achtergrond

Geenstijl

OV Magazine regelt 14.000 extra zitplaatsen voor NS

De NS heeft een probleem. Haar core business is namelijk reizigers comfortabel van A naar B vervoeren en daar faalt het bedrijf dagelijks in. Nu moeten ze van tante Sharon voor de kerst een plan hebben, maar een plan is heel wat anders dan de praktijk. De idee van de NS? Vijf miljoen vrijmaken voor startups die meedenken over innovatie op het gebied van mobiliteit. Jup, lekker hip meedeinen op de populaire trend dat startups de wereld gaan redden. Startups zijn niks anders dan de Idols van de bedrijvensector: een miljoen pogingen, maar slechts één of twee die echt doorbreken. Terwijl een beetje nuchter en praktisch nadenken meestal al een heel eind komt. En nee, Amerikaanse toestanden met megaclaims zoals ConsumentenClaim nu onderneemt is niet nuchter en praktisch nadenken. Als de NS een megaclaim moet betalen, verschijnt er namelijk niet ineens een magische eenhoorn die er tienduizenden zitplaatsen bij tovert. Die lui meedoen met die megaclaim, moeten niet zo janken. Stelletje pietlut parasieten. Nee, nuchter en praktisch nadenken, dat is wat OV Magazine doet. Die hebben wat zitten turven, rondvragen en optellen en konden eigenhandig 14.000 zitplaatsen er bij toveren voor de NS. Met het materieel dat dus nu al voor handen is. Zo simpel kan het blijkbaar zijn. Ons voorstel: plan uitvoeren en die vijf miljoen aan OV Magazine om als denktank te fungeren voor de NS. Iedereen wint. Vooral de reiziger. En die betaalt grof geld aan de NS, dus dat mag ook wel eens een keer.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.