Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - Wilders' waarheid, Rutte's leugen

Dus Wilders spreekt de waarheid en Rutte noemt dat "ongepast". Maar wat zegt Wilders dan in zijn boodschap aan de Turken wat zo ongepast zou zijn? “Jullie regering maakt jullie wijs dat jullie ooit lid zullen worden van Europa.” Er is geen Turk die daadwerkelijk gelooft dat Turkije ooit lid zal worden van Europa. Sinds 1963 is er een associatieverdrag tussen de Turken en Europa (zo’n verdrag dat Europa ook heeft met Oekraïne) en dat moet leiden tot volledig lidmaatschap (o hoi, ja associatieverdragen leiden tot lidmaatschap, zoals de Oekraïense premier Porosjenko wél weet, maar Rutte blijkbaar niet). In 1987 leken de Turken er eindelijk bij te mogen, bij die verlichte wereld die Europa heet. Maar de Grieken – ja, die onze miljarden krijgen, al jaren en jaren en nog meer jaren en jaren – veto’den de Turken terug naar het land achter de Bosporus. Never ever gonna happen. Iets waar geen Turk ooit aan twijfelt. “Ze moeten ons niet en laten we wel wezen: ze zouden gék zijn om 40 miljoen malloten toe te laten die wij ook liever kwijt dan rijk zijn” klinkt het al jaar in jaar uit in de Turkse vriendenkring. Maar Wilders’ “Jullie regering maakt jullie wijs dat jullie ooit lid zullen worden van Europa” zegt nog veel meer. Het wijst de Europese regeringsleiders aan als leugenaars. Het gaat namelijk niet gebeuren. Er wordt verder gepraat en ‘onderhandeld' met Erdogan, maar Oekraïne komt nog eerder bij Europa dan Turkije, hel, de Russen komen nog eerder bij Europa dan Turkije. Simpel, omdat Wilders nog meer waarheden verkondigt: “Een islamitische staat hoort niet bij Europa’. Nu wil de helft van die Turken helemaal niet dat Turkije een islamitische staat is maar zolang Erdogan aan de macht is, is Turkije een islamitische staat en wel van het soort dat afdrijft richting achterlijkheid. Want vrijheid, democratie en mensenrechten – goh, dat noemt Wilders ook! – zijn niet verenigbaar met Erdogans islam. Geen wonder dat de helft van de Turken minder minder minder islam wil maar daar is maar één oplossing voor: de exit van Erdogan. En dat gaat vooralsnog niet gebeuren, zeker niet zolang Europese regeringsleiders miljarden zijn kant uit sturen. Het is een spel en Erdogan speelt braaf mee. Hij accepteert de miljarden, en nog wat meer miljarden waarmee hij uiteindelijk nog steviger de baas wordt in Turkije en aan het einde van het verhaal mogen de Turken visumvrij reizen, maar wordt het niets met het lidmaatschap aan Europa. Er is maar één reden waarom Rutte de boodschap van Wilders ongepast kan vinden en wel omdat Wilders de waarheid spreekt. En politici die de waarheid spreken, daar is geen enkele politicus bij gebaat.

Reaguursels

Inloggen

Het is een onvriendelijk, onbeleefd, lelijk en vijandig uitgesproken tekst. Wel duidelijk.

Ramsesz | 07-12-15 | 23:04

Turkije wil inderdaad niet bij de EU.
Erdogan wil een Groot Turkije, waar de EU onderdeel van is.
Een soort Groot Ottomaans Rijk of zo.
Alleen die sjonnies in Brussel weten nog niet dat ze dan slaafjes van de Islam van Turkije worden.

Raider Twix | 07-12-15 | 18:41

Dat Geert de waarheid spreekt, dat weten we allemaal allang.
Dat Turkije nóóit lid van de EU zal worden, dat weten wij en alle Turken, incluis Erdogan, ook wel.
Wat doet Erdo dan: hij gooit het op een akkoordje met Mutti Merkel en grijpt de EU stevig bij de ballen, knijpt langzaam elk jaar miljarden uit en in totaal net zoveel als de Grieken hebben gehad, anders stuurt hij de hele horde Syriërs incluis IS naar de EU op de thee. Voor Erdo is vermeende lidmaatschap slechts een afleidingsmanouvre: hij chanteert de hele EU wanneer en hoe wij het wil. Eigenlijk een goede eyeopener voor de hypocrisie van de EU.
En meneer Rutte, die lacht en liegt maar in feite denkt hij hetzelfde als Geert en schuift straks als Geert met overmacht de verkiezingen wint, graag aan tafel. Hoezo Geert geen premier?

robstijlloos | 07-12-15 | 18:10

De gezellige Syrier | 07-12-15 | 11:56

Gelukkig trek jij wel volle zalen, dat scheelt.

1+1 | 07-12-15 | 15:57

Het Europese deel van Rusland hoort zeker bij Europa. Ach nemen we de rest ook mee. Liever met ons dan tegen ons.
Salut! Evocatus

Evocatus | 07-12-15 | 15:27

-weggejorist-

Leannie | 07-12-15 | 14:33

-weggejorist-

Leannie | 07-12-15 | 14:27

De gezellige Syrier | 07-12-15
Hij heeft in ieder geval beter door wat er loos is in het land,dan de hele tweede kamer bij elkaar.

fleurtje | 07-12-15 | 12:12

Na de voltooiing van zijn mavo- en havo-opleiding aan het St. Thomas College in Venlo, volgde Wilders een opleiding bij de Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen.(wikipedia)

hahahaha, wat een intellectueel wonder is het toch ook.

De gezellige Syrier | 07-12-15 | 11:56

@ Lewis Lewinsky | 06-12-15 | 23:42

Mevrouw heeft enkele columns geleden geschreven dat zij naar haar vaderland afreisde om te stemmen.
Behalve dat wij nu weten hoe zij over veel van haar landgenoten denkt, vertelde ze ook te gaan stemmen.
Daar is bij mijn weten een TURKS paspoort voor nodig...

De gezellige Syrier | 07-12-15 | 11:41

@ Lupuslupus | 06-12-15 | 21:33

Er stond een reclame boven dit artikel dat kant nog wal raakte. Vandaar dat ik er over doorzaagde

Mark van Leeuwen | 07-12-15 | 11:38

-weggejorist-

De gezellige Syrier | 07-12-15 | 11:31

Wilders heeft een punt. Nederlanders willen niks te maken hebben met het Turkije van nu.

Maar waarom heeft iedereen meteen te neiging om te laten weten dat ze op hem stemmen? Waarom is dat hele vluchtelingen debat het enige waar iedereen over praat? Het is in ieder geval het enige waar Wilders over praat. Wanneer gaan mensen zich realiseren dat je een regering wil die ook verstand heeft van andere zaken. Dat er belangrijkere dingen bestaan dan het vluchtelingenprobleem. Er zijn nog altijd veel Nederlandsers die geen baan hebben. Er is een hele generatie van afgestudeerden die geen baan kan vinden en de boot missen. De vergrijzing komt er aan, wie gaat alle gepentioneerden betalen? Hoe ga ik en mijn generatie ooit een huis kunnen kopen, als werkgevers alleen met "werkervaringsplekken" aka slavenwerk aan komen zetten, en alle ouderen in Nederland met hun dikke kont op een huis zitten uit een verleden toen alles voor de wind ging. WTF kunnen mij die Turken dan schelen!

Stem in godsnaam op een partij die ideeën heeft die verder gaan dan emigratiebeleid.

Ongestijld | 07-12-15 | 10:25

Titia Heidekonijn | 07-12-15 | 09:52

Het laatste.

1+1 | 07-12-15 | 10:05

Ik breek mij hoofd waarom wij leiders hebben die zulke bijzonder domme dingen doen. Er is maar 1 conclusie, chantage. Of zijn ze echt achterlijk?

Titia Heidekonijn | 07-12-15 | 09:52

Weet Wilders de waarheid wel over het verdrag met de Turken?. Volgens Victor Orban staat in het verdrag dat de EU landen 400.000 tot 500.000 'vluchtelingen' overnemen uit Turkije en verdelen over de EU landen.
Overigens complimenten voor Orban en de Slowaakse regering die geen 'vluchtelingen' op willen nemen en al helemaal geen moslims.

Ikhebergenoegvan. | 07-12-15 | 09:42

OP Rutte stem ik nooit meer. Hij gedraagt zich als een verrader die als hoogste prioriteit het opheffen van Nederland heeft.

Het is jammer dat Wilders zo'n verzameling idioten om zich heen heeft, maar ik denk dat hij toch mijn stem gaat krijgen.

Ik hoop wel dat Dion Grauss het nieuw op te richten ministerie van Cavia's krijgt, want internationaal gezien staan we natuurlijk wel vreselijk voor lul met die vent.

En zet Agema maar op Buitenlandse Zaken. Die kan in ieder geval wel wat.

Vogelbeest | 07-12-15 | 09:00

@roze_bril | 07-12-15 | 08:44
Ohja, bijna vergeten. Gelukkig hebben we geen files in Nederland en dan is het inderdaad kut als je dan wél moet wachten bij de grens.

Dhr. de Wit | 07-12-15 | 08:55

Aan enkel de waarheid spréken hebben we helemaal niets.
Wilders spreekt de waarheid in zoverre NIET, dat hij categorisch vergeet te melden dat ook hij niets aan de gang der dingen kan veranderen aangezien hij de enige partij vertegenwoordigt die zegt ook te doen wat hij belooft, iets wat hij een paar jaar terug al binnen een uur naar de prullenbak verwees( breekpunt: 65 blijft 65)
Ik zeg dus : Hij zégt te doen wat hij belooft maar hij krijgt daar niet alleen in Nederland nooit een meerderheid voor, hij kan in Europa al helemaal niets bereiken.
Iets met internationale verdragen waaraan je je niet kunt onttrekken enzo.
Wanneer je zijn prietpraats gelooft ben je niet erg op de hoogte, maar dat was al gevoeglijk bekend.

mallekater | 07-12-15 | 08:51

@roze_bril | 07-12-15 | 08:44
Ruim vóór het Shengen verdrag waren er ook grenzen tussen de landen en deed Nederland internationaal zaken met al die landen, en met succes.
We waren een rijk land met een handelsoverschot.
Nu mogen we vrij reizen, hebben een hoop landen dezelfde munt en betalen wij teveel voor de producten in de winkel en aan die vervloekte EU!

necrosis | 07-12-15 | 08:50

@Dhr. de Wit | 07-12-15 | 08:00

Ja, maar weet je wel wat er gebeurt als we de grenzen sluiten. Dan krijg je wachtrijen vrachtwagens voor de grenzen. Onze hele handelseconomie gaat kapot. Je weet toch, net als voor het vrije reizen.

roze_bril | 07-12-15 | 08:44

@1+1 | 07-12-15 | 08:27
Kijk die gluiperige inteeltkoppen eens triomfantelijk lachen, kan het niet aanzien.
Wat zij niet beseffen dat in Europa de verhouding "zij":"wij", 1: 9 is en zij dus zwaar in de minderheid zijn. Als straks een meerderheid van de Europese bevolking het zat is en rechts gaan stemmen dan kun je er donder op zeggen dat er keiharde maatregelen genomen gaan worden. Het kantelpunt komt steeds dichterbij.

Dhr. de Wit | 07-12-15 | 08:37

necrosis | 07-12-15 | 08:32

Beroepsgeheim.

1+1 | 07-12-15 | 08:35

@Stormageddon | 07-12-15 | 04:40

Toch ben ik van overtuigd dat de EU een rol had kunnen spelen. Hadden ze voor de verkiezingen economische sancties afgekondigd omdat Erdogan de Koerden bombardeerde, was het snel afgelopen met hem geweest. Economisch gaat het niet goed in Turkije, dat had hem net over de rand kunnen duwen. Maar we laten ons liever chanteren door deze islamiet en hem zijn gang gaan. Maar wel sancties tegen Rusland afkondigen. Het is maar waar je je prioriteiten hebt liggen. Niet voor niets dat Friedman een oorlog voorspelt tussen Turkije en Polen.

roze_bril | 07-12-15 | 08:35

@1+1 | 07-12-15 | 08:27
Waarom lopen die hoogopgeleide ITérs en chirurgen met bivakmutsen?

necrosis | 07-12-15 | 08:32

@Piet Karbiet | 07-12-15 | 08:16
Oekraïne bij de EU?
*iets mompelt over bevroren hel en vliegende varkens*

necrosis | 07-12-15 | 08:30

* kijkt

1+1 | 07-12-15 | 08:27

@necrosis | 07-12-15 | 08:08
Ja, fraai. 10 gestolen Hollandse meesters in handen van Oekraiense rebellen. Past prima binnen de EU.

Piet Karbiet | 07-12-15 | 08:16

@Megasuperpeter | 07-12-15 | 07:34
Ik denk dat er minstens 10.000 mannen zijn die dat ook willen....

necrosis | 07-12-15 | 08:02

geprobeerd er een speld tussen te krijgen maar de redenering van Ebru klopt als een bus

Islamofiel | 07-12-15 | 08:02

Er wordt sinds de komst van de Euro niet meer gehandeld vanuit landsbelang maar vanuit Europees belang.
Alles is geoorloofd om de gedoemde unie bij elkaar te houden zolang het maar kan.
Maar wat hebben we eigenlijk aan de EU? De Euro? Reizen zonder grenzen? Als dat de enige voordelen zijn dan is dat niet veel. De EU is niets meer dan een bureaucratisch apparaat bovenop de bureaucratische apparaten van individuele landen.
De EU wilde graag de Verenigde Staten van Europa worden met als grote voorbeeld de VS. Maar dat gaat niet werken. In de VS hebben ze één gezamenlijke taal, cultuur en geschiedenis. Europa heeft dat niet. Vandaar dat consensus bereiken over belangrijke zaken ook heel stroef gaat. Alle Europese landen kijken nu eenmaal tegen andere zaken aan.
En als we daar ook nog even Turkije aan zouden toevoegen dan is Europa helemaal verloren, sangezien de Turken dan een groot aandeel hebben in besluitvorming.
Deze poppenkast kan niet lang meer duren. Als straks de Engelsen eruit stappen dan is het over!

Dhr. de Wit | 07-12-15 | 08:00

@Piet Karbiet | 07-12-15 | 07:56
'links' roept op om een blok te vormen tegen lePen, ondanks dat de kiezer anders beslist, waar ken ik dat toch van?
Overigens staat haar overwinning gewoon bij Pownews bovenaan de frontpage van de GeenStijl.

necrosis | 07-12-15 | 07:59

Ik was t weekend bij mn zus in Drenthe. Wat een verademing zeg. Zelfs de pieten waren gewoon zwart!

1+1 | 07-12-15 | 07:58

De overwinning van Le Pen staat op pagina 127 van Teletekst, mocht u die zoeken.

Piet Karbiet | 07-12-15 | 07:56

Fijn om te zien dat Ebru 'uit de kast' komt en Wilders gelijk geeft. Wat zo'n beetje de helft van Nederland al weet is bij het gros van het journaille nog niet echt ingezonken. Wie naar de onvolprezen staatsradio 1 (of 2, of 3 enz) luistert weet wat ik bedoel. Of het gros van de kranten. Of de staats tv. Kortom, het idee dat je tegen de E.U. bent, of tegen Schengen, of tegen -ik noem maar wat-, de islam, zonder voor de herinvoering van de gaskamers bent, dat is nog steeds niet aan de horizon verschenen bij ons perscentrum. Overigens is het in andere landen ook niet veel beter. Er is nog een pittige weg te gaan dus. Maar Ebru is aan boord in ieder geval. Ebruuuutje! Gooo Girl!!

DeKadt | 07-12-15 | 07:51

Gebaat is inderdaad met een T . Gebaat met een D wordt gebaad en het voltooid deelwoord gebaad hoort bij het werkwoord baden: 'in bad gaan' of 'zwemmen' (ook figuurlijk).

alshetware | 07-12-15 | 07:48

Ik wil met Ebru trouwen :-)

Megasuperpeter | 07-12-15 | 07:34

Het is toch duidelijk dat hier een smerig spel wordt gespeeld. Wilders wordt niet geaccepteerd bij de falende politici van de EU. Hij heeft de waarheid gesproken ook omtrent de vluchtelingen problematiek, die u opgelegd wordt.. vanuit gezag. U wordt niet "geregeerd" u wordt opgelegd wat u te doen heeft niet meer en niet minder... Ook de EU legt op dit heeft niks met keuze of democratie te maken. En ook de Nationale "regeringen"(lees het onderdrukkende "gezag") worden u opgelegd ontstaan uit coalities.. waar u nooit op democratische wijze voor heeft mogen kiezen.. Deze coalities zijn u met messteken in uw rug opgelegd.. niet meer en niet minder.. u wordt "geregeerd" door een minderheid. Men noemt het een parlementaire democratie, ik noem het de opleggende schijndemocratie. En Wilders zal nog meer de waarheid gaan spreken..

Jeffrey53 | 07-12-15 | 07:16

Aaaaaarrrrrrrgggggg ik wordt gek van die regering. Tijd om af te treden jongens.

Krielkip83 | 07-12-15 | 06:42

Morning iedereen! Is t hek al van de dam ergens in t land?

1+1 | 07-12-15 | 06:36

De trieste waarheid is dat Rutte echt wel weet dat hij onzin verkoopt, maar dit uit berekening doet. Nog triester is dat hij dat al een hele tijd doet, of het nu over een fingerlikkend rechts kabinet gaat of een onderste steen. Zijn politiek inzicht gebruikt hij alleen om te bepalen wie naar de mond te praten. De realiteit is daarbij niet belangrijk, hoogstens lastig.
.
Prioriteit 1 voor Rutte is het veiligstellen van z'n eigen toekomst. De rest kan barsten.

Machteloze | 07-12-15 | 05:51

Goed gesproken Brubru!

Machteloze | 07-12-15 | 05:36

"En politici die de waarheid spreken, daar is geen enkele politicus bij gebaat."

Behalve Wilders zelf dan.

Ach, en je wéét dat Wilders een punt heeft zodra "collega" politici hem iemand vinden schofferen of iets ongepast vinden. Zodra Wilders gelijk dreigt te krijgen springen de overige politici hier op hun tenen en beginnen ze te schreeuwen dat het een lieve lust is, dat Wilders zo slecht of verkeerd bezig is. Rara…

kanon0503 | 07-12-15 | 04:49

@Eurotokkie | 07-12-15 | 04:26
Erdogan heeft maar 2 dingen in handen. Of eigenlijk maar 1. En dat zijn de ballen van Merkel en op het moment dat hij doorhad dat zij die niet heeft had hij opeens 3 miljard in handen. Dat heeft hij in handen. En de ISIS olie, maar die handel laat hij zijn zoontje doen. En de militaire hospitalen van ISIS in Zuid-Turkije en die laat hij zijn dochtertje doen. Zodat het nog een beetje lijkt alsof hijzelf niet actief ISIS steunt.
Degene die sleutel in handen heeft is Obama. Die zou, als het een vent was, Turkije uit de NAVO kunnen trappen en Putin kunnen bellen: "Gooi Ankara maar plat, Vlad, mijn zegen heb je." Dan is het heel snel gedaan met de oorlog in Syrië. Heel snel. Dan kan het binnen een week gedaan zijn. Want Turkije is inderdaad de sleutel, maar niet op de manier zoals jij schijnt te denken. Of nu ja, "denken"... Denken is een groot woord voor het slappe gelul wat je produceert.

Stormageddon | 07-12-15 | 04:40

@Eurotokkie | 07-12-15 | 04:23
Dat was in 2011 een reële optie. Toen de VS het westen van Irak nog onder controle had en AQI nog geen ISIS was geworden. Maar ja, toen moest Obama zo nodig weg uit Irak.
Uit laten branden en belendende percelen nathouden is een gepasseerd station. Al heel lang. Het is godverdomme net alsof jij in een trein van Groningen naar Maastricht bent gestapt en tussen Nijmegen en Den Bosch bedenkt dat je er in Assen uit had gemoeten. Te laat, gozer. Veel te laat. Word wakker. Het is bijna 2016, geen 2011 meer. We zijn 5 jaar verder. Hallooooo!

Stormageddon | 07-12-15 | 04:31

Stormageddon | 07-12-15 | 04:21
Erdogan heeft de sleutel in handen, of meer dan een miljoen vluchtelingen richting Europa of een lidmaatschap voor Turkije.

Eurotokkie | 07-12-15 | 04:26

Eurotokkie | 07-12-15 | 04:07

Precies. Het draait ook om het strategische belang dat Amerika hierbij heeft, want wat levert het Europa aan voordeel op om een islamitisch land als Turkije toe te laten treden? Militair gezien stellen wij als Nederland sowieso al helemaal niks voor. Daarom uit de EU en de NAVO, dan worden wij ook niet meer meegezogen in hun oorlogen, en natuurlijk onze grenzen op slot.

palingdroom | 07-12-15 | 04:24

Stormageddon | 07-12-15 | 04:16
Je ziet dat de bemoeizucht van het westen alles alleen maar erger maakt, laat het vuurtje lekker uitbranden zou ik zeggen.

Eurotokkie | 07-12-15 | 04:23

Europeanen dus....

Excusez les typos, ik ben weer eens op de tablet aan het klooien ipv een echt toetsenbord.

Stormageddon | 07-12-15 | 04:23

@Eurotokkie | 07-12-15 | 04:08
Dus jij vind het in dat geval wel helemaal in orde om aan de leiband van de VS te lopen? In elk ander geval is het kut, maar als de Turkse horden bij de EU moeten dan moeten de European van jou gewoon luisteren naar Washington? Jezus christus, wat ben jij een principeloze slappe lul.
Je bent het meest abjecte voorbeeld van een Permanent Intellectueel Impotente Nepmoralist.

Stormageddon | 07-12-15 | 04:21

@Eurotokkie | 07-12-15 | 04:02
Je bent in de war met Hamas. Dit is niet Israël en Gaza. En ja, er vallen heel veel burgerslachtoffers, dat is GODVERDOMME de reden dat we bombarderen en ISIS willen uiroeien, lulhannes! Ben je de Yezidi's in Sinjar alweer vergeten? Ben je alweer vergeten dat die stad werd uitgemoord door de islamitische slagers, de vrouwen en meisjes werden weggevoerd om op slavenmarkten als hoeren te verkocht? Ben je alweer vergeten dat de horden van Allah hetzelfde genocide trucje probeerden op de Koerdische bevolkingen van Erbil en Mosul, van Al Hasakah en Tall Tamir? Dat het westen voor een keertje niet met de armen over gaat zitten toekijken als er godverdomme genocide wordt gepleegd?

Wat moet het westen dan doen? Gewoon toekijken? Terwijl er live op TV volken worden afgeslacht? Fucking hell, wat moeten we doen dan? Zeg het maar... Wat doen we ertegen, Eurosukkel? Wat?! Zelfs in het godvergeten donkere Afrika van Rwanda hebben we ingegrepen. En in Darfur hebben we troepen ingezet om te proberen genocide te voorkomen. Moeten we dat voortaan maar nalaten? Niet meer doen? Waar is je Fucking moral high ground dan?! Ben jij dan zo'n lul die achteraf zegt "ja jammeren die miljoen doden, maar ach.. Gelukkig hebben wij niets gedaan wij zijn niet schuldig?"
Wat. De. Neuk. stel je voor dat we moeten doen? De Koerden en Yezidi's gewoon in sop laten gaarkoken? Zullen we dat doen dan? Zeg het maar.

Stormageddon | 07-12-15 | 04:16

Stormageddon | 07-12-15 | 03:31
Wat is zeg het is helemaal aan de Amerikanen of Turkije lid zal worden, Europa heeft in deze niet meer veel te vertellen.

Eurotokkie | 07-12-15 | 04:08

palingdroom | 07-12-15 | 03:42
Turkije is van strategisch belang, Europa kan zelf geen brandje in hun achtertuin blussen daarvoor hebben ze de Amerikanen nodig.
Als de Amerikanen druk gaan uitoefenen dan zwicht Europa en Turkije zal dan binnen een aantal jaren lid worden.

Eurotokkie | 07-12-15 | 04:07

Stormageddon | 07-12-15 | 03:52
Laat deze ISIS militaire doelen zich nu juist in woonwijken bevinden.
Maar voor de rest droom lekker verder met de gedachte dat dit een
schone oorlog is waar geen burgerslachtoffers vallen.

Eurotokkie | 07-12-15 | 04:02

@Eurotokkie | 07-12-15 | 03:24
Enne... Hoe kom je erbij dat NAVO en andere luchtmachten woonwijken bombarderen? Wat is dat voor rare gedachte? Pure demagogie. Het gaat bij bombardementen op het grondgebied van ISIS om militaire doelen. Stellingen, infrastructuur, militaire konvooien, olie-installaties en voertuigen. Je roept het beeld op alsof westerse luchtmachten Syrische steden bombarderen zoals Dresden en Hamburg in WO II zijn gebombardeerd, met bommentapijten. Die suggestie is krankzinnig, demagogisch en een grove leugen. Dat gebeurt helemaal niet. Je moet je kapot schamen.

Stormageddon | 07-12-15 | 03:52

Het is Amerika dat aandringt op lidmaatschap. Daarom Nederland uit de EU en uit de NAVO.

palingdroom | 07-12-15 | 03:42

@Eurotokkie | 07-12-15 | 03:16
Misschien de wereld niet, maar Europa zeker wel. Overigens komt Turkije nooit bij Europa, hooguit bij de EU. Dat zijn twee heel verschillende dingen. De EU is een fictieve bureaucratische entiteit, Europa is een continetent met geologische begrenzingen waar het Anatolisch schiereiland, waar de staat Turkije voor 97% uit bestaat, niet bij hoort.
Hou die twee dingen toch eens uit elkaar, malloot.

Stormageddon | 07-12-15 | 03:31

over = overal

Eurotokkie | 07-12-15 | 03:25

De gezellige Syrier | 06-12-15 | 23:40
Ja Wilders is over tegen alleen niet tegen het bombarderen van woonwijken in Syrië, wat op zich vreemd is omdat hierdoor juist meer vluchtelingen richt Europa komen.
En laat deze vluchtelingen nu net de speelbal zijn waar Erdogan
gebruik van maakt om Europa onder druk te zetten.

Eurotokkie | 07-12-15 | 03:24

De wereld gaat niet onder als Turkije bij Europa komt.

Eurotokkie | 07-12-15 | 03:16

Mark is premier van een kleine minderheid ,een stelletje hotemetoten .
Voor mij is Markje niet meer dan een balletje poep .
En Geert Wilders heeft gewoon weer gelijk .

iopeth | 07-12-15 | 03:10

Prachtig werk, Ebru!
Wilders spreekt wel vaker waarheden uit die eenieder herkent die de rede een warm hart toedraagt.
Net op tv: Hagens en de grote Jonathan Israël, die als een sukkelaar mocht struikelen over de waan van de dag: Hagens moest natuurlijk Wilders afzeiken. Aldus scoorde Hagens zonder gene voor de eigen buhne en de daarbij behorende verslaving aan het valse goede-mens-idee. Ondanks Spinoza.

belo | 07-12-15 | 02:32

Zoooo.. Dus... Dat was de POTUS. De Homo Barackus Obamus Presidentus. En wat zei hij nu eigenlijk? Nu... Helemaal niets. De VS gaan gewoon door op de oude voet. Geen boots on the ground, beetje bombarderen en steunen van iedereen die tegen ISIS vecht of zegt te vechten. Maar dan wel ISIS vernietigen. Die strategie die al 4 jaar zo ontzettend succesvol is.... Ehm... Juist ja. Enne, de VS is *niet* in oorlog met de islam. Het heeft niks met de islam te maken, wantij is heel vreedzaam en zo... Maar San Bernardino was wel terrorisme, dat dan weer wel.
Oh, en hij gaat iets doen aan wapens in de VS. Misschien. Proberen, althans.

Zei hij iets nieuws? Nee. Was er nieuw voorstel? Of een oorlogsverklaring? Of een radicale nieuw beleid in zijn laatste jaar? Niets van dat alles. Moslims zijn onze vrienden, zei hij. Het is een "war on terror". Maar niet een "war on islam". [zucht]
Kortom, waarom deze speech?

Stormageddon | 07-12-15 | 02:24

IJzersterke column van Ebru, de beste die ik ooit van haar heb gelezen. Elk woord is raak. Goede conclusies en een rake slotalinea. Chapeau!

hoogstetijd | 07-12-15 | 02:23

-weggejorist-

Jan Dribbel | 07-12-15 | 01:35

Ik zit naar powned op radio een te luisteren.
Waarom slaat die de Vlieger die vlegel van de SP (ex vakbondsman) niet om zijn oren met het manifest "gastarbeid en kapitaal" uit de jaren 80???

de honden blaffen... | 07-12-15 | 01:25

-weggejorist-

ivanova | 07-12-15 | 01:21

20% zou nog op deze volksvertegenwoordigers regering stemmen volgens de schoothond.
totaal ongeloofwaardig worden we verkocht aan de eu.
met de wetenschap dat ze voor een wel hele kleine parochie zitten te preken,en doorzetten.kun je vaststellen, dat we aan een dictator zijn overgeleverd,die voor het eind van de verkiezingen
zoals dagelijks zichtbaar is dit hele land naar de filistijnen voerd.
met spiegels en kraaltjes wordt er onderhandeld met niet regering partijen,om toch maar aan de macht te blijven.
zo,n beste regering van na de oorlog hebben we nog nooit gehad,misschien krijgen ze ooit nog een keer een passende beloning

soledad | 07-12-15 | 01:10

En daar zit geen woord Chinees bij!

De Mentalist | 07-12-15 | 01:09

Wat een kut inlog systeem....

thecommender | 07-12-15 | 00:53

Mark Rutte, de min president die ons verder het moeras in trok. Met zijn leugens en geen ruggengraat. Laatst schreef iemand hier bij de reacties. Ik stem nooit pvv maar nu ga ik wel pvv stemmen kan mij het wat schelen dat ze 4 jaar gaan klaverjassen in de kamer. ik merk steeds meer dat deze meneer de waarheid spreekt. Mark onderste steen boven Rutte. Ik geloof er niks van.

franck7020 | 07-12-15 | 00:53

Ikdachthetniet | 07-12-15 | 00:13

Als die aliens maar niet denken dat we ze ook opnemen. We hebben het ondertussen het wel een beetje gehad met al die vluchtelingen. Gaan ze ook maar naar Merkel. Die heet alles en iedereen welkom.

tweetybird | 07-12-15 | 00:32

Ikdachthetniet | 07-12-15 | 00:13

Nou dan komen die aliens mooi bedrogen uit. Wij verdedigen ons land met fiets en musket.En pechtold roept pang pang. Ik denk dat de doorslag zal geven die vent zijn lelijke kop. En de aliens denken als ze er zo allemaal uitzien valt er aan deze planeet weinig eer te behalen.Ik denk dat ze sneller gevlogen zijn als dat ze kwamen. Bang dat ze hem als krijgsgevangene moeten meenemen.Met het risico op een EU op hun planeet en een likker als krijgsgevangene.Iets wat daar op tot hun ondergang kan leiden.

tweetybird | 07-12-15 | 00:26

@Ikdachthetniet | 07-12-15 | 00:13
Ze zijn er al hoor en dan heb ik het niet over Pechtold. ;)

Jim Lovell | 07-12-15 | 00:22

Dr. Frambozenjam | 06-12-15 | 22:32
Als we ooit bezoek van buitenaardsen krijgen zullen ze als eerste naar Nederland komen. Want vanuit de ruimte is Nederland zo'n beetje de meest verlichte plek op de planeet. Dus denken buitenaardsen dat dit het centrum is van de levensvorm op deze planeet en is dit de plek waar ze moeten zijn voor een eerste contact. Vergeet Amerika! Ook trouwens als ze minder goede bedoelingen hebben en de Aarde willen vernietigen. Dan beginnen ze met Nééderland ;)

Ikdachthetniet | 07-12-15 | 00:13

Eigenlijk is het nog veel erger dan ik bij schrijven van mijn vorige reaguursel dacht.
Rutte schoffeert niet alleen... Hij schijdtdt gewoon op uw kop en lacht erbij.

Rutte schudde onlangs de handen met Porosjenko (en liet Bert Petro toefluisteren dat het allemaal geregeld is met die gekke Geenpeil), Erdoğan (en deed verregaande toezeggingen aan deze despoot; verantwoordelijk voor genocide en intensieve handelsbetrekkingen met Daesh), maar schudde vooral stevig zijn eigen kleine pielemuis om daarna vredig in slaap te vallen en te denken dat het allemaal wel goed komt (met iemand die hem ooit lief zal hebben).

metzonderzijwieltjes | 07-12-15 | 00:11

@ Brou Is Back | 06-12-15 | 23:52

Het zou bizar zijn als mensen niet gewaarschuwd worden, en niet geïnformeerd worden wat te doen indien een chemische aanval plaats vindt. Collateral damage door falend informatie beleid van de overheid en media is een risico wat onderschat wordt.

mysteryposter | 07-12-15 | 00:04

telelezer | 06-12-15 | 23:21 De wetenschapsfilosoof Sir Karl Popper zegt dat voor het behoud van de moderne open samenleving er geen tolerantie moet zijn voor het intolerante, gewelddadige, onredelijke, zoals de islam dat voortdurend bewijst te zijn (Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance). De filosoof John Rawls, bekend van zijn A Theory of Justice, zegt dat een moderne multiculturele samenleving alleen mogelijk is op basis van gedeelde waarden (overlappende consensus betreffende o.a. mensenrechten, vrijheid en wetenschap), waarvan de islam voortdurend duidelijk maakt die waarden juist niet te delen. Als je dan forse kritiek hebt op die islam, wat betreft doctrine en daden en wat er nog meer te verwachten is, dan weet ik niet precies wat daar nu extreem-rechts aan is.
en.wikipedia.org/wiki/Karl_Popper
nl.wikipedia.org/wiki/John_Rawls

notamused | 06-12-15 | 23:58

Watching the Wheels | 06-12-15 | 23:51

Ja ja ook daar is dictator erdogan vrienden aan het maken. Fijn joh.

tweetybird | 06-12-15 | 23:55

@mysteryposter | 06-12-15 | 23:37
Dat lees je nu nooit eens op de Nederlandse MSM.... Wij worden onnozel gehouden door onze overheid, die in alle toonaarden ontkent dat het allemaal de schuld van de Islam is. Maar goed, laat ze (de Moslims) vooral doorgaan; het is net als een ziekte: hoe hoger de koorts, hoe actiever het immuunsysteem.
.
Een gifgas-aanval op een Europese stad (met duizenden doden) zal er voor zorgen dat in heel Europa de anti-Islam-partijen definitief aan de macht komen en dan gaan er andere dingen gebeuren.

Brou Is Back | 06-12-15 | 23:52

Rutte vindt dat Wilders een heel land en een hele bevolking "op een ongelooflijke manier" schoffeert.

Als we al van schofferen van een heel land of bevolking kunnen spreken, dan is Rutte toch echt koploper. Wilders uit zich direct en zonder er doekjes om te winden. Rutte liegt, bedriegt en verkoopt het NL deel van EUR aan TK. Nog los van de leugens en "diplomatieke" formuleringen van Rutte in het groeiende vluchtelingenschandaal.

Als iemand hier een heel land EN bevolking schoffeert, is het onze eigen MP Mark Rutte!

metzonderzijwieltjes | 06-12-15 | 23:52

Erdogan schiet een Russisch toestel uit de lucht dat een paar seconden over een uitstekend stukje Turkije vliegt, maar gaat zelf wel zonder overleg en zonder toestemming van de Iraakse regering met manschappen naar Irak, logisch www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...

Watching the Wheels | 06-12-15 | 23:51

De gezellige Syrier | 06-12-15 | 23:40

Maar ja dacht u hier ebru er mee om te krijgen. Wat dacht u zelf.ze zijn niet allemaal zo volgzaam zoals u wilt.En laten zich niet allemaal als tweederangs afschepen.Of met onzin om praten.Zal u wel tegenvallen.

tweetybird | 06-12-15 | 23:49

Dat Griekenland in 1987 een veto heeft gebruikt om Turkije buiten de EU te houden wist ik niet! We moeten ze dankbaar zijn. Liever wat miljardjes naar Grieken dan 80 miljoen Turken in de EU

Rest In Privacy | 06-12-15 | 23:49

Lafayette | 06-12-15 | 23:42
Ik gun u van harte het tropische eilandje. Ook op aruba en curaçao tref je zulke lelijke gebouwen. In Zuid Amerika niet anders. Zolang voor u maar geniet, zolang het nog kan met vrijdenkers mentaliteit!

Dr. Frambozenjam | 06-12-15 | 23:48

Nare dog

Watching the Wheels | 06-12-15 | 23:48

Filmpje nu pas gezien, nou snap ik waarom Rutte zo aanslaat: Wilders heeft weer gelijk!

funkyd | 06-12-15 | 23:47

Annagrammen op Erdogan laten het al zien: Onderga, Nare god.....

J.Spermaban | 06-12-15 | 23:46

De meeste Turken hebben op Erdogan gestemd. Dus de meeste Turken willen meer islam. Anders hadden ze niet op die griezel met middeleeuwse denkbeelden gestemd. Daarom heeft Wilders het volste recht om dit te zeggen want hij heeft gewoon weer gelijk. En dat zint Rutte helemaal niet. Die wil liever bukken en buigen voor de islam en zo zijn toekomstige positie in Brussel veilig te stellen. Kijk ook naar Frankrijk waar ze het ook zat zijn: Le Pen stevent af op een megaoverwinning voor de regionale verkiezingen. Turkije wil alleen bij de EU voor makkelijk geld en natuurlijk als bijkomend voordeel een versnelde islamisering van Europa.

Ikdachthetniet | 06-12-15 | 23:45

De gezellige Syrier | 06-12-15 | 23:40

Wat een gelul weer van je. Hij heeft niks tegen mensen met een dubbel paspoort. Hij heeft wat tegen het systeem van dubbele paspoorts. Dat is heel wat anders. U verkondigt zoals altijd weer pure onzin.

tweetybird | 06-12-15 | 23:44

Laten we ook niet vergeten dat Turkije, illegaal, grondgebied van de Europese Unie bezet. Cyprus is lid van de EU en Noord Cyprus wordt sinds de Turkse invasie in 1974 bezet.

Short | 06-12-15 | 23:44

@De gezellige Syrier | 06-12-15
Hoezo? Wat bedoel je eigenlijk?

Lewis Lewinsky | 06-12-15 | 23:42

@Dr. Frambozenjam | 06-12-15 | 23:31
Ik ken dat lelijke gebouw. Is al jaren in aanbouw. :-)
Nog nooit een hoofddoekje op het eiland gezien. Het speelt gelukkig dus (nog) echt een minder dan marginale rol op het eiland.
Tenzij de nieuwe Nederlandse ingevlogen ambtenaren een kopie willen maken van Nederland... Dan maar het vaste land van Zuid-Amerika.

Lafayette | 06-12-15 | 23:42

@mezelf met 1 anti nog bevriend *

1+1 | 06-12-15 | 23:41

Topverhaal, Ebru. Ik ben een paar keer in Turkije geweest (kustplaatsen) en daar zag je prachtige Turkse jonge meiden in strak gesneden bikini's rondhuppelen en toen dacht ik: dat komt wel goed met dat land.
.
Maar dan is er inderdaad die achterlijke horde die, als ik het goed heb, o.m. Anatolië bevolkt en waarmee het dus niet goed komt, want oerconservatieve achterlijke knurften; grote aantallen goedkope arbeiders zijn, door volslagen mataklappe kapitalisten, uit die gebieden hier naar toe gehaald.
.
Turkije heeft gewoon de pech dat hun achterlijke "Koran belt" ongeveer de helft van de bevolking uitmaakt. In Nederland zijn we er in geslaagd om de reli-dioten terug te dringen tot wat inteeltgebieden (bible belt) op de Veluwe en rond de Drechtsteden, maar in Turkije is dat proces nog niet afgerond.
.
Tot die tijd gekomen is, komt Turkije wat mij betreft niet bij Europa; we zijn hier net zo blij dat we geen tot weinig last meer hebben van al die religie-idioten. Nog wat doodsgereutel van clubjes als de SGP, maar verder niet.

Brou Is Back | 06-12-15 | 23:40

Wilders is anders wel erg tegen mensen met twee paspoorten mevrouw Umar

De gezellige Syrier | 06-12-15 | 23:40

Dirk III | 06-12-15 | 22:56
verbanden | 06-12-15 | 23:10

yup. Achter op de SRV (tenminste hadden wij in den haag) springen, na school Saved By The Bell. Kaartje kopen in de bus of trein. Ziekenfonds. De Pin Up Club. Twee van mijn beste vrienden waren eind jaren 80/begin 90 antilianen. Gastvrij als de pest. Daar kon ik ook altijd aanschuiven. Hij weet mijn stemkeuze en hij begrijpt het. The Golden Years noemen ze dat. En het komtnooit meer terug. Vroegaahhh!

1+1 | 06-12-15 | 23:39

Video nog eens bekeken.
Zeer netjes gesproken.
Zeer duidelijk ook, dat bij die windvaan van een Rutte altijd ver te zoeken is!

Agnost lucky7 me | 06-12-15 | 23:36

@lady blabla | 06-12-15 | 23:26
Vrouwenlogica om eromheen te breien.
2016 hopelijk. Goed punt.

Jim Lovell | 06-12-15 | 23:33

*Frint- lol. Tja gewoon 'Front' hoor.

Dr. Frambozenjam | 06-12-15 | 23:33

@tejootje | 06-12-15
Kom net terug van 4 weken Bonaire.
Kan niet wachten om weer terug te gaan en uit de ellende hier te vertrekken.
-
@Ebru. Ik hou van je (Platonisch dan he?).

Lafayette | 06-12-15 | 23:27

@Jim Lovell | 06-12-15 | 23:16

Jazeker, is het gevolg van de islamisering en de ruimte die het krijgt van de zittende controlerende politiek. Burgers hebben er gelukkig genoeg van en laten hun stem horen aan de politiek.

2016 gaat wat worden.

lady blabla | 06-12-15 | 23:26

telelezer | 06-12-15 | 23:21

Je weet toch de gutmensch noemt dat niet extreem maar incidentje.Kijk daar heb je je antwoord al. Ra ra wat zij dan extreem noemen als het onderstaande incidenten zijn.

tweetybird | 06-12-15 | 23:24

@ Dirk III | 06-12-15 | 22:56
Ik huil met u mee..!
Ook ik heb het onschuldige en gelukkige Nederland van het "touwtje uit de brievenbus meegemaakt
"Toen Was Geluk Nog Heel Gewoon" (voor de moslim invasie dus)

telelezer | 06-12-15 | 23:23

Wat krankzinnig dat zowel Wilders als Marine Le Pen steeds weer voor voor "extreem" (rechts) worden uitgemaakt. Wat is er extreem aan het willen beschermen van je vaderland en je eigen bevolking...?
-
In mijn boek betekent "extreem" dat je onschuldige mensen in een metrostation de keel af snijdt of al krijsend "allahakbar" weerloze tieners die een rockconcert bezoeken gruwelijk afmaakt met kalashnikof's; doodgewoon omdat je als psychopaat in een sprookjesboek hebt gelezen dat dit zo moet.
Kijk, DAT is nou ECHT extreem..!

telelezer | 06-12-15 | 23:21

-weggejorist-

Dr. Dr. Bartholdy | 06-12-15 | 23:20

pomptiedomtiedom fluitefluit ..... weer 10 zetels dr bij voor Geertje..... Goedkoopste partij
campagne EVER !!!

biglift | 06-12-15 | 23:18

blabla | 06-12-15 | 23:12

Zit serieus te overwegen maar een van de abc Ilands te gaan.

tejootje | 06-12-15 | 23:16

@lady blabla | 06-12-15 | 23:12
Heb je de verkiezingen in Frankrijk nog een beetje gevolgd, schat?

Jim Lovell | 06-12-15 | 23:16

2015 was het jaar dat de politiek de toenemende islamisering had moeten stoppen.

2015 is helaas het jaar dat de politiek de toenemende islamisering omarmde.

lady blabla | 06-12-15 | 23:12

@
Dirk III | 06-12-15 | 22:56

Touwtje uit de brievenbus. Even via de openstaande benedendeur zo maar bij de buren naar binnen wandelen. Oehoeh op jouw oehoeh betekende dat er iemand thuis was. Geen geluid, uurtje later proberen. Christelijke lagere school maar geen hond die naar bijbelles ging. En er was niemand die het erg vond. Toen was geluk heel gewoon.

verbanden | 06-12-15 | 23:10

@Dirk III | 06-12-15 | 22:56
Mooi. Opgelucht?

Piet Karbiet | 06-12-15 | 23:06

Wat krankzinnig dat zowel Wilders als Marine Le Pen steeds weer voor voor "extreem" (rechts) worden uitgemaakt. Wat is er extreem aan het willen beschermen van je vaderland en je eigen bevolking...?
-
In mijn boek betekent "extreem" dat je onschuldige mensen in een metrostation de keel af snijdt of al krijsend "allahakbar" weerloze tieners die een rockconcert bezoeken gruwelijk afmaakt met kalashnikof's; doodgewoon omdat je als psychopaat in een sprookjesboek hebt gelezen dat dit zo moet.
Kijk, DAT is nou ECHT extreem..!

telelezer | 06-12-15 | 23:06

Ebru Umar.. We love you !!

ban-de-gebruiker | 06-12-15 | 23:06

@Der Paulie | 06-12-15 | 22:55

Europa is de oude man van de eenentwintigste eeuw. Militair, economisch, demografisch, en moreel in neergang, verval. Diverse vergelijkbare voorbeelden in de geschiedenis lijken sterk op de samenhang en omstandigheden nu. Wat is, zal over tien jaar niet meer zijn.

Parel van het Zuiden | 06-12-15 | 23:06

Mag ik weer terug naar mijn veilige jeugdige 70-er en 80-er jaren? Met de kennis van nu? Toen voor mijn ouders "Borreltje op, Laat je rijden" nog betekende dat de twaalfde whiskey echt de laatste was, toen de grootste bedreiging toch echt van de rector kwam, toen de Mounties heersten en op vakantie naar Spanje 1.500 prachtige kilometers waren, slechts soms verstoord door een valk op een paal of een langzaam tuffende Simca? Toen onze cultuur bestond uit poep op de stoep en de Familie Knots?

verbanden | 06-12-15 | 23:02

@ Lewis | 06-12-15 | 22:54

Ja rechtse stellingen zijn nooit rechts lol ... altijd extreem rechts. Beetje dezelfde demonisering als in vroegere tijden waar de niet bevriende stammen in de buurt ook als een gevaarlijke boemannen of demonisch volk werden beschreven.

mysteryposter | 06-12-15 | 22:58

Ik hoor al jaar na jaar, maand na maand, week na week en dag na dag over de ellende die onze multiculturele verrijking ons brengt. Vogelaar wijken, verloedering van de Bijlmer, medestudenten die daar een kamer hadden vanwege de extreme kamer tekorten werden daar beroofd, banken en meer kwamen naar beneden van 3 verdiepingen daarboven, berovingen of gewoon molestaties omdat je blank bent door groepen kansparels. Somaliërs die alleen 's nachts leven en de hele buurt wakker houden, vele, vele autoinbraken in Bos en Lommer vlak bij de A10 waar kantoorpanden staan, brandende scooters die bij concurrenten van Turkse kebab of pizzabakkers naar binnen worden gereden. Maroc maffia, extreme overlast bij strandtenten door kansparels, vrouwenhandel door kansparels, extreme toename van woninginbraken sinds de jaren 90, veel agressie in het verkeer door.... kansparels. Gezeik over het Sinterklaasfeest, Zwartrijders die zwartrijden en daarbij geweld niet schuwen, Theo vermoord. Ik kan nog uren doorgaan maar ik wil het niet meer horen en lezen en zien. Gewoon weer terug naar de jaren 80 met een touwtje uit de brievenbus dat je de eerste Turk of Marokkaan in je leven zag en dacht, vast aardige mensen want op vakantie zijn ze ook altijd aardig. Die kinderlijke naïviteit en zorgeloosheid die er toen was wil ik graag terug. Ik weet dat het nooit meer goed gaat komen en vraag me vaak hardop af of hier blijven wel een optie is met zoveel slechte politici die alleen het beste met zichzelf op hebben.

Dirk III | 06-12-15 | 22:56

Het loopt goed af voor een islam-vrij Europa, ookal gebeurt dat 'dankzij' de ruggengraatloze opportunistische politiek van 'Europa'. De schijnbaar sterkere dictaturen (Rusland, Turkije, Irak, Iran, IS, Syrië, Saoedi Arabië)zijn eerst nog in 't voordeel qua dwingende daadkracht, maar ze gaan op de langere termijn allemaal ten onder aan militaire overstrech. Oorlogen zijn heel duur en geen land kan blijvend blijven vechten. De veel onhandiger optredende democratieën gaan pragmatisch als marktkoopmannen aan 't langste eind trekken, ookal zal dat zonder eer en zonder trots zijn. De uitputting zal de overwinnaar worden, en de landen die nog wat economie over hebben zullen goede zaken doen. Het vóórselecteren bij 'wie' met 'wie' gaat samenwerken ná de oorlog tegen IS, en wie na de vervolgoorlogen tegen de verliezers Syrië, Rusland en Turkije is, is nu aan de gang. Dát worden de winnaars van de toekomst. En de dictaturen van Saoudi Arabië en Iran blijven in deze oorlogsronden nog buiten beeld; dat worden de landen die nog elkaar ná de strijd tegen IS gaan bestrijden.

Der Paulie | 06-12-15 | 22:55

@mysteryposter | 06-12-15 | 22:49
Waar kennen we dat trucje toch van - tegenstanders proberen in een hoekje te duwen als bruinhemden.
Gelukkig werkt het steeds minder goed. Té makkelijk.
Vraag je liever eens af hoe het kan dat 'extreem-rechts' groter en groter wordt.

Lewis | 06-12-15 | 22:54

De socialisten trekken zich terug van 2e ronde verkiezingen in diverse regio's omdat ze bang zijn dan nog meer te verliezen.

Announcing that the Socialist Party is withdrawing from the second round in northern France and southeast France, Cambadelis said: 'In the regions where there is a national risk (of seeing the extreme-right win, NDRL) and where the left is not ahead of the right, we have decided to withdraw. Nicolas Sarkozy refuses to withdraw

mysteryposter | 06-12-15 | 22:51

Wel leuk dat filmpje van greet die alvast traint voor MP van nederland.Hadden ze mij neergezet had het meer gegaan he ouwe islam rukkert.Effe dimme daar. Opbokke uit europa.We motte je niet. Opzoutehhh

tweetybird | 06-12-15 | 22:50

Eerste persconferentie reactie vanuit de socialisten in Frankrijk:

'Tonight, the extreme-right is threatening many regions. Yet, the party who called itself “Les Républicains” said no to a united front against it. History will be severe against those who say : ‘better the extreme-right than the left’. This shows that the left is the last rampart against the extreme-right...'

mysteryposter | 06-12-15 | 22:49

tweetybird | 06-12-15 | 22:40

Helaas wel ja. Ik maak het te vaak mee.

1+1 | 06-12-15 | 22:41

roAsfalt | 06-12-15 | 22:34

Thanks.

1+1 | 06-12-15 | 22:41

@mysteryposter | 06-12-15 | 22:13
LOL. En dan nog 'sanitaire' fout spellen ^^

Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 22:40

ProAsfalt | 06-12-15 | 22:34

Tegenwoordig ga je er pas na dood op het moment dat je eindelijk pensioen krijgt. Dat dan weer wel.

tweetybird | 06-12-15 | 22:40

@Piet Karbiet | 06-12-15 | 22:32
Ja! goed vergelijkbaar, en net zomin in staat om te dealen met de problemen van hun tijd..... hun tijd die nog best even kan duren....

Pierrepoint | 06-12-15 | 22:36

Off topic: op NPO 2, de monitor, van werken ga je (niet) dood.

ProAsfalt | 06-12-15 | 22:34

Deze is mij ontgaan: ' bij die verlichte wereld die Europa heet.' Ja vanuit satellieten gezien zeer dichte lichtvervuiling. Boven NL zeer intense verlichte vervuiling. Den Haag is ook zeer ernstig verlicht blijkt op de satelliet beelden.

Dr. Frambozenjam | 06-12-15 | 22:32

@Pierrepoint | 06-12-15 | 22:28
.
Eerder de partijbonzen tijdens de nadagen van de USSR en de DDR. Die hadden aparte snelwegen naar de elitewijk van Moskou, zodat het plebs hun dure vette Amerikaanse auto's niet konden zien of tegenkomen op de weg.

Piet Karbiet | 06-12-15 | 22:32

@notamused | 06-12-15 | 22:19
Die kinderen zien ze een paar keer per jaar :-(

Verder is het alleen werk en heel veel reizen. Men komt voornamelijk in contact met gelijken. En als deze uit een volstrekt andere cultuur komen, maakt dat weinig uit voor de zakelijke relatie die ze hebben.

Religie, (niet-economische) politiek en familie zijn sowieso taboe om te bespreken. Het blijft bij beleefdheden en zakelijke deals.

Als mensen zo in hun werk ondergedompeld zijn, ziet men dingen als cultuurverschillen niet of nauwelijks.

Verder hebben deze mensen een heel grote can-do / go get it mentaliteit. Problemen vanuit cultuurverschillen zijn er om op te lossen....

De meest treffende vergelijking is misschien wel die met de adel in Frankrijk of Rusland voor de revolutie.....

Pierrepoint | 06-12-15 | 22:28

+niet.

Piet Karbiet | 06-12-15 | 22:26

Hmm, ik weet of dit stuk van Ebru is.

Piet Karbiet | 06-12-15 | 22:26

Erdogan is een despoot. En geen verlichte. F*ck Turkije en alle Turken in Nederland die hem aanhangen. Behalve dan die lieve jongens van de Turkse Shoarma hier verderop die hun best doen om hoger op te komen ondanks Erdogan waarvan zij denken dat hij een goede is voor hun.
Nederlandse Turken: paspoort inleveren: een van de twee.

Rest In Privacy | 06-12-15 | 22:25

Prima stuk, Ebru. Alleen die laatste zin, die detoneert.

Lewis Lewinsky | 06-12-15 | 22:23

Pierrepoint | 06-12-15 | 22:12 Nou, dan is het hopen dat er onder hun kinderen enige idealisme leeft: “Hé pa, wat maak je me nou dan? Waar ben je mee bezig!?” Zo hoop ik dan, optimistisch.

notamused | 06-12-15 | 22:19

Er hadden wel meer landen niet bij de EU gemoeten. Ik denk dat Turkije helemaal niet rouwig moet zijn hiervoor.

gast128 | 06-12-15 | 22:14

@ Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 22:10

Je vocabulaire is goed :p

mysteryposter | 06-12-15 | 22:13

Pierrepoint | 06-12-15 | 21:50 Ik ben bang dat je 100 % gelijk hebt en ook krijgt. Een zeer plausibele verklaring van wat nu gaande is. Top-duiding ! ☆

ja,diedus! | 06-12-15 | 22:13

@notamused | 06-12-15 | 22:04
Nee diegenen snappen cultuurverschillen in het geheel niet. De USA is dominant hier, zij kunnen niet buiten hun eigen kader denken. Zij hebben nog steeds het idee dat cultuur en religie achter de voordeur blijven.

Wat betreft de robots, de gemiddelde CEO of CFO binnen een multinational en hun hofhouding zijn oud. Zij geloven niet dat robots het verschil gaan maken; dat past niet binnen hun "denkraam".

Het niveau waar we het hier over hebben: emails door de secretaresse uit laten printen zodat ze die in het weekend rustig door kunnen lezen..... ontkoppeld zijn van alle digitale ellende wordt als een teken van status gezien....

Pierrepoint | 06-12-15 | 22:12

Maar ja meer artikeltjes zo van ebru en ik zou toch maar uitkijken met vakantie daar. Ze zal niet de eerste zijn die om minder zijn gearresteert daar en vastgezet.Want daar is dictator erdogan zeer goed in.

tweetybird | 06-12-15 | 22:11

@Foezela | 06-12-15 | 22:01
Nou voorlopig is die in geen velden of wegen te bekennen. Erdogan heeft alle hoge militairen die hij niet vertrouwde, gevangen laten zetten. Dus ook van het Turkse leger - de zogenaamde "hoeder" van het (eens) seculaire Turkije - valt niets meer te verwachten.

Lupuslupus | 06-12-15 | 22:10

@mysteryposter | 06-12-15 | 22:00
Oja, das waar. Mooi in ieder geval, dat ze daar geen cordon saitaire (en dat klinkt toch echt heel erg Frans) zullen handhaven. Zou trouwens ook een onbestuurbaar land veroorzaken. En alles voor het pluche. En is dat ook geen Frans woord?

Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 22:10

@tweetybird | 06-12-15 | 22:00
Het komt wel op ja, het verzet. Sneller dan ooit. Maar snel genoeg? Ik twijfel. Op het journaal lijkt heel Frankrijk voor FN te gaan, maar het is nog niet eens een meerderheid. Eigenlijk best gek, denk ik dan, hoe je na de aanslagen in Parijs nog doodleuk op die 'socialistenpartij' kunt stemmen.

Ik ga binnenkort maar eens Marktplaats afstruinen voor wat ouwe guldens...

Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 22:07

Geert, Nederland heeft jou en de PVV hard nodig!

Verkiezingen zo spoedig mogelijk.

godverdegodverdomme | 06-12-15 | 22:07

Nou eerlijk gezegd wel een hersenbreeksel dit over Erdoğan. Juist met Erdoğan komt Turkije nooit bij de EU, daar hij de EU toenaderingspoging scherp doorziet, ja want dan verliest Erdogan zijn dictatoriale trekjes vanwege de EU. Hij sleept er het meest uit idd, 3miljard/visumvrij voor Turkse onderdanen dat maakt hem juist nog meer populair en zet hem steviger in het zadel bij het turkse electoraat. Waarom bij de EU willen? Waarschijnlijker is het dat juist door een eventuele Machtswisseling een Pro EU gezinde president aan de macht komt Turkije eerder bij de EU komt. En dat is juist wat die overige 50% wil van Turkije. Dus zolang de Islamist Erdogan in Turkije regeert komt Turkije niet bij de Eu..

Dr. Frambozenjam | 06-12-15 | 22:06

Pierrepoint | 06-12-15 | 21:50 Ik geloof dat onmiddellijk, dat van die geldadel en import van arbeidskrachten. Maar er komt een hele generatie robots aan. En de wereld gaat steeds meer naar complexe technologie. Je hebt dan veel meer aan slimme chinezen en brazilianen dan aan mensen die al eeuwenlang opgroeien in een cultuur van grote vijandigheid jegens wetenschap en zelfstandig nadenken. Zo’n gemiddelde ceo van Siemens, die zal dat toch wel snappen? Het Wirtschaftswunder is perfect om zeep te helpen met een overkill aan multiculti-waan. Wir schaffen es om binnen no time een van de welvarendste gebieden op de planeet te veranderen in een totale hel op aarde. Vive Le Pen!

notamused | 06-12-15 | 22:04

Zucht..... waar blijft Ataturk II??

Foezela | 06-12-15 | 22:01

@ Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 21:54

In de regio's waar niet 50% is behaald door een partij komt er een 2e stemronde volgende week. De partijen met minder dan 10% van de stemmen vallen die ronde af. FN kan dus veel groter worden als nu in de peiling, of kleiner.

Positief is dat de andere partijen hebben aangegeven geen blok te vormen tegen FN

mysteryposter | 06-12-15 | 22:00

Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 21:54

Ja ja omslag.Het begint de burgers van de EU langzaam steeds duidelijker te worden. Deze EU heeft gefaalt en afgedaan. Mooi om te zien hoe ze langzaam afbreken en naar een einde toegaan. Iets wat langzaam aan steeds harder gaat. Ik zit al met smaad te wachten volgend jaar op de tegenslag met engeland als er massaal gekozen wordt voor EU toedeledoki. Daarna gaat het nog 4 x zo hard.Worden mijn setje eutomunten eindelijk echt wat waard.Dat gebeurt namelijk altijd als iets niet meer is.

tweetybird | 06-12-15 | 22:00

@echtezwartjoekel 21:50
Wij kunnen er helemaal niet voor zorgen dat Turkije de vluchtelingen opvangt. Wij kunnen er enkel voor zorgen dat wij de Nederlandse grens bewaken en dicht houden voor ongenode gasten. In de beperking schuilt zich de meester. De megolomane geopolitieke spelletjes van Nederlandse politici drijven de Nederlandse middenstand tot wanhoop, want het kost ons onze rijkdom. Bovendien ondermijnt het de ooit bevochten democratie en vrijheid in Nederland, al die allianties met gajes als Erdogan.

tipo | 06-12-15 | 22:00

Een schone taak voor de parlementsleden om Rutte eens precies uit te laten leggen wat zo ongepast is. Die hele EU is een zichzelf verrijkend leugenachtig stel. We zijn er klaar mee!

Ruud5 | 06-12-15 | 21:56

@mysteryposter | 06-12-15 | 21:48
Geen verrasende uitslag, behalve dat de winst voor FN best nog hoger had kunnen uitvallen. Ik durf best de stelling aan dat Frankrijk het FN ontzettend nodig heeft. Al is het maar omdat de rol van socialisme volledig is uitgespeeld.

Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 21:54

zo... dit wordt rellen in NL.

1+1 | 06-12-15 | 21:53

Ik hoop dat Ebru het bij het rechte eind heeft. Ik vrees echter van niet.

Turkije bij de EU is de vurige wens van een groot aantal multinationals uit de USA en de EU; degenen die nu ook TTIP erdoor duwen.

Deze voornamelijk angelsaksische geldadel heeft geen enkel idee van cultuur of cultuurverschillen. Die worden irrelevant gevonden in de kringen waarin zij verkeren.

Wat zij zien, is een bevolking in de EU die vergrijst en een vijver van arbeidskrachten die kleiner en duurder wordt.

Het importeren van een groot aantal nieuwe burgers wordt door hen als de oplossing voor de komende 5-10 jaar gezien.

Wat daarna gebeurt, zal ze worst wezen, de korte termijn is leidend, puinhopen daarna zijn niet relevant. Zij hebben de middelen om zich aan deze puinhopen te onttrekken.

Als we de EU niet snel opbreken of democratischer maken, zal het onze kinderen zeer slecht vergaan.

Pierrepoint | 06-12-15 | 21:50

@tipo | 06-12-15 | 21:47

Wij moeten zorgen dat die vluchtelingen DAAR opgevangen worden. "Keep your friends close, but your enemies closer" geldt voor dit probleem. Wilders creëert onnodig extra vijandigheid, gewoon een domme zet om zulke taal uit te slaan zonder enig doel.

echtezwartjoekel | 06-12-15 | 21:50

@De Vrijlansier | 06-12-15 | 21:44
Wacht even. Feiten. Wilders gaat voor goud, maar bij verkiezingen pakt hij altijd brons. Ik weet ook niet waarom.

Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 21:48

@echtezwartjoekel 21:40
Erdogan is onze vijand. Dat heeft hij zelf meerdere malen gezegd en bewezen. Hij hangt de meest fascistische vorm van de islam aan en wil vrijwel de gehele kust van de Middenlandse zee, inclusief Israel en Jerusalem, daar aan onderwerpen. Daar is hij altijd heel eerlijk en open over geweest. En dat meent hij. Dus ook de vernietiging van Israel. Dus ook de verovering van Griekenland, Zuid-Spanje en de Balkan.

Wilders benoemt dat enkel en stelt helemaal niets op scherp.

tipo | 06-12-15 | 21:47

@Mark van Leeuwen | 06-12-15 | 21:32
Centraal staat de band tussen moeder en kind. VOEL de band tussen jou en je baby. WEES het kind. En je moet er een beetje heel erg lenig voor zijn. Voor de rest geen ervaring mee, hoor... Succes.

Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 21:47

Sinds 1974 heeft Turkije in het bezette deel van Grieks Cyprus 330 Byzantijnse, Middeleeuwse en Grieks-Orthodoxe kerken, kloosters en abdijen gesloopt, opgeblazen of tot opslag voor het leger of tot veestal gemaakt. Dus doe maar niet.

Piet Karbiet | 06-12-15 | 21:47

40 miljoen malloten? O de helft van de Turken.
.
Grootste fout die onze lijers (leiders) maken is dat ze doelbewust gokken en instabiliseren ipv. zorgen voor rust en veiligheid (en dan bedoel ik niet dweilen met de kraan open via camera's en nieuwe wetgeving die mensen hun privacy ontneemt). Ze moeten zo nodig snel uitbreiden en groeien, omdat de economie dat nodig heeft na de snelle schuldtoename eerder en nemen daarbij bewust risico's die leiden tot oorlogen en tweespalt.
.
Le Pen staat inmiddels op bijna 30% www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...

Watching the Wheels | 06-12-15 | 21:46

Geert gaat voor goud - en pakt platina.
De boodschap is ondanks de ondertitels natuurlijk niet voor de Turken in Turkije bedoeld, maar voor de PVV-achterban en de zwevende autochtone kiezer. En om de Europaten te gallen.
Da's vrijwel zeker heel aardig gelukt, dus duimpje omhoog.

De Vrijlansier | 06-12-15 | 21:44

Turkije is een overcompensatie van een minderwaardigheidscomplex. Een land dat 'zichzelf opblaast' door anderen te vernederen en daardoor erg onplezierig in de omgang is.
Die onbereikbare doelen nastreven, zoals deel willen uitmaken van westerse beschaafde landen, zijn te hoge ambities.
En dat Napoleoncomplex van erdogan met zijn extreem ambitieus gedrag is niets meer dan zielig.
Dat soort mensen verzamelen brandhout om een vicieuze cirkel in stand te houden. Een voortdurende neukfout.

Jim Lovell | 06-12-15 | 21:43

@ray7900 | 06-12-15 | 20:51
Alles :')

Janey | 06-12-15 | 21:42

tipo | 06-12-15 | 21:08 Volgens mij is dat geen onzin en past het precies in het soort megalomane fantasterij van mensen die voor zichzelf een paleis van duizend kamers laten bouwen en die met allerlei poppenkast de oude glorie van het Ottomaanse Rijk doen herleven. Deze mensen geloven niet in mensen en niet in denken en niet in vrijheid maar in onderdanen en hersenspoeling en slavernij. Ook voor de turken zelf is het een ramp, om na Ataturk en beginnende moderniteit weer weg te zakken in de wrede en achterlijke tirannie van een islamitische psychopatenwereld.

notamused | 06-12-15 | 21:42

"Een Islamitische staat zoals turkije". De Islamitische staat zit in Syrië, stemmingmakerij om dit zo te formuleren.

Door zo'n toespraak van Wilders gaan de Turken natuurlijk geen vluchtelingen meer opvangen, iedere vorm van samenwerking op dat vlak gaat zo verloren. Gevolg is dat door Wilders MEER vluchtelingen onze kant op komen.

Daarnaast moet Turkije natuurlijk niet bij de EU, maar op deze wijze kweek je vijanden. Erg onverstandig zo'n toespraak maar de gemiddelde reaguurder smult dan dit soort "duidelijke taal". Taal welke niks oplost maar enkel de tegenstellingen aanscherpt.

echtezwartjoekel | 06-12-15 | 21:40

Democratie in Nederland is bloemetjesbehang. Daarin verschillen we niet van Turkije.
Over vrijheid en mensenrechten kunnen we wellicht nog discussiëren, maar democratie.. www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4

Mike2054 | 06-12-15 | 21:40

@Glasgow Argus | 06-12-15 | 21:24 > Welk tij?
Bedoel je de peilingen?
Zo ja, de PVV had 39 zetels bij de Hond, pas als dat op 60+ staat zit er verandering in de lucht.

Democrates | 06-12-15 | 21:38

@heilig varken
U praat de mensen na die ineens vinden dat Wilders - net als de rest in Den Haag - in 'politiek correct geneuzel' zou moeten verzanden. Nou, dat kan en zal niet gebeuren want dan kunnen we het parlement net zo goed opheffen en het bordje op de deur vervangen door een exemplaar met de titel 'slaapkamer'.

Nelis SplitBloes | 06-12-15 | 21:35

Nadat de Turken massaal op die islamitische dictator hebben gestemd,zouden alle alarmbellen hier af moeten gaan.
Maar in plaats van ons land te beschermen, worden de poorten wagenwijd open gezet voor de Turken die op die gek gestemd hebben.
Meer, meer, meer islam.
En Mark maar lachen. En al die linkse wegkijkers ook.
Maar wie het laatst lacht, lacht het best en dat zal Erdogan zijn.
Tenzij we het stuur radicaal omgooien.
Controle over eigen land, grensbewaking, goed leger en uit de EU.
Anders gaan we de geschiedenis in als het grootste zelfvernietigingskamp ooit.

Schietmijmaarlek | 06-12-15 | 21:34

@Mark van Leeuwen | 06-12-15 | 21:32
huh?

Lupuslupus | 06-12-15 | 21:33

"You will not make the Netherlands home!"

Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 21:32

-weggejorist-

Mark van Leeuwen | 06-12-15 | 21:32

@Lupuslupus | 06-12-15 | 21:00
Ik ga iets minder heroïsch ten onder. Op zich we wat overlevingsdrang echter, mijn Arabisch is beroerd dus ik hoop dat ze op moment suprême Google Translate als hulpmiddel zullen accepteren.

de Voorzittert | 06-12-15 | 21:32

Had deze vine van Greet nog niet gezien, maar ja... Het klopt wat hij zegt. Maar snap het statement eigenlijk niet zo. Geen Turk die dit te zien krijgt, want censuur. Alsnog ga ik er niet op vakantie.

Driewerf Hoezee | 06-12-15 | 21:30

Het sterft Rutte geen ruk als hij zijn eigen bloedeigen moeder in een boerka moet trappen, zolang als hij maar aan de macht kan blijven...

Corrie-Corky | 06-12-15 | 21:29

Ebru: plus heul veul.

Thomas333 | 06-12-15 | 21:25

en toch, en toch... het tij is aan het keren.

Glasgow Argus | 06-12-15 | 21:24

@Benzdorff B. | 06-12-15 | 21:16
U doelt op de 3 vliegtuigjes die onze Luchtmacht nog heeft om Nederland te beveiligen? Wat nou als er 4 "vijandige toestellen" ons luchtruim binnendringen? hahaha.
Nou ja ik lach wel maar dit is natuurlijk om te janken. Begrijp ook echt niet dat onze generaals dit accepteren. Kunnen we Al Sisi wellicht een poosje huren?

Lupuslupus | 06-12-15 | 21:23

Dus dat de Turken nog geen lid zijn hebben we te danken aan de Grieken?? Dank u! Dank u! Grieken !

Hobbykip | 06-12-15 | 21:19

-weggejorist-

pickalilly | 06-12-15 | 21:18

@ProAsfalt | 06-12-15 | 20:43
'Wat is het verschil tussen een kalifaat en EUlifaat?'

In de ogen van een ware moslim niets.
Ze zijn hier komen wonen en bij de gedachte dat de inheemse bevolking niet islamitisch is kookt hun bloed.
Hetgeen af en toe lijdt tot 'onverklaarbare' geweldsuitbarstingen.

wakkere_nederlander | 06-12-15 | 21:17

-weggejorist-

Benzdorff B. | 06-12-15 | 21:16

En zo is dat.....

ergens benje nergens | 06-12-15 | 21:12

-weggejorist-

Benzdorff B. | 06-12-15 | 21:11

@duitse herder | 06-12-15 | 21:02
Nou sorry hoor maar ook van het verleden snapt hij helemaal niets.
Lupuslupus | 06-12-15 | 21:04

Idd, anders zou hij wel weten dat de multiculti flopt en nooit zal werken in Europa. In plaats daarvan helpt hij Nederland helemaal naar de marokkanen..

Flutverkoper | 06-12-15 | 21:11

GeenPeil zal de toetreding van Turkije wel belemmeren.

mr. Quispel | 06-12-15 | 21:09

Die laatste zin, Ebru, is ronduit een briljante uitsmijter plus klap in de huichelende smoelwerkjes van tout de politieke zandbak in Den Haag. Driewerf chapeau!

Reykjavik | 06-12-15 | 21:09

Duidelijk! kan er anders niets van zeggen en dat ga ik ook mooi niet doen.

voedselbankier | 06-12-15 | 21:09

EU-lid, of niet, verlost zijn van de visum-plicht voor Europese landen is een grote winst voor veel Turken.

ouwespamhoer | 06-12-15 | 21:08

@Simon_GS 20:49
Erdogan wil geen geld. Daar heeft hij en zijn vriend Fethullah Gülen al onvoorstelbaar veel van (meer dan 25 miljard met zijn tweetjes).

Zij willen gewoon het Ottomaanse Rijk opnieuw oprichten. Het islamiseren van de EU is een mislijdend onderdeel in de weg naar het Ottomaanse Rijk volgens Fethullah Gülen en Erdogan.
zie ook: inbijbelsperspectief.weebly.com/turkij...

De Turkse overheid richt ondertussen "islamitische centra" op in Nederland om de Nederlandse samenleving te infiltreren en vervolgens te islamiseren.

Klinkt hysterisch van me. Maar het is wel de werkelijkheid.

tipo | 06-12-15 | 21:08

Een islamitische staat hoort niet bij Europa, vindt inderdaad 90% van de Europese bevolking. Helaas denken de landverraders in de politiek daar anders over; de linkse kliek (waar ik ook Rutte's VVD toe reken) is hard bezig om van Nederland een islamitische staat te maken.

Barani517 | 06-12-15 | 21:07

Europa is een continent waar delen van Turkije en Rusland al eeuwen bij horen.
De EU is iets anders.
Ik hoop echt dat we dat verschil in de toekomst allemaal weer zullen zien.

spoiver | 06-12-15 | 21:06

Moet weer denken aan de anti-islam sticker van Wilders. Timmermans moest op stel en sprong naar Saudi-Arabië om de plooien glad te strijken voor een sticker met een politieke boodschap. Terwijl er ondertussen op het marktplein koppen afgehakt worden en vrouwen gestenigd worden.
En nu is dit volgens Rutte een video waar je op een ongelooflijke manier een heel land en een hele bevolking mee schoffeert. Dit Kabinet wordt steeds hypocrieter. Ook in deze video zegt Wilders hele zinnige dingen waar je met gezond verstand niet omheen kunt.

Duifmans | 06-12-15 | 21:05

@duitse herder | 06-12-15 | 21:02
Nou sorry hoor maar ook van het verleden snapt hij helemaal niets.

Lupuslupus | 06-12-15 | 21:04

@heilig varken | 06-12-15 | 20:55
Geert zegt het op een manier dat nog de grootste stommeling het kan begrijpen. Aan wollige taal en met meel in de mond spreken hebben we helemaal niets.

Lupuslupus | 06-12-15 | 21:02

Rutte is nog steeds een geschiedenisleraar... met als hobby minister president.
Hij snapt het verleden maar niet de toekomst. Mijn toekomst.

duitse herder | 06-12-15 | 21:02

@de Voorzittert | 06-12-15 | 20:55
Ik wil helemaal niks van die duivelsverzen weten. Zelfs niet om mijn leven te redden. (En dat meen ik echt!).
Alles wat maar naar de islam zweemt mijd ik als de pest.
Dat ik het allemaal opgedrongen krijg van overheidswege daar kan ik niets aan veranderen dus dat is mijn verzet (plus natuurlijk op de PVV stemmen maar dat schiet zonder de hulp van mijn landgenoten niet echt op).

Lupuslupus | 06-12-15 | 21:00

Wanneer zal de rechtszaak tegen Wilders gaan plaatsvinden?
Antwoord: wanneer er nieuwe verkiezingen zijn en Wilders gehinderd moet worden.
--
Tis van den zotte dat ze dit (vermeende) spelletjes aan het spelen zijn.
-
Per stille opdracht van Rutte. Daar ben ik zeker van.

appeltjesgroeneweide | 06-12-15 | 21:00

Ach Rutte, wie neemt deze man nu nog serieus.
Moslimknuffelaar pur sang en een angsthaas bovendien.

Ommezwaai | 06-12-15 | 20:58

Precies. En Rutte probeert Wilders de mond te snoeren, door de boel onmiddellijk te moraliseren, zonder ook maar een argument te geven. De terreur van het cultuur-marxisme direct in je face!

De Psychiater | 06-12-15 | 20:57

-weggejorist-

heilig varken | 06-12-15 | 20:55

We islamiseren sneller dan ooit tevoren. Kent iedereen al de belangrijkste Koranverzen uit het hoofd? Vloeiend? Gaat je leven nog eens redden.

de Voorzittert | 06-12-15 | 20:55

Tja, rutte en "de waarheid" ........ (€1000)

Anjin Mohammed | 06-12-15 | 20:54

Premier Mark Rutte is één van de grootste leugenaars die Nederland ooit gekend heeft zou dat niet ongepast zijn? en kom nu maar op met me 1000 euro

speculoos | 06-12-15 | 20:52

Wat rubberen Rutte zegt, is inmiddels volledig onbelangrijk geworden voor de Nederlanders. Hij heeft vaak genoeg bewezen zijn leiderschap niet waardig te zijn.

Chief-mate | 06-12-15 | 20:52

@Geen wonder dat de helft van de Turken minder minder minder islam wil maar daar is maar één oplossing voor: de exit van Erdogan. En dat gaat vooralsnog niet gebeuren, zeker niet zolang Europese regeringsleiders miljarden zijn kant uit sturen."
.
De helft van de Turken? Meer dan de helft stemt toch op die man want anders zou zijn partij toch niet hebben gewonnen?
Wat die miljarden ermee te maken hebben begrijp ik ook al niet. Het is toch echt de Turkse bevolking die Erdogan als opperTurk wil!

Lupuslupus | 06-12-15 | 20:52

@ hyperventilator. ik dacht maar 3% lag in europa. en ik weet niet hoeveel hiervan gestolen is van griekenland.

ray7900 | 06-12-15 | 20:51

Even wiki: "Recent onderzoek van de Sabanci Universiteit wijst erop dat het werkelijke aantal moslims in Turkije zo rond de 95 procent ligt. Van hen geeft verder nog ongeveer een derde aan hun geloof niet al te serieus te belijden. " Je hebt het steeds over het grootste deel van de Turkse bevolking. geloof ik dus niks van.

roze_bril | 06-12-15 | 20:51

Erdogan is een oorlogsmisdadiger.

En een moslim.

Oh wacht, pleonasme.

Parsons | 06-12-15 | 20:51

Ook Erdogan weet wel dat zijn ziel niet past bij het westen dus waarom wil hij het nog? Alleen om het geld uit Brussel?

Simon_GS | 06-12-15 | 20:49

Rutte is een dommige nar die een bijrol mag spelen in het treurspel wat de EU heet en daarvoor zijn ziel aan de duivel heeft verkocht. Ik neem dat lachende windjack al jaren niet meer serieus.

brutus68 | 06-12-15 | 20:49

Het gedrag van Rutte is ongepast.
Kom op voor je land!

MyCatIsDoingThis | 06-12-15 | 20:49

Erdogan is Mao 2.0.

eerstneukendanpraten | 06-12-15 | 20:48

-weggejorist-

jatheïst | 06-12-15 | 20:48

Waar ik bang voor ben is dat Griekenland gechanteerd gaat worden door de EU : geen veto meer gebruiken anders krijg je geen hulp/geld meer.
En dan? Dan gaat het gewoon toch door.

J. Jarig | 06-12-15 | 20:47

Voor Mark Rutte is de werkelijkheid een belediging.

tipo | 06-12-15 | 20:47

Zo is dat. Goed stuk. Niets aan toe te voegen.

frisenfruitig | 06-12-15 | 20:47

Maar Rutte liegt altijd...

De hersenloze | 06-12-15 | 20:47

Met dank aan de VS en de Nato.

Tyromancer | 06-12-15 | 20:45

Wat is het verschil tussen een kalifaat en EUlifaat?

Niets.

ProAsfalt | 06-12-15 | 20:43

We moeten zuinig zijn op Greet,
mis alleen nog massale bijval van Nederlanders,nodig om dat roer eens radicaal om te gooien,Ebru,weer eens mooi verwoord!

vieze rikkert | 06-12-15 | 20:42

Wilders spreekt al jaren waarheden. Het is jammer dat hij zijn eigen partij als een Erdogan leidt.

Maaiveld | 06-12-15 | 20:40

Hoeveel procent van Turkije ligt in Europa en hoeveel in Azië?

Hyperventilator | 06-12-15 | 20:37

Het was een schandelijke vertoning, Merkel die Erdogan aan een verkiezingsoverwinning hielp. Het failliet van de EU was zelden zo zichtbaar...

Fall | 06-12-15 | 20:37

Turkije wil helemaal niet bij Europa.
Turkije wil aansluiting met het kalifaat want ze verlangen terug naar het Ottomaanse kalifaat.
Let maar op de toekomst zal het uitwijzen.

wakkere_nederlander | 06-12-15 | 20:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland