Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Incompleet beleid

fijnmannogeen.jpgOns land is voor ruim de helft een polder. Een systeem met aan de ene kant een dijk om het wassende water buiten te houden en aan de andere kant molens & gemalen om het overtollige water af te voeren. Het ene systeem is waardeloos zonder het andere, en vice versa. We zullen met het oog op de toekomst niet alleen dijken moeten verhogen, ruimte moeten bieden voor tijdelijke water opslag, maar ook moeten investeren in de snelle geforceerde afvoer van water. Omdat hogere dijken en krachtige gemalen vrij duur zijn, zie je een politieke bias om water vooral de ruimte te geven bij beperkt klagende partijen zoals boeren. Zoveel boeren zijn er niet meer, en stemrecht hebben ze dus ook niet. Net zoals we meer moeite moeten doen om te bepalen wie onze grenzen mogen passeren. Hoe we mega-azc's vooral in kleine dorpen plaatsen en hoe we illegalen gaan uitzetten - sinds minister Rita Verdonk een feestje is van juridische & uitvoeringskosten. En wat te doen met mensen die in de illegaliteit verdwijnen terwijl de sfeer in kleine dorpen verzuipt door rondhangende groepen jonge mannen die geen positief toekomstbeeld hebben. Het budget voor een COA opvangplek blijkt rond de 100 euro per nacht te stuiteren. Uitgaande van 52.000 vluchtelingen maal 365 dagen kom je op bijna twee miljard euro. Ons kikkerlandje besteedt dus evenveel als de UNHCR kan besteden om vele miljoenen vluchtelingen te helpen. De verschillen zijn groter dan de risico's van de reis. Er wordt gepraat over opvang in de regio, maar het wordt nauwelijks betaald. Daarmee worden die breed gedragen beleid van opvang in de regio, goedkope holle frasen voor de bühne. Wel of niet betalen is een politieke keuze, evenals daarover liegen. Vooral dat laatste ergert mij. Aangezien we nauwelijks vrede of voedsel exporteren naar die regio, importeren we wel meer vluchtelingen. Gas Iedere beving is weer reden om de gaskraan een stukje dicht te draaien en/of nieuwe procedures bij de Raad van State en strafrechter. Op zich prima beleid, maar waarom geven we nog steeds les in basisscholen die nooit op een aardbeving bedacht en dus berekend zijn? Waarom bouwen we nog steeds huizen die niet tegen een aardbeving bestand zijn? Waar is de rest van het beleid? Beste Raad van State, hoe kan het dat een gebouw dat instort bij de komende lokale serieuze beving nog beschikt over een gebruikersvergunning?!? Waarom hebben we na 52 jaar waarschuwingen pas sinds gisteren een NEN-norm aardbevingsbestendige gebouwen? Bij de huidige olieprijzen van soms 21$ per vat is uitstellen van gaswinning winstgevend beleid dat bevingen hooguit iets uitstelt. Klimaatverandering Een van de belangrijkste argumenten tegen de gedachte van de door mensen veroorzaakte opwarming van de aarde, is het feit dat de aarde altijd al klimaatwisselingen gekend heeft. Waar beide partijen het dus volledig over eens zijn, is het feit dat deze planeet ooit zal opwarmen of afkoelen. Ondertussen wordt alleen gepraat over de zoveelste poging broeikasgassen te beperken. Stel dat het nieuwe pakket van beloftes uit Parijs nu eens niet nageleefd wordt, of dat ondanks forse beperkingen van CO2-uitstoot onze aarde toch opwarmt. Of onverwacht afkoelt. Zou het dan niet intens leuk zijn als we ons hebben voorbereid op de huidige bevolkingsexplosie en boeren wereldwijd geleerd hebben in veranderende omstandigheden genoeg voedsel te verbouwen? Rechtsstaat De primaire taak van onze volksvertegenwoordiging is om anarchie te voorkomen, Evenals de primaire taak van rechtsspraak is om eigenrichting te voorkomen. Beide lijken aan een duidelijke vervanging te zijn. Als magistraten of excellenties te ver gaan, ontstaat geweld vanuit het gepeupel. In het land waar het totaalvoetbal is uitgevonden zie ik een hele onwenselijke bestuurscultuur. Vanuit een boeket van voorgesteld beleid wordt het meest goedkope onderdeel gekozen en alleen dat uitgevoerd. Terwijl dat ene deel van het beleid compleet kansloos is in afwezigheid van de rest van haar onderdelen. Het lijkt dan alsof er wat is geregeld, de hete aardappel wordt doorgeschoven en de aap komt pas uit de mouw na de verkiezingen, aardbeving of hittegolf. Tunnelvisie Je kan wel ruim duizend asielzoekers fysiek plaatsen in een klein dorp, maar zulks heeft niets te maken met echt mentaal opvangen, immigranten de kans geven te integreren en waardevol onderdeel te worden van onze maatschappij. Gewoon puur vanwege het gebrek aan aandacht, vrijwilligers en werkgelegenheid die een kleine gemeenschap kan geven, zonder zelf uit elkaar gespeeld te worden. Door jarenlang een politiek te bedrijven met een “we drukken het er wel doorheen”-mentaliteit is onvoldoende aandacht geweest voor het creëren van draagvlak. Wat an sich al een compleet belachelijke gedachte is, want politici hebben het volk te dienen, en dus te leven en te handelen met het reeds bestaande draagvlak. Druppel Geldermalsen liet ons deze week duidelijk zien dat de maat vol is. Het waren geen hooligans of rechtsextremisten. Het was de normale lokale bevolking die geen vertrouwen meer hadden in hun burgemeester, politici en toekomst. Niet alleen vanwege de drie dagen tussen publicatie en raadvergadering, maar vooral vanwege eerdere fouten in andere dorpen. Als je alleen ruimte geeft voor een primaire reactie, krijg je alleen een primaire reactie.

Reaguursels

Inloggen

Prima stuk, maar negeer het islamprobleem even volgende keer zodat men het echte hoofdargument niet over het hoofd ziet hier. Namelijk dat onze hele cultuur, met de bestuurscultuur voorop, aan elkaar hangt van het ad-hoc handelen en opporunisme, en dat onze volledige toekomst als land, economie en cultuur afhankelijk is van het succes van een tegenreactie op die ontwikkeling van de laatste decennia.

De kortzichtige bestuursultuur waarin napraters en opporunisten met een grote bek de boventoon zijn gaaan voeren, en pragmatime gezien wordt als het hoogste compliment moet teruggesnoeid worden tot een beheersbaar onderdeel van een groter geheel waarin ratio, lange termijn visie en een geloof in een principiële houding terugkomt.

F#ckingAwesome | 20-12-15 | 22:21

knutsel | 20-12-15 | 00:09
Nee en een derde factor, waar je echt niemand over hoort is dat op zo`n korte afstand de P en S golf van een aardbeving bijna gelijk aankomen in de woning en dus samenwerken. en.wikipedia.org/wiki/Seismic_wave#/m...

Feynman | 20-12-15 | 17:39

. . . politici hebben het volk te dienen. . .
Daar gaat ie fout. Politiek en media houden elkaar aan de macht.
Maar de werkelijkheid schuift onder hen door. De vraag is wat blijft er over als de boel kapot gaat. Is het geen tijd om hier eens over na te denken. Of misschien zelfs enige activiteit in te ontwikkelen.

Noblesse Oblige . . wat doe jij met je kennis en kunde in en voor deze wereld, anders dan afgeven op de Berbers en andere die nog in het stenen tijdperk leven.

Quivive | 20-12-15 | 16:22

@Feynman | 20-12-15 | 00:34
Bedankt voor de toelichting. Als simpele wiskundige was de relatie tussen de polders en asielzoekers mij ontgaan.

p3xxx | 20-12-15 | 15:40

Even ter absurditeit. Die NEN norm is dus een publieke norm van overheidswege, of u wel ff Euro 98,- wilt aftikken als u de norm als PDF/print wilt ontvangen. Bouwregels (alle NEN en ISO en EU normen) zouden vrij beschikbaar moeten zijn.

Tieneus | 20-12-15 | 14:05

De oplossing is eenvoudig alle goed opgeleide NL-ers die iets kunnen moeten NL zo gauw mogelijk verlaten en emigreren naar een land bijv. Australië waar nog wel mensen met verstand regeren. De nieuwe NL-ers kunnnen dan NL verder van mij cadeau krijgen compleet met onze staatsschuld. Kunnen ze het land vol bouwen met moskeeën en de hele dag thee drinken en dan loopt NL vanzelf weer onder water want geloof maar niet dat zij de polders en dijken of NL zo kunnen beheren dat het ooit nog de welvaartstaat wordt die het ooit was. Ze roepen wel wacht maar tot wij het hier voor het zeggen hebben maar ze snappen niet dat NL door hard werken geworden is wat het nu is en dat dit alleen door hard te werken met inovatie en wetenschap in stand gehouden kan worden. Hoe achterlijker de bevolking hoe sneller een land afglijdt naar een 3e wereldland. Kijk maar wat er in Zuid Afrika gebeurt momenteel. De blanken worden weggepest en de autochtonen bevolking is zo corrupt als een bos uien, te lui en kan niks.

johnelec | 20-12-15 | 14:03

De oplossing is eenvoudig alle goed opgeleide NL-ers die iets kunnen moeten NL zo gauw mogelijk verlaten en emigreren naar een land bijv. Australië waar nog wel mensen met verstand regeren. De nieuwe NL-ers kunnnen dan NL verder van mij cadeau krijgen compleet met onze staatsschuld. Kunnen ze het land vol bouwen met moskeeën en de hele dag thee drinken en dan loopt NL vanzelf weer onder water want geloof maar niet dat zij de polders en dijken of NL zo kunnen beheren dat het ooit nog de welvaartstaat wordt die het ooit was. Ze roepen wel wacht maar tot wij het hier voor het zeggen hebben maar ze snappen niet dat NL door hard werken geworden is wat het nu is en dat dit alleen door hard te werken met inovatie en wetenschap in stand gehouden kan worden. Hoe achterlijker de bevolking hoe sneller een land afglijdt naar een 3e wereldland. Kijk maar wat er in Zuid Afrika gebeurt momenteel. De blanken worden weggepest en de autochtonen bevolking is zo corrupt als een bos uien, te lui en kan niks.

johnelec | 20-12-15 | 14:03

Wat een lang verhaal, mijnheer Feynman. Maar helemaal spijker en kop.
We leven in een bijzondere wereld waar opeens, zo vlak voor kerst, de nuance gebracht wordt via GeenStijl.

SCzonderijs | 20-12-15 | 13:33

"Vooral dat laatste ergert mij. Aangezien we nauwelijks vrede of voedsel exporteren naar die regio, importeren we wel meer vluchtelingen."

Zolang de hulp niet gepaard gaat met een beperking van de komst van meer gelukszoekers vergroot je met hulp alleen het probleem.
Hoe meer vrede, eten en gezondheid ze hebben hoe meer hun aantal zal toenemen en die zullen ook nog eens beter in staat zijn hierheen te komen.

Elessir | 20-12-15 | 13:09

De reden waarom politici weglopen met 'klimaatverandering' is omdat het ze neerzet als daadkrachtig als ze met overeenkomstige maatregelen komen om dit tegen te gaan. Tegen de tijd dat we er en masse achterkomen dat het allemaal op leugens was gebaseerd, zijn zij allang overleden aan ouderdom.
De 'vluchtelingenproblematiek' of alle andere huidige problemen worden niet serieus aangepakt, het is allemaal een 'over de schutting' beleid, eer dat de gevolgen merkbaar zijn, zijn de aanstichters allang in Brussel.

Rest In Privacy | 20-12-15 | 12:52

Over Dijken:
Wie de dorpen en steden ziet in Europa die na een hevige regenval de beekjes doet uitgroeien tot dodelijke stromen snapt dat er iets moet gebeuren.
Nederland ligt het laagste dus zouden wij het meeste last moeten hebben van overstromingen. Gebeurd niet omdat we de problemen een stap voor zijn en het laatste is: Rivieren meer ruimte geven zodat het volume water dat afgevoerd kan worden enorm vergroot wordt. In feite de natuur zijn gang laten gaan in plaats van kunstmatig proberen tegen te houden waardoor je JUIST een ramp veroorzaakt.
KLIMAAT: klimaatverandering tegenhouden is zoiets als Plaattektoniek met roeibootjes tegen houden.
Dat kan helemaal niet.
Die ijstijd komt er aan en er is niets wat het kan tegenhouden. Opwarming is vele malen minder problematisch dan afkoeling. Het is gewoon lachwekkend als er gemeld word: Nog nooit zo warm in december terwijl de temperatuur amper 100 jaar gemeten wordt.

dijkbewaker | 20-12-15 | 11:47

Die vluchtelingen willen wel terug maar kunnen helemaal niet terug. Al die Mieles passen nooit in die kleine volle bootjes. De horror, al die aangespoelde Mieles op het strand dadelijk. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

echtpaul | 20-12-15 | 11:25

Die vluchtelingen willen wel terug maar kunnen helemaal niet terug. Al die Mieles passen nooit in die kleine volle bootjes. De horror, al die aangespoelde Mieles op het strand dadelijk. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

echtpaul | 20-12-15 | 11:25

Politiek is alleen voor randdebielen en corrupten. Daar komt het op neer.

Raider Twix | 20-12-15 | 11:20

Het doet me verdriet dat de pvv steeds weer in de "ondemocratische hoek" geduwd wordt, terwijl onze wereldvreemde incompetente bestuurders ons "vluchtelingen" door de strot douwt, zonder zich te storen aan enige democratische besluitvorming.
De"vluchtelingen" komen, en gaan nooit meer weg. Deze "vluchtelingen" spugen op onze cultuur, haten onze democratie, haten de vrouwenrechten en schelden onze 4 jarige dochters uit voor 'hoer'. Dames met een rokje worden als hoer beschouwd en homo's verdienen een pijnlijke dood. Deze "vluchtelingen" maken geen kans op een baan want ze spreken de taal niet, tenzij het onderwerp over toeslagen en uitkeringen betreft, want datbegrkjpen ze verrassend genoeg weer wèl. Ze maken geen kans op een baan, dus zijn ze veroordeeld tot een levenslange uitkering, die door steeds minder werkenden mag worden betaald.

Anjin Mohammed | 20-12-15 | 11:13

De Belgen zijn na de moslim terreuraanslagen in Parijs nu wél op de goede weg met het aanpakken van de moslim terreur.
Onze slappe politici kunnen daar nog een voorbeeld aan nemen !
Beelden daarvan zijn dagelijks te zien in het Belgische journaal en Terzake: een verademing ten opzichte van de NPO en RTL. Problemen worden benoemd, er wordt niet langer weggekeken ....

FrankOngerust | 20-12-15 | 11:13

De EU leeft al diep in geleende tijd. Ze schuift nog wat in haar Brusselse bunker met fictieve, gehalveerde Frontex divisies op hun stafkaart en denkt daarmee de storm te kunnen keren. 'Wir schaffen dass'.

SapperDeFlap2166 | 20-12-15 | 10:59

-weggejorist-

exit religion | 20-12-15 | 10:35

Het kan me niet hard genoeg gaan; geen pvda burgemeesters meer in dit land.

meneer Q | 20-12-15 | 10:18

How to Finish the Game ‘Gutmensch’ at Level ‘Brutal’
.
Some people believe that by doing ‘good’ they are doing something good. More often than not these people pose themselves as superior beings to others by doing something they think is good, showcasing it to other people and convincing them that if they don’t do the same things they are morally inferior. Whether or not this kind of thinking itself is morally inferior or not is not the point of this article. This article is meant to show how to be superior to all other beings on the entire planet according to this kind of thinking and thereby effectively finish the game I call ‘Gutmensch’, in which you try to be the best Gutmensch in the world, at level ‘brutal’.
Let’s say that at the heart of the Gutmensch thinking lies a conscious (and seemingly naïve decision) to follow the rule that a good human will show love where others show hatred towards them (yes, a Christian thing). You might think that this kind of thinking would self-destruct quickly as other kinds of ideologies would simply devour this one. But in fact it could be incredibly powerful! Let me argue why.
Ideologies in all their forms are incredibly powerful. They form the basic principles on which we decide from our daily life up to the highest form of decision making. By giving someone the mandate to victimize yourself you can convince others that your faith in them is so great that they must wonder how you are able to show so much mercifulness to others. In that way they will be forced to temporarily stop to victimize you to learn about this interesting feature about you. That’s when you got them by the balls because you have surpassed their defense mechanisms and can start working their brain. At least that’s the thought.
Now, if this is true and the goal would be to make a better world there is a simple way to finish the game. Simply let yourself be victimized until the persecutors will stop victimizing you and show mercifulness themselves. A nice real world example, just to get you started:
Let’s say you are the entire western world and you want to help all poor people. You can simply open your borders and invite all the poor people to come in to share the wealth. Because the wealth of a couple of million people will not be enough for the couple of billion people who will come in soon your country will be completely packed and bankrupt. Total chaos will break out because of a cheer lack of food and water. All conflicts will be settled using violence. People will start dying but the strongest and most aggressive will survive. But you as a real Gutmensch are playing it at level brutal; you will remain merciful and giving. After all; eventually the perpetrator will eventually feel guilty, will stop victimizing you and have superior morality themselves. Right?
One thing is for sure: you will be morally superior to all other beings on the planet if you do this. And that’s how you finish the game ‘Gutmensch’ at level ‘brutal’.

Walter E. Kurtz | 20-12-15 | 10:17

-weggejorist-

Abu spijker | 20-12-15 | 10:17

Met liegen en bedriegen over de leefbaarheid in een dorp neemt de burgemeester een grote verantwoording op zich en dus ook een groot risico voor haar eigen veiligheid.
Met een rode lap tussen de stieren lopen om ze te provoceren is niet zonder risico.
Het lijkt erop alsof 'revolutie' geen onderdeel was van haar studie bestuurskunde.
domheid regeert | 20-12-15 | 09:54
=
De Leugen Regeert.
Kijk maar naar de uitkomst van een "enquete" waarop gelogen werd dat de meeste Nederlanders geen bezwaar hebben tegen de komst van AZC's

meneer Q | 20-12-15 | 10:16

-weggejorist-

Abu spijker | 20-12-15 | 10:13

Nou...... ik heb ook nog een oplossing voor de geld en vrouwenzoekers in marokko hebben ze nog een woestijn die erg leeg is,het stinkt er niet naar hout,geen pastachoca en het is niet zo ver lopen van syrie,tudeledokie

Steenrijk | 20-12-15 | 09:59

-weggejorist-

Abu spijker | 20-12-15 | 09:59

@de Voorzittert | 20-12-15 | 08:44
'klikken' doe ik niet, ik ben toch zeker geen nsb'erT?
*gniffelen doet*

necrosis | 20-12-15 | 09:58

Burgemeester De Vries in Trouw:
"De feiten zeggen: een gemeente wordt niet onveiliger door de komst van asielzoekers. Dat is onderzocht. Maar daarmee is de bezorgdheid nog niet weg."
Met zo'n uitspraak stelt zij zich persoonlijk verantwoordelijk voor het geval er toch onveilige situaties ontstaan.
Inbraak: claimen bij De Vries totdat ze het uit persoonlijk vermogen gaat vergoeden en niet uit de gemeentekas of de verzekering.
Verkrachting: De Vries heeft het mogelijk gemaakt.
Met zulke uitspraken verbinden politici hun lot aan de situatie in het dorp.
Iedereen weet dat er grootschalige problemen zijn bij (bijna) alle AZC's.
Als De Vries dan selectief winkelt en een onderzoekje vindt dat aansluit bij haar vooringenomenheid maar niet bij de realiteit, en daar vergaande besluiten op baseert, dan neemt zij een groot risico.
Een burgemeester kan liegen en bedriegen over grondverkopen en dergelijke zaken en daar meestal mee wegkomen.
Met liegen en bedriegen over de leefbaarheid in een dorp neemt de burgemeester een grote verantwoording op zich en dus ook een groot risico voor haar eigen veiligheid.
Met een rode lap tussen de stieren lopen om ze te provoceren is niet zonder risico.
Het lijkt erop alsof 'revolutie' geen onderdeel was van haar studie bestuurskunde.

domheid regeert | 20-12-15 | 09:54

@Veni_Vidi_Vici | 20-12-15 | 00:01
'Godsammekraken is gewoon 10 dagen skiën, herstel, bergwandelen in Oostenrijk. '

Hartelijk dank. Dat is de verlossende info waar ik op hoopte. Blijkbaar hebben ze waardeloze WIFI in het skidorp waar hij vertoeft.
Ik heb vorige winter nog gereaguurd vanaf een 3700 meter hoge gletsjer in de Alpen.

wakkere_nederlander | 20-12-15 | 09:53

necrosis | 20-12-15 | 07:26

Sprak twee dagen geleden nog met een moeder wiens dochter ook die operatie had gehad. Was eerst volledig doof maar hoort nu weer maar alsof de radio niet goed op een zender staat, dus met flinke ruis. De moeder vertelde me dat ze eens in de 5 jaar opnieuw moest worden geopereerd om de batterijen te vervangen en dat koste ook nog eens een duizendje of zes en dat kunnen ze in Afghanistan niet en mede daarom werd ze hier niet geholpen. Mede omdat het geen levensbedreigende ziekte was.

eerstneukendanpraten | 20-12-15 | 09:52

De EUnie/Brussel/Euro is een Titanic waarop we allemaal onze ondergang tegemoet zullen gaan/kunnen zien. Wegens gebrek aan democratie incompetentie politieke correctheid etc. Al onze normen en waarden en eigenheid zijn en worden overboord gegooid.

frisenfruitig | 20-12-15 | 09:36

Jaja, de zorg voor de waterhuishouding komt in gevaar door de influx van vluchtelingen. Veel idioter kan niet.

DreHa | 20-12-15 | 09:28

De oplossing: Plaats de AZC's in de zogenaamde overstroomgebieden. Dit zijn de gebieden die ze laten vollopen als het waterniveau gevaarlijk hoog ligt.

Om het eerlijk te houden bieden we ze wel zwemlessen aan, maar enkel door vrouwelijke instructrices. Degene die daar - vanwege hun sprookjesfantasieën geen gebruik van maken vallen daarmee automatisch af.

wandelende tak | 20-12-15 | 09:17

Groot misverstand, het huidige systeem geeft nog steeds ongekende macht aan de oranjes en aan hangende elite.
Het plaatsen van nieuwe trekpoppen (links of rechts)zal niets maar dan ook niets veranderen aan een falend 19e eeuws bestuurssysteem. Maar wellicht geloven mensen bestuurders die met politieke prietpraat trouw zweren aan de belangen van de elites.

rechtsdwalendeautist | 20-12-15 | 09:15

Het draagvlak onder de bevolking voor grootschalige opvang van migranten lijkt mij nog best groot, gezien de reacties op Nu.nl en ook uit mijn omgeving.
Het is wel geslonken in vergelijking met de tijd van Janmaat toen je nog als verachtelijk werd gezien als je op hem stemde.
Vraag me af wat het keerpunt is voor mensen om de instroom af te keuren.
Dat zou inzicht geven in hoeverre de (in mijn ogen) tolerante houding om gaat slaan.

Carmelita | 20-12-15 | 09:05

Ik denk dat het bij asielzoekers net zo zou moeten gaan als bij onze kinderen die willen studeren. Ze mogen, na gebleken geschiktheid, hier hun leven opbouwen, en om dat mogelijk te maken kunnen ze een lening krijgen, met een redelijke rente. Zelfde niveau als de uitwonenden studiebeurs zeg maar. Als ze geld meenemen betalen ze gewoon zelf. Na 5 jaar dienen ze die lening te gaan afbetalen, of alle hulp wordt stopgezet.

marcoplarco | 20-12-15 | 09:00

@necrosis | 20-12-15 | 07:26
Tel daar ook even de Nederlandse wanbetalers, de asieleisers én de zorgtoeslag bij op.
Dan heb ik het nog niet over de -nog steeds voortdurende- gigaverspilling in de zorg door een volstrekt ondoorzichtig en scheef budgetsysteem dat of niet begrepen of niet goed toegepast wordt door zorgaanbieders. Handen aan het bed? Ja zeker nodig maar er zijn ook zoveel halfzachte geitenwollensokken types (medisch én staf) die puur en alleen nog aan het werk zijn omdat ze dat zelf in stand houden. Er zou gewoon een nationale kliklijn moeten komen (kunnen we vast goed!) waarin verspilling gemeld wordt en elke op waarheid beruste melding meteen aangepakt wordt in doorgevoerde bezuiniging. Maak dit publiek en mensen krijgen er lol in om mee te denken. Zeker als je dit doorvoert in zorgpremie.

de Voorzittert | 20-12-15 | 08:44

DixitQuote

Het NL volk is deels onnozel.

De elite die deze oorlog in scene zet olv Merkel en Schulz zijn dat volgens mij niet.

Een invasie uitlokken en faciliteren van miljoenen Westenhatende migranten is ronduit kwaadaardig. En niets anders dan dat.

guurderdanguur | 20-12-15 | 08:32

necrosis | 20-12-15 | 07:18

Mijn punt was dat ik niet inzie waarom dijken verhoogd moeten worden als de aarde afkoelt, hetgeen een reeel scenario schijnt te zijn onder mensen die niet aan klimaatgekte verdienen.

Zonder CO2 trouwens geen drinkbaar bier, reden genoeg om het niet af te schaffen.

bergsbeklimmer | 20-12-15 | 08:05

Niet geheel ontopic maar voor de mensen die zich afvragen waarom de zorgkosten blijven stijgen:
www.telegraaf.nl/binnenland/24901224/_...
Ik vraag me af hoelang die 'solidariteit' nog duurt.
Ik wil het Australische model!
*niet bijdragen, geen toegang*

necrosis | 20-12-15 | 07:26

@bergsbeklimmer | 20-12-15 | 05:57
CO2 is plantenvoer, vermindering van CO2 is bomenmoord!
Die milieu-gekkies hebben niet goed opgelet tijdens de lessen Biologie.
Maar die milieu-gekkies lullen wel vaker uit hun nek!

necrosis | 20-12-15 | 07:18

We zullen met het oog op de toekomst niet alleen dijken moeten verhogen.......

..... ondanks forse beperkingen van CO2-uitstoot onze aarde toch opwarmt. Of onverwacht afkoelt.

OK, I´m lost

bergsbeklimmer | 20-12-15 | 05:57

Overigens hoop ik dat men die Ferdie, Goran en Goran het land uitgezet hebben na het uitzitten van hun straffen.
Maar dat is wensdenken en waarschijnlijk wonen ze ergens naast jouw of mijn huis.

necrosis | 20-12-15 | 04:33

@mysteryposter | 20-12-15 | 04:00
'We' zijn helemaal niet goed bezig!
Selectie aan de poort faalt grote tijd, onder de noemer 'Syrische vluchtelingen' komen er mensen binnen uit Afrika en centraal Azië die geen zak met oorlogsvluchtelingen te maken hebben.
Tel daar bij op dat velen van hun een andere vorm van islam aanhangen die niet verenigbaar is met de 'bekende' islam, laat staan met de lokale bevolking van west-Europa.
nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Maja_B...
Hier nog een 'leuk' voorbeeld hoe die lieden in onze samenleving staan....

necrosis | 20-12-15 | 04:26

We zijn goed bezig, houdt de focus, en geef nooit op.

mysteryposter | 20-12-15 | 04:00

Het zou de regering sieren als ze eens duidelijk maken dat we geen werk, geen huizen en geen enkel perspectief hebben voor al die mensen die vanuit veilige landen naar Nederland willen 'vluchten'.
Bovendien zit de belastingbetaler niet te wachten op extra ruifvreters.
Dit land is vol, ten dele overvol, aldus een voormalige koningin...

necrosis | 20-12-15 | 03:58

Beste Feynmann,
uw eerste alinea: 'Ons land t/m meer vluchtelingen' Daartussen het andere..
-
Vereist een zeer hoge voelspriet om van deze denkwijze een begrip te vormen!
-
Mijn inziens heb we nog tot tans met een meerderheid te maken op Gs dat u begrijpt een beperkt geestelijke vermogen heeft het individu te doorgronden in zijns beleving beste..
-
Kortom na 4 x lezen werd mij duidelijk dat wat u schrijft een zeer sterk uitvang benadert inzake wereld/landelijke inzicht. En nu kan ik u begrijpen en zeg volmondig; Sterk.

Dr. Frambozenjam | 20-12-15 | 01:16

Compromis. Vergeet de smeekbedes om de tool en vervang kwit door feynman.

knutsel | 20-12-15 | 00:57

Waarom probeer je mij eigenlijk de les te lezen? Heb je iets te bewijzen, te vereffenen. Je bent mij namelijk wel héél accuraat en doelgericht aan het aanvallen.
Daaraan herkent men de psychopaat.
Ook typisch: "ik wens u een fijne nacht". LOL. Verliezert.

Als u mij wilt knakken dan lukt dat toch niet, want dat heeft Mw. de Wit allang gedaan. Bovendien sta ik ver boven je omdat ik heel zeker weet wie ik ben en wat ik kan dus jouw belerende vingertjes maken totaal geen indruk op mij.
Zit ik nu in je hoofd? Goed zo. Ook een fijne nacht.
Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:36

Indien mogelijk kunt u aan mevrouw de Wit mijn complimenten overbrengen

sweedminder | 20-12-15 | 00:48

Als 1 van deze twee systemen faalt hebben we de facto al geen vreemdelingenbeleid, maar een permanent opvangbeleid. Een paar populisten roepen nog op over hogere dijken, over daadwerkelijk uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers in dezelfde orde van grootte als nieuwe aanmeldingen is het een stuk stiller. Het is moeilijk, schrijnend proces wat gewoon nog steeds niet werkt.
Feynman | 20-12-15 | 00:34

en bewezen heeft dat het niet werkt. AZC die nu opgericht worden voor periodes van 5-10 jaar (en wie kan er in de toekomst kijken) geeft eigenlijk al aan dat het een permanent öpvangbeleid is. Het huidige vreemdelingen beleid geeft al grote problemen om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen naar land van herkomst. Als je vluchtelingen anders bekijkt/behandeld als asielzoekers zal hiervoor ook ander beleid gemaakt moeten worden juist om te voorkomen dat je straks met een hoop uitgeprocedeerde vluchtelingen kom te zitten. Bijvoorbeeld het kindervraagstuk...

sweedminder | 20-12-15 | 00:45

En dan nog wat @sweedminder en dan weer ON topic.
Kudt is een stijlvorm. Wordt al jaren gebezigd op GeenStijl. Het gebruik van "servertje" in een zin is volstrekt valide, dus ik snap even niet wat grammatica er mee te maken heeft.

Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:45

@sweedminder | 20-12-15 | 00:32 Ik heb het bijna opgegeven, de taalnazi uithangen zeg maar, de dt-fouten in de afgelopen 11 jaar, 1 maand en 17 dagen die ik hier rondhang exponentieel zijn toegenomen door reaguurders die geen tool zíjn... echt schrikbarend...

knutsel | 20-12-15 | 00:40

@Feynman | 20-12-15 | 00:34
Al langere tijd hoop ik dat u iets in de politiek gaat doen of al doet. De schijnwerpers doen pijn, natuurlijk, maar we hebben u nodig.

Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:39

@sweedminder | 20-12-15 | 00:32
Waarom probeer je mij eigenlijk de les te lezen? Heb je iets te bewijzen, te vereffenen. Je bent mij namelijk wel héél accuraat en doelgericht aan het aanvallen.
Daaraan herkent men de psychopaat.
Ook typisch: "ik wens u een fijne nacht". LOL. Verliezert.

Als u mij wilt knakken dan lukt dat toch niet, want dat heeft Mw. de Wit allang gedaan. Bovendien sta ik ver boven je omdat ik heel zeker weet wie ik ben en wat ik kan dus jouw belerende vingertjes maken totaal geen indruk op mij.
Zit ik nu in je hoofd? Goed zo. Ook een fijne nacht.

Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:36

p3xxx | 19-12-15 | 23:25
Ik maakte een vergelijking tussen incomplete systemen en incompleet beleid. Van een incomplete auto of laptop verwachten we geen enkele meerwaarde, maar of voorgesteld beleid compleet is hoor je niemand over.

Voor mensen die een legenda nodig hebben bij deze vergelijking:
Dijk - Landgrens
Water - Mensen
Gemaal - Uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers

Een polder heeft geen kans zonder dijk. Dan loopt die vanuit zee of een rivier ongecontroleerd vol. Gewoon langs je gemaal. Maar een polder heeft ook geen kans zonder gemaal. Immers dan heb je een systeem die iedere verstoring van het gewenste effect van de dijk accepteert en optelt.
Alleen bij goede werking van beide systemen heb je voldoende invloed op het grondwaterniveau.

Nu hebben we niet alleen onze dijken afgeschaft met een Schengenverdrag, we hebben ook nog eens geen eisen gesteld aan hun vervanging aan de Europese buitengrenzen. Er zijn wat hindernissen in de vorm van woestijnen en de Middellandse zee. Dan kan je de grenzen dichtgooien, onze handel hinderen en de instroom vertragen, maar dat geeft geen effect op de mensen die hier al zijn en geen effect op de te bereiken evenwichtssituatie.

Hetzelfde zie je met het gemaal deel van ons vreemdelingenbeleid. Tienduizenden aanvragen waar na jaren van procederen en warehousen een deel echt moet vertrekken. Een deel verdwijnt in de illegaliteit, een deel verdwijnt naar andere Eurolanden, zoals wij ook afgewezen asielzoekers weer uit die landen zien binnenkomen. Daadwerkelijk uitzetten naar het land van herkomst, terug over de dijk heen gebeurt in verwaarloosbare aantallen.

Als 1 van deze twee systemen faalt hebben we de facto al geen vreemdelingenbeleid, maar een permanent opvangbeleid. Een paar populisten roepen nog op over hogere dijken, over daadwerkelijk uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers in dezelfde orde van grootte als nieuwe aanmeldingen is het een stuk stiller. Het is moeilijk, schrijnend proces wat gewoon nog steeds niet werkt.

Feynman | 20-12-15 | 00:34

@sweedminder | 20-12-15 | 00:17
Nu is het genoeg geweest. Jij begint. Zonder dat ik je provoceer val je mij aan. Heb je iets te vereffenen ofzo?
Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:22

Ik wijs u alleen op iets wat u ook met grote regelmaat doet.

dat u verder snel bent met aannames en vooroordelen is uw eigen zaak. Mogelijk dat u zich hier niet van bewust ben.

Je taalgebruik komt over als Berbaar. Schizofreentje.
Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:22

Wel goed en correct je lijstjes bijwerken he.. als berbaar.. lol.

Dat schizofreentje zie ik dan maar als beloning.. Dank daarvoor.

Ik wens u nog een fijne nacht.

sweedminder | 20-12-15 | 00:32

@knutsel | 20-12-15 | 00:24
Jawel, ik probeer ook positief te blijven, maar het is zo verdomd frustrerend allemaal.
Inderdaad direct meer referenda en op naar een digicratie. Kunnen we via internet zelf aanvinken waar we belasting aan willen besteden. Immers, wie betaalt, bepaalt. Zo zou het moeten zijn.

Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:27

@Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:21 Eerst maar eens april a.s. afwachten en zien wat ze met het referendum doen. Positief, zo ja, gelijk 20 nieuwe referenda erachteraan...

knutsel | 20-12-15 | 00:24

@sweedminder | 20-12-15 | 00:17
Je taalgebruik komt over als Berbaar. Schizofreentje.

Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:22

@sweedminder | 20-12-15 | 00:17
Nu is het genoeg geweest. Jij begint. Zonder dat ik je provoceer val je mij aan. Heb je iets te vereffenen ofzo?

Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:22

De grenzen zijn nog steeds open. Onbegrijpelijk. Maar ja, het is natuurlijk wel zo dat Nederlands nog niet echt een fysiek tegengeluid heeft laat horen, bijvoorbeeld een massa-demonstratie. Ben ik zelf ook schuldig aan, geef ik toe.
Heeft voor mijn gevoel te maken met een aantal factoren:
Angst om in de hoek gezet te worden als racist en dat kan je je baan/carrière kosten.
Angst voor fysiek geweld, zowel van links als van islamieten. Immers, een tegengeluid tegen vluchtelingen zou wel eens kunnen worden opgevat als een geluid tegen de islam. Natuurlijk is dat uiteindelijk zo, maar gezien de reputatie cq lange tenen is dat een probleem en zullen islamieten zich persoonlijk aangesproken voelen.
Uiteraard zijn "we" met meer, maar toch is dat voor mijn gevoel het grootste obstakel.
Die paar stinkende AFA'tjes, die kunnen we makkelijk aan.
We zitten met een behoorlijk dillema en ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:21

Kortom: als ik zeik over grammatica dan verdient iemand dat.
Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:07

oh gelukkig maar.. het is dus een soort van beloning..

mijn excuses...

sweedminder | 20-12-15 | 00:17

Citaat: want politici hebben het volk te dienen, en dus te leven en te handelen met het reeds bestaande draagvlak.
-----
Misschien dat het ooit gebeurd is in een onbewaakt moment van politieke en menselijke (er is verschil) zingeving.
Maar het is zeldzaam. Heel erg zeldzaam.
Eigen belang en daarbij partijbelang en heel veel verder aan de achterkant van het politieke brein was er ook nog iets..........

Op de dijken kom ik als professionele dijkbewaker nog terug. En misschien op de klimaatgrap...

dijkbewaker | 20-12-15 | 00:12

@sweedminder | 20-12-15 | 00:02
Voor iemand die niet schuldig is verdedigt u zich aardig.
Inderdaad jammer dat de tool even niet werkt. Dan zou je kunnen nagaan dat ik alléén trollen terugtrol over hun grammatica. Stel je voor dat ik op alle fouten zou reaguren. Zo ben ik ook helemaal niet. Dan zou @tweetybird geen leven hebben. Het zijn fantastische bijdragen maar hij geeft ook zelf toe dat hij niet goed is met taal.
Als iemand heel hoogdravend mensen afzeikt en hun eigen tegels van de fouten, tja, dan smeek je er gewoon om.
Kortom: als ik zeik over grammatica dan verdient iemand dat.

Dhr. de Wit | 20-12-15 | 00:07

Ik vond dat barbier-chirurgijnverhaal van kneuterzak zeer plausibel. In wel jaar leven we nu? 1437?
knutsel | 19-12-15 | 23:57

Och voor de onthoofdingen zijn geen chirurgen nodig en verder is lang haar en een baard een pré dus ik begrijp wel dat ze allemaal een baantje zoeken hier

sweedminder | 20-12-15 | 00:07

druipsmurf | 19-12-15 | 23:22
Schaal van Richter en de latere Moment magnitude scale zeggen beide alleen iets over de hoeveelheid energie die vrijkomt. In het geheel NIETS over de afstand tot het episch centrum.

Bij iedere golfbeweging verplaatst die energie zich over een boloppervlak. Als je twee keer zo ver weg zit, is dat oppervlak vier keer zo groot en dus de energie per oppervlakte eenheid die jouw huis in gaat vier keer zo klein. Tien keer zo ver weg, honderd keer zo klein. Honderd keer zo ver weg, tienduizend keer zo weinig slopende energie door je huis. nl.wikipedia.org/wiki/Intensiteit_(na...)

Tot 70 km diepte noemt de literatuur een ondiepe beving, tussen de 70 en 300 een middelmatig diepe beving en onder de 300 km noemen we een diepe beving. Centrale probleem voor Groningen is dat de gaslaag op drie kilometer diepte zit en de aardbevingen dus ook.

Er is ten opzichte van buitenlandse nieuwswaardige aardbevingen weinig energie beschikbaar, maar door een gebrek aan afstand komt wel een veel groter deel van die energie aan in de woning dan bij diepere natuurlijke aardbevingen.

In Groningen krijgen we dus waarschijnlijk niet een ramp zoals in Californië of Japan gewoon is. Grote regio`s met een vergelijkbaar schadebeeld. Wat je wel zult zien is een provincie waar niets aan de hand lijkt, op die paar vierkante kilometer boven het epicentrum waar genoeg energie doorheen is gegaan om alles plat te gooien.

Simpelweg omdat je 100 keer zo dichtbij zit en dus vanuit het epicentrum 10.000 keer zo weinig energie nodig hebt om hetzelfde huis te slopen. Dat scheelt even ruim vijf stappen op de schaal van Richter. Vier vanuit de vier nullen, en een grotere vijfde omdat je niet in amplitude, maar in energie moet denken. en.wikipedia.org/wiki/Richter_magnitu...

Helaas is een beetje natuurkunde te veel gevraagd voor MSM, politici, de Groninger Bodem Beweging, de NAM, de Raad van State en vele, vele anderen.

Feynman | 20-12-15 | 00:05

-weggejorist-

Augustina | 20-12-15 | 00:04

Dat u daar op let, dat ik wel eens reaguur op taalfouten. En dit terwijl uw naam mij niet echt bijstaat. Dan kan het niet anders dat ik een andere persona van u beledigd hebt. Maar dan moet je jezelf natuurlijk niet verraden.
Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:37

of topic dan maar..

mensen reageren hier omdat ze willen reageren om daarbij duidelijk te maken wat hun mening is. Dat de kans bestaat dat hierbij grammaticaal fouten kunnen worden gemaakt is eigenlijk niet relevant. Dat deze mensen hun mening willen/durven geven is een veel groter goed dan grammaticale juistheid. Het is dan ook uiterst irritant dat men hierop word gewezen als zijnde dom/lager opgeleid. Vaak word dit tevens gebruikt op een denigrerende manier. Kan er verder niet echt van wakker liggen maar gelet op de regelmaat waarop u het doet noopte mij u op de hoogte te stellen dat u tegeltje mij prikkelde....

andere persona heb ik hier niet.... dacht ik... toch... kut waar is die makkelijke tool toch gebleven..

sweedminder | 20-12-15 | 00:02

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 23:49
.
Godsammekraken is gewoon 10 dagen skiën, herstel, bergwandelen in Oostenrijk.
.
Mis zijn scherpe bijdragen ook.

Veni_Vidi_Vici | 20-12-15 | 00:01

@Mark_D_NL | 19-12-15 | 23:49
Hier staat de tool uit vanwege nutteloos en zie ik de link naar de tool niet. Die melding is waarschijnlijk van de tool zelf.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:58

@wakkere_nederlander | 19-12-15 | 23:49
Als jij dat kunt en wilt uitzoeken, graag. Ben ook wel benieuwd.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:58

Ik vond dat barbier-chirurgijnverhaal van kneuterzak zeer plausibel. In wel jaar leven we nu? 1437?

knutsel | 19-12-15 | 23:57

@kneuterzak | 19-12-15 | 23:09
Waarschijnlijk zei de stormtrooper uit moslimstan dat hij een barbaar was maar verstonden de gutmeisjes hem verkeerd en dachten barbier.

miko | 19-12-15 | 23:51

@Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:33
Waarom wordt de tool nog wel aangeboden onderaan de pagina?

Mark_D_NL | 19-12-15 | 23:49

@Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:33
De kracht van de tool was dat de door GeenStijl weggejoriste comments toch zichtbaar bleven.
Zo kon GeenStijl aangeven niet achter de content te staan van het betreffende reaguursel maar kon de discussie doorgaan zonder verlies van informatie.

Ik wil eerst uitzoeken waarom Amt0s niet meer de tool ondersteunt en waarom Godsammekraken van de een op andere dag opeens van fulltime reaguurder totaal stille reaguurder is geworden.

Daarna bekommer ik me pas om de reaguurders tool.

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 23:49

Man man man, of het is al heel laat (lees: alcoholisch), of je beseft dat grammaticaal misschien slaat op programmeertaal...
.
En schei eens uit over die fokking tool. 1. Onthoud maar gewoon of je iemand wel of niet mag en wat er dan vervolgens gereaguurd wordt. 2. Waarom zou je iemand het gereedschap leveren om precies na te gaan wat hij/zij wanneer heeft gezegd? Als je toch al paranoïde bent...

knutsel | 19-12-15 | 23:46

@sweedminder | 19-12-15 | 23:31
Dat u daar op let, dat ik wel eens reaguur op taalfouten. En dit terwijl uw naam mij niet echt bijstaat. Dan kan het niet anders dat ik een andere persona van u beledigd hebt. Maar dan moet je jezelf natuurlijk niet verraden.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:37

@wakkere_nederlander | 19-12-15 | 23:25
Hoop niet dat je gelijk hebt, maar als dat zo is dan zijn we figuranten in iemand zijn toneelstukje en wordt het tijd die de regie te ontnemen.
En hoezo zou het niet legaal zijn dat GeenStijl die tool uitgeeft? Volgens mij heeft het meer te maken met het onderhoud en bijkomend gezeik.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:33

Dat bedoelde ik niet. Ik probeer constructief mee te denken en u maakt een vage opmerking over grammatica. Wat is er mis met mijn grammatica?
Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:25
u reageert regelmatig op tegeltjes die niet geheel voldoen aan grammaticale eisen zeg maar..

De D in uw kudt word meestal gebruikt ter aanduiding van de grootte van een boezem.. en een servertje is eigenlijk een kleine maatuitvoering van een server...

sweedminder | 19-12-15 | 23:31

@wakkere_nederlander | 19-12-15 | 23:25
Zit momenteel de source code te bekijken van de Firefox extensie (bestand hernoemen naar .zip et voila).
Het serveradres is makkelijk aan te passen, maar de serverside scripts hebben we dus niet.
Het zou wel als basis gebruikt kunnen worden voor een nieuwe versie en dat als open source vrijgeven, mits we toestemming krijgen van de auteur.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:30

Zandnegers. Wandelnegers. Dobbernegers. Wandelnegers. Eisnegers. Overlastnegers. Uitkeringsnegers. Nooitmeerweggaannegers. En Koewinsie .

Jan van de Biertent | 19-12-15 | 23:29

Ons land ligt voor 26% onder zeeniveau, dus niet voor ruim de helft. www.holland.com/be_nl/pers-1/article/c.... Hiervan is 18% water en 7% droogmakerijen, zie www.cia.gov/library/publications/the-..., publicaties.minienm.nl/download-bijlag... (PDF alarm).

Blijkbaar heb je je nog nooit verdiept hoe de vertegenwoordiging bij de waterschappen tot stand komt. Een gedeelte van de zetels worden aan de boeren gegeven. Landelijke politieke partijen die mee doen aan de waterschap verkiezingen zetten boeren op de verkiesbare plekken, zodat de boeren qua zeggenschap zwaar oververtegenwoordigd zijn.

Het grootste probleem in de polders is niet een stijgende zeespiegel, maar de bodemdaling. De bodemdaling gaat veel harder dan alle (reële) geprognosticeerde zeespiegelstijgingen. www.natuurinformatie.nl/ndb.mcp/natuur...

Het verband tussen de polders en de rest van het artikel ontgaat mij ook volledig.

Net zoals het verband tussen de tal van andere in het artikel genoemde onderwerpen.

Voordat je een artikel post, verdiep je in een onderwerp, blijf je bij je onderwerp en laat het artikel nalezen dan door een ander lezen dan voorkom je dit soort blunders.

p3xxx | 19-12-15 | 23:25

@sweedminder | 19-12-15 | 23:23
Dat bedoelde ik niet. Ik probeer constructief mee te denken en u maakt een vage opmerking over grammatica. Wat is er mis met mijn grammatica?

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:25

@Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:06
'Als de source code vrijgegeven kan worden van de tool/server, dan kunnen we vast wel een servertje regelen onderling.'

Het is van belang dat wij dat als reaguurders regelen. De redactie van GeenStijl heeft altijd de tool gesupport maar we kunnen niet verwachten dat ze deze service zelf gaan verlenen want dat zou onwettelijk zijn.

Paranoïde als ik ben vanwege de onophoudelijke steun van onze overheid voor islamitische migranten ben ik bang dat Godsammekraken of Atm0s buiten spel zijn gezet vanwege hun oprechte verzet tegen de etnische ontzuivering van ons geliefde Nederland.

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 23:25

Constructief.
Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:21
Het was inderdaad even schrikken...

sweedminder | 19-12-15 | 23:23

" Waarom bouwen we nog steeds huizen die niet tegen een aardbeving bestand zijn? "

Beste Feynman, die vraag is niet moeilijk te beantwoorden. Het is simpelweg omdat zich in Nederland nóóit een -echte- aardbeving heeft voorgedaan. De 'aardbevingen' in Groningen, veroorzaakt door de bodemdalingen, zijn geen aardbevingen maar eerder trillingen, gezien de schaal van Richter. En dat is een logaritmische schaal. Een roeiboot is geen schip en een personenauto geen vrachtwagen. Op de schaal van Richter heeft een 3 dan ook een totaal andere dimensie dan een 5 of een 6.

Helaas spreekt men in de MSM maar wat graag over 'aardbevingen' want dat bekt zo lekker. GS zou die fout eigenlijk niet moeten maken.

druipsmurf | 19-12-15 | 23:22

@sweedminder | 19-12-15 | 23:13
Constructief.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:21

Hehe, ben je goddomme gepromoveerd, kijk je met je kittige kapsel en bril uit op een vieze sloot.
Overigens had ze beter psychologie kunnen studeren, had ze nu in ieder geval nog het verschil geweten tussen de basisemoties angst en woede...
knutsel | 19-12-15 | 23:09

Vooral deze jeukt...

Nevenactiviteiten
Voorzitter Raad van Toezicht van ‘Ieder 1 gelijk' (onbezoldigd)

gratis dat wel dan.....

bron: gemeente Geldermalsen

sweedminder | 19-12-15 | 23:18

Ja, behoorlijk kudt.
Als de source code vrijgegeven kan worden van de tool/server, dan kunnen we vast wel een servertje regelen onderling.
Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:06

u begrijpt zeker wel dat u mij nu grammaticaal prikkelt...
:)

sweedminder | 19-12-15 | 23:13

@sweedminder | 19-12-15 | 23:00. Hehe, ben je goddomme gepromoveerd, kijk je met je kittige kapsel en bril uit op een vieze sloot.

Overigens had ze beter psychologie kunnen studeren, had ze nu in ieder geval nog het verschil geweten tussen de basisemoties angst en woede...

knutsel | 19-12-15 | 23:09

@ Jan Dribbel | 19-12-15 | 22:48
Aha dat verklaart de link "hoogopgeleid"
Chirurg en kappert is chirurgijn en barbier

nl.wikipedia.org/wiki/Chirurgijn

kneuterzak | 19-12-15 | 23:09

Er valt vast wel met Egypte te praten over samen werking. Wij de hotel en transport kosten zij de belastingen, vergunningenleges, verzekeringen en zakgeld. Dat is samenwerking lijkt mij. Of moet Nederland alles betalen?
Mark_D_NL | 19-12-15 | 23:00

succes in Turkije...

en in Jordanie

en in...

ja nederland betaalt graag... besparen we toch gewoon op referendumkosten, ouderenzorg, en.... zucht

sweedminder | 19-12-15 | 23:08

@sweedminder | 19-12-15 | 23:04
Ja, behoorlijk kudt.
Als de source code vrijgegeven kan worden van de tool/server, dan kunnen we vast wel een servertje regelen onderling.

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:06

Volgens mij wordt het spelletje verdeel en heers gespeeld. Negeer de te vrij en kritische lokale bevolking en pamper voor nu en de toekomst de nieuwe inwoners. Zo blijf je aan de macht. Persoonlijk maak ik mij zorgen dat de politiek zich nu in een avontuur stort wat niet te overzien is

Mark van Leeuwen | 19-12-15 | 23:06

Mark_D_NL | 19-12-15 | 22:18

In syrie kunnen ze gratis wonen.

tweetybird | 19-12-15 | 23:05

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 22:52
Zonder de tool, kuddo's, previews van links en de reaguurderssite is GeenStijl maar een vaag medium.

meer een prikbord....

sweedminder | 19-12-15 | 23:04

@knutsel | 19-12-15 | 22:28
Wat een arrogantie. De raadsleden moeten "prettig en praktisch kunnen werken" en daarom geen grotere locatie gekozen voor de vergadering...
Wat een bullshit en leugens. De Vries moet opstappen. NU!

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 23:03

@sweedminder | 19-12-15 | 22:51
Er valt vast wel met Egypte te praten over samen werking. Wij de hotel en transport kosten zij de belastingen, vergunningenleges, verzekeringen en zakgeld. Dat is samenwerking lijkt mij. Of moet Nederland alles betalen?

Mark_D_NL | 19-12-15 | 23:00

Lol. Dus het stinkt er waarschijnlijk naar hout? Ah. Vandaar die "solidariteit"...
knutsel | 19-12-15 | 22:53

Kijkend naar de gebruikte foto bij het trouw artikel komt het niet over als een gezonde werkomgeving...

sweedminder | 19-12-15 | 23:00

En mijn haar groeit al zo langzaam

geengemaar | 19-12-15 | 23:00

Haha, 50.000 kappers

geengemaar | 19-12-15 | 22:59

Ik mag hopen dat 2016 het jaar wordt dat er veel burgerlijke ongehoorzaamheid plaatsvindt!

Balaverde | 19-12-15 | 22:58

Vandaag bij Kassa. Een vrouw met een gehandicapte dochter die zelf moet bijspringen voor school. Een oude mevrouw wiens thuishulp was teruggebracht naar 3 uur per week, natuurlijk veel te weinig voor zo'n oude vrouw
Zwakkeren en ouderen worden gofferdomme in de kou gezet, maar voor gelukszoekers wordt alles uit de kast getrokken.
kassa.vara.nl/media/351163

Je mag nergens toe oproepen via GeenStijl, maar kom op! Het is nu wel genoeg geweest!

Dhr. de Wit | 19-12-15 | 22:58

@Jan Dribbel
Ja, hier ook. Als de dames zich vervelen halen ze een vluchter op uit Duinrell. Dagje laten zien hoe ze boodschappen moeten doen en zo. Best wel treurig.

veganlover | 19-12-15 | 22:54

@sweedminder | 19-12-15 | 22:47 Lol. Dus het stinkt er waarschijnlijk naar hout? Ah. Vandaar die "solidariteit"...

knutsel | 19-12-15 | 22:53

@eerstneukendanpraten | 19-12-15 | 21:56
Ik maak me ook ongerust over Godsammekraken.
Vroeger kon je gewoon even checken of hij gebanned was op search-geenstijl.thruhere.net maar dat bestaat niet meer.
Ik zou rijkelijk doneren voor een crowdfund om deze service te online te houden.
Helaas kan ik ook Amt0s de ontwikkelaar van deze site niet meer bereiken.
Zonder de tool, kuddo's, previews van links en de reaguurderssite is GeenStijl maar een vaag medium.
Misschien is dat wel de reden waarom Godsammekraken het hazenpad heeft gekozen.

wakkere_nederlander | 19-12-15 | 22:52

tipo | 19-12-15 | 22:38

u vergeet in uw berekeningen de belasting penningen. verzekeringen. vergunningleges en nog wat andere zaken... hier plaatsen op nagenoeg failliete en onbewoonbare vakantie parken is toch echt iets meer winstgevender..

sweedminder | 19-12-15 | 22:51

Vanmiddag hoorde ik in de Bieb een gesprek van twee goedmensjes en een vluchteling.
Twee vrouwen op leeftijd die zich vervelen en dan vluchtelingen gaan helpen.
En wat was het beroep van de vluchteling?
Geen hoog opgeleide atoomgeleerde of architekt maar een kapper.
Veel vluchtelingen zijn kapper vertelde de vluchteling.
Komt dat goed uit, het UWV zoekt nog 50.000 kappers.

Jan Dribbel | 19-12-15 | 22:48

Over bestuurlijke arrogantie gesproken. Iemand vandaag Trouw gelezen? www.trouw.nl...
knutsel | 19-12-15 | 22:28

Samen met haar persvoorlichtster zit De Vries in haar werkkamer. Laag houten plafond, uitzicht op een slootje

Wat een kutzooi...

sweedminder | 19-12-15 | 22:47

-weggejorist-

Piet Karbiet | 19-12-15 | 22:45

Zo'n jorritsma de 2e

geengemaar | 19-12-15 | 22:41

In geldermalsen piet

geengemaar | 19-12-15 | 22:40

@geengemaar | 19-12-15 | 22:32
?
Waar?

Piet Karbiet | 19-12-15 | 22:39

@Mark_D_NL 22:18
Voor 950 euro per week kan ik 8 asielzoekers hier opvangen: www.hurghada-holiday.com/villa-gabal-e... Kijk vooral even rond.

En dan krijg ik 7 x 8 x 100 Euro = 5600 van de COA. Dat is 4650 Euro winst voor mij, per week!

Laat me zo 8 asielzoekers een jaar opvangen en ik betaal hun vliegticket. Dan nog levert me dat 2 ton winst op in een jaar.

Iemand in Nederland lacht nu de ballen uit zijn broek. Want die krijgt echt dit geld, voor het leveren van veel minder comfort. En die huurt vrijwilligers in nota bene.

De kosten van die COA-opvang zijn echt crimineel, als je ziet wat ze leveren.

tipo | 19-12-15 | 22:38

Stomme kut

geengemaar | 19-12-15 | 22:32

Draagvlak, de magische elixer die altijd maar weer uit de hoge hoed getoverd word als er een duidelijk nee te horen valt. Draagvlak is altijd en overal zo te creëeren! Het ontstaat altijd door de mensen 'goed' voor te lichten en hun ongegronde xenofobe angsten weg te nemen. Hun waarheid is de echte waarheid, we begrijpen het gewoon niet.
.
Wat kan er überhaupt ook mis gaan als ze de waarheid 'wat' bijbuigen, wat verdraaien, wat toevoegen en wat weglaten?! Ze dienen een hoger doel en het word tijd dat we onze mening gaan bijstellen, zo gaat het natuurlijk nooit wat met ons worden!

Veni_Vidi_Vici | 19-12-15 | 22:30

Afgelopen week in het nieuws: jaarlijks worden 13 miljoen kinderen geboren in oorlogsgebied. Tegen de tijd dat de EU 1 miljoen kanslozen heeft gehuisvesd, zijn er al weer 13 miljoen nieuwe.

Iets met dweilen en kraan.

LieberLiber | 19-12-15 | 22:26

De grens is bereikt: alea iacta est. Het volk -wij dus- heeft donders goed door hoe wij belazerd worden door de elite, de wensdenkers,de wegkijkers en de onnozelen.

Eensgezind moeten wij hier tegenin gaan: Ubi concordia, ibi victoria!

LaatmaarLu? | 19-12-15 | 22:20

@tipo | 19-12-15 | 22:12
Airbnb heeft locaties voor 32 Euro Per Nacht, gemiddeld, in Egypte.

Mark_D_NL | 19-12-15 | 22:18

Feynman altijd +1

je suis bier | 19-12-15 | 22:18

Stuur ff door naar Klaas Dijkhof

geengemaar | 19-12-15 | 22:16

Het is bevolkingbreed, in alle klassen, dat grote groepen er klaar mee zijn:

Er wordt niet geluisterd, maar je moet als middenklasse wel al je geld inleveren zodat op niet democratische wijze de partij-trotskisme kan worden uitgevoerd.

Een partij die maar 10% vd stemmers achter zich heeft maakt bindende afspraken die decenia miljarden per jaar kosten.

Onder het mom van mensenrechten, economische migranten mogen we gewoon weigeren, en dat wil NL ook. Vluchtelingen die Merkel heeft uitgenodigd hoeven we ook niet op te vangen, we kunnen als land zelf beslissen hoeveel geld we er aan kunnen we willen besteden.

Als de PvdA partij asielzoekers wil opvangen in de aantallen die ze wensen, laat dan de PvdA leden zelf voor de kosten opdraaien. De belastingbetaler/kiezer is in meerderheid tegen deze masale instroom, dus stuur de factuur naar de PvdA.

De belastingbetaler kan dan zelf betalen hoeveel echte vluchtelingen ze wil opvangen. Maar schaf de partij trotskisme af en ga weer op democratische wijze besturen aub.

Naar de Eu moeten we voorlopig ook niet meer teveel luisteren.
Europese universiteiten zijn nu onderzoeken aan het opzetten om te achterhalen wel culturele fundatie bedacht kan worden (maakbare wereld) voor de Eu, uiteraard noodzakelijk omdat er geen democratische fundatie is.

Verder is het een complete denkfout dat je denkt dat het helpt om om snelle wijze allerlei verregaande lokale besluiten er door te drukken op basis van landelijk partijbeleid. Dat is zelfs een minachting van de lokale gemeenschappen in den lande, het bestaan van die gemeenschappen is namelijk de enige reden dat er nog genoeg belastinggeld opgestuurd wordt naar de overheid, puur omdat ze allemaal hard werken, en Den Haag en Brussel zoveel mogelijk negeren, en de demotiverende factor van die laatste 2 dus minder invloed laat krijgen. Echter het misbruik ervan door Den Haag, politici en Brussel heeft nu de druppel doen overlopen, de maat is vol.

De Geldermalsense opstand is nog relatief voorzichtig geweest in het licht van het slechte functioneren van Rutte I en II, geen wonder dat die mp zijn baan niet echt meer leuk vindt. Er zal een reorganisatie moeten komen van de huidige politici, een nieuwe lichting is pure noodzaak.

Tee Of Cup | 19-12-15 | 22:15

@Lupuslupus | 19-12-15 | 22:01
.
Correct ouwe Wolf.
Het zijn er minimaal 900.000 alles bij elkaar.
Plus aanhang.

Piet Karbiet | 19-12-15 | 22:15

@Glasgow Argus | 19-12-15 | 20:54
Dit is de kern!
.
Uitgangspunt is dat de Nederlandse overheid geen idee heeft wat ons nog te wachten staat. We zijn te klein om beleid erdoorheen te drukken in Europa. We zijn geen grensland. We willen een wit voetje halen ivm voorzitterschap, persoonlijk narcisme en EU-baantjesmolen.
.
Dit betekent dus meelaveren tussen richtlijnen vanuit Brussel en een rare mix van woedende onderbuik en wegkijkend gutvolk in het eigen land. Op dit punt wordt het troebel qua taktiek.
.
Wat altijd slim is -als je onpopulaire maatregel neemt- is verwarring saaien over aantallen. Hoop invalshoeken, heel veel cijfers noemen en challengen zodat niemand het meer weet. Vervolgens enthousiasmeer je ambitieuze tuthola-bestuurders uit de provincie met budgetimpuls of nieuw baantje.
.
Lastig punt is inspraak of uberhaupt volk dat slimme vragen stelt. Kern: hoog inzetten en compromis sluiten op "heel veel". Overtreffende trap is rellen uitlokken en als represaille vervolgens alsnog doordrukken.

de Voorzittert | 19-12-15 | 22:15

Hier heb ik nog 118 hotels gevonden voor 18 tot 70 Euro per nacht in Jordanie: www.trivago.nl/?iPathId=256&bDispM...

Hier heb ik nog 375 hotels gevonden voor 10 tot 70 Euro per nacht in Egypte: www.trivago.nl/?iPathId=2&bDispMor...

1100 Hotels in Turkije, Egypte en Jordanie zijn morgenavond dus voor gemiddeld 50% goedkoper te boeken vanachter mijn laptopje, dan de kosten die de COA aan de opvang van 52.000 asielzoekers uitgeeft in muffe ex-bejaardentehuizen, ex-gevangenissen en naar hout stinkende kazernes. En die AZC's hebben geeneens een zwembad, palmboom of ober.

tipo | 19-12-15 | 22:12

Grapje hoor

geengemaar | 19-12-15 | 22:09

@doskabouter | 19-12-15 | 21:59
.
Mijn oude huisbaas zeidde altijd:
Lik me lul is ook een Walz.
.
Niet dat dit er nu toe doet maar hij zei het wel.

Piet Karbiet | 19-12-15 | 22:09

Hitler had maar 1 bal, dat is nog altijd meer dan rutte

geengemaar | 19-12-15 | 22:08

Denemarken: is er geen verband tussen de opleiding/werkervaring van een asielzoeker en de behoefte van de Deense maatschappij, dan wordt deze afgewezen.
.
Ook zijn de uitkeringen teruggebracht tot 50%.
Verder hebben de nieuwe asielzoekers alias vluchtelingen alias oorlogslachtoffers alias geldzoekers alias geldvinders zelf geen belangstelling voor Denemarken: www.youtube.com/watch?v=EmqbtyfQ3f8

duitse herder | 19-12-15 | 22:07

@duitse herder | 19-12-15 | 21:58
plus nog de 300k die niet in de officiële lijstjes voorkomen omdat zij het voor niets zoeken spuugzat zijn.

ProAsfalt | 19-12-15 | 22:05

@Mezelf | 19-12-15 | 22:02
Wat vindt Duitse Herder hiervan?

ProAsfalt | 19-12-15 | 22:03

Nu in Nieuwuur: In Denemarken moeten asielzoekers hun koffer openen en als daar waardevolle zaken inzitten zoals contant geld of diamanten, etc dan moeten zij hun eigen opvang betalen.

Ik zeg: hier in Staat der Nederlanden direct invoeren.

ProAsfalt | 19-12-15 | 22:02

@eerstneukendanpraten | 19-12-15 | 21:56
.
Kook. Wellicht dat dit helpt.
нет Стиль

.

Piet Karbiet | 19-12-15 | 22:01

@duitse herder | 19-12-15 | 21:58
Ik heb zomaar het sterke vermoeden dat die 600.000 werklozen niet het juiste aantal is maar in feite veel hoger. We worden immers constant voorgelogen door onze "overheid".

Lupuslupus | 19-12-15 | 22:01

duitse herder | 19-12-15 | 21:58

Klopt. Dat wordt onbetaalbaar. Ook de zorg die gegegen moet worden en alle toeslagen. Aan mensen die nog een rooie cent belasting hebben betaald en ooit zullen betalen. Rutte geeft al aan niet meer verkiesbaar te zijn. De laffaard.

doskabouter | 19-12-15 | 22:00

Interessante schets. Waar gaat het over. De samenleving wordt steeds gecompliceerder en er is geen totaal omvattende filosofie meer om die nog te beheersen. De grootste gemene deler is ons ontvallen omdat alle lasten in de tijd in lusten werden omgezet.

Het hypothetische landelijke totale belang maakt nog maar een klein deel uit van het domein van iedere bestuurder die tal van bekrompen eigen belangen laat voorgaan.

Dit is niet direct opzet, maar het algemeen belang is dermate diffuus geworden dat het thans zowat onder iedere noemer valt. Daarom kan tegenwoordig iedereen zijn eigen belang wel in het algemene belang projecteren.

Zelfs de lappendeken van politieke partijen met hun benepen filosofietjes dekt de lading van het landsbelang allang niet meer. Maar dan valt alle beleid dus ook weer als los zand uiteen. En dat doet het ook.

De democratie is verworden tot een grabbelton voor individueel gewin. Dit sluit prima aan bij de individualisering van de cultuur, de exogame Westerse samenleving in haar nadagen.

Een endogame kern van cultuur ontwikkelt zich alleen dan wanneer zich weer een alomvattend algemeen belang aandient dat alle deelbelangen overstijgt. Bijvoorbeeld zou islam een uitstekende kern kunnen zijn. Dit is het werkelijke gevaar dat ons bedreigt. Ook te denken valt aan een alles vernietigende meteoriet. Of aan een nieuwe watersnoodramp.

Maar ook deze invasie van gelukzoekers kan in the rebound een endogame kern tegen islamisering opleveren. Wat hier gezegd wordt is dat onze cultuur een speelbal is geworden van de elementen, van Isis tot de USA.

Achter het algemeen belang zit totaal geen beleid meer omdat het niet meer te definiëren valt. Het is nu de optelsom van alle deelbelangen van vooral hotelmagnaten en van vrouwen in de politiek. Al eens ingezien hoeveel vrouwen rücksichtslos voor de moslimimmigratie zijn? Probeer maar eens een man voor de microfoon te krijgen. Heel verklaarbaar maar hier off topic.

Kortom deze hopeloze rotzooi noemt men ook wel een doorgeschoten exogame samenleving waar de endogame kern, het moreel gefundeerde algemene belang, verdwenen is. Wie vult het opnieuw in? Wilders? de islam? Een atoombom in de Noordzee? Er moet een ramp gebeuren want anders zijn wij als cultuur reddeloos verloren.

Basic Dimension | 19-12-15 | 21:59

plaat = plaats

doskabouter | 19-12-15 | 21:59

De toon is gezet in Geldermalsen. Ik denk dat in elke willekeurige plaat in Nederland in dezelfde situatie hetzelfde gebeurt. Mensen zijn het meer dan zat. Mijn ouwe huisbaas zei altijd "net zolang trekken tot er bloed mee komt" Tja.

doskabouter | 19-12-15 | 21:58


600.000 Nederlanders 2015 werkloos
50.000 asielzoekers 2015 werken niet
250.000 asielzoekers 2016 als verwachting, werken niet
.
is 900.000

duitse herder | 19-12-15 | 21:58


Piet Karbiet | 19-12-15 | 21:49

Nee, nog steeds niet. Ik maak me echt serieus zorgen...

eerstneukendanpraten | 19-12-15 | 21:56

@Glasgow Argus | 19-12-15 | 20:54
Dan moeten we de lieden die de bevolking zo minacht bij de volgende bijeenkomst maar eens verrassen met een toehoordersaantal/vredelievende demonstranten van zo'n 10.000 personen.
Helaas is dat niet te realiseren zonder dat de pliesie en andere "boven ons gestelden" daarvan kennis nemen en het verhinderen maar o o o wat zou ik er graag bij zijn.

Lupuslupus | 19-12-15 | 21:54

Pieter V | 19-12-15 | 21:21
Dat zal de gemiddelde grensloper een zorg zijn. Die gasten gaan nimmer aan het werk.
Laat die achterlijke Nederlanders maar kromliggen, geld zat...

Ommezwaai | 19-12-15 | 21:53

@necrosis | 19-12-15 | 20:29
.
Kook, met stroom erop, zoals 100 jaar geleden.
Is Godsammekraken alweer boven tafel?

Piet Karbiet | 19-12-15 | 21:49

100 Euro per nacht betaalt de COA.

Ik kan morgen in 732 hotels bedden regelen in Turkije voor minder dan 100 Euro per nacht per persoon, variërend van 13 euro tot 70 Euro per nacht: www.trivago.nl/?iPathId=32092&bDis...

Als ik gemiddeld 70 bedden per hotel boek (35 kamers) dan zit ik al op 52.000 bedden. Als de COA mij even belt en die 2 miljard overmaakt, dan wil ik best de reiskosten betalen van 52 duizend asielzoekers en de rest van die 100 Euro per nacht per asielzoeker als winst in eigen zak steken het komende jaar.

Ik denk, dat ik volgend jaar dan miljardair ben. Ik denk dat die asielzoekers een heel leuk jaar hebben in hun Hilton- en Sheraton-hotels. Ik denk dat de Nederlandse belastngbetaler het ook wel leuk vind, zo als Nederlanders onder elkaar in eigen dorp.

tipo | 19-12-15 | 21:46

Te Hooivork! Op naar nul Nederlanders!Wat had Pim een gelijk...........

pim achtertuin | 19-12-15 | 21:42

Geestelijk gezonde blanke mannen kennen ook zo hun grenzen: Homo's en negers geen probleem maar anti's www.google.nl/url?sa=i&rct=j&... en besneden lui die hakbarren die moeten we niet. Dat kun je belachelijk vinden maar pas op!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-12-15 | 21:39

Vandaag was het Lente! Aan de waterkant aan het einde van de dag. Vissen kwamen omhoog om insecten van het oppervlak te pakken. En boven het water waren dansende mugjes te zien. Tegen schemer was er een donkerrode horizon. 2x Lente per jaar. Heerlijk. Morgen BBQen en de hangmat weer ophangen.

Mark_D_NL | 19-12-15 | 21:33

En ondertussen in Wassenaar, waar volgens heel NL altijd alles helemaal geweldig is: rijden jetsers van vrachtwagens van Hello Fresh (u weet wel, waar niet iedereen geld voor heeft) Duinrell binnen. Mogen de asielvluchters 3x per week gratis voetballen bij BlauwZwart. Klaagt de middenstand (niet te hard, want niemand mag het horen) over giga diefstal. Komen de asielvluchters winkels binnen om gratis thee te eisen. Bij weigering wordt discriminatie en fascisme geroepen door deze verder geen woord Nederlands sprekende eisers.
Ik ben zó moe. Waar kan ik heen...?

veganlover | 19-12-15 | 21:30

@notamused | 19-12-15 | 21:07

Wat een topper is dat! En het blijft gestoord dat de EU lakeien het Libanon scenario hier nog niet zien gebeuren.

Balaverde | 19-12-15 | 21:30

Dijken doorsteken is geen goed idee! Ik woon onder de zeespiegelT, maar heet niet spongebob.

MarcS | 19-12-15 | 21:30

De voorraad asielzoekers is oneindig... Op naar die 6 miljard Europeanen...

heldheino | 19-12-15 | 21:29

@notamused | 19-12-15 | 21:07

Ik zeg het al jaren: "Nederland wordt het Libanon aan de Noordzee".

Pieter V | 19-12-15 | 21:29

@Van Duyvenbode | 19-12-15 | 21:14
;-).... ik was er al bang voor. te lang geleden.

Mark_D_NL | 19-12-15 | 21:25

@Ommezwaai | 19-12-15 | 20:39

Vertel ze dan gelijk even dat iedereen met een modaal inkomen hier meer dan 60% van zijn zuurverdiende geld aan de staat moet afdragen om klaplopers en parasieten te plezieren.
Ergo, dat is iets wat die Afrikaantjes en Arabiertjes niet kennen en dat er gegarandeerd voor gaat zorgen dat de illegalen die wel iets in hun mars hebben als de wiedeweerga zullen vertrekken en het gepeupel dat uitsluitend voor het gratis geld kwam hier blijft en het halve dorp ook hier naartoe zal halen. je weet wel, gezinshereniging.

De regenten zijn werkelijk knettergek en/of gewoon topcriminelen geworden.

Pieter V | 19-12-15 | 21:21

Wie gelooft er nog dat we leven in een vrije, seculiere en moderne samenleving? Kijk toch naar die BN'ers en vooral de zg. cabaratiers. Schoppen tegen de kerk, de paus en lachen om de zwarte kousen kliek maar ondertussen wel fanatiek proberen Jezus naar Zijn kroon te steken met hun naastenliefde, hun opofferinggezinsheid, hun drang om de problemen van de wereld op hun schouders te dragen. Nouja, om het vooral door anderen het te laten doen. Zelf zitten ze voor de open haard met een goed glas wijn en een cd-tje van Aznavour op de achtergrond: de leunstoel-Jezus.

appeltjesgroen | 19-12-15 | 21:18

Beste Feynman, de gebruiksvergunning voor bepaalde gebruiksfuncties (2.1 Wabo lid 1 sub d) is voor brandveilig gebruik. Een aardbeving kan een gebouw doen laten instorten zonder dat er brand ontstaat. Volgens mij is het nog erger: deze gebouwen voldoen niet aan de eisen van 2.1 Bouwbesluit 2012 voor bestaande bouw. Immers, sterkte en stijfheid van de bouwconstructie kan niet gegarandeerd worden. Theoretisch gezien zijn de gebouwen "bouwvallig". Zij zitten namelijk onder het niveau van eisen van bestaande bouw wat verboden is. Al deze febouwen zouden aardbevingbestendig gemaakt moeten worden!

Sliptong | 19-12-15 | 21:18

Inderdaad pim,inderdaad

Steenrijk | 19-12-15 | 21:17

@RoBD=Skullfucker | 19-12-15 | 21:06
Als je als klimaatrealist wordt verketterd dan kun je gewoonweg stellen dat je in een faat leeft, in dit geval een klimafaat.

In een dictatuur zie je in de media eenzijdige berichtgeving. Verrek dat zie je hier ook inzake het klimaat.

Het heeft alle kenmerken van een klimafaat.

We zullen zien in hoeverre het niet goed zit in mijn hoofd als over een jaar of 5 á 10 wanneer het land is volgezet met de klimaatminaretten, de elektriciteit niet meer te betalen is evenals het gas en de benzine vanwege de torenhoge klimafaatbelastingen voor het 'klimaat' lees een klein aantal select personen, oeps nog een kenmerk van een dictatuur. De belastingen komen alleen ten goede voor de machthebbers.

ProAsfalt | 19-12-15 | 21:15

Sorry dubbelpost

Steenrijk | 19-12-15 | 21:15

Feynman is G.B.J. Hilterman on steroids.
Of meth, daar ben ik nog niet helemaal uit.

King of the Oneliner | 19-12-15 | 21:15

De beweging Weg Met Ons is niet meer te stuiten.... ziek land... geesteszieke burgers... en verwarde vluchtelingen.... en een handvol lekkende tenaladys en mislukte kansloze hoogopgeleiden doen de rest.Over 10 jaar bestaat dit land gewoon niet meer.... misschien maar beter ook!

pim achtertuin | 19-12-15 | 21:14

Mark_D_NL | 19-12-15 | 21:08

secundam cellam.

Rest In Privacy | 19-12-15 | 21:14

-weggejorist-

Steenrijk | 19-12-15 | 21:14

Ja,het klimaat,tuurlijk hebben we warme winters en kouwe kutzomers,hebben we altijd al gehad.
Ja,profiteurs en asoos,hebben we altijd al gehad.alleen kwamen die niet uit syrie gewandeld met ze allen.(laatste syrier,afghaan of anderssoort wijze uit het oosten het licht uitdoen,hier brandt het ook niet lang meer)

Steenrijk | 19-12-15 | 21:14

Chapeau!
Wederom een knaller van een artikel.
Ik neem mijn hoed voor U af, als ik er eentje had.

MyCatIsDoingThis | 19-12-15 | 21:13

Ommezwaai | 19-12-15 | 21:01

Merkel deformem mentem habet.

Rest In Privacy | 19-12-15 | 21:13

@Van Duyvenbode | 19-12-15 | 20:44
Ceterum censeo secundus cella esse delendam

Mark_D_NL | 19-12-15 | 21:08

@marcoplarco | 19-12-15 | 20:51
Heb ik ook gezien. Triest.

Toen begon de propaganda over het klimafaat en vervolgens er maar vanaf gepleurd. Dan maar de herhaling van 'Ik hou van Holland'

'Ik hou van Holland' is zo'n programma dat geen lang leven meer beschoren is als het zo doorgaat want dan wordt het: 'ik hou van kaliklimafaat'

ProAsfalt | 19-12-15 | 21:07

Het meest eigenaardige is nog wel dat politiek correct kritiekloos importeren van miljoenen moslims in Europa, dat ons verkocht wordt als toppunt van humaniteit, zoals tegelijk ook alle kritiek erop wordt weggedemoniseerd als nazisme. En dat terwijl het protest ertegen geen xenofobie is maar te maken heeft met bijvoorbeeld verontrusting over: verdringing op de arbeidsmarkt en de huizenmarkt, over de afnemende verzorgingsstaat en over een islam waar zo ontzettend veel agressie en terreur vanuit gaat. Er kan in Europa iets gebeuren dat al eerder heeft plaats gevonden. Bijvoorbeeld Libanon midden vorige eeuw werd omschreven als het Zwitserland van het Midden-Oosten, zo vrij en vredig en welvarend men daar kon leven. Maar toen kwamen de moslims, als vluchtelingen. En de christenen, want Libanon was overwegend christelijk, deden hun plicht van christelijke naastenliefde, en ontvingen die vluchtelingen royaal en gastvrij. En wel, dat hebben ze geweten, daar in Libanon. Er ontstond een orgie van geweld, waarin praktisch heel dat ‘Zwitserland van het Midden-Oosten’ werd afgebroken. Hier is overlevende Brigitte Gabriel die ons waarschuwt: www.youtube.com/watch?v=PFO1AtjoUoo

notamused | 19-12-15 | 21:07

@ProAsfalt 20:45
Er is iets serieus mis in dat gedeelte van uw hoofd waar bij anderen hersenen zitten. Klimaatmaatregelen gelijkstellen met het kalifaat. Gefeliciteerd met de meest trieste bijdrage van dit jaar, en nog slechts 12 dagen te gaan.

RoBD=Skullfucker | 19-12-15 | 21:06

Wederom weer top Feynman! Weer gelezen met plezier!

Balaverde | 19-12-15 | 21:04

@necrosis | 19-12-15 | 20:47
Je stelt een vraag ik tracht die te beantwoorden.
Bedank het CDA maar voor het ongebreidelde importeren van religekkies.

miko | 19-12-15 | 21:03

Van Duyvenbode | 19-12-15 | 20:44

Angelam Merkelem est deformem

Ommezwaai | 19-12-15 | 21:01

@RoBD=Skullfucker | 19-12-15 | 20:59
En Rutte heeft echt, echt, echt, echt niet gelogen. Echt niet hoor. Vertrouw me nou..

Mark_D_NL | 19-12-15 | 21:00

Ik denk dat de burgemeesteresse van Geldermalsen in- en in- en inverdrietig wordt van dit artikel

RoBD=Skullfucker | 19-12-15 | 20:59

En na het journaal op pvda1 bij die dikke heaumeau van zes ton per jaar worden er nog wat feiten verdraaid en leugens verteld over Geldermalsen en de schuldige is nu....... Powned.
Fittie is aan, de laatste cabaretiers gooien nu ook hun maskers af.
Van uw geld, dat dan weer wel.

Cuyahoga | 19-12-15 | 20:58

@marcoplarco | 19-12-15 | 20:51
Referendum zijn niet goed. Ik snap niet waarom er verkiezingen zijn?
Werkelijk nergens voor nodig!

miko | 19-12-15 | 20:58

Een beetje een rommelig verhaal, Feynman. Maar de grote lijn is bestuurlijke incompetentie op allerlei terrein. Geldermalsen is wel een interressante speeltuin geweest. Je hebt het over. Drie dagen, maar we weten inmiddels dat er de dinsdag gor het weekend van de aankondiging er een geheime bijeenkomst van de gemeenteraad is geweest. Er was sprake van een georganiseerde chaos. Niks overvallen door de hettige reactie, maar een bijeenkomst waar is afgesproken hie de beslissing pseudo-democratisch erdoorheen gehamerd kon worden. Inclusief een gemobiliseerd posterchild in de vorm van een gehoofddoekte. De gok die de overheid hier wilde nemen is ofwel de bevolking laat het over sich heen komen ofwel de volgende keer vragen we het niet eens meer, maar doen we gewoon immers tokkies hebben geen democratisch recht. Aldus geschiedde in Kaatsheuvel. Hier is geen sprake meer van amateuristisch gerotzooi maar een aanval van de overheid op de rechtsorde. Wat deed de politie eigenlijk, in dit verband? Met te weinig en te licht uitgerustte agenten voor de deur en een nacht und nebelcommando een straat verder: onschuldige burgers mishandelen en een politiecommissaris die dat nog goedspreekt ook. Een doordachte strategie zat erachter om de burgers de schuld van de oohef te geven. Een ophef die van te voren was bedacht.

Glasgow Argus | 19-12-15 | 20:54

Vanavond met stijgende verbazing en woede naar het journaal zitten kijken. Daar werd beweerd dat velen helemaal geen inspraak wilden in de AZC problematiek. Om dat te bewijzen werd er op straat iemand geïnterviewd die zei dat het haar niet zo veel kon schelen. Dat was een meisje van misschien 14 jaar oud! Een bakvis. Nog even en ze vragen de mening van een kind in luiers om hun linkse fantoom te onderbouwen??

Nog erger was de opmerking dat de rellen in Geldermalsen aantoonden dat een inspraak avond misschien helemaal niet zo'n goed idee is..

Echt, wie *bedenkt* dit !?! Hoe dik is de plaat voor de harses van degene die dit item gemaakt heeft?!

marcoplarco | 19-12-15 | 20:51

(insert:pijltje) zandbak plaatsen gaat*
Naar boven gooit.

Tuborg øl | 19-12-15 | 20:49

Ommezwaai | 19-12-15 | 20:39

Je zou goddomme bijna een dijk gaan doorsteken of nog beter, we sturen ze allemaal naar de bioscoop waar ze die Hollandse film over '53 mogen bekijken. Daarna uitleg dat we dit soort rampen incalculeren om de kosten van de dijken ons niet boven de pet te laten groeien.

Eensch in de 10 jaar kleine doorbraak
Eensch in de 100 jaar matige doorbraak
Eensch in de 1000 jaar grote doorbraak
Eensch in de 10.000 jaar alles naar de kloten.

*anwbpaddenstoelen met <zandbak plaatsen gaat*

Tuborg øl | 19-12-15 | 20:47

@miko | 19-12-15 | 20:41
Ik heb liever dat de godvrezende mens de goddeloze mens met rust laat.
Bevallen de normen en waarden je niet?
Lazer dan lekker op!

necrosis | 19-12-15 | 20:47

Wie heeft eigenlijk tijdens de statenverkiezing hier zitten slapen , let wel de VVD en D666 zijn wel de grootste parijen .
Ik kan alleen zeggen volgendemaal niet thuis blijven maar gewoon eens goed stemmen en tracht eens na te denken

witchmaster | 19-12-15 | 20:46

Niets aan toe te voegen behalve een toevoeging dat gaat over de klimaatsverandering veroorzaakt door Ferari's.

Dat is de grootste (linkse groene) leugen aller tijden en er wordt totaal geen tegengas gegeven.
Daar waar in het asielzoekersdebat nog tegengas wordt gegeven (ondanks de MSM propaganda) blijft het inzake het klimafaat stil. Heel stil. Doodstil.

Onbegrijpelijk. Alleen een weekje geleden was het in Van Liempt Live. Daar zat een persoon tegengas te geven. Dat is het enige.

Diep en diep triest.

En over niet al te lange tijd kun je je nog geen kWh elektriciteit of m^3 gas of een litertje benzine veroorloven als de klimafatisten hun zin voor de 100% hebben weten door te drijven zodat hun gewenste klimafaat ontstaat.

Klimafaat of kalifaat. De vraag die ik stelde was: welke is erger?
Ik ben eruit. Beide zijn even erg. Waarom? Beide beknotten in ernstige mate je vrijheid, zij het op verschillende gebieden maar met hetzelfde kenmerk, namelijk middels een dictatuur.

ProAsfalt | 19-12-15 | 20:45

necrosis | 19-12-15 | 20:41
Is dat geen mooi baantje voor mij? Ik weet vaak ook niet waar het over gaat en kan dan toch een uitleg geven waar mensen mee akkoord gaan omdat niemand iets van mijn gebazel begrijpt.

Ik was in Haren | 19-12-15 | 20:44

Dit verhaal van Feynman doet denken aan G.B.J. Hilterman, maar dan beter, kritischer. Goed, ik heb het weer met genoegen gelezen, en kijk er iedere zaterdag weer naar uit dat het stukje van Feynman weer verschijnt.
Wat betreft de vluchtelingen: het is helemaal van god los dat men in tijden van terreur zoveel moslims binnenlaat, bij wie men van de meesten niet eens weet wie het zijn, laat staan wat ze hebben uitgevreten. En er gaan er nog veel meer komen, let maar op, en die worden netjes allemaal opgevangen. De zittende elite heeft de bevolking in NL de oorlog verklaard! Wat noem je dat anders dan een oorlogsverklaring als je ongebreideld tienduizenden, ja, honderdduizenden moslims dit kleine landje binnenlaat, terwijl er al meer dan genoeg problemen zijn met de moslims die hier de afgelopen tientallen jaren in grote getalen al zijn binnengelopen zonder te kloppen! Het volk begint door te krijgen dat de regenten uit zijn op iets heel naars, iets heel gruwelijks.

*Ceterum censeo Angelam Merkelem in mentis custodiam deducendam esse.*

Rest In Privacy | 19-12-15 | 20:44

@necrosis | 19-12-15 | 20:35
Omdat profiteren van de goddelozen bon ton is?
Zelfs een edele daad?

miko | 19-12-15 | 20:41

Kan Rutte trouwens plaats maken voor Orban, we hebben een MinPres nodig, geen ventje waarvan de balletjes nog niet ingedaald zijn

necrosis | 19-12-15 | 20:41

Als men kijkt naar de landen die aan zee liggen en hun mogelijkheden is alleen Bangladesh een groot probleem.
Verder kunnen we Venetië afschrijven maar dan zijn we ook van dat gezeur van die wijven af die allemaal een keer met je onder zo een zuchtbrug door willen met een gondel.
Anticiperen op dingen die in de toekomst gaan gebeuren is de politiek nog nooit gelukt.
Wel zinloze en erg dure maatregelen nemen.

miko | 19-12-15 | 20:39

Prima argumenten om de gemiddelde gelukzoeker te weren..
Weten ze eigenlijk wel dat ze op heel plekken in Nederland onder de zeespiegel zitten?
Ik zou daar maar eens een flyer aan wagen. Flyer maar eens dat we geen gratis geld, huizen en Miele machines meer verstrekken en dat ons land onder de zeespiegel ligt. Wedden dat het heel snel over is?

Ommezwaai | 19-12-15 | 20:39

De Chucky (de gelijkenis is echt groot) bij Pauw aan tafel had de oplossing gisteren; als je er niets van moet hebben, moet je gewoon je bek houden.

Jackanders | 19-12-15 | 20:36

@Ik was in Haren | 19-12-15 | 20:30
Waarom komen religieuzen naar een land waar religie geen hoofdrol speelt?
Om maar met de heilige woorden van @Bel te spreken:
Nee.ga.weg!

necrosis | 19-12-15 | 20:35

De onnozele elites leveren ons uit aan de islam. Hoe maken we ze het duidelijk. Blijkbaar is democratie zelf daarop niet het antwoord.

DixitQuote | 19-12-15 | 20:35

Waarom komen aanhangers van de grootste religie ter wereld naar de kleinste landen van Europa? #datpastnooit

Ik was in Haren | 19-12-15 | 20:30

Ik wil een hek om kansloze asieleisers tegen te houden!

necrosis | 19-12-15 | 20:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken