Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OV Magazine regelt 14.000 extra zitplaatsen voor NS

De NS heeft een probleem. Haar core business is namelijk reizigers comfortabel van A naar B vervoeren en daar faalt het bedrijf dagelijks in. Nu moeten ze van tante Sharon voor de kerst een plan hebben, maar een plan is heel wat anders dan de praktijk. De idee van de NS? Vijf miljoen vrijmaken voor startups die meedenken over innovatie op het gebied van mobiliteit. Jup, lekker hip meedeinen op de populaire trend dat startups de wereld gaan redden. Startups zijn niks anders dan de Idols van de bedrijvensector: een miljoen pogingen, maar slechts één of twee die echt doorbreken. Terwijl een beetje nuchter en praktisch nadenken meestal al een heel eind komt. En nee, Amerikaanse toestanden met megaclaims zoals ConsumentenClaim nu onderneemt is niet nuchter en praktisch nadenken. Als de NS een megaclaim moet betalen, verschijnt er namelijk niet ineens een magische eenhoorn die er tienduizenden zitplaatsen bij tovert. Die lui meedoen met die megaclaim, moeten niet zo janken. Stelletje pietlut parasieten. Nee, nuchter en praktisch nadenken, dat is wat OV Magazine doet. Die hebben wat zitten turven, rondvragen en optellen en konden eigenhandig 14.000 zitplaatsen er bij toveren voor de NS. Met het materieel dat dus nu al voor handen is. Zo simpel kan het blijkbaar zijn. Ons voorstel: plan uitvoeren en die vijf miljoen aan OV Magazine om als denktank te fungeren voor de NS. Iedereen wint. Vooral de reiziger. En die betaalt grof geld aan de NS, dus dat mag ook wel eens een keer.

Reaguursels

Inloggen

Allemaal leuk voor de bühne. Materiaal dat terzijde staat zoals DDM0 en DM'90 komt as we speak weer in de vaart. Nedtrain werkt zich een slag in de rondte ervoor. Rond kerst maken NS en stas bekend dat dit de oplossing is, iedereen blij.... En verder zijn er nog ICK en ICL rijtuigen te krijgen.

kolonel bromsnor | 10-12-15 | 20:35

Ik sta op -1 kudo.

McMarx | 10-12-15 | 16:58

@070 | 10-12-15 | 09:05
Ga jij eens gauw weg met je 1ste klas afschaffen.
Moet ik dan tussen het plebs gaan zitten?

Knar01 | 10-12-15 | 15:57

Meer treinen inzetten kost veel meer dan gewoon wat extra rijtuigjes achter een reeds in de dienstregeling bestaande trein hangen. Maar zelfs DAT doen ze niet.
Is dat zo moeilijk? Huur ze desnoods voorlopig uit het buitenland.
Maar ja, dat kost een beetje geld en dan komen hun vette bonussen in gevaar.

telelezer | 10-12-15 | 15:28

Het is natuurlijk volstrekt onacceptabel dat als je een treinkaartje koopt, je hooguit 20% kans hebt dat je geleverd krijgt wat je hebt gekocht n.l.: zitplaats 2e klasse van X naar Y. Nou kan NS zich druk maken om die 20% naar 50% te krijgen ofwel een verbetering van maar liefs 250% te realiseren, maar misschien moet je anders denken: we slopen het interieur (behoudens de toiletten) hangen koffie en frisdrankapparaten, en plaats hekjes waar de reizigers zich aan kunnen vast houden. Men bereikt dat zo iedereen(!) hetzelfde product krijgt, dat bovendien ook nog 's beduidend goedkoper wordt.

josef kuijpers | 10-12-15 | 13:49

bruin kikkertje | 10-12-15 | 12:07
De betekenis verschilt zelfs, maar met onderstaand advies hoef je je nooit meer te vergissen:
onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-het-...

Maar ik ben ook van de het-stroming, net als bijna heel Nederland.

poging7 | 10-12-15 | 13:27

Je kan de eerste klas afschaffen of een derde klas invoeren. In het laatste geval alle stoelen eruit en nog wat stellen erbij van houten plankjes op een onderstel.

McMarx | 10-12-15 | 12:41

bruin kikkertje | 10-12-15 | 12:07
De of het idee, van mij persoonlijk mag alles. Bij twijfel gewoon het woord in kwestie verkleinen. Het lidwoord wordt dan altijd het.

Nerdino | 10-12-15 | 12:30

Roger van Boxtel zegt al genoeg typisch zo'n manager ik ben nieuw als manager wel projectje zal ik nu weer opzetten om interessant te doen. Gewoon goed materiaal aanschaffen.

franck7020 | 10-12-15 | 12:26

Puur en alleen omdat de Syrische ingenieurs, raketgeleerden en chirurgen dan naar hun werk kunnen gaan zeker, of krijgen die allemaal een dikke BMW van Klaas

El Muñeco | 10-12-15 | 12:20

nerdino 09.26: "de idee" is correct Nederlands? Kan wel zijn maar wat dan met "het idee"? Of is "de" idee misschien een beetje germanistisch?

bruin kikkertje | 10-12-15 | 12:07

Ik ga dagelijks afwisselend of met de auto of met de trein naar mijn werk naar gelang het uitkomt.
Het is dat mijn werkgever meer vergoed als ik met het OV ga, anders ging ik alleen met de auto. Met de auto ben ik namelijk aanzienlijk goedkoper uit.
De NS is schreeuwend dúúuurrr.. En ook nog eens onbetrouwbaar.

druipsmurf | 10-12-15 | 11:53

Past niet binnen de GPP's waarschijnlijk.

Witje64 | 10-12-15 | 11:24

ik verbaas mij al jaren,dat men het staan in de trein accepteert.
het zijn net veewagens,mentalitets verandering,als kind werd mij gezegd,dat je voor oudere mensen moet opstaan,maar normen en waarden kom je haast niet meer tegen.
er waren ook 3 klas wagons met houten banken.
een goede zet,normering in het vervoer,straks moet je ook nog staan in een vliegtuig.
Rogier van boxel voormalig menzis,is nu president directeur voor een jaar.
natuurlijk voor een shovel vol geld.
vandaag groenteman,morgen melkboer.
hij weet in ieder geval,dat pillen en wielen rond zijn.

soledad | 10-12-15 | 11:09

Toen ik "De idee" las wist ik dat het een Kwit topic was. Next!

Vanilla | 10-12-15 | 10:56

Rijtuigen hebben locomotieven nodig. Hebben ze die ook gevonden? De V250 terug huren zou wel de ultieme afgang zijn hoewel het heerlijke treinen zijn. Ze hebben ATB en kunnen zo rollen. Het zijn er maar 19 Niettemin kun je ze goed op de lange lijnen inzetten. Amsterdam-Groningen. Amsterdam-Hoorn.

DreHa | 10-12-15 | 10:34

Sinds de NS een privaat bedrijf is gaat het om winst. Meer treinstellen kost meer = minder winst.Ik zie het dus niet gebeuren.

JackHair | 10-12-15 | 10:26

De NS wil gewoon geen mensen vervoeren. Wel de abonnementsgelden opstrijken maar er geen treinen voor laten rijden.
Dat heet nu winstmaximalisatie.

sinar2 | 10-12-15 | 10:20

@necrosis | 10-12-15 | 09:38
,
Inkoppen? Kop. Ha, ik snap hem:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_'54

Piet Karbiet | 10-12-15 | 10:04

Ik snap die extra zitplaatsen wel : iedereen moet een persoon op schoot nemen. Opgelost !

edelweiss | 10-12-15 | 10:00

@necrosis | 10-12-15 | 09:44
Je kunt ze ook gewoon laten zitten, je hoeft dan enkel nog maar een kussen op te monteren.

kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 09:59

Krijgen dan straks de "startups" ook de schuld als de treinen niet rijden?

klontje boter | 10-12-15 | 09:55

"De NS heeft een probleem. Haar core business is namelijk reizigers comfortabel van A naar B vervoeren en daar faalt het bedrijf dagelijks in." aldus Quid. Vervolgens stelt hij voor om verouderd en inferieur materiaal, met een verhoogde kans op storingen, in te zetten.

Ik weet nu al wie er zou staan te gillen als de NS het zou doen en er rijdt geen trein, vanwege stuk.

Quid, ga eens een keer werken in een echt bedrijf, in plaats van een beetje zitten te blaten vanaf de zijkant.

Biersmurf | 10-12-15 | 09:44

Ik heb 4 eigen zitplaatsen.
.
In mijn auto.

GroteZaagdildo | 10-12-15 | 09:44

Misschien de toiletten uit elk treinstel slopen, dat scheelt al twee zitplaatsen.
En een verbod op het reizen per trein voor Dijksma en Elias.

necrosis | 10-12-15 | 09:44

Ik hoorde dat flixbus tegenwoordig intercity verbindingen aanbiedt met bussen in het oosten van Nederland...

Barre_de_k | 10-12-15 | 09:42

@Piet Karbiet | 10-12-15 | 09:25
Die godwin gaat ik NIET inkoppen!

necrosis | 10-12-15 | 09:38

Beter kan Dijksma de economie nog meer de vernieling in helpen. Dan hoeven er minder mensen met de trein naar het werk.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 09:38

En verder kunnen ze gewone (stads)bussen voorzien van die treinwielen aan de vóór- en achterzijde en dan laat je die bussen als een soort trams rijden op de treinrails. Kun je er ook weer zo'n 50 personen kwijt per bus. Neem 10 bussen, die je in colonne laat rijden en je hebt al weer 500 zitplaatsen.

kweethetooknietbeter | 10-12-15 | 09:35

@frank87 | 10-12-15 | 09:24
.
Ik miste nog de termen taskforce en brown paper session in je plempsel.
Er zijn ambtenaren die dan denken dat Bram Peper wordt ingevlogen.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 09:34

Ze kunnen beter die prijzen wat naar beneden schroeven.

Madrox | 10-12-15 | 09:34

klagen over het openbaar vervoer. Zijn dat dezelfde jankballen die klagen over het weer, zwarte piet en vuurwerk?

one hobo | 10-12-15 | 09:30

Meer zitplaatsen is gelijk aan meer treinen. Meer smaken zijn er niet. Heb ik nu de hoofdprijs?

Mark van Leeuwen | 10-12-15 | 09:30

kom op. zoiets gaat ten koste van de bonussen. nee hoor, daar kunnen we niet aan beginnen. de zelfgeformuleerde, en nietszeggende, kpi's moeten wel gehaald worden.

minimá-armezusvan.. | 10-12-15 | 09:29

'Terwijl een beetje nuchter en praktisch nadenken meestal al een heel eind komt.' Als het dan zo eenvoudig is kom dan met je briljante plan Quid! Maar kijk dan eerst even hoe het eigenlijk komt dat de NS nu met te weinig treinen zit. Gillen dat de NS faalt is weer zo gemakkelijk.

Nerdino | 10-12-15 | 09:28

Het Prinsesje | 10-12-15 | 09:10
Inderdaad, 'de idee' is correct Nederlands

Nerdino | 10-12-15 | 09:26

Dijksma gaat het oplossen met honderd oude Duitse rijtuigen.
Nu ga ik echt emigreren.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 09:25

Geld vrijmaken voor abstracte dingen als denktanks en innovatie, is de manier om te doen alsof je je best doet, terwijl je geen idee hebt.
Zo wordt de helft van de rijksbegroting ook gevuld.

frank87 | 10-12-15 | 09:24

De NS dat wold nooit wat.

Dr. Frambozenjam | 10-12-15 | 09:22

necrosis | 10-12-15
Gewoon alle kleinere stations overslaan; twee vliegen in een klap: geen overvolle treinen meer, en op tijd rijden. Samen delen?

L. Rakker | 10-12-15 | 09:21

Er mist een die in die zin.

Piet Karbiet | 10-12-15 | 09:20

Even lekker OT: waarom 'zakt' de oproep om geld te doneren voor GeenPeil steeds verder naar onderen? Zo wordt het niks jongens! Of hebben jullie al opgegeven, met nog maar 25.000 pegels in de pocket, maar nog 375.000 te gaan in 67 dagen?

L. Rakker | 10-12-15 | 09:19

Gewon alle stoelen eruits lopen en lussen aan het plafond hangen.
Mag ik effe vangen?

necrosis | 10-12-15 | 09:17

De oplossing is de auto. Net als met de trein sta je meestal ook stil en komt zelden op tijd op de bestemming, maar je kan wel lekker zitten.

Meneert | 10-12-15 | 09:13

Van Boxtel, Biggetje Dijksma .... hoeveel faal wil je bij elkaar hebben?
En maar gek opkijken dat het ov al jarenlang ee nteringzooi is.

Ikdus | 10-12-15 | 09:13

"De idee van de NS"??????

Het Prinsesje | 10-12-15 | 09:10

Het vrouwelijk equivalent van Hans Spekman heet Sharon Dijksma, geen wonder dat de PvdA nog altijd rond de 10 zetels haalt met dit soort lieden in hun midden om over Bert van der Roest maar te zwijgen.

eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 09:08

De NS moet staanplaatsen gaan verkopen.

Zeetakje | 10-12-15 | 09:06

Ach, voor die korte afstanden in dit landje kan je best even staan. In tram of bus sta je vaak langer. Niet zo zeuren. De 1e klas afschaffen lijkt me beter. Heb je - wederom -ook niet in tram of bus, waar je soms ook een uur in reist.

070 | 10-12-15 | 09:05

Dit artikel loopt nog slechter dan een NS dienstregeling.

subsidistan | 10-12-15 | 09:05

Kwit laat een ad hominem op Dijksma liggen? Wat is dat nou?

Godsammekraken | 10-12-15 | 09:05

Die tweet smeekt echt iets te hard om een Godwin.

Prof. D.A.H. Vintik | 10-12-15 | 09:04

Roger van Boxtel. Nuff said.

Dr.Dexter | 10-12-15 | 09:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken