
Volgens hoogleraar 'innovatie en regionaal bestuur' Marcel Boogers moet het regionale bestuur afgezwakt worden tot een soort nazorgclubje van de almachtige Overheid in Den Haag. Boogers vindt namelijk dat de nationale overheid de beslissingsbevoegdheid wat betreft het wel of niet vestigen van een AZC niet langer aan gemeenten over moet laten. Dit alles zegt hij in
Trouw:
"Je moet met omwonenden zo goed en zorgvuldig mogelijk praten. Maar het is inderdaad beter om dat ná de beslissing te doen. Het moet duidelijk zijn: het komt er, we spreiden de opvang uit over het hele land, de last wordt gelijk verdeeld." Hatsa hoppekee hatseflats. Toedeledokie en een dikke vinger voor de lokale inspraak, u heeft zich te schikken naar Haagse decreten. In het grappigste stukje van het interview stelt de hoogleraar over het vestigen van AZC's dat
'iemand die knopen moet doorhakken'. Dat is grappig omdat de prof. net doet alsof die 'iemand' niet gewoon 'het volk' is, alsof we niet in een democratie leven, haha! Goeie grap Boogers! Op het einde valt het interview helaas genoeg alweer in duizend stukjes uiteen. Als de hoogleraar de vraag krijgt of het qua daadkracht in Den Haag dan wel goed zou komen moet hij toegeven daar ook geen vertrouwen in te hebben omdat het daar nog veel meer een politieke slangenkuil is. Waarmee z'n hele idee linea recta weer de prullenbak in kan. Nouja, het idee was grappig zolang het duurde (ongeveer vier alinea's), waarvoor dank en de groetjes van Joris voor heel Twente! (PS hoe lang moet je nu studeren voor dit soort ideeën die direct na lancering al total loss blijken?)
Reaguursels
InloggenDeze hoogleraar denkt te weten wat goed is voor het land en voor het volk, maar gaat er blind van uit dat datzelfde volk de rekening betaalt.
@mason1753 | 29-12-15 | 16:53
Mwah. Naar polen geeft SchimmelSchwanz alleen het moslim vingertje. Heil! Gasten zijn doodsbang. Hun fascistische project staat op de loer. Brief gelezen van die muppet? Want pro EU rechters moeten wel benoemd worden. Stel je voor! Anti EU geluid! Zelfs de profeet draait zich om in zijn graf.
Brief van graaimuppet: www.geennieuws.com/2015/12/frans-timme...
Zo stoer al hij is met zijn talenknobbel is het gewoon een luster die het voor hem laat chrijven en verder flink graait. Zit nu al na te denken hoe hij Nederland nog dieper kan uitknijpen want zijn zak vult niet hard genoeg. EN ook slapeloze nachten over hoe hij alle soevereiniteit moet gaan afpakken door middel van een Frontex coup. Timmerfranz moet tegen het muurtje! Excuteren!
@normanius | 29-12-15 | 12:53
Zwaait naar Koewinsie! Jank negert! All your subsidie is payed by white privelege!
@Slogra | 29-12-15 | 16:21
Sydney? Man daar worden zij belachelijk gemaakt. Zelfs Kim Jung-Un lacht hun uit!
@telelezer | 29-12-15 | 15:38
Bugger. Vergeet die ook niet
Dus je bent "hoogleraar innovatie en regionaal bestuur" en dan ga je pleiten voor centraliseren bij een overheid die vooral heel goed is in hetzelfde doen, maar dan steeds minder goed?
Ik hoop dat de UvT heel dik betaald krijgt voor die leerstoel. Hebben ze toch nog wat.
In Duitsland gaat het "best goed" met AZC's
lange docu met vooral in begin gruwelijke beelden. (Dresden)Toch een kijk tip.
www.youtube.com/watch?v=EQ0l0HxNEOY
En over die democratie: die is inderdaad al opgegeven. Alle ministers zijn knechten van Brussel. Weer een nieuw voorbeeldje. Zo had het Braambos zondagavond de laatste uitzending in België en in Nederland ging gisteravond de Ikon ter ziele. In heel de Eu mogen minderheden zenders niet meer en de moslims worden bij de vara naar binnen geschoven zodat u eens een echt idee van cultuur krijgt: zolang het niet uw autochtone cultuur is en wat die cultuur mee gevormd heeft. Weg met het oude Europa.
Ho even, kleine correctie: een islamitische dictatuur moet dat natuurlijk zijn. En wie denkt dat 'ie eronderuit kan mee te doen aan de vorming van het 58 land met sharia doel, die komt de politie tegen die de nieuwkomers helpt hun dwang met een aangifte te omlijsten. Leest het allen: Zij weten niet waar zij zijn aangekomen maar hebben wel al een cursus officiële etterbakkerij gedaan. www.telegraaf.nl/binnenland/24926378/_...
Verachtelijke meneer Boogers,
Heeft iemand u er al op gewezen dat u een landverrader puur sang bent?
Nog belangrijker, heeft iemand u er al op gewezen dat u in de commentaren op Geenstijl kunt lezen waarom dat zo is.
Ik ga er maar even van uit dat u niet uit uzelf kennis heeft genomen van Geenstijl want zelfverklaarde moreel superieuere Übermenschen zoals u hebben nu eenmaal een bloedhekel aan de werkelijkheid.
In het grappigste stukje van het interview stelt de hoogleraar over het vestigen van AZC's dat 'iemand die knopen moet doorhakken'.
Dus een sterke man die dingen gedaan moet krijgen? Komt me bekend voor...
@squadra | 29-12-15 | 13:37
U heeft het mis. Politiek correcte, zelfverklaarde moreel superieuere Übermenschen zoals Boogers hoeven niet na te denken.
Ze volgen hun extreem linkse dogma's en hebben per definitie altijd gelijk.
Ze zijn te achterlijk om de desastreuze consequenties in te zien van het in de praktijk brengen van hun krankzinnige dogma's die vernietigend zijn voor de samenleving.
Marxisten die nog steeds niet gezien hebben wat voor een ellende die krankzinnigheid al in de wereld heeft veroorzaakt.
Nu Marxisme niet meer zo hip is hebben ze overgeschakeld op de islam.
@omanders | 29-12-15 | 13:21
Nijmegen? Havanna aan de Waal!
Als het COA een grote opvangplek wil heb ik nog wel een ideetje. Pleur een megagroot centrum ter grootte van een kleine stad neer op de Maasvlakte met allemaal tot woning omgebouwde zeecontainers die zijn voorzien van alle noodzakelijke gemakken (niet al te luxe natuurlijk). Voordeel: de rest van Nederland heeft er geen last van en alle asielgeluxzoekers zijn centraal in de gaten te houden, want rondhangen in wijken rondom het AZC is er nu niet meer bij. Dus COA, doe jullie naam eer aan en zet ze lekker bij elkaar!
@Koning Willy | 29-12-15 | 13:04
Karma kan inderdaad ook heel negatief uitwerken.
Iets dat soms zeer wenselijk is voor personen die anderen hun levensgeluk misgunnen omdat hun opgeblazen ego en grenzeloze zelfoverschatting dat niet toelaten.
Het erge is dat wat deze hoogleraar zegt ook daadwerkelijk is hoe ambtenaren denken. Je moet met omwonenden praten en vervolgens ongeacht de bezwaren doen wat je reeds van plan was. Geen idee wat dan het hele punt is van praten met die mensen - waarschijnlijk uitsluitend om overuren te kunnen declareren. Want verantwoording afleggen behoort overduidelijk niet tot de taakomschrijving van de ambtenaar.
Ik zie hier steeds meer hoofddoekjes lopen. Die krijgen straks allemaal stemrecht en dan is het straks vanzelf afgelopen met de democratie. Haatzaaien/bangmakerij? Nee, ik vrees dat dit de realiteit is.
En wederom het zoveelste bewijs dat iemand die proefwerkjes met goed gevolg kan afsluiten, totaal verknipt als mens kan zijn.
Mark_D_NL | 29-12-15 | 12:25
Dit verbaast mij ook zo, het geluid wat je overal hoort, maar ze zijn er toch? Niet de vraag hoe komen er zoveel binnen, nee, de domme vraag, ze moeten toch ergens ondergebracht worden? en dan moeten ze toch opgevangen worden!
De toekomst van dit land is opgegeven, niet in het minst door de domheid die er heerst!
Het hele onderwijs is geïnfiltreerd met dit soort communisten. Hele generaties wordt gehersenspoeld met dit soort linkse propaganda. Al dit soort idioten moeten gewoon uit het onderwijs worden getrapt. Yuri Bezmenov legde in de jaren 80 al uit hoe dit in zijn werking gaat.
www.youtube.com/watch?v=SZnkULuWFDg
Dit stuk baggermans is hoogopgeleid,als deze bolleboos arabisch leert kan hij met al zijn nieuwe baggervrienden op niveau communiceren,die hebben ook verstand van dictaturen,walg
@J.Slavink | 29-12-15 | 12:23
Dat zijn ze helemaal niet vergeten. Dat was pure opzet!
Het importeren van miljoenen zogenaamde vluchtelingen staat al jaren hoog op de agenda van de Bilderberg groep. Ook Bea heeft zich in die richting wel eens versproken.
Wat er nu gebeurt is niets anders dan het Coudenhove-Kalergi Plan in uitvoering.
Smerige oplichters zijn het!
Marcel Boogers kon wel eens een innovatieve lont in het kruitvat voor REVOLUTIE hebben gestoken. Maak de Galgenstraten -pleinen en -waarden in de diverse gemeentes maar vast in orde. Er is misschien al een verbeeldingsstorm op komst maar anders dan Joop den Uyl die praktiseerde.
Ik ben ook pro dictateur. Mits ze mij aan de macht zetten, of een soortgelijk iemand. Dan flikker ik dit soort mensen het eerste eruit. Met een hele lange trein vol met onwelgevallige landverraders en overbodige geloofsbelijders. Mijn dictatuur zou een geweldige oase zijn van slimme mensen met allemaal een goed gevulde portomonnee. Dictatuur 3.0.
@Mark_D_NL | 29-12-15 | 12:15
UvT, vooral veel van die Diederik Stapel klonen daar.
Heeft geen reet met wetenschap te maken.
De wetenschappers in Nederland zitten bij bedrijven als ASML. De rest is kostbare bezigheidstherapie voor zelfverklaarde Übermenschen.
Dat spul van "universiteiten" als Amsterdam, Groningen, Utrecht, Nijmegen en Tilburg zijn linkse politieke activisten die hun nep-wetenschap misbruiken om hun krankzinnig extreem links gedachtegoed een vleugje van "wetenschappelijk" mee te geven.
Hallo Roos Vonk, lukt het een beetje met het indoctrineren van je studenten met je krankzinnige waandenkbeelden?
Vleeseters zijn toch zeker allemaal criminelen?
Volgens mij zijn vooral linkse hoogleraren allemaal criminelen omdat ze willens en weten de boel belazeren.
Daarmee heb ik voor mijn stelling nu net zoveel bewijs geleverd als jij destijds voor jouw stelling destijds.
Hey kudtboogers,
Als IK ze niet in mijn omgeving wil, dan blijven of gaan ze weg. Wet of geen wet, pliesie of geen pliesie.
Een democratisch 2016 toegewenst door:
Volgens mij hebben we inmiddels meer hoogleraren dan 'gewone' leraren en wel in de meest waanzinnige disciplines.
Van deze wereldvreemde hoogleraar in de 'idiotologie' moeten wij ons maar niet al te veel aantrekken.
@flame_me | 29-12-15 | 12:07
Een dictatuur hier voor mensen uit de zandbak?
Dat eisen ze zelf, keer op keer, voor iedereen in dit land!
Invoering van de sharia is precies dat!
@Tjemig | 29-12-15 | 11:53
Inderdaad! Deze Vollidioten beschermen ten koste van giga-bedragen de habitat van de korenwolf, maar de habitat van de modale autochtone Nederlander mag zo snel mogelijk vernietigd worden.
Het schorem dat daar voorstander van is heeft nergens last van. Geld zat om zich aan de ellende te onttrekken.
Gekker nog, die wereldvreemde Vollidioten, zoals deze academisch misvormde debiel, hebben geen flauw benul van de consequenties van hun krankzinnigheid voor de meerderheid van de autochtone bevolking. Daar zijn zij immers ver boven verheven.
Tuig van de richel is het!
Ik ben ook voor een dictatuur. Maar dan eentje die invulling geeft aan mijn wensen. En zo zijn er mensen die weer een hele andere dictatuur willen. Al die dictatuurtjes bij elkaar noemt men een democratie. Maar dat is niet de bestuursvorm die men in Nederland en de EU bezigt, dat is dan weer een dictatuur. Verder lul ik af en toe ongebreideld en ongenuanceerd, dus probeer me niet te corrigeren op bovenstaande, ik ben geen hoogleraar.
La Bailaora | 29-12-15 | 13:38
Als je je afscheid van holland en dan vervolgens een bindend referendum houd voor uit de EU. Dan is het klaar. Trouwens kijkend naar polen hoef je niet eens uit de EU om je eigen gang te kunnen gaan. Gewoon schijt aan de EU hebben is genoeg.
Start dictatuur om het vuil weg te poetsen. Praten is natuurlijk belangrijk; doen we wel als de complete grachtengordel naar Sydney verkast is.
'Dit doet me denken aan die ene bladzijde uit onze geschiedenis....'
Hij begon.
@Trekbeest | 29-12-15 | 14:23
Goed systeem, maar dan wil ik de lijn wel doortrekken, degene die positief tov vluchtelingen staan, moeten ook voor de kosten opdraaien, en niet degene die volledig tegen zijn. Ook moeten de voorstanders maatregelen betalen waardoor de tegenstemmers zo min mogelijk last hebben van HUN(voorstanders) vluchtelingen.
Hoe word je "hooooogleraartje" in dit land.
Bij dit "heertje" dient per direct een enorm AZC geplaatst te worden.
Uiteraard dient hij een flink gedeelte van zijn salaris in te leveren om deze hele poppenkast te kunnen (blijven) bekostigen.
@postmodernismisdead | 29-12-15 | 14:46
Dank je. Onder de bookmarks knop.
@Fisccon | 29-12-15 | 14:11
"Het is een opstand van kut volk"
Dat maakt het extra leuk. Het gepeupel! Het rapaille! De ongewassen barbaren! Hoe vaak is het niet gezegd.
De huidige elite is tegen het populisme en probeert zich ervan te distantieren om zich meerderwaardig te voelen. Dat maakt de val des te harder, want helaas, helaas! De feiten staan niet aan hun kant..
Wie wonen er rond de AZC's? Omwonenden of de minkukels uit Den Haag?! Vind het prima hoor, een dictator. Maar dan wel een intelligente en integere graag! Hoogleraar is het contact met de werkelijkheid een beetje kwijt. Dat heb je wel eens met die zogenaamd 'gestudeerde' heren. Voelen zich erg verheven boven 'het volk' en weten wat 'goed' is voor het gepeupel. Idioot!!
Wat een wereldvreemd en naïef voorstel van die Marcel Boogers, hoogleraar innovatie en regionaal bestuur aan de Universiteit Twente. Als er nou iets is dat in korte tijd heel effectief een eind zal maken aan een voor innovatie gunstige voedingsbodem in Nederland, dan is dat wel het op stalinistische wijze importeren van duizenden en duizenden islamitische vluchtelingen. Want de islam doet niet aan wetenschap en niet aan techniek en niet aan innovatie. Als je een redelijk humane en vredevolle en welvarende cultuur als van Nederland effectvol wil veranderen in een toestand vol wreedheid en slachting en verval, dan is het massale binnenhalen van de islam DE manier. Zie althans de ijzersterke reputatie van in 14 eeuwen 270 miljoen vermoorde andersdenkenden, de vernietiging van diverse culturen, en in de afgelopen decennia wereldwijd duizenden daden van weerzinwekkende terreur. Marcel Boogers zal wel denken dat de islam de religie van de vrede is. Of dat de islam een soort protestantisme is. Of dat de islam wel overgaat met een goed gesprek. Jarenlange indoctrinatie van politiek correcte zwakzinnigheid heeft blijkbaar ook het wereldbeeld van dit soort hoogleraren aangetast. Verschrikkelijk eigenlijk. Diep tragisch. En somber stemmend wat betreft de toekomst.
(re.Marcel Boogers)
een Booger is in het engels:
1; een monster
2: "dried nasal mucus" oftewel snot
www.interglot.nl/woordenboek/en/nl/ve...
@ Trekbeest | 29-12-15 | 14:23
de wens voor meer referenda hebben de sluwe regenten voorzien en daarom mag dat alleen voor "wetten die reeds zijn aangenomen maar nog niet in werking zijn getreden"
Met zulke hoogleraar idioten komt De Europese Burgeroorlog nog voor WO3, veroorzaakt door Hans van Baalen en Guy Verhofstad.
Kunnen we in een ruk door naar WO3, dat wel.
Fophoogleraar. Bij dergelijke colleges viel ik altijd in slaap.
Meerdere linkse intellectuelen meegemaakt, de ene nog stommer dan de ander.
Wat een slecht idee voor de burgers, maar wat een natte droom voor bi-Mark en gelegenheids holmaatje Didi. Als dit voor deze twee regenten toch eens mogelijk was, dan was Nederland inmiddels 200% naar de kloten. Met een dergelijk besluit zouden de relletjes in Geldermalsen slechts een wandelingetje in het park zijn. Dan gaat het helemaal los, ook bij onze volksvertegenwoordigers, waar zij ook mogen wonen. Maar hoog in hun ivoren torens hebben zij geen enkel benul hoe kotsbeu het de gemiddelde burger inmiddels is.
Ik kan het gelukkig nog relativeren, maar hoelang nog?
"Het is een opstand van kut volk.
Fisccon | 29-12-15 | 14:11 "
Sow, even pauze.
Als de burgers uit gemeenten die opgescheept dreigen worden met mega-azc's fatsoenlijk behandeld worden en niet de "snelle pijn methodiek" over zich heen gestort krijgen, zijn die meestal zeer wel instaat om heel redelijke oplossingen zelf te bedenken.
Zeker in deze tijd moet je niet flikken wat meneer Boogers voorstaat. Deze man is volledig van enig democratiisch bewustzijn losgezongen, zo hij het al ooit gehad heeft.
Dit is dan een hoogleraar innovatie. INNOVATIE, godbetert het. Hij mag meteen op de mestvaalt van de machtswellustige denkers met dit onnozele, antidemocratische en geweldopwekkend idee.
Nog mooier is dat de landelijke overheid dus beslist. (Zal staats Dijkhoff prettig vinden!)maar het puinruimen mag dan toch weer door de gemeenten opgeknapt worden. Nou, diverse burgemeester zien Boogers aankomen, want in eigen gemeente te hoop lopen is logischer dan naar Den Haag gaan, daar kunnen ze zeggen, ja, sorry, hoor, taak van de gemeente om de sociale smeeroliekan te gebruiken. Jammer dat uw burgemeester het fout doet, maar dat is ons pakkie-an niet.
Maar dat laatste, naar En Haag optrekken, zou NU al eigenlijk moeten.
Boogers' smeerlap en smeermiddel gaan niet goed werken. Weg met deze een geestelijke smeerlap, met zijn proto-fascistische ideeën.
Salut! Evocatus
@Dhr. de Wit | 29-12-15 | 12:35
zie daskapital, reactie op je crypto comment.. ;-)
The Vision of the Anointed.
Lees Thomas Sowell.
Ik heb nog een tip voor deze knotse prof. Verbied het onder begeleiding naar school fietsen langs azc's. Dat is zó stigmatiserend voor die arme vluchtelingen! En zeg nou zelf: asielzoekers en minderjarige kinderen, wat kan er in vredesnaam mis gaan....
Mooi, dit soort uitspraken: het asielsysteem loopt dus echt naar zijn einde toe. Nog even los van die opvangproblemen (peanuts vergeleken bij de problemen die er daarna komen): het is duidelijk dat als vreemdelingen hier binnen zijn, het niet goed lukt de goeden van de kwaden te scheiden en dat uitgeprocedeerden nauwelijks tot terugkeer te bewegen is. Halbe Zijlstra zei hij mi. goed; we moeten van het vluchtelingenverdrag af, opvang alleen nog in de regio van herkomst. Stem dus maar op Geert, wat je verder ook van hem vindt, opdat uw mening niet wordt misverstaan.
Een bijzonder domme-leraar. Hoe elitair moet je zijn om zoiets te berde te durven brengen. Helaas is dit geen uitzondering in de "hoog geleerde" kringen en aanpalende beroepen. Minachting voor het klootjes volk alom. Discrimininatie.... Aaaaangifte!
Boekverbranding. Ik ben een witte negert.
Ik ben nog nooit een hoogleraar tegen gekomen waarvan ik dacht: goh, die staat met beide benen in de maatschappij. Het kan zijn dat ik van nature wereldvreemde mensen aantrek.
Roggel gewoon een tweede referendum die tegelijkertijd met het Ukrainereferendum kan worden gehouden.
Vraag de inwoners per gemeente:
Bent u voor of tegen een AZC in uw gemeente?
-Volledig voor (4 punten)
-Gematigd voor (2 punten
-Moeilijk/weet niet (0 punten)
-Gematigd tegen (-2 punten)
-Volledig tegen (-4 punten)
Tel alle punten bij elkaar op. Gemeenten met de hoogste positieve score krijgen de meeste vluchtelingen. Gemeenten met een negatieve score worden geheel ontzien.
Het bewijs dat ook hoogleraren best dom kunnen zijn en doen. Enorm gevaarlijk en ongewenst wat hij stelt. Iets dat een meerderheid van een land niet wil, ga je gewoon niet door de strot duwen. Het probleem begint 1 laag hoger: de EU. Maar ik denk dat meneer de hoogleraart D66, CDA, PVDA of VVD stemt. Tja, dan houdt alle redelijkheid op. Laten dat nu net de partijen zijn die alles wel verkloten/slopen/verkwanselen wat in honderden jaren is opgebouwd. Minder minder minder.
squadra
Een stel leeghoofden die een robbertje vechten met de ME, heel erg hard schreeuwen in een voor andere Nederlanders onverstaanbaar dialect, auto's van wethouders vernielen. Dat noemt u een volksopstand? Het is een opstand van kut volk.
een stem op de PVV is gewoon NEE
Alles overhevelen naar lokaal (vooral de lasten) en centraal beslissen: natte droom van de Rijksoverheid.
Je hebt hoogleraren en hoog-leraren. Die laatste zijn zo hoog dat ze in hogere sferen bivakkeren. Zoiets als hoogopgeleid. Dus ergens op een alpentop of het Himalaya gebergte in een schooltje of klooster opgeleid.
Als berggeiten hoeder of sneeuwruimer.
Allemaal erg interessant.
Goed, dan de bijstand ook weer terug naar landelijk om gemeentelijke willekeur te voorkomen.
@mason1753 | 29-12-15 | 13:19
zo lang je aan de EU vast zit lost dat helemaal niets op, helemaal niets:
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
"Je moet met omwonenden zo goed en zorgvuldig mogelijk praten. Maar het is inderdaad beter om dat ná de beslissing te doen. Het moet duidelijk zijn: het komt er...)".
Beste mensen, zo gaat het al een tijdje. Vandaar dat er regelmatig volksopstanden ontstaan. En die mensen die rechtmatig dwars gaan liggen worden vervolgens weggezet als schuim van de richel.
Feitelijk zijn lui als Boogers misdadigers. Zij plegen een misdrijf tegen de menselijkheid. In dit geval wreedheid tegen een bevolkingsgroep.
Ga daar maar eens over nadenken.
Prima. Burgeroorlog dan maar? Liever de dood dan een dictatuur.
Wat voegt Hoogleraar 'innovatie en regionaal bestuur' Marcel Boogers toe aan de Nederlandse samenleving? Volgens mij weinig, maar een hoogleraar trekt toch gauw 7000,-/maand belastinggeld naar zich toe.
Die man moet direct zijn leerstoel inleveren, wat een stuk verdriet. Met zulke mensen een het roer vaart het schip direct op de klippen af.
www.utwente.nl/bms/pa/staff/boogers/
"He studied Political Science at Radboud University Nijmegen"
Dat zegt alweer genoeg.
@M.H.Roberts | 29-12-15 | 12:21
Het is in het algemeen belang dat de hele asiel- en migratie-industrie ontmanteld wordt. Dit zijn geen NIMBY-acties omdat het niet erom gaat dat we iets niet in onze achtertuin willen wat wel elders graag willen zien; dit is het begin van verzet.
Bereid je maar voor. #BringDownTheSixties
@eerstneukendanpraten | 29-12-15 | 12:56
Hahahaha! Moest even drie keer goed lezen. Eerste keer las ik uitpijpt. Mooie woordspeling.
Het beste is om met de rest van nederland. Noord en zuid holland gewoon af te stoten. Dat is het allerbeste. Wij hebben hier toch alle grondstoffen. Wij hebben het gas een klein beetje olie. Wij hebben de boeren voor ons voedsel. Wij hebben holland niet nodig. Zij hebben ons nodig en dat zouden we hen eens duidelijk moeten laten voelen. Die hollanders doen toch alleen maar neerbuigend over de rest van nederland. En het enige wat ze kunnen is het platteland lastig vallen met regels en belastingen. Ik zeg afstoten die bende.
@Mark_D_NL | 29-12-15 | 12:36
Dat bewijs staat er nog steeds. Via google kan ik het ook allemaal vinden. En die muppets maken nog kopie's (cache) ook.
Off Topic: Ik heb nu al voor de derde keer deze melding gekregen: "Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, root@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log."
Wat Da FuQ!
Wát een gezapige illusie om te denken dat dit soort beslissingen beter van regionaal naar centraal niveau gebracht moeten worden.
De kloof tussen overheid en inwoners van de betreffende gemeente nóg groter maken en dan geloven dat misstanden, die overigens ook veroorzaakt werden door plaatselijke bewoners van de gemeenten zelf vanuit pure machteloosheid en frustratie, zoals Oranje, /steenbergen en Geldermalsen uit zullen blijven (not!).
En deze man is hoogleraar? Prima, dan beschouw IK dat hoogleraarschap gelijk anderen MIJ als de president van Amerika beschouwen.
@Parel van het Zuiden | 29-12-15 | 12:36
"En wat mij betreft jagen we fascisten zoals u er direct achteraan. Want hoe je ook in deze discussie staat. Mensen die democratie en rechtstaat opzij willen zetten om hun meninkjes door te drukken moeten we hier niet willen. We hoeven slechts zeventig jaar terug in de tijd te kijken om te zien wat zulks volk kan aanrichten."
Amen! Hopelijk gaat die halve hersencel van die muppet aan de slag nu. Ben helaas somber dus verjagen inderdaad.
Wát een gezapige illusie om te denken dat dit soort beslissingen beter van regionaal naar centraal niveau gebracht moeten worden.
De kloof tussen overheid en inwoners van de betreffende gemeente nóg groter maken en dan geloven dat misstanden, die overigens ook veroorzaakt werden door plaatselijke bewoners van de gemeenten zelf vanuit pure machteloosheid en frustratie, zoals Oranje, /steenbergen en Geldermalsen.
En deze man is hoogleraar? Prima, dan beschouw IK dat hoogleraarschap gelijk anderen MIJ als de president van Amerika beschouwen.
@Terence Hill | 29-12-15 | 12:59
Foptitels en fopfuncties horen bij een dictatuur of aristocratie. Ze voldoen slechts aan het archetype. Te completeren met juryprijzen, regalia, oorkondes, en lintjes. Je moet wel "prestaties" veinzen anders gaat het plebs morren. Die moeten immers wel presteren voor hun bestaansnoden.
.
Gaat meestal door tot een revolutie of desintegratie van het door hen bestierde rijk. Persoonlijk zou ik proactief willen zijn en een revolutie zien, maar het Nederlandse volk lijkt tot nu toe content met afwachten tot de desintegratie...
@Tux1337 | 29-12-15 | 13:07
LOl! Ninja turtles uit de zandbak!
@Janloel7282 12:59: Ik ben het met de beste man en met jouw verhaal deels eensch: by NIMBY-gevoelige zaken moet je de NIMBYs uitsluiten. Dat geldt voor AZC's maar ook voor veel andere zaken. Neem die beslissingen maar op landelijk niveau. Vooral ook omdat we veel gemeentebesturen hebben zien beslissing op wat niet altijd even zuivere gronden zijn: de boekhouding op slinkse wijze zuiveren, bevriende ondernemers aan een mooie winteromzet helpen, of in het nog gunstigste geval het bevredigen van de eigen gutmensch-g-spot.
MAAR. De centrale overheid moet dan wel zeer zorgvuldig te werk gaan, bij het plaatselijke bestuur te rade gaan (en niet pas achteraf), er alles aan doen om de gevolgen voor de plaatselijke bevolking te beperken, en ruimhartig met eventuele schadegevallen om te gaan. En rond die zaken heb ik dus NUL vertrouwen in de overheid. Wegens resultaten uit het verleden.
Oeps, een lettertje verschil: www.imdb.com/title/tt0082094/ Toeval?
Oh, dit verbaast me niks. Het is een logische voortzetting en feitelijke formalisering van het beleid wat al die tijd al gevoerd is: "Laten we een beschaafd debat houden op een 'inspraakavond' en daarna gewoon doen wat we eigenlijk al besloten hadden". Dit is exact het beleid, wat de rellen in Geldermalsen veroorzaakt heeft. Let wel, wat staat de burger nog open aan mogelijkheden om dit te voorkomen? Nog harder en illegaler verzet. Wat de overheid daarna via de "media" nog kan verketteren om nog harder te kunnen en mogen ingrijpen. Welkom in de DDR!
Ik hoop dat meneer Boogers binnenkort een AZC, een spoorlijn en een rijtje windmolens naast zijn huis krijgt.
Wie wind zaait zal storm oogsten.
Slap geleuter, want het moet veel drastischer: één Europa, één Europees volk, één Europese Leider! Go Zimmerfranz, go!
Tjongjonge, wat is de Nederlandse wetenschap diep gezonken.
Wat een grap, hoogleraar 'regionaal bestuur'.. Jaja.
Muggenmepper | 29-12-15 |
Ach, we zijn inmiddels meester in het creëren van foptitels en fopfuncties. Zo herinner ik mij bijvoorbeeld nog dat voormalig parlementariër Mirjam Sterk (CDA) nadat zij de kamer verliet via de baantjescarrousel 'Ambassadeur Jeugdwerkloosheid' werd.
.
Treurig maar waar. Het wachten is op de eerste hoogleraar Reaguurkunde. Misschien iets voor Kaas de Vies...
Janloel7282 | 29-12-15 | 12:19
We hadden ze überhaupt niet moeten toelaten. Dus daar begint jouw fout al.
Mark_D_NL | 29-12-15 | 12:25
Haha, in dit geval ben jij naief, ze zijn er al. Hoe lager het niveau waarop beslissingen genomen moeten worden, hoe langer het duurt en hoe slechter de besluitvorming. Oplossingen voor de mensen die hier al zijn, zijn NIET: zeggen dat we ze niet binnen hadden moeten laten, zeggen dat ze niet welkom zijn, zeggen dat de grenzen dicht moeten. Klopt allemaal wel, maar zijn geen oplossingen voor die groep mensen die er al is. Heel veel hadden terug gestuurd moeten worden volgens mij, maar daar wil kennelijk niemand zijn handen aan branden.
@normanius | 29-12-15 | 12:53
Liefst dat stuk ja! Zal hun leren!
Mark_D_NL | 29-12-15 | 12:28
Maar zijn vrouw, die alle comments uittijpt, is nog véél erger.
@ Vageling | 29-12-15 | 12:46
U bedoelt dat stuk waar ook die werkschuwe, uitgerangeerde dan wel totaal talentloze ku*ch*nstenaars hun stekkie hebben?
Hij heeft zeker gekeken naar de Zweedse politieke thriller Blue Eyes in welk land sneaky geprobeerd werd de grondwet te wijzigen opdat gemeenten niets meer te zeggen zouden krijgen over dit soort zaken. Alles wat je in die serie ziet wordt straks gemeengoed in Nederland. We lopen alleen nog wat achter. De tamelijk brave geweldloze patriottenpartij van Wilders zal overvleugeld worden door de NeoNazi's die het over een andere boeg gaan gooien. Mark my words.
Als wij uniforme aanstellingsnormen zouden hebben voor het bekleden van leerstoelen aan onze universiteiten - en die universiteiten niet zélf zouden mogen beslissen wie zij een leerstoel laten bekleden -
-
Zou Marcel Boogers dan ooit hoogleraar (aan Twente) zijn geworden?
10 jaar geleden was er een andere hoogleraar die voorstelde om ontkenners van de opwarming van de aarde op te pakken en te veroordelen wegens holocaust op de toekomstige generaties. Allemaal linkse jongens waaruit blijkt dat socialisme zwaar hersenletsel veroorzaakt
Niet vreemd, gezien het feit dat mensen op Universiteiten vuistdiep in de georganiseerde immigratie zitten:
www.youtube.com/watch?v=QNx5SCmUYF4
Met de windmolens doen ze het ook zo. Daar zijn de gemeentes ook al zo blij mee. Voorzie alleen maar Geldermalsen++ scenario's als ze dat gaan doen.
'Gelijk verdeeld' betekent in de praktijk 'afgewenteld op het platteland en zo ver mogelijk uit de buurt van de Randstad'.
@kweethetooknietbeter | 29-12-15 | 12:40
Wensdenken. Overheid gaat juist uitbreiden. Krijgen wij wethouders van innovatie en regionaal bestuur. Helpt elkaar allemaal aan posities (geld). Besturen is iets wat zij alleen met hun bankrekening doen. Meer begrijpen zij niet.
Dit is gewoon voorsorteren op de EU Federatie. Dan 'regelen we dat' allemaal vanuit Brussel eventjes.
de nieuwe fascisten
je ziet ze dagelijks
in het journaal
of aan de tafel bij pauw
bij de wereld draait door
en die flauwe de leeuw
hun uniform mist
maar dat komt vast gauw
zo'n bruine met bies
in het rood zonder het wit en blauw
Gestudeerd hebben is wat anders dan wijsheid!
@Beeld fapper | 29-12-15 | 12:26
Lekker genaaid dus door het COA...
--
En wat merk jij van die 3000 illegale immigranten. Is er al overlast?
Mark_D_NL | 29-12-15 | 12:30
Buiten de vechtpartijen en aanrandingen om (die trouwens op professionele wijze buiten de media worden gehouden)
hoef je alleen maar een praatje te maken met de lokale middenstand om een helder beeld te krijgen van de daadwerkelijke overlast waar deze ondernemers dagelijks mee te maken krijgen.
Door al die nep-Nederlanders (anti pieten, anti-ons en andere islammensen) komen wij in een numeriek penibele positie terecht en dat is niet handig aangezien we in een democratie leven waar dus de meeste stemmen gelden.
Je gaat hier straks krijgen wat in de VS ook al is, namelijk dat de conservatieven ook bv de latino's moeten paaien.
Je ziet nu al dat de nep Nederlanders veel minder om ons land geven, dan mensen als ik. Zo'n Jesse Klaver is maar kwart Nederlander geloof ik (kwart Indo en Half Marokkaan) en je ziet dat hij helemaal niks geeft om het feit dat Nederland onder de voet gelopen wordt door mede nep Nederlanders.
Dat is ook niet zo gek, want als ik allochtoon zou zijn, zou ik ook willen dat er nog meer bij zouden komen, dat zou mijn positie versterken en ik zou toch niet zo veel voor het land voelen waarin ik zou wonen in vergelijking tot het land waar ik zou horen en mijn roots (en die van mijn familie) zouden liggen.
Mediaprof. Helaas wordt van wetenschappers tegenwoordig verwacht dat ze ook in de media zichtbaar zijn. Dan krijg je dus dit. Ask for garbage, get garbage.
@normanius | 29-12-15 | 12:42
Hummm... Laat Sloterdijk maar staan. Erachter verderop is toch een soort industriegebied in niemandsland? Lekker open en veel woei. Windmolens enzo. Wat een integratie. Pleur het daar maar neer. Bouw er een hek om. Iedereen blij.
@bijna_raak | 29-12-15 | 12:34
Linkse rukkers hier pamperen hun dood. Worden hun maatjes heel erg rijk van voor het geld wat zij opstrijken aan de 'verhuur' van grote gebouwen. En betrokken dat zij zijn! EN de linkse naïeve lopen er allemaal Méh achteraan. Te dom om in te zien dat de opperschaapjes hun zakken aan het vullen zijn. Maar het voelt zo goed hè? Beetje dat hypocriete moralisme. En zielig dat die asieleiserts zijn! Leven godverdomme in een soort hotel. Maar wel in de buitenwijken natuurlijk. Ermee in aanraking komen is teveel eisen. Geld opstrijken oke, maar wel op afstand. Dus doe maar niet 40K asieleiserts. Gemeente rukkers raken geld kwijt, kunnen niet begroten en dan zullen de eerste no-go zone's een feit in Nederland worden. Doe maar niet.
@ bijna_raak | 29-12-15 | 12:34
Al roepen ze het nog zo hard, de last zal nooit gelijk kunnen worden verdeeld.
.
Om in uw voorbeeld mee te gaan zou Amsterdam bijkans half Sloterdijk met de grond gelijk moeten maken om voldoende ruimte voor 40k vluchtelingen te creëren.
Daar het in Den Haag een slangenkuil is, kan het beter van het Brusselse gedicteerd worden. Maar daar is men nog al besluiteloos, vooral door het aantal landen dat meebeslist en veelal verschillende ideeën hebben. Dus kunnen we het het allerbeste overlaten aan de USA. Die hebben immers al jaren ervaring met het regeren over of verschillende landen. Daar kunnen die paar landjes van Europa ook nog wel bij. En dan wordt heel Nederland bestuurd door 1 burgemeester met aantal wethouders. Alle andere overheidslagen kunnen opgeheven worden.
Niks bijzonders. Gewoon het verder uitrollen van de New World Order.
En wie als eerste 'alu-hoedje' roept, ach ja, die weet gewoon niet beter.
Volgens Boogers moet het regionale bestuur afgezwakt worden tot een soort nazorgclubje van de almachtige Overheid in Den Haag.
Maar dat is toch allang het geval met Nederland:
afgezwakt tot een soort nazorgclubje van de almachtige Overheid in Brussel..!.
@Mark_D_NL | 29-12-15 | 12:36
Dat zou goed kunnen, dat had ik ook al als optie overwogen. Het is misschien ook wel beter zo.
Tuurlijk, hij heeft gelijk. We hebben iets van een dictatuur nodig. Gaat hier helemaal naar de kloten...
Hoe kunnen die low level wethoudertjes en burgemeestertjes ons land nu leiden. Belachelijk om alle keuzes, zorg etc maar op laagste niveau te laten bepalen. Kunnen ze niet...
@M.H.Roberts | 29-12-15 | 12:21
De term NIMBY is ooit in het leven geroepen om een groep mensen te benoemen die verbeteringen van algemeen nut tegenhielden met al enige argument de eigen belangen.
.
De gelukszoekersstroom is geen verbetering van algemeen nut maar een aanslag op onze samenleving, onze voorzieningen, en onze veiligheid. Verergt doordat we nu al grote financiele en woningtekorten hebben. Een aantoonbare verslechtering van het land dus, en een gevaar voor de toekomstige welvaart, vrede, en veiligheid van iedere Nederlander.
.
NIMBY is dus niet van toepassing op deze situatie. NIMC is het juiste acroniem. Not. In. My. Country.
.
En wat mij betreft jagen we fascisten zoals u er direct achteraan. Want hoe je ook in deze discussie staat. Mensen die democratie en rechtstaat opzij willen zetten om hun meninkjes door te drukken moeten we hier niet willen. We hoeven slechts zeventig jaar terug in de tijd te kijken om te zien wat zulks volk kan aanrichten.
.
Maar het tij is tegen u aan het keren. We gaan paria's van u en de uwen maken. Hoon, minachting, afkeer zullen u en de uwen ten deel gaan vallen. De hedendaagse vertrappers zullen vertrapt worden.
.
Ik wens u en uw fasces een buitengewoon slecht 2016 toe, opdat Nederland, al haar burgers en ingezetenen een goed 2016 zullen hebben.
.
"Ik heb er zin an."
@Dhr. de Wit | 29-12-15 | 12:35
De tool is niet voor niets offline . . . Dat is een mooie dbase vol met "bewijs".
@M.H.Roberts | 29-12-15 | 12:21
U dacht toch niet dat Rutte en entourage nieuwe buren accepteren. Staat het te schuimbekken met zijn AMVB kaart. Hypocrisie ten top met deze wereldvreemde vogels. Verdelen... Bekt lekker maar eigenlijk bedoelt hij pleur het overal behalve bij ons in de buurt.
Regel eerst die herverdeling en grensbewaking op Europees niveau, en handhaaf eens de huidige wet en regelgeving met betrekking op registratie en opvang in land van binnenkomst. Val ons daarna eens lastig met de regionale opvang in de achtertuin. De groetjens meneer de hooggeleerde prof.
De last wordt helemaal niet gelijk verdeeld.
Hoeveel worden er b.v. opgevangen in 020, en 070??
ook 5 x zoveel als de lokale bevolking, zoals in Oranje?
Er wordt onwaarschijnlijk dik verdiend aan deze asielzoekers, denk je eens in dat je die containerwoningen, de tenten, de bedden, de dekens en de latrines, alsmede de kleding en de catering mag verzorgen voor deze 60.000 vreemdelingen.
Dan loop je binnen een jaar fluitend met twee vingers in je neus binnen, dat je dat doet ten laste van de belastingbetaler zal je dan toch jeuken.Al die advocaten, artsen, vertalers, lereren, ze worden er poeprijk van.
En dat mag dan wat kosten.
'de last wordt gelijk verdeeld."
Oh ja, in relatie tot Geldermalsen zou Amsterdam dan 120.000 asielzoekers moeten opvangen.
Zo'n 100 keer zoveel als ze nu doen.
Ik stel het Museumplein voor, daar kan je er alvast 10.000 kwijt.
Wie tegen is, is een xenofobe racist.
@Mark_D_NL | 29-12-15 | 12:28
Gne he he ;)
Maar serieus: hoe meer GeenStijl aangevallen wordt, hoe meer GeenStijl het bij het rechte eind heeft. Zo gaat dat.
Er wordt beweerd dat wij in een beschaafd land wonen, maar daar begin ik steeds meer aan te twijfelen en ben serieus bevreesd dat men GeenStijl het zwijgen wil gaan opleggen. Immers, kopchoppende oliestaten en andere schurkenstaten waar Nederland "warme banden" mee heeft deinzen daar ook niet voor terug.
De uitspraak van de stiekeme fascist waar dit stuk over gaat bewijst dat al enigzins.
"De last wordt gelijk verdeeld" heb nog niet gehoord dat bij A'dam een centrum voor 40.000 gevestigd gaat worden, wat wel geflikt wordt bij Oranje en Geldermalsen. Zou helemaal prettig zijn als in de hooggeleerde heer zijn wijkje een AZC gevestigd wordt of geeft hij als lichtend voorbeeld aan een vluchtelinggezin al kost en inwoning in de eigen woning.
Janloel7282 | 29-12-15 | 12:19
In Australië is nog genoeg ruimte, en lekker warm ook.
Marcel Boogers is totaal van de weg af, het in onbegrijpelijk dat dit soort types niet door hun werkgever worden teruggefloten.
Het grote probleem is het asielsysteem zelf; stop met het importeren en ga lokaal hulp organiseren. Niet westerlingen zullen ons systeem nooit volledig omarmen en de meeste westerlingen willen geen multi culti samenleving.
Hulp zolang het moet, alleen in de regio en terug zodra het kan.
Beste Vanleeuwen,
Ik heb je post scriptum verbeterd:
"hoe lang moet je nu bestuurskunde studeren voor dit soort ideeën die direct na lancering al total loss blijken?"
Vluchtelingen inkwartieren per decreet bij hoogleraren, dat zal ze leren.
@Beeld fapper | 29-12-15 | 12:26
Lekker genaaid dus door het COA...
--
En wat merk jij van die 3000 illegale immigranten. Is er al overlast?
Hoogleraar innovatie en regionaal bestuur?! Weer zo'n fopwetenschapper. Wat is het toch met links en fopwetenschappen? Zolang het maar goed voelt ofzo? Nee, hoogleraar democratie haat en dictatuur is hij, achterlijke muppet dat het is. En pers dat onderzoek maar ergens waar het zonlicht niet bijkomt Marceltje. 'Hoogleraar' Vageling van oorzaak en gevolg (ja ik kan mijzelf ook wel de hemel in prijzen hoor om niets, is niks bijzonders aan Marcel) stelt dat juist dit soort dictatoriale tactieken juist uitlokt wat men er mee denkt te voorkomen. En vooral liefst op dezelfde dag in tien steden want dan is het effect maximaal. Geef inbrekers en rovers meteen een flyertje welke dag want alle popo staat protesterende burgers het ziekenhuis in te rammen. Dus roofse! Voel mij eigenlijk wel in mijn rol als fopwetenschapper. Foute boel.
@Dhr. de Wit | 29-12-15 | 12:24
Dat is al begonnen. Vooral jij, Heer de Wit, jij bent de ergste! ;-)
het COA wil grote opvangplekken want dat kost (ons) minder geld, iedereen wil inspraak want niemand wil een AZC. Maar waar laten we ze nou?
Janloel7282 | 29-12-15 | 12:19
.
Ach wat is het COA toch begaan met de belastingbetaler. Laat mij niet lachen! Er gaan vele miljarden om in de asiel INDUSTRIE.!
Ons land is vol, geen asieleiser er meer bij. Grenzen dicht en eerst schiften, dan kan 3/4 terug omdat die niet uit een oorlogsgebied komt.
Waarom lees ik NERGENS dat er "vluchtelingen" worden teruggestuurd?! Nee iedereen wordt binnen gelaten en in een AZC geplaatst.
We kunnen NIET de hele wereld in dit propvolle landje opnemen!
"hoezo de last wordt gelijk verdeeld", ik woon in Budel(9000 inwoners) en wij hebben hier in een straal van 10 kilometer al 3 azc met een totaal aantal inwoners van 3000. In Budel alleen zitten er al 1700 terwijl er maximaal 1200 zouden komen voor een periode van 2 jaar(deze verloopt in mei 2016) mede hierom hebben de inwoners het geaccepteerd. Maar nu heeft het coa het plan om er een permanente opvang van te maken, De twee andere azc zullen dan binnen een paar jaar sluiten en je kunt wel raden waar deze mensen dan geplaatst worden. www.google.nl/url?sa=i&rct=j&...
@Janloel7282 | 29-12-15 | 12:19
We hadden ze überhaupt niet moeten toelaten. Dus daar begint jouw fout al. Wij hebben geen enkele verplichting om deze mensen op te vangen. ook niet omdat 80% niet onder de noemer "oorlogs vluchteling" valt. Dus grenzen dicht en doorsturen naar Duitsland. Merkel wil ze graag dus mag zij ze lekker gaan onderhouden.
--
We gaan ze NERGENS laten want het is niet mijn of jouw probleem meer. wanneer we de grenzen dicht gooien en ze niets meer beloven. Dan droogt het probleem vanzelf op.
--
Je moet niet meegaan in de Propaganda! Jij hebt ook al geaccepteerd dat "ze" toch wel komen. Jij gaat dus mee in de trucjes van de NL nep regering en die EU idioten. Goed blijven opletten!
De kwalificatie hoogleraar is veel te hoog ingeschat voor de meeste universitaire "top" wetenschappers. Kijk ook eens in de klimaathoek wat daar rondloopt en onzinnige voorspellingen doet.
Binnenkort begint men te "praten" over subversieve sites als GeenStijl, let maar op.
Er is slechts één land in Europa die het snapt:
www.youtube.com/watch?v=-kaSbr4SnWU&a...
.
En asielzoekers naar Groenland en de Faroer eilanden zenden is nog steeds een optie:
jyllands-posten.dk/debat/breve/article...
.
jyllands-posten.dk/indland/ECE7589728/...
.
Temperatuur thans gemiddeld resp: -16 en +3 graden
De Rijksoverheid heeft (met andere landen) vergeten buitengrenzen te handhaven. Zo lek als een mandje zijn ze. Laat ze dat eerst eens uitleggen- en er alsnog serieus eens werk van maken - voor de burgers te verplichten de gevolgen maar te dragen en overal azc's neer te plempen met enorme sociale,economische en culturele gevolgen vandien. Gevolgen waar ze nog nooit over nagedacht hebben.
Ook onder de fine fleur van de intelligentsia blijken de smerigste fascistentypes rond te lopen.
Groot gelijk! Net zoals men niet dient te onderhandelen met terroristen, dient dit ook zeker niet met NIMBY's te gebeuren. Zo moedig je het alleen maar aan.
pluskukel | 29-12-15 | 12:09
De helft van mijn familie woont al in hetzelfde dorp, zo ook de meeste vrienden. Sommigen wel jaren weggeweest, net als ik, maar komen bijna allemaal weer terug uiteindelijk. Handig ook om eventueel mijn ouders te kunnen verzorgen in de toekomst. Als ik je suggestie zo hoor denk ik dat ze wel over te halen zijn, ik ben voor iig. Het is me hier ook net wat te groot en veel te veel goed volk eigenlijk.
Eigenlijk zegt-ie dus dat de verhouding tussen lokaal bestuurder en burger zodanig verziekt is dat op lokaal niveau een democratisch proces niet meer mogelijk is, en dat het daarom dus maar van boven moet worden opgelegd. Om daar vervolgens aan toe te voegen dat van boven ook niet veel goeds kan komen omdat die bestuurders eveneens de boel verziekt hebben.... maar dat het gezien de tijdsdruk niet anders kan dan op deze verziekte manier.
@Osdorpertje | 29-12-15 | 12:16
Inderdaad, of dat het stempotlood ineens in zijn oog zit
Ja mensen, je kunt een tokkiehart natuurlijk proberen te verhullen met titels, nette kleertjes, het drinken van de juiste drankjes, en een trits ongelezen standaardwerken op de kitscheriger boekenplank. Uiteindelijk schijnt het dwars door de facade heen als je ze maar lang genoeg laat praten.
.
Je durft je kinderen toch haast niet meer naar een Nederlandse uniperversiteit te sturen...
Aangezien die asielzoekers er zijn en blijven komen, vind ik het logisch dat daarvoor een eerlijke verdeling in het land komt. Als iedereen nee zegt, zullen ze toch ergens opgevangen moeten worden. We vinden het allemaal logisch dat een gemeente met 200 inwoners geen 1500 asielzoekers krijgt, het COA wil grote opvangplekken want dat kost (ons) minder geld, iedereen wil inspraak want niemand wil een AZC. Maar waar laten we ze nou?
Fascisme is niet Rechts zoals ons door Links voorgehouden wordt. De partij van die akelige vent met snorretje was een nationlaa-SOCIALISME partij. Links dus. Fascisme ontstaat doordat Links denkt moraal beter te zijn (net als snorremans) en dat daarom alle democratie overboord mag worden gezet, dat dat pas echt democratisch is.
Hij bedoeld die overheid in Den Haag die zoveel mogelijk afstoot naar provincie/gemeente, waardoor de "lokale" belastingen enorm stijgen, de dienstverlening omgekeerd evenredig daalt en de "nationale" belasting gelijk blijft?
Mensen hier zullen nog schrikken hoe Marxistisch universitair docenten op dit moment zijn. In Tilburg zit het bv vol met 'nivelleren is een feest'-docenten, die zelf wel veel geld hebben, uiteraard.
Hoe creëer je een voedingsbodem voor een burgeroorlog? Nou zo. Idioot!
Juist. Gewoon lekker doordrukken en pleiten voor nog meer spanningen in de maatschappij. Hoe wereldvreemd ben je dan zeg? Heerlijk dit soort figuren die nog nooit een dag in een AZC hebben doorgebracht maar wel even willen vertellen hoe allemaal moet.
Pleur eens 1200 ontheemden naast de villa van deze prof. Eens kijken hoelang hij bij zijn standpunt blijft. Zal wel niet "passend" zijn.
"Dit drukken we er wel doorheen"
Als het op lokaal niveau niet lukt, dan maar landelijk.
En dan verbaasd zijn als op lokaal niveau het stempotlood wordt ingeruild voor een jerrycan met benzine.
Nee Marcel Boogers, dat komt er niet. Al is het het laatst wat ik tegenhoud.
Boogers kan in het rijtje met Timmerfrans met zijn uitspraak over dat diversiteit de toekomst is en dat landen als Hongarije er maar beter aan kunnen wennen. Ook dat is niet waar, het wordt alleen divers als je het toelaat. Iets met oorzaak en gevolg.
We zullen zien of de Boogers en Timmerfransen van deze wereld onze gebieden kapot kunnen maken. Die laatste moeten ze kaal scheren als ze gefaald hebben het vierde rijk op te richten, ow wacht dat zit al snor.
Het is dramatisch gesteld met de Nederlandse hoogleraar.
En dat is dan hoogleraar.. Dit gegeven is nog wel het meest bedroevend.
Bijna 2016, iemand al een idee wat we met de 100.000 asieleisers gaan doen als ze het tafeltennissen zat zijn? Wanneer gaan ze naar een veilig Islamitisch land? Wie gaan er wanneer terug naar veilige delen van Syrië? Wie is Hoofd Terugkeer bij het COA? Kon dat zo snel niet vinden op LinkedIn.
Wie wilde er nog meer de democratie afschaffen?
Alsof die gesprekken achteraf zo gezellig zullen worden.
MarcS | 29-12-15 | 12:05
Dat lijkt wel de juiste stelregel te zijn inderdaad, iedere discussie is inmiddels al jaren een lachertje met dergelijke hypocrisie.
Wat een grap, hoogleraar 'regionaal bestuur'.. Jaja.
Willem Hollander | 29-12-15 | 12:01
Eigenlijk zouden we met een stel welwillende reaguurders een mooi dorp moeten opkopen en ons daar moeten gaan vestigen. Er zal bier zijn, elke dag beachvolleybal voor vrouwen en geen moskeeën.
Hoogleraar dus... Wellicht is het handig om gelobotomeerden niet meer op zulke stoelen te zetten?
Doet zo af aan de positie en ons onderwijs in het algemeen.
.
Dat studenten zo'n figuur trouwens serieus nemen, hé. Die lach je toch recht in z'n lelijke fascistenharses uit wanneer je 'm passeert in de gang. Naar zijn college's ga je sowieso niet. Campusparia, zo'n titel zou wel mooi zijn.
.
Churchill hintte er al op. De antitokkies zullen de tokkies worden.. Of had ie 't nou over fascisten....
De UT wordt steeds linkser...
De socialisten hebben altijd veel ba'ath gehad bij de islam. Want de enige wijze om de islamitische fundamentalisten van het Midden Oosten in toom te houden was de linkse dictator. Ziedaar de vestiging van de socialistische heilstaat.
't Zal toch niet dat links Europa zo gewetenloos is om dat hier ook te proberen!?!
nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_Socia...
Prof. Boogaars, vergeet het maar. Uw visie gaat in tegen de EU doctrine die de natiestaat wil verzwakken en de regio's meer invloed wil geven. Dat weet u toch wel? Of bent u een vakidioot? De EU is de baas in NL, tenzij u 6 april 'nee' stemt.
Even doortrekken deze logica: Dit is een Europees probleem. Laat Brussel besluiten waar de AZC's komen door heel Europa. Zou de hoogleraar daar ook voor zijn?
Volgens velen hier is voor mensen uit de zandbak een dictatuur een goed idee. Dus ik zie het bezwaar niet.
Professoren gaan wel vaker buiten hun boekje. Sinds ongeveer 1970 zijn er meerdere professoren geweest,die het nodig vonden het recht richting Europa te duwen zodat je nu ziet dat er meerdere ex-rechtenstudenten een flink salaris in Brussel toucheren. Er is toen zo rond 1970 ook een uitvinding gedaan: het bestuursrecht. Marcel Boogers lijkt me ook wel een knutselaar.
@Willem Hollander | 29-12-15 | 12:01 -
Goed voor den Haag, slecht voor volk = moet van Brussel.
Slecht voor den Haag, goed voor volk = Wij zijn soeverein in onze beslissingen.
Je zou van een hoogleraar een genuanceerde mening mogen verwachten, maar zelfs dat is blijkbaar teveel gevraagd. Wat een imbiciel.
Geestig idee maar de man heeft te weinig inzicht in de NL'se samenleving en de sentimenten die daarin leven. Hoogleraar my ass, diploma gehaald bij Inholland?
"we spreiden de opvang uit over het hele land, de last wordt gelijk verdeeld." - Ah daarom krijgt een gemeente als Geldermalsen met 10.000 inwoners dus net zo veel asielzoekers te verwerken als Amsterdam met 800.000 inwoners. Dat bedoelt men dus met gelijk verdelen.
Zachte G. Oorbel.
Gewoon wieberen, willen we hier een keer EU-beleid volgen, hebben die corruptelingen er zelf gewoon weer lak aan natuurlijk. Stuitende corruptie is niet tegenop te vechten. Ik ga mijn hoop maar vestigen op autochtone enclaves denk ik. NL kan de rambam krijgen, eigen dorp eerst.
En Trouw zorgt er naar goed policor gebruik voor dat het gros van de negatieve reacties van de lezers hierop wordt tegengehouden.
Het idee van deze hoogleraar zal versneld leiden tot een revolutie. "Den Haag beslist", zal in plaatselijke gemeenschappen heel vaak niet geaccepteerd worden. Wordt er van hogerhand dan tóch doorgedrukt, dan zullen gebeurtenissen als recent in Geldermalsen zich herhalen. Maar misschien is het wel goed dat dit voorstel vóór de komende verkiezingen wordt geeffectueerd. Dan zal het ook aan de meest slaperige burgers duidelijk worden wat er staat te gebeuren. Al met al een gevaarlijke ontwikkeling, waarbij het steeds minder ondenkbaar wordt, dat de roep om een sterke leider zó grot gaat worden,dat een dictatoriaal bestuur mogelijk in beeld komt.
De zittende politici zouden zich dat eens moeten realiseren, ze spelen met vuur.
"Maar het is inderdaad beter om dat ná de beslissing te doen. Het moet duidelijk zijn: het komt er, we spreiden de opvang uit over het hele land, de last wordt gelijk verdeeld."
.
Het probleem is dat de lasten niet eerlijk worden verdeeld, op dat punt gaat het namelijk gruwelijk fout.
Het laatste deel van het stukje geeft ook precies aan waar het mis gaat met ons onderwijs en al die zogenaamd sociale wetenschappen. Ze weten niets, maar hebben wel overal de luidste stem, bepalen alles aan de hand van de onderbuik en ben je tegen ben je racist.
Als ze per 700 bewoners 1 gezin op een willekeurige plek huisvesten zou het kunnen om 100.000 asielzoekers kwijt te kunnen, maar het COA wil vanwege het geld veel bijelkaar zetten, dat is hun fout.
Wat ik overigens nog steeds niet snap is, waarom die burgemeester Miranda de Vries, en die wethouders van Geldermalsen nog steeds niet zijn opgepakt?
Hier was toch sprake van puur machtsmisbruik.
Als de ''relschoppers'' veroordeeld worden, dienen B&W zich ook te verantwoorden voor de rechter. Ik vind dit zo raar dat dit maar zo'n beetje lijkt dood te bloeden.
Wat een domme hoogleraar. Schier rijp voor een gesticht.
je suis bier | 29-12-15 | 11:55
Eensch! Maar als ze dan ook even direct vertellen hoeveel iedereen ieder jaar moet betalen voor deze asieleisers dan zijn de meeste mensen om.
Altijdgriep | 29-12-15 | 11:50
Jammer genoeg schijnt Groenland niet meer voor de volle 100% bij Denemarken te horen want daar is nog plek zat. Maar daar wil niemand heen terwijl ze wel naar het noorden van Zweden willen. Ik snap het niet. Oh wacht...
Ik heb nog maar zelden een hoogleraar gezien die geen onzin uitkraamde. Voor dit soort lariekoek hoef je niet te hebben doorgeleerd. Die malloot wil na 31-12 nog meer vuurwerk zien denk ik.
eerstneukendanpraten | 29-12-15 | 11:51
Als dat zo is, is het toch geen probleem om het aan de burgers te vragen middels een referendum. Als dan blijkt dat een ruime meerderheid er vrede mee heeft dat ons land naar de kloten gaat door deze gigantische aantallen vluchtelingen vind ik het goed (wat ik niet verwacht). Alleen pak ik dan wel mijn biezen.
Asielzoekers behoren asiel aan te vragen in het eerste schengenland wat zij betreden.
Hoeveel zijn er met rubberbootjes bij Katwijk geland?
0
Dus ze kunnen allemaal terug. Geheel volgens de regels.
Pleur hem effe lekker in de gracht.
De last wordt op de provincie afgeschoven, terwijl de randstedelingen het vaakst PvdA of D66 stemmen. Dat heeft dus helemaal niks met gelijk verdelen te maken. Werkt eerder een opstand in de hand.
En als er asfalt bij moet van de minister zijn dat de lui die vooraan staan om de veldmuizen te redden en het lokaal bestuur gebruiken om de dingen te dwarsbomen. Is de man niet toevallig 'bijzonder' hoogleraar, daar mankeert geestelijk wel vaker iets aan,
Ik heb meer vertrouwen in Marco Boogers van FC Dordrecht.
Hoogleraar...... wat voor een opleiding zou je daar voor moeten doen? Kan niet zoveel zijn als ik het stukje zo lees.
Hoogleraar, hoogmoed, hoogverraad.
je suis bier | 29-12-15 | 11:50
Volgens Samsom is dat 99% van de Nederlanders en volgens de 24/7 beveiligde 1%.
Toch is er een sluipend gif in de breinen van de sarakrosoiden zoals deze hoogleraar, Claudia de breij en Sanne Wallis de vries. Zo begint dus het fascisme in de praktijk. Een vervolgstap is dat er ook een verbod komt om nog te communiceren over azc' s. Wannee je het er mee oneens bent, dan ben je af. Dan mag je niet meer meedoen.
Meneer Boogers stemt niet heel toevallig VVD hè?
1 Europa, 1 opvangcentrum. Berg subsidie, dan meldt er vanzelf een land met een groot leegstaand stuk land om dat te organiseren.
Iedereen blij.
Top idee, maar dan moet eerst wel via een bindend referendum aan de burgers gevraagd worden of ze überhaupt wel vluchtelingen willen opnemen in Nederland.
REAGEER OOK