Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau - Jan Roos en Erik de Vlieger

Wekelijks elke week op de doordeweekse donderdagavond. De nietsontziende interviewrubriek Gesprek op Niveau. Jan Roos praat 1 op 1, oog in oog én op locatie in ons schitterende Nederland met een actuele gast uit het nieuws, de media en de opinies. Deze week: Erik de Vlieger. Die kent u wellicht als vastgoedbaron, mediatycoon, ondernemer, spreker en allround mooie vent, maar u kent 'm zeker van zijn furieuze vechten tegen wachtgeld (GSTV). Een Gesprek op Niveau over de politiek, over de EU, over Frans Timmermans, over de asielcrisis en over alle andere onderwerpen die de speciale aandacht van ons aller Jan Roos verdienen. Wat krijg je als je twee GoPro's van dichtbij op de bakkes' van twee radiohoofden zet? Schitterend bewegend beeld natuurlijk! Hup Jan, hup Erik!

Reaguursels

Inloggen

Keek op de Week?

Hopla! | 05-12-15 | 00:08

Een goed en prettig gesprek. Waarom knijpt Youtube deze video af op 144p pixels verticaal ? Dat is nog niet eens VHS kwaliteit zoals uit de 80-er jaren !!! s2.postimg.org/5nfsud4ah/Gesprek_op_Ni...

rmstock | 04-12-15 | 21:07

@gentle giant | 04-12-15 | 11:31
waarom voor erik de bedrieger?

rechtsdwalendeautist | 04-12-15 | 12:37

Dat interview met Paul Tang van Erik de Vlieger is mij wel bijgebleven. Dat was echt ontzettend slecht jezus wat wist die Paul weinig tot niets van de EU. Dat het EU parlement voor weggepromoveerde politici is is wel duidelijk.
-
Hans van Baalen al opgestapt (uit Europarlement) vanwege zijn commissariaat bij Mercedes Benz NL BV?

Beroep = Boerenlul | 04-12-15 | 11:12

@bassio | 04-12-15 | 08:49
Ambtenaren zijn niet per definitie dom of lui. Echter bij veel overheidswerk is er geen intrinsieke motivatie om het beste uit je zelf te halen om de burger te helpen. Het ligt niet aan de ambtenaar zelf, wel aan het systeem.

van heinde en verre | 04-12-15 | 11:10

Mooi gesprek. Snelle en accurate antwoorden van De Vlieger. Bevlogen, maar ook met zicht op het grote geheel. Hij heeft helemaal gelijk met het feit dat het GeenPeil referendum de nagel aan de doodskist van de EU is. En precies daarom wordt de opkomst hoog en het antwoord NEE. Dat zou ook de propaganda van GeenStijl moeten zijn. Nee stemmen, betekent het begin van het einde van de EU. En het begin van de wederopstanding van Nederland zelf.

van heinde en verre | 04-12-15 | 11:07

de vlieger is dat die man die zijn rekeningen niet betaald? Der staan nog wel een paar bonnetjes open.

rechtsdwalendeautist | 04-12-15 | 11:06

Je kunt zeggen over Erik de Vlieger wat je wilt, maar hij kan wel zeggen dat hij zaken heeft gedaan met Holleeder en nog steeds leeft!

SlimmeLimburger | 04-12-15 | 11:05

Ik zie liever eens een gesprek met Wim van Rooy.

Carmelita | 04-12-15 | 10:00

Bij De Vlieger heb ik altijd het gevoel dat ie meelult. Bij Van Nieuwkerk, Pauw. Altijd zal hij er voor zorgen dat statements ook hun richting uitgaan. Geeft niets, het is een zakenman. En zaken zijn zaken voor hem.

Kamervraag | 04-12-15 | 09:41

QuantumHolo | 04-12-15 | 00:05
Ik snap je.
Een wolf in schaapskleren dus.

nemoj me jebat | 04-12-15 | 09:39

-weggejorist-

Lucky77 | 04-12-15 | 09:19

@bassio | 04-12-15 | 08:49
Ik las je tegel en dacht die gast werkt of heeft in de ambtenarij gewerkt. Gelukkig geef je het zelf ook aan.
Ik zit al weer ruim 10 jaar in het bedrijfsleven (goddank) en daar voor na mn afstuderen paar jaar voor de overheid.
Ik kon er niet aarden. Uitgebluste mensen, domme mensen, en de mensen de willen liepen tegen allerlei muren van onwil op, of bureaucratie en andere fopprocedures.
Je haalt ze er meteen uit. Als je met een idee of plan of iets nieuws komt, omdat je dingen echt wil verbeteren, dan zijn er altijd lui die dan beginnen te zeiken of regels en procedures en shit. Werd ik zo moe van. Was er dan ook weer snel weg.
Als je samen zegt: dit is ons doel, dit is onze horizon. Dan ga je er met zijn allen aan werken en maak je het waar. Dat hoeven niet altijd hoogdravende-ver-weg-doelen te zijn, ook kleine lokale dingen. Maar goed dat is niet des overheids. Per saldo werken er gewoonweg wat meer domme mensen bij de overheid. Om simpele reden dat ze in het bedrijfsleven niet aangenomen worden.

Maar goed je hebt wel een punt: politici en ambtenaren zijn niet hetzelfde hoor. De eerste zijn dom én liegen dat het barst. De laatste zijn of dom of procedure- en regelfetisjisten...

iustus | 04-12-15 | 09:18

Klopt voor een groot gedeelte wat hij zegt, tot het moment dat hij over domme mensen om politici heen begint. Ambtenaren apparaat en politiek apparaat zijn echt wel 2 gescheiden dingen. Iig in de organisatie waarvoor ik werkte (provincie)

bassio | 04-12-15 | 08:49

Wat een jank verhaal zeg...

Dr.Rotten | 04-12-15 | 08:38

Over dubbele paspoorten, kiezen of NL'er of Turk/Marokaan/ andere nationaliteit zonder verblijfsvergunning, kan geen 2 heren dienen.

bijna_raak | 04-12-15 | 08:19

Rolmodel = rolodex

ristretto | 04-12-15 | 07:13

Wat een niveau zeg. Ik word hier niet echt opgewonden van. Nou vind ik Jan Roos gewoon niks. Een clown . Nodig eens tegenstanders uit zou ik zeggen. Oh, nee. Net als Pauw een rolmodel vol met vriendjes en vriendinnetjes. Zo flauw.

ristretto | 04-12-15 | 07:10

Yesss, vrimibo lekkere wijvon dag. Beter dan naar een TenaLady kijken, moet je maar denken, ghaha.

Jim Lovell | 04-12-15 | 06:15

@Koettoerk
Van de staatspropaganda site Nu.nl mbt oppakken asielzoeker :
" Attje Kuiken van de PvdA vindt het ook een "ernstige zaak". Het is volgens haar goed dat de vluchtelingen tegen wie de verdachte het heeft gezegd, naar de politie zijn gestapt. "We moeten nu onderzoek afwachten maar willen wel weten of de screening inmiddels goed genoeg is en of we hem anders eerder in beeld hadden kunnen krijgen."

Goh!! Echt waar ? Nee, nu komt het helemaal goed. Is Sargentini ( geen greintje bewijs) al geïnformeerd?

daytripper | 04-12-15 | 04:31

Maarrr intussen draait de wereld doorrr en hebben we de eerste radicaal opgepakt in het AZC van Zaanstad. Politiek weer vd leg. Alle partijen weer als de kippen erbij met ontzettend domme oppervlakkige hypocriete kamervragen mbt screening. Wel de boel binnenlaten, en achteraf pas vragen stellen over de screening, zo rolt DomboDenHaag. Alleen al de gestelde vragen van Kuiken PvdA, Keijzer CDA, Anzani VVD zijn stuitend.

Deplorabele landen als Syrie, Eretria en Somalie hebben uiteraard een compleet ambtelijk team van personalia klaarstaan plus waterdicht burgerarchief waar iedereen duidelijk in kaart is gebracht. En die valse paspoorten, die vallen vanzelf door de mand? Tuurlijk.

Waarom wordt daar nou niet eens een documentaire serie op gemaakt bij de NPO. Hoe screent het IND. Dat is toch de cruciale plek waar momenteel cruciale toelatings beslissingen worden gemaakt. En wederom denkt men dat men daar zeer kundig is en genoeg informatie heeft voor veoirdeling. Ik weet toevallig hoe het eraan toegaat. Het is 1 groot zooitje, het is nattevingerwerk, en er is alles behalve sprake van gedegen waterdichte screening. Heel dit land bewijst eigenlijk dagelijks dat ze bestuurlijk het niveau downsyndroom aantikken, zo ook bij het IND, overal waar je graaft en kijkt zal je falers in optima forma ontdekken. En toch doet de media niks qua exposure

Ik wil afsluiten met de burgemeester van Zaanstad Geke Faber. Nooit een school afgemaakt. Alleen journaliste geweest voor een lokaal bedrijfsblad. Toen op haar 28e als nikskunner de Provinciale Staten ingerold via PvdA. Sindsdien omhoog geneukt tot staatssecretaris en burgemeesterposten. Dit domme exemplaar wat werkelijk helemaal niks kan, presteert het om na de arrestatie van die terrorasielzieker uit te kramen dat ons systeem van controle werkt. Terwijl hij gvd alleen boven is komen drijven op de radar doordat zijn mede asielzoekers aan de bel trokken nadat ze hem over zijn verleden hebben horen praten. Dat is screening en security anno 2015, op goed geluk en per toeval. Zo'n burgemeester die dit roept, die zou ik net zoals Jaap uit Steenbergen met een moker de kop in willen slaan.

Koettoerk | 04-12-15 | 03:29

Beter zou zijn Thierry Baudet contra lulletje Pechtold over 12 ronden.
Dat kan, afgezien van de hoogte, echt een gesprek op niveau worden.
Gesprekken die niet veel verder komen dan common sense zijn zinloos.

daytripper | 04-12-15 | 03:25

Ik zou het interessanter vinden om eens een tegenstander te kiezen die ook daadwerkelijk tegenstander is. Het is al een paar afleveringen niets dan droogneuken met gelijkgestemden.
Te dom om te poepen | 03-12-15 | 22:09

Exact, elkaar in de tokus kruipen .Helaas zou Jan het tegen een tegenstander van enig formaat niet bolwerken.
Dus ... dan dit maar.

daytripper | 04-12-15 | 03:22

@INH.30CL | 04-12-15 | 03:07
Autochtone uiteraard.... sorry

INH.30CL | 04-12-15 | 03:22

@Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 02:48
Totdat iemand van allochtone afkomst iets doet aan dat islam geweld. Ja dan, dan staan de kranten er vol van.

INH.30CL | 04-12-15 | 03:07

Probleem van zelfbenoemd opinietoeteraar De Vlieger is dat hij niets is. Of nee, niet niets, maar veel te veel.

Nooit had ik van hem gehoord. Toen dook hij opeens op. Zou schathemeltjerijk zijn. Ging van de naaimachinebussiness naar de vliegindustrie. Bleek vervolgens penose. Was toen weer niet rijk. Ging schilderen, twitteren en radio maken.

Zelfbenoemd opinietoeteraar. Zegt wel eens iets goeds. Maar waar staat hij voor?

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 03:05

@ Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 02:48
EWdeVlieger wijt er nul tweets aan.
-----

Ambtenaren hebben geen Ḥashshāshīn

en.wikipedia.org/wiki/Assassins

mysteryposter | 04-12-15 | 02:54

Pakistaans moslimechtpaartje schiet tientallen christenen en joden neer in Californië. Gematigde moslims doen moslimding. Maar NRC en Telegraaf hebben geen idee van het motief. EWdeVlieger wijt er nul tweets aan.

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 02:48

Oh het gaat ondertussen over vitaminepillen .. zie die a.u.b. als een aanvulling, niet als vervanging. Net zoiets als niet-Nederlanders.

NLvoorwat | 04-12-15 | 02:47

Vraag me af hoeveel gezeik Jan nog gaat krijgen, achter jezelf blijven staan bij het verweren van de vieze, smerige, achterbakse afspraakjes en handjeklappers in de groot geld club, is niet echt laf te noemen.

NLvoorwat | 04-12-15 | 02:44

Driewerf Hoezee | 04-12-15 | 00:17
Ps: Er stond iets op de ampullen van 50.000 eenheden of zo. Trof wel de beste pillen voor 14 euro aan bij de meeste drogisterijen. Ook geprobeerd, maar daar stond toch echt geen 50.000 eenheden op.

Dr. Frambozenjam | 04-12-15 | 02:42

Driewerf Hoezee | 04-12-15 | 00:17
Pillen? Heb zelfs ampullen geslikt. Tot dat de rekening binnenkwam a 45 euro per ampul. Betalen moest. Een citytrip per cityhopper is goedkoper.

Dr. Frambozenjam | 04-12-15 | 02:36

En waarom geen woord over de misselijke moslimaanslag van gisteren in San Bernardino? Was het eerder opgenomen soms?

Totaal uit de MSM gehouden in NL, trouwens. Dat het jihaat was. Dat het islam-in-actie was. Dat het gematigde moslims waren die christenen en joden kapot geschoten hebben, omdat dat hun moslimplicht zou zijn.

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 02:34

De EU brengt ons stapje voor stapje in oorlog met Rusland. Als je denkt dat dat een goed idee is, bekijk deze compilatie van afgelopen maand in Syrië dan en denk nog ff verder.

www.youtube.com/watch?v=CmgZklilI3o

mysteryposter | 04-12-15 | 02:27

@@@necrosis | 04-12-15 | 02:09
De Vlieger is erin gevlogen. Bedoel je dat?

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 02:17

@necrosis | 04-12-15 | 02:09
Penose. En nu?

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 02:16

@Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 01:40
Lees het linkje van @Jan Dribbel 01:06 eens.
Een heel andere kant van de Vlieger...

necrosis | 04-12-15 | 02:09

Welke van de drie i's zijn aan bod gekomen?
1) islamisering: nee
2) immigratie: nee
3) isielzoekers: nee

Lage score voor De Vlieger. Zero points.

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 02:06

Joesten, we heffa problum.

Koettoerk | 04-12-15 | 02:06

@@De Mentalist | 04-12-15 | 00:41
Ik vat het even samen, wat de Vlieger zegt. "EU-mensen zijn incapabel". Nou, nou, buurvrouw, dat roept De Geenstijl anders al jaren. "Leiders van Turkije zijn rrrr-ra-pal-je". Wat u zegt, Heer van der Lewenstein, gaap. "De mensen die Turkije bij de EU willen hebben, zijn criminelen". Tuttut, nee maar, zucht. Tismewat, Erik. Koekje erbij?

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 01:55

@De Mentalist | 04-12-15 | 00:41
Welnee. Het is niet veel bijzonders wat De Vlieger zegt. Geen hoogvlieger. De meeste reaguurders hebben meer te melden.

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 01:50

Ook De Vlieger schijnt niet te weten dat de VS een asielplafond hebben. Daar nemen ze gewoon niet meer op dan een vantevoren vastgesteld laag aantal. En meer niet. Praktische mensen, die Amerikanen.

Maar ja, De Vlieger weet dan weer heel veel over naaimachinefabrieken.

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 01:49

Hopeloos gezwatel van Erik Johan Cruyff de Vlieger over Wilders. Vlieg toch op, de Vlieger.

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 01:40

@Glas Koning | 04-12-15 | 01:08
Heb jij hem geld geleend dan?

necrosis | 04-12-15 | 01:26

Idd, Erik de Vlieger een vette +1!
Mooi einde ook... "Alles is het waard om die EU voor eeuwig te vernietigen" -> Top! :)

saintinel | 04-12-15 | 01:26

@neemjemoederindemali | 04-12-15 | 00:33
Nee. "de @atm0s_ is kwijtzoek" zei hij, 3 uur geleden.

Lewis Lewinsky | 04-12-15 | 01:23

Erik is een hond!!
Waar blijft mijn geld hondje???

Glas Koning | 04-12-15 | 01:08

Erik de Vlieger wordt bijna zijn hele leven als "zakenman" gevolgd door justitie.
Hij is een soort Bul Super, een "eerlijke" zakenman, een firma van list en bedrog.
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...

Jan Dribbel | 04-12-15 | 01:06

Het EU parlement was inderdaad ooit bedoeld als een soort van pensioensregeling voor uitgerangeerde landelijke politici.
Gewogen en te licht bevonden.
In tijden dat dat de bomen tot in de hemel groeiden.
En alles goed leek te gaan.
Nu die lieden daadwerkelijk met wereldproblemen geconfronteerd worden, proberen ze het een beetje weg te lachen.
Dat lachen zal ze snel vergaan...

de honden blaffen... | 04-12-15 | 01:04

Mijn geschiedenisleraar op de middelbare school (god hebbe zijn ziel) zei het ook al; ALTIJD stemmen als je de kans hebt en geen excuus om het niet te doen is een valide excuus.

Nilfisk | 04-12-15 | 01:04

Die gopro's zijn een heel slecht idee. Ik vind het nog enigszins(!) te pruimen om van deze gesprekken alleen de audio te horen. Het beeld is (met name als Roos in beeld is) ronduit weerzinwekkend. En dan de audio: What the FUCK Roos is dat met die kakker-R? Die wordt goddomme met de week erger.

Kameroudste | 04-12-15 | 00:51

-weggejorist-

mysteryposter | 04-12-15 | 00:51

Driewerf Hoezee | 04-12-15 | 00:40
Dat komt alleen maar doordat zijn vrouw de afstandsbediening beheert. (Maar ik zal hem eens gaan volgen.)

Ik was in Haren | 04-12-15 | 00:45

niet weer = niet waar, D'Oh.

Den Heerscher | 04-12-15 | 00:41

Erik de Vlieger zegt waar het op staa, goed interview!

De Mentalist | 04-12-15 | 00:41

@Ik was in Haren | 04-12-15 | 00:26
En een zeer vermakelijke twitteraar. Zegt ook iets over de rest, maar hij kan mooi weer een veer bijsteken daarachter. Groet!

Driewerf Hoezee | 04-12-15 | 00:40

deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handl...
Leesvoer... Canon-leesvoer voor alles wat ook maar iets met politiek en/of internationale betrekkingen te maken heeft.

Dat je op een trapje zit wil overigens niet zeggen dat het niveau ook daadwerkelijk hoger ligt. De titel en de gebruikte metafoor maken mijns inziens de geschapen verwachtingen niet weer. Het gevoel van plat entertainment overmeestert mij, in plaats van het gevoel dat ik intellectueel uitgedaagd wordt.

Dan heb ik toch liever een der analysen van Van Rossem, een Pritt-epistel of een van de betere stukken van Spartacus.
Alle respect voor Jan, maar de diepgang ontbreekt. De "Waan-van-de-dag"-entertainmentsfactor ligt te hoog. Al met al: Niets nieuws voor iemand die op deze site net iets te vaak op F5 hamert, enkel de gebruikelijke argumentatie en het cynisme ontbreken.

Den Heerscher | 04-12-15 | 00:40

@neemjemoederindemali | 04-12-15 | 00:33
Voor zover ik weet heeft hij dezelfde contactinfo als ik, maar misschien ook nog wel een vast tel.nr. of zo. Dat heb ik niet. Je zou het hem kunnen vragen.

Stormageddon | 04-12-15 | 00:37

Stormageddon | 03-12-15 | 23:56

Weet Parsons ook niet waar Atmos te bereiken is?

neemjemoederindemali | 04-12-15 | 00:33

Jan, ik wil je de volgende keer met kereltje in debat zien. Dit wordt allemaal iets voorspelbaar.

INH.30CL | 04-12-15 | 00:31

Met alle respect voor het goede werk wat Jan Roos doet maar die Gesprek op Niveau items beginnen toch wel een klein beetje een incestueus gehalte aan te nemen. Verleden keer al Annabel en nu Erik de Vlieger.
OK, OK, er zijn ook politici aan het woord geweest maar pas wel een beetje op dat het niet te veel (semi)-interne gasten worden.

Mastermattie | 04-12-15 | 00:31

Driewerf Hoezee | 04-12-15 | 00:18
Svennusmax is onze allerbeste schrijver. Dat zegt wel iets......
.... over de rest.

Ik was in Haren | 04-12-15 | 00:26

@Ik was in Haren | 04-12-15 | 00:05
Maar toch fijn om zo'n gozer een beetje perspectief te bieden. Ik snap het wel.
#houpeterrdevriesvanonsnetvlies

Driewerf Hoezee | 04-12-15 | 00:18

En ze hebben wel verstand van buitenlandse handel bij de VVD, CDA, PVV? Ook die toko's zitten vol met beroepspolitici met 0 verstand en besef van de werkelijke wereld.

faz | 04-12-15 | 00:18

@Dr. Frambozenjam | 03-12-15 | 23:51
Hoe briljanter het topic of de comment, des te groter mijn voelspriet wordt! Slik daar alleen vitaminepillen voor, die je toch weer uitpiest.

Driewerf Hoezee | 04-12-15 | 00:17

als je daar zit met 14.000 per maand , dan ben je al losgeweekt van de realiteit

Datkanjenietmenen | 04-12-15 | 00:07

nemoj me jebat | 03-12-15 | 23:57
Ik schat hem zo 'hoog' in omdat hij in staat is over de ruggen van slachtoffers en hulpverleners, ten overstaan van de hele wereld, die slachtoffers en hulpverleners te misbruiken voor het eigen gewin. Niet eenmaal, maar vele malen. Dat is niet narcistisch, dat zijn enorme psychopatentrekjes.

QuantumHolo | 04-12-15 | 00:05

@Driewerf Hoezee | 04-12-15 | 00:02
Ik mag altijd computerspelletjes van Svennusmax lenen in ruil voor wat ruimte om af en toe een column bij ons te schrijven. Alleen Peter R de Vries leest hem eigenlijk echt graag.

Ik was in Haren | 04-12-15 | 00:05

@Ik was in Haren | 03-12-15 | 23:42
Neuh ik ook niet hoor. Wandelgangen, he?

Driewerf Hoezee | 04-12-15 | 00:02

--sql error-- | 03-12-15 | 23:32
Ik had die foto al weleens gezien, maar mijn maag keerde zich deze keer net zo hard om. Getsie!

nemoj me jebat | 03-12-15 | 23:58

QuantumHolo | 03-12-15 | 23:35
Waarom schat je hem zo hoog in?
Waarop baseer je dat? Ik ben nu oprecht nieuwsgierig.
Ik vind het gewoon een drol. Een dweil. Een sukkel. Omhooggevallen, arrogant, narcistisch, ja. Maar een vent van niks.
(Ik snap ook echt niet hoe hij op zo'n positie komt!)

nemoj me jebat | 03-12-15 | 23:57

@neemjemoederindemali | 03-12-15 | 23:30
Zomaar foetsie, helemaal weg, 404 op het domein. Ik vind het ook wel kudt, maar ja...
@atm0s is ook onbereikbaar via alle mij bekende kanalen. Leuk is anders.

Stormageddon | 03-12-15 | 23:56

@Graaf
Vind ik fijn om te horen. Houdt goede moed en geniet van het leven. Santé met een goed glas wijn en de leuke gravin. Truste graaf.

Jim Lovell | 03-12-15 | 23:55

Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:32
Dank. En we hebben onzichtbare voelsprieten hè:-) vooral voor onze onschuldige nakomelingen waar een schuldbesef inzit laters.

Zelf lees ik ook zeer vijne vaste waardevolle reaguurders comments. Lezen voornamelijk in de winter, daar ik een ernstige vitamine d tekort heb en moeite ondervind om 're'. Nog effe als de vogels vluiten en nesten, hervind ik mijn energie. :-).

Komt vast goed. Hoop ik vandaar mijn comments op GS.

Dr. Frambozenjam | 03-12-15 | 23:51

Goed interview. Hiervan zouden we er eens wat bij de publieke omroep te zien moeten krijgen.

Lauwe Koffie | 03-12-15 | 23:51

Ongeblustekalk | 03-12-15 | 22:46
Zo is het maaar net. Goed met de gezo dheid de laatste 5 maanden. Er beweegt niks. Eind januari nog maar eens scannen.

Graaf van Egmont | 03-12-15 | 23:50

Zoltan | 03-12-15 | 23:35
ik heb nog een beetje hoop dat beide partijen elkaar bedriegen:
EU was nooit van plan het geld over te maken en Erdogan was niet van plan de immigranten tegen te houden. Over een half jaar komen ze openlijk in de media tot deze conclusie en het wantrouwen zal zo groot zijn dat er in geen 20 jaar meer wordt gesproken over toetreding of samenwerking in de EU.
Iedereen blij.

Daarbij wil ook opmerken dat de VS en Duitsland hun wapens in Turkije het afgelopen half jaar al hebben teruggehaald. Is vast geen toeval. Of die NL'se wapens er nog zijn is me niet bekend.

--sql error-- | 03-12-15 | 23:46

Ik slaap al als een Roos.
Morgenvroeg weer voor St. Nicolaas spelen.

Piet Karbiet | 03-12-15 | 23:46

@gentle giant | 03-12-15 | 23:32
Niet om gemeen te doen, maar een vuilniswagen was al teveel voor hem, laat staan een oorlog.
Eigen belang en loyaliteit zijn zaken die conflicteren, maar ik begrijp je punt. Vertrouw alleen niet alleen op woorden, kijk wat iemand uitvreet en dan kom je er soms achter dat iemand niet diegene is die je denkt.
Had ik vorige week nog, een bekende die ik erg hoog had zitten blijkt te neuken met een vreemdganger die ook nog eens professioneel niet integer is. En dat wetende gewoon doorgaan. Maar goed ik moet slapen, welterusten liefjes!!

Ongeblustekalk | 03-12-15 | 23:43

@Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:39
Geen idee. Ik luister of lees nooit iets van Svennusmax.

Ik was in Haren | 03-12-15 | 23:42

@QuantumHolo | 03-12-15 | 22:30
Dat heb je goed gezegd. Wat ga je stemmen?

Lewis Lewinsky | 03-12-15 | 23:41

@Ik was in Haren | 03-12-15 | 23:33
Oja. En nu laten jullie 'm inbellen, is 't niet? Om vijf voor twee pas.

Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:39

Prachtig hoopgevend interview.

testikelcompressor | 03-12-15 | 23:39

Mooie beelden en duidelijke taal.

Rico den Hollander | 03-12-15 | 23:38

nemoj me jebat | 03-12-15 | 23:20
Nee, dat bedoel ik niet. Timmermans gaat 'niet op zijn bek'. Het zijn doelbewuste acties. Timmermans is niet sentimenteel: hij gebruikt (lees: misbruikt) sentiment om zijn (beoogde) verborgen doelen te bereiken. Het is een heel berekenende (gevaarlijke) man.

QuantumHolo | 03-12-15 | 23:35

Fijn, tuurlijk, helemaal mee eens en zo.., behalve dan die intro-tune.
Maar ff terug naar die 3 miljard en 80.000.000 visa aan de Turken. Om niet keihard gestrekt op de vloer in huilen uit te barsten; deze move van Brussel moet wel van een snoei-slimme geniale strateeg komen. Zo niet, dan worden we openlijk geislamiseerd.
Dit is toch wel van een Machiavelliaanse schoonheid mag ik hopen en toch niet letterlijk de bedoeling dat we de Turken vertrouwen dat zij niet over hun eigen toilet schijten?

Zoltan | 03-12-15 | 23:35

de eu werd tot de enkels afgezaagd.
we zitten in een draaikolk,niet voor niks wordt wilders de grote winnaar van de komende verkiezingen.
we zijn vanaf het begin de big spender van de eu .
het wordt er op of er onder,weg met de eu.
denemarken heeft al een spaak in het wiel gestoken
wie volgt.
eu samenwerking is een must.
dat kunnen we in landsbelang zelf regelen dan hoeft de bevolking niet meer verder uitgemergeld te worden.
dan kunnen we het collecte zak geld voor de eu voor eigen doelen aanwenden
in 2013 was dat 4,7 miljard.
elk arm land dat er bij gevoegd wordt,zorgt er voor dat we nog meer moeten betalen,ze zuigen ons uit.

soledad | 03-12-15 | 23:33

@Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:29
Dat was geen inbraak. Wij hadden Erik de Vlieger zelf uitgenodigd voor de show.
bit.ly/1To4Wsb

Ik was in Haren | 03-12-15 | 23:33

nemoj me jebat | 03-12-15 | 23:20
Hij had ook duizenden nep accounts ingekocht. Zowel op twitter als facebook. Toen hij daarop werd betrapt en aangesproken was het voor hem eenvoudig te ontkennen, en dat deed hij dus ook, maar hij was "erg dankbaar voor degenen die dat voor hem gereld hadden".

Timmerfrans...
voor wie nog niet genoeg van hem walgt:
pasteio.com/ihU

--sql error-- | 03-12-15 | 23:32

@Ongeblustekalk | 03-12-15 | 23:25 Ik heb kennis gemaakt met Erik net voor Frik sneefde, we spraken over mensen die konden van twitter, zijn opmerking over Frik was: 'als het oorlog wordt, dan wil ik zo'n vent naast me hebben staan'.
Ja, hij heeft zijn eigen belangen, maar het gaat wel om loyaliteit.

gentle giant | 03-12-15 | 23:32

@Dr. Frambozenjam | 03-12-15 | 23:20
Schrok al. Je roepsels worden gewaardeerd hoor, zeker! En ik moet je gelijk geven. Jan vs. Erik is eigenlijk gemiddelde reaguurder vs. gemiddelde reaguurder. Maar wij vinden het fijn om mensen voor ons te horen praten. Denk ik. Voortrekkersrollen zijn altijd fijn om te verdelen.

Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:32

Wtf, waarom werkt de GS extension niet?

neemjemoederindemali | 03-12-15 | 23:30

Ik ben nog steeds voor een verenigd Europa, alleen dan met échte landen (nordic, benelux, de, uk, fr, ch, at. Maar de helft ook eigenlijk niet.)

Antitheïst | 03-12-15 | 23:29

@Ik was in Haren | 03-12-15 | 22:49
Oeps miste je reaguursel even. Dat komt omdat diezelfde Parsons (en atm0s) nog steeds op wintersport zijn. De Vlieger maakt wel vaker radio trouwens, tegenwoordig. Breek-ie gewoon even in bij die opvliegerige show van Svennusmax!

Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:29

@nemoj me jebat | 03-12-15 | 23:03
De Russische geheime dienst heeft Rimmerfrans uitvoerig bestudeerd. Diagnose: Verregaande staat van Asperger en hyper controlefreak. Compassie nul. Het gaat alleen om Fransje zelf.

Piet Karbiet | 03-12-15 | 23:29

Erik de Vlieger altijd een leuke slimme eerlijke recht voor zijn raap gast. Zijn boek leest ook lekker weg. Samen met boek Wim Kieft op mijn favorietenlijst.

frisenfruitig | 03-12-15 | 23:28

@Markbnl | 03-12-15 | 23:23 Stempt geen VVD, is lid van de partij van de dieren. Ik ken hem persoonlijk, zeer toffe peer.
Niet bescheiden, dat niet.

gentle giant | 03-12-15 | 23:27

Erik de Vlieger heeft het heel goed gezien vwb Wilders. Wilders is het beste wat de linkerkant van het spectrum kan hebben.

Wilders is lomp, is bot, is niet 'aimable', waardoor zelfs mensen aan de rechterkant van het spectrum grote twijfels hebben of Wilders iets kan klaarmaken als hij zou komen te regeren.

marcoplarco | 03-12-15 | 23:26

@gentle giant | 03-12-15 | 23:17
Ik ken wel meer bevlogen mensen die er in werkelijkheid iets anders op na houden, het zegt me niet zoveel. Frik wel, die was denk ik een mens met het hart op de goede plaats.

Ongeblustekalk | 03-12-15 | 23:25

Stormageddon | 03-12-15 | 22:23 Jahaa het lijkt op Koot&Bie, dat noemen ze een hommage. Ofzo. Verder eens met opmerking over overdegrensstemmende toeterturken. Ben al die "minderheden" die hier wonen maar met hun hart, hoofd en ziel in het geboorteland van opa zitten en tegelijk alles wat Nederlands/westers is hartgrondig verachten zo spuugzat. Opbokken, het is genoeg. Vind je NL stom? Hou je meer van dat land waar je "roots" liggen? Je bent welkom om te vertrekken. Alle hens aan dek nu. De rest opzouten. Gesprek met De Vlieger was prettig om te zien. Vanwege gelijkgestemd enzo voelde hij duidelijk weinig remming zijn mening ongefilterd te ventileren. Fijn contrast met de pc meuk op TV.

Ramsesz | 03-12-15 | 23:23

@Stormageddon | 03-12-15 | 22:23
Idem.
Morgen maar Hans Teeuwen als de Sint.
plop.

Piet Karbiet | 03-12-15 | 23:22

QuantumHolo | 03-12-15 | 23:10
Nee, ik onderschat hem niet. Ik heb hem door.
En ik snap niet dat niet meer mensen dit zien. Ooit heb ik een kijkje genomen op zijn Facebookpagina (ten tijde van het zuurstofmasker): die man wordt aanbeden door dom huisvrouwvolk die applaudisseren voor elke scheet die hij laat. Maar het is een sentimentele narcist. Ik snap werkelijk niet hoe zo'n minkukel het zo ver heeft geschopt. Hij ging met dat zuurstofmasker op zijn bek, hij ging met die tweet over de fijne gesprekken met Turkije op zijn bek. Ik snap niet dat niemand die gast terugfluit.
In die zin is ie een gevaar. Hij maakt meer kapot dan dat we kunnen repareren. Bedoel je dat?

nemoj me jebat | 03-12-15 | 23:20

Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:13
Dacht al dat uit mijn bezinningen vast verkeerd geconcludeerd word.
Eigenlijks bedoel ik. De 80% vooruitziet al jaren de achteruit versnelling in Europa op GS. Hij brengt wat dus het merendeel hier comment. Wat ik bedoel met 'vernieuwend' is echte initiatieven zoals een boycot van belastingen en demonstraties miste ik. Ach ik zeg ook maar iets Driewerf.

Dr. Frambozenjam | 03-12-15 | 23:20

Na Jan is de zondagnacht niet meer hetzelfde op npo1.
Jan en de Vlieger samen geeft het verschil in journalistiek niveau duidelijk aan,in het voordeel van Jan.Powned had wat invulling van dit programma elke willekeurige reaguurder achter de nachtmicrofoon kunnen zetten,dan was het waarschijnlijk een interessanter programma geworden dan het op dit moment is.

deraderendraaien | 03-12-15 | 23:19

Wel een prachtige collectie van (zelfgemaakte? ) schilderijen op de achtergrond.
Overigens een beetje meer Sven Kockelman mag van mij best.

dehondvanodysseus | 03-12-15 | 23:17

leest Jan de vragen op? Hij doet een beetje afwijkend als ie de vragen oplepelt. Is ie zenuwachtig?
.
Jan! Als je dit leest, doe het wat meer met overtuiging.

deluiegriek | 03-12-15 | 23:16

Erik de vlieger, altijd +1
Zo hard tegen gewerkt worden door de overheid maar toch weer opkrabbelen en met hard werken centen verdienen, hulde!

Hunter S. Thompson | 03-12-15 | 23:15

@Dr. Frambozenjam | 03-12-15 | 22:57
Mis ik wat? EWdeV is reaguurselaar?

Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:13

@godverdegodverdomme | 03-12-15 | 22:54
U loopt op zaken vooruit. Eerst het referendum!

Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:13

Goed gesproken! Sterke Kunst! En die lamp...
De EU voelt zo langzamerhand als de cosa nostra.
Die ons massaal opscheept met een eeuw van oorlog.
Tegen de religie van de vrede.

notamused | 03-12-15 | 23:11

"alles is het waard"

Amen!

iopeth | 03-12-15 | 23:10

nemoj me jebat | 03-12-15
Daarmee onderschat je het enorme gevaar wat Timmermans is echt.

QuantumHolo | 03-12-15 | 23:10

@Ongeblustekalk | 03-12-15 | 22:01 Heel betrouwbaar.

gentle giant | 03-12-15 | 23:07

Overigens zijn dit twee mannen die over een jaar of tien, twintig, een grote rol moeten kunnen spelen. Politiek gezien. Realistische denkers, er niet omheen willen draaien. Hebben we nodig. Tegen die tijd voeg ik me ook wel bij het front.

Eerst de voortrekkers.

Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 23:07

Frans Timmermans is een seniele oude gek.
Inderdaad!

nemoj me jebat | 03-12-15 | 23:03

De Vlieger heeft wel een goed punt over de uitspraak van de president van de oekraïne, die het had over het referendum. Dat de uitslag hiervan niets zal veranderen.
We hebben hier gelijk de tactiek van Rutte en co: downplayen en frustreren.

zwartzondersuiker | 03-12-15 | 23:00

Wow.

gentle giant | 03-12-15 | 22:58

Wat een hatse flatse strategische beeldduiding van de Vlieger zeg. Lees zijn commentaar dagelijks als reaguurders-commentaar op GS. Wat vernieuwend.

Dr. Frambozenjam | 03-12-15 | 22:57

-weggejorist-

godverdegodverdomme | 03-12-15 | 22:54

@Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 22:46
Ik vond Erik de Vlieger best leuk toen in dat programma van Svennusmax.
(Tel je mee Parsons?)

Ik was in Haren | 03-12-15 | 22:49

De twee mannen van mijn Zondagnacht.
Ik hou van jullie allebei!

Maar ik mis Simek.

Driewerf Hoezee | 03-12-15 | 22:46

@Graaf van Egmont | 03-12-15 | 22:44
Omdat je aan je water voelt dat die vent niet te vertrouwen is adjudant.
Hoe gaat het met de gezondheid?

Ongeblustekalk | 03-12-15 | 22:46

Zeurman & Zeurman

chariovalda | 03-12-15 | 22:44

Ik hoor Erik graag vertellen, maar ik zou hem nooit een tientje lenen. Best wel gek eigenlijk.

Graaf van Egmont | 03-12-15 | 22:44

Het is mij tegenwoordig ook alles waard inderdaad. Interessant gesprek.

Sergeant_Peper | 03-12-15 | 22:38

Pluisje Prik | 03-12-15 | 22:25

Eens. Maar misschien willen die mensen wel niet in de stoel bij hem vanwege zijn gekleurde opinie etc. etc.

Boerkablaffer | 03-12-15 | 22:33

Erik de Vlieger vind ik persoonlijk een beetje een naar mannetje (of naar overkomen), maar ik schat hem zeker wel in als intelligent. Toch een tip: ik zou Timmermans maar wel serieus nemen. De beste man is een psychopaat van de bovenste plank die perfect een tweede verborgen agenda weet uit te voeren. Daarnaast vind ik Wilders prima verwoorden wat de grootste problemen in dit land zijn.

QuantumHolo | 03-12-15 | 22:30

"Een grote dom-werkende sneeuwbal" LOL prachtige metafoor.

Boerkablaffer | 03-12-15 | 22:30

Ha! Hij heeft minstens zo'n hekel aan Timmermans en de EU als ik! Driewerf hoezee voor De Vlieger :-)

BlowingBubbles | 03-12-15 | 22:27

Gespek op niveau bekt in ieder geval een stuk beter dan Incestueus ringrukken gefilmd door een adhd stagiair. Tot nu wordt enig niveau vooralsnog alleen bereikt door de hoogte van de stoelen zelf. Laat jantje nou gewoon doen wat jantje goed kan: de luis in de pels zijn in de wandelgangen van den Haag. Het onbreekt hem aan de ervaring, het vermogen en talent om veel meer dan te doen. Geeft verder niks, maar onderken het gewoon. Anders wordt ie op een gegeven moment eerder een last dan meerwaarde.
.
Steek het budget liever in van Rossem. Laat hem diepgravende onderzoeks journalistiek doen, met behoud van huidige stylio. Zijn talent verdient een groter podium.

vaas klaak | 03-12-15 | 22:27

Jan mag nu inderdaad wel eens zichzelf uitdagen en iemand met andere ideeën uitnodigen. laat de vonken er maar eens van afspringen.

Pluisje Prik | 03-12-15 | 22:25

Heeft er al eens iemand opgemerkt dat die scheidsrechterstoelen en het jazz-muziekje wel heel erg lijken op Keek op de Week? Of ben ik de eerste?
Nou, en verder fuck de EU en dergelijke. Iets met grenzen dicht en gulden terug, en een dikke vinger naar Turkije. En overigens, De Vlieger kan wel zeggen dat de Turken in Nederland onze mensen zijn.... hij mag ze houden zolang die nederturken bij elke verkiezing in Turkije mogen stemmen op de crimineel Erdogan en bij elke overwinning van een Turks elftal toeterend door de Nederlands straten en zwaaiend met Turkse vlaggen rijden, vind ik dat niet onze mensen. NL paspoort inleveren en enkele reis (dan maar zonder visum) terug naar Anatolië. Liefst nog verder naar het Oosten, naar het Oeigoerse thuisland ver achter de Oeral en Himalaya. Maar goed, eerst maar eens terug naar Anatolië.
Dus... Vind ik hoor. (Eenzelfde soort regeling moet er natuurlijk voor het Marokkaans volksdeel worden opgetuigd, maar daar ging het in het filmpje niet over).
Nou, ik ben wel weer klaar met mijn meningsuiting vandaag.
Bier.
*plop*

Stormageddon | 03-12-15 | 22:23

Of je ja of nee stemt laat ik in het midden, maar de man heeft wel gelijkt qua stemmen betreft en of er nu meer of minder stemhokjes zijn, moet er niets aan af doen.

Dit is niets meer dan burgerverantwoordelijkheid en je eigen verantwoording nemen. Het kan de koers van de "kuch" democratische EU drastisch veranderen, en als het succesvol blijkt, zullen we wellicht vaker naar de stembus moeten. Dan is het uiteindelijk op de lange termijn 1-0 voor het individu. ipv. altijd maar te worden opgeslokt in het belang van de lobbyisten.

Rest In Privacy | 03-12-15 | 22:22

@Te dom om te poepen | 03-12-15 | 22:09
Een draai en glibber verhaal van Pechtold, die "man" zou ik wel eens in die stoel willen zien.

Ongeblustekalk | 03-12-15 | 22:17

Misschien is het ook wel eens interessant om een gast uit te nodigen die er een andere visie op nahoudt? Dit begint een beetje op een jerk-circle te lijken.

Boobyphoto | 03-12-15 | 22:16

De laatste zin van meneer de vlieger beviel mij het best, de eu moet uit elkaar worden getrokken. Let the games begin.

Rest In Privacy | 03-12-15 | 22:15

Goed dat het geen facebook chat is, nu kan je tenminste zijn lichaamstaal zien, die vent voert een toneelstukje op met zijn verkoop praatjes. "Die gewone man, wat we allemaal zijn..." Bladiebla

Jan doet het wel weer heel erg goed.

Ongeblustekalk | 03-12-15 | 22:11

Ik zou het interessanter vinden om eens een tegenstander te kiezen die ook daadwerkelijk tegenstander is. Het is al een paar afleveringen niets dan droogneuken met gelijkgestemden.

Te dom om te poepen | 03-12-15 | 22:09

Erik de Vlieger, over die man valt ook genoeg dirt te vinden, is dat wel een betrouwbare gespreks partner?

Ongeblustekalk | 03-12-15 | 22:01

Zeg, was er niet een reden dat dit op zondagavond van 0.00 tot 2.00 uur werd uitgezonden? Maar goed, zijn visie over tegenwicht en grote partijen is wel waar!

Ik was in Haren | 03-12-15 | 21:55

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl