Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Merkels multiculturele samenleving en Keulen

bassiehof100xxx.jpgAls ze dronken waren kunnen het dus geen moslims zijn geweest want die mogen niet drinken, zei de naïeve Radio1-presentator afgelopen week over Keulen. De schrijfster sprak haar ‘diepgevoelde solidariteit uit met de Arabische, Noord- Afrikaanse en moslim man’. De driftig karaktermoordende eindredacteur van het VARA-weblog kreeg twee keer op één dag op live-radio een geestelijke inzinking. Ondertussen stapelen de FEITEN zich op: het aantal aangiften in Keulen benadert inmiddels de 400 en ook blijken elders in Duitsland (en Europa) soortgelijke gebeurtenissen zich tijdens Oud & Nieuw te hebben voorgedaan: aanrandingen, verkrachtingen en berovingen door mannen met een Arabisch en/of Noord-Afrikaans uiterlijk. Onder hen voor zover we nu weten ook 18 vluchtelingen. Minister-president Mark Rutte blonk weer uit in onzichtbaarheid, tweede man Lodewijk Asscher liet wel van zich horen naar aanleiding van de armlengte-opmerking van de Keulse burgemeester Henriette Reker. ‘Een compleet verkeerd signaal’, aldus Asscher. Nice, het is belangrijk dat bestuurders van zich laten horen tijdens grote incidenten. Wie ook van zich liet horen was PVV-leider Geert Wilders die Kamervragen stelde, een column schreef én ook nog een open brief aan Rutte. Verder zweeg Den Haag. Jammer en wel hierom. Bondskanselier Angela Merkel zei in oktober 2010 dat de multiculturele samenleving ‘volkomen mislukt’ is. Maar wat waren die woorden waard? Ruim vijf jaar later blijkt dat de Duitse politie op last van de overheid zo weinig mogelijk melding moet maken van misdaden waarbij vluchtelingen en migranten zijn betrokken om te voorkomen dat extreem-rechts in de kaart wordt gespeeld. Waar het bewust verzwijgen van de gevolgen van die volkomen mislukte multiculturele samenleving toe kan leiden, hebben honderden vrouwen (en mannen) op de Breslauer Platz tijdens Oud en Nieuw nu aan den lijve kunnen ondervinden. De Duitse eurocommissarris Günther Oettinger zei begin deze maand dat Polen onder toezicht moet komen te staan vanwege de omstreden nieuwe mediawet die in het land is aangenomen. De Europese Commissie zou ook Duitsland op zijn minst een tik op de vingers moeten geven voor het bewust achterhouden van feiten over vluchtelingen en migranten. Helemaal omdat de uitspraken van de Duitse regeringsleider afgelopen zomer leidden tot een heuse volksverhuizing waar ook andere lidstaten nog steeds de gevolgen van ondervinden. Een uitgelezen kans voor Mark Rutte om in het kader van het Nederlands EU-voorzitterschap deze kwestie aan de orde te stellen, nietwaar? Ik zet er een fles wijn op dat hij dat niet gaat doen.

Reaguursels

Inloggen

Misschien is het de islambelasting, die de kaffir moet betalen om te blijven leven. Ze nemen nu een voorschot. Vrije vrouwen in onze maatschappij worden uitgemaakt voor hoer. Ze worden aangerand en misbruikt door de moslimbroeders. Maar ze worden niet betaald. De barbaren nemen een voorschot.
Trouwens zoiets gebeurde in Stockholm in Augustus. Maar zoals alles, wat ten nadele is van de barbaren, wordt in dat land in de doofpot gegooid. Mijn vraag is dan: Wie zijn de echte barbaren?

wallenberg | 11-01-16 | 12:01

-weggejorist-

RechtseKnakker | 11-01-16 | 09:16

Problem? Solution! Ik gok op meer EU... Wat win ik?

Afgeschminkte Bassie | 11-01-16 | 07:02

Tsja de bescherming zal toch van de blanke man moeten komen. De Afrikanen en de Moslims zullen de Nederlandse samenleving en vrouwen zeker niet gaan/kunnen beschermen. Nu dient zich het volgende probleem aan namelijk de blanke man mag niets. Voorbeeldje de schilderswijk in Den Haag. Hier hebben de Salafisten eigen ordetroepen en zoals u weet Van Aartsen vindt dit goed. Burgermilities zijn echter wel verboden bij wet.... Nou zou je als blanke (man) hetzelfde doen wat ook een veiligheidsgevoel bij de dames zou geven, zeker omdat dit blanken zijn. Maar u raadt het al in het laatste geval staat de ME voor uw deur en staat u even later voor de rechter omdat we hier in dit land geen eigen rechter mogen spelen... Snapt u het probleem?

oh nee niet weer | 11-01-16 | 06:22

Sylvester Köln.

Na de Politieke Vluchteling.
En de Economische Vluchteling.
Is nu gearriveerd,
De Seksuele Vluchteling.

En nog steeds welkom.

Riet

b-rr-rrrr | 11-01-16 | 01:05

De volgende keer gaan ze groepsgewijs Homo's van de kerktoren gooien, want <quote> Allah zond een gruwelijke straf naar deze mensen, en we dienen hieruit lering te trekken. In de Islamitische wetgeving staat tevens een straf op Homoseksualiteit; De profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Wie je de zonde van het volk van Loet (Lot) zie begaan, dood hen; zowel degene die het doet als degene bij wie het gedaan wordt (deze laatste persoon komt alleen in aanmerking voor deze straf als het met zijn toestemming, dus vrijwillig, gebeurde)." (Overgeleverd door at-Tirmidzie in zijn Soenen, 1376). De doodstraf wordt voltrokken als zij schuldig worden bevonden in een Islamitische staat, en alle geleerden zijn het hierover eens. Het meningsverschil onder de geleerden bestaat slechts op het niveau van hoe de straf voltrokken dient te worden: sommigen zeggen dat de persoon onthoofdt moet worden met een zwaard, anderen zeggen dat hij van een hoge plek af moet worden gegooid om hem daarna te stenigen</quote>

Handsomeboy | 10-01-16 | 22:48

Politiek Bassie

Politiek

gaat nooit over de waarheid

dat weet je toch inmiddels

Petroselinum crispum | 10-01-16 | 19:52

Hadden ze me maar nie motte ontslaan bij H.B. en D.B.S. zonder geldige reden.

Neut | 10-01-16 | 19:50

@nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:18

Dat is het ook! En zwart gat is inderdaad zwart en wordt omringd door sterren. Kijk eens naar die vlag die er niet zo komen volgens Bak Ellende.
Inderdaad foutje, het middenveld is blauw, maar ja de EU-debielen kunnen nu eenmaal helemaal nooit iets goed doen.

Pieter V | 10-01-16 | 19:39

@stampertje85 | 10-01-16 | 17:19
Inderdaad. Ze zijn "helemaal geïntegreerd" en Westers geworden. Totdat ze in land van herkomst een bruid gehaald hebben. Dan zijn ze ineens nog geloviger dan gelovig.

Maria.1 | 10-01-16 | 19:36

En heel links en oudbollig NL zoch maar afvragen waarom Wilders toch steeds meer stemmen krijgt.. Heel vreemd allemaal

Dhr. Flesjes | 10-01-16 | 18:56

Staat natuurlijk los van het feit dat het barbaarse geitenneukers zijn.

Diabhal | 10-01-16 | 18:04

Heb het filmpje nu al een stuk of 20 keer bekeken en dat zijn gewoon vuurwerkpistolen. Ik zie geen kinetische energie vrijkomen, ik zie geen ontbranding bij de loop, kortom: ik zie vuurwerkpistolen die geen reet kosten in Duitsland en redelijk echt lijken.

Diabhal | 10-01-16 | 18:04

De schrijfster die haar diepgevoelde solidariteit met moslimmannen uitsprak n.a.v. Keulen (Tineke Bennema) stelt op haar site in een comment uit 2014 dat ze zelf moslim is geworden. Misschien is het voor haar daardoor (extra) moeilijk om het recente nieuws te laten indalen?
www.tinekebennema.nl/blog/rotte-appels...

Paljas | 10-01-16 | 17:38

@Schoorsteenveger | 10-01-16 | 16:09

Uw tegel kan zó op een échte tegel. Dubbel hardgebakken, geglazuurd en met gouden letters.

Peter Emile | 10-01-16 | 17:34

@nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:51

Er is in Duitsland speciaal vuurwerk te koop voor SSW (Schreckschusswaffen, oftewel alarmpistolen). Middels een soort adapter op de loop van een SSW kun je dan allerlei soorten vuurwerk afschieten. Toen ik in destijds Berlijn was, schoten alle jongeren die ik ermee bezig zag, netjes in de lucht, zoals het heurt.

Maar in de handen van islamitisch gedeformeerden met een opgepompt mannelijkheidssyndroom, die vinden dat je met zo'n SSW gericht op mensen (zelfs kinderen) moet schieten, wordt zo'n wapen bloedlink.

Ter illustratie:

www.co2air.de/wbb2/attachment.php?atta...

Peter Emile | 10-01-16 | 17:25

De meeste jonge Moslim mannen drinken stiekem gewoon alcohol en hebben gewoon seks buiten het huwelijk. Ze willen van het leven genieten en zijn alleen bezorgd over de schaamtecultuur. Daarom aarzelen ze ook vaak niet om hypocriet anderen aan te spreken op hun 'immorele' gedrag. Ze zeggen tegen zichzelf en onder elkaar dat ze zullen stoppen met zondigen zodra ze naar Mecca zijn geweest. Vanaf dat moment zijn hun zonden vergeven door Allah en blijven ze clean tot aan hun dood. Het blijft ongelooflijk hoeveel mensen krachtige standpunten innemen in een belangrijk onderwerp terwijl ze geen enkel verstand ervan hebben.

stampertje85 | 10-01-16 | 17:19

Vergeet niet allemaal uw horloges heel ver terug in tijd te zetten.

mag ik ook nog ff | 10-01-16 | 16:56

Multikult samenleving werkt net zo goed als de hersenen van huidige kabinet ook niet.
Teveel crimigranten die niet beschikken over aanpassingsvermogen en een roverheid die meet met verschillende maten.
Probeer dan maar eens een probleemloze maatschappij te vormen.

mag ik ook nog ff | 10-01-16 | 16:54

Op de website van Tineke Bennema (www.tinekebennema.nl/blog/keulse-massa...) vroeg zij steeds om feiten en daarom heb ik onderstaand bericht op haar site geplaatst. Zij heeft dit echter verwijderd!
=====
Feiten? U wilt feiten? Hier komen ze. De 4e generatie staat te trappelen om van NL een islamitische staat maken en om vrouwen te mishandelen:
www.youtube.com/watch?v=qwUhk3XkG1Q
.
Tegen homo’s mag je geweld gebruiken:
www.youtube.com/watch?v=cBAdx8MZ6lE
.
Sinds 9/11 zijn er 27.588 aanslagen gepleegd uit naam van de Islam: www.thereligionofpeace.com/
.
Moslima zegt over de Islam dat ‘afvalligen’ vermoord worden:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/...
.
Islam is instabiel: www.spectator.co.uk/2015/01/religion-o...
.
Maar met uw expertise wist u dit natuurlijk allang. Ervoor uit durven komen is echter een heel ander verhaal: daar is moed voor nodig omdat fouten toegeven niet makkelijk is. Hoezeer u ook tegenspartelt: de geschiedenis zal uw ongelijk bewijzen. Helaas. Wij allen hadden ook liever gehad dat u gelijk had gehad.

12ejordan | 10-01-16 | 16:53

@necrosis | 10-01-16 | 11:46

Ik heb jarenlang bij een krant gewerkt; groot gebouw, waarin meerdere dagbladen gevestigd waren. Elke avond een legertje snorren, baarden en hoofddoeken van een schoonmaakbedrijf over de vloer. En elke avond weer opnieuw, na het vertrek van die ploeg: schoen-afdrukken op de wc-brillen.

Een collega merkte toen nog op: "Het wordt pas écht verontrustend als we schoen-afdrukken gaan zien op de plafonds van de toiletten."

Peter Emile | 10-01-16 | 16:09

een_mike | 10-01-16 | 13:05
Er wordt, zeker door de Jolo's van deze wereld, al te gemakkelijk een scherp onderscheid gemaakt tussen individu en culturele achtergrond. Alleen al het woord achtergrond suggereert dat hier slechts sprake zou zijn van een decor dat zonder al te veel moeite vervangen kan worden of naar believen op een of meerdere details aangepast kan worden. Dat is ook de droom van het multiculturalisme, één groot schouwtoneel met daaromheen een veelheid van rijk beschilderde decors waarbinnen zich authentieke mensjes bewegen, naar het script dat in alle liefde is geschreven door de Gutmensch. Dat script schrijft voor dat al die kleurrijke mensjes braaf zijn of gemakkelijk braaf gemaakt kunnen worden, en dat zonder iets van hun culturele achtergrond prijs te hoeven geven. Dat script schrijft óók voor dat al die mensjes enkel individueel op hun denken en handelen mogen worden aangesproken en dat hun achtergrond er niet toe doet, er niet toe mág doen, geheel buiten schot moet blijven.
Dat is naïef.
We zullen de moed moeten hebben om cultuur en religie wel degelijk te ondervragen, en ook hardop te zeggen dat het ene gebruik beter en hoger is dan het andere.

Schoorsteenveger | 10-01-16 | 16:09

Na de aanslagen in Parijs (asieleisers), de groeps aanrandingen in Keulen, Dusseldorf etc., de verkrachting van minderjarige meisjes in België en Keulen is er nog niets gebeurd. De grenzen staan nog even wagenwijd open. De media heeft in Duitsland zijn ziel verkocht aan de politiek om de draagkracht voor de opvang te behouden en daarmee journalistieke zelfmoord gepleegd oftewel. Ze zijn pure propaganda kanalen geworden van de falende politieke agenda van Frau Merkel.
Er gaan niets veranderen zonder protest.
De grenzen blijven open zonder demonstraties.
De aanrandingen zullen toenemen zonder tegenbeweging.
De verkrachtingen zullen blijven toenemen.
De mishandelingen zullen blijven toenemen.
De diefstallen en berovingen zullen blijven toenemen.
De aanslag op onze verzorgingsstaat zal gigantisch zijn en het extreem ondermijnen.
Eventueel nog een aanslag ook als ze willen.

We zitten erbij en kijken ernaar en lezen erover maar er gebeurd verdomme helemaal niets en daar maak ik me ongerust over.
Mensen hopen nu op de verkiezingen dat ze kunnen afrekenen met de oude kliek maar dan is het al te laat.
Dan zijn we in NL honderdduizenden migranten verder en in de EU zelfs miljoenen.
Het zal ontwrichtend zijn voor Europa die wordt overlopen met mensen die niets hebben met ons, onze manier van leven, onze cultuur en onze normen en waarden.
Als we niet in actie gaan komen zullen wij en onze kinderen er 100% de dupe van worden.

Dirk III | 10-01-16 | 16:08

oh jee, er is weer een woordje voor; El-ta&#7717;arrush, naast sharia, taggiya, dhimmy, halal, et cetera, heb ik meer dan genoeg van die culturele 'verrijking', als het Arabisch is, kun je er donder op zeggen dat het niet te harden is.

Tokoloshe | 10-01-16 | 15:48

Pinokio vertelt recht in de camera (ala wiegel) hoe het gepeupel dient te denken. Met de knikkende blanke mensen.

Kamervraag | 10-01-16 | 15:43

@telelezer | 10-01-16 | 13:53
Alleen al vanwege de foto is die link het openen waard . :) Zegt genoeg; wereldvreemd.

Tokoloshe | 10-01-16 | 15:34

-weggejorist-

koekul | 10-01-16 | 15:33

Jetstream | 10-01-16 | 15:27


Ja hier in de stad ook ieder weekend vele zo dronken als een tor. Vlakbij de moskee zuipen ze geen druppel maar 200 honderd meter ervandaan zuipen ze massaal. Onzin gelul dus.

tweetybird | 10-01-16 | 15:33

Moslims drinken geen alcohol is bullshit ,Ik heb samen met een Moslim vriend total dronken op de grond gelegen beide konden niet meer op de benen staan ,deze drinkt nog steeds elke weekend en softdrugs gebruikt deze ook , dus dit verhaal gaat niet op lullo's.

Jetstream | 10-01-16 | 15:27

E.E. | 10-01-16 | 11:33
De geschiedenis herhaalt zich snel.
Er zijn nog steeds 'mensen'die de massale moord in WOII op Joden, gehandicapten en zigeuners in de Duitse vernietigingskampen met dezelfde woorden afdoen!
Ik noem dit een psychiatrische stoornis.

fikkieblijf! | 10-01-16 | 15:23


Na de joris toch maar in de herhaling mét vertaling; de Duitse politie, sinds juni 2015 voorzien van schoudercamera's heeft ze niet gebruikt tijdens de aanval in Keulen er zijn dus geen politiebeelden, die voor veroordelingen van belang zijn, beweren ze; de doofpot dus.

www.welt.de/regionales/hamburg/article...
Een linkje mag hopelijk wel.

Tokoloshe | 10-01-16 | 15:19

Barani517 | 10-01-16 | 14:54 +100

fikkieblijf! | 10-01-16 | 15:14

Als het hier om de Islam ging dan zou ik alle groepen verwachten. Het gaat hier om een groot cultureel verschil. En niet alleen qua geloof.
Overeenkam | 10-01-16 | 14:52
Een equivalent van dit gedrag wordt al jaren hier te lande, hetzij meestal kleinschaliger, tentoongespreid door Marokkanen, in onze zwembaden, op straat 's zomers. Afgelopen zomer zandvoort zo'n vergelijkbare fuik bijvoorbeeld. Is een cultureel probleem, omdat er niet wordt opgevoed zeggen idioten. De racistische criminaliteit die zij tentoonspreiden, en het feit dat men altijd de rijen sluit en nagenoeg nooit elkaar erbij lapt is overduidelijk onder invloed van de Islamitische ideologie.
Voorts wordt er geschetst dat bv. eerwraak een cultureel probleem is omdat dat dan weer vaker bij Turken voorkomt ofzo, ook dat komt voort uit de Islamitische ideologie. En zo kan men oneindig doorgaan. U doet hetgeen wat al 40/50 jaar faalt, alles opbreken in afzonderlijke 'culturele' problemen die dan decennialang en met hele dure domme maatregelen gemicromanaged moeten worden, zonder de grote gemene deler te zien en te benoemen. U kijkt weg, al die problemen zijn Islamitisch.

Willem Hollander | 10-01-16 | 15:12

Jesse Klaver: De wereld is van iedereen..... maar zijn onze vrouwen dat dan ook maar, voor het gemak??

mallekater | 10-01-16 | 15:07

-weggejorist-

Tokoloshe | 10-01-16 | 15:05

@DearMud | 10-01-16 | 14:46
ze doen er niets tegen omdat ze het niet willen 'politiseren', ze willen blijven doen alsof het een sociaal fenomeen is; akkefietjes die af en toe plaatsvinden als er de gelegenheid voor is.
Maar het is meer dan dat.
Alleen dan, als ze het wél politiseren, kan het pas op de politieke agenda komen als een probleem wat aangepakt moet worden op een ander, effectief niveau; en dat betreft de cultuur en afkomst en aldus de immigratie.
Nu gooit policor EU o.l.v. mufti Merkel ze het op een 'mannending';http://www.welt.de/regionales/hamburg/article150824060/Alle-Maenner-sind-potenzielle-Vergewaltiger.html
Het moedwillig verdunnen van het gif, over de rug van vele onschuldige mannen, vanwege hun 'potentie'.
Policor linksch is liever solidair met de Arabische geweldenaren, dan met de eigen bevolking.
En om vrouwen geven ze eigenlijk niets. Dat blijkt.

Tokoloshe | 10-01-16 | 15:00

Die redenatie van het kunnen geen moslims zijn geweest, want die mogen niet drinken, houden we erin. Als RK ben ik blij dat de misbruik schandelen niet door Katholieken zijn gepleegd. Immers priesters mogen geen seks hebben, dus de daders kunnen nooit katholiek zijn geweest. Oh wee als de VARA ooit nog die link legt, dan zijn het racistische fascisten.

Barani517 | 10-01-16 | 14:54

-weggejorist-

Overeenkam | 10-01-16 | 14:52

Rutte doet niets voordat hij toestemming heeft van Brussel, dus, nee, hij gaat Duitsland niet op de vingers tikken.
Denk na: massa-aanrandingen en verkrachtingen overal in Europa, de autoriteiten doen NIETS. Er komt een protestbeweging op gang met slachtoffers van de gebeurtenissen, de autoriteiten zetten Mobiele Eenheid en waterkanonnen in om ze tot zwijgen te brengen. Conclusie: wat er rond oud en nieuw is gebeurd, is beleid, goedgekeurd door de autoriteiten - want wie zwijgt, stemt toe.
Na Willem de Zwijger hebben we nu Rutte de Zwijger, de man komt pas in actie als Juncker hem 'activeert'. Maar de rest van het parlement is minstens net zo schuldig. Het is net of je een DDR winkel binnenloopt: alle mogelijke keus in kleding als het maar rood is.

DearMud | 10-01-16 | 14:46

@Fijnstoffer | 10-01-16 | 14:00
Dat is het enge aan dit; de politie was er niet om hun bevolking te beschermen.
Wat in feite gebeurd is, door de enorme aanwezigheid van al die arabieren, dat hun privé-levensstijl in publieke domein ging overheersen; letterlijk.
De wet van de grote getallen; hoe meer jagers, hoe meer prooien.
Dat de politie het zo ver heeft laten komen is ze zeer kwalijk te nemen, want dit soort uitingen zijn niet terug te draaien, ze hebben nu de smaak te pakken.
En zeker als je weet dat ze door die grote groep anoniem zijn, want daar zijn ze nu goed van op de hoogte, er gaan er dan ook geen een (of hooguit een of twee illegale veelplegers die al maanden daar de boel betasten en beroven voor de bühne) uitgezet worden.

Tokoloshe | 10-01-16 | 14:32

Rutte moet zijn geheime verdrag om feiten te verbergen over het KL4103 / MH17 weer onder de onderste steen weg moffelen.
Opzettelijk vliegen over een oorlogsfront waar meerdere vliegtuigen al waren neergeschoten. En de NAVO wist dit en van de aanwezigheid van luchtdoelraketten.

Raider Twix | 10-01-16 | 14:26

Burgeroorlog komt naar je toe deze zomer!

24^7 | 10-01-16 | 14:21

Hoe meer moslims erbij komen en zich concentreren in enclaves, hoe manifester deze situatie wordt. Om met oud-president Reagan te spreken: “Appeasement is the worst approach to peace”!
i2.wp.com/www.intriguing-history.com/w...
Onze domme goedheid en steeds maar weer toegeven wordt door deze primitieve woestijnvolken gezien als slappe zwakheid. En helaas hebben ze nog gelijk ook..!

telelezer | 10-01-16 | 14:05

De vernietigende politieke correctheid van de Duitse regenten is verontrustend. Maar ook de passiviteit van de Duitse bevolking. De verontwaardiging is te gering. En er is te weinig aan vastberadenheid en daadkracht om dit immigranten/islam/gelukszoekers/profiteurs-probleem aan te pakken naar behoren. Het begint al op dat plein in Keulen. Waar was de politiemacht? Waar waren de Duitse mannen, broers en vaders om de vrouwen te hulp te schieten. We zijn verworden tot watjes. En de roofdieren voelen het.

Fijnstoffer | 10-01-16 | 14:00

Ing. eslapen | 10-01-16 | 11:16
Goede observatie, dat zou je wel denken.
Onze EU planners zijn echter te lui en te incompetent om zelf een levensvatbare ideologie te ontwerpen en dus importeren ze er een die nog niet eerder in Europa is uitgeprobeerd, waarna deze monocultuur verder wordt uitgerold tot alle andere verdreven zijn. In dat licht gezien zijn wij zelf de vijand helaas.

kindapaas | 10-01-16 | 13:58

De maakbare mens, de multicultuur, we zijn allemaal gelijk, nature vs. nuture en natuurlijk... de wereld is van iedereen.
www.youtube.com/watch?v=IaO69CF5mbY

nuff said | 10-01-16 | 13:55

Ik snap er niks van! | 10-01-16 | 12:58
Ik ken ook wel wat moslims die, al dan niet stiekem, gewoon alcohol drinken nu en dan hoor. Het hoeven trouwens zelfs niet eens echt praktiserende moslims te zijn om zich zo te vergrijpen, de heersende Islamitische ideologie in die contreien heeft zijn invloed op iedereen natuurlijk. Nu roepen ze kijk alcohol, zie je wel geen moslims... zo simplistisch en dom weer... zal me niets verbazen als ze er straks een paar vinden die er voor uit komen geen moslim te zijn ofzo en dan gaan ze die weer rondparaderen.

Willem Hollander | 10-01-16 | 13:32

@Martinspire | 10-01-16 | 11:59
Die was er met de LPF. Maar we weten allemaal wat het etablissement daarmee gedaan heeft.

Vanilla | 10-01-16 | 13:31

Hoezo is wijn verboden voor moslims???
Het verbod op wijn dat vele (maar lang niet alle) islamieten volgen, gaat wellicht terug op volgende soeraverzen

Al-Ma'idah,

soera vers 91: O gij die gelooft, wijn en het hazardspel en afgoden en toverpijlen zijn niet anders dan gruwelen, door Satan gewrocht. Vermijdt ze dus opdat gij voorspoedig moogt zijn.
soera vers 92: Voorzeker, door middel van wijn en hazardspel, wenst Satan onder u vijandschap en afgunst te zaaien, en u af te houden van het gedenken van Allah en van het gebed.

maar op andere plaatsen in de koran wordt wijn wel degelijk verbouwd, geperst, genuttigd en geprezen als drank voor de heer: Gedistileerde dranken, bier enzomeer komen niet voor in de koran. Ze kunnen dan ook moeilijk als verboden worden beschouwd.

Joesof, soera vers 37 en 42: "O, mijn twee medegevangenen, wat een uwer betreft, hij zal wijn voor zijn heer schenken en wat de ander betreft, hij zal worden gekruisigd zodat de vogels van zijn hoofd zullen eten.

Annahl:

soera vers 68: En van de vrucht der dadelpalmen en druiven maakt gij een bedwelmende drank en een goed voedsel. Voorwaar, daarin is een teken voor een volk dat zijn verstand gebruikt.

Al-Mominoen:

soera vers 20: En Wij brengen daarmede tuinen van dadelpalmen en wijnstokken voor u voort.

Mohammad:

soera vers 16: ... [over het paradijs]... ; en stromen melk waarvan de smaak niet verandert en stromen wijn, smakelijk voor degenen die drinken, en rivieren van zuivere honig.

Bron: www.logosfoundation.org/g_texts/koran....

gasboer | 10-01-16 | 13:23

@VanBukkem |
„Es mag gut sein, Macht zu besitzen, die auf Gewehren ruht, besser aber und beglückender ist es, das Herz eines Volkes zu gewinnen und es auch zu behalten.“
&#8213;Joseph Goebbels

nuff said | 10-01-16 | 13:23

B. Randnetel | 10-01-16 | 12:41
Dat zijn ze wel. De pistolen waarbij je het verschil niet kunt zien tussen echt of nep zijn geen vuurwerkpistolen maar alarmpistolen of patronenpistolen.

Rusrs | 10-01-16 | 13:14

Generaliserend is het volgende, ik weet het, maar een minderheid is geen minderheid meer die dit aanhangt: "De islamit" hoeft niet dronken te zijn om vrouwen te misbruiken, homo's in elkaar te slaan of christenen te onthoofden. Sterker nog dit zijn daden voorkomend uit hun volle overtuiging: practice what you preach

En we halen de kwallen binnen als ze Sinterklaas zijn.

drammerd | 10-01-16 | 13:08

Waanzin om het drinken van alcohol als argument te gebruiken dat de daders niet bij een bepaalde cultuur/religie kunnen horen. Dat een regel van de cultuur overtreden worden wil niet zeggen dat die persoon dan opeens helemaal niet meer 30 jaar daarmee opgeroeid is, in een omgeving waar dingen al 100en jaren zo gaan en de andere middeleeuwse opvattingen dan per se OOK allemaal opeens verwesterd zijn.

Als een politieagent een burger mishandeld zeggen we toch ook niet dat dat onmogelijk een politieagent geweest kan zijn, omdat hij tijdens het mishandelen z'n pet had afgedaan?

een_mike | 10-01-16 | 13:05

Lijkt me ontzettend moeilijk je daar an los te maken.
Carmelita | 10-01-16 | 12:50
-
Het gaat om macht. Uitsluitend en alleen om macht ( onderdrukken, martelen, moorden en verkrachten ) en wil je uit de sekte stappen dan mag je je hele leven vluchten.

hurenisvoorpaupers | 10-01-16 | 13:04

'Ruim vijf jaar later blijkt dat de Duitse politie op last van de overheid zo weinig mogelijk melding moet maken van misdaden waarbij vluchtelingen en migranten zijn betrokken om te voorkomen dat extreem-rechts in de kaart wordt gespeeld.'
Laat dat 'extreem' maar weg. Zo langzamerhand blijkt wel dat de kritiek op de vluchtingenproblematiek terecht is. Heeft met extreem-rechts, racistisch of xenofoob niks te maken, maar met terechte kritiek en terechte angsten. Het zou links dan ook sieren als ze eens ophouden mensen met kritiek op de vluchtelingen weg te zetten met deze termen. Natuurlijk geldt de kritiek niet op alle vluchtelingen, maar dat heeft ook vrijwel nooit iemand beweerd...

freelux | 10-01-16 | 13:01

Beste naïeve NPO presentator,
Waar staat het dat ze dronken waren??(want dan kunnen het geen moslims zijn geweest) Hebben ze allemaal een Urinetest afgenomen voordat ze de vrouwen gingen aanranden?? Misschien waren ze wel stoned en dan kan het zo zijn dat het moslims waren!! ............... Ik kan mij zo kwaad maken over zulks naïviteit, het maar ontkennen en het maar niet noemen van het grote probleem.

Ik snap er niks van! | 10-01-16 | 12:58

Hmmm... dat had ik nou nooit van Sil's Lobke gedacht.. Weer een illusie armer.

waakvarken | 10-01-16 | 12:58

Wat een beschamende kontlikkerij het zgn "interview" met Rutte ..
VB : Rutte zegt :" asielzoekers niet te vervullen vacatures vervullen .. eh stukadoor .. eh meubelmaker.."
Geen van de 3 interviewers komt op het idee om te vragen hoe deze ideëen zullen vallen bij de 600.000 werklozen alhier.

En dan .. breaking: de deur is open : daar is de draaikont weer: sluit samenwerking met PPV niet uit.Ze moeten "minder, minder , minder .." terugnemen. en klaar is Kees.Hoezo opportunist ??

daytripper | 10-01-16 | 12:57

Piet Karbiet | 10-01-16 |
En let op. Het verbod op particuliere vuurwerk voor het hele volk zal versneld worden ingevoerd. Uiteindelijk zal dit niet werken en zal het verbod op openbaar samenscholen voor het hele volk worden ingevoerd. Ook dat zal niet werken voor deze groep. Zo draait de politiek als antwoord op eigen falen.
Symptoombestrijding is de ziekte van de huidige politieke EU regeringen. Het geld blijven pompen in symptoonbestrijding en de kosten steeds blijven afwentelen op de samenleving leidt onheroepelijk tot een opstand. Het volk zal uiteindelijk zelf de ziekte gaan bestrijden..

fikkieblijf! | 10-01-16 | 12:56

Steenrijk | 10-01-16 | 12:27
Bedoel dat het dronken zijn is verzonnen als smoes voor kijk! geen moslims. Aan de ene kant mag je niets zeggen zonder feiten. Dat wel dus. Raarrrr vindt u niet? Snappie

ikdenkwat | 10-01-16 | 12:56

Wanneer de realiteit niet meer onderkend mag worden in de heersende moraal, en de heersende moraal de waarheid verbiedt of miskent, dan is die heersende moraal niet langer iets waard. Dan is het tijd voor verandering.

LaatmaarLu? | 10-01-16 | 12:54

Leuk geprobeerd Bas, maar wedden met voorkennis van de uitkomst telt niet.

Schaaldier | 10-01-16 | 12:53

hurenisvoorpaupers | 10-01-16 | 12:41
Maar even serieus: ik denk dat de voorgeschreven onderdanigheid van de vrouw 1 van de belangrijkste aantrekkingsfactoren van de Islam is.
Naast het feit dat, bij je geboorte al Moslim zijnde, er veel eisen aan de Islamiet worden gesteld.
Het dagelijks 5 maal bidden, het aangepaste voedsel, haardracht, kleding en nog veel meer rituelen.
Ook zijn de moskeeën in land van herkomst vooral, heel indrukwekkend.
Lijkt me ontzettend moeilijk je daar an los te maken.

Carmelita | 10-01-16 | 12:50

Een Nederlander kan geen moordenaar zijn, omdat dat volgens onze wetten niet mag.

Geen hollander | 10-01-16 | 12:49

-weggejorist-

Mo het varken | 10-01-16 | 12:43

Ik wil er ook een vierde vrouw bij.
Piet Karbiet | 10-01-16 | 12:26
Moet kunnen, Piet.
Even geduld.
Carmelita | 10-01-16 | 12:38
En het mooie ze is, ze hoeft niet eens van je houden. Je betaalt haar vader een paar centen en jij bent de baas. Het mag al vanaf 9 jaar. De profeet deed het ook.

hurenisvoorpaupers | 10-01-16 | 12:41

nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:51
Moet je vuurwerkpistolen ook doorladen zoals ik in het filmpje zie. Volgens mij doe je dat bij een pistool.
wakker worden | 10-01-16 | 12:14
Ja dat moet bij vuurwerkpistolen ook. Ze zijn niet van echte te onderscheiden. Je kunt er overigens ook traangaspatronen mee afschieten.

B. Randnetel | 10-01-16 | 12:41

E.E. | 10-01-16 | 11:33
Tineke Benninga baseert haar opinie op haar 7 jarig verblijf in het midden oosten. Haar is dit toen niet overkomen. Blijkbaar zijn er toch grenzen aan de driften van moslimmannen.

Holein1 | 10-01-16 | 12:41

OK. Ik als "reagluurder" kan geen enkele video vinden waar het kwade jegens het andere geslacht geschiedt. Waar zijn de beelden? Ik zie alleen laaghartige woestijnratten die salvo's met vuurwerken op een en ieder afvuren.

drammerd | 10-01-16 | 12:40

Ik wil er ook een vierde vrouw bij.
Piet Karbiet | 10-01-16 | 12:26
Moet kunnen, Piet.
Even geduld.

Carmelita | 10-01-16 | 12:38

Glasgow Argus | 10-01-16 | 11:15

Bewonderenswaardig hoe zakelijh en beheerst je toch de 'sense of urgency' weet te schetsen. Eén van de beste tegels die ik al gelezen heb.
.
@ Martinspire | 10-01-16 | 11:59
Als Frits Bolkestein toch maar 's 10 jaar jonger was. Hoewel die ook toen al zei: 'Ik zie geen oplossing'. Kan je nagaan.

Aardbewoner | 10-01-16 | 12:36

Tokoloshe | 10-01-16 | 12:25
"Hollandse droom". Ja het is wel Hollands om je eigen land te grabbel te gooien.
Vind die dubbele nationaliteit niet kunnen.
Dat ze PvdA er is, vind ik van minder belang.
Jeltje van Nieuwenhoven vond ik destijds wel een goede voorzitter. Met humor.

Carmelita | 10-01-16 | 12:34

Rutte lacht zich de hele gek rot om het achterlijke Nederlandse volk, hij weet zelf ook wel dat hij in andere tijden al 3 jaar geleden was opgeknoopt. Waarom koopt hij geen huis in Nederland? Geen nieuwe auto? Wat weet hij?

hurenisvoorpaupers | 10-01-16 | 12:32

Ze waren ook niet dronken, dat is om je gerust te stellen, als je zwaar dronken bent lijkt me lastig om iemand aan te randen of verkr8ten , en ik heb nog nooit bedacht dat zoveel zwaar beschonken personen zich konden concentreren... Iemand die zoiets durft te stellen zonder bewijs en die een politieke of journalistieke of andere publieke functie bekleed gelijk ontslaan, vervolgen en pek en veren graag

bhaal | 10-01-16 | 12:30

Ehhh .. lol .. Rutte gaat de Polen vertellen dat ze niet alleen lid zijn van een economische unie maar ook van een waardengemeenschap ..
Nou , .. dat zal ze leren !!

daytripper | 10-01-16 | 12:29

wakker worden | 10-01-16 | 12:14
Geen flauw idee. Ik ben geen wapenexpert.
Daarom laat ik me graag van verschillende kanten informeren.

nemoj me jebat | 10-01-16 | 12:29

Merkel neemt eigenlijk de problemen over van Turkije en Griekenland... best aardig van de Duitsers

Berthe | 10-01-16 | 12:28

@ikdenkwat | 10-01-16 | 12:13
Uw nick doet wat anders vermoeden als uw tegel,is het niet ,tot uzelf aan de beurt bent

Steenrijk | 10-01-16 | 12:27

@Carmelita | 10-01-16 | 12:12
Godskolere. Vrome moslims hebben zo'n stip op het voorhoofd van het vele bidden. Ik heb inmiddels een buil van het bonken met het hoofd op de laptop.
Ik wil er ook een vierde vrouw bij.

Piet Karbiet | 10-01-16 | 12:26

De interviewers zijn poeslief voor Rutte in Buitenhof. 't Is een grote uitzending voor politieke partijen.
harbi | 10-01-16 | 12:23

Inderdaad, niet te geloven. Rutte wil weer flink overkomen.
"het zou bijzonder teleurstellend zijn als na 10 jaar blijkt dat weer 75% in de bijstand zit " En dan heel quasi flink : "daar hebben we het geld niet voor ".
En de interviewers .. zucht .. wat een vertoning.

daytripper | 10-01-16 | 12:26

See more at: www.tinekebennema.nl...
E.E. | 10-01-16 | 11:33

Met openhangende mond haar column gelezen. Zoveel domheid bij elkaar, het is verbijsterend. En het idee dat meer mensen zo denken is eng. Dit zijn mensen die bloeien in communistische en fascistische regimes.

orange pekoe | 10-01-16 | 12:25

@Carmelita | 10-01-16 | 12:12
Trouw is sowieso de weg kwijt, Arib als Kamervoorzitter het ' ontstaan van de Hollandse droom' noemen... Een nachtmerrie ja, dat is inderdaad ook een droom.
www.trouw.nl/tr/nl/6869/Hans-Goslinga/...
Terwijl je op Elsevier kunt lezen dat er slechts een paar PvdA-ers achter haar staan, omdat ze haar als een soort symbool tegen Wilders willen gebruiken.
Symboolpolitiek; typisch...

Tokoloshe | 10-01-16 | 12:25

De beste oplossing zou mijns inziens zijn:
Een corrupt land in Afrika opkopen en dat helemaal opbouwen, waterleiding, elektriciteit, woningen, ziekenhuizen en scholen, alles.
Zoals we in Nederland ook hele steden uit de klei hebben opgetrokken (Almere).
Daar alle vluchtelingen heen.

Carmelita | 10-01-16 | 12:24

Mo het varken | 10-01-16 | 11:45
Niet waar. Vuurwerkpistolen zijn makkelijk te herkennen en ik zag er inderdaad een in het filmpje. Daarnaast is er een groot verschil bij het afvuren van een vuurwapen en een vuurwerkpistool, komt door het verschil in lading en is duidelijk te zien.

Rusrs | 10-01-16 | 12:24

"Wenn du einmal angefangen hast zu lügen, dann bleibe auch dabei!"

J. Goebbels - Duits politicus, filosoof, Reichsminister.

VanBukkem | 10-01-16 | 12:24

De interviewers zijn poeslief voor Rutte in Buitenhof. 't Is een grote uitzending voor politieke partijen.

harbi | 10-01-16 | 12:23

Gezellige babbeleritis .. De slapjanus kan weer een half uur los gaan met gouden beloften ("in het voorjaar moet de instroom nul zijn")
Ik durf er wel een treinwagon wijn om te verwedden dat het weer lulkoek is.

daytripper | 10-01-16 | 12:22

@Warius | 10-01-16 | 12:15

Precies. En zo n racistisch programma waar xenofoob Weird Duk zijn gal mag spuien met zijn vooringenomen positie over arme vluchtelingen. Die moet het juist hebben over de aanranding en wat dat precies met een vrouw doet. Aanranden is in zijn algemeenheid nl. erg wreed. Als je dit wil toespitsen op een bepaalde groep ben je verkeerd bezig. Dat moet je gewoon niet willen. Er vinden toch wel meer aanrandingen plaats?

roze_bril | 10-01-16 | 12:21

Rutte in Buitenhof mbt het onderwerp NL veilig houden: "Daar werken we met duizenden mensen round the clock aan".
Ik hoorde de gutmensch-interviewer niet opmerken dat het dus goed is voor de werkgelegenheid.

daytripper | 10-01-16 | 12:20

Wat een oninteressant gesprek met Rutte, bah. Saai, saai, saai. Valt trouwens wel mee dat Wilders nog niet ter sprake is gekomen. Zouden ze nog durven?

Dhr. de Wit | 10-01-16 | 12:19

Martinspire: VNL misschien?

Kievit | 10-01-16 | 12:19

Honderdduizenden alleenstaande jongemannen bestormen Europa en linksch blijft volhouden dat het zielige vluchtelingen zijn. Toppunt van totale wereldvreemdheid was gisteren te zien bij Cojones toen van Muiswinkel de moraalridder uit probeerde te hangen. Erik kerel, beperk je tot het imiteren van andere... je eigen "persoonlijkheid" is namelijk niet veel meer dan een lege blanke huls die een paar weken per jaar zwart geschminkt kindjes mag vermaken ...

Erik uit zien glijden? -> www.npo.nl/cojones/09-01-2016/VARA_101... vanaf 25:25

ox | 10-01-16 | 12:17

@Pardon lul | 10-01-16 | 12:10
.
Kleine toevoeging: echte Moslims zitten niet aan andere MOSLIM-vrouwen... Kafir-vrouwen, christenvrouwen, kortom niet-Moslim-vrouwen zijn in de zieke, vaak ingeteelde, breinen van Moslims vogelvrij.

Brou Is Back | 10-01-16 | 12:15

Jole: "de man die onlangs in Parijs in het politiebureau om zich heen wilde steken was dan wel een Tunesiër en hij woonde in een Duits asielzoekerscentrum, maar dat wil nog NIET zeggen dat hij een asielzoeker was. En is nu ophef over zijn steekpoging, maar alleen vanwege zijn afkomst, normaal hoor je er nóóóít iemand over dat neersteken ècht niet kan. Het debat moet daarom gaan over steken in het algemeen, niet over wie het doet"

Warius | 10-01-16 | 12:15

nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:51
Moet je vuurwerkpistolen ook doorladen zoals ik in het filmpje zie. Volgens mij doe je dat bij een pistool.

wakker worden | 10-01-16 | 12:14

Dat gelul over dronkenschap er is geen enkel bewijs. Geen testje, niets nada noppes. Zou mij niet verbazen dat dit is verzonnen. Zou tussen de aangerande ook moslimas zitten zou toch wel moeten?

ikdenkwat | 10-01-16 | 12:13

Bas je hebt 100% gelijk hij veroordeeld het hij heeft er begrip voor maar zegt er gaat niets veranderen lees ik heb er SCHIJT aan

Toontje-lager | 10-01-16 | 12:12

Oplossing: hele Multikulzooi er uit. And then: "We build a wall". Genoeg is genoeg. Wir schaffen das echt wel.

verbanden | 10-01-16 | 12:12

Met hoogachtende lachjes,

M. Rutte
kanon0503 | 10-01-16 | 11:29
Je bedoelt: hooghartige minachtende lachjes.

wakker worden | 10-01-16 | 12:12

Wat me nog het meest verbaast is de hardnekkigheid van links Nederland waarmee het asielzoekers probleem wordt goed gepraat. Het is inmiddels trekken aan een dood paard geworden en iedereen weet hoe dat gaat aflopen. Linkse ideeen zijn als brandnetels onuitroeibaar.

Lichtstadfan | 10-01-16 | 12:11

p.s.
En daarbij verwijzen ze dan ook nog, naar een 'zelfde' demonstratie in Turkije.. door mannen, na een verkrachting en moord (?) op een vrouw.
Doe maar lekker de verlichte, vrije islamitische Turken na, mannen, om vrouwen in Europa 'zogenaamd' te steunen, terwijl het geen moer met kleding te maken had.
Alles waar de Nederlandse media achter zitten, daar zit iets achter wat niet strookt met een recente situatie, maar gebruikt wordt om de mening te manipuleren.
Net als het 'ineens' bekend worden van het misbruik in de kerk... tussen 1953-1989 of zo,200 gevallen; blankmans is nét zo slecht, want 400 vrouwen in 1 uur door een horde immigranten stellen we even gelijk aan iets wat 7 decennia geleden begon en duurde tot 20 jaar terug.

Tokoloshe | 10-01-16 | 12:11

Het slagen of falen van de multi-culturele samenleving is volslagen irrelevant gezien vanuit het EU bestuur, het fundament van de EU is namelijk gebouwd op rassenvermenging als doelstelling met de Islam als beoogde ideologie.
.
De EU echter wilde een proces dat honderden zo niet duizenden jaren in beslag neemt in een aantal decennia doorvoeren, vergelijkbaar met de vijfjarenplannen van Stalin die de USSR op het niveau van de Westerse industrieen moesten brengen. Dat leidde tot onherstelbare ecologische en sociale schade (het Aral meer en enorme hongersnoden).
.
De overheden lijken inmiddels openlijk te hebben gekozen voor het expliciet uitnodigen van steeds meer Moslims om hun rassen te komen vermengen met Europese dames. Zo lijkt het in ieder geval te worden opgevat door iedereen behalve de voor de gek gehouden Europese populaties die voor wordt gehouden dat er vooral gezinnetjes met kinderen over komen.
.
De Islam op zich is niet het gevaar, het echte gevaar is de policor EU Lebensborn variant van onze EU planners die koste wat kost doorgevoerd lijkt te moeten worden en de sociale cohesie volledig aan het ondermijnen is.
.
Het lijkt er echter op dat er een serieuze mogelijkheid is de EU tot de orde te roepen via het referendum, daarom aan allen: laat deze kans niet lopen, het is wellicht de enige en laatse mogelijkheid om via democratische middelen de diabolische EU plannen om te buigen tot iets positiefs.

kindapaas | 10-01-16 | 12:11

Markie zit nu bij Buitenhof om een uur lang aan damage control te doen... Aldus Mark: "We controleren elke asielzoeker grondig." Yeah right.... De Nederlandse overheid en iets grondig doen... Mwoehaha. Ik noem: Fyra, JSF, ICT van UWV, SVB, ... (vul maar in).
.
Zo draait en liegt Markie zich het nieuwe jaar binnen. Enfin, Van der Steur bungelt en Wilders' PVV heeft inmiddels 41 zetels; we zullen zien.

Brou Is Back | 10-01-16 | 12:11

Mark Rutte zit een gescripte autocue voor te lezen.
Alles wat hij zegt is reeds gezegd. Kom nu eens met Klare Taal™!

Dhr. de Wit | 10-01-16 | 12:11

Het is niet de vraag óf de bom barst, maar wanneer... Jammer genoeg zijn wij kritische autochtonen over het algemeen goed met woorden, maar verder niks... En dus zal het voorlopig alleen nog maar erger worden... We moeten ons schamen voor ons nageslacht!

CS6X | 10-01-16 | 12:10

@Brou Is Back | 10-01-16 | 12:01
Als ze moslims waren zaten ze ook niet aan andere vrouwen. Maar goed, dat hele moslimgeloof is een zieke, achterlijke en ontoerekeningsvatbare farce.

Pardon lul | 10-01-16 | 12:10

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing. Waarmee ik hier doel op de Europese Unie.
.
Ja, er zijn zeer veel goede immgranten maar deze kleine club verpest het niet alleen voor de allochtone bevolking maar ook voor de autochtone bevolking. Zolang daar niet keihard op wordt ingegrepen zal deze immigratiediscussie alleen maar verder escaleren.

Armin Langbaard | 10-01-16 | 12:09

Het geweld in de asielzoekerscentra loopt de spuigaten uit. "Oft sind es Nichtigkeiten, die zu Schlägereien mit Eisenstangen und Messern in Flüchtlingsheimen führen." Men gaat nu maar bevolkingsgroepen scheiden. "Wir wollen eine klare Trennung und kein explosives Gemisch." Blijkbaar heeft men niet meer zo veel vertrouwen in de "multiculturele samenleving".

Bron: www.welt.de/politik/deutschland/articl...

Dr. Dr. Bartholdy | 10-01-16 | 12:09

Mark Rutte spreekt bij Buitenhof maar het enige dat ik hoor is "bzzz, piep, kraak".

Dhr. de Wit | 10-01-16 | 12:09

@Zenzeo | 10-01-16 | 11:50
Vroeger was ze lekker. Nu is ze blijkbaar verrot.

Pardon lul | 10-01-16 | 12:06

De Krimigranten liepen ook met wapens te schieten:
www.youtube.com...
Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:09

Goed gevonden Piet. Zo ziet het begin van een burgeroorlog eruit. De macht en haat is bijna tastbaar. De volgende keer worden er " witte" vrouwen ongelofelijk door een groep te grazen genomen en de " witte" mannen die ze proberen te beschermen als schurftige honden in een hinderlaag afgeknald. Dan hebben ze hebben ze de totale overwinning binnen.
-
Dit gaat nu al zo ongelofelijk fout en voor een total escalatie hebben we hebben niet over jaren maar over maanden of zelfs weken. De burgeroorlog is begonnen en de politie en overheid vind het best. 2016 wordt een rampjaar.

hurenisvoorpaupers | 10-01-16 | 12:06

Storend vind ik ook dat nu 'mannen in korte rokjes' de straat op gaan, terwijl de aanval tegen de vrouw gericht was, al dan niet in korte rok, het had NIETS met bepaalde kleding te maken, het had en heeft alles te maken met hun vrouwbeeld.
Het is gewoon weer het , moedwillig via de media, bagatelliseren van de aanval op de vrouw; alsof het een kleding-issue is geweest.

Tokoloshe | 10-01-16 | 12:06

@Szymon | 10-01-16 | 11:56
Okay. En die dingen zijn legaal bij de buren?

Piet Karbiet | 10-01-16 | 12:05

@(c)ZWITSUL | 10-01-16 | 11:39
Is dat toevallig dezelfde Rutte die laatst riep dat wij (autochtone bevolking) met onze poten (!?!) van asielzoekers moeten afblijven www.nujij.nl/politiek/rutte-blijf-met-... , maar te laf was om dit statement ook over te dragen aan asielzoekers die hun poten niet thuis kunnen houden?
En inderdaad: anders wat?

Pardon lul | 10-01-16 | 12:04

Okay, integratie is gezien het aantal aangiftes in Keulen TOTAAL MISLUKT en wat is plan "B" ?
Naar mijn idee hoeven we helemaal niks te verwachten van "HET BESTE KABINET SINDS DE OORLOG" o.l.v. leugenaar (€1000) en lachebekje Rutte en het eu-voorzitterschap door nl verandert daar niks aan.
Rutte zwijgt vooral en als hij al zijn mond open doet, komen er LEUGENS uit.

Anjin Mohammed | 10-01-16 | 12:04

De dermatoloog uit Damascus was huidonderzoek in Keulen aan het doen, geef die man een kans om ook de Europese vrouwen te kunnen behandelen. De apotheker uit Aleppo van fluisteraar Asscher kan dan vervolgens de juiste zalf uitreiken. En de internist uit Idlib wacht af welke gevallen hij dient te opereren, in de toekomst krijgen wij profijt van het veldwerk in Keulen. Tineke Bennema, samen met van Jole binnenkort in een psychiatrische inrichting, zien dat het goed is.

Ruud5 | 10-01-16 | 12:01

@Zenzeo 11:50: Het rotsvaste, onwrikbare en te vuur en te zwaard verdedigde Eigen Gelijk van die lui komt door de feiten steeds verder in het nauw. Maar ze weten niet anders dan dat ze Gelijk Hebben. Ik verwacht nog wel meer en veel groteskere ontkenningen in de nabije toekomst. Het erge is dat in die kringen vrijwel iedereen zo in elkaar zit. In een normale wereld zou zo'n idiote opmerking meteen worden ontkracht door de andere gesprekspartners.

Muxje | 10-01-16 | 12:01

Hahaha, "... als ze dronken waren, waren het geen Moslims..."; hoe naïef kun je zijn... Immers, hoe geloviger, hoe harder de kat in het donker geknepen wordt..
.
Vroeger had ik een schoolvriendje die uit een super-grrristelijk Urks gezin kwam, waar men 's zondags niets anders mocht dan 2x naar de kerk en de bijbel lezen, of zich anderszins doodvervelen. De TV mocht absoluut niet aan (die hadden ze dan nog net wel), maar als er voetbal was dan gingen de gordijnen dicht en alle lampen aan zodat niemand zag dat pa toch stiekem Studio Sport keek. Ook is het een bekend feit dat in de 'bible belt' de meeste prôn-video's (toen die er nog waren) werden verhuurd. Tja, en dan hoeven we het natuurlijk niet eens te hebben over alle, door god verboden zaken die zich hebben afgespeeld onder het mom van schijnheiligheid van de Roomse kerk.
.
Gelovigen zijn de grootste huichelaars die er zijn (ze vinden in hun sprookjesboeken altijd wel ergens een regeltje waarom het toch mag), dus de mythe van zuipende Moslims = plausible!
.

Brou Is Back | 10-01-16 | 12:01

Ik blijf het zo jammer vinden dat er geen andere keuze is dan PVV voor als je het asielbeleid strenger wilt maken. En als andere partijen het wel gaan doen, dan krijg je er weer snel een heleboel bullshit bij. Plus de PVV vind ik zelf ook niet regeringswaardig. Daarvoor geilt het teveel op leuke speeches en het afzeiken van het kabinet.
Het zou echt top zijn als er een gematigdere partij op zou staan die wel tegen islam-migratie is, maar daarnaast ook nog een inhoudelijke partij is die paal en perk wil stellen. D66 is te soft en heeft wat rare standpunten. PvdA, SP, GL en PvdD zijn van het potje gerukt. CDA, CU, SGP zijn net zulke religekkies, 50+ doet geen fuck voor 50- en is onbetrouwbaar gebleken en de rest van de snipperpartijen weet ook geen vuist te maken/is ook onbetrouwbaar/niet tegen islammigratie. Kortom: er is momenteel geen keuze voor mij. Ik vind Wilders een toffe gozer en ben blij dat hij het op durft te nemen tegen het kabinet en de moslims, maar hij gaat vaak te ver waardoor hij zich afstoot en daardoor niet aan regeren toe zal komen. Want ook al haalt ie 76 zetels in de kamer, dan nog heeft ie geen meerderheid in de 1e kamer. Verdere samenwerking zie je ook niet meer zitten en alternatief is een kabinet van splinterpartijen waar ook niemand verantwoordelijkheid zal nemen of de juiste stappen zal zetten.

Dus wie o wie stelt zich verkiesbaar om deze rotzooi op te lossen?

Martinspire | 10-01-16 | 11:59

Zometeen Binnenhof kijken, eerste keer sinds lange tijd. Niet omdat ik het wíl zien, maar omdat ik het móét zien. Wil met eigen ogen en oren zien hoe Mark Rutte ons weer leugens op de mouw speldt. Zegmaar "als bewijs".

Dhr. de Wit | 10-01-16 | 11:59

Op de ministeries weten ze natuurlijk allang wat de oorzaak van deze ellende is: het is een Zionistisch complot!

Steinway | 10-01-16 | 11:59

@eerstneukendanpraten | 10-01-16 | 11:53
Dat soort bladen lees je meestal bij de kapper, en daar kom ik al jaren niet meer....
*tondeuse in oplader smijten doet*

necrosis | 10-01-16 | 11:57

Links valt voor de tweede keer van haar geloof. En alweer stroomt er een kerk leeg.

SapperDeFlap2166 | 10-01-16 | 11:57

"De Europese Commissie zou ook Duitsland op zijn minst een tik op de vingers moeten geven voor het bewust achterhouden van feiten over vluchtelingen en migranten"

Dit is weer die typische "links mag wel, rechts niet" houding. Links mag uitgebreid demonstreren, mét geweld. Rechts mag nog geen boe roepen want dan worden direct de waterkanonnen van stal gehaald.

1nfidel | 10-01-16 | 11:57

@Piet Karbiet @Peter Emile @nemoj me jebat
Het lijkt op vuurwerkpistolen of 9mm PAK alarmpistolen.
Op de loopmond van de pistolen zie je een pijpje zitten. Dit is iets wat op normale vuurwapens niet aanwezig is (dempers zijn langer).

Niet om het te baggetaliseren want ik geloof wel dat er genoeg asieljihadisten met echte vuurwapens rond hebben gelopen.

Echter in dit geval is het +1 voor kamp rechts dat de linksen het als vuurwapens zien, maar ik zou er niet voor uit de weg gaan.

Szymon | 10-01-16 | 11:56

@nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:51
We wachten het af. Shalom.
.
@Zenzeo | 10-01-16 | 11:50
Monique van de Ven, die deed toch ook in valse aangiften?

Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:55

@très cool | 10-01-16 | 11:42
Die heks stamt nog uit de tijd van de DDR, waar haar familie voordeeltjes had die de gewone DDR-arbeider nooit had.
Ze heeft zelf toegegeven dat ze nooit in die miserabele DDR kleding hoefde te lopen vanwege de connecties van haar familie.
Duitsers die op Merkel hebben gestemd zijn net zo maf als die Nederlanders die op Rutte hebben gestemd!
*godverdomme*

necrosis | 10-01-16 | 11:54

nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:51
Edit:
Al is gooien met vuurwerk of schieten met klappertjespistool of vuurwerkpistool in mijn ogen al een misdrijf an sich.
Wat een agressiviteit.

nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:53

necrosis | 10-01-16 | 11:35

Mijn vrouw is expert in het roddelcircuit (Story/Privé/Weekend/Telegraaf) en volgens meerdere bronnen wordt er gemeld dat er iets zou zijn tussen die twee en waar rook is is vuur...

eerstneukendanpraten | 10-01-16 | 11:53

(c)ZWITSUL | 10-01-16 | 11:39
Het feit dat Rutte dit tijdens een persconferentie zegt en niet tijdens een door zijn partij aangevraagd spoeddebat zegt genoeg. Het is een opmerking om de bezorgde bevolking gerust te stellen, niet een opmaat tot wetgeving of handhaving.

Vega Mindy | 10-01-16 | 11:53

@bijna_raak | 10-01-16 | 11:22
Niemand is de gestrekte rechterarm van Twan Huys vergeten. En mochten wij dat wel doen: het staat op beeld, het is vastgelegd voor de eeuwigheid. Hij zal zich, ooit, moeten verantwoorden voor die uitspraak. En daar verheug ik mij nú al op.

Zenzeo | 10-01-16 | 11:53

@Ing. eslapen | 10-01-16 | 11:16
Eens. Het gaat prima om chinezen of andere volken te laten integreren, maar juist die Moslims verkloten het feestje.

Martinspire | 10-01-16 | 11:52

Rusrs | 10-01-16 | 11:30
Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:37
Heren, ho!
Ik bagatelliseer niets. Ik citeer.
Stel (stel!) dat het vuurwerkpistolen of klappertjespistolen waren, dan is het best sneu als we ze met z'n allen al veroordeeld hebben. Daarom: altijd eerst even hoor en wederhoor en pas als aangetoond veroordelen.
En snoeihard!

nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:51

De uitholling van alle westerse normen en waarden met dank aan de Europese regeringsleiders. *kots*

deEerlijkeLeugenaar | 10-01-16 | 11:51

Monique vd Ven wist wel hoe het zit, vanmorgen bij Rick Nieman: 'Keulen' is gewoon een poging om het asielbeleid van Merkel zwart te maken. Zij kan zich niet voorstellen dat er géén (racistisch, xenofobisch, extreem-rechts, islamofobisch) complot achter zit. Vergelijkbaar met dat groenlinks-zotje dat vermoedde dat het Front National achter 'Charlie Hebdo' zat... Ziehier de steeds groteskere gedachtenkronkels van het politiek correcte volk.

Zenzeo | 10-01-16 | 11:50

@(c)ZWITSUL | 10-01-16 | 11:39
Pim Verwoordde het jaren geleden al: U mag hier blijven, maar u past zich aan.
En nee, ik was niet van plan me aan te passen aan dat woestijnvolk die nog steeds met de schoenen aan op de bril van een toilet gaan staan en hurken om te poepen.
*geloof me, ik had destijds zo'n collega uit Irak*

necrosis | 10-01-16 | 11:46

-weggejorist-

Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:46

Uit artikel van Tikkie Terug:

"«Wir haben in den letzten Jahren Tausende junger Männer aus dem arabischen Raum als Asylbewerber bei uns aufgenommen», sagt Garibovic. «Sie kommen aus einem völlig anderen Kulturkreis – und wir dachten, wir könnten sie einfach so integrieren.»

Bei ihrer Arbeit stellt sie immer wieder fest: «Sie kennen unsere Rituale nicht, sie wissen nicht, wie es ist, sich zu verlieben, zu flirten oder zu leiden, wenn die Liebe nicht erwidert wird.» Statt dessen seien sie überzeugt, dass die Mädchen ihnen «zustehen»: «Sie nehmen sich, was sie wollen, notfalls mit Gewalt.»

Einer, der das getan hat, ist ein 14-Jähriger aus dem arabischen Raum. Über längere Zeit stellte er in einer Zürcher Gemeinde einem Mädchen nach, belästigte es. «Die Schule spielte die Vorfälle herunter», sagt Garibovic. «Mit Schulsozialarbeit und Psychologen löst man dieses Phänomen nicht.» Erst als der junge Mann das Mädchen fast vergewaltigte und die Eltern zur Polizei gingen, reagierten die Verantwortlichen."

Bron: www.blick.ch/news/schweiz/uebergriffe-...

Altijd maar weer bagatelliseren ('herunterspielen').....

Dr. Dr. Bartholdy | 10-01-16 | 11:45

Rusrs | 10-01-16 | 11:30
Dat kunnen ook z.g. vuurwerk pistolen zijn.

Mo het varken | 10-01-16 | 11:45

Merkel heeft in 2011 ook gezegd dat 'migrantengeweld' gewoon iets is waar we mee moeten leren leven

www.pi-news.net/2011/06/merkel-wir-mus...

Die kinderloze heks is echt volkomen krankzinnig.

très cool | 10-01-16 | 11:42

@Radijsje | 10-01-16 | 11:34
Prehistorische primaten?
Het waren toch hoog-opgeleide artsen, ICT'ers en raketgeleerden?
Laat ik het er maar op houden dat we die barbaren kunnen missen als kiespijn.
Waar blijft dat hek om Europa?

necrosis | 10-01-16 | 11:42

"Wij gaan ons niet aanpassen aan hun normen en waarden, zij moeten zich aanpassen aan onze normen en waarden", zei Rutte vrijdag tijdens zijn wekelijkse persconferentie.
-
en anders Markje ??

(c)ZWITSUL | 10-01-16 | 11:39

(BKA = Bundeskriminalamt)

"Das BKA plant neue Maßnahmen gegen gemeinschaftlich begangene sexuelle Belästigung von Frauen. Das Phänomen ist in arabischen Ländern schon lange ein Problem und als "taharrush gamea" bekannt."

[....]

"Das BKA kenne aus einigen arabischen Ländern das Phänomen der gemeinschaftlich begangenen sexuellen Belästigung von Frauen in der Öffentlichkeit. Diese Form der Kriminalität werde dort als "taharrush gamea" (gemeinschaftliche sexuelle Belästigung) bezeichnet.

"Solche von Gruppen junger Männer begangenen Delikte stellen die Polizeibehörden der betroffenen Staaten zumeist während großer Menschenansammlungen, etwa bei Kundgebungen oder Demonstrationen, fest. Die Übergriffe reichen von der sexuellen Belästigung bis zur Vergewaltigung", betont das BKA. Ein vergleichbares Phänomen sei in Deutschland bislang nicht bekannt. [.....]" Bron: www.welt.de/politik/deutschland/articl...

Die laatste zin is volgens mij bedoeld voor Van Jole.

Dr. Dr. Bartholdy | 10-01-16 | 11:37

@nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:24
.
Okay, darling.
Wel net pas het relaas van Kees van Dam over zijn Oud en Nieuw belevenissen in Dusseldorf gelezen. Hordes Noord-Afrikanen die vuurwerk op Duitse kinderen afschoten en vrouwen lastig vielen. De witte Duitsers veilig binnen in de kroeg, de agressieve donkere mensen buiten op straat. Hij noemt het de nieuwe apartheid en hij was zeer geschokt. En ik ook.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/...

Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:37

Als Tineke Bennema zelf anaal werd verkracht zou ze dit niet als feit beschouwen en het blijven ontkennen.
Zelfs als ze dood is blijft ze beweren dat ze nog springlevend is....

D.Ormin | 10-01-16 | 11:37

Eerst de Brusselse dictators die riepen "een gehele Europese Unie? "wir schaffen das'. Daarna Gay Verhofstadt en van Baalen die riepen : "wir schaffen das". Daarna merkel die blerde : "wir schaffen das". Wie wordt de volgende die deze waanzin gaat verkondigen?????

Uw Psychiater | 10-01-16 | 11:35

@eerstneukendanpraten | 10-01-16 | 11:25
Die heeft geen voorbinddildo nodig, die is zelf al uitgerust met mannengereedschap.
Ik wist trouwens niet dat Mouthaan van de 'herenliefde' was.
En mocht dat kloppen, dan kan hij toch wel beter krijgen dan Rutte?

necrosis | 10-01-16 | 11:35

gisteren ook die misselijke VARA lolbroeken gezien van Cojones ?

(c)ZWITSUL | 10-01-16 | 11:34

@Rusrs | 10-01-16 | 11:30
Die spugende zandrat naar de vrouw, was voor mij al voldoende, om dit filmpje voor nu over te slaan, ik heb al genoeg beelden in mijn hoofd van deze prehistorische primaten.

Radijsje | 10-01-16 | 11:34

Veel policors zijn als mishandelde vrouwen die maar bij hun man blijven.

Lafayette | 10-01-16 | 11:33

Nog even nagelezen wat die Tineke Bennema over Keulen schrijft - je valt toch gewoon van je stoel? Wat voor hersenbeschadiging heeft deze dame ooit opgelopen?

Ik citeer:

"Uh, mag ik het zo zeggen: ik heb mijn twijfels over het verhaal van de massa-aanranding in Keulen. Op het gevaar af dat ik na de arrestatie van tenminste 1001 Noord-Afrikaanse dan wel Arabische mannen wordt neergesabeld en uitgemaakt voor moslim lover, wil ik toch de vraag voorleggen of er geen sprake is van massahysterie."

See more at: www.tinekebennema.nl/blog/keulse-massa...

E.E. | 10-01-16 | 11:33

Rutte ligt met zijn hoofd onder zijn kussen, iedere keer als zijn vriend een koppie thee komt brengen vraagt hij " zijn ze al weg?" Als zijn vriend het hoofd schudt steekt hij het hoofd weer onder het kussen en mompeld " ben ik blij dat ik geen dochters heb"

jan huppeldepup | 10-01-16 | 11:33

Wat laat de politiek het hopeloos afweten.

Muggenmepper | 10-01-16 | 11:32

Om extreem rechts niet in de kaart te spelen... Nee, dit is veel beter zo! Verzwijgen wat toch wel uitkomt en dan de woede x 10 oogsten. Beter is het te benoemen en streng op te treden. Oppakken, berechten, straf uit laten zitten en dán uitzetten.

Sliptong | 10-01-16 | 11:32

Ik vind het in-en intriest dat die links georiënteerde klootzakken, (Jole, Floripasdelaban, en anderen) maar ziende blind en horende doof blijven.. Dát zijn volgens mij de NSB-ers van nu, zoals ze vroeger in de tweede wereld oorlog de Duitsers hielpen of hun schouders ophaalden en de andere kant op keken. Dát vind ik nog het ergste.

mental K | 10-01-16 | 11:30

Beste Geenstijl,

PM. M. Rutte hier. Ik maak me echt, écht oprecht zorgen voor de burger. We moeten dit natuurlijk tot op de onderste steen uitzoeken, en de schuldigen volgens het Nederlands (of Duits) recht veroordelen. Ik vraag de burger dan ook om vooral de rust te bewaren en geduldig te zijn. Die onderste steen heb ik samen met A. Merkel in m'n binnenzak zitten namelijk, want u weet hoe het gaat: als ik de waarheid ga spreken of cordaat reageer, dan geef ik m'n fouten toe. En dat is een MP onwaardig natuurlijk, dus u kunt begrijpen dat ik, als MP, er alles aan doe om de rust te bewaren door me onzichtbaar op te stellen.

Graag wil ik jullie dan ook met klem vragen om de opmerkingen, hoe eerlijk en oprecht ze ook zijn, even achter slot en grendel te bewaren. Feit is namelijk dat er maar 18 vluchtelingen aangewezen zijn, en dat we niet met álle zekerheid kunnen bevestigen noch ontkennen of deze vluchtelingen ook daadwerkelijk schuldig zijn. Dat moet ik even aan Poetin vragen namelijk… hopelijk heeft hij nog satelliet-opnames van of en wanneer de schuldigen deze verschrikkelijke daden hebben begaan.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat deze vrouwen niet helemaal de waarheid vertellen, en dat het gaat om rechts-extremistische islamoloob-facisten, die de democratie willen forceren.

Zodra die onderste steen boven is neem ik uiteráárd contact met jullie op. Belóófd! (hahahaha, als u m'n lach nu toch eens kon zien!)

Met hoogachtende lachjes,

M. Rutte

kanon0503 | 10-01-16 | 11:29

Misschien moeten we voortaan milieu gerelateerde incidenten ook niet meer naar buiten brengen om te voorkomen dat extreem links in de kaart wordt gespeeld.
Totaal gestoord dat dit beleid is in Duitsland. Pure misleiding van het volk.

baronbreekijzer | 10-01-16 | 11:28

Europa is zo moedwillig verziekt dat het misdadig is. Mochten de kaarten ooit anders komen te liggen dan hoop ik dat de veroorzakers hiervan zich voor de rechter moeten verantwoorden.

Politicusincapabelus | 10-01-16 | 11:28

Er waren 4 hoofddoelen voor het voorzitterschap en daar zal Rutte eindeloos naar verwijzen bij iedere lastige vraag. Zet ik 2 flessen wijn en een fles Jack op.

RealGlass | 10-01-16 | 11:28

Tineke Bennema stelt zich op 31 december a.s. beschikbaar als lokbitch!

Radijsje | 10-01-16 | 11:27

Brussel =Narigheid.
Kost veel geld ,en helpt alle nationaliteiten om zeep . Grenzen dicht en ieder voor zich . Is er een land die graag 1 miljoen mensen binnenlaat prima ,maar niet opnemen en het probleem doorschuiven naar de rest .

fleurtje | 10-01-16 | 11:27

de Voorzittert | 10-01-16 | 11:15
Ja, dat denk ik ook: er gebeurt gewoon niks.
En er komen nog 200.000 bij in Nederland. Ja toch he Diederik?
Ps: laat eens wat van je horen, bvb de onderbouwing van deze 200.000.

Klompmans | 10-01-16 | 11:26

necrosis | 10-01-16 | 11:23

Maar zijn toekomstige man Erik Mouthaan is nu ook in het land dus die mag eerst...

eerstneukendanpraten | 10-01-16 | 11:25

De regeringsleiders zijn de politiek ingegaanom een mooi baantje te krijgen, niet om hun toekomstvisie uit te werken. Dat is pijnlijk duidelijk geworden door het visieloze beleid en alle gebroken verkiezingsbeloften. Als je namelijk echt een visie hebt, geloof je in je verkiezingsprogramma en ga je niet het tegenovergesteld doen.

Ikhebeenvraag | 10-01-16 | 11:24

@Mo het varken 11:19: Deze ook maar weer eens posten: sptransparant.wordpress.com/gastarbei... Blijkbaar zag de SP het ook niet zitten, maar hebben ze zich destijds (en vandaag de dag trouwens ook weer) op dit onderwerp stil gehouden uit angst voor de kiezer.

Muxje | 10-01-16 | 11:24

Laat me raden , er wordt binnenkort voorgesteld om Alkohol maar te verbieden.
( dat was een van de doelen van deze georganiseerde aanrandingen en verkrachtingen )

Allemaal zo voorspelbaar , " Als je het snapt zie je het " of zo iets , zei Johan C al eens

enorme sukkelzak | 10-01-16 | 11:24

Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:09
Risingson | 10-01-16 | 11:12
Een eerdere post vandaag in een ander topic:
"Heino, ik was in december 1989 in Berlijn, om daar direct na de val van De Muur een historisch oud-en-nieuw mee te kunnen vieren. Ik stond toen met ongeveer een kwart miljoen mensen bij de Brandenburger Tor, die toen nog achter De Muur schuil ging; die was nog niet gesloopt op die plek. Een onvergetelijke viering was dat. Maar goed; het viel me toen op dat veel Berlijnse jongeren vuurwerk-pistolen bij zich hadden. Dat zijn speciale pistolen waarmee je kleine vuurpijlen kunt afschieten (in de lucht, is de bedoeling) die na pakweg 30 meter met een felle knal ontploffen. Ik had die dingen tot dan toe nog nooit gezien, kennelijk zijn ze in Nederland óf niet verkrijgbaar, óf verboden, óf allebei.

Ik denk dat het hier gaat om die zelfde pistolen; geen 'echte' wapens dus.
Peter Emile | 10-01-16 | 11:05"

nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:24

Moslims mogen geen alcohol drinken, ik heb vroeger geleerd nooit te vloeken maar zo af en toe doe ik dat toch nog weleens.

mag ik ook nog ff | 10-01-16 | 11:23

@deraderendraaien | 10-01-16 | 11:09
Ik zie Rutte al met zijn kont omhoog zitten wanneer Merkel met haar voorbinddildo op hem af komt....

necrosis | 10-01-16 | 11:23

Zo voorspelbaar, als ze zoals altijd geen gelijk hebben willen ze het er gewoon niet meer over hebben.

Bokito ergo sum | 10-01-16 | 11:22

Gelukkig heeft de NPO wel onbevoordeeld nieuws, ben de gestrekte arm van Twan Huys niet vergeten. Je wordt in Nederland niet aangesteld als rechter als je sympathie hebt voor de PVV. NL heeft geen constitutioneel hof, we hebben de Raad van State die van het EU referendum als lapmiddel omdat de EU grondwet eigelijk een aanpassing van de NL grondwet vereisten, daarna angstvallig stil bij het verdrag van Lissabon. En dan kritiek op Polen of instemmen met het kaltstellen. De hypocrisie is met geen pen te beschrijven.

bijna_raak | 10-01-16 | 11:22

Het zijn inmiddels 21 "vluchtelingen", geen 18.

Pat1982 | 10-01-16 | 11:21

Rutte doet alleen Merkel na zoals op de foto van de ontvangst te zien is aan de vagina stelling van zijn handen. .

BBmetR | 10-01-16 | 11:21

Cuyahoga | 10-01-16 | 11:17
Nee, Tineke is zijn persvoorlichter.

nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:20

Hans Janmaat was een ziener, hij was niet extreem hij werd extreem gemaakt.

Mo het varken | 10-01-16 | 11:19

@Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:09 - hier wordt ik stil van, hoe krijgen wij dat ooit nog weer in de greep? Ingrijpen politie lijkt hiermee zuid Amerikaanse toestanden te verplichten. Of Amerikaanse, Arabisch uiterlijk, per definitie als vuurwapengevaarlijk benaderen met alle gevolgen van dien.

Kutzooi!

MarcS | 10-01-16 | 11:19

Tuurlijk doet Rutte dat niet, hij moet wel aan zijn volgende baantje denken.

Trutkip | 10-01-16 | 11:19

Er wordt in 1 keer zo'n tyfuszooi van gemaakt in korte tijd dat de degene die de problemen straks moeten oplossen jaren en jaren bezig zijn.

van stampij | 10-01-16 | 11:18

de Voorzittert | 10-01-16 | 11:15
Stralende ster van de EU?
Ik zou het eerder een zwart gat noemen.

nemoj me jebat | 10-01-16 | 11:18

laat ze nou nog even genieten
binnenkort is het tot hun pensioengerechtigde leeftyd
konten afvegen en steunkousen aantrekken bij 'de grijze golf' onderwijl genietend van een knipoog en een snoepje van oma

nemeton | 10-01-16 | 11:18

@Risingson | 10-01-16 | 11:12
Het filmpje is van Infowars en stelt dat het Berlijn is. Ze kletsen Duits.

Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:17

Ik ben geen religieus man, en dat is nog wat zwak uitgedrukt.
Maar door verschijningen als Tineke Bennema zou je het bijna worden.
Ik kan met met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iemand zo in en in slecht en zwart van binnen kan zijn.
Je zou bijna in satan gaan geloven, en Tineke Bennema is zijn profeet.

Cuyahoga | 10-01-16 | 11:17

De multiculturele samenleving is niet mislukt.
Echter, als men een grote groep importeert die een monocultuur voorstaat, dan is deze groep haar grootste vijand.

Ing. eslapen | 10-01-16 | 11:16

De kerntaak van de gekozen hoofden zou moeten zijn dat ze pal staan voor de rechtsstaat. Voor zover we kunnen waarnemen hebben ze echter doelbewust bindende verdragen over grensbewaking (Schengen), asiel (Dublin) genegeerd. Zoals ook al eerder gebeurde met alles wat met de waarde van de munt te maken heeft (Maastricht), maar dat terzijde.
.
De boven ons gestelden laten zich niets gelegen liggen aan rechtsstatelijkheid. Sterker nog: grondwettelijke bepalingen over gelijke behandeling worden genegeerd, ambtenaren krijgen de opdracht om ten voordele van bepaalde groepen aangiften terzijde te leggen.
.
Dit kan niet onbestraft blijven. Een direct resultaat is het verlies van vertrouwen in de overheid en een vervolgstap is opstand. We hebben hier met het referendum en misschien met de tweede kamerverkiezingen nog de kans om het tij te keren. Daarna is de grote volksvermening en volksvervanging zover gevorderd dat de slavenstaat EU zijn gang kan gaan.

Glasgow Argus | 10-01-16 | 11:15

We zitten met een complete armlengte in de stralende ster van de Europese Unie. We gaan helemaal niks niets nul nada aan de kaak stellen. Wachten op nieuwe stalorders, dat is wat we gaan doen. De Wegmetonzers bezitten nog álle sleutelposities in lokale en provincialenpolitiek. Die voeren taakstellingen blind uit. Koenders, Rutte, Timmerfrans, ze schuiven aan bij de grote landen en mompelen wat mee in de marge. Het doet totaal niet ter zake.
.
Dat het ook anders kan bewijzen de Hongaarse en Slowaakse premier.

de Voorzittert | 10-01-16 | 11:15

-weggejorist-

Dostranamus | 10-01-16 | 11:15

De ironie. Duitse steden die vuurwerk verboden om de asielzoekers met een oorlogstrauma niet van streek te maken. En dan als dank gaan lopen aanranden, beroven en met wapens schieten.
www.volkskrant.nl/binnenland/vuurwerkv...

Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:15

-weggejorist-

ranchy | 10-01-16 | 11:14

Ja Bas, zo durf ik ook wel te wedden :-).

Zichtbare probleem is dat Polen het legaal via een wet wil en DE + NL het via karakter danwel loopbaan moord doen.

Ik vraag mij af wat schadelijker is.

MarcS | 10-01-16 | 11:14

@Piet Karbiet | 10-01-16 | 11:09
Opvallend dat de reporter een hoofddoek draagt. Zal wel een vereiste zijn om die no-go wijk weer zonder kleerscheuren te mogen verlaten.

solcama | 10-01-16 | 11:14

Het gaat snel de laatste tijd. Grenscontroles? Neen, maar binnen 2 maanden toch maar een ja. Een quotum aan vluchtelingen? Neen, maar binnen een maand toch maar een ja. Vluchtelingen bijna allemaal mannen? Neen, maar binnen een maand toch maar een ja. Vluchtelingen zijn verkrachters? Neen, maar binnen 2 maanden toch maar een ja. Hoe lang gaan we zo nog door met wegkijken en stompzinnig ontkennen?

Wobbelplatte | 10-01-16 | 11:13

Rutte heeft Merkel nodig voor zijn volgende baantje.

spuitje11 | 10-01-16 | 11:13

Rutte is nog druk met het zoeken naar een bepaalde steen.

eerstneukendanpraten | 10-01-16 | 11:12

Piet Karbiet is dit echt? Ik bedoel, niet ergens in Turkije?

Risingson | 10-01-16 | 11:12

Rutte verstopt zijn hoofd onder een kussen en wacht tot het vanzelf overgaat. Het geklungel en wanbeleid van dit kabinet is zo groot dat ik het niet zou geloven als ik het niet met eigen ogen zou zien.

Mesmer | 10-01-16 | 11:12

De politiek zal wel moeten gaan bewegen, want het volk begint in opstand te komen en voelt zich niet meer vertegenwoordigd door deze elite.

Ongeblustekalk | 10-01-16 | 11:10

Maar volgens Pechtold en snotneus is de massale import van moslims het beste wat Europa de laatste 20 jaar is overkomen.

eerstneukendanpraten | 10-01-16 | 11:09

Rutte die Merkel een tik op de vingers zal geven?
Ik denk dat hij liever als gedoger deelneemt in het eerste kabinet Wilders,dan dat hij de macht van Brussel durft te tergen.

deraderendraaien | 10-01-16 | 11:09

'Kwestie? Welke kwestie?' vraagt Mark

Krassimir | 10-01-16 | 11:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken