Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MinPres: Veel meer huizen, opvang voor migranten

Vanmorgen was er "topoverleg" over de migratiecrisis tussen kabinet, provincies en gemeenten in het Torentje. Onderwerp: meer tijdelijke huisvesting. Den Haag heeft géén idee wat te doen met de asielellende en we vragen ons af hoeveel schizofrener het zometeen weer wordt. Of kan *iemand* nog een touw aan de situatie vastknopen? Klaassecretaris Dijkhoff gebruikte de Staatsomroep als roeptoeter om gemeenten te chanteren - eerst door te dreigen jonge migrantenmannen met wat zakgeld de straat op te sturen als er niet meer opvang komt en deze week met boetes voor weigergemeenten en een beloning voor COA-zwichters. Maar MinPres krijst ondertussen in de Financial Times dat de EU helemaal Roman Empire gaat als we de buitengrenzen niet sluiten, Dijsselbloem huilklaagt dat migranten de verzorgingsstaat allahakbarren en de Raad van State maakte deze week korte metten met bed, bad & brood. Maar ondertussen is Klaas z'n Kindbruidjes Pedo Preventie Wet óók nog steeds niet van kracht. Wie snapt het nog?
UPDATE: Rutte: 14.000 huizen voor statushouders er bij, met nog eens 10.000 via versneld traject. Doel: meer ruimte vrijmaken in azc's. Asscher deed de emotionele argumenten over "respect voor elkaar" en "ongelofelijke inzet". Hij wil banen voor "de apotheker uit Aleppo" en komt qua integratie met een misdadig naïeve "participatieverklaring" om cultureel en religieus onderontwikkelde vluchtelingen met een pennenstreek de Westerse normen te laten erkennen:
Nou. Fijn. Daar hoeven we ons geen zorgen meer over te maken!

Reaguursels

Inloggen

Huizen zijn van en voor Nederlanders want wij hebben er belasting voor betaald. Grenzen dicht en die stomkoppen uit den haag wegwezen. Ons geld is van ons en dat is voor alles.natuurlijk moeten we wat vluchtelingen opvangen, maar zeker geen moslims.ook heel Afrika kan hier niet komen. Grenzen dicht en wegwezen. Nederland is vol en vol is vol

Ilse46 | 29-11-15 | 01:03

2 blije, opgeruimde gezichten van Jut en Juul op de video-still boven dit artikel. Zo van: we zitten er nog luitjes! Wat jullie ook hebben geprobeerd en hoe wij er ook in om hebben geluld voor en na de verkiezingen: ons krijg je niet weg!
En binnenkort op naar Brussel .. die 630.000 euro ophalen.
De democratie anno 2015.

daytripper | 28-11-15 | 04:59

Ik kan die smerige koppen niet meer uitstaan, huichelaars, allemaal.

Sovy | 27-11-15 | 23:56

Op die video-still ziet die Asscher er ook echt uit alsof hij ze niet allemaal op een rijtje heeft maar ja de PVDA he... verklaart veel.

Dirk III | 27-11-15 | 23:52

Ja, dat gaat echt helpen, zo'n participatieverklaring laten ondertekenen.
Maar moeten ze die tekenen voor of na de cursus lezen en schrijven?
Oh nee, sorry. Het zijn allemaal kwantumfysici en tandartsen. Was ik ff vergeten.
Nou ja, gelukkig maar dat er ook op onze nationale belangen wordt gelet.

pennestront | 27-11-15 | 23:21

350 miljoen voor al die gelukszoekers problematiek, volgend jaar 400 miljoen. hoeveel heeft rutte en co gereserveerd voor investeringen in het aanpakken van werkloosheid , met name voor 50plussers? Juist ja, 10 miljoen...... weg met ons !

gelachewoar | 27-11-15 | 23:21

Ja, kijk. Nu VLUCHTELINGEN huizen nodug hebbe, kan er ineens WEL gebouwd worden. Nederlanders klagen al jaren over jarenlange wachtlijsten voor betaalbare huurhuizen. Maar die konden het heen en weer krijgen. Vind je het gek dat mensen op Wilders stemmen?

Tijl U | 27-11-15 | 21:50

Had verdonk maar gewonnen van die lamlul

Steenrijk | 27-11-15 | 21:38

Ik vraag me af wanneer ik bezoek van een alien in mn hoofd krijg, want daar lijkt het bij anderen namelijk op. Misschien beter eerder dan later, want dit theater, dat tegen elke vezel in mijn zelfbehoudende logica ingaat, trek ik niet meer.

Zoltan | 27-11-15 | 21:35

De apotheker uit Aleppo
De citruspers uit Syrië
De Belg uit Bagdad

Het zijn allemaal loze Suske en Wiske titels wat lekker bekt en een beetje blijft hangen tussen de oren maar het zijn dus gewoon loze kreten en een minachting naar de gemiddelde Nederlander die wel een bruikbaar IQ heeft.

Het merendeel van de politici minachten "het volk" dat ze vertegenwoordigen. Dat blijkt alleen al uit deze ene woordspeling.

Dirk III | 27-11-15 | 21:25

Wacht ff....600.000 werkelozen en lachend 5 jaar moeten wachten op een studio van 50m2 van de woningbouw... Hoe komen Rutte en A(ar)scher toch aan al die woningen en banen??

RCS | 27-11-15 | 20:29

Onze geweldige Minister President linkse Slapjanus is het weer eens met die geweldige zware linkse partijen.De mensen die ooit op deze slapjanus hebben gestemd bedankt voor de ondergang van wat nu nog Nederland heet.

Beautycase | 27-11-15 | 20:18

Nogmaals: deze ledepoppen van Brussel voeren keurig hun marsorders uit. Zouden ze zich tenslotte aan de Nederlandse Grondwet houden, waren de grenzen allang gesloten.
Duizenden woningen bouwen, hoe nobel!! Wat een fantastische warme en barmhartige mensen zijn het toch, wat is Nederland toch goed, de wereld is mooi, de mensen zijn goed, dag vogels! Dag bloemen! Dag kinderen!
En nu naar de keiharde realiteit. Oma op zolder op het luchtbed, zorg maar zelf voor je ouderen, en als ze te ziek zijn, hup, euthanasie.
He, Rutte, wie gaat dit feest betalen? Of leg je gewoon de rekening bij de volgende generatie zoals jouw soort tegenwoordig pleegt te doen? Wie dan leeft, he?
De NOS haast zich weer om jullie voeten te balsemen en hosanna te roepen, wij worden gewoon weer uitgekafferd voor racist en uitgeknepen.
Nogal interessant om dit theater te volgen. Net als Obama doen ze hier precies het tegenovergestelde van datgene dat het volk zou willen, maar ook het tegenovergestelde van wat de ratio dicteert. Alsof ze het erom doen, gewoon datgene doen dat ons allemaal 'pissed off' maakt. Of is het iets anders? Ik heb nog steeds een filmpje van een soort bokkenschedel in het torentje: Baphomet. De huidige Westerse leiders lijken wel een satanische cult. Upside-down world, net Madam Mikmak die juicht als het pijpenstelen regent. Nog nooit zoveel waanzin gezien.

DearMud | 27-11-15 | 19:26

En wie zegt dat die apotheker uit Aleppo mij niet wil vermoorden met verkeerde medicijnen ?
Ik heb al moeite om een hoofddoekje achter de kassa te vertrouwen met mijn geld.

gijs geluk | 27-11-15 | 19:19

Ik wil nieuwe verkiezingen en niet deze linkse kliek, stelletje kontneukers.

gijs geluk | 27-11-15 | 19:16

telelezer | 27-11-15 | 15:32
Oh, maar ik heb ook nooit gezegd dat wij diegene zijn die de pleuris laten uitbreken.

Claudia M. | 27-11-15 | 19:06

Als dank voor het "samenwerken" door Turkije met Europa mbt de immigranten-ellende mogen nu 75 miljoen Turken vanaf 1 januari 2016 hierheen reizen zonder visum.
Landverraad!
Bedankt Rutte! Bedankt Brussel!
http://www.telegraaf.nl/buitenland/24801451/__Turkije_en_EU_gaan_samenwerken__.html

Het lijkt wel of ons land en Europa met OPZET worden verkwanseld en verraden. Dat is ng erger dan die paar miljoen immigranten

telelezer | 27-11-15 | 18:51

Iedereen die hier niet een hopeloos gevoel van krijgt moet vooral de volgende keer elke partij behalve Wilders steunen.
Verder lees ik veel comments over scheef wonen maar de kern mis ik het ultieme scheefwonen is n.l dat de gelukszoekers gratis wonen en U huur moet betalen.
Dan hebben we het nog maar even niet over de gratis ziektekostenverzekering zonder eigen risico enz enz.

Toontje-lager | 27-11-15 | 17:28

Ach, net op radio1 een "deskundige" van Clingendael, Nederland raakt helemaal niet onze welvaartsstaat kwijt, we moeten toch veel soberder gaan leven dit verwende volk. De Oostblok landen lopen jaren achter bij Nederland, zij dienen hoe dan ook ook multicultureel te worden, want dat is vooruitgang!!!!!
Knettergek.

lanexx | 27-11-15 | 17:10

-weggejorist-

dedondersteen | 27-11-15 | 16:51

-weggejorist-

Mich2007 | 27-11-15 | 16:18

kansloze karikatuur, Debielle, niet aflatende grijns, wat een karikatuur, wat een verachtelijk typetje.... en dat moet ons vertegenwoordigen... shame on us...

A.M. SjorhutSMadam | 27-11-15 | 16:12

ondertussen wordt onze eigen hardwerkend zorgpersoneel dat al voor een hongerloontje werkte nog eens 30% gekort op hun loon. misdadig.

Ir. Wilhelmus | 27-11-15 | 16:05

Wie verwisselt de pepmper van ons euroRukkertje?

A.M. SjorhutSMadam | 27-11-15 | 15:56

""Wachten is op de pleuris die gaat losbreken!""
@ Claudia M. | 27-11-15 | 15:14
U bent een optimist..
Helaas, er zijn teveel naievelingen in NL die het toch allemaal sooo sielig vinden en als in een heroine-roes onwetend en gretig meewerken aan de zelfmoord van ons Europees continent (ik zeg niet: "Europa"(= EU) want dat mag voor mij afgebroken worden (want de wortel van alle ellende) maar ik zeg "het Europees continent" .
-
En degenen die wel boos zijn reageren helaas alleen maar op de (a)sociale media en gaan de straat niet op. Men is zelfs te lam en te bang om op Wilders te stemmen.

Dus ik ben helaas bang dat ons goede oude Nederland voor goed verloren is!

telelezer | 27-11-15 | 15:32

henkie116 | 27-11-15 | 15:08

Ik heb gelezen dat er ook heel snel ingezet wordt op het bieden (verplichten) van bezigheid voor onze nieuwe (tijdelijke)burgers. het zijn niet alle 80.000 apotheker, astrounaout of kernfysicus. Ik vermoed dat er op topniveau binnenkort heel pragmatisch de oplossing wordt bedacht voor de gebrekkige 50.000 Ollanders die spoedig zonder thuiszorg komt te zitten en de werkverschaffing in kader van integratie in onze particpatie samenleving. En die 12.000 verzorgers die kunnen dan mooi wat verplicht vrijwillig taallessen gaan verzorgen in de noodopvang/AZC's. wat mij verbaasd is dat er geen ministers onder die vluchtasielmigranten zitten..

fikkieblijf! | 27-11-15 | 15:31

De apotheker uit aleppo. Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd? Tuurlijk joh, ruimte zat. Kom maar binnen met je knecht. Ies graties

Karelklep | 27-11-15 | 15:15

Ik kon gloeiend, gloeiende paardepokken 8 jaar wachten op een woning! Niets was er mogelijk, niets mocht; ook niet op recreatieparken, want recreatie... Dit komt ongevraagd en ongebreideld binnen en mag & krijgt alles! Wachten is op de pleuris die gaat losbreken!

Claudia M. | 27-11-15 | 15:14

12.000 banen op de tocht in de thuiszorg.
350 mijoen extra dit jaar voor asielgedoe.
volgend jaar 400 miljoen EXTRA om asiel gedoe.
12.000 banen op de toch in de thuiszorg.
viva hollanda !

henkie116 | 27-11-15 | 15:08

@Bisschop Berenbaffer | 27-11-15 | 14:49
Volgens Abu Al Pechtholdi moet de vorm van de tweede kamer aangepast worden tijdens de renovatie. Zo komt er meer vuur in het debat aldus een man die geeneens een debat kan voeren.

Vageling | 27-11-15 | 14:59

@sterke koffie | 27-11-15 | 13:14
Zelfde mensen die ook in het oppersprookje geloven.

Vageling | 27-11-15 | 14:56

@Acidbrain | 27-11-15 | 13:46
Abu Al Pechtholdi doet het onder de noemer 'wereldburger'. Wil ook sexe registratie afschaffen. Straalt zo slecht af op de mannetjes en vrouwtjes dat zij zijn wat zij zijn. Man of vrouw.

Vageling | 27-11-15 | 14:51

Wat voor farce is de Tweede Kamer inmiddels eigenlijk geworden dat er nou eigenlijk al sinds, laten we zeggen, Hans Janmaat niet meer een pakkend geluid uit die zaal komt?! Tsjongejonge.. In de jaren 90 werd er nog wel eens stevig gediscussieerd. Tuurlijk! Bolkestein werd om de haverklap in het verdomhoekje gezet maar gottegot zeg, vergeleken met nu zaten er ten minste nog wat debaters in, die een minister nog aan het janken maakten als die tekst en uitleg moest komen geven.

Bisschop Berenbaffer | 27-11-15 | 14:49

@Solar666 | 27-11-15 | 13:42
Vergeten alleen dat zij zich alleen onderwerpen aan het sprookjesboek. Gaat leuk worden straks. Meer jihaatdisten die een hekel hebben aan mens gecreëerde regels. Slavernij is voor autochtonen niet sprookjesboek volgende dhimmies. Lijkt net alsof wij al klaargestoomd worden voor die rol. Die komen vanzelf in opstand met het boekje in hun hand. Als wij nu eens als eerste in opstand komen.

Vageling | 27-11-15 | 14:46

@Piet van het Padje | 27-11-15 | 13:38
Dat probeert men nu al tegen te gaan. Censuur gaat nog groot worden in 2016. Frankrijk zegt maar even de conventie van de mensenrechten op en haalt alle niet conform policor propaganda sites even uit de lucht. Straks strafkamp voor alle reaguurders of executie. Noord-Korea is onze toekomst. Allemaal in de pas lopen. Heil grote leider. En zo niet koppie eraf!

http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2015/11/26/zugriff-auf-die-buerger-frankreich-setzt-menschenrechts-konvention-aus/

Vageling | 27-11-15 | 14:41

Schande, Schandalig, Schandknaap, Schandvlek, Schandelijk en ik kan nog wel een tijdje doorgaan met woorden die betrekking hebben op het kabinet en zijn marionetten en beginnen met Schan

deEerlijkeLeugenaar | 27-11-15 | 14:38

Stelletje muppets. Vuile rukkerts. Dus nu kunnen zij opeens wel even snel meer sociale woningen uit de grond stampen. Gaat goed met de geloofwaardigheid (niet dat Rutte de pathologische leugenaar dat nog had) van de regering. Hoeveel centjes krijgt men weer bijgeschreven vanuit Saoudie Arabië? Of zijn het inmiddels ook al volgelingen van het haatboekje. De minachting naar de oorspronkelijke bewoners zit er in ieder geval al diep in. Abu Al Trutolini en Abu Al Stijve Plassert.

Vageling | 27-11-15 | 14:34

toch mooi dat er eindelijk huizen gebouwd worden. ik wacht nu pas 5 jaar. dus ik zal nu vast snel aan de buurt zijn. ow wacht... mischien toch een allahgehaktbar beginnen kennelijk werkt dat sneller

wth was dat | 27-11-15 | 14:34

Die assher toch met zijn apotheker uit aleppo. Wat een ontzettende klootviool.

kaplaarzenverkoper | 27-11-15 | 14:28

verbanden | 27-11-15 | 13:59

Dat gelul over scheefwonen is een creatie van dit kabinet om hun falen te verdoezelen van de wachtlijsten van gewone nederlanders voor woningen. Maar kijk voor de vluchtelingen komt er gelijk een oplossing.Waarvoor zou iemand die al jaren in een huis fijn woont moeten verhuizen omdat hij ineens meer verdient. Pure kul.Daar is vroeger ook nooit een probleem mee geweest. Dit is weer mist opwerpen en de schuld schuiven op burgers.Hun falen u schuld. Want zo werkt het.

tweetybird | 27-11-15 | 14:09

@ kicktherabbit | 27-11-15 | 11:10

Ik woon 9 euro scheef lul. Waar moet ik heen? Oh, 9 euro op JAARBASIS.

verbanden | 27-11-15 | 13:59

Er is een enorm draagvlak voor dit beleid onder de nederlandse bevolking. Waar menig organisatie moeite heeft het hoofd boven water te houden wegens een tekort aan vrijwilligers, heeft vluchtelingenwerk een overschot. Er is zelfs een tijdelijke vrijwilligersstop. Dat zie ik bij de PVV in campagnetijd nog niet zo snel gebeuren.

www.nu.nl/binnenland/4172142/vluchteli...

Maaiveld | 27-11-15 | 13:53

Wel vreemd. Jaren staan gewone nederlanders op een wachtlijst van tien jaar. En zie degene die hier net 3 maanden zijn krijgen een huis. Je vraagt je toch af wat het kabinet niet begrijpt aan het kweken van haat tegen de economische gelukszoekers.Ik begin het wel te begrijpen. En dat als domme burger.Kijk zo is het niet enkel haat meer tegen islam maar ook het feit dat het weg met ons nu wel super duidelijk wordt.Je kunt voor een huis nu beter via griekenland nederland binnenkomen met een vals syries paspoort. Miele huis en uitkering staan dan letterlijk voor u klaar.

tweetybird | 27-11-15 | 13:49

Hahaha, al die Syrische apothekers toch.
Echt, IEDEREEN daar is hoog opgeleid. Kan ook niet anders natuurlijk in een land met een leerplicht van 6 tot 11 jaar.

wapster | 27-11-15 | 13:48

Knap hoor, een verklaring tekenen... en dat maakt de moslims meteen echte Nederlanders die onze waarden en wetten ten volle ondersteunen... dat wordt dan een vanzelfsprekendheid.... is die mag geestelijk uitgedaagd ofzo?

Tyromancer | 27-11-15 | 13:47

het is gewoon pure minachting van de eigen bevolking, meer woorden maar ik er niet aan vuil.
@special-k | 27-11-15 | 13:16

De gutmensch zegt dan, "niet mijn bevolking !"

Acidbrain | 27-11-15 | 13:46

@Peter van het Padje: Omdat de overheid er niet is voor de burger. De overheid is er enkel voor het behartigen van de belangen van rijke belanghebbenden.
Men wil woonruimte schaars houden want dan kan men er lekker makkelijk aan verdienen. Nu de tekorten te extreem worden ziet men even mooi kansen om nog meer geld en invloed te krijgen. Immers deze gelukszoekers zijn een mooi nieuw schuldenpotentieel voor de banken. Die zullen weldra merken hoe de slavernij in Nederland werkt.

Solar666 | 27-11-15 | 13:42

Al die daadkracht van liberaal/sociaaldemocratisch Nederland was tijdens de economische crisis ook best leuk geweest! Toen heb ik nooit iemand over een banenplan of meer sociale huurwoningen gehoord, er kon alleen ordinair bezuinigd worden.
Ga je ff kapotschamen Asscher Rutte en Didi

Bert Konterman | 27-11-15 | 13:41

Asscher heeft zich ontpopt als de grootste zak stront van de moderne politiek. Dat die man zulke achterlijke praat nog in zijn mond durft te nemen. Bah, bah, en nog eens bah. Wanneer worden deze misdadigers vervolgd voor hun aandeel in de afbraak van Europa?

Trouwens, waar gaan die huizen vandaan komen? Waarom niet eerst 24.000 huizen voor de Nederlandse burgers, die daar al jaren op wachten? Waarom komt onze kut-overheid alleen van hun reet voor Islamitische immigranten? Stuur al die kansloze rukkers toch terug, a.u.b. Wij zijn niet verplicht mee te werken aan de rotzooi van anderen. Laat Rusland dat volk opnemen, want Assad is hun holmaatje. Laat Amerika ze opnemen, want zij zijn verantwoordelijk voor de IS.

Maar nee, die landen zullen dat niet doen. En dat verachtelijke Amerika vertelt ons zelfs doodleuk dat we hun zooi moeten opruimen! Zelf nemen ze evenveel migranten op als wij er in een maand krijgen. Lekker is dat.

Ik wacht met smart op de politieke overwinning voor rechtse partijen door heel Europa. En het kan me dan geen ruk schelen of ze "niet met oplossingen komen", of andere linkse propagandapraat om de oppositie monddood te maken.

Piet van het Padje | 27-11-15 | 13:38

niet om het een of ander. maar als ik medicatie nodig heb en er ook nog eens dik voor moet betalen ivm de uitleg die erbij moet worden gegeven.. wil ik die toch echt wel krijgen van iemand die weet wat er staat en mij in het Nederlands kan uitleggen wat en hoe..

fikkieblijf! | 27-11-15 | 13:36

@Maria.1 kuddos +10

Scheefwonen is een uitvinden van minister Stef Blok en andere VVD marionetten. De woningmarkt moet een etterende wond blijven in het belang van de vastgoedmaffia en het bankkartel. Echter, nu er een verse groep schuldslaafjes het land binnenwandelt zien ze ineens allerlei mogelijkheden. De VVD, voor uw dagelijks portie landverraad, onderwerping aan slavernij en een dikke middelvinger in je gezicht.

Solar666 | 27-11-15 | 13:33

nou het creeert in ieder geval een continue werk voor de hoge heren zelf...

fikkieblijf! | 27-11-15 | 13:29

De immoraliteit treffend in beeld. Asscher & Rutte, broeders in bedrog, kwaad en verraad.Kijk naar die facies. Mij walcht, zou Vondel zeggen.

Junkerbunker | 27-11-15 | 13:28

nog meer apothekers.. die zijn zelf al bijna op de fles. De burger haalt al zo min mogelijk medicatie. Of wacht.. ervaringsplekken of tegenprestatiehanden aan de medicijnfles..Net als in de rest van Nederland. Vrijwillig, tegenprestratie of werkervaringplek.. participatie ten top!

fikkieblijf! | 27-11-15 | 13:27

Is er één iemand of een groepering die een demonstratie kan organiseren?? Tegen dit beleid.
Of een referendum? Ik kan het niet jammer genoeg.
Eenmaal andermaal?

klinkklaar | 27-11-15 | 13:23

Nederlanders worden weggecijferd door hun eigen regering ten faveure van een bende gelukszoekers uit "humanitaire" overwegingen en gaan door totdat er geen Nederland meer over is.
klinkklaar | 27-11-15 | 13:17

Nee, niet voor gelukzoekers, maar voor zichzelf. Puur om zich in een goed blaadje te zetten voor Juncker en co.

zwartzondersuiker | 27-11-15 | 13:22

De VVD is moreel failliet, die Rutte gaan we bij de eerstkomende verkiezingen uitzwaaien. Wedden dat die landverrader richting Brussel verhuist zodra zijn sloopklus afgemaakt heeft.

Solar666 | 27-11-15 | 13:21

Zolang er geen grote demonstraties worden gevoerd en niet met zijn allen de straat op gaan om een keer echt je afkeer te tonen over wat de politici ons land aandoen kun je blijven schreeuwen op internet tot je een ons weegt.
Ik inclusief hoor. Maar ik word zo moe van dit getyp.
Nederlanders worden weggecijferd door hun eigen regering ten faveure van een bende gelukszoekers uit "humanitaire" overwegingen en gaan door totdat er geen Nederland meer over is.

klinkklaar | 27-11-15 | 13:17

Het is gewoon pure minachting van de eigen bevolking, meer woorden maar ik er niet aan vuil.

special-k | 27-11-15 | 13:16

Elke dag wrijf ik opnieuw in mijn ogen om te zien wat hier gebeurd. Was deze situatie denkbaar 10 jaar geleden? 24.000 huizen aan mensen weggeven die hier illegaal in Nederland verblijven, is de Nederlandse samenleving soms een loterij geworden? Jij een gratis huis. Jij een gratis huis. nee jij niet want jij bent Nederlander. Deze zijn voor statushouders. En als ze een participatieverklaring ondertekenen en dan spreken ze Nederlands en zijn ze volledig geintegreerd en draaien ze mee in onze samenleving. Wie gelooft dat sprookje nog?

sterke koffie | 27-11-15 | 13:14

Het paard van troje is binnen

hoeft alleen nog maar uitgepakt te worden

hufters dat kabinet..... en de hardwerkende burger maar bloeden ( 18% hhursverhoging in 3 jaar)

robdeventer | 27-11-15 | 13:12

Met zulke leiders heb je geen vijand meer nodig. Wat een moraalfappende clowns.

Dirk III | 27-11-15 | 13:06

@kicktherabbit,
Je hebt gelijk met dat scheefwonen. Je ziet dus wel goed waar de problemen liggen. Nu de rest van de echte problemen nog.

ristretto | 27-11-15 | 13:05

Pat1982 | 27-11-15 | 12:55
Dat "takkenvolk" komt niet hierheen om te werken maar om aan het uitkeringsinfuus te hangen.
-
Dat weet deze regering ook en zoals ze al jaren doen verzwijgen ze dat.
Want we konden immers niet zonder Multiculti want niemand wilde anders het lagere werk doen.
Dat dit PvdA importstemvee voor het merendeel een uitkering heeft verzwijgen ze liever want PvdA vaart wel bij dit stemvee import.

moitambien | 27-11-15 | 13:04

Al met al heeft deze regering samen met de zieligindustrie het in ieder geval voor elkaar dat de Nederlander geen schijn van kans op een betaalbare woning meer heeft.

moitambien | 27-11-15 | 12:59

Dat participatie gedoe zal ook inhouden dat ze iets terug moeten doen voor hun uitkering. En dat gaat betekenen dat die 12.000 man van zorgverlener TE die vandaag surseance heeft aangevraagd vervangen gaan worden door Syriërs en andere zoekers. Is dat misschien het addertje? vervanging van u en mij voor "gratis"?

doskabouter | 27-11-15 | 12:58

Ik kom net bij het uitzendbureau vandaan. Helaas meneer, we hebben onvoldoende werkplekken... Waar gaan ze al die banen voor dat takkevolk (ja ik ben ze beu) vandaan halen!? Mocht er nog iemand een leuke bijbaan hebben voor een 33 jarige ex militair, dan bied ik me bij deze aan.

Pat1982 | 27-11-15 | 12:55

@In oktober kwamen er 11.700 gelukszoekers lang voor een huis + uitkering + gratis ziektenkostenverzekering + gratis opleiding.
Wapster 12.09
Dat is dus 12.000.000.000 aan kosten de komende 30 jaar, en dat in 1 maand.
Plus 14.000 huizen,14.000 x zeg 150.000 = nog eens 2.100.000.000.
Schiet lekker op zo.

Uw Verzekeringsadvis | 27-11-15 | 12:53

Ik vind dat dit kabinet geen onderdak had moeten krijgen in den Haag, hooivork, pek en veren!

NB-Stb | 27-11-15 | 12:52

zou het niet eens tijd worden,om de jongere zieligen
op te roepen om soldaatje te spelen,ze kunnen samen met de koerden,visies er uit jagen.
een beetje de ruif hier leeg vreten,en hun weldoeners
de oorlog laten voeren,wat een waardeloos volk.
evenals de waardelose regering,die de bevolking steeds verder uitknijpt.
ze komen hier voor een uitkering levenslang,in hun kielzog een nog niet bekent aantal visis moordenaars
die nog niet wegwijs zijn.
w3at zijn we toch goed wat zijn we toch lief,we zijn net dodos maar die zijn doodgeknuppeld en opgevreten

soledad | 27-11-15 | 12:47

De asielzoekers wel werk en een woning. Ons eigen volk niet. Lekker zo'n regering. Als we een democratie hadden zou dit niet gebeuren.

Myrkie | 27-11-15 | 12:45

Vanuit de participatie tafel in het veld kunnen wij de bestuursmacht inzetten om de participatie volgens het werktabel te realiseren zonder dat het werkveld en de participatietafel verder kunnen functioneren volgens de participatierichtlijnen en het werkveld zoals afgesproken in de interventie en participatie verklaringen.
En slaap rustig verder, wij regelen het wel.

Kamervraag | 27-11-15 | 12:38

Net een brief van de gemeente 020 binnen. Om de hoek komt een opvang voor 350 profijtzoekers. Volgens de brief dienen zij zich aan de huisregels en op straat aan de Nederlandse wetten te houden.
Dat gaat nog wat worden met al die huppelkutstudentjes even verderop op het Leidse Plein. Vooral straks in het voorjaar als het weer rokjesedag wordt.

McMarx | 27-11-15 | 12:37

"UPDATE: Rutte: 14.000 huizen voor statushouders er bij, met nog eens 10.000 via versneld traject. "

Onjuist. Het gaat om 14000+10000 plékken voor statushouders. Niet om 24000 huizen.
Kameroudste | 27-11-15 | 11:32

Kameroudste: Rutte zit er weleens meer naast met 50 milliard hij is niet zo goed met cijfertjes

Jos2797 | 27-11-15 | 12:36

De MH17 onderste steen.., de 1000 euro,.. geen cent naar Griekenland... etc etc ...
Een betere Pinokkio hebben we de laatste 25 jaar niet meer gehad.

daytripper | 27-11-15 | 12:34

Hopen dat als straks de propaganda machine weer aangeslingerd wordt voor het nieuwe regenten-corps, het stemvee de kunsten van het circus Peppie en Kokkie niet vergeten is.

daytripper | 27-11-15 | 12:30

Ik heb besloten ga 5 jaar eerder stoppen met werken , kost mij wel een bak met geld maar wat kan mij het schelen ik heb geen zin meer om mee te betalen aan dit achterlijke zooitje en ga dan ook nog lekker naar Hongarije toe om daar de rest van mijn leven te verslijten als mens !! en niet als melk koe ,ik geef iedereen het advies als het even kan stop lekker eerder met melk koe te zijn en ga genieten van de rest van je leven maar niet hier in dit KxT land.

Jetstream | 27-11-15 | 12:24

Ik zit gewoon naar een toneelstuk te kijken. Mensen die totaal niet willen begrijpen hoe onze maatschappij er uit ziet. Wegvluchten in dromenland met behoud van hun baantje/rijkelijk salaris.

Kamervraag | 27-11-15 | 12:22

Geboortebeperking moet eens bespreekbaar gaan worden.

http://www.overpopulationawareness.org/nl/over-ons/doelstelling

Slogra | 27-11-15 | 12:21

Dat ze nu 'de apotheker' uit de kast trekken, het is toch om van je stoel af te vallen.

Tyromancer | 27-11-15 | 12:17

Het is tijd voor een nieuwe aanpak tegen die mensen. Wat we nu doen heeft geen effect...

Vrije Nator | 27-11-15 | 12:15

Het is inderdaad een onbegrijpelijke klotezooi en ieder normaal mens zag dat aankomen. Behalve in den Haag waar iedereen zoals bekend onder een steen woont. Kijk en dat verbaast mij dan weer niet,

Lichtstadfan | 27-11-15 | 12:14

Slecht voor mijn hart en bloeddruk dit. Wat een mafketels.

zwartzondersuiker | 27-11-15 | 12:12

-weggejorist-

Martillo | 27-11-15 | 12:12

In oktober kwamen er 11.700 gelukszoekers lang voor een huis + uitkering + gratis ziektenkostenverzekering + gratis opleiding.
Zou je daar al 10.000 woningen voor vrijmaken (Nederlanders kunnen de ruk krijgen) om de azc's leeg te trekken, dan heb je het probleem dus voor een hele maand opgelost.

wapster | 27-11-15 | 12:09

En dat smoelwerk blijft maar glimlachen.

metdedag | 27-11-15 | 12:07

wat bedoelen deze gemankeerde nederland verkopers met dit likbeleid voor Europa,mooi baantje in de toekomst,,,,ze verkwansellen nederland !!!!pinokio en de wegkijker lossen dit probleem in 5 minuten op,de kotsclub van mark weet het weer goed te verkopen !!schaam jullie !!is dit beleid!!twee wegkijkers!!!

geeratz8217 | 27-11-15 | 12:07

14.000 huizen à € 200.000 = € 2.800.000.000 and its gone. Naast natuurlijk de maandelijkse uitkeringen die de internisten en ingenieurs ontvangen totdat ze werk hebben.
.
Nederlanders staan al jaren op wachtlijsten. Daarvoor was en is blijkbaar geen geld.

metdedag | 27-11-15 | 12:05

Het gaat wel degelijk om taal. Hoe kan iemand die alleen parceltongue spreekt ooit nuttig zijn op de arbeidsmarkt?

GOEM | 27-11-15 | 12:04

Arkan Sonney | 27-11-15 | 11:45

Dankuwel voor uw antwoorden. Eigenlijk stelde ik m'n vragen aan Rutte en Ascher, (en aan mensen hier die hun beleid wel snappen), en misschien zit er wel niet zoveel verschil in de uitkomsten. Toch zou ik, aan de vooravond van Kerst (kots!) weleens echt wat meer duidelijkheid willen over deze, zo ongelooflijk voor de hand liggende dingetjes.

Poesmobiel | 27-11-15 | 12:03

Overigen die 24.000 woningen, hoeveel komen er dit jaar en hoelang duurt het voordat die woningen er staan? Tegen die tijd hebt je dus een veelvoud van die woningen nodig. Maar goed Turkije gaat dus in ruil voor 3 miljard onze grenzen bewaken. Nu wil ik heel graag 100 euro tegen een roestige spijker verwedden dat die 3 miljard eerder op zijn dan dat die woningen er staan en dat dan de kraan weer opgaat.

bijna_raak | 27-11-15 | 12:01

Er worden momenteel ongeveer 40.000 woningen per jaar gebouwd. Daarvoor is dus 30% voor gelukszoekers. Dat zijn dus ALLE nieuwe sociale huurwoningen.
Hakbars hebben kennelijk een streepje voor.

wapster | 27-11-15 | 12:00

Waarom haalt Asscher nu die ene apotheker aan. De overgrote meerderheid van die migranten bestaat toch uit raketgeleerden, chirurgen en ITers ?

Acidbrain | 27-11-15 | 11:59

@HypoPseudo | 27-11-15 | 11:55

Nu doe je net of ze zelf een visie hebben. Ze wachten gewoon wat Merkel ons voorblaft. Tot die tijd is er geen quotum en blijft Nederland volstromen. Ik geloof nog steeds dat mensen in de politiek de ernst van de situatie niet in zien.

roze_bril | 27-11-15 | 11:58

Dhr. de Wit | 27-11-15 | 11:47

De politici zijn helaas via via op een post terecht gekomen waar ze afhankelijk zijn van de ambtenaren ( holy fuck! ) die al decennia lang de boel frustreren. Ongeveer net zo lang als dat de gemiddelde burger aangeeft dat het zo niet houdbaar is.
Mijn vertrouwen in de gemiddelde Nederlandse burger is min 10. Eind jaren 90 een dag vrij genomen om ( zelf bewust kinderloos ) de demonstreren tegen de PedoPartij Martijn en die oude lul die jongetjes van 8 jaar uit zijn straat had verkracht en gefolterd en na een jaar weer in diezelfde straat mocht wonen met politiebescherming. Ik was er ja, de rest was met de kids lekker naar het strand gegaan want lekker weer.
De gemiddelde Nederlander is een laffe wegkijkert die maar wat graag met een wapperend vingertje de maat neemt. En weg duikt achter de sterken als er stront aan de knikker is.

Sophie9985 | 27-11-15 | 11:57

En doet Rutte dit allemaal voordat of nadat hij € 1000 geeft aan iedere werkende Nederlander?

simpelman | 27-11-15 | 11:57

doskabouter | 27-11-15 | 11:53
En wij langer doorwerken voor minder pensioen, de zorg voor onze ouderen afbreken, onze eigen zorg steeds duurder etc.

je suis bier | 27-11-15 | 11:57

kicktherabbit | 27-11-15 | 10:39
Nee hoor die luxe hebben alle mensen die een goede bijdrage aan een samenleving kunnen leveren, helaas worden dat er in NL hoe langer hoe minder want op een gegeven moment zeggen die, dat als mijn bijdrage niet gewaardeerd word, ik alleen maar afgeschilderd word als xenofobe, islamofobe facist, die alles op mag hoesten en daarvoor stank voor dank krijgt, 'Tabe, het gaat jullie goed'.

bijna_raak | 27-11-15 | 11:57

Dit is nu echt het voorbeeld van: Hoe help ik een land naar de kloten. Het bewijs is allang geleverd, maar er komt steeds meer. Het zooitje in Den Haag blinkt uit in een ding: onkunde. Een incompetent stelletje wannebe politici weet niks, kan niks. Het is niet alleen de schuld van dit kabinet. Grotere schuld heeft de oppositie. Zij hadden dit zooitje naar huis moeten sturen. Bij de PvdA kunnen ze makkelijk tegen de regering stemmen, als kamerlid zit je straks met wachtgeld. Waarom wordt dit zooitje gedoogd?

wallenberg | 27-11-15 | 11:57

Ik lees een hoop negativiteit.
Laten we wel zijn; we zijn er nog lang niet maar op zich een goed initiatief. Er gebeurt in ieder geval iets. Onophoudelijk vollopende AZC’s, en alle gevolgen van dien, zijn immers desastreus.

Tegelijkertijd vraag ik mij wel af of er nu éindelijk ook een QUOTUM komt het aantal instromende asielzoekers. Daar wordt namelijk helemaal niets over gezegd en dat is het meest heikele punt. Er wordt enkel gesproken over ‘’indammen’’ maar dat geeft nog steeds geen enkele garantie dat mensen wegblijven of niet worden binnengelaten.

Concreet: als er onverhoopt wéér (tevéél) mensen onze landgrenzen passeren, worden ook díé weer toegelaten in het hele asielproces. Wanneer houdt dát nu eens op???

Maar wellicht komt daar meer duidelijk over na de EU-top in Turkije.

PS Hebben we overigens ineens een tekort aan apothekers ???

HypoPseudo | 27-11-15 | 11:55

Aan het Zandpad in 030 liggen een heleboel woonboten. Allemaal leegstaand. Kunnen ze daar niet in?

postmodernismisdead | 27-11-15 | 11:54

@Piet Karbiet | 27-11-15 | 11:49
Jaar weet ik zo effe niet meer; het speelde toen volop (jaar of 4 geleden?) en heb toen de debatten gevolgd.
Het is inderdaad te walgelijk voor woorden hoe burgers worden uitgeknepen; en wat je zegt: de huren gaan niet omlaag als de woningmarkt klapt. Wat je nog overhoudt mag je betalen aan zorgkosten, verzekeringen en allerlei andere verplichte (te) dure zaken. We zijn verworden tot spaarpotjes van de (r)overheid.

Maria.1 | 27-11-15 | 11:54

je suis bier | 27-11-15 | 11:52

Wat dacht je van de bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag gratis meubels en gratis onderwijs. Zakgeld en uiteraard nooit een baan vinden. Dit gaat bruintje niet trekken.

doskabouter | 27-11-15 | 11:53

je suis bier | 27-11-15 | 11:52
+ mensen

je suis bier | 27-11-15 | 11:52

We are all Apothekers uit Aleppo!

doskabouter | 27-11-15 | 11:52

Godverdomme gewoon 24.000 huizen erbij voor die nog helemaal niks hebben betekend voor onze samenleving. Ik kan het nog steeds niet bevatten. Alsof het geld op onze rug groeit.

je suis bier | 27-11-15 | 11:52

@necrosis | 27-11-15 | 11:51
Misschien kun je er een muismat van kleien?

Driewerf Hoezee | 27-11-15 | 11:51

De correcte vertaling van 'apotheker uit Aleppo' is Captagonproducent, naïeve idioot Asscher. Syrië is de grootste producent van deze amfetamine. IS moordt en verkracht er heerlijk op.
foreignpolicy.com/2015/11/19/syria-isi...

Natuurlijk is hier best werk voor zulke 'apothekers', maar in het legale circuit zal dat niet zijn.

De Eindbaas | 27-11-15 | 11:51

@Driewerf Hoezee | 27-11-15 | 11:38
En wat staat er op de verpakking?
'specially made for paperless office'!!!!
Volgens mij klopt er iets niet.

necrosis | 27-11-15 | 11:51

Nederland was en is een land van makke schapen...... we staan er bij en kijken... Nederland zo het eens was is verdwenen.. en het eind is nog niet in zicht.... met de complimenten van deze regering

tijgertje60 | 27-11-15 | 11:50

Dweilen met kraan open, zegt dat wat Markie? Wanneer is het genoeg en ga je wat aan de toestroom doen?

bijna_raak | 27-11-15 | 11:49

Hoezo: jonge migrantenmannen met wat zakgeld de straat op sturen? Alsof ze zakgeld nodig hebben.

beerboeloe | 27-11-15 | 11:49

@Maria.1 | 27-11-15 | 11:35
Ha, interessant die scriptie. Welk jaar? Ik zelf ben een woningbezitter, daarvoor was ik een huurder, 'sociaal' huurder en heb grof betaald voor een 'geliberaliseerde' woning. Dat laatste was ook zo'n lelijk newspeak termpje. In de praktijk iedere jaar 5% huur erbij voor hetzelfde appartement. Jaren lang, want de koophuizen stegen ook, riep de politiek. Toen die woningmarkt klapte ging die huur natuurlijk niet omlaag. Het was gewoon maffiaans. Ben er nog ziek van. Meer dan de helft van je inkomen naar de huurbaas voor een dak boven je hoofd. Met dank aan de VVD. En de schaarste. Voor illegale immigranten wordt het echter weer allemaal geregeld.

Piet Karbiet | 27-11-15 | 11:49

Ze hebben wel ongelooflijk veel last van hun handen, gewassen in?

succesvol | 27-11-15 | 11:48

@Sophie9985 | 27-11-15 | 11:38
Je hebt deels gelijk. Maar het is natuurlijk ook zo dat politici geacht worden "slimmer" te zijn dan de gemiddelde burger. En die gemiddelde burger zag dat de instroom van vluchtelingen onhoudbaar is. Dan zou het logisch zijn dat de politiek dat óók ziet. Trouwens, mijn stem wordt vertegenwoordigd door de PVV maar zoals je weet krijgen die niets voor elkaar omdat ondemocratische krachten in het kabinet dat niet willen.
En let maar op: die massale demonstraties, die gaan er nog wel komen. Reken maar.

Dhr. de Wit | 27-11-15 | 11:47

Voor de gelukzoekers worden er nu dus wel snel goedkope woningen gerealiseerd, maar voor het eigen onderbetaalde volk wordt dat niet geregeld. Op zo'n manier komt er dus een WWIII. En dat is niet wat we 75 jaar na dato willen!

Digitaal Smoelwerk | 27-11-15 | 11:46

Waarom hebben ze altijd zo'n klote grijns op de bakkes?Valt echt niets telachen hoor.

Mrnicexxx | 27-11-15 | 11:46

Verrast? Nee. Baal? Ja. Reflex? Sluit me aan bij @Melfs.
Zum Kotsen.

Sabotage | 27-11-15 | 11:46

-weggejorist-

Overkiller | 27-11-15 | 11:45

@Glasgow Argus
Rijken stimuleren de interne markt meer. Arme minima kopen dezelfde producten die jij noemt en er vloeit erg veel geld weg naar de landen van herkomst, Turken en Marokkanen laten dat heel goed zien en de nieuwkomers zullen dat nog meer doen door hun achtergebleven families te ondersteunen. Verder wat De Eindbaas zegt. Ik zou in een andere richting zoeken als ik jou was.

Jim Lovell | 27-11-15 | 11:45

Poesmobiel | 27-11-15 | 11:34

1. De anti-krakers mogen vanaf nu net als andere huurders 75% van hun netto salaris gaan betalen voor een huurwoning. Voor de apothekers uit Aleppo blijft het gratis.
2. Er wordt gesproken over een 'korte tijd' omdat het plebs, de kudtburger dan minder snel gaat protesteren.
3. Omdat er geen Europese samenwerking is en er in de zuidelijke EU landen totale anarchie heerst in het bestuur.
4. Omdat zij binnenkort ook allemaal bij de EU horen. Met Marokko als onderdeel van de EER (Europese Economische Ruimte). Dus waarom zou je tegenhouden?
5. Uitgewezen: waarschijnlijk enkele honderden. Illegaal: enkele honderden. Vertrokken: enkele tientallen.
6. Er wordt geacht totdat ze burgers gaan beroven en verkrachten, zolang het een delict betreft met een straf van zes maanden of minder. Daarna worden deze illegalen opgesloten en in een staatshotel. Zo niet, zie punt 5. Cirkel weer rond.
7. Niet mee bekend.
8. Omdat er al geen werk is voor veel Nederlanders.
9. Dit klopt niet.
10. Dat geld gaat niet naar de opvang, maar naar de bankrekening van de heer Erdogan.
11. Dat wordt uitgezocht. Over circa 43 jaar is er een antwoord.

Boerkablaffer | 27-11-15 | 11:45

Misschien dat zo'n hoogopgeleide ict-ert de extensie kan repareren.

eerstneukendanpraten | 27-11-15 | 11:45

-weggejorist-

Boer Piet | 27-11-15 | 11:44

@kicktherabbit | 27-11-15 | 11:30
Misschien betalen bedrijven te weinig loon of roomt de staat teveel van je loon af.
En moet jij niet aan het werk?

necrosis | 27-11-15 | 11:44

Mijnheer Harmsen | 27-11-15 | 11:37

Ik help het je hopen. Wat dat betreft zitten Nederlanders raar in elkaar. Maar een ander probleem is wie wil er nu nog regeren in dit land. De grote problemen komen pas bij de volgende kabinetsperiode. Dat wordt nog een groot probleem.

doskabouter | 27-11-15 | 11:43

Asscher, "Banen voor een apotheker uit Aleppo".
Ik heb liever banen voor mensen die sinds het uitbreken van de crisis in 2008 weer een fatsoenlijke baan terugkrijgen. Misschien hebben die mensen daar wel nog meer recht op!

Beroep = Boerenlul | 27-11-15 | 11:43

Trouwens veel blabla verantwoordelijkheid nemen, blabla met zijn alle, blabla samen met elkaar, blabla draagvlak. Loze woorden dus.

je suis bier | 27-11-15 | 11:43

Is er werkgelegenheid in NL voor Syrische apothekers? Volgens mij ligt de brache al een tijdje naar adem te happen en sluit de ene na de andere apotheek. nog steeds. kabinetsbeleid enzo. just sayin
Bert Konterman | 27-11-15 | 11:00

Je kan geen apotheek binnengaan of er staat wel zo'n kopvod achter de toonbank.

Mijnheer Harmsen | 27-11-15 | 11:42

Natuurlijk tekenen ze een participatieverklaring, takiyya, takiyya.

miss error | 27-11-15 | 11:42

Als ik al jaren op een huis stond te wachten en ik zie nu dat er aan immigranten voorrang wordt gegeven.
Dan hield ik me niet meer aan de democratische principes die we hebben afgesproken.

roze_bril | 27-11-15 | 11:41

@Dop in Osaka | 27-11-15 | 11:28
Zwak "stemadvies". Mochten ze van plan zijn Wilders iets te flikken dan moeten ze zich realiseren dat het NIET Wilders is waar mensen op stemmen, maar op een politieke stroming.
Want de volgende Wilders staat allang klaar, net als die daarna en die daarna. Dit is een trend die niet meer te stoppen is.
Door het vermoorden van de boodschapper wordt de boodschap niet minder erg.

Dhr. de Wit | 27-11-15 | 11:39

Met een parkeerboete kom je Australie niet eens in. En dat land is 1852 x groter dan het dichtbevolkte Nederland. 1852 x groter. In Australie wonen maar 22 miljoen mensen. Waarom krijgen deze illegale immigranten die niet zijn uitgenodigd, die niet werken en onze samenleving haten, wel een huis? En mijn kinderen niet? Waarom?

Piet Karbiet | 27-11-15 | 11:39

Dhr. de Wit | 27-11-15 | 11:31

Met alle respect, dat kan alleen door kenbaar te maken dat je verandering eist. Je weet wel, even weg van het toetsenbord en Den Haag vol laten lopen met protesterende en demonstrerende burgers. Maar ja, dat is teveel gevraagd. We wachten wel tot we netjes mogen stemmen op partijen die na het tellen van die stemmen snel de achterkamertjes inrennen. Dus wie heeft er eigenlijk boter op de kop?

Sophie9985 | 27-11-15 | 11:38

@Dop in Osaka | 27-11-15 | 11:28
Dan stem ik LnNl!

necrosis | 27-11-15 | 11:38

Voor die gelukzoekers kan alles.... en onze oudjes kunnen ongezien de tiefus krijgen... om te kotzen.

Maar de afrekening komt nog wel bij de volgende verkiezingen.

Mijnheer Harmsen | 27-11-15 | 11:37

@jim lovell
Nou luxe goederen vooral in Nederland? Ik heb net nog even op mijn telefoon gekekeken en daar staat toch echt op dat het is ontworpen in california en geproduceerd in China. En dat geldt voor heel veel van de spullen die ik koop. Camera, laptop. Zelfs voor de zogenaamd Duitse auto die ik rij kom ik erachter dat het merendeel van de stuff inside is geproduceerd in China en is geassembleerd in de VS. Hoezo Duits?

Glasgow Argus | 27-11-15 | 11:36

Om de rest van je leven totaal verzorgd te worden en je kinderen ook, zonder iets terug te hoeven doen, daar onderteken je toch alles voor. Hoe stuitend naïef is Asscher.

M.egafoon | 27-11-15 | 11:36

Waanzin, totale waanzin.
De toren der waanzin staat in Den Haag.(torentje)
Voor de autochtone Nederlander kon dit niet en nu ineens wel.
En wie gaat dat allemaal betalen?
Juist, de autochtone Nederlander.
En wie gaan daar woekerwinsten op maken?
Juist, het bedrijfsleven en de overmatig vetbetaalde figuren van de Criminele Organisatie van Allah.

Dostranamus | 27-11-15 | 11:36

@kicktherabbit | 27-11-15 | 11:28
Neen, ik ben geen scheefwoner. Ik heb hier wel een scriptie over geschreven. Waarom zo fel? Dat komt omdat ik wel écht sociaal ben en ik geloof in mensen die recht hebben op een prettig leven i.p.v. dat ze uitgemolken worden en uitgekotst zodra ze economisch niet meer in trek zijn. Dit zijn geen loze woorden, aangezien ik, zonder daar hier te veel over uit te willen wijden, een project heb opgezet waarin alle mensen meetellen. Ja ook allochtonen. Maar die zie ik helaas alleen als er wat valt te halen.

Maria.1 | 27-11-15 | 11:35

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:30
Klopt, Amsterdam is wellicht ook weer een beetje verhaal apart, maar de landelijke situatie is volgens mij een gevolg van hoe het fiscaal is geregeld.
Daarnaast: Wanneer hypotheken steeds hoger worden, groeit ook de sociale huursector logischerwijze mee. Dat ging misschien de afgelopen jaren even niet op, maar is decennialang de trend geweest.

Willem Hollander | 27-11-15 | 11:34

"Lekker veilig aan de zijlijn blijven krijsen, veel makkelijker, en met nogmaals veel minder risico's."
@Dop in Osaka | 27-11-15 | 11:28
Wanneer we jouw redenering volgen is Wilders bezig met het elimineren van zijn eigen partij. Indien hij in 2017 geen stap zet (kan of wil zetten), wat is het nut van de PVV dan nog?

Mark_D_NL | 27-11-15 | 11:34

Dop in Osaka | 27-11-15 | 11:28

Dus PvdD, 50+, SGP of SP. De PvdD heeft geen programma buiten de dieren. 50+ wordt geleid door een geldverduisteraar, SGP door middeleeuwse gekken, een soort lieve meer pacifistische Christelijke vorm van IS. Blijft over: ome Emile. De communist. U zegt dus dat onze enige relevante optie het communisme is.

Boerkablaffer | 27-11-15 | 11:34

Bij mijn moeder in de straat staat een aantal oude duplexwoningen waarin anti-krakers zitten. De anti-krakers moeten eruit en de apothekers uit Aleppo komen erin.
Ik heb wat vragen bij de migrantencrisis:

1. Waar moeten de anti-krakers naar toe?
2. Waarom wordt er gesproken over een 'korte tijd' om vluchtelingen te huisvesten en op te vangen terwijl iedereen ze al jaren aan zag komen?
3. Waarom is er geen beleid en actie gekomen op de toestroom in de zuidelijke landen toen deze daarom vroegen?
4. Waarom is er nog steeds geen beleid en actie op de toestroom van, bijvoorbeeld, Kosovaren, Hongaren, Albanezen en Marokkanen?
5. Kan iemand me vertellen hoeveel mensen er al zijn uitgewezen en of ze ook zijn vertrokken?
6. Wat gebeurt er met alle rondzwervende illegalen die nergens staan geregistreerd?
7. En hoe gaat het eigenlijk met die hotpoints? Werken ze een beetje?
8. Waarom moet de hulp aan vluchtelingen door vrijwilligers worden verricht? Waarom worden die mensen niet gewoon aan een (tijdelijk) baan(tje) geholpen?
9. Klopt het eigenlijk wel dat vluchtelingen de vergrijzing tegengaan? Welke vrijwilligers gaan straks dan hun billen wassen?
10. Krijgen de opvangplekken in de regio inmiddels nu wel genoeg geld om de vluchtelingen daar te onderhouden?
11. Hoe gaat men om met de groep mensen die alle acht hetzelfde paspoort blijken te hebben?

Poesmobiel | 27-11-15 | 11:34

Hoe gaan ze die huizen eigenlijk bouwen? Moet ik het gaan zien als een groot dorp waar iedereen bij elkaar zit? Want dan wordt het een mooie broedplaats voor extremisme. Sowieso als je meer dan 100 huizen bij elkaar zet met allemaal moslimgekkies zal het een mooie broedplaats worden.

je suis bier | 27-11-15 | 11:33

"UPDATE: Rutte: 14.000 huizen voor statushouders er bij, met nog eens 10.000 via versneld traject. "

Onjuist. Het gaat om 14000+10000 plékken voor statushouders. Niet om 24000 huizen.

Kameroudste | 27-11-15 | 11:32

Apotheker maar wat doet hij nu met de olijvenplukker, kamelenmelker en uitbater geitenbordeel?
Man, man het is helemaal stuk hier.

gebrokenvleugel | 27-11-15 | 11:32

Als deze twee clowns de intelligentie van het nederlandse volk vertegenwoordigen, dan kent de domheid in Nederland geen grenzen.....

gooimaarinmepet | 27-11-15 | 11:31

En hoeveel terroristen krijgen een huis?

je suis bier | 27-11-15 | 11:31

Helaas is het zo dat als politici écht actie ondernemen het meestal al te laat is. En dat blijkt maar weer es.
Al sinds 2013 worden we overlopen door een stroom vluchtelingen, en nu, bijna DRIE JAAR LATER onderneemt men een keer iets, als het water ons gofferdomme bovem de lippen staat.
En nú wordt er ineens haast gemaakt met woningbouw?! Pure volksverlakkerij!
Het is hoog tijd dat we de oude politiek vaarwel gaan zeggen!

Dhr. de Wit | 27-11-15 | 11:31

Ondertussen staan de Belgen de grens bij Maastricht te bewaken en aan de andere kant van de grens staat: NIETS.

De wereld staat in brand. Onze regering: de wijkagenten zijn geweldig! Ik snapte nooit zo goed hoe Nederland in 1940 overlopen kon worden zonder al te veel weerstand op enkele helden bij Kornwerderzand en de Grebbeberg na.
Nu snap ik het.

ristretto | 27-11-15 | 11:30

De beschuldiging dat bepaalde mensen scheef wonen is de meest debiele regel ooit uitgevonden.

Piet Karbiet | 27-11-15 | 11:30

Willem Hollander | 27-11-15 | 11:27
Ik ben ook helemaal niet tegen sociale huur, zolang ze maar naar de mensen gaan die er recht op hebben. Maar wanneer 60% van de markt hieruit bestaat dan doe je iets fout als gemeente.

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:30

De enige oplossing is om een kunstmatig eiland in de Noordzee aan te leggen, waar alle migranten naartoe kunnen. Een soort Ellis Island, maar dan groter. Daar is natuurlijk een goede begeleiding nodig, dit kunnen de heren Rutte en Asscher doen. Met familie erbij, kunnen ze daar gezamenlijk een bestaan opbouwen.

Boerkablaffer | 27-11-15 | 11:29

@godverdegodverdomme | 27-11-15 | 10:49

Naieve drol dat u er bent. Ik heb u al eerder uitgelegd dat een stem op Wilders een stem op D66 is. Een populistische peroxide krijser is 1 ding, maar een intrigant en arrogante EUroscist als Pechtold wilt u toch helemaal niet?

Of bent u nu werkelijk zo mentaal beperkt om te kunnen begrijpen dat Wilders nooit (werkelijk) aan de macht komt?

Er is geen partij die met Wilders in zee gaat, absolute meederheid zal hij nooit halen.

Bovendien is het zo dat Wilders allang is ingefluisterd door de BV Nederland, dat mocht hij werkeljk een gooi naar het premierschap gaan doen hij mogelijk ook op een parkeerterrein zal eindigen van uw staatsomroep, snapt u dat?

Na een eerder parlementair verantwoordelijk uitstapje (weet u nog, die Rutte 1 mislukking?) wil wilders zelf ook niet. Lekker veilig aan de zijlijn blijven krijsen, veel makkelijker, en met nogmaals veel minder risico's.

Het enige wat hij hoeft te doen is volhouden tegenover al die mentaal minder bedeelden dat hij veranderingen gaat brengen met grenzen 'dicht' LOL... Nederland en grenzen dicht.

Stem advies: stem op alles behalve wat: Wilders, D66, PvdA, CDA, GL en VVD is. Maakt de keuze ook wat makkelijker.

Dop in Osaka | 27-11-15 | 11:28

@Glasgow Argus
Luxe dure producten worden meestal geproduceerd in nl/du.
Die minima kopen dan alleen maar meer troep gemaakt uit China en andere lage lonen landen.
Uw betoog klopt niet, het is juist precies tegengesteld aan wat u beweert.

Jim Lovell | 27-11-15 | 11:28

Gratis huizen, gratis geld en maar afvragen waarom er toch honderdduizenden zo niet miljoenen mensen de gevaarlijke reis naar Europa maken. Nederland moet per direct stoppen met het geven van geld en voedselbonnen gaan introduceren voor de immigranten. Nederland moet die mensen eens duidelijk gaan maken dat ze hier NIET welkom zijn en dat ze recht hebben op helemaal NIKS.

je suis bier | 27-11-15 | 11:28

En dan dat vrijwilligers gelul, begin jaren 80 ben ik veel opgetrokken met een Tunesiër, prima vent, goede dingen meegemaakt, totdat hij me uitlegde dat mijn zoon nooit met zijn dochter kon trouwen, dat ging gewoon niet, midden jaren 90 zat ze opeens in Tunesië want NL was zo verdorven.
Dan kan Sjaak straks weer de vrijwilliger gaan spelen voor de volgende?
Dacht het ff niet, bin there, done that, optiefen.

gentle giant | 27-11-15 | 11:28

-weggejorist-

Lucky77 | 27-11-15 | 11:28

Maria.1 | 27-11-15 | 11:12
Ben je zelf soms een scheefwoner dat je zo heftig reageert? Een andere reden kan ik niet bedenken waarom je pro-scheefwonen zou zijn. Waarom zou de overheid (wij dus) bij moeten springen om de woonkosten van mensen met een goed inkomen te betalen? Een echte rechtse rakker dopt zijn eigen boontjes toch?
.
De Eindbaas | 27-11-15 | 11:13
Dat probleem heb ik ook, maar dat komt dus mede omdat er zoveel sociale huur is. Althans, in de hoofdstad. Omdat er zoveel vraag is naar huurwoningen wordt de kloof tussen lage huren en normale huren steeds groter, ze kunnen bijna vragen wat ze willen.
.
necrosis | 27-11-15 | 11:22
Die zijn lang niet allemaal bezet door asielzoekers. Flauwekul verhaal. Zoals ik al zei zijn er alleen al 547.000 scheefwoners. Maar je hebt gelijk, er moet weer een middensegment komen met woningen tussen de 700 en 1000 euro. En mensen moeten ook accepteren dat niet iedereen op dezelfde plek kan wonen.

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:28

O jee, het zijn sobere huizen. Als dat maar goed gaat.
In Aleppo woonden ze allemaal in paleizen.

Piet Karbiet | 27-11-15 | 11:27

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:18
Het klopt dat, in principe, die woningen zelf ook gesubsidieerd zijn, lage prijs is echter niet meet het geval voor nieuwe instromers in de categorie die ik je noemde hoor, dat zit echt maar net iets onder vrije sector in mijn regio. (rond Rotterdam) Het is natuurlijk logisch dat ze onder lagere prijs worden verhuurd, het is immers sociale verhuur, bestemd voor de lagere inkomens.(los van het feit ofje hier voor of tegen bent.)Mijns inziens dienen we gewoon fiscaal te hervormen in huur en koop(belastingsysteem 'woonneutraal' maken zodat mensen zelf kunnen kiezen wat te doen, in bepaalde inkomensgroepen, zo niet alle, wordt je nu financieel tot die keuze gedwongen), ook stoppen met die achterlijke grrrondpolitiek. Kunnen we allemaal op één markt kopen of huren, gemeenten kunnen eventueel echte armlastigen subsidiëren met maatwerk.

Willem Hollander | 27-11-15 | 11:27

Nee wacht, ik snap dat van die apothekers wel.... Iedereen is er doodziek van. Gouden tijden voor de apothekers. Komt allemaal goed dus.

Dima Beeline | 27-11-15 | 11:26

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:10 En wat gaan we doen met de volgende 100.000 vluchtelingen die nu in Oost-Europa worden tegengehouden? Waar worden die gehuisvest? Wat gaan we doen met de volgende 100.000 vluchtelingen die vanuit Noord-Afrika, Afrika, Azië en het Midden-Oosten op weg zijn? Wat gaan we doen met de volgende 100.000 vluchtelingen die de reis aan het plannen zijn? Enzovoorts Enzovoorts Enzovoorts Enzovoorts Enzovoorts..... het is een gebed zonder einde, dweilen met de kraan op etc etc. Het doorschuiven van scheefwoners voor meer sociale huurwoningen is niets anders dan rottende pus op een stinkende wond. Mensen die zo begaan zijn met vluchtelingen, immigranten etc zijn mensen die vanuit een korte termijn visie denken en in sprookjes geloven. De realiteit is iets wat ze niet aankunnen. Het hele immigratie drama is daar een juist voorbeeld van.

Indoneesje | 27-11-15 | 11:26

De onsgeldkloppende dweilers met de kraan open zijn weer bezig met het faciliteren van de volksvervangingspolitiek van de EU. Klootzakken.

Fijnstoffer | 27-11-15 | 11:25

@Glasgow Argus | 27-11-15 | 11:19

Voedsel kopen ze veelal bij andere allochtonen, die het importeren uit de landen van herkomst.

Huisvesting is voorlopig alleen een kostenpost voor de economie, want die woningen moeten dus eerst gebouwd worden. Al levert dat wel weer banen op. Net als trouwens deze migratiegolf en de industrie eromheen.

Probleem is dat de economie nu wel heel hard moet groeien om het inkomen per capita te doen stijgen. Maar veel beleidsmakers geloven nog altijd heilig in dat demografische piramidespel. Wie moet anders de bejaarden verschonen en zo.

De Eindbaas | 27-11-15 | 11:25

Ik zoek nog werk voor een apotheker uit Moskou. En er zijn zat apothekers uit NL die ook werk zoeken. Fuck you Asscher.

Dima Beeline | 27-11-15 | 11:24

Ik zoek nog werk voor een apotheker uit Moskou. En er zijn zat apothekers uit NL die ook werk zoeken. Fuck you Asscher.

Dima Beeline | 27-11-15 | 11:24

Dus nu opeens wel huizen bouwen? Terwijl half sociaal hurend nederland op de wachtlijst staat? Wat vind groenlinks ervan? Die willen toch niet bouwen?

postmodernismisdead | 27-11-15 | 11:24

Het paard van Troje behoeft een stal en een trog.

******* | 27-11-15 | 11:24

Ik wil iets heel lelijks zeggen maar ik hou me in.

Nilfisk | 27-11-15 | 11:23

Wat ik niet begrijp is dat onze Multi-culturele samenleving totaal mislukt is en er nu copy-paste wordt gedaan. Vlek op vlek dus. Deze aanpak is dus gedoemd om te mislukken. Kijk een hoe de Zwitsers dit doen.

pibasso | 27-11-15 | 11:22

Maar hoe zit het dan met de woningen voor al die Nederlanders die hard werken, belasting betalen en, zoals in Purmerend, al 2 decennia op een wachtlijst staan voor een woning?

Super Grover | 27-11-15 | 11:22

@kicktherabbit | 27-11-15 | 11:10
Over scheefwonen gesproken.
Er zijn mensen die vanwege hun salaris in een riante huurwoning zitten.
Als die mensen werkloos raken, krijgen ze (hopelijk) WW.
En stel dat die WW een paar Euro boven het maximum zit waarbij je nog huurtoeslag kunt krijgen.
Dan ben je zwaar de lul, aangezien verhuizen naar een goedkopere woning geen optie is, die zijn allemaal bezet door asieligzoekers...

necrosis | 27-11-15 | 11:22

Ben benieuwd of Maurice de Hond deze week weer met een nieuwe, actuele prognose komt. Of wordt hij inderdaad van hogerhand beteugeld?

Steun Geert Wilders, nieuwe verkiezingen NU, stem PVV !

godverdegodverdomme | 27-11-15 | 11:22

Zo snel mogelijk verkiezingen anders is dit land verloren.

Is Den Haag vergeten dat we zelf woningnood en 600.000 werklozen hebben?

Ik zit hier ter plekke pis en pisnijdig te worden

Mich2007 | 27-11-15 | 11:21

in plaats van mokken gewoon gaan bouwen! goed voor de economie!

De Treinende Rechter | 27-11-15 | 11:21

@kicktherabbit | 27-11-15 | 11:18
Goedkope woningen? Ik zie ze niet; ik vind de huren schandalig hoog. Wat ik al zei: de meeste woningen zijn al drie keer betaald (of meer). Wat is er pamperen aan als je in een huurwoning met een "lagere" huur woont, omdat je graag je geld aan andere zaken uitgeeft als aan huur?! Of op een plek waar je graag wilt wonen. En waarom kunnen er voor de nieuwkomers ineens wel een hoop goedkopere huizen uit de grond gestampt worden?
Kicktherabbit, je bent een klein dictatortje!

Maria.1 | 27-11-15 | 11:21

Met volle kracht achteruit: het landverraad en de volksvervanging in volle glorie.

De Vrijlansier | 27-11-15 | 11:21

-weggejorist-

Melfs | 27-11-15 | 11:21

Kan die vent die eeuwige grijns een keer van z'n gezicht halen, zoveel valt er niet te lachen, Mark 'alles wat ik doe is toch wel leuk' Rutte.

El Muñeco | 27-11-15 | 11:20

Glasgow Argus | 27-11-15 | 11:15

Het gaat niet om die mensen het gaat om keiharde Euro's Aan de opvang van asielzoekers wordt veel geld verdiend. Onlangs zag ik een documentaire over de maffia die de asielzoekersindustrie ontdekt heeft. Ze huren demonstranten in om concurrerende opvang te voorkomen. De wereld is verrot.

doskabouter | 27-11-15 | 11:20

De eindbaas
Het marginale deel wel, de overbesparing zo je wilt. Maar de bulk van de uitgaven gaan in huisvesting en voeding. De marginale besteding van rijkeren gaan in tv' s, vakanties, auto' s die juist niet hier worden gemaakt.

Glasgow Argus | 27-11-15 | 11:19

@kick the rabbit,

Ik denk dat de gemiddelde Syriereiziger meer uitgegeven heeft aan geld dan ik aan zes vakanties. Ten tweede kunnen Syriers gewoon emigreren en werken in een ander land. Het gros woonde en werkte al in Turkije. Als ik wil emigreren of iedere willekeurige burger moet ik aantonen om economisch zelfstandig te zijn. Waarom zijn al die tandartsen, chirurgen, apothekers en hoogopgeleiden dan gevlucht? Terwijl ze veilig waren en konden emigreren. Geld en opleiding in de pocket, toch?


Neeeeeeee, konijntje maakt ze weer zielig en klein.
Wat is het nou? Apotheker van Asscher of de zielige vluchteling? Zullen we er maar de zielige Apotheker van asscher van maken?

ristretto | 27-11-15 | 11:19

Al jaaaaaren is er een tekort aan studentenwoningen en sociale huurwoningen en al jaaaaaren kan er echt, helaas, het spijt ons zeer, niets aan gedaan worden. En nu kan het opeens wel? Tjonge, dat zullen dan wel heel belangrijke mensen zijn, die naar ons land komen.

J. Jarig | 27-11-15 | 11:19

Hoeveel extra moskeeën worden er ook nog voor de economische migranten gebouwd?

sinar2 | 27-11-15 | 11:18

Willem Hollander | 27-11-15 | 11:12
Your right. Ik zie het nu. Maar de woningen zelf zijn wel gesubsidieerd en worden zonder enig winstoogmerk voor een lage prijs verhuurd, onder de marktprijs dus. Maar er zijn dus 547.000 mensen die momenteel in een sociale huurwoning wonen en die meer verdienen dan die 34.000. 547.000 (!) mensen die plaats zouden moeten maken voor al die mensen op de wachtlijst. Maar Maria.1 wil dat de overheid deze mensen ook nog blijft pamperen met een goedkope woning ipv dat die woningen naar de mensen gaan die het echt nodig hebben.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/sch...

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:18

Maar aan de wachtlijsten in de sociale huursector wordt nauwelijks wat gedaan.

Mastermattie | 27-11-15 | 11:18

@Glasgow Argus | 27-11-15 | 11:15

Helaas werkt het zo niet. Allochtone minima geven marginaal besteedbaar inkomen veelal uit in landen van herkomst.

De Eindbaas | 27-11-15 | 11:17

Wat een schertsvertoning , totaal het spoor kwijt

" We (kabinet) hebben dit en dat besloten , zus en zo gaan we doen , Integreren , taal , cursus , tas , apotheker , bijdragen , werk , meedoen , wij allemaal , enorme taak , vrijwilligers "

Geloven ze hier zelf werkelijk 1 woord van ?

40 jaar immigratie ellende en nu zal het allemaal lukken ? Totaal idioot.

Geen woord over "draagvlak onder de bevolking " , over "kosten die gemaakt worden en elders bespaard moeten worden "

Werkelijk , als dit het nivo van het Nederlandse bestuur is kunnen we het land beter opheffen

enorme sukkelzak | 27-11-15 | 11:17

@necrosis | 27-11-15 | 11:16
Hihi.

Maria.1 | 27-11-15 | 11:17

-weggejorist-

exit religion | 27-11-15 | 11:16

Die hele asielstroom is een natte droom van centrale planners. Landen als Nederland en Duitsland hebben een duurzaam overschot op de lopende rekening en dat duidt op een bestedingstekort in de lokale economie. Dat bestedingstekort wordt veroorzaakt door te lage lonen in verhouding tot de competitieve kracht van deze economie, te hoge belastingen en te hoge gedwongen besparingen vanwege verplichte pensioenbijdragen. Wanneer de belastingen omlaag gaan en de zittende burger meer kan uitgeven, dan wordt een groot deel van het geld aan luxe goederen en vakanties uitgegeven - meestal buiten de lokale Nederlandse of Duitse economie. Dat is niet bevorderlijk voor de economische groeicijfers. Het is veel beter wanneer de minima meer gaan besteden. Het verhogen van het minimuminkomen vergroot echter de armoede val en maakt arbeid iha te duur. Dan is het importeren van minima een perfect alternatief! Meer mensen met kleine inkomens die dus het merendeel lokaal uitgeven en ook nog eens relatief veel uitgeven aan dingen als huisvesting en inrichting van de eigen woning. Het antwoord van de centrale planner op een economie die niet meer autonoom groeit. Vergezocht? Kijk maar eens om je heen....

Glasgow Argus | 27-11-15 | 11:15

De apotheker uit Aleppo? Ik zou wel eens willen weten welke opleiding die vluchtelingen nou echt hebben gevolgd. Ergens bekruipt mij het gevoel dat er alleen maar klaplopers tussen zitten die als de situatie penibel wordt huis en haard, vrouw en kinderen achterlaten op zoek naar een land dat gek genoeg is om klaploper vrouw en kinderen ook op te pikken.

BeunDeHaas | 27-11-15 | 11:15

En het kan dus wel: woningen erbij. Maar dan niet voor de autochtonen die al jarenlang op de wachtlijst staan, maar voor de economische gelukszoekers. Driewerf bah!

Maria.1 | 27-11-15 | 11:14

Klopt het nou dat Asscher scheel kijkt?

bixiers | 27-11-15 | 11:13

@kicktherabbit | 27-11-15 | 11:10

Scheefwonen aan de andere kant van de markt - te veel betalen voor een vrije sector woning - is inmiddels een veel groter probleem waar ik woon.

Ruim 15% van de Nederlanders betaalt meer dan 40% van het inkomen aan wonen alleen.

Maar bezwaren tegen honderdduizenden migranten die de markt verder komen verpesten is xenofoob?

De Eindbaas | 27-11-15 | 11:13

@Kaas de Vies | 27-11-15 | 10:31
Ja, dat zeiden ze met die Joegoslaven destijds ook.
Uiteindelijk mogen ze zelf bepalen of ze terug blieven te gaan, of niet.

Peter_K | 27-11-15 | 11:13

Voor migranten komen er dus wel woningen, voor de autochtone woningzoeker was dat allemaal onmogelijk.

sinar2 | 27-11-15 | 11:13

@kicktherabbit | 27-11-15 | 11:10
Ja, scheefwonen van Blok. Brrr. Dat bestaat helemaal niet! Je mag toch verdorie zelf uitmaken waar je wilt wonen en waar je je zelf verdiende salaris aan uitgeeft?! Als je te veel verdient krijg je geen huursubsidie. En dat is dan terecht. Dat hele scheefwoonbeleid is een dictatoriaal beleid!

Maria.1 | 27-11-15 | 11:12

@doskabouter | 27-11-15 | 11:08

Daar ben ik al een jaar mee bezig. 2016 ben ik weg. Werk ik nog wel in Nederland (op afstand), maar betaal belasting in ander land. Zolang de PvdA hier nog iets in de melk te brokkelen heeft, krijgt dit land geen cent meer van mij.

roze_bril | 27-11-15 | 11:12

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:06
Onzin, er zijn zat sociale huurders die geen subsidie ontvangen. Alleen bij jaarinkomens onder 21.000 nog wat, wordt huursubsidie verstrekt, tot ongeveer modaal mag je in de sociale huur. 34.000 nog wat euro dacht ik.(uitgaande van één inkomen hier)
Is dus een behoorlijke groep die geen subsidie krijgt hoor.

Willem Hollander | 27-11-15 | 11:12

Wat typerend voor ambtenaren om oprecht te geloven dat fundamenteel menselijk gedrag (het verkiezen van eigen cultuur boven dat van anderen) veranderd kan worden door een bureaucratisch proces. fucking ambtenaren, meest naïeve volk wat er is.

Ginkevin | 27-11-15 | 11:10

Maria.1 | 27-11-15 | 11:08
Nee, ik wil dat mensen die teveel geld verdienen voor een sociale huurwoning plaats gaan maken voor mensen die al 10 jaar op de wachtlijst staan en geen woning in de vrije sector kunnen betalen. Heb ik zelf ook moeten doen. Daar zijn die dingen toch voor gebouwd? Weleens van scheefwonen gehoord? Dat is een groot probleem in de huursector.

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:10

Kijk die blije kinderkoppies: "We zijn er uit!"
Ja duhuh. Wij, het volk, nog lang niet. Wij zijn pas blij als jullie er ook echt uit zijn. Als in uit de regering zijn!

Tjemig | 27-11-15 | 11:09

-weggejorist-

Itgietoan | 27-11-15 | 11:09

Kijk is, nu kan het wel snel geregeld worden. Er komt weinig uit de handen van dit kabinet maar als het woord vluchteling valt, ja dan komt men in actie. Tegelijkertijd lange neus naar al die Nederlanders die al jaren op een huis wachten of bij familie moeten wonen omdat de crisis ze heeft gesloopt. Ik wil weg hier.

doskabouter | 27-11-15 | 11:08

Wat kicktherabbit wil is dat iedereen zich krom gaat werken om een (te) duur huis te kunnen bewonen, zodat de mensen die hier binnen komen met hun gratis uitkering, ook door hen betaald, een lage huurlast hebben. Want dat is eerlijk...

Maria.1 | 27-11-15 | 11:08

En: De lasten gaan niet omhoog!
[Om de kosten van de asielstroom te betalen kleden we simpel de zorg en het onderwijs uit, vervangen we alle agenten op straat door kudtcamera's en als er maar genoeg Syriërs komen dan hoeven ze straks niet meer terug omdat Nederland dan qua voorzieningen exact op het vaderland lijkt.]

Zeddegeizot | 27-11-15 | 11:08

Maria.1 | 27-11-15 | 11:02
Sociale huurwoningen zijn nooit duurder dan €710,68 per maand. En de mensen die erin zitten ontvangen daar bovenop ook nog eens huursubsidie. Althans, dat horen ze te krijgen, als ze dat niet krijgen dan verdienen ze teveel en mogen ze iets uitzoeken in de vrije sector. In Amsterdam is ruim 60% van de woningen gesubsidieerd, gekkenwerk, er is geen middensegment meer over. Voor een simpel appartementje betaal je minimaal €1000 per maand en dan heb je nog geluk. Tussen de 700 en 1000 is er niks te krijgen.

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:06

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 10:49
Uh, 24.000

Tjemig | 27-11-15 | 11:06

@Maria.1 | 27-11-15 | 11:04 en participeren voor hun bijstandsuitkering.
Revolutie vrienden, het wordt tijd.

gentle giant | 27-11-15 | 11:06

-weggejorist-

Boer Piet | 27-11-15 | 11:05

@chicago river | 27-11-15 | 11:00

Straks wil Asscher voorrang voor de Apotheker uit Allepo. Niet omdat hij zijn werk beter zou uitvoeren. Maar omdat er in de immigranten groep het aantal mensen dat werkt omhoog moet. Positieve discriminatie. Oftewel fuck the autochtoon. 100% dat dit gaat gebeuren.

roze_bril | 27-11-15 | 11:04

Is die kleine rechts de zus van Merkel

Mich2007 | 27-11-15 | 11:04

@gentle giant | 27-11-15 | 11:02
Dan zullen er wel veel ontslagen vallen en die mensen mogen dan als vrijwilliger terug komen.

Maria.1 | 27-11-15 | 11:04

-weggejorist-

Boer Piet | 27-11-15 | 11:02

Ondertussen op de banenmarkt:
TSN Thuiszorg, de grootste thuiszorgorganisatie van Nederland, maakt vrijdagmiddag ''ingrijpend nieuws over het voortbestaan van het bedrijf'' bekend.

De directie houdt om 13.00 uur een persbijeenkomst in Almelo, meldt het bedrijf.

Mogelijk kondigt het bedrijf een nieuwe grote ontslagronde aan. TSN kondigde eerder dit jaar aan de lonen van thuiszorgmedewerkers met 20 tot 30 procent te verlagen, ''om te kunnen overleven.''

De rechter bepaalde echter vorige maand dat dit onterecht was en dat de loonsverlaging moest worden teruggedraaid. TSN liet toen weten alle mogelijkheden te zullen bestuderen.

gentle giant | 27-11-15 | 11:02

@kicktherabbit | 27-11-15 | 11:00
Gesubsidieerd? Waarom zijn zelfs de laagste huren dan nog zo torenhoog? De woningen zijn al minstens drie keer betaald!

Maria.1 | 27-11-15 | 11:02

@Haberdoebas | 27-11-15 | 10:55
Woont Rutte daar niet ergens in de buurt?
Huisvesting van asieleisers dient uitsluitend te gebeuren tussen het klootjesvolk, niet tussen de regenten en de elite, je weet toch?
*do as we say, don't do as we do*

necrosis | 27-11-15 | 11:02

Ascher en Rutte. Medeverantwoordelijk voor de ondergang van Nederland. Ik snap nu waarom sommige mensen in het verleden overgingen tot verschrikkelijke daden om hun zogenaamde leiders te stoppen.

Voorbeeldige | 27-11-15 | 11:01

Gelukkig doet het geluid het niet bij anders was ik heel geïrriteerd geraakt

3Xniks | 27-11-15 | 11:01

Opleidingen en diplona's in Syrie zijn niet vergelijkbaar met die van hier. Een Syrische apotheker kan en mag helemaal niet als apotheker werken in Nederland.
Zijn onze politici nu zo ontzettend naief of liegen ze ons bewust voor? Ik weet niet wat erger is.

panadol | 27-11-15 | 11:00

Asscher wil banen voor "de apotheker uit Aleppo". En wat doet dan die in van oorsprong Nederlandse werkloze Nederlands opgeleide apotheker uit Breda, Huizen, Maastricht, Hoofddorp, Venlo, Leeuwarden, Vennegoor, Maarssen, Pernis, Berkel en Rodenrijs, Den Helder, Hoorn, Tilburg, Eindhoven, Sittard, Meppel, Ede, Emmen en Roermond?

Wat Asscher wil is het grootste grofvuilverhaal denkbaar.

chicago river | 27-11-15 | 11:00

En wat gaat de overheid doen met al die participatieverklaringondertekenaars die door de opgedrongen cultuurshock van het padje raken?
Opsluiten? Enkelbandje? Of gewoon laten lopen?
Denk dat ik het al weet.

Endoxa | 27-11-15 | 11:00

Is er werkgelegenheid in NL voor Syrische apothekers? Volgens mij ligt de brache al een tijdje naar adem te happen en sluit de ene na de andere apotheek. nog steeds. kabinetsbeleid enzo. just sayin

Bert Konterman | 27-11-15 | 11:00

Maria.1 | 27-11-15 | 10:59
Ik. En inmiddels gelukkig ook de wet. Omdat ze teveel verdienen en sociale (= gesubsidieerde = betaald door de belastingbetaler) woningen zijn bedoeld voor mensen met een laag inkomen.

kicktherabbit | 27-11-15 | 11:00

de migratiestroom moet gekeerd worden, meer nog dan gestopt.

omanders | 27-11-15 | 10:59

@kicktherabbit | 27-11-15 | 10:56
Wie zegt dat ze daar niet thuis horen?! Het is in de grondwet vastgelegd dat wij recht hebben op vrije vestiging. Het is toch verdorie van de zotte dat men niet zelf mag bepalen waar men zijn/haar zuurverdiende centen aan uitgeeft?!

Maria.1 | 27-11-15 | 10:59

Er wordt dus gewoon geaccepteerd dat er tienduizenden economische gelukszoekers (ik noem dat principieel geen 'vluchtelingen' zich permanent in Nederland mogen vestigen.

Die voorrang krijgen bij huisvesting. Die door (gebrek aan) opleidingsniveau en de taalbarrière een onoverbrugbare afstand tot de Nederlandse arbeidsmarkt hebben en dus tot in lengte van jaren in een uitkeringssituatie zullen blijven hangen. Die uit culturen komen die op veel punten haaks staan op de onze. Die straks en tot in lengte van generaties partners en kinderen uit 'het thuisland' zullen laten overkomen.

We hebben zónder vluchtelingen al een enorm probleem met het overeind houden van de verzorgingsstaat. We hebben zónder vluchtelingen al een enorm probleem met werkloosheid, dus al kón die Syrische apotheker aan het werk, dan is de vraag of er een vacature voor 'm is.

raskol | 27-11-15 | 10:58

En nergens 1 woord over het uitzetten van de duizenden die geen asielzoeker zijn.
Maar goed, eens gaat het helemaal fout en dat tijdstip is niet meer ver weg.
Het is gewoon misdadig hoe het Nederlandse volk alles maar door de strot gewurmd krijgt.
Voor onze kinderen zijn geen huurhuizen maar wel voor tienduizenden vreemdelingen die hier met één doel zijn gekomen: de vleespotten leegvreten.
Zojuist weer het bericht dat het ABP voor het ZESDE jaar op rij de pensioenen niet verhoogt! Maar ja daar maakt niemand zich druk om want het gaat slechts om Nederlanders die hun hele leven pensioen hebben betaald en bijgedragen aan de economie. Dus die kun je rustig in een hoek trappen.

Lupuslupus | 27-11-15 | 10:58

U wordt Christen, gaat op voetbal of gymnastiek, doet mee aan de buurtfeesten, leert Nederlands en schaft een fiets aan.

Dan mag het, anders wegwezen. En wel onmiddellijk.

van Oeffelen | 27-11-15 | 10:57

Waarom konden die huizen niet gebouwd worden toen authentieke Nederlanders, die er soms al meer dan tien jaar op wachten, ze nodig hadden? Waarom?

Morgenhout | 27-11-15 | 10:57

14.000 huizen die gratis en voor niets worden weggegeven. En als geboren en getogen Nederlander ben je niet eens zeker van een sociale huurwoning.

OpperGek | 27-11-15 | 10:57

En wanneer die apotheker uit aleppo zijn productie van oorlogsamfetaminen ook in amstedam voortzet, noemen we dat integratie en participatie. Mooi land man, dat nederland. Kan hij een stukje markt van de mocro maffia bedienen. Zullen die naffers blij mee zijn. Het resultaat zal zijjn vruchten vanzelf afwerpen: onze locale allah fanboys, nu ook degenen die niet het geld hebben voor coke, compleet strak van de haat door de straat. Burgeroorlogje op het niveau van centraal afrika binnen een jaar of 10 gewoon bij u op de stoep.

vaas klaak | 27-11-15 | 10:56

14.000 huizen erbij?
Hoe zit het met de autochtonen die al vele jaren op een wachtlijst voor een huisje staan, Rutte?

necrosis | 27-11-15 | 10:56

zeertegendradig | 27-11-15 | 10:54
Omdat er genoeg sociale woningbouw is maar deze wordt bevolkt door mensen met genoeg geld die daar niet thuis horen. In de grote steden zou juist minder sociale huur moeten komen waardoor er weer een middensegment ontstaat. Maar goed, andere discussie.

kicktherabbit | 27-11-15 | 10:56

het komend referendum is een uitstekend moment om deze anti democraten even te laten zien hoe de bevolking echt denkt over het VVD en PvdA/D66 tuig, die dit eens zo mooie land helemaal verrot maakt.

(c)ZWITSUL | 27-11-15 | 10:56

Men blijft falen. Ga weg. Go away! En kom gewoon niet meer terug. Hou de eer aan jezelf Mark. Het was niks, het is niks en het zal nooit wat met je worden.

roze_bril | 27-11-15 | 10:55

Laffe landverraders. Laat de Nederlanders maar weer lekker betalen voor de nieuwe groep "Marokkanen" en zadel de toekomstige mensen maar weer op met een hoop islamitische problemen.

heldheino | 27-11-15 | 10:55

Met slingers en vlaggen wordt de volgende lading maatschappij-ontwrichters binnengehaald.

Muggenmepper | 27-11-15 | 10:55

Wanneer komen er asielzoekers in de Julianakazerne in Den Haag? Daar kunnen er makkelijk 700 in. Alleen blijft deze leeg staan.
DLL Rutte is een egoïst.

Haberdoebas | 27-11-15 | 10:55

" immense opgave"... "de schouders eronder zetten " .." tot een goed einde brengen".... brrrr
1 minuut de blablabla volgehouden. Zelf gecreëerde waanzin nu recht lullen .. redeneren alsof een "probleem van ongekende omvang"*kuch* ons is overkomen ..
kortom : Zum Kotzen!

daytripper | 27-11-15 | 10:55

Ik vind het werkelijk schrijnend dat mensen ik weet niet hoe lang op de wachtlijst staan en dat er nu ineens van alles gedaan kan worden voor buitenlanders. 5% is oorlogsvluchteling en dat nog niet eens, want ze hebben diverse veilige landen doorkruist. Dikke foei voor de weg met ons regeringsleiders!

Maria.1 | 27-11-15 | 10:54

Mensen die met valse papieren en valse identiteit hier binnenkomen en een valse verklaring afleggen over hun verleden gaan we vertrouwen omdat ze een kruisje zetten op een verklaring dat ze onze waarden accepteren. Nou, het enige wat ze accepteren zijn onze munten & mieles. En zo gauw de verblijfsstatus is omgezet in een Nederlands paspoort lekker op vakantie naar de slums van mogadishu, Bagdad, Casablanca, Kabul of welke plek dan ook waar ze vandaan komen om de buddy' s de nieuw verworven rijkdom op kosten van de kuffar te laten zien. En Asscher ziet erop toe dat het goed gaat. Net als opa, toen. Iets met de Joodsche Raad. Naïviteit, kwaadaardigheid, overlevensstrategie van de opper-appeaser.

Glasgow Argus | 27-11-15 | 10:54

-weggejorist-

Boer Piet | 27-11-15 | 10:54

Veel meer huizen, waar gaan die dan komen en waar gaat dit ten koste van? En waarom kunnen er niet al veel eerder huizen gebouwd worden voor sociale woningbouw.

zeertegendradig | 27-11-15 | 10:54

Tot zover het wensdenken, de burger mag het weer doen met de realiteit.
In 2017, dan komt jullie realiteit.

deepblue | 27-11-15 | 10:54

Kots kots. Wie is die pigmee naast Rutte eigenlijk

uberbear | 27-11-15 | 10:53

Jullie zijn allemaal bang voor die vluchtelingen, maar ik ben veel banger voor politici die de moraalpolitie gaan uithangen.

kicktherabbit | 27-11-15 | 10:53

Maar wat doen we met die kannibaal uit Kameroen?

gentle giant | 27-11-15 | 10:53

Even een resumé. Dus in totaal 24.000 woningen? Ik woon in een dorp met 1800 zielen, wat zou betekenen dat we nog dik 13 van zulke dorpen erbij krijgen? Ik moet er niet aan denken. 13 nieuwe moslim enclave's.

Mr_Pikibelly | 27-11-15 | 10:52

Nee Asscher, clown die je bent. De geest is uit de fles en hij gaat er niet neer in

pluk-87 | 27-11-15 | 10:52

Hopelijk beseft iedereen inmiddels dat het onder deze politici NOOIT goedkomt met Nederland. Ongeacht wat voor stoere taal ze sinds #Parijs uitslaan.

Dr.Dexter | 27-11-15 | 10:52

Asscher zou zelf een verklaring moeten ondertekenen om Nederland te verdedigen ipv weg te geven.

ristretto | 27-11-15 | 10:51

wat een ongelofelijk stelletje bewust naieve volksverraders ..

(c)ZWITSUL | 27-11-15 | 10:51

Mark_D_NL | 27-11-15 | 10:49
Lijkt me gezellig. Ik pak de stroopwafels wel in.

kicktherabbit | 27-11-15 | 10:51

Het paard van Troje heeft officieel huisvesting. Goed bezig.

TKFRD | 27-11-15 | 10:51

Een tekort aan woningen en banen hebben we nu ook al. Je moet niet de illusie hebben dat de overheid beide zaken even regelt. Huizen bouwen is nog te doen, maar hoe zorg je voor banen zonder de mensen zelf in dienst te nemen? De vraag is waarom dit soort zaken nu opeens wel kunnen.

KapiteinClaus | 27-11-15 | 10:50

Die participatieverklaring is gewoon een moraalridder verklaring volgens de standaarden van PvdA/VVD. Vrijheid van religie en acceptatie van homoseksuelen, zouden Wilders en Van der Staaij die verklaring ook ondertekenen als ze dat zouden moeten? Dacht het niet. Wat kansloos dit.

kicktherabbit | 27-11-15 | 10:50

swagmachine | 27-11-15 | 10:47
Is een wassen neus, is voor de Bühne. Daar zitten helemaal geen sancties achter.

Schoorsteenveger | 27-11-15 | 10:50

Als erkende tokkie, xenofoob, rachtse racist en PVV-stemmer (zonder uitkering!) zeg ik:

Grenzen dicht, uitzetbeleid eindelijk actief uitvoeren en jihadisten interneren, dubbele paspoorten afschaffen. Genoeg = genoeg.

Steun Geert Wilders en stem P V V !

godverdegodverdomme | 27-11-15 | 10:49

@kicktherabbit | 27-11-15 | 10:39
Je mag met mij mee wanneer ik ga ok?

Mark_D_NL | 27-11-15 | 10:49

@kicktherabbit | 27-11-15 | 10:39
Je mag met mij mee wanneer ik ga ok?

Mark_D_NL | 27-11-15 | 10:49

Die verschrikkelijke grijns op z'n bek. Misselijk mannetje die Rutte.

MiGi | 27-11-15 | 10:49

De relatie tussen de PvdA en vvd gaat stuk door belangenverstrengeling. Dit zat er toch al een poosje aan te komen als men beide winst probeert te pakken door te liegen en te bedriegen. Gelukkig zeggen de peilingen dat het niet langer gepikt wordt.

Jim Lovell | 27-11-15 | 10:49

14.000 minder huizen voor Nederlanders

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 10:49

Die participatieverklaring zal wel uit de koker van de VVD komen. Een symboolmaatregel die juridisch geen enkele betekenis heeft maar stoer en daadkrachtig overkomt. Want wat als ze zich er niet aan houden? Gaat de VVD dan ook rechtertje spelen?
Acceptatie van homoseksuelen... vrijheid van meningsuiting... het respecteren van elkaars geloof... daar houden veel Nederlanders zelf zich niet eens aan maar daar hebben we de wet toch voor?

kicktherabbit | 27-11-15 | 10:48

Mooi die Asscher ze moeten een formulier ondertekenen, de volgende stap is om isis te bestrijden met bloemen.

swagmachine | 27-11-15 | 10:47

Kortom, alles maar dan ook alles waar we al sinds de jaren tachtig voor gewaarschuwd zijn komt keihard uit.

Conan de Rabarber | 27-11-15 | 10:46

Gewoon 24.000 huizen erbij, zomaar, wow!

gentle giant | 27-11-15 | 10:46

Ik geloof niet dat we het aankunnen.
Maar ja, wie ben ik.

gentle giant | 27-11-15 | 10:45

Voor iedereen die het niet weet, de gothen waren op de vlucht voor de hunnen uit het oosten, ze mochten zich op Romeins grondgebied vestigen, als zgn. foederati, in de hoop dat ze een buffer zouden vormen tussen de Romeinen en hunnen. Ondertussen probeerden de Romeinen hunse aanvallen af te kopen door ze grote sommen goud te schenken. Ipv dat de hunnen ophielden met aanvallen gingen die steeds door en wilden ze steeds meer geld en de gothen ipv de hunnen tegen te houden trokken verder naar Rome en veroverden deze want de Romeinen waren zwakker en rijker dan de hunnen. En dat was het einde van het west Romeinse rijk.

De parallellen zijn natuurlijk overduidelijk. ..

rode peper | 27-11-15 | 10:42

Dan hoop ik niet dat ze tijdelijk blijven want als als die woningen in 1x leeg komen te staan krijg ik echt m'n woning niet meer verkocht.

flame_me | 27-11-15 | 10:41

@kicktherabbit | 27-11-15 | 10:39

Ja schande dat hij dat zomaar kan. De wereld is pas rechtvaardig als iedereen een dobberneger is.

De Eindbaas | 27-11-15 | 10:40

Eerst "welkom" roepen en het daarna als een crisis bestempelen? Waren die niet doen roepers dan toch niet bang maar gewoon vooruitziend?

doskabouter | 27-11-15 | 10:40

Wanneer ze dit niet oplossen komen hun baantjes is gevaar, maar ik vrees dat het al te laat is. Ontslag en wegwezen er ligt nog wel een dossier klaar om het te bespoedigen.

Jim Lovell | 27-11-15 | 10:40

sinar2 | 27-11-15 | 10:37
Mogen we ze bij jou voor de deur leggen dan?

kicktherabbit | 27-11-15 | 10:40

hahahaa het gaat lekker met die live uitzending. Doe jij van Zanen? hahahahahaha

Rest In Privacy | 27-11-15 | 10:39

trenthopper | 27-11-15 | 10:36
Wat een luxe dat jij dat zomaar kan he, emigreren. Gaan en staan waar je maar wil, een ticket boeken naar Australië en een paar dagen later zonder problemen het vliegtuig in- en uitstappen. Die luxe hebben er maar weinig.

kicktherabbit | 27-11-15 | 10:39

Rutte toont zich in de FT optimistisch over het topoverleg zondag met Erdogan. Weer 3 miljard naar 'verbetering van de vluchtelingenkampen' daar.

Erdogan gaat de EU andermaal een poot uitdraaien, met een hand op de migratiekraan. Die natuurlijk gewoon open blijft.

De Eindbaas | 27-11-15 | 10:39

Redeloos,radeloos,reddeloos...

holegeluba | 27-11-15 | 10:38

"Samen aanpakken"? Sorry hoor, maar ik werk gewoon. Dus door belasting te betalen pak ik automatisch mee toch? Ik heb er niets over te zeggen!

Rest In Privacy | 27-11-15 | 10:38

Pleur ze maar op straat in de komende maanden, de geldmigranten verdwijnen dan vanzelf wel want er valt niet snel genoeg te profiteren en de echte asielzoekers blijven wel volharden en die vang je dan op na de winter.

sinar2 | 27-11-15 | 10:37

Lekker boeiuh. We worden toch gefuckt.
Het zal wel zoiets gaan als van 'bla bla bla zielig bla kunnen we toch niet maken bla bla mensenrechten inhumaan bla bla midden in een woonwijk dan maar bla bla een wijkje of dorpje van 100 en daar gaan er dan 15000 heen bla bla bla hoeveel vakantieparken hebben we in NL eigenlijk (hint) bla bla zeg? zijn scholen niet een oplossing? Of ziekenhuizen? bla bla bla Leegstaande kantooren nee niet geschikt bla bla burger gefuckt maar da's niet erg, want die heb niks te vertellen en hebben we toch schijt an.

Doei. Ik ga naar de herdenking kijken in Parijs op NPO1. Mazzel!

gaffelbaard | 27-11-15 | 10:37

Het schip zinkt, Emigreren word steeds aantrekkelijker.

trenthopper | 27-11-15 | 10:36

Veel blah, blah, maar ondertussen stromen ze met 10.000 per dag ons continent in. En terugsturen horen we ook niets meer over. Wat een slapjanussen.

VolleZak | 27-11-15 | 10:36

"Onze waarden worden een vanzelfsprekenheid". Gestoorde clown.

Bram van Ojik | 27-11-15 | 10:35

Dat je dat niet snapr van rossem.
dijkhoff regelt opvang voor mensen zonder status zodat ze door het ambtelijke systeem kunnen
rutte zoekt huuzen voor asielzoekers met een (tijdelijke) status.
Dijsselbloem wil geen nieuwe aanwas van nieuw volk dat asiel kan aanvragen
De RvS zegt dat NL niet hoeft te zorgen voor mensen van wie de aanvraag is afgewezen.

Allemaal dus actoren in ander deel van keten der asielindustrie.

Kaas de Vies | 27-11-15 | 10:35

Er is weer flink wat gepolderd. Maar ze hebben zo te horen wel geleerd van het verleden toen de berbers hier naartoe kwamen.

kicktherabbit | 27-11-15 | 10:35

Minister Ass.cher, waarom geloof ik die man nou nooit als ik hem hoor praten?

Rest In Privacy | 27-11-15 | 10:34

Lekker dan geluid doet het bij mij niet.

je suis bier | 27-11-15 | 10:34

Waarom gewoon niet bij Markie of Jeroentje in huis?

swagmachine | 27-11-15 | 10:33

Waarom geen tijdelijje portocabins? Ze zijn hier toch tijdelijk?

Kaas de Vies | 27-11-15 | 10:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken