Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gefeliciteerd! U betaalt het meest aan de EU!

jajplsahas.jpgVan harte gefeliciteerd allemaal! Ja we gaan niet iedereen een hand geven hoor, maar we hebben wat te vieren. Volgend jaar zijn we namelijk weer de grootste nettobetaler van de EU! Hoera! Zie ook de volstrekt heldere grafiektabel hierboven. Hebben we geleend van onze freunden uit Duitsland, die hebben daar nog meer kekke grafiekjes. Als u precies wilt weten hoe de begroting er uit ziet kunt u hierrr terecht voor wat cijfertjes. Voorbeeldje, er is 500 miljoen 'für eine vertiefte Zusammenarbeit mit der Türkei, einem Schlüsselland in der Flüchtlingskrise'. Pats! Daar ging de champagnekurk. Gisteren is de begroting officieel herbevestigd door het Europees Parlement, dus haal de slingers maar van zolder! Olé!

Reaguursels

Inloggen

Per maand is het dan weer een stuk minder.

Max Navelstaar | 27-11-15 | 15:16

Ik verkas naar Ungarn

waragainstclimate | 27-11-15 | 14:26

He Mark, hoeveel redenen moet je hebben om er uit te stappen. Oh, ze hebben je een baan beloofd. Maar moeten wij daar voor bloeden dan. Natuurlijk, want je bent een burger en de burger moet onze plannen faciliteren. Goed Mark, maar daar kom je toch niet mee weg. Wij als regering komen overal mee weg. Goed Mark, donder eens op, maar verder dan Brussel, ik stel voor bij je vrindjes in Djedda. Daar hebben ze binnenkort een feestje, misschien kun je meedoen.

wallenberg | 27-11-15 | 12:07

Jammer geld

Kris | 27-11-15 | 12:03

Pis en pisnijdig, witheet... telkens hetzelfde

Mich2007 | 27-11-15 | 11:24

De enige die profijt hebben van de crisis in Griekenland zijn de Grieken dus zelf. Kortom, maak er een zooitje van en verbras je geld, want het levert je uiteindelijk winst op.

salsaparilla | 27-11-15 | 11:16

@marlinn | 26-11-15 | 19:32
Hahahahahaha
Die sarcasme!

Haatgenerator | 27-11-15 | 10:02

Ik heb dat hele EU fenomeen nooit begrepen.
Samenwerking tussen landen op het gebied van handel, misdaadbestrijding: oke.
Heb je toch geen gigantisch en duur bureaucratisch bestel voor nodig?

Carmelita | 27-11-15 | 09:58

Timmerfrans en Dijsselbloem in de banencarroussel in ruil voor zwijgen van de socialisten over de nettolasten van het Nederlandsche volk. Kijk zo kennen we de PvdA weer.
Luxemburg deed het veel beter. F*ck Juncker cs
LU + 127
NL - 279
Dat is een verschil van zo'n 400 euries p.p. in 1 jaar tijd.
GDP LU 112.000
GDP NL 48.000
en.wikipedia.org/wiki/List_of_soverei...

ecologiste | 27-11-15 | 09:45

Dus.... hoe meer je per hoofd van de bevolking betaald, hoe minder je ervoor terug krijgt. Maar... Er moet toch één iemand zijn die het braafste jongetje van de klas is. Wat een vieze, vuile corrupte EU bende. MINDER,MINDER,MINDER...

Paaldanseres | 27-11-15 | 09:33

Oke dus als land stem je tegend de EU, vervolgens betaal je dan het meeste...

koetjeka | 27-11-15 | 09:11

Dus ik betaal +/- 1200 euro NETTO aan de EU met mijn gezin. Bruto dus veel meer. Ik zie er niets van terug dus ik ben een BRUTO betaler. Volgens mij kan ik concluderen dat ik 1 hele maand voor de fucking EU, waar ik niets mee te maken wil hebben, aan het werk ben. Klootzacqen

deministerpresident | 27-11-15 | 08:50

Gelukkig hebben we die sinterklazen in denhaag zelf gekozen. En de nederlandse journaille staat volledig in dienst van de eu/denhaag want anders zou dit al veel eerder in de publiciteit geweest zijn. Het is weer om droevig van te worden om te zien hoe de nederlandse belastingbetaler genaaid wordt door denhaag. De zoveelste keer............. wanneer houdt dit op ?

Anjin Mohammed | 27-11-15 | 08:27

O, dat zijn die 1000 euro van Rutte.. je hoeft ze niet rechtstreeks te betalen maar de staatskas doet dat namens u en mij.. tja!

fikkieblijf! | 27-11-15 | 08:15

Je moet het in juiste perspectief zien. Distelbloem krijgt hiervoor ook heel veel geld terug, want hij heeft een zware taak in Brussel.

jfzi | 27-11-15 | 07:52

€ 278,75 minder...................! 4,4 miljard nto gedeeld door 18? Miljoen inwoners?, dat is wat er ongeveer (niemand weet exacte cijfers!!!) aan de maffia moest worden af gedragen in 2014, verplicht, want anders..........!

NB-Stb | 27-11-15 | 07:52

Trouwens, die boeren krijge subsidie voor verbouwen van gewassen maar na dat de centen binnen zijn ploegen ze hwt gewoon om. Van de subsidie leven ze al prima.

boerk | 27-11-15 | 07:44

30%/naar die schijtboeren? Wie had hardst roept krijgt het meest, dat hebben die fransen goed begrepen. Die leggen gewoon hwt land plat. Maar hwt geld gebruiken voor automarisering of andere vormen van investeren!? Ze drinken er liever wijn van. Viva la france

boerk | 27-11-15 | 07:41

En we werken aan de wegen, van Ankara naar Brussel, goed in investeren natuurlijk.

boerk | 27-11-15 | 07:35

Alle nederlanders doorwerken tot hun 80ste! Dan valt er meer te "herverdelen". O, en dan roamen we meteen die zorgpot weer wat af. Ook netjes herverdelen

boerk | 27-11-15 | 07:31

Referendum! Waar kan ik tekenen?

boerk | 27-11-15 | 07:25

Waar koopt je nog zo'n bak ellende voor nog geen 300,- tegenwoordig? Koopje.

McMarx | 27-11-15 | 05:21

lulleficatie | 26-11-15 | 19:38
Dit is aangepaste anthroposofie op zijn best, verdun het werkzame bestanddeel (de oorspronkelijke bevolking) om het gewenste effect te bereiken (herverdeling van waarde)

kindapaas | 27-11-15 | 04:16

"Heb jij ook zo'n hekel aan die haatbaarden uit Islamitistan trap ze op hun ego net zolang als dat men kan. Want Allah, ja die AllaH, die vermoord iedereen." Kusje aan Feyenoord ^^. Ik heb niks met voetbal maar heb jullie schuimbekkende Amsterdam hatende idioten eens mogen aanschouwen.

Vageling | 27-11-15 | 02:27

@Murk Ratte | 26-11-15 | 21:25
Brie? Dat meurend stukje 'nepkaas' dat naar een lijk ruikt en praktisch als zodanig smaakt? Kunnen zij inderdaad de typhus van krijgen. Moet het niet ook. Zelfs schimmelkaas is beter. En daar ben ik ook geen fan van.

Vageling | 27-11-15 | 01:18

@Vageling | 26-11-15 | 23:57
Was trouwens @Parel van het Zuiden en @Eppo. Google is je vriend en niet het GS tool met een zoekmachine dat "HTTP Error 404. The requested resource is not found." is. (Hint, hint, GS!)

Vageling | 27-11-15 | 01:08

Overigens niemand opgevallen dat het Oostblok niet zo hard méh doet als het Westblok?! Stof tot denken. Hier in het westblok.... Méh?... Méh!!! Méh, Méh?!? MÉH!!!!! Oke, Méh!!!! Uh ok en de schaapjes gaan over de dam. Lees de panelen maar. Treurige figuren met hun emoties. Labeltje daar (werkt niet?!) belediging daar (Wat nog steeds geen emo modus?!, * zweet * ) Dat bepaalt?! Kusjes aan kimchi troel en Jhawol (heer commandant) het konijntje waar ik graag tegenaan schop en hun soortgenoten. Schud jullie de virtuele hand. Lekker iedereen zijn bek snoeren straks. Psssttt (Iedereen haat jullie nog 100 keer meer straks)maar dat mag de pret niet bederven. Zitten al in opleiding bij Noord-Korea. Zo'n heropvoedingskamp is ook niet makkelijk. Beetje onder dwang je gedachten afdwingen. Kimchi Sletje kan dat niet. Geloof mij de zwakste schakel. Zelfs Eurotrol kan het beter. Mietje dat het is.

Vageling | 27-11-15 | 00:52

kicktherabbit | 26-11-15 | 20:03

Ik heb net begrepen dat kicktherabbit niet mee betaald. Wordt het dan voor kicktherabbit niet tijd om hem uit europa te kicken. Ik ben voor.

tweetybird | 27-11-15 | 00:24

En wat grappig dat België op de helft zit. Zijn ze toch minder gek dan wij.

wapster | 27-11-15 | 00:18

4,7 miljard door het putje. Maar goed, daar kunnen ze in het straatarme Luxemburg vastvan genieten.

wapster | 27-11-15 | 00:17

@Vageling | 26-11-15 | 23:49
http://www.zerohedge.com/news/2015-11-25/isis-releases-greatest-piece-terrorist-video-propaganda-history-tells-us-russia-brin

als het nog afspeelt. Aanschouw u land vlag dat zij komen eisen. Voornamelijk gericht op de VS maar tering. De typhus lijkt godverdomme wel een hollywood productie. Erger nog de cijfers kloppen ook nog. Maar ja de VS nemen geen 'snoepjes'. Alsof cijfers wat voorstellen. Strategie. ZOals twee andere wat 'wijzere' reaguurders al stelden. Het is een schaakspel. De pionnen zijn al te grabbel gegeooid. Schaken nu. (Geloof @Parel van het Zuiden en nog één, ja als GS die tool en zoek machine eens hersteld had ik die ook nader kunnen noemen!).

Vageling | 26-11-15 | 23:57

Zelfs Muttie Merkel haar onderdanen betalen minder aan meer islam, meer verkrachtingen, meer misdaad (dat erbij hoort volgens Fuhrer Merkel). Absurd! Aanschouw!

http://imgur.com/XHpqDpw

Hoezo?! Die rat Dijsselverbloemen ...:

http://imgur.com/LYt4rSK

Gaat lekker zo. Alle naïeve blondwijven (zogenaamd het glazen plafond omdat naïeve wijven naïef zullen zijn. Dank Hennis! Voor het feminiseren van de mannen ook! Janken liever in een praatgroepje lekker pacifistisch wezen in plaats van man wezen. ) lekker onze leger uithollen. Vooral op defensie pleuren. Kunnen hun keuken (laat staan wanneer Hennis er Laats één gezien heeft) niet eens verdedigen, laat staan gebruiken!

Nieuwste booslim propaganda al gezien? Nee natuurlijk niet! Wij hebben landverraders en hun hebben Allah! Net zoals Hollande wegkeek bij de aanslagen. Man was getipt. Kwam hem goed uit (voor zijn plan wat hij uitvoert nu) en ondertussen censureert hij alles behalve het policor geluid. Noord-Korea gaan wij over een decennia uitlachen. Hier gaan wij het beter aanpakken. Eet dat Kim Jung-un! Maar eerlijk is eerlijk. Ik kom niet eens in een EU superstaat strafkamp. Ik word meteen geëxecuteerd.

Men zou bijna Allah gaan opzoeken. Goh lijkt het erop. Zelfs dan is het betalen maar 'geript' worden is haram!

Vageling | 26-11-15 | 23:49

@loekiekoch | 26-11-15 | 23:20

Flikker lekker op inderdaad. Nederland is zelfs ondanks jarenlang wanbeleid en kanslozeninstroom nog altijd een van de beste landen om te leven. Wie dat niet ziet is nooit verder geweest dan Zwitsalland.

De Eindbaas | 26-11-15 | 23:36

Ach ja er veranderd toch niks. Zelfs al ligt onze economie op apegapen dan nog betalen we het meest.
Enige manier om hier van af te komen is Nederlands EU exit.

lightyears | 26-11-15 | 23:22

-weggejorist-

loekiekoch | 26-11-15 | 23:20

De Junckers de Letzenburgers KRIJGEN 147 euries, het rijkste land KRIJGT? F*ck. Ik eis onderzoek, sofort.

ecologiste | 26-11-15 | 23:09

Achja, kunnen we in ieder geval nog naar oost-europa vluchten als de ellende hier te erg wordt met de migranten die zich niet kunnen vinden in de westerse normen en waarden. Woon je toch mooi in een stukje Europa zonder dat gezeik.

henkdekanarie | 26-11-15 | 22:53

Nu trek ik mij sowieso bijzonder weinig aan van Europa, maar dit is voor mij wel weer een vrijbrief om mij zelf een houding aan te meten die zegt: ALLES in Europa is een beetje meer van MIJ dan van alle andere Europeanen. Want zoals als het oude spreekwoord luidt: Wie betaalt die bepaalt. En die regel is in de kapitalistische wereld overal van kracht.

@diek

Waarom kopieert u letterlijk de reactie van 'rolforolfo' uit de reacties op het artikel op spiegel.de?

Die FAZ | 26-11-15 | 22:45

-weggejorist-

Kwikkie2426 | 26-11-15 | 22:45

-weggejorist-

exit religion | 26-11-15 | 22:42

Mit Abstand die höchsten Vermögen pro Haushalt / Meridian hat LUXEMBURG. Kurz danach kommt Zypern. WARUM ist dieses Land Nettoempfänger der Euro-Scheinchen und das seit Jahren?? Wie absurd ist das?

diek | 26-11-15 | 22:16

Al die netto ontvanger landen zijn landen met een nogal wankel fiscaal regime... en waarom zouden ze ook moeite doen?

bisbisbis | 26-11-15 | 22:15

Al jarenlang het meeste betalen - en als je je mening over een grondwet of een maffiastaat laat horen , dan hebben ze gevoeglijk sch*** aan je.

bisbisbis | 26-11-15 | 22:11

Opmerkelijk: tot dit jaar was Groot Britannië, na nederland en Zweden, de derde nettobetaler in grootte.
-
Eén bezoek van Cameron in Brussel drie weken geleden heeft daar verandering in gebracht.
-
Misschien moest Rutte ook maar eens ... oh, nee, het baantje van Dijsselbloem.
-
Natuurlijk, stóm van mij.

bisbisbis | 26-11-15 | 22:09

100 euro voor mijn gezin. Alsof het niks is. Geen probleem, we verhogen gewoon de belastingen en halen het van ons pensioen af.

Patatter | 26-11-15 | 22:06

Right! That's it.
Nu met hooivorken en fakkels naar het binnenhof.
Wie gaat er mee? ... O wacht.

postmodernismisdead | 26-11-15 | 21:58

Ik ben bereid om ipv 278 euro 100 euro te betalen als we EU gaan inkrimpen. Van het bovenstaande lijstje alleen de landen over houden waar een minus voor het bedrag staat. Fucking sterke macht ben je dan. De rest kan ongezien de tyfus krijgen.

johoost | 26-11-15 | 21:57

-weggejorist en opgerot-

Rojac80 | 26-11-15 | 21:55

Weg met ons!

waragainstclimate | 26-11-15 | 21:46

Jezus Christus, nog steeds gaat bijna 30% van het totaal budget naar die buitenlandse schijtboeren (lees Franse boeren). Laat ze lekker de tering krijgen met hun brie.

Murk Ratte | 26-11-15 | 21:25

De grote PVV-vriend Orban profiteert het meest.

bdn01 | 26-11-15 | 21:16

Nie vloeke, nie foetere, kanse grijpe.

Kaiser Wilhelm XV | 26-11-15 | 21:12

Hebben we geen kolonels meer in het leger?

Kaiser Wilhelm XV | 26-11-15 | 21:08

The dutch don't dance.
Nee vindt je dat godverdegodver gek

Steenrijk | 26-11-15 | 21:00

simpel: bij de volgende onderhandelingen akkoord gaan met ieder voorstel zolang NL burgers maar niet meer betalen dan Frankrijk. Klaar.
Laat de andere landen maar zeggen waarom wij 2.6x zoveel moeten betalen als die knoflook eters.

FW Ta-183 Huckebein | 26-11-15 | 20:58

Stem VVD/PVDA/D66/CDA als je dit geweldig vindt. Stem je hierop, dan krijgen jij, je kinderen en kleinkinderen wat ze verdienen en veel is het niet. Totaal niet verrassend dat we wederom de grootste spekkers zijn. En dat met een staatsschuld van 460 miljard ! Wie zegt er dat we rijk zijn ? Met 460 miljard tekort. Alles wat in honderden jaren zorgvuldig en stapje voor stapje is opgebouwd, sodeflikkeren we in een paar jaar via Brussel voorgoed weg. Weg miljarden. Weg zeggenschap over eigen grenzen. Weg soevereiniteit. Wat waren we sterk en goed in de EEG. Bovengenoemde partijen maar vooral de stemmers erop: hopelijk zijn jullie trots. Met fatsoen heeft het helemaal niets meer te maken, al jaren niet meer.

Rest In Privacy | 26-11-15 | 20:56

waarom een link naar een duitse site?
deze gegevens en tabellen staan gewoon op de voorpagina
van de NOS

Damoos | 26-11-15 | 20:53

Ja, maar we zitten wel aan tafel.

Dat is die 16.972.942 x 278,75 = 4.731.207.582,50 Euro wel waard.

Want aan tafel zitten is fijn!

tipo | 26-11-15 | 20:44

Van mij mag Ungarn het geld houden. Zij besteden het tenminste aan het bouwen van mooie dichte grenzen. De rest krijgt de pleuris.

heldheino | 26-11-15 | 20:37

Nog wat naheffinkjes en nog wat meer "Nivelleren" oftewel: de landen die met hard werken wat rijker zijn uitpersen voor de luie armere landen.

Want dat is immers precies wat de (ex..??) communiste Merkel en de (ex..??) Maoist Barosso con suis willen.

En alle landen moeten gehoorzamen aan het Brusselse Politburo. Alleen Engeland durft een beetje te protesteren.
Maar Cameron doet dat alleen maar omdat hij bang is dat anders de UKIP partij van Nigel Farage (die uit de EU wil) te veel stemmen bij hem wegpikt.
-
Ja mensen, dokken maar; en eerdaags Oekraine, Moldavie en Georgie erbij en daarna Turkije erbij en daarna..... wellicht de Noord Afrikaanse landen erbij want die hebben (wat velen niet weten..!) ook al een speciale EU-associatie Sinterklaas status! En wij maar dokken.
-
Maar eerst onze pensioenfondsen afgeven aan Brussel (daar is Rutte momenteel mee bezig "as we speak") en dan doorploeteren tot we 95 zijn en dokken dokken dokken dokken dokken dokken dokken dokken dokken dokken dokken dokken dokken

telelezer | 26-11-15 | 20:36

Ik neem aan dat er ook nog een miljarden naheffing overheen komt die Verdijsselbloem moeilijk kijkend zg. niet had zien aankomen...

Hufter | 26-11-15 | 20:33

dit is toch geen nieuws, dat weten we allang.
Ook de hoofdreden voor mij dat ik tegen de EU gestemd heb.

Peace Rider | 26-11-15 | 20:31

Kijk, hier krijgt Pechtold dus een dikke van.

Hufter | 26-11-15 | 20:30

De haagse politici kopen op deze manier hun plekje in Brussel. "MARK my words" Rutte gaat naar Brussel.

Straight ahead | 26-11-15 | 20:29

@Muxje | 26-11-15 | 19:40
"Wat zijn trouwens die "andere ausgaben" die in korte tijd geexplodeerd zijn?"

Geld dat onder de tafel door wordt geschoven teneinde de expansie van het vierde rijk te bespoedigen?

Rätselhaft | 26-11-15 | 20:27

Ben ik gek als ik enige correlatie zie met migratie/islamisering en de netto betalers?

knier | 26-11-15 | 20:26

@De Eindbaas | 26-11-15 | 20:10

Erger nog. Waarschijnlijk zouden we hier Belgisch spreken, lopend tussen gletsjers en een massieve ijsplaat ter hoogte van Amsterdam. Tenzij u een barre tocht met een bootje heeft durven maken en sindsdien comfortabel in een veilig AZC in de buitenwijken van het boomin' Alleppo uw resterende dagen spendeert.
.
Echt, die EU. Meesterlijke oplossing die de Europese apocalypse tot nu toe op afstand heeft gehouden. Tot nu toe, want je weet het nooit met zo'n recalcitrante bevolking. Gelukkig heeft het in opbouw zijnde surveillance- en monitoringsapparaat inmiddels de DDR voorbij geschreden. Een echte EU oplossing die de apocalypse op verdere afstand zal zetten.
.
Unie boven alles!

Parel van het Zuiden | 26-11-15 | 20:25

Hey , Pechthold . Sta je wel op de goede veiling ?

ja,diedus! | 26-11-15 | 20:23

Wie betaalt, bepaalt. Zeik niet, hierdoor is NL dus het machtigste land in the EU!
marlinn | 26-11-15 | 19:32

Sorry, volgens mij heb jij het over een heel andere EU dan de rest van GS. Wat is het laatste dat wij (Nederland) in de EU bepaald heeft?

Tha Man | 26-11-15 | 20:23

Voor 20 ruggen p.p. ownen we de hele wereld :-((

padbuffel | 26-11-15 | 20:21

Waarom geen Jihad aanval in Brussel bij de EU kapitalisten.

Madrox | 26-11-15 | 20:21

En als het failliete oorlogszuchtige Oekraine er bij komt mag je daar nog eens 100 euro bij optellen.

sinar2 | 26-11-15 | 20:18

Soms wou ik wel eens dat ik een echte melkkoe was. Want volgens mij hebben die het een stuk beter dan wij. Plus je wordt niet zo vaak genaaid.

VanBukkem | 26-11-15 | 20:16

Vielen lieben dank Freunde!

FrauMerkel | 26-11-15 | 20:14

Eerlijk gezegd zijn statistieken over nettobetaling zinloos, brutobetaling is veel betekenisvoller omdat de ontvangers vaak een kleine bevoorrechte groep mensen is. In een land is dus een heel klein groepje grote netto-ontvangers terwijl de rest van een land allemaal brutobetaler is, ook in landen die netto-ontvangers zijn!

rode peper | 26-11-15 | 20:14

Ondertussen wordt Turkije door pure chantage en Europese overgave in een stroomversnelling de EU binnen gelogen:

www.breitbart.com/london/2015/11/26/in...

En dan te bedenken dat de anti-Poetin brigade juist de Kopenhagen-criteria aandragen om te pleiten voor een onomkeerbare opname van Oekraïne binnen het EU-circus. Dezelfde criteria die in het geval van Turkije terzijde worden net of ze nooit bestaan hebben. De EU is politiek, economisch maar vooral moreel failliet.

Desmoulins | 26-11-15 | 20:13

Dit staatje bewijst dat Rutte en Dijsselbloem slappe zakken zijn, hier hadden ze de afgelopen jaren flink gebruik van moeten maken om een punt te scoren in Brussel.

Beroep = Boerenlul | 26-11-15 | 20:12

@verbanden | 26-11-15 | 20:05

Oh voor dat probleem hebben de Nederlandse gemeenten wel een oplossing. Die klagen steen en been over te weinig geld voor afgesproken zorgtaken waar burgers ook recht op hebben, pakken die zorgtaken dientengevolge minder goed of niet op, maar als er gelukzoekers voor de deur staan, POEF! er is zat geld.
.
U kunt dus bij uw gemeente terecht voor uitleg over die POEF-truc. Gerede kans dat u moet wobben en procederen voor die informatie want transparantie daar hebben de gevestigde politieke partijen al jaren de mond van vol.

Parel van het Zuiden | 26-11-15 | 20:12

@kicktherabbit | 26-11-15 | 20:03

De rijken en bedrijven betalen relatief juist het minst belasting van iedereen. Duidelijk dat u noch rijk noch ondernemend bent. Ze profiteren wel het meest, dat klopt dan weer wel.

Wat ik van mensen met argumenten als de uwe eens zou willen horen, is waarom Nederland buiten de EU minder banen en inkomen zou produceren. Wordt Antwerpen ineens een wereldhaven? Gaat de EU tarieven heffen op Nederlandse producten? Kost monetaire en budgettaire soevereiniteit meer dan het oplevert?

U weet het niet, evenmin als al die anderen eurofielen die altijd met counterfactual doemscenario's komen. Zo zou Europa zonder de EU ook allang in oorlog zijn. Echt waar, de nucleaire machten Frankrijk en het VK hadden elkaar allang weggevaagd. Right? Right??

De Eindbaas | 26-11-15 | 20:10

dus ik heb een jaarlijks abonnementje van 278,75EU voor een club waar ik geen gebruik van maak, en integendeel haat.

en ik kan ze ook nog alleen in Euro's betalen die hun er doorheen hebben gedrukt.

best wel apart als ik er nu over na denk.

waar kan ik dit lidmaatschap opzeggen?

daan me de korte ach | 26-11-15 | 20:10

-weggejorist-

wateenzooi | 26-11-15 | 20:10

280 euro per kop maal krap 17 miljoen maakt rond 4.5 miljard per jaar wat we kwijt zijn aan die bodemloze putten in Brussel, Straatsburg en Luxemburg.

Daarvoor in ruil worden ons dit jaar 50.000 gelukszoekers in de maag gesplitst, zijn we geen baas in eigen huis meer en zet het EUSSR-monster hier en daar een bord neer dat ze iets mogelijk gemaakt hebben. En zelfs die fooi uit eigen knip moet steevast terug want ergens op een formulier een foutje gemaakt.

Oh en onze corruptici krijgen als dank voor het uitzuigen van de bevolking een mooi overbetaald baantje in Brussel. He hoi Frans!

nlnl | 26-11-15 | 20:09

Waar is die verdeelsleutel eigenlijk op gebaseerd? Niet op het BNP per capita, want dan zou Luxemburg zo'n €600 pp moeten lappen.

Muxje | 26-11-15 | 20:08

@kicktherabbit | 26-11-15 | 20:03
Als je nu eens iets minder blowt, dan krijg je wellicht ooit een zinnige en coherente tegel zonder taal-, stijl- en spel-fouten uit je klauwen.

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 20:07

@wakkere_nederlander | 26-11-15 | 19:26
Waar kunnen we bestellingen plaatsen?

Mark_D_NL | 26-11-15 | 20:07

Ach die hondermiljardmiljoen onzichtbare koeien in oost Europa, Verdienen toch een EU subsidie. En die Eu subsidie voor infrastructuur waar het asfalt/bruggen/hogesnelheidsspoorwegen enz die een enorm succes blijken te zijn en inmiddels de naam dragen 'failed Europe infrastructure Project'. Stelselmatig onrechtmatig inklokken/uitkokken in de babylonische EU toren door Eu-vertegenwooordigers voor extra aanwezigheidstoeslagen. Maandelijkse verhuiskosten van Straatsburg naar Brussel. enz,
-
Daartegenover hebben we een besluitvaardig gezamenlijk EU-beleid. Die in spoedzittingen tot een daadkrachtig antwoord komt om de EU-burger op de eerste en essentiële zaak als veiligheid/vluchtelingenbeleid bij te staan. Een Eu voor EU-onderdanen Yeah right.

Dr. Frambozenjam | 26-11-15 | 20:07

Het is ook echt heel veel meer per hoofd ook. Zo blij dat ik al jaren geen belasting meer betaal in NL en mijn nieuwe thuisland buiten de EU ligt.

faz | 26-11-15 | 20:07

Het Nederlandse Volk vindt het goed want het Nederlandse Parlement vertegenwoordigt het Nederlandse Volk in optima forma aldus het meest democratische parlementslid, de heer A. Pechtold van D'66.

Daar D'66 bij elke verkiezingen meer zetels haalt, gaat het zuur verdiende geld door het volk naar Afrika, Klimaatminaretten en de EUSSR.

ProAsfalt | 26-11-15 | 20:07

Wel godver. Het is nog erger dan ik dacht, dit is allesbehalve een close finish. Maar goed, nivelleren is een feestje, dus hup aan het werk PvdA fractie!

Gen. Maximus | 26-11-15 | 20:06

Oh. Probleempje. Ik had die 278 euro wel voorzien in mijn huishoud boekje; maar dan onder het kopje "bijdrage multiculturele samenleving". Poeh. Dan zit ik nu even met een probleem. Gat in mijn begroting.

verbanden | 26-11-15 | 20:05

You ain't much if you ain't Dutch.

Maar betalen zal je #%^&%#Q&*#$##!

padbuffel | 26-11-15 | 20:04

Meeroever | 26-11-15 | 19:36

Krokodillentranen.
U weet immers goed dat dit al jaren de realiteit is.
U bent dus een voortstander van de 'ever closer union' door middel van een transferunie en het einde van Nederland als natiestaat. Anno 2015 nog enige verbazing, of zelfs tranen, veinzen over de modus operandi van de EU is voorbij de waanzin.
Al die EU-paten weten verdomd goed dat Nederland de nuttige idioot is in de weg naar een Europese superstaat.

Desmoulins | 26-11-15 | 20:04

Je moet er wat voor over hebben om Dijsselbloem op zijn plek te houden..

WellusNietus | 26-11-15 | 20:03

Nu lijkt het net alsof iedereen €280 pp betaald. Tenzij het in werkelijkheid vooral de bedrijven en rijken zijn die voor de belastinginkomsten zorgen in dit land. En laat dat nu ook net de mensen zijn die het meest van de EU profiteren en die mede daardoor ons van werk kunnen zien. Eind goed al goed. Linkse praatjes hier.

kicktherabbit | 26-11-15 | 20:03

EU next steps:
.
Ons resterend gas (is al geprobeerd, nieuwe poging op handen)
.
Ons schone drinkwater (poging al onderweg)
.
Onze pensioenen (diverse pogingen & luchtballonnen)
.
Onze burgerrechten (Den Haag bereidt de weg voor)
.
De tirannen hebben zich al een tijd geleden bekend gemaakt. De tijd is daar voor de patriotten.

Parel van het Zuiden | 26-11-15 | 20:02

@Hiesjes | 26-11-15 | 19:58
Gelukkig ben ik het zelf niet, maar ik ken veel mensen die precies aan dat plaatje voldoen. Totale drones zijn het. Sterker nog, die 2500 bruto hebben veel van die superhippe, kersvers van het HBO afgestudeerde 'professionals' niet eens.

Le Roi | 26-11-15 | 20:01

Luxemburg is een netto ontvanger??!! WTF!
Freddie Stobart | 26-11-15 | 19:37

Daardoor kunnen we jaarlijks in Luxemburg zo lekker goedkoop tanken, jaarverbruik tabak en spiritualiën innemen.
Ik bezweer je de eerste 2 weken van ons vakantie, zijn hierdoor gratis.
Laat dit maar mooi zo blijven.

gebrokenvleugel | 26-11-15 | 20:01

je suis bier | 26-11-15 | 19:54

Ik mag hopen dat het de blauwe met gele sterren is? En niet die rood wit blauwe nazivlag?
*mondkapje af en timmermans modus uit

Tuborg øl | 26-11-15 | 20:00

Kosten 278 euro pp. pj. Plus de kosten van de steun aan de PIGS. Plus de kosten van de steun aan onze banken, voor zover beschadigd door oninbare TARGET saldi. Plus de kosten van verlies van monetaire EN budgettaire autonomie - moeilijk raambaar maar aanzienlijk.

Baten: topbaantjes (en salarissen!) voor Duisenberg, Bolkestein, Smit-Kroes, Dijsselbloem. Die vervolgens niet het Nederlandse belang vertegenwoordigen, maar dat van de EU. Waardoor de kosten voor Nederland weer toenemen.

Zelfs de baten dragen dus weer bij aan de kosten. Uitzichtloos.

De Eindbaas | 26-11-15 | 20:00

Gelukkig hebben ze in Mofrika ook al door dat die zusammenwerkung met Turkei "vertyft" is.

citywok | 26-11-15 | 19:59

De berechting natuurlijk en die gaat er komen.

smdyasc | 26-11-15 | 19:58

@ Le Roi | 26-11-15 | 19:56

Als je als account manager voor een dynamisch bedrijf maar 1700 netto overhoudt aan het einde van de maand ben je net zo'n slechte onderhandelaar als onze politici.

Hiesjes | 26-11-15 | 19:58

Misselijkmakend bericht maar ik wist het wel, het is steeds zo want Nederland is rijk daarom poepluiers voor bejaarden en steeds minder zorg les politie meer immigranten en wij betalen nog bij. Maar Nederland is niet rijk allang niet meer sinds Brussel. Als het kan eruitstappen maar met wie eigenlijk. Allemaal ongeschikt. Duitsland draait nu goed maar als straks VW kapotgaat krijgen ze daar ook klappen

BrusselseGraaiers | 26-11-15 | 19:57


POETIN is terecht boos ! EU wilt alles hebben, en OEKRAÏNE is een zeer corrupte land, waar de elementaire basisvoorzieningen zijn niet eens aanwezig, je kan met Syrie vergelijken. WIJ WILLEN GEEN 2-E GRIEKENLAND ! PROTEST !

ildiko | 26-11-15 | 19:57

He maar daar krijgen Rutte en Dijsselbloem straks wel een mooi EU baantje voor terug en Timmermans heeft er al een!

Barani517 | 26-11-15 | 19:57

Met afstand het meeste dus. Heerlijk weer..

noerg | 26-11-15 | 19:57

@Kaas de Vies | 26-11-15 | 19:29
Mooi he, daarom mogen we in Portugal ook tol betalen als we over de door ons betaalde nieuwe snelwegen rijden, cynisme ten top.
We zouden geld terug gestort moeten krijgen als we over die wegen rijden, zal wel niet kunnen.

Uw Verzekeringsadvis | 26-11-15 | 19:56

Dat is inderdaad "vertieft", die Zusammenarbeit met Turkije. Het voelt een beetje alsof je betaalt voor je eigen ondergang.
Stuur Jan Roos voor de gein eens naar de Tweede Kamer en laat hem vragen wat nu eigenlijk de voordelen zijn van de EU. Verboden antwoorden zijn: "Schengen" en "Euro" want dat zijn nu niet echt voordelen gebleken. Benieuwd wat de antwoorden zijn!

Dhr. de Wit | 26-11-15 | 19:56

En morgen is iedereen dit weer vergeten en weer braaf naar het werk, om van 9 tot 5 account manager voor een kek hippe jonge en dynamische organisatie te spelen. Om aan het einde van de maand een salarisstrookje te ontvangen waarmee pijnlijk duidelijk wordt gemaakt dat van die 2500 bruto die verdiend wordt maar een schammele 1700 netto over blijft. Waar vervolgens een hypotheek van een veel te dure doch ontzettend kleine vinexhut in Schubbekuttenveen, gas, water, electriciteit, boodschappen, gemeentelijke heffingen en verzekeringen mee bekostigd moet worden, uiteraard allemaal weer belast. En dan dat reizen naar dat fantastische baantje als account manager, waar het einde met minimaal 40 werkjaren nog lang niet in zicht is, met een auto die op peperdure en flink belastte benzine rijdt, waar ook weer belasting voor betaald wordt om er überhaupt in te mogen rijden, en waar verplicht weer een andere (wederom flink belastte) verzekering aan te pas komt. Dan blijft er met een heel klein beetje geluk aan het einde van de maand een beetje geld over om leuke dingen van te doen. Daar kunnen eens leuke, nieuwe kleren van gekocht worden of gespendeerd worden aan een weekendje Center Parks met de vrouw (met kort, vlot, pittig kapsel) en 'de kids'. Ja ja, uiteraard allemaal flink belast.
.
En zo zijn we in Nederland allemaal gelukkig en verandert er helemaal niets. Ach, die 220 euro kan er volgens jaar ook nog wel van af. We hebben immers allemaal geld over aan het einde van het jaar...

Le Roi | 26-11-15 | 19:56

Gelukkig hebben WIJ wél lekker het allerduurste !!!

HypoPseudo | 26-11-15 | 19:56

Dit soort tabellen zullen nog van grote waarde blijken bij het berechting van de schuldigen.

smdyasc | 26-11-15 | 19:56

Wij mogen het meest betalen, maar het minst bepalen.

Ikdachthetniet | 26-11-15 | 19:56

Nou, wat een feest. Ik heb de vlag maar even halfstok gehangen...

je suis bier | 26-11-15 | 19:54

"Maar als we eruit stappen zijn we duurder uit."
Echt?

MyCatIsDoingThis | 26-11-15 | 19:54

Luxemburg netto ontvanger? Doen ze goed.

Hunter S. Thompson | 26-11-15 | 19:53

Die 278 euro is exclusief de duurzame vermindering van onze welvaart door het feit dat we veel te goedkoop de euro ingerommeld zijn door gerrit "de lachebek" zalm en het effect van de komende grote pensioenroof?

Glasgow Argus | 26-11-15 | 19:53

Ik heb borden in Jamaica gezien waar onderaan stond aangegeven dat het mogelijk gemaakt werd door de Europese unie. Dus verbaas mij hier niet zo over

Cable | 26-11-15 | 19:53

@wakkere_nederlander | 26-11-15 | 19:50

Ahh check, had ik even niet gelezen. Thnx

Ikpoepindemelk | 26-11-15 | 19:53

@Ikpoepindemelk | 26-11-15 | 19:46
Toch niet serieus bedoeld hoop ik, anders bent u net zo goed met cijfers als Dijsselbloem, Arrogander of Snotneus, om maar eens een paar domme nitwits te noemen.

Cuyahoga | 26-11-15 | 19:53

En nog steeds zit NL vol dwazen, die pro EU stemmen... walgelijk gewoon!

saintinel | 26-11-15 | 19:52

De EU is niets anders dan een socialistische planeconomie 2.0 Doomed to fail.

De Psychiater | 26-11-15 | 19:52

Zegt een hoop over hoe slecht onze politici onderhandelen.
EU heeft ons harder nodig dan wij hun.
Land vol harde werkers en zuinig.
Ook zonder de EU ondernemen wij genoeg om ons zelf te bedruipen. Wat luxe artikelen die mischien iets duurder waren, maar compensatie door lagere BTW.
Verbouwen meer als genoeg om onzelf en de landen om ons heen te kunnen voeden. Enige spelers die echt wel varen bij groot europa zijn de internationale bedrijven. Maar die romen hun winsten zo af dat we buiten de werkgelegheid er niet veel beter van worden. Half EU zou nooit in een monotaire unie moeten zitten. Konden ze nog wat schipperen met hun eigen valuta. Nu zijn ze te duur voor de andere helft van Europa. En halen we onze spullen van verder weg.

Hiesjes | 26-11-15 | 19:51

@Ikpoepindemelk | 26-11-15 | 19:46
'Hmmm hoe werkt dat nou?? De ontvangers krijgen meer dan dat de betalers betalen'

Het is volgens mij per hoofd van de bevolking.
Daarom betalen wij per hoofd ook het meest omdat onze politici in Brussel doen of wel heel wat te bieden hebben terwijl we maar een klein klotelandje zijn vergeleken bij de grote jongens.

wakkere_nederlander | 26-11-15 | 19:50

Dus het kost ons gemiddeld 23 euro per huishouden per maand, alleen … de sterkste schouders zoals ze dat zo aardig noemen … betalen natuurlijk een beetje meer mee. Maar die hebben ook banen die dor Europese handel direct of indirect "mede mogelijk gemaakt" worden (dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door … naja lama). Bedoel dus dat we ook eens uit moeten rekenen wat we gemiddeld aan de herverdelingsmachine binnen Nederland per huishouden kwijt zijn. Daarbij is makkelijker te begrijpen dat het ook weer inkomen is (uitkering wandelt naar winkel en koopt blokkie kaas). Ben alleen bang dat die 278,75 dan ineens gemiddeld 5000 euro is en voor de toppertjes jaarlijks 20x zoveel. We moeten niet zorgen dat wij minder gaan uitgeven, we moeten zorgen dat die anderen hetzelfde gaan bijdragen, dan krijgen we hier vanzelf meer banen.

Watching the Wheels | 26-11-15 | 19:50

President Petro Porosjenko van Oekraïne doet een beroep op de solidariteit van Nederland :
- bij het komende referendum over nauwere samenwerking met zijn land.
- de beoogde overeenkomst tussen Oekraïne en de Europese Unie niets te maken heeft met een lidmaatschap van de EU.
- het gaat om democratie, om vrijheid en anticorruptie. Daar kan toch niemand tegen zijn?
- hij zei het idee te "haten" dat iemand de democratie of een referendum zou gebruiken tegen Oekraïne.
- "unieke kans" voor bedrijven in Nederland, de EU en Oekraïne op actief te zijn op elkaars "enorme" markten.
- goed voor het Nederlandse volk
- associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne draait om de toekomst van het Europese project
- de instabiliteit in Oekraïne geen reden om het associatieakkoord van tafel te vegen
- "het verdrag is belangrijk om de keuze van het Oekraïense parlement en bevolking voor de Europese normen en waarden te steunen."
-- nog veel meer blablablabla

en Koenders, Rutte.. hele kamer, wat gaat ons dit nou kosten, zeg ff de komende 10 jaar, naast die asiel tsunami momenteel ?

(c)ZWITSUL | 26-11-15 | 19:50


onze eigen rijkdommen gas, agricultuur, enz alles wordt van ons gewoon gestolen, wij hebben daar over niks te zeggen en maar bergen geld aan Brussel overdragen met sancties en met vele bla bla bla REGELS! Mensen denk na, EU politiek is een zeer kwaadaardige expansieve politiek, ze willen alle landen gewoon annexeren wegens geld en macht, het volk telt niet mee!!!! WAKKER WORDEN!

ildiko | 26-11-15 | 19:50

Dacht eerst dat het een megalomaan grapje was, maar inderdaad voorpagina NRC vandaag - "GeenPeil is koren op de molen van Poetin."

Lees: De EU moet uitbreiden tot aan de grenzen met Rusland, of u steunt allen de boosaardige tiran Poetin.

Ongelooflijk dat (als) dit werkt. Maar mocht het zo zijn, dan heeft de Nederlandse kiezer z'n nettobetalingen straks dubbel en dwars verdiend. And then some.

De Eindbaas | 26-11-15 | 19:49

@ben kokhals 19:43: Politici die baantjes kopen met belastinggeld en de uitverkoop van de belangen van hun land. Het FIFA-schandaal is er niets bij. Ik ben niet zo'n fan van het te pas en te onpas gebruiken van de term landverraad, maar dit komt er toch akelig dichtbij.

Muxje | 26-11-15 | 19:49

En er zal niks veranderen aan die smijterij met belastinggeld, want net als zijn voorgangers, wil Rutte "president van de EU worden" www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/...

ben kokhals | 26-11-15 | 19:49

Orban mag niet klagen dus.

T3hpwn | 26-11-15 | 19:48

Jeuj....

rifraf | 26-11-15 | 19:47

Hmmm hoe werkt dat nou?? De ontvangers krijgen meer dan dat de betalers betalen.

Ikpoepindemelk | 26-11-15 | 19:46

Maar we krijgen er zoveel moois voor terug...

Muggenmepper | 26-11-15 | 19:45

Al het geld van west naar oost.

Apollo | 26-11-15 | 19:44

Welk land kwam Juncker ook alweer vandaan? Oja.

Harry Turtle | 26-11-15 | 19:44

Is dit nieuws?

FCDenBosch | 26-11-15 | 19:44

Vertiefte Zusammenarbeit? Fucking right...

NACademicus | 26-11-15 | 19:43

"We ave prepared a package for you" gilde de megalomane dorpsgek op het Majdanplein in Kiev.
Iemand al gevonden hoe groot dat pakketje is?

Cuyahoga | 26-11-15 | 19:43

De EU is bij uitstek een project voor carrière politici. Voor hun kostbare aspiraties moeten de Nederlandse productieve burgers dan maar bloeden: www.vrijspreker.nl/wp/2005/06/waarom-b...

ben kokhals | 26-11-15 | 19:43

@Freddie Stobart | 26-11-15 | 19:37
Luxemburg is een netto ontvanger??!! WTF!

Natuurlijk! Daar zetelt immers het Benelux parlement.
Dat kost een hoop geld maar dan heb je ook niks.

wakkere_nederlander | 26-11-15 | 19:43

Vreemd dat de Portugezen ook dik moeten betalen met een EU lening van 78 miljard. Meer nog dan de Grieken.

whitechocolateface | 26-11-15 | 19:43

Mag wat kosten, die carrière van Dijsselbloem.

Harry Turtle | 26-11-15 | 19:42

@De Eindbaas | 26-11-15 | 19:37
Precies dat!
Maar dan precies omgekeerd dan!
+1

wakkere_nederlander | 26-11-15 | 19:42

in welk box valt dat? Box 1 of 2

stunter | 26-11-15 | 19:41

De transfer-unie is al lang een feit.

We zouden allemaal onze naam moeten laten veranderen in Gekke Henkie.

--sql error-- | 26-11-15 | 19:41

Ik zie ook een overeenkomst tussen netto-ontvangers en netto-betalers wat betreft de aantallen vluchtelingen dat ze opnemen per hoofd van de bevolking.

Cuyahoga | 26-11-15 | 19:40

-weggejorist-

Van der Merwe | 26-11-15 | 19:40

€278 p.p. Dus ga er maar van uit dat dat voor jou als werkende belastingbetaler al gauw op €1000 uitkomt. Gelukkig levert de EU ons land veel meer op dan het kost, toch? Toch?

Wat zijn trouwens die "andere ausgaben" die in korte tijd geexplodeerd zijn?

Muxje | 26-11-15 | 19:40

*Middelvinger omhoog doet richting Brussel*

MacMiep.nl | 26-11-15 | 19:39

De burgers die het meeste betalen hebben dus de minste invloed.

lulleficatie | 26-11-15 | 19:38

Dit is geen nieuws. Al jaren niet meeren dan betalen we ook nog relatief het meest aan de rest van de wereld.
* Dat is incl straaljager lulverhaal.*

Halal gehaktbal | 26-11-15 | 19:38

Ja aangezien wij het meest betalen zie ik weer een naheffing komen over dat meeste betalen. Het gaat nederland duidelijk te goed dus moeten we dat nivelleren naar de standaard van de derde wereld.Volgens de EU steel Club.

tweetybird | 26-11-15 | 19:37

Luxemburg is een netto ontvanger??!! WTF!

Freddie Stobart | 26-11-15 | 19:37

Maar we hebben er ook enorm veel profijt van! Voor de introductie van de euro was Rotterdam een aftands zeehaventje, waren onze banken zuiver nationale kredietverstrekkers, lag onze export op z'n gat, werd de gulden periodiek volledig kapotgearbitreerd dan wel gedevalueerd en was onze creditrating junk.

Of niet soms?

De Eindbaas | 26-11-15 | 19:37

Den Haag, letten jullie op?
Dit is een van de pijlers onder het groeiende ressentiment jegens de Europese Unie. Dit is namelijk niet het eerste jaar.
.
Dit is ook een van de meest in het oog springende voorbeelden van jullie incompetentie danwel verraad aan de onderhandelingstafel.
.
En zolang jullie daar niets aan doen blijft dat ressentiment groeien. Uiteindelijk komen we er met z'n allen wat aan doen.
.
Vraag dat vmbo-geschiedenisonderwijzertje in vak K maar hoe dat in het verleden uitpakte.
.
Fix this. Fix this fast.

Parel van het Zuiden | 26-11-15 | 19:36

Ik ben voorstander van de EU, en voorstander van grote hervormingen..

Maar hier ga ik van huilen.. Wat moet ik dan nog doen? Compleet machteloos. We worden genaaid door andere landen, die als ze compleet in de stront zitten ook nog eens door ons gered mogen worden.

Meeroever | 26-11-15 | 19:36

Met dank aan Alexander Pechtold!

lachenjoh | 26-11-15 | 19:35

Dijsselbloem betaalt graag extra om maar voorzitter van de Eurogroep te blijven.

Pieterhb | 26-11-15 | 19:35

Er is geen politicus in Nederland die hier wat aan gaat veranderen.

Treurgrond | 26-11-15 | 19:33

Met afstand zelfs. En daarom: fuck de EU en fuck ons kabinet dat haar bevolking graag nog wat extra uitperst om nog meer geld naar Brussel te kunnen brengen.

panadol | 26-11-15 | 19:32

Maar wij krijgen er dan ook het grootste aantal vluchtelingen per m2 voor terug.

Ik was in Haren | 26-11-15 | 19:32

-weggejorist-

wolffman | 26-11-15 | 19:32

Zijn ook meegenomen welke landen de meeste vluchtelingen opnemen en daar dus ook het meeste voor betalen?

En waar is die korting gebleven die wij dankzij Rutte hadden gekregen van de EU?

Kijk dat enorme verschil met het Verenigd Koninkrijk eens.. Zelfs de Fransen betalen meer...

Meeroever | 26-11-15 | 19:32

EU? Wow... shut up and take my money.
Ik hoop echt voor het nieuwe jaar dat de gehele EU klapt.

Vladimir316 | 26-11-15 | 19:32

Spek andere staatskas in linkerrijtje....

fingers | 26-11-15 | 19:32

Wie betaalt, bepaalt. Zeik niet, hierdoor is NL dus het machtigste land in the EU!

marlinn | 26-11-15 | 19:32

Geen vrede, geen veiligheid, geen welvaart.
Wel betalen.

Ars Vivendi | 26-11-15 | 19:31

Zijn ze helemaal begodverdomd! We zijn nog beter, ze zijn de naheffing nog vergeten nondeju!!

Tuborg øl | 26-11-15 | 19:31

#Nexit.

Dr.Dexter | 26-11-15 | 19:30

Het is ook bizar dat ik door heel Nederland projecten zie die "mede mogelijk gemaakt zijn door de EU", weer je reinste propaganda en een keiharde leugen.

Wij geven geld aan de EU om via een omweg minder terug te krijgen.

Eigenlijk zou er een groot billboard in het nepparlement van de EU moeten staan met de tekst.

"Mogelijk gemaakt door ondemocratisch geroofd geld van de Nederlanders"

Met dan de Nederlandse driekleur, als dat nog mag.

Kaas de Vies | 26-11-15 | 19:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken