Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau: Jan Roos en Arnold Karskens

Wekelijks elke week op de doordeweekse donderdagavond. De nietsontziende interviewrubriek Gesprek op Niveau. Jan Roos praat 1 op 1, oog in oog én op locatie in ons schitterende Nederland met een actuele gast uit het nieuws, de media en de opinies. Deze week: Arnold Karskens. Oorlogsverslaggever die tegenwoordig gewoon dichtbij huis kan blijven. Tevens schrijver. Ook freelance journalist in gebieden met een negatief reisadvies, zoals El Salvador in de jaren '80, maar ook Irak, Afghanistan en Molenbeek. Is in zijn vrije tijd ook nog eens nazi-jager. Genoeg stof voor vijftien interessante minuten actualiteitendiscussie dus. Prettige woordenwisseling, heren. En mocht u Arnold Karskens een prettige onderzoeksjournalist vinden, dan kunt u hem via Yournalism crowdfunden.

Reaguursels

Inloggen

Jammer Jan, dat je bij iemand met wie je het grotendeels eens bent, alleen meelult ipv zoveel mogelijk kritisch probeert te zijn. Zo krijg ik n gesprek te zien waarin twee mensen elkaar bevestigen ipv uitdagen. Dan kan één van jullie net zo goed n monoloog houden.

Adamo | 09-01-16 | 06:26

@YMMMV | 07-01-16 | 20:46

Hoe kom je daarbij? dat soort programma's vind je alleen bij de NPO met uitzondering van Powned

The_Challenger | 08-01-16 | 21:50

Iedere keer als ik deze rubriek zie, denk ik draai die go Pro's nou om en film elkaar. Heb je een veel beter shot.

Jack Horner | 08-01-16 | 16:13

Bijzonder boeiend gesprek en in zekere zin zelfs "onthullend". Echte professionals in die tennisstoelen, en daar hebben "we" er te weinig van.

ben kokhals | 08-01-16 | 15:39

-weggejorist-

dedondersteen | 08-01-16 | 14:32

"De politieke correctheid in ons land is eigenlijk hetzelfde als de censuur in landen in het midden-oosten."
Dat zegt ie mooi.

Specimen 5101 | 08-01-16 | 13:07

MarcS | 08-01-16 | 09:19
Haha, nou NPO-theater hoeft ook weer niet hoor. Heb geeneens een tv-abo man.
Ik vind dat hij wel degelijk een stelling poneert en dan op zoek gaat bevestiging, vaak begint hij bijvoorbeeld van:
is het niet zo dat...[stelling]. Niet altijd maar wel vaak. Toevallig een tijdje geleden wat van die gesprekken achterelkaar gekeken en dan valt dat wel op.
Daarom viel ik Boris bij, ook zou er wat meer dynamiek in die gesprekken mogen zitten, met een tegenstander erbij. Toch heerlijk om te zien hoe goed volk op argumenten aan de kant wordt geschoven, bij de NPO krijg je daar echt de kans niet voor.

Willem Hollander | 08-01-16 | 10:58

Klopt helemaal wat Arnold zegt:
Ik heb al drie keer in het NOS 8 uur journaal langs zien komen over de mediawet in Polen: het lijkt wel of ze boel zitten op te hitsen. Ben benieuwd of ze nog aandacht besteden aan het volgende bericht:
www.nu.nl/politiek/4194396/hongarije-z...

Guust Kadaver | 08-01-16 | 10:37

Super interview Jan ga zo door. Ook dank aan de moedige Arnold.
Jan ga vanaf nu frontaal in tegen de associatieverdrag met Oekraïne

Rob 9935 | 08-01-16 | 09:52

@MarcS | 08-01-16 | 09:30
Als hardliner sluit ik mij hier bij aan.
Zo vraag ik mij al sinds 2013 af (begin van de vluchtelingencrisis): Wat is er gebeurd met vrouwen en kinderen eerst?

Dhr. de Wit | 08-01-16 | 09:41

@Bram van Ojik | 07-01-16 | 21:47
Klepel, klok.

Als we zo doorgaan lopen we inderdaad achter een hitler aan, lees de linkse kerk.

*ALS* de Nederlander eerlijk geinformeerd werd door NPO, dus feitelijk zonder censuur, *DAN* is de kijker genoeg zelfreinigend vermogen toe te rekenen.

Zie het als de reaguurders (de leuken hier althans), die kijken af en toe NPO en zoeken vervolgens eens op internet welke andere visies er zijn m.b.t. onderwerp.

Ik denk dat ik voor 99% van de hardliners hier spreek als ik zeg: *Echte* vluchtelingen zijn welkom! Maar gelukszoekers en moslimtuig moet weg blijven. Voor de echte vluchteling wil men volgaarne betalen, volgaarne opnemen in onze samenleving. Denk daarbij aan de yazedi's (of hoe ze heten) niet omdat ze christelijk zijn, maar die zijn daar per definitie verloren. Die mogen zo naar binnen geen enkel probleem. Homo's (de echte) die in eigen land vervolgt en vermoord worden, kom maar naar hier geen probleem.

Dus ondanks de soms moslimhaat, de rabiate houding tegen opvreters ..... zijn de meesten zelfreinigend genoeg om te weten dat het niet de hele groep is, dat lang niet iedereen zo is. Maar als je als vluchteling vrouwen verkracht, homo's wegtreiterd etc. dan ben je *geen* vluchteling en mag je oprotten en rotten in de hel!

MarcS | 08-01-16 | 09:30

@Jackanders | 07-01-16 | 21:18
Yep, wij betalen maar bepalen niet .... zoals met alles.
Die 'fout' van Karskens is niet zozeer fout, zo ziet de gemiddelde linkswegkijkende de wereld echt. De overheid betaald, hoe de overheid aan geld komt maakt niet (meer) uit.

Jesse Klaver, toen hij geconfronteerd werd met dat zijn plannen allemaal wel heel erg veel geld gingen kosten: "Nou en?".

MarcS | 08-01-16 | 09:19

@Lewis | 07-01-16 | 21:17
Zie opmerking van Karskens, de media is door de geschiedenis heen ALTIJD te laat geweest. Dus als de mediaas dit gaan zeggen / roepen ...... wees bang, heel bang en bereid je voor op wat komen gaat.

MarcS | 08-01-16 | 09:17

@Omkoal | 07-01-16 | 21:07
Noem 1 onderwerp waarin dat in dit interview had gekund, 1 onderwerp maar.

Nogmaals format is niet, zoals bij NPO, om de mens achter het verhaal af te branden. Format is om iemand zijn visie te laten vertellen. Karskens is een feitelijke journalist. Ik denk werkelijk dat hij voor al zijn stellingen keiharde bewijzen heeft.

MarcS | 08-01-16 | 09:15

@Willem Hollander | 07-01-16 | 21:15
Nee!
De NPO verzorgt de andere kant, dit format is bedoeld om nu eens zonder te discussiëren iemand zijn verhaal te laten vertellen, al dan niet geholpen door Jan.
Karskens is een feitelijke journalist, dus waar valt over te discussiëren in jouw ogen dan?

Over het feit of NPO idd eerst toestemming vroeg aan de regering mbt de overvaller van het journaal?
Over het feit of dat zwemvestje nu wel of niet 5 euro koste?
Over het feit of de NPO wel of niet aan zelf censuur doet?

Jullie willen geen informatie, jullie willen schijnbaar theater, maar daarvoor kun je in willekeurig ieder SBS of NPO 'talkshow' terecht.

MarcS | 08-01-16 | 09:14

necrosis | 08-01-16 | 08:48

Denk dat ze zich heel erg thuis voelen in Overvecht, aangezien daar nauwelijks nog een westerse vrouw te bekennen is.

Borrelende Boris | 08-01-16 | 09:04

Dit is toch een beetje het GS cabaret. Gasten uitnodigen waarvan je precies weet wat ze gaan zeggen en dat voor de volle 100% in je straatje past. Vreselijk saai.

johoost | 08-01-16 | 09:01

@Maria.1 | 08-01-16 | 08:30
Kunnen ze die niet opvangen op Rottumeroog?
Dan hoeven die gratisgeldeisers zich niet te storen aan de westerse normen en waarden, en zijn ze toch veilig.
Gelijkertijd zijn de westerse vrouwen van Overvecht ook veilig.

necrosis | 08-01-16 | 08:48

Mooi stukje duiding, maar dit was toch al bekend. Jan bleef lekker kalm en praatte er niet doorheen, heel goed dat hebben we wel eens anders gezien.

Ongeblustekalk | 08-01-16 | 08:36

Een Tiendaagse veldtocht naar Brussel. Ja, doen.

Daar zijn de Studenten Weerbaarheden nog voor opgericht in 18zoveel.

Piet Karbiet | 08-01-16 | 08:14

Klasse stuk dit, goede analyse van het NOS journaal. Iedere dag wordt het duidelijker dat ons kabinet er maar zit om de komende 6 maanden te solliciteren naar een functie in Brussel en op 2 of 3 Juli klapt het kabinet.

Rico den Hollander | 08-01-16 | 08:11

obi1 | 08-01-16 | 05:33

Vergis je niet, er zijn nog hele volksstammen die dit nog steeds niet aan asielzoekers linken. Sommigen hebben gewoon een stuk beton voor het hoofd en willen het gewoon niet zien...

eerstneukendanpraten | 08-01-16 | 06:49

Het enige "voordeel" van de recente ontwikkelingen lijkt me dat toch zelfs de meest halsstarrige wegkijkers hun mening over de immigratieproblematiek zullen moeten bijstellen.

obi1 | 08-01-16 | 05:33

@Patje2011 | 08-01-16 | 03:27
Dank U en ook een goede nachtrust gewenst! We houden elkaar scherp.

tattooboer | 08-01-16 | 03:30

tattooboer | 08-01-16 | 03:06
Tja voor GS is het moeilijk, daar kleeft toch iets aan, iets te rechts en iets te onfatsoenlijk maar toch openbarend op tv en internet. Maar als er een beweging komt die slimmer is dan Wilders en die inhoudelijke debatten wint, dan teken ik graag een lidmaatschap en werk ik graag mee. Ik wens u een fijne nacht en ik waardeer u inzet.

Patje2011 | 08-01-16 | 03:27

@Patje2011 | 08-01-16 | 02:54
In mijn nederige opinie hebben ze bij GS hele knappe koppen die ook allang spelen met dit idee. Dat proef je goed en loopt als een lijn door de topics heen. Het zou kunnen dat ze er misschien om redenen niets voor voelen om het hoofd té hoog boven het maaiveld uit te steken. Ik denk dat ze juist heel hard hun toon matigen waar ze echt vernemen dat ze enorme invloed kunnen hebben. Het is ook best beangstigend als je meer dan één miljoen unieke bezoekers hebt. Ik kan me voorstellen dat ze soms wakker liggen van de gedachte dat ze ook enorm veel ellende zouden kunnen veroorzaken. In de volgende dagen zal ik met een paar vrienden wel een mail naar GS de deur uit doen gaan.

tattooboer | 08-01-16 | 03:06

@Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:17
Er word ontzettend veel gereld en ja, dat haalt wat uit, mee eens hoor! Overal worden de rellen gewoon genegeerd door de media. Meer dan 'mondig zijn' en 'offers brengen' zijn ook zeker onderdeel van de beschaving die wij ondertekenen. De roep die ik al jaren doe om naar brussel te marcheren (jup, marcheren ;)) Komt ook uit de onderbuik voort, geef ik toe! En toch blijf ik met mijn verstand denken dat woorden en wetten(veranderen) globale effecten zullen sorteren en ook het beleid zullen aanpassen. Een rel is een tijdelijk medicijn waar we even weer beter van worden maar zolang rellen geen wetboeken kunnen herschrijven zal het woord en wijsheid zijn waar het karakter van onze staat en diens leiders zich aan gaan moeten houden. Stel we marcheren naar brussel en alles word daar met pek en veren weggetrokken. Wat dan? Dan zullen er toch mensen moeten zijn die naar de scribentenkamers lopen en de wetboeken opnieuw beschrijven met de visies waar zo hard voor gevochten is.

tattooboer | 08-01-16 | 02:54

tattooboer | 08-01-16 | 02:35
Okay, je wilt een discussie/denktank onder de reageerder's over wat we zouden kunnen bereiken,en in welke vorm en wat we naar buiten uitstralen? Dit zonder het commerciële GS te beschadigen? Ik zeg schrijf ze aan, het kan veel clicks en publiciteit opleveren.

Patje2011 | 08-01-16 | 02:54

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:45

Helaas moet ik constateren dat men in het algemeen wel in paniek raakt. Na de aanslagen op Charlie Hebdo en Bataclan hoefde iemand maar een lunchbox onbeheerd achter te laten en er werd al een bomsquad op afgestuurd. Angst moet je niet onnodig voeden.

Borrelende Boris | 08-01-16 | 02:48

Borrelende Boris | 08-01-16 | 02:35
In dit geval is het geen voorkomen van paniek,het is een ingevakken verzwijgen van de realiteit. En de bevolking raakt echt niet in paniek van dit soort gevallen. Ze worden wel opstandig en eisen maatregelen. Kortom ze worden lastig voor politiek en bestuur. En dat is wat ze willen voorkomen.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:45

@tattooboer | 08-01-16 | 02:35
... templates praten *

tattooboer | 08-01-16 | 02:36

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:29

Snap het idee erachter wel, je wilt niet dat de bevolking in paniek raakt omdat de politie aangeeft de situatie niet meer aan te kunnen (met in het vooruitzicht dat er minstens nog een zelfde aantal asielzoekers in 2016 binnenkomt). Ik denk overigens dat het sluiten van de grenzen niks uithaalt, dan komen ze illegaal binnen en heb je helemaal geen toezicht meer.

Borrelende Boris | 08-01-16 | 02:35

@Patje2011 | 08-01-16 | 02:13
Absoluut! Op de eerste plaats staat wel mijn respect voor Geenstijl en dat ik, wij, hier gasten zijn en ik, wij, dit vehikel niet zonder meer voor onze eigen belangen mogen inzetten zonder toestemming en daarom stel ik voor dat we onder de reaguurders een ballonnetje oplaten om de redactie voor te stellen het voortouw in handen te nemen. De redactie heeft zich bewezen als erg capabel, geduldig en goed geïnformeerd (ook financieel goed ondersteund, trouwens). Mocht er geen interesse zijn vanuit de redactie kunnen we samen komen via andere kanalen en dan over vormen en templates. Er zijn genoeg tactieken om goede plannen aan de man te brengen; hbr.org/2015/01/get-the-boss-to-buy-i...

tattooboer | 08-01-16 | 02:35

Borrelende Boris | 08-01-16 | 02:16
Met mijn AD-blocker wordt ik gediscrimineerd op Bild.
Maar steeds meer vrouwen durven aangigte te doen over verkrachting en aanranding:
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...
Altijd zijn de daders moslimachtigen.
En het speelt zich af in heel West-Europa.
Syriërs, Afghanen, Irakezen, Noord-Afrikanen.
Pechtold en zijn supporters van multiculti, massa import van kansarme, analfabete, moslimachtigen: zwijgen.
En de moslims in Nederland, die weten van niets, die zijn de taal nauwelijks machtig en ze kijken massaal naar Mekka.tv-1,2 en 3.

Jan Dribbel | 08-01-16 | 02:33

Borrelende Boris | 08-01-16 | 02:24
Bedankt. Ja zo rolt de politiek van het verzwijgen, maar nog steeds houden ze geen rekening met de social media en de bereidheid van de eenvoudige diender om de waarheid aan het licht te brengen. Dat ze dat anoniem moeten doen spreekt boekdelen.
Overigens verwacht ik hier in Nederland dezelfde afspraken gemaakt zijn tussen bestuur en media. Daarvoor is het namelijk te rustig in Nederland.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:29

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:21

Oh vreemd. Het komt hier op neer: Wurden wir über den Sex-Mob belogen? en daarna: Stattdessen immer mehr in der Kritik: Kölns Polizeipräsident Wolfgang Albers (60) und Oberbürgermeisterin Henriette Reker (59).

Borrelende Boris | 08-01-16 | 02:24

Borrelende Boris | 08-01-16 | 02:16
Die link heb ik niet veel aan. Betaalmuur?

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:21

tattooboer | 08-01-16 | 02:11
Doe niet zo naïef. De geschiedenis leert dat alleen op straat het verschil gemaakt wordt. Brussel en DH luisteren allang niet meer naar rede. Wil je dit tij keren moeten er offers gebracht worden. Aanhoudende rellen is het enige nog waar men naar luistert. En het zal je geen windeieren leggen. Misschien zingen we over 10 jaar nog wel het Tatooboer-lied.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:17

@Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:07
Met exemplarisch voorbeeld dat Obama de nobel prijs voor de vrede uit het niets won... pff

pluk-87 | 08-01-16 | 02:13

tattooboer | 08-01-16 | 02:05
Trek de stoute schoenen aan en doe het gewoon. Denk eerst goed na over dat je op elk topic een betrouwbare man nodig hebt, en dat er ook mensen zijn die willen sponsoren, etcetera. Zet dit weekend maar een goede doordachte "advertentie" in elk topic op GS waarin je duidelijk bent om welke personen je vraagt en wat het doel is en wat de kosten zijn, en in welke vorm je wil opereren.

Patje2011 | 08-01-16 | 02:13

@tattooboer | 08-01-16 | 02:05
Ja maar gisteren zei je al iets van de strekking dat master studentjes je wel niet zouden snappen en vandaag noem je weer 'studentjes' dus ik vroeg me af waar die vermeende aversie vandaan kwam, maar het valt mee zo te lezen. De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend, zeg maar (schitterend gezegde). Maar ik sta absoluut aan jouw zijde en ik ben erbij als er meer gebeurd. Ik ben bij AZC-bijeenkomsten geweest en ik heb geflyerd voor Geelpeil en ik ben een internetsoldaat ;), ik heb genoeg gedaan in 2015 en in 2016 zal ik meer doen. En buiten dit alles zal ik opletten op straat en ingrijpen als het moet.

pluk-87 | 08-01-16 | 02:12

De politietop en de burgemeester van Keulen hebben het een en ander uitteleggen.
Waarschijnlijk keken ze weg in opdracht van Merkel.
Maar wegkijkers zijn het:
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...
De daders? onbekend, nog nooit eerder gezien.
Bla, bla.... maar geen vluchtelingen.
Maar de grootste wegkijker is Fransiscus van Jole.

Jan Dribbel | 08-01-16 | 02:12

@Graaf van Egmont | 08-01-16 | 01:35
Outfit? Uniform bedoel je. Ik denk dat we die achterwege kunnen laten. Dit gevecht moet niet op straat worden uitgevochten. Fronttroepen zijn echt niet functioneel en ruiken naar fysiek werk en daar haken de meesten af. Het gaat volledig via officiële kanalen deze keer. De wetten tegen brussel en DH `te gebruiken.

tattooboer | 08-01-16 | 02:11

pluk-87 | 08-01-16 | 02:03
Dat zit hem besloten in de gedachtegang van dit soort instituties. Ze willen slechts zichzelf eren. Een internationale prijs maakt vocht los bij de winnares of geeft een stijve aan de winnaar. Nou heb ik die lijst van de afgelopen winnaars gezien en allemaal hebben ze niet bereikt wat ze eigenlijk propageerden. Voor Merkel zal het niet anders zijn.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:07

@Patje2011 | 08-01-16 | 02:03
Iemand als Feynman (en of feiten) zal zoiets moeten doen :), ik ben niet thuis in die wereld. Ik wil zo iemand wel steunen, dat wel.

pluk-87 | 08-01-16 | 02:06

pluk-87 | 08-01-16 | 01:55

Het is ook best lastig. Policor is op zich niet verkeerd. Ik denk dat je als maatschappij niks opschiet als je een gepolariseerd wij/zij kamp creëert. Vandaar dat ik ook altijd probeer te nuanceren. Als je echter doorschiet in policor denken en vervolgens geen maatregelen neemt om misstanden te benoemen en te bestrijden, dan schiet het ook niet op. Ik denk dat beide uitersten uiteindelijk leiden tot een Europese burgeroorlog. Zou dat toch graag voorkomen.

Borrelende Boris | 08-01-16 | 02:06

@pluk-87 | 08-01-16 | 01:32
Leg nou maar mooi uit hoe je een gedachte vormt als deze terwijl dat helemaal niet de strekking is van mijn plempsel. Leg ook uit waarom je je er zo over opwind dat je er tijd aan besteed om zo een niets beduidende term er uit te lichten. Ik heb niks tegen studenten in die zin dat ze ontwikkelen en uiteindelijk professionelen zullen zijn. Het punt dat ik wil maken is dat er hier heel veel professionele denkers en doeners reaguren die zich als studenten gedragen terwijl we de knappe koppen eigenlijk snel aan het werk moeten zetten om de ellende tegen te gaan. Vooral hier omdat er gelukkig veel neuzen dezelfde kant op staan. Geenpijl is heel goed maar we kunnen meer!

tattooboer | 08-01-16 | 02:05

pluk-87 | 08-01-16 | 01:58
Ik snap niet dat niemand de staat aanklaagt omdat het zich niet houdt aan de grondwet. Beschermen van Nederland en zijn cultuur, het terugbrengen van de werkeloosheid. Autochtonen mensen discrimineren betreft huurwoningen, op de arbeidsmarkt, zorgkosten en opleidingen, dat doet deze regering.

Patje2011 | 08-01-16 | 02:03

@Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:57
Dit is zo ergerlijk he, net als Merkel die elke prijs krijgt waar ik het bestaan niet eens van wist. Dan denk ik dat de publieke opinie tegen dat soort lieden ten negatieve verandert, en dan worden ze ineens gehuldigd wrrrrwaa.

pluk-87 | 08-01-16 | 02:03

notamused | 08-01-16 | 01:55
Ik ken het probleem. Ik geloof dat Pegida gewoon uit de nette mensen bestaat die jij noemt. Zelfs ik zou er aan meedoen. Wat Pegida zou moeten doen is goede afspraken maken met de echte radicalen in de trant van: doe mee, maar profileer je niet als zodanig. En mocht het uit de hand lopen willen we graag een beroep op jullie doen om nog iets van verdediging te hebben. Zo zou ik het tenminste aanpakken. Je kunt namelijk goed een congsi vormen voor het uiteindelijk te bereiken doel.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 02:01

@Patje2011 | 08-01-16 | 01:54
Ja het is gewoon van de zotte wat ze in dat blaadje schrijven. Ik zit soms te denken of daar niets aan te doen is. Mwa, het zal hooguit pek en veren worden over veel jaar, wegens collaboratie

pluk-87 | 08-01-16 | 01:58

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 01:35 Mijn hoop is dat er bij bijvoorbeeld Pegida demonstraties heel gewone Nederlanders komen, gewone mannen en vrouwen, of althans mensen die je zoal aantreft in de bus, de trein en de file. Die islam bedreigt namelijk het bestaan van iedereen. Het is niet een kwestie van alleen sportschooljongens met kale hoofden die willen rellen. Dat imago zou Pegida juist helemaal niet moeten hebben. Ook de taal zou iets moeten zijn in de trant van: Wij willen de moderne open samenleving behouden!’ en: ‘Wij willen niet wegzinken in 7e eeuwse islamdictatuur!’ of zelfs: ‘Geen islam maar mensenrechten!’, ‘Geen Achterlijkheid maar Moderniteit!’, en eventueel ook: “Weg met de islamzombies!’, ‘Weg met de verkrachters!’, ‘Weg met de islampedo’s!’. De wat zware jongens zou je dan op de achtergrond kunnen houden voor eventuele calamiteiten. Het gevecht met de islam is bij voorbaat verloren bij elke mogelijkheid van framen tot nazi. Want men zit daar op te wachten. Men kijkt daar naar uit. Men wil niets liever dan dat. Om dan volledig met het eigen linksfascisme daar op los te gaan.

notamused | 08-01-16 | 01:55

@Borrelende Boris | 08-01-16 | 01:49
Dat krantje is zo policor dat het misdadig wordt. Toen Brussel belegerd was wegens terreurdreiging stond er op de voorpagina: "Brussel is in oorlog, maar met wie?"
Ja met wie, Bassie? Adriaan?

pluk-87 | 08-01-16 | 01:55

pluk-87 | 08-01-16 | 01:47
Dus ze hebben de daders niet kunnen arresteren maar ze hebben wel een blaas- en bloedtest uitgevoerd? Volgens de politie was een kleine groep van Noord-Afrikaanse afkomst en het merendeel waren Syrische vluchtelingen.

Patje2011 | 08-01-16 | 01:54

Borrelende Boris | 08-01-16 | 01:49
Toch een interessante gedachtenoefening van Plukkie: allochtonen=dronken=Noorafrikaans uiterlijk= islam= geen alcohol dus moeten het Polen geweest zijn. Met een Noord-Afrikaans uiterlijk natuurlijk.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 01:54

pluk-87 | 08-01-16 | 01:47

De meeste media repten in het begin over dronken mannen met een Noord-Afrikaans uiterlijk, vandaar de opmerking. En ja, ik twijfel er niet aan dat u weet waar Polen ligt.

Borrelende Boris | 08-01-16 | 01:49

@Maria.1 | 08-01-16 | 00:01
Nee hoor, heel langzaamaan drijven we verder af... Ach zo'n 100 of 150 vrouwen aangerand en wat is/ zijn de reacties?
I rest my case...
Het wordt tijd om om ons heen te kijken en plannen te verzinnen om weg te trekken...

BarneyBoner | 08-01-16 | 01:47

@Borrelende Boris | 08-01-16 | 01:44
In BNDeStem benadrukte ze dat de allochtonen DRONKEN waren, niet Noord-Afrikaans, ik ben bekend met het feit dat Polen niet in Noord-Afrika ligt.

pluk-87 | 08-01-16 | 01:47

@notamused | 08-01-16 | 01:37
Je hebt gelijk dat de islam het voornaamste probleem is, maar ik zou ook niet graag zien dat er massa's Brazilianen zouden komen. Ik maak me nooit populair met dit soort uitspraken, maar ik wil gewoon dat oorspronkelijke Europese volkeren blijven bestaan. Voor elk volk is een land, behalve voor ons, wij moeten mixen..

pluk-87 | 08-01-16 | 01:45

pluk-87 | 08-01-16 | 01:42

Allochtonen met een Noord-Afrikaans uiterlijk, daar vallen Polen denk ik niet onder. Het klonk ook zeer aannemelijk, aangezien Keulen al tijden last heeft van Marokkaanse en Algerijnse straatbendes.

Borrelende Boris | 08-01-16 | 01:44

@Admiraal Balthasar | 08-01-16 | 01:41
In BNDeStem benadrukte ze meerdere malen dat het DRONKEN allochtone jongeren waren. Polen ofzo weetjewel..

pluk-87 | 08-01-16 | 01:42

"Massaverkrachting lalala. Mannen met een Noord-Afrikaans uiterlijk. Nee hoor, geen vluchtelingen, echt niet. Maar het waren heel veel mannen. Ok dan gaan we nu door naar Friesland voor leuk schaatsnieuws."

Admiraal Balthasar | 08-01-16 | 01:41

@Graaf van Egmont | 08-01-16 | 01:35
Ik kies toch bruin! Haha mijn wekelijkse nachtelijke nazirelativisme is aangebroken. Het zou in Keulen een vredige oud en nieuw zijn geweest.

pluk-87 | 08-01-16 | 01:39

Ondertussen worden moskeeën in Nederland nog ruim gesusidieerd door salafistische organisaties uit Koewijt.
www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/d...
Het is dweilen met de kraan open.
De achterlijkheid importeren, de achterlijkheid subsidiëren.
Het enige doel van de achterlijken is de NL-maatschappij te ontwrichten.

Jan Dribbel | 08-01-16 | 01:38

Het is gezegd, en het is geschreven:
"Bijna vijf eeuwen van natievorming en een duizendjarige ontwikkeling zijn door de kabinetten van Den Uyl tot en met Kok op een achtermiddag door de gootsteen gespoeld."
www.sdnl.nl/smalhout.htm
En wie niet horen wil zal voelen.

de honden blaffen... | 08-01-16 | 01:38

pluk-87 | 08-01-16 | 01:26 Ik denk dat als die vluchtelingen Brazilianen zouden zijn of hindoes of Vietnamezen, dat er dan helemaal geen vluchtelingencrisis zou zijn. Er zitten trouwens ook christenen tussen die vluchtelingen en ook Jezidies. Daar hoor je niets over. Het heikele punt betreft islam. Dat is een islamitisch boek. Vol met islamitische ideeen. Waarmee moslims gehersenspoeld worden tot moslims. En die moslims willen dat de hele wereld islam wordt. Want dat staat in dat boek. En er valt niet mee te praten. Integendeel, ze snijden je kop eraf als je tegenstribbelt.

notamused | 08-01-16 | 01:37

Er zit bij geenstijl inderdaad best een bulk van vernuften rationeel denken. We zouden dus best een front kunnen vormen tegen de huidige poliiek. Fronttroepen van een intellectueel mindere status hebben ook genoeg. Moeten we het alleen over de kleur van de outfit hebben. Bruin en zwart vallen af, vanwege je weet wel. Dat worden dus spijkerbroeken, leren jasjes en witte gympen, alleen al om de stillen in verwarring te brengen, nu we een nationale politie hebben en de jongens elkaar nauwelijks meer kennen.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 01:35

@tattooboer | 08-01-16 | 01:21
Haha wat heb je toch tegen 'studentjes', gisteren ook al. Nooit een opleiding afgemaakt en daardoor een aversie ontwikkeld?

pluk-87 | 08-01-16 | 01:32

@tattooboer | 08-01-16 | 01:21
Ik ben je man.... al heel lang! Nu de ideeën en saamhorigheid nog om e.e.a. uit te voeren.

INH.30CL | 08-01-16 | 01:28

@daytripper | 08-01-16 | 01:13
Van de ene kant ben ik blij dat Keulengate de Oost-Europeanen nog huiveriger maakt om vluchtelingen op te nemen, maar van de andere kant denk ik: Dit is dus nodig om heel kritisch te raken om vluchtelingen op te nemen? Ik hoop dat landen als Slowakije sowieso geen vluchtelingen opnemen en dat het een land blijft met oorspronkelijke Europeanen.
Ik hoop namelijk niet dat, wanneer vluchtelingen zich netjes gedragen, ze gewoon in landen als Slowakije toegelaten worden. Ik ben er een groot voorstander van dat elke cultuur in zijn eigen gebied blijft.

pluk-87 | 08-01-16 | 01:26

Arnold Karskens, verteld eindelijk het echte verhaal en zijn voormalige werkgevers negeren hem compleet? Of mag dat niet gehoord worden?

Pier_penspien | 08-01-16 | 01:24

Ik denk dat het makkelijk is voor iemand als Arnold om oorlogsverslaggeving te doen dan massa's aanrandingen te filmen en te duiden.
Jongens... merkel is ook maar een klein pionnetje op dit schaakbord. Er zijn echt veel knappe koppen op fora. Ook hier zitten er op Powned en Geenstijl mensen die eigenlijk zouden moeten ontmoeten om de handen inéén te slaan en eens met de diepgang van een essay de échte culpritten uit te pluizen. Om dat te doen zullen journalisten hun bronnen moeten delen en niet aan hun inkomsten moeten denken. Er zal wel veel weer stand komen hoe dichter dat onderzoek dan de waarheid nadert maar het word de hoogste tijd. Of blijven we als studentjes steeds weer f5-en op de fora en blijven we dorstig wachten op wat de redacties en hun bewogenheid? Er mogen best veel meer initiatieven vanuit de reaguurders komen vind ik. Als je ziet hoeveel gelijke gedachtes en saamhorigheid jullie uitstralen zit hier een vriendenclub van nooit eerder gezien formaat!!

tattooboer | 08-01-16 | 01:21

@verbanden | 08-01-16 | 01:01

Je zegt niet welk "programma" maar, laat me raden: Jinek ,Nieuwsuur,DWWD??? Gutmensch Pauw?
Jinek overigens die zelf uit een land komt waar de president meer gezond verstand heeft dan het hele parlement hier bijelkaar

daytripper | 08-01-16 | 01:19

daytripper | 08-01-16 | 01:03
Slovakije heeft gelijk. Ze wisten dit al ver van te voren en hadden daar de uitwassen van Keulen niet eens voor nodig.Ik neem aan dat de vluchtelingen die ze wel hebben opgenomen, christenen zijn. Een eigen kerkje voor christenen voor zo'n kleine gemeenschap zal het probleem ook niet zijn dunkt me. En bij dat art. 3 heeft hij gewoon een punt. Deze mensen komen niet uit een oorlogsgebied, maar uit Turkije of Libanon.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 01:16

Even nog voor degenen die het niet weten /niet hebben gelezen:
In Slowakije werden in 2015 169 asielaanvragen gedaan, waarvan in acht gevallen een vergunning werd verleend.
Lol... ze hebben de totaal-malloten in West-Europa aardig bij de ballen.

daytripper | 08-01-16 | 01:13

@heldheino | 08-01-16 | 00:45 & Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:34
Thnx boys for correction. En heldheino, kan in je link geen overeenkomst zien met de beelden die ik gepost heb of mis ik iets?

RobberenRukkie | 08-01-16 | 01:10

Had niet gedacht dat ik ooit nog zou wensen in Slowakije te wonen. www.volkskrant.nl/buitenland/slowakije...

Overigens : dit KAN dus allemaal .. er volgt wat gesputter van de regenten in Brussel .. en het is "tijdelijk" bla bla .. maar ze komen er prima mee weg evenals Denemarken ..
Conclusie : de EU is allang een papieren tijger waar de 2,4 % loonsverhoging belangrijker is dan wat er in het veld daadwerkelijk gebeurt.

daytripper | 08-01-16 | 01:08

heldheino | 08-01-16 | 00:52 Deels misschien. Maar 1. er is altijd nog dat enorme reservoir aan oliemiljarden in de oliestaten, die via via de moskeeen financieren, en aldus de moslimgemeenschappen, en de wapens, en trainingen in jihad. En 2. in de V.S. is in de afgelopen 20 jaar de middenklasse drastisch afgenomen. Heeft dat geresulteerd in een trek van moslims naar herkomstlanden? Volgens mij niet. De islam wordt een steeds ernstiger probleem daar. Vanwege de overal aanwezige moslimbroederschap. En vanwege de totaal islam geschifte obama.

notamused | 08-01-16 | 01:07

@Graaf van Egmont | 08-01-16 | 00:43
Inderdaad, en ironisch genoeg zijn dat soort mensen juist ongevoelig en onverantwoordelijk, terwijl zij doen alsof mensen die bv tegen AZC's demonstreren ongevoelig en onverantwoordelijk zijn.
Het is een wonderlijke tijd wat dat betreft, en het mooie is dat het alleen maar beter kan worden voor ons, want die linkse gutmensch-gekkies hebben geen verhaal meer, het wordt pathetisch.

pluk-87 | 08-01-16 | 01:04

@Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:57
het mooie is, dat je er kan stemmen :)

Tokoloshe | 08-01-16 | 01:03

Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:44
Dat is duiding, geen downplayen.
In India, ook een patriachale, chauvinistische mannen cultuur komen massa verkrachtingen, aanrandingen ook vaak voor.
Daar zijn de daders hindoes.
India is aan het veranderen, hopelijk.
Moslims veranderen nooit, met of zonder cursus: hoe om te gaan met vrouwen.
De moslim is voor eeuwig vastgespijkerd door het gedrocht, de islam genoemd.

Jan Dribbel | 08-01-16 | 01:03

@verbanden | 08-01-16 | 01:01
die worden pas wakker wanneer de verkrachtingen plaatsvinden recht voor hun neus. Misschien.

Mark_D_NL | 08-01-16 | 01:03

Zelf denk ik, dat deze schoften los zijn van hun onderdrukkende a-sexuele cultuur en de vrouwen hier zien als vette buit. Immers, vader en opa en het stamhoofd zijn uit beeld en daar hebben ze geen gevaar van te duchten. Bovendien vragen die vrouwen er natuurlijk om - vanuit hun visie dan hè - met hun rokjes en strakke spijkerbroeken en blonde haren. Dit is niet meer en minder gewoon een buit die door een groep hyena's verscheurd mag worden.
Graaf van Egmont | 08-01-16 | 00:55

@Graaf van Egmont. Precies! Dat is de realiteit.Helaas
is jouw denken een brug te ver voor de gemiddelde geïndoctrineerde kop in West-Europa. Op de Balkan en in Slowakije weten ze dat, al zullen ze dat (en meer) niet hardop zeggen tegen het *kuch* "hoogbeschaafde" Westen:
www.volkskrant.nl/buitenland/slowakije...

daytripper | 08-01-16 | 01:03

@notamused | 08-01-16 | 00:58
die kunnen ook zo het toneel op, met Miranda.

Tokoloshe | 08-01-16 | 01:03

@Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:57
aaah theater;
'De wereld is een schouwtoneel, elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel. '
Ze krijgt haar deel nog wel, er volgen nog een paar scenes.

Tokoloshe | 08-01-16 | 01:02

Ik heb zojuist echt met open waffel volstrekt abstracte en volkomen bizarre televisie gezien. Er wil maar niet indalen dat er heel misschien eventueel best wel eens zou wel of niet kunnen je weet het maar nooit wat rommel tussen de asielzoekers zit; compleet mesjogge weer van tafel geschoffeld. Ik ben echt gekke henkie aan het worden? Hebben wij het nu zo mis? Is er dan misschien niks gebeurd in Keulen? Parijs niet waar? Was dat in een ander universum ofzo? Amusant en droevig dit.

verbanden | 08-01-16 | 01:01

Ondertussen vormen zich groepen die de vrouwen op straat gaan beschermen in Duitsland tegen aanrandingen, omdat de politie zo gefaald heeft en heel veel verkrachtingen voorkomen zijn door ingrijpen van vooral burgers.
En ineens vindt men dat dan foute boel.. maar als de 'liberale' Sharialikker J(udas) van Aartsen met zijn politiecorps uit de hofstad samenwerkt met salafisten van de moskee waar ook de moordenaar van Theo van Gogh een geziene gast was.. is alles ineens toppie.

Tokoloshe | 08-01-16 | 01:00

Tokoloshe | 08-01-16 | 00:49 De hele sociaal-culturele sector is totaal geïndoctrineerd met de ‘islam-is-liev-doctrine’ . Het is misschien wel het epicentrum van dat dogma. En waag het niet te beginnen over al dat onthoofden vanwege de islam, want dan ben je echt meteen de absolute nazi. Voor de rest tref je er veel lieve jongens en meisjes, bedoelen het goed, maar zijn chronisch wereldvreemd.

notamused | 08-01-16 | 00:58

Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:44
Natuurlijk moet er ook gedownplayed worden. Gelukkig is er altijd wel een islam experte te vinden, die het zaak je weet te duiden, zoals deze Lamya Kaddor. Altijd wel een sociologische reden te verzinnen waarom die mannen dat doen. Moeten doen eigenlijk. Ze kunnen eigenlijk niet anders.
Zelf denk ik, dat deze schoften los zijn van hun onderdrukkende a-sexuele cultuur en de vrouwen hier zien als vette buit. Immers, vader en opa en het stamhoofd zijn uit beeld en daar hebben ze geen gevaar van te duchten. Bovendien vragen die vrouwen er natuurlijk om - vanuit hun visie dan hè - met hun rokjes en strakke spijkerbroeken en blonde haren. Dit is niet meer en minder gewoon een buit die door een groep hyena's verscheurd mag worden.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 00:55

@Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:44
LOL en dat uit de mond van een vrouw wiens achternaam Chador betekent en.wikipedia.org/wiki/Chador, ze heeft het alleen even op zijn Duits gespeld.
Daarbij;.. een 'islamdeskundige'(en wie is dat onderhand niet) is geen antropoloog, dus ze moet gewoon dr bek houden over zaken waar ze geen verstand van heeft.
We hebben al kappers genoeg uit Syrié die hier de gynaecoloog uithangen.

Tokoloshe | 08-01-16 | 00:53

Karskens in natuurlijk een geweldige journalist, maar dit "gesprek" is zinloze zelfpijperij. Ga een gesprek aan met een opiniemaker uit de Gutmensch burelen.. of probeer die malloot van Wallis-deVries desnoods. Zal moeilijk worden , maar dat heeft zin.
En misschien een cursusje bij Kockelman voor Jan?

En voor de rest:
www.ad.nl/ad/nl/37942/Seksueel-geweld-...

daytripper | 08-01-16 | 00:53

@notamused | 08-01-16 | 00:47
De verzorgingsstaat gaat het niet veel langer volhouden. Zie nu al de staatsschulden, de faillissementen en de werkloosheid. We weten allemaal dat de asielzoekers dat niet gaan oplossen, dus vroeg of laat komt er een enorme crisis en moet iedereen toch echt iets toevoegen willen ze blijven. Dan zie ik de meeste moslims toch echt wel vertrekken.

heldheino | 08-01-16 | 00:52

Lewis | 08-01-16 | 00:22 Meest gevaarlijk vind ik nog wel dat er zoveel moslims worden binnengehaald, dat het electoraal helemaal niet meer mogelijk wordt om nog werkelijk de opdringende islamdictatuur te stoppen en terug te dringen. Redmiddel wordt dan misschien weer Polen, om andermaals de westerse cultuur te redden van de totale barbarij. Ik hoop echt dat die politieke correctheid uit de politiek verdwijnt. En dat er daarvoor in de plaats politici komen die weten wat islam is en hoe gevaarlijk islam is. Want alleen dan is mogelijk nog bijtijds te voorkomen, dat alles verdwijnt aan wat er nu nog is aan moderne westerse cultuur en moderne rechtsstaat en repect voor universele mensenrechten en vrijheden en veiligheid en moderniteit.

notamused | 08-01-16 | 00:47

@RobberenRukkie | 08-01-16 | 00:31

Die doken inderdaad al op bij Liveleak. W-a-l-g-e-l-i-j-k. Rifapen. Smeerlappen. Politie had gewoon moeten gaan knuppelen en die groep uit elkaar moeten drijven.

Echt, stem straks maar gewoon keihard PVV. Het wordt niet beter. Pamperen van vluchtelingen helpt niet!

Anoguurder | 08-01-16 | 00:43

pluk-87 | 08-01-16 | 00:09
Je kan er niet ver naast zitten met Van Rossum. Koude grond of niet. De reflex al meteen om de zaken in Keulen weg te redeneren en te downplayen. Zelfs zonder ook maar goed geïnformeerd te zijn. Eigenlijk is het een cynical bastard en dat kan je alleen maar worden als je je hele leven al getreiterd bent en het niet eens meer erg vindt om de meest bizarre uitspraken te doen. Ik zie dat gezinnetje Van Rossum daar zitten en denk dan: die konden op hun vierde al elkaars bloed zuipen.

Graaf van Egmont | 08-01-16 | 00:43

Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:31
Klopt betreft dit item waren ze wel te laat, maar vrij eerlijk. Ik heb het erover dat de media meestal niet eerlijk is en zaken brengt om het volk te beïnvloeden. En deze keer kunnen ze dus niet om deze vrouwen heen, en deze vrouwen treden zelfs op in de media, en dat vind ik erg knap en goed van ze.

Patje2011 | 08-01-16 | 00:42

Sinds Arnold Karskens meer ruimte krijgt bij Geenstijl en Powned is hij alleen maar beter geworden. Hij was ook één van de eerste die begon te roepen dat we de vluchtelingen niet hier maar beter daar konden helpen, ruim voordat de tsunami aan Syriërs op gang kwam.
.
Zijn visie ten aanzien van gelukzoekers zal de enige juiste blijken.

Beroep = Boerenlul | 08-01-16 | 00:39

Heerlijk. Twee mannen die het met elkaar eens zijn. Zeer leerzaam en onderhoudend.

HesselWorst | 08-01-16 | 00:34

RobberenRukkie | 08-01-16 | 00:31

Volgens mij zijn dat dezelfde beelden die ik eerder vanavond ook heb gepost, die zijn van het Tahrir plein en niet uit Keulen. Het zal er ongetwijfeld niet anders uit hebben gezien in Keulen. Om te kotsen.

Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:34

@Patje2011 | 08-01-16 | 00:27
Het zou het keerpunt kunnen zijn. Net als de moord op Van Gogh.

Lewis Lewinsky | 08-01-16 | 00:33

@Lewis | 08-01-16 | 00:22
Blijft lastig, in de toekomst kijken. Feit is dat er nog elke dag nieuwe verkrachters oftewel "vluchtelingen" ons land binnen komen. Het kan snel klappen, of langzaam. Ik heb geen idee. Meestal proberen mensen zo lang mogelijk door te modderen, wat een enorme traagheid oplevert.

Lewis Lewinsky | 08-01-16 | 00:32

Patje2011 | 08-01-16 | 00:27

In het begin heeft de NOS de berichten uit Duitsland overgenomen. Niet wetende dat deze informatie niet klopt. Toen er nieuwe feiten beschikbaar kwamen, hebben ze meteen de informatie aangepast en ook de feiten benoemd.

Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:31

Lewis Lewinsky | 08-01-16 | 00:18
Als dit het keerpunt is betreft de discussie over de islam en asielzoekers, dan is het nog steeds walgelijk en verschrikkelijk voor die vrouwen, maar gelukkig hebben ze dan niet voor niets geleden en zullen ze de geschiedenis ingaan als de slachtoffers die aangiften deden als heldinnen, spraken met de media en dat ze zo de politiek en media hebben gedwongen om te reageren en misschien om wel van koers te veranderen. Ik hoop het voor ze.

Patje2011 | 08-01-16 | 00:27

@ Lewis L
@ Maria
Zoals Parel al zei, en ikzelf en anderen ook: het gaat héél snel nu. Alle ingrediënten voor een massale ontwrichting zijn er, en daar is een (relatief)eerlijke pers er één van, imo.

Lewis | 08-01-16 | 00:22

@Patje2011 | 08-01-16 | 00:15
Thx. Ik heb het journaal niet gezien.

Lewis Lewinsky | 08-01-16 | 00:18

@Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:13
De volkswoede moet nog veel groter worden om koppen te laten rollen.

Lewis Lewinsky | 08-01-16 | 00:18

Keek op de Week?

Hopla! | 08-01-16 | 00:16

Lewis Lewinsky | 08-01-16 | 00:09
Wow die links is beter dan het journaal nog, daar durfden ze niet te zeggen dat volgens de politie de meerderheid Syriër was.

Patje2011 | 08-01-16 | 00:15

Lewis Lewinsky | 08-01-16 | 00:09

Het wordt nu interessant om uit te zoeken waarom de korpsleiding bewust verkeerde informatie hierover heeft gegeven. Waarschijnlijk wordt de korpsleiding nu geofferd om de burgemeester uit de wind te houden.

Borrelende Boris | 08-01-16 | 00:13

Ik heb een theorietje bedacht waarom Maarten van Rossem het niks kan schelen dat ons mooie land verpest wordt. Aangezien er een belangrijke (vaak onderschatte) genetische component meespeelt bij de vraag of iemand vooral op het eigene gesteld is (incluis bv eigen volk) of juist niet, moet ik concluderen dat dit waarschijnlijk meespeelt bij van Rossem en dat hij hierdoor in de kern al aversief is jegens het eigene. Daarnaast denk ik dat dit gebrek aan liefde voor- en gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel om zichzelf in te zetten voor het behoud van het eigene, is versterkt door het feit dat hij vroeger heel veel is getreiterd door andere kinderen. Hierdoor heeft hij zijn toch al bestaande schijt aan het eigene verder gestalte weten te geven waardoor zijn attitude van 'na mij de zondvloed' verder kon ontwikkelen.
Het is een beetje psychologie van de koude grond dit, maar het zou zo maar eens de waarheid kunnen benaderen.

pluk-87 | 08-01-16 | 00:09

@Maria.1 | 08-01-16 | 00:01
Dat zou inderdaad bijzonder zijn. De NOS die niet liegt. WTF?

En het is echt zo:
*Het merendeel van de gecontroleerde personen was asielzoeker*.
nos.nl/artikel/2079161-keulse-agenten-...

Lewis Lewinsky | 08-01-16 | 00:09

@Patje2011 | 08-01-16 | 00:03
Die kijk ik niet.

Maria.1 | 08-01-16 | 00:07

@Lupuslupus | 07-01-16 | 22:25
Hèh, interessante voer dit draadje. Wij zijn inderdaad een dikke ik geworden. Saamhorigheid, deel uitmaken van een 'stam' is weg. En Lupus x2 heeft het goed gezien. Het is nog maar net begonnen. Tipje van de ijsberg.

Vageling | 08-01-16 | 00:04

Maria.1 | 08-01-16 | 00:01
Als je zo de herhaling kijkt van Jinek dan moet je weer kotsen.

Patje2011 | 08-01-16 | 00:03

Kan het zijn dat de NPO inmiddels ook wakker is geworden? Nu op het NOS het verhaal over Keulen met een politiewoordvoerder dat daders wel degelijk over asielprocedure papieren beschikten. Wie knijpt me effe?

Maria.1 | 08-01-16 | 00:01

@notamused
Raak.

Lewis | 07-01-16 | 23:54

@Borrelende Boris | 07-01-16 | 23:52
Begrijpelijk. We zijn zo vaak voorgelogen door de leugenpers.

Lewis Lewinsky | 07-01-16 | 23:54

Kan hier geen genoeg van krijgen. Complimenten Jan & Arnold! Overigens, mag wat mij betreft nog langer. Next time Wierd Duk en dan drie kwartier.;).

RobberenRukkie | 07-01-16 | 23:54

BarneyBoner | 07-01-16 | 23:46
We zijn compleet genaaid zolang de meeste media en de politiek in linkse handen is, en we hebben een grinnikende frankenstein als minister president. De multiculturele samenleving is mislukt dus stop ermee ipv verder te experimenteren over de hoofden van de gewone burger.

Patje2011 | 07-01-16 | 23:52

Jinek bekijkend krijg ik de indruk dat we toch echt politiek correct totaal bewusteloos met de rug naar de toekomst de islamitische dictatuur binnenstrompelen. Asscher kan in de vluchteling niets anders ontdekken dan een wereldbeschouwelijk neutraal zorgobject dat met werk meteen een normale brave burger wordt. Waarnaast Maarten van Rossum stalinistisch intolerant alles zit weg te relativeren. Als duizenden ISIS-strijders verkrachtend en onthoofdend onze steden overnemen, dan nog zal je deze politiek correcte wegkijkerij niet het woord ‘islam’ horen bezigen, laat staan onderzoeken en duiden. Die politieke correctheid is waanzinnig. En voor de duidelijkheid, het woord ‘waan’ betekent: “Een niet met de werkelijkheid overeenstemmend denkbeeld, dat zich niet laat corrigeren door redelijke argumenten. Bij een waanstoornis is de waan vaak het enige kenmerk dat de aandacht trekt. Voorbeelden van waanstoornissen zijn: grootheidswaan, achtervolgingswaan, betrekkingswaan en jaloersheidswaan.” Bron: www.encyclo.nl/lokaal/10144 Waaraan je dan zou kunnen toevoegen tegenwoordig de islam is vrede waan, de islam is geen probleem waan, de van de islamitische terreur wegkijk waan, enzovoort.

notamused | 07-01-16 | 23:52

Lewis Lewinsky | 07-01-16 | 23:49

Trapte er net zelf ook al in. Het erge is nog dat het me helemaal niet zou verbazen als er een geheimhoudingsverklaring ondertekend zou moeten worden. Zover heb ik al het geloof in de politiek verloren.

Borrelende Boris | 07-01-16 | 23:52

@Lewis Lewinsky | 07-01-16 | 23:46
Excuus. Blijkt een hoax te zijn. Fake.

Lewis Lewinsky | 07-01-16 | 23:49

@Patje2011 | 07-01-16 | 23:17
Asscher gaar het nu goed oplossen. Ze krijgen allemaal werk. (Moeten ze zelf doen?) en die hier niet horen zetten we uit. Naar Turkije??? Ze komen via Turkije hier? Vliegend? En alle schuld krijgt Turkije? Wat een gedram en naieviteit hier. Ik begrijp in ieder geval dat in Duitsland het geen vluchtelingen zijn maar duitsers. Ze zijn er al jaren en grijpen vrouwen al jaren daarom reageerde de politie zo laat. Alles gaat goed hier. Zoals elk jaar...
Famielie tokkie ook aanwezig...
Wat een kudtzooi...

BarneyBoner | 07-01-16 | 23:46

pluk-87 | 07-01-16 | 23:29

Religie is een stelsel van hogere orde afgeleiden naar de tijd van seksuele cultuur. Wat betekent dat religie een vorm van seksualiteit is die zich ook binnen het seksuele domein ophoudt. De enige natuurlijke dimensie die religie en seksualiteit gemeen hebben is incest en inteelt. De rest is magisch denken.

Religie heeft zich ontwikkeld naar het abstractievermogen
van mensachtigen. Fundamentele vragen zullen er zeker zijn geweest, ook voordat zij konden praten. Maar wil men terug in de evolutie dan zal met water in de wijn van abstracties moeten doen:

Degree of development of human religion:

Assumption 252:

Timeline is not important, only brainsize matters:

1: Genetic immortality into descendants by inbreeding and incest. (Homininae, 7-4 mya; 400 cc).

2: Tribal immortality by cave burials. (Australopithecus, 4.3-3 mya; 400 cc)

3. Rebirth in caves without splitting body and soul.

(Australopithecus, 3-2 mya; 450 cc).
(Homo naledi, 1.97 mya; 500 cc): possibly a hybrid between (Australopithecus, 4.3-2 mya; 400 cc) and (Homo erectus, 2 mya; 900 cc).

4: Reincarnation into the (earthly) universe (Homo erectus, 2 mya; 900 cc).

5: Reincarnation into the parallel universe (Homo sapiens, 0.2 mya; 1450 cc)

Basic Dimension | 07-01-16 | 23:44

Het ergste van de NPO vind ik de manipulatie. Het niet tonen van de drommen mannen die, soms al vechtend, de grenzen binnen stromen, maar de zielige gezinnen met kindjes. Zoals gezegd, gelukkig hebben we internet!

Maria.1 | 07-01-16 | 23:38

Roos, laat een iemand uitpraten, man, met je nasale en zenuwachtige opdringerij! Coke gehad, met je links-rechts-flitsende-oogjes en je nerveuze gehakketak? En die flits-flats verspringende beeldwisselingen doet de concentratie ook geen goed, mag dus wel wat minder.

Qwrk_II | 07-01-16 | 23:38

@Patje2011 | 07-01-16 | 23:23
De wal gaat het schip keren. Dit experiment gaat echt geen 20 jaar meer duren.

La Bailaora | 07-01-16 | 23:32

Trap er niet in hoor! Het lijkt slechts of ze aan het beamen zijn de policorretjes, behalve van Rossum uiteraard, maar ze beamen maar een klein stukje natuurlijk en nep, want blijven bij hun dogmaatjes qua oplossingen hoor. Niet alle vluchtelingen doen dit, het is niet de Islam, niet over één kam scheren blabla. Allemaal afzonderlijke culturele problemen van mensen uit Islamitische landen(problemen, die allemaal onderdeel vormen van de overkoepelende Islamitische ideologie) moeten gemicromanaged worden met dure en vooral langdurige maatregelen die al decennia lang gefaald hebben bij eerdere Islamitische migranten. Ondertussen blijven de grenzen open en gaat de instroom gewoon ongecontroleerd door. Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen?

Willem Hollander | 07-01-16 | 23:30

@Basic Dimension | 07-01-16 | 23:24
Interessant, je weet er veel van, maar religie is in den beginne toch vooral ontstaan door een gebrek aan antwoorden op fundamentele vragen en de angst die deze onzekerheid met zich meebrengt?
Wat je zegt over seksualiteit en westers vs islam kan ik volgen (en helaas nog steeds zien in de praktijk), maar seksualiteit is toch niet de oorzaak van religie, zoals jij zegt?

pluk-87 | 07-01-16 | 23:29

pluk-87 | 07-01-16 | 23:10

Religie wordt veroorzaakt door verandering in seksuele cultuur. Mensen religie is sterk aan verandering onderhevig sinds Homininae (7 mya; 400 cc) (million years ago) uit de bomen klommen en de savanne ingingen.

Afkeuring van incest en inteelt kon pas plaatsvinden bij Homo erectus (2 mya; 900 cc). Toen ontstond reïncarnatie in het (aardse) universum en konden mannen ook in dieren reïncarneren of in nazaten van vrouwen van vreemde stammen.

Exogame culturen ontstonden pas toen de koppeling tussen incest en inteelt en reïncarnatie in tribale nazaten werd losgelaten. Wij praten hier over een gigantische waterscheiding in mensen religie: exogame (Westerse) en endogame (Islam, ed) culturen. Het inteelt-instinct werd uitgeteeld in exogame culturen.

Basic Dimension | 07-01-16 | 23:24

La Bailaora | 07-01-16 | 23:19
Maar ze willen het opnieuw gaan proberen...
Glasgow Argus | 07-01-16 | 23:19
Van Rossum die twijfelt nog of nazi's joden hebben afgeschoten. Wat een blinde laffe hond is het.

Patje2011 | 07-01-16 | 23:23

Die "weg-met-ons" -politiek is ook niet uit de lucht komen vallen. Maar de zorgvuldigheid waarmee politiek, wetenschap en media hier gehoor aan geven is wel angstaanjagend. De beleidsmakers van nu zijn de krakers van gisteren. (die grachtenpanden mochten ze gewoon houden) En hun ouders zijn de vrijheid-blijheid jaren-zestig generatie, die er lekker op los neukten en alle conventies overboord gooiden. (zie: Ezelproces) Maar die wel jaaaren over hun studie mochten doen aan de linkser dan linkse uni's (waar je je soosjologie professor ook kon pijpen voor studiepunten) en nu de leukste baantjes hebben. Christenen kon je niet genoeg kwetsen maar islam wordt nu met fluwelen handschoen aangepakt. ALLE priesters zijn pedo maar moslims mag je niet over 1 kam scheren, al loopt meer dan de helft te juichen bij IS. Feministes praten vrouwenbesnijdenis goed omdat westerse vrouwen "ook" aan cosmetische chirurgie doen en waar ze destijds SGP vrouwen belachelijk maakten kirren ze van genot om zoveel etnische authenticiteit als van die schattige burka, die die vrouwen zoveel meerwaarde geeft. En nu zie je op Twitter dat de Tineke Bennema's nog liever doodgaan dan dat ze erkennen dat er heel heel misschien wel iets fout zit aan massale moslim-immigratie. Want alleen blanken zijn tot racisme en genocides in staat. Geheel volgens :
"De Frankfurter Schule was de geboorteplaats van de Kritische Theorie, die men zou kunnen omschrijven als de destructieve kritiek op de westelijke cultuur, inclusief christendom, kapitalisme, autoriteit, familie, patriarchaat, moraal, traditie, seksuele terughoudendheid, loyaliteit, patriottisme, erfelijkheid, etnocentrisme en conservatisme. De Kritische Theorie herhaalt de fundamentele principes van het westelijke kwaad steeds opnieuw en opnieuw: racisme, seksisme, kolonialisme, nationalisme, homofobie, fascisme, xenofobie en imperialisme."

Dus wij zijn niets meer, hebben geen identiteit, religie (foei!!) of nationalisme (nazi!), weten niet meer of we man of vrouw zijn maar weten wel dat we ons verdomd schuldig moeten voelen aan alle leed in de wereld. En voor die imaginaire schuld mogen we nu betalen.

PrinsesStoepje | 07-01-16 | 23:21

Patje2011 | 07-01-16 | 23:17
asscher is al verschrikkelijk, maar dat varken Van Rossum gaat echt alle grenzen te buiten.

Glasgow Argus | 07-01-16 | 23:19

@Patje2011 | 07-01-16 | 23:17
De multiculturele droom valt aan duigen, nu zelfs bij links...

La Bailaora | 07-01-16 | 23:19

-weggejorist-

Nappa | 07-01-16 | 23:18

Karskens staat onder zijn Belgische collega's dan weer bekend als een freeloader. Nooit meebetalen, altijd meevreten. Dus hebben ze hem ooit in het midden van Congo alleen achtergelaten.

boasatlas | 07-01-16 | 23:17

Volgens een mongooltje bij Jinek, genaamd Asscher is de integratie van eerdere vluchtelingen mislukt. Huh? Toen wij dat zeiden de afgelopen 20 jaar toen waren wij toch intolerant en racistisch en extreem rechts? En deze landverrader wil het toch nog een keer gaan proberen om asielzoekers te laten integreren en om er nog meer op te vangen. Daarbij zal hij deze mensen extra weer gaan helpen om baantjes te vinden want hij heeft liever asielzoekers aan 't werk dan autochtonen. Grenzen dicht en links afstraffen!!

Patje2011 | 07-01-16 | 23:17

Dit heldere geluid wordt te weinig gehoord in Europa. De irrationele kop in het zand mentaliteit maakt Europa kapot.

Antitheïst | 07-01-16 | 23:16

@Borrelende Boris | 07-01-16 | 23:08
Zou overal vertoond moeten worden, ook al is het zo erg voor dit meisje, want anders gelooft men het niet.

La Bailaora | 07-01-16 | 23:12

Nu bij Eva Jinek op de Nederlandse Propaganda Omroep 1 mensen die moeite hebben met statistiek of willens en wetens de zaak verkeerd voorstellen.

Er zitten veel allochtonen in de uitkering, aldus Asscher.

Ik vind dat niet gek want, nogmaals, :
Aantal werklozen: ongeveer 600.000
Aantal openstaande vacatures: ongeveer 120.000
Overschot aan arbeiders: ongeveer 480.000

Wat valt hier niet aan te begrijpen en dan wil Den Haag (waarschijnlijk zwaar onder invloed van de lobby van de werkgevers) ook nog eens de grenzen wagenwijd openhouden met als gevolg meer dan 200.000 werklozen erbij.

Schande, s c h a n d e en nog eens S C H A N D E !

ProAsfalt | 07-01-16 | 23:12

@Graaf van Egmont | 07-01-16 | 22:59
Nou ja, dan ligt jouw verbijstering in Schengen, dat begrijp ik. Maar ook in Europa vindt "Shock and awe" plaats. En dat van Schengen hoort daar blijkbaar ook bij.

AntiSoof | 07-01-16 | 23:11

Pfff, het blijkt niet uit Keulen te zijn, maar van het Tahrir plein. Echter, zal het er zo uit hebben gezien...

Borrelende Boris | 07-01-16 | 23:11

@Borrelende Boris
Daar gaat je bloed van koken ja.
Ik ben niet van oog om oog, maar je moet je burgers, je vrouwen wel verdedigen. Ik zou willen dat wij als samenleving een stuk assertiever werden.

Lewis | 07-01-16 | 23:10

@Basic Dimension | 07-01-16 | 23:03
Uhhm, je punt is dus dat er voordat er religie was, al wel morele waarden bestonden maar dat die incest en inteelt niet afkeurden?
Na meerdere millennia zouden die vast ten goede ontwikkeld zijn, daar hoeft geen religie aan de pas te komen.

pluk-87 | 07-01-16 | 23:10

La Bailaora | 07-01-16 | 23:02

Had het beter niet kunnen plaatsen uit respect voor die vrouw die herkenbaar in beeld komt. De angst in haar ogen, ik word er gewoon misselijk van.

Borrelende Boris | 07-01-16 | 23:08

@Glasgow Argus | 07-01-16 | 22:57
Tja, heel vroeger leerde ik op school al van de dialectiek van de these en antithese, later las ik wat filosofen andere deskundigen en bezocht wat kritische websites. Maar ja. Ik ben me er ook van bewust dat onwetendheid de natuurlijke staat is van de gewone mens en dat de programmeerbaarheid van de geest redelijk soepeltjes kan en plaatsheeft. Daarom heeft erover discussiëren zover zin als de ander bereid is zijn mening te herzien, en laat dit nu juist wat lastig is, daar de meeste mensen zich identificeren met hun denken en zich aldus aangevallen voelen wanneer men een mening tegen het licht houdt.

AntiSoof | 07-01-16 | 23:06

pluk-87 | 07-01-16 | 22:26

Onze morele waarden zijn een overblijfsel van het christendom met dien verstande dat zij daarvoor ook al bestonden onder exogame volkeren die geen religie meer hadden op basis van incest en inteelt.

(Endogame) religie is de hoeder van (exogame) seksuele culuur. Religie is een subset van 'morele waarden'. Andersom kan alleen binnen een allesverstikkende endogamie als islam:

What is religion?

Assumption 253:

Tribal groups of Homininae (7 mya; 400 cc), roaming through the savanna caused displacement on the cultural dimension (position), changing sexual habits. Religion can be seen as a set of higher order time derivatives of changing sexual culture (position).

Time derivatives of changing sexual position are called 'religion'. The first derivative gives sexual velocity. The second - which is an elaboration of religion - is called 'acceleration' and gives change of sexual velocity in speed and/or direction.

On the basis of 'religion' groups decide to strenghten or slow down the change in sexual culture. Hence, 'religion' is as the speed control of cars by the police.

Religion becomes the timelessness derivative of sexuality when the last higher order time derivative is zero. Cultures desperately try to find this last derivative, which leads to perpetual orgasm in eternal life:

According to our theory, for Homininae a change of residence often involved a change of lifestyle, especially a change in (sexual) culture. And a change in (sexual) culture caused 'religion' (Hominins, bonobos). Which means we see religion as a function of sexual culture:

Assumption 253: Tribal groups of Homininae (7 mya; 400 cc), roaming through the savanna caused displacement on the cultural dimension (position), changing sexual habits. Religion can be seen as a set of higher order time derivatives of changing sexual culture (position).

Conversely, balanced and stable (sexual) cultures require less or no religion (Hominids, chimpanzees):

Assumption 254: In the animal world a perfectly balanced sexual culture does not need any steering by religion. In other words: SEXUAL CULTURE = RELIGION.

And finally, populations are better controlled by religion if (sexual) culture can be frozen or is fossilized (Islam), in which case all derivatives are zero artificially:

Assumption 255: If sexual displacement on the cultural dimension (position) is forbidden, all time derivatives will be zero only stipulating eternal life. Now, all steering by religion is unnecessary other than the fulfillment of the rigid idea of eternal life in heaven of the parallel universe, which paralyzes the whole society.

Of course there also is an interaction between migration and the willingness for change. Migrated people are a genetic selection of entrepreneurship from the original population. This means for Homininae that religion is a function of migration, where the latter turns out to be the result of genetic selection.

Last but not least, lifestyle can also be forced to change by natural circumstances (fiber foods for bonobos) and then they will only survive who can adapt to the new (sexual) culture.

Basic Dimension | 07-01-16 | 23:03

@Borrelende Boris | 07-01-16 | 23:01
heftig

La Bailaora | 07-01-16 | 23:02

"Vader had wel 1000 Euro pp over voor de overtocht, maar geen 5 Euro voor een zwemvest."
Tja.

La Bailaora | 07-01-16 | 23:01

@sql volgens mij is het zelfs zo dat die pa wel smokkelaars had geregeld, maar dat die tot twee keer toe niet zijn komen opdagen. Waarop hij dus dacht "fuck it, ik ga zelf wel". Ow luguber detail... Hij was zelf de enige met reddingsvest aan.

Nickname85 | 07-01-16 | 23:00

AntiSoof | 07-01-16 | 22:52
De term Fort Europa is alleen bedacht om Europa in de xenofobe hoek te plaatsen. Zo van kijk eens, ze trekken zich niks van de minder bedeelden der aarde aan. Fort Europa heeft bij mij nooit de indruk gewekt een veilig bolwerk te zijn. Wat mij wel in verbijstering heeft achtergelaten was het feit dat Schengen nergens op gebaseerd leek te zijn. Een luxueuze verpakking om de EU aan ons te verkopen. Schengen bleek uiteindelijk een veerdienst tussen Noord-Afrika en Europa te zijn.

Graaf van Egmont | 07-01-16 | 22:59

@drs kwenie | 07-01-16 | 22:52
En dan gelijk een leuk quotje voor op een tegeltje: "nieuws is veel te belangrijk om aan journalisten over te laten".

pluk-87 | 07-01-16 | 22:57

-weggejorist-

Glasgow Argus | 07-01-16 | 22:57

-weggejorist-

Glasgow Argus | 07-01-16 | 22:57

NOS-Journaal wordt eventjes helemaal met de grond gelijk gemaakt. Sterker nog, in wezen op gelijke voet gesteld met de censuur in het Midden-Oosten respectievelijk andere dictatoriale landen. Niet alleen voor het NOS-Journaal maar ook andere MSM krijgt ervan langs.

Bij NOS-journaal werken wel even 250 persoontjes. Ik vraag me af waarom dat bij zo'n propagandamachine zoveel luitjes moeten werken.

Het verhaal komt voor mij niet als een verrassing. Kijk alleen maar naar de propaganda voor het klimafaat. Het is bij het schunnige af.
Inzake het onder de aandacht brengen voor het creëren van een raadgevend referendum over het Verdrag door de EUSSR met Oekraïne. Daar werd helemaal geen aandacht aanbesteed. Het werd gewoon doodgezwegen. Waarschijnlijk in opdracht van Den Haag en Brussel. Terwijl dit juist de controle op de machthebbers en de democratie bevorderd. Je kunt hieruit concluderen dat de MSM de democratie alsmede de controlerende functie die zij claimen niet hoog in het vaandel hebben staan.

Maar gelukkig heeft de geïnterviewde ook goed nieuws: het internet.

Lang leve het internet. Hoera, hoera, hoera!

ProAsfalt | 07-01-16 | 22:56

Nou, ik moet zeggen dat ik het redelijk vond. Het is wel jammer dat men spreekt wat men weet (als men tenminste niet gecorrumpeerd is) en meer niet.
Zo heeft men het over het beeld wat geschetst wordt door de media van een 'fort Europa' wat dus zo lek als een mandje blijkt te zijn en wat die media dan ook weer bericht.
Het komt er bij deze twee mensen op die stoelen niet op dat deze situatie gewoon daadwerkelijk zo geschapen is juist om de kijker in verwarring te brengen! Aan de ene kant wordt veiligheid geschetst en aan de andere kant laat men zien dat de veiligheid juist áfneemt. En dát is nu juist de clou volgens mij. Het wordt met opzet zo gecreëerd, juist om de geest in verwarring en verbijstering te brengen.
Denk ik tenminste.

AntiSoof | 07-01-16 | 22:52

Prima duiding van meneer Karskens. Eindelijk een journalist die écht de feiten brengt.

nee_toch? | 07-01-16 | 22:52

vanaf 2 januari kreeg ik "keulen" door via het internet. TWEE dagen lang zie je dan niks er van terug via de MSM. dacht even dat ik zelf niet goed snik was. gelukkig waren daar bv bert brussen en tpo .en de reaguurders kregen het ook door. lees alles wat los en vast zit,ook de msm maar moet toch zeggen dat je eigenlijk niet meer zonder internet info kunt. lees geenstijl ed al sinds het begin .... alleen met de kranten red je het dus niet meer. en dan zo n NPO journaal dat deze week zo ontzettend jarig met zichzelf is..... AAAAAAAAAARGH! die karskens is spot on en dat geldt ook voor de dagbladen. nee,blijf zelf mijn nieuws wel bij elkaar sprokkelen . nieuws is veel te belangrijk om aan journalisten over te laten! ben niet zo van het reaguren maar uit boosheid toch maar es op mijn toetsenbord gaan rammen.

drs kwenie | 07-01-16 | 22:52

omanders | 07-01-16 | 22:41
inmiddels is wel duidelijk dar polizeiprasident albers zelf voor de informatie is gaan liggen. politiecommandanten hebben in hun ambtsberichten al gesproken van beschamende taferelen. deze ambstberichten die doorgaans geheim blijven sijpelen met steeds grotere kracht naar buiten. de duitse politiebeambten haben die nase voll davon.

Glasgow Argus | 07-01-16 | 22:46

Parel van het Zuiden | 07-01-16 | 22:21

[Op zichzelf is "naasten" een veel beperkter begrip dan "alle mensen op de wereld". "Naasten" kan uitstekend gedefinieerd worden als mensen met dezelfde normen en waarden bijvoorbeeld.]

Zeker, maar dwing dat dan ook af met een endogame kern, wat in het multiculturalisme dus niet gebeurt.

[Eenvoudig geformuleerd: Iedereen heeft de vrijheid om eigen keuzes te maken met als enige beperking dat die keuzes niet mogen leiden tot schade en leed van anderen.]

Dit lijkt mij te vrij geformuleerd. Dit is een vrijbrief voor individualisme en economisch libertarisme. Juist dan ontstaat er geen nieuw hart van cultuur.

[En zelfs onder die druk is die kern er zeker nog wel. De gemiddelde Nederlander handelt doorgaans zelfs onbewust op dat principe. Er zijn relatief weinig mensen die er echt op uit zijn anderen schade te berokkenen.]

Ik zou het zo willen zien. De kern van een exogame cultuur is dat zij alle seksuele rollen als gelijkwaardig beschouwt. Wanneer vrouwen uit andere culturen ook zelfbeschikkingsrecht zouden hebben bepalen zij zelf met wie zij trouwen en niet de familie. Op deze wijze werkt de Westerse exogame gemeenschap. En dit leidt tot de barmhartigheid voor zwakkeren (other sexual roles) die Christus bedoeld moet hebben.

De groep rond Jezus en later verder vorm gegeven door de Romeinen was een polytheïstische reactie op het monotheïsme van het oude testament. Waar 'polytheïsme' kan worden opgevat als gelijkwaardigheid van seksuele rollen. En monotheïsme de hegemonie van mannelijke seksualiteit uitbeeldt.

Basic Dimension | 07-01-16 | 22:46

@Lupuslupus
Een Duizendjarig Rijker! Scheert u hier weg! ;-)
Nee hoor, ik deel je pessimisme.

Lewis | 07-01-16 | 22:44

Lewis | 07-01-16 | 22:36
dan moeten we wel de farizeers van de PKN de kerk uitgooien.

Glasgow Argus | 07-01-16 | 22:43

@Parel van het Zuiden | 07-01-16 | 22:35
Ik zal met carnaval een oogje in het zeil houden, en wanneer ik een dergelijk voorval zoals in Keulen zal zien, zal dat islamitische 'offerfeestje' een wending krijgen waardoor de policormedia dit keer geen behoefte zal voelen het voorval trachten te verzwijgen, aangezien de zielige moslims dan slachtoffer zijn. Ik denk dat er gekopt zal worden met "racistisch gemotiveerd geweld tekent onrustige carnavalsnacht".
Maar, ik kan niet overal zijn ;).

pluk-87 | 07-01-16 | 22:42

Het officiele politiebericht op 1 januari, over een feestelijk verlopen avond! Klein incidentje met vuurwerk, verder niets.


www.presseportal.de/blaulicht/pm/12415...


"Kurz vor Mitternacht musste der Bahnhofsvorplatz im Bereich des Treppenaufgangs zum Dom durch Uniformierte geräumt werden. Um eine Massenpanik durch Zünden von pyrotechnischer Munition bei den circa 1000 Feiernden zu verhindern, begannen die Beamten kurzfristig die Platzfläche zu räumen. Trotz der ungeplanten Feierpause gestaltete sich die Einsatzlage entspannt - auch weil die Polizei sich an neuralgischen Orten gut aufgestellt und präsent zeigte."

omanders | 07-01-16 | 22:41

Parel van het Zuiden | 07-01-16 | 22:35
helaas is het zo, dat wanneer je de logica van onze bestuurders volgt, carnaval dan maar moet worden aangepast.
geen grote optochten en als ze er al zijn gestript van alle aanstootgevende beelden (je mag de arme syriers toch niet provoceren), drooglegging enzovoorts.
de leugenpers zal de leugenbestuurders daarin steunen.
de keulse leugenburgermeester wil de vrouwen al een gedragsprotkoll opleggen en de SPD politiecommissaris (leugens gegarandeerd) houdt de deksel wel op de beerput.
maar in duitsland is het hard aan het broeien. het gewone publiek vreet het echt niet lang meer. en nou jij weer met je voorspellingen, Parel. ik ben bang dat je er niet ver naast zit.

Glasgow Argus | 07-01-16 | 22:41

@ Parel
Zeker weten.
Alsof dit alleen in Keulen een gevaar is.
Wat zijn we toch naïef in (met name) Nederland.

Lewis | 07-01-16 | 22:38

Hoop dat m'n donatie er door is want kreeg een foutmelding connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/yournalism.nl/DEFAULT/idealcheckout/includes/library.php on line 1063

027 | 07-01-16 | 22:36

@Basic Dimension
Ik moet het kort houden want mijn vrouw heeft de laptop gepikt en ik moet pieren met mijn telefoon.
Persoonlijk geloof ik wel degelijk dat het christendom de basis vormt van de westerse samenleving en de westerse mens. Omdat het (naar mijn mening dan hè) niet slechts een theoretische theologie is maar in de kern de uitwerking is van een relatie met een levende, actieve God. Ik weet niet of je je weleens hebt verdiept in de Prlgrim Fathers, maar als je ziet wat die betekend hebben voor de democratie, terwijl ze toch echt ook de bijbel volgden, dat is echt indrukwekkend.
Hoe dan ook heeft het christendom zich Veel te veel ontwikkeld als een autoritaire, onderdrukkende religie met de nadruk op uiterlijkheden. En zoals je zegt, de moraal alleen is niet genoeg. Pas als het weer teruggaat naar zijn kern wordt het weer aantrekkelijk en relevant. Dat ís het al, maar nog teveel in de marge.
Ik denk dat we geen vervanging van het christendom nodig hebben, maar een herstel van het christendom zoals dat is bedoeld. Met alle ruimte voor mensen die er anders over denken.

Lewis | 07-01-16 | 22:36

Maar goed. Ik heb nog geen preventieve maatregel vanuit overheid of politiek gezien.
.
Laten we bijvoorbeeld eens op de kortere termijn kijken. Caraval in het Zuiden. Wat gaan politiek en overheid doen om een eventuele herhaling op zuidelijke bodem te voorkomen?
.
Of moet iedere carnavalsvierder maar het thema "tot de tanden gewapend" voor 't feestkloffie nemen?
.
Lijkt me handiger om asielzoekers die dagen maar gewoon op het AZC te houden. Voor ieders welzijn, mind you. Dus niet alleen de feestvierders. In een tijd van carnavaleske saamhorigheid en voldoende alcohol zijn de drempels erg laag en kan een backlash op zoiets snel volgen.
.
Vreemd eigenlijk dat er nog geen enkele consequentie van de O&N ellende genomen is. Dat Caranval is dichterbij dan je denkt. Je zou bijna denken dat men het erop aan gaat laten komen.
.
Het gaat nu zo verschrikkelijk snel.

Parel van het Zuiden | 07-01-16 | 22:35

De 'Wiens brood men eet' quote vind ik een ernstige ingebakken denkfout. Ze betalen de media vanuit Den Haag dus doen ze wat er gezegd wordt' klopt dan wel, maar het gaat uit vh principe dat de overheid een apart orgaan is. Ik zou graag eens zien dat de mentaliteit en het besef over Den Nederlander neerdaalt dat hij de Overheid is. U betaalt en faciliteert Den Haag met uw centen. Zij zijn slechts uitvreters met een license to bestuur. De puppets daar geven uw geld uit, het is en blijft ten alle tijden uw geld. Graag dus wat meer betrokkenheid bij wat er met uw geld gebeurt, en niet telkens het machteloze wij/zij denken mbt de overheid uitspreken, alsof het een onafhankelijk megabedrijf is dat zelfbedruipend functioneert. Zonder u mw instemming kunnen ze niks en hebben ze niks. Zodra de burger beseft dat hij het beleid en het heft in eigen handen moet pakken, gaan er pas echt dingen veranderen. Dat begint met keiharde eisen en inspraak mbt allerlei cruciale beslissingen, zoals nu het referendum ingezet wordt. Maar dat geldt ook voor eisen om transparantie voor elke verkiezing met wie ze welk beleid formuleren. De term democratie is nl totaal niet van toepassing in een polder systeem waar na de verkiezingen driekwart vh partijbeleid overboord gaat om tot een compromis te komen. Je weet nooit wat je hier kiest, omdat ze allemaal expres schimmig blijven. Dat moet sowieso per direct veranderen voor de aanstaande verkiezingen. Iedereen moet kleur bekennen, tot in detail over elk terrein, met wie ze in zee gaan, wat komt te vervallen en wat niet. Ga maar vooraf met elkaar formeren ipv achteraf en leg uit waar je voor staat en gaat.

Koettoerk | 07-01-16 | 22:33

YMMMV | 07-01-16 | 20:46
Snap je het format dan wel?
Jan Roos wil dat de personen die eens de andere kant van het verhaal vertellen ook zendtijd krijgen, allemaal in hetzelfde programma, dan is het overzichtelijk voor iedereen.

Draak uit Brabant | 07-01-16 | 22:28

@Basic Dimension | 07-01-16 | 22:17
Je zegt dat 'de moraal over bleef na de verlichting'. Daarmee lijk je te impliceren dat onze morele waarden een overblijfsel zijn van het christendom. Dat is natuurlijk wel zo, gij zult niet stelen etc we kennen het verhaal. Alleen ik denk dat wanneer er nooit religie zou zijn geweest op deze planeet, wij nu ook gewoon schitterende morele waarden zouden hebben.
Dus eigenlijk miszeg je niks, maar ik wil benadrukken dat morele waarden niet typisch iets zijn wat we te danken hebben aan religie, ik denk dat moraliteit eerder iets is dat eigen is aan de mens en dat we eerder ondanks religie, dan dankzij religie, morele waardes hebben vandaag de dag.

pluk-87 | 07-01-16 | 22:26

Of er moet een wonder gebeuren, maar daar ga ik niet over, daar kan ik alleen maar op hopen en voor bidden.
Lewis | 07-01-16 | 22:07
.
Ja natuurlijk kunnen en moeten we beiden doen. Maar als ik Openbaringen lees kunnen we dat wonder wel vergeten en is de èchte ellende nog maar nauwelijks begonnen.
.

Lupuslupus | 07-01-16 | 22:25

@Basic Dimension | 07-01-16 | 21:40

Op zichzelf is "naasten" een veel beperkter begrip dan "alle mensen op de wereld". "Naasten" kan uitstekend gedefinieerd worden als mensen met dezelfde normen en waarden bijvoorbeeld.
.
Ik ben het overigens niet helemaal eens met uw stelling dat Westerse cultuur vleesch nog vis kern heeft.
.
Eenvoudig geformuleerd: Iedereen heeft de vrijheid om eigen keuzes te maken met als enige beperking dat die keuzes niet mogen leiden tot schade en leed van anderen.

Probleem is vooral dat die kern niet meer in opvoeding, onderwijs, en opleiding meegegeven wordt. Er in politiek en media het tegenovergestelde wordt gepropageerd. Demonisering van andersdenkenden al verlengstuk ervan.
.
En zelfs onder die druk is die kern er zeker nog wel. De gemiddelde Nederlander handelt doorgaans zelfs onbewust op dat principe. Er zijn relatief weinig mensen die er echt op uit zijn anderen schade te berokkenen. Echter die kern wordt door de zelfbenoemde elite genegeerd waardoor die kern niet terugkomt in beleid, bestuur, en handelen. De burger heeft 'm nog wel diep van binnen.
.
Wat dat betreft is het nu spannend. De huidige situatie kan leiden tot een explosieve opkomst van het bewust zijn van die kern, een soort reveille. Of tot een verdere afbrokkeling van die kern in het onbewuste handelen en een soort oog om oog, tand om tand mentaliteit. Die beeld ik zelf ook nogal eens uit de laatste tijd. Ik geef echter de voorkeur aan een reveille.
.
In principe heeft de zelfbenoemde elite de boel al laten ontsporen. Dit trekken ze mijn inziens niet meer recht. Beiden leiden namelijk op de korte termijn tot verdere ellende. Want ook bij een reveille zal er genoegdoening en een stevige opschoning gaan plaatsvinden.
.
Volgens mij val ik in herhaling als ik zeg, over een paar jaar wil je echt niet meer openlijk uitkomen voor je verleden bij een gevestigde politieke partij. Daar heb ik overigens dan weer geen medelijden mee, want er zijn genoeg momenten geweest om ten halve te keren als partij, als partijlid, en als individu.

Parel van het Zuiden | 07-01-16 | 22:21

Hulde voor dit interview. Inderdaad. En dat is al jaren en jaren zo. Daarom kijk ik geen staatstv meer sinds pakweg 1995, en lees ik geen kranten meer, ook pakweg sinds 1995. Ik ben net niet dom genoeg om niet in de gaten te hebben dat ik word voorgelogen. Scepticisme is mijn grote vriend.

Van Duyvenbode | 07-01-16 | 22:20

Snap je.

Captain Pervert | 07-01-16 | 22:18

Wederom mijn complimenten voor de gast. De interviews mogen wat mij betreft wel langer, een beetje afhankelijk van de gast zelfs een stuk langer.

noerg | 07-01-16 | 22:17


Lewis | 07-01-16 | 22:01

Dat ben ik met u eens. Het christendom was een ontwikkelingsfase binnen de Westerse beschaving. En door de algemene ontwikkeling van de bevolking, met name door de Verlichting, ging haar magie verloren en bleef slechts de moraal over.

Maar die moraal alleen, van kom maar binnen jongens, is stuurloos en ontaardde in het multiculturalisme. De christelijke kerk was tot de jaren zestig nog wel degelijk een zeer autoritair en fossiel instituut dat als afschrikwekkende endogame kern functioneerde.

Nu is het niet zo dat de Westerse mens zijn vorming aan het christendom te danken heeft. Exogame volkeren die in elkaar trouwden hebben het christendom destijds omarmd omdat dat hun het beste paste.

Wat is er dan fout gegaan? Wij hebben na het christendom verzuimd een nieuwe kern van normen en waarden te formuleren die het christendom vervangt.

Basic Dimension | 07-01-16 | 22:17

@Lewis | 07-01-16 | 22:09
We houden ze scherp in de gaten.
.
Het is de Duitse politie een soort van gelukt om de neo-nazis van de NSU die buitenlanders hadden vermoord op te sporen.
nl.wikipedia.org/wiki/NSU-moorden
Hoop dat ze de daders in Keulen ook weten te vinden.
Ze hebben een beter trackrecord dan de politie hier.

Piet Karbiet | 07-01-16 | 22:17

@ Graaf van Egmont | 07-01-16 | 22:08
Ja.
Dat is dus een van de redenen waarom dit allemaal echt op een burgeroorlog zou kunnen uitdraaien, het is niet bepaald zo dat autochtone bevolking overwegend één blok vormt.
Bizar hoe snel dat (in mijn ogen althans) een realiteit voor de nabije toekomst lijkt te worden, nog niet zo lang geleden dacht ik dat het over minstens twintig jaar hadden.
Laten we ontzettend hopen dat ik (en anderen met mij) het helemaal mis heb, dat ik later schaterlachend en hoofdschuddend mijn eigen tegels teruglees.

Lewis | 07-01-16 | 22:12

@ Piet Karbiet | 07-01-16 | 22:06
Ik moet toegeven dat het een begin is.
Asscher laatst, Die Welt en andere Duitse kranten, Trouw vanmorgen (of was het gisteren?) als ik het goed begrepen heb, en ook op Teletekst en de NOS-app werden de zaken redelijk recht door zee benoemd. Maar goed, eerst zien en dan geloven maar.

Lewis | 07-01-16 | 22:09

Lewis | 07-01-16 | 21:17
Als iets dergelijk nog eens gebeurt, gaan de mensen massaal de straat op, waarbij zij stuiten op een cordon van AFA, die altijd met geweld zullen proberen hun gelijk in de massa te slaan.

Graaf van Egmont | 07-01-16 | 22:08

@ Lupuslupus | 07-01-16 | 21:51
Ja, die ken ik inderdaad...
Ik weet niet of het niet meer goed komt, maar dan moet er in elk geval wel heel wat gebeuren. Menselijkerwijs zijn er normaal gesproken nog maar twee scenario's over: een burgeroorlog (of op zijn minst een gigantische maatschappelijke ontwrichting), of volledige islamisering. Tot voor kort hoopte ik nog op een derde scenario: een verandering, een 'verwestering' van de islam van binnenuit, maar die hoop heb ik intussen toch wel opgegeven. Of er moet een wonder gebeuren, maar daar ga ik niet over, daar kan ik alleen maar op hopen en voor bidden.

Lewis | 07-01-16 | 22:07

Nou, Nieuwsuur benoemt net wel dat er sprake was van asielzoekers die zich in Keulen misdroegen.

Ze vergaten alleen alle andere steden te noemen.

Piet Karbiet | 07-01-16 | 22:06

@Fatwabuster | 07-01-16 | 21:31
Peterrrrrrrrrrrrrrrr is nog steeds misdaadverslaggever, hij brengt het alleen wat rooskleuriger.

Mastermattie | 07-01-16 | 22:04

Mooi initiatief dat yournalism.nl Heb een bescheiden bedrag gedoneerd, ben zeer benieuwd naar meer feiten over de vluchtelingenindustrie en de achtergrond van conflictgebieden en hoe het e.e.a. daar in zijn werking gaat. Vermoedelijk zullen we daar hier op een reguliere media-basis anders nooit achter komen.

Verder kwam ik bij een 'vrije blogger' nog een interview met een bescheiden klokkeluider Janneke Monshauer tegen die 25 jaar bij het NOS Journaal heeft gewerkt en recentelijk een boek over de wat minder verkwikkelijke zaken omtrent de eigen zelfcensuur en de volksvoorliegerij heeft geschreven in haar boek " Ander Nieuws" Wel geinig dat dit nou toevallig samen valt met de borstklopperij van het 60-jarig bestaan van dit NOS Journaal. Ik ben dan ook benieuwd of deze dame uitgenodigd zal worden om bij de vaderlandse f*ckers van DWDD of Jeroen Pauper het boek ongecensureerd mag komen aanprijzen. GS en ook The Post Online zouden er goed aan doen hier even in te duiken en er wat over te publiceren. Het is immers een schot voor open NOS-doel.
irmaschiffers2014.wordpress.com/2015/...

afdankert | 07-01-16 | 22:04

@ Basic Dimension | 07-01-16 | 21:49
Je (ja sorry, ik ben nogal van het tutoyeren hier, we zijn toch reaguurders onder elkaar) schrijft overigens wel zeer interessante dingen (al had ik soms bijna een woordenboek nodig). Met veel daarvan ben ik het eens, vooral met de stelling dat we wel erg individualistisch zijn geworden en dat er veel culturele leegheid is ontstaan door het wegvallen van de overkoepelende moraliteit (lees: het christendom). Alleen is het natuurlijk ook wel weer zo dat van het christendom dat door de samenleving werd afgegooid weinig sprankelends en bezielends meer uit ging, wat dat betreft is en was het echt niet alleen een verlies dat het zijn centrale positie heeft verloren.
Het zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden wil het weer relevant en aantrekkelijk worden voor onze samenleving.

Lewis | 07-01-16 | 22:01

Helaas zijn Karskens en Roos niet volledig op de hoogte van de gang van zaken met dat 'syrische' jongetje. Op de Duitse media was namelijk het bootje te zien waarmee ze de overtocht hadden willen maken: een groot opblaasbootje zoals je die ziet in een speelgoedwinkel. Er waren (voor zover ik gezien heb) ook geen andere doden behalve de moeder en 1 ander persoon. Ze hebben dus niet een smokkelaar betaald, maar waren op eigen gelegenheid gegaan. De smokkelaars doen er alles aan om dat te voorkomen (oa door alle boten in de regio op te kopen en lokale vissers te bedreigen).

--sql error-- | 07-01-16 | 22:00

Stel je voor: mijn vriendin en ik, in Keulen. Een stuk of tien van die achterlijke hyena's die haar belagen. Eén keer waarschuwen, dan wapen trekken, safety eraf en een paar ter plekke executeren. Rustig blijven, en wapen gericht houden op het restantje. Nee, dan ben je opeens De Crimineel. De Racist. De Moordenaar. Nou, ik ben er klaar mee. De politie beschermt ons niet. Zij hadden hun wapen moeten trekken en een stuk of vijftig van die gasten dwars door hun knieën moeten schieten. Maar nee, dat doen ze niet omdat de hele politiekcorrecte top van het poilitieapparaat haar medewerkers laat stikken, vol met het 'maakbaarheids'drug.

Kolbjorn Varmann | 07-01-16 | 22:00

@Lewis | 07-01-16 | 21:17


Ik denk dat dit al explodeert. Er is namelijk op Pegida neergekeken met hun "lügenpresse". Maar het feit dat nu naar buiten komt dat de politie al meteen wist dat het grotendeels asielzoekers waren en dat de aanrandigen grotendeels voor hun eigen pleziertjes waren en niet incidenten tussen voornamelijk berovingen, geeft aan dat de journalistiek, de persvoorlichters en de politici doelbewust voorliegen. Kortom, Pegida heeft gelijk: Lügenpresse.

omanders | 07-01-16 | 22:00

Iets anders wordt het als het doorslaat in naïviteit, in de weigering het kwaad te benoemen en daar tegenop te treden als het moet.
Lewis | 07-01-16 | 21:43
.
En juist dàt wat u noemt is het geval. Wat eens goed was wordt kwaad genoemd en andersom. En nee, ik ga geen voorbeelden noemen want die kent u zelf ook wel.
Ons land is al jaren in verval en dat komt NIET meer goed.
Wellicht kan er hier en daar nog een beetje aan gesleuteld worden maar dat is dan ook alles. We zijn op allerlei manieren op weg naar het ravijn.

Lupuslupus | 07-01-16 | 21:51

De staatsomroep word nog wel bekeken door me, maar alles ligt op een weegschaal hier. Het nieuwe medium "internet"is objectiever en sneller als de oude media. De staatsomroep is ook talende en begint zijn glans ruimhartig te verliezen. Ik neem ze al geruime tijd niet meer serieus en hecht eigenlijk alleen nog enige waarde aan de weerberichten van ze. Zoals bekend is, is internet zwaar in opkomst en je kan over de gehele linie ook merken dat de staatsomroep en uiteraard andere omroepen de strijd van objectiviteit glansrijk verloren heeft. Zelf persoonlijk zal het oubollige volk nog kijken maar ook dat sterft langzaamaan uit. Eigenlijk hebben we ze niet meer nodig, want beelden en dus feiten spreken voor zich in welke taal dan ook.

Mr_Pikibelly | 07-01-16 | 21:51

Wat meldde de NOS vandaag: Een Parijzenaar is doodgeschoten door de politie toen hij het lokale politiebureau binnenliep en iets onverstaanbaars scandeerde terwijl hij een mes liet zien. Op zijn lichaam werd de vlag van een buitenlandse staat gevonden. Hij bleek gefascineerd te zijn door dat land.

lulleficatie | 07-01-16 | 21:50

Lewis | 07-01-16 | 21:43

Akkoord, 'Vrijheid, gelijkheid en broederschap', ontwikkeld uit het christelijke 'Heb u naaste lief als uzelve' is alleen mogelijk tussen gelijkwaardige en niet tussen tegengestelde culturen. Bij islam ontaard dit in masochisme. Simpelweg omdat deze broeder ons naar het leven staat.

Basic Dimension | 07-01-16 | 21:49

Enige scheve van Karskens is dat we als het zo doorgaat blijkbaar achter elke Hitler-adept aanlopen maar eerder zegt ie dat zeker een bevolking als Nederland genoeg zelfcorrigerend vermogen heeft om eerlijke berichtgeving niet om te zetten in haat. Still, thumbs up.

Bram van Ojik | 07-01-16 | 21:47

Basic Dimension | 07-01-16 | 21:40
.
Hear hear! Wat prachtig verwoord!

Lupuslupus | 07-01-16 | 21:44

Kan toch iedereen dit boek aanraden, daar staat het nog even velen malen uitgebreidere in en iedereen met naam en toenaam komt aan de beurt en gaat voor de bijl;
www.deblauwetijger.com/product/waarove...

Tokoloshe | 07-01-16 | 21:43

@ Basic Dimension | 07-01-16 | 21:40
Die 'assumptie' is helemaal niet belachelijk, die vormt zelfs de kern van onze beschaving. Iets anders wordt het als het doorslaat in naïviteit, in de weigering het kwaad te benoemen en daar tegenop te treden als het moet.

Lewis | 07-01-16 | 21:43

@Mastermattie | 07-01-16 | 21:18
Blijf maar doen, ik zie dit nu voor het eerst. Fantastisch initiatief.

MadR | 07-01-16 | 21:40

Was een goed gesprek, mijn lijst van diverse en betrouwbare nieuwsblogs breidt zich steeds verder uit.

Wij zijn eraan gewend geraakt dat de Verlichting gebaseerd is op rationeel denken en islam op magisch denken. Maar dat is niet zo. Ook de Verlichting is gestoeld op ongefundeerde aannamen die hun kracht uitsluitend ontlenen aan ons geloof daarin: Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap tussen alle mensen en alle culturen. Door dit er telkens weer bij de jeugd in te pompen is het waar geworden.

Islam heeft echter precies hetzelfde: Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap maar dan alleen voor moslims. En binnen moslims alleen voor mannelijke moslims.

Wie heeft hier nu het sterkste model? Islam, want zij ontwikkelden een ijzersterke endogame kern van normen en waarden die miljarden mensen onder de duim weet te houden. Zelfs hun zogenaamde exogame seksuele cultuur is volledig onder controle van islam en de buitenmantel is gesloten voor moslima's. Zij moeten met een moslim trouwen.

De Westerse cultuur heeft een vleesch noch visch kern in de Verlichting, die ook nog eens een getrouwe kopie is van haar exogame promiscue buitenmantel. De Westerse cultuur is als een bloem waarvan alle blaadjes al zijn afgevallen. De cultuur loopt op z'n end en de groep zonder hart is uiteengeslagen in een waaier van individuen. En ze zijn er nog trots op ook.

En daarom is de Westerse cultuur ook niet meer te beledigen, want hij bestaat niet meer.

De Westerse cultuur werd onkwetsbaar voor kritiek maar daardoor kan zij door iedereen (EU) die een nep kern weet te formuleren, worden overgenomen. En dat kan niet met islam.

De islamitische cultuur heeft in haar endogame en heilige kern een open zenuw en was door Charlie Hebdo uitstekend te raken. Waar wij onze schouders ophalen steken zij een mes in onze rug, volstrekt begrijpelijk.

Maar wij hebben toch vrijheid van meningsuiting? Wel, als u dat gelooft. Tolerantie, democratie en de vrijheid van meningsuiting zijn altijd ingebed in en schatplichtig aan een overkoepelende moraliteit, noem het de endogame kern van cultuur.

En ja, als men het christendom eruit gesodemieterd heeft en vervolgens de vloek van de Verlichting, zijnde de Romantiek, heeft laten ontaarden in de waanzin van het multiculturalisme met haar volstrekte culturele leegheid, JA, DAN LIJKT HET ALSOF WIJ VRIJHEID VAN MENINGSUITING HEBBEN. Maar dit betekent dus feitelijk dat de Westerse cultuur haar hart verloren heeft.

De belachelijke assumptie van het christendom uw naasten lief te hebben als uzelve is ontaard in de pathologie van het multiculturalisme. Islam is ziek maar wij zijn mogelijk nog zieker.

Basic Dimension | 07-01-16 | 21:40

hoog tijd om dat arsenaal wat uit te breiden dus.
pluk-87 | 07-01-16 | 21:31
.
Helemaal mee eens. Heb zijn boeken "de schijn-elite van de valsemunters" en "minderheid in eigen land" in mijn boekenkast staan. Hij heeft maar liefst vier jaar aan dat laatste boek gewerkt.
Ook als waarnemend voorzitter van de 2e kamer is hij geweldig. Houdt de touwtjes strak maar met heel veel humor in handen.
.
Dus ja, ik hoop hem ooit in gesprek te zien met Jan.

Lupuslupus | 07-01-16 | 21:39

pluk-87 | 07-01-16 | 21:3
.
Helemaal mee eens, Bosma is een geweldig spreker met als hoogtepunt zijn 'one man show' tijdens het Mediadebat.... dat was humor en cynisme van de bovenste plank!

Fatwabuster | 07-01-16 | 21:34

Gouden man die Karskens!

Murk Ratte | 07-01-16 | 21:34

Graag vul ik het lijstje aan met de journalisten Carel Brendel en Joost Niemoller.

Piet Karbiet | 07-01-16 | 21:32

@Lupuslupus | 07-01-16 | 21:25
Martin Bosma is echt heerlijk om naar te luisteren inderdaad, helaas heb ik zo'n beetje alles al gezien wat er aan materiaal van hem is op internet, hoog tijd om dat arsenaal wat uit te breiden dus.

pluk-87 | 07-01-16 | 21:31

Het valt me overigens op dat Karskens nooit meer op de NPO is te zien.... waarschijnlijk is hij een doorn in de ogen van de wensdenkers... die nodigen liever Halina Wallis de Brey, Peter R en andere walgelijke naïevelingen uit om toch zo'n mooi mogelijk beeld te maken van de gruwelijke werkelijkheid.....
.
De werkelijkheid die in hun ogen overigens niet bestaat dus dat is dan makkelijk scoren, Karskens is enkel een vervelende stoorzender.....

Fatwabuster | 07-01-16 | 21:31

In feite betalen we ook om onze dochters te laten verkrachten door een stelletje barbaren.
Te gek voor woorden, is het niet?
Maar we doen het allemaal, incluis ikke.

Jackanders | 07-01-16 | 21:31

Zoals hierboven al een aantal keer aangehaald, zou het mogelijk wat meer aanspreken als er mensen zitten die een compleet andere mening hebben. Dan krijg je een inhoudelijke discussie. Want dit -hoezeer ik het er ook mee eens ben-, ontstijgt het niveau van wc-eend niet.

scharrelei | 07-01-16 | 21:27

Karskens, pitbull onder de realisten-journalisten. Vooral zijn punt dat wanneer je in Europa de meeste media gewoon niet meer kunt vertrouwen, er een gevaarlijk vacuüm ontstaat, vind ik sterk. Dat is exact waar we middenin zitten.
Fijn trouwens dat Arnold, nu eens kan spreken zonder de interrupties van non valeurs. Veel rustiger dan gewoonlijk doet hij zijn verhaal.
Mensen als Karskens en Wierd Duk, en Roos de Jan zelf op een meer pamflettistische manier, zijn lichten in de journalistieke duisternis anno 2016. Spijtig dat we in het Nederlandse taalgebied, behalve Thierry Baudet, Paul Cliteur en Wim van Rooy, weinig tot geen geletterde publicisten hebben die de essayistische achterhoede vormen voor deze verslaggevende frontliniesoldaten.

De Vrijlansier | 07-01-16 | 21:27

Ik zou Jan Roos wel eens willen zien tegen iemand van het linkse kamp. Samson of Klaver of zo.
luto | 07-01-16 | 21:19
.
Als ik mocht kiezen werd het de volgende keer Martin Bosma. Die denkt natuurlijk ook wel zo ongeveer hetzelfde maar ik vermoed dat hij (veel) meer durft te zeggen in zo'n interview dan Karskens, die zich toch nogal op de vlakte hield.

Lupuslupus | 07-01-16 | 21:25

Ikhebeenvraag | 07-01-16 | 21:18
.
Karskens is oorlogsjournalist en daarvan hebben we er maar één, Hem dus.

Lupuslupus | 07-01-16 | 21:21

@Piet Karbiet | 07-01-16 | 21:13
Die heeft vorige een coole start-up ontdekt, facebook.

Mark_D_NL | 07-01-16 | 21:21

Rustig en helder verwoord door Arnold Karstens. Voor Jan Roos een makkelijk interview, omdat beide heren hetzelfde denken. Ik zou Jan Roos wel eens willen zien tegen iemand van het linkse kamp. Samson of Klaver of zo.

luto | 07-01-16 | 21:19

@ Ikhebeenvraag | 07-01-16 | 21:18
Hij en Bert Brussen ja.

Lewis | 07-01-16 | 21:19

Karskens is de beste journalist van Nederland. Alleen al omdat hij de feiten weergeeft en niet een selectie die hem uitkomt.

Ikhebeenvraag | 07-01-16 | 21:18

Arnold maakt toch een fout door te zeggen dat den Haag de 'hap' betaalt.
U en ik betalen de hap.
Sterker nog, we betalen de hele taart.

Jackanders | 07-01-16 | 21:18

@ hortseknots
Journalisten zouden Niet de meest besproken beroepsgroep moeten zijn.
Bescheidenheid en zakelijkheid zou hun virtue moeten zijn.
Tesamen met hun berichtgeving.
Onafhankelijk Feitelijk Zonder Schroom.
Pas dan verkrijgen zij respect.
Tot die tijd zijn het reïncarnaties van het departement van Joseph Goebbels.

diddley2 | 07-01-16 | 21:17

@ omanders | 07-01-16 | 21:09
Als die krant dit soort dingen schrijft en dit soort reportages laat zien kun je dat wel zeggen ja. En niet alleen Die Welt, voor meer Duitse kranten en andere media lijkt de maat vol. Kennelijk was iets groots als dit nodig om een wat reëler geluid in de pers te gaan horen. En ook hier in Nederland, trouwens.
Nog één, twee van dit soort voorvallen, dan ben ik écht benieuwd wat er gaat gebeuren.

Lewis | 07-01-16 | 21:17

Arnold ziet en weet dingen.... staat regelmatig met de poten in de klei, zowel in de brandhaarden in het Midden Oosten als in Molenbeek, Schilderswijk of welke banlieu dan ook.... dat kan je van het grootste gros van de andere verslaggevers/journalisten niet zeggen, die staan hun mening vooral op een veilige plek te verkondigen....

Fatwabuster | 07-01-16 | 21:16

Borrelende Boris | 07-01-16 | 21:06
Wat je zegt, dat doet hij ook nogal bij deze gesprekken steeds, vind ik. Verder niets ten nadele van Jan, ik volg zijn column ook altijd en hij doet veel goed werk vind ik, daarbuiten zou ik het sowieso niet kunnen haha.
Het zou idd interessanter zijn om twee opponenten in die stoeltjes te zetten.

Willem Hollander | 07-01-16 | 21:15

@Mark_D_NL | 07-01-16 | 21:11
Moet je Juul Paradijs even faxen.

Piet Karbiet | 07-01-16 | 21:13

Journalist, Dat lijkt me wel wat om te doen naast het reaguren. Ik ga veranderen van bezigheidstherapie.

Mark_D_NL | 07-01-16 | 21:11

Wat RickH zegt: Arnold houdt zich nog in en vertelt in nette bewoordingen hoe hij tegen het journaille aan kijkt. Volgens mij is Arnold al jaren klaar met die journalistenkliek in Nederland.

Graaf van Egmont | 07-01-16 | 21:10

@Glasgow Argus | 07-01-16 | 20:53
Arnold Karskens is echt onafhankelijk journalist, als in, hij wordt niet door de overheid maar door de "crowd" betaald:
yournalism.nl/voorstellen/arnold-karsk... (site kan overigens wel iets sneller)

Mastermattie | 07-01-16 | 21:09

Ik snap dat Jan het vaak eens is met zijn gasten. Maar hij kan ze toch nog wel een beetje het vuur aan de schenen leggen?

Omkoal | 07-01-16 | 21:07

Heb bij Jan altijd het gevoel dat hij een stelling poneert en dan op zoek gaat naar een bevestiging. Zet dan Marcel Gelauff en Arnold Karskens tegenover elkaar en laat dan maar eens heftige discussie losbarsten.

Borrelende Boris | 07-01-16 | 21:06

Waarom gaat het op Geenstijl nog niet elke dag over de syrische verkrachters?
Ik begin het verdacht te vinden eigenlijk...

New Quacka | 07-01-16 | 21:04

Geweldige man, die Arnold Karskens. Mooi interview, heb er met heel veel genoegen naar gekeken.
Toch 1 minpuntje wat Jan betreft: dat hempie kan echt niet hoor Jan! Het lijkt net of je zo uit bed in je colbertje bent gestapt.

Lupuslupus | 07-01-16 | 21:03

Omdat journalisten de middelen tot nieuwsverspreiding onder handen hebben, is het de meest besproken beroepsgroep. Vaak vraag ik me af waarom deze (naast hun reguliere nieuwsgaring) het er zo graag bij doen. Zelfreflectie? Narcisme? Automutilatie? Politieke correctheid? Wrschnlk ordinair onderscheid en concurrentie.

horsteknots | 07-01-16 | 20:59

Met veel genoegen gekeken. Leuke gesprekken zijn dit altijd vind ik :).

Esdie Haze | 07-01-16 | 20:59

"Snap je?"
Ik denk dat Roos het wel snapt, heur..
Karskens is mij iets te voorzichtig, wellicht te begrijpen.
Bosma binnenkort graag!

RickH | 07-01-16 | 20:56

Goed gesprek wederom!

Balaverde | 07-01-16 | 20:53

zoals Orwell zei:"journalism is to print what no one wants to see in writing. All the rest is public relations."
.
main stream media zijn niks anders dan een pr kanaal voor de hoogste bieder, in heden toekomst of hiernamaals.
.
Arnold Karskens is een van de hele weinige uitzonderingen.
.
inderdaad, er komt een moment dat niemand het meer gelooft. wat een opluchting. maar tot dat moment gaat de leugenmachine in overdrive, de joops, volkskranten, nrc's en trouws voorop.
.
wat ik ook niet zoveel belicht zie over Keulen, Bielefeld, Stuttgart, frankfurt en Hamburg is hoe die arme asielzoekers toch in die binnensteden kwamen. de actieve betrokkenheid van de opvang wordt weggemoffeld, net als destijds het geval was bij de moord op marianne vaatstra. en ook al beweert peter r. de vries iets anders, ik wil nog steeds niet geloven dat jasper steringa het heeft gedaan. noem me maar een aluhoedje, ook deze "waarheid" stinkt.

Glasgow Argus | 07-01-16 | 20:53

Wie is Snapje?

lady blabla | 07-01-16 | 20:52

Ik zou me kapot schamen als ik bij de NOS zou werken en deze interview had gezien.

heldheino | 07-01-16 | 20:52

Een democratische rechtstaat heeft een goede objectieve pers nodig idd. En die missen we hier. Een waarachtige democratie ook, overigens.

Piet Karbiet | 07-01-16 | 20:51

Terechte constatering dat alle asielzoekers in mainstream pers over een zielige kam worden geschoren.
Maar ook een verademing dat hij zegt: Syriërs verdienen wel echt hulp. (Mits ze zich gedragen natuurlijk. ..)

Lewis | 07-01-16 | 20:49

Top, maar waar kan ik mij aanmelden

Gast_man | 07-01-16 | 20:46

FTFA: "De nietsontziende interviewrubriek Gesprek op Niveau"

Nou, meestal is het een jaknikfestijn van mensen Waar Jan het mee eens is.

YMMMV | 07-01-16 | 20:46

Kijken ga ik niet want die Arnold heeft altijd dezelfde boodschap En heeft nog gelijk ook!

McMarx | 07-01-16 | 20:46

Ondershirt icm een blazer, niet meer doen Jan.

Sosti | 07-01-16 | 20:45

Arnold, nice!
Volgende ronde Weird Duk?

Mastermattie | 07-01-16 | 20:44

Hij bevestigt wel hoe broodnodig het bestaan van een medium als GeenaStijl is.

Lewis | 07-01-16 | 20:42

Yes, Karskens. 'Kijk eens', als je zelfs iemands stopwoordje(s) leuk vindt dan zegt dat heel wat. Altijd wat zinnigs te melden deze man en hij weet precies waarover hij spreekt.

pluk-87 | 07-01-16 | 20:41

Wat een klasbak zeg. Wat een verademing.
Zo'n analyse van het NOS-Journaal, spot on. Hij durft. En hij is goud waard, want je dismisst zo'n man niet makkelijk.
En Jan, het gaat al een stuk beter met door je gasten heen praten. Complimenten.

Lewis | 07-01-16 | 20:40

"NOS Journaal, het minst journalistieke programma op de Nederlandse televisie".

smdyasc | 07-01-16 | 20:38

Bij de NRC had Arnold in ieder geval louter verstandige teksten.

guurderdanguur | 07-01-16 | 20:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken