Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LEKKER! Varken aan het spit bij Roest 020

varkenaanhetspitroest.pngEven ongezien promotie voor restaurant Roest in Amsterdam. Vandaag van 12:00 tot 20:00 kunt u daar genieten van varken aan het spit. Dat is altijd erg lekker eten. Maar in Nederland in 2015 kun je niks leuks meer organiseren zonder dat mensen boos worden en zich gekwetst voelen. Jup, ook door een varken aan spit -iets wat al gegeten wordt sinds de mens vuur ontdekte en de malsheid van varkensvlees. Boze reacties en zelfs verkapte doodsbedreigingen aan het adres van Roest, alleen maar omdat ze vlees opdienen dat er nog uitziet zoals het dier was toen het leefde. Zelfs niet-vegetariërs zijn gekwetst, wat hen gelijk met stip de meest hypocriete mensen op aarde maakt. Jezus, gekwetst zijn omdat een restaurant vlees opdient, dan heb je dus echt een hele zwakke mentale gesteldheid. Misschien is het dan verstandig om Varkens zijn niks anders dan mals vlees in de ontkenningsfase. Aan het spit laat brengt simpelweg de ware aard van het varken naar boven. Als je door een ouderwets varken aan het spit al pijntjes in je extreem scherp afgestelde gevoelens krijgt, kun je je beter volledig afsluiten van de moderne wereld en je aansluiten bij de Amish. O nee, wacht. Tief lekker op met die gejank om niks. Janken omdat je als uniek sneeuwvlokje aandacht eist voor de enorme goedheid van je hart, dat is wat dit is. Pleur op. Varkens eten, lekker. Aan het spit met Knorretje en Babe, jum! Wie in de buurt is en eens een lekker stukje varken wil proeven, ga vandaag even langs Roest.

Reaguursels

Inloggen

Slim om het varken in te snijden zodat er meer oppervlakte is.

DreHa | 14-12-15 | 12:01

@Tabernakel | 14-12-15 | 07:47
Hoezo? Mijn kippetjes krijgen alle liefde&aandacht die ze verdienen, totdat ze de pan in gaan...

Amstel | 14-12-15 | 11:03

@meervoudig complex | 14-12-15 | 10:48
Klopt, we zijn van origine omnivoren. Eten voornamelijk granen&groentes met, als we de mogelijkheid krijgen - en dan ook nog eens erg graag - vlees. Net als apen zeg maar (dûh).

Amstel | 14-12-15 | 11:02

Mensen zijn helemaal geen carnivoren.
Hardnekkige misvatting hoor.

meervoudig complex | 14-12-15 | 10:48

Eigenlijk zouden we alle vleeseters regelmatig zelf een dier moeten laten slachten&uitbenen. Gewoon, om ze er even aan te herinneren wat we eten.
Ikzelf heb kippen, konijnen (regelmatig zelfs deze 2) en een keer een varken geslacht (uiteraard onder ervaren begeleiding): Gewoon, om te weten hoe dat is, en waar dat lekkere stukje vlees ook al weer vandaan komt. Eens kijken hoeveel mensen plots vegetarisch worden (de ultieme hypocretie).

Amstel | 14-12-15 | 10:17

De gedachte dat wij 'vriendelijk', 'meelevend' en 'humaan' naar dieren kunnen zijn die wij ter wereld laten komen om te slachten en vervolgens op te eten, is één van de meest perverse waanvoorstellingen in de geschiedenis van het menselijke denken.

Tabernakel | 14-12-15 | 07:47

-weggejorist-

Florian Geyer | 14-12-15 | 00:29

MarcS | 13-12-15 | 15:15,

Sorry, ik ben uitgegaan van de oorspronkelijke bron.
Jij weet beter dan Johnny Mosterd wat Johnny Mosterd werd toegewenst, begrijp ik.
Omdat je beter weet dan Natan Fuks wat Natan Fuks bedoelde.

Kun je dan aangeven hoe "I hope you get roasted the way that pig did" volgens jou vertaald zou moeten worden?
En waarom dat als "bedreigend" zou kunnen worden gezien?

Dandruff | 14-12-15 | 00:23

Zal ik maar niet vertellen hoe het vlees er bij de slager in Portugal bij hangt. Zal ik ook maar niet vertellen dat het gebruikelijk is hier op het platteland om je varken op de oprijlaan te slachten en dan chouriços, salpicoes en alheiras te maken. Mooie traditie en ik help graag mee met het slachten en ook het opeten uiteraard. Oh ja, kippen worden hier ook zelf geslacht.

EmilioEsteves | 14-12-15 | 00:05

Dat krijg je ervan als je zoiets toont in een conimex-cultuurtje. In vrijwel alle omringende landen (en rest van Europa) de normaalste zaak van de wereld om te tonen wat je eet. Een koeienkop in de vitrine bij de supermarkt of slager,... of varkenspootjes. Een gans met hangende nek bij de poelier. Maar Nederland is meer van de struisvogel. Teleurstellend stukje gevolgelte, geserveerd in echte familie-vreetschuren, maar vooral symbolisch: Lekker niet meer zien wat je eet. Een hamburger, een frikandel. Liefst een maaltijd met basis uit unilever karton. De meeste mensen zijn te lui om een filet in stukjes te snijden of een ui te snipperen.
Men vreet spareribe en hamburgers. Maar een varkentje aam het spit kan dan weer niet. Lekker hypocriet.

metzonderzijwieltjes | 13-12-15 | 22:57

Iedereen boven de 18 die vlees wil,eten moet bij wet eens per jaar zelf een kip, konijn ,varken ,koe, schaap, geit ,paard ,vis doden. Plastic bakjes met vlees kopen is wel heel laf.

wie zal het zeggen | 13-12-15 | 21:42

Quid, lees t nog even door,

"Misschien is het dan verstandig om Varkens zijn niks anders dan mals vlees in de ontkenningsfase. Aan het spit laat brengt simpelweg de ware aard van het varken naar boven."

Klopt niet helemaal

christiaan05 | 13-12-15 | 21:21

Als men dit in de oerwouden van Papua New Guinea doet is het duurzaam omgaan met het dier en volledig benutten van het dier zodat het tenminste niet half voor niets is gestorven. Heet je Johnny Mosterd en kom je gewoon van drie hoog achter aan de Bloemgracht, dan ben je een dierenhater, groentofoob, etc. Waar hebben we deze gutmenschen toch eerder gehoord?

El Muñeco | 13-12-15 | 19:51

Serveren in Heumensoord en andere AZC ' s

J.Spermaban | 13-12-15 | 19:38

@blauwe zander ,dat weet u toch ?halal is goed want religie ,daar praten we niet over ,roest daarentegen is walgelijk want big aan het spit oei oei je kunt zien wat het is arggggh

bowlfabriek | 13-12-15 | 19:31

Varken aan het spit doet mij denken aan: "The Dixie Pig" een fameus restaurant in een van meneer King z'n boeken. Lekker vlees...

De hersenloze | 13-12-15 | 19:12

-weggejorist-

Der Doktor | 13-12-15 | 19:08

In Nederland eten we varken en drinken we bier,
Als je daar niet tegen kunt vertrek je maar van hier.

Der Doktor | 13-12-15 | 19:07

Het varkentje is vast humaner gestorven dan al die tienduizenden schapen die langzaam in hun eigen bloed moeten stikken tijdens het halal slachten.

blauwe zander | 13-12-15 | 18:59

Ik hoop dat ie mee leest, die ongelofelijke droeftoeter van een Fuks.

Woef! | 13-12-15 | 18:51

Weerduivel | 13-12-15 | 13:41
Naar zijn naam te oordelen is Natan Fuks een jood (Fuchs). Die is geen vegetariër zegt hij zelf, maar van een varken mag hij niet eens eten. Waar bemoeit hij zich mee?

Synecdoche | 13-12-15 | 18:37

Heerlijk! Goede pot bier erbij, beter kan een varken niet smaken :-)

Bata4 | 13-12-15 | 18:37

@Eurotokkie | 13-12-15 | 14:41
Helaas wordt de stem van de werkelijk gekwetsen, de werkelijke *slachtoffers*, niet gehoord. En degenen die voor hen opkomen worden als idioten gebrandmerkt.

Lupuslupus | 13-12-15 | 18:31

-weggejorist-

PaddyPower | 13-12-15 | 18:30

Lekker en de moslims blijven uit de buurt.

peterxxx | 13-12-15 | 18:16

Ze zouden het varken ook kunnen schenken aan een AzC in de regio. Raken ze nog erger van slag.

sportingact | 13-12-15 | 18:03

En ik maar denken dat al dat vlees in de fabriek werd gemaakt.

Rest In Privacy | 13-12-15 | 18:00

@ edelweiss | 13-12-15 | 16:42
Nee, de floegteliengen houd je juist weg want moezzliems mogen geen varkensvlees van Mo.

telelezer | 13-12-15 | 17:58

Ook verkrijgbaar bij de hippe Rollende Keukens bij u in de buurt.
En bij festival De Kaaij in links Nijmegen deze zomer.
Met eigen ogen geproefd.
.
Schijnheilig kutvolk.

Piet Karbiet | 13-12-15 | 17:56

Tsja erg hypocriet allemaal, die linkserts. Aan de ene kant mag je niets met een varkens-lijk, aan de andere kant is het geen probleem om een koe, volledig bij kennis en springlevend, aan de achterpoten op te hangen, en dan, nog steeds volledig bij kennis en springlevend, de keel door te snijden (terwijl er iets in een buitenlandse taal bij gebrabbeld word).

EnNouJijWeer | 13-12-15 | 17:35

En vanavond wel lekker een karbonade wegwerken omdat geen hond meer weer weet dat dat ooit aan een dier heeft vastgezeten, dat nota bene wel altijd op stal heeft gestaan en geen naam had maar een nummer. Hypocrieten. Tofu burgertje iemand?

Vies Droefvink | 13-12-15 | 17:20

varken aan spit mmm niks mis mee ,maarja die gekwetste zeikerds doet me denken aan toen ik als 17 jarig kereltje een snoekbaars gevangen had en er zo'n wereldvreemde(toevallig westerling )pipo bij me stond en vroeg wat ik met die vis deed ,ik zei die gaat in de pan vanavond ... nou dat was een schok ,dat ik dat beest zomaar dood maakte enz enz .waarna ik de man uitlegde dat er voor een flink bedrag aan filet aanzat waar je dus in restaurant dik voor betalen moet en ik het nu voor niks had ... ook dat hielp niet echt hahaha

bowlfabriek | 13-12-15 | 16:50

Mogen de zogenaamde zielige vluchtelingen ook langs komen en een stukje mee proeven?

edelweiss | 13-12-15 | 16:42

het water loopt me weer in de mond, met de gedachte aan die geweldige 'schiet-borrels' in Bergen-Hohne. Schwein und Bier, prachtige combinatie.

Guido | 13-12-15 | 16:42

@tweetybird | 13-12-15 | 16:04
Gewoon grote nonsens die u hier plempt. De mens is een *omnivoor*. Een alles-eter.

Lupuslupus | 13-12-15 | 16:41

Roest is leuk

F#ckingAwesome | 13-12-15 | 16:29

Waarschijnlijk is er al een verordening in de maak waarbij het verboden wordt om varken aan het spit in het openbaar te grillen.

ad melkert | 13-12-15 | 16:28

Ik voel hem al aankomen: "Varkens aan het spit"-eters zijn de nieuwe xenofoben en racisten. En vervolgens: "Dat moeten we niet willen in Nederland" of "Ik wil niet in een land wonen waar mensen varken aan het spit eten".

ad melkert | 13-12-15 | 16:26

Tsja, of het beestje nou aan een spit zit of verdeeld wordt over 100 schnitzel verpakkingen, dood is 'ie.
Erg hypocriet om dan te gaan zeiken over een varken aan het spit maar wel elke woensdag naar de supermarkt rennen omdat het gehakt in de reclame is.

Rest In Privacy | 13-12-15 | 16:26

@tweetybird | 13-12-15 | 16:04
Elkaar veroordelen schiet niet op, dat ben ik geheel met je eens. En verder kan ik verwijzen naar mijn eerdere posting hier in deze topic.

?....?....? | 13-12-15 | 16:16

Lupuslupus | 13-12-15 | 15:37
Ach mijn hemeltje. Gaat u ook uw minachting tonen aan meneer Leeuw, mevrouw Tijger en meneer Visarend? De mens is een carnivoor. En natuurlijk hoort daar respect voor de prooi bij. Maar het pathetische gejank over de echte werkelijkheid van in biologische supermarkten opgevoedde grachtengordelpubliek kan me gestolen worden.

Optelsommetje | 13-12-15 | 16:08

Misschien is het dan verstandig om Varkens zijn niks anders dan mals vlees in de ontkenningsfase. Aan het spit laat brengt simpelweg de ware aard van het varken naar boven. Quid, ff je topic doorlezen voor je op post drukt joh, hoe vaak heb ik het al gezegd.

Nietvoordekat | 13-12-15 | 16:06

Tsja we zijn nu eenmaal geboren als vleeseters.Wie geen vlees wil eten heb ik ook begrip voor. Andersom is het vreemde dat de mens die geen vlees eet er vaak geen begrip voor hebben als wij wel vlees eten.. Ik vindt ieder moet zelf weten of hij vlees eet of niet.Ik eet wel vlees en vis.

tweetybird | 13-12-15 | 16:04

@tweetybird | 13-12-15 | 15:56
Paling dan? Als iets er smerig uitziet is het wel een emmer met paling...

Maar lekker zijn ze wel ;-)

Hof van Tuinslang | 13-12-15 | 16:03

tweetybird | 13-12-15 | 15:56

Gestoofde aal is erger.

Chow | 13-12-15 | 15:59

Noem me naïef, maar ik verbaas me echt over het feit dat mensen dit vervelend vinden om te zien. Toen ik een varken en het spit zag en iets over ophef las, dacht ik dat het geroosterd werd bij de ingang van een moskee of vega-bijeenkomst.

je_schoonvader | 13-12-15 | 15:58

Kan het weer niet laten om heerlijk epic meal te posten: youtu.be/7Xc5wIpUenQ

Pierke Smulders | 13-12-15 | 15:56

Nou geloof mij maar als ik zeg dat ik geen haring eet. Als ik het al zie of ruik kan ik een emmertje pakken. Andere vis geen probleem.Haring vindt ik 1 van de vieste dingen om te eten.

tweetybird | 13-12-15 | 15:56

@Lupuslupus | 13-12-15 | 15:37:Want wie zo minachtend schrijft over onze *volkomen weerloze* mede schepselen, verdient ook niet meer dan mijn minachting.

aldus Lupuslupus de Verhevene

pontius | 13-12-15 | 15:54

Een compleet dier vind ik er ook niet echt heel smakelijk uitzien maar om er nou boos om te worden? Dat is wat overdreven.

MarcelNederland | 13-12-15 | 15:45

1. Reactie van zo'n politiek-correcte gast uit Americastan.
2. To get roasted betekent in Americastan ook 'afgezeken worden', dus een grappige woordspeling, dus een beetje overdreven reactie van Roest.

Uriël Fack | 13-12-15 | 15:41

@?....?....? | 13-12-15 | 14:58
Nou om uw laatste zin te beantwoorden: velen in ons land willen daar best aan meewerken - incl. moi - want ben het volkomen met uw tegel eens.
.
Maar helaas zijn er velen op GS die het "flink" vinden om zo harteloos mogelijk over onze medeschepselen, de dieren, te schrijven. Mijn respect zijn ze in ieder geval - en voor altijd -, kwijt.
Want wie zo minachtend schrijft over onze *volkomen weerloze* mede schepselen, verdient ook niet meer dan mijn minachting.

Lupuslupus | 13-12-15 | 15:37

@Lupuslupus | 13-12-15 | 15:28
Welk doel?

Hof van Tuinslang | 13-12-15 | 15:36

De dieren zijn toleranter dan wij zijn: een hongerige varken zal gewoon een vegetariër of moslim eten.

mysteryposter | 13-12-15 | 15:35

@DearMud | 13-12-15 | 14:47
Hou a.u.b op over Azië. Grotere dierenbeulen zijn niet te bedenken. Over psycho's gesproken!. *Dieren levend villen*, honden en katten eten enz. Ik ga nog liever dood dan daar te moeten/willen wonen.

Lupuslupus | 13-12-15 | 15:32

Uitstekende manier van een varken bereiden.
Dat watjes onder ons die ook niks van eten weten, kunnen zich beter gaan bezighouden met meer informatie over goede voeding, en niet de meuk die ze dagelijks inslaan van de supers!

lanexx | 13-12-15 | 15:32

@Lupuslupus | 13-12-15 | 15:18: dat konden we opmaken uit welk deel van uw tegel ? .... lul er maar weer een eind aan.
btw , ooit wel eens een toilet bezocht nadat een veganist zijn grote boodschap heeft gedaan?... dat ruikt ongeveer als een nog volle GFT-bak na thuiskomst van de grote vakantie.

pontius | 13-12-15 | 15:31

Als Karel een beer is, dan moet je Karel niet eten. Te sterke smaak. Wel een Anita of zo.

duitse herder | 13-12-15 | 15:29

@Hof van Tuinslang | 13-12-15 | 15:26
Nou u voelt zich door mijn tegel wel aangesproken zeg. Doel bereikt.

Lupuslupus | 13-12-15 | 15:28

Varken aan het spit is niks mis mee. Mannen van middelbare leeftijd die een varken aan het spit maken in hun achtertuin om daarmee extra likes op Facebook te vergaren en oh's en ah's te verzamelen zijn wel sneu.

Chow | 13-12-15 | 15:27

@Zoloft | 13-12-15 | 14:48
Een levend wezen dat dood is, is een lijk. Geen speld tussen te krijgen.
.
En ik ben NIET van de door u zo genoemde "anti-vlees" "maffia". Kom op zeg, alsof iedereen die het leven van een dier óók belangrijk vindt, lid van die club zou moeten zijn.
.
Er is namelijk een *middenweg*. Namelijk: voor iedereen die vlees wil eten: dat het dier een *goed mogelijk* leven heeft gehad en op een zo pijnloos- en zo min mogelijk leed voor het dier geslacht wordt.
.
En wat dat laatste betreft is nog een wereld te winnen want als u zich er *werkelijk* in zou verdiepen zou u voorlopig géén vlees - anders dan van biologisch gehouden dieren - meer eten!
.
OF u moet een volkomen harteloos persoon zijn en omdat ik u niet ken zal en kan ik u niet op die manier kwalificeren.

Lupuslupus | 13-12-15 | 15:26

@Lupuslupus | 13-12-15 | 14:35
ja, en kippen stoppen we hier levend tot de nek in de grond. Daarna snijden we de kopjes eraf met botte schilmesjes.
En runderen vermoorden we met botte bijlen.
En hazen vellen we levend. En als ze dan nog half leven gooien we ze in een ijsbad. Puur om ze te laten lijden.
Dat vinden we namelijk tof hier in het oosten. Ofzo.

Pannekoek. Ik koop mijn vlees bij een slager. Een echte. Die nog volledige dieren slacht. Van A tot Z, elk grammetje wordt gebruikt. De dieren komen van boeren die hij kent. Waarvan hij weet dat ze een goed leven hebben gehad. Want hij weet: goed leven = kwaliteitsvlees. Ook krijg ik één keer in het jaar vlees van een runderen die vrij rondlopen in de beschermd stukje natuur. Beste vlees wat er te vinden is! Kost wat, maar ik heb het er voor over en eet graag wat minder vlees dan dat ik kiloknallers en dergelijke moet eten....

Maar goed, noem mij vooral een dierenbeul ofzo. Omdat ik wel eens een varkentje aan het spit bereid. Of een kippetje. Die overigens gewoon bij mij uit de tuin lopen. Die ik samen met hulp van een poelier slacht. Ook al zo'n dierenmishandelaar....

Hof van Tuinslang | 13-12-15 | 15:26

Eén grote advertorial. Quid, heb je een aandeel in Roest? Wat schuift dat nou? Eet met smaak in ieder geval terwijl je je geld telt.

godverdegodverdomme | 13-12-15 | 15:26

Ik vind het ook niet kunnen deze foto; vlees komt toch uit de fabriek?! Net zoals melk bijvoorbeeld.

Maria.1 | 13-12-15 | 15:25

Een roast bij Roest!
Gaat vast een gezellige boel worden.
Maar er zullen wel weer een paar zeikerds het feestje komen verpesten.
Doe normaal gekkies!
Het beestje heeft een mooi leven gehad en is op humane wijze afgemaakt.
Ga je druk maken over ergere dingen, zoals het levend roosteren van mensen door ISIS.

Schietmijmaarlek | 13-12-15 | 15:25

Varkens zijn vies. Met of zonder spit. Opzouten met dat stinkbeest.

ikdoetookmee | 13-12-15 | 15:18

@pontius | 13-12-15 | 14:47
Ik heb het niet over een slachthuis maar over de boerderijen waar men nog zelf slacht.

Lupuslupus | 13-12-15 | 15:18

@Dandruff | 13-12-15 | 13:42
Dat stond er niet, jij boefje .....

MarcS | 13-12-15 | 15:15

Lupuslupus | 13-12-15 | 15:10
Komkom, de mens is ook niet meer dan een dier. Geef een mantelbaviaan een rode knop om de wereld te verwoesten met nucleaire wapens en morgen zijn we er niet meer.

We zijn geen haar beter, ook niet slechter, dan onze naaste verwanten.

Raar, dat sommigen dat niet willen begrijpen. Ga maar eens een dagje in een echte jungle lopen.

dontworrybehappy | 13-12-15 | 15:14

De koning van het dierenrijk is niet de leeuw, maar het varken, dus waar zouden wij zijn zonder het zwijn?

Ruud Hazes56616330 | 13-12-15 | 15:14

@necrosis | 13-12-15 | 15:02
Gaat u dan op jacht met uw auto?? De *meest* laffe manier van jagen? Want konijntjes (en hazen) blijven zo mooi stil zitten in het licht van uw koplampen en springen op als ze dat licht niet meer zien, dus zodra uw auto over hen heen rijdt. En dan barsten hun koppies uit elkaar onder het chassis van uw auto!
Ja ik zeg het maar even hoor, om de lafheid een gezicht te geven.

Lupuslupus | 13-12-15 | 15:14

Huilers. Dat kenmerkt heel de Randstad gewoon, dat er mensen wonen die zeiken om alles en dat er mensen wonen die hiermee akkoord gaan.
.
Hier in Eindhoven hebben we hetzelfde; Bier&Big festival op Strijp-S. Drie biggen aan het spit. Zo ziet vlees er nou eenmaal uit. Maar geen gezeik, want hier doen we niet zo moeilijk met kwetsgevoelens en huilpartijen want dit is Brabant.

Draak uit Brabant | 13-12-15 | 15:11

De mens: geschapen als redelijk kunnen denken, begiftigd met "rede". De mens kan gevolgen van zijn handelen overzien. Heeft weet van zijn onherroepelijk einde. Of, zoals de Bijbel het zegt: God heeft de eeuw in s mensen hart gelegd. De mens weet dat hij zal sterven.
Die mens vernietigt anderen inclusief zijn eigen soort voor gewin of voor welk ander - egoïstisch - doel dan ook.
.
Het dier doodt alleen om te kunnen overleven. Heeft geen weet van zijn einde, handelt vanuit het instinct dat het van de Schepper heeft meegekregen.
.

Lupuslupus | 13-12-15 | 15:10

dontworrybehappy | 13-12-15 | 15:04
Het geeft necrosis een gevoel van macht om konijntjes dood te rijden.

Eurotokkie | 13-12-15 | 15:08

tsjah stadse fratsen he, dan krijg je dat. Hier op 't platteland is zoiets vrij normaal. Of nou ja normaal ook weer niet zo want zo vaak gebeurd het niet. En meestal zonder kop want dat is voor de zure zult. En de hersens bakken we en eten we met roggebrood. Althans, toen ik nog een sufkutje was want nu krijg je daar enge hersenziektes van denkt men. En het bloed en ingewanden voor de balkenbrij, lekker met stroop en/of een appeltje. Die moslims weten niet wat ze missen, met een geit ben je toch ietwat minder creatief als ik hetgeen zie wat ze daarvan maken. Maar goed, als je in de randstad gaat wonen moet je dus niet gek opkijken van triest volk. En of 'multicultureel' volk wat overal wat op af te geven heeft behalve als het om hun eigen (vaak zieke) cultuur gaat. Nee. doe mij de boeren van het platteland maar.

sufkut | 13-12-15 | 15:08

Kunnen ze die hele grachtengordel niet lekker in een azc op Pampus zetten ofzo?

KaiserSoza | 13-12-15 | 15:07

necrosis | 13-12-15 | 15:02
Eet je dan iets anders dan een cd, zo plat als wat?

Probeer eens een ree, kun je wat in je kofferbak gooien;).

dontworrybehappy | 13-12-15 | 15:04

Aanstaande week heb ik weer zeer vroege dienst en het stikt van de konijnen in zowel mijn woonplaats als op de plaats waar ik werk.
Niets smaakt beter dan verse roadkill.

necrosis | 13-12-15 | 15:02

@Gele Beer | 13-12-15 | 14:44
Klinkt heerlijk. Zeg, dat pulled pork he, dat hoor ik vaker tegenwoordig. Wat is het? Ik ga echt niet googlen, want ik wil de kenner horen.

Driewerf Hoezee | 13-12-15 | 15:01

Live and let live. Ik zie hier niks verkeerds. Doorlopen allemaal.

Ik weet waar vlees vanaf komt. Opa deed wel eens een fazant plukken, of een vis fileren. Dus je ziet het een en ander. En met school een aantal keer langs stallen e.d. geweest om hier besef van te krijgen.

Maar jongens als het je niet aanstaat, dan kijk er niet naar iets met respect en tolerantie enzo.

afsluiter: www.alansjourney.com/wp-content/upload...

kakcriticus | 13-12-15 | 14:59

necrosis | 13-12-15 | 14:56
Ja ja ik geloof je wel, ugh.

Eurotokkie | 13-12-15 | 14:58

Doodsbedreigingen dat is niet de manier om je mening te geven en is niet de manierom op te komen voor de dieren. Ik ben er zelf ook geen voorstander van om het op deze manier te zien. Maar, ik zie dieren dan ook gewoon nog leven en aan ouderdom dood gaan. En dus vind het ik geen leuk idee dat jónge dieren worden geslacht. En verder ben ik van mening dat een dier bestemd voor consumptie leefruimte en een prettig leven moet hebben gehad. En ik hoop dat een ieder daar aan wil werken.

?....?....? | 13-12-15 | 14:58

in Ecuador heb ik Marmot leren eten zalig.
heb er weer 9 klaar zitten njammie

harries | 13-12-15 | 14:58

@voedselbankier | 13-12-15 | 14:40
Eerst hebt u het over een big en daarna over een konijn? In mijn familie waren ook - zijn inmiddels overleden - personen die een konijn slachtten: "EEN slag in de nek en het dier was niet meer". Zou ik zelf nooit kunnen maar voor wie dat wel kan, ga je gang.
Waar ik wèl EN grote moeite mee heb is het martelen van dieren. En dàt is *altijd* het geval wanneer een dier *niet direct* dood is.
,

Lupuslupus | 13-12-15 | 14:57

@Eurotokkie | 13-12-15 | 14:48
Een groot deel van het tooltje ligt plat, dus wist ik niet of je ondertussen door Joris aan het spit was geregen.
Schijnbaar niet, dus ga je weer achter het filter wat nog wél werkt.

necrosis | 13-12-15 | 14:56

Het lekkerste vlees is natuurlijk vlees wat je zelf slacht.
* slaat een vlieg dood *

Eurotokkie | 13-12-15 | 14:54

Die varkens waren vroeger zwijnen, deden nog wat voor de kost. Nu zijn het luie donders die niet beter verdienen dan te worden opgegeten. Wat is daar nu zo mis mee?

Mensen vreten alles, zoals de meeste beesten. Het idee dat wij een haar beter zijn is niet meer dan policor gelul. Lijkt me dat we daar de buik wel vol van kunnen hebben.

Een dier doden doe je in een seconde, misschien 2. Heb je wat te eten voor je eigen bloedjes van kinderen.
Goed, geef ze anders bloemkool of zo. Of doorgekookte witlof... Hmm, lekker pap - mag ik nu kotsen?

dontworrybehappy | 13-12-15 | 14:54

DearMud | 13-12-15 | 14:47
God is ook vegetariër daarom heeft hij koeien, en varkens op de wereld gezet.

Eurotokkie | 13-12-15 | 14:53

@Lupuslupus | 13-12-15 | 14:35

Ontzettende dwaas met uw hamerverhaal.
U is duidelijk lid van de anti-vlees maffia met uw lijken gelul.

Zoloft | 13-12-15 | 14:48

necrosis | 13-12-15 | 14:40
Ik doe al jaren niets aan kerst, ja pizza in de oven en een biertje maar meer niet.
Wordt wel uitgenodigd door familie om 2 dagen gezellig te doen om vervolgens de rest van het jaar niets meer te horen.
Trouwens is je negeer tool defect, of wordt je een week voor de kerstdagen op eens zo zacht als een eitje.

Eurotokkie | 13-12-15 | 14:48

@Lupuslupus | 13-12-15 | 14:35 : "In uw "oosten" slaan ze op de boerderijen de varkens met een hamer de schedel in. Wel vaak slaan - en daarmee het dier ontzettende pijn toevoegen - want 1x is niet genoeg om het dier te doen sterven. Wees er maar *ontzettend* trots op "

Met de hamer?... lol.. we leven niet meer in de 18e eeuw , vandaag de dag doen ze dat met een stroomstoot bij varkens.
En runderen krijgen de slagpin.


pontius | 13-12-15 | 14:47

Op de Filipijnen zijn ze niet zulke jankerds als hier. 'Ik ben vegetariër want o o o zielig, blablabla' Varken aan het spit heet daar 'lechon' en is een dure lekkernij waar de hele buurt van meegeniet. Een cultuur die gewend is met weinig middelen te leven, gooit geen vissekoppen en varkenskoppen weg, het wordt allemaal gegeten.
Ga daar naar een 'mall', gigantische Amerikaans-aandoende winkelcentra, en op de visafdeling zie je de krabben in de vitrine kruipen.
En zo zal het over de hele wereld zijn. Dan is het een beetje kleinzielig en aandoenlijk soms om te zien hoe men hier met bepaalde zaken omgaat. Maar beslist niet realistisch. Zelf aan de tofu en de slablaadjes terwijl je kat of hond gemalen koe of konijn naar binnen werkt, beetje raar, niet?
Paul McCartney, iemand die lang geleden goede muziek maakte, maar die ook een knettergekke veganist is, beweerde eens in een interview dat zijn katten allemaal vegetarisch aten. Meneer woont op een boerderij, dus Mies en Pluisje zijn de hele dag in de weer muizen en vogels aan stukken te rijten. De realiteit.
Maar heden ten dage is de realiteit voor sommigen onverteerbaar, zo erg zelfs dat men doodsbedreigingen naar een restaurant slingert. WOT? Jij houdt zo van dieren dat je mensen doodwenst? Wat voor psycho ben je dan?

Rest In Privacy | 13-12-15 | 14:47

Bij mij in de straat hangt er ook altijd zo'n beest in de etalage boven de vlammen. Nooit enige ophef over geweest zover ik weet. Gelukkig maar.

aardappelninja | 13-12-15 | 14:47

Trouwens, die varkens hebben er zelf voor gekozen om gedomesticeerd te worden. Moeten ze er achteraf niet over zeiken, evenmin als koeien, schapen, honden, katten e.d.

Things come with a price.

Losers.

dontworrybehappy | 13-12-15 | 14:47

voedselbankier [ 13-12-15 ] 14:34
Aha op die manier, weer wat geleerd. Mijn dank is groot want een dag niets geleerd is een dag niet geleefd.
Eet smakekijk;)

brughslurph | 13-12-15 | 14:46

@Lupuslupus | 13-12-15 | 14:35
Wedden dat ik de Joris van dienst nog aan het werk krijg?
Jammer dat de zoekfunctie van het tooltje kapotstukdood is, anders had ik je het bewijs geleverd.
*die-hard reaguurders zullen me gelijk geven*

necrosis | 13-12-15 | 14:45

Fuks Nathan!

NACademicus | 13-12-15 | 14:44

Lekker man!
Volgende week zitten we in de US van A en reken maar dat daar lekkere ribs en pulled pork gegeten gaat worden.

Gele Beer | 13-12-15 | 14:44

@Carryon | 13-12-15 | 14:32
Ik eet geen lijken. Elk stuk vlee of vis is een lijk. Eet smakelijk.

Lupuslupus | 13-12-15 | 14:44

Dat ziet er verdomme lekker uit zeg... Zou er bijna voor naar 020 rijden

Bubba | 13-12-15 | 14:43

Lupuslupus | 13-12-15 | 14:39
Ja we leven nu eenmaal in een gekwetste samenleving.

Eurotokkie | 13-12-15 | 14:41

Het voordeel van restaurants met varkensvlees is dat je er minder minder minder moslims tegenkomt (ben ik nou een raasssiest..?)

telelezer | 13-12-15 | 14:41

@lupuslupus dat dacht jij, het is dat het niet mag maar zou er geen enkele moeite mee hebben een big te "hutten " en uit te benen. Maar goed ik ben provinciaal en heb hier geen moeite mee. mijn maag kan dat WEL aan. wil Joris de foto's wel sturen van het konijn met en zonder jas en daarna in bouten in de pan. Maar zal wel niet geplaatst wegens weetikveel reden.

voedselbankier | 13-12-15 | 14:40

@Eurotokkie | 13-12-15 | 14:33
Over het roosteren van levende mensen door die IS moslims hoor ik je dan weer niet.
Maar ik zal jou niet kwetsen, tijdens mijn jaarlijkse kalkoenvreetfestijn ben je wederom niet uitgenodigd.
En wat je niet ziet, kan je ook niet kwetsen!

necrosis | 13-12-15 | 14:40

Broodroof | 13-12-15 | 14:33
Alles moet achter gesloten deuren, niemand wil zien hoe eendagskuikens worden koud gemaakt, is namelijk zielig.
Een varken aan het spit is ook zielig, vlees bij de AH
is niet zielig.

Eurotokkie | 13-12-15 | 14:39

@Eurotokkie | 13-12-15 | 14:33
Dag in dag uit word ik gekwetst en niemand die zich daarover opwindt. Dus waarom zou ik mij dan opwinden over "gekwetste moslims* . Die zijn altijd gekwetst! Jammer dan, moeten ze niet in Europa gaan wonen maar in hun zandbak blijven. Toedeloe!

Lupuslupus | 13-12-15 | 14:39

@Lupuslupus | 13-12-15 | 14:15

Ik ben bereid me tegenover een eventuele schepper te verantwoorden over mijn eetgedrag. Vanzelfsprekend zal ik hem/haar/het ook bevragen. Waarom bestaat elke voedselketen in de schepping uit jager en prooi? Waarom heb ik dan een gebit van een carnivoor/omnivoor, niet een herbivoor? Waarom heb ik dan een verteringssysteem van een carnivoor/omnivoor, niet een herbivoor? Ik heb trouwens nog een serie vragen voor hem/haar/het maar dat is een ander topic.
.
Ik ben niet bereid me tegenover een willekeurige klootmongool uit een populatie van miljarden te verantwoorden over mijn eetgedrag. Sterker nog, klootmongolen die menen namens een schepper te spreken of gewoon hun meninkjes verheffen tot op te leggen waarheid zal ik bestrijden. Ik eet wat ik belief.
.
Even een vraagje. Uw belijdenis van het Christelijke geloof. Iets met rozenkruizers, katharen, zevende dag adventisten of heeft u die onzin er even zelf bij verzonnen omdat u gedurende het volwassen worden de subliminale boodschappen van seabert en captain planet niet heeft kunnen loslaten?

Parel van het Zuiden | 13-12-15 | 14:38

@ Lupuslupus | 13-12-15 | 14:15
kudos..!

telelezer | 13-12-15 | 14:38

hahaha wat een land, dat krijgen jullie ervan met iedereen maar subsidies geven.

Henk de Vries2074 | 13-12-15 | 14:37

Zelf eet ik geen vlees. Maar als een varken een goed leven heeft, en dan aan het spit gaat, zie ik het probleem niet zo. Da's een stuk beter dan dat martelvlees uit de bioindustie en supermarkt. Mensen die dat wel eten, en dan moeilijk gaan doen over varken Karel, zijn hypocriet. Bah.

cabbit | 13-12-15 | 14:36

@Hof van Tuinslang | 13-12-15 | 14:21
In uw "oosten" slaan ze op de boerderijen de varkens met een hamer de schedel in. Wel vaak slaan - en daarmee het dier ontzettende pijn toevoegen - want 1x is niet genoeg om het dier te doen sterven. Wees er maar *ontzettend* trots op.
En verder kan ik vele reacties echt niet serieus nemen. Men biedt gewoon tegen elkaar op wie de grootste "flinkerd" is als het om vee gaat.
.
Laat bij hen allen een varkentje bezorgen dat ze *zelf* dood moeten maken en daarvan verslag doen op GS. *Met* foto's en filmpjes natuurlijk plus naam en toenaam. Hahaha. Nou ik weet zeker dat de Joris.van.dienst met zijn voeten op tafel kan gaan zitten: helemaal *niets* te modereren!

Lupuslupus | 13-12-15 | 14:35

Lupuslupus | 13-12-15 | 14:15
Meer dan een Gutmensch avant la lettre was Ghandi niet hoor, gekkerd. Laat je niks wijsmaken.

dontworrybehappy | 13-12-15 | 14:35

@tweetybird | 13-12-15 | 14:25
Vlees dat je aankijkt, is doorgaans over de houdbaarheidsdatum heen.
En dat moet je niet eten...... slechts een tip van een eenvoudige carnivoor.

necrosis | 13-12-15 | 14:34

@brughslurp. Ja een getrainde havik voor de jacht. de benaming voor het vangen van een bv konijn heet "slaan" aangezien het dier zijn poten gebruikt om te doden. ik heb dus nu een konijn met 3 poten. de vogel mag er ook 1. ps er wordt uitsluitend gejaagd voor eigen consumptie.

voedselbankier | 13-12-15 | 14:34

'Zelfs niet-vegetariërs zijn gekwetst'
.
En morgen weer op de bakfiets naar de de Appie om Bob de Bouwer boterhamworst te halen voor Sterre en Mees.
.
Blij dat ik niet in de Randstad woon, je zal maar constant omringd zijn door dit soort chronisch 'gekwetste' schertsfiguren.

Rest In Privacy | 13-12-15 | 14:33

Zolang je het maar niet ziet wat je werkelijk eet. Geldt natuurlijk ook voor elk snder dier. Als je wat hebt tegen alleen varkensvlees dan ben je denk ik zelf niet multicultureel genoeg want dit is idd een ding van de oudheid

Mark van Leeuwen | 13-12-15 | 14:33

Lijkt me eigenlijk niet zo prettig om een stalen pin in je anus geduwd te krijgen, ook niet als je al dood bent.

Als je beseft dat wij ook maar dieren zijn, dan zou je je soortgenoten niet zo behandelen. Tenzij het je de opengesperde anus roest.

Dat doet het mij, rest is allemaal gelul. Mss tenzij een bosneukende tofuvreterT bent. Zelfs dan, ook alle blaadjes, besjes en groenten zijn aan ons verwant - iets verder terug in de tijd.

Mensen geven daar allemaal geen reedt om, ik ook niet. Toevallig hou ik niet van varken en eet liever vis, maar enig verschil is er niet. Zou met een hond ook geen problemen hebben. Volgens m'n dokter kan ik daar heel oudt mee worden, prima allemaal.

dontworrybehappy | 13-12-15 | 14:33

-weggejorist-

Eurotokkie | 13-12-15 | 14:33

Een haring ziet er ook zo uit zoals ie toen leefde, mag je die dan ook niet eten?

Carryon | 13-12-15 | 14:32

Wat een sneu volk dat hier weer iets te zeiken over hebben zeg, ziet er lekker uit en lijkt me een top restaurant die Roest.

de uitbater | 13-12-15 | 14:31

Afblijven van Roest.
Toptent.

Piet Karbiet | 13-12-15 | 14:26

Lupuslupus | 13-12-15 | 14:22
Groeit al die meuk niet gewoon in de schappen bij de AH?

Kijk, dank voor je comment, zo leer ik elke dag weer iets bij;).

dontworrybehappy | 13-12-15 | 14:25

Tsja het zou mij niet echt boeien. Alleen zou ik het niet eten. Ik heb een stelregel. Vlees dat mij aankijkt hoef ik niet.Niet omdat er mee zou zitten want ik weet echt wel waar varkensvlees vandaan komt.En ik eet echt wel vlees.Wie er geen probleem mee heeft dat het vlees hem aankijkt vindt ik ook best. Het is nu eenmaal hoe het is.

tweetybird | 13-12-15 | 14:25

@ nickolaas | 13-12-15 | 14:20
De Colombiaanse chicharrones zijn niet te versmaden. Bandeja paisa, voor de liefhebbende kenner...
Dit soort van de natuur gescheiden bakfietscreaturen zouden heel raar aangekeken worden hier.

Torero | 13-12-15 | 14:24

@TuurlijkNiet | 13-12-15 | 13:53
Groente groeit op het land en fruit hangt aan bomen. Klein fruit zoals bessen groeit aan struiken. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?

Lupuslupus | 13-12-15 | 14:22

Aan het spit.., lekkerder wordt het niet! Wel typisch die reacties daaro in de grote stad.
Hier in het oosten des lands, waar we hopeloos achter lopen en allemaal lompe boeren zijn, is dit geen enkel probleem. En, bekrompen geesten dat we zijn, respecteren vegetariërs gewoon. Je wordt één keer gek aangekeken, maar daarna wensen je veel plezier met je tofuburger. Genieten wij wel van het varkentje! Jummie!

Hof van Tuinslang | 13-12-15 | 14:21

Het is al veel teveel aandacht voor die Vleesboek-lutsers, maar wat zullen die gedegenereerde schepsels het in die grot moeilijk gehad hebben.
"Sorry, ik eet geen oeros, heb je geen Quorn?"

Torero | 13-12-15 | 14:20

@mezelf | 13-12-15 |
Oh - nog een BBQ-tip nu ik het er toch over heb:
"Chicharrón is a delicious pork dish popular in Spain and throughout Latin America. Similar to a pork rind, the crispy, crackly chicharrón is a mouth-watering recipe with hundreds of regional variations. Whether prepared in the traditional style from pork skin (which can take all day) or made from fried pork belly (which is much quicker), this delicious dish can be made with just a few simple ingredients. See Step 1 below to start making your own chicharrónes!" en zo ziet klaarmaken er ongeveer uit (koperen ketel). mexicocooks.typepad.com/.a/6a00d8341c5...

nickolaas | 13-12-15 | 14:20

@brughslurph | 13-12-15 | 14:13
Waarschijnlijk een blinde vink.

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 14:17

"Misschien is het dan verstandig om Varkens zijn niks anders dan mals vlees in de ontkenningsfase. Aan het spit laat brengt simpelweg de ware aard van het varken naar boven."

Hoe is het mogelijk dat iemand betaald wordt voor dit soort broddelwerk. Quid, heb je echt zo veel minachting voor je publiek dat het teveel moeite is om je stukjes even na te lezen voor je ze publiceert?

Tapu | 13-12-15 | 14:17

@Ommezwaai | 13-12-15 | 13:38
Een speenvarkenTJE van 1,5 meter? Misschien even langs Hans Anders voor een brilletje?
.
Dat dieren geslacht worden om op te eten is nog tot daar aan toe. Heet vreselijke leven dat ze vóór de slacht gehad hebben
1.Als fokmachine - liggend tussen 2 ijzeren hekken, geen gelegenheid om zelfs maar te lopen -.
.
2.Als jonge varkentjes opgesloten in een hok zonder zelfs maar zaagsel of stro, gewoon op het beton moeten leven en zó dicht op elkaar dat kannibalisme ontstaat en de staartjes afgehakt worden zodat ze elkaar niet kunnen verwonden.
.
3.Tenslotte de gang naar het slachthuis waar ze al in de vrachtwagen getrapt en geslagen, zelfs met stroomstootwapens gruwelijk mishandeld worden.
.
Natuurlijk kun je je ogen daarvoor sluiten maar het zijn *feiten* die u, beste lezer, uw hondje of kat nóóit zou aan doen! Waarom dan met zo grote minachting gesproken over het varken dat het in intelligentie wint van uw hond en kat!.
.
De grandeur van een natie is af te lezen hoe men met de zwaksten in de samenleving omgaat! Laat dat gezegde van Ghandi maar eens op u inwerken!
.
Tenslotte, voor de (enkele) christen op GS: de Schepper heeft de aarde en alles wat daarop leeft aan de mens *toevertrouwd*. *Niet uitgeleverd*!

Lupuslupus | 13-12-15 | 14:15

Parel van het Zuiden | 13-12-15 | 14:13
Als je een witregel wilt, ga je op de regel staan en toets je op de spatiebalk en geeft Enter.

Kijk, zo.

Welcome. Scheelt een hoop punten;).

dontworrybehappy | 13-12-15 | 14:15

Tip voor alle liefhebbers. Als je het niet zelf kunt klaarmaken, kun je het ook laten doen. Je hoeft er niet voor naar Amsterdam te rijden. Vroeger in het centrum van Rotterdam, maar nu in De Markthal kun je fantastische stukken speenvarken van de grill krijgen bij Delicatessenzaak De Engel van de Servische eigenaar Milan Jovanovic. Echt het lekkerste dat je ooit hebt geproefd, wat een feest. Is bij ons thuis traditie voor Oudejaarsavond en ik rijd er elk jaar speciaal voor uit Amsterdam naar toe. Wel even bellen en bestellen van te voren.

Ruud Hazes56616330 | 13-12-15 | 14:14

voedselbankier [ 13-12-15 [ 14:09
Jouw broer heeft een vogel die konijnen doodslaat?

brughslurph | 13-12-15 | 14:13

Ik ken ongeveer een dozijn vegetariërs.
.
Twee daarvan doen het voor zichzelf, hebben het er verder niet over, en doen gewoon mee met etentjes, BBQ's bij ons thuis en regelen uit zichzelf wat extra niet-vleesproducten. Hoeft niet, voor die mensen regel ik graag wat vegetarisch en ze krijgen zelfs een eigen plek op de BBQ.
.
De rest doet het omdat ze dingen vinden, vooral van anderen, en die zeuren en zeuren maar raak over het onderwerp. Die komen er niet in bij etentjes en BBQ's. Vooral omdat ze zelf niets regelen en verwachten dat er voor hun andere dingen komen. Zelfs een apart plekje in het geval dat ze met iemand meekomen is me te veel.
.
Je bent gewoon behoorlijk ziek in je hoofd als je meent te moeten dicteren wat anderen eten. Nazi dekt de lading nog niet eens. Bemoei je met je eigen vreten!

Parel van het Zuiden | 13-12-15 | 14:13

Zo weer je moslims van GS, al ken ik er een paar waar het water in de mond loopt bij het zien van dit lekkers

Islamofiel | 13-12-15 | 14:13

Zelfs als alpha roofdier falen we..

Neut | 13-12-15 | 14:13

Moet je in de zomervakantie eens in Istrie gaan kijken. Als je dan door een dorpje heen rijdt staan ze rond etenstijd je hun restaurant binnen te zwaaien. En om het restaurantje staat er wel een varken te draaien.
Heerlijk: "Spanferkel"!

frenkievee | 13-12-15 | 14:12

Wat zou Walt Whitman ervan vinden?

RECONCILIATION.

Word over all, beautiful as the sky!
Beautiful that war, and all its deeds of carnage, must in time be utterly lost;
That the hands of the sisters Death and Night, incessantly softly wash again, and ever again, this soil’d world:
… For my pig is dead—a pig divine as myself is dead;
I look where he lies, white-faced and still, in the coffin—I draw near;
I bend down, and touch lightly with my lips the white face in the coffin.

Raar mannetje, die Walt. Waar zijn varkens anders voor?

dontworrybehappy | 13-12-15 | 14:12

TEAAAAAAM VLEES!
Maar effe serieus, een biologisch organisch vrije uitloopvarken die je aan het spit klaarmaakt en dus naar alle waarschijnlijkheid volledig verorbert zonder verspilling... Er is geen diervriendelijkere manier om vlees te eten.

Het feit dat je ziet wat je eet is alleen maar goed. Waardeer tot in het diepst van je wezen dat er een dier dood moet gaan als je het vlees wilt eten. Misschien ga je wel minder kiloknallers eten door de ervaring omdat je het zonde vindt om een varken te doden voor bamivlees. Waardeer het dier door het vlees goed klaar te maken.
Liever elke zondag een varken aan het spit dan elke dag 300 gram kiloknallerkip waarvan je jezelf wijs maakt dat het geen levend wezen was.

Myrkie | 13-12-15 | 14:12

Als 't nou een tijger was geweest ...

Fijnstoffer | 13-12-15 | 14:10

yummie, maar voor mij te ver weg.
Daarom vanavond wild konijn geslagen door de vogel van mijn broer. vers uit de natuurlijke supermarkt ,het bos!

voedselbankier | 13-12-15 | 14:09

Pff, beetje Zuid-Amerikaanse mentaliteit zou toch wel mogen.. Hibachi = slecht.. matras van een bed gooien om op de spiraalbodem grotere stukken vlees en voor meer mensen te kunnen roosteren = goed. Waar ging het ooit mis ?

nickolaas | 13-12-15 | 14:07

Amsterdam = raar.

Kaas de Vies | 13-12-15 | 14:05

Eén troost: bij de nakende apocalyps sterven deze vruchteloze miepjankers het eerst de moord omdat ze niet eens weten hoe je van levend vlees een smakelijk bord vreten maakt.
Sterph sissypussies, sterph!

Conan de Rabarber | 13-12-15 | 14:04

Met sociale media heeft elke gek een platform om te janken , dreigen en te zeuren.
Gewoon dat soort gekkies negeren , deed de reguliere media dat maar eens een keer.

pontius | 13-12-15 | 14:03

Ziet er heeeeeeeeeerlijk uit....

tijgertje60 | 13-12-15 | 14:02

Wat een land....

RobberenRukkie | 13-12-15 | 14:02

Dat doen we in 010 op deze manier:http://www.nrc.nl/handelsblad/2013/12/09/hoe-de-buurtvarkens-arie-en-japie-niet-werden-gere-1322050

Jerry Lundegaard | 13-12-15 | 14:02

Doodsbedreigingen? Tering wat zijn die hipsters snel van slag!

brughslurph | 13-12-15 | 14:02

Watching the Wheels | 13-12-15 | 13:48
Welke kudtkok heeft dat vlees dan ooit bereid?
.
Vet en blubberig... Was dat toevallig niet de decolleté van Sharon Dijksma?

Ommezwaai | 13-12-15 | 14:01

Mijn god. Ranstedelingen die zien waar het eten echt vandaan komt ipv van uit de Unileverfabriek. In Wallonië vind je op ieder braderie een varken aan het spit. En het is het lekkerste vlees dat je kunt voorstellen. Daar weet men nog wat echt van eten genieten.

Charles de Batz | 13-12-15 | 13:56

"Janken omdat je als uniek sneeuwvlokje aandacht eist voor de enorme goedheid van je hart, dat is wat dit is. Pleur op."

Amen. Mensen die door dit soort dingen gekwetst worden verdienen slechts verachting. Sowieso zijn mensen die "gekwetst zijn" als argument of pressiemiddel gebruiken het absolute uitschot van de samenleving.

Het woord "gekwetst" is vandaag de dag een synoniem voor "intolerant:"

"Ik heb een Correcte Mening, derhalve ben ik een Beter Mens dan u. U, als Minderwaardig Mens, dient uw vrijheden en rechten in te leveren indien u deze gebruikt om dingen te doen of zeggen die mij niet zinnen. Indien u weigert, dan bent u respectloos en ik een zielig slachtoffer, want uw vrije meningsuiting kwetst mij tot in het diepst van mijn tedere, dichterlijke ziel. Schaamt u!
Was iedereen maar zo tolerant en ruimdenkend en vooruitstrevend als ik."

Russells Teapot | 13-12-15 | 13:56

Dat je gekwetst bent betekent niet dat je gelijk hebt. Daarnaast staan mensen nu eenmaal hoger in de voedselketen en maken wij simpelweg deel uit van de community van levende wezens op de planeet die elkaar opeten.

devil13 | 13-12-15 | 13:55

De cholera wat ziet dat er smakelijk uit. Dit MOET ik een keer in de tuin doen.. Lekker veel marineren...

NiCeY | 13-12-15 | 13:54

-weggejorist-

Meelworm | 13-12-15 | 13:54

Ik dacht heel even dat Roest door een andere bevolkingsgroep in Nederland werd lastig gevallen. Maar het zal mij inderdaad niets verbazen als een groot deel van de bevolking niet (meer) weet waar hun voedsel vandaan komt. En niet alleen vlees, maar ook groente en fruit..

TuurlijkNiet | 13-12-15 | 13:53

"Misschien is het dan verstandig om Varkens zijn niks anders dan mals vlees in de ontkenningsfase. Aan het spit laat brengt simpelweg de ware aard van het varken naar boven." zelden zo'n kromme zin gelezen.

Badderbeest! | 13-12-15 | 13:53

In Thailand zie je dit heel veel, niemand die zich er druk om maakt.

Pattaya | 13-12-15 | 13:52

Vlees Vlees Day, ze gaan elkaar nog zien, ik hoor het haar gisteren nog zo zeggen.

Watching the Wheels | 13-12-15 | 13:52

En wat over is wordt aan die paal geregen om ,s avonds als lams shoarma verkocht te worden aan het progressieve uitgaanspubliek, maar dat mag omdat je dan het verreke niet meer herkent.

Rest In Privacy | 13-12-15 | 13:52

Waar kunnen mensen zich druk over maken. Het is toch oer Hollands om een (speen) varken aan het spit te houden. Wij hebben tijdens onze jaarlijkse dorpsfeest ook een varken aan het spit en later een stukje tussen een lekkere witte tarwe bol. Zodra het zichtbaar wordt waar iets vandaan komt, komt het geweten in conflict met de werkelijkheid. Want zodra het in een plasticbakje ligt met vochtmatje en cellofaan omheen dan is het wel goed?
Het is gewoon puur natuur, de werkelijkheid en bijzonder lekkermals zo van het spit, hmmmm….
Ga toch sokken breien!! O, ja, voor een paar wollen sokken hoef je trouwens niet de schaap te slachten, ze scheren het wol jaarlijks af.

webmiep | 13-12-15 | 13:51

Vegetariers willen hun vieze kunstvlees wel in de vorm en met de kleur van vlees. Schnitzel, hamburger, worst, vleeswaren, want zonder vlees blijf je iets missen. resolver.kb.nl/resolve?urn=urn:gvn:NAG...

Degenen die klagen zijn meestal hypogondrische hysterische hypogrieten.

bergsbeklimmer | 13-12-15 | 13:50
-weggejorist-
tslerf | 13-12-15 | 13:50

De Rubberentegellanders denken dat vleesch, visch, beauter ende melck al van oudsher in een fabriek gemaakt wordt. Dat zijn dezelfde wereldvreemde lieden die denken dat alle immigranten zielige vluchtelingen zijn die betutteld moeten worden.

Chiant | 13-12-15 | 13:50

"Met zn kop naar beneden van een flatgebouw dat varken" zou zo maar gezegd kunnen zijn. Context rijg ik aan het spit!

verbanden | 13-12-15 | 13:49

Natan Fuks moet zijn bek houden.
Als zijn voorouders niet een paar honderdduizend jaar geleden waren begonnen met vlees eten, waardoor ze zich begonnen te ontwikkelen tot de mensen die we nu zijn, had hij nu niet met zijn hipster-bakkes dat gütmenschgereutel in de openbaarheid kunnen brengen.

Man man, meneer heeft een baard en een snor en het verstand en de emotionele ontwikkeling van een meisje van 8 jaar.

Te weinig vlees gegeten, denk ik.
Mietje.

Cuyahoga | 13-12-15 | 13:49

Lees je stukkie nog een keer, het is amper leesbaar.

Nilfisk | 13-12-15 | 13:49

-weggejorist-

ivanova | 13-12-15 | 13:48

Als vegetariër herinner ik me varkensvlees als iets smerigs vets en blubberigs. Als je het snijdt beweegt alleen de bovenkant en daarna ... alsof je aan Ton (VVD) of Hans (VVD) staat te kluiven (zal in dit geval familie van Hans zijn, je ziet duidelijk zo'n Oekraïens vuistje). Eet Smakelijk!

Watching the Wheels | 13-12-15 | 13:48

Weerduivel | 13-12-15 | 13:41
Dubbele paspoorthouder, dat moet haast wel.
Ik vermoed een gewezen moslim afkomstig van de Balkan, voorzien van een poppensnor.

Ommezwaai | 13-12-15 | 13:46

In de natuur worden ze levend geconsumeerd.
Ik snap de hypocriete van die "ooooh, wat wreed!" jankerds dus niet.
Kijk eens een dagje in je eigen achtertuin, en aanschouw wat al die mooie vogeltjes daar letterlijk uitvreten.
Stelletje emo-gestoorde gekken.

Jackanders | 13-12-15 | 13:46

Goh deden ze met oud en nieuw gewoon bij ons in de straat.

Mo het varken | 13-12-15 | 13:46

Goh deden ze met oud en nieuw gewoon bij ons in de straat.

Mo het varken | 13-12-15 | 13:46

Ton Elias leest hier mee, en springt subiet in zijn auto. Sharon Dijksma is er al aan de cover foto te zien.

Harry Turtle | 13-12-15 | 13:43

Gelukkig heeft restaurant Roest nog niet de neiging om de moslim-gemeenschap maar vooral niet voor het hoofd te stoten en dan maar te besluiten om met een halal-geslacht lammetje aan het spit te presenteren

ib000193@xs4all.nl | 13-12-15 | 13:43

Ben zelf voornamelijk vegetariër, maar dat wil niet zeggen dat ik dit niet goed vind. Het ziet er smakelijk uit en ieder dier dat uit de anonimiteit wordt gehaald is goed voor het algemene dierenwelzijn. Beter zo dan in een afgesloten slachthuis in bakjes gestopt worden.
Hoop dat dit varken een goed leven heeft gehad . Hoop dat degenen die ervan eten het lekker en voedzaam vinden en normaal gesproken niet al te veel vlees eten, en dan in ieder geval biologisch (dan hebben de dieren een beter leven dan niet-biologisch, wel zo eerlijk).

Doper | 13-12-15 | 13:42

Die varkensknuffelaars overdrijven.
Maar die Johnny Mosterd van restaurant Roest overdrijft net zo goed.
Doodsbedreigingen?
Er heeft iemand geschreven "ik hoop dat jij ook geroosterd wordt".
Dat is geen serieuze bedreiging, zelfs geen verkapte bedreiging.

Dandruff | 13-12-15 | 13:42

Heb net even op het profiel gekeken van Natan Fuks en moeten constateren dat het een echt Goedmens en zeer sociaal bewogen mens is. Met al dat pray for paris. 9/11 memory bericht en natuurlijk de franse vlag over z'n fotootje met hipstervrinden.

Weerduivel | 13-12-15 | 13:41

Veel te confronterend dit, ik eet enkel vlees als het onherkenbaar is vermomd als roze lap in een verpakking met illustraties van lief lachende koeien, varkens en kippen in een groene weide.

Harry Turtle | 13-12-15 | 13:39

Prof. D.A.H. Vintik | 13-12-15 | 13:34
Een sappig en mals speenvarkentje.
Niets mis mee.

Ommezwaai | 13-12-15 | 13:38

Volgens mij kun je beter met veel plezier een zonder hormonen en in redelijke vrijheid opgegroeid varken eten dan met lange tanden een bio-verse-worst van de AH. Laat ze daar lekker gaan rellen!

th3freeze | 13-12-15 | 13:37

Heeeeerlijk...
Als vleescheterT kan het bijna niet mooier.
En ja, ik heb wel eens een big omgelegd dus weet ik waar het vandaan komt.

Ommezwaai | 13-12-15 | 13:37

Duizenden jaren heeft de mens zo zijn eten bereid.
Nu hebben we een Albert Heijn en mag het niet meer....

Big van het spit is gewoon top!
Gewoon lekkerrrrrrrrr

Blondje77 | 13-12-15 | 13:37

Varkensvlees, altijd +1.

Kapitein Stijlvol | 13-12-15 | 13:36

Mens is een omnivoor.Dat is zoals moedertje Natuur het bestemd heeft. Jankerts

dehandigesmeerlap | 13-12-15 | 13:36

Als je vlees eet moet je jezelf ook realiseren waar het vandaan komt..
MilkaBmW | 13-12-15 | 13:30
Uit een plastic bakje in de supermarkt.

Osdorpertje | 13-12-15 | 13:35

Als vegetariër juich ik dit juist toe. Laat mensen maar zien wat er gegeten wordt.

Prof. D.A.H. Vintik | 13-12-15 | 13:34

Ook gekken hebben een mening. Mooi toch ?! Die Jezus freak die in dat YouTube filmpje wordt afgevoerd heeft gelijk. Openbare orde is niet in het geding. Man geeft gewoon vreedzaam zijn mening. Afblijven met je rigide handhavers poten !

pleemobiel | 13-12-15 | 13:34

"Zelfs niet-vegetariërs zijn gekwetst"
Dat zijn vast van die mensen die boterhamworst met een lachend gezichtje erin kopen voor hun kinderen (die niet beter weten dan dat melk in pakken aan de boom groeit).

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 13:34

Top actie. Al die hypocrieten moeten stoppen met dat eeuwige gejank.

Brainder | 13-12-15 | 13:32

Nederland is het land van de gekwetsten geworden, wat een sneu volk is het toch, watjes!

lanexx | 13-12-15 | 13:32

Oh ik reageer weer eens te snel

MilkaBmW | 13-12-15 | 13:32

hebben die zeikerds in Amsterdam nis beters te doen?

--sql error-- | 13-12-15 | 13:31

Hmmm, lekker ! Als ik in Amsterdam wil eten, dan wil ik eten bij Roest !!

Mo het varken | 13-12-15 | 13:31

Heerlijk, varkensvlees gemarineerd in tranen van de altijd en eeuwig gekwetsten. Jammer dat ik niet in de buurt ben, anders prikte ik zeker een vorkje mee.

PureYak | 13-12-15 | 13:30

"Zelfs niet-vegetariërs zijn gekwetst"
Grooste hypocrieten ooit.
Als je vlees eet moet je jezelf ook realiseren waar het vandaan komt..

MilkaBmW | 13-12-15 | 13:30

Lekker man. Eet smakelijk!

En voor de doodbedreigers: Neem even contact op met de GGZ.

Fijne zondag, straks tijd voor een *plop*.

harry21 | 13-12-15 | 13:30

Woon aan de ander kant van het land. Wat moet ik met dit dorpse nieuws?

roze_bril | 13-12-15 | 13:30

Hmmm, zwijnebraadt. Lekker.

Willem Hollander | 13-12-15 | 13:29

En de avond wordt gehost door Omar Dahani! Zou de gastheer ook een vorkje meeprikken?

Glasgow Argus | 13-12-15 | 13:29

Johnny, lees het stukje nog even door. Paar zinnen lopen wel erg raar. Verder heb ik nu ineens dus enorme zin in varken. Het dorpscafe hier heeft ook elk jaar varken aan het spit. Geweldig feest.

Mesmer | 13-12-15 | 13:29

Oei oei oei, discriminatie !!!11!, de moeder

pacmann | 13-12-15 | 13:28

Een varken verdient het om bacon te worden!

From here Till Burg | 13-12-15 | 13:28

Vlees!

Glasgow Argus | 13-12-15 | 13:27

Mensen die boos worden om een varken aan 't spit hebben het nog nooit gegeten. Dat kan niet anders.

Er zijn weinig dingen zó lekker als een varken aan 't spit!

Harvester | 13-12-15 | 13:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl