Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Merkel: 'Wir schaffen das, aber niet echt'

meklruer.jpgVandaag houdt het CDU van bondskanselier Angela Merkel een Parteitag in Karlsruhe en, zoals tegenwoordig gebruikelijk, dat is nieuws met enorme gevolgen voor heel Europa, het complete Midden-Oosten en half Afrika. Want Merkel heeft het nu eenmaal voor het zeggen in Europa. Het welbekende en nogal uitnodigende 'Wir schaffen das' van Merkel, dat ze onlangs nog herhaalde, is speciaal voor de Parteitag genuanceerd middels onderstaande tekst: 'Wir sind entschlossen, den Zuzug von Asylbewerbern und Flüchtlingen durch wirksame Maßnahmen spürbar zu verringern. Denn ein Andauern des aktuellen Zuzugs würde Staat und Gesellschaft, auch in einem Land wie Deutschland, auf Dauer überfordern.' Oftewel de partij van Angela Merkel is wel een beetje klaar met de ongelimiteerde instroom van vluchtelingen en asielzoekers richting Duitsland, op deze manier kan zelfs dat land het op de lange termijn niet volhouden, aldus de partij. Het aantal asielzoekers in Duitsland gaat inmiddels richting de miljoen (in NL zitten we ruim over de 50.000). Volgens Merkel ligt de oplossing nog altijd in betere Europese samenwerking, verdeling van het aantal vluchtelingen over lidstaten en samenwerking met Turkije (right), en ze wil nog altijd geen bovengrens noemen want principes enzo. Maar goed, zaken als Principes en Beleid zijn tegenwoordig ongeveer een maand houdbaar, dus deze tragedie krijgt ongetwijfeld een nieuw hoofdstuk. To be continued.

Reaguursels

Inloggen

@Mark_D_NL | 14-12-15 | 11:53
Nog een leuke. Meneer McCain over buitenlands beleid. "Fuck 'em all! we invade everybody. All your sovereignty belongs to us!" Maar geen lastige vragen want dat is policor niet correct! (Eet dat kimchi troel!)

www.youtube.com/watch?v=mscMShD_la8

Vageling | 15-12-15 | 00:01

@Mark_D_NL | 14-12-15 | 11:53
Ben benieuwd! Dit keer zijn de soennieten met hun salafisme/whahabisme de ubermensch en de kuffar de untermensch? Mensen leren het maar niet niet. Laat die graftak haar boek maken. Mijn ogen zijn op Syrië! Daar gaat de WW oorlog beginnen. Zo'n beetje alle wereldmachten zijn aanwezig daar nu. MSM hoort men er niet over. Nu verdeeld in twee machtsblokken. En ik sta aan de verkeerde kant! Nee ik word gedwongen! Fuck de soennies! FUck de VS! Fuck Merkel! Fuck Trutte! Ik wil ook vechten maar dan met de grote beer en China! Ach Iran krijg ik kado. Maar geen soenmieten! Beetje genocide toelaten op mijn ras. Fuck off! FUck Erdobitch! Sokpop met een opgeblazen ego. Denk dat dit allemaal in 'Mijn Kmapf 2.0' staat. Strafkamp voor mij!

Vageling | 14-12-15 | 23:48

@Angelica | 14-12-15 | 12:01
/dev/null

Oftewel in het grootte zwarte gat gegooid. Niet erg. MSM doen dat vaker. Ministerie van Propaganda heeft gebeld. Net zo op de achtergrond als zogenaamd de AIVD. Met sokpop Schoof.

Vageling | 14-12-15 | 23:39

'Merkel rekende ook af met het begrip multiculturalisme. "Dat leidt tot parallelsamenlevingen en is gebaseerd op een levensleugen. Wie zijn toevlucht zoekt bij ons, moet onze wetten en tradities respecteren en hij moet Duits leren."'
 
Die kan Hans Wiegel in zijn zak steken!

simpelman | 14-12-15 | 22:28

Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven!

Steedsmaarweermeneer | 14-12-15 | 21:34

Oost Europa zal nooit de islam naar binnen halen, die hebben ze al eens op visite gehad, dat zijn ze heus nog niet vergeten. Als Rusland ze toen niet bevrijd had zaten ze nu nog met de koppensnellers opgescheept.

en.m.wikipedia.org/wiki/Batak_massacr...

Freija | 14-12-15 | 21:21

Kut verkeetsboete

Mr. Squits | 14-12-15 | 19:51

God jeetje echt waar he als ik 20 jaar geleden had geweten wat ik nu wist dan had ik allang naar een ander continent verhuisd. Wat een pleurisbende is die hele EU toch aan het worden

Mr. Squits | 14-12-15 | 19:36

Hadden we Derrick nog maar.

bft | 14-12-15 | 19:27

Bezahlennnn!

Mr. Squits | 14-12-15 | 19:25

De EU gokt met het geld, het welzijn, de veiligheid en emoties van alle EU-burgers. En ze hebben WEER verkeerd gegokt. Laat dit mislukte EU-project alsjeblieft stoppen. Liever vandaag dan morgen. Iets dat kapot is kapot. Iets dat mislukt is is mislukt. Iets dat rot is is rot. Terug naar de EEG. Deze incompetente bende aan graaiers doe je je ergste vijand nog niet aan. De staatsschuld van 465 miljard loopt met de dag op. Denk na wat je je kinderen en kleinkinderen nalaat want de EU stort alles iedereen in de armoede en ellende. Herstel, niet iedereen, de 55000 EU-ambtenaren vinden het geweldig. Een EU-commissaris die 21 k€ per maand vangt............... hoe kan een weldenkend mens daar ooit achter staan.

Rest In Privacy | 14-12-15 | 17:00

Telelezer# het leuke is dat mensen dit niet willen horen, je bent gek of complot denker..... ze snappen alleen wat de media ze brengt.
Mooie is dat wanneer de bevolking eindelijk zijn ogen open doet en samen een vuist maken dan is dit probleem heel snel opgelost.
Kabinet eruit, wij uit de EU, en opruimen het zooitje.
Mensen begrijpen niet dat Multinationals dit allemaal al zeer lang aan het plannen zijn om zelf nog rijker te worden dan miljardair...
Maar blijf maar lekker allemaal in een rij lopen want dat is precies wat ze willen.

mmamax | 14-12-15 | 16:43

@kloopindeslootjijook | 14-12-15 | 13:43
De SP is inderdaad geweken. Aan die lui hebben we niks meer.

Rest In Privacy | 14-12-15 | 16:04

Alleen al dit jaar zijn er al meer dan een verbijsterende 1 miljoen extra moslims binnengekomen in Duitsland (plus eerdaags ook nog hun krankzinnige gezinshereniging van gemiddeld nog 3 extra personen erbij)
www.west-info.eu/west-news/immigration...
Dat bovenop de 11 (ja je leest het goed: ELF..!) miljoen moslims die er nu al wonen..!
www.nu.nl/buitenland/4100243/recordaan...
De bevolkingsvervanging (lees genocide!) van het Europese volk is al jaren geleden langzaam begonnen maar de eindfase (de "Endloesung" van het Europese volk) is nu in volle gang gezet..!
(genocide=het uitroeien van een bestaande cultuur dmv. ofwel moord ofwel andere middelen)
Dit om uiteindelijk (men schat tussen 2025-2030) een nieuw volk te creeren dat de EU dictatuur als normaal accepteert omdat het geen affiniteit heeft met de originele nationale staten en bovendien historisch gezien zeer weinig gelegen is aan democratie.
En wij, door het landverraad van onze eigen regenten machteloos gemaakt naief Nederlands schapenvolk “stonden er bij en keken ernaar”

telelezer | 14-12-15 | 14:45

@Nosamused. + véél voor uw heldere uitleg! Verplicht leesvoer voor allen in de 2e Kamer wat mij betreft.
@Feynman. ook uw uitleg is bijzonder verhelderend en het waard om daar aan de muur genageld te worden.

En wat Merkel betreft. Dat mens is gek, knettergek! Kierewiet, van de pot gepleurd, door de ratten besnuffeld, van lotje getikt, heeft een klap van de molen gehad. Afijn, mijn punt is duidelijk. Ze zou voor het internationaal gerecht moeten worden gedaagd wegens poging tot etnische genocide, want dat is wat er op dit moment gaande is. En nee Merkel; "Wir schaffen das nicht!"

Voor mensen als Slinksmensch; googelt u maar eens op Zweden en "rape capital" en het zal u héél snel duidelijk worden wat een "verrijking" al deze lieden zijn voor onze maatschappij, vooral voor de vrouwen. Ik heb hier op 1,5 km afstand onlangs ook zo'n pret centrum gekregen. En heb nog nooit zoveel politie sirenes en helicopters boven/om mijn flatje gehoord als nu. Ik ben die "verrijking" al beu voordat hij goed en wel begonnen is....

En verder wat @Parel van het Zuiden zegt... (hoi mede zuiderling^^)

Sjefke7807 | 14-12-15 | 14:24

Ik was vorige week in Duitsland en het begint nu aardig op te vallen, bijna overal scharrelen hoofddoeken en jonge mannen in spijkerbroek soms met cappucion, doelloos door de straten, of ze hangen wat rond met verveelde blik in hun ogen, altijd in groepjes is veiliger want ik denk dat ze bang zijn, maar als als groep vallen ze in het straatbeeld nog meer op, bijna allemaal jong dus vruchtbaar.
Het geeft me een angstig gevoel zo anders dan het echte Duitsland waar ik als kind in de zomers met mijn ouders op vakantie ging.

weetjenog | 14-12-15 | 14:07

Toch nog maar eens van kerststal halen:
Gastarbeid en Kapitaal – SP brochure 1983
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”

Anton Constandse, SP brochure Gastarbeid en Kapitaal, p. 17, 1983

Met ronkelde koppen als Help, daar komen de Polen! beschrijven SP’ers de Polen, Roemenen en Bulgaren als onbeschaafde armoedzaaiers uit corrupte landen, gekleed in korte broeken en badslippers, die de wijken onveilig maken met hun alcoholisme, en in een “rauwe invasie” en “tsunami” niet alleen onze banen, maar ook de banen van onze kinderen komen inpikken. Om dat te voorkomen richtte de SP een kliklijn op. Marijnissen en De Wit waarschuwden in 2006 voor “een ernstige ontwrichting van de Nederlandse arbeidsmarkt” door de “een vloedgolf [red. tsunami] van goedkope arbeidskracht”, en: “Dan leiden we op dit moment tienduizenden Nederlandse jongeren op voor beroepen die zij nooit zullen kunnen uitoefenen.” Met name de Rotterdamse SP is fel in het zaaien van angst tegen de Oostblokkers"

Jan Marijnissen (Vrij Nederland, 17 juni 1995):
“Om eerlijk te zijn: ik ben er trots op dat wij ver voor Bolkestein, maar dan ook heel erg ver voor Bolkestein, dit onderwerp op de agenda hebben gezet. We zijn geweken, terwijl we hadden moeten doorzetten.”

Emile Roemer (in zijn allereerste persconferentie, 5 maart 2010):
“Wilders is iemand die de wind mee heeft omdat hij een aantal problemen die onder mensen leven goed weet te verwoorden. Daar moeten wij open voor staan. Daar moeten wij heel voorzichtig mee omgaan. Die zijn problemen die de SP ook al lang – en eigenlijk vér voor Geert Wilders – benoemd heeft.”

Niets ten voordele of nadele van de SP, want daar gaat het niet om, maar dit is dus wel van 30 jaar geleden. Dat geeft wel te denken over wat toen links en rechts was en wat misschien nu links en rechts is. Dat soort loopgraafdenken lijkt achterhaald.

kloopindeslootjijook | 14-12-15 | 13:43

@Carmelita | 14-12-15 | 11:15
.
Ooit ergens een mooi complot gelezen over de opkomst van de radicale islam. Wie zat daar achter? Antwoord: De geheime diensten van Duitsland na WOI. Hun partner, het Ottomaanse Rijk, was verslagen en de Duitsers wilde de invloed van Engeland en Frankrijk in de Levant en Noord Afrika breken. Duitsland deed dit door op het Arabisch sentiment in te spelen en gewapend verzet te organiseren. Wij kennen alleen Lawrence of Arabia nog maar de geheime dienst van Duitsland leverde de wapens voor aanslagen tegen de Britten. Er loopt een directe lijn door naar de Moefti van Jeruzalem en Hitler en later naar Nassar, de PLO, RAF, Al-Quaida, Hezbollah en ISIL nu. Jodenhaat.

Piet Karbiet | 14-12-15 | 13:38

Misschien dat Merkel even de DDR-situatie in gedachten erbij haalde. Vluchten naar westen en zo. Maar is dat wel vergelijkbaar?

kloopindeslootjijook | 14-12-15 | 13:34

mirvink3478 | 14-12-15 | 12:50
Gastarbeiders kwamen gebaseerd op werk, niet op vrije inloop. Het zijn geen scharrelkippen. De bedrijven vonden dat wel een leuk idee, lekker goedkope arbeidskrachten. Vrije markt ook, beter voor iedereen. De uitzendburo's in Duitsland zitten ook handenwrijvend klaar. Dat worden makke loonslaafjes denken ze. De eigenaren van die uitzendburo's wonen natuurlijk wel ergens anders. Ver van de huizen op bijstandsnivo.

kloopindeslootjijook | 14-12-15 | 13:32

Ergens zit een bovengrens. Zal voor iedereen iets anders zijn, maar ergens ligt ie. Zolang de stroom doorgaat, komt je er vanzelf. Als we er niet al overheen zijn. En wat gaan we dan doen? Daar zijn ze heus wel mee bezig, maar de bevolking hoort niets, en daar worden ze zenuwachtig van.

kloopindeslootjijook | 14-12-15 | 13:29

Merkel is in het geheim bekeerd tot islam. Kan niet anders. Het wachten is op het moment dat ze een niqaab gaat dragen.

lulleficatie | 14-12-15 | 12:57

@Slinksmensch | 14-12-15 | 10:05
50.000 is niks?

Wikipedia over de Marokkanen in Nederland: "De eerste generatie Marokkanen is in de jaren zestig en zeventig van de 20ste eeuw als gastarbeider en als gevolg van de daaropvolgende gezinshereniging naar Nederland gekomen. De werving van Marokkaanse gastarbeiders werd beëindigd in 1973. Op dat moment waren er ongeveer 22.000 Marokkanen in Nederland. Ondanks het feit dat er niet meer geworven werd en het de bedoeling was dat de gastarbeiders terugkeerden naar het land van herkomst, nam het aantal migranten alleen maar toe. In 1980 telde Nederland 72.000 Marokkanen, in 1990 168.000 en in 2008 335.127."

Als het dus precies even snel gaat met de 50.000 "vluchtelingen" die alleen al dit jaar zijn binnengekomen (en waarom niet, net als toen zijn het bijna alleen mannen), staat het cijfer in 2022 jaar op 160.000 mensen, in 2032 op 380.000 en in 2050 op 760.000 mensen. Dat schijntje waar jij het over hebt, is dan in 30 jaar tijd gegroeid naar 4.5% van de totale NL bevolking. En da's dan de aanwas van EEN jaar ongebreidelde vluchtelingenmigratie uit Afrika en Azie.

DAAR maak ik me pas echt zorgen over. De grote steden zijn nu al in meerderheid allochtoon, over 30-40 jaar zal dat voor heel Nederland gelden als de toestroom van goudzoekers uit de rest van de wereld maar doorgaat.

mirvink3478 | 14-12-15 | 12:50

We geven met zijn allen wel Merkel de schuld, maar hoor je het Nederlandse kabinet met oplossingen komen... NEE, ze doen lekker mee.
Merkel is ook gewoon een pion van de multinationals net als Rutte en zijn bende...
Al deze mensen krijgen flink betaald voor hun keuzes en wanneer echt alles misgaat dan zitten hun ergens veilig.
Zijn heel veel theorieën over waarom en hoe dit allemaal is gekomen, maar zal mij benieuwen wat nu de echte reden is van dit gezeik. In ieder geval geld, maar waarom en wat voor eind doel?

mmamax | 14-12-15 | 12:41

Helaas, maar het (pro EU) CDU van Merkel ondervindt nauwelijks schade. Bij de Bundestagswahl van 2013 werd 41.5% behaald, en de peilingen staan nu op 38%
www.wahlrecht.de/umfragen/

De reden is net zoo simpel als onaangenaam, Merkel geeft de Duitsers dat wat ze willen. Een groot Europees rijk onder Duitse leiding.

Rest In Privacy | 14-12-15 | 12:27

Zelfs Merkel zal toch moeten erkennen dat je niet eindeloos emigranten je land in kan pompen. Intussen is haar beleid wel oorzaak van onrust, problemen en nog meer emigrantenstromen. Echt, hier in het vrije deel van Europa is geen plaats voor onderwerping. Weg hoofddoekjes, weg mensen die een vrouw geen hand geven, en leve de transgenders. Om maar eens wat te noemen.

Prinses Minima | 14-12-15 | 12:26

De sleutel ligt in de verdeling. Dat is makkelijk, eerst op eigen initatief de hele wereld uitnodigen om naar Europa te komen en als je vervolgens onder druk komt te staan andere landen met je zelf gecreëerde problemen opzadelen. Leuk zo'n vrouw aan de macht, lekker wispelturig ook. Maarja, nog maar een miljoen vluchtelingen en 12 aanslagen nodig en men zal voorzichtig de oplossing 'grenzen dicht' bespreekbaar gaan maken. Met Angela komen we er wel!

El Muñeco | 14-12-15 | 12:24

@mark etc.:
"Wat is goed voor ons?".

Ja, grenzen dicht en niet meer zoveel toegeven aan Moslim-eisen.
Dat is natuurlijk veel te veel gebeurd.

En toch, het zou zo goed zijn als de wereld niet zo'n poel van ellende was.

Carmelita | 14-12-15 | 12:18

@Angelica | 14-12-15 | 12:01

Pagina is deaud!

Pieter V | 14-12-15 | 12:17

Duitsland:
binnen één eeuw 3 idioten aan het bewind. Hoe krijgen ze het voor elkaar?

freedom4ever | 14-12-15 | 12:11

@Carmelita | 14-12-15 | 12:00
Dus grenzen dicht, uit de EU en een sterfhuis constructie voor de Islam. En zeker zorgen dat Kinderen in NL, ongeacht afkomst, niet meer volgestopt worden met reli haat.
--
Bescherm onze kinderen, stop Religie (en als eerste de Islam)!

Mark_D_NL | 14-12-15 | 12:09

De vraag is wat Merkel met "wir schaffen das" bedoelt. Als ze daarmee een cultuuromslag, verlies van vrijheden, volksvervanging en verarming van de burger bedoelt, is ze daar aardig in geslaagd. Mad, mad, mad Merkel (al dan niet met een verborgen agenda).

miss error | 14-12-15 | 12:08

@Carmelita | 14-12-15 | 11:55
Met alle respect. Je maakt een fout. Ook jij begint te denken vanuit de Islam. Je moet denken vanuit jezelf, vanuit Nederland. Wat is goed voor ons? En daar dient een reli gekkie maar aan te voldoen. Wij zijn in control, NL Burgers, niet 1 of ander raar gewelddadig sprookje met de naam Islam.

Mark_D_NL | 14-12-15 | 12:07

Slinksmensch | 14-12-15 | 10:36

De N.S.B. heulde toch met mensen die van buiten ons land kwamen? Die verkochten hun land en landgenoten toch aan de bezetters?
Ik mis hier even de link met de P.V.V.
Ik ken inmiddels wel heel veel Nederlanders die momenteel veel binnenkomers en "bezetters" verwelkomen alsof het hun eigen familie is.

rooie vogel | 14-12-15 | 12:03

En wat Merkel betreft: Ook zonder haar uitnodiging zou de invasie wel hebben plaatsgevonden, denk ik zo.
Misschien iets minder, maar wat denk je, als om je heen iedereen zijn koffers pakt richting Europa, ga je die mogelijkheid natuurlijk ook overwegen.
Dat begrijp ik ook wel.
Het gaat niet om hen, het gaat er om hoe wij hier mee om moeten gaan.

Carmelita | 14-12-15 | 12:00

@notamused:
Wat jij zegt: ik zou het zelf geschreven kunnen hebben.
Maar:
Het punt is: hoe nu verder?
Ik denk dat de eerste stap moet zijn ons af te vragen hoe het komt dat i.p.v. Verlichting van de Islam je alleen een toenemende radicalisering ziet.

De Moslims die hier (mogen) zijn kunnen we niet wegsturen.

Carmelita | 14-12-15 | 11:55

@Vageling | 14-12-15 | 11:47
Ja, de werktitel is "Mein Kampf 2.0".

Mark_D_NL | 14-12-15 | 11:53

Wat wel lekker is om te weten is dat sujeten zoals Rutte nog een redelijk lange leven voor zich hebben. En heel veel Nederlanders die hij nu welbewust beschimpt en de armoede intrapt ook. Dus hij kan nog een leven lang nagejaagd worden. En dat zal gebeuren. Die man heeft geen leuke toekomst voor zich. Ja Markie, je zal op de blaren moeten zitten. Sorry, kerel je hebt op de verkeerde paarden gewed.

Mark_D_NL | 14-12-15 | 11:52

imgur.com/dMABRJK

Wou dat dat mens eens wegging. Compleet gestoord. Is zij overigens ook al een boek aan het schrijven?

Vageling | 14-12-15 | 11:47

@VerenigingVanDieven | 14-12-15 | 11:35

Willen de Adama's opstaan, gaarne?
.
“This is the Commander. Moments ago, this ship received word of a Islam attack against our homes is under way. We do not know the size or the disposition or the strength of the enemy forces, but all indications point to a massive assault against our defenses. Admiral Nagala has taken personal command of the Fleet aboard the Battlestar Atlanta following the complete destruction of our borders in the first wave of the attacks. How, why, doesn’t really matter now. What does matter is that as of this moment, we are at war. You’ve trained for this. You’re ready for this. Stand to your duties, trust your fellow shipmates, and we’ll get through this. Further updates as we get them. Thank you.
.
Epic serie, wel!

Parel van het Zuiden | 14-12-15 | 11:44

Carmelita | 14-12-15 | 10:47 Het is de koran. Overal waar je kijkt naar de achtergrond van de terreur die moslims teweeg brengen, daar tref je uiteindelijk de koran. Dit wordt trouwens inmiddels uitgelegd in vele boeken en op vele websites. Je hoort er alleen nooit over in de politiek correcte media. Want daar geldt het marxistische dogma dat geweld van moslims per se ontstaat vanuit sociale achterstand en discriminatie. Of men wil er niet van horen vanwege de kapitalistische leepheid dat moslims goed te gebuiken zijn, aanvankelijk dan, als goedkope arbeidskrachten. Verder is er nog het postmoderne relativisme en cultuurrelativisme en multiculturalisme, dat zegt dat alle ‘waarheden’ even waar zijn en dat alle culturen gelijkwaardig zijn, zodat er niet echt een verschil is tussen een cultuur (de westerse) die de universele mensenrechten onderschrijft, en een cultuur die de sharia hanteert (islam) met straffen als amputeren, stenigen, onthoofden, enzovoort. Gisteravond was er een mannetje in het alleraardigste radioprogramma van Erik de Vlieger, dat zei dat we over een tiental jaren ook shariarechtbanken hebben in Nederland. Datzelfde mannetje gaf blijk van nog meer achterlijkheid en arrogantie, zodat Erik zich bijna verloor in een woedeaanval, maar zich nog bijtijds kon temperen. De cultuur tegenwoordig is dermate doordrenkt van een bij voorbaat en decennialang geïndoctrineerd respect voor wat voor ‘nieuwe cultuur’ dan ook, dat ook de islam praktisch politiek correct onschendbaar is, en we eindeloos maar doorgaan met tolerantie en geduld en goedpraten wat betreft die islam. Waarbij het wrang is te bedenken dat vanuit de islam gezien onze tolerantie een teken is van decadentie en zwakte, een teken dat wij te onderwerpen zijn en te exploiteren. Zodat je met een metafoor kan zeggen dat wij politiek correct zijn als een konijn dat perfect is op te vreten zodra de pup eenmaal een wolf geworden is. En dankzij types als mutti Merkel en hun massale importeren van moslims, kunnen we verwachten dat al binnen 10 of 20 jaar de pup een wolf wordt. Dus de grote verpletterende domheid die ons omringt tegenwoordig, dat is de hardnekkige en dogmatische en staalharde politiek correcte ontkenning, dat er een samenhang is tussen de koran en alle duidelijk door de koran geïnstigeerde terreur. Het is deze ontkenning, deze peilloze domheid, die heel de westerse wereld in een interne oorlog zal storten. Een overlevingsoorlog tegen de islam en de totale mafheid van de politieke correctheid.

notamused | 14-12-15 | 11:40

Vrouwen boven een middelbare leeftijd zonder kinderen kunnen een risico voor een samenleving/land worden. Kijk naar Angela Merkel die mogelijk door veranderende hormonen plotseling Europa naar de afgrond leidt. Kijk naar Nederland met een vrouwelijke Minister van Defensie
(leger bijna wegbezuinigd), een feminisering van de rechterlijke macht(te lage straffen)en het te grote aantal artsen in ziekenhuizen. Overigens een Minister President als Rutte , nooit getrouwd en geen gezin hebbend en dus waarschijnlijk nooit klein-kinderen om zich heen , is ook in feite een risico voor de toekomst van Nederland . De ongebreidelde toestroom van asylzoekers zal ons in de toekomst zeker opbreken.

Floris V | 14-12-15 | 11:40

"You are the harbinger of death, Angela Merkel. You will lead them all to their end. End of line."

VerenigingVanDieven | 14-12-15 | 11:35

@Cuyahoga | 14-12-15 | 11:10
Ja, maar die mensen kwamen netjes om 8 uur, waren gezellig en je wist zeker dat ze weer op een redelijke tijd weggingen. En ze snapten de regels van het feestje. Die mensen die jij uitnodigd komen uit een andere feest cultuur. Dat past niet bij one feestjes. weet je wat. Ik heb een idee. Ik geef je wat geld dan kunnen die mensen op een eigen locatie met de eigen mensen een feest organiseren.

Mark_D_NL | 14-12-15 | 11:30

@Bill Cosby | 14-12-15 | 10:31
We worden al jaren geterroriseerd door die lui, loop eens over straat 's avonds. Werk in een juwelierszaak, beleef een inbraak in je eigen huis.

De zich ontwikkelende haat tegen 'het nieuwe spul' wordt veroorzaakt door jaar na jaar overlast.

Ik betrap mij er op, die lui te zijn gaan mijden als de ziekte, na enige malen met hun criminele gedrag te zijn geconfronteerd.

Steeds meer autochtonen zullen een keer slachtoffer zijn geweest en die ervaring koesteren.

vanhetvarken | 14-12-15 | 11:29

Piet Karbiet | 14-12-15 | 11:18
Allemaal niets van waar, gebeurt niet, oogkleppen ophouden en blijven ontkennen.

Sovy | 14-12-15 | 11:25

@Sovy | 14-12-15 | 11:06

Nederland kent ongeveer 200.000 partijbelidmaatschapten. Dat valt dus wel mee. Het zal niet echt rechtstatelijk netjes zijn, maar ach aan de rechtstaat hebben deze mensen zich tot nu toe niet veel gelegen gelaten dus waarom nu?
.
U begrijpt natuurlijk wel dat we door de politiek in een situatie zijn gebracht dat er geen makkelijke oplossingen meer mogelijk zijn. In weerwil van wat mensen hopen zitten we nu in een existentiele crisis. Het is nu vrij eenvoudig, het wordt kiezen tussen kwaden.
.
We grijpen in om het tij te keren waar het nodig is of we laten ons land naar de klote regeren, onze cultuur en samenleving richting Islam-endlösung duwen, en onze vrijheid en veiligheid kapotmaken voor een EU dictatuur.
.
Kies maar.
.
PS Er waren diverse momenten (TK verkiezingen, referendum en opvolging) dat we met minder zware middelen de problemen te lijf konden gaan. Echter in plaats van de politiek toen electoraal af te straffen waren burgers bezig met hun eigen portomonneetje en triviale dingetjes. Tsja, dan moet je nu niet zeuren. Dit is omdat "we" het hebben laten gebeuren.

Parel van het Zuiden | 14-12-15 | 11:22

Snel kijken naar beelden over de enorme stijging van strafbare feiten door vluchtelingen in het Duitse Braunzweig.
http://www.ardmediathek.de/tv/FAKT/Die-Soko-Fl%C3%BCchtlingskriminalit%C3%A4t-in-Brau/Das-Erste/Video?documentId=32121318&bcastId=310854
Voordat het verwijderd wordt.

Piet Karbiet | 14-12-15 | 11:18

-weggejorist-

ivanova | 14-12-15 | 11:18

Sovy | 14-12-15 | 11:06
Hear, hear. Helaas, maar waar, dit krijg je op den duur als je decennialang dezelfde kliek meerderheden verschaft. De corruptie is geïnstitutionaliseerd. Ergens hoop ik nog steeds op een kentering, maar dat is volkomen onrealistisch, men zal decennia lang goede mensen moeten verkiezen om de gedane schade te herstellen, maar we zijn tot op de dag van vandaag in de minderheid en bovendien zijn we nu al veel te laat.

Willem Hollander | 14-12-15 | 11:17

@Piet Karbiet:

Eens met Hafid (die ik al vele jaren "volg"), maar dan nog:
Waarom sommigen wel en anderen niet?

Carmelita | 14-12-15 | 11:15

Slinksmensch | 14-12-15 | 10:05
Dat aantal is nog exclusief de gezinshereniging. De schattingen lopen op tot 2 a 3 gezinsleden die nareizen, maar als het er maar één zou zijn, moet je dus elk jaar dat er 50.000 aanvragen zijn een hele stad ter grote van Haarlem of Leiden bijbouwen om iedereen te huisvesten. En aangezien al die mensen leven van de staat, is dat dan een stad vol mensen die van de bijstand leven.

me,myself and IK | 14-12-15 | 11:15

@kindapaas | 14-12-15 | 10:58
Het Russisch is me te regide en te humorloos. In de poëzie daarintegen weer verassend kleurrijk (met dank aan Puskin natuurklijk).

Rest In Privacy | 14-12-15 | 11:13

@--sql error-- | 14-12-15 | 10:41
Nadrukkelijk verboden, waardoor, door een verdrag ? Zo een verdrag, dat alleen geld, als het links uitkomt en anders even niet wordt toegepast. (Verdrag van Maastricht=maximaal 3% BNP begrotings tekort, Verdrag van Dublin=asielzoekers probleem van land van binnenkomst, etcetera)

Ze doen maar een beetje, de EU is een soort click fonds: Stofzuigen vanaf nu 2x zo lang met de helft van de stroom per uur. CLICK, kan nooit meer anders, geweldige overwinning voor...., tja,.... voor wie.

vanhetvarken | 14-12-15 | 11:12

Hoezo "Right", van Leeuwen?
Die samenwerking met Turkije is toch gewoon te koop?

Haatgenerator | 14-12-15 | 11:11

@Feynman | 14-12-15 | 10:36
De sabotage van de geenstijl extension is een sociaal experiment.

Rest In Privacy | 14-12-15 | 11:10

Mark_D_NL | 14-12-15 | 11:07
Zowel mijn ouders als mijn grootouders zijn vroeger bij jouw ouders en grootouders komen party-crashen, terwijl ze níet uitgenodigd waren.
Daarom moet jij mijn gasten opnemen, snap je?

Cuyahoga | 14-12-15 | 11:10

@Cuyahoga | 14-12-15 | 10:18
Maar het is toch mijn feestje niet? Ik heb ze niet uigenodigd. Het zijn jouw gasten. En jij bepaalt dus wel even dat ik mijn geld aan jouw feest moet uitgeven en gasten moet ontvangen die ik niet wil. Ik doe er niet mee, zelfs niet wanneer je mij dwingt.

Mark_D_NL | 14-12-15 | 11:07

Parel van het Zuiden | 14-12-15 | 11:04
Vrijwel onmogelijk, te diep geworteld in alle bestuurslagen.

Sovy | 14-12-15 | 11:06

Ik denk dat wel zo'n beetje iedereen de mist in gaat met de probleemanalyse en oplossingen. Ik hoor grenzen dicht, islam kortwieken in onze maatschappij, eisen stellen aan immigranten enzovoort. Dat kan nog helemaal niet. Jullie slaan een stap over. Probleem 1 moet eerst opgelost worden.
.
Eerst moet de vijfde colonne in regering, parlement, en diverse bestuurslagen verwijderd worden zodat eerdergenoemde oplossingen een kans krijgen. In Duitsland zijn dat de CDU, SPD, groenen, in Nederland de VVD, PvdA, D66, CDA en consorten.
.
Zo lang probleem 1, de vijfde colonne in de vorm van de bestuurlijke "elite" niet wordt opgelost zal er niets worden opgelost. Deze mensen zijn uw vijand.

Parel van het Zuiden | 14-12-15 | 11:04

@doskabouter | 14-12-15 | 10:17
Geinig ipv 'beroeps chanteur' Erdogan las ik 'beroeps chauffeur' Erdogan. Beide klopt natuurlijk.

vanhetvarken | 14-12-15 | 11:04

--sql error-- | 14-12-15 | 10:54
Helemaal eens hoor, en ik snap in dat opzicht het geblaat ook wel, maar ik wil benadrukken dat monetaire financiering niets nieuws is onder de zon. Er zijn nu twee landen die het direct doen en dan inderdaad in overtreding zijn en dat zou dan ineens rampzalig zijn, dus is er paniek, terwijl men op de achtergrond al jaren op indirecte wijze monetair financiert. Zeg maar we ons druk maken over een klein gaatje in de dijk, terwijl verderop de gehele sluis gewoon openstaat en dit water met een omweg via een kanaal uiteindelijk dezelfde polder in stroomt.

Willem Hollander | 14-12-15 | 11:04

Net zoals je de moslim niet uit de moslim kan halen, kun je de (s)linksigheid niet uit de gutmensch halen. Kijk naar de reacties op fora, het linkse/socialistische publiek blijft erbij dat de dialoog de enige optie is en dat mensen met heel andere waarden en normen voor onze rede vatbaar zijn. De naïviteit is stuitend en op termijn dodelijk voor onze cultuur, ze zien het echt niet dat met deze houding ons land naar de knoppen gaat. Helaas, het licht kan uit mensen, het is hopeloos.

Sovy | 14-12-15 | 11:04

@Carmelita | 14-12-15 | 10:47
Hier het antwoord van Hafid Bouazza:
'Een gematigde islam, waar iedereen nu de mond van vol heeft, bestaat niet. Dat is net zoiets als nobele wilden. Het is een uitvinding van het Westen. Trouwens, als de islam, zoals sommigen beweren, de godsdienst van de vredelievendheid is, waarom zou hij dan gematigd moeten zijn?

Piet Karbiet | 14-12-15 | 11:03

LangeTijdGeleden | 14-12-15 | 10:56
Obama kreeg in 2009 een nobelprijs voor de ´Vrede´. Nog voor deze meneer ook maar 1 kwestie succesvol had opgelost. Mooi en tegelijkertijd wel erg triest wel dat de oud-directeur van het Noorse nobelinstituut nu opeens ´spijt heeft´ van de beslissing. Wat koop je daarvoor. Sowieso zou die hele nobelprijs voor de Vrede afgeschaft kunnen worden. Verering van mensen die het helemaal niet bij het rechte end hebben.

chicago river | 14-12-15 | 11:02

Gasten als slinkse nemen bewust op de koop toe dat de verzorgingsstaat niet meer houdbaar wordt. Zelfs door de PvdA bevestigd. Dat kun je toch niet echt links noemen zou je zeggen. Welk beweegredenen zou er dan toch achter zitten? Kan maar 1 zijn. Ze zijn werkzaam in de zieligheidsindustrie en verdienen er goed aan. Want je hebt principes of je hebt ze niet.

roze_bril | 14-12-15 | 11:01

@Feynman 10:33: Voor bestuurders zijn het geslaagde overleg, het gesloten akkoord, en de aangenomen maatregel tot doel verheven. De inhoud is volstrekt irrelevant geworden; maatregelen hoeven niet te werken, laat staan dat er naderhand getoetst wordt of een maatregel wel het gewenste effect heeft bereikt. Ja, een oppositie doet dat als ze een kans om iemand onderuit te schoffelen ruiken.

Zie bijvoorbeeld dat ronkende stukje over Dijksma in Trouw waar gister iemand naar linkte. Veel woorden over netwerken, partijen bij elkaar brengen en compromissen door de kamer loodsen, maar weinig over hoe effectief die nieuwe wind nu eigenlijk is.

Politici gedijen bij problemen, niet bij oplossingen.

Muxje | 14-12-15 | 11:00

McMarx | 14-12-15 | 10:34
Mee eens, Duits is een goede technische taal. maar verdiep je ook eens in het russisch, je zult versteld staan. Misschien wel de meest exacte taal op dit moment met Spaans als goede tweede.

kindapaas | 14-12-15 | 10:58

En ze is ook nog eens "Time persoon van het jaar" ofzoiets want meelevend met vluchtelingen ofzoiets. Maar vervolgens voor alle autochtonen in Europa het continent verneukt te hebben is iets wat niet gezegd mag worden.

LangeTijdGeleden | 14-12-15 | 10:56

Mensen uitnodigen op rekening van anderen. Dat is zeker geen Duitse traditie. Duitsers maken geen grapjes volgens Opel maar het hele land wordt door toedoen van deze nieuwe Führerin in rap tempo verandeert in een grote Duitse grap waar helaas niet om te lachen valt.En dat past dan wel weer in de Duitse traditie.

Lichtstadfan | 14-12-15 | 10:55

Willem Hollander | 14-12-15 | 10:46
ik lees het alsof je het goedpraat:
'ow was altijd al zo, doorlopen mensen, niets aan de hand, gewoon negeren'.
Maar het is valsmunterij, waar andere landen voor moeten betalen (middels inflatie). Als dat verzonnen geld dan ook nog eens via handel in NL terechtkomt (wat uiteraard het geval is) dan krijgt NL daar ook nog eens een na-heffing over van Brussel, dus dubbel genaaid.

--sql error-- | 14-12-15 | 10:54

@Feynman | 14-12-15 | 10:33
Prima polder vergelijking Feynman.
Het wordt tijd dat de uitzet-gemalen vol gaan draaien, dat ontlast de overvolle opvang en misschien, heel misschien, creëert het iets van draagvlak voor de opvang van echte vluchtelingen als men ziet dat de gelukszoekerTs linea recta retour gaan.

Berbaar | 14-12-15 | 10:51

Ze begon zo goed, frau Merkel. Zo goed zelfs dat ik haar zelfs een beetje begon te zien als onze eigen Bundeskanzlerin, met rubberen Rukkie als Reichskommissar/trekpop der Niederlände. Maar ondertussen kunnen we wel stellen das auch frau Merkel ganz verrückt geworden ist.

VanBukkem | 14-12-15 | 10:51

Die asielstroom is een beetje als het verhaal van de tarwekorrels op het schaakbord van de (islamitische) Persische Koning Shirham.
Zelfs als de toestroom nu volledig en definitief stopt is het gewoon al te laat: het aantal zal iedere generatie minstens verdubbelen maar eerder verdrievoudigen of zelfs vervijfvoudigen door de vruchtbare aanwas. resistance is futile, they're gonna assimilate us the mother.

Conan de Rabarber | 14-12-15 | 10:51

@Slinksmensch 10:05: De gevolgen voor de samenleving zijn niet evenredig met het percentage vluchtelingen op de gehele bevolking. Qua kosten, maar belangrijker nog qua sociale structuur. En bedenk ook dat die lui niet verdeeld worden maar geconcentreerd, eerst in gemeentes waar ze dan 2%, 5% en soms zelfs 400% van het inwonersaantal tellen, en dan door naar wijken waar de paar overgebleven oorspronkelijke inwoners nu al snakken naar minder, minder.

Niks verdelen, dus. Mutti Merkel heeft ze uitgenodigd, laat haar de opvang dan ook maar regelen.

Muxje | 14-12-15 | 10:50

raskol | 14-12-15 | 10:10
Let vooral op M. Schultz. Dat is de kwade genius. Verhofstadt is een bliksemafleider, een nuttige idioot.

kindapaas | 14-12-15 | 10:50

Terwijl wij vluchtelingen "verwelkomen" zijn er mensen in Nederland die niets te vreten hebben.
Op dit moment is er ook weer een actie voor de voedselbank hier op de regionale TV. Erg nobel, maar zo surrealistisch als maar zijn kan.

Dhr. de Wit | 14-12-15 | 10:49

@Feynman | 14-12-15 | 10:36
Ik ook. Misschien kan een van die Irakese ingenieurs hem repareren.

Piet Karbiet | 14-12-15 | 10:47

Waar ik op zit te wachten is een goede verklaring voor radicalisering.
Ja, de Koran.
Die spreekt "de waarheid".
Toch radicaliseert niet iedereen.
Opleiding blijkt niet de trigger te zijn.
Wat is het toch?

Carmelita | 14-12-15 | 10:47

--sql error-- | 14-12-15 | 10:41
Dat zeg ik toch ook, hetzij op een andere manier. Daarnaast wordt er indirect wel degelijk al jaren monetair gefinancierd, komt uiteindelijk op hetzelfde neer, maar dat mag wel. Vandaar mijn opmerking dat juridisch men kon volhouden niet monetair te financieren.

Willem Hollander | 14-12-15 | 10:46

*Ijsbeer stoeit met dode kat.
*Martijn de Koning stoeit met jihadisten. (´ja ik voetbal met jihadisten´ en: ´dan ga ik na een lezing over kuffars wel een lekker broodje kebab met ze eten´)
*Angela Merkel stoeit met een twee complete continenten.

Wat deze drie personages gemeen hebben: ze willen niet al te snuggere figuren weer tot ´leven´ proberen te wekken. Maar dan op hun idiote eigenwijze manier. Waardoor er bij alledrie de personages niets werkt. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.

chicago river | 14-12-15 | 10:45

@@Feynman | 14-12-15 | 10:33
Daar zeg je wat. Hoe zit het eigenlijk met de werkervaring van onze "leiders".
De meeste van hen hebben een softe opleiding gevolgd, nog nooit een bedrijf geleid, laat staat er een opgericht, maar worden wel in staat geacht een land te leiden.
We hebben mensen aan de top nodig die de kosten en baten tegen elkaar afwegen en kunnen inschatten of iets op langere termijn houdbaar is. Nu wordt er alleen maar van crisis tot crisis geleefd en als er een nieuwe crisis is dan wordt de oude vergeten en als oplossing wordt er meestal een zak geld tegen aan gegooid.
Weg met al die softe afwashandjes aan de bestuurstafels!

Dhr. de Wit | 14-12-15 | 10:44

Slinksmensch | 14-12-15 | 10:36
Speelkwartier voor kleuters is weer voorbij lutsert.
Laat de grote mensen nu maar weer met rust, we weten het zo onderhand wel.
*niet zwaait*

Cuyahoga | 14-12-15 | 10:43

Willem Hollander | 14-12-15 | 10:39
nee, wat ze Frankrijk en Italie deden/doen is nadrukkelijk verboden en strafbaar.

--sql error-- | 14-12-15 | 10:41

Is er hoop?
'Of ze er nu is of niet, hoop verandert niets. Optimisme verandert niets. Maar ik geloof niet in de dialoog. Met moslims valt helemaal niet te praten. Ik moet niets hebben van dat hypocriete discours waarin met gespleten tong gesproken wordt, en naar buiten uit de westerse waarden wel omarmd worden, maar in de eigen gemeenschap het tegenovergestelde gepredikt wordt.'
(Hafid Bouazza, 7 december 2015)

Piet Karbiet | 14-12-15 | 10:39


Die is voor de tweede keer in de overgang,kan niet anders.

swassannuf | 14-12-15 | 10:39

BoerinFrance | 14-12-15 | 10:17
Ach, in verkapte vorm deed men dat al jaren, nu alleen wat directer. Het gebeurde al indirect, en dankzij de definitiemaffia(nieuwspraak, zie bv. ook ons eigen CBS)kon men dan juridisch volhouden niet monetair te financieren, maar men doet en deed dat al wel degelijk.
Al jaren.

Willem Hollander | 14-12-15 | 10:39

"Betere samenwerking". Dat is Duits voor "Lebensraum".
Bijvoorbeeld Nederland mag dan voor uiterwaarde van Duitsland spelen. Onvermijdelijk, het zit in het Europese systeem gebakken.

LibertasSimplex | 14-12-15 | 10:38

Slinksmensch | 14-12-15 | 10:05
die_kale | 14-12-15 | 10:17
Er zijn wijken in Nederland met 95% niet Westerse Allochtonen. Daar wonen dus geen Nederlanders, want die laatste paar procent zijn verdwaalde Europeanen. www.geenstijl.nl/paginas/mijnburen/

Feynman | 14-12-15 | 10:37

Die Merkel moet stoppen, want anders moet ik weer een ander land gaan zoeken om te emigreren.

deEerlijkeLeugenaar | 14-12-15 | 10:37

-weggejorist-

Slinksmensch | 14-12-15 | 10:36

Ik mis de geenstijl extension trouwens enorm.

Feynman | 14-12-15 | 10:36

BoerinFrance | 14-12-15 | 10:17
als je er niks over hoort, hoe weet je het dan?
(het stond in alle financiële dagbladen).
Reken maar dat er achter de schermen eea gaande is. Herinner je nog de uitspraak vorige week over een mini-Schengen ? dat zou er zomaar eens mee te maken kunnen hebben.

--sql error-- | 14-12-15 | 10:34

Bill Cosby | 14-12-15 | 10:31

Omdat die allemaal de Zweedse aanpak volgen oftewel, alles onder het kleed vegen.

eerstneukendanpraten | 14-12-15 | 10:34

Op school vond ik het Duits zwaar klote (wie niet). Jaren later fantaschisch in technische boeken (geweldig acuraat).
De Duitse taal begint me de laatste tijd weer behoorlijk tegen te staan.

Rest In Privacy | 14-12-15 | 10:34

Wacht maar tot de onzichtbare partijbonzen door hebben wat dit electoraal betekent. Wedden, dat principes dan ineens heel elastisch worden?

Tux1337 | 14-12-15 | 10:34

@Slinksmensch | 14-12-15 | 10:05
tel die 50 jaar aan immigranten er ook even bij, wil je ?

Acidbrain | 14-12-15 | 10:33

Ahh gossie, van de 22 miljoen vluchtelingen geboren in Syrië heeft een paar procent Europa bereikt. Maar ook andere voormalige oorlogsgebieden en dictaturen geven jaarlijks een deel van hun bevolking af aan het rijke westen.

Als je dus kijkt naar het aantal vluchtelingen wat volgend jaar zou kunnen komen, verbleekt het aantal waar we nu al over in paniek zijn. Ik ben dus niet in paniek over een paar mega AZC`s, maar over de instroom van volgend jaar. Dat kunnen voor Nederland rustig 100.000 zijn en voor Duitsland een paar miljoen.

Die mensen zijn al hun eigen huis uit en dus al onderweg. De afgelopen drie jaar zag je een vluchtelingen hun reis tijdens de winter uitstellen tot de volgende lente. Als deze bestuurders nu al met de handen in het haar zitten, lopen ze volgend jaar alleen maar rondjes.

We zien ook al ieder jaar een verdrievoudiging van de instroom, en zien die exponentiële groei al vier jaar.

Een Nederlandse polder bestaat eigenlijk uit twee systemen. Een dijk zodat er niet te veel water naar binnenloopt en molens & gemalen om het overtollige water over die dijk te gooien. Het ene systeem is zinloos zonder het andere en vice versa.

Ons asielsysteem kent wel wat hindernissen van grenzen die we uiteraard moeten ophogen, maar veel problematischer is het falende uitzetbeleid. We helpen hooguit gelukszoekers de Nederlandse illegaliteit in, de huidige vertrekcijfers zijn compleet verwaarloosbaar bij de de instroom.

Terwijl we een extreem duur juridisch systeem hanteren op basis van oncontroleerbare vluchtverhalen. Laat liever het gedrag in Nederland leidend zijn. Niet werken? Vandaag eruit! Wetten overtreden? Vandaag eruit! Leven vanuit normen die daar een oorlog veroorzaakte? Vandaag eruit! Zodat Nederland een prettige plek blijft voor Nederlanders én echte vluchtelingen.

Hetzelfde zie je trouwens nog steeds in het debacle met Gronings Gas. Wel een enorme juridische procedure hoeveel er gewonnen mag worden en welke schade betaald moet worden. Geen veilige schoolgebouwen, ziekenhuizen of woningen. Je weet dat de ergste aardbevingen zelfs bij een productiestop nog moeten komen en nog steeds liggen de bakstenen zo op elkaar dat de hele santenkraam ter aarde zal storten.

Of het nieuwe klimaatverdrag. We hebben weer afgesproken een poging te doen klimaatverandering te voorkomen. Feit blijkt dat deze planeet sowieso regelmatig van klimaat veranderd. Misschien een idee om niet alleen een plan te hebben om een brand te voorkomen, maar ook een plan om deze te blussen.

Misschien handig om nu al te gaan denken hoe we 10 miljard mensen gaan voeden aangezien we nu al op het randje telen. U krijgt natuurlijk bij een paar graden warmer het ultieme vakantiegevoel, een boer krijgt een mislukte oogst omdat deze verkeerde versie van een kapot gefokt plantje op het veld staat.

En dat is dus onze bestuurscultuur. Het is goed genoeg te praten over een plan wat niet werkt. Om uit de beschikbare opties al je geld op 1 paard te zetten en dan af en toe af te treden als het echt rampzalig is gefaald.

Een schril contrast met het leven van een ingenieur, die tijdens een ontwerp vooral bezig te voorkomen dat een apparaat slachtoffers maakt als kapot aan het gaan is of als deze gebruikt wordt voor een ander doel dan waarvoor het ontworpen is.

Feynman | 14-12-15 | 10:33

Buiten Europa zijn ze waarschijnlijk heel blij met al die hoog opgeleide, beschaafde Europeanen die het continent ontvluchten. Wat overblijft is te vergelijken met Zuid Afrika.

Dhr. de Wit | 14-12-15 | 10:32

Volgens mij zie ik een "bekende" in de draad, zodra hij over laagopgeleiden begint weten we het zeker.

eerstneukendanpraten | 14-12-15 | 10:32

"In de Franse stad Aubervilliers is maandagochtend een leraar van een basisschool neergestoken. De voortvluchtige dader zei uit naam te handelen van de terreurbeweging Islamitische Staat (IS).

Het steekincident deed zich rond 7.15 uur voor bij de publieke basisschool Jean Perrin in Aubervilliers, in het arrondissement Saint-Denis ten noorden van Parijs.

IS
De schoolmeester was bezig met voorbereidingen in een leeg klaslokaal toen hij werd aangevallen door een man in een witte blouse. De onbekende dader stak meerdere malen op de leraar in.

Volgens getuigen riep de man te handelen uit naam van IS. Vervolgens maakte hij zich uit de voeten. De leraar is naar een ziekenhuis in Parijs gebracht. Het is nog niet duidelijk in welke staat de leraar op dit moment verkeert."

Gewoon op een basisschool... waarom heeft geen enkele mainstream media dit reeds opgepakt?

Bill Cosby | 14-12-15 | 10:31

het zal vast niet lang meer duren voordat er een aanslag in Duitsland zal komen. Daarna is het klaar en afgelopen met de naieviteit, en Merkel zal de schuld krijgen.
Gisteren nog totaalpaniek op een kerstmarkt toen een gasflesje ontplofte (lichtgewonde); markt ontruimt door politie en gecancelled. Je merkt het overal aan de reacties van mensen, maar niemand durft er over te praten want bang om voor nazi uitgemaakt te worden.
Als konijnen die in de autolichten staren.

--sql error-- | 14-12-15 | 10:31

De Duitse export krijgt op korte termijn behoorlijk te lijden onder de vraag-uitval in China. de gunstige euro koers ten opzichte van de dollar ten spijt kan dit de lagere Chinese vraag niet compenseren. Ook Duitsland gaat na een periode van euro gestookte hoogconjunctuur nu een mindere periode in. Oplopende tekorten, meer werkloosheid, het recept voor fors wat onrust bij onze oosterburen. De heilige Angela is aan het wankelen en zal ook omvallen, simpel omdat haar emoties de overhand hebben gekregen over haar verstand.

Glasgow Argus | 14-12-15 | 10:30

-weggejorist-

Cato carthago | 14-12-15 | 10:29

Ons is altijd geleerd dat in een democratische rechtstaat de mening en belangen van minderheden ook gerespecteerd dienen te worden. Binnen de wet. Nu 1/3 van de Fransen zich keihard tegen de immigratie en islamisering heeft laten horen wordt dit binnen de EU weer gewoon weggewoven. Krank.

Piet Karbiet | 14-12-15 | 10:27

De EU is een mislukt experiment. Idioten als Merkel hebben het in de praktijk voor het zeggen. De rest mag z'n bek houden en meebetalen aan de gevolgen van de rampen die ze veroorzaken. Ben er al lang klaar mee. Begin maar eens met het indienen van een miljardenschadeclaim bij Merkel. Zij is er de oorzaak van dat we miljarden extra kwijt zijn aan al die asielzoekers en hun gevolg, en dat we op termijn een islamitische staat worden.

Fijnstoffer | 14-12-15 | 10:27

@Stocktrader | 14-12-15 | 09:53
Twee wereldoorlogen wel te verstaan.

Rest In Privacy | 14-12-15 | 10:26

Er zijn ruim 500.000.000 Europeanen die niet op Frau Merkel hebben gestemd, maar die wel onder haar bewind staan. Als de EU zou staan voor Democratie, Vrede en Welvaart, dan is er behoorlijk gefaald.

Zeddegeizot | 14-12-15 | 10:26

Angela Ferkel heeft geblunderd, en daar houden Duitsers doorgaans niet van....

J.Spermaban | 14-12-15 | 10:23

@Slinksmensch | 14-12-15 | 10:16
Oooh, u doet meteen een Godwin.
Het teken dat de echte argumenten op zijn.
U bent af.

Piet Karbiet | 14-12-15 | 10:22

Voor de derde keer in oorlog met een dubieuze rol voor de Duitsers. Iets was je 20 jaar geleden gewoon niet meer kon voorstellen.
.
De EU is niks anders meer dan een Poolse Landdag: er zijn teveel deelnemers, teveel meningen en niemand die het probleem goed kan of wíl duiden. Gevolg: iedereen kijkt naar elkaar en er gebeurt niks. Op wat dwaze uitspraken na. En natuurlijk de zieligheidsindustrie die haar bestaansrecht voor de komende 10 jaar zekerstelt.

de Voorzittert | 14-12-15 | 10:21

Ik geef volgende week een feest bij mij thuis.
Heb het hele dorp uitgenodigd en ook de omliggende 12 dorpen.
En als ze er bij mij thuis niet inpassen, dan gaan ze maar gewoon naar mijn buren en de rest van de straat, ik vind het niet meer dan logisch dat zij ook wat mensen binnenlaten en chips, bier en bitterballen geven.
Oh, en die meneer van een straat verder, die op de hoek woont, die betaal ik anders wel wat om een paar mensen tegen te houden, ik moet wel, hij kent mij van vroeger en heeft gedreigd wat door te vertellen.
Dus buren, allemaal de schouders eronder, dan kunnen wij het maken.
Nou en of.

Cuyahoga | 14-12-15 | 10:18

@50K vluchtelingen op 17M inwoners is 0.3%. Een schijntje toch? 1% is nog niks.
Slinksmensch | 14-12-15 | 10:05

50K...?! hoe komt u aan die cijfers? er zijn er inmiddels 1,5 miljoen...., bijna 10% dus....!!!
En dat is dan zonder die miljoenen die reeds aanwezig zijn...

die_kale | 14-12-15 | 10:17

Dat Frankrijk én Italie Euro's illegaal aan het bijdrukken zijn zónder toestemming van de ECB lijkt me nóg veel erger, maar daar hoor ik niemand meer over..

BoerinFrance | 14-12-15 | 10:17

@Slinksmensch | 14-12-15 | 10:05
Toegegeven als percentage valt het nog best mee maar wat betreft opvangplekken en opvang-bereidheid zitten we zo langzamerhand wel aan de limiet.

Berbaar | 14-12-15 | 10:17

Nein Mutti Merkel, de oplossing ligt in het sluiten van de grenzen, het van de kaart vegen van IS en het bieden van hulp in de regio. Zonder beroeps chanteur Erdogan natuurlijk. De EU gaat u niet helpen. Europa is nog nooit zo verdeeld geweest. De Oostblokkers haben Scheiss an sie.

doskabouter | 14-12-15 | 10:17

Ik krijg een beetje een heken aan Duitsland. Mag dat?

Driewerf Hoezee | 14-12-15 | 10:16

Duitsland is zijn gezag kwijt, oost-eeuropa heeft openlijk schijt

Bokito ergo sum | 14-12-15 | 10:16

-weggejorist en opgerot-

Slinksmensch | 14-12-15 | 10:16

@Slinksmensch | 14-12-15 | 10:05
1 moslimterrorist in een zaal met 100 mensen is ook 1%.
Dus waar zeuren we over?

wakkere_nederlander | 14-12-15 | 10:12

Samenwerking met Turkije? Dat is samenwerken met IS.
.
Gisteren nog maar eens bevestigd in Brandpunt Reporter: De Turkse inlichtingendienst werkt nauw samen met IS, de Turkse luchtmacht beschiet stellingen van de Koerden die tegen IS strijden.
.
En dan moeten wij samenwerken met de Turken? Turkije is deel van het problem, niet van de oplossing.

DutchMountain | 14-12-15 | 10:12

@Slinksmensch | 14-12-15 | 10:05
Waarom geef jij mij niet al je geld.
Is een schijntje op gehele BNP.

Kaas de Vies | 14-12-15 | 10:12

We begonnen met 60 duizend gastarbeiders (1973), we zitten inmiddels met 1,6 moslims. Just saying.

bijna_raak | 14-12-15 | 10:11

Never waste a good crisis. De angst voor terreuraanslagen en het uitblijven van een goed antwoord op ongebreidelde gelukszoekers-import zijn katalysators voor het nog verder uithollen van nationale souvereiniteit.

Dus we krijgen straks een Europese taskforce voor aanpak asielinstroom, incl. grenswacht met vergaande militaire bevoegdheden. En dat is een opstap naar een Europees federaal leger, onder controle van een ondemocratisch en ontransparant bestuursorgaan. Doodeng. Hopelijk krijgen nationalistische gevoelens in de grote landen de overhand, en niet megalomane & gluiperige dictator-wannabees als Verhofstadt.

raskol | 14-12-15 | 10:10

De geschiedenis herhaalt zich.
De rest van Europa, de kiezer voorop, maakt weer dezelfde fouten.
Mijn overgrootvader heeft zijn leven gegeven om van de Duitsers af te komen (in een tijd dat verzet nog net zo "not done" was als nu de PVV).
No way dat ik in zijn voetsporen ga treden.
U verdient het simpelweg niet.

jemagookniksmeer | 14-12-15 | 10:09

Europese samenwerking, na het unilateraal de grenzen opzetten, het is wel van een ongekende brutaliteit tegen andere landen te vertellen jullie moeten de vluchtelingen opnemen die ik in mijn eentje zo vriendelijk heb uitgenodigd. O ja, ik ben een goed mens en jullie zijn xenofoben racisten. Met de eurocrises zijn ook de duitse en franse banken gered ten koste van alles en iedereen, dat is blijkbaar EU samenwerking, wat een zege voor ons, het plebs wat de rekening mag voldoen.

bijna_raak | 14-12-15 | 10:09

-weggejorist-

Slinksmensch | 14-12-15 | 10:05

Waarom zijn er geen EU regeringsleiders die protesteren bij Merkel? Alle Europese landen worden meegezogen in de ellende die zij veroorzaakt. Je zou bijna kwade opzet vermoeden.
Een tijdje geleden ging er een theorie rond in deze panelen dat de Turken Merkel bij de ballen hebben. De Turkse geheime dienst met haar lange arm zou zo maar het Stasi-dossier van Merkel in bezit kunnen hebben waar belastend materiaal in staat.

Dhr. de Wit | 14-12-15 | 10:04

Grenzen dicht? Geniale oplossing nietwaar? Ik ben de eerste die dit zegt, maak mij keizer van Groot Nederland!

Kaas de Vies | 14-12-15 | 10:03

En van Leeuwen pleitte nog in zijn roadtrip ervoor dat Nederland bij Duitsland zou worden gevoegd?? Zouden we dat niet anders eens andersom kunnen doen? Ik heb zo het gevoel dat Duitsland periodiek door een andere macht geleid moet worden, zodat er even een interne politieke schoonmaak gedaan kan worden. Het heeft de vorige keer tot het sterke en mooie BRD geleid.

rtxpow | 14-12-15 | 10:03

En nu jankt Merkel dat de rest van Europa maar asieleisers van haar moeten overnemen.
Nou nee dus, zij heeft ze uitgenodigd dus dan lost ze het zelf in haar eigen land maar op ook.

sinar2 | 14-12-15 | 10:03

"Volgens Merkel ligt de oplossing nog altijd in betere Europese samenwerking, verdeling van het aantal vluchtelingen over lidstaten en samenwerking met Turkije (right), en ze wil nog altijd geen bovengrens noemen want principes enzo."

Nee, sorry van Leeuwen, het echte doel is een Europese 'grenswacht,' een soort van Berlijnse Muur/IJzeren Gordijn rondom de EUSSR en de totale opheffing van soevereine staten: www.ft.com/intl/cms/s/0/463ca298-9f5c-...

Xirdalan | 14-12-15 | 10:02

Principes en beleid zijn helemaal geen maand houdbaar. Hooguit 2 seconden.

Woef! | 14-12-15 | 10:02

Maar er is geen greintje bewijs dat bij die miljoen van Duitsland een (potentiële) terrorist zit.

daytripper | 14-12-15 | 10:02

Vanuit rationeel oogpunt is het niet verstandig om vrouwen die in de overgang zijn geweest en geen kinderen hebben, belangrijke beslissingen te laten nemen.
Ik zou daar een heel epistel over kunnen schrijven, maar dat doe ik niet, slimme mensen snappen wel wat ik bedoel.

Cuyahoga | 14-12-15 | 10:01

@ wakkere nederlander
.
Yep. Na of tijdens WO3 zal Mutti Merkel het flink voor de kiezen krijgen.

Madame Poitiers | 14-12-15 | 10:01

Ziek als je er aan denkt. In de EU zouden de grote oorlogstichters Frankrijk en Duitsland een toontje lager moeten gaan zingen maar met de huidige 27 landen is er 1 gestoorde dame die volstrekt ondemocratisch wel even over de toekomst van de inwoners van de andere landen beslist. Onaanvaardbaar. Fuck Turkije.

Piet Karbiet | 14-12-15 | 10:01

@marielle | 14-12-15 | 09:59
haha waar vrouwen zich druk over maken!

wakkere_nederlander | 14-12-15 | 10:01

Ze weet het dus niet. Ich habe keine Ahnung.

roze_bril | 14-12-15 | 10:01

Merkel heeft dringend kledingadvies nodig. Dat er rommel uit haar mond komt hoeft niet te betekenen dat ze er bijloopt als een vale kantoorklerk.

marielle | 14-12-15 | 09:59

Wat Angela Merkel Duitsland en ons aan doet zal de geschiedenis in gaan als 1 van de zwartste bladzijdes van Europa.
Krankzinnig om maar eens een germanisme te gebruiken.

wakkere_nederlander | 14-12-15 | 09:56

Twee oorlogen verliezen en toch de baas in Europa.

Rest In Privacy | 14-12-15 | 09:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl