Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau - Jan Roos en Annabel Nanninga

Wekelijks elke week op de doordeweekse donderdagavond. De nietsontziende interviewrubriek Gesprek op Niveau. Jan Roos praat 1 op 1, oog in oog én op locatie in ons schitterende Nederland met een actuele gast uit het nieuws, de media en de opinies. Deze week: Annabel Nanninga. U weet wel. Tante Bel. Eén van de meest bepalende vrouwen in meningenland. En als u niet doet aan spleetpiemels turven, zoals sommige sneuneuzen plegen te doen, dan geldt nog steeds dat ze één van de meest bepalende personen is in meningenland. Via TPO naar GeenStijl naar Jalta naar Powned en nog immer vlijmscherp van pen. Tijd voor Jan Roos om haar eens het hemd van het lijf te vragen. Prettige wedstrijd, mensen.

Reaguursels

Inloggen

Volgende week met Kwit? Als de gasten op zijn nooit intern kijken wie er nog even zin heeft.

A la snackbar | 27-11-15 | 22:22

Argumenten voor het verboden krijgen van de islam:
• de islam is een frontale aanval op àl de artikelen van de universele rechten van de mens;
• de islam produceert vooral ellende en verval van cultuur;
• de islam lijkt niet te humaniseren noch te civiliseren, en iedereen die dat toch probeert, die krijgt te maken met bedreiging en moord.
Maar waarom dan zal de islam niet verboden worden?
• Omdat de politieke correctheid gelooft dat de islam een religie van de vrede is;
• Omdat de politieke correctheid ongeacht de grote hoeveelheid terreur die er van de islam uitgaat, blijft volhouden dat de islam een religie van de vrede is;
• Omdat de politieke correctheid liever nog zelf islamiseert dan dat zij de inspanning pleegt die noodzakelijk is om de moderne open samenleving te redden van de islam.
Met de politieke correctheid zijn wij verloren, is de cultuur over enige tijd een totalitaire en onthoofdende mafketelwereld.

notamused | 27-11-15 | 16:26

@ Lewis | 26-11-15 | 22:05

Een proteststem naar de PVV , dat kan ik nog wel begrijpen.
Maar bewust er voor kiezen .....?
Meent u dat nou echt?

De gezellige Syrier | 27-11-15 | 15:26

Sbas | 27-11-15 | 13:55
Probeer ik ook al zo lang te zeggen. De kans om slachtoffer van een aanslag te worden in relatief gering. De islamisering vind ik veel verontrustender

Ben Hetzat | 27-11-15 | 14:27

Leuk die strandwachterstoelen. Dus Roos is David Hasselhof en Annabel is Pamela Anderson? Maar dan op z'n Nederlands, met de winterjas aan.

waragainstclimate | 27-11-15 | 14:22

Als het er op aankomt willen moslims helemaal niet in harmonie leven met westerse anders- of niet-gelovigen.

Niet aanslagen zoals in parijs zijn het grote gevaar voor het westen, maar het geleidelijk islamiseren van het westen door de door Saoedi-Arabië gefinancierde moskee’s, het verschil in geboortecijfer van Europese moslims ten opzichte van autochtone westerlingen, het gradueel steeds meer privileges toekennen aan moslims, verlammende naïeve politieke correctheid, enz. We naderen het point of no return.

En wanneer het point of no return is gepasseerd zullen ook gematigde moslims fundamentalistische moslims worden en is de wereldheerschappij door de islam een feit. Wellicht maken wij het nog mee.

Sbas | 27-11-15 | 13:55

Of een gematigde atheïst

Sbas | 27-11-15 | 13:40

"gematigde moslim"
De bedenker daarvan moet ernstig in de war geweest zijn .
Het bestaat niet ,evenals een gematigd christenen ,of een gematigde alcoholist .

iopeth | 27-11-15 | 13:23

Ik heb genoten. In mijn ogen alleen waarheden.

Esdie Haze | 27-11-15 | 13:21

moitambien | 27-11-15 | 05:10
ook al is het de kern van de islam, dat wil nog niet zeggen dat alle turken en marokkanen in NL dat ook na-streven. Ik denk zelfs dat de meesten er niet van op de hoogte zijn. De meeste islamieten weten ook niet eens wat er in de koran staat.
Slechts 1 op 6 bezoekt regelmatig een moskee, en dat aantal wordt gelukkig steeds minder.

--sql error-- | 27-11-15 | 12:25

Roos is een sympathieke vent en Annabel een lekker wijf.... Oh wacht daar ging het niet over.

Lichtstadfan | 27-11-15 | 12:22

moitambien | 27-11-15 | 05:10
nee, jij hebt het niet begrepen.
het is zeker hier op GS zo dat er een aantal gekkies zijn die gelijk 'taqiya' roepen zodra een moslim iets verstandigs zegt. Dat is gewoon absurd.

--sql error-- | 27-11-15 | 12:03

Ik vond het niet zo'n sterk optreden van Annabel.
Citaat: Als liberaal ben ik voor godsdienst vrijheid.
Antwoord: Godsdienstvrijheid suggereert een grotere vrijheid dan vrijheid van mening, waarom anders deze extra benaming. Dus overbodig wetsregel omdat vrijheid van mening de gehele lading al dekt. En religie ook maar een (foute) mening is.
Verder is Mein Kampf verboden terwijl de koran veel explicieter is als licentie om veelvuldig te moorden en te onderdrukken. Over 1000 jaar is hitlerisme een godsdienst en wordt er rond een beter uitgewerkte mein kampf een mystiek heilig rookgordijn gesmeed met bidden richting Berlijn en nog wat huisregeltjes. Verplicht 2 weken varkensvlees eten plus bier erbij met laarzen aan, ik noem maar wat. Kan ook ernstiger vormen aannemen Mijn argument: onder het mom van godsdienst als rookgordijn kan je de meest kwaadaardige acties verpakken en indoctrineren.
Dan had ze nog een opmerking over rechts. Beide kanten:Islam en rechts moeten ophouden. Dit zeggen moslims ook altijd. Maar alle jihadstrijders in talloze landen plegen de ene na de andere misdaad en moordpartij. Moeten de rechts denkende lui in al die landen ook ophouden? Of is dit rechts benoemen een soort gelegenheidsargument alsof er 2 schuld hebben?

dijkbewaker | 27-11-15 | 12:01

-weggejorist-

Tweenul | 27-11-15 | 11:45

Je eigen interviewtje een 'gesprek op niveau' noemen... Ook als je daarbij lekker gemaakt op een trapje gaat zitten, vind ik het nogal sneu.

Velderama | 27-11-15 | 11:41

Net te laat voor de WC eend awards...

De gezellige Syrier | 27-11-15 | 11:15

-weggejorist-

Sbas | 27-11-15 | 09:50

Annabel, het wordt niets zonder jou, Annabel!

geef die vrouw snel 'n biertje en op 't schild met haar..

my vote goes to Annabel.

lefbak | 27-11-15 | 09:11

Koot en Bie deden dit jaren geleden al.
Hoge stoelen en een trompettune.

squadra | 27-11-15 | 09:08

Jim Lovell | 27-11-15 | 07:48

Dat was mijn schoonmoeder!

eerstneukendanpraten | 27-11-15 | 09:04

... wat een leuke vrouw... zolang ze haar mond houdt... ;-)

Ing. Van der Pik | 27-11-15 | 08:58

Dochter van Wilma Nanninga, die Telegraaf-muts?

Ing. Van der Pik | 27-11-15 | 08:58

Leuk vrouwtje die Annabel, maar ik geloof niet dat je er getrouwd mee moet zijn. Of mee moet samenwonen...

Ing. Van der Pik | 27-11-15 | 08:57

@Jim Lovell | 27-11-15 | 07:48
Tooltje?
Welk tooltje?

necrosis | 27-11-15 | 08:09

@eerstneukendanpraten
Had ik gisteren op het werk ook toen ik het tooltje opende, zag ik op mijn scherm ineens een overdedatum lelijk groezelig wijf met soms een beetje afscheiding en blaasontsteking.
Probeer dan maar eens in slaap te komen hahaha.

Jim Lovell | 27-11-15 | 07:48

Xaviera Hollander?

eerstneukendanpraten | 27-11-15 | 06:53

Wat betreft "Taqiyya gillen."
-
Kennelijk beseft Nanninga niet echt dat de hele opzet van Taqiyya is dat de ongelovige tegenstander gaat denken "Zie nu, deze moslim is niet zo erg, luister maar goed naar hem".
Dit is bij Nanninga kennelijk gelukt.
Zij doet namelijk precies dàt.
Naïef te denken dat een voorheen fanatieke moslim, direct ná een moslim aanslag waardoor de bevolking van Frankrijk meer anti-islam is geworden, ineens zogenaamd het licht gaat zien.
-
Vergeet niet dat de islam de enige godsdienst in een land maken hèt doel van de islam is.
Dus er kan per definitie geen "gematigde islam" bestaan.
Er bestaat ook geen enkel islamitisch land waar het oorspronkelijke geloof nog leeft of zonder vervolging beleden mag worden.
-
Dat deze imam nu bedreigd wordt laat alleen maar zien hoe erg de gemiddelde moslim ongelovigen zoals wij haat.
Nogmaals, dat is dan ook de kern van de islam!
www.thereligionofpeace.com/pages/quran...

moitambien | 27-11-15 | 05:10

Aanvullend, links weigert gewoon in te zien dat het toch echt een probleem is, en blijft maar lippendienst verlenen omdat ze geen afscheid kunnen nemen van hun wensdenken

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 03:40

@Ben Hetzat, uiteraard, maar niet zonder gewone moslims te ontzien. Er is een beetje valsgespeeld wat betreft de steun voor IS, want die cijfers komen uit de tijd dat het ging om de strijd tegen Assad. De inquisitie was hier ook niet echt welkom in Europa

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 03:36

Jongens en meisjes, ik ga slapen. Over de doelstellingen zijn we het wel eens denk ik. Zorgen dat het probleem niet verder escaleert, want daar heeft niemand iets aan. Ik denk dat de door mij voorgestelde aanpak-punten het meeste zin hebben en we op de lange termijn het probleem zo klein mogelijk houden op deze manier, voor zoverre dat nog mogelijk is. Met dag-in-dag-uit roepen hoe achterlijk, minderwaardig en haatdragend de moslims zijn komen we geen stap verder en wordt het probleem alleen maar groter. Of dit nou waar of niet maakt niet uit, want het draagt niks bij aan een oplossing. Dit is niet bagatelliseren en negeren, het is om te enkel voorkomen dat we straks niet echt in oorlog zijn met al die kutlanden en dat massa-slachtingen door primitievelingen hier geen orde van de dag gaan worden. Kortom: daar houden die lui en ook de focus daarop houden en verder geen gelul. Welterusten.

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 03:29

Nou het probleem zal morgen nog wel niet opgelost zijn dus nu maar slapen.

Ben Hetzat | 27-11-15 | 03:27

Vergeet het Byzantijnse rijk niet, nu Turkije.

Empty Quivers | 27-11-15 | 03:26

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 03:18
ehhhhh waar tussen?

Ben Hetzat | 27-11-15 | 03:26

*genoeg

jazekerhoor | 27-11-15 | 03:25

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 03:18
Als links niet meer wegkijkt is het probleem er nog steeds. Dat waar links van wegkijkt moet verwijderd worden.

Ben Hetzat | 27-11-15 | 03:25

Geen speld tussen te krijgen.
Het kan maar niet vaak gezegd worden.

jazekerhoor | 27-11-15 | 03:25

Noem mij maar een doemdenker maar ik zie op lange termijn maar 2 mogelijke uitkomsten. Ofwel christenen, atheisten en joden worden weggevaagd waarbij we in het gunstigste geval als dhimmy minderheid gedoogd worden (Spanje weet daar over me te praten) ofwel we verjagen de islam zoals we in de geschiedenis al vaker hebben moeten doen. Een vreedzaam samengaan zoals het linkse sprookje graag ziet zal nooit gebeuren.

Ben Hetzat | 27-11-15 | 03:22

@Ben Hetzat, ik zie links als het grootste gevaar, omdat links weigert reele problemen in te zien vanwege hun multiculturele religie. Wat vijandig is aan ons koesteren ze omdat het ondenkbaar voor ze is dat ze het mis hebben.

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 03:18

klopt dat het 15 jaar geleden nog wel meeviel, hoewel 20 jaar beter klopt (Theo). Punt is dat we een critische massa bereiken waardoor de moslim gemeenschap zich sterker brgint te voelen. Daar bovenop komt nog dat Nederland steeds minder luilekkerland wordt en de afhankelijken dat meer en meer gaan merken en dus radicaliseren

Ben Hetzat | 27-11-15 | 03:14

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 03:02

Hoe komt het dat er in Europa zoveel Moslims wonen? En al ver voor het conflict in Irak. Een geloof/cultuur die haaks staat op onze cultuur. Een zeer gewelddadige religie en facistische ideologie gericht op expansie, overheersing en onderwerping. Ik ben er ook voor dat wij ons niet mengen in hun aangelegenheden en al helemaal geen oorlog moeten voeren voor oliebelangen. Ik ben alleen bang dat we een dodelijke derde kolonne hebben binnengehaald. Waar de Islam heerst, heerst dood en verderf!

Empty Quivers | 27-11-15 | 03:13

Ben Hetzat | 27-11-15 | 03:05
Hoe groot was het probleem 15 jaar geleden? Juist, dat viel best mee. Dat ze meer fokken dan westerlingen; is waar, maar het probleem wordt nu groter omdat we meer haatmoslims genereren en aantrekken op deze manier; door ons in gebieden te begeven waar we ver vandaan moeten blijven. En door ons met conflicten te bemoeien waar we niks mee te maken zouden moeten willen hebben.

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 03:03
Klopt ook! De problematiek is NOG beheersbaar in NL. Echter escaleert het op dit moment met een stroomversnelling. Voorkomen is beter dan genezen, hiervoor moet je slim handelen en niet haat-roepen, teveel inmengen en de tegenstellingen verder aanwakkeren.

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 03:08

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 03:03
Hoe fout kun je het zien. Probeer eens onder het oppervlak te kijken

Ben Hetzat | 27-11-15 | 03:07

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 03:02
Nu maak je toch een ernstige fout. De eerste generaties moslims kwamen hier al 40 jaar geleden. Lang voordat Amerika zich met irak bemoeide

Ben Hetzat | 27-11-15 | 03:05

@Empty Quivers, en toch bagataliseer ik het, het is een nuance voor fijnproevers maar de meeste moslims in NL zijn vooral geintresseerd in wat er 's avonds op tafel staat. Gaat hier vrij goed eigenlijk. Maar in Belgie en Frankrijk mogen ze zich wel zorgen maken, wij nog niet echt.

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 03:03

@Empty Quivers, en toch bagataliseer ik het, het is een nuance voor fijnproevers maar de meeste moslims in NL zijn vooral geintresseerd in wat er 's avonds op tafel staat. Gaat hier vrij goed eigenlijk. Maar in Belgie en Frankrijk mogen ze zich wel zorgen maken, wij nog niet echt.

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 03:03

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:49
Ik bagatelliseer de problematiek niet. De focus moet zijn om ons zover mogelijk te houden van deze inmenging en dit kan enkel door kampen in de directe omgeving van de moslim landen te bouwen en de focus erop te houden dat ze het daar onderling uitvechten. De moslims raken anti-westen omdat wij als westerlingen verstrengeld geraakt zijn in de moslim-gemeenschap. Dit is in eerste instantie begonnen met de VS die Irak opgejaagd heeft, Europa raakt hierin meegezogen en nu hebben we inderdaad intern/binnenlands ook problemen/dreiging. De focus moet dus blijven op minimale expansie van dit probleem, dit kan enkel door minimale inmenging met de moslim-problematiek. Laat ze het mooi zelf uitvechten in die rotlanden en zorg dat de haatmoslims welke binnenlands actief zijn zo snel mogelijk worden berecht en opgesloten. Als we dit allemaal doen en de focus van de media op andere zaken gericht wordt dan wordt het probleem kleiner i.p.v. groter. Maar nu gebeurd er het tegenovergestelde, de F16's gaan erheen, de media hitst alles op, de politiek haal ze hier naartoe en houdt geen focus op internationale oplossingen etc.etc. Denk er maar eens goed over na.

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 03:02

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:49
Jij gaat er van uit dat het probleem de vluchtelingendtroom is. Dat is (nu nog) marginaal. vorig jaar was het het aantal immigranten meen ik zo'n 120.000. en dan nog de aanwas door geboorte. want ook derde en vierde generatie is onaangepast en voelt zich geen nederlander of zelfs ook maar westerling.

Ben Hetzat | 27-11-15 | 02:57

Bagatelliseren

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:56

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:49

Je vergeet de haatindoctrinatie van de reeds in ons land aanwezige Moslims die voor een groot deel anti- Westers zijn en zich afzetten tegen niet Moslims en erger. Een groot probleem negeren of bagetelliseren is net als NL net voor de 2e WO.

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:54

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:43 "Wegkijken helpt hier niet bij."
Teveel ermee inmengen ook niet! Straks is het westen in oorlog met alle moslim-landen en dan zijn we veel verder van huis! Vooral zoveel mogelijk daar houden de moslims, diplomatiek oplossen en op afstand houden, Europees-strategisch en globaal aanpakken. Oftewel financieel bijdragen aan kampen in de directe omgeving, vluchteling opvang in de directe omgeving en ervoor zorgen dat ze zover mogelijk weg blijven. Dit kan enkel door Europees en globaal samenwerken. Dus vooral ervoor zorgen dat het probleem niet groter wordt dan het nu is. Door de dag-in-dag-uit negatieve media aandacht en focus op dit onderwerp op deze wijze komt de oplossing niet dichterbij en verdwijnt op den duur de mogelijkheid om het op te lossen. De haat neemt aan beide kanten toe en we raken er nu onnodig teveel in vermengd.

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:49

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:43

Ik zie het niet als opstoken maar alert zijn voor een reeële bedreiging van onze samenleving. Onder een bureau gaan zitten met een helm op en hopen dat het vanzelf oplost is helaas geen optie. De Islam is uit ip werelddominantie en wie niet luisteren wil zal vermoord worden. Zo luidt de instructie en wordt is we. Heilige taak voor de Moslims.

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:48

Tof wijf

Bokito ergo sum | 27-11-15 | 02:47

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:27

Wegkijken helpt hier niet bij.

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:43

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:34
Alle geloven zijn door de hele historie, sinds het bestaan ervan; in oorlog met elkaar. En dan ook nog onderling, moslims tegen moslims en christenen tegen christenen. Enige verschil is inderdaad in het hier en nu dat de moslims nog dermate achterlopen qua samenleving dat zij verreweg het grootste probleem vormen op dit moment. Dus ja je hebt gelijk over het hier en nu, maar door globalisering zal het probleem zich over enkele decennia automatisch oplossen. Mijn punt blijft echter dat het moslim probleem zwaar vergroot wordt en dat wij ons voor zover mogelijk afstand moeten bewaren van deze inwassen en ons vooral bezig moeten houden met zinnige zaken in het leven i.p.v. elkaar onderling opstoken. Dat laatste heeft namelijk voor niemand zin en leidt enkel tot meer ellende.

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:43

generstie = generatie

Ben Hetzat | 27-11-15 | 02:42

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:33
Inderdaad heel veel uren per dag maar niet alleen nederlanders. Heel de wereld (zuid amerika misschien uitgezonderd) is er mee bezig, Zelfs moslim landen zijn er niet van gevrijwaard. Denkfout die jij maakt is dat het wel voorbij gaat. Dat doet het dus niet. Deze generstie en wellicht ook nog een aantal na ons hebben een wereldwijd probleem. Islam is zich aan het verspreiden enndatnstopt niet vanzelf.

Ben Hetzat | 27-11-15 | 02:41

@echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:27

Je zegt het juist "in het verleden " ik heb het over hier en nu!
Als we toch naar het verleden kijken is de Islam sinds het verzonnen is in oorlog met de Joden en het Christendom, lees ook het haatboek de Koran er maar op na. Joden moeten net als christenen en Kafirs of bekeerd worden of gedood. IS volgt letterlijk wat de pedofiele profeet en zijn hersenspinsel aan opdrachten hebben gegeven.

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:34

Ben Hetzat | 27-11-15 | 02:27
Exact mijn punt !! Het gaat dag-in-dag-uit enkel nog over die idioten, en dat terwijl er zoveel meer is in het leven/de wereld. Mensen raken met de dag woester op moslims, zo ging het voor de tweede wereld oorlog ook over de joden. Verschil is wel dat de moslims meer verkeerd doen dan de joden destijds, maar de gevolgen kunnen in de toekomst groot zijn door deze continue durende moslim-media-toestand. Op den duur denken mensen niet meer rationeel en worden moslims platgeramd zonder pardon, omdat men enkel negativiteit ziet in deze mensen. Natuurlijk moeten ze zich aanpassen en geven ze veel problemen en blazen een aantal idioten mensen op, maar om daar nou dag in dag uit de media en alles door te laten bepalen? Dat moeten we toch niet willen met ons allen! Dat is mijn punt. We worden psychisch gekaapt door die lui en dat is het laatste wat we moeten willen. Hoeveel uur per dag een gemiddelde Nederlander wel niet aan moslimproblematiek denkt is gewoon belachelijk.

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:33

Annabel ... we zijn niks zonder jouw....
NEXT!!

evil elmo | 27-11-15 | 02:29

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:14
Je vergeet wel een heel essentieel punt. De meeste reaguurders hebben hun rooots in dit land. De 'andere kant' is hier vrijwillig naar toe gekomen maar weigert zich aan te passen. Wat mij betreft staan de 'autochtonen' die hun cultuur en waarden willen behouden en verdedigen volledig in hun recht.
Eindelijk besteed de mainstream media ook aandacht aan de problemenndie die import met zich heeft meegebracht maar eerlijk gezegd wor ik schijtziek van al dat moslim gezeik dag in dag uit. En ja je hebt gelijk, ook ik word extremer in mijn mening hierdoor. Ooit was ik heeel tolerant. Nu zeg ik gewoon oprotten.

Ben Hetzat | 27-11-15 | 02:27

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:25

Kijk eens naar het verleden hoeveel mensen in de naam van het Christendom vermoord zijn. De moslimgemeenschap loopt honderdvijftig jaar achter op het Christendom, dat is het enige verschil wat dat betreft. Als er geen geloof was, hoe zag de wereld er dan uit? We waren beter af zonder.

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:27

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:14

Hoeveel christenen blazen moskeeën op
vermoorden willekeurige moslims omdat ze moslim zijn, hoeveel christelijke zelfmoord terroristen zijn er die zich opblazen terwijl ze roepen dat Jezus de zoon van God is? Het is pure onzin om GeenStijl reaguurders de schuld te geven van radicalisatie van Moslim gekkies die geloven in een maangod en zijn pedofiele profeet vereren! Wat een BS!

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:25

[!]@echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:14
Rot eens op.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 02:22

-weggejorist-

echtezwartjoekel | 27-11-15 | 02:14

@Draak uit Brabant | 27-11-15 | 02:08

Afmaken is IS copycat, naar de woestijn vervoeren en zonder wapens etc achterlaten, hekken eromheen, bombarderen kan dan altijd nog.

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:13

Gisteren schreef ik nagenoeg hetzelfde maar dan met de toevoeging dat hardcore islamieten niet uit hun comfortzone willen komen en andere hun debiele geloof onder de neus willen wrijven, en daarom verdienen om afgemaakt te worden. Werd niet op gereageerd.
Laat het een keer weg en het is huilen. Typisch

Draak uit Brabant | 27-11-15 | 02:08

@--sql error-- | 27-11-15 | 01:55
Hoe wil je ze van binnenuit veranderen?
De koran is volgens de pedofiele profeet door Allah de maangod zelf geschreven en dit haatboek laat dus geen ruimte voor een andere interpretatie of een vorm van verlichting.

Empty Quivers | 27-11-15 | 02:05

--sql error-- | 27-11-15 | 01:30
Die oorlog worden we al ingevoerd. En 'onze' regering haalt de vijandelijke soldaten met bosjes tegelijk hier naartoe. Geloof jij nou echt dat als ze eenmaal een substantieel deel van de bevolking uit maken dst het hier dan anders gaat dan in laten we zeggen irak, jemen, egypte of turkije. Christenen en zeker atheisten zullen het onderspit delven en hoeven echt niet op een betere behandeling te rekenen dan ze in het midden oosten krijgen. Over joden wil ik het al helemaal niet hebben.

Ben Hetzat | 27-11-15 | 02:05

@--sql error-- | 27-11-15 | 01:55
Die oorlog hebben we al. En hij wordt erger.

En op je tweede suggestie, die luidt *verander ze van binnenuit*, antwoord ik met een welgemeend: Moehahahaha! Boehoehoehoe! Wahaahaha!

Besef je wel wat je schrijft? Om dat te kunnen doen moet je eerst moslim worden, dan de boel omturnen en ook nog eens eindigen als Mohammed de Hervormer. Succes ermee!
*proest*

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 02:00

@de honden blaffen... | 27-11-15 | 01:51
Eens. Heel erg eens. Eenser dan eens!

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:56

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:41
als je al weet dat dat het gevolg zal zijn, dan lijkt het me ronduit dom het dan toch uit te voeren. Of wil je soms oorlog?
Daarom, verander ze van binnenuit. er is een reformatie nodig, dat is de enige manier oorlog te voorkomen. toch?

--sql error-- | 27-11-15 | 01:55

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:41
Stel je eens voor dat in de jaren '70 van de vorige eeuw dat gedachte-experiment uitgevoerd was.
Nederlandse bijstandsgerechtigden zouden van gouden borden eten...
Bij wijze van spreken natuurlijk.
En van overbevolking zou geen sprake zijn.
Het onderwijs zou zou excelleren, ach, laat ik maar ophouden, het leven is hard.

de honden blaffen... | 27-11-15 | 01:51

Laten we even een gedachtenexperiment doen. Stel er komt in heel Europa een verbod op: halal slachten, besnijden, moskeeën, islamitisch onderwijs, islamitische verenigingen, boerka's, hoofddoeken, de ramadan en de naam Mohammed.

Heb je het in gedachten?

Dan gebeuren er volgens mij twee dingen:
1) De helft van de moslims verlaat Europa.
2) De andere helft blijft en begint met gewapend verzet. Aanslagen, zelfmoordaanslagen, hongerstakingen en een hele hoop andere ellende.

Dan zullen we zien dat die zogenaamde gematigde moslims helemaal niet gematigd zijn. QED. Bereid je voor. In dat gedachtenexperiment dan, hè, want allemaal een en al Einstein, hypothetisch en theoretisch.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:41

@--sql error-- | 27-11-15 | 01:30
Verwar de islam niet met protestantisme. Dwaze vergelijking. Ja, een mug is ook een soort leeuw, alleen kleiner. En de geschiedenis van Europa heeft juist geleerd dat de islam niet getolereerd moet worden. Lees je eens in.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:34

@Tyromancer | 27-11-15 | 01:29
Het is juist andersom. Discussie helpt niet, verbieden wel.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:32

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:14
hehe. ok, maar de europese geschiedenis heeft uitgewezen dat verbieden niet werkt. Daar hebben de katholieken en protestanten heel wat oorlog om moeten voeren, en het lijkt me goed dat niet nog eens over te doen.
Als het je alleen gaat om de ideologie verwijderen dan zal je je best moeten doen die mensen te overtuigen dat er een beter alternatief is. (lessen levensbeschouwing en filosofie? ).
Anders rest er niets anders dan massale deportatie, en daar is meestal een oorlog voor nodig. en oorlog proberen we juist te voorkomen, dacht ik..

--sql error-- | 27-11-15 | 01:30

@Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:24
Verbieden helpt niet, het fileren wel, met kennis.

Tyromancer | 27-11-15 | 01:29

Werkelijk, Annabel. Noem iets een godsdienst en het is onliberaal om het te verbieden? Moet niet gekker worden.
*islam, weg ermee*

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:24

@Dick Luyenlomp | 27-11-15 | 00:59
Hans de Booy was een visionaire.
Reaguurder van het -15ste uur.

wakkere_nederlander | 27-11-15 | 01:24

@Nonkel Frituur | 26-11-15 | 23:47
Jan Roos een clochard? Hoe kom je erbij? En wat een volstrekt bekrompen iets om clochardfobisch te zijn. Je hebt kennelijk nooit naar een plaatje van je eigenste Jezus gekeken, goeddoemme. Dwaalfiguur. Jezusvolgeling met een hekel aan jezus-look-a-likes. Farizeeër!

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:22

@speash | 26-11-15 | 23:31
Hij verwoordt het perfect.
Ik mag hopen dat die geiten er nog steeds zo bij lopen trouwens, met hun make up én kopvod en ruim zittende lappen, een schertsvertoning van lik me vestje, en de domheid... te erg.

Tyromancer | 27-11-15 | 01:21

@guillaume | 26-11-15 | 22:34
Annabel is lekker.
Dat fatsige PvdA varken niet.
En dat heeft niet eens met gewicht te maken.

wakkere_nederlander | 27-11-15 | 01:16

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:03
Ja snap ik. Dat moestuintje als pensioen kan hij ook ergens anders hebben vast een adviesje van zijn collega Klijnsma. Maar goed.. Maar goed.. Voedingsbodem wegnemen doe je het best met EU verboden insecticide. Bestrijdingsmiddel heet 'RationeelreagurenopGS' Helpt ook wel denk dan.

Dr. Frambozenjam | 27-11-15 | 01:15

@--sql error-- | 27-11-15 | 01:10
Ik wil de islam alleen verbieden in Nederland en Europa. De verslaafde alcoholisten gaan dan maar een continentje verderop moslim zitten wezen.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:14

@tattooboer | 26-11-15 | 22:29
Goed gezegd! Totaal dwaas van liberalen om de islam de hand boven het hoofd te houden.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:12

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:02
zo simpel werkt het niet in een mensenbrein. Er moet een goed en overtuigend alternatief zijn voor die mensen. simpelweg de 'voedingsbodem wegnemen' is net zo dom als alcohol of drugs verbieden, dat heeft ook nog nooit gewerkt.

--sql error-- | 27-11-15 | 01:10

@@Dr. Frambozenjam | 27-11-15 | 01:01
Om de andere hoek woonde tot voor kort Jasper Grootveld, nu deaudt, verscheiden, rip en zeau. Beroemde provo en anti-rookmagiër. Later alcoholist. Maar ik heb zelden iemand zo wanhopig en kwaad tegelijk gezien als Jasper Grootveld op de avond van die zesde mei waarop Pim Fortuyn was vermoord.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:09

@Dr. Frambozenjam | 27-11-15 | 01:01
Geen idee. Ik weet zelfs niet of hij een tuin heeft.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:03

De islamleer is de voedingsbodem waarop steeds weer de giftige paddo's van mohammedaans terreur groeien. Praktisch zijn en die voedingsbodem wegnemen, is mijn advies, Annabel.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 01:02

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 00:53
:-) heeft ie ook nahnah(mint) in de tuin groeien?

Dr. Frambozenjam | 27-11-15 | 01:01

Ik snap die zogenaamde liberalen niet. Ze vinden de islam kudt, maar verbieden mag niet, want liberaal principe of zeau. Bah!

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 00:59

Annabel!
Het is niets zonder jou, Annabel!
Annabel!
Het is niets zonder jou, Annabel!

[Vrij naar Hans de Booy]

Annabel. Kom Terug. Als-je-blieft.

Dick Luyenlomp | 27-11-15 | 00:59

@Ben Hetzat | 27-11-15 | 00:17
+100. Natuurlijk moet de islam verboden worden!

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 00:58

Deze straat heet de Geschutswerf. Niet ver van mijn huis. Inderdaad op niveau. Wel een minpuntje. Om de hoek woont Job de Theedrinker aka Job Tokkie Cohen. Buurtbederver.

Lewis Lewinsky | 27-11-15 | 00:53

Geweun omdat ik het leuk vind om op Nonkel te reaguren een vraagje aan hem:
Weet u waar het woord 'clochard' uit ontsproten is? ja de betekenis kennen we, maar de achterliggende onstaanswijze van dit woord? uit het gegeven dat iemand zijn haren/baard en onverzorgd was voornamelijk door het geraken in uitzichtloze situatie en men daarom alles kwijtgeraakte en een zwerversbestaan moest leven. Deze toestand zie ik dan niet op Roos aan hè. Roos heeft toch sterke argumentatie samen met Nanninga, alleen de achtergrond omgeving is verkeerd gekozen hé voor dit gesprek en de arbiter stoeltjes tja.

Dr. Frambozenjam | 27-11-15 | 00:39

Nu jullie bijna door de usual suspects heen zijn,
hier een suggestie voor een volgend interview: Bolkestein.
En dan minstens een uur. (maar niet op een tochtig plein, dat kun je zo'n man niet meer aandoen)

--sql error-- | 27-11-15 | 00:38

-weggejorist-

dutchdj | 27-11-15 | 00:33

Preken voor eigen seculiere pareagurie. Leuk, maar natuurlijk geen vuurwerk.

Doper | 27-11-15 | 00:31

Ben Hetzat | 27-11-15 | 00:19

Ze zouden haar wel willen doen maar alles is voor tweetybird. Dat weet toch iedereen.Wie niet stout is krijgt lekkers. Wie stout is ook.Dit geldt enkel voor het vrouwelijk geslacht want ik ben niet gek. Ga niet mezelf straffen.

tweetybird | 27-11-15 | 00:27

Doet mij een beetje denken aan Jeroen Pauw (VARA) die een VARA prijs krijgt voor een VARA interview.

Chrunchstick | 27-11-15 | 00:27

@Ben Hetzat | 27-11-15 | 00:19

Ook haat maakt kennelijk blind.

De Eindbaas | 27-11-15 | 00:21

Overigens wel apart dat zoveel reaguurders haar "wel zouden doen". Als ze pro islam was geweest was ze door diezelfde reaguurders harder afgebrand dan "die dikke van de plus".

Ben Hetzat | 27-11-15 | 00:19

Zij vind dat je de islam niet moet verbieden want ze is liberaal. Volgens mij moet je de islam dan juist willen verbieden want een groter gevaar voor het liberalisme kan ik zo even niet bedenken.

Ben Hetzat | 27-11-15 | 00:17

@necrosis | 26-11-15 | 23:56

A man can dream.

De Eindbaas | 27-11-15 | 00:03

Er is een gebrek aan goede mensen aan de niet Policor kant. Mensen die durfen te praten.

Mark_D_NL | 27-11-15 | 00:00

Wat een lieve, leuke en slimme vrouw is het toch.

pluk-87 | 26-11-15 | 23:57

@De Eindbaas | 26-11-15 | 23:51
Ik had het niet over het verliezen van je paspoort......

necrosis | 26-11-15 | 23:56

@--sql error-- | 26-11-15 | 23:36
Zeker interessant. Tragisch voor die man, gevlucht naar Nederland voor de islam, 25 jaar later moet hij zijn kruisje afdoen maar mogen vrouwelijke collega's wel een hoofddoek dragen. Dat is gewoon totaal van de pot gerukt.

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 23:51

@necrosis | 26-11-15 | 23:45

Buitenlandse krijgsdienst is allang geen reden meer om het Nederlandse paspoort te verliezen.

Zo gemakkelijk als het is geworden om het Nederlanderschap te verwerven, zo moeilijk is het nu om dat te verliezen.

De Eindbaas | 26-11-15 | 23:51

Ze brengen het heel goed in beeld met z’n tweeën, de hypocrisie, de wegkijkerij, de islam die eigenlijk verboden moet worden, de te verwachten burgeroorlog, enzovoort. Maar het is te verwachten dat er steeds meer islam komt en terreur en aanslagen, en van de weeromstuit steeds meer politie en geheime diensten en militaire eenheden, en een politiek die steeds meer de kant op schuift naar Wilders en Le Pen, en uiteraard een publieke opinie die hoe langer hoe meer een diepe walging ervaart van islam en politieke correctheid. De islam is een gevaar voor de moderne open samenleving en politici die dat niet zien of niet willen zien, zouden eigenlijk zo snel als mogelijk plaats moeten maken voor mensen die dit gevaar wel zien en het ook daadwerkelijk willen bestrijden.

notamused | 26-11-15 | 23:49

@Pablo.Paparazzi | 26-11-15 | 23:38
*zwaait*

necrosis | 26-11-15 | 23:49

Roos begint er steeds meer als een clochard uit te zien. Of komt het door die go-pro-camera's die op de neusgaten gericht zijn?

Nonkel Frituur | 26-11-15 | 23:47

@--sql error-- | 26-11-15 | 23:36
jeetje de tijd vliegt, 2009 alweer en overal hoofddoeken, want die tonen de 'integratie', of zo.

Tyromancer | 26-11-15 | 23:46

@nemoj me jebat | 26-11-15 | 23:29
Als Rutte stelt dat 'we' in oorlog zijn met IS, dan zijn Nl. Syrië-gangers die meevechten met IS in feite landverraders.
Rutte is zelf leraar geschiedenis, dus hij begrijpt vast wel wat ik bedoel.

necrosis | 26-11-15 | 23:45

-weggejorist-

Pablo.Paparazzi | 26-11-15 | 23:38

necrosis | 26-11-15 | 23:21
Helemaal mee eens.

nemoj me jebat | 26-11-15 | 23:35

@Haren
Ik wist het heus Nog wel hoor. Jij was de eerste.

Lewis | 26-11-15 | 23:35

necrosis | 26-11-15 | 23:04
Misschien interesseert het de zorgverzekeraar niet bij wie ik in de stoel kruip, maar mij interesseert het wel. Ik ben blij met m'n tandarts. Alleen niet met zijn personeel.
Bedankt dat ik het even bij je kwijt kon. Ik had trouwens geen gaatjes!

nemoj me jebat | 26-11-15 | 23:34

@Draak uit Brabant 23:08
Volgens mij heb ik ze heel aardig op een rijtje.

Lewis | 26-11-15 | 23:31

macaroni&kaas | 26-11-15 | 23:02
Ik snap je punt nu wel. Denk ik. Je vindt dat Jan Roos en Annabel de woorden van Rutte verdraaien.
Toch heb ik Mark Rutte zijn boodschap toen ie 'm uitsprak net zo geïnterpreteerd als Jan Roos dat nu eigenlijk doet in zijn uitspraak. Rutte stelt met IS in oorlog te zijn en niet met islam. Als ie dat zo zegt, dan zegt ie toch dat het twee losse, aparte zaken zijn? Zaken die niet bij elkaar horen? Ben ik nu een slechte luisteraar of is Mark Rutte beroerd in zijn communicatie?
O jee, ik ben nu helemaal in de war.

nemoj me jebat | 26-11-15 | 23:29

Annabel verwoordt het prima!
Nu nog een oplossing, dat is niet te vinden in Alforkani of hoe hij heet, hij leert eindelijk zijn achterban kennen, zijn parochie, zijn kudde, maar wel zelf 'ge-schapen'.
Laten we om te beginnen op scholen het vak 'kritisch denken' (en nee LeVo of 'maatschappij-leer is dat NIET) in te voeren, jong geleerd is oud gedaan.
bigthink.com/videos/the-common-core
Zoiets, read the transcript minimaal!!
Red de kinderen van hun het gedachtegoed van hun ouders.
:)

Tyromancer | 26-11-15 | 23:29

@Zaniksmurf | 26-11-15 | 22:30
Leuk die twitter van Annabel. Binnen een paar klikken kom ik bij "black twitter" jankerds uit. Die trend heeft zich nu ook naar Europa verspreid.
Wat zouden de reacties op "white twitter" trouwens zijn? ... slash retorische vraag...

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 23:29

@nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:58
Al-Qaida verkondigde toch ook 'de zuivere islam' te vertegenwoordigen?
Muziek is taboe, meisjes mogen niet naar school, vrouwen zijn minder waard dan een kameel, etc...
Wat voor last hebben die relidioten van mij, als ongelovige hond, gehad in het verleden?
Heb ik mosketen opgeblazen, moslims onthoofd of andere nare zaken op mijn geweten?
Nee!
Mijn aversie tegen de islam is het resultaat van een nare politieke ideologie die wat te zeiken heeft over iedereen die NIET volgens HUN boekje leeft.
Oorzaak => gevolg.

necrosis | 26-11-15 | 23:21

Jan & Annabel altijd goed. +

Ikdachthetniet | 26-11-15 | 23:20

Mark_D_NL | 26-11-15 | 23:01
Fout was de bakker als ie wist dat dat Duitse regiment met zijn broden mensen om het leven zou brengen.

nemoj me jebat | 26-11-15 | 23:18

@Draak uit Brabant | 26-11-15 | 23:08

Whatever. Maar die christenen hebben geen land, zoals Saoedi-Arabië, waar ze hun waanbeelden toepassen, en over de hele wereld verspreiden.

Nu opbokken met je valse equivalenties.

De Eindbaas | 26-11-15 | 23:15

basweetutwel | 26-11-15 | 23:10
Sorry maar een moslima met een hoofddoek op en een strakke broek aan heeft niets met de islam te maken.

Eurotokkie | 26-11-15 | 23:14

Annabel, dank voor je bijdrages aan dit publieke debat! Petje af.

RobberenRukkie | 26-11-15 | 23:14

Draak uit Brabant | 26-11-15 | 23:08
Ik lees toch regelmatig de bierbijbel en volg het redelijk op wat er instaat.

Eurotokkie | 26-11-15 | 23:12

@Eurotokkie | 26-11-15 | 21:58,

Daa denkt onderhavig haatdoekje zelf toch heel anders over.

basweetutwel | 26-11-15 | 23:10

King of the Oneliner | 26-11-15 | 23:06
Ik denk ook dat ze de categorie volslank 40 kilo voorbij is.

Eurotokkie | 26-11-15 | 23:09

Er zijn ook mensen die letterlijk doen wat in de Bijbel staat. En die die-hard geloven dat alles klopt wat er over Jezus is geschreven.
Dat zijn ook gekkies.
Alleen Jezus zei 'heb uw naasten lief' als het ging over hoe je met mensen omgaat, en de rest was tussen de mensheid en God.
Is dus niet zo gevaarlijk voor andere mensen.
Dat er uiteindelijk een heleboel missionarissen Europa binnentrokken om de Germanen en Vikingen en de Angelsaksen te bekeren is meer aan eigen interpretatie te wijten, maar dat is sowieso bij alles het geval.
Elk boek, elke godsdienst, alles wordt door mensen op een eigen manier geinterpreteerd en dat is gevaarlijk.

Draak uit Brabant | 26-11-15 | 23:08

Mark_D_NL | 26-11-15 | 23:01
Was de Nederlandse overheid die hun administratie leverde aan het plaatselijk Duitse regiment tijdens WOII fout?

Eurotokkie | 26-11-15 | 23:07

Annabel is een BBW: Big Beautiful Woman.

King of the Oneliner | 26-11-15 | 23:06

Vooruit, nog één keer dan: Nanninga for president!!!

kinky winky | 26-11-15 | 23:06

Dit was net al op TV.
Zit ik in een soort loop ofzo?

Piet Karbiet | 26-11-15 | 23:05

@nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:51
Volgens mij mag je gewoon van tandarts wisselen, je verzekering vergoedt minstens de helft van de kosten toch niet.
Het zal hun jeuken bij wie je in de stoel gaat liggen.

necrosis | 26-11-15 | 23:04

@nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:58
Je snapt m'n punt niet. Dat was namelijk dat je daar best over kunt praten, zoals jij dus wilt, maar dat is niet wat Jan Roos doet. Jan Roos praat over dingen die Rutte nooit gezegd heeft. Dat is, zeker voor een "gesprek op niveau," erg treurig.

macaroni&kaas | 26-11-15 | 23:02

@nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:58
Was de Nederlandse Bakker die brood leverde aan het plaatselijk Duitse regiment tijdens WOII fout?

Mark_D_NL | 26-11-15 | 23:01

Helder Groentje | 26-11-15 | 22:35
Volgende keer deze stoelen op rioolhoogte plaatsen misschien dat het niveau beter wordt.

Eurotokkie | 26-11-15 | 23:00

macaroni&kaas | 26-11-15 | 22:07
eens.
Roos is vaak ongenuanceerd omdat het lekker scoort.
Maar iets meer scherpte (en minder clownesk) zou goed zijn voor het interview.

--sql error-- | 26-11-15 | 22:58

macaroni&kaas | 26-11-15 | 22:07
Maar waar houdt IS(IS) op en begint islam? Of andersom: waar houdt islam op en begint IS?
Zijn alleen de soldaten/terroristen fout? Of ook de sympathisanten? Of toch ook de mensen die gul doneren in de moskee? De oliestaten die zouden bijdragen? De wapenleveranciers?
Is de koran schuldig? Die roept op wat IS uitdraagt.
Mark Rutte moest dit wel alleen op deze politiek correcte manier zeggen. Maar het is natuurlijk kul. Het is niet alleen IS.

nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:58

Zaniksmurf | 26-11-15 | 22:30
Oude mannen die op jonge meisjes vallen is helemaal in tegenwoordig.

Eurotokkie | 26-11-15 | 22:58

Ik was in Haren | 26-11-15 | 22:52 |
Euh, significant verschil als je achterover in een tandartsstoel.... lol.

Zaniksmurf | 26-11-15 | 22:55

nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:51
Gebit of gebid, het is om het even.

Ik was in Haren | 26-11-15 | 22:52

nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:51
Maar ik kwam hier om te zeggen:
Ik mis de stukjes van Annabel op GeenStijl!

nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:51

necrosis | 26-11-15 | 22:19
Mijn tandarts heeft een nieuwe assistent. Een met hoofddoek. Mijn tandarts heeft er dus geen moeite mee. Ik wel. En ik heb geen flauw idee of en bij wie ik dit moet aankaarten.
Want het is net of ze de hele tijd schreeuwt: ik ben moslim, ik ben moslim, ik ben moslim!
Ik zit bij de tandarts. Niet bij de gespreksgroep: "durf uit te komen voor je religie".

nemoj me jebat | 26-11-15 | 22:51

@macaroni&kaas | 26-11-15 | 22:07
Bedankt voor de duiding. Ik zat al met mijn oren te klapperen toen in het Jan hoorde zeggen en ging meteen op zoek naar dat citaat.
Ik kwam alleen tegen wat jij ook al zei en dat is inderdaad niet hetzelfde.

koeberg | 26-11-15 | 22:48

Mark_D_NL | 26-11-15 | 22:39 |
Whahaaaha, ... ik wist het Mark, bibbertmania.

Zaniksmurf | 26-11-15 | 22:43

goed gesprek.
word er wel een beetje droevig van.

--sql error-- | 26-11-15 | 22:36

Toch wel spijtig dat GS hier kiest voor de wat makkelijke weg.
Het niveau is nogal wisselend. Dat kan beter!

Helder Groentje | 26-11-15 | 22:35

@Ik was in Haren | 26-11-15 | 22:31
Dát weet ik niet meer. ;-)

Lewis | 26-11-15 | 22:34

necrosis | 26-11-15 | 22:15
Niet die...
Die is niet lekker, niet intelligent en niet leuk...
Mama Bel wel

guillaume | 26-11-15 | 22:34

guillaume | 26-11-15 | 22:10

Wie jan.!!!!

tweetybird | 26-11-15 | 22:32

@macaroni&kaas | 26-11-15 | 22:07
*zij-zei, opsie.
.
Overigens ook wel opmerkelijk om Jan te horen praten over de Koran en de Bijbel, en hoe de Koran niet verschillend te interpreten zou zijn en de Bijbel wel.
.
Dit is natuurlijk complete onzin. Zowel het christendom als de islam kennen een grote hoeveelheid verschillende stromingen. Neem de koranisten, die enkel de koran als bron gebruiken (de islamitische tegenhanger van het christelijke sola scriptura), de shia (met z'n subgroepen als als alaviten), etc. De koran wordt juist heel erg veel geinterpreteerd op verschillende manieren dmv de sunnah.
.
Als je enkel bedoelt dat je de tekst zo letterlijk mogelijk moet nemen: zat christenen doen dat ook (over het algemeen evangelicalen).
.
Verder heeft allah de Koran ook niet zelf geschreven, hij sprak volgens de islam via Gabriël tegen Mohammed, en zijn knaapjes schreven vervolgens zijn woorden op. Overigens was dat een nogal rommelig proces waarbij uiteindelijk wat versen verloren zijn gegaan (daar hebben de meeste moslims alleen geen idee van, maar dat kun je zo teruglezen in Bukhari).
.
Nanninga lijkt ook niet al te bekend met het boekje trouwens. 109 sura over jihad? Er zijn er 114 in totaal, waarvan enkele slechts een paar ayat (versen) lang. Vervolgens "corrigeert" Jan haar ook nog eens met het getal 164... Voor de snelle rekenaar, da's dus onmogelijk. Ik ga er maar vanuit dat jullie het hier over versen hebben, wat best kan kloppen.
.
Het enige op niveau hier zijn de stoeltjes Jan, beetje jammer.

macaroni&kaas | 26-11-15 | 22:32

-weggejorist-

exit religion | 26-11-15 | 22:32

Lewis | 26-11-15 | 22:29
En mij!

Ik was in Haren | 26-11-15 | 22:31

Fijn om Annabel weer eens te zien. Jammer dat ze achter een archaïsche betaalmuur zit ...
Dhr. de Wit | 26-11-15 | 21:52
Tip voor de Wit; Volg Nanninga via Twitter ;) - twitter.com/ANanninga

... ik mis haar nog altijd zeer hier.
Lewis | 26-11-15 | 21:59 |
Dito! [traantje wegpinkt]

... op Jalta ook altijd een genot om te lezen.
Jim Lovell | 26-11-15 | 22:02 |
Eensch! Dat gezegd hebbende, ik zie haar liever hier terugkeren.

Ik zou die dikke wel een keer willen aanduwen...
guillaume | 26-11-15 | 22:10 |
Beetje meer respect graag waarde Guillaume en achter aansluiten.

Wat zou ik graag een beschuitje met Nanninga willen delen....
*zucht*
necrosis | 26-11-15 | 22:12 |
Huh? Annabel is 'veulstejong', meiske valt toch helemaal niet binnen jouw doelgroep toch?

Zaniksmurf | 26-11-15 | 22:30

@necrosis | 26-11-15 | 22:25
Ik ben begin dit jaar gaan twitteren, volgens mij naar aanleiding van Charlie Hebdo. En ja, een van de eersten die ik volgde was uiteraard Nanninga.

Lewis | 26-11-15 | 22:29

@Lupuslupus | 26-11-15 | 22:17

Ik wil best geloven dat IS de islam niet representeert, en ook dat we geen oorlog moeten verklaren aan een wereldgodsdienst.

Maar dan wil ik ook weten of Saoedi-Arabië de islam dan wel representeert? Dat land is toch de bakermat en het centrum van die religie. Tegelijk, en op basis van diezelfde religie, zit daar een van de meest verwerpelijke, repressieve, mensonterende regimes ter wereld. Een regime dat terreur en extremisme exporteert tot diep in Europa en de rest van de wereld.

Vindt Rutte dit niet? Vertegenwoordigt KSA wel de islam? Moeten we met die islam niet in oorlog zijn, als we bijvoorbeeld wel in oorlog moeten zijn met een Assad, om dezelfde aangevoerde redenen? Waarom is dat land dan onze bondgenoot? En nu niet met olie komen, want het land van boeman Poetin levert ons veel meer dan KSA.

It just doesn't add up. At all.

De Eindbaas | 26-11-15 | 22:29

Annabel, ik vind er niks, maar dan ook echt nihil, nada, nul, onbeduidend minimalistisch 0 liberteriaans aan de Islam of welke religie dan ook, te dulden. Neen! het is zelfs toegeven aan de vijand van liberaal denken. Kan me niks schelen of jij veel ontzettend wgeestvormende boeken op hebt of dat je misschien even een nuance momentje voelde bij die vraag. Liberaal en religie zijn twee aardsvijanden en er is geen manier ze te binden. Al duizenden jaren proberen mensen dat en jij bent de volgende die met blindheid worstelt terwijl het je genadeloos zonder verzadigende inzichten in een ellendige kuil achterlaat.. De pure kwaadaardigheid die in de islam zit is niet te liberaliseren en dat is maar goed ook!

tattooboer | 26-11-15 | 22:29

Goed gesprek, ... mensen die het in ieder geval, wel begrijpen.
 
En @A. Nanninga, een idee: Kom toch terug bij GS, om weer fijne stukjes te schrijven. :)

saintinel | 26-11-15 | 22:26

Blijft jammer dat Annabel weg is! Leuk gesprek weer Jan!

Balaverde | 26-11-15 | 22:26

Dit is een soort DWDD interview met vragen van Humberto.

Balletje Mayo | 26-11-15 | 22:25

@Markbnl | 26-11-15 | 22:19
Zelfs haar twitter staat bol van de lollige opmerkingen en pittige uitspraken.
Misschien moet ik toch maar eens een account gaan aanmaken.

necrosis | 26-11-15 | 22:25

Kaas de Vies | 26-11-15 | 21:52
-
Gaaf man !

herrieschepper | 26-11-15 | 22:22

Fijne jopen en er komt ook nog eens wat redelijks uit die pie hole.

VleeschNochVisch | 26-11-15 | 22:20

@Elvi | 26-11-15 | 22:19
Hoezo aarzelend en nietszeggend?

Lewis | 26-11-15 | 22:20

necrosis | 26-11-15 | 22:12

Leuk en gezellig mens idd.

Markbnl | 26-11-15 | 22:19

Jammer dit....
Alles in de marge, veilig.
En Wilders komt ook even aan bod, aarzelend, nietszeggend.

Elvi | 26-11-15 | 22:19

@--sql error-- | 26-11-15 | 22:13
Als ik werkgever zou zijn, nam ik never nooit een provoceerdoek in dienst.
Mede vanwege de islam, al zal ik natuurlijk altijd een andere reden opgeven voor afwijzing.
Als mij dat een racist maakt, het zal me jeuken!

necrosis | 26-11-15 | 22:19

Rutte: "ISIS is onze vijand, daarmee zijn wij in oorlog. Niet met de islam, niet met een geloof. Zo zit het."
@macaroni&kaas | 26-11-15 | 22:07
/
Belachelijke uitspraak van Rutte. En als hij zelf gelooft wat hij zegt is dat zeer ernstig.
ISIS gebruikt de koran als handboek bij alles wat ze doen. Bij elke moord. Staat er gewoon allemaal in als *opdracht*. Dus daarom heeft het alles te maken met de islam-ideologie, het tweelingbroertje van het Nazisme.

Lupuslupus | 26-11-15 | 22:17

Ze overdrijft wel een beetje.
Ook in NL mag een burqa of hoofddoek een reden zijn voor ontslag, maar niet omdat het religieus is, maar omdat het tegen de kledingvoorschriften of de 'professionele uitstraling' van een organisatie in gaat.

--sql error-- | 26-11-15 | 22:13

Wat zou ik graag een beschuitje met Nanninga willen delen....
*zucht*

necrosis | 26-11-15 | 22:12

Ik zou die dikke wel een keer willen aanduwen...

guillaume | 26-11-15 | 22:10

@Dhr. de Wit | 26-11-15 | 21:52
Eens met alles.

Lewis | 26-11-15 | 22:10

Rutte zij niet in oorlog met de islam te zijn, maar met IS. Volgens Jan Roos (en Nanninga die erin meegaat) heft Rutte gezegd dat islam niets met de aanslagen te maken heeft.
.
Dat is niet waar. Elke idioot snapt dat de aanslagen met de islam te maken hebben, maar een oorlog tegen de islam betekend het bestrijden van het geloof, en dat wil Rutte niet. Wel het bestrijden van IS. Daarom zei hij wat hij zei.
.
Of je dit nu laf vindt of niet, en of je het ermee eens bent of niet, kan best een punt van discussie zijn, maar dat doet Jan niet; hij verdraait simpelweg woorden en gaat vervolgens daar over discusseren.
.
Je kunt wel leuk gaan speculeren over waarom Rutte zei dat het niets met islam te maken had, maar dat is een nogal onzinnige discussie als hij dat nooit gezegd heeft.
.
Ik kan ook wel gaan speculeren over waarom Jan zo'n fantastische reporter is, maar zolang dat het geval niet is slaat de discussie ook nergens op. "Begging the question" heet zoiets, zoek maar eens op.
.
Roos: "Nu zegt premier Rutte "IS heeft helemaal niets met de islam te maken. Da's dan wel weer grappig"
.
Nanninga: "Hoe Rutte kan volhouden dat dat [IS] niet met islam te maken heeft, ja, dat vereist een speciaal soort zinsbegoocheling."
.
Rutte: "ISIS is onze vijand, daarmee zijn wij in oorlog. Niet met de islam, niet met een geloof. Zo zit het."

macaroni&kaas | 26-11-15 | 22:07

terwijl het zwaard ons aanvalt, wordt er op nivo geluld, zonde van de zendtijd GS

d' 8hØker | 26-11-15 | 22:05

Ik stem trouwens wel degelijk puur rationeel op de PVV.
Ben ik vast lang niet de enige in.

Lewis | 26-11-15 | 22:05

Ik ben ook tegen het verbieden van de Koran ondanks dat het een Scheisse Buch is.

ProAsfalt | 26-11-15 | 22:04

Opgenomen bij het speelplein op de Laagte Kadijk te 020, tegenover het voormalige Energetica museum alwaar ik Mohammed verstaan heb gegeven dat ie een optater kan krijgen als ie in de buurt durft te komen van de hoogvoltage-installatie tijdens de demonstratie.
Niet dat het er veel toe doe anders dat dat gezeik over de islam een beetje moe ben.
Islam --> exit.

McMarx | 26-11-15 | 22:04

Wel jammer dat Roos zichzelf nog altijd te graag blijft horen, al gaat het ietsje beter dan vroeger.
Als je gast bezig is met een interessant betoog houd je gewoon je mond. Dan laat je haar haar uitstekende punt maken. Zou fijn zijn als hij daar aan blijft werken.

Lewis | 26-11-15 | 22:04

Ons van ons voor ons en met ons. Niet interessant noch vermakelijk. Je zag Jan soms zoeken naar de controverse. Een betere voorbereiding had kunnen helpen.

rarity | 26-11-15 | 22:03

SyntaxError | 26-11-15 | 22:00
Ja eenrichtingverkeer, alles is de schuld van de islam.

Eurotokkie | 26-11-15 | 22:02

Annabel kan islam problemen goed verwoorden, op Jalta ook altijd een genot om te lezen.

Jim Lovell | 26-11-15 | 22:02

Ze blazen hoog van de toren, die aluhoedjes.
*Geen plaats voor nuance .. ja of nee!

SyntaxError | 26-11-15 | 22:00

'Zodra een premier meegaat in de heiligheid van een boek ten koste van al onze veiligheden en vrijheden zie ik dat heel somber in.'
Ja.
Wat mag ik die Nanninga toch graag. Ze windt er geen doekjes om, is stellig waar het moet, heeft lef, maar kent wel degelijk nuance.
En niets ten nadele van jullie, heren van de redactie, maar ik mis haar nog altijd zeer hier.

Lewis | 26-11-15 | 21:59

Een moslima die een hoeddoekje draagt en zich optut heeft niets met de islam te maken.

Eurotokkie | 26-11-15 | 21:58

Annabel.. de laatste keer dat je in beeld kwam zat je schudden op de passagiersstoel van een Jaguar. En nu zit ik recht in je neusgaten te kijken. Ze doen ook wel hun best om je er onappetijtelijk uit te laten komen. Verder vind ik je een kanjer hoor.

******* | 26-11-15 | 21:53

Beetje inteelt dit. Dode bomen gedrag. Niet heel boeiend voor de buitenstaander.

massaal | 26-11-15 | 21:52

Fijn om Annabel weer eens te zien. Jammer dat ze achter een archaïsche betaalmuur zit
Heel erg dat Elforkani ernstig bedreigd wordt. Zo zie je maar, er is géén discussie mogelijk met islamieten. Iedere islamiet is het namelijk verplicht zo "godsbewust" mogelijk te zijn. Aangezien de islam en koran en het woord van mohammed door allah (t.e.a.b.) zijn ingegeven, is kritiek onmogelijk. Heel dapper dus van Elforkani om daar tegenin te gaan.
Terecht dat Annabel zich zorgen maakt over het niveau van de diensten. Van der Steur heeft vandaag nog gezegd dat er géén extra geld komt voor veiligheid en justitie. Frankrijk daarentegen pompt er even een tiental miljard in. Mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar toch... Waarschijnlijk wordt het budget in Nederland pas verhoogd na een dramatische aanslag.
Wat een kloterig toekomstbeeld, gofferdomme!

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 21:52

Islam is tof. Snap het probleem niet, er is niets toffers dan de Islam.

Kaas de Vies | 26-11-15 | 21:52

Gezellig onderonsje van gelijkgestemde meningen. Weinig spannend gesprek levert dat op, en zeker geen hoog nivo.

YMMMV | 26-11-15 | 21:51

Een goed paard is nog geen goede ruiter. Kortom: Nanninga moet gewoon weer gaan bloggen voor GS en niet zichzelf overschatten als politiek analyticus. Daarvoor is het allemaal wat te onvoorspelbaar, aarzelend en te weinig feitelijk.

de Voorzittert | 26-11-15 | 21:51

Bel! Je zit veel te hoog! zo kan ik je décolleté niet bewonderen!

matjak | 26-11-15 | 21:45

Een interview waarvan je weet dat je de gewenste antwoorden krijgt, wordt nooit heel spannend.

Ik was in Haren | 26-11-15 | 21:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken