Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aap/Mouw: AZC is financiele redding Geldermalsen

geldermalsenspandoek534klein.jpgDe gemeente Geldermalsen probeert er razendsnel een AZC voor 1500 vluchtelingen door heen te drukken, omdat het daarmee zichzelf redt van een financieel fiasco. We zeiden het vorige week al wat betreft bezwaar maken tegen zo'n joekel van een AZC in je dorp: zorg dat extreem-links en extreem-rechts van buitenaf het debat niet kapen, stel een authentieke woordvoerder aan om te voorkomen dat de PvdmediA alleen maar de domme voxpop-quotes uitzenden en probeer uit te vinden wie er aan het AZC verdient. Dat laatste is nu gebeurt. Het AZC van 1500 inwoners is geen hartverwarmende goodwill van de gemeente Geldermalsen, maar een hele cynische manier om de grondexploitatie van het grote industrieterrein Hondsgemet aan de A15 rendabel te krijgen. Het terrein van Hondsgemet is door Geldermalsen opgekocht van boeren en ontsloten, maar omdat er nauwelijks bedrijven op afkwamen moet er binnenkort 12,5 miljoen euro afgeboekt worden. Tenzij... Tenzij er een AZC gebouwd kan worden op de Hondsgemet [mirror]. Dan mag een grondprijs gehanteerd worden die gelijk staat aan sociale woningbouw en dat zou de komende tien jaar een positief effect op de grondexploitatie hebben. De gemeente Geldermalsen ziet in vluchtelingen dus lopende euro's. Wat ons een hele slechte basis voor opvang van mensen lijkt. De vestiging van 1500 mensen -autochtoon, allochtoon, rijk, arm, vluchteling, wat dan ook de achtergrond is- op een dorp van 10.000 inwoners heeft decennia lang een enorme sociale, culturele en financiële impact. Geldermalsen zou er goed aan doen daar langer over na te denken en te debatteren dan vier dagen (!!!). En het is als politicus ook verstandig een dergelijke enorme beslissing, dat het dorp voor altijd drastisch zal veranderen, niet te laten motiveren door begrotingsangst. Vanavond is de allesbeslissende gemeentevergadering. Vluchtelingen zijn ook mensen, geen last minute oplossingen voor gapende begrotingstekorten van gemeenten.

Reaguursels

Inloggen

Gemeente wil geld verdienen over de rug van vluchtelingen. De gemeente heeft dus precies dezelfde moraal als de mensensmokkelaars die deze mensen hierheen hebben gebracht.

dr.andus | 16-12-15 | 22:39

Wat een goedkope hoeren... Everything happens for a reason, zoveel is wel weer duidelijk.

NACademicus | 16-12-15 | 19:12

De gelukzoekers zijn de gemeente en COA. De asielzoeker word misbruikt als financieel melkkoe om veel heel veel taxpoet uit de lege staatskas te jatten en bepaalde zaken onder de mat te vegen. geen enkele COA maneger zit te wachten op een nieuwkomer in zijn straat buurt en dat geld ook voor de plaatselijke bestuurders.
Geld en hypocrisie.

jitro | 16-12-15 | 18:50

PvdA verkiezingsprogramma spreekt heldere taal: meer invloed voor de burger en zelfs een gekozen burgemeester is de PvdA's.

Vanavond kan de PvdA dus niet anders dan luisteren naar de burgers en een normaal bestuurlijk traject doorlopen met ingeweven de wens van de burgers. Dit houdt in geen opvang of een kleine opvang met 100 tot 150 mensen.

Laat de politiek nu maar eens zien dat ze gewoon wel een keer doen wat ze beloofd hebben tijdens de verkiezingen. Dit veldt overigens net zo hard voor de VVD.

Hopelijk dat over een jaar of 10 politici qua betrouwbaarheidsbeleving door de bevolking weer zijn gestegen tot het niveau van autoverkopers, kunnen ze daarna proberen qua betrouwbaarheid autoverkopers te ontstijgen.

Tee Of Cup | 16-12-15 | 17:43

@Daniel665 14:47
Ik maak me gewoon geen illusies. Dit is Nederland: www.telegraaf.nl/binnenland/24884381/_...

Familiebedrijf met 120 medewerkers, dat dag en nacht werkt procedeert 10 jaar voor uitbreiding. Gemeente beslist binnen 4 dagen dat precies dat bedrijf door 1500 asielzoekers omsingelt wordt.

tipo | 16-12-15 | 17:12

Je moet je dan ook niet aanmelden als tegenstander! Maar juist als een sociale burger die een ander geluid willen laten horen...
Nuchternederland | 16-12-15 | 16:38
Ik ben niet intelligent en welbespraakt genoeg om voor zo'n publiek te spreken. Maar zelfs ondernemers uit Geldermalsen zijn "uitgeloot" ten faveure van voorstanders van buiten de gemeente.

BetuwseGallier | 16-12-15 | 16:44

De uitkomst is allang duidelijk; de gemeente selecteert wie er vanavond inspraak hebben. De gemeente doet er alles aan om het erdoor te drukken en tegenstanders in kwaad daglicht te zetten.
BetuwseGallier | 16-12-15 | 13:41

Je moet je dan ook niet aanmelden als tegenstander! Maar juist als een sociale burger die een ander geluid willen laten horen...

Nuchternederland | 16-12-15 | 16:38

Randdebiele PvdA en geld. Rotter krijg je het niet.

Raider Twix | 16-12-15 | 16:35

Is gebeurT, Quid?

L. Rakker | 16-12-15 | 16:21

Dus de Geldermalsenaren worden 3 x ongelofelijk genaaid.
Eerst maar eens van gemeenschapsgeld een volkomen overbodig en veel te kostbaar terrein kopen, vervolgens proberen daar 1500 asielzoekers op te zetten en, als dat dan mis loopt(overlast en andere ellende) de Geldermalsenaren met de schade te laten zitten.
Doe mij zo'n gemeentebestuur, zeg.

mallekater | 16-12-15 | 15:16

'Follow The Money'en dat is precies wat de gelukszoekers dan ook doen, je kan het ze eigenlijk niet eens persoonlijk kwalijk nemen als zij op dusdanige wijze hier naar toe gelokt worden. Onze gluiperige bestuurders zouden echter beter moeten weten i.p.v. hun eigen burgers en dit land in de uitverkoop te doen en uit te leveren aan verkrachting, roof, moord & nieuwe wetgeving. Maar ja, dit volksverraad gaat zo te zien nog wel even zo door tot de wal uiteindelijk het schip zal keren. U weet dan vast al wie er als eerste uit onze brandende puinhopen zal gaan vluchten.. Onze bestuurders elite!

afdankert | 16-12-15 | 15:03

-weggejorist-

PaddyPower | 16-12-15 | 14:51

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 14:47

Zelfde truckje als in gorinchem

Een bedrijf (compaq/hp) treiteren tegen uitbreiding
Grond opkopen en azc neerdroppen (aanpassen bestemmingsplan)
Bedrijf weg, azc weg
Grond klaar voor veelvoud bedrijven(en inkomsten)
En een woonwijk van 1800 woningen welke echter gezien de huizenmarkt al 10 jaar achter op schema loopt

Triple2K8 | 16-12-15 | 14:42

Als de politiek in Geldermalsen integer zou zijn, hetgeen uiteraard een contradictio in terminis is, dan zou ze nu de ingezetenen de keuze moeten laten tussen een verhoging van bijvoorbeeld de OGB en een AZC, uiteraard nadat in detail is uitgelegd welke fouten er met dat terrein zijn gemaakt, wie er verantwoordelijk is voor die fouten en hoeveel het de ingezetenen per hoofd gaat kosten als dat AZC hen niet door de strot geduwd wordt. En dan op naar de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

Schoorsteenveger | 16-12-15 | 14:36

@Daniel665 13:51
Ik verwacht ook geen politieke oplossing. Ik hoop ook niet op een wonder. Ik denk dat we het Bangladesh van Europa worden en dat er niets is wat we daar aan kunnen doen.

tipo | 16-12-15 | 14:09

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 13:51

"stel een authentieke woordvoerder aan om te voorkomen dat de PvdmediA alleen maar de domme voxpop-quotes uitzenden". Inderdaad, je wilt niet steeds de kop van Jan Roos zien als het over een belangrijk referendum gaat. Wijze les dus.

johoost | 16-12-15 | 13:46

Ja, er valt bijzonder goed te verdienen aan de asielindustrie. Alles onder het kopje 'hulp' scharen en je bent klaar. Stap 1 moet nu zijn dat er vanuit het rijk geen subsidie wordt gegeven. Opvangen doe je maar op je eigen kosten. Ga desnoods inzamelen, kijken wat het oplevert.

johoost | 16-12-15 | 13:42

De uitkomst is allang duidelijk; de gemeente selecteert wie er vanavond inspraak hebben. Voorstanders krijgen een uitnodiging ten faveure van makelaars en omwonenden. De gemeente doet er alles aan om het erdoor te drukken en tegenstanders in kwaad daglicht te zetten. Een hek om het gemeentehuis plaatsen kan je gewoon zien als provocatie.

BetuwseGallier | 16-12-15 | 13:41

Als de vluchtelingen maar onderdak krijgen lijkt me het al prima. Wanneer het dan ook nog een probleem van de gemeente oplost is dat helemaal prima.
Aan de redactie; In de gemeente Geldermalsen wonen 26.000 mensen, veel meer dan in het dorpje.

Harry uit Rotterdam | 16-12-15 | 13:35


Algemene beginselen van behoorlijk bestuur: zorgvuldigheidsbeginsel.

De overheid moet een besluit zorgvuldig voorbereiden en nemen: correcte behandeling van de burger, zorgvuldig onderzoek naar de feiten en belangen, procedure goed volgen en deugdelijke besluitvorming (art. 3:2 Awb).

Dat is B&W voor het gemak even vergeten.

Rebellis | 16-12-15 | 13:31

Iedereen kijkt elkaar vreemd aan, maar eigenlijk moeten we met zijn allen de verantwoordelijk bovenste laag mensen met pek en veren insmeren en vervolgens aan de schandpaal nagelen.

forcone | 16-12-15 | 13:24

@Daniel665 12:55
In alle eerlijkheid vind ik het sympatiek als groepjes burgers zelf de veiligheid in hun buurt regelen, door af te spreken om op gezette tijden de hond uit te laten of samen een ommetje te lopen volgens een afgesproken rooster. Dat soort buurtpreventie vanuit de burgerij gebeurt in mijn buurt ook en dat werkt prima.

Ik vind het ook sympathiek klinken als groepjes burgers de Nederlandse grens gaan bewaken, maar dat is onuitvoerbaar. Dat is iets wat de overheid moet regelen.

De hooivorken-rethoriek slaat echter nergens op, want daarmee geef je de PvdA enkel de munitie om zaken zo ondemocratisch mogelijk door te strot te duwen, zoals de burgemeester van Geldermalsen en Vluchtelingenwerk van plan waren (en waarin ze gaan falen).

tipo | 16-12-15 | 13:08

""Als je in Zweden knipoogt in de ruim genomen richting van een vrouw M/V, ben je al een verkrachter tegenwoordig.""
@ LibertasSimplex | 16-12-15 | 11:59

is dit een grap of bent u werkelijk zo naief?
Heeft men aleen maar "geknipoogd" tegen deze dame?
majorityrights.com/weblog/comments/mu...
of deze
10news.dk/?p=588
of deze
www.infowars.com/refugees-welcome-migr...
of deze
www.jewsnews.co.il/2015/11/01/muslim-r...
of enz enz enz..!!

Bekijk dit pleidooi van ome Pat en misschien leert u (eindelijk) na te denken!
www.youtube.com/watch?v=uws9BlnJmjI

telelezer | 16-12-15 | 13:06

@Cuyahoga | 16-12-15 | 10:40
In Gorcum stond ook iedereen erbij en keek er naar. De fractie voorzitter van de VVD zei tijdens zo'n info avond botweg dat ze ook tegen een opvang in het belastingkantoor was, want haar dochter moest nu al omrijden als ze van hockey kwam vanwege de mindere buurt waar ze doorheen kwam en nu moest ze nog verder omrijden, maar zei ze, we hebben nu eenmaal al ja gezegd... dit was voor de raadsvergadering. Op de vraag hoe die toko beveiligd is 's nachts kreeg men te horen dat er drie mensen als beveiliging er 's nachts zijn. Toen gevraagd werd, wat denk je dat die dan gaan doen als de pleuris 's nachts uitbreekt gaf ze als antwoord... oh, die zullen zich dan wel opsluiten in een kantoortje en de politie gaan bellen. Die dan net toevallig iets in de buurt van Vianen moeten oplossen.
Dan de SP wethouder Eva Danse... de wijk gaf aan dat de vele ouderen bang zijn voor de toekomst om over straat te gaan.... Oh, dit is een mooi moment om u op te geven als vrijwilliger om de ouderen over straat te helpen..... dus wordt de vraag gesteld: jullie maken er een zooitje van voor de bevolking en dat mag de bevolking dan weer zelf oplossen. De winkeliers werd verteld dat het niet zo'n vaart loopt met het rondhangen van de gelukzoekers want en dit is letterlijk zo gezegd.... die mensen zijn moe en willen eerst uitrusten dus de eerste maanden ziet u ze niet in het winkelcentrum. Nou eind deze week wordt de eerste lading aangeleverd en die komen helemaal uit Alblasserdam en die zullen wel oververmoeid zijn van een busrit van 20 minuten. Dezelfde wethouder die die leugens tegen de winkeliers stond uit te kramen gaat ze deze week in Alblasserdam welkom heten.

cousin | 16-12-15 | 13:06

@notamused | 16-12-15 | 12:18
In een perfecte maatschappij worden de socio- en psychopaten en narcisten eruit gefilterd voor ze wortel kunnen schieten. Nu is het nog een ons-kent-ons dat het een lieve lust is. Zelfs de mensen die de bekwaamheidstests maken vertonen psychiatrische trekjes.

Slogra | 16-12-15 | 13:03

1500 mannen. Brrr

Rest In Privacy | 16-12-15 | 13:00

Linkse socialisme = wat schuift dat?

byebyelinks | 16-12-15 | 12:59

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 12:55

@Mark_D_NL | 16-12-15 | 12:29
aan uw gruwelijk taalgebruik te zien bent u moslim?
correct me if I'm wrong

telelezer | 16-12-15 | 12:52

@Mark_D_NL 12:29
Daniel schrijft opruiend en wil als newbee direct contactgegevens. Dan denkt ik gelijk dat dat een agent provocateur is of een AFA, om een paar mongolen te recruteren en die vervolgens iets doms te laten doen, zodat je met goed fatsoen niet meer tegen de asielinstroom kan zijn.

Zo werkt het al 40 jaar in Nederland en zo werkt het vandaag de dag nog steeds. Let daar op. Het is de zittende politiek er alles aangelegen om de tegenstanders van AZC's te kunnen framen als geweldadige, onbeschofte hooligans die de wet overtreden. Alles om dat beeld te cre-eren zal uit de kast gehaald worden. Zo werkt politiek nu eenmaal.

tipo | 16-12-15 | 12:47

Tsja ik zeg niet voor nix dat de zieligheidsindustrie big bussines is en er is om grof mee te verdienen over de rug van ellende.Bij de gutmensch zit er altijd geld of status achter.

tweetybird | 16-12-15 | 12:41

Ik zeg al tijden dat er maximaal 1% van de bevolking per kern gehuisvest mag worden, hier dus maximaal 100 asielzoekers.

Met slechts 1% zijn er plaatsen zat als iedere stad en dorp meedoet, en ontstaan er geen ghetto's. De vluchtelingen moeten nu wel integreren want 99% van de mensen om hen heen is nederlander.

KayakFun | 16-12-15 | 12:33

Maaiveld | 16-12-15 | 11:26
In uw geval vermoed ik dat u mohammedaan bent, die maar wat blij is met de binnenmarcherende "troepenversterking", en met valse retoriek de ongelimiteerde aantallen op achterbakse wijze probeert te verkopen aan goedgelovige onnozelaars.
Iedereen die zich verzet tegen de massale toestroom van met name jonge moslimmannen, en niet geloofd in het PC weg-met-ons-geneuzel moet opgesloten worden wegens???
Uw bijna-vergelijking met jihadisten is hilarisch, maar zeer herkenbaar uit bepaalde hoek. Die hoek heeft de valse woorden racist, islamofoob, xenofoob en haatzaaier altijd gereed.

appelvink | 16-12-15 | 12:31

@tipo | 16-12-15 | 12:16
ach man, indien de aivd jouw of mij als gevaarlijk ziet dan adviseer ik de AIVD snel andere mensen in dienst te nemen. Jij bent waarschijnlijk gekwalificeerd als schreeuwert met een klein hartje en ik als zeikert en schreeuwert met nog een kleiner hartje. 99% van de reaguurders hier, zelfs wanneer de comments over de top gaan, is geheel ongevaarlijk. En hebben een goede inborst. En daarbij de AIVD weet allang waar jouw huis woont, vriend.

Mark_D_NL | 16-12-15 | 12:29

Het blijft allemaal verbazen....
Ieder weldenkend mens ziet dat dit allemaal niet vanzelf gaat stoppen.

forcone | 16-12-15 | 12:25

Hij is te laf om te reageren Parel.
Een soortelijke eigenschap, zeg maar.

pennestront | 16-12-15 | 12:25

@Maaiveld | 16-12-15 | 11:26

Kijk, kijk. Daar is het politiekcorrectje stuipje. Nou ik nodig die veronderstelde "rechtstaat" van u uit om korte metten met mij, een burger, een ondernemer, een vredelievende man die voor zijn gezin en familie zorgt, te komen maken. Ook u nodig ik uit om uw ware aard te komen tonen.
.
Tot die tijd bestrijd ik de politiekcorrecte standpunten waar ik kan. Een combinatie van woorden en burgerlijke ongehoorzaamheid. Ik bedien mij daarbij van dezelfde demoniserende tactieken waar menselijk vuilnis zoals u zich al dertig jaar van bedient. Simpelweg om het tijd is dat u en uwen eens verantwoordelijkheid nemen voor de schade die wordt toegebracht door uw mening, het staande beleid. Opdat er nog iets van een vredig en stabiel Nederland overblijft voor onze kinderen.

Parel van het Zuiden | 16-12-15 | 12:21

@Daniel665 | 16-12-15 | 11:58
zie je mailbox

Mark_D_NL | 16-12-15 | 12:21

Het wordt tijd dat politici afgerekend worden op de gevolgen van hun beleid voor de langere termijn. Want nu lijkt het teveel gericht op kortetermijnvoordeel en persoonlijk gewin en met een middelvinger naar toekomst en samenleving. Het importeren van zoveel vluchtelingen en islam betekent interne oorlog over 10 of 20 jaar, met in de aanloop daartoe steeds meer kosten voor het onderdrukken van criminaliteit en terreur. Althans, zie de cultuur, zie de doctrine, zie het gedrag, zie de geschiedenis, zie wat er gebeurt als er ergens, waar dan ook op de planeet, wanneer dan ook in de geschiedenis, de islam de overhand krijgt. Dan volgt er de heerschappij van wrede psychopaten, pedosexuelen, slavendrijvers, moordenaars, vernietigers van kunstschatten, vernietigers van kennis, vernietigers van cultuur. In de doelstelling van de Verenigde Naties, zoals die mede ondertekend is door Nederland, is opgenomen onder andere het nastreven van vrede en veiligheid en het bevorderen van respect voor universele mensenrechten en fundamentele vrijheden. Maar wat zien wij aan beleid van onze boven ons gestelden? Zij importeren massaal vertegenwoordigers van een ideologie die GEEN van de artikelen van de Universele Rechten van de Mens onderschrijft, en die zelfs de aanhangers van die ideologie oproept, als betrof het een heilige missie, om daden te verrichten die we als niets anders kunnen beoordelen dan als ernstige en grove mensenrechtenschendingen, vergelijkbaar met die van de nazies in ‘40-’45! Het is daarom niet te bevatten dat de politiek zo dom is tegenwoordig. Of mogelijk dat het ermee te maken heeft dat men meerendeels autist en narcist is geworden, en dat zij net als de bankiers en directeuren van woningcorporaties, moreel totaal de weg kwijt zijn. Waarnaast uiteraard ook de zogenaamde progressieve elite, de linkse kerk, het epicentrum van politiek correcte mafheid, met hun ‘zielig, zielig’ heel een cultuur moreel naar de verdommenis chanteren, ‘zielig, zielig, fijn op weg naar de burgeroorlog – zo politiek correct, zo moreel superieur. De islam vertoont alle kenmerken van een destructieve sekte. Er is leiderverering, er is een absolute waarheid, en er is de totale onderwerping aan leider en waarheid. En alles wat afwijkt moet worden uitgeroeid en vernietigd. De islam past aldus niet in de moderne open samenleving, past niet in een samenleving die georiënteerd is op mensenrechten en wetenschap, past niet in een Europese cultuur van zelfstandig denken en vragen stellen. Maar de heersende politiek schijnt dat compleet niet te deren, en is daarmee bezig een genocide voor te bereiden. In vroeger tijden werd een dergelijk leiderschap nogal grof afgezet. Maar nu kachelt het maar door.

notamused | 16-12-15 | 12:18

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 12:18

Symptoom van het overschot aan egotrippende 'managers' die zichzelf een hernia zitten te zitten om te broeden op wat voor manier ze zichzelf het meest relevant kunnen houden.'T mes erin !

Slogra | 16-12-15 | 12:18

Tsja, wat moeten we hier verder nog over zeggen. Buiten het feit dat het mij eigenlijk niks verbaasd, stel ik dan ook voor om deze incapabele gekozen " bestuurders" naar huis te sturen. Geld verdienen over de ruggen van al die zielige gelukszoekers maakt het alleen nog erger. Hoe ver kan de gemeente Geldermalsen nog zakken

Betuwe0345 | 16-12-15 | 12:16

@Daniel
Je klinkt als een AFA of een lok-AIVD-er, dus flikker op.

tipo | 16-12-15 | 12:16

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 12:16

@Daniel665 | 16-12-15 | 12:10 Wat jij wil mien jong, ik wens je oprecht veel succes.

knutsel | 16-12-15 | 12:13

Goh 39.000.000 euries. Daar kun je 1.560.000 autochtone verpleeghuisbewoners 1 dag in de week minder in hun eigen peop laten kreperen.

pennestront | 16-12-15 | 12:13

Daniel is een lok reaguurder

gevulde koek | 16-12-15 | 12:12

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 12:10

1500 asielzoekers x 26.000,- Euro = 39 miljoen Euro.

Dat zijn de kosten die Het Rijk elk jaar maakt gedurende de hele levenstijd van die asielzoekers om de Gemeente Geldermalsen eenmalig 12,5 miljoen af te kunnen laten schrijven en de baan van een wethouder en burgemeester veilig te stellen.

Dat is pennywise, poundfoolish. Dat is crimineel.

tipo | 16-12-15 | 12:09

Het draait niet alleen om geld maar ook om carrière. Menig PvdA-burgemeester mag zijn carrière in een grotere gemeente voortzetten als hij zijn oude gemeente met een AZC heeft opgezadeld. Beloning voor bewezen diensten.

dr Rechts | 16-12-15 | 12:05

Ik zet 10 euro in op de gok dat Daniel voor het einde van de week hier een ban te pakken heeft. GS houdt er niet zo van dat het als platform wordt gebruikt voor de organisatie van onduidelijk "verzet"...

knutsel | 16-12-15 | 12:02

Verkrachtingen in Zweden, no-go areas in Parijs: het heeft geen betrekking op Nederland.
Maaiveld | 16-12-15 | 11:48

Inderdaad, want wij krijgen de crème de la crème van de asielzoekers hier in NL.
Allemaal tandartsen en ingenieurs, en die zijn zo niet.

Enige onderbouwing waarom het in NL niet gruwelijk fout gaat lopen zoals in Zweden en Parijs?

Nuchternederland | 16-12-15 | 12:01

Maaiveld | 16-12-15 | 11:48

Sorry, maar uw onderbouwing lijkt niet op een mandje maar is meer een zeef. Wat een naïviteit! Totaal buiten de realiteit. Onder welke steen heeft u de afgelopen vijftien jaar geleefd? Zweden is er klaar mee, Frankrijk is er klaar mee, heel Europa weet van gekkigheid niet wat ze doen moet om aan de vluchtelingenstroom een eind te maken en u zegt: Wat is het probleem?

rooie vogel | 16-12-15 | 12:01

Er is vrij verkeer van personen en goederen tussen Duitsland en Nederland, Frankrijk en Nederland, Zweden en Nederland. En er zijn geen bewaakte noch gecontroleerde landsgrenzen.
De voorbeelden zijn dan ook niet zo internationaal bijelkaar geplukt als jij zegt.
Ee'n nuance wil ik maken: Als je in Zweden knipoogt in de ruim genomen richting van een vrouw M/V, ben je al een verkrachter tegenwoordig.

LibertasSimplex | 16-12-15 | 11:59

Nuchternederland | 16-12-15 | 11:26
Ok, zet hem op vanavond, en vergeet vooral niet het vuige spelletje van die twee PvdA-weijven aan te stippen.

Cuyahoga | 16-12-15 | 11:58

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 11:58

@ Roy_D | 16-12-15 |

Met een fris gewassen spandoekje hahahahaha,

De gezellige Syrier | 16-12-15 | 11:57

@Maaiveld 10:27
Qua realiteitszin heb je natuurlijk gewoon gelijk. Op de korte termijn dan. Als je de gemeentebegroting als kokevisie hanteert en niet om je heen wenst te kijken als gemeentebestuur.

Citaat uit 2011: "Geldermalsen kent op zijn grote bedrijfsterreinen vooral werk in transport en logistiek, maar in dat soort banen met een lage opleidingseis is de werkgelegenheid de afgelopen vier jaar met zo'n 30 procent afgenomen. Tegelijk steeg het aantal vacatures in de gemeente voor mensen met een middelbare opleiding met 11 procent. In vergelijking met 5 jaar geleden is het aantal vacatures voor mensen met hogere opleidingen zelfs met 80 procent gestegen. Dat wordt verklaard door afname van het aantal banen in de maakindstrie, de verwerkende industrie en het transport en een toename van de sector dienstverlening."

Zo een asielzoekerscentrum heeft alleen toekomst in Geldermalsen als de maakindustrie in Geldermalsen op laag opleidingsniveau binnen een jaar 1500 vacatures kan aanbieden. Of anders binnen 5 jaar. Of binnen 10 jaar. Dat betekent eigenlijk dat Geldermalsen op moet houden met innovatie, het minimumloon moet afschaffen, vakbonden moet verbieden en kinderarbeid moet toestaan. Ik dan dat dat wettelijk vrij lastig ligt en dus dat er beter van het AZC als bussinesmodel afgezien kan worden.

Een beter idee is om alle huidige laagopgeleiden in Geldermalsen als Douane-beambte op te leiden. Om de Nederlandse grens te bewaken. En die afschrijving op de grond gewoon te doen.

tipo | 16-12-15 | 11:56

@Maaiveld
Jij bent zo islamgeyl dat zelfs wanneer het wel in de media zou verschijnen dat er rondom azc's meer geroofd en verkracht wordt, je het nog zou goedpraten.
Waarschijnlijk door te stellen dat de overvloed en het bloot hier een cultuurshock bewerkstelligt in de tere inteelthersentjes.
Na WO2 werden nsb-ers publiekelijk kaalgeschoren.
Vergeet dat niet.

pennestront | 16-12-15 | 11:56

@telelezer | 16-12-15 | 11:18
Je hele betoog is lek als een mandje. Je doet aan cherry picking met niet ter zake doende artikelen.

Dat Maxime Verhagen in 2004 beweerde dat het integratiebeleid mislukt was, zegt iets over de beleidsmakers. Nu is het zorg die fout niet opnieuw te maken.

Verkrachtingen in Zweden, no-go areas in Parijs: het heeft geen betrekking op Nederland. Zijn er hier meer verkrachtingen rond AZC's? Nee meneer. Stelen asielzoekers de winkels leeg in de dorpen waar ze verblijven? Nee meneer.

Al je internationaal bij elkaar geplukte voorbeelden zullen je inmiddels heel bang hebben gemaakt. Ik nodig je uit eens met je voeten in de Nederlandse realiteit te gaan staan. Waar voetbalsupporters een grotere bedreiging zijn dan moslims.

Maaiveld | 16-12-15 | 11:48

@Daniel665 | 16-12-15 | 11:41
ik doe je een seriues aanbod, ik heb een idee en jin krabbelt weer terug. Daar sta je dan met je grote mond. No doe je mee of niet? Ik stel je concreet iets voor... En dan krabbel je terug. dayagainsteu@gmail.com
--
En daarbij Masculien... mooi woord Maar je hebt mij nog nooit gezien dus weet je niets over echt masculiene mannen... ;-).. Baby.

Mark_D_NL | 16-12-15 | 11:44

@Maaiveld | 16-12-15 | 11:08
Lering trekken uit het verleden. En dus waarom wil jij dan nog meer kanslozen importeren. We hebben namelijk geleerd uit het verleden dat multi-culti een leugen is en dat zelfs de 3e/4e generaties aan Mocro's grote problemen geven. Wat heb jij geleerd in het verleden? Wegkijken? Wat lul jij slecht zeg. het is echt prijsschieten op jouw comments.

Mark_D_NL | 16-12-15 | 11:41

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 11:41

@Mark_D_NL | 16-12-15 | 11:36
sorry.. het is dus extremistisch en agressief. Ik heb nieuwe koffie roast uit Ethiopia.

Mark_D_NL | 16-12-15 | 11:38

@Daniel665 | 16-12-15 | 11:28
zomaar de straat opgaan heeft geen nut. Ik snap je wel en waardeer dat ook. Maar we moeten gebruik maken va nde andere tools. Zoals hut internet. Dat @dayagainsteu vond/vind ik echt een goed plan. Een vriendelijk nee tegen de EU. Een dag met feiten, sprekers die goed kunnen vertellen waarom de EU moet stoppen. Een dag op hog niveau, zonder AFA of links extrenistsiche idioten die agressieg gaan doen. Ken je de TED talks....? Die opzet. dus. Doe je mee?

Mark_D_NL | 16-12-15 | 11:36

Daniel665 | 16-12-15 | 11:20
Bluf

LibertasSimplex | 16-12-15 | 11:34

Een beetje omgevingsvergunning duurt 8 - 18 weken wegens zorgvuldigheid betrachten etc. Een compleet AZC kan blijkbaar in drie dagen ongeacht de maatschappelijke ontwrichting. Snapt U het nog?

Sliptong | 16-12-15 | 11:32

@Maaiveld | 16-12-15 | 11:08

Ten eerste draag je "oplossingen" aan voor een probleem wat er helemaal niet hoeft te zijn. Daar los je dus het probleem nooit mee op, jij hebt het over symptoombestrijding, niet over ene oplossing.

Ten tweede valt het me op dat pro's het altijd over "we" en "met zn allen" hebben in het debat. Een soort moreel high horse, erg irritant. Er is niets prettiger dan van jouw probleem een probleem van iedereen te maken tenslotte. Dat heeft overigens lang gewerkt maar helaas; live and learn, steeds meer burgers zijn dat "we" gelul zat. Het is ieder voor zich, aangemoedigd door het kabinetsbeleid van de afgelopen jaren. De bestuurders hebben hun geloofwaardigheid verloren in de ogen van steeds meer Nederlanders. Dáár ligt de kern van het probleem.

Dutchbeaurouge | 16-12-15 | 11:31

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 11:31

@Daniel665 | 16-12-15 | 11:20
Ik vond dit wel een goed idee @dayagainsteu. Was ook een FB Page van. dayagainsteu@gmail.com. Ideetje voor je?

Mark_D_NL | 16-12-15 | 11:30

@Daniel665 | 16-12-15 | 11:20
Nou vertel je plannetje eens. Een collectief. Ik stel me nu ook kwetsbaar op. Ik ben 1 en al oor?

Mark_D_NL | 16-12-15 | 11:28

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 11:28

@Parel van het Zuiden | 16-12-15 | 11:05
Gefeliciteerd, je reactie doet in taalgebruik niet veel onder bij die van jihadisten.
In uw geval vermoed ik dat het een strijdlustige manier van uiten is van iemand die niet lang geleden nog met playmobiel agenten speelde.
Maar mocht uw reactie serieus zijn dan vertrouw ik op onze rechtstaat die met uw soort binnen de kortste keren korte metten maakt en wens ik u een prettig verblijf in één van onze goed uitgerustte detentiecentra.

Be my guest!

Maaiveld | 16-12-15 | 11:26

Cuyahoga | 16-12-15 | 10:59
Laat ik nou net niet in Geldermalsen wonen maar in de aangrenzende gemeente ...
En die heeft overduidelijk anders gekozen, want geen betuwe-biblebelt...
Maar van de problemen die er met een dergelijk AZC komen op die plek, mag ik wel meegenieten.

Nuchternederland | 16-12-15 | 11:26

@Daniel665 | 16-12-15 | 11:20
Mee eens, er wordt veel "geschreeuwd" en er lijkt weinig actie te zijn. Maar als je hier al jaren komt dan weet je ook dat GeenStijl níét het medium is om *direct* tot zoiets op te roepen en dat het daarom *schijnbaar* niet van de grond komt.
Zoiets moet je anders aanpakken, bijvoorbeeld met een link naar een site met mogelijkheid tot PM's, dán heeft het zin.

Dhr. de Wit | 16-12-15 | 11:25

@Daniel665 | 16-12-15 | 11:12
Collectief.... gatsie een policor wegkijk vrouwtje. Wedden dat jij 50+ bent met een kek kapsel. Rot toch op met je collectief man. De hooivorken moeten opgepakt worden!!

Mark_D_NL | 16-12-15 | 11:23

@Maaiveld
Kak in je ogen?
Kijk wat er voor mensen in azc's zitten. Slechts ruim de helft is syrier; de rest lift lekker mee en is niet afkomstig uit een oorlogsgebied.
Kak in je ogen?
NL-ers, althans de ruime meerderheid, zijn klaar met islam. islam heeft ons nog niets positiefs gebracht, behalve meer werkgelegenheid voor justitie en uitkeringsverstrekkers.
Kak in je ogen?
Onze maatschappij extremiseert en radicaliseert in hoog tempo. Stemmen mensen op GW omdat ze fan zijn? Nee, omdat verder niemand naar ze luistert.
Kak in je ogen?
Lees en luister wat islam wil: ons en onze kinderen onderwerpen aan een geytenneuqende achterlijke woestijnideologie.
Wordt mss tijd om eens met je kop boven je maaiveld uit te komen? Maar pas dan wel op voor is; ze hebben weinig gevoel voor nuance.......

pennestront | 16-12-15 | 11:23

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 11:20

Maaiveld | 16-12-15 | 10:27
U schermt graag met de Nederlandse wet volgens welke de vluchtelingen het recht zouden verdienen hier opgenomen te worden. Dat is je reinste flauwekul. Er is geen wet die dat voorschrijft. Er bestaan wel procedures over hoe asielopvang zou moeten verlopen.
Er bestaan vluchtelingenverdragen en deze zijn supranationaal als u dat woord iets zegt. Zo is er het verdrag van Dublin en die bepaalt dat een immigrant asiel moet aanvragen in het land van aankomst. Deze vluchtelingen hadden dus in Griekenland asiel moeten aanvragen en hadden hier nooit mogen zijn. Deze vluchtelingen zijn hier dus onwettig.
En als je ziet dat je land overlopen wordt door onwettige vluchtelingen of kleine gemeenten als Geldermalsen, Oranje en tal van andere gemeenten dan wordt het de hoogste tijd die verdragen op te zeggen of de politici ter verantwoording te roepen want onze leefbare gemeenschappen gaan op de manier naar de kelder.

sterke koffie | 16-12-15 | 11:20

""In plaats van elkaars angst na te praten en deze grote groep mensen als potentieel terrorist te stigmatiseren doen we er beter aan oplossingen te verzinnen om ze soepel in de maatschappij te integreren""
@ MAAIVELD 16-12-15 | 10:27

"Kijk Twee Zaken":
1/
Integreren willen ze niet;
www.nu.nl/algemeen/259859/cda-integrat...
en
www.dogmaticslumbers.com/2010/12/08/th...
en
www1.cbn.com/cbnnews/world/2010/August...
ze vormen integendeel steeds grotere no-go ghettos waar politie niet zelfs niet meer durft te komen (en lokale burgers al helemaal niet) Een "staat in een staat" met eigen sharia wetgeving dus.
www.bbc.com/news/world-europe-14945467...
en
www.breitbart.com/national-security/20...

2/
De "angst" die we elkaar volgens u "napraten" is helaas gebaseerd op realiteit(..!) en is dus geen "angst napraterij" waarmee u ons sluw in slaap wilt sussen, maar het is in feite het elkaar op alerte manier de reeds bestaande ellende aanwijzen, en waarschuwen voor alle ellende die ons nog veel meer te wachten staat doordat er nog meer immigranten binnenkomen (u ziet dat ik ze niet "vluchteling" noem want zoals al 1000x is gezegd: als je eerst door 7 veilige landen bent gekomen om het land met de meeste luxe uit te zoeken dan ben je geen vluchteling meer maar een gelukszoeker)
-
Uw trieste “weg-met-ons” opmerking dat WIJ deze mensen "stigmatiseren" is een belediging voor ieders verstand. De moslims stigmatiseren eerder zichzelf door hun vijandige houding en hun vele gevallen van misdaad ,aanrandingen, enz.
www.infowars.com/radicalized-muslim-ghettos-c...
en

www.allenbwest.com/2015/10/mainstream-...
en
dailycaller.com/2015/10/23/sweden-open...
en
washingtonweeklynews.com/swedish-court...
en
www.jihadwatch.org/2015/07/uk-charity-...
en
www.frontpagemag.com/fpm/250769/hundre...
enz
enz
enz

telelezer | 16-12-15 | 11:18

gentle giant | 16-12-15 | 10:28

De plaatselijke PVDA is daar ook wel heel erg stil. Nu begrijp ik waarom.

doskabouter | 16-12-15 | 11:17

-weggejorist-

Mark_D_NL | 16-12-15 | 11:16

@langzullenweleven | 16-12-15 | 10:44
Het was al wachten op de eerste reaguurder die 'gutmensch' uit de ongeïnformeerde mond zou trekken. En het is nog wachten op de eerste die naar Joop zal verwijzen.

Alvorens de roze poep van uw lotgenoten na te praten had u zich beter kunnen verdiepen in het concept Gutmensch.

Dan had u kunnen concluderen dat mijn pleidooi het tegenovergestelde van doodknuffelen en vertroetelen beoogt.

Maaiveld | 16-12-15 | 11:16

Klopt helemaal. Buiten dat ... er zullen geen nieuwe bedrijven meer bijkomen. Wie vestigt zich nu naast of heel dicht bij een AZC! Daarnaast is er op een steenworp afstand een nieuwbouwwijk wat net zo'n fiasco is als Hondsgemet en net zoveel geld kost, want grondbedrijf van gemeente met verliezen. Het effect zal zijn dat ook daar geen huis meer verkocht zal worden en ook daar de rentelasten niet teruglopen. Ook verwacht ik een leegloop van Geldermalsen inclusief voor de regio belangrijke bedrijven. Blijft over een vergaarbak van linkse politici en handophoudende verveelde asielzoekers. Ik raad Geldermalsen aan om het dorp onder bewind te laten zetten. Het college en de burgermoeder bakken er helemaal niets van. De burgers zijn het slachtoffer.

doskabouter | 16-12-15 | 11:16

@Daniel665 | 16-12-15 | 11:12
Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

Dhr. de Wit | 16-12-15 | 11:16

Gefeliciteerd!
Van vastgoedbubble naar asielbubble!

Ik vraag me af wat er hierna weer gaat komen.

lustkapper | 16-12-15 | 11:13

-weggejorist-

Daniel665 | 16-12-15 | 11:12

Volgens de Welkom-roepers hebben we in 1991 ook veel vluchtelingen opgenomen uit Joegoslavie. Prima, gaan we terug naar 1991. Maar dan ook de anonieme strippenkaart terug, het ziekenfonds, 75% minder Marokkanen, bejaardentehuizen en politieburo's, de EEG, de PTT baas weer op 80.000 gulden per jaar, de Muur terug, moslimgrappen en Oranje weer Europees Kampioen. Dank u.

Piet Karbiet | 16-12-15 | 11:10

Ik zou Jaap uit Steenbergen uitnodigen. Die slaat het hele politieke zooitje verbaal met een moker op hun harsens.

Koettoerk | 16-12-15 | 11:08

Mark_D_NL | 16-12-15 | 10:40
Het kudtvolk waar u af en toe voor werkt zijn waarschijnlijk mensen die al minstens één generatie in Nederland verblijven. Ze zijn door de hulpverleningsinstanties al volledig geconditioneerd dat je in Nederland ver kan komen met niets doen en hand ophouden.

Dat is wat we met deze nieuwe groepen moeten voorkomen. In het land van herkomst overleefden ze ook niet met op de luie reedt zitten.Deze mensen meteen op te geven en weg te zetten als
kudtvolk is het domste wat we kunnen doen. Daarmee creëren we juist kudtvolk. Laten we eens lering trekken uit het verleden, te stoppen met pamperen en vertroetelen en te investeren in scholing, sport en arbeid.

Maaiveld | 16-12-15 | 11:08

Dus de Gemeente Geldermalsen gaat nu aan de gemeenteraad om goedkeuring vragen om een fout met een fout op te lossen.
Overigens is dat wel gewoonte bij overheden om fouten met fouten op te lossen, we zien het dagelijks gebeuren.
Gemeenteraad van Geldermalsen veel sterkte toegewenst met de beslissing vanavond. En realiseer u dat er de komende tien jaar dagelijks zal worden gesproken over de beslissing die u gaat nemen, omdat uw gemeenschap dagelijks de gevolgen (positief of negatief) van uw beslissing zal ondervinden.

rooie vogel | 16-12-15 | 11:06

@Maaiveld | 16-12-15 | 10:27

Gaan we natuurlijk niet doen. Verzet bij elke hoek, een strijd om elke millimeter.
.
Ik heb namelijk niets te schaften met die "wetten". De politiek laat zich niets gelegen aan grondwet, wet, of eigen regels. Daarmee ben ik ontslagen van die plicht.
.
Ik kijk naar de gezondheid van dit land en dit land kan simpelweg niet meer toestroom aan, ongeacht de samenstelling van die toestroom. We hebven tekorten financieel en fysiek. Astronomische staatsschuld en dito belastingdruk. Te weinig woningen. We kunnen al niet fatsoenlijk meer voor onze eigen mensen zorgen.
.
Ik kijk naar de gezondheid van onze samenleving en moet constateren dat de koek gewoon op is. Decennialang stroomt er al binnen en het vult slechts de onderlaag aan waardoor er immer meer problemen en kosten in vorm van uitkeringen en politie komen. Naast de Islamproblematiek, wat op zichzelf een nog veel gevaarlijk probleem is (niet slechts door terreur maar ook de andere fijne verworvenheden).
.
Ik zie ook dat opnieuw de lasten van deze toestroom vooral op mensen wordt afgewenteld die het al moeilijk hebben en dat degenen die dit willen zich onttrekken. Dat betekent dat de druk toeneemt. Een recept voor meer problemen.
.
Kiezen voor toestroom is kiezen voor verdere schade aan ons land. Onacceptabel. Onze kinderen hebben ook recht op een fatsoenlijke toekomst. Die hoeven niet in de puinhopen van de politiekcorrectheid te leven. En dus verzet bij elke hoek, een strijd om elke millimeter.
.
Persoonlijk voeg ik daar extra aan toe. Het is mijn intentie politiekcorrectheid te breken. Het moet kapot. Paria's moeten jullie worden, immer gebogen onder de ereschuld voor het stelselmatig beschadigen van ons land, onze samenleving, de toekomst van onze kinderen.
.
Tijd om de pijn te leggen bij de veroorzakers. We're taking this battle to you!

Parel van het Zuiden | 16-12-15 | 11:05

@Mark_D_NL | 16-12-15 | 10:53
"You might as well paint a target on your back".
Het niveau van gemeenteraadsleden is inderdaad stuitend laag. Komt omdat huismoeders en freelancende nietskunners niets te doen hebben en gaan dan maar van ellende de gemeentelijke politiek in. Even wat stemmen ronselen in het lokale netwerk en je mag met miljoenen smijten en je CV oppimpen met goedheid.
Yes We Can!

Dhr. de Wit | 16-12-15 | 11:01

@telelezer | 16-12-15 | 10:36

Denk ook niet dat ze wakker worden. Maar als ik ze kan ergeren is het ook goed.

edelweiss | 16-12-15 | 10:59

Dus dat gezeur dat men hier zelf voor gekozen heeft slaat natuurlijk nergens op. Maar een beetje trollen is altijd leuk, toch?
Nuchternederland | 16-12-15 | 10:38

Jij geeft hier weer eens duidelijk het probleem aan.
Jullie wíllen het niet snappen hè?
Even los van dat gemeenteraadje van jullie, wat blijkbaar niet genoeg ballen en capaciteit heeft om twee PvdA-weijven met een klap van de molen weerstand te bieden.

Bij de laatste tweede kamerverkiezingen
www.verkiezingskaart.nl/#2012-236
Stemde de meerderheid van Geldermalsen vóór het huidige kabinet dat verantwoordelijk is voor dit beleid.
Tel je de gedogers en wegkijkers en goedpraters erbij, kom je aan bijna 70%.
Dus de meerderheid van Geldermalsen heeft hier zelf voor gekozen.
Jij misschien niet, maar de meerderheid wel.
Veel succes vanavond met je spreektijd, ik ga voor je duimen.

Cuyahoga | 16-12-15 | 10:59

@Cuyahoga | 16-12-15 | 10:40
Typisch voor hoe triest het is gesteld met rechts in dit land: als de PvdA in Geldermalsen iets verordonneert met haar twee oppositiezeteltjes in de raad, dan kunnen alle 19 andere raadsleden en het complete gemeentebestuur van SGP, CDA en Dorpsbelangen niks anders dan machteloos toekijken.

simpelman | 16-12-15 | 10:59

En dat met een PVDA-burgemeester, je verwacht het niet, maar het klopt wel in de historie. Voor geld doen ze alles en met het opzadelen van de bevolking met een in de kern achterlijk en intolerant volkje heeft de partij nooit een probleem gehad. In het wegkijken van jodenhaat, homohaat en andere voor ons achterhaalde ideeen heeft de PVDA inmiddels het primaat, alhoewel Groenlinks en D'66 hun sporen hiermee ook ruimschoots verdiend hebben. We zijn er klaar mee!

Ruud5 | 16-12-15 | 10:59

@Mark_D_NL | 16-12-15 | 10:53
.
Daarom heet het ook Concernstaf Juridische zaken.
Te dom of te lui of beide om bij een echt concern te werken.

Piet Karbiet | 16-12-15 | 10:59

Misschien tijd voor een gekozen burgemeester zou denk ik al een hoop schelen in het gemeentelijke beleid.

Sjonie01 | 16-12-15 | 10:58

@dutchmountain
Nou is afboeken nog tot daaraantoe, maar er is geld voor geleend en dat moet ook ooit worden terugbetaald. Ik neem niet aan dat de looptijden van deze leningen bij de BNG worden vermeld, maar dan loopt de gemeente tegen een lelijk kasprobleem aan. 64 miljoen aflossen terwijl je de centen niet hebt liggen betekent vrijwel zeker een curatele van de gemeente. Dat is lekker voor de huizenbezitters want flinke verhogingen van eigenarenlasten en nog fijner voor alles wat WMO afhankelijk is. Jeugdzorg, om maar iets te noemen. Nee, de geldermalsenaren zijn niet te benijden.

Glasgow Argus | 16-12-15 | 10:57

Dank je wel Geenstijl, keep on the good work !

Brad Clitt | 16-12-15 | 10:54

@Dhr. de Wit | 16-12-15 | 10:47
Moet je nagaan hoe naïef die lui zijn. De meest domme mensen vind je in gemeenteraden. Dat zijn vaak echt geen hoogvliegers. Makkelijk te manipuleren en makkelijk een richting op te sturen. En makkelijk te verkopen, dat is dan wel weer lekker. Heel wat gesproken met die wethouders en raadsleden en ik heb er niet echt een hoge pet van op. En dan ben ik nog aardig.

Mark_D_NL | 16-12-15 | 10:53

5 minuten Google'en, en: Wat. Een. Beerput! Die bewoners van Geldermalsen hebben zwaar zitten slapen de afgelopen jaren. Lees even mee:

Geldermalsen heeft voor aankoop gronden De Plantage en Hondsgemet 64 miljoen geleend bij het BNG, tegen 4,0 tot 4,9% rente. Rentelast: ruim 2 miljoen per jaar.
.
In de begroting van 2015 is ook al 23,8 miljoen(!) afgeboekt op de gronden van "De Plantage". Staat nu nog voor 33 miljoen in de boeken.
.
Daar komt die afboeking op Hondsgemet-Noord en -Zuid nog bij (staat voor 12,4 + 3,2 miljoen in de boeken).

DutchMountain | 16-12-15 | 10:52

[ministerPresidentKenGeenSpreekwoordenMode]Zeggen jullie nou dat het gemeentelijk bestuur bestaat uit apen? Dat kun je toch niet maken[/ministerPresidentKenGeenSpreekwoordenMode]

davinci007 | 16-12-15 | 10:51

Ze kunnen beter dat filmpje vertonen van de opvang in Braunzweig en het commentaar van de Duitse politie aldaar op de explosief gestegen criminaliteit en overlast. Door vooral jonge mannen uit Noord-Afrika en de Balkan.

Piet Karbiet | 16-12-15 | 10:51

"stel een authentieke woordvoerder aan om te voorkomen dat de PvdmediA alleen maar de domme voxpop-quotes uitzenden"
Alsof die hufters dan niet alsnog zelf een mongool ergens vandaan weten te toveren om het op het NOS journaal het woord te voeren namens iedereen die tegen is.

Peter_K | 16-12-15 | 10:51

Hier in Zaanstad is iets soortgelijks gebeurd. De gemeente verliest al jaren geld aan het bedrijventerrein langs het Noordzeekanaal (moest het 'groenste' bedrijventerrein van Nederland worden, een genot om te werken) en heeft daarom in al haar wijsheid maar besloten om daar de grootste gevangenis van Nederland te laten bouwen. 'Voor de werkgelegenheid' kraaiden de wethouders van VVD en PVDA om het hardst. Tot ik bleef doorvragen wat het nu daadwerkelijk aan werkgelegenheid zou opleveren. Toen bleef het stil en de gevangenis werd als een hete aardappel van links naar rechts geschoven. Ook de werkelijke opbrengsten (leges, grondverkoop) wil de gemeente niet bekendmaken. Overigens is net bekend geworden, dat Zaanstad niet alleen de noodopvang in het Burgemeester 't Veldpark (tentenkamp van de Dam-tot-Dam-loop) tot juni 2016 heeft verlengd, maar daarnaast ook nog een extra opvang op het Hembrugterrein heeft geopend en bovendien de asielopvang op het bedrijventerrein Achtersluispolder met nog eens 300 extra plaatsen heeft uitgebreid. Volgens mij zitten we dan in totaal op ruim 1500 opvangplaatsen (500 + 440 + 606). Geke Faber, PVDA-burgemeester, zal 't aan haar bips oxideren (die woont in Friesland, heb ik mij laten vertellen).

FrankVeer | 16-12-15 | 10:49

ole guapa | 16-12-15 | 10:45

Politieke correctheid/geld weegt zwaarder dan democratie.

pantrofl | 16-12-15 | 10:47

Voor de liefhebbers nog even de tekst in het bestuursakkoord dat de gemeenteraad van Geldermalsen voorgelegd krijgt. De opstellers zijn concernstaf juridische zaken en de burgermeester zelf. Waar de fock heeft een gat als Geldermalsen trouwens een " concernstaf " voor nodig? De grootheidswaanzin van dit soort negorijen!

"Financiën
De vestiging van een opvanglocatie is kostenneutraal voor de gemeente. Hierbij is ook rekening gehouden met de kosten van inzet van medewerkers van de gemeente.
Daarnaast mag de gemeente, zoals ook in het bestuursakkoord is verwoord, bij het beschikbaar stellen van grond voor huisvestingsvoorzieningen voor vluchtelingen, een grondprijs hanteren die gelijk staat aan de grondprijs voor sociale woningbouw. Dit zal de komende tien jaar voor de grondexploitatie van de gemeente een positief effect hebben."

Hier staat dus ook met zoveel woorden dat de grondexploitatie een positief effect heeft gedurende de komende tien jaar ( wel inkomen in plaats van niet ). Maar daarna? Zoals het er nu uitziet zal ook over tien jaar op perifere industrieterreinen de vraag naar ruimte niet overhouden, maar ondertussen hebben we de hete aardappel weer even voor ons uitgeschoven.

Tussen de regels van dit stukje proza zie je inderdaad de bling bling in de ogen van de bm, tevens portefeuillehouder financiën. Is de afboeking voldoende voor een artikel 12 procedure (onder curatelestelling van de provincie)?

Glasgow Argus | 16-12-15 | 10:47

@Cuyahoga | 16-12-15 | 10:40
Dafuq, Geldermalsen publiceert de privé-adressen van gemeenteraadsleden op haar website?! Dat lijkt nou niet zo slim met al die verwarde types van tegenwoordig.

Dhr. de Wit | 16-12-15 | 10:47

Natuurlijk draait het uiteindelijk om geld... goed stuk, Kwit (afgezien van de spelfouten).

DonSwami | 16-12-15 | 10:45

Mij lijkt het advies voor de gemeenteraad vanavond eenvoudig: organiseer volgende week een bindend referendum.
- Je hoeft maar één keer aan te kondigen dat het er is en iedereen weet het.
- Je opent een paar stembureautjes zoals je die ook voor normale verkiezingen hebt
- Iedereen paspoort mee om te laten zien dat hij inwoner van G'malsen is
- formuliertje in de bus met ja/nee/helftkanwel opties
Volgende ochtend weet je het

ole guapa | 16-12-15 | 10:45

De intensieve mensenhouderij neemt steeds meer bizarre vormen aan. De zogenaamde overheden storten zich als uitgehongerde ratten op de vetpot die belastinggeld heet en vechten elkaar en hun burgers dood voor een paar van die centen. Dit kan nooit jaren meer standhouden. Hoe kán die burgermeester in een camera zeggen dat ze het voor de vluchtelingen doet? Hoe KUN je zo liegen tegen de mensen als eindverantwoordelijke voor diezelfde mensen? Waar is haar moraal, haar menselijke gevoel voor rechtvaardigheid? Politicus = Sociopaat.

Dutchbeaurouge | 16-12-15 | 10:44

Judaspenningen heet zoiets.
en Maaiveld | 16-12-15 | 10:27 : u bent een wegkijker, een Gutmensch, totaal blind voor de ellende die komen gaat.

langzullenweleven | 16-12-15 | 10:44

Kun je nagaan hoe de overheid velen gemeentes opzadelen met immigranten. Zelf hebben heel veel gemeentes veel te veel gespeculeerd met grondzaken. En inderdaad moeten ze velen verliezen jaarlijks afschrijven. Maar je kunt als samenleving 100% beter op grondzaken afschrijven dan 1500 immigranten in je woonwijk te laten.... het kost financieel gewoon minder, je hebt minder criminaliteit, je behoud je straatbeeld, je normen en waarden en vooral democratie en vrijheid. Ook die 1500 immigranten moeten en zullen een huis krijgen omdat ze het volgens een klein groepje politici en een klein groepje Nederlanders zouden verdienen, enig idee hoeveel er hier financieel rendabel zullen worden? Enig idee ? Als we van geluk mogen spreken is 40% financiëel rendabel over de jaren heen. De rest dus niet, daarbij hebben wij wel te maken met velen aanpassingen in het bedrijfsleven, scholen, speciale zorg en huisvesting. En we hebben te maken met een groot crimineel gehalte dat daarbij ook een hoog radicaal karakter heeft. Je kunt niet spreken over integratie, de absolute meerderheid is volledig op zichzelf, gaat onze taal niet spreken, is crimineel en heeft schijt aan onze normen en waarden en vooral democratie. Maar goed dit is allemaal geen verassing, velen wijken in Nederland is dit zichtbaar, moeten we hier nog meer en grotere wijken van hebben dus? Volgens mij is integratie een gegeven dat de mensen die hier komen zich aanpassen aan onze normen en waarden en cultuur. Dat wij als Nederland zich zo moeten inzetten en aanpassen om de allochtonen tevreden te houden en politiek correct behandelen zegt genoeg. Want als de ruime meerderheid succesvol zou zijn en niet zo crimineel dan hadden er maar weinig problemen geweest rondom de multiculturele samenleving. Maar wat is heel typerend vind voor de gehele moslimgemeenschap in ons land als Europa, is dat ze zich totaal niet interesseert dat hun broeders zich zo misdragen en crimineel zijn, parasiterend gedrag vertonen en zich totaal niet aanpassen en integreren. Ook het altijd aanwezige en veelvoorkomende radicalen, ze vinden het allemaal wel best. Daar erger ik mij hoofdzakelijk aan.

Dutchmen32 | 16-12-15 | 10:44

@J. Jarig | 16-12-15 | 09:50
"Ben benieuwd hoe groot het gat in de begroting over pak 'm beet 5 jaar is. Want het is natuurlijk niet gratis, asielzoekers opvangen. Althans, voor de gemeente niet...."
.
Jawel. Zoals je weet is er een hoop financieel gedoe tussen Rijk en Gemeentes. Zodra er een AZC is komt de financiering vanuit een andere bron dan het eigen opgelegde budget. Dus een meevaller van jewelste. Daarbij kan je dit verkopen als "iedereen moet bijdragen" of andere gutmenscherijprietpraat.
.
En bovenal de PvdA burgemeester sorteert zichzelf meteen voor, voor een mooie jump naar een semi-overheidsdirectiefunctie. Het is dus een win-win-win behalve dan voor de identiteit van Geldermalsen; die komen nu als het Ter Apel van de Betuwe bekend te staan. Benieuwd wat dat met horeca en bedrijvigheid doet.

de Voorzittert | 16-12-15 | 10:42

De raadsleden die voor deze transactie stemmen zouden levenslang in dat AZC moeten worden opgesloten.

Rest In Privacy | 16-12-15 | 10:41

@Maaiveld | 16-12-15 | 10:27
Jouw verhaal maakt voor mij dat ik nog minder respect of gevoel kan opbrengen voor immigranten. Ze vervelen zich? En ze gaan niet iets doen, uit zichzelf, om de gastheer te helpen? Dat belooft veel voor de toekomst. Beste man, ze zijn in luilekker land aangekomen, ze weten dat alles gratis is en blijft voor ze. 95% zal alleen maar geld kosten, de rest van hun leven.
--
Voor de Nederlander is een voedselbank schaamte, voor Menig immigrant met een Moslim achtergrond is het gratis eten. Ik ben toevallig af en toe vrijwilliger en ik zag vorige week weer de complete associaalheid van die mensen. Pakken wat je pakken kunt, en anderen donderen maar in elkaar. En het ergste is dat deze mensen met een Mercedes komen aan rijden. En altijd komen de vrouwen en kinderen... Nooit de man. Deze mensen komen niet omdat e niets hebben, maar omdat het gratis is! En stelen dus van de armen. Vies kudt volk.
--
U snapt niet dat het een andere slag is. Het past niet en zal alleen maar onze kwaliteit van leven naar beneden halen. U bent volkomen geschift, blind en naïef. Ik hoop dat u op tijd gered wordt!

Mark_D_NL | 16-12-15 | 10:40

Maaiveld | 16-12-15 | 10:27

Dit artikel geeft een iets genuanceerder beeld over hoeveel de lokale economie verdient aan asielzoekers: www.trouw.nl/tr/nl/36561/Asielbeleid/a...

Poesmobiel | 16-12-15 | 10:40

@Parel van het Zuiden | 16-12-15 | 10:34
Ben zelf ook wel het type bek opentrekken en had daarom in het verleden de bijnaam "Glimmerveen". Alleen maar omdat ik toen ál verkondigde dat massaal opgedrongen multiculti niet gaat werken en CD stemde. Mij kunnen ze overigens ook niet beschuldigen van echt racisme, aangezien ik ben opgegroeid in de Schilderswijk en dus al jong in aanraking kwam met vreemde culturen en heel lang verkering heb gehad met een Hindoestaanse schone.
Mooie lijfspreuk trouwens, gne he he.

Dhr. de Wit | 16-12-15 | 10:40

Nou, nu de grondprijzen zakken en het werk goedkoop door Polen wordt gedaan zullen de huren ook wel dalen. Om diezelfde redenen gingen ze in de laatste 30 jaar ook fors omhoog.

Piet Karbiet | 16-12-15 | 10:39

Megalomane en incompetente bestuurders, onze overheid zit er vol mee. Ik begrijp het wel, deze bestuurders importeren maar wat graag achterlijke en barbaarse culturen want in het land der blinden...

Solar666 | 16-12-15 | 10:39

Maaiveld | 16-12-15 | 10:27
Ik zou die tekst doorsturen naar de Gemeente Geldermalsen. Kunnen ze een flyer van laten drukken, goud op snit en gelamineerd. Geld genoeg.

Schoorsteenveger | 16-12-15 | 10:39

In de MSM van vandaag, afdeling Telegraaf, een behoorlijk kritisch stuk hierover (geschreven door een vaste journalist van de Telegraaf die toevallig in de buurt woont.)
In dit stuk wordt ook de connectie PvdA-Vluchtelingenwerk-Geldermalsen gemaakt.
Ik vermoed dat de burgers van Geldermalsen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen niet op die connectie hebben gestemd.
Dus dat gezeur dat men hier zelf voor gekozen heeft slaat natuurlijk nergens op. Maar een beetje trollen is altijd leuk, toch? Of leedvermaak, ook zo'n topper in de humor top 10.

Overigens heb ik vanavond 3 minuten (!!!) spreektijd tijdens de gemeenteraadsvergadering, veel te weinig om een standpunt goed te onderbouwen.
Ja, democratie, maar dan een wat slapper aftreksel ervan.

Nuchternederland | 16-12-15 | 10:38

@ edelweiss | 16-12-15 | 10:32
Goed gedaan! Misschien worden ze wakker (maar denk ik niet)
Geldermalsen burgemeester Miranda de Vries kreeg bedreigingen gestuurd (zelfs haar gezicht is PvdA)
nos.nl/video/2074606-burgemeester-mira...

telelezer | 16-12-15 | 10:36

@Dhr. de Wit | 16-12-15 | 10:17

Och ja, rascist. Ik zeg altijd maar, kom dat eens even in mijn gezicht zeggen. Kan mijzelf namelijk prima verbaal weren. Een van mijn specialismen is praten, beinvloeden, overtuigen via gesproken woord. Als je mij als persoon kent is het ook niet zo makkelijk hard te maken. Ik ben tussen buitenlanders uit alle hoeken van de wereld opgegroeid, werk met succes door heel Europa, en word juist ook vaak door onze buitenlandse partners/klanten gevraagd omdat ik zo goed met culturele verschillen overweg kan. Dan valt zo'n aantuiging al snel dood. En ik ben natuurlijk niet te beroerd om de aantijger even verbaal helemaal met de grond gelijk te maken.
.
Ik rem niet voor politiekcorrecten. Ik geef gas bij.

Parel van het Zuiden | 16-12-15 | 10:34

Het lijkt de gemeente Oldambt wel, financieel gat dichten met Asielzoekers.

cowboy87 | 16-12-15 | 10:33

Zojuist even dit artikel doorgestuurd naar de Gemeente Geldermalsen .(info@geldermalsen.nl )

edelweiss | 16-12-15 | 10:32

Wellicht is het voor dit jaar leuk op de balans. Van de gemeente.... De waardedaling van de huizen van de nukubu? Ach, die WOZ-waarde is toch al lang bepaald (en goed hoog, dus meer inkomsten voor de gemeente).
Leefbaarheid in de gemeente?? Aantrekkelijke vestigingsplaats voor bedrijven (heh bah, vieze rechtse ondernemers!) ?? Dat is guurrechtse racistische praat! Dus niet van ambtelijk belang. Nu lijkt de begroting op orde, als we lijken in de kast houden en stoppen, en hoge inkomsten in de toekomst verzinnen.

klimgek | 16-12-15 | 10:31

Politiek in Nederland is Marketing geworden.

Mark_D_NL | 16-12-15 | 10:30

Geldermalsen is niet de enige gemeente die zo haar begroting probeert recht te breien. Gemeente Raalte, onder bezielende leiding van GroenLinks burgemeester Dadema, probeert ook zo het financiële debacle op de grondexploitatie van industrieterrein Zegge VII te stoppen. Het plan is om 950 asielzoekers te plaatsen op een dorp van een kleine 20.000 inwoners. Dat is ongeveer 5 procent. Zie:
www.raalte.nl/sites/default/files/201...

kortebroek | 16-12-15 | 10:30

Het college in Geldermalsen zou moeten aftreden wegens gebleken schijnheiligheid en de raad zou een motie van wantrouwen tegen de burgemeester in moeten dienen.
Ik zie dat als een morele plicht!

Islamofiel | 16-12-15 | 10:29

Maar voor een steigertje voor de deur moet je 5 jaar ploeteren. Mocht niet, kon niet vanwege de Ecologische Hoofdroute en Natura 2000 afspraken. Het Bestemmingplan voorzag hier niet in, het was geen officieel door de Provincie goedgekeurd zwemwater en gevaarlijk. Verder had 1 buurvrouw bezwaren en was er een competentieverschil tussen Rijkswaterstaat die de rietkraag beheert en Waternet en de Gemeente. GroenLinks wilde uiteindelijk het aanleggen van speedboten verbieden want vies bah. Nu heet het geen zwemsteiger maar een openbare recreatiesteiger. Met een 'drenkelingentrap'. Kostte een hoop brieven, rechtszaken en geld. De projectontwikkelaar verderop pleurt wel binnen 1 maand 20 steigers in het water. Maar goed, die bouwt dan ook kavels vol met villa's voor de raadsleden.

Piet Karbiet | 16-12-15 | 10:28

Win-win lijkt me. Die sloebers hoeven niet meer in bussen van hot naar her te worden gehosseld. En de gemeente Geldermalsen ontvang €20.000,- per asielzoeker per jaar x 1.500 = kassa. Goed voor de lokale economie, goed voor de werkgelegenheid en als je die verveelde Syriërs een beetje vrijwilligerswerk laat doen om aan de nederlandse arbeidsmoraal te wennen, plukt de gemeenschap er ook nog vruchten van.

Wie wel eens de moeite heeft genomen bij asielzoekerscentra een kijkje te nemen heeft gezien dat het gestructureerde, verveelde, saaie oorden zijn. Niks testosteronbommen, niks massaal 5 keer per dag op de knieën naar het oosten. Asielzoekers zijn gewone mensen; vaak onzeker, op zoek naar onschuldig vertier (een blokje om wandelen).

Realiteit is dat het grootste deel van deze vluchtelingen de komende jaren in Nederland zullen verblijven. Daarmee staan ze volkomen in hun recht volgens de nederlandse wet. Die wet is ook niet terug te draaien of aan te passen voor deze groep.

In plaats van elkaars angst na te praten en deze grote groep mensen als potentieel terrorist te stigmatiseren doen we er beter aan oplossingen te verzinnen om ze soepel in de maatschappij te integreren. Niet pamperen en de hele dag op hun kont laten zitten dus. Maar scholen (taal leren), laten sporten en werken. Dat kost niet eens zoveel en daarmee voorkomen we de fouten die in het verleden zijn gemaakt.

Maaiveld | 16-12-15 | 10:27

Als je (door ervaring) een bepaald mensbeeld hebt is dit absoluut geen verrassing. Realiteit is de leerschool voor de wensdenkertjes en utopisten.
Een blikje unicornmeat graag.
www.unclesgames.com/product_info.php/p...

postmodernismisdead | 16-12-15 | 10:25

Nu begint Kwit ook al over "vluchtelingen " . Het zijn geen vluchtelingen Kwit, weet u het nu nog niet ?

edelweiss | 16-12-15 | 10:23

De VVD heeft zich niet alleen laten chanteren op justitie, maar chanteert zelf ook gemeentes die in financiele problemen zitten.

watazooi | 16-12-15 | 10:23

PvdA:
Waar opgestapelde vergissingen worden verheelijkt als beleid.
Toch zijn de uiting van dit soort taferelen slechts een symptoom van een groter probleem. Dat van een fictief "democratisch" systeem waarin gebrek aan transparantie en dictatoriale bevoorrechting hand-in-hand gaan met onderwerping (van uw rechten), indoctrinatie (door de maatschappelijk sociale norm), cognitieve programmering (door uw media)en dogmatische redenatie (ik, op GS :P). Kijkende naar het grotere geheel vraag ik mij steeds weer af 'waarom'? Waarom moet men zonodig elkaar onderwerpen?

MikeLekkerBelangrijk | 16-12-15 | 10:21

De paragraaf financiën in het voorstel dat de gemeenteraad van Geldermalsen krijgt voorgeschoteld is ook wel heel erg dun. Er staat alleen dat het resultaat voor de gemeente neutraal is; een eventuele aankomende afboeking op grondposities wordt niet in het voorstel meegenomen.

Even los van de casus Geldermalsen zitten natuurlijk heel veel gemeenten met grondbezit dat al voor de crisis tegen veel te hoge prijzen in de boeken is genomen. Dit soort van financiele tijdbommen spelen bij heel veel gemeenten, ben benieuwd wanneer de bom gaat barsten.

Glasgow Argus | 16-12-15 | 10:21

Tja dat krijg je met het benoemen van bestuurders.

rechtsdwalendeautist | 16-12-15 | 10:20

Morgen dus in het nieuws dat het maar een middelgrote azc gaat worden.

Mcfan | 16-12-15 | 10:20

@duitse herder | 16-12-15 | 10:17

U vergeet de aanslag op de budgetten voor allerlei voorzieningen zoals zorg, en niet te vergeten de overbelasting van de lokale politie.

Parel van het Zuiden | 16-12-15 | 10:19

Plan van de categorie

" boor even een gat in de boot , dan kan het water eruit lopen " ,

gaan ze nog veel plezier aan beleven

enorme sukkelzak | 16-12-15 | 10:19

@Parel van het Zuiden | 16-12-15 | 10:08
Klopt volledig, de politiek is de OORZAAK. Die is kapodtstuk en moet vervangen worden. Zelf stem ik al zolang het kan zo rechts mogelijk sinds de CD, maar tot nu toe word ik alleen als racist weggezet.

Dhr. de Wit | 16-12-15 | 10:17

Als daar een asielzoekerscentrum op wordt gebouwd wordt het probleem financieel alleen maar groter.
Immers als er geen/nauwelijks asielzoekers meer zijn dan heb je een pand gebouwd dat niet geschikt is voor het bedrijfsleven. Het is namelijk industrieterrein.
Daarnaast is het -politiek- besmet gebied geworden. Daar wil een bedrijf niet mee geassocieerd worden.

duitse herder | 16-12-15 | 10:17

Waar moet het heen met het land als zelfs een coalitie van Dorpsbelangen, SGP en CDA bestaat uit linkse politieke elite-regenten?

simpelman | 16-12-15 | 10:15

"Vluchtelingen" Quid? GS presenteerde zelf dat minder dan 1 op de 5 "vluchtelingen" daadwerkelijk vluchteling is en de rest economische asielzoekers uit veilige oorden.

LangeTijdGeleden | 16-12-15 | 10:15

Onze "bestuurders" hebben geen idee, maar dat zeggen ze natuurlijk niet.
Wanneer gaan we samen dit land besturen, zonder bovenbazen? Het kan, er is internet. Met en goed programma kan iedereen inbreng hebben, kan er over voorstellen gestemd worden, kunnen we samen toezicht houden op uitvoering van werkzaamheden, merken we vanzelf wel wie zich tegen het gezonde verstand keert.

ugur | 16-12-15 | 10:15

Het is weer zo ver. Incompetente bestuurders doen grondaankopen zonder last te hebben van enige kennis. Zoals verwacht is het niet alleen in Geldermalsen mis gegaan, maar in veel gemeentes. Nu zien ze een kans om hun fouten te verdoezelen. En zadelen de burgers op met 1500 gelukszoekers. De oude partijen moeten eens goed afgestraft worden bij de volgende verkiezingen. Het is de arrogantie van de macht, die hun dit laat doen. Weg ermee.

Rest In Privacy | 16-12-15 | 10:15

@harry21 | 16-12-15 | 10:05
Volledig mee eens, ware het niet dat de burgemeester van de Portemonnee van de Ander is, terwijl slechts 9,3% op de PvdA gestemd heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2014.
chart.googleapis.com/chart?cht=bhs&am...
Het is duidelijk wat er moet gebeuren: een gekozen burgemeester. Nederland is een van de drie landen ter wereld waar burgemeesters niet gekozen maar benoemd worden.

Dhr. de Wit | 16-12-15 | 10:15

Asielzoekers zijn net windmolens.... niemand die ze wil, maar toch komen ze. En leveren gemeentes geld/subsidie op....

nogmoraine!! | 16-12-15 | 10:12

Die wijf van een burgermeester verkondigde meer dan een week geleden nog dat Geldermalsen 'das macht' omdat het een morele plicht.

Volksverlakker is ze. Niets anders.

TheBurnerMan | 16-12-15 | 10:12

Roy_D | 16-12-15 | 10:05
Ja Royke, alle bewoners in verzet met spandoeken en capslocks en zo.
En bij de volgende verkiezingen gewoon weer op dezelfde partijen stemmen, hè Royke, kun je straks weer met capslocks gaan schrijven.

Cuyahoga | 16-12-15 | 10:12

Bokito ergo sum : mensen in privé-situatie opzoeken is onwenselijk. De burgemeester is al bedreigd door hersenlozen.

harry21 : een AZC was geen onderdeel van de verkiezingsprogramma's, geloof me dan had het college er heel anders uitgezien.

BetuwseGallier | 16-12-15 | 10:11

Zo'n adder onder het gras viel natuurlijk te verwachten. Het hele land zit vol met waardeloze bedrijventerreinen die niks opleveren, maar wel voor veel geld in de boeken staan.

Duifmans | 16-12-15 | 10:10

-weggejorist-

Luukerdekuuk | 16-12-15 | 10:10

@Dhr. de Wit | 16-12-15 | 10:02

Die politiek is een GEVOLG. Laat de burger eerst de OORZAAK aanpakken, namelijk VVD, PvdA, D66, CDA. Die liegen mensen namelijk voor en laten al decennia de immigratie uit de hand lopen en hun oren hangen naar Brussel. Die partijen staan een landelijk aanpak in de weg. Als deze partijen gedecimeerd worden in volksvertegenwoordiging en bestuur komt er ruimte voor maatregelen die wel zoden aan de dijk zetten. Grenzen sluiten, staatsruiven sluiten, uitzetten illegalen daadwerkelijk doen. Zo lang deze partijen wordt toegestaan ons land te verraden en te beschadigen gaat dit door.

Parel van het Zuiden | 16-12-15 | 10:08

"Follow the money..."

Schoorsteenveger | 16-12-15 | 10:07

Het is inderdaad platte mensenhandel. Deze hele flauwekul. Maakt niet uit waar je vandaan komt, kijken we niet naar. Zolang je maar niet uit Nederland zelf komt, breng je geld op.
Zojuist heeft ons Timmermans het smerigste, meest dictatoriale voorstel van de Europese Unie tot nu toe gedaan, een voorstel dat zeker zal worden aangenomen door lidstaten en Europees 'Parlement', namelijk dat grensbewaking van soevereine landen door de EU zal worden overgenomen. "Als vangnet".
"Omdat iedereen nu eindelijk inziet dat het niet anders kan."

Het kan wel anders. Je kunt de Europese Unie van Mensenhandel vijf stappen terugdwingen. In plaats van de soevereiniteit van de lidstaten afschaffen.
Maar voor Nederland betekent dat op z'n minst dat eerst het kabinet moet vallen. Liever vandaag dan morgen.

G.B.J. Simplex*

* Vrij naar Van Frikschoten

LibertasSimplex | 16-12-15 | 10:06

"Ieder volk heeft de regering die het verdient." -Joseph de Maistre

Dus Geldermalsen, niet gaan lopen zeuren, u heeft zelf op uw partijen gestemd. Succes er mee.

harry21 | 16-12-15 | 10:05

-weggejorist-

Roy_D | 16-12-15 | 10:05

Klein dorpje, je weet toch waar je de verantwoordelijken kan vinden dan, ik weet waar je huis woont zo te zeggen

Bokito ergo sum | 16-12-15 | 10:04

En zo probeert een klein Betuws dorpje dapper stand te houden tegen een blinde linkse politieke elite. Vandaag dreigt Geldermalsen ten onder te gaan, morgen elk ander willekeurig dorp of middelgrote stad. Laat het een boodschap zijn voor alle mensen met de NIMBY-mentaliteit.

BetuwseGallier | 16-12-15 | 10:03

Exact hetzelfde heeft burgemeester Piet IJssels een paar jaar geleden in Gorcum geprobeerd.
Nadat hij de stad bijna aan de bedelstaf had gebracht door jarenlang met geld te strooien voor de meest onzinnige linksche hobby's, had hij precies gedaan wat ze nu in Geldermalsen ook gedaan hebben.
Een stuk grond veel te duur gekocht en nog eens voor twee keer zo hoog op de balans zetten, omdat bij het COA het geld op de eerste verdieping naar beneden klotste.

Is uiteindelijk niet doorgegaan.
www.rijnmond.nl/nieuws/94134/Asielzoek...
Het COA zat in zwaar weer door fraude en Albayrak en shit en lag onder de loupe en kon daarom de prijs niet betalen.
De megalomane eigenpijpert IJssels is met vervroegd pensioen gegaan, de stad bijna failliet achtergelatend.

Dus een tip voor de Geldermalsers: ga bezwaar maken als de verkoopprijs niet marktconform is.

Cuyahoga | 16-12-15 | 10:03

@pluskukel | 16-12-15 | 09:50
Nee hoor, voor iedere stap is er weer een andere lobbyist die de gemeente een kant op duwt.
Dat krijg je als de politiek alles over laat aan de achterkamertjes en zich laat chanteren met "draagvlak". Maar ja, alles beter dan een eigen mening want dan moet je nadenken.

frank87 | 16-12-15 | 10:02

Dit doorgedrukte AZC is een GEVOLG. Laat de politiek eerst de OORZAAK aanpakken, namelijk een ontbrekend overkoepelend Europees immigratie-beleid. Dat zou volgens eerdere afspraken dit jaar voor elkaar hebben moeten komen. Helaas is er weinig gebeurD *kuch Quid kuch* en door de vluchtelingencrisis zijn de lidstaten nog verder uit elkaar gedreven.
De EU pleit trouwens voor een "holistische aanpak" www.europarl.europa.eu/atyourservice/e...
Dat laatste is een eufemisme voor "we weten het ook niet meer, we doen maar wat en smijten er gewoon een hoop geld tegenaan in de hoop dat het zichzelf oplost".

Dhr. de Wit | 16-12-15 | 10:02

Tuurlijk gaat het de gemeenten alleen om geld, en het zal ze aan hun reet roesten wat de inwoners vinden. Waarschijnlijk zijn de gemeentebesturen ook nog zo naief dat ze denken dat er alleen migranten met vredelievende bedoelingen hiernaartoe komen, of het boeit ze gewoon niet wat ze binnenhalen,als ze er maar aan verdienen. Binnenkort ongetwijfeld ook in uw brievenbus:

www.dailymail.co.uk/news/article-33617...

Koffieleut | 16-12-15 | 10:02

Bestuurd door idioten, blijkt keer op keer.

Muggenmepper | 16-12-15 | 10:02

Wanneer krijgen we nou eens een gekozen burgemeester. Samen met Noord-Korea zijn wij het enige land wat pionnen vanuit de overheid toegeschoven krijgen. "En daar dien je trots op te zijn. Ja ? Begrepen ?". En dat durven ze nog democratie te noemen.

Kamervraag | 16-12-15 | 10:00

Ik neem aan dat Geenstijl dit soort burgers wel even wil helpen door de foute burgemeester, wethouders, en gemeenteraad onder de aandacht te houden.
.
Ik stel me dan een soort name&shame muur voor die de komende weken, maanden voller en voller geraakt met zulks volk uit de vier windstreken. Gewoon een naslagwerkje dat de stemmende burger kan gebruiken als kieswijzer.
.
Kijk, wat mij betreft gaan we gewoon direct door naar straat, tondeuse, maar veel Nederlanders zijn niet al te oplettend geweest de laatste jaren en moeten nog leren. Vandaar deze laagdrempelig edoch effectieve methode.
.
Als "zij" dan toch ons land willen ruineren, onze eigen burgers duperen dan niet vanuit de coulissen maar vanaf de buhne. Laat ze maar eens verantwoordelijkheid nemen voor wat ze doen.

Parel van het Zuiden | 16-12-15 | 10:00

Voor nieuws en feiten moet je zijn op GeenStijl. Ik lees geen nieuws/feiten in de MSM. Alleen politiek correcte duiding. En dan zeiken dat het zo slecht gaat met kranten en tijdschriften. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Ga toch geen geld uitgeven aan politiek correcte duiding.

frisenfruitig | 16-12-15 | 10:00

Dat is gemeentepolitiek: zo veel mogelijk geld verkwisten dat je bij het rijk bij elkaar kunt bedelen...

frank87 | 16-12-15 | 09:57

Mm, er is nog geen woordvoerder aangesteld en vandaag is de demo al? Jammer.

Trouwens, herstel die beschamende taalfout 's even JQ. Er staat nu "Dat laatste is nu gebeurT".

suvois | 16-12-15 | 09:57

Gewoon mensenhandel dus. De asielzoekers zijn slechts een kapstok voor financieel gewin.

mr. coffee | 16-12-15 | 09:57

Nou als die Geldermalsers samen die 12,5 mio even lappen dan is het klaar, toch?
Meneer de Leeuw | 16-12-15 | 09:47 |
Ik hoop dat u een sarcastisch grapje maakt. De bevolking betaalt de rekening dubbel en dwars als dat AZC er komt.
Wat dacht van de rekening door de gemeente raad uit eigen portemonnee te laten betalen? Zij zijn verantwoordelijk voor het wanbeleid met geld dat al van de burgers komt. Niet de inwoners van Geldermalsen zelf.

datzouzomaarkunnen | 16-12-15 | 09:55

@ Johnny Quid

Spellingscontrole op je Mac is kapot?

Dizzydent | 16-12-15 | 09:54

Zonder gewin geen asielzoekersgezin. Niets aan de hand en niets nieuws mensen, gewoon doorbetalen en bek houden.

deEerlijkeLeugenaar | 16-12-15 | 09:54

Plaats er dan een windmolen park om het "rendabel" te maken.

koosnaam | 16-12-15 | 09:53

Oh. Dus de lokale overheden gaan nu ook een graantje meepikken met die lucratieve mensenhandel? VOC mentaliteit ten top...

Aetje | 16-12-15 | 09:53

Dat laatste is nu gebeurT ... really ???

James Lastig | 16-12-15 | 09:52

Hierom: Geenstijl. Lees je nergens anders.

Normpje | 16-12-15 | 09:52

De schaamte vér voorbij. Deze personen menen echt dat niemand dit door zou gaan hebben? Echt schandelijk dit, het is de nieuwe slavernij onder het mom van "goed doen". Politici doen niets voor burgers en zorgen uitsluitend voor zichzelf. Gegijzeld door hun zelf gecreëerde verdienmodellen met gemeenschapsgeld, waar ze niet mee om kunnen gaan omdat ze geen bal snappen van geld maken. Alleen geld pakken. En maar ontkennen en proberen uit te leggen dat het vooral niet aan hén ligt maar aan jan lul met de pet. Wat een PRUTSERS daar in Geldermalsen manman. Goed voorbeeld "topbestuurders" LOL

Dutchbeaurouge | 16-12-15 | 09:51

Er zijn zoveeeel gemeenten die nog hun pre crisis grondaankopen zouden moeten afschrijven. Gezamelijk tientallen miljarden fictieve waarde. Alleen een passant kan in een azc een oplossing zien. Na de Oekraïne een referendum voor een gekozen burgemeester!

Alquest | 16-12-15 | 09:51

Ben benieuwd hoe groot het gat in de begroting over pak 'm beet 5 jaar is. Want het is natuurlijk niet gratis, asielzoekers opvangen. Althans, voor de gemeente niet. Voor die asielzoekers natuurlijk wel. Daarom dus.

J. Jarig | 16-12-15 | 09:50

Wat een geweldig lokaal bestuur!
1. Boeren uitkopen
2. Een onrendabel, waarschijnlijk foeilelijk industriepark neerplempen
3. Je eigen gemeente financieel om zeep helpen
4. De boel proberen te redden door nota bene een enorm aantal asielzoekers te laten logeren

Je zou bijna zeggen dat er iemand in het gemeentebestuur zit die de boel WIL verzieken...

pluskukel | 16-12-15 | 09:50

Wanbestuur in het verleden is garantie voor wanbestuur in het heden en in de toekomst!
.
Uiteraard mogelijk gemaakt door de regenten van de PVDA maar dat mag geen nieuws zijn en alles onder het motto:
.
Kut burger, kop houden en betalen!!

Fatwabuster | 16-12-15 | 09:49

Net als je dacht dat het niet veel zieker kon worden qua bestuurlijke waanzin, weet GeenStijl je altijd weer te verbazen.

Escovanity | 16-12-15 | 09:48

Als we nu niet verdrinken en uithongeren omdat het winstgevend is om beter met het milieu om te gaan, moeten we dan ook consequent zijn en vrijwillig onszelf deaud wensen?

Einde van de Domheid | 16-12-15 | 09:47

Nou als die Geldermalsers samen die 12,5 mio even lappen dan is het klaar, toch?

Meneer de Leeuw | 16-12-15 | 09:47

We zitten in een tijd voor een grote reset/conflict/(europese burger)oorlog. Ik denk niet dat mensen in juni '45 nog bezig waren met de regelgeving uit april '40. Eerst moet alles kapodt van de elite, dan zullen ze laten weten hoe ze het wel willen. Denk iets met alle macht bovenin de piramide, een bepaald aantal workerbees en geen useless eaters meer. Fuck it zeg ik, laat t allemaal maar naar de klote gaan.

wolf_r | 16-12-15 | 09:47

Het ene gat moet het andere vullen...
en humaniteit als masker

Islamofiel | 16-12-15 | 09:47

Het draait toch altijd weer om de geldstromen.

tweekeerdehelft | 16-12-15 | 09:46

Zo rollen politici; falen aan de lopende band en alles wordt gedaan om dat falen te verdoezelen...
Politici zijn sowieso het afvoerputje van het bedrijfsleven, behalve linkse politici, die hebben nog nooit een bedrijf van binnen gezien natuurlijk

beschuitfluiter | 16-12-15 | 09:46

Niet geheel onverwacht.
Het cliché kan weer gebruikt worden: links lullen, rechts vullen.
Uiteraard wordt er in bepaalde kringen veel geld verdiend aan de zieligheidsindustrie. Noodopvang (haast) is dubbel vangen.
"F0ck de burgers" want ja, waarom zou je zelf verantwoording nemen voor je wanbeleid als je het zo even snel kunt oplossen en ondertussen de gutmensch kan uithangen?
In de middeleeuwen zou het volk je lynchen, maar ja toen hadden mensen nog geen verslavende hypotheek om hun nek hangen.

datzouzomaarkunnen | 16-12-15 | 09:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland