
2016 is het jaar van het
GeenPeil referendum. Op woensdag 6 april mag Nederland naar de stembus om een boodschap aan Den Haag en Brussel over te brengen: Geef onze democratische inspraak terug! 'Ho ho ho, dat gaat zomaar niet', dachten de raar pratende regenten van PvdA, VVD en CDA in het Limburgse Venlo, en zij besloten het aantal stemlokalen van de gebruikelijke 50 meer dan te halveren tot een schamele 19 stuks: "Vanwege de beperkte werkzaamheden en de halvering van de vergoeding van het Ministerie van BZK aan de gemeente, willen we het aantal vaste stembureaus terugbrengen naar
19 en 2 mobiele stembureaus invoeren", zo lezen we in een
raadsinformatiebrief die we doorgespeeld kregen. Duidelijk: op 6 april is Venlo GESLOTEN voor democratische inspraak. Zouden ze soms vrezen dat PVVenlo het hoogste percentage NEIN-stemmers zal aantikken? Het is tenslotte Wilders' thuisturf. Of nee wacht, het is natuurlijk De Wraak van Mark Verheijen. Wij wipten het corrupte Kamerlid en stuurden hem terug naar het hondscorrupte Limburg. En nu is hij weer aan zet. Hoe dan ook begaat Venlo een grote fout, want ook in het halfduitse dorpje zijn referenda erg populair: de opkomst bij het Grondwet-referendum in 2005 lag met 58,11% maar liefst 10% hoger dan voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Bedankt ook weer, MinBiZa Plasterk, met je fopbudgetje voor de democratie. Het bobo-festijn 'NL voorzitterschap EU' kost 46 miljoen aan borrels & buffetten en daar mag geen burger bij zijn, maar een stukje democratische inspraak voor alle kiesgerechtigden van Nederland moet het met de helft van dat bedrag én de helft van het aantal stembureaus doen. Jelui in Den Haag & lokalo's in den lande doen niet echt jullie best om de GeenPeil-stelling 'de burger heeft geen enkele inspraak meer in de democratie' te ontkrachten, mmmhh? Zelf weten hoor, maar zo zet je wel de hooivorken steeds verder op scherp. En gemeente Venlo, een bezwaarschrift komst nach dich tuu, of hoe je dat ook zegt in het Duitsburgs.
HELP GEENPEIL! We proberen van alle Nederlandse gemeenten in kaart te krijgen hoeveel stemlokalen ze voor 6 april willen inrichten, maar we hebben nog wat gaten in de
GeenPeil Gemeente Wacht. Help ons om de lijst compleet te krijgen, zodat we weten waar we in actie moeten komen.
Reaguursels
InloggenMail uitgedaan naar de gemeente Zevenaar.. ff wachten op het antwoord.
Als je van te voren al in weet te schatten dat de gemiddelde kiezer bij dit referendum al afhaakt als ie vijf minuutjes verder moet fietsen, moet je je gaan afvragen wat je draagvlak daadwerkelijk is. Het is niet zo dat bij het verminderen van de stembureaus minder mensen kúnnen stemmen, als er minder mensen gáán stemmen wordt het onderwerp blijkbaar te licht bevonden. Als je mij vraagt is dit soort berichtgeving alvast de eigen afgang indekken. Met drogredennaties wel te verstaan.
Limburg.... je zal er maar wonen!
helemaal mee eens sophie9985
Megalomane figuren die media, geldpers, en de politieke elite beheersen proberen dooor alle barrières in Europa heen te walsen met hun eenzijdige leugens, bedrog, en verdraaide waarheden. Wij hebben een europese cultuur, die de hamburger-koppen in america nooit gehad hebben, en ook nooit zullen hebben. Onze steden zijn honderden, soms duizende jaren oud. Hele generaties hebben hun leven gegeven om de europese cultuur te verdedigen, en nu komt er een elite clubje die alles probeert weg te vagen. Helaas zal dit alles alleen met een tegen revolutie weer ongedaan gemaakt kunnen worden, en zullen we onze schijn vrijheid weer kunnen inruilen tegen echte vrijheid.
@ Mark_D_NL | 04-01-16 | 15:03
.
Waarom?
Scomiggio | 04-01-16 | 16:44
Beetje laat met reaguren ( iets met voedsel verhitten ). Voor mij is het referendum een kans om mijn ongenoegen te laten blijken. Ik weet ook wel dat er verrekte weinig kans is dat er werkelijk naar geluisterd wordt. En verwacht ook zeker niet dat het verdrag wordt stopgezet.
Het is de stem van de burger die aangeeft dat de EU als een stoomwals over Europa heen dendert, alle grenzen en soevereiniteit wegvaagt alsof we hier geen geschiedenis hebben gehad. Europa is geen gejat land zoals Amerika. Hier hebben eeuwenlang mensen met bloed voor hun cultuur betaald, opgebouwd en zeker na WO2 vrede hebben gekend.
De normen en waarden die we kenden, worden afgebroken. We moeten dit en we moeten dat, maar vooral betalen voor megalomane narcisten die schaterend van het lachen zich Dagobert Duck wanen. Wat heeft democratie voor zin als er niet naar de oorspronkelijke bevolking wordt geluisterd, als je cultuur wordt verguisd ten voordeel van, ja van wat eigenlijk?
Ik kan tenminste nog terugkijken op een fantastische vrije jeugd in al zijn facetten. Ik hoop van ganse harte dat de beschadigde vrijheid die ons nu wordt toegestaan, niet nog verder wordt afgebroken.
Kommer en kwel... Heb er een hard hoofd in...
En als de opkomst te laag is? Wordt dan de schuld afgeschoven op het aantal stembureaus? Omdat de 'meerderheid'(?) van de NL-ers te lui is 500m verder te rijden/fietsen/lopen.
Als het echt zo belangrijk voor de stemmert is hebben ze het er heus wel voor over.
Wat dat aangaat is het jammer dat het niet samengaat met een verkiezing, zullen de 'luien' zeker stemmen.
@Petroselinum
Dan hoor je te weten dat diknek Bruls is vervangen door Antoin Scholten. Lid van de voormalig liberale partij VVD
Uiteraard is het schandalig dat het budget niet vrijgemaakt wordt. Asieleisers koste elke dag bakken met geld, en dat is allemaal maar normaal....
Wat ook meespeelt is het doelgericht dom houden of verkeerd informeren van de bevolkingen. Precies zoals ze verkeerd geinformeerd en voorgelogen worden over de 2de WO. De 10tallen vredesvoorstellen die de meneer met het snorretje deed aan het domme stugge Engeland bevoorbeeld. Hoor je de NOS ook nooit over. De echte waarheid, en geschiedenis is zooo veel anders dan dat hij ons wordt voorgelogen...
Venlo thuisbasis van Geertje Wilders met alleen maar PVV aanhangers no way dat Hubertje Bruls die allemaal tegen Europa laat stemmen ( jaja ik heb Venlose schoonfamilie connecties )
Deze periode gaat de geschiedenis in als een zwarte bladzijde. Dat is als er geen geschiedvervalsing wordt gepleegd. Maar de stelling voorleggen is m beantwoorden. En schaamte hierover is ook niet televant. Kortom de pleuris breekt uit.
.
Dom van 'Den Haag cq Brussel' want een draaiboek voor verzwakking. Kijk naar IJsland. Daar hebben ze het wel begrepen. Helaas zal ik een roepende in de woestijn blijken te zijn en deze tegel gaat ongezien de analen in zonder opgemerkt te worden. Helaas pindakaas. Misschien moet ik deze tegel eens op Joop zetten. Daar zit de intelligentia toch? Toch?
Typisch Venlo, enkele "diknekken die bepalen wat de rest moet denken. Dat noemt zich volksvertegenwoordiger.
.
Enkele 'diknekken' zijn nu bezig met een lied in te zingen. Een Syrisch lied om alle vluchtelingen welkom te heten. De meerderheid van Venlo zit niet te wachten op een vluchteling, laat staan op een liedje!
.
Kunnen we als burger iets doen behalve verhuizen naar het buitenland? Aub advies voor deze inwoner van Venlo.
Sophie9985 | 04-01-16 | 15:24
Dan ga ik dat even regelen.
Stemmen via DigiD. Dan is er geen stemhokje meer nodig.
De Koreaanse Slet | 04-01-16 | 17:06
.
Yup ik weet het, en straks verslaat U me met uw ervaring, ben inmiddels al tot uw bedenkelijke niveau afgedaald.
.
I dont feed dipshit's, i flush!
Schaam je giecheldoosje.
Ik bedoel hiermee onze hoog verachte MP Markje giechelbek Rutte
@Koonkluk Huis | 04-01-16 | 16:52
Je kan ook gewoon gaan demonstreren. Protesten organiseren. Aan GeenPeil doneren. Vrijwilliger worden. Je kan gewoon je poten uit de mouw steken. Je kan toch iets? Of ben je internet-gehandicapt. Wel klagen en zeuren en verder niets doen?
@Veni_Vidi_Vici | 04-01-16 | 16:54
Bedankt voor de geweldige inhoudelijke reactie. Van top tot bodem geweldig onderbouwd en met inhoud en redelijkheid.
Oh en publieke opinie? Als je denkt dat dit platform 'DE' publieke opinie weerspiegeld ben je echt van het padje.
Kuch.. was Venlo niet de natuurlijke thuishaven van ons aller blondje??
Enne, eh, had hij daar niet --bij toeval natuurlijk-- de meeste stemmen?
Zou ons blonde godheidje misschien wat steun in zijn thuishaven hebben verloren?
@ De Koreaanse Slet | 04-01-16 | 16:11
die een corrupt land eventueel in een fatsoenlijk land kunnen omtoveren
.
Yup, de Transgender Trol is weer stand-by vanaf zijn tochtige Brusselse zolderkamertje.
.
Vertel eens trolmans, denkt u nu echt dat u de publieke opinie kunt bespelen met uw gedachtenscheten? Oekraïne omtoveren in een fatsoenlijk land, een land zo fatsoenlijk zo als bijv. Nederland? Met een parlement dat moedwillig een democratisch verkregen referendum frustreert?! Waar inwoners van noem eens een plaats als bijv. Oranje tegen alle afspraken in nog eens 750 chirurgen, apothekers en ander hoog opgeleid volk gedumpt werd?
.
Een fatsoenlijk land? Dat was het hier nog toen we Twix nog Raider noemden en de enige schade die Rutte toen kon veroorzaken was een gescheurd rubbertje op een donker en afgelegen gay parking in ons ooit zo mooie landje aan de Noordzee.
En toch,
Dat kan niet als je niet KUNT stemmen.
Eens wordt er verschrikkelijk wraak genomen.
Dat het aantal stemburo's ingeperkt ging worden was te verwachten, ik denk alleen dat het tegenovergestelde bereikt wordt. Al moet in een buurgemeente gaan stemmen, maar stemmen zal ik. Dat is mijn democratisch recht en mijn burgerplicht.
Wat ik zie is dat ALLE lokale besturen de zaak flessen. Een voorbeeld: het dorp Bladel met 19.881 inwoners krijgt één stembureau. Inderdaad. Één.
Stel dat slechts 30% stemt van de stemgerechtigden (50%, wie helpt hier even?) dan is dat altijd nog een kleine 3000 mensen. Met 3 hokjes is dat 1000 per hokje. Met een minuut per stemmer voor pakken formulier, naar hokje, openen, kijken wat te stemmen want je hebt het van tevoren niet gelezen, dan aankruisen, dichtvouwen, hokje verlaten en in de bus doen? Dan nog voor slechts 1 minuut is dat 1000 minuten ofwel 16 a 17 uren. En dan komen de meeste mensen nog tijdens de spits tegen de avond omdat de stemmers op dit referendum WEL werken. Dus wordt het onmogelijk om te stemmen! Je moet uren in de rij gaan staan. En dan gaan de meesten weer naar huis en kan de overheid zeggen "zie je wel, er kwam niemand stemmen". Dat is democratie.
Lupuslupus | 04-01-16 | 15:19
Sophie9985 | 04-01-16 | 15:20
Ik vroeg het mezelf gewoon af zonder er een oordeel over te vellen. Mijn persoonlijke mening is er eentje die ik hierboven in het topic ook verwoord zie. Er wordt naar mijn mening op een zeer eenzijdige manier bericht gegeven over het onderwerp. Geenstijl/Geenpeil klopt zich veelvuldig op de borst over hetgeen zij hebben gepresteerd (en terecht?), maar komt vervolgens niet verder dan het bashen van overheidsinstellingen en de EU. Ook hierin hebben zij wellicht een punt, maar de vraag die ik me dan stel is: Willen ze met dit referendum daadwerkelijk het associatieverdrag tegenhouden of zijn er andere doeleinden? En hoe kijkt de reaguurder daar tegenaan?
@Lupuslupus | 04-01-16 | 16:28
Yep. En mensen zoals jij organiseren dat. Voor jou. Je bent niet erg slim begrijp ik.
Iedere gemeente bijna een andere smoes, dit riekt naar FRAUDE, tijd voor kamervragen..!!
Hoe zit het nu met die OVSE waarnemers
JIJ hebt de plicht om jouw punt uit te dragen. Zij het geheel individueel of in gemeenschap van gelijkdenkenden.
De Koreaanse Slet | 04-01-16 | 15:59
.
Wat een onzin zeg. Voor welke andere verkiezing ook krijg ik een stembiljet, een kieslijst enz. in mijn brievenbus.
Prima! Hoe minder deze waanzin kost, hoe beter het is.
@De echte Stolwijker | 04-01-16 | 15:15
"Iedereen hier moet eens ophouden met campagne voeren voor een NEE-stem. Dat gaat niet werken en wel hierom."
Disclaimer: sorry voor de kritiek het is goed bedoelt.
Dat is een enorm goed punt. We krijgen dagelijks op GeenStijl een vrij matige frustratie-talk over het klaarblijkelijk falen van GeenPeil en wekelijks een ondermaats slecht onderbouwd stukje van Stefan Huijboom wat er feitelijk op neerkomt dat je de regering/gemeentes moet bashen, Oekraïne moet bashen of anderzijds gefrustreerd of boos moet zijn middels cherrypicken op het slechtste van het slechtste.
Daar win je geen opkomst mee want er is een heilige regel namelijk: negativity breeds negativity. Kortom zelfs ik, die ruimhartig voor het associatieverdrag is zit er sinds een paar maanden over te denken om maar helemaal niet meer te gaan stemmen terwijl ik juist vond dat dit de ideale manier is om van de referenda-wet gebruik te maken.
Ik vind dat erg jammer want hoewel ik HELEMAAL voor associatieverdragen ben die een corrupt land eventueel in een fatsoenlijk land kunnen omtoveren wil ik wel graag dat we daar in details over praten.
@Watching the Wheels | 04-01-16 | 15:57
Eng hoor.
special-k | 04-01-16 | 15:56
Exact dat bedoel ik, dan blijkt Digideeee het niet aan te kunnen enz. Vergeet niet dat het GeenPeil leger overal zullen meetellen en opletten. Ik heb meer vertrouwen in pensionado's dan in IT van de overheid.
@Lupuslupus | 04-01-16 | 15:52
Nee. Dat hebben ze niet.
JIJ hebt de plicht om jouw punt uit te dragen. Zij het geheel individueel of in gemeenschap van gelijkdenkenden.
@De Koreaanse Slet | 04-01-16 | 15:55
Precies.
Et tu Rutte? Moet je eens andersom lezen (et tu R ut tE precies hetzelfde). Kan geen toeval zijn toch? nl.wikipedia.org/wiki/Et_tu,_Brute%3F...
@Sophie9985 | 04-01-16 | 15:31
Heb meer vertrouwen in Digid dan in ergens een krabbeltje zetten met een potlood en vervolgens aan pensionado's overlaten. Maar de opkomst zal wel te hoog worden, als digitaal stemmen mogelijk wordt.
@overVecht | 04-01-16 | 15:51
Ja inderdaad. Mensen schijnen zich bozer te maken over kutmarokkanen in de wijk of terroristen dan een handelsverdragje met wat extra eisen voor Oekraïne om zich op te trekken naar Europese waarden en normen.
Wat ik mij nou afvraag: de gemeentes hebben toch de plicht om aandacht aan het referendum te besteden door b.v. een folder met uitleg waar het over gaat? Incl. plus en min punten van het Verdrag? EN stemkaarten uiteraard.
.
Iemand die dat weet?
Piet Karbiet | 04-01-16 | 15:47
Dat is democratie in optima forma. Ook al is het niet zoals wij in NL of BE leven. Diversiteit is belangrijk en niemand die je dwingt om daar te gaan wonen. Daar snappen ze tenminste nog dat soevereiniteit wel degelijk belangrijk is voor de burgers.
Dat hele GeenPeil is geflopt. Het boeit helaas te weinig mensen. Het is niet te accepteren in de basis maar er is helaas geen andere oplossing. De Nederlander is te dom geworden en loopt feilloos achter het tuig in Den Haag aan.
Ik verwacht een tenenkrommend lage opkomst.
snEU
Ik wil graag een goede relatie met de Krim. Wat moet ik dan stemmen?
gestopt | 04-01-16 | 15:45
.
Donald Trump.
@tejootje, volgens mij is dit het eerste referendum wat op deze manier afgedwongen wordt.... er was vooraf niets gemeld over het budget..... er komt een referendum.... dit is al het 500 topic over het zogenaamde kleine budget.... hou gewoon op erover te zeuren.... en doe er op eigen initiatief wat aan.... of doe niks maar stop iig met zeuren over feiten die al best lang duidelijk zijn!
@Sophie9985 | 04-01-16 | 15:43
.
Helemaal eensch. Een twee derde meerderheid.
Ik wil graag een goede relatie met de Krim. Wat moet ik dan stemmen?
Piet Karbiet | 04-01-16 | 15:35
Dat is ondanks een teruggang naar de middeleeuwen wel met grote meerderheid verkozen. Heeft zeker niet mijn voorkeur maar wel grappig dat de EU dat veroordeelt, terwijl o.a Oekraïne wel wordt binnengetrokken en Turkije 3 miljard krijgt toegeworpen. Iets met verschillende maten meten en schijnheiligheid van de EU.
Waarom hanteert Venlo niet gewoon één stembureau?
Dan is de ambtelijkeobstructie tenminste onomstotelijk duidelijk.
Het lijkt er echt op dat wat er uit het referendum zal komen ze nu al besloten hebben er tóch geen drol mee te doen. Het is tenslotte raadgevend en gezien Rutte zijn aangeboren gluiperigheid zal hij lachen tot het zover is en dan zeggen 'het is raadgevend, sorry dat staat zo in de wet, ik kan er niks aan doen bladiebla next' ze zijn te kinderachtig voor woorden en zien dit in al hun digibeetisme als een stelletje pubers die op miraculeuze wijze via een internet-achtige constructie een referendum hebben geregeld om te rellen. Ze vinden het ECHT niet leuk en reageren als pruilende pubertjes. Lekker traineren die zooi. Moet je vooral doen, probeerden ze in Geldermalsen ook ooit. Ga zo door kabinet, vooral doorrrrrrgaan.
Nu dat er genoeg geld is te verdelen kunnen er busjes ingezet worden om naar de stembureau's vervoerd te worden al of niet tegen betaling. Maak het overal bekend, mensen willen wel graag in de spolight.
Maar hoe kom ik er achter hoeveel stembureau's er komen in mijn regio/gemeente?
Mr_Pikibelly | 04-01-16 | 15:20
.
Even een email naar uw gemeente sturen? Heb ik ook gedaan en kreeg binnen 2 dagen antwoord.
Het enige wat de politiek hier in Venlo kan, is alles naar de klote helpen wat niet in hun straatje past... Dat is al jaren zo.
Das een leuke. Heb mij meteen aangemeld als vrijwilliger aangezien dit mijn recentelijke nieuwe woonplaats betreft.
@tejootje | 04-01-16 | 14:52
Wie betaald hun vreten dan?
iopeth | 04-01-16 | 15:32
.
Mijn tegel was ironisch bedoelt. Maar voor uw informatie zal ik er een toevoeging bij zetten.
.
* nepparlement modus uit*
@Sophie9985 | 04-01-16 | 15:30
Citaat:
In het Polen van de conservatieve PiS-partij blijkt geen plaats voor homos, moslims, buitenlanders, windmolens, fietsers of vegetariërs. Wel voor landgenoten van Poolse afkomst, de Katholieke Kerk, kern- en kolencentrales en netjes gehuwde echtparen.
.
Lijkt wel een GS-stukkie.
Democratie :
Democratie of volksheerschappij is een staatsvorm waarbij de bevolking soeverein is en zichzelf regeert. In een democratie kan dus niemand aan de meerderheid van de bevolking ongewenste maatregelen of wetten opleggen. Een democratie in een modern land is bijna enkel mogelijk door een combinatie van directe en vertegenwoordigende democratie.
Gevonden op www.encyclo.nl/lokaal/10124
Alles om democratie de mond te snoeren.....
@tejootje | 04-01-16 | 14:52
Wie betaald hun vreten dan?
Zeg, digitale amoebes! Doe is ff een btc adres voor die crowdfunding. Ik ben toch zeker niet één of ander wild beest!?
VVD volkspartij voor vrijheid en DEMOCRATIE
CDA christen DEMOCRATISCH appel
D66 DEMOCRATEN 66
.
Dit zijn de partijen die het woord DEMOCRATIE zelfs in hun NAAM hebben staan. Dan zou je toch denken dat dit een speerpunt is voor deze lieden. Toch?
.
De tijd van reaguren achter de laptop gaat zo snel voorbij. Je mening geven is fijn maar je wordt door de 'volksvertegenwoordigers' niet gehoord. Of men luistert wel maar gaat de tegenovergestelde richting in. Zegt de goegemeente rechts dan wordt er vol overtuiging linksaf gegaan. En op den duur heb je het gehad. Dan besef je dat je voor spek en bonen meedoet. Dan moet er maar net iets gebeuren waar je op aanslaat en de rapen zijn gaar. Je ziet het op je af komen.
.
Goed bezig jongens en meisjes daar in Den Haag !!
special-k | 04-01-16 | 15:28
Sinds wanneer is DigiD.nl betrouwbaar dan wel blijft het langer dan een paar uur overeind?
De echte Stolwijker | 04-01-16 | 15:26
Een Brexit zou wel eens een domino effect kunnen krijgen, ik noem Polen ( die raken hun EU stemrecht hahaha kwijt )
Ik ga voor zilver in onze hoofdstad! Die 30% zal er komen!
Waarom moet dat stemmen nog steeds gebeuren met een potlood? Waarom niet koppelen aan DigiD?
telelezer | 04-01-16 | 15:20
Klopt. Ik benijd de Britten alleen al om het feit dat er een bindend in/out referendum komt, dat de bevolking die mogelijkheid geboden wordt. Wat de uitslag wordt, daar ben ik heel dubbel over. Een Brexit is goed voor iedereen die minder EU wil. Maar erg slecht voor Nederland want ik heb liever een eurosceptisch land binnen de EU dan er buiten. Al zou ik vanuit Brits perspectief een Brexit goed snappen.
Mr_Pikibelly | 04-01-16 | 15:20
Contact opnemen met uw gemeente... is niet moeilijk
James Lastig | 04-01-16 | 15:19
Ik benijd de Belgen. Zij hebben als enige land het associatieverdrag afgewezen. In Vlaanderen weet men namelijk als geen ander in Europa hoe het is om jaar in jaar uit 1100 euro per ingezetene te moeten betalen aan een armlastige streek.
Zeg, schiet me te binnen, u blijft toch wel netjes betalen aan Wallonië?
Kan Geert geen orde op zaken gaan stellen in zijn geboorteplaats?
Pfff. moedeloos en alles word gedaan om het om zeep te helpen. Zoals bij jullie bekend ben ik jullie steun en toeverlaat in het oosten en om de democratie overeind te houden. Maar hoe kom ik er achter hoeveel stembureau's er komen in mijn regio/gemeente?
""Waar het om gaat, zoals Van Rossum terecht aangeeft, is "om een boodschap aan Den Haag en Brussel over te brengen: Geef onze democratische inspraak terug!" Dus een hoge opkomst zou Prio 1 moeten zijn, alleen dán laat je zien dat je als kiezer een voet tussen de deur wenst voordat er weer een land de EU ingerommeld wordt.""
@ De echte Stolwijker | 04-01-16 | 15:15
U heeft volkomen gelijk, want als de opkomst te klein is wordt het referendum ongeldig verklaard en lacht de arrogante Haagse regentenkliek zich kapot om dat domme manipuleerbare schapenvolk.
Zoals de Engelsen zeggen We have won the battle (=referendum aanvraag) but not yet the war (="Nee" resultaat)
Scomiggio | 04-01-16 | 15:11
Ikke! Als jij het woord/website GeenStijl blijft promoten, onderbouwen met argumenten, je familie/vrienden/kennisen/kroegmaatjes afijn alles wat ademt en stemgerechtigd is informeert en doorverwijst naar o.a. GeenPeil, dan laat je als burger zien en horen wat je wel wil. In plaats van doemdenken, positief denken voor je land godverdomme!
Het verdrag met Oekraïne is al lang goedgekeurd, daar helpt een referendum niets aan.
Je denkt toch niet dat je in een democratie leeft?
Even een serieuze vraag. Wie van de mensen op Geenstijl denkt dat dit referendum daadwerkelijk een verschil gaat maken in het al dan niet invoeren van het associatieverdrag?
Scomiggio | 04-01-16 | 15:11
.
Het is een raadgevend referendum dus de regering kan de uitslag naast zich neerleggen (na debat in 2e en 1e kamer).
Het referendum is een signaal dat steeds meer Nederlanders wakker worden en een spaak in de wielen van de megalomane EUSSR willen steken.
.
Wellicht denken anderen daar verschillend over maar dit is mijn persoonlijke mening.
Komen die buitenlandse waarnemers nog?
Ik stel voor een persbericht te maken met vlammend betoog. Daarnaast alle hoofdredacteuren persoonlijk aanschrijven met argumenten waar ze niet omheen kunnen. Ofzo.
De echte Stolwijker | 04-01-16 | 15:15
Van Rossem i.p.v. Rossum. Executeme.
Er moet geprobeerd worden dit in heel Europa kenbaar te maken dat de voorzitter van de EU voor dit half jaar zelf absoluut geen democratische inspraak wil over zaken aangaande de EU en dit actief tegenwerkt.
Ik geloof dat er dan vanuit het buitenland best veel aandacht voor komt. Zet Rutte, Samsom, Koenders, Dijsselbloem en Timmermans maar eens goed voor schut voor de internationale tribune.
Het verdrag is zonder Nederlandse ja toch in werking getreden, dus een buitenlandse mogendheid heeft het effectief voor het zeggen hier, dus alle daden tegen die macht en tegen die dus nepregering in den haag zijn legitiem verzet. De democratie frustreren en straks huilen als mark met BMW boem doet. Tuigh is het.
""(..)Ze zijn het gewoon dood aan het zwijgen.""
@ niemand specifiek | 04-01-16 | 14:55
Inderdaad, je leest er nergens maar dan ook nergens over.
De meesten uit mijn kennissenkring hebben nooit van het referendum gehoord, en de enkeling die het wel heeft gehoord weet amper wat de achterliggende gronden zijn (meer democratie, minder EU dictatuur enz..) en citeren de EU propaganda dat we die arme Oekraieners een kans op vrede en welvaart moeten geven.
Als je dan aankaart dat het ons miljarden gaat kosten en dat ze zonder visum hierheen mogen komen en dat dit ook eerdaags met Moldavie en Georgie gaat gebeuren kijken ze je met schapenogen aan en brabbelen wat onverstaanbaras en moeten opeens naar een afspraak.
Triest land waar we door onze "eigen" Haagse lakeien van Brussel als een slaafs mierenvolk dom worden gehouden ter glorie van de EU
Iedereen hier moet eens ophouden met campagne voeren voor een NEE-stem. Dat gaat niet werken en wel hierom.
Om dat doel te bereiken moet je èn voldoende opkomst halen èn dan ook nog eens een ruime meerderheid voor de NEE-stem. Anders wordt de uitslag afgeserveerd. Want zelfs al haal je 50% opkomst en een 70% nee-stem, dan nog heb je maar 35% van de bevolking te pakken, zullen de Pechtoldjes onder ons beweren. De overige 65% is voor of kan het geen zak schelen: in beide gevallen zal dat een reden zijn om het verdrag door te zetten.
Waar het om gaat, zoals Van Rossum terecht aangeeft, is "om een boodschap aan Den Haag en Brussel over te brengen: Geef onze democratische inspraak terug!"
Dus een hoge opkomst zou Prio 1 moeten zijn, alleen dán laat je zien dat je als kiezer een voet tussen de deur wenst voordat er weer een land de EU ingerommeld wordt. En dan wordt het een JA-stem, jammer dan voor velen, maar in ieder geval is het referendum een succes dat naar méér smaakt. Dus campagne voeren voor een hoge opkomst en die malloot die hier wekelijks allerlei godwins over Oekraïne neerkrabbelt eruit lazeren.
Ik denk dat de bovenonsgestelden ons gewoon zien als nukubu's.
Oftewel nutteloze kut burgers.
De wandelende kankercellen van het land die uitgeknepen moeten worden en verder hullie muil moeten houden terwijl de regenten regeren en bepalen wat goed voor ons is.
de reden van halvering of erger... fak you shitishen.. het is toch al van kracht.. argh de typhus..
bArAbAts | 04-01-16 | 15:08
het is gewoon bijna niet te verteren dat onze 'leiders' de spelregels tijdens het spel veranderen. Dat vind jij ok? Zegt veel over jou.
Smile. Volgens TPO staan we al met 3-0 voor.
politiek.tpo.nl...
Piet Karbiet | 04-01-16 | 15:05 "
.
"Verdedig de goede aspecten van de Europese Unie, die zijn er genoeg."
.
Hahaha.
Even een serieuze vraag. Wie van de mensen op Geenstijl denkt dat dit referendum daadwerkelijk een verschil gaat maken in het al dan niet invoeren van het associatieverdrag?
Uiteindelijk gaat Geenpeil maar 1 doel dienen. Dat is het aantonen dat de gevestigde politiek niets minder dan tiranniek is. Geen wet, regel, of zelfs democratische mores is heilig voor hen. Alles zullen ze vertrappen onder de zware kisten van hun politiekcorrecte colonnes.
.
Dictaat, dwang, en demonisering zijn de middelen die ze gekozen hebben. Zoals we zien in de immigratiediscussie, in de multicultidiscussie, in de islamdiscussie, maar bovenal de EU-discussie. Wij (burgers) onder het juk van Zij (gevestigde politiek)
.
Als Wij echt democratie en rechtstaat willen moeten Zij weg. Dat zal niet per referendum gaan. Dat moet op straat. Zij zullen ons geen andere keuze laten dan het juk.
Het raadgevende referendum wordt straks ondanks de hoge opkomst, de weinige stemlokalen en een heel duidelijk NEE van de mensen die wel de moeite nemen toch te stemmen vriendelijk doch stevig door de regering en voorzitter van de EU aan de kant geschoven als gevolg van 'hogere belangen' en dat het verdrag al grotendeels is ingegaan en niet kan worden teruggedraaid.
Wordt er trouwens nog een debat gehouden bij de NOS over de uitslag 's-avonds?
"Zouden ze soms vrezen dat PVVenlo het hoogste percentage NEIN-stemmers zal aantikken?"
Eh nee. Venlo wil gewoon geen verlies draaien op het referendum. Minder geld vanuit de overheid betekent minder stembureaus.
In Ermelo hebben ze ook ander prio's.
1 vakje rood kleuren, net zoveel als bij een gewone verkiezing. Maar toch als motivering gebruiken voor de vermindering. CDA burgemeester, dus zal wel moeten van hogerhand. Dit terwijl het gemeentelijk budget een overschot kent en er wel gereserveerd kan worden voor asielopvang.
ermelovannu.nl/politiek/4157-ermelo-ha...
-weggejorist-
@ Glas Koning | 04-01-16 | 14:54
Het is 'enige' en niet 'enigste'.
Smile. Volgens TPO staan we al met 3-0 voor.
politiek.tpo.nl/2016/01/04/vijf-campag...
Het is te gek voor woorden. Het is te hopen dat het aantal van 30% opkomst wordt gehaald met een overduidelijk nee. Want dit soort praktijken moet echt worden afgestraft.
Het eeuwenoude systeem van 1 x per 4 jaar stemmen is niet meer van deze tijd. Immers, de goedgeinformeerde burgers van tegenwoordig kunnen nu een gefundeerde mening geven dankzij de snelle moderne nieuwsgaring.
ECHTE reele democratie voor de 21ste eeuw is: regelmatige (bindende..!) referenda.
-
1x per 4 jaar mogen we onze bek mogen open doen.
Onmiddelijk daarna worden we niet alleen gewoon genegeerd maar ook nog eens geschoffeerd met besluiten die ons land kapot maken; besluiten die (de meerderheid van)het Nederlandse volk niet wil en dus tegen alle democratische waarden ingaan.
Nogmaals: Echte democratie voor de 21ste eeuw is: regelmatige (bindende..!) referenda.
@Glas Koning | 04-01-16 | 14:54
Dit wordt geen flop. Ik kan me nog herinneren dat jij ook zo negatief was over die 300k handtekeningen. Stop daar eens mee.
wat had je nou echt verwacht van zo n stel ratten
ze nemen Erdogan al als voorbeeld dat is de nieuwe norm
Het zal er wel niks mee te maken hebben dat GS regelmatig een nepotistisch VVD-stamhoofd uit Limbabwe een schop onder zijn zonnekoninghol geeft toch?
Toch?
In Venlo hebben ze heel andere prioriteiten dan het #geenpeil-referendum: limburg-online.nl/wp-content/uploads/2...
Tijd om die corrupte beerput daar eens goed open te trekken, dunkt me.
Overigens is de wijziging al door, met andere woorden Den Haag zat gewoon de boel voor te liegen.
Maarja we kunnen ze nog altijd op hun plek zetten door alsnog een kijharde nee eruit te krijgen
nogsteeds geen mediacoverage buiten de geenstijl ook btw, ik kom het Geenpeil echt alleen hier tegen op Geenstijl en ja niet heel nederland zit op geenstijl
Ik zal niet de enige zijn. Ze zijn het gewoon dood aan het zwijgen.
Als je de straatnamen van die locaties leest lijkt het bijna of je in een christelijk land woont. Bijna, he?
Greet verlos ons.
Ze hebben groot gelijk. Ik denk dat de opkomst gering zal zijn. En op financiële steun moeten jullie ook niet rekenen...
.
www.worldofcrowdfunding.com/geef-gul-v...
.
Ben ik de enigste die denkt aan een flop?
Democratie kost een paar centen, maar dit nepkabinet verdomt het om die centen uit te geven. Nepdemocratie is tenslotte een stuk goedkoper (en veiliger voor de zittende regenten), en het nepparlement doet ook al niets. Conclusie: nepland.
Weer vrolijk nieuws uit Venlo na het neersteken vanochtend van een 15 jarig schoolmeisje door een licht getinte messen trekkende kansenparel.
Zet die crowdfunding dan ook eens wat beter in beeld ofzeu, het liefst boven de 'dumpert' feed
GODVER die vervelende burgers ook. Kunnen die niet gewoon dead?
Halveren? Dat is te mild. De teller zou dan op 25 staan, dus met 6 minder slachten zij de democratie. Het uithollen van een eerlijke stem.
Waarom zou het zoveel moeten kosten dan eigenlijk? De medewerkers op stembureaus krijgen toch meestal niet meer dan een vrijwilligersvergoeding?
Dit land..
REAGEER OOK