Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VARA Kroos: 'Vrijheid van meningsuiting moet dood'

sarakroosvijver.png VARA-cabaret. Ooit stond het ergens voor. Voor betrokkenheid, engagement en een stukje volksverheffing. En humor om te lachen natuurlijk. Well, no more. Vandaag moeten volk en burger bij voorkeur vooral HUN BEK HOUWE. Of het nou bij monde van vergankelijke DWDD-talentjes als de mentaal volstrekt failliete James "Ik leef liever in een liefdevolle leugen dan een haatzaaiende waarheid" Worthy is, of via Sanne "Als je niks aardigs kan zeggen over vluchtelingen, bemoei je er dan niet mee" Wallis de Vries, en nu weer via deze kwoot van collegaatje Kroos: de ruimdenkendheid is dood en begraven onder dogma's. Verstikt in de morele lafheid en de intellectuele cul-de-sacs van regressieve mediafuiken van de NPO tot in de Opzij, waar we bovenstaande bagger uitgeblendeld hebben, nota bene uit een lang doch lusteloos artikel over 'grappige vrouwen'. Kan iemand ff op het knopje van de lachband drukken, dan krijgt er misschien nog *iemand* de handjes op elkaar voor deze kwaadaardige onderbuikkramp van de vertegenwoordigers van het VARA-cabaret.

Reaguursels

Inloggen

@ mallekater | 29-12-15 | 08:40 (en anderen)
Als je kijkt naar een COA/vluchtelingenwerk etc of een Grienpies het maakt niet echt uit.
Het gaat met name om chaotische, neurotische etc typjes die het vooral hebben over hun grootste eigen gelijk. Onderbouwing is 0,0. Werkelijkheid en de feiten doen er niet toe. Extreem Linksch demonstreert dit keer op keer. Schoolvoorbeeld is natuurlijk de Partei voor de zielige diertjes. Als je de Volkertjes bezig ziet kun je het blinde fanatisme er met een laadschop af lepelen.

Als je aangeeft dat zaken wel eens iets anders en genuanceerder liggen dan krijg je een demonstratie van hun intolerantie en haat jegens elk willekeurig iemand die het waagt te beweren dat dingen iets anders kunnen liggen als hunnie beweren. Dan gaan gelijk de geschreeuwde scheldwoorden over de tafel. Elke discussie is bij voorbaat uitgesloten. Blind en doof voor een ander.
Wat mij ook opviel in dezen is dat men de gelukzoekers blijkbaar graag wil zien als onschuldige (en vooral zieluuggee) kleine kinderen die ze dan willen helpen (tegen wil en dank desnoods). Prachtige demonstratie hiervan met het "schaatsen met gelukzoekers" "Rutger on Ice krijgt ruzie met COA-vrouwtjes" www.dumpert.nl/mediabase/6704300/c5292... Verders hebben we nog iets als het "zwemmen met gelukzoekers" dat niet/wel/niet/wel door zou gaan na een artikel in het lokale reclameblaadje.

De Realiteit die men graag wil ontkennen is dat men woningnood, werkloosheid en gezien de statistieken van de laatste decennia vooral ook criminaliteit en onveiligheid importeert. Gerapporteerde directe kosten voor elke gelukzoeker die komt binnenvallen zijn een slordige 20.000 tot 30.000 euri's per stuk and couting. Bij de huidige lichting praten we al over een slordige 1.2 miljard euri's volgens de berichten die dus elk jaar weer bij elke lichting bekostigt moeten worden uit de algemene middelen van vadertje staat.
Met andere woorden; u mag bukken en dokken.

said_fred | 29-12-15 | 12:35

""Is het dan niet ONS land en zijn het niet ONZE grenzen?
Niet ONZE normen, waarden en wetten?""
@ mallekater | 29-12-15 | 08:36
Volgens Jesse Klaver (GL) is de wereld(lees: Nederland) van iedereen;
Dus bek houden en dokken.
Weet waarop u stemt

telelezer | 29-12-15 | 11:41

De Vara is toch dat clubje dat het christendom tot de bodem heeft afgefikt in de jaren 70 & 80?
Om fuqqing redenen die het nu geheel zouden legitimeren om de Islam zo aan te pakken. Maar nee hoor, die mensen zijn zielug volgens deze notoire racisten.

ReligionSucks | 29-12-15 | 11:38

Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor nationalistische meningen. Wel heeft iedereen volgens mij de plicht om zijn of haar mening te onderbouwen met harde feiten.

F Cobben | 29-12-15 | 10:07

Verder valt het op dat het juist die mensen zijn die het prima vinden dat anderen betalen voor HUN morele superioriteit....cadeautjes uitdelen van andermans centen is niet al te lastig.

mallekater | 29-12-15 | 08:40

Even een vraagje tussendoor:
Is het dan niet ONS land en zijn het niet ONZE grenzen?
Niet ONZE normen, waarden en wetten??
hebben de VARA-coryfeeën zich al zonder enige weerstand overgegeven aan de mensen van buiten de pieren?
Ik heb het nu niet uitsluitend over moslims, maar over allen die, als vliegen op de suikerpot aangetrokken door het door ONS gefinancierde sociale stelsel menen hier een comfortabele toekomst te vinden?
Want wie denkt dat het bij deze instroom blijft heeft het mis, dit gaat gewoon nog een fors aantal jaren door.

mallekater | 29-12-15 | 08:36

Vrijheid van meningsuiting is al lang weg in Nederland en Duitsland misschien nog wel wat erger. Mocht je het hier oneens zijn met de absurde koers van het land, dan kan je bedreigingen van links verwachten en zelfs je baan verliezen. Ook is er een begin van censuur op internet waar je "haat" boodschappen worden weggehaald, waarmee natuurlijk alleen de afkeer van islamieten bedoelt wordt en niet de openlijke joden, homo, vrouwen en alles haat van diezelfde groep..

In Nederland kan je nog enigszins vrij je mening kwijt op het net zoals hier, in Duitsland is dat ook al afgesloten. Daarbij worden bijna alle commentaar functies van websites gemod op een zeer linkse wijze waardoor je daar ook nauwelijks het woord islam of moslim in een negatieve wijze kan vinden.

Links is een gevaarlijke anti democratische stroming die heult met een fascistische godsdienst. De reden dat normaal gesproken feministische vrouwen op de bres springen voor islamitische mannen die een hekel aan diezelfde dames hebben, tart elke beschrijving.

Indien linkse mensen niet wakker worden, en dat ziet er gezien dit stukje niet echt in, wordt het tijd te verhuizen naar buiten Europa. Thailand is lekker rechts, en levensgevaarlijk in sommige opzichten, misschien is dat wat ?

GerMonster | 29-12-15 | 07:53

Wat een achterhaald artikel. De vrijheid van menings uiting bestaat toch allang niet meer? Ik kan toch niet een moskee in gaan of de straat oplopen en roepen "allah bestaat niet"(terwijl een moslim gewoon mag roepen ''Allah is groot", maar dat terzijde) Of een t shirt aantrekken met een grappige spotprent van mohammed. Of een film maken wat gaat over de onderdrukking van de vrouw in de islam? (Kwil liever niet afgeslacht worden zoals Theo van Gogh)

SpaceOddity | 29-12-15 | 02:09

Nee @BartNijman: Grenzen dicht helpt echt niet, de DDR heeft dat 28 jaar geprobeerd, maar dat is ook op niets uitgelopen!
Brulboei_61SB | 28-12-15 | 15:18
Deze vind ik altijd wel leuk. Laten we het eens omdraaien. Grenzen open helpt dus wel goed?
Het is hetzelfde als in een zinkend schip roepen, stop maar met hozen hoor, we zinken toch wel. Inderdaad, maar het kan wel vele malen sneller gaan. Dan nog het volgende: De wereld is enorm, wij wonen in een klein druk pokkelandje (excuse le mot), waarom moeten wij de hele wereld opvangen? Alles waar TE voor staat is niet goed behalve tevreden. Maar TE veel is nooit goed.

Maurice63 | 29-12-15 | 00:05

Democratie volgens Links is dat iedereen denkt en doet zoals zijzelf.

Patatter | 28-12-15 | 23:14

Het ware gezicht van extreem en utopisch links: desnoods maar een linkse dictatuur, want het volk is dom en is geneigd tot populisme. Dan maar geen democratie, is de boodschap van dit soort wereldvreemde figuren.

biutiful | 28-12-15 | 22:29

"Verstikt in de morele lafheid en de intellectuele cul-de-sacs van regressieve mediafuiken van de NPO tot in de Opzij, ...".
Nou, nou, wel vol op het orgel hoor. Mij ietsje te di aangezet :-)

xspalm | 28-12-15 | 20:18

@pejoar | 28-12-15 | 16:03
Doen ze nog steeds zolang het over hun EIGEN rechten gaat, voor moslims geldt "Iesj koeltoer"

Vandenpotgepleurd | 28-12-15 | 20:01

@DearMud | 28-12-15 | 19:15
Ik ga met je visie mee, maar ik heb aanmerkingen op een taalkundige kwestie.
Ik sta aan de kant van de pragmatisten en niet aan die van de 'utopie-nastrevers', de 'politiek-correcten'. Dit komt omdat ik een heel ander utopie heb dan die politiek-correkten, niet omdat ik zo pragmatisch ben dat ik geen idealen en utopie heb.
Ik geloof ook in de maakbaarheid van de samenleving, maar deze bewoordingen zijn gekaapt door politiek-correcten. Maar ik geloof wel degelijk in de maakbaarheid van de samenleving, bijvoorbeeld door cultuurdragers zoveel mogelijk in het land van herkomst te laten wonen.

pluk-87 | 28-12-15 | 19:56

Je mag ook alles zingen in dit land, maar dat hoeft ook niet met terugkerende refreinen als . "Jij bent welkom, welkom in 'ons land'."

dugo | 28-12-15 | 19:53

Zit Sarah verlegen om subjecten/groepen om tegenaan te kunnen schoppen?

Religie daar wil ze het niet over hebben, want ze is bang dat ze dan iemand beledigt en dat wil ze niet niet over hebben "Omdat je er altijd iemand pijn mee doet en ik het gemakkelijk vind, net als grappen over ras, vrouwen of homo's."

Maar de oude vertrouwde PVV en de KLM. Die mag je afzeiken tot op het bot?
twitter.com/KroosSara/status/68031322...

Paljas | 28-12-15 | 19:19

Goh, wat een berg reacties weer, en dat om iemand die Kroos heet (geen idee wie het is). Wel hulde aan Parel van het Zuiden, ik las weer lezenswaardige bijdragen.
Het is lang geleden dat er zulk een polarisatie in het Westen is geweest. Want vergeet nooit, wat hier gebeurt, gebeurt over de grens ook, in alle landen van West Europa en de VS. Overal dezelfde tegenstelling tussen 'goed links' en 'kwaadaardig rechts'. Want zo simpel wordt de niet-bestaande discussie gevoerd. Niet-bestaand, omdat zoals vele reaguurders terecht opmerken, zodra je een andere mening hebt dan het geijkte, politiek correcte, dan ben je een ketter, een zondaar, en slingert men vanalles naar je hoofd om je de mond te snoeren. Eenzelfde constatering die beter verwoord is door 'parel van het zuiden'.
Deze discussie gaan we nooit uitkomen. Het betreft hier een conflict tussen twee volledig verschillende wereldvisies. Het ene is een utopische visie, gebaseerd op hoe men graag de wereld zou zien, de ander is een pragmatischer visie, gebaseerd op hoe de wereld nu eenmaal is. De eerste gelooft heilig dat de wereld te veranderen is, de ander heeft die illusies niet.
Wat gebeurt er nu? De illusie van de maakbaarheid is aan het verkruimelen en de discipelen beginnen nu te wanhopen, men begint nu agressiever te worden jegens de 'vijand'. Koste wat kost zal de utopie verdedigd worden, men zal de toevlucht nemen tot repressieve maatregelen om criticasters de mond te snoeren. Op rechtse blogs als Geenstijl verschijnen ineens adepten van joop.nl met de bedoeling mensen terug in hun hok te duwen. De propagandacampagne in de media gaat ook in een stroomversnelling: zo wordt een moskeebrand op Corsica breed uitgemeten (niet de hinderlaag op brandweerlieden die het uitlokte) en worden filmpjes over vluchtelingen zoveel mogelijk van het net gehaald. Als dat vervolgens allemaal niets gaat uithalen, zal het opvragen van IP adressen beginnen en de huisbezoekjes van oom agent. Niet-welgevallige meningen zullen zwaar beboet worden en Europa wordt één groot DDR.
Fantasie? Misschien, maar we hebben al eens eerder een periode gehad van polarisatie en demonisering, en toen was Pim Fortuyn het slachtoffer.
Al dat gezanik over nazi's en bruinhemden ten spijt: de nazi's waren ook socialisten.

DearMud | 28-12-15 | 19:15

tja, wie had er iets anders verwacht van deze dame, die exact dezelfde circuitjes frequenteert als zo'n Sanne Walvis. Al zouden ze iets anders willen denken, ze moeten wel. Hun carriere en hun hele sociale leven hangt er van af. Schrale troost. Die groep slinkt. Ik hoor tenminste alleen nog maar diepe minachting over dit tenenkrommende onnozele narrative en de bijbehorende programma's op de publieke omroep. Ook van mensen die dat vroeger zeker niet vonden. Tijd om de NPO op te heffen.

superjan | 28-12-15 | 19:10

Gunst, wat geinig. Dit was voor mij ook het jaar waarin ik het geloof in de democratie definitief verloor. Maar dan precies vanwege het omgekeerde. Waarom doen onze gekozen politici NIETS aan de massale influx? Terwijl keer op keer uit polls blijkt dat de overgrote meerderheid paal en perk wil stellen.

Gen. Maximus | 28-12-15 | 18:48

Niet verder mee bemoeien.
Alles wat linx is, is momenteel zelfmoord aan het plegen.
Het hondedrol-effect.
Spoelt vanzelf weg wanneer je je er niet teveel over opwindt.
En dat maakt blij.

pennestront | 28-12-15 | 18:43

Dit relaas, wat ik beschouw als gelul van een dronken aardbei doordrenkt met een weg-met-ons mentaliteit, insinueert als het ware dat er volgens onze traditie 'een piemel moet' in Nederland als entiteit met alle authentieke culturele verworvenheden.

HypoPseudo | 28-12-15 | 18:31

Dergelijke cabaretiers boffen maar dat het Provo-activisme met pensioen is, anders zouden ze met fruit van gisteren vereerd worden: "Op 9 oktober 1969 werpen [Provo's] tomaten naar het podium. De werpers uiten hiermee hun kritiek op de voorstelling en het gebrek aan engagement":)

ben kokhals | 28-12-15 | 18:23

Mevrouw gaat head first van het eerste de beste flatgebouw af, als de islam het hier voor het zeggen krijgt, dus het lijkt me slimmer om juist tegengas te geven.
Maar nee, mevrouw wil andere mensen de vvm verbieden!
wat een domme bitch!

Gerrit gordijnstok | 28-12-15 | 18:15

@Elessir | 28-12-15 | 17:53 "Wie is Kroos? En wie de neuk zijn Sanne Wallis de Vries en James Worthy?"
.
Regressief linkse sociopaten www.mcafee.cc/Bin/sb.html

ben kokhals | 28-12-15 | 18:07

Nog een uitspraak van Kroos: "Dit land is niet van ons. Landen bestaan niet, dat is gewoon een afspraak."
.
Er zijn honderdduizenden gestorven voor die afspraak. Anders had mevrouw Kroos nu Duits, Frans of Spaans gesproken. Gebrek aan respect deze uitspraak.

r@face | 28-12-15 | 17:57

Wie is Kroos? En wie de neuk zijn Sanne Wallis de Vries en James Worthy?

Elessir | 28-12-15 | 17:53

De Vara dat nu schijt op de arbeider. Het proletariaat, waar de hele linkse politiek en de Vara haar bestaansrecht aan te danken hebben, worden nu Tokkies genoemd. En moeten hun bek houden.
Die arbeiders die al sinds de jaren 70 geconfronteerd worden met de minder leuke kanten van de islamitische immigratie.

En ze hebben niet door wat voor een arrogante elitaire intolerante belastinggeld graaiende kliek ze geworden zijn.

Veritas Splendor | 28-12-15 | 17:44

Nou moet ik zeggen dat "grappige vrouwen" als een Kroos of vergelijkbare artikelen en hunnie uitspraken me minder boeien dan een hondendrol. Ligt voor een deel aan de totale aversie ende afkeer van "Amsterdams" en aanverwante wanproducten als een Kroos etc die meer het product lijken van een genetisch experiment dat gigantisch misging.
Dat "sociale" socialisten een sterke voorkeur ervoor hebben om een ieder die het waagt om een andere mening te hebben een verplichte vakantie te bieden in een Gulag, Arbeitslager etc. is inmiddels ook tamelijk bekend.

Met de Kerstdagen moest ik verplicht vrijwillig kijken naar een Freek de Jonge. Een drama zonder end. Zeker een keer of 5 begon ie over "Gaza". Hoe erg wil je het hebben.Het ging helemaal nergens over. Ik had liever een uur naar reclame gekeken of een documentaire over groeiend gras en de voortplanting van de regenworm.

said_fred | 28-12-15 | 17:44

VARA-cabaret er schijnt een markt voor te zijn, ik vind het kijkbuisverspilling, maar miljoenen mensen moeten blijkbaar lachen om die trieste uitingen.

lingo star | 28-12-15 | 17:44

Steek er nog een op, we zweven!

trenthopper | 28-12-15 | 17:35

@GingerTed | 28-12-15 | 17:27 "Marcia Luyten [liet zich] ontglippen wel iets te zien democratie te vervangen door een bestuur van intellectuelen"
.
Dan zal Marcia Luyten en stille bewonderaar zijn van Benito Mussolini. Deze militant linkse dictator had in de dertiger jaren een regering aangesteld van specialisten, een "technocratie".

ben kokhals | 28-12-15 | 17:35

@r@face | 28-12-15 | 17:17 "Nog een uitspraak van Kroos: "Dit land is niet van ons. Landen bestaan niet"
.
Cool. Dan kunnen we ook stoppen met belasting betalen:)

ben kokhals | 28-12-15 | 17:30

Gisteren bij Buitenhof in het interview van David van Reybrouck door Marcia Luyten liet die laatste elitaire dame zichzelf zelfs een paar maal onverhoeds, want tot haar zichtbare schrik, waarna ze zichzelf snel corrigeerde, door het af te kappen, ontglippen wel iets te zien democratie te vervangen door een bestuur van intellectuelen omdat het gewone volk niet voldoende inzichten heeft en de verkeerde vertegenwoordigers kiest. Zie voor het beste voorbeeld daarvan vanaf ±33 min 20 sec tot ± 34 min 40sec in de onderstaande Buitenhof-link. Van Reybrouck stelt op haar woorden meermalen dat het onjuist is burgers en partijen buitenspel te zetten maar mevr. Luyten zit op een geheel andere planeet. Zo was ze ook maar al te gretig met het vaststellen dat de Nederlanders, waarmee natuurlijk de blanken werden bedoeld, zo racistisch waren. Hoe dom ben je dan zelf niet in te zien dat een dergelijke negatieve stereotypering aan huidskleur zelf juist racisme is.
programma.vpro.nl/buitenhof/aflevering...

GingerTed | 28-12-15 | 17:27

@McMarx | 28-12-15 | 17:08
Je bedoelt dat de halve eeuw achter ons ligt waarin niet-politiek correcte mensen die tegenspraak boden of een andere mening hadden, door regressief links voor nazi werden uitgemaakt, ten einde is gekomen. Dit terwijl juist die linkse snoevers ideologisch verwant zijn aan de nazi's webcache.googleusercontent.com/search?... Dat zou mooi zijn. Grappig ook dat links ineens met de term "godwin" op de proppen kwamen toen de historische leugen van de marxistische historici doorgeprikt werd.

ben kokhals | 28-12-15 | 17:26

Is dit een quote van die VARA-koe met de hamster wangen? Die mag ik niet zo...

deEik | 28-12-15 | 17:25

Dat je als cabaretier geaccepteerd wil worden door wie dan ook is triest. Maar dat je de vara als platform nodig hebt is zielig

Das Sjaak | 28-12-15 | 17:25

@McMarx | 28-12-15 | 17:08
Doet me denken aan Spinoza, die snapte eeuwen terug al wat er belangrijk was aan dat je mag zeggen wat je wil. Ironisch dat nu op geografisch bijna dezelfde plek als waar Spinoza deze strijd voerde, een lesbienne door middel van haar vrijheid om haar uit te mogen spreken, deze verworvenheid weer wil inperken.

pluk-87 | 28-12-15 | 17:21

Zag trouwens die Wallis de Vries in dat gesprek bij Pauw weer uit die (stomme scheve) muil lullen. Hoorde haar even verkondigen dat die asielzoekers die bij haar moeder aanland kwamen in hun LEKgestoken bootjes helemaal doorweekt waren. Achgossie hoe komt dat nou?

dedwarsligger | 28-12-15 | 17:20

Waarom dit als nieuws brengen? Het is toch al decennia zo dat vrijheid van meningsuiting geldt zolang het in het links politiek correcte straatje past. Zo niet dan wordt je doodgezwegen, uitgemaakt voor populist, liggen de voorgedrukte aangifte formulieren klaar of wordt je vermoord.

Barani517 | 28-12-15 | 17:17

Nog een uitspraak van Kroos: "Dit land is niet van ons. Landen bestaan niet, dat is gewoon een afspraak. Wat ironisch is, de afspraak van grenzen maakt juist een grenzeloosheid in de mens wakker: dit is van ons, deze cultuur, dit land, deze ruimte. Als een hond die z’n tanden in een stuk vlees zet."
.
Hiermee zegt ze dat haar huis en auto niet van haar zijn. Dat is gewoon een afspraak. De afspraak van bezit maakt juist een grenzeloosheid in de mens wakker: dit is van mij. Als een teef die haar tanden in een stuk vlees zet.
.
Van haar is het een oproep aan de wereld om zich welkom te voelen in haar huis en haar auto naar eigen inzicht te gebruiken zonder je aan de afspraak van bezit te houden. Adres iemand? Ik weet nog een zwerver die onderdak zoekt.

r@face | 28-12-15 | 17:17

Prachtig, het is totale wanhoop die toeslaat bij de landverraders, de goedpraters en wegkijkers. Ze laten steeds meer van hun weerzinwekkende gedachtegoed zien.

Morgenhout | 28-12-15 | 17:15

Vrijheid van meningsuiting is zo ver van 2015 en daarvoor. Nu is er de vrijheid om voor Gutmensch of Facist uitgemaakt te worden of uit te maken - dat wel natuurlijk. Tijd voor een nieuw boek: vijftig tinten bruingroen.

Rest In Privacy | 28-12-15 | 17:08

Het is niet te geloven wat links en moreel verhevenen allemaal uitkramen. Om maar bij het Goedvolkje te horen en geregeld bij de DWDD's en Pauws aan te schuiven verloochenen ze alles waar progressief, heel vroeger, voor stond. Vrijheid van meningsuiting, kritisch op kerk en staat, het is allemaal niet meer.De rij van politiek-correcte eikels wordt onafzienbaar. Je mag het niet zeggen maar ik doe het toch: Kroos, neem eens een flinke dosis van die sterke hash uit NL en ga eens in een broekpak bij IS buurten. We horen later van je, vreselijk stom wijf! En die scheve bek van een Sanne Wallis, ik heb ook een scheve bek maar dat gaat bij mij nog over, wat een gelul dat als je niets positiefs te melden hebt dat je er dan niets meer over mag zeggen. Je snapt het gewoon niet maar links laat dit allemaal onweersproken, het gaat er daar allemaal in als Gods woord in een ouderling, of beter gezegd, als een Allah Akhbar in een moslim.

Ruud5 | 28-12-15 | 17:04

@jawor36 | 28-12-15 | 16:23 "... VVMU is een onvoorwaardelijk recht, vind ik, maar dat betekent niet dat ik altijd van de recht gebruik moet maken."
.
Dat moet je zelf weten. Maar na de culturele revolutie van '68 is de niet-politiek correcte mening in stijgende mate de mond gesnoerd door regressief links. Dit werd gedaan met ridiculisering, demonisering www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE beroepsverboden www.nujij.nl/algemeen/boycot-van-pvv-k... discriminatie www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/06/... tot en met terreuraanslag neon.pictura-hosting.nl/sfa/sfa_mrx_bl... en erger www.youtube.com/watch?v=DTbTqCKgXBU Die meningsvrijheid is voor velen niet veel vrijer dan de mensen in de DDR ooit genoten.
Hans Teeuwen verwoorde dat zo: "We moeten gewoon durven vaststellen dat we de echte vrijheid van meningsuiting kwijt zijn. Zoals filmers in dictaturen om de censor heen moesten werken, moeten wij nu creatieve manier verzinnen om toch te zeggen wat we belangrijk vinden zonder dat we worden doodgeschoten."
Linkse lieden beschouwen zichzelf kennelijk als een soort herrenvolk, en "de ander" als minderwaardige mensen. Die hebben dus niks geleerd van hun ideologische geschiedenis die vol is van misdaden tegen de menselijkheid.

ben kokhals | 28-12-15 | 17:01

@mirvink3478 | 28-12-15 | 16:34
Zeg, verpest jij de feestdagen lekker even voor een ander. Ik was nog in dromenland door te denken dat we toch minstens in de meerderheid zouden blijven ;-)

Maar simpele burgers als jij en ik zoiets al in kunnen zien, dan kun je op je vingers natellen dat de overheid dit jaren geleden al wist, en er bewust niets aan doet. Stelletje slappe dweilen als ze zijn, gebruiken ze dat als extra reden om maar zo snel mogelijk de EUSSR en TTIP door onze strot te prakken.

kanon0503 | 28-12-15 | 16:59

@Haatgenerator | 28-12-15 | 16:29

Pardon? U vindt een vergelijking met genocidale fanaten/massamoordenaars van dezelfde orde als de term gutmensch die vooral in het leven geroepen is om figuren die mensen vergelijken met genocidale fanaten/massamoordenaars in woord en tekst wat korter te beschrijven.
.
Contact de redactie maar voor mijn contactgegevens. Wij gaan even samen op nazi-kampentoer om u eens even te educeren over wat er met zulke termen geimpliceerd wordt. Kostenloos voor u. Ik verhef graag medeburgers uit het duister van onwetendheid en achtelijkheid.

Parel van het Zuiden | 28-12-15 | 16:54

@Capt. Iglo | 28-12-15 | 16:09

U lijkt nogal makkelijk te vergeten dat de discussietrand van rascist/xenofoob/fascist/nazi al decennia voor de oprichting van de PVV gemeengoed was in de Nederlandse politiek en media jegens alles wat kritiek durfde leveren op de heilige huisjes van de politiekcorrecte kerk.
.
Vanzelfsprekend bent u dat trouwens niet echt vergeten. U bent in elke draad slechts uit op het wegzetten van discussieopponenten als rascist/xenofoob/fascisf/nazi en probeert u PVV-er (wat dat in godsnaam ook moge zijn) synoniem te maken met die termen.
.
U, m'neer, bent de personificatie van de 3D-aanpak (dicteren, dwingen, en demoniseren) die het publieke debat al decennia teistert. Op zichzelf een invulling van de vrijheid van meningsuiting, moet u lekker zelf weten. Echter, ga dan niet zitten huilen als mensen die dat meer dan zat zijn, eenzelfde retoriek jegens u hanteren. Om maar eens met een gevleugelde uitspraak uit uw politiekcorrecte hoekje af te sluiten. U roept dat over u zelf af.
.
Oh enneh, veins nou astublieft geen wens tot open debat. Mensen zoals u hebben vanaf dag 1 gelukszoekerscrisis iedere criticaster weggezet onder bovengenoemde termen terwijl opvang wel of niet, tijdelijk wel of niet, allemaal gewoon politieke keuzes zijn waar je over kunt discussieren, en over van mening kunt verschillen. Mensen die zo insteken willen geen open debat, die willen hun mening opleggen en andersdenkenden monddood maken.
.
U ontstijgt op uw beste dag het nivo van een echte tokkie niet eens, laat staan op uw middelmatige en slechte dagen. Aangezien u duidelijk niet in staat bent om in een spiegel te kijken, zal ik het u maar voorhouden. U heeft ook nog eens erg veel slechte en matige dagen.
.
Echt capt Iglo nivo. Een dun krokant netjes uitziend laagje dat wanneer geopend een kern van goedkope massagefabriceerd afvalproduct blijkt te verbergen.
.
Ik ga er voorts vanuit dat u in een reactie gaat lopen janken over de laatste alinea en opzichtig de rest van mijn vrij mild geformuleerde analyse zal ontwijken.

Parel van het Zuiden | 28-12-15 | 16:43

Dit land gaat kapot aan het op een voetstuk plaatsen van zichzelf, en door de Linkse elite, benoemde 'intellectuelen'. Waarom in Godsnaam dit soort lieden een podium bieden om hun hersenscheten voor het voetlicht te brengen? Sanne Wallis, Dolf Jansen, Martijn Konings, Jan Jaap van der Wal en nu weer dit intellectuele misbaksel. Houdt het nou nooit op? Vrijheidsdenkers, oncompromisloze Vrijheidsdenkers is waar om geschreeuwd wordt nu. En dan moeten wij ons behelpen met een geestelijk onrendabele als Sara Kroos.
Code Rood is reeds ver overschreden.

RobberenRukkie | 28-12-15 | 16:41

De cabaret-mijnheer dacht: "Hoe kan ik Wilders erbij slepen en ervoor zorgen dat er vol minachting naar hem gekeken wordt?" De koe van de poster, dat was de oplossing. Knap zeg.

onnosel | 28-12-15 | 16:39

Tch. Democratie komt GoedVolkLinks even niet uit, dus democratie maar dood? Wat willen we dan? Socialistische plannings-staat zoals China met een totalitaire regering? De EU is al aan het mekkeren over wat Polen daarmee aan het uitspoken is...

GoedVolkLinks mekkert wel op Geertje (terecht, hij schiet te ver door maar wat heb je voor alternatief? VVD, PVDA, CDA en D66 allen onbetrouwbaar) maar vergeet daarbij dat MEER DAN EEN KWART van de stemgerechtigden op dit moment PVV zou stemmen. Je wilt dus een kwart van de Nederlandse kiezers monddood maken omdat hun mening je niet uit komt?! Makkelijker zou zijn om jezelf te muilkorven - PVDA staat op minder dan tien procent.

Kroos. Een belediging voor de Nederlandse democratie. Maar goed, hij is vrij zijn mening te uiten - NET ALS IEDEREEN!

Aetje | 28-12-15 | 16:37

Maar laten we eerlijk zijn, zo'n Sara Kroos. Het maakt toch niet uit wat zij roept net alsof iemand dat überhaupt serieus neemt. Een soort clickbait is het, een discussie proberen te ontlokken door raar te brabbelen, over grenzen en de VVMU in twee zinnen, het hele stukje raakt kan nog wal en is onsamenhangend. Elke krant met een gezonde dosis zelfrespect zou dit niet publiceren. Van Rossem moet niet teveel aandacht geven aan dergelijke figuren.

special-k | 28-12-15 | 16:37

@Driewerf Hoezee | 28-12-15 | 15:26

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, hoewel je dit wel af lijkt te kunnen doen met 'aanzicht van morele superioriteit'.

Oef!

DebraCadabra | 28-12-15 | 16:37

Sara Kroos is een Freek.

Tietmier | 28-12-15 | 16:35

@jawor36 | 28-12-15 | 16:23

Sja, helaas zijn de mensen die maar wat in het rond blaten, vaak niet degenen die de mentale vaardigheden bezitten om eens na te denken of ze wel goed hebben nagedacht over wat ze roepen. Maar er kleven nogal wat gevaren aan die zienswijze 'wellicht moet je soms iets niet willen roepen'.

Ten eerste, maar misschien ben ik daarin te wantrouwend, zie ik zo'n oproep als een eerste stap op een glijdende schaal van beperking van VVMU. Het begint met 'moet je wel alles willen zeggen?' en dan komt 'wellicht moet je dit niet zeggen' en voor je het weet is het 'dat mag je gewoon niet zeggen'.

Ten tweede mag je gewoon zeggen dat je vindt dat het debat vervuild raakt door dom en ongefundeerd geschreeuw. Dat gebeurt nl. overal: kijk eens naar een discussie over Israël vs. de Palestijnen en hoe de antisemitische en islamitische stormtroepen komen aansnellen met hun debiele jodenhaat en gebral over 'genocide tegen de Palestijnen'. Kroos mag ook prima zeggen dat ze PVV'ers domme en bange tokkies vindt. Maar zagen aan hun recht om deel te nemen aan de discussie, ook al is het met dom geblaat, is een stap in de verkeerde richting.

raskol | 28-12-15 | 16:35

@kanon0503 | 28-12-15 | 15:48
Je loopt achter. Op dit moment is al meer dan 50% van de bevolking van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag allochtoon.

Zie bijv:

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/2438346/2011/05/27/Meer-dan-helft-inwoners-Amsterdam-is-allochtoon.dhtml

http://www.omroepwest.nl/nieuws/1807527/Den-Haag-Meer-dan-50-allochtone-inwoners

http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/02/20/volgend-jaar-is-helft-allochtoon-1467853

Die trend zal de komende jaren doorgaan, over twintig jaar zijn autochtone Nederlanders sterk in de minderheid. Denk dan aan 25-40%. En da's nog op basis van achterhaalde informatie, omdat de huidige migratiestromen uit Syrie, Afghanistan, Pakistan, Irak, Iran, Eritrea, etc daarin niet zijn meegenomen. Alleen volgend jaar al worden nog een extra 250.000 "vluchtelingen" verwacht.

mirvink3478 | 28-12-15 | 16:34

@Vageling | 28-12-15 | 16:23
Opdringen? Ze schrijft het helemaal vanuit zichzelf, wat ZIJ er van vindt, en niet wat jij er van moet vinden.
Als dat opdringen is dan kunnen we beter helemaal niets meer lezen. Want dan wordt alles opgedrongen.

Haatgenerator | 28-12-15 | 16:34

@Capt. Iglo | 28-12-15 | 16:16
.
Nogmaals, het recht op vrije meningsuiting zegt helemaal niets over mogelijke tegenreacties op die geuite mening. Het kunnen omgaan met de vrije meningsuiting heeft slechts betrekking op het niet vervolgen van mensen die hun mening uiten.
Hoe onbeschoft een tegenreactie in woorden ook is, zo'n tegenreactie heeft niets te maken met de omgang met de vrije meningsuiting.

Bytemaster | 28-12-15 | 16:34

"Wat is dat toch met die socialisten?" schreef Michiel Mans over dit soort lieden, "Keer op keer zingen ze eerst in de stijl van vrijheid, gelijkheid en broederschap en keer op keer ontpoppen ze zich weer als tirannen die deze vrijheid, gelijkheid en broederschap uitsluitend reserveren voor gelijkdenkenden" hyperinflatie.wordpress.com/2013/01/0...

ben kokhals | 28-12-15 | 16:30

@Professor Superhirn | 28-12-15 | 16:10
Het laatste dat ik wil is een verbod op de vrijheid van meningsuiting. Echter, elke discussie sneuvelt als mensen om de man/vrouw af gaan spelen. Dooddoeners als "Gutmensch" zijn net zo dodelijk als "nazi" als het gaat om discussiëren of reageren.
Dat ze een mening mag hebben lees ik niet in heel veel reacties hier, maar wat ik erger vind, is dat ik dat zeker niet lees in het artikel zelf. Want vara, dus links, dus gutmensch, en ook nog vrouw dus trutje die haar bek moet houden want er komt niet uit wat van Rossem wil horen.

Haatgenerator | 28-12-15 | 16:29

De Gutmensch machine hapert en men raakt langzaam aan de regie en controle kwijt.

Nog een paar Van Gogh's, Charlie's, Westergaard's, Bataclan's, Madrid's of Londen's en de kentering is compleet.

SapperDeFlap2166 | 28-12-15 | 16:29

@Haatgenerator | 28-12-15 | 16:17
.
Ik zie in die posts nergens iets staan waarbij de reaguurder vindt dat Croos dit niet mag zeggen.

Bytemaster | 28-12-15 | 16:28

Haatgenerator | 28-12-15 | 16:17
Tja, als je het inhoudelijk niet kunt winnen, dan ga je zeiken over de toon. Grow up!

De Psychiater | 28-12-15 | 16:27

@ Piet Karbiet | 28-12-15 | 16:24

Een beetje wat jij andersom nu doet zeg maar?

Capt. Iglo | 28-12-15 | 16:26

@jawor36 | 28-12-15 | 16:23
De meeste mensen doen voordat ze nadenken en zijn bijzonder impulsief.

special-k | 28-12-15 | 16:26

Gaan die Dolf Janssen en Hans Sibbel nog wat zuurspuwen met oudjaar? Dan kan ik preventief de staatszenders ontwijken.

Admiraal Balthasar | 28-12-15 | 16:25

@Brulboei_61SB | 28-12-15 | 15:18
Deze Sara Kroos pleit er juist voor dat Nederland verandert in de voormalige DDR, inclusief de politiek correcte gedankenpolizei. En dit noemt zich dan een comédienne. Waarom moet ik nog langer belasting betalen voor dergelijke bekrompen lieden?

therealbraindump | 28-12-15 | 16:25

Laat Sara Kroos nou net de enige volle dame zijn waar ik best een avondje mee zou willen kaasfondueen.
1+1 | 28-12-15 | 15:57
Kaasfondueen zei je toch?

www.alphens.nl/agenda/theater/65,sara-...

swassannuf | 28-12-15 | 16:25

@Haatgenerator | 28-12-15 | 16:17
.
Ja ja, zoals moslims op de Vara TV altijd doen. Van alles erbij slepen dat niets met de dagelijkse slachtingen door de islam te maken heeft, het jij-bakken, het hullie doen het ook veel, nooit luisteren naar een normale vraag, stemverheffingen en overal zionistische complotten en irrationele en idiote redeneringen. Ja, die discussie, toch?

Piet Karbiet | 28-12-15 | 16:24

Het stervende gekakel van een achterlijke groep pseudo-intellectuelen. Het bloed wat rijkelijk gevloeid heeft voor onze vrijheden kunnen deze debielen niet waarderen, het pas namelijk niet in hun "weg-met-ons" beeld. Bah & gadverdamme.

HaatAth3ist | 28-12-15 | 16:24

@Haatgenerator | 28-12-15 | 15:59
Ga toch heen. Nog zo'n Stasi muppet. Mens mag haar mening hebben. En ik mag die verwerpen. Ik heb niks met mensen die vanuit een superieure moraliteit gevoel mij gaat opdringen wat wel of niet gezegd mag worden. De wet is duidelijk. Heb ik geen miepje voor nodig die haar moraliteit even komt opdringen.

Vageling | 28-12-15 | 16:23

Mark_D_NL | 28-12-15 | 16:04
Parel van het Zuiden | 28-12-15 | 16:09

Wees gerust. Ik ben tegen geen enkele vorm van beperking van de VVMU. Onder geen enkele voorwaarde.

Waar ik op doel is het volgende:

VVMU is een karikatuur geworden. Het wordt te pas en te onpas aangesleept als een grondrecht om in het wilde weg te blaten. Dat zorgt er indirect voor dat links en rechts nog wel eens een debat vervuild wordt.

Nogmaals, VVMU is een onvoorwaardelijk recht, vind ik, maar dat betekent niet dat ik altijd van de recht gebruik moet maken. Bijvoorbeeld wanneer ik die mening onvoldoende van argumentatie kan voorzien. Ik zou graag zien dat meer mensen eenzelfde overweging zouden maken. Vandaar het woord "verstandig" in mijn eerdere bericht.

jawor36 | 28-12-15 | 16:23

@Banana008 | 28-12-15 | 16:20
Stuitende naïviteit dat is het vooral, de vraag is moet je die stuitende naïviteit een podium geven op een gegeven moment doe je er meer kwaad dan goed mee. Pauw mag de Vries best wat meer van repliek dienen en wat minder met fluwelen handschoenen behandelen, maar dat straalt weer zo slecht af op de achterban.

special-k | 28-12-15 | 16:23

Ach ja, de Vara, Groen Links, Greenpeace, AFA, 't zijn allemaal de naargeestige kinderen van Jozef Stalin.

Conan de Rabarber | 28-12-15 | 16:21

Linx, vara, nos, eigenlijk de hele npo, pvda, ze moeten er allemaal maar eens aan wennen dat er niet meer om jullie policor grapjes wordt gelachen.
Als er nog om jullie gelachen wordt is dat omdat jullie zo tranentrekkend zielig zijn zonder dat zelf door te hebben.
Jullie 'fatsoen' is passe. Jullie fatsoen leidt tot ontwrichting......
..........en rascisme.

pennestront | 28-12-15 | 16:20

Die Sanne de Vries bij Pauw gaan mijn nekharen nog steeds van overeind staan. Met haar opmerking dat "als je niks aardigs hebt te zeggen, bemoei je er dan ook niet mee." Ik kan het ook omdraaien voor je Sanne: Als je geen realiteitsbesef hebt, en de gevolgen van deze instroom niet kunt overzien, bemoei je er dan niet mee. Stomme naieve doos.

Banana008 | 28-12-15 | 16:20

Bij dat rode tuig gaat het allen maar om geld en status mooi verpakt in een zwamverhaal. Het gaat niet meer om het welzijn van een ander, ze zien zoveel leed dat het er eigenlijk niet meer toe doet want je voelt er niets meer van.
Erger nog zijn de goede mensen die zich niet links meer willen noemen. Die daar boven uit zijn gestegen. Maar het zijn in gedachten en gedragingen gewoon linkse marxistische ratten.

Ongeblustekalk | 28-12-15 | 16:19

@Capt. Iglo | 28-12-15 | 16:09
Juist!!!!!!!

Haatgenerator | 28-12-15 | 16:19

Democratie (het volk regeert) zonder meningsvrijheid (het volk moet zijn muil houden), is een communistische dictatuur. Met de groeten van de regeneraat ennesbeejers van de Vara.

ben kokhals | 28-12-15 | 16:19

@Bytemaster | 28-12-15 | 16:03
wat te denken van:
Kapitein Stijlvol | 28-12-15 | 15:17
Shape of Despair | 28-12-15 | 15:19
Peniskokertje | 28-12-15 | 15:20
culture_vulture | 28-12-15 | 15:23
TheEgg | 28-12-15 | 15:55
enz, dit is alleen nog maar het eerste stukje, ik ga ze niet allemaal nalopen. Het zijn allemaal reacties op de vrouw af, en het feit dat ze een sowieso een mening durft te hebben, want gutmensch, links en weet ik veel welke bullshit. echter weinig zo respectloos als van Rossem zelf.
Het idee van een discussie is dat je luistert naar een andere mening, meedenkt, en de ander eventueel probeert te overtuigen. Niet de ander probeert onderuit te schoffelen met zaken die niets met de discussie te maken hebben.

Haatgenerator | 28-12-15 | 16:17

@ Bytemaster | 28-12-15 | 16:09

Ik heb het ook niet over mogen of niet mogen van mij mag iedereen doen en laten wat ie wil binnen de regels van de wet. Maar wanneer iemand zijn vrije mening geeft en het enige dat je doet of kan doen als reactie is persoonlijk worden en gaan schelden dan ben je dus niet geschikt voor dat recht. Bij rechten horen namelijk ook plichten en dat vergeet men vaak. Men heeft hier altijd de mond vol over de Nederlandse cultuur en onze waarde en normen en vervolgens zijn het diezelfde mensen die iemand met een andere mening de huid helemaal vol schelden, die voldoen zelf dus ook niet aan de standaard waar ze andere aan willen houden.

Capt. Iglo | 28-12-15 | 16:16

Dat er nog steeds mensen zijn die niet zien dat we volkomen onder de voet worden gelopen en dat op deze manier ons geweldige volk en cultuur stukje bij beetje wordt afgebroken, is verontrustend. Policor = collaboratie

pluk-87 | 28-12-15 | 16:16

Vara cabaret is zo bekrompen en vrijheid beperkend als de islam. Vara mag van mij dood. En de islam heeft geen plek in dit land. Fuck de Vara! Iedere keer als ik de Vara voorbij zie komen knapt er iets in mij. Totaal onbegrip overvalt mij als ik zie dat mensen al het goede waar Nederland voor staat als verkeerd bestempelen. Kennelijk beseffen zij niet dat er velen zijn die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid. Ik ben misselijk van de Vara. De Vara moet dood.

Thunderbird | 28-12-15 | 16:15

Maar even terzake, de VVM staat onder druk omdat we een grote groep hebben in dit land die dit begrip niet begrijpt of beschikt over de de mentale capaciteiten en sociale vaardigheden om hier mee om te gaan. Maar dat is natuurlijk niet politiek-correct om te zeggen.

special-k | 28-12-15 | 16:14

Geen idee of het satire was maar er zijn dit jaar 1000 en 1 andere zaken binnen de politiek voorgevallen waardoor elk weldenkend mens van zijn politieke geloof moet zijn gekukeld. Mevrouw Kroos begint haar geloof in de politiek kwijt te raken vanwege een postertje? Ach gut. En dan moreel gaan vingerwapperen of het klootjesvolk wel de vrijheid van meningsuiting aankan? Luister mevrouw Kroos: op dit moment wordt de vluchteling in de achtertuin van Henk en Ingrid geflikkert maar er komt een dag dat men het zat is en dezelfde Henk en Ingrid over de muren van de witte reservaten klimt. De (politieke) elite creëert een "perfect storm" middels hun handelswijze Ren nu het nog kan, Sara Kroos.

The Opinionator | 28-12-15 | 16:14

Gaat Hans Teeuwen hier de komende dagen nog iets doen?

Piet Karbiet | 28-12-15 | 16:11

Maar tegen het establishment schoppen mag natuurlijk alleen als "wij" niet dat establishment zijn!!!
Vroeger, toen Freek nog tegen de kerk, apartheid, en het kapitalisme schopte, toen was dat goed.

frank87 | 28-12-15 | 16:11

Foezela | 28-12-15 | 15:48

Visum.

caralho | 28-12-15 | 16:10

@pejoar | 28-12-15 | 16:03

Hoe kom je daarbij? 'Links' heeft nooit voor al die dingen gestaan. Het klassieke socialisme stond voor verheffing van het volk en tégen alle zaken die het volk in hun ogen dom, onmondig en onmachtig hield: koning, kerk, kapitaal, kroeg en wellicht vergeet ik nog wat K's.

Na WOII was Drees de enige vertegenwoordiger van dat ouwe 'links' bij de PvdA. Wat daarna kwam was de babyboomgeneratie, egoïstisch en narcistisch tot het bot, die uitsluitend bepaalde standpunten innam om hun eigen progressiviteit en voortreffelijkheid t.o.v. de bekrompen en achterlijke Umwelt te etaleren. Vrouwenrechten, homorechten: het kon en kan de meesten geen reet schelen, zolang zij maar kunnen shinen en elkaar kunnen complimenteren in hun incestueuze kringetjes als DWDD.

raskol | 28-12-15 | 16:10

@Haatgenerator | 28-12-15 | 15:59
Hou op met huilen joh. Iedereen mag zijn of haar mening verkondigen. Jij ook. Ik ook. Sara ook. En iedereen mag daar ook op zijn of haar manier op reageren. Ook als mensen boos zijn omdat een kudt van een Sara Kroos via een met belastinggeld gefinancierd medium zich bezighoudt met het doen van zeer domme uitspraken. Daarvoor is belastinggeld namelijk volgens velen niet bedoeld.

Alles mag worden gezegd, zolang er maar niet wordt opgeroepen tot geweld. Zelfs haatzaaien mag tot op zekere hoogte, hiervoor vormt Marcel van Dam (VARA) het levende precedent. Deze man is nooit aangeklaagd wegens het ontmenselijken van Pim Fortuyn, die vervolgens werd vermoord door een VARA-liefhebber.

Kun je er evengoed niet tegen? Klik dan op het kruisje rechtsbovenin het scherm. Dat is veel gezonder dan oproepen tot een verbod op de vrijheid van meningsuiting.

Professor Superhirn | 28-12-15 | 16:10

Ik vind het erg vreemd om een ander de maat te nemen op basis van een inzicht dat tot stand is gekomen na een wetsovertreding, te weten het nuttigen van een ruime hoeveelheid softdrugs.

Cynevisie | 28-12-15 | 16:10

@ raskol | 28-12-15 | 16:02

Als je het islamitische en religieuze tintje eruit haalt is het gewoon alsof je een PVV'er omschrijft.

Het al dan niet recht hebben op vrije meningsuiting is niet het probleem, het probleem is dat "beide kanten" zichzelf het recht toe-eigenen om de ander voor van alles en nog wat uit te maken maar vervolgens gepikeerd zijn als iemand iets negatiefs terug zegt. Iedere discussie is zinloos als je degene waarmee je die discussie moet voeren gelijk al wegzet als gutmensch, nazi, verrader, wegkijker, dombo of weet ik het wat alleen omdat deze een andere mening heeft. Wat een discussie verder zinloos maakt is dat (en daar hebben vooral PVV'ers een handje van) het gaat om winnen of gelijk hebben, terwijl dat helemaal niet belangrijk is, het gaat erom dat je een oplossing vindt die voor alle partijen aanvaardbaar is.

Capt. Iglo | 28-12-15 | 16:09

@jawor36 | 28-12-15 | 15:25

En wat gaat er dan zo al gebeuren met mijn bestwil als ik dat niet doe?
.
Ik ben wel benieuwd wat u van plan bent eigenlijk...

Parel van het Zuiden | 28-12-15 | 16:09

@Capt. Iglo | 28-12-15 | 15:55
.
Onzin. Als je vrij je mening geeft is een ander ook vrij om daar op te reageren zoals hij wil. het getuigt niet van fatsoen om dat op een botte manier te doen. In haar betoog gaat het erom dat je soms je mening maar gewoon voor je moet houden om anderen niet te kwetsen. Dat is toch echt heel wat anders. Je bent niet de enige die die twee zaken niet uit elkaar kan houden.

Bytemaster | 28-12-15 | 16:09

Als dat de filosofische vragen zijn waar Kroos zich mee bezighoudt dan is het niet best gesteld met de intellectuele vermogens van dit gebroed.

De Psychiater | 28-12-15 | 16:09

Met het afnemen van de vrijheid van meningsuiting leg je natuurlijk geen bommetje onder het debat.
.
Met het vergoeilijken van daadwerkelijke bommen op mensen leg je overigens ook geen bommetje onder het debat.
.
Ik begon me als burger inmiddels wel een beetje zorgen te maken. De politiekcorrecte goegemeente in politiek, bestuur, en media begint op steeds agressievere wijze het eigen gelijk op te leggen.
.
Inmiddels lijkt het klimaat van 2001/2002 gematigd. Dat resulteerde toen in een politieke moord. Ben benieuwd waar dit ons heen gaat leiden.
.
Het lijkt me dan ook verstandig dat de voltallige politiekcorrecte goegemeente heel snel afstand gaat nemen van dit soort uitspraken.

Parel van het Zuiden | 28-12-15 | 16:06

Vara, voor en door, boeien.

Bokito ergo sum | 28-12-15 | 16:05

Als dit maar niet vervelend afstraalt op al die andere vredelievende blowers.

Piet Karbiet | 28-12-15 | 16:04

@jawor36 | 28-12-15 | 15:25
Waarom is het verstandig om af en toe je mond te houden? Ik kan geen enkel argument vinden waarom. Jij bent die mening toegedaan dus geeft eens een werkbaar argument. Of buig ook jij voor Policor Nederland en de Islam?

Mark_D_NL | 28-12-15 | 16:04

Je moet wel een enorme simpele onderontwikkelde verstandelijk beperkte ziel zijn wanneer je Sara Kroos grappig vindt. Bijna net zo niet leuk als de minst geestige cabaretière van het universum, Claudia de Breij. Dit trieste Vara gedrocht wordt desalniettemin op handen gedragen door het debiele klootjesvolk. Hoe diep kan een land zinken...

ploppy | 28-12-15 | 16:04

@mysteryposter | 28-12-15 | 15:56
Leg dat eens uit aan mensen die niet zelfstandig kunnen denken en opereren uit emotie waarbij zij compleet enkel rationeel denken verwerpen. Als het maar goed voelt. Enige wat ik kan bedenken is een die muppets een spuitje geven.

Vageling | 28-12-15 | 16:03

@Haatgenerator | 28-12-15
.
Wie van de reaguurders vindt dan dat ze die mening niet mag hebben? Volgens mij valt iedereen haar inhoudelijk aan en niet op het feit of ze haar mening wel of niet zou mogen uiten. Vrijheid van meningsuiting betekent geen verplicht respect voor een mening van een ander.

Bytemaster | 28-12-15 | 16:03

Links stond eerst voor:
rechten voor vrouwen
rechten voor homos
gelijkheid in het huwelijk
vrije keuzes voor vrouwen
dieren niet onnodig pijn doen.
Dat is allemaal weg dankzij hun adoratie voor achterlijkheid en religie.

pejoar | 28-12-15 | 16:03

raskol | 28-12-15 | 15:53

Nee, niet uit angst voor repercussies. Wel gezien de kwalificaties van het 'hunnie'-volk.

jawor36 | 28-12-15 | 16:03

@Bytemaster | 28-12-15 | 15:39

Je laatste zin is de spijker op de kop w.b. de weerzinwekkende hypocrisie van de VARA en de hele links-progressieve hoek in Nederland. Maar w.b. rechtszaken aanspannen als men zich beledigd / bedreigd voelt: deden ze dat maar vaker. Voor de 'gekrenkte' partij een goede manier om te ontdekken hoe vrijheid van meningsuiting werkt, voor de samenleving een goede toetssteen hoe ver die vvmu reikt.

Alleen hebben de beledigden, vaak met islamitische achtergrond, de onhebbelijke gewoonte om een uitspraak van de rechter niet te accepteren. Omdat de eigen religie voorschrijft dat die belangrijker is dan de wetten van de ongelovigen, of omdat de beledigden zó overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat ze elk afwijkend geluid bij voorbaat afdoen als minderwaardige onzin (hoi Quinsy).

Kortom, het moet en zal 100% op hun manier, er mag geen druppel water bij de wijn vanuit hun kant en dat geeft al aan dat een pluriforme samenleving met zulke mensen onmogelijk is.

raskol | 28-12-15 | 16:02

Die mening deelt ze dan met een rechtse reactionair als ik. Het Janhagel heeft een veel te grote mond naar mijn smaak. Zo kun je een natie niet besturen.

Bigi Bana Boy | 28-12-15 | 16:01

@Vageling | 28-12-15 | 15:56
Goeie reactie. Je onderschrijft het.

Haatgenerator | 28-12-15 | 16:01

DAAROM mogen godsdienstgestoorden hier massaal naar binnen wandelen.
CDA, meer vluchtelingen, meer godsdienst
VVD+D66 meer vluchtelingen, goedkope arbeidskrachten
PVDA meer vluchtelingen, meer toekomstig stemvee

meneer Q | 28-12-15 | 16:01

-weggejorist-

karelkleerkast | 28-12-15 | 16:00

Echt bijna iedereen hier bewijst die laatste stelling van Sara. Pijnlijk.
Voor de duidelijkheid, ik ben er ook niet voor om de grenzen zo maar onbeperkt open te zetten. Helemaal dicht kan ook niet vind ik. Dat is mijn mening en die verkondig ik, net zoals sara dat doet. Maar als ik alle reacties lees dan heeft ze iets vreselijks gezegd, iets wat echt niet kan. Haar mening, helemaal in de "ik" vorm geschreven.
Als we dat echt zo erg vinden dan heeft ze gelijk, dan kunnen we vrijheid van meningsuiting echt niet aan.

Haatgenerator | 28-12-15 | 15:59

De Vara bepaalt graag voor u wat uw mening is. Eén van de vele redenen dat ik geen publieke omroep kijk. Dat en de totale afwezigheid van enig talent, zéker bij de vrouwelijke 'cabaretiers' zoals Sara Kroos, Sanne Wallis en Claudia de Breij. Brr. Ranzige wijven.

panadol | 28-12-15 | 15:58

@Hommel | 28-12-15 | 15:54
Gisteren schreef ik er nog over.
En met die linkse gutmensch moralisten komt men ook niet verder en werkt zelfs averechts. Moralisten vinden namelijk zichzelf degene zijn die over anderen hun moraliteit mag oordelen. Tegenpartij mag dat weer niet over hun moraliteit. Komen de dooddoeners (xenofoob, Islamofoob, racist, etc), policor gezever en de demonisering van alles wat niet aan hun moraliteit voldoet. Dat ze dan andere regels voor een ander gebruiken dan voor zichzelf is iets waar zij heel hypocriet overheen kijken.

Vageling | 28-12-15 | 15:58

Vara = varacisme = fascisme . Heel eng....

thekolere | 28-12-15 | 15:57

Laat Sara Kroos nou net de enige volle dame zijn waar ik best een avondje mee zou willen kaasfondueen.

1+1 | 28-12-15 | 15:57

Wauw, dat de Vara van alle omroepen zichzelf zo tegen het NL volk keert. Wie had dat gedacht.

Handsomeboy | 28-12-15 | 15:56

@jawor36 | 28-12-15 | 15:25
Aldus een muppet van de Stasi.

Vageling | 28-12-15 | 15:56

De politiek correcte feministische fluwelen handschoenen roze bril journalistiek is zoooo 2015. Kan echt niet meer volgend jaar.

mysteryposter | 28-12-15 | 15:56

Wat is het toch met links?
Ze waren vroeger voor verheffing van het volk, maar vinden het volk nu een verzameling vieze tokkies.
Ze waren vroeger tegen het geloof, maar vereren nu een godheid uit de woestijn.
Ze waren vroeger tegen de macht, maar zijn nu het belangrijkste propagandakanaal van the powers that be.
Ze waren vroeger voor gelijkberechtiging van vrouwen, maar hullen de vrouw nu in een boerka.
Ze waren vroeger voor gelijkberechtiging van homo' s, maar houden nu de hand vast van hen die de homo van een flat wil gooien.
wat is er gebeurd in het denken van de socialisten, die ooit Drees hebben voortgebracht. Mijn grootvader zaliger hoeft het gelukkig voor hem niet meer mee te maken. Het verraad van links.

Glasgow Argus | 28-12-15 | 15:55

@culture_vulture | 28-12-15 | 15:23
Ze hebben haar niet voor niets bij de Lama's eruit geknikkerd.

TheEgg | 28-12-15 | 15:55

@ Bytemaster | 28-12-15 | 15:51

Zij geeft haar mening in deze column en wordt hier vervolgens voor alles denkbaar uitgemaakt, dat betekend dat degene die op die manier reageren niet met vrijheid van meningsuiting om kunnen gaan. Kan je dat namelijk wel kom je met argumenten waarom je vindt dat ze ongelijk heeft dan wel je denk: "Prima, iedereen heeft recht op een mening maar ik vind het onzin." Haar persoonlijk aanvallen en/of uitschelden heeft niks meer met je mening geven te maken.

Capt. Iglo | 28-12-15 | 15:55

Bij linkse mensen komt het er toch altijd weer op neer dat ze zich moreel superieur voelen. En dus meningen die ze niet aanstaan liever niet willen horen of afdoen als bekrompen en liever nog als gevaarlijk. Maar we weten: wie vandaag zijn kop in het zand steekt knarst morgen met zijn tanden. Bijvoorbeeld wanneer men kennis maakt met het bekrompen denken van die vluchtelingen.

Hommel | 28-12-15 | 15:54

Wat voor verbale diarree heb ik zojuist zitten lezen? Gast moet hulp zoeken. Blowt teveel. Compleet het contact met realiteit kwijtgeraakt die muppet. Ga eens deaud VARA.

Vageling | 28-12-15 | 15:53

@jawor36 | 28-12-15 | 15:25

Voor je eigen bestwil je bek houden? Je bedoelt dat we het tegenwoordig normaal moeten vinden dat je gevaar loopt vanwege het uiten van bepaalde overtuigingen?

raskol | 28-12-15 | 15:53

Ik heb de combinatie Sara Kroos en cabaret nooit een goede combinatie gevonden; want als ik het woord 'cabaret' hoor, dan denk ik aan 'lachen'.

Ik snap er niks van! | 28-12-15 | 15:52

Kroos zie ik meer als een laxeermiddel en niet zozeer als grappig. Als ik wil lachen kijk ik wel naar het kereltje Pechtold.

jan-lul-de-behanger | 28-12-15 | 15:52

Is dit die bolle van de lama´s? Next.

Apollo | 28-12-15 | 15:51

Nou Sara, verbeter de wereld en begin bij jezelf. Ik hoop in heel 2016 niets meer van jouw te horen of te lezen.

thekolere | 28-12-15 | 15:51

Een koe is geen 'hij', maar een 'zij'.

teevee | 28-12-15 | 15:51

Socialisten zijn immers alleen democratisch als het ze iets oplevert.

BlakeMiddle | 28-12-15 | 15:51

@Capt. Iglo | 28-12-15 | 15:40
.
Jij snapt de vrijheid van meningsuiting niet. Die gaat namelijk alleen over de vrijheid om je mening te uiten en dat je daar niet voor vervolgd kan worden. De vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat anderen je standpunt moeten respecteren. Kritiek op die mening (zoals hierboven gegeven wordt) heeft helemaal NIETS met de vrijheid van meningsuiting te maken.
Croos ziet het liefste dat de vrijheid van meningsuiting aan banden wordt gelegd. Die mening mag ze hebben. Er is helemaal niets mis mee om die mening met woorden met de grond gelijk te maken. Niemand van de reaguurders vindt dat ze die mening niet mag hebben.

Bytemaster | 28-12-15 | 15:51

Sterph kerel!! We worden dankzij de smerige VARA NSB'ers steeds meer een fascistische dictatuur! Ik laat me de mond niet snoeren door de Gütmenschen kliek. Dus bij deze Grenzen dicht! Vol is vol!! en minder minder minder!!! U allen een goed en vooral VRIJ VRIJ VRIJ 2016 gewenst. Omdat het moet, omdat het kan!!

Indoneesje | 28-12-15 | 15:49

Bom onder debat? Welk debat?
Wilders is juist de enige die voortdurend het debat op gang probeert te krijgen.

suvois | 28-12-15 | 15:49

caralho | 28-12-15 | 15:38
Wat is het nou? Visa-kaart of visum?
visa ken ik alleen als meervoudig
Amen

Foezela | 28-12-15 | 15:48

Dit soort mutsen denkt een nieuwe Hitler te voorkomen, maar door deze modus operandi creëer je juist Hitlers.
Fortuyn was nog behoorlijk redelijk als je hem vergelijkt met Wilders. De man/vrouw ná Wilders zal door toedoen van de Sara Kroosen van de wereld nog extremer zijn, maar ze zijn simpelweg niet intelligent genoeg om dat te begrijpen.

Dhr. de Wit | 28-12-15 | 15:48

Sara Kroos.. labiele muds.

laat je in godsnaam beffen door JJ van der wal of steek er lekker samen met Halina een piemol in.

Misschien ga je dan weer lachen. Jankwijf met je linkse indoctrinatie.

lefbak | 28-12-15 | 15:48

Vroeger, zoals de beste VARA daar zo triomfantelijk mee schermt, werd *juist* door Nederlanders geroepen dat "ons" Nederland en "onze" normen en waarden zo fijn waren. En dat "onze" grenzen relatief goed beschermd werden vergeleken met (toen al!) Frankrijk.

Misschien moet de VARA eens opletten en hun ogen open doen, voordat ze weer eens de linkse multiculti uit hangen. Want "ons", dat bestaat niet meer als dit zo door gaat. Dan is het over 5 jaar namelijk "die gekke Nederlander die nu in het buitenland woont", omdat de immigrant de boel hier heeft overgenomen. In de grote steden heb je nu zelfs al vaak dat mínstens 1 op de 3-4 mensen niet Nederlands meer is. Lees even mee VARA: dat is namelijk ±25% aan buitenlanders in de grote steden. "Ons" is ver te zoeken daar.

En trouwens, zelfs buiten ál die redenen: Nederland IS toch Nederlands, en dan mag je toch ook gewoon trots zijn op "ons" Nederland? En als die trots ver te zoeken is, gaan klagen dat de overheid er een puinhoop van maakt? Vooralsnog leven we namelijk niet in een EUSSR, en als ik er iets aan kan doen gaat dat nooit gebeuren ook.

kanon0503 | 28-12-15 | 15:48

@koeberg | 28-12-15 | 15:44
Maar je had geen moeite met het relaas van Van Rossem? Die gaat namelijk nog aardig wat tandjes verder dan Kroos als het gaat om oproepen tot zelfcensuur aan mensen met wie hij het niet eens is.

Haatgenerator | 28-12-15 | 15:47

Sara Kroos,
ik heb je nooit, echt nooit grappig gevonden
- je was de minst grappige van de Lama's en daarom misschien ook als eerste weg?
en ik vind je lelijk
en een gevaar voor de democratie
en een smerig stinkende schande voor elke cent subsidie die je van de belastingbetaler ontvangt (ja ook van de mensen die op Geert Wilders stemmen - hoe bedoel je dubbele moraal)
en ook ik vind dat de grenzen potdicht moeten voor gelukszoekers, zeker die uit islamitische landen

en het is mijn recht om deze mening te hebben en te uiten.

Blijf in het vervolg met je poten van mijn belastingcenten en vrijheid van meningsuiting af.

Professor Superhirn | 28-12-15 | 15:46

De linksen willen de vrijheid van meningsuiting afschaffen echt niet hoor. Ze wil haar alleen beperken tot wat in hun oren goed klinkt en overeenkomt met hun gedachtengoed.

sinar2 | 28-12-15 | 15:44

-weggejorist-

fuckingassholes | 28-12-15 | 15:44

@sufkut | 28-12-15 | 15:31
Dat is waar. Maar oproepen tot zelfcensuur aan mensen met wie je het niet eens bent zoals Kroos doet daar voel ik me toch ongemakkelijk bij.
'Jouw mening vind ik zo abject; jij kunt je vrijheid van meningsuiting blijkbaar niet aan'. Brr..

koeberg | 28-12-15 | 15:44

Het is heel simpel. Heel veel linkse mensen zijn misschien niet religieus, maar wel streng gelovig. En zij geloven allemaal in hun eigen invulling over hoe "alles" goed komt zolang zij maar, volgens hun eigen invulling dus, "geen kwaad" doen.
Dat is mijn conclusie. Ik heb de afgelopen maanden met veel "welkom, welkom" mensen gesproken, en meestal geloven ze in "iets, wat ze niet kunnen uitleggen". Vaak met een boeddhistische ondertoon over wat er met hun gaat gebeuren na hun dood, omdat ze het woord "hemel" niet willen gebruiken, maar één ding weten ze zeker, zij gaan die "beloning" verdienen.

DaJonkel | 28-12-15 | 15:44

En helemaal als je de vijand binnen gaat laten.

La Bailaora | 28-12-15 | 15:43

Ach, dit soort geneuzel zien we toch al decennia.
En daar is ie weer. "U bent een minderwaardig mens." Het besef dat ze, door hun tegenstanders al die tijd op die manier af te schilderen, zelf al het debat stelselmatig doodvermoord hebben wordt ontkend als ik er even vol van ijdele hoop van uitga dat dat besef er überhaupt komt bij die politiek correcten.

Willem Hollander | 28-12-15 | 15:43

Nooit verwacht dat er ooit nog iets verstandigs uit die doos zou komen maar ik ben het helemaal met haar eens. Je hoeft niet altijd alles te zeggen wat je denkt. Straks krijg je nog websites waar mensen het gaan wagen onder nieuws een beetje hun eigen mening gaan lopen te geven. Bah.

overVecht | 28-12-15 | 15:43

Waarom krijgt een junkie aandacht in een landelijke krant?

Rest In Privacy | 28-12-15 | 15:42

De publieke discussie gaat al jaren niet meer over de inhoud, het gaat alleen nog maar over de toon van de discussie. Als je tegen iemand zegt: "wil je hier niet, vind je geloof achterlijk, zou het liefste een hek bouwen rondom mijn land zodat mensen zoals jij er niet meer in komen". Enig idee wat dat doet met een mens? Als je dan met redelijke argumenten komt, staat de ander niet meer open voor een discussie. Vervolgens ettert het maar voort, waarbij beide partijen recht tegenover elkaar staan en gebeurt er he-le-maal niks.

Borrelende Boris | 28-12-15 | 15:42

Alle beschavingen zonder grenzen zijn kapot gegaan. Kijk maar wat er gebeurde toen het Romeinse Rijk zijn grenzen verslonsde.

La Bailaora | 28-12-15 | 15:42

Buiten dat het echt een zeikstuk is; hoe kan het in godsnaam zijn dat een publiek figuur zichzelf zo slecht kan uiten op papier? Kom op zeg, door die tekst kom je toch niet heen?
Een paar zeikerige huilzinnen in spreektaal op papier zetten, dat zijn columns tegenwoordig.

Draak uit Brabant | 28-12-15 | 15:41

Joop den Uyl vond juist dat het volk zijn mond moest houden zij (de socialisten wisten wat goed was voor het volk) en zijn restanten denken daar nog precies het zelfde over.

caralho | 28-12-15 | 15:40

Vrijheid van mening betekend ook dat zij mag zeggen of schrijven in dit geval wat ze wil, dat men vervolgens zo reageert als vele bovenstaande betekend alleen maar dat ze gelijk heeft dat mensen er niet mee om kunnen gaan.

Capt. Iglo | 28-12-15 | 15:40

Welkom in het Klimafaat en Kalifaat der Nederlanden onder leiding van de Groene Khmer & politiek correcte elite geheten de VARA.

ProAsfalt | 28-12-15 | 15:40

Cabaretiers met humor hebben niets bij de Vara te zoeken. Hoi Hans.

koosnaam | 28-12-15 | 15:40

Zo'n mensen begrijpen niet dat de absolute vrijheid van meningsuiting één van de peilers van de vrije westerse samenleving is. Je HOEFT inderdaad niet altijd alles te zeggen, maar als je het wel doet en het leidt tot gewelddadigheden, is dat de kanarie in de kolenmijn voor de vrije samenleving. Dan is er iets mis en dat moet je oplossen. Die vrije meningsuiting aan banden leggen is dan NIET de oplossing.
Schouders ophalen over wat een ander roept, heeft onze samenleving gemaakt tot wat die nu is. Laten we vooral de immigranten duidelijk maken dat ze ook hun schouders op moeten halen i.p.v. rechtszaken te beginnen of geweld te gebruiken.
Kroos is waarschijnlijk vergeten dat haar rode club in de jaren 60 ooit hetzelfde heeft gedaan jegens de christelijke Kerk in nederland, maar nu lijkt die rode club de omgekeerde weg te willen bewandelen.

Bytemaster | 28-12-15 | 15:39

@Arjan | 28-12-15 | 15:37
En 'Wat was er eerder, de gebraden kip of het gebakken ei?'

Driewerf Hoezee | 28-12-15 | 15:38

Brulboei_61SB | 28-12-15 | 15:18

De DDR kon je gewoon in met 'n visa.
De Nederlandse grenzen sluiten betekent alleen controle op wie binnen kan komen en die geweigerd kan worden.
Een hek ( zoals de nono's beweren) bouwen om Nederland heeft bij mij weten niemand ter sprake gebracht.

caralho | 28-12-15 | 15:38

Misschien kan Sara Kroos de FEITEN niet onder ogen zien omdat ze constant te stoned is, een soort willoosheid.
En die wil Geert Wilders plus zijn kiezers dan even de les lezen?
Moge karma haar een flinke roedel multiculti midden in de bakkes bezorgen. Maar niet gaan janken hè?

Dhr. de Wit | 28-12-15 | 15:38

In de laatste decennia zijn deze "wiens brood men eet diens woord men spreekt" cabaretiers steeds humorlozer geworden. Waren Herman van Veen en Freek de Jonge al kromme tenen bezorgers, Jan Jaap van der Wal, Theo Maassen tot aan James Worthy aan toe kunnen beter direkt stoppen en een boekhoud diploma gaan halen, hiervoor heb je nml. geen enkele humor nodig. Ga effe op een zondagmiddag op een bepaalde side in een bepaald voetbalstadion staan en je hoort hetzelfde! Ik ben nog van een generatie die het oorspronkelijke Cabaret "Don Quishocking" en "Lurelei" live meerdere malen heeft gezien. Ik prijs me er zeer gelukkig mee. De huidige cabaret shit is, enkele uitzonderingen daargelaten, niet meer om aan te zien, laat staan te horen!

Tis nie waar! | 28-12-15 | 15:38

Kroos houdt zich nu bezig met de aloude filosofische vraag: How Can Mirrors Be Real If Our Eyes Aren't Real

Arjan | 28-12-15 | 15:37

@fleurtje | 28-12-15 | 15:27
Ja, al die andersdenkenden moeten snel optyfen, anders wordt het helemaal niets met die discussie!

Haatgenerator | 28-12-15 | 15:37

Raar he V Rossum die kort door de bocht uitspraken van opiniemakers? Ik meen mij een column te herinneren (niet al te lang geleden) waar u mensen met een andere mening dan de uwe vertelde "op te kankeren"? Dat was uiteraard wél satire..

mr.money | 28-12-15 | 15:36

Linkschvrouwen die alleen "de kost verdienen" door in overgesubsidieerde zalen te staan. De belastingbetaler voorziet hen van inkomen, Niet de bezoeker.
.
Als we al het geld voor kunst en cultuur nou eens aanwenden voor vluchtelingen en theaters sluiten. Benieuwd of ze dan nog steeds vinden dat het vrije woord dood moet?

General McAuliffe | 28-12-15 | 15:35

Geert Linkers | 28-12-15 | 15:32
Da's de prijs die we moeten betalen.

Schoorsteenveger | 28-12-15 | 15:34

@niemand specifiek | 28-12-15 | 15:29
Dat is het zeker. Dat is min of meer wat columnisten doen. ze schrijft wel alles vanuit haar eigen gevoel, overal "ik". Nergens "jij" of " jullie". Gewoon wat zij er van denkt, een mening over iets.
Geenstijl daarentegen is alleen maar "zij is een trut want een andere mening dan wij". Dat kan, maar beschuldig de ander dan niet tegelijk dat die de discussie dood maakt.

Haatgenerator | 28-12-15 | 15:34

Om Kroos nou cabaret te noemen gaat mij een beetje te ver.
Ze is vooral bekend van dat gezwaai met haar tieten bij de lama's waarbij ze altijd heel hard riep: "Pas op, want ik zwaai met mijn tieten".
Is volgens mij het enige kunstje dat ze kan, maar om dat nou cabaret te noemen.

Verder begint dat groepje steeds zieliger te worden met hun gestook om andersdenkenden de mond te snoeren.
Staan bij een demonstratie ook altijd om een hoekje het agressieve voetvolk op te jutten om geweld te plegen.
Zie Marcel van Dam
Zie Freek de Jonge
Zie Jolo's Opstokende Ophitsende Posse
Zie Paul de Leeuw
Zie Chucky Wallis de Vries
Ze keuren geweld niet goed, maar als het gebeurt dan hebben de slachtoffers er natuurlijk wel een beetje om gevraagd.
Nee, de slachtoffers zijn geslachtofferd met hun goedvinden, sterker nog, met hun medewerking.

Cuyahoga | 28-12-15 | 15:34

-weggejorist-

Paul de Vries6711 | 28-12-15 | 15:34

@Brulboei_61SB | 28-12-15 | 15:18
Het heeft ook niks met fysieke grenzen te maken: als de migranten geen kans maken op gratis onderkomen, BSN en uitkering, blijven ze echt niet hangen in je land. Vraag maar aan Rusland of in Oost-Europa, landen waar je moet werken voor je centen, waar je met hard werken best rijk kan worden, maar al die "vluchtelingen" (hahaha) fietsen nog liever heel Rusland door naar Noorwegen, dan dat ze blijven hangen in Moskou.

En open grenzen zijn prima voor handel, maar we kunnen ons sociale stelsel niet laten uithollen door tien- of honderdduizenden laagbeschaafden die hier komen loungen in de sociale huur. Dát is de grens die je als land moet stellen.

Zware Guy | 28-12-15 | 15:33

Doet me denken aan een andere poster met een koe. Toen het nog om 'leve de vrijheid' en 'alles moet kunnen' ging. Had die koe ook niet om gevraagd.
1.bp.blogspot.com/-h8U5bYaXLpc/Uw80wjW...

Schoorsteenveger | 28-12-15 | 15:33

@Mark_Pugner | 28-12-15 | 15:28
Weinig. Maar het bekt lekker.

Driewerf Hoezee | 28-12-15 | 15:33

-weggejorist-

Makambaatje | 28-12-15 | 15:32

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Alleen jammer dat zoveel mensen roeptoeteren verwarren met het hebben van een mening.

Geert Linkers | 28-12-15 | 15:32

Deze mensen zijn stone-cold fucknuts, geen aandacht geven!

maluku twist | 28-12-15 | 15:32

De linkse versie van de VvMU is analoog aan het internet in China/Noord-Korea; niet alles is mogelijk en de boven-je-gestelden bepalen wat je wel en niet mag.

sko | 28-12-15 | 15:32

het mooie van vrijheid van meningsuiting is dat ook zij dit gewoon mag zeggen. En waar ze tegen ageert vind ik juist prima. Men moet inderdaad alles kunnen zeggen. Als dat niet kan slaan we mekaar de koppen in nl. Dat sommigen dat doen vanwege is toch echt een gedragsstoornis welke behandeld moet worden maar dat ligt denk ik ook gevoelig bij haar. Voor je het weet word er dan natuurlijk wo2 bij gehaald en zo.

sufkut | 28-12-15 | 15:31

Hoort toch in het rijtje: Najib, Dino, Claudia, Marc-Marie, Paul (die dikke). Allemaal gewoon erg slechte cabaretiers die de titel 'cabaretier' FOKKING weinig eer aan doen met hun slappe boodschaploze shit en hun bekendheid door alles behalve hun cabaret-shows. Toegepaste nepkunst is wat ze maken. Gewoon een schandplek op het cabaret.

Bluebook | 28-12-15 | 15:30

@zeeman73 | 28-12-15 | 15:25
Ze denkt en schrijft echter niet met zo'n enorme morele superioriteit als GeenStijl, die iedereen die een andere mening heeft als volkomen belachelijk verklaart (en dan ook nog zegt dat ze dat doen in de naam van vrijheid van meningsuiting)

Haatgenerator | 28-12-15 | 15:30

Hoe schaf je de vrijheismening af waar deze in de eerste plaats al niet bestaat...? Er bestaat in Nederland enkel een privilege op het beperkt mogen uiten van de mening.
.
Het zullen de drugs wel zijn geweest die de verwarde geest in kwestie tot deze absurde geachte brachten.

Randiaan | 28-12-15 | 15:30

Intellectueel zei U?Dom ja dat zijn ze.Mensen die denken dat zij en zij allen de waarheid in pacht hebben!

Pempy Boludo | 28-12-15 | 15:29

Paar vraagjes voor deze fatsoenlijke meneer/mevrouw Kroos:

1. Hoeveel vluchtelingen zaten tijdens het kerstdiner bij u aan tafel?
2. Heeft u als rijke westerling al driekwart van uw geld en bezittingen geschonken aan deze arme vluchtelingen en zo nee, waarom niet?
3. Bent u bereid vluchtelingen in huis te nemen en zo nee, waarom niet?
4. Kort samengevat: bent u bereid zelf initiatief te nemen en zelf te betalen voor uw fatsoenlijke standpunt, of bent u slechts betrokken op andermans kosten (belastinggeld) en houdt uw medeleven op bij uw eigen tuinhek?

Alvast bedankt!

Terence Hill | 28-12-15 | 15:29

Haatgenerator | 28-12-15 | 15:25
als je mensen niet meer op hun persoonlijke opvattingen kan aankijken wat is er dan nog leuk in het leven?

maar even serieus, lees dat stuk tekst nog door en zeg dat het geen zweverige poging is de eigen mening als filosofisch denken proberen te verkopen.

niemand specifiek | 28-12-15 | 15:29

Wat heeft dat met democratie te maken?

Mark_Pugner | 28-12-15 | 15:28

Geen publieke omroep meer (ik ben voor) = geen podium meer; Klaar;

IkBetaalNixMeer | 28-12-15 | 15:27

Als je dus zegt, dat de grenzen dicht moeten, dan leg je een bommetje onder het debat.
Je hoeft het niet eens te zijn met Wilders, maar volgens mij voor je daardoor juist een debat. Of voer je alleen een debat met mensen met de dezelfde mening?

The_Black_Knight | 28-12-15 | 15:27

@Prof. D.A.H. Vintik | 28-12-15 | 15:23
Nou nee ik wil juist uit (eu/Europa).

de uitbater | 28-12-15 | 15:27

Dat je niet alles hoeft te zeggen slaat vooral op dit soort gevaarlijke columns met abjecte, minderwaardige meningen. En wat dat "grenzen dicht" betreft, dat valt onder "dingen die gezegd móeten worden".

Muxje | 28-12-15 | 15:27

Dat is het hele probleem van die mensen. Niets is meer van ons, alles is voor de ander. Dat krijg je ervan als je boven het volk gaat leven en jezelf en beter mens voelt dan het pleps die al dat rozebrillen gelul mag betalen.

StijlvolRechts | 28-12-15 | 15:27

"Je mág alles roepen in dit land. Maar het hoeft niet."
Nee klopt. Maar niemand dwingt Wilders toch om iets te zeggen. Dat doet hij uit zichzelf. En dat mag hij.

koeberg | 28-12-15 | 15:27

Sara Kroos. Policor spreekbuis, volgepropt met nieuwspraak en verder gevuld met haat voor de werkende mensch die de centjes moet opbrengen om mensen als haar in leven te houden.

Tietmier | 28-12-15 | 15:27

Snel opheffen ,die linkse bende . Of ophouden met het met belastinggeld ondersteunen van die profiteurs .

fleurtje | 28-12-15 | 15:27

"Die koe is zich er overigens ook niet van bewust in deze campagne te zijn meegenomen. Daar kan i kmee zitten. En het is dezelfde koe als die in de reclame van dat zuivelmerk, die geen bommetje mag maken in dat zwembad? maar als hij jaren geen bommetje mocht maken waarom staat hij dan nu op een poster van een man die een bommetje onder het debat legde?"

wat een logica, maar dan nog het ergste

"deze filosofische vragen"
maat je hebt het over een koe op een poster, daar is niets filosofisch aan, van één stoner naar een andere je hebt teveel gerookt

zweverige types die de logica links (huehue) laten liggen zodat ze mooie nietszeggende vergelijkingen en analyses op de werkelijkheid kunnen loslaten.

niemand specifiek | 28-12-15 | 15:27

Het is niet voor niets dat links verantwoordelijk is voor verreweg het grootste deel van de massamoorden van de vorige eeuw.
.
Verder heeft de dame zoals mijn zoons zeggen "zand in haar kut"

metdedag | 28-12-15 | 15:26

Als moslims het hielden bij bommetjes maken in het zwembad zou ik al wat minder moeite hebben met de instroom van de gelukzoekers.

koosnaam | 28-12-15 | 15:26

'Hoorde ik een lama schijten?' al gemaakt?

gentle giant | 28-12-15 | 15:26

Ze zijn behoorlijk ziek in hun kop.
Maar dat er zomaar koranisch beleden mag worden dat ongelovigen, homo's en joden dood moeten; en dat vrouwen minder zijn dan de man; met terugkerende termen als 'onze profeet' en 'ons geloof' ... op dit punt deel ik de verontwaardiging, maar dat zal de zieke scribent vast niet bedoeld hebben.

Fijnstoffer | 28-12-15 | 15:26

De linkse kerk misbruikt nu ook al lesbische meisjes. Geperverteerd clubje!

Où est Charlie? | 28-12-15 | 15:25

Kijk, je woont op de grachtengordel, luistert per ongeluk eens naar Wilders omdat de peterselie op was en je demkt: "Verdomd hij kon wel eens gelijk hebben, het is helemaal niet zo gek als Matthijs van Nieuwkerk beweert.

Dan kun je maar twee dingen doen: Je hersens, nou ja dat erwtje dan, stevig spoelen met een desinfecterend middel of subiet verhuizen. Als de buuvrouw het merkt sta je morgen in Privé met de scherven van je ramen in de hand, of in je nek als er een vreedzame terrorist langskomt.

Nou dat wordt even stevig wodka inkopen, de desinfectans bij uitstek.

bergsbeklimmer | 28-12-15 | 15:25

Waarom is James Worthy verkleed als Jedi Knight ?

1+1 | 28-12-15 | 15:25

Er is een verschil tussen "je moet je bek houden" en "het zou verstandig zijn om af en toe je bek te houden, gewoon voor je eigen bestwil".

jawor36 | 28-12-15 | 15:25

Vrijheid van Meningsuiting - Ik hoop dat je in dit kleine kikkerlandje nog eens onaantastbaar wordt verklaard maar ik zie het somber in.

Ay_Caramba | 28-12-15 | 15:25

Ze zegt toch nergens dat de vrijheid van meningsuiting dood moet? Ze vraagt zich af of we het nog wel aankunnen. Wat dat precies betekent weet ik niet, maar ze zegt niet dat de vrijheid van meningsuiting moet worden afgeschaft of ingeperkt.

Ze suggereert wel te schrijven en denken vanuit een soort morele superioriteit, waarbij ze de mening van de mensen die iets minder enthousiast zijn over de komst van de vluchtelingen inhoudelijk niet serieus neemt, maar er zich op een wat neerbuigende manier over afvraagt of deze mensen de vrijheid van meningsuiting wel aankunnen.

alles tezamen voldoende voor een flinke portie walging en afkeer, maar ze zegt niet dat de vrijheid van meningsuiting dood moet.

zeeman73 | 28-12-15 | 15:25

Op de man spelen van iemand met een andere mening ken GS dus ook heel goed.
Is dat wel democratie?

Haatgenerator | 28-12-15 | 15:25

Laat die kudt gaan koken.
Oh, wacht ...

gentle giant | 28-12-15 | 15:25

- EDIT: Ga dan -

two ball cane | 28-12-15 | 15:23

@Brulboei_61SB | 28-12-15 | 15:18
De DDR, daar wilden mensen uit, hier (NL/Europa) willen ze juist in.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-12-15 | 15:23

In de lama's was ze ook al vaak om te huilen ...

culture_vulture | 28-12-15 | 15:23

Vervelend voor vrouwen die niet meer de underdog zijn, maar tot de elite zijn gaan behoren... ze houden helemaal niet van tegenspraak. Worden shagrijnig en nog onaantrekkelijker dan ze al waren. LOL

Rest In Privacy | 28-12-15 | 15:20

Het simpele redeneren van dit soort lieden is stuitend en stupide. Maar de simpele grachtergordelretoriek is zo laf, ze kunnen en durven niet anders te denken. Bang voor de 'publieke opinie' van alle andere laffe wegkijkers en infantiele goedpraters.

Shape of Despair | 28-12-15 | 15:19

Nee @BartNijman: Grenzen dicht helpt echt niet, de DDR heeft dat 28 jaar geprobeerd, maar dat is ook op niets uitgelopen!

Brulboei_61SB | 28-12-15 | 15:18

Grappige vrouwen, is dat net zoiets als vredelievende IS-adepten?

Kapitein Stijlvol | 28-12-15 | 15:17

Ze proberen je alleen vrijheid van nadenken af te pakken..

Neut | 28-12-15 | 15:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken