Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VideoColumn - Jan Roos en de Nederlanders

Woordliefde voor vinketering, dan kun je tenminste fluiten. En u kunt het tevens allemaal krijgen, was getekend, Jan Roos. Nouja, u niet natuurlijk, maar hullie in Den Haag. Die van dat beleid voor de asielzoekers dat 750 miljoen kost dit en volgend jaar. Het mag wat kosten. Die kunnen dus de vinketering krijgen, met de groeten van Jan. Zeg het ze Jan! In je tuin.

Reaguursels

Inloggen

Betekent ook dat ze niet terug gaan of huizen worden weer afgebroken, dat kan ook. Er moet schaarste blijven. Mooi systeem (voor de kliek).

Watching the Wheels | 28-11-15 | 16:57

Het is simpel, er moet schaarste blijven. Anders zakken de huizenprijzen voor de huizenbezitters en vooral voor de banken- en bouwvriendjes niet goed. Dus zodra vluchtelingen binnenkomen, dan gaan ze snel bouwen, want dat heeft geen invloed op de schaarste en wel positieve invloed op de omzet van de bouwmaffia en andere lieden die hun zakken vullen.

Watching the Wheels | 28-11-15 | 16:55

We weten inmiddels ook dat Turkije achter de chemische aanval in Ghouta zat. En ook dat ze stiekem ISIS helpen. Met hulp van de US.

gaffelbaard | 28-11-15 | 00:34

Eerlijk gezegd wist ik er niets van dat kandidaat EU lid Turkije mogelijk achter die chemische aanval zat in Syrie.
Ik vond op internet deze link naar een bron die dat beweert. Interessant.

www.lrb.co.uk/v36/n08/seymour-m-hersh/...

Paljas | 28-11-15 | 15:34

In 1994 stemde de Noorse bevolking tegen toetreding bij de EU. En dat werd gerespecteerd. Wat ben ik jaloers op die lui zeg. In Zwitserland lachen ze je uit als je het überhaupt als mogelijkheid ziet dat zoiets niet gerespecteerd wordt.
Goed filmpje Jan, een Noor of Zwitser zou dit niet meer dan logisch vinden.

Doper | 28-11-15 | 13:47

-weggejorist-

van Balen | 28-11-15 | 13:22

DearMud | 28-11-15 | 11:21

Vergeet ajb niet dat zuipen en feesten onze main core vermaak is. Zuipen, neuken en lekker ons eigen ding doen. Die vrijheid hebben wij nu nog. En nog steeds wordt er NIET gedemonstreerd in Den Haag. Lekker veilig vanaf je huis via het toetsenbord je mening spuien. Je bent het ff kwijt dan.
Maar dat verandert niks zoals je merkt. Woorden betekenen niks meer, daden wel.

Sophie9985 | 28-11-15 | 11:31

Deze regering, samengesteld uit partijen die allang geen mandaat meer zouden hebben, mochten er ooit nog verkiezingen worden gehouden, is niet mijn regering. I have impeached them from my life. En dat zelfde geldt voor de pretoriaanse gardemedia NOS, RTL en al die voddenkranten.
Jan Roos heeft het prima uiteengezet, en vooral mooi hoe hij het afrondt. Een sluitend verhaal dat weer heel origineel wordt afgerond.
Ach, en dit verhaal over die woningen. Windt u zich nog daarover op? U heeft toch zeker wel inmiddels door dat dit kabinet vooral zijn best doet zijn eigen bevolking in de gezicht te spugen? Geen middel wordt geschuwd om dit effect te bereiken.
Uiteindelijk voeren deze volgelingen van Satan enkel uit wat de mafia in Brussel dicteert, en er is geen instituut dat Europese burgers meer tot op het bot haat dan de Europese Unie. U kunt dit dagelijks lezen en meemaken. Maar om schone handen te houden, worden onze moordenaars alvast op strategische plekken verspreid wachtend op het uur 'U'. Maar ga gerust zuipen en feesten.

DearMud | 28-11-15 | 11:21

Geen speld tussen te krijgen.

De Geus | 28-11-15 | 10:41

De gemiddelde Nederlander en belastingbetaler is te "beschaafd" te laks en verdoofd om zich te verzetten tegen het landverraad van deze inmiddels niet meer democratische overheid. Deze overheid weet dat haar burgers zich niet zullen verzetten tegen bv het bevoordelen van asieleisers. Wij zijn dus zelf mede verantwoordelijk voor het beleid.

Empty Quivers | 28-11-15 | 10:36

Ik verwacht eerdaags ook de eerste Soylent Green fabrieken in de Flevopolder.

Berthe | 28-11-15 | 10:16

ganzo | 28-11-15 | 09:31
Hebzucht is ook besmettelijk.

Eurotokkie | 28-11-15 | 09:38

Piet Karbiet | 28-11-15 | 08:38
Zo zo geld teveel vriend.

Eurotokkie | 28-11-15 | 09:37

vinkentering is besmettelijk.

ganzo | 28-11-15 | 09:31

@Piet Karbiet | 28-11-15 | 09:00
Maar moet je die bierflesjes weer 'vol' inleveren?
*gnehehe*

necrosis | 28-11-15 | 09:05

@Jim Lovell | 27-11-15 | 22:49
Neem jij altijd 6 of 7 mensen mee als je naar de huisarts moet?

necrosis | 28-11-15 | 09:03

@necrosis | 28-11-15 | 08:47
Het is eigenlijk een soort van lease.
Sociaal statiegeld.
Ik huur ook sociale ski's.

Piet Karbiet | 28-11-15 | 09:00

@Piet Karbiet | 28-11-15 | 08:38
Is dat goedkoper dan de huur in Nederland?
Enne... hoe huur je kratten bier?

necrosis | 28-11-15 | 08:47

Zo, net een een sociale skihut gereserveerd.
En wat kratten speciaal bier in Zwitserland.
Neem wel een Nederlandse vlag mee.

Piet Karbiet | 28-11-15 | 08:38

***jan4president***

WOEST010 | 28-11-15 | 08:33

Jan, respect voor je scherpe analyses. Ik hoop dat ooit NPO (snap nu die naamsveranderingen ook wel, NED is te nationalistisch natuurlijk volgens hen, stel je toch eens voor.)zal verdwijnen en dan dit soort nieuws/berichtgeving dagelijks op de buis komt. Wat een verademing zou dat zijn. Dit is reality TV. Niet die voorgekookte nep programma's, waar we er al genoeg van hebben. Ok.. misschien voor de balans.. NPO1 (en de naam)mogen ze houden, NED2 is voor POWNED/GS. NED3/NPO3 schaffen we gewoon af, wegens bezuinigingen. Schijnt al jaren het toverwoord te zijn. En verder denk ik dat het volk(al jaren) goed in de gaten heeft hoe alles werkt en volgens mij heel goed over zaken nadenkt en beslissingen kan/wil nemen. Dus geen raadgevend referenda, maar bindende. Ga zo door Jan en co.

mynameistrouble2 | 28-11-15 | 07:54

Ach die goede oude tijd toen ik wilde gaan samenwonen e, inmiddels 27, bij mijn vader uit huis wilde. Gaat u maar achter aan de lijst staan. urgentie kreeg ik niet, want ik werkte in een andere gemeente als waar ik woonde. Er werden niet eens 24000 woningen voor me gebouwd en wachten tot mijn 34e wilde ik niet. In arren moede maar een flatje (met nadruk op -je) gekocht.

In de huidige tijd is het niet veel beter, jonge kennissen van me moesten ook 5 jaar wachten.

Nu, plotseling is the sky the limit, voor een wit voetje in Europa mag moeder nog wat langer in de stront liggen, voor een baantje bij de VN knuffelen ze zelf jihadi´s

In 2017 kiest men weer massaal voor onze ondergang, want Asscher gaat het zoveel beter doen als swamsom en Halve Zoolstra kan bijna net zo goed liegen als hij lacht zo lief Rutte.

De lol die die man heeft als hij denkt aan al die mensen bij de voedselbank, kinderen zonder bescherming, invaliden zonder mantelzorg, honderdjarigen in een bushokje. Hij is de eerste die, lachend, het gas opendraait als Angela dat wil.

bergsbeklimmer | 28-11-15 | 07:53

Maar stel. Stel dat we bergen sociale huurwoningen gaan bouwen. Stel. Stel dat al die Syriers echt hoog opgeleid zijn en namens Asscher snel aan de bak kunnen. Dan zijn dit a. geen goedkope handjes en b. zijn ze bij de eerste salaris betaling scheefwoner. En dan? En wordt er eigenlijk gecontroleerd op het bezit van Eigen Vermogen? Hetzij geld hetzij een nog half dak in Aleppo? En dan? Geen recht op Bijstand? En dan?

verbanden | 28-11-15 | 07:20

Mooooguh! Zo. Heb dos 2.2 opgestart; nu de rest van mijn lichaams apps zien te vinden. Om nu de laatste post aan Eurosnikkel te laten kan ook niet. Dus.

verbanden | 28-11-15 | 07:17

op=aan
* trekt een theezakje open *

Eurotokkie | 28-11-15 | 06:03

Piet Karbiet | 27-11-15 | 23:46
Het tekort aan sociale huurwoningen speelt al jaren dit is niet van de laatste tijd, al die tijd niet veel nieuws hierover maar nu deze vluchtelingen komen staat het weer boven op de agenda.

Eurotokkie | 28-11-15 | 06:02

hebbuh | 27-11-15 | 23:08
Gewoon open laten die grenzen, de vijand is toch al binnen dus de grenzen sluiten heeft totaal geen zin meer.

Eurotokkie | 28-11-15 | 05:57

mysteryposter | 28-11-15 | 02:50
Ja Loekie de leeuw, asjemenou.

Eurotokkie | 28-11-15 | 05:53

Is iedere vluchteling armlastig of kunnen ze bijdragen in de kosten?

Troef | 28-11-15 | 05:25

Onderschat indoctrinatie niet. Zeker op jonge leeftijd, als er eenmaal een basis besturingssysteem is kan er veel info bij, maar het interne besturingssysteem heeft moeite een stelling te verwerpen welke ingebakken is. .. zelfs als bewijzen op tafel liggen.

mysteryposter | 28-11-15 | 04:51

@ INH.30CL | 28-11-15 | 04:31

Staatspropaganda is een vorm van geloof indoctrinatie, indien deze eenzijdig uitgevoerd wordt

mysteryposter | 28-11-15 | 04:37

@mysteryposter | 28-11-15 | 03:50
Sowieso nooit begrepen dat mensen hun doen en laten in de war kunnen laten brengen door politieke propaganda. Je *bewustzijn* liegt nooit! Laat je dat in de war brengen door een ander dan mankeert er wat. Ach, je hebt sterke en slappe individuen.

INH.30CL | 28-11-15 | 04:31

@mysteryposter | 28-11-15 | 03:50
Sowieso nooit begrepen dat mensen hun doen en laten in de war kunnen laten brengen door politieke propaganda. Je *bewustzijn* liegt nooit! Laat je dat in de war brengen door een ander dan mankeert er wat. Ach, je hebt sterke en slappe individuen.

INH.30CL | 28-11-15 | 04:31

@ INH.30CL | 28-11-15 | 03:44

Juist, we zitten in een bewustzijn fase. Iedereen. ... Politici, burgers, media.

Nieuwe media en open internet brengt ook oude propaganda modellen in de war. Men is gewend bepaalde protocollen te volgen maar die werken niet meer

Laten we maar hopen dat politiek dat loslaat en niet censuur tot extremen brengt om alsnog op de oude protocollen terug te kunnen vallen.

mysteryposter | 28-11-15 | 03:50

@mysteryposter | 28-11-15 | 03:34
Ach nee man. het zou kloppen als je die woorden zo'n 200 jaar geleden had opgeschreven. Inmiddels zijn we geworden als aaibare poesjes die hunkeren naar een snoepje als het baasje het commando geeft. We zijn slap, hebben angst en durven niet meer voor onze mening uit te komen. We zijn een volk geworden dat over zich heen laat lopen door de gevestigde elite. En zij (de elite) hebben dat erin geramd.... maar het tij gaat keren dat kan ik je verzekeren.

INH.30CL | 28-11-15 | 03:44

@ Zaniksmurf | 28-11-15 | 03:41

Slaapse man

mysteryposter | 28-11-15 | 03:42

Tussendoor 'even' Mysteryposter's links en filmpje (Syrian girl) bekeken als ook de linkjes van Gaffelbaard uitgeplozen. Genoeg artikelen gelezen voor vannacht, ik ga de binnenkant van mijn ogen bekijken. Voor dadelijk of straks welterusten.

Zaniksmurf | 28-11-15 | 03:41

trots ook, na al die honden en varken verwijzingen vanuit de islam hoek. ... wij zijn geen varkens of honden ... dan zijn we eerder leeuwen

mysteryposter | 28-11-15 | 03:34

Filmpje was bedoeld als parabel naar moed, en opkomen voor familie, verder niet.

mysteryposter | 28-11-15 | 03:31

@mysteryposter | 28-11-15 | 03:21
Oh is dat zo? Een dier kent geen moreel. Jij vermoedt dat moslims enig besef van moraliteit hebben? Ik stel dier boven islam..... en jij?

INH.30CL | 28-11-15 | 03:28

kern waarden zijn super belangrijk

mysteryposter | 28-11-15 | 03:25

moreel mijn reet
INH.30CL | 28-11-15 | 03:19

zwakte bod vriend

mysteryposter | 28-11-15 | 03:21

@mysteryposter | 28-11-15 | 03:16
moreel mijn reet

INH.30CL | 28-11-15 | 03:19

@ INH.30CL | 28-11-15 | 03:14

Ja feitelijk in progressie, maar niet moreel gezien.

mysteryposter | 28-11-15 | 03:16

@mysteryposter | 28-11-15 | 02:50
Haha laffe honden bedoel je toch! Dit filmpje laat exact zien hoe wij westerlingen gaan verliezen van de koning der religies. De leeuw is hier de islam.

INH.30CL | 28-11-15 | 03:14

@ Schoorsteenveger | 28-11-15 | 02:56

Heet niet eerder bouwen van die woningen terwijl het wel kon laat zien dat politiek voorheen gebaseerd was ter bevordering van schaarste.

En nu er iets politiek opgelost worden door "speciale belangen" kan het wel.

Om vervolgens weer de politiek van schaarste te bevorderen.

mysteryposter | 28-11-15 | 03:00

Er kunnen nu plotseling 24.000 woningen uit de grond gestampt worden. Waarom kon dat eerder niet dan? Wat was de horde die niet genomen kon worden maar nu ineens met het grootste gemak overwonnen wordt?
Een politiek die enkel daadkracht vertoont als niet van bovenaf en/of vanuit de zijlijn druk wordt uitgeoefend is geen politiek.
Het bewijs is geleverd dat in feite het geen enkel probleem os om 24.000, of wellicht 48.000 of 96.000 woningen te bouwen.... als men maar wil.
Men wilde niet, maar men wordt van bovenaf en vanuit de zijlijn gedwongen om te willen, en, hoe vreemd, dan wil men ineens wel en is er ook het geld.
Mijn hemel, hoeveel stappen zouden er gemaakt kunnen worden als men echt zou willen?

Schoorsteenveger | 28-11-15 | 02:56

@iedereen
Gaffie gaat aftaaien. Het was weer een lekkere discussie hier. Love y'all. En voor straks welterusten. ;D

gaffelbaard | 28-11-15 | 02:53

Zaniksmurf | 28-11-15 | 02:40

Ja, maar ze bestaan dus wel. Het kan dus altijd nog gekker.
XD

gaffelbaard | 28-11-15 | 02:52

Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 02:11 |
... principiële gewetensbezwaarde weigerende Rode Kruis vrijwilligers? Het moet niet gekker worden.

Zaniksmurf | 28-11-15 | 02:40

Goed gedaan Jan!!

daytripper | 28-11-15 | 02:36

mysteryposter | 28-11-15 | 02:22

Duidelijkheid? Yeah, right... Dat hebben we kunnen zien aan het debakel rond de bed-bad-brood regeling. En de pardon-regeling, oeps...regelingEN, daarvoor.
Maar wie weet.. Wie weet, heeft het kabinet van het verleden geleerd en handelen ze nu anders. Of ik daar vertrouwen op heb, kan je me maar beter niet vragen.

gaffelbaard | 28-11-15 | 02:36

EU krijg de vinketering!

-=PyP=- | 28-11-15 | 02:26

Dat is wel wat het volk wil. Zelfs de linkse partijen nu. Of het kabinet die wens gaat volgen..? Rutte kennende?..
gaffelbaard | 28-11-15 | 02:18

Het kabinet heeft nog lang, maar ik denk dat het besef er is om snel maatregelen te nemen. hopelijk structurele en goede, niet alleen voor de buhne. Duidelijkheid is voor de tot 10k voor reis investerende migrant ook belangrijk.

mysteryposter | 28-11-15 | 02:22

Democratie is failliet. De stemming en uiteindelijke uitslag zullen niets doen tegen het inmiddels besloten toetreding welk unaniem besloten is vanuit de europese unie. Bijna alle partijen en z.g.n landen zijn voor meer europese rotzooi. Het heeft geen zin.

Ik herinner me nog heel sterk een bericht dat het systeem van belasting, zorg en dergelijk op de schop moest. Heel veel weerstand en het moest blijven zoals het was. Nu dat er een tsunami van vluchtelingen het land in stromen (Alsmede andere landen zoals Duitsland) komt ineens ter sprake dat het systeem zo onhoudbaar wordt. De oplossing komt wederom van hogerhand weer, een europees systeem dat hier in NL toegepast zal gaan worden. Nog heel even en we krijgen blauwe enveloppen ieder jaar van de europese unie die we rechtstreeks bovenop de bestaande belastinglast die we hier kennen in NL.

Defensie heeft een tekort van mensen die het ieder jaar werven moet. Er is niet voldoende geld meer. En laat net nu aan de kant van brussel worden geschreeuwd voor een europees leger. Alsof de duivel ermee speelt, hier zo te hakken op budgetten dat er uiteindelijk niets meer overblijft dan het wederom europees model.

Nederland is uitverkocht, failliet. We hebben geen Veto meer. We kunnen alleen advies inbrengen, maar dat is half bakken werk. De komende 10 tot 20 jaar zullen steeds meer en meer gaan over europese eenwording.

En of vluchtelingen een troefkaart voor brussel zijn, in meerdere opzichten. Nu merk je het niet, maar over een paar jaar wel, wanneer al die vluchtelingen ook gaan begrijpen hoe ze hier hun stuk aarde op kunnen komen eisen.

Anoguurder | 28-11-15 | 02:21

“Als Rode Kruiser help je iedereen. Help jij iedereen? Ook vluchtelingen?”

Nein!

Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 02:20

mysteryposter | 28-11-15 | 02:10

Dat is wel wat het volk wil. Zelfs de linkse partijen nu. Of het kabinet die wens gaat volgen..? Rutte kennende?..

gaffelbaard | 28-11-15 | 02:18

@ gaffelbaard | 28-11-15 | 02:04

Een paar landen kunnen immers niet alle lasten dragen.

mysteryposter | 28-11-15 | 02:16

Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 01:53

Begrijpelijk.
De vluchtelingen krijgen 'betaald' voor het zijn van vluchteling.
De vrijwilliger die vrijwillig werkzaamheden verrichten tbv de vluchteling (en niet zelden werk dat ze zelf niet willen doen), die vrijwilliger krijgt ... niks.

Zou jij dan nog vrijwilligerswerk gaan doen?
Er zit echt wel een wereld van verschil tussen vrijwilliger zijn voor asielzoekers bij een AZC, vrijwillig iets voor je sportclub of school van je kinderen doen, vrijwillig 'maatje' van een gehandicapte zijn, of vrijwillig extra 'begeleiding' bieden tijdens een uitje van een schoolklas in het speciaal onderwijs. Zomaar wat voorbeelden die in me opkomen, maar m'n punt is: ik kan wel begrijpen waarom sommige mensen niet meer in die omstandigheden en voor die groep vrijwillig willen werken. En dat staat helemaal los van mijn standpunt dat ik vrijwilligerswerk eigenlijk uitbuiting vind van werklozen en niet-uitkeringsgerechtigden, een oneigenlijke omzeiling van de wet op het minimumloon, en de gehele constructie tegengegaan moet worden en zelfs tot een bijna absoluut 0-punt teruggebracht zou moeten worden.

gaffelbaard | 28-11-15 | 02:11

20% van de Rode-Kruis-vrijwilligers wil geen vluchtelingen helpen:

*Uit de enquête die we in september hebben gehouden onder onze vrijwilligers blijkt dat van de
1293 vrijwilligers die de enquête hebben ingevuld 20% daartoe niet bereid is*.
content1a.omroep.nl/urishieldv2/l27m03...

Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 02:11

@ gaffelbaard | 28-11-15 | 02:04

Of het goed is of veel landen weigeren kun je over discussiëren , het geeft ons wel een financieel technische en morele uitweg om ook zo'n pad te volgen.

mysteryposter | 28-11-15 | 02:10

@INH.30CL | 28-11-15 | 02:05
Ik lach me een kriek.

Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 02:08

750 miljoen? En dan vinden ze 30 miljoen voor het referendum te VEEL? Ter hooivorke, ter hooivorke!

Qwrk_II | 28-11-15 | 02:07

@Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 01:49
Ik wil lachen maar vind het niet gepast. De e-mail wordt een kogel eerdaags, maar dat heb ik van horen zeggen!

INH.30CL | 28-11-15 | 02:05

mysteryposter | 28-11-15 | 01:24

En wat met de plannen van vluchtelingen-quota?
Er wordt nu al aan getornd. Meer landen gaan dat doen. Of het plan verwerpen.

gaffelbaard | 28-11-15 | 02:04

*Het Rode Kruis zit hevig in zijn maag met duizenden vrijwilligers die niet bereid zijn hulp aan vluchtelingen te bieden*.
nos.nl/artikel/2071740-deel-vrijwillig...

Moehahaha!

Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 01:53

Hier alvast iets voor een topic voor morgen. Over de daadkracht der Belgen:

*Burgemeester Kristof Hendrickx heeft er in een e-mail aan het asielcentrum in Arendonk op aangedrongen dat de asielzoekers geen vrouwen en meisjes mogen lastig vallen*.

En hup, probleem opgelost! Veel dank, burgemeester Hendriksxcksxcsscckkxx! Of zeau.
www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/artic...

Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 01:49

echt een super hero voor de lezers en volgers, dat dan wel weer

mysteryposter | 28-11-15 | 01:45

@ tweetybird | 28-11-15 | 01:37

Ja, mohammed vloog zelfs op een paard met vleugels, volgens het boek.

mysteryposter | 28-11-15 | 01:43

gaffelbaard | 28-11-15 | 01:20

Hmm een land dat jarenlang in een sprekend paard hebben gelooft. Nou dat valt toch wel onder ezel.hihihi

tweetybird | 28-11-15 | 01:37

Graaf van Egmont | 28-11-15 | 00:51
De huidige asiel-tsunami (en de manier waarop daarmee door politiek en pers is omgegaan) is waarschijnlijk die fatale fout.
En kan heel wel het einde van de EU inluiden.

de honden blaffen... | 28-11-15 | 01:37

Het vrije Syrische leger gaat dit weekend een offensief starten tegen de Koerdische YPG in Noord-West Syrië. Dit gebied is zo ongeveer als enige regio de burgeroorlog bespaard gebleven, maar omdat Assad en de Russen rond Aleppo optrekt vluchten de zogenaamde gematigden richting de Koerden.
.
Als dit gebeurd dan zijn de twee grootste bondgenoten van de VS in oorlog met elkaar. Ik ben benieuwd hoe Obombo en de media daar op gaat reageren.

heldheino | 28-11-15 | 01:29

@ Graaf van Egmont | 28-11-15 | 01:25

Het grote plan en de rijdende trein van meer macht door een grotere EU dendert door tot we uit de EU stappen. De politieke ontwikkelingen en Europese peilingen zetten wel een rem op de vaart.

mysteryposter | 28-11-15 | 01:29

@ mysteryposter
Het is te laat. Den Haag heeft geen gebruik gemaakt van the window of opportunity 3 maanden geleden. Ze heeft zich ten onrechte erlaten op een Europese aanpak. Vanaf nu kan het alleen nog bergafwaarts gaan. Niet meer te herstellen fouten.

Graaf van Egmont | 28-11-15 | 01:25

@ gaffelbaard | 28-11-15 | 01:22

Zwichten, kan niet anders. Merkel is de laatste tijd al monddood gemaakt.

mysteryposter | 28-11-15 | 01:24

mysteryposter | 28-11-15 | 01:02

Ander punt is .. Wat gaat Duitsland doen?
Wat verwacht jij?

gaffelbaard | 28-11-15 | 01:22

Kortom de huidige politieke elite is vijand van het eigen volk. Thuishulp is failliet en er is wel 500 miljoen en nog wel een paar 100 erbij beschikbaar om de ons vijandig gezinde horde in het hart van onze samenleving te dumpen.

O man, o man. o man waar zijt gij allen toch mee bezig???

dijkbewaker | 28-11-15 | 01:20

tweetybird | 28-11-15 | 01:00

Dat ze zich meer dan 2 x aan dezelfde steen stoten komt omdat Amerika geen ezel is.

gaffelbaard | 28-11-15 | 01:20

@ Graaf van Egmont | 28-11-15 | 01:11

Politiek doet alles om de macht te behouden, nog voor de komende verkiezingen zullen veel maatregelen genomen worden. De vraag is of het niet te weinig en te laat, of alleen voor de buhne is, om de publieke opinie te doen draaien.

mysteryposter | 28-11-15 | 01:18

mysteryposter | 28-11-15 | 00:53

Ha ha. Zie je wel dat die Duitsers humor hebben! :D

gaffelbaard | 28-11-15 | 01:14

@Graaf van Egmont | 28-11-15 | 01:11
Of een reaguurder?

INH.30CL | 28-11-15 | 01:13

@mysteryposter
Inderdaad. En het zal Den Haag zijn die dat einde zal inluiden. Waardoor de schellen van de Nederlandse ogen zullen vallen. Misschien komt Snowdon of Assange of Anonymous wel met de trigger. Of Arnold Karskens misschien.

Graaf van Egmont | 28-11-15 | 01:11

tweetybird | 28-11-15 | 00:51

Dat ze overal mee weg komen maakt me nog het meest boos soms. Bankenfraude? Niemand krijgt straf. Moet jij of ik eens een zak aardappelen stelen in de supermarkt..
Het komende referendum, ander voorbeeld, als daar tegen gestemd gaat worden zal Rutte het naast zich neer leggen. De democratie is niet meer.
Afgelopen weekend hebben ze hem in 010 alvast begraven. http://www.beverwaardigheden.nl/nieuws/bewoners-begraven-democratie/

gaffelbaard | 28-11-15 | 01:11

Graaf van Egmont | 28-11-15 | 00:51
Wij zijn als het om aktie gaat nog op het niveau van een broer van mij.
Heel lang geleden ging hij fietsen met een vriendje.
Zijn vriendje kreeg een lekke band.
Uit solidariteit liet mijn broer, hij was nog jong, ook een band leeglopen.
Dat is in het kort onze mentaliteit.
Wij zijn meevoelend maar met oogkleppen op.

Jan Dribbel | 28-11-15 | 01:08

@ Graaf van Egmont | 28-11-15 | 00:51

We naderen het einde van de informatie fase.

mysteryposter | 28-11-15 | 01:05

Roos je hebt een punt maar waarom ben je zo irritant? Irritante stem, irritante houding. Serieus, dude....
Stel voor dat je backoffice wordt en stukjes schrijft maar aub... hell, je hebt zo'n irritante, arrogante stem en houding en helaas win je daar geen stemmen voor het referendum. De gemiddelde Drentse, of Groningse kinkel zal niet anti het assosiatie verdrag stemmen als jij blijft aankloten met die arrogante, geknepen stem.

Basil Fawlty | 28-11-15 | 01:03

@Graaf van Egmont | 28-11-15 | 00:51
Ik denk dat U daar gelijk in heeft, het kan niet lang meer duren.

Jim Lovell | 28-11-15 | 01:03

@ gaffelbaard | 28-11-15 | 00:57

Klopt. Isis is een media front geweest om bombarderen op Syrië te rechtvaardigen. Nu Frankrijk, en Engeland publiekelijk om lijken te zijn om echt samen met Rusland IS aan te pakken lijkt er een verschuiving te komen. Of het alleen tijdelijke bla bla is voor het publiek nu moet blijken.

mysteryposter | 28-11-15 | 01:02

gaffelbaard | 28-11-15 | 00:50

Ja want wat de hoge heren ook niet hardop vertellen is dat omdat assad de minderheden een bepaalde bescherming gaf dat voor sommige islam groepen een doorn in het oog was.En een reden om van hem af te komen.Maar dat wordt dan ook verzwegen.Het was een redelijk stabiel land. En kijk nu. Ene puinhoop. Amerika bedankt maar weer.En wie kan de vluchtelingen opvangen .De EU. Tenminste de EU burgers die in deze ellende gerommelt zijn door Amerika en wat zwijnen bij die EU elite steel club.Had het ze daar lekker zelf laten uitzoeken. Had geen steun gegeven aan oppositie partijen. Had gezegt jullie probleem los het dan ook maar zelf op. Dat had na libie en irak en afghanistan het beste geweest.Want de geschiedenis laat keer op keer zien dat het enkel slechter wordt en eindigt.Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen . Nou Het grote Amerika wel.

tweetybird | 28-11-15 | 01:00

mysteryposter | 28-11-15 | 00:38

Dank voor de link. Duidelijk filmpje. Maar het is van ruim een maand terug (22-10-2015). In de afgelopen maand is eea veranderd en de aanslag in Parijs heeft dat proces versneld. De 2 blokken die aan bod komen in het filmpje willen nu een 'brede coalitie' vormen. Het plaatje zal dus gaan veranderen. Ik denk niet dat Turkije of de US daarin een leidende rol zullen spelen. Op dit moment treden Rusland en Frankrijk op de voorgrond. Maar we zullen zien. Komende weken zal meer duidelijk worden.

gaffelbaard | 28-11-15 | 00:57

@ gaffelbaard | 28-11-15 | 00:41

In Duitsland hebben (voetbal) hooligans tegen salafisten zich ermee bemoeid.

www.youtube.com/watch?v=clpcfSz4C9I

mysteryposter | 28-11-15 | 00:53

Waarom doet Obama zo weinig?
Misschien is het de torenhoge staats-schuld van 17 duizend miljard dollar.
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...
Dat is 50-tig duizend dollar per Amerikaan.
Maar kijk ik naar de Nederlandse staatsschuld dat slechts iets minder.
We zijn failliet.

Jan Dribbel | 28-11-15 | 00:52

gaffelbaard | 28-11-15 | 00:41


Nee we waren een nuchter volkje. Maar we zijn nu omgeslagen naar een gezapig volkje. Ja en amen is nu het grote goed.De heren kunnen overal ongelimiteerd mee weg komen. We kijken er naar. En dat is dan ook nog het enige wat we doen. Nee nuchter zijn we al een heel tijdje niet meer.

tweetybird | 28-11-15 | 00:51

Uiteindelijk keert de wal het schip. De mensen zijn nog niet getergd genoeg en hebben het over het algemeen nog te goed. Reaguurders worden ongeduldig maar voelen instinctief aan dat HET moment om de toetsenborden te verlaten og niet gekomen is.
Rustig afwachten dus. Den Haag gaat een grove beslissende fout maken en dan gaat het los.

Graaf van Egmont | 28-11-15 | 00:51

tweetybird | 28-11-15 | 00:28
Eens. En ik deel de zorgen over de christelijke syriers. Trouwens ook als ISIS straks weg is, maar ja ... je kan onmogelijk op alle fronten tegelijk strijden. Eerst ISIS weg dan maar.

gaffelbaard | 28-11-15 | 00:50

heldheino | 27-11-15 | 23:55
Niet de gemiddelde Europeaan is 'gezakt'. Het zijn onze regeringsleiders die dat verwijt toekomt. Rutte met zijn wel/niet in oorlog zijn met ISIS, IS, DAESH .. wat/wie was het ook weer. Merkel met haar 'wir schaffen das' (nicht). Enzvoort.
Het volk heeft dit nooit gewild. Het volk roept al maanden dat de grenzen dicht moeten, spreekt van een vluchtelingentsunami, waarschuwt voor de dramatische gevolgen die staan te wachten.. en verrek!! dat gebeurt ook nog (Parijs). En nog luisteren de regeringsleiders niet!
Maar tegelijkertijd .. nog steeds gaan EU burgers niet massaal de straat op. Waarom? Omdat onze regeringsleiders degenen die dat wel doen, ten onrechte, als verschrikkelijke monsters en onmensen weg zetten. Ja, dat wil niemand zijn. Dus blijft iedereen maar thuis... En op dat punt,.. ja, dan zijn we wel diep gezakt.
Ik herinner me nog demonstraties van vroeger waar honderdduizenden op af kwamen. Neutronenbommen of zo, maar dat was erg lang geleden. Tegenwoordig?? Met een paar honderd of duizend man moet je blij zijn.
Tja, zo gaat er weinig veranderen ben ik bang.
Maar wat dan? Ik denk dat heel NL zit te wachten op de volgende verkiezingen en dan van 'nou, dan zien we wel weer verder'. We zijn nu eenmaal een nuchter volkje.

gaffelbaard | 28-11-15 | 00:41

@Datkanjenietmenen | 28-11-15 | 00:31
Lachen is het leukste dat er is, alleen niet tijdens de seks, krijg je een slappe van.
Dan moet ze de paal maar weer recht pijpen, nietwaar

Jim Lovell | 28-11-15 | 00:38

tweetybird | 28-11-15 | 00:28

Je zou toch denken dat de usa heeft geleerd van zijn fouten. Irak een grotere puinhoop geworden als met hoessein. Libie hetzelfde verhaal. Afghanistan ook hetzelfde verhaal. Wat betekent dat je soms beter een niet zo geweldige dictator kan laten zitten om dat het alternatief nog stukken slechter is. Namelijk puinhoop en chaos en iedereen die iedereen om zeep helpt.Waarbij aangemerkt moet worden dat een assad niet valt te vergelijken met een saddam hoesein.Assad is een man die gestudeert heeft en vele malen slimmer. Maar het is een dictator ja.Maar ja dat is de religie de wrede islam ook. Een dictatuur.En sommige volken hebben een dictator nodig omdat ze niet met democratie om kunnen gaan omdat het een chaos wordt. Amerika wordt eens wakker.

tweetybird | 28-11-15 | 00:36

mysteryposter | 27-11-15 | 23:44

Ik heb nog niet alles gezien van het filmpje maar zag wel dat ze niet helemaal correct is wat betreft de link tussen US, Al Qaeda en IS.
Bij 1m25s laat ze deze bron van 11-9-2012 zien. ('Al-Qaeda now a US ally in Syria') http://www.smh.com.au/federal-politics/alqaeda-now-a-us-ally-in-syria-20120910-25oby.html

Maar wat gebeurde daarvoor? Ik laat het zien met wat quotes, datums en links naar artikelen.
23-8-2012
'Syria: US and Turkey meet to hasten Bashar al-Assad's end' http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/9494109/Syria-US-and-Turkey-meet-to-hasten-Bashar-al-Assads-end.html
11-8-2012
'U.S. and Turkey to Tighten Coordination on Syria' http://www.nytimes.com/2012/08/12/world/middleeast/us-and-turkey-tighten-coordination-on-syria.html?_r=0
'US and Turkey to set up Syria crisis working group' http://www.bbc.com/news/world-middle-east-19219084
27-7-2012
'Secret Turkish nerve center leads aid to Syria rebels' http://www.reuters.com/article/2012/07/27/us-syria-crisis-centre-idUSBRE86Q0JM20120727
6-7-2012
'Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan never saw it coming.

He knew he was in trouble when the Pentagon leaked that the Turkish Phantom RF-4E shot down last week by Syrian anti-aircraft artillery happened off the Syrian coastline, directly contradicting Erdogan's account, who claimed it happened in international air space.

And it got worse; Moscow, via Foreign Minister Sergei Lavrov, offered "objective radar data" as proof. ' http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2012/07/20127581333324728.html
27-6-2012
'Erdogan criticized Syria harshly on Tuesday for shooting down the Turkish fighter jet, saying: "Even if the plane was in their airspace for a few seconds, that is no excuse to attack."'(hey, a few seconds...?? dat wat toch ook precies de kwestie met de russische jet .. just saying) http://edition.cnn.com/2012/06/26/world/meast/turkey-syria-plane/
25-3-2012
'More violence, protests in Syria as U.S., Turkish leaders discuss aiding opposition' http://edition.cnn.com/2012/03/25/world/meast/syria-unrest/
20-11-2011
'Syria accuses U.S. and Turkey of inciting civil war' http://english.alarabiya.net/articles/2011/11/20/178285.html
7-10-2011
'What if Turkey invaded Syria?'
http://www.hurriyetdailynews.com/default.aspx?pageid=438&n=what-if-turkey-invaded-syria-2011-07-10
25-5-2011
'Turkey is a member of both the G-20 and NATO and is trying to get into the EU with the help of the U.S.' http://www.huffingtonpost.com/2009/04/06/obama-meets-with-abdullah_n_183399.html
1-10-2009
' Turkey, Syria's new best friend .. Just over a fortnight ago, the two neighbours signed accords allowing for visa-free passage between the two states. '
November 1989
'The Quiet Crisis: Turkish-Syrian Relations' (yep, zo ver gaat dit al terug .. 1989)

Dus dit is ongeveer het plaatje. Misschien zie ik het verkeerd, maar dit is een beetje hoe ik de situatie nu zie.
Er waren al decennia terug fricties tussen Syrie en Turkije. Er volgt een Irak oorlog. Obama wilde die stoppen maar om stabiliteit te behouden maakt hij een handreiking naar Turkije. Turkije, op zijn beurt, wil bij de EU en ziet in de US het ideale maatje om dat te bereiken. We weten wie de opstanden in Syrie in 2011 begonnen. We weten ook dat die club gesteund werd door Turkije. We weten inmiddels ook dat Turkije achter de chemische aanval in Ghouta zat. En ook dat ze stiekem ISIS helpen. Met hulp van de US.
Maar om nu te zeggen dat die alles is begonnen door de US? Nee, ik denk van niet. De US had andere bedoelingen dan Turkije. Turkije maakte dankbaar gebruik, of moet ik misbruik zeggen, daarvan zodat het ondertussen de eigen politieke agenda mbt Syrie ver kon uitstippelen. Spanningen met Rusland komen daar later ook nog eens bij, maar ook die waren er al decennia lang. Wat Turkije nu probeert is de EU te betrekken in een oorlog tegen Syrie, tegen Rusland, ondertussen de Koerden van de kaart te vegen. Geen 'dubbelspel' maar eerder een triospel dus, als je het zo bekijkt. En Obama is met open ogen erin getuind. Maar dat zal hij nooit, en dan ook echt nooit, toegeven want dat zou gelijk staan aan politieke zelfmoord.
Het beste is denk ik echt om Turkije aan de zijlijn te schuiven, vooral ook niet de US en Merkel een voortrekkersrol laten spelen, maar een brede coalitie te vormen samen met Rusland, EU en wat Arabische landen en gezamenlijk werken aan de oplossing. Ik zie Turkije daar nauwelijks tot geen rol meer in spelen en ik denk dat precies dat ook gaat gebeuren in een kwestie van enkele maanden. Te meer ook omdat wat Turkije nu doet, en ISIS, slecht afstraalt op nog meer Arabische landen en die hebben echt geen zin om in het kielzog van Turkije mee te worden gezogen in de negatieve spiraal die Turkije heeft veroorzaakt.

gaffelbaard | 28-11-15 | 00:34

@ Jim Lovell | 28-11-15 | 00:20

Geen

mysteryposter | 28-11-15 | 00:34

Jan Roos is de nieuwe Hans Brinker. Jan redt het land door zijn vuist in het gat van de democratie te steken.

Rätselhaft | 28-11-15 | 00:31

@Jim ook Jan Roos mag lachen

Datkanjenietmenen | 28-11-15 | 00:31

Het is inderdaad te wrang voor woorden dat de Nederlander vier jaar mag wachten op een vergunning voor een dakraam en er opeens gratis paleizen worden gebouwd voor opvreters uit den vreemde.

Overal is opeens geld voor.

De enige remedie tegen dit VVD/PvdA/D66/CDA tuig is een parallelle financiële maatschappij starten waarbij niets meer aan de fopoverheid wordt afgedragen.

Je wordt waarschijnlijk eerst geïntimideerd en opgepakt, maar de vrijheid lonkt!

guurderdanguur | 28-11-15 | 00:29

Hoe krijg je het weer voor elkaar Jan!
BAM! Spijker - Kop - Raak! Iedere keer weer.

Ikdachthetniet | 28-11-15 | 00:28

gaffelbaard | 27-11-15 | 23:41

Vele christelijke syriers zien het liefst assad niet weg gaan. Assad beschermde ze nog enigsinds. De christelijke syrier is dan ook echt 1 van de vogelvrije daar nu. Die hebben reden om te vluchten uit dat land van koppensnellers nu die bescherming in weze weg is. Want zij hebben daar echt te vrezen voor hun leven. Jammer dat je dat dan weer niet hardop hoort van de hoge heren.Dat assad minderheden in elk geval een soort bescherming gaf.Al blijft het wel een dictator. Over Erdogan kan ik kort zijn. Levensgevaarlijke man die de wereldvrede op het spel zit. 1 dus waar je beter vanaf kan zijn. Is ook een stuk beter voor de turkse burgers die strax de pineut zijn door de spelletjes van Erdogan. Want die heeft de Russen zeer boos gemaakt.Want geloof me turkije is geen partij voor de russen. Die walsen zo over turkije heen.Als het moet ook in 17 seconde.

tweetybird | 28-11-15 | 00:28

Jan, dank je wel!

nemoj me jebat | 28-11-15 | 00:28

@henkdekanarie | 28-11-15 | 00:26
Politiek is een kwestie van willen, vogelmans. Het kan allemaal heel snel, als je maar wil.

Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 00:28

@Lewis Lewinsky | 28-11-15 |
Omdat het voor maandag niet meer gaat lukken pikkepijpert.

henkdekanarie | 28-11-15 | 00:26

@ henkdekanarie | 28-11-15 | 00:16

Mohammed was eerst een geloofsman in mekka (1/3 koran), maar werd daar weggeschopt en werd toen een politicus en oorlogsman in medina (2/3 koran)

Zijn politieke en oorlogs acties van hem en opvolgers waren oorlogsmisdaden en dienen gezien de genocide welke ze pleegde kritisch bekeken worden en als het aan mij ligt verboden.

Dan blijft er een geloofsdeel over waar we veel vragen bij kunnen stellen zoals waarom geboden met het woordje moslim erachter. Zoals lieg niet tegen andere moslims, eer uw moslim vader en moeder etc. Of bijvoorbeeld de eenzijdige liefdadigheid, en het ontbreken van een gouden regel (fuk anderen niet als je ook niet zo gefukt wil worden).

Maar ja, de politiek en oorlog uit islam is denk ik prioriteit nummer 1.

mysteryposter | 28-11-15 | 00:25

@henkdekanarie | 28-11-15 | 00:16
Waarom zou je dat pas op de lange termijn willen doen, mislukte kanarie?

Lewis Lewinsky | 28-11-15 | 00:25

@henkdekanarie | 28-11-15 | 00:16
Dat kan maar op 1 manier! En dat wil ik niet, jij niet, mysteryposter ook niet. Maar het lijkt onoverkomelijk.

INH.30CL | 28-11-15 | 00:21

@mysteryposter | 28-11-15 | 00:10
Weer een filmpje van een bejaarde.
Laat me raden, je bent homofiel, vrouw en hebt joodse connecties. En dan probeer je hier de boel te bewerken om je eigen agenda na te streven.
Ga zo door, ik steun je volledig.

Jim Lovell | 28-11-15 | 00:20

@mysteryposter | 28-11-15 | 00:10
Hoe zou je volgens jou op de lange termijn de invloed van de islam moeten inperken, het aantal gelovigen terug brengen en de gelovigen die er zijn gematigder doen laten worden?

henkdekanarie | 28-11-15 | 00:16

@Datkanjenietmenen | 28-11-15 | 00:09
Ghahah, ik moest wel lachen.
Aan je amahoela man!

Jim Lovell | 28-11-15 | 00:14

@ henkdekanarie | 28-11-15 | 00:04

Zelfs als iemand familie van een moslim niet moslim is mag hij niet van hem houden

www.youtube.com/watch?v=Nm44RzC8eks

mysteryposter | 28-11-15 | 00:10

mysteryposter | 28-11-15 | 00:02

Het is gelukkig ook obama zijn laatste termijn. Ze zijn hem ook aardig zat in de USA.Een softie geworden en een moslim knuffelaar. Zo is de mening van veel amerikanen die niet meer zo gelukkig met hem zijn.En zijn schouder ophalen zat zijn.Hij krijgt wat dat betreft met zijn plannetjes steeds meer weerstand. Zoals syriesche vluchtelingen binnenlaten. Vele staten weigeren.

tweetybird | 28-11-15 | 00:09

@Datkanjenietmenen | 28-11-15 | 00:02
Liever Jan dan Rutte. Ik mag die Roos wel, hij heeft een groot hart.

Jim Lovell | 28-11-15 | 00:06

@mysteryposter | 27-11-15 | 23:54
maar eens gegoogled en je wordt er inderdaad niet vrolijk van
Uitingen:
www.ex-moslims.nl/intolerantie_in_de_k...
En als je dan gaat zoeken naar de meningen van de jongens en meisjes op fora als marokko.nl en maroc.nl (deze fora zijn nog relatief mild) weet je dat dit nooit een vreedzaam multiculti samenleven gaat worden..

henkdekanarie | 28-11-15 | 00:04

Ach ja zo twee van die asielzoekers met gezinshereniging in je straat en de nederlander burgers trekken van ellende weg en hop nog weer wat nieuwe economische vluchtelingen woningen. En kijk de nieuwe droom van de pvda is weer uitgekomen. De mislukte multikul wijk. Want het begint namens de pvda gewoon op nieuw. Kijkt u de geschiedenis er maar op na. En daarna het generaal pardon. Ja de pvda is al weer hard aan het werk voor nieuw kiesvee. Of had u nog niet gemerkt dat de pvda al met campagne is begonnen. Nou bij deze dan. Nu weet u het en het wordt u weer door de strot gedouwd. Ook een herhaling van de pvda geschiedenis. Ik zeg afbranden die pvda tot op de grond en 0 zetels.Weg met die weg met ons partijen.Afstraffen strax die troep in de tweede kamer.Geen groenlinks pvda of d666 stemmen. Het cda kan maar is toch twijfelachtig en blijven er dus wat kleine partijen over om op te stemmen.Maar dat zou ik als burger massaal doen. Op de partij van de dieren. Op de pvv. Op 50 +. Op de sgp op bontes en noem maar op. Op kuzu nooit stemmen.Sp kan en CU ook maar ook bij het CU hebben ze wat vreemde zaken.Maar het zou ze mooi eens laten zien dat we het zat zijn. Onthoud dat tot 2017 al denk ik dat 2016 het jaar wordt waar dit kudtkabinet eindigt.Maar ja iedere dag langer dit kabinet en de schade wordt steeds groter. Dit kabinet maakt Nederland kapot.Nederland wordt 1 mislukte multikul wijk.

tweetybird | 28-11-15 | 00:03

Obama heeft net een overheidsopdracht gegeven om 800 miljoen dollar te geven aan de gematigde koppensnellers in Syria en gematigde rebellen in Oekraïne.

www.rt.com/usa/323744-obama-ndaa-ukra...

mysteryposter | 28-11-15 | 00:02

Jan Roos for president is dat een optie?

Datkanjenietmenen | 28-11-15 | 00:02

-weggejorist-

Billy Ocean | 28-11-15 | 00:01

@gaffelbaard | 27-11-15 | 23:41
Erdogan heeft de politici, de politie en de pers volledig in zijn macht. Daardoor controleert hij het Turkse volk. Er zijn daar genoeg die een vrije Europese leven willen, maar die zullen daar niet zo snel meer voor uit komen.
hosted.ap.org/dynamic/stories/E/EU_TUR...
.
Dat wij ons laten afpersen door deze dictator laat zien hoe diep triest de gemiddelde Europeaan is weggezakt. De Disneyland-burgers zijn naïef en stellen de problemen liever uit, dan de realiteit te aanvaarden.

heldheino | 27-11-15 | 23:55

@ henkdekanarie | 27-11-15 | 23:45

- Een moslim mag expliciet geen vriend worden van een niet moslim (wel vriendelijk zijn)

- Er wordt meerdere keren per dag gebeden met o.a gebedsteksten die zeggen dat ze zich moeten afkeren van de niet moslim, en kafirs moeten zelfs branden in de hel voor de zonden van de moslims/ 4 x wordt de niet moslim genoemd elk gebed

- 52% van de trilogie (doctrine) gaat over niet moslims, bijna altijd op een onprettige manier.

- moslim liefdadigheid is expliciet bedoeld voor andere moslims , rampgebieden wrden net moslims zelfs uitgesloten van hulp pakketten.

etc etc etc

Sociale cohesie en wederkerigheid zijn noodzakelijke voorwaarden. Maar die schijnt eenzijdig door islam volgers verbroken te worden.

mysteryposter | 27-11-15 | 23:54

@henkdekanarie | 27-11-15 | 23:45
Weet je wat ik van wederkerigheid en lelijke vriendjes vindt?
En thermobarische top attack aanval is een goede manier om smeerlapperij op te lossen.
Bah, bah, bah.

Jim Lovell | 27-11-15 | 23:54

Piet Karbiet | 27-11-15 | 23:46
De Scheefwoner betaalt de hypotheekrente-aftrek van de villabewoner.
Dat is logisch toch?
Of is het omgekeerde solidairiteit?

Jan Dribbel | 27-11-15 | 23:52

@henkdekanarie | 27-11-15 | 23:45
Excuses, ik reaguur iets te hard op je tegel. Maar ik word dit gehannes zo zat inmiddels. Onze samenhang zit wel snor vermoed ik;-)

INH.30CL | 27-11-15 | 23:48

De Scheefwoner. De zoveelste melkkoe van dit oh zo zieke land. Heb net een sociale huur Stubbe in Gstaad geboekt. Komt U ook langs ? Hou nous een sop.

Piet Karbiet | 27-11-15 | 23:46

Jesaja | 27-11-15 | 22:36
Uhhhh... Jan spreekt juist vanuit humanisme ipv jouw Bijbelgodje.

Bram van Ojik | 27-11-15 | 23:45

@INH.30CL en necrosis
Vriendjes, dat is ook precies wat ik bedoel. Sociale cohesie en wederkerigheid zijn noodzakelijke voorwaarden. En nu deze steeds verder ondermijnt worden is ons fijne systeem op termijn amper houdbaar.

henkdekanarie | 27-11-15 | 23:45

Mooie van Wim Kan:

"Democratie is de wil van het volk. Elke ochtend lees ik verbaasd in de krant wat ik nou weer wil."

verbanden | 27-11-15 | 23:44

@ gaffelbaard | 27-11-15 | 23:41

Het schijnt dat Assad alle minderheden beschermd. Moslima mogen ook zonder hoofddoek ... net zoals syrian girl.

www.youtube.com/watch?v=pHFnvFbThDE

mysteryposter | 27-11-15 | 23:44

-weggejorist-

mysteryposter | 27-11-15 | 23:44

Piet Karbiet | 27-11-15 | 23:26
Een aap niet. Islamitisch wel. En misschien ook wel lijdende aan grootheidswaanzin? Wie zal het zeggen...
;

gaffelbaard | 27-11-15 | 23:43

Het wordt verdomme tijd dat we eens in (democratisch) verzet komen. Alle ondertekenaars van het referendum naar het malieveld.... nu!

INH.30CL | 27-11-15 | 23:42

mysteryposter | 27-11-15 | 23:24

Het probleem is dat het de niet-Erdogan stemmers ontbreekt aan voldoende eenheid. Anders was Erdogan allang afgezet en verjaagd. Historische voorbeelden genoeg van hoe machthebbers door een relatief kleine groep werden verdreven. Maar Erdogan houdt de groep die niet voor hem hebben gestemd in een ijzeren greep. Dat doet me afvragen: 'Wie is nou eigenlijk de dictator? Die verdreven moet worden. Assad of Erdogan?'

gaffelbaard | 27-11-15 | 23:41

Doe eens onderzoek GS. Schrijf u in bij woningstichtingen. U kunt reageren op woningen en ook zien dat een ander met urgentie deze gekregen heeft, ga dan langs na een maand bij deze woning.. Echt waar 80% gaat naar statusverkregenen.. Te belachelijk voor woorden. Daar dit een achterlijkdiepstrontium ruikende onrechtmatigheid/vaardig is ten overstaan van de Nederlander in Nederland die Nederland 5+ 10+ 15+ jaar ingeschreven staat voor een woning. Deze die dacht in een rechtstaat vertegenwoordigd te zijn, al helemaal na belastingafdracht na zijn zwoegende rugbrekende giftige arbeid door middel van het afstaan van zijn lichaam voor slavenarbeid ter bevordering van overheidgraaiers/bobo,s/(apothekers) vluchtelingen uhh gelukzoekers.
-
En deze die in een woning woont waar al zijn kinderen geboren zijn en opgegroeid, waar deze door de buurt gezien word als prettige familie buurman. Deze heet scheefwoner. Moet op zijn oude leeftijd het liefst plaats maken voor: Vluchtelingen/gelukzoekers want die verdienen minder.. Ja totaal verkrampt.
-

Dr. Frambozenjam | 27-11-15 | 23:38

@henkdekanarie | 27-11-15 | 23:28
Er is geen sociale cohesie.
Er is sprake van éénrichtingsverkeerd (geen typo) en dat gaat dit land vroeger of later opbreken.
Ik heb zelf geen kinderen die ik hoef uit te leggen waar het verkeerd ging.

necrosis | 27-11-15 | 23:38

@henkdekanarie | 27-11-15 | 23:28
Man man, flikker op met die dure woorden. Elk weldenkend mens snapt ook in Jip & Janneke taal wel hoe een verzorgingsstaat kan en zou moeten werken. Jouw cohesie werkt simpelweg niet omdat er mensen binnenkomen die zich niet aangetrokken voelen door onze westerse moleculen.

INH.30CL | 27-11-15 | 23:37

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:42

Het is lastig die wapenhandelaren te pakken.
Ze verstoppen de wapens tussen hulpgoederen.
https://www.youtube.com/watch?v=BWVcgKf-XFQ
In ambulances https://syrianfreepress.wordpress.com/2013/11/26/ambulances-used-for-smuggling-weapons-from-turkey-to-syria-no-to-unmonitored-humanitarian-aid/
al sinds 2012 http://www.examiner.com/article/turkey-violating-geneva-convention-using-ambulances-for-weapons-transport

gaffelbaard | 27-11-15 | 23:35

Zonder sociale cohesie of een gedeeld belang en zonder wederkerigheid is onze manier van welvaart en de verzorgingsstaat niet meer mogelijk, we helpen onszelf om zeep.

henkdekanarie | 27-11-15 | 23:32

alles is al jarenlang gezegd, wat moet je nu nog zeggen eigenlijk? ik hoor te veel om mij heen dat de tijd van praten passé is, we gaan wat beleven de komende tijd.

INH.30CL | 27-11-15 | 23:31

Goed,even de basis waarop onze verzorgingsstaat gebaseerd is:
-Wederkerigheid en eigenbelang.
Reciprociteit is onder andere in de sociologie, economie,zoölogie, populatiebiologie en evolutiebiologie een sociaal verschijnsel waarin één organisme (bijvoorbeeld een mens) bereid is een ander een dienst te verlenen wanneer het organisme weet dat het hiervoor op een later tijdstip een wederdienst kan verwachten, of op dat moment zelf die wederdienst bewijst.

-Solidariteit uit affectie, herkenning, sociale en emotionele banden, gedeelde normen en waarden.
Solidariteit betekent dat de leden van een groep een gemeenschappelijk belang onderschrijven, ten gunste van de groepsleden, maar soms ten koste van zichzelf. Het kan daarmee bijdragen aan de sociale cohesie.

henkdekanarie | 27-11-15 | 23:28

@gaffelbaard | 27-11-15 | 23:17
;
Erdogan IS een gekke islamitische aap, of zoiets.

Piet Karbiet | 27-11-15 | 23:26

@ gaffelbaard | 27-11-15 | 23:17

3 maal raden wie na dienstplicht het eerst naar het front gestuurd worden als Turkije oorlog heeft. ... de niet Erdogan stemmers. Stel al wordt het oorlog dan zal hij makkelijk weer winnen daarna omdat veel tegenstemmers weg zijn.

Ik hoop dat jouw voorspelling (het liefst wat sneller) uitkomt maar ben zelf wat somberder gesteld gezien de "speciale belangen" vanuit USA.

mysteryposter | 27-11-15 | 23:24

Kaas de Vies | 27-11-15 | 23:11 | | Reageer+ | 0

EU Trol is bang omdat ik een machtig element aankaart,stel je voor dat iedereen ze eigen in de ziektewet gooit als protest.
De grenzen zouden overmorgen dicht zijn.

hebbuh | 27-11-15 | 23:22

@Eurotokkie | 27-11-15 | 22:49
Er is geen geld voor de in dit bevoorrechte land wonenden maar wel geld voor de asielzoekers. Dat heeft niks met het systeem te maken, maar alles met de keuzes dit kabinet maakt. Als ze geld kunnen vinden om asielzoekers te helpen, dan kunnen ze ook geld vinden voor fatsoenlijke thuiszorg voor de oudjes. Maar het was 'we moeten bezuinigen' en 'no, we can't'. Maar ondertussen wel zonder blikken of blozen naheffingen betalen aan Brussel. Kortom. We worden als kleine kinderen voorgelogen. En dit vluchtelingen'beleid' maakt dat nog maar eens haarfijn duidelijk. En ja, het is het een of het ander. Geen geld voor bijvoorbeeld thuiszorg is ook geen geld voor vluchtelingen. Of wel geld voor vluchtelingen is ook geld voor thuiszorg. Kortom. Dit kabinet verdient een motie van wantrouwen en mag per direct naar huis.

kweethetooknietbeter | 27-11-15 | 23:21

Die handtekening actie is alleen een zoethoudertje voor de bevolking 0,0 handhaving.
De shit gaat gewoon door.

Haloef | 27-11-15 | 23:18

Met mijn ogen dicht is het net alsof ik naar Dominee Gremdaat luister.

Captain Pervert | 27-11-15 | 23:18

@ mysteryposter | 27-11-15 | 23:07
Over die waarschijnlijkheid trek ik dan maar mijn conclusies; zo waarschijnlijk als dat bepaalde zaken zijn voorgeprogrammeerd is dat zeker. Of ben ik off-topic aan 't kwanselen... We zullen zien wat de toekomst ons gaat bieden.
Leute, noch eine gute Nachtruhe zugewünscht!
*out*

fleischer | 27-11-15 | 23:18

mysteryposter | 27-11-15 | 22:40

Dank voor de link. Gezien.
Erdogans plannetje door naar de NATO te rennen en proberen een oorlog te ontketenen is niet gelukt. Hij is een slechte verliezer. Hij zal nu wild om zich heen gaan slagen. In de speech waar je de link van gaf stuurt hij ook al aan op een oorlog.
Het is te verwachten dat Turkije zal proberen een oorlog te ontketenen. Tegelijkertijd verdient hij aan de vluchtelingencrisis en de oorlog met ISIS, dit wordt door steeds meer nieuwsbronnen bevestigd.
Wat ik ook verwacht, hierdoor, is dat de EU niet zoveel zin zal hebben Erdogan in zijn plannetjes te volgen. Erdogan zal aan de zijlijn worden gezet, en de banden tussen de EU, US en Rusland zullen worden geintensiveerd. Assad zal aanblijven, ISIS wordt verdreven en binnen 2 jaar zijn er verkiezingen in Syrië.

gaffelbaard | 27-11-15 | 23:17

Kan ik hier nog ergens plussen anders ga ik wel aan de Stammtisch van mijn lokale cafe zitten. Beetje met mijn bevallige Antilliaanse vriendinnen aan de fles. Als Kutte maar op rot. De vinketering.
www.theater.rub.de/wp-content/uploads/...

Piet Karbiet | 27-11-15 | 23:13

@Eurotokkie | 27-11-15 | 22:37
Hij zal wel niet voor niets in de ziektewet zitten. Wat ben je hard voor hem zeg, wees ook eens zo hard tegen al die lui die in de ZW zitten en last van hun allochtone rug hebben.... tuurlijk je zegt ja, maar blijkbaar heb je een belang dat je nee doet.

Kaas de Vies | 27-11-15 | 23:11

OMG rtl late night lekkere wijven bonanza.
Laterr!

Jim Lovell | 27-11-15 | 23:11

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:42 | | Reageer+ | 0

Nou vertel is, moeten die grenzen dan open of dicht zijn?

hebbuh | 27-11-15 | 23:08

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:20
Ook dat is niet mijn schuld, evenmin dat het mijn schuld is dat ze daar geboren zijn.

Het is nu eenmaal zo.

Of.... iedereen toelaten. En dan zeg je wijselijk nee... maar een alternatief is niet mogelijk in dat sofistenbreintje.

Het is JA of NEE qua argumentatie. De rest is sofistica.

Kaas de Vies | 27-11-15 | 23:07

Trump 4 president dan...
Alhoewel ik daar wel mijn twijfels bij heb...
fleischer | 27-11-15 | 23:04

Hij kan net zo goed onder dezelfde controle staan, net als Putin ook onderdeel van een good cop bad cop strategie op heel hoog niveau kan zijn. Maar hun verhalen over respecteren van soevereiniteit wereldwijd snijden wel hout.

mysteryposter | 27-11-15 | 23:07

@ mysteryposter | 27-11-15 | 22:59
Trump 4 president dan...
Alhoewel ik daar wel mijn twijfels bij heb...

fleischer | 27-11-15 | 23:04

@necrosis | 27-11-15 | 22:47
.
Ja maar euh, kannibalisme is een keuze. En verder moet de kaffur de zieke moslims beter maken. Hele hordes witte sjaars medicijnenstudentjes staan weer voor ze klaar. Pappie. Voor de Jihad zonder grenzen.

Piet Karbiet | 27-11-15 | 23:04

@necrosis | 27-11-15 | 22:58
Tsja, een zuur lelijk wijf die iemand uitzoekt die zuur heet, verbaast me niks.

Jim Lovell | 27-11-15 | 23:02

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:37 | | Reageer+ | 0

Je heb dat waarschijnlijk (naar het schijnt was je als kind al niet lekker)verkeerd begrepen.
Maar we nemen contact met je op.

hebbuh | 27-11-15 | 23:01

Je weet toch wel wie die anderen zijn hè...
Dat interesseert Rutte zóver hoeveel ie verdient...
fleischer | 27-11-15 | 22:54

Donald Trump noemt ze lobbyisten en "speciale belangen"

www.youtube.com/watch?v=U5_ArQktFW0

mysteryposter | 27-11-15 | 22:59

@Jim Lovell | 27-11-15 | 22:42
Geen idee of Merkel Stasi is, haar familie mocht echter wel dingen die de oost-Duitse arbeider niet mocht.
nl.wikipedia.org/wiki/Angela_Merkel
Ze is al een tijdje getrouwd met een man die als achternaam Sauer heeft....

necrosis | 27-11-15 | 22:58

@ mysteryposter | 27-11-15 | 22:36
.
Je weet toch wel wie die anderen zijn hè...
Dat interesseert Rutte zóver hoeveel ie verdient...

fleischer | 27-11-15 | 22:54

@Eurotokkie | 27-11-15 | 22:29 |
Speciaal voor U en gelijkgestemden;

Een 'belangrijke mededeling' van Petro Porroshenko, dé president van de Oekraine.
scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-...

.... via de Farcebook van de 'werkgever' van Kristina Chelmakina, het Ukraine Сrisis Media Center: www.facebook.com/uacrisis U weet wel, die hulpvaardige dame uit het draadje; www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/11/...

Voor de overigen, mede gefinancierd met uw en mijn belastinggeld: uacrisis.org/about

Zaniksmurf | 27-11-15 | 22:50

@necrosis | 27-11-15 | 22:47
Nee, die mensen waren ziek, anders waren ze niet bij de arts.

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:49

kweethetooknietbeter | 27-11-15 | 22:44
Ja het systeem is nu eenmaal rot daar kunnen die vluchtelingen verder niets aandoen, de taart eerlijk verdelen is niet zo eenvoudig nu blijkt.
Maar alles afschuiven op deze vluchtelingen is best wel zwak vind ik.

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:49

@Piet Karbiet | 27-11-15 | 22:32
Bij mijn laatste bezoek (ergens vorig jaar) werd een (buitenlandse) naam opgeroepen, toen stonden er ineens een stuk of zeven/ acht personen op, I shit you not!
Toen ik degene die naast me zat vroeg of dit normaal was, vroeg die man hoe lang ik niet bij de huisarts was geweest....
Dit land is ziek, ernstig ziek!

necrosis | 27-11-15 | 22:47

@Piet Karbiet | 27-11-15 | 22:42
Berlijn herstelt zich wel, kon de vorige keer ook.
10000 melkbussen met carbit ertegenaan!11!

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:46

ProAsfalt | 27-11-15 | 22:39
Die 15 miljard voor die windmolens is eenmalig. Weggegooid geld overigens.
Die 15 miljard voor de asielindustrie is per jaar...

de honden blaffen... | 27-11-15 | 22:46

Markutte en zijn holmaat dijs beginnen hem al te knijpen,bang voor een lynchpartij op bijltjesdag????

Steenrijk | 27-11-15 | 22:46

En ik stem keihard NEE overigens. Eerst nog druk met de gemeente om te zorgen dat wij genoeg stembureau's krijgen.

Maria.1 | 27-11-15 | 22:44

@Eurotokkie | 27-11-15 | 22:20
Voor een deel ben ik het met je eens. Het is een bevoorrecht hier geboren te zijn. Maar.... als er bejaardenhuizen gesloten worden, oudjes in 24-uurs moeten lopen, de thuiszorg afgebroken is, de ziektekostenpremies en het eigen risico wordt opgehoogd, de vaste lasten omhoog gaan, studeren je een schuld oplevert, er geen haast werd gemaakt voor de in dit bevoorrechte land wonende woningzoekenden die gemiddeld 12 jaar op een woning wachten, maar dat er wel ineens overal ongebruikte potjes zijn en er met geld wordt gesmeten waarvan enkel en alleen de statushouders profiteren en er dus geen lastenverlichting voor de in dit bevoorrechte land wonenden komt, en als er blijkt dat die potjes niet toereikend zijn de (on)kosten op de in dit bevoorrechte land wonenden wordt verhaald, ja dan wringt dat. En dan heb ik nog niet eens of de over de overval techniek van het COA die gemeenten en buurtbewoners voor het blok zetten. Om maar te zwijgen over het chantagemiddel om gemeenten te bestraffen dan wel te belonen met geld. Geld dat de gemeenten niet krijgen om de oudjes fatsoenlijke thuiszorg te bieden, maar dat er blijkbaar wel ineens is als ze asielzoekers onderdak verlenen.

kweethetooknietbeter | 27-11-15 | 22:44

@Cuyahoga | 27-11-15 | 22:37
Ehm, nee.

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:43

@necrosis | 27-11-15 | 22:36
Merkel is Stasi. De BND weet dat en heeft nu een stok om mee te slaan. Zijn die strakke oogjes jou niet opgevallen tijdens de laatste speech? Kenmerk van iemand die wat te verbergen heeft.
En nu blijft ze op de achtergrond, Merkel heeft een groot probleem en ook met ons omdat het mini-schengen probeersel is afgewezen.

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:42

We weten het allemaal. Maar nu ik het Jan Roos zo hoor vertellen borrelt er iets naar boven. Bizar dat wij dit allemaal pikken!

Maria.1 | 27-11-15 | 22:42

gaffelbaard | 27-11-15 | 22:37
Misschien een keer die wapenhandelaars aanpakken.
En nog iets, ben je 1 jaar lid van een schietvereniging dan kun je gewoon wapens kopen, wel beperkt maar toch.

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:42

@Jim Lovell | 27-11-15 | 22:24
,
Doe maar liever een bom zodat Berlijn heel blijft.
En alle asielzeikers weg. Geen geld meer voor die parasieten. De W bom, za'k maar zeggen.
Of carbid.

Piet Karbiet | 27-11-15 | 22:42

Klimaatminaretten kosten ook 15 miljard Euro hetgeen zojuist weer eens werd gepropageerd in Nieuwsuur, dus deze propaganda er maar weer afgezet.
Bij het voorlezen hiervan krijg ik altijd het gevoel dat zo'n Noord-Koreaanse nieuwslezeres de zaak voorleest met zo'n stoïcijns alsof dat de waarheid is terwijl het alles behalve de waarheid is. En deze 'waarheid' kost miljarden, miljarden.
www.youtube.com/watch?v=IHADJHJ9za8 Van autocue hebben ze volgens mij ook nog nooit gehoord.

Ik weet niet wat ik erger vind: miljarden ophoesten voor asielzoekers of miljarden, miljarden ophoesten voor klimaatminaretten.

ProAsfalt | 27-11-15 | 22:39

@Eurotokkie | 27-11-15 | 22:35
Nee.

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:39

hebbuh | 27-11-15 | 22:35
20 jaar terug heb je dit ook al gezegd en je zit nog steeds in de ziektewet.

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:37

Ook Turkije doet de groetjes.

'Italië neemt 862 Turkse geweren voor jihadisten Benelux en Duitsland in beslag'
http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/11/Itali-neemt-862-Turkse-geweren-voor-jihadisten-Benelux-en-Duitsland-in-beslag
Erdogan dreigt Putin met oorlog als Russen Turks vliegtuig neerschieten
http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/11/Erdogan-dreigt-Putin-met-oorlog-als-Russen-Turks-vliegtuig-neerschieten
‘Commercial scale’ oil smuggling into Turkey becomes priority target of anti-ISIS strikes
https://www.rt.com/news/323603-isis-oil-smuggling-turkey/

gaffelbaard | 27-11-15 | 22:37

@Stormageddon | 27-11-15 | 22:21
,
Tering, weet jij nou niks?

Piet Karbiet | 27-11-15 | 22:37

Volgens mij was het op RTL-Z dat de bouwers van Nederland verwachten, ca. 5 miljard euro extra te krijgen, van de overheid (wij allemaal dus),om "noodwoningen" voor "vluchtelingen" te bouwen (vooral de mensen die nu in asiel zoekers centra zitten en die een verblijfsvergunning hebben). Daar gaat onze "belasting terug" van 5 miljard, daar komt die 750 miljoen nog eens bij, dus minimaal 5.750 miljoen euro.
Wat betreft Jan: Jan je was echt op dreef en je sprak de Waarheid (zeer moeilijk voor een atheïst). Het is inderdaad zo dat (de meeste)politici, de hardwerkende mensen alleen zien als melkkoeien en niet als mensen met een bestemming, die gerechtigheid willen (dus niet te pas en te onpas voor racist/xenofoob/islamofoob te worden uitgemaakt, terwijl de meesten dat ECHT NIET zijn)en die hun leven willen leven. Dus serieus genomen willen worden, in een democratie. Jammer, maar te verwachten, want de meeste politici steunen liever de prins van deze wereld en zijn godsdienst (islam/humanisme)dan de Maker van de wereld.

Jesaja | 27-11-15 | 22:36

@ Zaniksmurf | 27-11-15 | 22:27

Een stuurman moet het schip verlaten als hij geen roer meer in zijn handen voelt. Rutte laat anderen het wiel sturen en het interesseert hem niks dat het schip recht op de klippen koerst.

mysteryposter | 27-11-15 | 22:36

@Jim Lovell | 27-11-15 | 22:24
Frau Merkel hangt nu een beetje de moeder Theresa uit met haar 'wir schaffen das', maar heeft toegegeven dat ze destijds niet in 'DDR' kleren hoefde te lopen en dat haar familie bepaalde privileges had toen ze nog in de DDR woonde, die arbeiders NIET hadden.
Ik hoop dat de Duitsers haar keihard laten vallen bij nieuwe verkiezingen, Merkel is eng!

necrosis | 27-11-15 | 22:36

Wat moet je met een land dat voornamelijk vervuild is met kernafval uit chernobyl.

Trofl | 27-11-15 | 22:36

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:34
Over een paar jaar zie je touwtjes die deze handjes omlaag trekken door de EU.

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:35

Ik blijf in de ziektewet tot deze regering weg is,ik betaal niet meer mee aan me eigen ondergang.
En dat zou iedereen moeten doen, dat is de enige manier om deze waanzin te stoppen.

hebbuh | 27-11-15 | 22:35

@Zaniksmurf | 27-11-15 | 22:27
Zie die rechter arm van Porosjenko, die gaat bij de mensen uit oekraine automatisch omhoog als ze enige macht krijgen.

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:34

Sliptong | 27-11-15 | 22:30
Het bedrijfsleven zit al diep in de Oekraïne, er is geen weg meer terug.

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:33

@necrosis | 27-11-15 | 22:04 ,
.
Mooi geschreven. Ze moeten ons niet maar bij het Chr. Lucas Andreas Ziekenhuis zie ik al 25 jaar alleen maar jurken en hoofddoeken in de wachtruimtes. De dokters zijn wit. Wist overigens niet dat Muhamed in een door mij betaalde scootmobiel door de woestijn reed om joden te onthoofden. Ziek volk.

Piet Karbiet | 27-11-15 | 22:32

€750 miljoen uit het budget voor ontwikkelingshulp om hier vluchtelingen op te vangen? Dat heb ik er wel voor over. Probleem is alleen:
1) Dat bedrag is waarschijnlijk ontoereikend
2) De indirecte kosten op de lange termijn zijn waarschijnlijk veel hoger
3) De maatschappelijke kosten zijn nóg hoger
4) Het zijn lang niet allemaal vluchtelingen
5) Het lukt al niet om lui die cultureel nog ietsje dichterbij ons staan goed te integreren, dus hoe moet dat met deze lichting gaan? Ze hebben nu al een schijthekel aan ons.

Muxje | 27-11-15 | 22:32

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:06
Nog niet. Maar vooruit zien is regeren.

Sliptong | 27-11-15 | 22:32

Zaniksmurf | 27-11-15 | 22:27
Smile and wave!

Sliptong | 27-11-15 | 22:30

Zaniksmurf | 27-11-15 | 22:27
Ja dacht zeker dat het referendum hier verandering in zou brengen, lol.

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:29

necrosis | 27-11-15 | 22:04
750 miljoen x de polletiekfactor = 4,5 miljard. Voel je niks van.

Sliptong | 27-11-15 | 22:29

@Lewis | 27-11-15 | 22:14
Ik vind het beeld van Jan's hoofd dat boven die tuin hangt, wel grappig hoor. Af en toe zag je een stukje van de balustrade dus hij stond gewoon op een balcon. Heel leuk gedaan!

Lupuslupus | 27-11-15 | 22:27

Naheffingen, honderden miljoenen voor gelukszoekers, het mag wat kosten. En onze opa's en oma's kunnen de tiefus krijgen. Land opgebouwd na de oorlog? Fuck jou amerige blanke kolonist! Liever hebben we ondankbare, luie uitvreters om de verzorgingsstaat (lees: bestaansrecht ambtenaren) in stand te houden. De situatie is namelijk helemaal niet onhoudbaar. Ambtenaren krijgen altijd betaald (+ 40 verkansiedagen, 36 urige koffiepauze, en 4 jaar sabbatical met burn-out toeslag) en het kan niet op. Dit alles mogelijk gemaakt door de Nederlander (m/v, 50 tinten grijs, rood of zwart). Bloeden maar met je arbeidsethos.

Sliptong | 27-11-15 | 22:26

necrosis | 27-11-15 | 22:17
Klop maar eens bij de bijzondere bijstand aan, die kunnen veel doen voor mensen met een laag inkomen
of een bijstanduitkering.
Veel mensen weten de weg niet voor een tegemoetkoming in zorgkosten.

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:25

Kan de definitie van het woord 'volksvertegenwoordiging' niet geactualiseerd worden?

miachel2003 | 27-11-15 | 22:25

Stuur de rekening maar naar Frau Merkel in de vorm van een H bom op Berlijn. Die snol heeft het voor elkaar gekregen om, wat over was van europa, verder de afgrond in te duwen. Die policor kut germanen mogen van mijn part bloeden voor deze ramp.

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:24

De meesten kunnen, ondanks hun doctoraat wiskunde, niet lezen of schrijven. Die zetten overal een kruisje onder.

Het probleem is heel simpel. Zolang de overheid weigert om de instromers effectief te filteren op parasieten, zolang zijn ze voor mij allemaal niet welkom en is elke besteedde Euro verspilling op kosten van de belastingbetaler. Mocht de overheid onverhoopt wél gaan filteren en alleen echte terechte vluchtelingen willen helpen, dan dient een ieder die islam aanhangt direct naar een veilig islamitisch land verscheept te worden. Minder, minder, minder.

marcoplarco | 27-11-15 | 22:23

@The walking bob | 27-11-15 | 22:16
Solidariteit moet vaak van één kant komen, net zoals verdraagzaamheid.
Dat soort éénrichtingsverkeer grijp ik dan ook graag aan om bepaalde mensen richting 'de uitgang' van Nederland te wijzen.
Geheel gratis!

necrosis | 27-11-15 | 22:23

Alleen christenen en minderheden accepteren. Moet je kijken hoe snel moslims dan bekeren. Tijdelijk, dat dan wel weer ... taqiyya, je weet toch.

mysteryposter | 27-11-15 | 22:23

Vinketering, is dat net zoiets als vliegende tyfus?

Stormageddon | 27-11-15 | 22:21

Vergt haast een anti-terreurcommando zo hard als Jan boemknalt. Hulde!

Bram van Ojik | 27-11-15 | 22:20

Kaas de Vies | 27-11-15 | 22:13
Wat ik zeg we zijn bevoorrecht om hier te zijn geboren, voor de rest zijn vluchtelingen net zoals wij en bestaan uit vlees en bloed.

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:20

Fok die handtaqyyatekening.
Geef ze een broodje ham.
Opeten, u gaat naar de volgende ronde voor de Miele, weigeren is toedeledokie.

Cuyahoga | 27-11-15 | 22:19

@kweethetooknietbeter | 27-11-15 | 22:06
Met dank aan Hans Hoogervorst met zijn 'basisverzekering voor iedereen'.
Nu zijn er mensen met een minimumloon, of nog minder, die de maandelijkse premie niet eens kunnen betalen en niet naar de huisarts gaan omdat ze de voorgeschreven medicijnen ook nog eens zelf moeten betalen of het eigen risico (€360?) niet op kunnen brengen.
Die typhushond heeft een primaire behoefte (recht op zorg) de nek omgedraaid door het in de handen van de verzekeraars te leggen.

necrosis | 27-11-15 | 22:17

Krijg de vinkentering met je solidair zijn, het is tijd om solidair met de Nederlander te zijn ik ben uitgesolidaired (nieuw woord), nu is ons belang en portemonnee aan de beurt.

Rest In Privacy | 27-11-15 | 22:16

Antitheïst | 27-11-15 | 22:10
De islam is zelf naar Nederland gebracht door de overheid en bedrijven.

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:15

Ja, de werkelijke kosten van het totale asielgebeuren bedragen zo'n € 15 miljard per jaar.

de honden blaffen... | 27-11-15 | 22:14

@Tyromancer | 27-11-15 | 22:09
Goed voor de verkoop van Ritalin.

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:14

Nou goed, ik ben definitief om. Roos is goed. Écht goed.
Al is het wel weer een typisch geval van 'de inhoud gaat boven de vorm'.
Dat camerawerk, afschúwelijk.

Lewis | 27-11-15 | 22:14

@Eurotokkie | 27-11-15 | 22:06
Wat jij als jaloezie leest, bedoel je eigenlijk rechtvaardigheidsgevoel mee.

Kaas de Vies | 27-11-15 | 22:13

"Ideetje voor @Het_OM. Aangeboden door @J_Dijsselbloem. Laat criminelen een verklaring tekenen waarin ze beloven zich aan de wet te houden.💡"
twitter.com/inigo_says/status/6701869...

Prof. D.A.H. Vintik | 27-11-15 | 22:11

Ja jan. Overal ter wereld en al meer dan een millennium zaait de islam haat, geweld en armoede. Haatcultuur er uit!
Hoeveel vluchtelingen heeft Marokko al vol-pension verwelkomd? en Ukraine?

Antitheïst | 27-11-15 | 22:10

Naast de Hollandse Nieuwe, krijgen ook psychiatrisch patiënten een plekje, hoor.
Dat worden leuke dorpen.

Tyromancer | 27-11-15 | 22:09

Het gaat gelukkig van het budget af van OSW. Zeggen ze.
De paniek is toegeslagen in Den Haag, want er zijn niet genoeg baantjes in Brussel.

Jim Lovell | 27-11-15 | 22:08

@necrosis | 27-11-15 | 22:04
De kosten van de gezondheidszorg? Daar hebben ze allang wat op gevonden. Uw premie gaat namelijk ietsjes omhoog volgend jaar.

kweethetooknietbeter | 27-11-15 | 22:06

Proef ik hier enige jaloezie Jan wat betreft deze vluchtelingen, kom je iets te kort of zo ?

Eurotokkie | 27-11-15 | 22:06

24.000 studentenwoningen?

stipjes | 27-11-15 | 22:05

Dan ben je dus mooi gezegend als je in de Vinkenstraat, Vinkenpad, Vinkenweg of Vinkenhof woont, dan is de kans blijkbaar erg groot dat je nieuwe buren krijgt met dit kabinet dan zo'n vinketering heeft aan dat burgerplebsvolk.

kweethetooknietbeter | 27-11-15 | 22:04

750 miljoen lijkt me te laag ingeschat.
Men schijnt met name de kostenpost 'gezondheidszorg' niet in de cijfers op te (willen) nemen.
En dan heb ik het niet eens over de gewonden die vallen bij vechtpartijen in AZC's tussen asieleisers/ voormalige dobbernegers onderling.
Ik ga hooguit eens per twee jaar naar 'de pil', en wat ik de laatste keer in de wachtkamer heb zien zitten.....
Men vraagt zich af waarom de zorgkosten zo hard stijgen, ik weet het antwoord.
Maar als ik dat zeg , ben ik een ....[vul hier een scheldwoord/ geuzennaam naar keuze in]

necrosis | 27-11-15 | 22:04

Dit gebeurt elke keer weer.

Je hebt sociale huurwoningen en asociale huurwoningen.
9x raden wie waar ingaan.

Het is absurd dat wonen in Nederland blijkbaar door de overheid gereguleerd moet worden. Nu is privatisering in Nederland ook niet alles... maar nu is wonen, verplicht extra belasting betalen of extra verplichte winkelnering.

Vluchtelingen = verdienmodel, het is een 'potje-open-trekker-vehicle". Dat is het probleem. De ambtenaren krijgen nu budget, voor de suffe Nederlander die braaf wacht op een woning... krijgen ze geen budget voor.

Zo werkt het.

Nederland is ziek, die ziekte heet Trias Parasitica, een parasiet in het hoofd van bestuurlijk Nederland.

Kaas de Vies | 27-11-15 | 22:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken