Niet gespuugd? Hier een EU-filmpje om te kotsen
Gelukkig nieuwjaar! As of today, the Netherlands holds the Council presidency: https://t.co/YJvWCHro24. #EU2016NL
https://t.co/NXXKaoY8uY
— EU Council (@EUCouncil) January 1, 2016
Jippie. We zijn de baas van de EU, voor een half jaar. En wat gaan Wij Nederland doen? (Behalve MinPres Mark Rutte heel hard uitlachen met een Referendum over die corrupte Oekraainse blokhoofden op 6 april?) Welnu beste mensen. Nederland gaat vol inzetten op Key issues! Zoals daar zijn: Safe and Free Europe (lol, 1 mio zingende baardmannen zonder papieren). A fair single market with more jobs and decent incomes. (lol, werkloosheidscijfers). Fair policy on migration and asylum (lol, 1 mio zingende baardmannen met Syrische neppaspoorten). Climate and energy policy (lol, subsidievretende klimaatminaretten en +30% gasbelasting). Stable eurozone (lol, zie landen die niet in de eurozone zitten.) An innovative union (lol, we halen het niet bij Tel Aviv, start-up capital of the world). Enfin, u ziet het allemaal in dit übergelikte propaganda-spotje van de hh Goebbels uit Brussels. Gaarne teiltjes zelf schoonmaken aub.
Kijk. Gisteren gingen de Oekr-vrienden van Frans Timmermans in Kiev de straat op. Met van die Steenbergen-fakkels! Om de verjaardag van nazi-vriendje Stepan Bandera te vieren. Nou... hiep hiep hoera.
Reaguursels
InloggenWaarom houden we geen referendum over exit uit de EU? Waarom alleen UK uit de EU? Wat kan ons dat Oekraïne nog schelen als we uit de EU willen? vragen..
Ben blij dat we het komende jaar afscheid kunnnen nemen van de eu.
Ze zijn echt goed bezig, maar het is een project wat het niet gaat worden, en maar door gaan!
Dat is wel goed van de mensen die zich mee zouden moeten bemoeien.
Beter is om de stekker er snel uit te trekken het liefst nu nog!
Samenwerking is veel beter, ook binnen de eu zijn de verschillen te groot om er iets van te maken.
En dit zijn niet alleen mijn woorden heel de Eu ziet dit!
Leuk project maar zeker nog niet haalbaar!
Waar hebben we dit al eerder gezien............ Gaap
volgens mij hebben de reaguurders gesproken.
Als je dit wil volgen in je leven, stap snel over naar moet zeggen het is niet mijn ding :
www.moslimpartner.nl/
@Lewis | 02-01-16 | 17:35
Ah, ok. Dacht al. Stond vreemd te kijken. Had het maar nu plaatsgevonden. Onrealistisch en ongunstig.Moet welk eerst demoniseren. Fransjes zijn de lachertjes. Zoals altijd. Wel janken dat de politiek nieuw bloed nodig heeft maar ere masaal conform EU op stemmen. Men moet conform Timmerfrans wel genoeg tijd hebben om burgers te overtuigen om HEIL te roepen. Anders gaat hij weer dreigbrieven sturen waarin hij jankt voor meer D666 rechters die opeens niet aangesteld worden in Polen. Heeft het maar druk met brieven. U heeft een stofzuiger van 1200 watt? Foei! Regenboog heeft verkeerde kleuren? Foei! En belangrijk dat zij zijn.
Ik zie op het eurofiele reclamefilmpje raketaanvallen van verschillende Europese landen op elkaar vanaf 1:27. Een verborgen boodschap?
Niet om het een of ander maar waarom lezen we niets meer over www.worldofcrowdfunding.com/geef-gul-v...
Het bedrag gaat zo nooit gehaald worden en wat gebeurd er dan met de Euro's?
Zodra het woord EU valt krijg ik last van acute spuitpoep.
@De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:39
Ga heen. Logica overboord gooien voor sentiment. 'Als ik mij maar goed voel!' Feiten? Ach, rot Poetin ook. Bij gebrek aan kennis is hij mijn zondebok. Oh wacht... Daar glinstert weer iets... En hoppa, aandacht vervlogen.
@De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:32
Ga er toch op in. Het is u compleet voorbij gegaan. Er is zijn wel degelijk "koude oorlogstactieken" (DAfUQ?, nooit weggeweest). Zijn ook topics op GS over geweest. Als u die kokosnoot eens uit het zand haalde zag u meer en wist u beter. * in het rietje knijpen doet * Bovendien uzelf met tegenzin iets opdringen zegt een hoop over u! Liever Poetin een voetje tillen conform EU dan zelfstandig nadenken. Stem lekker voor. Poetin heb u er niet mee. Oh en dat corrupte presidentje geniet nog minder steun van de bevolking dan Ruttegekut. 17 achterlijke %. Trend daar. Gimme the money...
@De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:32
Dat bedoel ik nou juist. Het gaat mij om het verdrag. Niet de hele muppetshow eromheen. Ook om de geheime agenda's. Niet om uw Poetin gedoe waardoor u zich door laat leiden.
blanke pool | 02-01-16 | 19:46
Dat is toch de normale gang van zaken ten oosten van Duitsland?
De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:05
Is uw goed recht en ik begrijp uw keuze (denk ik), ik vraag me alleen af of het écht zo is dat het referendum ertoe leidt dat de Oekraïnse bevolking voor nazi weg wordt gezet? Ik heb dit zelf niet zo opgemerkt. Ik zie vooral feitelijke informatie langskomen op GS, bijv. in bepaalde regio's van Oekraïne overheerst een extreem-rechtse partij die zichzelf neo-nazistisch opstelt. Ik kan me óók voorstellen dat er mensen zijn die wat minder goed lezen en makkelijk schelden en dat die combinatie ertoe leidt dat Oekraïners hier en daar nazi's worden genoemd. Een sneue, niet-feitelijke benoeming, maar nu eenmaal een logisch gevolg van simpele zielen die nieuwsberichten niet grondig lezen. Ik vind het heel jammer om te horen dat deze gang van zaken u ertoe brengt "ja" te willen zeggen tegen een associatieverdrag met Oekraïne, te meer omdat ik uit uw comments opmaak dat die stem voor u eigenlijk om iets anders gaat. De politiek zal dit echter een worst wezen, uw ja is een ja en daarmee een reden voor hun om te roeptoeteren dat de Nederlandse bevolking achter hen staat.
ik geef Putin groot gelijk. Het is een grote puinhoop in de oekraine. Nog nooit zo een corrupte grensovergang gezien. zonder te betalen kwam ik er niet over. Laat Putin het aub overnemen daar, dan is de eu dr mooi af.
Ik krijg echt zin om zelfmoord te plegen.
En dat staat los van mijn depressie.
@Jos Tiebent | 02-01-16 | 16:09
Dat zei ik 22 minuten eerder ook al
"eigengereide dictatoriale beslissingen neemt zonder de bevolking(demos..!)"
@telelezer | 02-01-16 | 17:30/59
Juist, die interpretatie van het referendum snijdt een stuk meer hout.
Ommezwaai | 02-01-16 | 15:38
Bolkenstein slaat zelf ook een pleefiguur. Vandaag nog met z'n oproep om naar Orban te kijken. Allemaal gelul in de ruimte!
Sorry ,ik ben afgehaakt bij de aankondiging van "meer banen" .
Ik geloof immers niet in sprookjes .
@DerUnterMensch | 02-01-16 | 15:49
Viel mij ook op, ik zou liever Free and Safe zien. Eerst en vooral vrij.
De EU had voor de EU verkiezingen openlijk p.r.-medewerkers geworven om in de diverse landen internetdiscussies 'positief' te sturen. Die mensen zijn nog steeds actief, en er zal er zeker één, maar wellicht wel meer, hier bij GS rondhangen om spaken in het wiel te steken.
Kortom komend kwartaal niet alleen Geenpeil maar ook een geinig en nuttig gezelschapsspel: "wie ontmaskert de meeste EU-trollen".
Maarre, hoeveel extra stemlokalen hadden geopend kunnen worden voor het Oekraïne refefendum voor de kosten van dit fillumpie?
Dit wil het Nederlandse volk. Vooral dit: "Climate and energy policy (lol, subsidievretende klimaatminaretten en +30% gasbelasting)"
Alle partijen minus de PVV in de Tweede Kamer der Staten-Generaal willen dit = een hele flinke meerderheid want de PVV heeft expliciet in hun verkiezingsprogramma staan dat klimaatsverandering door ons reaguurders complete onzin is.
Kortom: het is niet Koninkrijk der Nederlanden maar Klimafaat der Nederlanden.
""(..)waarom zou je iets anders stemmen dan wat je vindt, puur omdat je de campagne niet leuk vindt?""
@ Driewerf Hoezee | 02-01-16 | 17:49
ik verwijs naar mijn betoog hierboven:
zie:
telelezer | 02-01-16 | 17:30
en Cameron wil er ook bij horen bij de zogenaamde verlichting!
Inderdaad, echt om te kotsen!
lanexx | 02-01-16 | 17:38
.
Cameron doet stoer voor de Bühne (en om UKIP de wind uit de zeilen te nemen) maar het V.K. blijft gewoon in de EU. Dus daar hoeven we onze hoop in ieder geval niet op te vestigen. Het VK zal er wel wat "uitzonderingen" uitslepen, niet meer dan broodkruimels, die dan als grote "overwinning" in het nieuws komen.
@De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:05
Je kunt dit referendum over meer laten gaan dan een verdragje, maar u gaat een stukje te ver met EUSSR of USSR. Voor wie moet dat gelden? Gaan we bij een tegenstem massaal Rusland heten dan? Mij een raadsel hoe je met gezond verstand Ja zou kunnen invullen.
Sowieso, waarom zou je iets anders stemmen dan wat je vindt, puur omdat je de campagne niet leuk vindt?
-weggejorist-
Mickey Mouse en companen aan het roer van de EU. Begrijp niet als je een klein land als Nederland nog niet behoorlijk kunt besturen, wat je dan te zoeken hebt in een voorzittersschap van de EU.
Noorwegen staat stijf van olie, gas en waterkracht, Zwitserland heeft zijn financiële wereld maar waarom IJsland daartussen staat weet ik niet. Ik dacht dat die alleen een paar failliete banken hadden.
Wij hebben de haven en zouden op ons gemak zonder EU kunnen waarbij we alleen de nuttige danwel noodzakelijke regels over zouden nemen. Geen zeggenschap maakt niet uit hebben we nu ook niet.
Het staatje bewijst eens temeer dat het lichtvaltuit- danwel hetwordtoorlogverhaal van geen kanten klopt. Integendeel dankzij de EU zitten we binnen Europa meer dan ooit sinds WOII op ramkoers.
Laten we hopen dat Mark R. zijn droomproject één groot fiasco wordt. Straalt misschien slecht af bij een paar duizend corruptici maar de nationale bevolkingen zullen iedere EU-sof toejuichen.
solcama | 02-01-16 | 17:36
Valt wel mee. Ik denk dat zo'n plaagstoot ook weinig effect heeft, zoals ik al zei vermoed ik dat Poetin meer prioriteit zal verlenen aan de wederopbouw van z'n eigen failed state. Wel denk ik dat het wegstemmen van het verdrag Poetin in de kaart speelt, maar dat is niet mijn belangrijkste argument. Dat staat hierboven.
Betere nachtmerries gehad maar deze is ook wel weer origineel.
@duitse herder | 02-01-16 | 16:19
Denemarken want?
telelezer | 02-01-16 | 17:30
Uw uiteenzetting is precies de reden waarom ik getekend heb voor dat referendum. En die reden onderschrijf ik nog steeds. Mijn bezwaar is dat de vraag versmald en op schandalige wijze gesimplificeerd wordt omdat Oekraïners als nazi's worden weggezet. Steeds maar weer. Daar wil ik dankzij een nee-stem niet mee geassocieerd worden, vandaar mijn tandenknarsende ja-stem.
Mijn inzet was, en kan het weer worden, dat het verdrag wordt weggestemd, niet omdat Oekraïne een armlastige bodemloze put is of zo, of omdat de inhoud van het verdrag niet deugt, maar omdat ik niet wil dat de EU maar allerlei verdragen sluit zonder democratische legitimatie. Ik wil niet meer, maar minder EU. Ik wil juist dat landen er makkelijker uit gezet kunnen worden - bijvoorbeeld Griekenland of Polen (weet u wel hoeveel we dáár aan hebben betaald?).
Maar ik wil geen hysterisch borderline gezeik over nazi's. Dan haak ik af.
Die Tusk wordt ook niet meer gedoogd in zijn land, ook een verrader pur sang, net als de hielenlikker Rutte.
Als ze maar in de buurt komen van de EU potentaten zijn ze al om, en Cameron wil er ook bij horen bij de zogenaamde verlichting!
Inderdaad, echt om te kotsen!
Banana008 | 02-01-16 | 17:15
In Zwitserland is de politiek ondergeschikt gemaakt aan de democratie (bindend referendum) In Nederland is de democratie ondergeschikt gemaakt aan de politiek.
@De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:32
U hecht meer waarde aan het uitdelen van een plaagstoot aan Putin dan aan uw eigen belang?
Sorry, mijn vingers zijn te snel voor het toetsenbord. Ik had willen sturen:
Nederland is de hoer van de eu geworden. Met dit verschil; wij betalen om genaaid te worden.
@De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:05
Vervolg van mijn betoog (van: telelezer | 02-01-16 | 17:30 dus)
In 1943, Monnet became a member of the National Liberation Committee, the French government of De Gaulle in exile in Algiers, designated Commissaire à l'Armement.[9] During a meeting on 5 August of that year, Monnet declared to the Committee:
"There will be no peace in Europe, if the states are reconstituted on the basis of national sovereignty... The countries of Europe are too small to guarantee their peoples the necessary prosperity and social development. The European states must constitute themselves into a federation..."
en.wikipedia.org/wiki/Jean_Monnet
@ Mark_D_NL | 02-01-16 | 16:44
Welnee joh. Glas en plas.
-weggejorist-
miko | 02-01-16 | 16:31
Maar, is dat verschil bepalend voor het verbieden van een herdenking? Is het niet beter de grens te leggen bij als er word opgeroepen tot geweld, haatzaaien, opruien e.d.??
Vageling | 02-01-16 | 17:11
"Propaganda". U bedient zich van de bekende koude oorlogsterminologie die ik hier helaas iets te vaak zie. Daar komt bij dat u niet goed leest. Ik zeg nergens dat er een Russisch complot is, ik denk dat Poetin wel urgentere problemen heeft op te lossen, zoals de "welvaart" (of wat er nog van over is) van zijn eigen mensen. Wel denk ik dat een tegenstem Poetin in de kaart speelt en daar heb ik geen trek in. Over het verdrag: liever zou ik dat inderdaad weg hebben. Ik gaf al aan dat mijn ja-stem dan ook met tandgeknars zal zijn.
@De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:05
U begrijpt het dus kennelijk niet.
Naast het feit dat wij Nederlanders niet nog meer belastingmiljarden voor het volgende pauperland Oekraine (en wat velen vergeten, eerdaags ook Moldavie en Georgie..!) willen dokken, en dat Oekrainers (en eerdaags ook Moldaviers en Georgiers) nu zomaar zonder visum hierheen mogen komen gaat het er eigenlijk veel meer om dat het megalomane Brussel steeds meer eigengereide dictatoriale beslissingen neemt zonder de bevolking(demos..!) niet alleen niets te vragen maar zelfs heel sluw hun megalomane beslissinigen zoveel mogelijk weghoudt uit de media.
Als voorbeeld: wie had er ooit gehoord over het Oekraine associatieverdrag voordat GS zich ermee bemoeide?
Juist, bijna niemand..!
DAAR gaat het dus voornamelijk om en niet om Putin te bevoordelen maar om meer openheid te eisen van de EUSSR dictators. Want in de toekomst zullen we ongetwijfeld nog veel en veel meer eigengereide vuiligheid van het Brusselse Kremlin door de strot gedouwd krijgen (dat zeker nu Rutte voorzitter is).
-
Zoals hiervoor reeds werd geciteerd, maar in het belang van de grote relevantie om de lezer wakker te schudden hier nogmaals:
Europes nations should be guided towards the superstate without their people understanding what is happening. This can be accomplished by successive steps, each disguised as having an economic purpose, but which will eventually and irreversibly lead to federation.
pbs.twimg.com/media/CXuVkKkWQAApg75.j...
@Uw Verzekeringsadvis | 02-01-16 | 17:21
LOL
@Bert K. over de komende 6 maanden:
As holder of the Presidency we will have a key role to play over the coming six months in keeping the EU on course.
english.eu2016.nl...
SyntaxError | 02-01-16 | 15:42
JA ja die Bertje zal wel een 1/2 jaar met een stijve rondlopen en dat op zijn leeftijd.
De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:05
De keuze is anders niet Oekraine OF Rusland hoor? Het is Oekraine of niets. Maar als jij voor nazi's in de eu wil stemmen en daar financiele en militaire steun aan wilt verlenen ten koste van onze eigen welvaart, is dat natuurlijk een vrije keuze.
1 ding klopt en dat is dat het zootje idioten in een museum wordt onder gebracht.
Zo, het teiltje leeggegooid en onder de kraan weer schoongemaakt voor het volgende "Zum Kotzen" EU topic.
Van diezelfde EU mag in het VK door de IN propagandisten driemaal zoveel worden uitgegeven voor hun campagne dan door de OUT voorstanders.
EU gesponsorde tekenfilmpjes voor de schooljeugd van een gehalte waar Leni Riefenstahl postuum nog een natte doos van kan krijgen.
-weggejorist-
solcama | 02-01-16 | 16:08
'de dubbele standaard van Zimmerfrans ..'
is toch iedereen al bekend?
'Waarom zou de linkse kerk niet volgens haar eigen regels het spel moeten spelen maar haar tegenstanders wel?'
is een vraag die in 2015 het nieuws beheerste en dat waarschijnlijk ook in 2016 opnieuw zal doen.
@meneer Q | 02-01-16 | 15:48
Doe eerst eens even Duits leren, alsjeblieft.
Ik vind dat donkerblauwe vlekje van Zwitserland in die EU kaartjes altijd zo mooi. Fuck you en we regelen het zelf wel zeggen die Zwitsers. En ze doen het economisch gezien nog beter ook dan elk ander EU land. Ondanks de zogenaamde bezwaren van te klein om mee te komen, moeten opgaan in een grote munt om internationaal mee te komen en meer van die EU propaganda onzin.
Goh ik had nooit verwacht dat het braafste jongetje van de klas aangewezen zou worden.
@Pritt
Er is er maar één de baas van de EU.
En dat is Nederland niet...
@De echte Stolwijker | 02-01-16 | 17:05
Ach, meneer is om. Oekraïense propaganda werkt dus. Zielige mensjes toch. Roepen een beetje dat GeenPeil een Russisch complot is. Het verdrag zelf zal u een worst wezen. Duidelijk.
LOL Pritt is duidelijk met verkeerde been uit bed gestapt. Wat een tirade :'D
@SyntaxError | 02-01-16 | 15:42
Asshole der of the Presidency we
Dat las ik, werkelijk.
@Anjin Mohammed | 02-01-16 | 16:31
Logica uitleggen aan mensen die diep hun kop in het zand hebben ingegraven? Mèh, het rietje wat er boven uitsteekt om te ademen dichtknijpen levert betere resultaten op. Zombies 1+1 leren is aan een dood paard trekken. Zien wat beeldjes, horen wat mooie woordjes en zitten vol voldoening wauw te knikken. Lijken net eksters. Als het maar glimt. Nadenken doen de politici wel aldus hun.
Driewerf Hoezee | 02-01-16 | 16:56
Er komt niets van uit. Het verdrag zal, zij het tandenknarsend en met enorme tegenzin, met een geldige opkomst worden aanvaard door de stemgerechtigde bevolking. De GS-panelen, waar velen een zelfbenoemde dienst dachten te bewijzen aan de democratie, staan schuimbekkend bol van termen als "stemvee".
.
Zelf heb ik voor dit referendum getekend en was zelfs van plan om tegen het verdrag te stemmen omdat ik vond dat de bevolking gehoord moest worden. Nu het referendum uitloopt op een enorme scheldpartij waarbij Oekraïners als nazi's worden weggezet en Poetin als baas, kies ik voor JA. Tandenknarsend, maar ik kies liever voor de EUSSR dan de USSR.
@SyntaxError | 02-01-16 | 16:46
Een leuke klus wellicht voor stickerman.
We ? Erg veel we, er is geen plaats voor we in het eu gedrocht.
Hier wat duiding bij Stepan Bandera:
"Hij werd in 1941 gevangengezet door Hitler en in 1944 weer vrijgelaten, maar tijdens zijn gevangenschap plotte hij en zijn volgelingen met Hitler samen om de Oekraine te zuiveren van Joden, Polen en Hongaren, wat geleid heeft tot de slachtpartij van Volhynia, welke tussen de 35 en 60 duizend mensen het leven gekost heeft."
www.dagelijksestandaard.nl/2014/03/n-s...
Ja, ik weet, jezelf citeren is slecht, maar lees het nou maar...
Yup. Om te kokken.
@Mark_D_NL | 02-01-16 | 16:44
Dacht dat het Brexit referendum pas ergens eind 2017 plaatsvindt? Weet jij iets wat mij ontgaan is?
Kerstboom is opgeruimt. Heb in de doos met ballen een briefje gestopt met:
'2016 was het jaar van GeenPeil en dit is er gebeurd: de opkomst werd gehaald, 70 procent stemde tegen het verdrag, de regering ging het serieus nemen, kaartte het aan in Brussel. Het verdrag ging van tafel en meteen weer erop: ander nietje en andere naam. Inmiddels is het verdrag in werking.'
Eens kijken wat hiervan uitkomt.
@bekijket | 02-01-16 | 16:36
Trol Merkel die tegenwoordig op beeld verschijnt met die spaghettisliertjes eronder? Die Aicha Megalla?
Echt, élke zin die uit die troela d'r mond komt klopt van geen kanten. Werkeloosheid, veiligheid, stabiliteit, klimaat, energie, innovatief NIETS klopt. En de rest van Europa (inclusief slapend Nederland) knikt volmondig "ja" en slikt deze onzin als hapklare brokken.
@GS: Interessant is dat de regering tot enkele maanden geleden nog een ander belangrijk thema had, namelijk 'Een unie die verbindt'. Bijbehorende ambtelijke tekst: 'Draagvlak voor Europese besluitvorming komt tot stand door krachtige inspraak en invloed. Voor het kabinet blijft versterking van de democratische legitimiteit van de EU een belangrijk punt.'
Klinkt mooi natuurlijk, totdat democratie daadwerkelijk door de burger wordt ingezet. Dit thema is nu dan ook vakkundig uit het Nederlandse voorzitterschapsbeleid weggepoetst. Anders zou de regering wellicht een referendum moeten aanmoedigen..
NEU
aajmmm nott gonna vood on fffis party
necrosis | 02-01-16 | 15:52
Ik ook niet, maar het is de realiteit.
Kereltje Peggie zit gerust met enige regelmaat verstopt onder de secretaire van Markie.
Ik neem afstand van het Nederlandse voorzitterschap van de EU.
@SapperDeFlap2166 | 02-01-16 | 16:38
"Koenders zal op dit moment nog niet apart reageren op de kwestie. Er wordt wel gewerkt aan een reactie op Europees niveau, aldus het ministerie van Buitenlandse Zaken zaterdag."
Is een hekel puntje wat nog even weggemoffeld moet worden ...
Dat EU voorzitterschap wordt een enorme deceptie voor de Rutte's van de wereld. Tijdens dit voorzitterschap zal de EU uit elkaar klappen. Brexit >> Oekraïne Referendum >>> Nexit.
Bij het woordje realisme moest ik stoppen. Aangezien ik al alles uitgekotst had binnen dertig seconden en alleen nog maar gal kon spugen met tranen in mijn ogen. Man, man, man, wat een stelletje muppets met hun muppetshow. Weer een hoop geld voor een politiek vriendje met een productie bedrijfje om propaganda te maken. Nou bedankt hoor! Burgers van Europa betalen wel hoor. Wat een flutfilm. Het woord *realisme* durven te gebruiken. Volgende maand zeker een akkoord bereikt over haartjes maximaal op tandenborstel mogen zitten. Een maand later hoeveel kleurtjes een regenboog mag hebben. * facepalm *. Grote mensenzaken kan men niet overlaten aan de EU. Op nationaal niveau is het al teveel gevraagd.
@SyntaxError | 02-01-16 | 15:42
Bert moet eerst nog even reageren op de massa executies die de voorzitter van de mensenrechtenraad zojuist heeft gepleegd.
Terug naar de Benelux en mijn spaarvarkentje.
Laat een kern van Europese landen goed samenwerken op een aantal gebieden en doek de hele EU en haar instituten op aub. De EU met haar euro heeft logischerwijs gefaald, dat is zo klaar als een klontje. Iedereen met een beetje kennis van de lange Europese geschiedenis had dit overigens blind kunnen voorspellen.
@nee_toch? | 02-01-16 | 15:35
Is het ook. Rusland had geen enkel bezwaar tegen handelsverdragen met Rusland zelf en de EU. Alleen de eurocraten dicteerden anders. Ook had het belooft niet alles op te zuigen in de EUSSR tot aan de grens met Rusland. Maar westerse leiders en beloftes? Hah... Geen wonder dat de halve wereld een hekel aan het westen heeft. En de westerse bevolking is de lul.
/sarcasme aan/ Maar de EU geeft mensen een beter leven hoor, echt! Nou ja, voor ons dan. Maar wij zijn oppergraaiers dus dan mag het. En dat gaat op lange termijn lonen hoor! Maar echt hoor! Alles gaat vanzelf beter worden. Met al onze buren worden wij de grootse -dictatuur- democratische republiek van Europa en -armoede- welvaart voor iedereen! Sprookjes bestaan echt! -Oorlog- vrede voor iedereen! HEIL! /sarcasme uit/
@Nonkel Frituur | 02-01-16 | 15:57
Kritiek op een antidemocratische, antirechtstatelijke, en falende Europese Unie wegzetten als steun voor Putin is niets minder dan kwaadaardig. Een openlijke poging om discussie-opponenten te verketteren. Haat te zaaien tegen criticasters. .
Mensen en mogendheden die zich bij interne aangelegenheden bedienen van zulke discussiemethoden hebben wat te verbergen, ontberen argumenten voor hun eigen standpunten, en hebben een gevaarlijk antidemocratische en antirechtstatelijke mentaliteit.
.
Een gevaar voor medeburgers. De toekomstige Capo's van strafkampen, de fanatische leden van de doodseskaders van het regime, de marcherende vertrappende kisten van de bezetting. Ik ga ervan uit dat u al diverse open sollicaties bij de EC heeft liggen?
.
U m'neer, bent menselijk vuilnis, stinkend verbrand ossewit waar men niets uit wilt vreten. Wat doet u hier trouwens? Moet u uw buurman niet aanvliegen omdat hij het verkeerde taaltje spreekt?
.
Uit Reaguurders Cursus-bundel I "Counter-demoniseren kun je leren"
nederland weg uit de eu het liefst vandaag nog dan bekijken ze het maar in brussel met hun regeltjes en met trol angela merkel.baas in eigen huis en ons land is gewoon vol. punt.
Fuck de EU en Fuck Rutte.
Dat 2016 het jaar moge worden waarin de eu uit elkaar valt.
""(..)Het is de 2e van januari, en de complete stortbak aan ellende is al over ons uitgestort.""
@ BarryOEight | 02-01-16 | 15:55
Vrees niet beste Barry, want zoals wij Nederlanders nu allemaal wel weten houdt Rutte zich immers nooit aan zijn propaganda beloftes. Maar in Brussel zullen ze daar nu wel achter komen
Wat ik zo 'mooi' vind is de diepe bezorgdheid en verontwaardiging die Timmermans uitspreekt over de gang van zaken rond de nieuwsvoorziening in Polen. Nee, dat moeten we toch niet willen met z'n allen, dat er invloed op de objectieve nieuwsberichten van de pubieke omroep wordt uitgeoefend! Vooral niet als er een guurrechts bewind aan de macht is! Want stel je voor dat er geluiden worden verkondigd die de EU niet welgevallig zijn.
Nu ben ik tegen welke staatsinmenging dan ook, links- of rechtsom, maar het is zó ontzettend geloofwaardig om alleen je mond open te doen als het om een regering of een geluid gaat dat jou niet aanstaat. Ha, alsof de berichtgeving in Nederland, bijvoorbeeld over de toetreding van Oekraïne tot de EU, of over de asielzoekerscrisis, of noem maar een ander onderwerp van belang, zo objectief is, vooral bij de publieke omroep. Laat me niet lachen. De EU is éen grote staatspropagandamachine.
@gaffelbaard | 02-01-16 | 16:02
Er is wel een verschil met iemand herdenken die een massamoordenaar was of een vrijheidsstrijder ik bedoel dan zouden wij van heutsz ,.... laat ook maar.
De eu voegt 0,0 (nul komma nul) toe aan de werkgelegenheid in nederland. Multinationals vestigen zich in gekope landen met lage loonkosten en nederland behoort tot één van de landen met HOOGSTE LOONKOSTEN.
Hiervoor hoef je niet eens economie gestudeerd te hebben.
Piet Karbiet | 02-01-16 | 15:52
Ze zoeken oorlogen op.
Ze kunnen Nederland gebruiken als schoolvoorbeeld van wat ze allemaal van plan zijn. Oh wacht .......
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de vorige reclame voor de euroclub iets beter vond:
www.youtube.com/watch?v=ncjYnLgxyCI
>SyntaxError | 02-01-16 | 16:17
Langere quote:
"Europes nations should be guided towards the superstate without their people understanding what is happening. This can be accomplished by successive steps, each disguised as having an economic purpose, but which will eventually and irreversibly lead to federation.
Correctie: 32% gasbelasting!
In Lviv zijn soortgelijke optochten heel normaal.
Daar lopen ze vol trots in nazi-uniform.
Laten we deze Europese broeders maar snel in onze armen sluiten...
@wapster 16:11 met die decent incomes bedoelt men de salarissen van de EU bureaucratie, niet het inkomen van de werkende bevolking.
Noorwegen, Denemarken en Zwitserland lachen.
Deze had ik nog niet gezien:
pbs.twimg.com/media/CXuVkKkWQAApg75.j...
Gelukkig heb ik 100 rollen alufolie van de kerstman gekregen :P
@ nemoj me jebat | 02-01-16 | 16:03
"Nou ja, wees welkom.
Hoe meer volk, hoe meer vreugd zullen we maar denken, hè?! "
Denken niet, zeggen wel.
Nonkel Frituur | 02-01-16 | 15:57
Klopt. Twitter is veel meer up-to-date.
Krijg ook koude rillingen van die voice-over... die heeft genoeg lessen gehad in enunciatie om dingen op z'n netjes-Engels uit te spreken (langgerekt "ahprooah-chch" in plaats van kortaf "aaprootsj" zoals wij het zeggen), maar dat botst op een afgrijselijke manier met het restje Hollandsch accent dat in de uitspraak is blijven hangen. Brrr.
Goh een half jaar EU trekpoppetje spelen.
@Piet Karbiet | 02-01-16 | 16:08
Ja, nu je het zegt...
A fair single market with more jobs and decent incomes
.
Die single market heeft voor zover ik kan nagaan alleen maar tot lagere inkomens geleid. Maar dat is waarschijnlijk ook hoe de Brusselse hofhouding tegen de inkomens van werknemers aankijkt.
@Nonkel Frituur | 02-01-16 | 15:57
Ha, nonkel komt er effe in.
Op z'n Vlaams. Wham! Meteen een slamdunk.
Serieus... Er staat 2015. #failmarkrutte
@gaffelbaard | 02-01-16 | 16:02
Ik denk dat Pritt de dubbele standaard van Zimmerfrans wil inwrijven: tégen íedere vorm van nationalisme / chauvinisme maar kritiekloos richting Oekraïne (want die moeten er gewoon bij)
Waarom zou de linkse kerk niet volgens haar eigen regels het spel moeten spelen maar haar tegenstanders wel?
Euh, Bandera? Die deed hier toch tekeningen plaatsen?
Shit. Mijn beeldscherm zit eronder.
"Wij van het EUkalifaat zullen niet rusten totdat elke Europeaan tot de EU bekeerd zal gaan worden!"
Waar: dit is al eens geprobeerd door een duitser, ruim 50 jaar geleden, maar wij pakken het nu anders aan... de zachte benadering kan men wel zeggen..
I.P.V. dat men met een harde lat eroverheen gaat doet men dit een ( ogenschijnlijk) democratisch sausje, om via deze manier het stemvolk voor zich te winnen. En trouwens alles wat een bevolking zich mee onderscheid, moet kapot om zodoende hun los te weken van het nationalistische denken en een meer Europeaanse kant op te sturen.
deze tacktiek doet mij ergens aan denken: www.timeslive.co.za/incoming/2011/06/1...
Dacht dat men dit soort happy corporate propaganda alleen bij multinationals deed.
Leuk. Gezellig volkje met al die fakkels.
Dus die mogen hier nu allemaal naartoe zonder visum?
Nou ja, wees welkom.
Hoe meer volk, hoe meer vreugd zullen we maar denken, hè?!
Goh. Nooit geweten dat Pritt Stift zo'n fel 'tegenstander van Oekraïens nationalisme' was. Zie laatste roze linkje in bericht van Pritt Stift.
Nou, dan heb ik vandaag toch weer iets over Pritt geleerd.
Maar ergens snap ik het niet. Allerlei opheft over NL en GeenPeil referendum en hoe EU een dictator is die wil van het NLs volk niet respecteert door het verdrag nu al in werking te laten treden nog voordat het referendum is gehouden..
En dan tegelijkertijd moord en brand roepen over dit in de Oekraïne.
Ja, sorry hoor! Maar als wij in NL vinden dat onze soevereiniteit gerespecteerd moet worden en dat de overheid ook hoort te luisteren en te handelen naar de wil van het volk .............. dan komt datzelfde recht toch ook de Oekraïners toe, of niet dan?
Als hun die vent willen gedenken, laat ze lekker.
Hmm zum kotzen en een katerig gevoel. En dat geheel zonder drank. Goedkope variant die EU.
de NL op zn kant lijkt verdacht veel op de F
Te genant voor woorden deze onzin. Enge is dat ze er in Brussel zelf heilig in geloven.
De laatste tijd ga ik me afvragen of het niet eenvoudiger is om meteen naar RT te kijken in plaats van naar Geenstijl. Dat gaat sneller en het komt op hetzelfde neer.
-weggejorist-
Nieuw woord van het decennium; Natief.
Het zal ons ongetwijfeld weer snoeihard in de portemonnee raken.
Er komen steeds meer vluchtelingen uit Marokko en Algerije deze kant op.
Welke oorlog heb ik gemist?
@Ommezwaai | 02-01-16 | 15:40
Volgens mij wil ik dat helemaal niet weten....
It is not the only way, kut.
Jan Roos, heb je al een accreditatie aangevraagd?
www.eu2016.nl/media/accreditatie
Vraag me af of je er een krijgt trouwens, want EU critisch.
Safe and Free Dat die twee altijd in een adem worden benoemt is ook een manipulatieve manier om gedaan te krijgen wat je wilt. Feitelijk staan de twee heel vaak recht tegenover elkaar.
Pak nou de recente vuurwerkdiscussie. Stel je geeft de vrijheid.. uhhm vuurwerk-haters hun zin en je verbied vuurwerk, altijd en kunt het ook nog handhaven. Dat is vast wel een beetje veiliger (met nadruk op beetje). Maar het is natuurlijk een flinke inperking of de vrijheid.
De VVD doet dit ook nogal vaak. Wel zo makkelijk, feitelijk kun je dan alles doorvoeren en altijd naar je programma wijzen. Dit beperkt de vrijheid misschien een beetje maar is goed voor de veiligheid. Of omgedraaid, al gebruiken ze die dan weer bijna nooit.
Weet iemand zonder te googelen wie voor Nederland voorzitter was?
Hoch gehen wieder die Fahnen,
EU marschiert mit ruhig fester Schritt!
eerstneukendanpraten | 02-01-16 | 15:35
=
Das Wohlen Wir!
Wir wohlen das islamischen Heil Groß-Deutsch-EU-paradis!
Wat zal zo'n baggerfilmpje kosten?
nee, July
staat daar nou echt January-Juli 2015???
@ eerstneukendanpraten . Verhofstadt , het orakel v/d EU . Van 2 walletjes eten . Je moet het maar doen .
Longread;
"State of the European Union Presidency edition":
english.eu2016.nl/documents/publicatio...
Noem eens één kwestie die de vorige voorzitter bewerkstelligd heeft ?
Één maar....
Niet dus, toch ?
Zo belangrijk is het dan dus ook..
"not just for 6 months, but also in the years ahead"
(tot 2037 zelfs volgens de animatie)
Dat zullen we nog wel eens zien mevrouwtje, dat zullen we nog wel eens zien.
Bert K. over de komende 6 maanden:
As holder of the Presidency we will have a key role to play over the coming six months in keeping the EU on course.
english.eu2016.nl/latest/news/2015/12/...
Bij het zien van dat filmpje zou Joseph Goebbels zeker wel een stijfje hebben gekregen.
nee_toch? | 02-01-16 | 15:35
Indirect wel inderdaad want de Belgische clown Verhofstadt krijgt per jaar bijna twee ton betaald om onder andere een contract voor het boren naar schaliegas voor zijn weldoener te regelen.
necrosis | 02-01-16 | 15:39
Dat hangt er helemaal vanaf wie het vrouwtje "speelt" natuurlijk....
Wat vindt de vrouw van Rutte er eigenlijk va+n?
*oh, wacht, gnehehe*
Altijd maar die inhoudsloze oneliners ...
Ohw ja, partijfossiel Frits Bolkestein sprak ooit over "een pleefiguur".
Nederland heeft inderdaad nog nooit in zijn bestaan zulke pleefiguren aan het bewind gehad.
Je zou erom kunnen lachen, maar het is echt om te huilen.
CCCP 2.0
Hoch gehen wieder die Fahnen,
EU marschiert mit ruhig fester Schritt!
Dat gevrij met Oekraïne is puur en alleen om Putin te plagen
Rutte, stop hier eens mee en houdt de eer aan uzelf.
U zet uzelf namelijk compleet voor joker.
Samen met dorpsidioot Timmerzwans, Zwamsom en Pechtold een regelrechte aanfluiting voor ons mooie land!
REAGEER OOK