Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF! Ouders vergeten kroost zindelijk te maken

smartphoneouders.jpgEen steeds groter groeiende groep ouders had nooit kinderen moeten krijgen. We hebben tegenwoordig bijna elke week een bericht in de trant van 'Bart Smit moet ouders uitleggen hoe je je kind kunt leren spelen' en 'kindercoach nodig om ouders te begeleiden rondom sinterklaasgekte'. Ouders falen hard. Vandaag lezen we: 1 op de 5 kinderen is niet zindelijk als ze naar de basisschool gaan. Ouders hebben het namelijk te druk of geen idee hoe je dat doet, noch de capaciteit om dat even te Googlen. WTF?! Steeds meer ouders vergeten gewoon om hun kind zindelijk te maken. Of gaan er gemakshalve vanuit dat het kinderdagverblijf of de basisschool dat gedeelte van de opvoeding ook even overneemt van ze. Wat is er mis met jullie? De dertigers die nu kinderen krijgen bestaan voor een substantieel deel uit biologische mindfullnesshipsters. Die zien kinderen meer als een handige gateway naar meer likes op je Instagram, dan als kwetsbaar kroost waar je tijd, energie, slapeloze nachten en een hele berg nuchtere opvoeding in moet stoppen om ze te laten functioneren. Pissen in de pot is geen app dat een kind uit zichzelf downloadt rond zijn vierde, stelletje smartphone swipezombies. Hoe kun je het nou ooit 'te druk hebben' om je kind zindelijk te maken? Kunnen wij echt niet bij. Probeer anders eens meer tijd met je kind in je hand te zitten op een dag dan met je telefoon, fuckers. Steeds meer dertigers zijn veel te onvolwassen en narcistisch om kinderen te nemen, maar doen het toch. Vergeet de islamisering, het wordt tijd dat iemand de debilisering van ouders van nu gaat bestrijden.

Reaguursels

Inloggen

Er staat nergens in het artikel dat het om ouders die in de dertig zijn gaat.

Wel ernstig als ouders denken dat de school de kinderen het toiletbezoek zal aanleren; zo heb ik vaak genoeg gehoord dat bepaalde bevolkingsgroepen denken dat school eigenlijk de hele opvoeding wel zal doen. Ik vraag me af of er gemeenschappelijke factoren zijn bij de kinderen die laat zijn (zoals drukke ouders, wat gezegd wordt), of wellicht ook enkele-ouder gezinnen of misschien juist jonge- of ouder ouders.

Arie_R | 21-12-15 | 18:16

Pamperen met Pampers heet de oorzaak.
Na een jaar toch echt katoen gebruiken, anders worden ze nooit zindelijk.

Raider Twix | 21-12-15 | 16:20

Je moet tegenwoordig voor het meest onbenullige een certificaat hebben, maar kinderen krijgen kan/mag iedereen maar.
Om de kinderen te beschermen tegen hun toekomstige ouders zou er een soort ouderschapsexamen moeten komen. Als je daar niet voor slaagt krijg je ook geen kindersubsidies.

HetPhantom | 21-12-15 | 13:00

@Lichtstadfan | 21-12-15 | 11:41

Ik kan uw constatering beamen; ik ben al jaren bezig om allerlei vrienden/vriendinnen van aanzienlijk jongere generaties dan de mijne, uit de brand te helpen met klussen. Zelfs van iets simpels als het feit dat je moet ontvetten en schuren voordat je iets gaat schilderen, hebben ze nog nooit gehoord.

Onlangs nog, moest ik opdraven bij een 29-jarige broer van een vriend van me, die geen idee had hoe je een wasmachine en een gasstel moest aansluiten.
En of ik, als ik er dan toch was, ook nog even een paar lampen kon ophangen en een gordijnrails kon monteren, want ook daarvan had ie geen idee hoe dat moest. Zelfs een schroevendraaier had ie nog niet in huis.

Maar wél fanatiek vegetariër, en alles afweten van de verderfelijkheid van de bio-industrie en zich ergeren aan de 'onwetendheid' van mensen aangaande het muljeu en dierenwelzijn. Dát wel.

Peter Emile | 21-12-15 | 12:14

Wij zijn al 50 jaar bezig met het uitbroeden van een of meerdere generaties van tweelinkshandige, luie, apatische, schermturende, innitiatiefloze, slecht opgeleide, broekpoepende niksnutten. Vandaar ! Er komt geen eind aan de economische crisis en alle bouwmarkten draaien op de babyboomers. Zo lang ze nog niet failliet gaan.

Lichtstadfan | 21-12-15 | 11:41

Eindelijk weer eens een stuk van Quid waaraan ik me niet hoef te ergeren en waarmee ik zelfs ten volle kan instemmen.
Ik vind dat als je een samenleving hebt waarin het verplicht is om een rijbewijs te halen voordat je in een auto de weg op mag, je ook een speciale licentie moet halen voordat je kinderen op de wereld mag gooien.

Er mag van alles niet in deze samenleving, maar elke debiel, elke zwakbegaafde halve zool, elke doorgedraaide hipster met baard, knotje en quinoa-verslaving, elke crimineel en elke psychiatrische patiënt mag gewoon kinderen op de wereld zetten.
Met alle overlast, ontwrichting en geestelijke milieuvervuiling tot gevolg.

Peter Emile | 21-12-15 | 11:36

tsjah als je het verplicht om met z'n tweeen te werken waar voorheen eentje genoeg was moet je niet gek opkijken dat dit gebeurd. Vroeger had je van die spotjes op tv over wie die man was welke op zondag het vlees snijdt. Toen was dat nog een beetje belangrijk maar nu zie je geen spotjes wie die mensen zijn welke om 20:00 je even wakker maken om je een kus te geven en verder nooit ziet. Het draait allemaal om centjes en niet die van u maar die van de overheid. En als je het daar niet mee eens bent en te weinig verdient halen ze je kinderen gewoon weg want dan leven ze in een kindonvriendelijk omgeving. Ik denk dat er veel ouders zijn welke graag thuis zouden blijven en hun kinderen op wil voeden maar het niet kunnen.

sufkut | 21-12-15 | 11:32

Ik heb er met mijn zoon een wedstrijd van gemaakt toen hij 2 was. Wie kan de grootste drol draaien. Hij was na twee maanden volledig zindelijk. Hij is nu vier en roept me nog steeds met volle trots voor een goede drol.
Hank Nozemans | 20-12-15 | 18:09
Geweldig!
Kijk, dat is nou opvoeden. Snel zindelijk en het kind krijgt meteen de psycho sociale aandacht die het nodig heeft: win-win-win.

Kaposi_Sarcoom | 21-12-15 | 11:12

@ jadiehebjeook | 20-12-15 | 15:45

Natuurlijk, als ouders hun kind niet zinderlijk krijgen, heeft dat kind gelijk "een bijzondere afwijking" want dan ligt de schuld niet bij hen. Zelfde als vetkleppen met 'schildklierproblemen'.

Bisschop Berenbaffer | 21-12-15 | 09:48

Weer een suggestieve Mainstream Media foto. Wat ze erbij vergeten te zeggen is dat het met name de islam schatjes zijn die dit opvoeden overlaten aan de nl belastingbetaler.

Anna 3 | 21-12-15 | 08:53

Heerlijke maatschappijkritiek in deze dagen voor kerst, en Quid heeft zo gelijk. Wedden dat de kakkers in het Gooi als laatste zindelijk zijn?

Harry uit Rotterdam | 21-12-15 | 08:23

-weggejorist-

Zoon van Boer | 21-12-15 | 07:09

Het is gewoon een voldongen feit dat er teveel mensen zijn die kinderen gedachtenloos uitbroeden en er daarna geen raad mee weten en anderen opzadelen met alle gevolgen ervan.....

HypoPseudo | 21-12-15 | 06:48

Conceptie na deceptie leidt tot kinderen van de rekening.

De massa, in termen van "quality time" denkende in deeltijd werkende "ouder" van nu, man/vrouw, is vaak vol tijd hebberig en ambitieus, heeft zichzelf gedegenereerd tot deeltijd ouder van "deeltijd" kinderen en heeft veel tijd nodig om "aan zichzelf toe te komen".

Zie hier in een notendop één van de verworvenheden van het linkse he(i)l staat en maakbaarheid gedrocht waarin je kinderen niet vroeg genoeg aan de "zorg" van de staat kunt onderwerpen om er "model" burgertjes van te maken, voor een maatschappij waarin middelmaat en afhankelijkheid de normen zijn.


Ja, ik generaliseer en chargeer maar feit is wel dat de "maakbare" multiculturele samenleving stinkt als een volle poep luier.

Als je "poep zaait", zal je stront oogsten!

h.a.k. blok | 21-12-15 | 05:11

Mn familie zit in de kinderopvang wereld en er lopen schandalig veel kinderen van 5 tot zelfs 6 jaar rond die niet zindelijk zijn en waar de ouders letterlijk zeggen dat het ze teveel moeite kost. Hoeveel tijd en moeite je spaart als je niet een fucking 5 jarige een luier hoeft te verschonen realiseren ze zich duidelijk niet.

BozeHenk | 21-12-15 | 00:45

Verbaast me niets, van dat fantastische, moderne, tolerante nederland uit de jaren 70, 80 en early 90 is niets meer over. Alleen kansloze chagrijnige nietsnutten blijven over. Alle toffe kansrijke mensen zoals ik zijn al jaren geleden geëmigreerd.

Henk de Vries2074 | 20-12-15 | 23:51

Je kunt ook je kind tot zijn vijfde in de wandelwagen vervoeren want dat winkelt zo makkelijk. En dan klagen over obesitas en ADHD omdat hij bol staat van de onverwerkte Danoontje-suikers.

PrinsesStoepje | 20-12-15 | 22:47

Faalouders, ja, maar ook de overheid is deels schuldig, omdat die fukkers het dagelijks leven zó idioot duur hebben gemaakt, dat beide ouders moeten werken. Als werkende ouder maak je niet alleen minder tijd, maar je hébt ook gewoon minder tijd. Mijn wens van kleins af aan was thuisblijven totdat de jongste 12 jaar was, om daarna weer te gaan werken. Helaas, mijn parttime-inkomen moet er toch echt bij om normaal te kunnen leven. En nee, we hebben niét twee auto's en gaan niét op dure vakanties en ook niet eens elk jaar. We hebben het zo prima hoor, maar het liefst zou ik thuis zijn. Overigens waren beide kinderen vóór hun tweede verjaardag zindelijk. Dat dan weer wel...

wazakzegguh | 20-12-15 | 22:08

en als het een meisje wordt noemen we haar Swallow Princess - swallow is Engels voor de zwaluwvogel.")
VanBukkem | 20-12-15 | 18:13
-
In ieder geval heeft ze een streepje voor in haar komende filmcarriere

Politicusincapabelus | 20-12-15 | 20:42

Quid, schrijf er eens een boekje over: "Zindelijk maken van kinderen". Dat wordt geheid een succes als je je hipsterhoofd op de achterflap zet.

McMarx | 20-12-15 | 19:57

Overigens, al die mensen die oproepen tot sterilisatie: Gaat je ethnische ommezwaai in Europa jullie nog niet snel genoeg ofzo?

omanders | 20-12-15 | 19:50

@très cool | 20-12-15 | 15:48


Hij heeft kinderen en is overduidelijk net begonnen met zindelijkheids training.

omanders | 20-12-15 | 19:48

Kan Bart Smit niet beter gewoon doe-het-zelf sterilisatie pakketjes gaan verkopen?

SapperDeFlap2166 | 20-12-15 | 19:44

Tsja, na die twee minuten wippen en het negen maanden wachten, begint het echte werk pas. Kinderen moeten opgevoed worden, en dat kost tijd, moeite, en flink wat zelfverloochening. Alledrie moeilijke punten voor de kinderen van babyboomers..

Guido | 20-12-15 | 19:42

Hmm, nooit bekekenen uit welke bevolkingsgroep dit komt?

Patatter | 20-12-15 | 19:41

Niks aan toe te voegen

Datkanjenietmenen | 20-12-15 | 19:26

de mens, een van de vele experimenten van de aarde.
een nieuwkomer, irritant mannetje, maakt alles kapot.
weg ermee.

b.boomer | 20-12-15 | 19:21

@MarcS | 20-12-15 | 17:49
Ken jij all synoniemen voor Wonderbaarlijk? Ik wel. Het zijn merkwaardig, opvallend, verbazingwekkend, verbijsterend, verrassend, verwonderlijk, vreemd. En tevens kan je gebruiken miraculeus of wonderbaar.
--
Maar ok, je had en vraag over schrale billetjes. Een gebied waar ik ook al heel veel van weet.

Mark_D_NL | 20-12-15 | 19:19

@jadiehebjeook | 20-12-15 | 15:45
Soms ja, niet 1 op de 5!

G,I. Jane | 20-12-15 | 19:18

Egoïsme. Ik en mijn belangrijke drukke leventje zodat IK er het meeste uithaal. Kinderen kosten 50-70% van je tijd en dat moet je er voor over hebben. Opvoeden, zindelijk maken, manieren bijbrengen en dat hrt allemaal niet komt aanwaaien. Heel belangrijk want we hebben namelijk niet alleen maar ambtenaren en politici nodig.

Sliptong | 20-12-15 | 19:18

@Lange zwans | 20-12-15 | 18:57 - u doet voorkomen alsof andere vaders met een fulltime baan slechts voor spek en bonen vader spelen. Well played.

MarcS | 20-12-15 | 19:12

@XaleX_2 | 20-12-15 | 17:55 - oké! Dus Euro Tokkie, Capt. Iglo, Arbijan, Soepel etc. Is uw keuze?

Weet u wat, ik heb net andijviestamppot gegeten, was best lekker. Met spekjes en uiteraard een rookworst. Ik denk u praat wartaal, doe ik gezellig mee.

MarcS | 20-12-15 | 19:10

-weggejorist-

karelkleerkast | 20-12-15 | 19:03

-weggejorist-

Lange zwans | 20-12-15 | 18:57

Quid zegt zowaar iets zinnigs. I leid hieruit af dat hij zelf zindelijk is. Dat valt me dan weer mee.

Tourette | 20-12-15 | 18:48

Tja, nogal logisch, want zodra zo'n kind uitgepoept is wordt het een week of 6 later gedumpt bij de opvang en mag iemand anders dat doen, want pappa en mamma moeten carrière maken. Een van de meest asociale ontwikkelingen in onze kapitalistische prestatie maatschappij. Noem me maar ouderwets, maar zorg verdomme eens zelf voor je kinderen en hun opvoeding.

dutchdj | 20-12-15 | 18:39

Prorsus | 20-12-15 | 17:35

Dat vermoeden (Nederlanders) had ik al maar het kan geen kwaad, dacht ik, om de groep breder te maken. Ook islamieten krijgen kindjes toch? En als je dan kijkt naar opvang en hoe het geregeld is in NL, dan ontdek je ineens verschillen die je op z'n minst de wenkbrauwen doen fronsen.

gaffelbaard | 20-12-15 | 18:34

@MarcS | 20-12-15 | 17:49
Duh... reaguurders hebben alle tijd om te reaguren. Dus nooit druk, druk, druk. In tegenstelling tot ouders welke hun kind beschouwen als "een project".

Mastermattie | 20-12-15 | 18:21

Het probleem is idd dat luiers veel opnemen en daarna "droog" aanvoelen. Zo realiseert een kind zich niet dat het een ongelukje heeft gehad.
Er zijn wel luiers welke als ze nat worden "koud" aan gaan voelen, een mooie tussenoplossing zodat niet alles zeiknat is maar zijn in NL nauwelijks verkrijgbaar.
Dat een hoop ouders niet voor katoen kiezen kan ik ook wel begrijpen.

Mastermattie | 20-12-15 | 18:16

@Ella | 20-12-15 | 18:03
gewoon krachtstroom op die plaswekker en je kind is na de eerste nacht zindelijk.

Notaris Born | 20-12-15 | 18:14

@viejohuevon | 20-12-15 | 17:38
Een kind verwekken, dat lukt nog wel. Maar vaak gaat het meteen daarna al mis bij het bedenken van een naam voor dat kind. Vaak is het arme kind al getekend voor het leven nog voordat het überhaupt geboren is. ("Als het een jongen wordt noemen we hem Jayden, en als het een meisje wordt noemen we haar Swallow Princess - swallow is Engels voor de zwaluwvogel.")

VanBukkem | 20-12-15 | 18:13

Ik heb er met mijn zoon een wedstrijd van gemaakt toen hij 2 was. Wie kan de grootste drol draaien. Hij was na twee maanden volledig zindelijk. Hij is nu vier en roept me nog steeds met volle trots voor een goede drol.

Hank Nozemans | 20-12-15 | 18:09

Stress, stress, stress; geen tijd, geen tijd, geen tijd, want niet alleen papa, maar mama moet nu ook full time werken want we moeten de (steeds hogere) vaste lasten/belastingen/premies/huren/vervoer/energie/zorg/enz, betalen. Met als gevolg geen tijd meer voor de kinderen, kinderen verwaarloosd de straat op of bij de een of andere oppas die het worst zal wezen of je kind in zijn(m/v) broek plast

telelezer | 20-12-15 | 18:05

Je wacht met zindelijk maken tot je kind 6 jaar is.
Vervolgens vraag je een verwijsbrief van de huisarts.
Dan is je kind binnen 8 weken zindelijk.
Lekker makkelijk.
.
Stop bedplassen met Urifoon
IZA vergoeding plaswekker

IZA vergoeding plaswekker
Bij de volgende aanvullende pakketten ontvangt u een (volledige) vergoeding voor de plaswekker met 2 sensorbroekjes:
IZA Classic
IZA Perfect
IZA Extra Zorg 1
IZA Extra Zorg 2
IZA Extra Zorg 3
IZA Extra Zorg 4

Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
De verzekerde dient 6 jaar tot 18 jaar oud te zijn.
Gedurende de looptijd van de verzekering wordt de plaswekker eenmalig vergoed.
U dient een recent verwijsbriefje van huisarts of specialist aan Urifoon te overhandigen.

Ella | 20-12-15 | 18:03

@Sjaak Faal | 20-12-15 | 15:39
Je kunt ze niet blijven pamperen.

Mastermattie | 20-12-15 | 17:59

@ ban-de-gebruiker | 20-12-15 | 17:47
over 70 jaar (en al eerder: in 2025 volgens Deense statistieken) zijn er geen NLers meer maar alleen nog maar hakbars in NL

telelezer | 20-12-15 | 17:59

MarcS | 20-12-15 | 17:49
Ik denk dat Nederland beter af is met 150 reaguurders in de Kamer dan het zootje dat nu op het pluche zit.

XaleX_2 | 20-12-15 | 17:55

Is Jesse Klaver al zindelijk?
Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:37
LooooooL

XaaD666 | 20-12-15 | 17:50

Gelukkig zitten hier de experts, in werkelijk alles! De een met de kneepjes van de luier nog rond zin billetjes, de ander op en verzuurd zonder kindjes. Maar zo verschrikkelijk expert, op gewoon ieder gebied. Wonderbaarlijk.

MarcS | 20-12-15 | 17:49

Laten we hopen dat de nu vruchtbare generatie gewoon stopt met prijsneuqen .. dan is het hele probleem van die kudtkinderen binnen 70 jaar opgelost .

ban-de-gebruiker | 20-12-15 | 17:47

bergsbeklimmer | 20-12-15 | 16:52
Je trekt allerlei conclusies over hoe onze samenleving tegenwoordig is, daarbij laat je het verhaal van de kinderarts uit het artikel links liggen, als ook het verhaal van de kleuterleidster omwille van je eigen cognitieve dissonantie over dit onderwerp. Het komt op mij als een vorm van demagogie over, waar je zonder de feiten te kennen, dan wel het originele artikel grondig te lezen al gelijk een waarde oordeel gaat ventileren over hoe mensen tegenwoordig hun kinderen opvoeden met een hoop bravoure. Dat is net zo feitelijk correct als een homeopaat die roept dat het door het vaccinatieprogramma komt of een godsdienstige die roept dat het aan de afwezigheid van god zal liggen bij deze gezinnen. Volgens een bekende van mij, die als kinderarts werkt in het LUMC is het een probleem van ouders die te druk zijn met werk, moeilijk slapen en steeds beter wordende luiers. Fabrikanten van die dingen adverteren dat kinderen met hun product hele nachten doorslapen, dikke pret voor papa en mama natuurlijk die elke dag het vel van hun handen werken voor de koophut, maar minder goed voor de zindelijkheid.

huismerk | 20-12-15 | 17:44

valt me nog mee dat ze weten hoe ze een kind moeten verwekken...

viejohuevon | 20-12-15 | 17:38

-weggejorist-

Prorsus | 20-12-15 | 17:35

Amen

disney star | 20-12-15 | 17:33

@QuantumHolo | 20-12-15
Ik las ergens dat het al bewezen is dat stress de puberteit versnelt en de ontwikkeling sneller doet gaan. Nu ging deze studie over fysieke en lichamelijke stress als gevolg van mishandeling, maar ik denk ook dat volwassen verantwoordelijkheden en stress die daarmee gepaard gaat hier ook voor zorgt.

Als ik denk aan boerenzoontjes die vroegah gewoon rond hun twaalfde leeftijd iedere dag om kwart voor 5 moesten opstaan om de koeien te melken, om daarna naar school te lopen en bij thuiskomst weer klusjes moesten doen, dan denk ik niet dat ze ook maar iets weg hadden van de kinders van nu. Zoons van vissers moesten rond hun twaalfde ook gewoon mee met hun vader en broers de zee op.

Ze trouwden vaak ook jong, en kregen vroeg kinderen. Ik zie mijzelf niet een gezin runnen toen ik 19 was, laat staan de kindertjes van nu.

We staan op de schouders van reuzen. Die verlengde adolescentie was ooit iets van de bourgeoisie, nu heeft iedereen het recht op die levensstijl. Dat is natuurlijk hartstikke egalitair, maar of het voor samenleving in haar geheel zo goed was?

Trekbeest | 20-12-15 | 17:31

gaffelbaard | 20-12-15 | 17:25
p.s. Waarom NLse gastouderbureau's een bijna 5x zo hoog tarief voor precies hetzelfde vragen heb ik nooit begrepen. Prijsdiscriminatie ogv geloof? In een maatschappij als de onze zou dat niet moeten kunnen, en zouden tarieven voor gezinsopvang landelijk vastgesteld moeten worden zodat iedereen - ongeacht afkomst of religie - gewoon dezelfde tarieven betaalt. Maar da's mijn mening.

gaffelbaard | 20-12-15 | 17:30

Prorsus | 20-12-15 | 17:17
De hoogopgeleide ouders zijn in staat om tijdens culturele hobbies hun kindertjes ook in de opvang te duwen, dan heb je er geen last van en ze leren nuttige zaken, zoals alleen zijn en tussen vreemden toch je weg te vinden op een creatieve manier. Daar worden die multiculti kids beter van en leren ze zich aan te passen aan een veranderde samenleving.

Ah, bedoel je toevallig de gemonitorde noch toezicht op gehouden kinderopvang zoals dit (voorbeeld, er zijn meer van dit soort) www.al-amana.nl/content/pedagogisch-be...
'Gastouderbureau .. belangrijk dat moslimkinderen opgevangen worden door mensen die kennis hebben genomen van de leefregels die gelden binnen de Islam en deze zelf ook toepassen.'

Ja ja ... hier worden ze echt beter van. Eerlijk waar!
(not).

gaffelbaard | 20-12-15 | 17:25

-weggejorist-

Prorsus | 20-12-15 | 17:17

@bergsbeklimmer | 20-12-15 | 16:20

grappig, dat de niet-zindelijke kindjes die ik dan tegen kwam allemaal uit hoog opgeleide gezinnen kwamen. Met 2 werkende ouders. Daarnaast hebben hoogopgeleide ouders nu juist grotere gezinnen. Dus die demografische balans is juist om aan het slaan.

De Treinende Rechter | 20-12-15 | 17:16

Zoek maar eens de duur van puberteit: vroeger duurde de puberteitsperiode 2 jaar omdat er heel snel verantwoordelijkheid genomen diende te worden. Tegenwoordig loopt dat op tot maar liefst periode's tussen de 5 en (maar liefst) 20 jaar.

De bakfietsvadermoedergeneratie is compleet van het padje af.

QuantumHolo | 20-12-15 | 17:04

-weggejorist-

Astroturfer | 20-12-15 | 17:03

Jippie! Beide koters ruim voor de basisschool zindelijk, dus volgens Quid's definitie zijn wij geniale ouders!
.
Dat de scribenten van GeenStijl clicks moeten genereren snap ik nog wel Quid, maar je zet jezelf hier (hopelijk doelbewust) weg als een volkomen randdebiel.

koyt | 20-12-15 | 17:00

Het probleem is dat de pampers te goed zijn.
Een kind merkt niet wat er gebeurt.
30 jaar geleden waren de kinderen 7 maanden eerder zindelijk.
In Afrika nog veel sneller.

domheid regeert | 20-12-15 | 16:57

Maar wel nikes voor hun eerste jaar

swassannuf | 20-12-15 | 16:56

En die pampers van tegenwoordig zitten ook veel te lekker; daar worden ze ook niet zindelijk van.
*pleit voor de ouderwetse theedoek met veiligheidsspeld*

VanBukkem | 20-12-15 | 16:56

Ik parkeer mijn verse kroost gewoon op de plee met ditte op de telefoon, komt goed Quid! youtu.be/SQdteE8GfTc

Gezwelgje | 20-12-15 | 16:55

huismerk | 20-12-15 | 16:27
Iets anders kon je uit mijn plempsel niet plukken? Ik wist niet dat ik hier cijfers kreeg voor taalgebruik, anders had ik even beter geconcentreerd geschreven.

De toon van het debat dus, Krijg ik toch nog gelijk.

bergsbeklimmer | 20-12-15 | 16:52

'Ouders falen hard.'

Dat komt omdat ouders tegenwoordig alle2 fulltime moeten werken om een beetje rond te kunnen komen (naast de voedselpakketten van de voedselbank evt) en zich blauw moeten betalen aan belasting zodat die 'islamisering', asielzoekerskosten en multiculti-subsidies betaald kunnen worden. Quid!

Een NL-maatschappij waarin, net als vroeger, 1 persoon de kostwinnaar is en genoeg kan verdienen om het hele gezin van te onderhouden ... die terugkeer zou ik toejuichen! Da's beter voor de kindjes. En scheelt al die onzindelijke pis en poep van de muur en het tapijt afkrabben.

gaffelbaard | 20-12-15 | 16:51

van snel aankleden naar kinder oppas naar kindercrash naar overblijfmoeder naar kindercrash naar kinderspeeltuin buurtvader naar oppasoma naar sporthobby uurtje naar oppasopa (de katholieke priester is al even uit de gratie) naar had je het gezellig licht uit kusje slaap lekker. Papa en mama hebben het te druk met belangrijk zijn belangrijk wezen belangrijk doen druk druk met de buren de vrienden het werk het sociale leven uitgaan hip zijn kijk ons eens. want ouder zijn is zo belangrijk. mama wil jij op de kinderen passen dit weekend. stop er maar een koekje in.

jitro | 20-12-15 | 16:48

Wat een gezeik over pissen. Gelukkig kon J.Q. geen bruggetje vinden om de Grote Geert te kakken te zetten.
Voor de rest vind ik kinderen van tegenwoordig allemaal pisvlekken.

hero_of_heaven | 20-12-15 | 16:48

20-12-2015
De dag dat GS is overgegaan op klagen over de jeugd van tegenwoordig!

Einde van de Domheid | 20-12-15 | 16:47

Zindelijkheid is het gevolg van het onder controle krijgen van de reflexboog zodra de blaas het signaal van overrekking doorgeeft aan de hersenen, de sluitspier toch weer de baas wordt. Deze rijping gaat vanzelf. Het "zindelijk" maken heeft er mee te maken dat het kind leert, toe te geven aan de prikkel, edoch niet in een situatie waarin het zich bevuilt. Ergo, toilet en dergelijke.
In mijn perceptie gaat hier wat anders mis, en dat is de emotionele etiologie voor de "onzindelijkheid". Met andere woorden, de ouders/opvoeders onderkennen niet de psycho-sociale behoeftes van het kind. Het in den broek of den bedde wateren, is een symptoom. Al had het kind een superurineernietinjebroekcoach gehad........ dan nog......

Isnogaanhettype..... | 20-12-15 | 16:46

Straks is het eerste woordje dat kinderen zeggen "appstore". En trots dat ze zijn die ouders...

Dhr. de Wit | 20-12-15 | 16:45

@XaleX_2 | 20-12-15 | 16:31
Nee hoor. Volgens mij hebben we dat vooral te danken aan het onbewust in ons brein ingebakken bijbelse gedachtegoed dat iedere halve zool het aangeboren recht heeft om zichzelf maar ongelimiteerd te vermenigvuldigen.

VanBukkem | 20-12-15 | 16:44

Compleet off topic: Maar wanneer kunnen we weer eens de extension terug verwachten? Blijft een groot gemis!

Balaverde | 20-12-15 | 16:39

hoe kun je verwachten dat ouders hun kinderen opvoeden als de overheid hun zelf als kinderen behandelt?!

sennholz | 20-12-15 | 16:38

@bergsbeklimmer | 20-12-15 | 16:20
En op het moment dat die "intelligentia" eindelijk toe zijn aan kinderen, zo halverwege of eind 30, lukt het niet meer.
Al zo vaak gezien in mijn omgeving.
En dan nemen ze een hond, of katten, waar ze hun ouderlijke gevoelens op kwijt kunnen.

Slipsnifter | 20-12-15 | 16:37

Het probleem is dat de kindertjes te druk zijn met hun tv/smartphone/tablet/laptop om toe te geven aan de drang om naar de plee te gaan.
En dankzij de debilisering van het opvoedapparaat worden ouders die foei zeggen al bijna aangeklaagd voor kindermishandeling.

Toen Jack nog een jackie was kreeg hij een draai om de oren als hij te druk met spelen was om naar het potje te lopen.

jack and friends | 20-12-15 | 16:36

Geen paniek, natuur straft mislukte ouders altijd. Wacht maar tot de kinderen ouder worden en grote problemen gaan ondervinden.
@heldheino | 20-12-15 | 16:23
Het probleem is alleen dat de rest van de maatschappij daar ook vaak grote hinder van ondervindt. Is het niet in de vorm die bijstandsuitkering die wij straks met zijn allen weer mogen ophoesten, dan is het wel in de vorm van crimineel gedrag, waar wij allemaal het slachtoffer van kunnen worden.

VanBukkem | 20-12-15 | 16:34

@necrosis | 20-12-15 | 16:25

Nou niet de enigste. Ik denk dat die het in het Midden-Oosten ook goed zou doen.

Balaverde | 20-12-15 | 16:34

Heeft Quid zn column voor de Libelle per ongeluk op GS geplaatst?

vaas klaak | 20-12-15 | 16:32

VanBukkem | 20-12-15 | 16:27

u duidt Anouk juist

d' 8hØker | 20-12-15 | 16:31

Volgens mij zijn slechte ouders inderdaad een groot probleem tegenwoordig.
VanBukkem | 20-12-15 | 16:27
Met name dank aan de politiek die zo graag emancipatie en carrière vrouwen willen hebben en zelfs heftig subsidiëren om de opvoeding uit te besteden aan commerciële dagopvang bedrijfjes die gretig van de subsidiepot slurpen. Emancipatie is leuk, maar het verstoort wel de natuurlijke gang van het leven zoals je kroost opvoeden.

XaleX_2 | 20-12-15 | 16:31

-weggejorist-

Prorsus | 20-12-15 | 16:31

Tering, je zult maar een grefo met kinderen zijn. Dan ben je bij quid helemaal de sjaak.

Zatkniss | 20-12-15 | 16:29

bergsbeklimmer | 20-12-15 | 16:20; Gezien jezelf het niet zo nauw neemt met hoofdletters, stijlfiguren en meervoud/enkelvoud constructies, lijkt mij je belerende toon een beetje absurd.

huismerk | 20-12-15 | 16:27

Volgens mij zijn slechte ouders inderdaad een groot probleem tegenwoordig. En het allervervelendste is nog wel dat uitgerekend de mensen die het meest ongeschikt zijn om ouder te worden de meeste kinderen op de wereld zetten. U kent ze wel - je ziet ze wel eens lopen op straat - van die alleenstaande baarmoeders met vijf kinderen van zes verschillende vaders. Ik acht het bijna voor onmogelijk dat dat soort kinderen later goed terechtkomen.
Maar goed, zo lang verplichte sterilisatie nog steeds in de taboesfeer zit, zal daar waarschijnlijk weinig aan veranderen. Waarschijnlijk zullen we ermee moeten leren leven.

VanBukkem | 20-12-15 | 16:27

ik vind iedereen onder de 30 sowieso oppervlakkige kutmongolen, hipsters zijn dat in overtreffende trap.

Risingson | 20-12-15 | 16:25

@Quid: nu ken ik je weer !

Danbolig | 20-12-15 | 16:25

Quid, je generaliseert en oordeelt over een topic waar je geen ervaring mee hebt. Scheur wat deernkes voor je eigen kindje, roflul, daarna begrijp je je eigen zeik.

d' 8hØker | 20-12-15 | 16:25

@Balaverde | 20-12-15 | 16:21
Enigste?
Serieus?

necrosis | 20-12-15 | 16:25

Tweeverdienende gezinnen ontmoedigen, één ouder is de opvoeder als fulltime 'baan'. Hiermee komen er ook nog eens een paar honderdduizend arbeidsplaatsen vrij en een vermindering van de financiële tweedeling in het land.

Zie je wel, politiek beleid maken is niet moeilijk en je hebt er ook geen salaris van 2 ton en een auto met chauffeur voor nodig.

XaleX_2 | 20-12-15 | 16:24

Geen paniek, natuur straft mislukte ouders altijd. Wacht maar tot de kinderen ouder worden en grote problemen gaan ondervinden. Dan zul je de verwaarloosde tijd van de eerste jaren in het drievoud terug moeten betalen om er nog iets van te maken. De ouders die hun kinderen wel verstandig opvoeden, geven die ouders hun kind de beste kansen mee. Dat worden dan ook de leiders van morgen.
.
Verder nog klein beetje politiek. De PvdA wil alle kleine kinderen verplicht naar de crash sturen. Deze partij ziet het volk namelijk als bezit, maar denk eerst er eens wat beter over na wat beter voor je kind is. Met 20 andere kleuters door twee MBO oppasjuffen laten opgroeien, of persoonlijke, gerichte opvoeding door de enige mensen die z'n jonge aardbewoner durft te vertrouwen.
.
Vanaf de bevruchting van een mens is genetisch de capaciteiten vast gelegd. Alle keuzes en diens gevolgen die vanaf dat moment worden gemaakt, kunnen die capaciteiten alleen maar omlaag brengen.

heldheino | 20-12-15 | 16:23

@Balaverde | 20-12-15 | 16:12
DAT heb ik nooit beweerd!

necrosis | 20-12-15 | 16:22

-weggejorist-

gansdood | 20-12-15 | 16:22

Ongelukjes kunnen gebeuren, of komt die stank hier buiten gewoon van allemaal kindertjes met bolle broekjes? Nee wacht, ik zag wel de rioleringsdienst bezig ergens. Maar juist in tegenstelling tot zeg, twintig jaar geleden, zie ik weinig peuters rondrennen die schreeuwen IK MOET PEOPEN! Zal deze buurt wel zijn.

de grote Anti | 20-12-15 | 16:22

@necrosis | 20-12-15 | 16:17

Ik ook niet. Maar het is de enigste omgeving waar ik Mark Rutte tot glorie zie komen volgens de geruchten.

Balaverde | 20-12-15 | 16:21

@Balaverde | 20-12-15 | 16:12
Ik wist het, ik wist het....

necrosis | 20-12-15 | 16:20

Vanaf de jaren 70 van de vorige eeuw doen mensen in Nederland aan geboortebeperking, "baas in eigen buik", "dolle Mina" en zo. Helaas is die geboortebeperking vooral gebeurd onder de intelligentia en niet op de homo bankplakkus pilsius. De lagere IQ´s neukten lustig voort en de hogere IQ´s deden aan gezinsplanning in combinatie van cariereplanning. De vrouw had recht op werk en de staat stapte daar olv PvdA en Groen linksachtige constructies vol op in zodat we nu van recht op werk voor de vrouw uitgekomen zijn op plicht om te werken anders ga je het niet redden.

We komen steeds meer Darwin tegen, de evolutie neemt zijn loop, maar wel in z´n achteruit. Slechte eigenschappen worden massaal vermenigvuldigd en zorgen voor het ontstaan van de ondersoort (met nadruk op onder) Tokkie. Deze soort werkt, valt na gedane arbeid neer op de bank met een tv in de hand en kijkt naar zijn pils, de vrouwelijke versie doet hetzelfde en kindlief oefent vast hoe het later in het bejaardenhuis in de poepluier moet zitten.

Ooit op zo´n 4-jarige gepast, die vreemd begon te ruiken. In de andere hoek van de kamer rook het naar ontlasting, maar hoe dichter je bij kwam des te meer veranderde de naam van kak, naar stront naar schijt. Ja, dat mocht van zijn pappie. QED.

Ondertussen trekken de hogere IQ´hun agenda en kijken of er wel plek is voor een extra mond en besluiten dan na overleg met de belastinconsulent dat ze wel of niet en wanneer aan voortplanting gaan doen. De intelligentia sterven uit.

Gelukkig importerren we massaal nog lager IQ´s, dan vallen de Tokkies niet zo op.

bergsbeklimmer | 20-12-15 | 16:20

Welja, peop maar in je broek

Tobi | 20-12-15 | 16:20

@Balaverde | 20-12-15 | 16:12
Geen idee, ik kom daar nooit.
Mag nie van mijn meesteres......

necrosis | 20-12-15 | 16:17

Ik ben zelf 31 en draag zelf ook nog een luier.

Mike Hawk | 20-12-15 | 16:16

Praten we hier over native of niet native kinderen eigenlijk? Of is dat 50/50 verdeeld?

Pieter Bas | 20-12-15 | 16:16

Basic Dimension | 20-12-15 | 16:05

Boeken en internet zijn nooit beter dan raad en advies van de oma's en tantes. Natuurlijk heeft ieder kind zijn eigen snelheid of niet w.b. het beheersen van de sluitspieren. Aandacht en toewijding ( hopeloos ouderwets lijkt het wel ) van de ouders geeft een kind vertrouwen. Kinderen willen graag de ouders/opvoeders/begeleiders plezieren, dat zit in hun genen. Zou prettig zijn als de bovengenoemde groep zich dat realiseert en kinderen de tijd gunt om zich dat eigen te maken.

Sophie9985 | 20-12-15 | 16:14

Met kinderen is het net als met het hebben van honden. Ik heb niets tegen honden, behalve als de eigenaar niet in staat is het beest op te voeden. (Wat helaas in de meeste gevallen een feit is). Ik ben ook al enige tijd lid van de kinderbestrijding.

Paulus de Bk | 20-12-15 | 16:13

@necrosis | 20-12-15 | 16:01

De Minister President houd zich in darkrooms liever bezig met Abdesellam.

Balaverde | 20-12-15 | 16:12

Ik ken mensen die echt niet in staat zijn om kinderen op te voeden. Die kunnen niet zonder school, kinderdagverblijf en naschoolse opvang. Dit is niet geheel aan hen te wijten. De overheid heeft natuurlijk onze leve zo fucking duur gemaakt dat velen een andere keuze meer hebben.
--
Het niet zindelijk worden van deze kinderen is dus indirect de schuld van dit Nep Kabinet en Zeker Rutte. Rutte heeft Pis aan zijn handen kleven.

Mark_D_NL | 20-12-15 | 16:11

Kinderen zindelijk maken vergt inzet van de *ouders*. Elke paar uur je kind op het potje zetten, de laatste keer rond de tijd dat de ouders naar bed gaan. Het zit slaperig op het potje maar het plast! En dan bij het opstaan wéér dat potje, zelfs al is het kind nat.
En binnen één jaar is uw kind dag en nacht - op een enkel ongelukje na - zindelijk!
.
De eerste 4 jaar van het leven van je kind *uitbesteden* aan anderen vind ik kindermishandeling en een grote schande. Geldzucht is de bron van ALLE kwaad!
.

Lupuslupus | 20-12-15 | 16:11

@Slipsnifter | 20-12-15 | 15:53

Nederland heeft inderdaad zijn soevereiniteit opgegeven aan Brussel. En dat is ook duidelijk te merken: niet de onderste steen naar boven willen halen over MH17. Niet eens het fatsoen nemen om Washington te vragen om de verdere documenten vrij te geven over de Bosnië oorlog waar Nederland ook keihard in is genaaid. Terwijl hier toch veel mensen de daadwerkelijke waarheid willen weten.

Balaverde | 20-12-15 | 16:10

Onderschijt moet er zijn
@Basic Dimension | 20-12-15 | 16:05

LOL!

necrosis | 20-12-15 | 16:10

@necrosis | 20-12-15 | 16:01
Praktisch iedere politicus in dit land zit er voor zijn eigen carriere, zoveel mogelijk geld binnenharken.
En dat geld zit bij de EU.
Het landsbelang interesseert ze inderdaad geen moer, anders hadden ze het bestuur niet lachend aan Brussel overgedragen.
Of Trutte wel of niet gay is heeft er weinig mee te maken, Pim was ook gay en dat was de enige die het tij had kunnen keren.
Dit land zit in een neerwaartse spiraal, op vele fronten.
25 jaar geleden was het was allemaal makkelijk te voorkomen geweest, maar het volk heeft er -gezien het stemgedrag- zelf met hart en ziel voor gekozen.
Hoe we ooit uit die spriraal kunnen geraken?
Ik heb werkelijk geen idee, ik richt mijn energie liever op mijn emigratieplannen.

Slipsnifter | 20-12-15 | 16:08

Ze vergeten het niet, ze hebben er geen zin in.
Want zindelijk worden lukt meestal alleen als er ook ongelukjes zijn. Daar leert zo'n kind namelijk van.
Hebben al die drukke ouders helemaal geen zin in. Dan is het veel makkelijker om je kind gewoon een luier om te binden dan regelmatig het hele bed te moeten verschonen.

J. Jarig | 20-12-15 | 16:06

Wel, het zindelijk maken van kindjes is een verantwoordelijke bezigheid. Vroeger werden ze vanaf het tweede jaar gewoon met de neus door de stront gehaald, wat een zindelijk kind met een verwoeste ziel opleverde.

Waar ik ben opgevoed zag ik eens op zondagmorgen een jongetje huilend naar de wc snellen met in iedere hand een drol. Wat een kinderleed. Hij mocht op zondag zijn bed niet uit omdat de leidsters dan moesten uitslapen. Dat huilende vriendje is mij mijn leven lang bijgebleven.

Ieder kind is anders en de controle over de sluitspieren is navenant. Vrijwel allemaal worden ze zindelijk wanneer het hun tijd is. Natuurlijk is een forse batterij met een flinke stroomstoot een uitstekende vondst uit de functieleer, maar de psychologie heeft de mens toch nog wel meer gebracht.

Ze moeten al tijden een jaar eerder naar de basisschool en dan kom je op afroep maar langs als ouder. Onderschijt moet er zijn, de samenleving heeft niets aan allemaal dezelfde zeikerds.

Basic Dimension | 20-12-15 | 16:05

Vroeger kon je nog gewoon tegen de toog pissen.

Piet Karbiet | 20-12-15 | 16:05

Tja, vroeger werd je ontzettend gepest als je een broekpisser was.
Dan wist de broekpisser niet hoe snel hij zindelijk moest worden.
Maar pesten , ruzie maken en competitie mag niet meer op de lagere scholen. Dus kweken we watjes.

miko | 20-12-15 | 16:05

Reinaert | 20-12-15 | 15:48
Precies. De desastreuze babyboom-generatie heeft onze gewesten al tot in de 3e generatie definitief om zeep geholpen.
Ook in het bedrijfsleven zorgen die "vrij opgevoede" (lees: onopgevoede) vroege dertigers voor gigantische problemen. Ze denken dat heel de wereld rond hen draait, zijn overal te lui voor, kunnen geen verantwoordelijkheid nemen, en verwachten dankbaarheid vanwege het bedrijf omdat zij de kantoren komen vereren met hun irritante aanwezigheid.

Nonkel Frituur | 20-12-15 | 16:04

@Notaris Born | 20-12-15 | 15:57
Dat idee kan weleens heel groot worden nu er steeds minder geld beschikbaar is voor goede zorg.

Mark_D_NL | 20-12-15 | 16:04

De negatieve gevoels ervaring voor de peut van een bewaterde luier is dankzij de vooruitgang teniet gedaan. Terug naar den katoen luier! Neemt niet weg dat het een Zionistisch complot is!

ophetplotje | 20-12-15 | 16:03

Raak stuk Quidsy, helemaal mee eens, alleen die "vergeet de islamisering" zinsnede slaat de plank mis. We moeten hier strijden op twee fronten.

Conan de Rabarber | 20-12-15 | 16:02

uh, begrijp het niet helemaal wat is nu het probleem G.S.? Volgens mij hebben al veel basisscholen in het beleid ingevoerd dat je kind op de basisschool niet welkom is als ie niet zindelijk is. En aangezien er pas een leerplicht geldt voor 5 jarige zie ik probleem puur voor de ouders. Tip voor alle toekomstige ouders. Als die kleine de 2e verjaardag heb gevierd een katoenen luier om de billen.. binnen no time zindelijk. 2e tip ernaast, in de zomer tip 1 is voor jezelf als ouder ook aan te bevelen. Scheelt ook enorm in de euroo's!

fikkieblijf! | 20-12-15 | 16:02

@Slipsnifter | 20-12-15 | 15:53
Nederland zou zijn positie als grootste netto-betaler moeten gebruiken om die kuttekoppen in Brussel duidelijk te maken dat ze niets kunnen zonder onze poen.
Helaas hebben we een kasthomo(*) als MinPres die er liever voor Brussel is als voor het eigen volk.
(*) wordt ontkent door RVD maar daarom niet minder waar.

necrosis | 20-12-15 | 16:01

@necrosis | 20-12-15 | 15:53
't was niet persoonlijk bedoeld

@Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:52
Evenementenbiertankje op mijn rug en het pompmechanisme vervangen door een zuigmechanisme.

Notaris Born | 20-12-15 | 15:57

@special-k | 20-12-15 | 15:55
Nee hoor, alles is af te schaffen.
Wie kinderen wil zorgt eerst maar dat ze een stabiel inkomen hebben, zodat ze hun kroost zelf kunnen onderhouden.
Eigen verantwoordelijkheid heet dat, een begrip dat de meeste nederlanders niet kennen.

Slipsnifter | 20-12-15 | 15:57

Kinderen mogen niet meer in een boom klimmen van hun ouders, dat is het probleem. Ze worden voor de tv of ipad gezet en vanaf hun 8e levensjaar volgestopt met Ritalin. Want hij is zo druk. Vervolgens klagen ze de school aan omdat ze hun kind geen 10 willen geven of niet naar het lyceum willen sturen. Bah.
Bewust geen kids hierzo en dat bevalt helemaal geweldig!

Optelsommetje | 20-12-15 | 15:57

-weggejorist-

Augustina | 20-12-15 | 15:56

-weggejorist-

Meelworm | 20-12-15 | 15:56

@Slipsnifter | 20-12-15 | 15:50
Het is gewoon pure noodzaak.

special-k | 20-12-15 | 15:55

@Balaverde | 20-12-15 | 15:50
Sterker nog; nederland bestaat eigenlijk al niet meer, want we hebben het bestuur overgedragen aan Brussel.
We zijn een deelstaatje van de EU geworden.
Het lulletje onder de deelstaatjes dat het meest moet betalen en verder zijn smoel moet houden.

Slipsnifter | 20-12-15 | 15:53

@Notaris Born | 20-12-15 | 15:50
Even dimmen, kutzwitzal!

necrosis | 20-12-15 | 15:53

-weggejorist-

Augustina | 20-12-15 | 15:53

@DreHa | 20-12-15 | 15:41

Het Nederlandse onderwijs heeft te kampen met twee grote probleemgroepen.
.
1. Achterstandskinderen uit verrijkte omgevingen (autochtoon en allochtoon), waar meervoudige gezinsproblemen spelen.
.
2. De wegwerp kinderdagverblijf kinderen van "hoogopgeleiden" die verstoken van structuur / intiem gezinsleven / prioriteit bij de ouders eigenlijk allerlei problemen vertonen.
.
De gemiddelde Nederlander voedt zijn kinderen degelijk en liefdevol op (zou iets stricter kunnen). Dit wordt ook jaar in jaar uit bevestigd als kinderen zelf weer verklaren de gelukkigste kinderen op deze aardkloot te zijn, en het ook op andere aspecten in wereldlijstjes uitstekend doen.
.
Want u kunt uw geweten wegtikken met prosecco terwijl uw kinderen nog op het dagverblijf zijn, uw kinderen kunnen dat niet.

Parel van het Zuiden | 20-12-15 | 15:52

@Slipsnifter | 20-12-15 | 15:46
Ik ben 'ietsje' ouder, en met mijn telefoon kan je alleen bellen.....

necrosis | 20-12-15 | 15:52

@Notaris Born | 20-12-15 | 15:50
Een Reuzestoma? Je hebt een Dixie aan je riem hangen?

Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:52

@Zerox | 20-12-15 | 15:48
Onzin. Ik zie juist dat "oudere" ouders juist veel meer dedication hebben. En vaak een veel bewustere keuze hebben gemaakt. En dat de opvoeding van die kinderen vaak veel soepeler verloopt.

Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:51

Nederland is dus in feite afgeschreven.

Balaverde | 20-12-15 | 15:50

@necrosis | 20-12-15 | 15:44
Nee, reuzestoma!

Notaris Born | 20-12-15 | 15:50

@special-k | 20-12-15 | 15:44
Dat roep ik al 30 jaar...
Nu maken juist degenen die niet willen (of te stom zijn om te) werken op jonge leeftijd veel kinderen om toch een leuk inkomen te hebben.
Het is het bevorderen en subsidiëren van de verdebilisering in het land.
En dat wordt het weer begrijpelijk, want weg met ons.

Slipsnifter | 20-12-15 | 15:50

@special-k | 20-12-15 | 15:44
Vind ik persoonlijk een goed plan.
De zeikers die lopen te janken dat hun kinderen straks opdraaien voor mijn pensioen, was ik de oren met de mededeling dat ik betaal voor HUN kinderen en HUN ouderen!

necrosis | 20-12-15 | 15:50

Mijn zoon was al zindelijk voordat hij verwekt werd!

De Tusschenspreker | 20-12-15 | 15:49

Het valt mij op dat als mensen later in de 30 kinderen krijgen, ze veel meer aan zichzelf denken dan wanneer ze midden of eind 20 kinderen krijgen. Ik zie dat in ieder geval wel bij de mensen die ik ken.

Zerox | 20-12-15 | 15:48

Ik snap dat wel: de ouders zijn hipsters, de grootouders babyboomers. Dan kun je een fatsoenlijke opvoeding wel op je buik schrijven. Arm Nederland, aflevering 14592.

Reinaert | 20-12-15 | 15:48

Leuke woordenkots, maar die stomme kwit heeft duidelijk zelf geen kinderen. Een niet zindelijk kind is veel meer werk dan een zindelijk kind. Dus die ouders zijn achterlijk, maar niet lui.

très cool | 20-12-15 | 15:48

@necrosis | 20-12-15 | 15:40
Ieder kind boven de 14 heeft al een smartphone, als ik zo eens om me heenkijk...
En een laptop, en een eigen TV etc.

Slipsnifter | 20-12-15 | 15:46

o-jee kort door de bocht man, man, man. Die koters moeten steeds eerder naar de opvang, school.Niet ieder kind wordt gemakkelijk zindelijk.Soms hangt de leukheid ongenuanceerde reaguursels me de keel uit, roeptoetert u maar!!!!

jadiehebjeook | 20-12-15 | 15:45

@Notaris Born | 20-12-15 | 15:41
Op je 44e gestopt met drinken?

necrosis | 20-12-15 | 15:44

Stoppen met die fokpremie!

special-k | 20-12-15 | 15:44

nederland... van de top of the world in de jaren `80 naar een derdewereldland.
Stapje voor stapje, iedere dag een klein stukje...
Tot 2015, want nu gaat het rap.

Slipsnifter | 20-12-15 | 15:43

@Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:37

Er komt regelmatig heel wat poep over zijn lippen.
Of dat nou bewust of per ongeluk is kan ik van een afstand niet beoordelen, alhoewel de glazige uitstraling in zijn ogen wel een vermoeden doet opkomen...

Parel van het Zuiden | 20-12-15 | 15:42

@Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:37
Zolang hij zijn eigen snotneus niet kan afvegen: nee!

necrosis | 20-12-15 | 15:41

En dat zijn dan de 30ers van nu!
Als je het grut van nu ziet wordt het over 15/20 jaar helemaal een drama.

normanius | 20-12-15 | 15:41

Heb zelf tot mijn 44e luiers gedragen, ideaal! Doordrinken in de kroeg zonder naar de wc te moeten.

Notaris Born | 20-12-15 | 15:41

Het zullen we meer de kijkbuishangers ter rechterzijde zijn die geen idee hebben van wat een normaal facet van de opvoeding is. Overigens is er grote kans dat het hele probleem niet bestaat.

DreHa | 20-12-15 | 15:41

Op mijn werk lopen heel wat jongeren rond met een smartphone, en sommigen hebben al een kind verwekt bij hun vriendin.

necrosis | 20-12-15 | 15:40

Dus, handig toch luiers

Rest In Privacy | 20-12-15 | 15:39

Swipezombie vind ik een heel stuk beter dan sjoemelsoftware.

Manny Calavera | 20-12-15 | 15:38

Kunt u wat specifieker zijn over die 1 op 5?
Ik vermoed namelijk dat er wat overlap is met kinderen die op andere terreinen ook geen opvoeding genieten, zonder vreten naar school gestuurd worden, en al jong in criminaliteitsstatistieken zijn terug te vinden.

Parel van het Zuiden | 20-12-15 | 15:38

Is Jesse Klaver al zindelijk?

Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:37

meldpuntkinderen.nl

en een kinderverbod.
Zo lossen we in Nederland alle problemen op.

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 15:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken