitten tussen de Hollandse emigranten veel ondernemers. Die willen niet meer ondernemer zijn in Nederland. En dat zijn juist de mensen die aansturen en inhoud geven aan de economie.

duitse herder | 12-01-16 | 10:31

*neemt een slok koffie*
"als de jouwe" lekker bezig weer Willem
*dan

Willem Hollander | 12-01-16 | 10:28

Doritoz | 12-01-16 | 10:18
Lul niet, die lui werken vaak hard genoeg. En echt fysiek werk vaak hè. Ken een aantal oudere Rotterdamse havenwerkers, die zouden ook zo reageren. Niet al te best verwoord, maar ik begrijp de frustratie volkomen, als je al decennia je volkswijk ziet verpauperen door mensen met heel andere normen en waarden als de jouwe, voorzieningen worden wegbezuinigd en dan is er wel geld voor talloze gelukszoekers die in je reeds verpauperde wijk worden geplaatst en ook al decennia totaal niet integreren. Ik zie het Binnenhof nog wel branden als deze koers wordt voortgezet. Handelen Den Haag! Grenzen dicht en strict uitzetbeleid voeren.

Willem Hollander | 12-01-16 | 10:25

Het overgrote deel van Nederland is het gewoon spuugzat!
Alleen wat elitair, politiek correcte lui duwen dit er doorheen.

Fundament | 12-01-16 | 10:22

"Sobere opvang. Dat mensen krijgen wat nodig is om te leven. Het is bepaald geen vetpot. Het is geen luxe."

Met andere woorden: die asielzoekers zitten bij binnenkomst meteen al op hetzelfde welvaartsniveau als de gemiddelde Nederlandse belastingbetaler...

VanBukkem | 12-01-16 | 10:22

De slapheid van de bestuurders/woordvoerders is zo enorm tenenkrommend. Je kan er ook niks tegenin brengen. Ze zien het gewoon niet.."het zijn toch gewoon mensen zoals u en ik" is het slappe verweer en verder stamelt het allemaal maar een beetje in het rond. Niemand krijgt antwoorden. Als je het dan doorvoert, wees dan een kerel en zeg dat iedereen zijn bek moet houden en slikken of luister naar het geschreeuw en zet een opvang in je eigen achtertuintje. Maar die slappe hap is het meest stuitend van alles

deministerpresident | 12-01-16 | 10:21

@HMCuiteraard | 12-01-16 | 09:07 - ach, dat gaat nevernooitniet gebeuren he..

onze politici zijn niet uitgekozen voor dit werk, dit zijn ze gaan doen vanwege het niet kunnen verkrijgen van een sociale baan.

dit deels omdat ze genetisch nogal wat foutjes hebben (zie die lelijke gezichtjes)

daar wilt zelf een bontkraag niet aan zitten.

jammer maar waar, had namelijk al die PVDA hoeren graag door die inheemdieers uit elkaar getrokken zien worden.

CrazyDave81 | 12-01-16 | 10:21

Het ergste komt over jaar of 10 : De coa's houden op te bestaan .Het land (en andere Europese landen) zijn gaan beseffen dat oorlog en vluchtelingen en gelukszoekers van alle tijden zijn en dat het niet ophoudt. Dus de grenzen zijn in 2017 gesloten, maar te laat.
De lichting van 2014/2016 is inmiddels uitgezwermd. 0,5% is teruggestuurd en in de grote steden zijn enorme ghetto's ontstaan te herkennen oa aan tien miljoen miljard schotels aan de balkonnetjes schotels en de no go areas.

daytripper | 12-01-16 | 10:19

Hahaha wat een smerige tokkiebende daar. Het overgrote deel van dat volk kan je per direct doorsturen naar een taalcursus, zodat ze samen met die asielzoekers ABN kunnen leren. Als je taalbeheersing als autochtoon zo slecht is, dan weet ik voor 99% al zeker dat ze geen werk hebben.

Tevens: hoogopgeleide Nederlanders hebben te maken met een reputatie in het bedrijfsleven. Arme asielzoekertjes helpen geeft een boost aan je reputatie. Dat is gewoon hoe het werkt. Die studenten gaan heus niet voor de lol negertjes helpen, maar doen het om hun CV interessanter te maken. Die hele vluchtelingenindustrie is zelfpijperij, om te showen hoe begaan ze wel niet zijn.

Doritoz | 12-01-16 | 10:18

De burgers luisteren, teveel zelfs.

Het probleem is dat de overheid er vanuit gaat dat "luisteren" betekend dat het volk doet wat zij zeggen. Helaas werkt luisteren hier twee kanten op en de overheid luistert dus niet.

Ik vrees dat het nog neer te zetten centrum, keer op keer weer wordt platgebrand.

Tel Aziaat | 12-01-16 | 10:17

-weggejorist en opgerot-

CrazyDave81 | 12-01-16 | 10:17

De burgers luisteren, teveel zelfs.

Het probleem is dat de overheid er vanuit gaat dat "luisteren" betekend dat het volk doet wat zij zeggen. Helaas werkt luisteren hier twee kanten op en de overheid luistert dus niet.

Ik vrees dat het nog neer te zetten centrum, keer op keer weer wordt platgebrand.

Tel Aziaat | 12-01-16 | 10:16

Oh en voor de duidelijkheid; dat nieuwe AZC zit op loopafstand van de radicale moskee.

Eat more sushi | 12-01-16 | 10:16

Tollerantie-goedgedrag verklaring laten ondertekenen.
No manners No EU

Leuker kunnen we het niet maken?

ali komijnekaas | 12-01-16 | 10:14

Ik kom uit deze wijk.
Allereerst zijn een paar dingen niet pluis;
1. Het besluit is al genomen, dus dit was geen inspraakavond, maar een hou je bek en zeur niet-avond.

2. Gisteravond lag er ineens een brief in de bus van de gemeente, dat bij de VOLGENDE informatieavond iedereen zich moet legitimeren.

3. Heel veel omwonenden hebben GEEN uitnodiging gehad, sterker nog, de meesten hebben geen uitnodiging gehad.

Eat more sushi | 12-01-16 | 10:14

Linkse voorlichtingsavondjes waarbij goedvolk komt vertellen en discussiëren over hoe leuk het wel niet is om die arme asielzoekertjes te helpen in hun erbarmelijke situatie. Mag ik even kotsen? Die mensen leven echt in een droomwereld! Het niveau van de andere groep is niet hoog maar wel een stuk realistischer.

dalskog | 12-01-16 | 10:13

De beslissing is dus genomen .. en dan nog een blablabla avond met *kuch* "voorlichting".
Een greep: "ze worden voorgelicht over de gebruiken in Nederland... normen en waarden die wij hier hebben "
" het zijn mensen zoals u en ik "
".... het centrum van de stad zullen opzoeken".
Op de vraag wat de tegenprestatie van het COA was voor de wijk : ".... misschien ook ruimte voor startende bedrijfjes".
Kortom : als het niet zo treurig was met de fop-democratie zou je je de ballen uit de broek lachen!

daytripper | 12-01-16 | 10:12

@asimov6
Aankijken? Natuurlijk, dat kan je doen. En dan optreden als je al enig slachtoffer te betreuren hebt. Maar ik zou toch in mijn eigen wijk, in en bij het licht van de laatste doofpotten, en in lijn met de participatiemaatschappij, een 'burgerparticipatie team' willen opzetten van stevig gebouwde en gemotiveerde buurtbewoners met goede observatie- en m.a. skills, voorzien van minimaal 1 hond, ook stevig gebouwd, per team. Misschien zelfs een beetje geimproviseerd cameratoezicht.
Gewoon, preventief.
Voorkomen is immers beter dan genezen.
En, net als met overheidsgestuurd telefoon-, internet-taps en cameratoezicht waar ik zelf onder mag lijden geldt dan: "Als je je gedraagt heb je niets te verbergen en zo, en als je niets te verbergen hebt is er geen reden tot zorg."

lustkapper | 12-01-16 | 10:11

Al met al zal het niet lang meer duren voor de vlam echt in de pan slaat,en dan kan de overheid rekenen op een realiteit die ze helemaal niet meer aankunnen.
In Duitsland staat men al op het randje van een onbeheersbare opstand,en wij zullen volgen in wat Brussel voor ogen had met dit instroomplan.
Chaos om de Chaos,en zij hebben straks de oplossing... hun oplossing.Een Europa onder de knoet van Brussel/Berlijn waar in elke regering een MP als handpop van Brussel de scepter zwaait.

deraderendraaien | 12-01-16 | 10:10

24000 werklozen in Utrecht en ze pleuren er gewoon nog een aantal bij. Waarom worden deze asielzoekers niet in kampementen naast de kassen geplaatst? Waarbij ze de gelegenheid krijgen om daar hun geld te verdienen. Uiteraard zonder overheidssubsidie/leefgeld/uitkering. Deze achterlijkheid werkt al 40 jaar niet, maar toch gaan de Joopmenschen er stug mee door.

heldheino | 12-01-16 | 10:09

Zo'n vrouw heeft makkelijk lullen, zij hoeft niet bang te zijn om aangerand te worden.

zeefert | 12-01-16 | 10:08

Ik heb echt het gevoel dat we binnenkort 100 jaar terug in de tijd geslingerd worden.

ET007 | 12-01-16 | 10:07

Nogmaals: wie of wat zijn, bij de Baard van de Profeet, ´vrijwilligers van buiten´. Mensen buiten Overvecht? Buiten Kanaleneiland? Buiten heel Utrecht? Ik weet nooit goed hoe deze volwassen linkslullers tot zulke stompzinnige denkbeelden komen. Als je goed om je heenkijkt en daarbij je ogen openhoudt en je oren gespitst. Zo moeilijk is dat allemaal niet.

Maar ze weigeren het te doen, die linkse COA gasten plus 80 procent (grove inschatting) van de politieke partijen.

chicago river | 12-01-16 | 10:06

half on topic: Om de overlast van geluksrunners bij Calais tegen te gaan zijn de Fransozen nu op het lumineuze idee gekomen om gratis containerwoningen uit te delen bij de ingang van de kanaaltunnel.
www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...
Als de sodemieter naar Calais dus met zijn allen!

VanBukkem | 12-01-16 | 10:05

Kon het filmpje niet afkijken... WAT een geschreeuw. Tegenstanders hebben gelijk, maar jemig man...

Driewerf Hoezee | 12-01-16 | 10:05

Het blijven vluchtelingen die opgevangen moeten worden. Het zijn niet allemaal engeltjes maar we kunnen ze niet in de steek laten.
De bezorgde burger kan ook even eerst aankijken en dan oordelen, dat zou ik doen als er een AZC in de buurt kwam.
10 jaar geleden hadden we een AZC in het dorp en toen was er nooit een probleem. De kinderen waren bevriend met elkaar en de bewoners waren inderdaad mensen zoals u en ik.

Asimov6 | 12-01-16 | 10:02

kerncentrales kolencentrales windturbines gaswinning kernwapens migrantendiscussie snelheidslimieten sinterklaasdiscussie ..... bla bla inspraak?
wat is dat?

ali komijnekaas | 12-01-16 | 10:02

Komt niet meer goed. Niet op lokaal, niet op nationaal, niet op Europees niveau. Er komen meer AZC's, schreeuwpartijen, knokfeesten, aanslagen. Er gaat meer kansloos woestijnvolk door Nederland zwerven.
De politiek zorgt ervoor dat autochtonen niets meer te vertellen hebben, dus gaan de splintergroepjes onder die oorspronkelijke bewoners vaker van zich doen spreken. Iedere autoritaire beslissing zal met represailles uit die hoek worden beantwoord, de veenbrand wordt langzaam een burgeroorlog.

De Vrijlansier | 12-01-16 | 10:02

Wat een slap verhaal zeg van de gemeente als coa... Ik denk zelf dat als je over veiligheid criminaliteit en radicalisering begint die gasten van het coa door de knietjes klappen... Die gasten moet je toch makkelijk de mond kunnen snoeren..

Dutchmen32 | 12-01-16 | 10:00

frank87 | 12-01-16 | 09:18
Frank. Net als in Gouda gaan Marokkanen in Utrecht gewoon van 9 tot 5 naar hun werk en/of stageplek. Allemaal. Wholla.

chicago river | 12-01-16 | 09:55

Schandalig hoe de overheid omgaat met de bewoners van een toch al kwetsbare wijk. Inspraakavonden houden als alles al is geregeld. Welke inspraak ?
Je ziet en hoort de machteloosheid van de ouders in de zaal die vrezen voor de veiligheid van kinderen , jonge meiden , oma en opa.

dogbitedog | 12-01-16 | 09:55

En maar binnenhalen dat tuig. Wanneer gaan die grenzen nou eens dicht? Het kan zo simpel.
Gewoon een mega-groot hek tussen Turkije en Griekenland. De marine van alle EU-landen blokkeren de territoriale wateren van Turkije en N-Afrika. Er komt niks meer door.

En het volk dat al hier is? Twee keuzes. Of je past je aan en je grdaagt je dankbaar en medewerkzaam, of je wordt uitgezet (buiten de EU).

Vreemdelingen zijn altijd welkom, maar dan wel naar onze normen. Als ik een gast krijg, die op mijn vriendin spuugt en het bestek uit mijn keukenla jat, dan sla ik hem mijn huis uit. En iemand waarbij ik mij niet veilig voel, die komt mijn huis niet in. Zo moet het ook met mijn land zijn.

Niederländer | 12-01-16 | 09:54

@Eigenaar_IJsland | 12-01-16 | 09:34
Ben ik grotendeels wel met je eens. Vergeet niet dat er voldoende inwoners zijn die dwars door de gekunstelde jaarrekeningen van de gemeente heen lezen. Zo ook in Geldermalsen. Had de burger daar de keuze voorgelegd: of een AZC in je achtertuin óf als een grote vent de financiële puinhopen van 20 jaar verkeerd stemmen dragen.Hadden ze in ieder geval kunnen kiezen.

Red Sjerrif | 12-01-16 | 09:53

Le Roi | 12-01-16 | 09:08

Gemeente halen steeds dezelfde truc uit. Voorstanders aan het woord laten met hersenspoel verhalen. Ik heb zelfs verhalen gehoord van door het COA ingehuurde mensen die komen inspreken. Je moet wel schreeuwen en tumult maken anders is je kans verkeken. Het is een vuil zooitje met alleen maar verliezers.

doskabouter | 12-01-16 | 09:53

De overheid speelt met vuur. Ze zal op zeker moment geconfronteerd worden met onbeteugelbaar autochtoon geweld. Het wachten is slechts op de eerste roomblanke dochter die van haar fiets wordt getrokken en vervolgens uitgebreid door meerdere asyleisers wordt uitgewoond. Wanneer dit niet uit het nieuws wordt (is????) weggefilterd natuurlijk.
Nog slecht 35 zeteltjes, zeg maar........
Succes rutte en andere rascriminelen met NL onbestuurbaar en onbeheersbaar maken.
Los daarvan vind ik dat ECHTE vluchtelingen moeten worden geholpen trouwens.

pennestront | 12-01-16 | 09:51

Crailo in Laren lijkt me ook reddeloos verloren.
Die Utopia-leipen zitten er al en nu komen er op termijn ruim 1200 uitvreters bij.
Lekker voor de huizenprijzen daar.Not.

R.B.Scott | 12-01-16 | 09:51

Ik vraag me oprecht af wat er mis is met die mensen die menen alles uit de kast te moeten trekken voor gelukszoekers (zij noemen het vluchtelingen). Hebben ze niets beters te doen? Missen ze iets in hun relatie? Mochten ze als kind ook al geen hond? Ik begrijp best dat het een onderdeel is van de problemen op het moment maar die pijnlijke naïviteit en het wegwuiven van allen bezwaren. Overvecht is al een pauperwijk met 70% allochtonen. Wat denken ze nu?

doskabouter | 12-01-16 | 09:51

@forecastle | 12-01-16 | 09:40
.
Ja, dat is bekend. AZC's worden vooral in de mindere buurten geplaatst. Het Prinsengracht Ziekenhuis in 020 staat al bijna twee jaar leeg. Inclusief bedden, keukens en douches. Vreemd dat daar geen asieleisers in komen, nietwaar?

Piet Karbiet | 12-01-16 | 09:50

Ik mis een goedgebekte tegenstander tussen die COA mevrouw en die wethouder die de vragen en bezwaren van de buurtbewoners vertegenwoordigd,want die gemeentelijke mic miep is niet de vertegenwoordiger van die benadeelde groep,met haar dreigementen om een inwoner de zaal uit te laten verwijderen.
Dus als ze nou eerst eens begonnen om die mic iets minder in eigen hand te houden,zou er minder rumoer zijn,en zouden de terechte vragen net zolang gevraagd worden tot ze naar eerlijkheid beantwoord worden.
"Waar is de dagbesteding voor onze ouderen!"lijkt mij daar een mooi voorbeeld van.

deraderendraaien | 12-01-16 | 09:50

Carmelita | 12-01-16 | 09:46
Well said.

Dirk III | 12-01-16 | 09:48

Ik snap nou niet waarom die al die schreeuw mensen zich wel boos kunnen maken over het feit dat er geld in vluchtelingen gestoken word. Maar wanneer het over rare uitgaven van de overheid aan de eu , lonen ,oprotpremies en whatever ze gewoon op de bank blijven zitten.

Kami sama | 12-01-16 | 09:48

forecastle | 12-01-16 | 09:40
Voor de sociaal lageren is de stap om er voor uit te komen ook minder groot dan voor de hogergestelden die voor hun reputatie vrezen.

Carmelita | 12-01-16 | 09:46

Het buurthuis gaat dicht want er is geen geld meer voor.
Er komt een AZC en er komen voorzieningen in het buurthuis.
Daar komen mensen van Vluchtelingenwerk en artsen.
Kinderen van asielzoekers hebben leerplicht.
Die gaan allemaal in de buurt naar school, hoor ik.
En dat is allemaal gratis? Die dagbesteding ook?
Demense thuis trappen daar niet meer in.

Piet Karbiet | 12-01-16 | 09:46

@frank87 | 12-01-16 | 09:18

Eerder 75%

Montu | 12-01-16 | 09:45

Roed | 12-01-16 | 09:25
Ben jij er zo 1? En wat als volledige werkgelegenheid gewoon helemaal niet bestaat?
Ing. Van der Pik | 12-01-16 | 09:26
Roed heeft wel een punt. Sommigen hebben te gemakkelijk een uitkering gekregen en worden daar niet gelukkiger door.

Carmelita | 12-01-16 | 09:43

@forecastle | 12-01-16 | 09:40
Welbesproken mensen worden niet aan het woord gelaten of komen niet in beeld. Ook hier weer pure misleiding door de media.

Eigenaar_IJsland | 12-01-16 | 09:42

Vooral op dat tuig blijven stemmen mensen van Utrecht, u graaft uw eigen graf!
@Blauwe Wafel | 12-01-16 | 09:12

'We' kunnen stemmen wat we willen. Ruim 10% van de bevolking is student in Utrecht en studenten stemmen over het algemeen wat linkser dan gemiddeld. Kansloze zaak dus. Deze stad blijft een groenlinks/D66 stad.

Montu | 12-01-16 | 09:40

Microfoonmevrouw: ´Activiteiten in Kanaleneiland met ´vrijwilligers van ´buiten´ (WTF!?) en dat eh, gaat, eh, ´eigenlijk´ eh, erg goed.´

Betrouwbare taal. Betrouwbaar volk. Betrouwbare toekomst. NOT!

chicago river | 12-01-16 | 09:40

Het moet toch zo zachtjes wel opvallen dat deze bijeenkomsten enkel worden bevolkt door de burgers die zachtje gezegt laag op de sociale ladder staan wonend de wat mindere buurten. Nooit heb ik een bijeenkomst gezien met welbespraakte gesoigneerde dames en heren. Of te wel, de AZC's worden geplaatst in de mindere buurten en niet in de eerste de beste goudkust omdat de overheden schijt hebben aan de gewone burger maar oh zo voorzichtig zijn met onze welgestelden omdat de boven ons gestelden in die overheden ook in die goudkusten wonen. Daarbij komt dat je als overheid wel gelijk moet hebben als je tegenstander enkel en alleen die schreeuwende en scheldende burger is die blijkbaar niet intelligent genoeg is om de juiste beslissingen te nemen. Dus het COA, vluchtelingenwerk en de overheid vinden het juist wel fijn dat deze bijeenkomsten uit de hand lopen. Iemand moet de leiding nemen en orde in deze chaos scheppen. De chaos die zij zelf hebben geschapen. En vandaar dat de AZC's enkel en alleen tussen deze gewone burgers worden geplaatst.

forecastle | 12-01-16 | 09:40

-weggejorist-

Joop Sigaar | 12-01-16 | 09:39

Een hoop gelul om uit te leggen hoe fout men bezig is.
De overheid heeft een eigen geheime agenda en de ambtenaren moeten het gewoon uitvoeren anders krijgen ze niet betaald. De burgers proberen hen op andere ideeen te brengen.
Maar mensen, het haalt niets uit. De overheid wil niet naar u luisteren. Het is hun portomonnee tegen uw veiligheid en welzijn. En uiteindelijk ook uw portomonnee.
Het is tijd voor "geen woorden maar daden"

observer59 | 12-01-16 | 09:38

Ik ga niet zeggen wat ik denk en ik ga niet denken wat ik zeg, maar heel stiekum (VVD-er) hoop ik dat heel Utrecht een AZC word met DT.
Dit wordT een goudmijn voor een daklooser-krant-manager.

Theo Kerk Off | 12-01-16 | 09:38

Tijd voor hooivorken en fakkels.
Het is genoeg geweest.

henk vintage | 12-01-16 | 09:37

Ik vrees dat wij bij een volgende bijeenkomst over een AZC een dergelijk filmpje op het politiebureau met een potlood op papier mogen overschrijven.

Piet Karbiet | 12-01-16 | 09:36

Roed | 12-01-16 | 09:25

Er zijn al 600000 werkelozen in NL.
Denk jij dat die moslims wel een baan krijgen ?
Geloof het maar niet.
En er zullen misschien een paar gezinnen komen, maar de meeste zullen loslopende mannen zijn.
Winkel diefstallen zullen flink stijgen enz enz.
Maar of dat in de krant komt ?
Denk het niet.
Dat wordt onder de pet gehouden, want is niet goed als het volk dat te weten komt.

ikkrijgjewel | 12-01-16 | 09:35

Beslissing genomen.
"We moeten alleen nog pro-forma uitleggen aan het gepeupel waarom zij verkeerd denken. Onze stasi gedachten is namelijk de enige juiste".
Trouwens. Lachwekkend de angst over Wilders. In elk tv programma wordt uitgelegd waarom het gepeupel het niet begrijpt. Hoezo de kloof tussen burgers en politiek/staatsmedia ?

Kamervraag | 12-01-16 | 09:34

Ondertussen wordt de groep mensen die stevig verdienen aan de asiel industrie ook s.teeds groter. Dus afhankelijker van de asiel industrie. Neem nu zo'n aan elkaar praat doos: die staat daar niet als vrijwilligster.

Guust Kadaver | 12-01-16 | 09:34

@Ing. Van der Pik | 12-01-16 | 09:27
Wat is er anno 2016 nog rechts aan de VVD? We nivelleren van het ene feestje naar het andere. We islamiseren in rap tempo naar Israelische taferelen. We hebben een staatschuld van 477 miljard. We zitten met de beide onderarmen in de ster van de EU. Het leger is bijkans afgeschafd en wordt aangestuurd door een Schoevers secretaresse. We bezuinigen komend jaar nog even 500 miljoen (!) op de politie en ga-zo-maar-door.

de Voorzittert | 12-01-16 | 09:34

@Red Sjerrif | 12-01-16 | 09:19
Een discussie over voor en tegens wordt door beide partijen consequent geblokkeerd:
Ben je tegen dan ben je asociaal, een racist of xenofoob,
ben je voor dan ben je naïef en sinterklaas.
Dit is ook precies wat de overheid wil: verdeeldheid en zeker geen gestructureerd overleg.
En bedenk ook: veel gemeentes zien de financiële vergoeding vanuit het rijk of EU een welkom geschenk om hun eigen gepruts in het verleden te verbloemen.

Eigenaar_IJsland | 12-01-16 | 09:34

-weggejorist-

ditotje | 12-01-16 | 09:29

De wethouder, gespreksleider en coa-vrouw moeten voorlichten. Ze zijn rustige avonden gewend en dan werkt die kalme uitstraling. Maar het komt arrogant over als er een woedende menigte voor je staat. Van inspraak is al helemaal geen sprake, dit is alleen bedoeld om het stanpunt van het college nader toe te lichten. Je voelt die burgeroorlog steeds dichterbij komen.

Selassie | 12-01-16 | 09:28

"Het zijn mensen zoals u en ik."
Oh, dus het zijn atheïstische, gezagsgetrouwe blanke mensen die hard werken en geen vrouwen en homo's haten?

DonSwami | 12-01-16 | 09:28

Je kan lullen wat je wil, schreeuwen, netjes en welbespraakt zijn, het maakt niet uit. Uiteindelijk gaat het zoals zij willen dat het gaat. Alleen al het feit dat er iemand rond loopt met de mic is een teken van disrespect voor de mensen in de zaal.

Hetisniks | 12-01-16 | 09:28

Roed | 12-01-16 | 09:25
Wat harde rechtse praat zeg, u bent VVD'er?

Ing. Van der Pik | 12-01-16 | 09:27

Roed | 12-01-16 | 09:25
Ben jij er zo 1? En wat als volledige werkgelegenheid gewoon helemaal niet bestaat?

Ing. Van der Pik | 12-01-16 | 09:26

Het zijn mensen zoals U en ik.niets daarvan, ik zit niet met mijn patatten aan vreemde vrouwen te graaien en mijn vrouw loopt er niet bij als een volle vuilniszak.
Verder hebben wij nog nooit ergens staan eisen dat we bed, bad, brood, zorg, geld, onderdak, kleding, scholing en halal voer wilden hebben, en dat allemaal gratis.

mallekater | 12-01-16 | 09:26

U heeft het waarschijnlijk over uw eigen huurtoeslag, zorgtoeslag, AOW en sociale huurwoning want het zijn juist de keihard werkende Nederlanders die op dit alles GEEN ENKEL recht hebben. In tegenstelling tot...
reaguurbot | 12-01-16 | 09:07

De ongeschoolde, luie Nederlanders die weten dat hun uitkering plus toeslagen plus de hele dag thuis zitten even veel oplevert als de hele dag ongeschoold werk doen. Dus blijven ze liever lui en ongeschoold.

Dus uitkeringen omlaag, stoppen met die toeslagen opdat mensen worden gedwongen iets van hun leven te maken.

Roed | 12-01-16 | 09:25

De mevrouw uit het publiek laat zich niet door een paar idioten met een HBO opleiding ringeloren.
Alles wordt vanuit de overheid voorgekookt door watmiddelmatige HBOers, die zich laten gebruiken.

succesvol | 12-01-16 | 09:25

-weggejorist-

Blauwe Wafel | 12-01-16 | 09:24

Schreeuwmensen voelen zich verkracht door de stropdassen.Waar blijft toch die tsunami van jonge vrouwelijke festivalgangers.
Beetje genoeg van al die kerels met die spijkerbroekjes.

RickTheDick | 12-01-16 | 09:24

Die schreeuw mevrouw was wel de enigste die vragen had.
En ze kreeg applaus van het andere publiek.
Mannen hoorde ik niks vragen.
Op de vraag :, Waar woon jij dan ? kreeg ze geen antwoordt.
Het zal me niks verwonderen als dat AZC in de fik gaat.
Dan komen ze zeker niet.
Opgelost.
Gelukkig woon ik daar niet.
En ben ik ook geen pyromaan.

ikkrijgjewel | 12-01-16 | 09:22

solcama | 12-01-16 | 09:19
Je hebt nu al een mannenoverschot in Nederland op de 'liefdesmarkt'. Zie ook boek van Renzo Verwer, De Liefdesmarkt. Een jonge vrouw van rond de 20 in Nederland, is continu in het voordeel. Zij heeft alle keus.

Ing. Van der Pik | 12-01-16 | 09:22

-weggejorist-

wiedergutmachsnikkel | 12-01-16 | 09:20

De inspraakavond zou in Brussel gehouden moeten worden; niet in Overvecht. Het is een weerzinwekkende farce dat dit in overleg met bewoners gaat want ze komen. Met veel. In Nederland. Is het niet Overvecht, dan is het wel Kanaleneiland of ergens daar in de buurt. Al tijdje niks over nieuwe moskeën gehoord.
Heeft Nijmegen naast die nieuwe school al bouwplannen voor een nieuwe megamoskee?

de Voorzittert | 12-01-16 | 09:20

De mevrouw met de microfoon zou eens stevig over de knie moeten gelegd.

succesvol | 12-01-16 | 09:19

Probleem is dat er geen debat mogelijk is. Mooi voorbeeld is Geldermalsen. De schreeuwers/vandalen hebben de lokale politiek de kans ontnomen om in ieder geval de vóórs uit te leggen. Hierna hadden de tegens netjes besproken moeten worden. Allemaal op een rustige, kalme toon. Waren de tegenargumenten netjes toegelicht en duidelijk uitgesproken, dan had de politiek realiteitszin moeten tonen en niet akkoord moeten gaan met de komst van een AZC. Het is van een onthutsende zwakte dat er in allerlei ranzige achteraf zaaltjes marginale ambtenaren een 'inspraak' avond organiseren. Waarbij de tegenstanders (voornamelijk kenmerkend door de schreeuwers met 0,0 onderbouwde argumentatie de boventoon in het debat voeren met songteksten als: 'daar moet een piemel in'. Komt voor de framing in de media toch niet heel sterk over. Het is wachten tot de bovenlaag van de samenleving zich georganiseerd gaat bewegen. Maar ja, dan moet de kop boven het maaiveld uit.. En dan weet de gutmensch je te vinden.

Red Sjerrif | 12-01-16 | 09:19

Je kunt de laatste dagen (na Keulen) duidelijk merken, om je heen, maar ook op internet, dat vooral veel vrouwen er nu ineens massaal genoeg van hebben en zich steeds luider beginnen te mengen in het debat. Je ziet het ook in dit filmpje. Het kantelpunt in de publieke opinie lijkt nu bereikt, mede dankzij de groeiende vrouwelijke inbreng. Nederland is een land met een erg feminiene cultuur, blijkbaar verandert er hier pas iets als de vrouwen het willen.

Outsider-Inside | 12-01-16 | 09:19

-weggejorist-

Paaldanseres | 12-01-16 | 09:19

Als de instroom door blijft gaan (en dat gaat 'ie) onstaat er in de leeftijdscategorie 20-30 jaar een gigantisch mannenoverschot (of vrouwentekort)
Politiek correcten als Pechtold smeren de cijfertjes lekker uit over de gehele bevolkingssamenstelling maar dat wat binnenkomt is grotendeels tussen de 20 en 30 jaar.

solcama | 12-01-16 | 09:19

Ik ben niet helemaal thuis in Utrecht, maar moet de zaal dan niet voor minstens 40% uit Marokkanen bestaan?

frank87 | 12-01-16 | 09:18

die sidekick mevrouw met haar rake antwoorden ..... geweldig

klein_broertje | 12-01-16 | 09:18

Hoe kan het toch gvd zo zijn dat wij worden verplicht die mensen op te vangen, met het geld dat ook wij als burgers afdragen terwijl we dit helemaal niet willen. GVD als je zo graag als ambtenaar of mens die vluchtelingen wil helpen doe dat dan op persoonlijke noot via het rode kruis of unicef maar verplicht GVD niet de hele bevolking om daarmee te wonen... tis echt niet uit te staan gewoon hoe gestoord dit allemaal is...

Denkdan | 12-01-16 | 09:18

Opeens heb je het: hef de asielindustrie op.
Lees: de subsidieerde asielindustrie.
Gewoon geen cent overheidsgeld meer.
Zo ontstaat er een kans op vluchtelingenhulp en ontwikkelingshulp met draagvlak onder de bevolking.

reaguurbot | 12-01-16 | 09:17

Ze zegt trouwens ook eigenlijk "laat ze komen, want dan hebben de winkels hier in de stad weer de broodnodige klandizie". Moet je wel zorgen dat je ze geen internet geeft, want anders gaan zij ook nog eens online shoppen.

HMCuiteraard | 12-01-16 | 09:17

Gemeente: Het is een voornemen. De kinderen gaan naar basisschool... Dat is dus geen voornemen maar een genomen besluit.

Piet Karbiet | 12-01-16 | 09:15

Kan iemand die er verstand van heeft (ik dus niet, anders vraag ik het niet!) het COA en stichting vluchtelingengwerk (wordt lastig denk ik ivm stichting) eens helemaal de moeder Wob ben. Powned komt er ook niet in en het is langzamerhand wel eens interessant om te weten wat er achter de schermen van deze organisaties gebeurd.
Lijkt me voer om een Paars kabinet over te laten struikelen....

Guust Kadaver | 12-01-16 | 09:13

en de PVV stijgt maar door in de peilingen.... raar he?

Rico den Hollander | 12-01-16 | 09:12

Het is typisch iets voor het Utrechts bestuur, de mensen hebben zelf op dit volk gestemd en nu zitten ze op de blaren.
De oudere vrouw is de enige met verstand want met schreeuwen helpt niet echter is het volk wat er woont niets anders gewent.

Overvecht is al geen kwaliteitswijk, Kanaleneiland al helemaal niet. Het plaatsen vd mensen daar heeft een negatief effect op wat zij graag willen behalen op gebied van integratie (niet dat het de vluchtelingen enigszins interesseert).

De video is wel misselijkmakend. Ik woon zelf in Utrecht en het idee dat ze deze samenkomst hebben georganiseerd nadat ze eigenlijk al ja hebben gezegd voor de opvang neemt democratische stem van mensen weg.

Het ge-bla dat tegenover de plaatsing er ruimte zal komen voor bedrijven, een buurt café en/of jongerenwoningen zijn helemaal belachelijk. Als er een café komt dan zou het net als in Lombok zijn weer een shoarmazaak waarschijnlijk! Jongeren plaatsen in de buurt of in hetzelfde pand als waar de 400 vluchtelingen komen is al helemaal een slecht idee, ik bedoel wie gaat daar wonen tenzij zij aan de ketting ernaartoe worden gesleept? Niemand dus.

De gemeente is het zicht helemaal kwijt met wat er in sommige wijken gebeurt. Ik woon in Lombok en de kanaalstraat bestaat uit minstens 6-7 shoarma zaken. Nieuwe moskee, wat komt er onderin aan zaakje? Kebab Factory! Ze zouden dat zwaar moeten limiteren en eens controle moeten doen op de kwaliteit want een hoop zien eruit als witwas zaken.

En dan nu dit, een wethouder die niet eens uit Utrecht komt of woont die besluit dat een wijk weer voor X jaar mensen opvangt zonder dat men daar instemming in heeft.

Ze doen er nog een steekje bovenop door de ouderen zo te bezuinigen dat ze achter de geraniums zitten en/of het verpleeghuis nauwelijks kunnen betalen. Vervolgens krijgen deze mensen alles cadeau tot dagbesteding aan toe.

Utrecht is al zo links als de tyfuus, je kan zelfs vluchtelingen laten komen eten; je betaald hun bus kaart, haalt ze op en brengt ze weer weg, het liefst iets dat ze kennen en volgens de regels MOET er een man aanwezig zijn ten tijde hiervan. Mensen zoals jij en ik toch?

Vooral op dat tuig blijven stemmen mensen van Utrecht, u graaft uw eigen graf!

Blauwe Wafel | 12-01-16 | 09:12

Ik begrijp de schreeuwende bezoekers wel.
Zelfs al was nog niet duidelijk dat de instroom van een totaal andere bevolkingsgroep problemen oplevert.
Sowieso wordt dan de cohesie bedreigd.
Wat ik totaal niet begrijp is dat de gemeentefunctionarisen niet een beter antwoord hebben voorbereid.
Je begrijpt toch wel dat "sobere opvang etc" de mensen niet bepaald overtuigd???

Carmelita | 12-01-16 | 09:10

Het valt mij op dat op werkelijk iedere inspraakavond wordt gezegd dat het om GEZINNEN MET KINDEREN gaat die moeten worden opgevangen. Maar in welke noodopvang worden al die viriele jonge mannen dan geplaatst? Hm?

Bobbbe | 12-01-16 | 09:10

Tja, ik krijg er een dubbel gevoel bij. Nee, ik heb niks met asielzoekers, laat staan het feit dat ze massaal Europa en Nederland in worden gehaald. En gezien de recente gebeurtenissen in o.a. Duitsland vind ik dat we héél selectief moeten gaan worden over wie we allemaal binnen laten. Zoals Australië dat doet zeg maar.
.
Maar met schreeuwerige tokkies die niets anders kunnen zeggen dan "Ja maar zij krijgen veul en ikke niets!" en enkel een grote bek op kunnen zetten, heb ik even min iets. Ik durf te wedden dat het gros van die schreeuwlelijkerts die in het filmpje het hardst zitten te bléren, werkloos is al dan niet aan het financiële staatsinfuus hangt.

Le Roi | 12-01-16 | 09:08

-weggejorist-

HMCuiteraard | 12-01-16 | 09:07

@Da Luke | 12-01-16 | 08:49
U heeft het waarschijnlijk over uw eigen huurtoeslag, zorgtoeslag, AOW en sociale huurwoning want het zijn juist de keihard werkende Nederlanders die op dit alles GEEN ENKEL recht hebben. In tegenstelling tot...

reaguurbot | 12-01-16 | 09:07

Tik tak tik tak...

RobberenRukkie | 12-01-16 | 09:06

Het is dat ik kinderen en ouderen geen verkrachtingen toewens anders zou ik ze zo naar het COA brengen voor de zorg/opvang die zenu niet krijgen.

Mastermattie | 12-01-16 | 09:05

Ze heeft natuurlijk wel een punt met "het zijn mensen als u en ik".
Wij zullen de problemen in eigen land binnen afzienbare tijd ook moeten ontvluchten en kunnen dan ook niet rekenen op opvang in de regio.

metzonderzijwieltjes | 12-01-16 | 09:05

Laten we zeggen.... een hoop Nederlanders zijn er bij lange na niet aan toe en dat geldt tevens voor een hoop MIGRANTEN UIT EEN UITSLUITEND MONOCULTUUR (afgezien de weinige mannen die vrouw(en) en kind niet hebben achtergelaten in acute doodsnood (toch?)). Mensheid overschat zichzelf van beide kanten (na zoveel geschiedenis die noopt tot terughoudendheid)

James Waspik | 12-01-16 | 09:04

Da Luke | 12-01-16 | 08:49

Al die toeslagen die jij noemt zijn in de basis bedoelt voor de burger van nederland, die in meer of mindere mate ook heeft geholpen met het vullen van deze potjes.

Die hebben er in ieder geval meer recht op dan asielzoekers die nooit een euro hebben bijgedragen en dat waarschijnlijk ook nooit zullen doen.

Nickname85 | 12-01-16 | 09:02

Op een of andere manier doen die inspraakavonden me denken aan een galgenmaal.

reaguurbot | 12-01-16 | 09:02

Die Miep , dat onverbeterlijke, tenenkrommende, wereldverbeteraartje die gaat gewoon stug door hoor. Die is op een missie en die zal gaan slagen. Wat zeuren jullie nou, alle mensjes zijn toch lief ? En vervolgens stap ze in d'r auto naar d'r doorzonnetje in pak 'm beet Houten ? Ver weg van de verkrachters en rovers, en van de realiteit uiteraard.

Bari Oomsma | 12-01-16 | 09:00

-weggejorist-

Mark_D_NL | 12-01-16 | 08:59

Xenofobie is eenkennigheid maar ook een natuurlijk instinct.
De gemiddelde Nederlander heeft zijn driften en angsten doorgaans goed onder controle.
We zijn een beschaafd en openminded volk: het bewijs is de multiculturele samenleving.
Echter is gebleken dat veel buitenlanders niet veel op hebben met onze beschaving.
De grote groep moslims die er al in Nederland waren voor de asieltsunami hebben duidelijk te kennen gegeven niet veel op te hebben met onze cultuur.
De misdaadcijfers en de beelden in Opsporing Verzocht spreken voor zich.
Geweld door vreemdelingen roept aversie op.
Zeker als het epidemisch en structureel is.
En helemaal als het geweld tegen onze eigen vrouwen (dochters) is gericht.
Als wij net zo primitief en emotioneel onstabiel waren als het oorlogsvolk dat massaal hierheen vlucht was er in Nederland al vele jaren geleden een burgeroorlog uitgebroken.
Maar gelukkig hebben wij nuance hoog in het vaandel en zullen we niet zomaar een hele groep buitenlanders of vluchtelingen op één hoop gooien.
Het is voor mij al jaren duidelijk waar de kern van het probleem ligt: islam.
Islam is de drijfveer van alle problemen tussen Nederlanders en nieuwkomers.
Islam is sowieso de oorzaak van de oorlogen waar deze mensen voor vluchten.

De roep naar verzet tegen islam wordt onder de Nederlanders steeds groter.
Verzet kan maar op 1 manier in een beschaafde samenleving: middels woorden, middels politiek. Daarom vind ik het zo schandalig dat mensen weggezet worden als rechts extremist als ze op een partij als de PVV stemmen.

reaguurbot | 12-01-16 | 08:58

Wat een treurig schouwspel. De kloof tussen bestuur en burger is zo groot, zelfs met een polstok kom je er niet over. De referentiekaders kennen geen enkele overlap.

notreehugginghippies | 12-01-16 | 08:58

@Da Luke | 12-01-16 | 08:49
Niet gevolgd wat er in Keulen en vele andere steden is gebeurt?
En ook hier word mij dochter nageroepen als ze langs de noodopvang fietst. En de eerste woorden nederlands die er uit die monden komt is "he meisie neuken?"

sinar2 | 12-01-16 | 08:57

Of de mensen het respect op willen brengen om te luisteren, en dat uit de mond van de representant van de machthebber. Een machthebber die niet luistert, maar aanhoort, en vervolgens bovenop de gewone man schijt en doet waar ze zin in heeft.

Mensen moet weer zeggenschap krijgen over hun eigen woonomgeving, maar daarvoor zullen eerst een hoop politici het veld moeten ruimen.

Jonkheer Wttewaall | 12-01-16 | 08:57

@panadol | 12-01-16 | 08:52
Niemand. Het wordt hier een derde wereldland.

McMarx | 12-01-16 | 08:56

Het zijn mensen, maar doe niet alsof we gelijk zijn.

Roed | 12-01-16 | 08:55

Inspraakavond oh schrijffout aankondigingsavond ausweis verplicht, dat zouden ze aan de grens ook moeten doen

Steenrijk | 12-01-16 | 08:55

Daar sta je dan, met je huurtoeslag, je zorgtoeslag, je sociale huurwoning en je AOW (en waarschijnlijk ben ik nog een paar toeslagen vergeten). En dan met droge ogen beweren dat het eten, medische zorg en onderdak verlenen van mensen in nood een grof schandaal is. Onvoorstelbaar.Da Luke | 12-01-16 | 08:49

Generaliseren is een feest!
Dus iedereen in die wijk die er tegen is, werkt niet begrijp ik? Want anders is je recht op al die door u genoemde toeslagen al snel vervlogen.
Daar moet je werkloos voor zijn.
Weet u wij er in grote getalen werkloos zijn in Overvecht?

Nuchternederland | 12-01-16 | 08:55

Verstond er niets van. Die blonde schreeuwmevrouw schreeuwde overal doorheen.
Ik ga er van uit dat het de gebruikelijke paden weer waren. De mensen die met de goudzoekers geconfronteerd worden, zullen tegen zijn. Zij worden geraakt. De mensen waar de goudzoekers niet in de buurt komen, zijn weer voor. Dan kunnen zij weer moralistisch doen en Dalai Lama gaan op de betalende burger. Er verandert toch niets.

Ikhebeenvraag | 12-01-16 | 08:54

Kloof tussen politici en burgers is ondertussen groter dan de Grand Canyon

Bokito ergo sum | 12-01-16 | 08:54

Twee totaal verschillende werelden. Die COA-mevrouw, die wethouder en interviewster (met dat giftige jasje) hebben allemaal een bijna pesterige kalmte over zich heen. Let op dat spreek-tempo van die COA-mevrouw. Let op de tevreden grijns van de eigenlijk nogal mutserige microfoon-mevrouw. Allemaal zichtbaar superieur in het besef dat ze zelf een stuk beter wonen en de paniek van die bewoners niet hoeven te doelen. Zo ziet superioriteit, haat en tweedeling er uit. Een aanval op de moderniseringsverliezers.

waskuip-admiraal | 12-01-16 | 08:52


ArchieB | 12-01-16 | 08:49

Het is AZC maar je was nog niet echt wakker zoals je zei. Koggie?

eerstneukendanpraten | 12-01-16 | 08:52

Onze overheid haat haar burgers. Dat wordt met de dag duidelijker. Oost-Europe dat moslimvluchtelingen zeer verstandig weert, gaat nog eens heel populair worden als toevluchtsoord voor welgestelde West-Europeanen. En wie gaat er dan nog de uitkeringen ophoesten in dit verpauperde en tegen dit tijd geïslamiseerde land?

panadol | 12-01-16 | 08:52

Nou dat gaat lekker daar en in de rest van Nederland/EU!!

Glas Koning | 12-01-16 | 08:52

Alleen snap ik niet waarom ze al die hoogopgeleide mensen in zo'n buurt met toch wat meer "volkse" types neerzetten. Die gaan zich daar toch niet thuisvoelen als ze niet dagelijks over het existentialisme van Stendhal of over de diepere betekenis van de werken van Sartre kunnen discussiëren?

eerstneukendanpraten | 12-01-16 | 08:50

Daar sta je dan, met je huurtoeslag, je zorgtoeslag, je sociale huurwoning en je AOW (en waarschijnlijk ben ik nog een paar toeslagen vergeten). En dan met droge ogen beweren dat het eten, medische zorg en onderdak verlenen van mensen in nood een grof schandaal is. Onvoorstelbaar.

Da Luke | 12-01-16 | 08:49

Ja goede morgen, word net wakker, meteen dat geschreeuw aan m'n kop. Ben blij dat er bij mij geen asc in de buurt komt...

ArchieB | 12-01-16 | 08:49

De kloof tussen burgers en overheden zal ik maar zeggen.
Burgers maken zich terecht boos.

luto | 12-01-16 | 08:48

Het jaar 2016, waarin immigranten en politiek Nederland voor een heel groot probleem gaat zorgen.

Koenz0r | 12-01-16 | 08:48

In de vvd wijken worden dit soort besluiten onder elkaar geregeld en is er dus ook geen discussie nodig.Komen daar dus niet.In de pvv wijken is er geen inspraak.

van stampij | 12-01-16 | 08:48

linksche softe healingmeesters (lees coa en ambtenaren) maken stonkende gapende wonden in de "samen!?"-leving.

voedselbankier | 12-01-16 | 08:48

Drastische maatregelen tegen overbevolking in de islamitische landen en niet meer accepteren dat de rijke islamitische landen zeggen: "Flikker op, kutvluchteling."
.
Dat is wat er moet gebeuren, en niet het ontwrichten van normale, gewone, seculiere leefgemeenschappen in Nederland door een niet gecontroleerde toestroom van jonge Arabische mannen met een onberekenbare cultuur.

Madame Poitiers | 12-01-16 | 08:47

Er zijn ook mensen zoals u en ik, alleen niemand kan zeggen hoeveel. Op de linkschmedia (npo) zie ik alleen huilende kindjes en op GS en buitenlandse media zie ik alleen jonge mannen. En hoeveel zijn er op de vlucht?! Hoeveel zoeken er geluk? Zolang dat niet duidelijk is, zijn het niet alleen mensen zoals u en ik.

Sjaak Faal | 12-01-16 | 08:47

-weggejorist-

Bisschop Berenbaffer | 12-01-16 | 08:47

Uit letterlijk élke zin van de woordvoerders van de roverheid DRUIPT de grenzeloze naïviteit inzake deze kwesties.

Dikke Negor | 12-01-16 | 08:47

Om het filmpje van Tofik kon ik tenminste nog lachen.

Doper | 12-01-16 | 08:47

Al die mensen die uit werden gemaakt voor xenofobische tokkie, weet je wel die schreeuwden: denk om onze dochters, die worden straks aangerand en verkracht, staan nu gewoon weer daar, alleen nu met een gefundeerd en bewezen verhaal.

peterdh | 12-01-16 | 08:46

"De verkrachtingen worden u gratis aangeboden door de Goed Mensch met Pittig Kort Kapsel"

Mark_D_NL | 12-01-16 | 08:46

"Het zijn mensen zoals u en ik". Dus die vrouw zegt doodleuk dat al de mensen in de zaal aanranders en rovers zijn.
Ben je lekker mee dan.

sinar2 | 12-01-16 | 08:46

De 'onderklasse' heeft ook niet zo te lijden onder eventueel afbreukrisico. Die hoeven niet te vrezen voor baan of opdrachtgevers die politiek correct afstand moeten nemen.
Zodra hoogopgeleiden gaan zeggen wat ze nu al denken dan komen we in de volgende fase.
Dan is het wachten op het moment waarop hogeropgeleiden een en ander gaan organiseren en dan hebben we hopelijk een nieuwe Franse revolutie.
Het enige verschil met de Franse Revolutie is dat de aristocratie van toen de multinationals van nu zijn, politici zijn even corrupt.
.
Oh ja, ik heb enige tijd in den verre tussen dit soort ontheemdiers in hun eigen habitat mogen wonen. Echt, linksmenschen hebben met hun aan zwakzinnigheid grenzende naïviteit geen idee waar ze het over hebben.

General McAuliffe | 12-01-16 | 08:45

Maling aan de autochtone Nederlander hebben gaat nog eens heel groot worden...

Ommezwaai | 12-01-16 | 08:45

-weggejorist-

Staalkabel | 12-01-16 | 08:44

Hahaha, er is dus ook al een groep gedropt in Kanaleneiland. Hét toonbeeld van integratie en acceptatie. Ongelooflijk.

Balzakius | 12-01-16 | 08:43

naar elkaar luisteren is toch wel het aller moeilijkste wat er is....

Satria | 12-01-16 | 08:43

En iedereen die man met zn spandoek over verkrachters maar uitlachen. Inmiddels weten we wel beter.

Floris Stempel | 12-01-16 | 08:42

Dat krijg je als je bevolking minder laat meedoen. Bewust voorstanders uitnodigen en dan een besloten vergadering houden. De overheid anno 2016 is er niet meer voor u en mij, maar alleen zij die niet van hier izjn en het moeilijk hebben.

Hem | 12-01-16 | 08:41

Je moet het maar durven als overheid.
Een asielzoekerscentrum neerzetten in de gooi- & vechtstreek.

reaguurbot | 12-01-16 | 08:37

Ware het maar mensen zoals u en ik. Dan zou het hele probleem er niet zijn.

McMarx | 12-01-16 | 08:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken