
We zijn verkeersinfucked. In 2014 was de filedruk half zo groot als in 2007, maar in 2015 is de filedruk
met 25% gestegen! Oh nee! We begonnen net te wennen aan het feit dat we lekker door konden rijden. Volgens VID (die van de
asfaltcams) geeft
diverse verklaringen. De economie trekt aan, dus meer klusbusjes op de weg. Nederlandse chauffeurs zijn allergisch voor regen, dus bij spatjes is het gelijk remlichtendisco. Een land vol bange bestuurders en motregenmalloten. Nog een oorzaak: spitsmijdende automobilisten merkten dat er in de spits geen files meer stonden, dus zijn massaal weer in de spits gaan rijden. Waar u best een facepalmpje voor mag doen. En niet genoemd door VID, maar wel relevant: files worden ook veel veroorzaakt door
flitsende eenstrepers. Ook niet genoemd: sinds vrouwen geaccepteerd worden als min of meer volwaardige arbeidskrachten, is het twee keer zo druk op de weg en drie keer zo filegevoelig. Maar dat is seksistisch natte vingerwerk (het beste soort natte vingerwerk) en heeft eigenlijk niks met de toename van dit jaar te maken. Zolang de NS treinpassagiers blijft behandelen als irritante bijzaak, de benzineprijs sneller zakt dan de pijpslet van de dorpskroeg en de economie aantrekt, zal het fileleed in 2016 een volledige comeback maken. Zucht. We hebben nu al geen zin in alle bijbehorende regulerende maatregelen van onze overheid.
Reaguursels
InloggenHet gehele onderliggende wegennet is totaal onbruikbaar gemaakt door drempels en andere chicanes. Dat is nergens zo ziek als in NL. Dus moet je drie km verder, pak je noodgedwongen de autoweg. Die dus vergeven is van, door een eerdere reaguurder al, vermaledijde weefstroken. Waarop je fijn botsautootje kan spelen. Met nog meer file als gevolg. En verder vraag ik me af, waarom elke werkgevert toch zo nodig op de Zuidas wil zitten.
Ik constateer slechts dat ik 30 jaar geleden een uitstekende keuze heb gemaakt door vanwege de drukte uit de Randstad weg te verhuizen naar het heerlijk rustige zuiden van het land. Mijn woonplaats komt niet in de buurt van bovenstaand lijstje. Volgens mij is het de witte man daar in de file, om taxpoet te verdienen voor Griekenland, Oekraïne, Allochtonië, en de gratis uitdeelpot van de linkse kerk.
Allemaal grote kolder natuurlijk. Echte reden is centralisering van bedrijven en instellingen. Zo heeft mijn werkgever de ontwikkelingsafdeling dit jaar gecentraliseerd in Wageningen, waar vervolgens alle werknemers langzaam rijdend naar toe gaan. Terwijl sommigen naar hun oude vestiging op de fiets konden.
Johnny Quid, deze blog was/is echt leuk. Goed gedaan!!!
De echte redenen worden helaas nergens genoemd: de smartphone dames en heren. Zodra er iemand in de (beginnende) file (of tijdens het rijden) mee zit te vogelen achter het stuur, zich niet kan inhouden om een whatsappbericht te beantwoorden en later optrekt, wordt het al maar meer file. En de reden dat deze reden niet genoemd wordt, is omdat de meeste mensen het zullen VERZWIJGEN op het schadeformulier zodra er een aanrijding door wordt veroorzaakt.
Vroeger, toen de smartphone er nog niet was, kon je gewoon met ééN hand blind smsen en met de andere hand blijven sturen. Het T9-toestenbord kende je uit je hoofd en je hoefde alleen aan het eind van het smsen maar even te controleren of je tekst geen fouten bevatte.
Maar tegenwoordig, met dat alleslamleggende wifi en de verslaving daaraan, is het vragen om problemen op de weg.
En daar helpen die borden langs de weg echt niet tegen. Pas als je een aanrijding hebt gehad dankzij je smartphone, leer je het wel af.
Door het nieuwe stuk A4 zal de A13 en A20 ontlast worden. Het beste hadden ze daar meteen een 10-baanssnelweg kunnen neer knallen, want binnen de kortste tijd zal de capaciteit ontoereikend zijn.
Wat een gezeur. Het dimensioneren op de grootste vraag is dom en onverstandig. Overigens is het in niet één buitenland beter en ook rijdt men elders niet beter. Ook rijden de treinen in het buitenland helemaal niet beter op tijd en kun je er zeker ook niet altijd zitten.
"Volgens VID (die van de asfaltcams) geeft diverse verklaringen."
Er zijn VMBO schoolkranten met beter geschreven artikelen dan het broddelwerk van Quid.
De economie trekt helemaal niet aan...
Bij ons op kantoor gaan mensen nu vaker met de auto omdat de treinen overvol zijn. Ik gok dat dit bij veel andere bedrijven ook het geval is.
""Leuk, al dat gemekker over waar het aan ligt. Het echte probleem is natuurlijk dat we allemaal tegelijk de weg op gaan, omdat we zo nodig klokslag 9 uur bij de baas achter een bureautje moeten zitten.""
@ crutchlow | 22-12-15 | 12:01
Daar heeft u inderdaad gelijk aan, echter slechts gedeeltelijk, want er zijn nog meer factoren, bijvoorbeeld het feit dat de Haagse regenten te bedonderd zijn om meer en grotere wegen aan te laten leggen omdat ze ons geld liever weggeven aan het buitenland en kansloze gelukszoekers.
Tevens, dat het OV sinds de door Brussel opgelegde privatisering zo schandelijk duur en vooral ook onbetrouwbaar is dat men liever de auto instapt.
Daarnaast, dat er steeds meer mensen naar Nederland "vluchten"(haha) en die willen eerdaags ook allemaal autorijden.
Pim had gelijk NL is vol.
Maar ach, we worden geregeerd door aliens dus er zal niets veranderen
Leuk, al dat gemekker over waar het aan ligt. Het echte probleem is natuurlijk dat we allemaal tegelijk de weg op gaan, omdat we zo nodig klokslag 9 uur bij de baas achter een bureautje moeten zitten. En dat terwijl daar intussen echt wel oplossingen voor zijn. Maar goed, kennelijk doen die files nog niet genoeg pijn.
Ondanks gratis geld van de overheid voor spitsmijdende filerijders.
Een statistische conclusie:
Jan Normaal zal zijn woon-werkverkeersgedrag alleen wijzigen als dit zijn reisduur verkort tot 45 minuten.
- zoekt andere werkgever
- zoekt betere woonplaats
- rijd eerder of later om de file te mijden tot de magische grens van 45 minuten reistijd
- zoekt alternatief vervoer
Alternatief vervoer wordt gekozen als dit de totale reistijd niet negatief beïnvloed en economisch gunstiger is.
Met dank aan de invoering van het klimafaat onder aanvoering van de Groene Khmer waarop het volk heeft gestemd sinds de jaren zestig/zeventig.
En het geld van de automobilist? Zegge 18 miljard per jaar. Dat is opgegaan aan Brussel, Afrika, ambtenarenapparaat en de klimaatminaretten.
Het is maar dat u het weet.
Bedenk goed wat u met uw stem doet!
Ohja Kwit,
Nog even over die pijpslet, heb je toevallig haar nummer?
Oud nieuws, Thunderbird 1 en 3 landden al in 1965 verticaal.
@johoost | 22-12-15 | 09:35
Maar waarom staat die niet in de lijst? Simpelweg omdat ie gewoon helemaal weggeknipt wordt. knooppunt Deil had standaard bovenaan moeten staan (al jaren lang), gezien het er altijd vast staat bij de avondspits.
Ook knooppunt Empel in de ochtend is het altijd feest, maar die wordt ook opgeknipt zodat het niet meer relevant is.
Kijk maar eens waar de eerste files ontstaan heel vroeg of vroeg in de middag. Ik kan hier al om 5.45 in de file staan bij Den Bosch, dat lukt je bijna nergens anders.
@normanius | 22-12-15 | 09:17
Die randstedelingen vinden zichzelf toch altijd zo slim? Dan moet dit makkelijk kunnen toch?
Verder is het invoegen meestal geen probleem, maar het gebrek aan ruimte op de snelweg zelf om op in te kunnen voegen
@Parel van het Zuiden | 22-12-15 | 09:54
Ik denk dat u het concept verkeers/bevolkingsdichtheid niet helemaal begrijpt. Oftewel het aantal verkeersbewegingen t.ov. de beschikbare ruimte. Het aantal verkeersbewegingen zou zomaar gehalveerd kunnen worden als twee autootjesrijders, die nu achter elkaar zich in hun eentje zitten op te winden in hun metalen kooi, zouden besluiten om één van de twee auto's thuis te laten en sámen in één metalen kooi te gaan zitten. Hoeft geen énkele aanpassing voor plaats te vinden, in elke auto bevindt zich immers náást de stoel van de bestuurder een even comfortabele fauteuil waar je zó in kan gaan zitten. Sterker nog, áchter die twee fauteuils bevindt zich nog een comfortabele bank, in de volksmond wel 'achterbank' genoemd, waar met gemák nog eens twee (ex)autootjesrijders op kunnen plaatsnemen. Maar dit concept van 'meerijden' schijnt nog altijd niet tot de gemiddelde Nederlandse autootjesrijders te zijn doorgedrongen...
@Zenzeo | 22-12-15 | 09:39
Carpoolen is een antwoord op het probleem, niet de oorzaak van het probleem.
@denoorman | 22-12-15 | 09:09
Deel wat het ook erger maakt is rijkswaterstaat er wel naartoe gaat, maar vervolgens niet besluit om de auto te gaan duwen/slepen naar een rustigere plek. Nee, rustig wachten op een sleepauto die vervolgens ook nog een half uur nodig heeft. Ik begrijp er geen zak van.
@necrosis | 22-12-15 | 09:05
Iets zegt me dat je nooit met de auto gaat ook. Nooit file is onmogelijk tegenwoordig
De mensen kunnen gewoon niet rijden. Net nog een oetlul die in de file het voor elkaar krijgt om achteruit tegen mij aan te rijden.
Regen? Ongeluk. Wind? Ongeluk. Dobker? Ongeluk. Telefoon? Ongeluk.. Etc..
Ik gebruik het OV slechts wanneer ik met bus 33 naar het centrum ga voor mijn wekelijkse drinkgelag of voor inkopen die niet verkrijgbaar zijn in de suburbs. Met een auto naar de binnenstad is onzinnig, want parkeren EUR 5 per uur (als je al een plekje kunt vinden) en je bent veroordeeld tot het drinken van een spaatje rood. Voorts vijf dagen per week filevrij over de A10 een kwartiertje heen en een kwartiertje terug woon-werkverkeer. Mijn baas zit elke dag vier uur (4!!!!) in z'n auto om zijn kunstje op de zaak te komen doen. Ik realiseer mij niet altijd wat een ontzettende mazzelpik ik ben.
.... en wij maar blijven lachen naar al die 'zie-mij-toch-een-partij-trendy-en-modern-zijn-want-ik-woon-in-de-randstad' gastjes met hun ongelukkige leven en donkerblauwe leasebakken. Man man man wat ben je dan een partij ongelukkig daar wonend in die betonjungle.
Groet'n uut de mooiste en jongste feeststad van Nederland zonder sluitingstijden en files: Grunn!
Prachtige illustratie van kudde gedrag: iedereen rijdt maar achter elkaar aan.
Als de overheid/KLPD om te beginnen eens zou beginnen met handhaven in plaats van uitmelken. Stoppen met flitscontrolles en intensiveren van onopvallende videosurveillance. Hiermee kan je daadwerkelijk gevaarlijk en hinderlijk verkeersgedrag aanpakken. De Nederlandse automobilist snapt ook het begrip ritsen niet. Snelheid aanpassen op beide banen, ruimte geven en netjes invoegen. Vaak zat zijn er nog van die mongolen die, ondanks dat er ruimte is bij het bord "ritsen vanaf hier", nog even gas bijgeven om hem daarna half over het verdrijvingsvlak (of afgesloten weggedeelte) er nog tussen te drukken. Een hoop onnodig remmen is het gevolg en weer staat alles stil. En dat alles omdat die lui zich kennelijk belangrijker voelen dan de rest in de file.
Zet de bouwbedrijven maar aan het werk om de knelpunten aan te pakken.
blauwe zander | 22-12-15 | 09:26
Lupuslupus | 22-12-15 | 09:41
Knap hoor, toch weer even off topic HET topic aanstippen.
Belangrijkste oorzaak is het afsluiten van rijstroken voor het minste wissewasje. Hou daar eens mee op.
Wat is dat... een file ?
Dus de filedruk is nu 62,5% van die in 2007.
Niet echt alarmerend, lijkt mij.
@Zenzeo | 22-12-15 | 09:39
Ik denk dat u het concept auto niet helemaal begrijpt. Auto (nomie), onafhankelijkheid zijn van anderen qua vertrek/aankomstplanning, route, tussenstops. Rustig, ongestoord reizen.
.
Ik denk dat u de alternatieven ook een beetje overschat. Heel veel werklocatie/industrieterreinen zijn heel pover bereikbaar met OV. De OV -reistijd is onbetrouwbaar (files in NL zijn heel voorspel- en planbaar) en meestal langer.
.
Er zijn uitzonderingen qua locaties en OV routes, en soms gebruik ik die. Wel eerste klas om andere nog niet genoemde nadelen van OV te omzeilen. Maar doorgaans heeft de Zuidduitser de voorkeur, alleen al in termen van comfort.
.
Gezien de kosten van autorijden zorgt de overheid maar gewoon voor infrastructurele oplossingen. Ik denk en beweeg sowieso niet meer mee met deze overheid. Dicteren, dwingen, en demoniseren tbv anderen? Waar ik dwars kan liggen ga ik dwars liggen. Op elk terrein.
@Zenzeo | 22-12-15 | 09:39
Kan ik met jou meerijden als ik volgende week om 3:30 weer op mijn werk moet zijn?
Altijd lekker op de fiets binnen 10 minuten op het werk.
De neuspeuterende bestuurders zijn ingerolen voor appende idioten die het geen bal intresse hebben wat buiten hun auto gebeurt. En van slim rijden en slim doorstromen nooit gehoort hebben. Te laat mee optrekken te laat afremmen veroorzaakt achter in de file een geweldige opstopping. Mentaliteit van de bestuurders moet veranderen. Verkeers regelaars zouden de snelheid ver voor de file moeten temperen. Weggebruikers zouden zich aan de opgegeven snelheid moeten houden. Een bijzonder fenomeen vind ik dat mensen zich asociaal gedragen om op hun bestemming te komen ten koste van alles. Hun leven en die van de ander op het spel zetten. Voor wat? ikea? sport? boodschappen? het aller idiootste vind ik dat mensen hun leven of die van een ander op het spel zetten om op het werk te komen of voor de baas je eigen tot zwaar in de stress als een debiel in het verkeer misdragen.
Dit komt nooit meer goed. "Ons land is VOL. Ten dele overvol". (kon. Juliana in een van haar troonredes in de jaren '70). Inwonersaantal ongeveer 10 miljoen!
Maar nee, niet luisteren en gewoon verder gaan met ons land vol proppen.
Degenen die daar verantwoordelijk voor waren en nog steeds zijn, hebben nergens last van. Uurtje in de file staan in je auto met chauffeur? Geen centje pijn want heeft geen baas die de gemiste uren van je loon aftrekt.
Ook wonen ze niet in de ghetto's die ze zelf veroorzaakt hebben. Daar mag het gepeupel wonen dat hun salaris opbrengt en hun omgeving jaar na jaar verder ziet verzieken.
Akiron | 22-12-15 | 09:10
Ik blijf me er over verbazen hoe debiel het gedrag op de weg is, punt. Zo blijft de gemiddelde autootjesrijder ook na al die jaren van fileleed, nog stééds volharden in het in zijn/haar eentje in het autootje zitten. Denk je eens in hoeveel geld, leed en tijd we zouden besparen ALS WE MET ELKAAR MEERIJDEN.
Het zou eens te overwegen zijn om de gepensioneerde die net kunnen rondkomen maar toch nog autorijden gratis met het OV te laten rijden buiten de spits , ik weet dat vele hun auto zouden wegdoen omdat ze sinds de invoering van de OV kaart nooit meer met het OV zijn gegaan omdat het te ingewikkeld is. Kijk eens naar al die grote lege bussen en treinen overdag belachelijk , Nederland is ongeveer het enige land in Europa waar de ouderen niet gratis met het OV kunnen reizen . Niet voor oudere met een inkomen boven modaal natuurlijk.
@ GroteZaagdildo | 22-12-15 | 09:28
Haha yup
De A2 staat trouwens dagelijks vast door ongelukken. Niet heel vreemd aangezien ongeveer 30% daar zijn ogen op de weg heeft. De rest is te druk met de mail, whatsapp etc.
Oh, nog niemand de weefvakken genoemd?
De VMBO-er bij RWS die dingen heeft bedacht, had nog geen rijbewijs maar had gezien dat het met Playmobil werkte...
Iedereen wil zo snel mogelijk naar de voor hem/haar meest nuttige baan, waarbij men elkaar het licht in de lampjes niet (meer) gunt.
Roken Toegestaan | 22-12-15 | 08:57
In slechts 2 zinnen het beste idee van de afgelopen 50 jaar.
Nieuw fenomeen op de snelweg. De zondagsrijder (ofwel pensionaris) die het tegenwoordig nodig vinden om ook doordeweeks zondags te gaan rijden. Dus invoegen op kruipsnelheid, onnodig links rijden, continu remmen omdat ??? enz. En dan hebben we de vele guppen op de weg die maar niet van die KUTTELEFOON af kunnen blijven. Staan ze 3 seconden stil dan hup die telefoon voor de dag en dan zien ze niet dat het al lang en breed weer rijdt.
Kort samengevat : "80% moet van de weg want die zijn het rijbewijs niet waard."
Zolang de werkverschaffers hun hoofdingang nog op de Polderbaan of Zwanenburgbaan of de Zuidas willen hebben en de overheid ons in Vinexwijken boven het Noordzeekanaal injaagt en geen goede infrastructuurmaatregelenen neemt of die werkverschaffers ook naar de directe omgeving van de eerder genoemde vinexwijken trapt, dan zal het fileleed blijven bestaan en steeds erger worden.
Rijkswaterstaat en haar infra-architecten mogen ook wel eens naar zichzelf en hun volstrekt idiote idee van hoe wegen te bouwen kijken.
normanius | 22-12-15 | 09:17
.
Hehe, denk dat in dit geval "infarct-architecten" toepasselijker is. ;)
Het belangrijkste lijkt me dat woon- werkverkeer voor mij met de auto ongeveer de helft voordeliger is. Naast natuurlijk het comfort en ander gemak. Te bizar voor woorden.
Komende jaren weer tienduizenden erbij op de weg , want al die nieuwe woestijn bewoners gaan zich echt niet tot het een in hun ogen belachelijke fietsen verlagen ,nee van een kameel over op een Mercedes past natuurlijk veel beter bij al die hoogopgeleide hartchirurgen en afgestudeerde medisch specialisten. En het ezelskar rijbewijs is natuurlijk gewoon geldig hier natuurlijk.
Nog niemand iets over het milieu trouwens?
@johnelec | 22-12-15 | 09:12
Klinkt onuitvoerbaar: handhaven maar flitscontroles afschaffen. Verder eens hoor, er gebeuren veel te veel ongelukken die files veroorzaken. Dat kost je 1 a 2 rijstroken en een boel kijkers.
Ik verwacht dat de nr2 volgend jaar wel van de lijst is. Sinds de spoorwegovergang vervangen is door een viaduct heb ik daar nog geen file meegemaakt.
Tsja, als je tienduizenden ondernemers importeert die in no time bedrijvigheid uit de grond stampen krijg je dit soort luxeproblemen. Extra leaseauto's, koerierverkeer, zware vrachtwagens tjokvol innovatieve producten, serviceauto's, het houdt niet op. En het is nog kort in het trajecf. Over niet al te lange tijd zal Schiphol bezwijken onder de toestroom van privéjets, en business class reizigers.
@Zathras | 22-12-15 | 09:09
Je vergist je lelijk wat betreft het wagenpark in Oost-Europa.
Heel veel chauffeurs (met name uit Polen) komen met gloednieuwe trekkers.
@necrosis | 22-12-15 | 09:10
Macintosh stond gisteren nog op 0,16 per aandeel, nu 0,00, komend van 35,00 in 2011, kun je nagaan.
Daarom tijpte ik ook (gniffel) erbij omdat alle berichten over de economie bij voorbaat als leugen kunnen worden afgedaan.
Nah, je kunt de oorzaak het niet enkel bij de economie en gebruikers van s'lands wegen leggen.
.
Laten we wel wezen, de A10/A5 bijvoorbeeld. Welke volidioot heeft ooit bedacht dat het een goed idee is om in plaats van normaal in/uit-voegen op de rechter baan wat voor de meeste mensen al een hele opgave is, nu te kiezen om op de linker baan in te voegen.
.
Het is daar vlak na de Coen tunnel totaal onoverzichtelijk en veel mensen die niet vaak op de A10 west komen weten niet goed wat ze moeten doen en voegen langzamer in terwijl achterop (wat je niet kunt zien aankomen wegens hoogte verschil) automobilisten vol in de ankers moeten of andere rare uitwijk capriolen moeten uithalen.
.
Rijkswaterstaat en haar infra-architecten mogen ook wel eens naar zichzelf en hun volstrekt idiote idee van hoe wegen te bouwen kijken.
necrosis | 22-12-15 | 09:10
Zit er ook op te wachten dat die Duitse slavendrijvers van Zalando over de kop gaan. #meestirritantereclameooit
@denoorman | 22-12-15 | 09:09
Ik ga op de vluchtstrook van een snelweg absoluut geen band wisselen.
*levensgevaarlijk*
Jullie vergeten dat er heel veel files veroorzaakt worden door ongelukken. Wat weer komt door figuren die te hard rijden, bumperkleven, geen afstand houden, telefoneren enz. onder het rijden en ga zo maar door. Er staan overal camera's en misschien moet de politie die gasten eens vastleggen via vast opgestelde cameras ook voor snelheidsovertredingen en dan met videobewijs voor bumperkleven, telefoon in je hand enz. eens een bekeuring sturen en een puntensysteem invoeren zoals in DLd. Er zijn in dit land figuren (ik ken ze) die per jaar meer dan 5 bekeuringen hebben voor bijv. te hard rijden maar er zich niets van aantrekken. Als de overheid eens zou beginnen met handhaven dus feitelijk doen waar ze voor gekozen zijn dan zou er misschien iets gedisciplineerder gereden worden en dan zou de veiligheid toenemen op de wegen.
En inderdaad die verkeerscontroles met zon flitser moeten ze afschaffen want iedereen gaat op zijn rem als er een flitser staat en een bekeuring voor 6 km te hard is onzin en alleen goed voor de staatskas. Daarbij zijn fietsers en tegenwoordig met die snelle elektrische fietsen ook een gevaar op de weg. Ze komen nu nog sneller uit het niets en als ze voorrang hebben dan rijden ze ook gewoon door zonder na te denken of het misschien beter is om iets passiever te rijden en gewoon te wachten totdat je voorrang krijgt. Als alle motorrijders dezelfde mentaliteit zouden hebben als een fietser dan zou er binnen 3 maanden geen motorrijder meer in leven zijn.
Zat er wel in ja. A28/A50 kom je ook nauwelijks meer boven de 100 uit, en dat is dan als het droog is.
"Nederlandse chauffeurs zijn allergisch voor regen, dus bij spatjes is het gelijk remlichtendisco."
Ik blijf me er over verbazen hoe debiel het gedrag op de weg is bij neerslag. En dat terwijl we in dit land toch op z'n minst wel gewend aan regen zouden moeten zijn.
@Dhr. de Wit | 22-12-15 | 09:06
Ik lees schijnbaar hele andere dingen dan jij:
www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/macinto...
Hoppa, straks weer 5500 werklozen erbij...
Koplocatie : Lexmond?
Nooit geweten dat Lieke van Lexmond files veroorzaakt met haar kop.
Wat dacht je van de files door vrachtwagens met pech door slecht onderhoud?
Al dat Oost Europese gajes die banden verliest of anderszins in elkaar stort.
Wat dacht je van de files door vrachtwagens met pech door slecht onderhoud?
Al dat Oost Europese gajes die banden verliest of anderszins in elkaar stort.
veel files worden veroorzaakt doordat bij elke lekke band, een muis op de rijbaan enz enz de matrixborden aangaan, rijstroken worden afgesloten met als gevolg gigantische files.. En elk ongeluk of repareren van een lekke band duurt uren en uren. Dat moet veel sneller worden opgelost, het verkeer moet kunnen doorstromen..
Meer asfalt, meer spoor! Infrastructuur moetjedoen.
@Koos Knak | 22-12-15 | 09:01
Jij trekt steun?
Verhoging wegenbelasting in 3, 2, 1 ...
Het begint wel heel doorzichtig te worden hoor. Als er een verhoging aankomt dan worden er van te voren allerlei berichten uitgegooid om het volk te masseren.
U leest dat de zorg meer geld kost dan gepland? Reken op een hogere zorgpremie en eigen bijdrage.
U leest dat de huizenmarkt aantrekt? Reken op een hogere OZB.
U leest dat het goed gaat met de economie (gniffel)? Reken op een fikse naheffing.
Belastingslaven, dat is wat wij zijn!
Ik werk niet van 9 - 5, ik sta nooit in de file!
Hebben we het al over de verslaafde whatsappende medeweggebruikers gehad, die goed zijn voor een fiks stijgend aantal aanrijdingen?
Boeie. Ik heb nergens last van.
Laten we hopen dat met de openstelling van het nieuwe stukje A4 de A20/A13 wordt ontlast.
De files worden veroorzaakt door al die bussen van het COA die in een grote stoelendans dagelijks ladingen syrische tandartsen en andere geleerden van het ene naar het andere opvangcentrum slepen.
@Quid
Je bent nog wat vergeten, de benzineprijzen staan heel erg laag!
Ik ga er dus van uit dat de accijns op benzine/ diesel per 1 januari fors omhoog gaat.
Leer mij de overheid kennen.....
Overal 6-baans per richting, 2 banen voor vrachtwagens, 4 voor personenauto's.
Minder groen, meer asfalt. Als je groen wilt spuit je je auto maar over.
En dan te bedenken dat alle toegangswegen niet eens worden meegenomennin dit soort lijstjes. De wegkijkfiles. We staan wel stil maar zeggen het niet.
.
Lekker de A2 verbreden naar 5 rijstroken maar de toegangsweg naar Vinkeveen of Breukelen op 1 rijstrook houden. Zodat de plaatselijke melkboer ook lekker vaststaat. Planologisch gepruts.
@Vogelbeest | 22-12-15 | 08:54
Niet "meer als", maar "meer dan".
Voor de rest heb je gelijk.
Maar eigenlijk is dit bijna met elke belasting zo.
Benzineprijs nog steeds te hoog, maar als die nog wat lager word kom ik ook in de file staan.
Pim zei het al, vol is vol.
De automobilist betaald meer als 10x (Cijfers ANWB/Bovag) zo aan wegenbelasting, accijns, btw, bpm etc. dan er aan het wegennet uitgegeven wordt.
Als Iedere cent die ooit door de NL-automobilist opgehoest is ook daadwerkelijk aan wegen en verkeer was uitgegeven had er in NL nog nooit 1 file gestaan.
-weggejorist-
Lekker weer flirten in de file. Na een lange periode zonder succesvolle veroveringen (zij verovert mij) ben ik er weer helemaal klaar voor.
Meer ZZP-ers ipv loondiensters scheelt ook
Meer pakje-boter-rijbewijs-truckers uit het Oosten des Europa helpt ook niet bepaald!
REAGEER OOK