Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Winnaar Nederlandse Foto van het Jaar bekend

lololololololololollander.png Daar sta je dan. Met je waardeloos geworden V&D cadeaupas, een schaar, en je allerzuinigste Hollandse blik. Op de meest Nederlandse foto van het jaar. DA Drogisterijen is op de fles. Rabobank royeert personeel. Shell probeert zuiniger te rijden. V&D is verledentijd & daswareinmal. De een na de ander valt om. Niet de economie of de banenmarkt in het altijd lastige mbo-segment zijn de grootste verliezers, maar Erwin. Erwin is de grootste verliezer. Erwin had liever een Bol.com of Coolblue cadeaubon gehad. Maar Erwin heeft er eentje van V&D. Jammer Erwin. Wat. Een. Menselijk. Leed. Gelukkig hebben we de foto van het jaar nog.

Reaguursels

Inloggen

@Pieter V 70 % lijkt me erg veel, maar de lasten druk is inderdaad erg hoog voor mensen met een modaal inkomen. Dit is vooral te wijten aan het feit dat de belasting druk meer op burgers is komen te liggen dan op grote bedrijven. Multinationals en andere groot bedrijven betalen soms effectief nul belasting. Ze kunnen dit afdwingen omdat lidstaten individueel hun belastingpercentages kunnen bepalen, wat lijdt tot een race naar de bodem, bedrijven spelen de lidstaten dus tegen elkaar uit.
In tegenstelling wat iedereen hier lijkt te denken hebben we juist een federaal Europa nodig dat kan opstaan tegen de grote bedrijven en banken. Alle kosten van de door jou genoemde ´´verovering van ons land door de islamtroepen´´ (toen ik dit las ben ik alle respect helaas verloren) vallen in het niet bij de belasting opbrengsten uit vennootschapsbelasting wanneer deze terug gebracht wordt naar het niveau van de jaren 80 (van 48% in 1980 naar nu 'officieel' 25%). Bekijk vooral even de rijksbegroting als je echt zo bezorgd bent om het geld naar dat naar het ''buitenland'' gaat. ''de naheffing'' wat een grap 0.6 miljard op een begroting van 250 miljard xD. Wat ik dus al zei: te dom om je druk te maken over de echte problemen

Tomh1991 | 24-12-15 | 17:27

Veel bedrijven die om vallen of in de problemen komen, en voor 99% door slecht management. Het is toch wel erg duidelijk geworden dat de manier waarop management is ontwikkeld (een vak op zich) een grote mislukking is. Het zal helaas ook nog heel lang duren voordat we daar vanaf zijn omdat binnen die tak men de macht heeft elkaar baantjes te bedelen.

Of was het de bedoeling dat ik wat over die foto vertelde? Uhhm.. Mooie kerstboom.

DerUnterMensch | 24-12-15 | 13:40

Daar stonden we dan. Na de verkiezingen. Met onze cadeaubon van 1000 euro. Van de VVD.

McSnor | 24-12-15 | 12:50

Nog even volhouden V&D. Binnenkort is het offerfeest ook in Nederland officieel een traditie. Dan slachten we weer een lading kalveren, kippen en koeien onderwijl we luidruchtig onze godheid oppermachtig en groots bejubelen onder het genot van het legen van de magazijnen in onze AK-47's. Dit móet wel goed ontvangen worden door onze barmhartige, vredelievende aanstaande oppervader. En anders trekken we de economen persoonlijk uit hun paleizen en smijten we ze op de brandstapel. Zo rollen we anno 2016.

Janus Klabanus | 24-12-15 | 12:35

Het gerucht gaat dat men uit eigener beweging zogenaamd conservatoir beslag legt op goederen die zich in de panden van de V&D bevinden. Maar dat terzijde...

Is het u opgevallen dat alles met een V begint in de problemen komt? Ik noem ...

- VW
- V&D
- VVD
- Van Muiswinkel
- Van Miltenburg
- Volkert de Graaf
- Vred Teeven

Moet ik doorgaan?

Hyppo Kriet | 24-12-15 | 10:38

Cadeaubonnen waren zeker voor half geld. Hoe dom kun je zijn om cadeaubonnen bij de V&D te kopen.

Dutch_Holland | 24-12-15 | 07:35

V&D... ach ja. Nostalgie. Alles komt aan een eind.

Rest In Privacy | 24-12-15 | 01:15

Nou jongens, niet zo zuur, dat is een van jullie super-reaguurders...

Jan Gordelroos | 24-12-15 | 01:01

Zou V&D echt omvallen? Ik geloof er niks van. Er komt wel weer een "doorstart" zoals altijd en drinkt men een glas, doet een plas en alles blijft zoals het was (hopelijk voor het personeel).

Ikdachthetniet | 23-12-15 | 22:41

@Freshfield

uit uw Facebook-plempsel; die het met een kleine baby erbij al helemaal niet breed hebben in hun jonge gezin."
.
Wat heeft dat er mee te maken?

Jan de Hoop | 23-12-15 | 22:40

Het leed zit toch niet bij Erwin? Hij kan voortaan via internet bestellen, goedkoper, meer keus, en met thuisbezorging. Wat wil jenog meer. Sneu voor al het personeel. V&D had zich nog gericht op de 35plus vrouw (waarom zeggen ze niet gewoon Milf?), maar die hebben verstek laten gaan vanwege het warme weer.

Ik reaguur al 5 jaar | 23-12-15 | 22:30

VenD is gewoon leeg gezogen. Al hun winkelpanden/vastgoed was eigen bezit.Dit is vervolgens verkocht, en kan tegen een veel te hoge meterprijs terug gehuurd worden. Zo maken hedgefunds veel winst. Dat moet ook van de aandeelhouders en beleggers. Die verwachten aanzienlijke rendement om bijvoorbeeld de dekkingsgraad van een pensioenfonds te verbeteren. Ooit eens een goede docu gezien hierover. Wel ziek voor de werknemers van zo.n mooi oud bedrijf...

wie zal het zeggen | 23-12-15 | 22:30

Het wachten is nu op: Blokker -jaren 90 uitstraling en Hema -sneu verval door aanbod van verkeerde producten.

Musset | 23-12-15 | 21:59

Het is natuurlijk zeer triest voor alle medewerkers en hun gezinnen, maar mij is het volgende overkomen:

1. V&D vraagt uitstel van betaling aan bij de rechtbank te Amsterdam
2. De rechtbank doet daarover gisteren de 22e uitspraak en verleent het gevraagde uitstel
3. Er worden 2 bewindvoerders aangesteld
4. De verkoop via internet van V&D Giftcards wordt echter niet direct stopgezet maar gaat gewoon door………
5. Ik schaf gisteravond om 23:34 uur een Giftcard t.w.v. €50,- aan om mijn zoon en schoondochter cadeau te doen voor Kerst
6. Vanochtend vroeg blijkt die gisteravond laat aangeschafte Giftcard niet meer te worden geaccepteerd door V&D

Dat riekt naar het welbewust en in mijn ogen illegaal argeloze consumenten geld uit hun zak kloppen in het zicht van het faillissement......

www.facebook.com/bram.versfelt.5/post...

Freshfield | 23-12-15 | 21:51

@salsaparilla | 23-12-15 | 18:56
Hier (midden Nederland) gaan er zelfs al meerdere bakkers failliet. Het begint nu wel heel eng te worden.

AntiSoof | 23-12-15 | 21:37

@g[E]ulden | 23-12-15 | 20:53

Wel er voor zorgen dat je per bestelling onder de € 22,- blijft als je tenminste gedoe met de douane wilt voorkomen.

Pakjes tot nu altijd aangekomen, zonder toestanden in een enkel geval kan het tot 3 weken duren als je voor gratis verzending kiest.

Pieter V | 23-12-15 | 21:24

voedselbankier | 23-12-15 | 18:17
Bedankt voor het linkje. Ik lees echter op die pagina nergens dat een cadeaubon een wettig betaalmiddel is. Logisch ook. er is maar een wettig betaalmiddel in Nederland en dat is geld, €uro's (Giraal of in de vorm van muntjes en bankbiljetten uitgegeven door de Europese centrale bank).
.
Een Cadeaubon of een Tegoedbon is niks meer of minder dan een bewijs dat je een vordering hebt op de uitgever van die bon. Een dat tegoed, die vordering is in de vorm van producten of diensten.

Jan de Hoop | 23-12-15 | 21:19

@salsaparilla | 23-12-15 | 18:56

"Na de reisbureaus, cd-winkels, videotheken, boekenketens, banken, schoenenzaken en warenhuizen, welke branche zal de volgende zijn?"

Mag ik daarover een wens uitspreken?
Nou daar is ie dan. De politiek a.u.b.!
- De dictators in Brussel
- De hele Nederlandse regering met Pinokkio als eerste en Zwamson als tweede.
- Angela Merkel

Pieter V | 23-12-15 | 21:19

@Tomh1991 | 23-12-15 | 18:00

Gut gut, Tom, kerel toch. Bouwjaar 1991?
Dat zou kunnen verklaren waarom je verstand nog niet tot volle ontwikkeling is gekomen.

Als je alles zo goed weet laat me dan even weten welk percentage van het NEDERLANDS BBP naar de EU gaat.
Die 1% van het totaal Europees BBP is uiteraard een fopspeen want de lastendruk is per land heel verschillend.
Vergeet vooral ook niet de naheffingen even mee te rekenen.
En als je toch bezig bent hoeveel van het NEDERLANDS BBP er in bodemloze putten in het Buitenland wordt gesmeten, direct of indirect maar wel verplicht door de EU, bijvoorbeeld OSW.
Als laatste dan nog even de kosten van de door de EU ons in de maag gesplitse verovering van ons land door de islamtroepen, daarbij inbegrepen alle indirecte extra kosten zoals politieinzet, rechtsbijstand, COA, etc. en uiteraard al het gratis geld dat van ons wordt gejat om de toekomstige kansenpareltjes te gerieven waarvan minstens de helft levenslang van een uitkering zal mogen genieten.

De kosten die het criminele bankentuig en multinationals op ons burgers afwentelen heb je zelf al genoemd.

Voordat je nu weer begint over anderen die te dom zijn, kijk eens wat verder dan je neus lang is.
Het werkelijke percentage dat door de overheid wordt gejat van iemand met een modaal inkomen ligt dik boven de 70% hoor.
Je moet namelijk wel alle verborgen accijnzen en heffingen ook even mee nemen, bijvoorbeeld op energie, ziektekostenverzekering, etc.

Pieter V | 23-12-15 | 20:58

@sinar2 Gelijk heb je, gewoon geld geven, kan de ontvanger zelf zijn (web)shop kiezen. Met de kans op aanslagen kan je beter vanuit je luie stoel kopen. Kijk maar eens op aliexpress wat de dingen echt kosten, en die komen zonder verzendkosten --mits wat geduld-- gewoon aan in Nederland. De site is zelfs vertaald in het Nederlands, niet altijd perfect goed maar goed genoeg om te shoppen.

Vorige week heb ik er voor 11 Euro dit besteld;
- High speed 2.1 Ma oplader voor USB
- Super mooie platte brede kabel voor iPhone 6+, MFI gecertificeerd
- Carkit voor iPhone 6+ met zuignap voor in de auto
- Aluminium car-charger, goudkleur, met 1 en 2A poorten.

De V&D's van deze wereld zijn gewoon winkels die deze Chinese 'low cost' artikelen doorschuiven voor minimaal 100% van de prijs. Wie is er nu nog de gekke Henkie hier.

g[E]ulden | 23-12-15 | 20:53

Niet getreurd; de originele eigenaars zitten er multimiljonairisch bij op een tropisch eiland. Die zijn ruim op tijd uitgestapt. En dat is niet eensch verzonnen of symbolisch uitgedrukt. Heeft u geen reedt aan, hebben de arbeiders geen reedt aan, de schuldeisers ook niet, maar het gaat heeeeerlijk met de originele eigenaars. Als je goed luistert hoor je ze lachen.

NLvoorwat | 23-12-15 | 20:53

En met die eeuwige Hollandse witte muren...

Gwynedd | 23-12-15 | 20:44

sweedminder | 23-12-15 | 19:23
Daar geloof ik dus niks van, mensen hebben best behoefte aan winkelbeleving. Er zijn gelukkig ook heel veel nieuwe zaken die dat kunnen bieden.

Simon_GS | 23-12-15 | 20:42

Bedankt EU, vluchtelingen en Turkse groentboeren! Dit land gaat naar de Klote en we blijven lekker VVD/PvdA/D66 en CDA stemmen!

funkyd | 23-12-15 | 20:14

Gelukkig hebben we in Gouda 5 telefoonwinkels in 1 straat.
die houden het wel vol blijkbaar

onheil8957 | 23-12-15 | 20:05

Ik heb dat cadeaubonnengedoe toch al nooit begrepen. Geef dan gewoon geld als je geen idee hebt wat je moet geven.

sinar2 | 23-12-15 | 19:56

Na de reisbureaus, cd-winkels, videotheken, boekenketens, banken, schoenenzaken en warenhuizen, welke branche zal de volgende zijn?
salsaparilla | 23-12-15 | 18:56

Leuker om nu te gaan kijken waar we wel bereid zijn om nog onze huizen voor uit te komen, zijn vast talloze concepten die gaan komen waardoor we die ruimtes leuker kunnen gebruiken.

Copycrauw | 23-12-15 | 19:38

Marktplaats afwachten, deze bijzonderende bon wordt geld waard.

Dr. Blechtrummel | 23-12-15 | 19:27

Na de reisbureaus, cd-winkels, videotheken, boekenketens, banken, schoenenzaken en warenhuizen, welke branche zal de volgende zijn?
salsaparilla | 23-12-15 | 18:56
Alles waar het internet de reistijd kan verkorten..
de mens heeft schijnbaar geen behoefte aan de winkelbeleving.. Toegegeven die was bij VD ook ver te zoeken...

sweedminder | 23-12-15 | 19:23

Ik zou gewoon gaan plunderen voor die 50,- e
De typhus voor ze.

Botte Hork | 23-12-15 | 19:11

Wat.een.sneuneus.

Stijlicoon | 23-12-15 | 19:07

Mastermattie | 23-12-15 | 16:16
Die panden moeten toch leeggehaald. Kan je ze beter uitverkopen. Ik heb ook zo'n Blokker in de buurt. Die heet opeens een 'Blokker outlet' maar dat is een verhullende naam voor de terminale fase.

Simon_GS | 23-12-15 | 19:03

Na de reisbureaus, cd-winkels, videotheken, boekenketens, banken, schoenenzaken en warenhuizen, welke branche zal de volgende zijn?

salsaparilla | 23-12-15 | 18:56

2 maanden terug 2 dingen gekocht bij v&d, sokken en een slaapzakje voor mijn zoon, inmiddels allebei al kapot, medium prijzen en lage kwaliteit producten, waardeloze winkel dus die niemand zal missen

Dries112 | 23-12-15 | 18:53

telelezer | 23-12-15 | 18:50
Deze doet het wel
http://daskapital.nl/2015/12/die_winkelstraat_kan_leger_nu.html

telelezer | 23-12-15 | 18:51

DA is nu ook de pineut
http://daskapital.nl/2015/12/die_winkelstraat_kan_leger_nu.ht
ml

telelezer | 23-12-15 | 18:50

Voor die kadobonnen is betaald, is V&D niet verplicht te presteren voor die betalingen?
Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 16:13
.
Technisch zijn best veel grote bedrijven failliet, denk bijv. aan Zalando. Die draaien op de gratie institutionele investeerders. Er is dikwijls ook geen perspectief op beter, en particuliere investeerders zijn vaak de dupe. Maar dat lijkt niemand te hinderen zolang het nog 'goed' gaat. Morgen verkopen ze kadobonnen uit, en overmorgen sluiten ze de deuren, dat is een risico van de consument aangezien die op de laatste plaats komen bij een faillissement.

kovariant | 23-12-15 | 18:46

Gewoon alvast een voorschot nemen op de openbare verkoop en die bon achterlaten als je de winkel uitloopt.

tiku99 | 23-12-15 | 18:33

Als de groep werkenden die het opbrengt kleiner is dan die andere groep zal die opstand er zeker niet komen.
Claude_Vieaul | 23-12-15 | 18:04
.
Als de groep werkenden het werkelijk zouden willen, zouden ze ons land kunnen plat gooien. Al was het maar voor korte tijd, een weekje of zo. Niet tanken, niet naar het werk, geen boodschappen doen. (Om maar een paar zijstraten te noemen).
Maar ze willen en kunnen dat niet: hypotheek, auto, vakantie, baan.
En vergis u niet, ook degenen waarvan gedacht wordt dat de cadeautjes "laag in de kerstboom hangen", kunnen en zullen daar aan mee gaan doen. Of denkt u dat iemand die huur- en zorgtoeslag ontvangt "rijk" is? Denkt uw werkelijk dat het Rijk cadeautjes uitdeelt?
Er is helaas geen eensgezindheid meer onder de bevolking en dat heeft een reden! Het opzettelijk gecreëerde verdeel en heers. Iedereen die daartegen in opstand komt wordt weggezet als racist, tokkie enz.

Lupuslupus | 23-12-15 | 18:25

""Reacties zoals deze, die maar al te vaak op deze site voorkomen, maken me echt triest (...) Altijd maar haten op de EU, links, buitenlanders en andere 'uitkeringstrekkers' terwijl ze zelf gewoon te dom zijn om te zien wat nu echt de problemen zijn.""
@ Tomh1991 | 23-12-15 | 18:00
Maar bovenstaande zijn doodgewoon de WARE problemen.
Dus wie is hier dan dom; degene die ze benoemt of degene die ze ontkent..?!

telelezer | 23-12-15 | 18:20

En dan hebben we het nog niet gehad over de economische crisis van 2016 en de daarop volgende 1e Europese Burgeroorlog, gevolgd door de 3e Wereldoorlog in 2017
Graaf van Egmont | 23-12-15 | 17:41
.
Hoe stelt u zich dat voor? Hebt u voorbeelden van hoe het naar uw mening zou kunnen gaan? En dan specifiek die 3e wereldoorlog. Begint de VS die - onder een valse vlag want dat kunnen ze als geen ander - of is het president Poetin die ein.de.lijk. zijn - tot nu toe bijna bovenmenselijke - geduld verliest?

Lupuslupus | 23-12-15 | 18:13

Claude_Vieaul | 23-12-15
"kadootjes hangen"

Claude_Vieaul | 23-12-15 | 18:08

Graaf van Egmont | 23-12-15 | 17:50
.
Beste Graaf, ik ben niets vergeten maar wilde mijn lijstje niet te lang maken. Hartelijk dank voor uw aanvulling.

Lupuslupus | 23-12-15 | 18:07

Ik heb ze ook niet cadeau gekregen, ik en dacht vandaag vlug nog in te wisselen, dus niet... Maar weggooien zou ik nog niet doen, misschien maakt de VD een doorstart en is de nieuwe eigenaar coulant.

rode peper | 23-12-15 | 18:05

Lupuslupus | 23-12-15 | 17:37
In NL is er kennelijk een grotere groep waarvoor de kadootjes laag in de boom hangt. Als de groep werkenden die het opbrengt kleiner is dan die andere groep zal die opstand er zeker niet komen.

Claude_Vieaul | 23-12-15 | 18:04

-weggejorist-

Tomh1991 | 23-12-15 | 18:00

@Anoguurder jij hebt echt geen idee waar het geld echt heen gaat ofwel? Banken die gokken met andermans centen en vervolgens door de staat gered worden, multinationals die geen cent belasting betalen, zwaar over betaalde CEO's en andere management lagen. Brussel is er niets bij; 1% van totaal Europees BBP. Reacties zoals deze, die maar al te vaak op deze site voorkomen, maken me echt triest. Altijd maar haten op de EU, links, buitenlanders en andere ''uitkeringstrekkers'' terwijl ze zelf gewoon te dom zijn om te zien wat nu echt de problemen zijn.

Tomh1991 | 23-12-15 | 18:00

wat VVD failliet !! De partij die zogenaamd opkomt voor ondernemend NL en zelf zijn zakken vult.

franck7020 | 23-12-15 | 17:58

Als die jongen nou nog Moslim was had hij het op Raciesme kunnen gooien en een gemotiveerde Advocaat gekregen. Nu heb je geen poot om op te staan knakker! je bent de Sjaak!

the haque warrior | 23-12-15 | 17:57

Waardeloze VVD bon

Nuchternederland | 23-12-15 | 17:52

Lupuslupus | 23-12-15 | 17:20
Je bent de scheepsbouw nog vergeten. En de galgenindustrie is ook al compleet verdwenen. De enige oplossing is de Andreaskruizen bedrijfstak en gelukkig worden de bouwers daarvan met duizenden geïmporteerd.

Graaf van Egmont | 23-12-15 | 17:50

En dan hebben we het nog niet gehad over de economische crisis van 2016 en de daarop volgende 1e Europese Burgeroorlog, gevolgd door de 3e Wereldoorlog in 2017

Graaf van Egmont | 23-12-15 | 17:41

@seven | 23-12-15 | 16:30
De reaguursels op dit artikel bevestigen ook wat hierin gezegd wordt: het gros zoekt bij V&D de fout.

MadR | 23-12-15 | 17:38

En als kers op de taart halen we een ongelimiteerd aantal vluchtelingen binnen die allemaal een huis plus uitkering krijgen..
Muggenmepper | 23-12-15 | 17:23
.
Ja klopt. Maar zolang niet het hele land in opstand komt - of tenminste meer dan de helft - blijft dit doorgaan. Dus het eind is nog lang niet in zicht. OF Nederland moet in 2017 massaal op de PVV stemmen. En met massaal bedoel ik minimaal 60 zetels voor de PVV. Nog 15 maanden te gaan....
Het MOET kunnen!

Lupuslupus | 23-12-15 | 17:37

@Lupuslupus | 23-12-15 | 17:20
Mooi verwoord.
Het is inderdaad zo dat mensen met geld wél dingen te verliezen hebben en mensen zonder geld niet. Als die verhouding scheef gaat, dan geht es los!

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 17:28

@Lupuslupus | 23-12-15 | 17:20:
En als kers op de taart halen we een ongelimiteerd aantal vluchtelingen binnen die allemaal een huis plus uitkering krijgen..

Muggenmepper | 23-12-15 | 17:23

Nederland is en wordt gewoon kapot gemaakt door de smeerlappen, de aasgieren. Onze schoenenindustrie: kapot. Textielindustrie: kapot. Fokker: kapot. Alles wat hier tientallen jaren bestond: kapot. Bedrijven vertrekken naar China zodat ze daar lekker goedkoop kunnen produceren. Het verdomde liberalisme is de ondergang van dit eens zo prachtige land. Dat met bloed zweet en tranen is opgebouwd uit het puin. Ik vind het zo'n enorme schande, kan er geen woorden voor winden hoe schandelijk dit is. En het gaat nog véél erger worden!
.
*Totdat* ook in ons land de galgen worden opgesteld. Dat gaat zéker gebeuren en ik hoop van harte dat ik het nog mag meemaken.
.
Het volk tot waanzin drijven is wat ze doen. Een tot waanzin gedreven volk is een volkomen re-de-loos volk. Een volk zonder enige rede, daar is niets meer mee te beginnen!
.
Ik haat ze, allemaal en stuk voor stuk die dit ons land hebben aangedaan met hun smerige hebzucht! Graaien graaien en de bankrekening spekken. Nou ik heb nieuws voor hen: al staan er miljarden op je bankrekening: een doodshemd heeft géén zakken!

Lupuslupus | 23-12-15 | 17:20

Ik heb hier nog een cadeaubon van Rutte & Co uit Den Haag liggen. Weet iemand waar ik die kan inwisselen?

nlnl | 23-12-15 | 17:16

Maar... die 50k zouden de economie toch weer als een tierelier laten gaan draaien? Toch?

BlowingBubbles | 23-12-15 | 17:15

Bijenkorf komt ook nog aan de beurt.

Koettoerk | 23-12-15 | 17:15

Tsja, dat krijg je er van als de overheid het geld van de burgers mag uitgeven.

ben kokhals | 23-12-15 | 17:13

@edelweiss | 23-12-15 | 17:06:
Idd.. In 2016 gaat de retail-slachting gewoon door.

Muggenmepper | 23-12-15 | 17:13

Wat heb je dan ook een kudt werkgever. In plaats van een fatsoenlijk kerstcadeau geven ze je een cadeaubon van een winkel die natuurlijk al weken aan zag komen dat het financieel slecht ging maar nog snel een deal sloot om een bak met cadeaubonnen te verkopen.

Flapuidt | 23-12-15 | 17:10

Misschien gloort er toch nog een beetje hoop,
"V&D Cadeaukaarten

In verband met de op 22 december jl. uitgesproken surseance van betaling van V&D en La Place, kunnen de V&D cadeaukaarten tot nader order niet door u ingewisseld worden. Wij raden u aan de berichtgeving op de website in de gaten te houden.

sites.google.com/a/vend.nl/v-d/home

kneuterzak | 23-12-15 | 17:10

@Mastermattie | 23-12-15 | 16:27

Zulke constructie kunnen en bestaan bij diverse partijen, maar zo is dat volgens mij bij V&D niet zo ingericht. Daar zullen aanpassingen voor moeten worden doorgevoerd en die kosten geld. Probleem dus.
.
En dan heb je dus nog te maken met die derde partijen die niet meer willen hosten etc...

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 17:09

@Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:27

Aha. Die had ik even gemist. Duidelijk.

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 17:06

De volgende , na Macintosh , DA , V&D , zullen de Hema en Blokker zijn.

edelweiss | 23-12-15 | 17:06

Ik heb gehoord dat de V&D morgen tussen 10:00 en 11:00 een uur lang heeft vrijgemaakt waarin mensen met een (geldige) cadeaubon in de winkel iets ter waarde van hun bon mogen uitzoeken en meenemen.

teevee | 23-12-15 | 17:06

De werkgevers moeten aangifte doen van oplichting. Surseance wordt niet 'opeens' aangevraagd.

Mahatma | 23-12-15 | 17:04

Daar sta je dan, zonder baan omdat je werkgever de panden heeft verkocht en ze terug heeft gehuurd.

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 17:04

voedselbankier | 23-12-15 | 16:59
.
Doe maar een linkje naar de ACM site, als je het kan vinden.

Jan de Hoop | 23-12-15 | 17:03

Ik zou hem doen !

edelweiss | 23-12-15 | 17:01

@enkelereisretour | 23-12-15 | 16:52
Dat zou ik gewoon doen. Wel even copietje afschrift meenemen. Het lijkt me dat je volledig in je recht staat omdat het hier WEL om geld gaat. Laat ze de politie er maar bij halen als ze willen. Wel even bij de kassa je actie melden voor de zekerheid.

SyntaxError | 23-12-15 | 17:00

VVD-bonnetje?

Watching the Wheels | 23-12-15 | 16:59

Glasgow Argus | 23-12-15 | 16:52
.
In de elektronica branche heeft al een behoorlijke slacht plaatsgevonden. En wel door MediaMarkt. Megapool, Harendse Smid, Radio Modern, It's, Dixons, Block konden er niet tegen op. En BCC heeft het ook niet makkelijk daar waar een MediaMarkt of Saturn op "de andere hoek van de straat" zit.

Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:59

@jandehoop. autoriteit consument en markt. ff googlen

voedselbankier | 23-12-15 | 16:59

Nog ff lekker voor kerst flink cashen door cadeaubonnen te verkopen waarvan je weet dat de consument die straks niet meer kan verzilveren. De belangrijkste schuldeisers krijgen op die manier het geld. De consument heeft het nakijken en mag achteraan aansluiten in rij voor de curator.

vindead | 23-12-15 | 16:58

Wees blij dat het geen VVD cadeaubon is.

Watching the Wheels | 23-12-15 | 16:58

Het is trouwens wel een sterke punchline dat "daar sta je dan". Dat kun je voor veel dingen gebruiken.
Daar sta je dan, met je referendum. Of. Daar sta je dan, met je internetachtige constructie. Of. Daar sta je dan, achter een hek om democratie te roepen.

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 16:57

Winkels openhouden, maar Web winkel sluiten .
Precies het omgekeerde.

edelweiss | 23-12-15 | 16:55

Mijn ega bestelde 2 weken geleden voor 100 eurie een paar truitjes bij de V&D Webshop. Kreeg na de betaling alleen geen bevestigings email. Dat vonden we toen al raar. Een paar telefoontjes later nog steeds niets, geen terugbetaling maar ook geen truitjes. Men heeft blijkbaar al 2 weken geleden al besloten wel te cashen maar niet te leveren. Ik was eigenlijk van plan die truitjes morgen maar gewoon even op te halen (zonder te betalen) in een V&D winkel.

enkelereisretour | 23-12-15 | 16:52

V&D is een zombie formule. Ik herinner me in de jaren '80 van de vorige eeuw dat ze ook al bijna kapot gingen. Toen de familie dreesmann zelf nog aan het roer stond. Toen haalden ze een socialist Arie van der Zwan in huis en die duwde de boel bijna om.
De familieleden waren wel zo kien dat ze de hut naar de beurs brachten. En vervolgens brak KKR de boel snel op. Door de verkoop van het onroerend goed in een sale and lease back en de verkoop van de HEMA hadden ze hun hele aankoop meer dan terugverdiend. Toen was het een andere vulture fund die de restanten kocht. En in de koopjeskelder ,iet je toch altijd uitkijken. Er valt niks te ruilen. Een winkelketen die zichzelf al dertig jaar overleeft, dat is op zich best knap. Maar uiteindelijk zullen middle of the road formules een kus moeten maken. Alleen de formule met laagste kosten en hoogste omzetsnelheid enerzijds, of de meest innovatieve anderzijds overleven. Zeker in een periode van een structurele verandering, zoals waar we nu in zitten. En v&d, da en Macintosh zijn zeker niet de laatsten die in de problemen komen. Pas maar op met Blokker en HEMA, de reisbureaus die er nog over zijn, de telecomwinkels, electronicaketens buiten bcc en media markt.

Glasgow Argus | 23-12-15 | 16:52

Heerlijk stukje . . wat een leed :-)))

Quivive | 23-12-15 | 16:51

@voedselbankier | 23-12-15 | 16:40

Aangezien cadeaubonnen geen wettig betaalmiddel zijn, zou dit vergelijkbaar kunnen zijn met een betaling in natura. Je koopt dan iets en in ruil daarvoor betaal je geen geld maar iets anders. Die bon dus. Aangezien je van te voren wist dat die bon geen wettig betaalmiddel is maar een ruilmiddel, zouden de voorwaarden dus geldig kunnen zijn waarin staat dat je geen geld terugkrijgt. Je ruilt immers de bon voor het goed dat je koopt.

Niet mijn woorden maar via radartv gevonden. Met dank aan Olaf79.

meneer der meneren | 23-12-15 | 16:51

*VVV bonnen heeft en radslag maakt*

gentle giant | 23-12-15 | 16:49

@Cuyahoga | 23-12-15 | 16:41
Touchè ;)
Waarschijnlijk verlopen. Uweetog...

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 16:48

Alles valt om, maar we nodigen vele duizenden extra uitkeringstrekkers uit zonder enige bovengrens te noemen.

Dat gaat he-le-maal goed komen!

Muggenmepper | 23-12-15 | 16:47

Laten we gewoon ophouden met winkelketens te verkopen aan Amerikanen die alle vastgoed verkopen met dikke winst en de winkel vervolgens kapot laten gaan. Het interesseert die Yanks toch geen biet als er duizenden Nederlanders werkloos raken, zolang zij de honderden miljoenen maar in de broekzak hebben...

Eagle_Eye | 23-12-15 | 16:46

Beetje jammer van GS. Volgens mij is juist Erwin hier niet degene die klaagt.

Joosthoudtervan | 23-12-15 | 16:44

Een cadeau bon anders dan die van de ECB moet je sowieso nooit geven.
Alleen die van de ECB zijn overal inwisselbaar, tenslotte.

Raider Twix | 23-12-15 | 16:44

voedselbankier | 23-12-15 | 16:40
.
Waar heeft u uw juridische kennis opgedaan?

Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:44

Nare winkels, slechte formule, klantvriendelijkheid nul. Dat het personeel het slachtoffer is van mismanagement is best zielig, maar klanten met cadeaubonnen laten zitten bevestigt mijn mening: nare winkels, nare directie.

t.zeefje | 23-12-15 | 16:43

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 16:37
Heau heau, ik heb nog een waardebon van 1000 euro.
Of zou die al verlopen zijn?

Cuyahoga | 23-12-15 | 16:41

"maar de echte slachtoffers zijn het personeel van V&D."
Mannes | 23-12-15 | 16:34
.
Onzin, die zijn onderdeel van het probleem. Zij hadden het verschil kunnen maken voor de mensen die kozen om hun aankopen online, of in ieder geval niet bij V&D te doen. Maar dat deden ze niet, of onvoldoende.

Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:41

Het was kiezen, 90 euro naar een of andere ziekte of v&d bonnen.... Nah, hoef nu gelukkig de bank niet af te winkelen *plop doet*

ophetplotje | 23-12-15 | 16:40

bon is gewoon wettig betaalmiddel.
vee en dee moet ze gewoon aannemen.

voedselbankier | 23-12-15 | 16:40

Ging de V&VD maar failliet.

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 16:37

Kado bonnen, zijn de grootste gratis geld inkomensbron veur bedrijven.
Geld is binnen, de verloopdatum doet de rest.

kneuterzak | 23-12-15 | 16:36

Sinds V&D door zakkenvullende buitenlandse investeerders is overgenomen gaat het slecht. Maar vergeet niet dat V&D een bijna 130 jaar oud onderdeel is van onze Nederlandse cultuur en daarmee onze Nederlandse geschiedenis en net even oud als Coca Cola en Heinz en dergelijke reuzen (est.1886-1887)
http://www.haerlemsbodem.nl/view-on-home/oud-haarlemse-foto-kleine-vend/
en
https://en.wikipedia.org/wiki/Vroom_%26_Dreesmann
en zou alleen al daarom (naast het belang voor onze economie en naast de emotionele en historische waarde dat onze (achter-groot)ouders daar reeds winkelden) gewoon door de overheid geholpen moeten worden.
Maar owee NEE *stout*, want dat mag immers niet van Brussel (want EU-concurrentie vervalsings beding overeenkost t.o.v de andere soooo sielige EU landen)
-
Dat dit in de andere EU landen doodgewoon WEL wordt gedaan omdat die scheidt hebben aan Brussel is algemeen bekend maar interesseert het brave Den Haag niet( want oooh zo policor)
Hoe andere landen dat dan ongestraft doen..?
Heel gewoon: Ze subsidieeren niet het noodlijdende bedrijf (zoals V&D, Fokker, DAF, Hoogovens enz enz) want dat mag niet, maar ze subsisdieren doodgewoon hun kleinere toeleveringsbedrijven op voorwaarde dat die goedkoop leveren aan de grote bedrijven (Renault, Dassault enz enz).
Maar ach ja, "ooooh ooooh Den Haag, is immers het braafste debieltje in de (EU)klas

telelezer | 23-12-15 | 16:34

Ik neem aan dat "Foto van het Jaar" niet serieus is bedoeld. Natuurlijk sneu voor Erwin, maar de echte slachtoffers zijn het personeel van V&D. En wat te denken en al die mensen die ook dit jaar weer werkloos zijn geworden en de mensen die voor het kerstdiner afhankelijk zijn van de voedselbank. Nogmaals: het is vervelend, maar er zijn mensen die het echt moeilijk hebben !!!

Mannes | 23-12-15 | 16:34

Gelukkig kunnen we terugvallen op 250.000 nieuwe verkopers die nu in drommen staan te popelen om aan de bak te gaan.

bolkebeer | 23-12-15 | 16:32

V&D is ook door KKR & Sun Capital uitgezogen, opgedrongen woekerleningen, vastgoed afgenomen, verplicht bezuinigen op assortiment (b keuze), inrichting en schoonmaak. Zie fragment tussen minuut 36 en 44. www.npo.nl/zwarte-zwanen-2/13-07-2015/... (kan iemand dat deel rippen en op dumpert/jijbuis zetten? Zo irritant dat npo geen deeptijdshiftlinkjes snapt. Ben zelf op foon nu.)

seven | 23-12-15 | 16:30

Shitzooi. Ik heb als kerstpakket ook een kadobon van de V&D van 25 euro gekregen.

Julia | 23-12-15 | 16:30

Investeringsmaatschappijen, maken heel nl kapot, eerst alle panden verkopen en dan de huur niet meer op kunnen brengen.

Boemibol | 23-12-15 | 16:29

Een melding via Google sites? Is dat niet iets meer voor ome Piet en tante Alie?

meneer der meneren | 23-12-15 | 16:29

Mastermattie | 23-12-15 | 16:26
.
Hoe zo zou dat goedkoper zijn? Huur van de panden is/moet toch worden betaald, en de salarissen lopen ook gewoon door of de winkel nou open of dicht is.
verder wat Parel om 16.20 zegt.

Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:29

Maar ja daarmee wordt deze foto van het jaar2015 waarschijnlijk dan ook weer foto van het jaar 2016. De foto die in 2015 de ondergang van de V en D in 2016 aankondigde.

tweetybird | 23-12-15 | 16:29

Wacht maar tot N&L omvalt.
Kan je mooi fluiten naar je hypotheekrenteretournering.

squadra | 23-12-15 | 16:28

@Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 16:20
Als de klant afrekent en een deel van dat bedrag gaat direct naar de leverancier. En die leverancier stuurt het product dan direct naar de klant, dan kan de webshop toch gewoon open blijven?

Mastermattie | 23-12-15 | 16:27

Maar VW is er nog

knehmoo | 23-12-15 | 16:27

@Parel van het zuiden

.
"De rechtbank in Amsterdam heeft warenhuisconcern V&D uitstel van betaling verleend."
bron: http://www.volkskrant.nl/economie/uitstel-van-betaling-voor-vend-duizenden-banen-op-het-spel~a4213107/

Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:27

@Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:17
Ik al een hele tijd niet meer, maar ben ook niet in de fysieke winkel geweest, terwijl we hier in Leiden wel een van de grotere vestigingen hebben (recent zelfs helemaal opgeknapt).
Wat ik alleen maar bedoel te zeggen is dat het mij goedkoper lijkt om een webshop in de lucht te houden dan een fysieke winkel open te houden (wat overigens nog wel enigszins nobel is voor het personeel).

Mastermattie | 23-12-15 | 16:26

Eindelijk... zonder die websites van V&D en DA krijgen we weer wat meer ruimte en snelheid op internet. 😉

Paaldanseres | 23-12-15 | 16:25

Daar sta je dan.
Heb je net korting gegeven op de huur, weigeren ze alweer om te betalen.

Ing. eslapen | 23-12-15 | 16:22

@Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:15

Moet de rechter dat faillisment /surseance niet eerst uitspreken voordat de V & D mag stoppen met presteren?

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 16:22

Jammer van je bon, maar je bent een doodordinaire concurrente schuldeiser van de v&d. Het zou nog erger kunnen zijn geweest, een bon van de Action. Dertig euro, probeer eens dertig euro bij die keten uit te geven. Alleen maar rotzooi en ellende. En dan dertig euro uitgeven. Daar zou je ook nog gevarentoeslag moeten krijgen.

Glasgow Argus | 23-12-15 | 16:22

Dat de V&D failliet is hè, dat schuiven ze nu dus ook op de opwarming van het klimaat.

Conan de Rabarber | 23-12-15 | 16:21

Wat gebeurt er als je met spullen onder je arm de deur uitloopt? Nadat je hebt medegedeeld dat ze dan op een later moment de waardebon maar moeten aannemen? Best raar dat je die bonnen zo maar kan weigeren, volgens mij hetzelfde als geld.

mytec-unban | 23-12-15 | 16:21

Komt wel mooi uit want nu kunnen alle V&D's, DA's, Scapino's etc, etc, mooi omgebouwd worden tot apotheken.
Gezien de aanwas van apothers is dat nog niet genoeg, maar het begin is er.

Cuyahoga | 23-12-15 | 16:21

@Mastermattie | 23-12-15 | 16:16

Zonder al teveel in detail te treden. De V & D website sourcet veel producten direct bij leveranciers /partners. Die gaan echt niet meer leveren met alle risico's van dien. De systemen die dat faciliteren worden in de lucht gehouden door derde partijen, die graag betaald worden voor hun moeite, infrastructuur etc, en dus ook hun dienstverlening gestaakt hebben.

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 16:20

Ja ach klein leed, maar ik snap wel dat deze jongen er van baalt, kun je hem ook niet kwalijk nemen toch?

Misschien is het net zo erg dat de VD toch nog waardebonnen verkoopt waarvan het management op een gegeven moment prima kon weten dat ze niet meer konden worden ingeleverd?

Behangdelul | 23-12-15 | 16:20

Yup veel NLse bedrijven lopen hopeloos achter met een business model uit 1980.

Rest In Privacy | 23-12-15 | 16:20

Ja hoor... De economie trekt weer flink aan... volgens de wegkijkende linkse dikkoppen in Den Haag. Wat een enge faalhazen zijn het toch.

Paaldanseres | 23-12-15 | 16:20

Vroom en Dreesman, een mooi voorbeeld van een stel bejaarden die een heel bedrijf om zeep helpen. De grootste fout, ze hebben zich ingelaten met snelle jongens, het groot kapitaal, welke slechts ten doel had de toko zo snel mogelijk leeg te zuigen. Daardoor konden ze niet vernieuwen. Ze wilden ook niet vernieuwen maar dat terzijde. Ik geef ze nog twee weken dan volgt het faillisement.

Rest In Privacy | 23-12-15 | 16:19

Het ergste is nog wel dat het personeel hiervoor de klappen mag opvangen.
.
Dat die Erwin zich hiervoor leent. Hoe gaat dat eigenlijk? Vraagt rtl nieuws of er ergens nog een of andere lul is die met zijn gezicht in het nieuws wil komen klagen over het feit dat hij iets gratis heeft gekregen waar hij niks aan heeft? Of neemt Erwin zelf contact op met rtl omdat hij het allemaal zo erg vindt?

Zerox | 23-12-15 | 16:18

Mastermattie | 23-12-15 | 16:16
.
Wanneer heeft u voor het laatst iets gekocht op www.vd.nl ?

Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:17

Ik begrijp alleen niet waarom V&D de winkels open houdt maar de webshop dichtgooit. Zeker gezien het feit dat internetwinkels wel aardig draaien.

Mastermattie | 23-12-15 | 16:16

@Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 16:13
Ja, evenals al die overige schuldeisers. Dus achteraan aansluiten.

Eigenaar_IJsland | 23-12-15 | 16:15

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 16:13
.
Met die cadeaubon kun je aantonen een vordering te hebben op V&D. En zodra er een faillissement is kan je je met je cadeaubon melden bij de curator. cést ca.
.
Het niet accepteren van de bonnen op dit moment valt dus onder het "uitstel van betaling" zeg maar.

Jan de Hoop | 23-12-15 | 16:15

Ik wil natuurlijk niet degenen zijn die de V&D doodskist dichtnagelt, maar is V&D nu niet onrechtmatig bezig?
.
Voor die kadobonnen is betaald, is V&D niet verplicht te presteren voor die betalingen?

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 16:13

Als je een werkgever hebt die na een jaar slechte nieuwsberichten zijn werknemers een V&D cadeaubon toeschuift wordt het tijd elders te solliciteren. Dergelijke financiële dommigheid zet immers ook jouw baan op de tocht. Je kan reorganisaties, surseances en faillissementen schaapachtig afwachten of tijdig het zinkende schip verlaten.

Feynman | 23-12-15 | 16:12

Het geld dat oorspronkelijk in de economie en burgers gestoken moest worden vloeit weg naar brussel en alle andere ruifvretende nietsnutten.

Anoguurder | 23-12-15 | 16:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken