Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - GASTVRIJHEID HEEFT Z'N GRENZEN

ebrupica100pix11.jpegDe Koerd, gepromoveerd tot bouwopzichter en hoofdaannemer, keek me onthutst aan: "maar dit kán niet!" Een intrigerende opmerking. Hoezo kan dit niet?! “Deze badkamer is veel te klein. Dat hoort niet!”. Turken, maar Koerden ook, hebben een compleet ander referentiekader dan een Nederlander die in Amsterdam woont. Was eerst de wc al te klein bevonden – een balzaal vergeleken bij 90% van de Amsterdamse wc’s – nu was het mikpunt van 'kan niet!' de badkamer. De gastenbadkamer. Een perfecte, wat zal het zijn, 3m2 maximaal met in de doucheruimte een wastafel weggewerkt in een nis. Hoezo kan niet? Volksstammen in Amsterdam zouden willen dat ze zo’n badkamer hadden. Kan prachtig! Er is maar één ding wat Koerden en Turken ook begrijpen: autoriteit. Liefst van een man, maar als er geen man is, dan van de persoon met de cold hard cash. “Er zijn een kwart miljoen hotelkamers in Kusadasi. Als deze badkamer mijn gasten te min is, checken ze maar elders in.” Einde discussie, maar grote ogen over de ongastvrije houding van mevrouw Ebru. Een Nederlander zou zeggen dat je het je gasten ook niet té comfortabel moet maken. Voor je het weet willen ze niet meer weg. Waar Angela Merkel, en met haar andere politici, belast met de stroom van asielzoekers – de grootschalige variant van gasten - menen dat er geen grens is aan onze gastvrijheid, en al helemaal niet als het om het aantal gasten gaat, weet iedereen die wel eens logés over de vloer heeft gehad, dat die grenzen er wel degelijk zijn. Niet voor niets zegt het spreekwoord dat gasten en vis drie dagen fris blijven. En dat zegt nog niets over het aantal gasten. De vergelijking met gasten en asielzoekers is nog het makkelijkst te maken met iedereen die een huis in den vreemde heeft. Of wel eens te gast is geweest bij iemand in den vreemde. De huizeneigenaar doet er goed aan om een gastenunit te installeren in zijn casa, de zoete inval is groots, zeker als je in een zonnig land woont. Bovendien moet het leuk blijven – voor beide partijen. De gastenunit definieert ook het exacte aantal gasten die welkom geheten kunnen worden: 1 slaapkamer met tweepersoonsbed en 1 – kleine – badkamer betekent dat er precies twee mensen kunnen verblijven. Maar liever eigenlijk maar één. Als dit op huishoudelijk niveau zó simpel is dat zelfs een tokkie het nog begrijpt, hoe kan het dan dat Angela Merkel en co zich niet kunnen uitspreken over aantallen gasten en hun verblijfsduur? Sterker nog, hoe kan het dan dat Klaas Dijkhoff weigert de grenzen te sluiten omdat hij weigert hetzelfde te doen als islamitische golfstaten. Want gênant? Tja. Terwijl toch datgene wat pas écht gênant is, denken dat opvang in de regio – lees Turkije – dé oplossing is voor het vluchtelingenprobleem. Drie miljard over de schutting gooien zal er niet toe leiden dat de Turken et al. die bootjes met een lading twv 40.000 euro aan smokkelgeld niet meer wegduwen richting Kost. Wat echt gênant is, is denken dat Turken anders dan Nederlanders wél zitten te wachten op al die kaakchirurgen, ingenieurs, advocaten en universitair docenten. De enige buitenlanders waar die Turken op zitten te wachten, zijn (varianten op) mijn gasten. En vooral hun euro’s. Maar als gastvrouw heb ik mijn grenzen: één tegelijkertijd.

Reaguursels

Inloggen

Im Lager Europa war ich zwar, Holladri, Holladro, so manchen Monat, Tag und Jahr.

Die Untermensch | 14-12-15 | 22:52

Wat een oen die Rutte. Snapt nog niet wat Nederland wil. Man stap toch op en neem dat manneke van de PvdA ook mee.jullie geven ons belasting geld maar uit aan moslims die wel even zullen vertellen wat wel en niet mag in Nederland enz. Wie denk je wel die je bent Sinterklaas.

Chrisde | 14-12-15 | 21:17

Wat een oen die Rutte. Snapt nog niet wat Nederland wil. Man stap toch op en neem dat manneke van de PvdA ook mee.jullie geven ons belasting geld maar uit aan moslims die wel even zullen vertellen wat wel en niet mag in Nederland enz. Wie denk je wel die je bent Sinterklaas.

Chrisde | 14-12-15 | 21:17

We maken er zelf een eind aan de twijfels: Introductieavond in AZC's: Één uur lang optreden van Geer&Goor en Roy Donders gepresenteerd door Albert Verlinde en toespraken van Henk Krol, Boris van der Ham en Jamai. Wedden dat ze de eerste bootjes terug nemen naar.... Maar ik begrijp het niet: binnen de Islam is homofilie toegestaan mits je neemt en niet genomen wordt (gehoord van een Egyptische vriend). Raar toch, want in de Islamitische landen en moslim koffiehuizen in Europa zie je alleen maar mannen met en onder elkaar (vrouwen zijn alleen maar voor het nageslacht en mannen onder elkaar voor de pret): wat zouden die met elkaar uitspoken.
Gastvrijheid door middel van confrontatie van onze normen en waarden die zíj verwerpen is de beste test/toets. Pas dán ontstaat bij ons het begin van gevoel vertrouwen.

robstijlloos | 14-12-15 | 19:33

""Gastvrijheid heeft zijn grenzen""
@ Ebru Umar | 13-12-15 | 20:59
jamaar... jamaar... beste Ebru, grenzen mogen immers niet van onze meesters het EU Politburo van de Brusselse bezettingsmacht..!

telelezer | 14-12-15 | 14:32

@Janus Klabanus

Geen idee,visioenen zijn niets anders dan hersenspinsels!!

Pieter H | 14-12-15 | 13:05

@Pieter H

Das toevallig. Weet je wie ook visioenen had...?

Janus Klabanus | 14-12-15 | 12:58

2016 word een rampjaar, denk daar maar over na wanneer u over een paar weken weer (haast sadistisch) een toost uitbrengt op (weer niet) een 'gelukkig nieuwjaar'.

Janus Klabanus | 14-12-15 | 12:57

Dit alles hebben we te danken aan mensen met VISIOENEN,die visioenen groeiden en groeien uit tot godsdiensten.
Mensen met visioenen moeten naar een psychiater en naar een gesticht,voordat ze een aantal idioten achter zich aankrijgen die het eens zijn met het "goddelijk" visioen.
Mensen die achter visioenen aanlopen leven nog 6000 jaar terug,wat een geestelijke armoede !!

Pieter H | 14-12-15 | 12:38

Die noord-Afrikaanse gasten stinken al naar vis eer dat ze geland zijn aan de kust.
Over gasten en vis bestaat een heus gezegde.

Rest In Privacy | 14-12-15 | 10:46

Visite en vis blijven niet langer dan 3 dagen fris, zei mijn moeder altijd al...

BoerinFrance | 14-12-15 | 10:29

Heel veel vluchtelingen zijn "gevlucht " omdat ze geen werk hadden en dus geen inkomen. Wel begrijpelijk dat ze naar Europa willen: Gratis huis, inkomen (bijstand), scholing kinderbijslag etc. Europa heeft daar totaal geen behoefte aan, er zijn miljoenen werkelozen in Europa. Het probleem zal in de nabije toekomst alleen nog maar groter worden door de bevolkingsgroei, oorlogen en klimaatverandering. Grenzen moeten dus potdicht voor economische vluchtelingen en vooral : Zet de vluchtelingen uit die geen asiel krijgen !

Zojuist in het nieuws : IS aanhanger steekt leraar neer in Frankrijk . Het houdt niet op, niet vanzelf...... Tijd van praten is voorbij : actie is nodig !

FrankOngerust | 14-12-15 | 10:25

Vraag me af hoeveel de regeringsleiders hier aan mee betalen? Hoe diep gaan zij financieel door het stof? Met hoeveel migranten worden hun dorpen en wijken overspoelt? Hoeveel moskeeën migrantenwinkels vinden we in jullie straat? Hoe groot is hun azc om de hoek? Hoe groot is het containerpark in jullie straat waar deze atoomgeleerden in gaan wonen voor hun gezinshereniging.
Hoe groot is de kans dat mijn kleinkinderen worden gediscrimineerd op de multicultischool. Hoe zal ik het vinden als mijn kleindochter dagelijks voor hoer word uitgemaakt? Hoe groot is de kans dat mijn klein dochter word gedwongen en opgedrongen een dresscode en gedragscode te volgen die onnederlands is en niets meer met onze cultuur en waarde te maken heeft? Hoe lang duurt het voor de vrouw dat ze een geen enkel recht heeft een voetveeg is en een vierde rangs mens is? Kunnen onze blanke klein kinderen nog veilig over straat. Hoe lang duurt het nog voor onze klein kinderen dat zij in een moskee te vinden zijn uit angst omdat ze anders gestenigd worden? Hoe lang duurt het nog voor wij in een nog ranziger wetteloze angstcultuur maatschappij leven. Wanneer gaat de politiek inzien dat er de laatste 30 jaar een omgedraaide discriminatie is. Wel een scheiding tussen kerk en staat is maar niet tussen moskee en staat. Hoe lang duurt het nog voor nederland een islamitische staat is? morgen? volgende maand? over een jaar?

jitro | 14-12-15 | 10:00

maar wel binnen de kaders van genot, speciaal het ongenot
van een ander dat je niet veroorzaken mag behalve als je aantoont dat een ander zijn misére persé een erg grote groep helpt te verlichten. Ik klink nu bijna als een christen, ware het niet dat die vieze kerk de juiste omgangscodes gekidnapt heeft. OMG wat zou de wereld er beter uitzien als religies weg waren. Ik leef maar 90 jaar misschien , maar ik zal vanaf nu elk jaar, elke dag, elk uur er in steken religies kapotstuk te verbouwereren, en nee, kaballa is geen religie. Het is een manier om na te denken, meer niet. Ik geniet de vrijheid om alle oude wijsheden tegen het nieuwe licht te houden en dat za lik doen ook! Ongeacht de weerstand.

tattooboer | 13-12-15 | 23:36

Dus zonder religie heeft iedereen opeens dezelfde meningen en wil niemand meer macht? Dat zoveel mensen denken dat 'geen religie' alle problemen oplost is ontzettend naïef. Leuke illustratie hier van: Go God Go (episode south park). En als je denkt dat wetenschap alle problemen op lost, stel ik voor meer te leren over echte wetenschap, waar men het ook niet met elkaar eens kan worden o.a. door verschillende paradigma's, te vergelijken met hoe een 'linksmens' zich moeilijk kan inleven in een 'rechtsmens' en visa versa.
.
Als christen en wetenschapper word ik er moe van hoe de gemiddelde mens zowel religie als wetenschap verkracht om hun eigen ģelijk te halen. Meer wetenschap en religie achter de voordeur? Wat mij betreft een mooi begin. (Een van) beide volledig afschaffen? Dat lost niks op en creëert mogelijk alleen nog maar meer problemen.

Halveneger | 14-12-15 | 08:46

Gasten horen zich netjes te gedragen, anders trap ik ze mijn huis uit! Zou de regering ook eens moeten doen.

Flutverkoper | 14-12-15 | 07:58

Je eigen naam met hoofdletters in de titel van een artikel vind ik ook over een grens gaan.

* | 14-12-15 | 07:53

Inderdaad, gasten zijn beperkt houdbaar. Woonde net in het zojuist aangeschafte koophuis of er kwamen 3 ipv 1 gasten (vrienden). Ook geen probleem, maar na een dagje is het fijn dat de gasten weer verder getrokken zijn en wij (mevrouw bromsnor en ik) het rijk weer alleen hadden. Wat op micro niveau geldt....

kolonel bromsnor | 14-12-15 | 07:49

-weggejorist-

Meelworm | 14-12-15 | 07:28

Mijn gasten zijn tot nu toe allemaal na een week of zo weer weggegaan. In Europa zijn ze na drie generaties nog niet weg.

bergsbeklimmer | 14-12-15 | 05:57

Ommezwaai | 13-12-15 | 22:40
Ze snappen het zelf ook...
www.youtube.com...
.
Overigens hier een zeer interessant debat tussen Zweden en Denemarken. Met Engelse subtitles. Zeer de moeite waard om dit eens te volgen.
www.youtube.com...

Thx, Zweden-Denemarken zeker zeer de moeite waard.

Deze Duitse oma weet ook wel hoe het zit!

www.youtube.com/watch?v=qDlwi0Bxjhs

BudWijzer | 14-12-15 | 05:36

Je analyse is wel juist, maar strategisch op links stemmen bij de eerste ronde is een slecht plan. Voor je het weet haalt de SP bij de eerste ronde 51% en is er geen tweede ronde meer nodig.
Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 02:05

Risicovol ja, FN stemmers blijken standvastig en beter als ze dat blijven doen dan. Het kan wel een zinvol stem advies zijn voor Sarkozy stemmers die in ieder geval niet een socialistische overwinning willen.

mysteryposter | 14-12-15 | 02:48

@prutserstentop | 14-12-15 | 02:32
Je kunt dat geld beter aan de Hongaarse hekkenbouwers geven om een hek om de zee van Griekenland te bouwen.
Probleem opgelost.

necrosis | 14-12-15 | 02:42

Ze kunnen die 3 miljard voor Turkije beter aan die mensensmokkelaars geven en ze de opdracht geven de andere kant op te varen. Werkt veel beter.

prutserstentop | 14-12-15 | 02:32

@Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 02:18
ja, trusten:)
En zij hebben hier die kans, zonder te sterven, het bizarre is dat het verachtelijke westen de Verlichting van hen moet inleiden, ze kunnen niets zelf in die landen, want dan ben je bij voorbaat dood.

Tyromancer | 14-12-15 | 02:20

@Tyromancer | 14-12-15 | 02:10
Die westerse moslims moeten eruit stappen. Uit de islam. Ze hebben nu de kans. Een kans die hun voorouders nooit gehad hebben.
- out -

Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 02:18

Is het niet veel prettiger de andere zijde op Mekka te richten?

Henri Carton B. | 14-12-15 | 02:14

@Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 02:06
bizar als het is, die aanslagen in het westen zijn , denk ik, de enige aanslagen, die de moslims (in het westen) tot denken aan zullen zetten.
En díe 'westerse moslims', zullen de strijd met alle idioterie in hun geloof moeten aangaan, willen ze hier lekker en onbevangen kunnen blijven leven.

Tyromancer | 14-12-15 | 02:10

@Tyromancer | 14-12-15 | 02:03
Ja. * huivert *

Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 02:06

Ik vrees echt dat vooral Parijs (en Berlijn en London) de radicale islam nog wel zullen leren kennen, en hoe meer ze leren. hoe groter de afkeer, zo gaat het altijd, 'mooie woorden' hebben nog nooit de realiteit voorkomen.

Tyromancer | 14-12-15 | 02:05

@mysteryposter | 14-12-15 | 01:57
Je analyse is wel juist, maar strategisch op links stemmen bij de eerste ronde is een slecht plan. Voor je het weet haalt de SP bij de eerste ronde 51% en is er geen tweede ronde meer nodig.

Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 02:05

@Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 02:02
Ja, dan komen ze achter het resultaat van hun 'strategisch stemgedrag', ze graven hun graf, zelf, letterlijk.

Tyromancer | 14-12-15 | 02:03

@Tyromancer | 14-12-15 | 01:57
Jawel. Maar van 30% nu naar 51% over ruim een jaar is nog een hele weg te gaan. En zonder Le Pen aan het roer wordt Frankrijk zeker een tweede Libanon.

Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 02:02

@mysteryposter | 14-12-15 | 01:57
Hoe dan ook verliest links, dat is wel een prettig idee.

Tyromancer | 14-12-15 | 02:00

@ Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 01:47

Verwacht met de landelijke verkiezingen dezelfde links/midden strategie. Daar zijn ook 2 rondes, waar slechts 2 partijen overblijven voor de 2e ronde. FN is volgens de peilingen 1 van die 2 partijen.

Dus als sarkozy de 2 partij wordt stemmen de socialisten in de 2e ronde op sarkozy en verliest FN.

Beste voor FN is als ze tegenover de socialisten komen. Dan moet de midden rechtse sarkozy partij kiezen en dan kan het kwartje zomaar de andere kant op vallen.

Strategisch op links stemmen, in hoeverre dat toelaat om alsnog de 2e ronde te halen kan een beslissing makende counter strategie zijn.

mysteryposter | 14-12-15 | 01:57

@Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 01:49
ik vermoed dat die tegenwerking ophoudt als er meer slachtoffers vallen, want wat gebeurd is, of zal gebeuren, de EU is een soort Libanon II aan het worden, maar hier zitten we toch echt niet te wachten op aanslagen op markten en festivals.
Ook niet onder het mom 'Islam is vrede' of 'liefde' of wat voor gelul.
We zijn te atheïstisch in de EU en dat zal uiteindelijk de partijen als die van le Pen enorm doen groeien, omdat, wegens onduidelijk redenen, de socialisten de islamitische religie bij uitzondering, warm welkom heten en omarmen.
Doch we kunnen niet terug in de tijd , ook niet een beetje.

Tyromancer | 14-12-15 | 01:57

@Tyromancer | 14-12-15 | 01:40
Ik hoop dat Marine présidente wordt in 2017. Maar vanzelf zal dat niet gaan. De tegenwerking is enorm.

Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 01:49

.. op deze manier is het beter dat we allemaal zelf euthanaseren,dan op bommen, gifgassen, poederbrieven, kop afhakken en weet ik veel allemaal met je kinderen te wachten. Onze hoge heren laten daarop zelf te wachten...

SmUk | 14-12-15 | 01:48

In drie regio's had FN bijna 50%. In een vierde regio had FN meer dan 50%, maar die deed niet meer mee. De departementen waren daar anders samengevoegd tot regio's.

Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 01:47

necrosis | 14-12-15 | 01:31
In de woestijn hebben ze, de arabieren, slaven om hun rotzooi op te ruimen.
Die worden, straks ook nog ge-importeerd in het kader van gezinshereniging.

Jan Dribbel | 14-12-15 | 01:44

@Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 01:38
En dat wordt vanzelf nog meer, lijkt me, de komende jaren.

Tyromancer | 14-12-15 | 01:40

FN behaalde vandaag 30% van de stemmen.

Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 01:38

@necrosis | 14-12-15 | 01:31
ik vind een hevige regenbui op t AZC terrein wel voldoende, voor je t weet liggen ze in een van mijn sloten, met hun shampoo. En dan moet ik ze er zeker uithalen, afdrogen en in de stal laten wonen?

Tyromancer | 14-12-15 | 01:37

Grote overwinning voor Front National in Frankrijk. Pakt 21% van de zetels in de regionale parlementen.

Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 01:36

@tattooboer | 14-12-15 | 01:26
Wat heeft dat met gastvrijheid, een douche of Ebru te maken?

necrosis | 14-12-15 | 01:32

@Tyromancer | 14-12-15 | 01:24
Als de mensen in het AZC klachten hebben over de douches, springen ze maar met hun fles shampoo in de dichtstbijzijnde sloot.

necrosis | 14-12-15 | 01:31

Douchen is één, maar de douche ook schoonhouden (in t AZC) is twee, dat schijnt de gasten niet te lukken.
Te klein om schoon te houden?
Vreemd hoor.

Tyromancer | 14-12-15 | 01:24

@tattooboer | 14-12-15 | 00:51
Wat allemaal niet mag, staat helemaal onderaan deze pagina, onder de noemer 'huisregels'.
Iets waar ik ondertussen een academische titel in heb gehaald.
*gnehehe*

necrosis | 14-12-15 | 01:23

@Graaf van Egmont | 14-12-15 | 01:12
Mocht jij vandaag stemmen in Frankrijk?

Lewis Lewinsky | 14-12-15 | 01:20

@Graaf van Egmont | 14-12-15 | 01:12
Zeepjes rapen kan de Gravin toch ook?
Overigens heb ik een ligbad....

necrosis | 14-12-15 | 01:19

necrosis | 14-12-15 | 00:59
Ze mag ook bij mij logeren. Heb een douche cel van 1x1.20. Kan ze meteen het zeep oprapen...

Graaf van Egmont | 14-12-15 | 01:12

tattooboer | 14-12-15 | 00:51
En dat under en topic van Ebru(sorry voor mijn vele Offt conments). Een stroming tattooboer? Zit u in het Amstelveen sinai onder half open regime met indiening van kabbalah als medicatie?

Dr. Frambozenjam | 14-12-15 | 01:12

ahh. de mannen zijn gearriveerd.

tattooboer | 14-12-15 | 01:06

Als ik bij Ebru zou logeren, hoef ik helemaal geen 'gastenbadkamer'.
Ik ga liever samen met Ebru onder de douche in een knusse 1 bij 1 meter douchecabine.

necrosis | 14-12-15 | 00:59

Heeft Ebru al verkering?

Datkanjenietmenen | 14-12-15 | 00:56

@Dr. Frambozenjam | 14-12-15 | 00:43
Je correspondentie schemert een ander karakter dan je woorden binnen je uiting. Je zoekt een houvast, een stroming. Hier, op GS zijn dat er nogal wat. Ik zeg; niet doen! Oorspronkelijke waarden liggen niet hier. Binnen deze paar diagonale inches. Het is fijn elkaar hier te steunen, gelukkig hebben we dat. GS doet zijn best te groeperen maar ook weer niet. Is een ingewikkeld fenomeen en ik schat dat velen dat hier precies zo voelen en dat het op Bureau geenstijleritus niet anders zal zijn. Met invloed komt de noodzaak van kennis. Wat mag wel en wat niet.

tattooboer | 14-12-15 | 00:51

tattooboer | 14-12-15 | 00:32
Kortom gewoon op GS reaguren, is momenteel het grootste verzet. Mijn respect en vertrouwen gevende aan GS, daar GS ogen/visie ruim vooruitstrevende is, doen we het met: waarheid duurt het langst wapen. En daarmee versla je de vijanden die een motto hebben van: de leugen regeert!

Dr. Frambozenjam | 14-12-15 | 00:43

@Dr. Frambozenjam | 14-12-15 | 00:17
Wijsheid!
Gebruik het soldaat. Het is het enige wapen dat doordringt tot de bevelgevers.
Een kloothommel die een wapen kan schieten is stoer hoor. Maar een behapte spreker die overtuigend de zaak kan sluiten is een schat.
Ik beveel je je leven te voelen. Sluit je TV af, geloof niks meer en voel wat je voelen moet dat je een ander graag aan zou doen. Goed of slecht, maakt niks uit, je bent een menssoldaat. Als ik 30 syrische vrouwen zou knuffen en ze allemaal zich helemaal goed zouden voelen daarmee heb ik 120 syrische mannen kwaad gemaakt. Onze cultuur is niet de hunne maar jij bent de soldaat die vecht dat we varken op een spit mogen en complimenten mogen geven aan vrouwen zonder dat weer een kind in willen stoppen. Capishe? Rust!!

tattooboer | 14-12-15 | 00:32

Duidelijk stukje weer Ebru!

S. Bekkering9991 | 14-12-15 | 00:18

@blauwe zander | 14-12-15 | 00:04
Hoeft niet... net enige dat we moeten doen is serieus worden. Serieus over onze waarden, onze omgangsvormen en ons soort van respect dat we binnen onze maatschappij als erkenbaar delen. Een doctrine die 1400 jaar met 100% gas voluit gaat kan alleen worden getackled door onze bevochten zekerheid over ons leefsysteem. Begrijpen jullie dat niet?
Vecht voor onze manier of ga ten onder aan een woestijngeest. Kies nu! Denk maar niet dat U door uw verworven digitale genot gevrijwaard bent van bloedvergieten van de vijand. Owee als u dat gelooft! (nog steeds het gevoel dat niemand hier iets mee kan...)

tattooboer | 14-12-15 | 00:18

tattooboer | 14-12-15 | 00:11
Sta in het gareel! Wat beveelt mijnheer! Daartoe ga ik over! Wat is uw bevel! marcheerstand zwaait nu met hooivork, gooit in de lucht vangt deze op, slaat met onderkant op de grond. Wacht op bevel nu!!

Dr. Frambozenjam | 14-12-15 | 00:17

@Dr. Frambozenjam | 14-12-15 | 00:04
Vluchten van die pijnen is vluchten van vooruitgang mijn waarde. Een mens groeit alleen door het overstijgen van pijnlijke barriéres. Hmm??

tattooboer | 14-12-15 | 00:11

@Dr. Frambozenjam | 14-12-15 | 00:04
Stop met alles weg lachen ( er is nu even niks te lachen) en begin de wereld te bouwen nederlander! Uw vijand heeft en geeft macht want hij is serieuzer dan uw gelach. De vrouwtjes hier worden er hitsig van!!! Moet ik nog meer uitleggen of is dit te begrijpen?

tattooboer | 14-12-15 | 00:09

Op bezoek gaan bij zo'n zure muts met turks paspoort...
Yeah... right.... hahahaha

De gezellige Syrier | 14-12-15 | 00:07

Welkom welkom U kunt straks allemaal deelnemen aan de aankomende burgeroorlog .

blauwe zander | 14-12-15 | 00:04

tattooboer | 13-12-15 | 23:36
Mijn religie is zoveel mogelijk de humor van het leven te begrijpen? zo ervaar ik de minste pijnen. Thxs voor uw 'Re'. Citeer nu: logica brengt je van a naar b, maar de verbeelding brengt je overal..

Dr. Frambozenjam | 14-12-15 | 00:04

Mmm Gasten?
Het is feest als ze komen.
Het is feest als ze er zijn.
En het is feest als ze weer vertrekken!!!

Olieboer | 13-12-15 | 23:54

@ pluk-87 | 13-12-15 | 23:35

Ik weet niet in welke omgekeerde wereld jij leeft, parallellen met nazi ideologie passen beter bij de huidige Turkse regering, en in bredere zin de islam.

mysteryposter | 13-12-15 | 23:49

"hoe kan het dan dat Klaas Dijkhoff weigert de grenzen te sluiten"
Dijkhoff heeft gewoon geen idee, dus doet maar precies hetzelfde als Duitsland. Net als Duisenberg vroeger qua monetair beleid.

--sql error-- | 13-12-15 | 23:48

@Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 23:15
maar wel binnen de kaders van genot, speciaal het ongenot
van een ander dat je niet veroorzaken mag behalve als je aantoont dat een ander zijn misére persé een erg grote groep helpt te verlichten. Ik klink nu bijna als een christen, ware het niet dat die vieze kerk de juiste omgangscodes gekidnapt heeft. OMG wat zou de wereld er beter uitzien als religies weg waren. Ik leef maar 90 jaar misschien , maar ik zal vanaf nu elk jaar, elke dag, elk uur er in steken religies kapotstuk te verbouwereren, en nee, kaballa is geen religie. Het is een manier om na te denken, meer niet. Ik geniet de vrijheid om alle oude wijsheden tegen het nieuwe licht te houden en dat za lik doen ook! Ongeacht de weerstand.


tattooboer | 13-12-15 | 23:36

@Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 23:15
zelfkennis.M<et alle vieze en mooie kanten die dat opkan gaan, ongelimiteerd! (maar wel binnen de kaders van genot, speciaal het ongenot
van een ander dat je niet veroorzaken mag behalve als je aantoont dat een ander zijn misére persé een erg grote groep helpt te verlichten. Ik klink nu bijna als een christen, ware het niet dat die vieze kerk de juiste omgangscodes gekidnapt heeft. OMG wat zou de wereld er beter uitzien als religies weg waren. Ik leef maar 90 jaar misschien , maar ik zal vanaf nu elk jaar, elke dag, elk uur er in steken religies kapotstuk te verbouwereren, en nee, kaballa is geen religie. Het is een manier om na te denken, meer niet. Ik geniet de vrijheid om alle oude wijsheden tegen het nieuwe licht te houden en dat za lik doen ook! Ongeacht de weerstand. En nu hoop ik dat men hier iets met mijn plempselkan...

tattooboer | 13-12-15 | 23:33

Geen integratiebeleid meer, maar een strak assimilatiebeleid.

Desmoulins | 13-12-15 | 23:20

tattooboer | 13-12-15 | 23:06
Prachtig verwoord beste, een vrijere expressie ter bevordering van ???

Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 23:15

@funkyd | 13-12-15 | 22:57
Nope, het waren de grieken en ze hebben er voor gewaarschuwd dat als ze hun miljarden niet snel krijgen laten ze alle buitenlanders de grens over. Niet opgelet? www.telegraph.co.uk/news/worldnews/isl... Grieken hebben de EU bij de ballen, onderschat dat nooit!

tattooboer | 13-12-15 | 23:12

@Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 22:49
Prima. Ook de boedisten begrijpen de paden, ze noemen het chakraas en de kaballa noemt het de boom des levens. Maar voor diegenen die echt willen kijken worden de paden tussen eigenschappen ook duidelijk. De winkelende en poepende mens heeft nog veel te gaan om onze hele maatschappij een echt open maatschappij te noemen. De meesten weten nog niet eens waarom ze neuspulken of nagelbijten. Wegwerpvlees noem ik dat, en dat zijn de moslims ook, die leven geen leven maar een vervanging dus zijn ze als verloren ter boek te scriberen. ach gossie toch... hebben ze al die moeite 1500 jaar lang voor niks gedaan.

tattooboer | 13-12-15 | 23:06

-weggejorist-

libidoos | 13-12-15 | 23:01

Het gaat nooit ophouden. Kijk maar naar de Franse verkiezingen. Alle politieke partijen spannen samen om de massa-immigratie maar door te laten gaan. En ondertussen sterven ginds ver weg miljoenen mensen.

We moeten GINDS helpen. Niet hier.

Patatter | 13-12-15 | 22:59

Heeft nou helemaal niemand door dat Erdogan achter die stroom asielzoekers zit? Echt niet? Dat ook hij nooit verwacht had dat we hem ook nog eens een paar miljard geven terwijl hij HE-LE-MAAL NIKS gaat doen aan het verminderen van die stroom? Hoe naief kunnen we zijn mensen.

funkyd | 13-12-15 | 22:57

duitse herder | 13-12-15 | 22:35

Dom gelul. In September waren het er dik 3000, in Oktober zelfs een recordaantal van 3500. Alsof er een maand later opeens nog maar 6 zijn. www.thelocal.dk/20151104/denmark-had-r...

Borrelende Boris | 13-12-15 | 22:49

tattooboer | 13-12-15 | 22:46
U de kaballa, ik de Bodsativa of zoiets. :-)

Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 22:49

@tattooboer | 13-12-15 | 22:44
oeps sorry... mijn relaas is weer te hoog gegrepen voor Ebru, sorry, ik vergeet steeds waar ik ben.. stom van me ook dat ik kaballa heb gestudeerd...

tattooboer | 13-12-15 | 22:46

Ik begrijp niet helemaal waarom mevrouw umar het nodig vind om de man als koerd te omschrijven??? Als ik hetzelfde stukje zou schrijven en het woord koerd vervang door neger heb ik het gedaan
TDB | 13-12-15 | 22:02
Omdat de man een Koerd is, en daar zelf trots op is. Dat negers zich in Nederland voor hun huidskleur schamen is weer iets anders.

Synecdoche | 13-12-15 | 22:44

Ebru... er is maar 1 woord, uiting, een machtiging die steek houd bij jou relaas over de westerse maatschappij. Geld. Als het iets oplevert doen we het en anders niet. Ik ben ook anders gewend maar zal de kleine hersens hier niet storen met mijn ideaal over delen en "zijn". De blanken zijn er toch nog niet aan toe ( en ja, ik ben blank maar mijn ogen zijn open).. Maar de arabs ook zeker nog niet!

tattooboer | 13-12-15 | 22:44

verbanden | 13-12-15 | 22:22
Ik lust ook nog een kopje thee. Onderwijl bedenk ik hoe ik de migranten stroom kan herdefiniëren om de kosten op de Nederlanders te verhalen. Eerst bedacht ik mij de eigen zorgbijdrage te verhogen, waarna eerst het goedkoopste medicijn voor te schrijven. De basiszorgverzekering uit te kleden.neem eerst nog effe een koekje erbij. Nu bedenk ik mij dat opgebouwd pensioen, sociale premies en volksverzekeringen ook wat mee te kunnen. Dus verders de ozb verhogen en looneisen op nul. Verders het zoet na het zuur? Etc.
Kortom nivelleren is een feest!

Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 22:41

@ duitse herder | 13-12-15 | 22:35

Asielzoekers houden niet van duitse herders.

Zoloft | 13-12-15 | 22:40

duitse herder | 13-12-15 | 22:35
De Denen hebben inmiddels begrepen waar de schoen wringt.
Het gaat de meeste vluchtelingen gewoon om een goede financiële toekomst. Gratis geld en alles erop en eraan.
Neem je deze perverse prikkel volledig weg, mijden ze je als de pest.
.
Alleen de gemiddelde (Nederlandse) burger begrijpt dit, in tegenstelling tot een fors aantal randdebielen wat zich politicus durft te noemen.

Ommezwaai | 13-12-15 | 22:40

@verbanden | 13-12-15 | 22:22
Zand blijft niet lang onbegroeid in ons regenachtig klimaat.
Dat de primitieven maar weg mogen spoelen.

Sunwukong | 13-12-15 | 22:39

Denemarken... aantal zich meldende asielzoekers in de maand November: 6

duitse herder | 13-12-15 | 22:35

Aha, de Franzosen hebben weer massaal weggekeken en gekozen voor een samenwerkende Sarkozy/Hollande. Vorige week won Front Nationale nog flink.
.
En straks weer geschokt een boeketje bloemen (kaartje met tekst "Islam = vrede") leggen bij de uitgang van het metrostation om de hoek waar 168 man opgeblazen werden door verdwaasde booslims.
s.ad.nl/4207132

de Voorzittert | 13-12-15 | 22:34

Het gat tussen gutmensch en realist is nog nooit zo groot geweest als nu. Generaties na ons zullen zich verbouwereerd afvragen hoe die mosliminvasie toch zo snel, zo goed gefaciliteerd en zonder enig echte tegenaanval heeft kunnen plaatsvinden. Hoe het volk - murw geslagen door EU, decennialange overheidspropaganda, wegkijkmedia en policore medemens (de collega's staan er morgen weer hoor, bij het koffieapparaat!) geen enkele vuist heeft gemaakt.
.
Het dedain waarmee 703 Parlementsleden neerkijken op de volstrekt logische en pragmatische denkwijze van Farage namens de overige 48 is notoir volksverraad, wat in geen enkele verhouding staat tot de ware wil van een groot deel van het volk.
.
De geschiedenis leert ons dat dit niet tot Sint Juttemis zal voortduren. Europa implodeert vroeg of laat en dan wil ik de politici van de afgelopen 20 jaar één voor één voor het schavot zien.

de Voorzittert | 13-12-15 | 22:24

Multiculturalisme leidt tot oorlog. Altijd en overal. Blijkbaar is burgeroorlog en culturele ethnocide hetgeen Merkel en Dijkhoff voorstaan.

Tarak | 13-12-15 | 22:23

Maar gelukkig is het wel afgelopen met die verloederende leegstand van woningen overal in Nederland en gaan ook de kleinste gehuchten eens meedelen in de geneugten van ons stedelingen al tientallen jaren bejubelde multiculturele landschap. Alleen heeft Blok straks een doorstroomprobleem als zelfs de hunnebedden bewoond zijn. Extra en extra lekker veel geloof erbij; dus liefde en hoop; wie kan dat niet gebruiken. De haathutten zullen bedolven worden onder bloemen, bloemen en nog eens bloemen. Hun geluid zal verstillen en daarmee ook de radicalisering. Alle politie kan boswachter worden en het leger gaat maar op in het Turkse leger of in Frontex. Ook niet meer nodig. Scholen verbleken bij het niveau wat de mensen elders hebben; ook dicht. Kassa! Kan de aardgasbel voorgoed dicht. WW en Bijstand kunnen we afschaffen; door de economische boost zullen zelfs de GGZ klanten een dik betaalde baan vinden. En zo gaat het maar door. Jammer dat jullie dit niet inzien en laf op de man blijven spelen. En ze gaan heus niet allemaal in de grote steden wonen; is bij de eerste golf migranten ook niet gebeurd. Publieke omroep ook weg want schotels. Weer winwinwin. Nee, jullie zien het fout en Malek heeft gewoon een beetje van de X factor van moedertje Merkel overgenomen; de sluwe kameleon dat ie is. Ik voorzie een stralende toekomst. Wegenbouw? Besparing want zand. Subsidie boeren? Besparing want zand. Zand gaat groot worden. Mijn aandelen zijn gekocht. Knallen met zn allen! En tot uw dood uw kinderen in huis is toch alleen maar gezellig en winwinwin want de kosten worden gedeeld. Iemand een kopje thee?

verbanden | 13-12-15 | 22:22

Ok mevrouw is aan het verbouwen in haar tweede hok. Weten we dat ook weer.

Nilfisk | 13-12-15 | 22:17

Vandaag is het Syrië, morgen een ander land uit Verweggistan met 80 miljoen inwoners die hun kans op een levenslange uitkering, met huis en badkamer, in Europa met beide handen zullen aangrijpen.

Zo snel mogelijk dat achterlijke vluchtelingenverdrag uit '51 moderniseren!! Ze moeten maar aankloppen bij buurlanden zoals aanvankelijk ook de bedoeling was en niet langer kunnen kiezen uit de grootste goudpotten.

druipsmurf | 13-12-15 | 22:14

Net VPRO's " het Duitsland van mijn moeder" gezien ? Die winkel-eigenaar was zo blij om eens zijn verhaal te doen over die vluchtelingen en hun geroof in zijn winkel, je krijgt hier toch een beetje een unheimisch gevoel bij, om het zachtjes uit te drukken.

Knut Knudsen | 13-12-15 | 22:13

OT Dione Stax ziet er weer fantastisch uit.

lingo star | 13-12-15 | 22:05

Ik begrijp niet helemaal waarom mevrouw umar het nodig vind om de man als koerd te omschrijven??? Als ik hetzelfde stukje zou schrijven en het woord koerd vervang door neger heb ik het gedaan

TDB | 13-12-15 | 22:02

Bij de huidige instroom zal Duitsland jaarlijks een stad van de omvang van Keulen uit de grond moeten stampen.
Godsonmogelijk.

de honden blaffen... | 13-12-15 | 21:57

Kijk,dat was vol humor en bijzonder raak! Ebru ++++1.

En als de vis begint te stinken is er altijd maar 1 oplossing, zo snel mogelijk weggooien in de kliko ingepakt in plastic tegen het stinken, ook in de kliko. En de volgende keer wat minder vis kopen, anders zonde van het geld. Gewoon praktische Hollandse nuchterheid.

LaatmaarLu? | 13-12-15 | 21:51

Ik wens mij een nieuwe identiteit/woning/inrichting/naam. Rugtas ingepakt loopt nu uit midden des lands naar ter Apel aanmeld centrum. Daar aangekomen mijn naam opgegeven; Frambouli, overhandig ook gelijk mijn Syrische doktersverklaring 'doofstom, dus mongool'. En zie half jaar later urgentie op woning met miele en overige inrichting. Verders levenslang uitkering.
-
Ja die Italliaanse maffia baas uit Godfather die in zijn badjas de straat op ging overeenkomst!
-

Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 21:47

Weer een zeer heldere column van Ebru's hand. Lees ze met veel plezier!!

Ir. A. Vierendeel | 13-12-15 | 21:45

500.000.000?
Wir schaffen das.

de honden blaffen... | 13-12-15 | 21:44

Het is gewoon beleid. Laat het zoveel mogelijk uit de hand lopen, zodat je straks je volk echt compleet kan inteugelen. En het is ook beleid om je eigen bevolking zoveel mogelijk weg te drukken. Coudenhoven Kalergi.

Daisy Cutter | 13-12-15 | 21:43

" Sterker nog, hoe kan het dan dat Klaas Dijkhoff weigert de grenzen te sluiten omdat hij weigert hetzelfde te doen als islamitische golfstaten. "

Nou.. de reden is niet zo moeilijk te raden. Klaas Dijkhof is in de eerste plaats een politicus. En zoals zovelen, politiek correct. Een politiek correcte politicus is volkomen wars van uitspraken die hem of haarzelf zouden kunnen schaden in de carrièreladder naar boven. Waarom -persoonlijk- risico willen voor de publieke zaak?.. Tal van sLinkse groepen staan immers vooraan om je als eerste af te schieten. Klaas Dijkhof is gewoon verstandig en denkt aan zichzelf.

druipsmurf | 13-12-15 | 21:38

Wel beschouwd is Angela Merkel rijp voor opname. "Geen bovengrens aan opname vluchtelingen" zegt het mens. Met zo'n waanzinnige aan het bewind is Duitsland ter dood veroordeeld.
Hen die de goden willen vernietigen, slaan zij eerst met waanzin. De positie van Merkel getuigt van zulk een waanzin, dat het je met stomheid slaat. Wat een ramp is dat mens. Ongelofelijk.

Van Duyvenbode | 13-12-15 | 21:35

Nee lieve Ebru,
In Nederland heeft gastvrijheid tegenwoordig zijn eisen.
Ik woon 5 kilometer van Geldermalsen af dus zal me vast klaarstomen als butler.

DrakenEi | 13-12-15 | 21:30

Een heel duidelijk verhaal.

Geeft precies de problemen weer, waar de elite geen antwoorden op geeft.

Hulde !

Winston1 | 13-12-15 | 21:28

Ik wil helegaar geen "gasten" ze betalen immers niets en EISEN alleen maar.

Flightless bird | 13-12-15 | 21:21

Ehh is mevrouw Ebru een hotel in Kusadasi begonnen? *Knipoogt*

Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 21:20

Ongenode gasten zijn vaak het welkomst als zij weg zijn. (Citaat van William Shakespeare)

mysteryposter | 13-12-15 | 21:19

Cold Hard Cash regeert. Ja ja. Tot je probeert je WC-pot zo te laten plaatsen dat je met je gezicht richting Mekka kunt schijten. Turkije is altijd nog een Islamitische Republiek, daar doen ze dat echt niet.

Morgenhout | 13-12-15 | 21:19

Een Nederlander voelt zich Nederlander. Een Belg, Belg. Een Fransoos, Fransman. Niemand voelt zich in de eerste plaats Europeaan. Omdat dat altijd zo zal blijven, hebben de politici iets bedacht: Volledige islamisering van Europa, zodat iedereen zich broeders en zusters voelt. De autochtone bevolking moet er aan geloven, maar aangezien ze zich toch al nauwelijks voortplantten, is islamisering alleen maar een tempoversnelling in het verdwijnen van de oorspronkelijke bewoners: Weg natiestaat, iedereen wordt burger van het Europese kalifaat. Dat is het doel van onze PC politici.

lulleficatie | 13-12-15 | 21:18

Geef in plaats van de Turken, Libië of zo wat geld en een paar patrouilleboten. Dan kunnen zij in Griekse wateren en bij Libië dobberaars oppikken en gelijk naar Libië afvoeren. Want als dobberaars geen voet op Europese bodem of scheepsdekken zetten hoeven we ze ook niet op te nemen.
Ik denk dat Libië het wel voor minder dan een miljard wil doen!

Aristotalloss | 13-12-15 | 21:17

Een goede gast eet wat de pot schaft. Dus voortaan broodjes ham voor t ontbijt en de lunch. Niet goed genoeg? Dan opgerot stelletje zeikers

Kelder Kat | 13-12-15 | 21:16

Ebru, als jij straks naar de badkamer gaat, wil ik wel even mee om je rug in te zepen, hoor. En als de badkamer klein is, geeft dat helemaal niets, dan kom ik gewoon lekker dicht tegen je aan staan.

Arnold Layne | 13-12-15 | 21:16

De gewone burger moet gewoon eens verdommen om maar eindeloos belasting te betalen , dan houdt het circus het snelst op en wordt de elite ook het snelst wakker

Zoals Ebru zegt , naar cold hard Cash ( en belasting geld wordt altijd geluisterd )
Betere argumenten bestaan niet

enorme sukkelzak | 13-12-15 | 21:15

gastvrijheid dat is toch iets uit de vorige eeuw,we leven immers nu in het ik tijdperk....

arretje | 13-12-15 | 21:14

Ik heb jaren geleden mijn grens met Rutte en Samson al bereikt

polletjepiekhaar | 13-12-15 | 21:14

De gewone burger: Nederland moet duidelijk zijn grenzen stellen
De elite: De gewone burger moet zijn bek houden en er moet meer thee gedronken worden

lingo star | 13-12-15 | 21:09

Nederland moet autoriteit tonen tegenover vluchtelingen. Anders krijgen we maar een ding: slecht geïntegreerde ontspoorde jeugd.

Min-of-meer | 13-12-15 | 21:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken