GSTV. Hoera, Kamermeerderheid voor GeenPeil
Naaah, dit verwacht je niet. Vorige week hoopte PvdA Europarlementariër Paul Tang in Gesprek op Niveau aan Jan Roos dat de Partij van de Arbeid de uitslag van het GeenPeil-referendum zal gaan accepteren. En die hoop, waarbij we natuurlijk een enorme slag om de arm hielden want politici & hun uitspraken waarmaken is iets dat wij alleen uit beduimelde geschiedenisboekjes kennen, werd vandaag zowaar onderschreven door Tweede Kamerlid Marit Maij: of er nou een ja of een nee uit komt, de PvdA-fractie zal de uitslag van het referendum respecteren. Dus als een meerderheid van Nederland NJET zegt tegen het EU toetredingsve.. associatieverdrag met Oekraïne, zal de PvdA óók NJET zeggen - en gaat het gevaarlijke spelletje van Brussel in de rooie gevarenzone tussen EUSSR & Russische Federatie niet door.
Meerderheid: Hee maar wacht eens even.. Dan heeft GeenPeil nu een meerderheid! We hebben PvdA (36 stoeltjes). SP (15). CDA (13). PVV (12). ChristenUnie (5). SGP (3). Partij voor de Dieren (2). VNL (2). En 50PLUS (1). Die allemaal de uitslag zeggen te respecteren. Dat maakt samen NEGENENTACHTIG (89) zetels = een Kamermeerderheid die de uitslag van het GeenPeil-referendum zal aanvaarden. Hoera, een extra goeie reden om op 6 april 2016 allemaal te gaan stemmen voor of tegen het associatieverdrag, want uw stem zal eindelijk worden gehoord in Den Haag!
Meerderheid: Hee maar wacht eens even.. Dan heeft GeenPeil nu een meerderheid! We hebben PvdA (36 stoeltjes). SP (15). CDA (13). PVV (12). ChristenUnie (5). SGP (3). Partij voor de Dieren (2). VNL (2). En 50PLUS (1). Die allemaal de uitslag zeggen te respecteren. Dat maakt samen NEGENENTACHTIG (89) zetels = een Kamermeerderheid die de uitslag van het GeenPeil-referendum zal aanvaarden. Hoera, een extra goeie reden om op 6 april 2016 allemaal te gaan stemmen voor of tegen het associatieverdrag, want uw stem zal eindelijk worden gehoord in Den Haag!
Reaguursels
InloggenWaarom doen we niet een crowdsource actie voor een campagne, zodat we genoeg stemgerechtigden naar de stembanken krijgen!
De grijns van Peggold staat me niet aan.
wakkere_nederlander | 24-11-15 | 20:30
Een 'kamermeerderheid' ja. Dat is wel zo handig bij een RAADGEVEND referendum. Een burgerreferendum heb ik nog nooit van gehoord. Dat is een soort pleonasme. Het gaat er louter en alleen om of de kamermeerderheid voor is om de uitslag van het RAADGEVENDE referundum over te nemen. Bij een BINDEND referendum is die vraag niet aan de orde. Daar MOET de uitkomst worden overgenomen.
Misschien dat de wakkere Nederlander toch nog niet helemaal wakker was/is.
Er heeft net iemand in 020 aangemeerd die wil dat ook Kazachstan lid wordt van de EU:
http://www.superyachtfan.com/superyacht_lady_lara.html
Stort u even?
willen de 4000 stemmers die voor het associatieverdrag zijn zich aanmelden in oost oekraine om als vleesschild te functioneren bij oplaaiend geweld door het verdrag.
dank u.
Asjeblieft Geenstijl... Maak er nu eens gewoon een duidelijke NEE-campagne van i.p.v. dit politiek correcte "ga allemaal stemmen voor of tegen". Zijn jullie toevallig ook besmet door dat waar jullie zelf zo van walgen?
Leptob | 24-11-15 | 20:57
Inderdaad, wat leptob zegt. Gewoon een NEE campagne. Dit is in het belang van heel Nederland.
'de uitslag "respecteren"': daar kun je alle kanten mee op.In de zin van: wij respecteren de uitslag, maar het komt ons nu even beter uit om ons er niets van aan te trekken.
Aha necrosis met een kleine n dan, zo u wilt. Ja, ik weet hoe het in Ukraine gaat en met welke politieke , economische en politiek morele problemen zij te maken hebben, daarvoor heb iknde linkjes niet nodig. Juist daarom ben ik van mening dat die negatieve spiraal doorbroken dient te worden en dat kan alleen maar met hulp van het westen. Dit dient echter wel gepaard te gaan met een voorzichtige aanpak die de wederzijdse belangen goed in de gaten houdt. Het kan niet op een manier gaan zodat Ukraine een tweede Griekenland wordt, dat is schijnbaar de angst van velen. Ukraine dient voornamelijk zelf de doelen te stellen en te realiseren en als ze daarbij de EU als rolmodel zien dan is dat niet zo slecht. In ieder geval moeten ze af van het Russische model waar corruptie de boventoon voert. Is allemaal niet gemakkelijk, maar om een rigoreuze verandering te bewerkstelligen is dit toch de beste optie. Nogmaals, zonder elkaars belangen te schaden en ondanks het feit dat het gedrocht dat EU heet hierbij de enige entiteit is waarmee Ukraine dit samen mee kan aanjagen.
@clickspaan | 25-11-15 | 09:08
Kinderen die vragen, worden overgeslagen en gaan in de zak van Joris!
*gnehehe*
MarcS, ja dat heb ik en juist daarom. Wist u trouwens dat de kleinste (rendabele) retailbank van Ukraine MegaBank heet? Van banken en Ukraine ben ik zeer goed op de hoogte overigens.
He! Tis 9uur! Waar is mijn nieuwe kontent cut!
@devil13 | 25-11-15 | 08:56
Jammer dat het tooltje nog steeds plat ligt, anders had ik je een zooi linkjes gestuurd die ik al eerder heb gepost over Oekraïne.
Met cijfertjes over oa. lalala-geld.
Enne.... mijn nick schrijf je nog steeds zonder hoofdletter!
@necrosis | 25-11-15 | 09:04
Oh hahahahahaha ik dacht opgeteld is dat 50, en *ja* heb net nog een bakkie ingeschonken. Lekker heur.
@MarcS | 25-11-15 | 08:57
Partij 50+ : 2 zetels.....
Koggie nodig?
@devil13 | 25-11-15 | 08:56
U heeft zich enigszins verdiept in de deplorabele staat van Ukraine? Zo ja, dan laat maar eens zien. Welke banken hebben ze, hoe rendabel zijn die etc.
@necrosis | 25-11-15 | 08:55
.
Bon idee.
Wat is je IBAN ook alweer?
@necrosis | 25-11-15 | 08:28
Ik vroeg mij af waar die laatste +2 vandaan kwam.
Nou Necrosis, hoewel het verdrag wel over financiele steun rept, is 10 x wat er aan Griekenland is betaald iets dat uit jouw eigen fantasie komt. Elke vorm van steun is onderwerp van aanvullende onderhandelingen en daarnaast vind ik dat mijn belastingcentjes voor een deel best aangewend mogen worden om structurele verbeteringen in Ukraine te bewerkstelligen (bomotoho warti)
@Piet Karbiet | 25-11-15 | 08:46
Zullen we eerst de corrupte oligarchen uit Brussel trappen?
*stuur mij maar een paar miljoen als dank*
Tuurlijk, die oligarchen in de Oekraine worden minder corrupt door een verdrag met Brussel. Want ze wisten nog niet dat fraude niet mocht. Stuur maar vast wat miljarden als dank.
@DerWaarheid4 | 25-11-15 | 08:32
PvdA hoeft niet draaien, de uitspraak kwam van Marit Maij.
In April luidt de verklaring van de PvdA dat 'Marit niet namens de fractie sprak'.
Eigenlijk wordt dit een referendum over het referendum. Als de politiek de uitslag niet respecteert dan is het definitief dood. Gebeurt dit wel dan wordt een precedent geschapen voor de toekomst.
LOL @ "de PvdA-fractie zal de uitslag van het referendum respecteren."
Hoeveel graden moet je draaien om daar een NEE van te maken?
@devil13 | 25-11-15 | 08:26
Ja stemmen betekent tevens het tienvoudige bedrag aan Eypo's wat Griekenland heeft ontvangen, naar Poroshenko gaat, betaald door jou en mij.
*dwz; als jij netto betaler ben en geen uitkeringstrekker*
@MarcS | 25-11-15 | 08:22
Senaat = eerste kamer = 75 zetels (waarvan 42 dus een meerderheid).
Maar volgens mij gaat de senaat niet over het referendum.
Trouwens, al halen we de kiesdrempel niet, ik wil Oekraïne NIET bij de EU!
*Turkije ook niet, maar da's een ander verhaal*
Voor stemmen betekent goedkeuring van het verdrag en dat Ukraine zich daarmee commiteert aan het uitvoeren van de noodzakelijke veranderingen die het land in staat stellen om zich uit de ellende van de huidige corruptie te worstelen. Nee stemmen betekent dat je Ukraine die kans niet wilt geven. Nee stemmen betekent ook geen ja tot toetreding tot de EU.
@Brulboei_61SB | 25-11-15 | 08:11
??huh??
Iets respecteren en er in meegaan zijn twee verschillende dingen...
@Peter_K | 25-11-15 | 04:08
Door de huidige ontwikkelingen en tweets van de leiderTs daaro, denk ik dat ze associatie overslaan en ze linea recta volwaardig lid worden van de unie. Al was het alleen maar om Poetin / Putin dwars te zitten en te tergen tot het uiterste.
En hoe gaat dit dan de senaat in?
PvdA 13 ; CDA 12 ; SP 9 ; PVV 9 ; CU 3 ; SGP 2 ;
PvdD 2 ; 50+ 2 = totaal 42 stoelen dus ook meerderheid!
@Eurotokkie | 25-11-15 | 03:00
Nee, het verdrag wordt inderdaad niet meer ongedaan gemaakt. Alleen moet het nog geratificeerd worden.
Het systeem waarbij kiezer eens per 4 jaar (normaal gesproken) enige invloed heeft op de leiding van het land en keuzes maakt op basis van verkiezingsleugens van de politici, wordt door dit referendum doorbroken. Alle lof voor GEENPEIL. Maar in mijn achterhoofd heb ik toch dat politici nu zeggen braaf de uitslag te zullen volgen terwijl diezelfde politici eerder valse verkiezingsbeloftes deden. Totaal onbetrouwbaar!!!
Is er ook maar iemand die nog gelooft in 6 April? Tegen die tijd voorzie ik rokende puinhopen, nood toestanden, en een spiraal van geweld door Europa trekken.
Daarbij regent het ook nog :-(.
Tot nu toe heeft dit kabinet de kiezer belogen en bedrogen en van alle zijden benadeeld, beetje naïef om te geloven wanneer de uitslag niet in het straatje van brussel past, deze dan ook door de politiek wordt overgenomen!
Maar laten we positief blijven, dit is een uitgelezen kans voor het kabinet om te vallen!
Nu maar hopen dat het kabinet niet valt, want bij nieuwe verkiezingen is de meerderheid natuurlijk niet zeker met de verdamping van PvdA. Wellicht dat de PVV dan een absolute meerderheid krijgt en dan weet je niet wat er dan nog van terecht komt.
..."want uw stem zal eindelijk worden gehoord in Den Haag"...
... Maar niet in Brussel
Men zegt wel eens dat politici hoeren zijn, maar in die en academische kringen is het doodnormaal om elkaar na een avondje seks iets toe te schuiven. Dat je dan niets meer bent dan een hoer vergeten ze dan voor het gemak maar even, dat breien ze voor zichzelf in hun hoofd wel recht met smoesjes. Vaak nogal aanstootgevend als ze anderen ook nog eens de maat gaan nemen.Een redlight district, maar dan zonder raam. Bah.
Veel beloven en weinig geven.
Doet een gek in vreugde leven.
Kortom, eerst zien dan geloven.
Is het brievenbus kietelen dan toch niet voor niets geweest? #flyeren #geenpeil
PvdA en beloftes .......
Gaan we mee aan de slag heb ik gezegd, ik heb niet gezegd dat we het referendum zullen volgen. Ach, leer mij politici ontkennen.
Lekker dom. Afgaan op wat politici beloven.
`Geld van Griekenland komt terug, met rente.`
Dit gaat hetzelfde als bij het vorige referendum: er komt een (zo goed als) identieke wet met een andere naam die alsnog aangenomen wordt.
Meer en meer politici begrijpen dat bij bosbrand het beste is om je uit de brand te manoeuvreren.
youtu.be/Qejrvm-G5bQ?t=50
Iemand de kleine lettertjes ook gelezen?
"Als de uitslag van het referendum geldig is, onder meer bij een opkomst van minimaal 30 procent, dan zal de PvdA dat respecteren, zegt Maij. Of dat ook betekent dat het kabinet het verdrag niet ratificeert, kan ze niet zeggen. ,,Het kabinet moet een eigen afweging maken.''"
Flatulent | 25-11-15 | 02:52
--------
Je zou een succesvolle motie van wantrouwen met nieuwe verkiezingen kunnen verwachten als het kabinet niet het referendum volgt.
@Eurotokkie | 25-11-15 | 03:00
Dan gaan we te paard!
Hahaha dit associatieverdrag wordt niet meer ongedaan gemaakt wat de uitslag ook is.
Iemand de kleine lettertjes ook gelezen?
"Als de uitslag van het referendum geldig is, onder meer bij een opkomst van minimaal 30 procent, dan zal de PvdA dat respecteren, zegt Maij. Of dat ook betekent dat het kabinet het verdrag niet ratificeert, kan ze niet zeggen. ,,Het kabinet moet een eigen afweging maken.''"
Nu nog een kamermeerderheid voor de PVV en ik ben echt gelukkig.
Link van co2 hoax petitie door wetenscjappers.
www.petitionproject.org/
@ Lewis Lewinsky | 25-11-15 | 01:55
Wellicht een idee om een petitie op te zetten voor relevante wetenschappers voor islam stellingen, net zoals 31.487 wetenschappers een petitie hebben ondertekend welke verklaard dat de co2 manie een hoax is.
ooohhh ... wacht jihad en fatwa dan ... al de wetenschappers op een doden lijst ... oeps.
Saoedi-Arabië exporteert Wahabisme, overal in de moslim wereld.
IS voert de wahabietenleer uit, tot achter de komma.
Oorzaak, gevolg, gevolg, oorzaak?
Saoedi-Arabië, de ware islam, is de bron van al het kwaad overal ter wereld.
Maar ja, vervuilende aardolie is belangrijker dan een aanslagje hier en een aanslagje daar.
@DANNY3960 | 25-11-15 | 01:03
Vageling heeft een gleuf. Gleuven doen niet aan interpunctie.
Ik hoop dat ik mij niet al te genuanceerd heb uitgedrukt. Misschien moet ik duidelijker zijn:
islam = ontfatsoenlijk, moreel verkeerd en fout
@bakoenin | 25-11-15 | 01:45
Wie nu nog moslim is, heeft geen greintje fatsoen in zijn donder.
De islam verlaten is een kwestie van fatsoen.
Het is voor iedere moslim nu een morele plicht om uit de islam te stappen en ex-moslim te worden.
Met deze oordelen moet Abu Taleb het maar even doen. Ik hoop dat hij daar blijft. Lekker dicht bij Mekka.
Lewis Lewinsky | 25-11-15 | 01:38
Saudi Arabië is de sponsor en oorsprong van IS.
Maar poen is voor de PvdA klaarblijkelijk belangrijker dan mensenlevens.
Het staat toch in schril contrast met de zogenaamde stoere woorden van onze burgervader nietwaar?
@bakoenin | 25-11-15 | 01:30
Blijft hij daar?
Joehoe... Aboutaleb is op zakenreis naar Saudi Arabië...
Wakker worden.
right, done. NEXT?
Prima gedaan, Jan Roos!
@ Lewis Lewinsky | 25-11-15 | 01:08
CDA die liegt? hoe kan dat nou? ... zwarte Paus die het goed praat?
PvdA en CDA liegen nooit? Muhahaha!
@DANNY3960 | 25-11-15 | 01:03
De interpunctie van vagebond is prima. Wat mankeert jou, dude?
Wat politici vandaag de dag zeggen is geen enkele garantie voor de toekomst.
Vageling | 25-11-15 | 00:49
Man, doe iets aan interpunctie.
Het is herfst, dan draaien de PvdA standpunten nog sneller dan de blaadjes...
@mysteryposter | 25-11-15 | 00:43
JA daag. Zo gestoord als een deur deze meiden. Mogen zichzelf met hun loop gaan bevredigen. Westen haat springt er vanaf.
Democraten 66 = Dictatuur 666.
Hou vol Pechtold, ga zo door!
Op naar de 0 zetels, alleen dan heeft D66 iets positiefs toe te voegen aan Nederland!
@ADVIZEUR | 25-11-15 | 00:31
Gezellige boel met jou. Zeker zo'n mensenhandelaar jij. Lekker jongen meiden indoctrineren en misbruiken voor eigen gewin. Problemen veroorzaken jullie wel op eigen bodem. Gelukkig maar. Verder als Oekraïne (volgens jou) als enige vrouwen te bieden heeft kunnen we dat CORRUPTE zooitje beter losmaken van het continent. Beetje naar Turkije toe duwen. STeek lekker je kop dieper in Nederlands bodem. Dat krijg jij weer wel goed mee van Den Hagistan. Alleen de beloning ervoor bevalt dus niet. Duidelijk. Jij had graties geld gehoopt en nog meer ellende dat Oekraïne brengt. Doe even de groeten aan dat maffia bankierbaasje dat EU geld heeft lopen wegsluisen! En laat die vrouwen eens even zelf kiezen achterlijke mensenhandelaar.
Goed nieuws! Mits er meer stemhokjes komen.
maar eerst de bangmaak campagne in de kranten en op tv van de overheid voorafgaand aan het referendum.. en dat mag wel weer miljoenen kosten..
De jeugd scouting in Oekraïne is militair gericht. Zelfs voor dames
www.youtube.com/watch?v=0vJPL6PYDTM
@necrosis | 24-11-15 | 23:47
<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p lang="nl" dir="ltr">Waar staat <a href="https://twitter.com/hashtag/IWIH?src=hash">#IWIH</a> eigenlijk voor?</p>— IWIH (@IkwasinHaren) <a href="https://twitter.com/IkwasinHaren/status/669238632591597569">November 24, 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
De optie "Donder nou eens op!" had mijn voorkeur.
-weggejorist-
@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 00:02
Een bedreiging? Dan zou joris me wel wegjorissen.
Je hebt dus niet alleen veel fantasie, leugens zijn jou dus niet vreemd dus. En dan ook nog op de man gaan spelen met je 'trol' etc...
Joh, ga lekker frituur bakken.
Het blijven politici. Eerst zien, dan geloven. PvdA staat er om bekend nog wel eens te draaien.
@kadij001 | 24-11-15 | 23:16
Denk dat mevrouw graag geswaffeld wordt. Ziet er wel uit als eentje waarbij het oestrogeen gehalte nogal gevaarlijke vormen aanneemt. Dat huppelen tussen asieleiserts levert ook al niks op. U zou zomaar haar dag maken.
Ik vertrouw er wel op dat de EU tot 6 april zich nog wel een paar keer zo bespottelijk maakt, want dat is het enige waar ze goed in zijn, dat het volk nog wel eens de moeite zal nemen voor het gemak tégen de EU te gaan stemmen
@atheïstisch stemvee | 24-11-15 | 23:49
Vindt hij niet zo leuk naar wat blijkt. Tast hem in zijn opgeblazen ego aan! Is het maar een C merkje, denkt hij dan. Gaat hij rare dingen van doen zoals wij vanochtend hebben mogen aanschouwen. Iets Turkistans. Het I.S. meneer Türk-snor! (Bo)ozTürk snor! En oh we ge bent. Anders met oppersprookjes dreigen dat hij jou gaat straffen. EN als dat niet werkt loopt hij beaus weg met wat gemompel: "Bij oppersprookjeswezen ik zwere niette met jij te pratah!" Gevolgd door Christen muppets die komen verkondigen: "Heere Jezus, U bent de Weg, de Waarheid en het Leven." Zien niks anders dan sprookjes en reageren op niks anders.
Volgens mij zegt die Maij dat ze met de uitslag van het referendum aan de slag gaat... Wat dat ook moge betekenen, maar die draaien net zo lang tot het verdrag geratificeerd is, let maar op.
La Bailaora | 24-11-15 | 22:45
De Russische trol valt weer eens door de mand, met een heuse bedreiging zowaar. Want zo gaat het in Rusland als je het niet eens bent met de Grote Leider.
En nu denkt mijnheer de trol dat hij dat soort bedreigingen ook mag uiten op Geenstijl.
We wonen hier in het vrije westen, dus steek die bedreigingen maar waar ik het denk. Hier geldt de vrije meningsuiting.
Ja hoor. Ik zie nog steeds geen elfjes vliegen. Een politica dat wat klappert met haar kaken? Dat is nieuw. Kan ik ook. Volgend jaar iedereen 5000 EUR van Vageling! Moet alleen nog even denken hoe ik mij daaruit lul maar hey, ik heb een hoop 'nieuwe vrienden' nu. Schei toch uit met het wensdenken.
Vertrouw er niks van. Zou wel een verstandig besluit zijn.
Ja het zal. Ik kan me nog een ander "raadgevend" referendum voor de geest halen.... kreeg snel een andere naam.
Eerst zien, dan geloven! Helemaal bij Maij en co.
Ik woon in de VS dus moest eerst door een paar hoepels springen, maar ben nu geregistreerd en zal per post stemmen. Ik verheug me nu al op het terugtrappelen van de PvdA.
Mooi nieuws, maar de partijen die zich bij voorbaat niet iets aantrekken van het referendum, dat roept wel vragen op:
Volkspartij voor VRIJHEID en DEMOCRATIE (liberaal LOL)
D'66 (hallo, referendum. Iemand?)
#team snor (AK-partij NL, Erdogan?!)
@necrosis | 24-11-15 | 23:47
Nou eigenlijk de SGP, maar die zijn niet zo van het stemmen op dinsdag.
Nou, ik kan niet wachten!
Tot dan.
@Ik was in Haren | 24-11-15 | 23:33
Volgens mij zit je je eigen weblog ordinair te promoten.
www.omroepgelderland.nl/nieuws/2101936...
Ze zitten wel alvast goed :)
@necrosis | 24-11-15 | 22:53
Daarom zegt Wim ook logischerwijs dat als je voor bent beter niet kan stemmen om niet aan de 30% te komen. Op zich een betere tactiek dan JA stemmen en wel aan de 30% komen en hopen dat de meerderheid JA zegt.
lol @ "hoofd en bijzaken onderscheiden"
@necrosis | 24-11-15 | 23:29
Ik zal even kijken wat het volk vindt...
twitter.com/IkwasinHaren/status/66928...
We're going down anyway. We zijn voorbij het punt dat het nog een fuck uitmaakt.
@Ik was in Haren | 24-11-15 | 23:26
Ik pleeg gewoon een staatsgreep met een paar verstandige reaguurders.
@Vrije Nator | 24-11-15 | 23:17
Ik stel voor 149 Zwarte Pieten in het kabinet en dan 1 blanke wiens stem het zwaarste telt.
@necrosis | 24-11-15 | 23:15
Inderdaad, leuk cadeautje van de Sint.
"Sinterklaas Kapoentje,
gooi wat in mijn schoentje.
Gooi wat in het netje,
kijk het kabinetje!"
Joris mij maar... dit is geplasser ennuh kus allemaal
@de Voorzittert | 24-11-15 | 23:12
Ik hoop dat het kabinet valt voordat er ook maar iets geratificeerd kan worden!
5 december lijkt me wel een mooie dag daarvoor....
Opzichtig 1-2-tje. Kamerfractie staat achter uitslag (30% is toch lastig te halen), Regering pvda/vvd staat voor voldongen feit en zal vriendelijk bedanken voor het meedenken. Ze zullen ractificeren maar met opgeheven vingertje dat dit niet automatisch zal leiden tot verdere banden blabla.
@Piet Karbiet | 24-11-15 | 22:56
Natuurlijk niet, dat geld moet Dijsselbloem opsparen voor de EU-naheffing van 2016.
Geenstijl heeft vandaag ook een roze bril op.
Politici, en de PvdA voorop draaien doorgaans harder dan een windvaan in een storm als dat in hun straatje past.
Noem me een pessimist maar ik geloof er geen donder van.
6 april. lol,
de mensen zijn blijkbaar nog niet wakker genoeg om te beseffen dat er momenteel een wereldoorlog gaande is.
6 april 2016, staan we hier letterlijk oorlog te voeren in ons land, dan heeft dat hele stemmmen al lang geen zin meer enhebben we wel wat anders aan ons hoofd.
OVerleven!
De volgende nationaalsocialist aan het bewind.
www.nu.nl/politiek/4171223/jorritsma-v...
.
Ik stem ook tegen.
Nederland heeft wel net een zaak gewonnen tegen de Europese Commissie over 4,7 miljoen rente.
Dat geld kan mooi naar het GeenPeil-referendum, toch?
http://www.nu.nl/economie/4170835/nederland-wint-zaak-europese-commissie-financiele-correctie.html
.
@Wim Denkbaar | 24-11-15 | 22:42
Die paar ja-stemmers hebben we nodig om de 30% te halen, anders is het referendum ongeldig.
@De Koreaanse Slet | 24-11-15 | 22:16
Zonder Hans van Mierlo was er sowieso geen Referendum geweest.
@nieuwsflits | 24-11-15 | 22:29
,
Een poloniumdieet.
Ik ga sowieso tegen het associatieverdrag stemmen op 6 april, ben alleen bang dat alles al beklonken is door die tyfus bende in Brussel.
@Democrates | 24-11-15 | 21:29
U kunt de peilingen zelf opzoeken en bekijken op peil.nl.
De laatste weken geen bijzondere verschuivingen, de PVV nog steeds op 36 zetels en de VVD op 18. Wanneer ik dat lees denk ik altijd met plezier aan de woorden van Rutte richting Wilders: "ik zal jouw partijtje tot de laatste zetel afbreken". hahaha. Wat een lolbroek die Rutte. Zijn woorden komen als een boemerang terug! Recht in zijn tronie. Eat that, Rutte!
@Nonkel Frituur | 24-11-15 | 22:38
Wanneer ga jij je beschuldigingen tegen de Russen van deze actie intrekken en je er je verontschuldigingen over die beschuldigingen aanbieden?
En wanneer hou je eens op met je blinde haat tegen de Russen te botvieren met 'verdenkingen', die je ook hier weer uit zonder ook maar een greintje bewijs, met je "Toch verdenk ik de Russen er sterk van...", terwijl je dat ook nog eens doet via een ander onderwerp? Iets van afleidingstaktiek of zo?
Wat is dat toch?
Eerlijk is eerlijk: iemand die voor het associatieverdrag is moet wel hartstikke gek zijn om te gaan stemmen.
@Driewerf Hoezee | 24-11-15 | 22:26
Ik zit vanavond aan de Judas. En die kan ik ook goed binnenhouden moet ik bekennen.
www.bierpassie.com/beericon/502/medium...
Leptob | 24-11-15 | 20:57
Nee, GP en GS kunnen niet een NEE campagne gaan voeren. Als ze dat gaan doen maken zich zichzelf ongeloofwaardig. Iedereen weet wel dat ze NEE wensen, maar ze hebben de insteek op democratie gezet. JA of NEE zijn beiden irrelevant daarin. Maar ze zijn natuurlijk machtig genoeg op andere manieren hun standpunt uit te dragen. Ik ben ervan overtuigd dat het kabinet en eengezinde partijen hetzelfde zullen doen. Zij gaan echt wel hun JA uitdragen hoor. Al dan onmogelijk herleidbaar. GS en GP zouden hetzelfde moeten doen.
La Bailaora | 24-11-15 | 22:25
Ja, ik bekijk alles, ook de onnozelste propagandafilmpjes.
En het zijn moslims die op de foto staan. Allemaal, voor zover ik kan nagaan.
Maar weet u welke grove schendingen er op de Krim plaatsvinden? Ik denk dat zelfs Stalin er nog bij zou verbleken. En het zijn vooral de meest oorspronkelijke bewoners, de Krim-Tataren, die de kop van jut zijn en door de Russen uit hun huizen verdreven worden, met geweld.
Bekijk dus even dat rapport van de OSCE, en begrijp vervolgens waarom de Tataren (en hun islamitische bondgenoten) zich verdedigen met de weinige middelen die ze hebben.
Toch verdenk ik de Russen er sterk van dat ze ook bij die Tataarse verzetsstrijders geïnfiltreerd zijn, want het is nooit de gewoonte geweest van de Tataren om zo ostentatief met Oekraïense vlaggen te staan zwaaien. Iemand moet hen dit ingefluisterd hebben. Die hele aktie gaat tenslotte volledig tegen de belangen van Oekraïne in.
Marit Maij (PvdA) is een omhooggevallen PvdA muts who's only claim to fame is dat haar moeder ooit Minister van Verkeer & Waterstaat was voor het CDA. Marit was vroeger fractie-assistent voor het CDA in het Europarlement, maar stapte net zo makkelijk over naar de PvdA. Marit Maij is het prototype van het gedegenereerde "zoontje/dochtertje van" dat in Nederland gewoon moeiteloos de politiek in rolt ongeacht capaciteiten. Zie: www.parlement.com/id/vj2uuz8n50zk/m_e...
Maar Marit Maij heeft echt geen ene fuck te vertellen in Nederland. De Belg Peter Bekx (vertegenwoordiger Europese Commissie in Nederland) is de ware onderkoning van Nederland, dat is de man waar Mark Rutte en Jeroen Dijsselbloem het voor in hun broek doen, de zetbaas van Juncker in Den Haag, die Haagse carrières kan maken of breken. Peter Bekx staat niet voor niks op de foto voor het torentje, mocht je de symboliek nog niet begrijpen: I rule this country!
Unbelievable, wij laten ons gewoon hier de wetten voorschrijven door een Belgische zetbaas van Juncker.
www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/...
Heeft Wilders last van VlekTyphus?
@Ik was in Haren | 24-11-15 | 22:22
Begrepen :)
Ik had echt niet meer geweten welk topic overigens... Lang geleden en ook voor mij gingen daar weer wat liters overheen. Momenteel heb ik mij even in de bokbieren gestort trouwens... *burp*
@Nonkel Frituur | 24-11-15 | 22:18
Je hebt toch ogen, of niet? En ja, die dame is moslim. Er zijn nog veel meer foto's van de plek des onheils met deze figuren, en als je de moeite had genomen de video van mysteryposter had gekeken dan kan je op de site ook gewoon de heren te keer gaan om herstelwerkzaamheden onmogelijk te maken. En of Islyamov een moslim is weet ik niet, maar hij staat er mooi op bij de plek des onheils, en ik ken zijn religie niet, maar een Oekrainer is het zeker, kijk maar bij de euromaidan link, waar ie zijn dreigementen dus in daden heeft omgezet.
@Fred van Ria | 24-11-15 | 22:24
Ongeveer 3% van de stemgerechtigden.
Was het maar alvast 6 april! ik kan niet wachten
Hoeveel procent is 400k stemmen eigenlijk?
Maar ja de partij van de arbeid. De nr 2 der draaipartijen. Ik zeg laat de champagne nog maar effe staan.Eerst zien en dan pas geloven.
@Driewerf Hoezee | 24-11-15 | 22:16
Moet je nagaan wat een geheugen dat ik heb, dat is bijna 10 maanden (en heel veel liters Duvel) geleden!
(Aan)melden hoeft niet als je maar tenminste een vals emailadres opgeeft, zodat we je niet op kunnen sporen als je over de schreef gaat!
Martinspire | 24-11-15 | 20:40
Nope. Dan is er een meerderheid.
@Piet Karbiet | 24-11-15 | 22:04
Intelligentie komt dus wel degelijk uit een fles. Ik krijg er dorst van...
La Bailaora | 24-11-15 | 22:13
Als dat Twitter-bericht écht is, dan zijn het inderdaad geen Russen, maar óók geen Oekraïeners. Het zijn moslims. Tsjetsjenen en aanverwanten.
@Ik was in Haren | 24-11-15 | 22:03
Gevonden! Ja hoor, dat was 'm inderdaad. Gezelligheid.
(En nee, maar wie weet meldt ik mij nog eens)
Zonder D66, PvdA en GroenLinks was er sowieso geen referendum geweest. 'An inconvenient truth'.
Een PvdA-er die doet wat hij/zei zegt.
Die worden rechtstreeks aan IS verkocht.
Samen 164, maar dat probleem heb je niet als je Klavertje (14) één keer meetelt (dan is het gewoon samen 150, waarvan 100 voor GeenPeil.nl).
@Nonkel Frituur | 24-11-15 | 21:54
Nee, hier hebben de reaguurders juist heel goed door wie de smerige spelletjes speelt, en mysteryposter heeft gewoon gelijk. Daar is knalhard bewijs voor. Ze staan er namelijk heel trots op bij de omgehakt palen, en nee, dat zijn geen Russen:
twitter.com/GordBolton/status/6685559...
En ze zeiden het zelf:
euromaidanpress.com/2015/11/13/islyamo...
En als ze peil.nl nieuwe verkiezingen kiezen home.noties.nl/peil/ dan komt geenpeil.nl zelfs op 100 zetels: PvdA (10), Christus Dacht Anders (18), PartijVeelVluchtelingen (38), SosjalenPartij (16), Gristenue (6), Staatskundige Gristen Party (3), Partij v/d Dierenpoes (4), 50+ (4), Vlug N Lenig (1), samen 100. Alleen Klavertje Links (14), Vrijheid Volkspartij voor Democratie (19), Democraten 1966 (17) en Klavertje Links (14) zijn tegen democratie.
89 zetels die de uitslag van het referendum respecteren. Dat maakt 150-89 = 61 zetels aan partij die gewoon lak hebben aan de burger, en het concept van democratie op een fundamenteel niveau aan hun laars lappen.
Ik zou maar oppassen met te vroeg juichen want iets respecteren betekent voor een politicus waarschijnlijk iets anders dan wat er in de Dikke van Dale bij staat.
Tuurlijk roept de meerderheid dat: de meerderheid is ook vóór het forceren van het referendum, dus dat ze nu zeggen het te zullen respecteren is natuurlijk makkelijk gezegd als je niet eens wílt dat het referendum er komt en daarom de beschikbare middelen crepeert.
Neemt niet weg dat dit wel weer 2 éxtra redenen zijn (het moedwillig creperen van het referendum, en het zullen respecteren van de uitslag) om juist te gaan stemmen. En dan vooral "nee" te stemmen natuurlijk ;-)
@Driewerf Hoezee | 24-11-15 | 21:58
Correct. Natte en Zatte.
Speciaalbieren zijn dus goed voor je geheugen ;-)
@Driewerf Hoezee | 24-11-15 | 21:58
Ik denk dat het hier ergens geweest moet zijn...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...
(En bedankt voor het compliment! Reaguur je ook weleens bij ons toevallig? Ik kan je naam niet terugvinden.)
Bij van Bommel weet ik nooit goed naar welk oog ik nu moet kijken als ie wat zegt.
@Piet Karbiet | 24-11-15 | 21:46
IJwit enzo... Ja volgens mij was jij ook nog wakker!
@Ik was in Haren | 24-11-15 | 21:46
Haha. Jeumig, wat een lijst. Ik sta er niet tussen volgens de ctrl-F. Ik kijk regelmatig op je site, trouwens. Vanaf het begin zelfs. Vermakelijk en vaak verdorie zelfs kwalitatief! Sindsdien een lange auteurslijst vergaard ook. Hulde.
Ik vindt 't helemaal niks die Pechtold. Ik vertrouw m gewoon niet met z'n gluipoogjes brrr
mysteryposter | 24-11-15 | 21:46
Hier, en u kan de taal nog zélf kiezen ook.
Ik weet wel dat het in uw geval Russisch is, maar gelukkig voor u staat dat er óók tussen.
www.osce.org/odihr/182526
En nu niet meer telkens bij ieder onderwerp propagandafilmpjes posten zonder zelf de moeite te doen om iets te schrijven.
Hoeveel betaalt die "zender" u per link naar zo'n filmpje?
En denkt u werkelijk dat de reaguurders hier zó dom zijn dat ze niet doorhebben wat er met die hoogspanningsmasten gebeurd is? Als ze in Kiev gewild hadden dat de stroom uit ging dan hoefden ze enkel een knopje om te draaien. Wat ze hoe dan ook toch al niet gingen doen want stroom = inkomsten.
Dit is gewoon zo overduidelijk in scène gezet door Rusland, met speciaal extra veel Oekraïense vlaggen aan de palen bevestigd zodat iedere bezopen idioot die naar RT kijkt zou geloven dat Oekraïne er iets mee te maken heeft. Slapstick !
@Het Vijfde Wiel | 24-11-15 | 20:48
Waarom denk jij dat er geen campagne gevoerd gaat worden. tijdens fase 2 (350k) waren er heel wat mensen op de been. Die laten het nu afweten denk jij?
--
Er komt wel degelijk campagne.
@Driewerf Hoezee | 24-11-15 | 21:40
Dat was ik!
Zware Hufter van brouwerij Dhampegeest.
*gneh ghe*
@Driewerf Hoezee | 24-11-15 | 21:40
Ah, ik dacht even dat je misschien ook op Twitter zat onder een andere naam...
twitter.com/search?f=tweets&verti...
En ik wil nog weleens schrijven ook over een Duveltje...
ikwasinharen.nl/?s=Duvel
Maar dat het hier gewoon op GS was, is ook zeer goed mogelijk. Ik ben mijn aantekeningen helaas kwijtgeraakt.
@ Nonkel Frituur | 24-11-15 | 21:36
zullen we het eens over de schendingen van de mensenrechten hebben? Martelingen en intimidaties? Mensen wiens huis zomaar wordt afgenomen? Ja, allemaal op de Krim.
-------
Prima, kom maar op met info of links. Goed om info van verschillende invalshoeken te hebben om de situatie te overzien.
Er gaat echt geen geld meer naar Griekenland.
De onderste steen wordt echt gevonden.
Er komen geen jihadies mee met de vluchtelingenstromen.
'We' respecteren echt de uitkomst van het referendum.
De 5 miljard lastenverlichting gaat er echt niet komen.
Toch blijft het frappant dat als er Russische vliegtuigen in oorlogsgebieden (Sinai, Syrie) uit de lucht worden geschoten de daders wel binnen enkele dagen en zelfs uren bekend zijn. Plus de beelden.
@Ik was in Haren | 24-11-15 | 21:01
Long time no speak! Ofzo.
Wel, er borrelde net een gesprek op dat we ooit eens hadden in deze panelen over speciaalbier. Ergens 's nachts ofzo. Kan dat? Het tooltje is dood, dus ik kan het niet bewijzen ^^
mysteryposter | 24-11-15 | 21:29
Hey trol, zullen we het eens over de schendingen van de mensenrechten hebben? Martelingen en intimidaties? Mensen wiens huis zomaar wordt afgenomen? Ja, allemaal op de Krim.
Off topic:
nu op Nederland 3, ik bedoel NPO 3, hoe Nederland over een jaar of tien eruit ziet als het aan het Nederlands Parlement ligt, uitgezonderd de PVV.
Dan nu zaak om ons volk duidelijk te maken waar er voor gestemd kan worden en de noodzaak er van.
GS moet wel in de bres springen en campagne gaan voeren voor een NEE wanneer blijkt dat de NL burgers openlijk en zonder schroom genaait gaan worden. Dan kunnen ze niet achter blijven. Anders is alles voor niets geweest. En de ja stemmers zijn al, gigantisch, in het voordeel. Met een te lage opkomst is er ook een JA. De democratie is gebaat bij een Nee campagne van GS.
--
Je kan trouwens al een aardig lijstje maken met dwarsliggerij aangetuurd vanuit de NL overheid en de EU.
Dan wordt het een truc. Zoiets al met de EU grondwet. Als burgers tegen Associatieakkoord stemmen, dan verandert de politiek de naam van associatieakkoord in handelsakkoord. Veranderen ze hier en daar een punt of komma in de tekst van honderden pagina's. En dan knallen ze het er alsnog doorheen.
Maar goed in ieder geval Nee gaan stemmen en die 30% halen. Is nog altijd beter dan dat de politiek helemaal niets met de mening van de burger hoeft te doen.
pvda, d66 zijn voor geen meter te vertrouwen. Dievengilde is het anders niets.
Die opmerking van die Onbetrouwbare Dictator uit Oekraine is in scene gezet door de EU en het NL Watjes Parlement. 100.000en Nederlanders die dat lezen in die dode bomen en zien op de staats televisie geloven gelijk dat alles al in kanen en kruiken is. Weer een extra hindernis(je) voor het Referendum.
Over de energie sabotage op de Krim.
www.youtube.com/watch?v=5KzQLnk5lbM
Ik mis overigens al 2 weken de politieke peilingen, het zal toch niet een vies spelletje van Rutte zijn die de Hond c.s. aan de leiband hebben gelegd? [omdat de PVV inmiddels al ver boven de 60 zetels staat?]
We weten nu inmiddels wel wie de hoofdsponsor van Geenstijl is, ze winden er geen doekjes meer om.
Oh, wacht. Het gaat om de democratie natuurlijk, niet om het geld. Haha, wat zeg ik nu?
Rustig wachten met die Referendum Campagne tot ongeveer een maand of 2 van te voren en alle campagne pijlen richten op ut internet, social media en aanverwanten internetachtige zaken. Daar snappen die lui in Den Haag toch geen roggel van. Die 30% gaat, waarschijnlijk, eenvoudig gehaald worden.
-weggejorist-
Ach ik hoop er het beste van. Rondbazuinen in de familie- kennissen- en collega-kring moet toch te doen zijn. Er is nog niet bekend hoeveel subsidie GP binnen zal kunnen harken - om een paar spetterende reclames het licht te doen zien - dus maak ik mij zeker nog niet druk.
"We" hebben toch maar mooi in de luttele tijd van 6 weken bijna een half miljoen handtekeningen opgehaald.
Nu komt eerst Kerstmis en Oud en Nieuw, daarna kunnen we ons wéér vol inzetten voor het referendum. Ik heb er het volste vertrouwen in!
En als u mensen kent die niet willen stemmen, vraag hun stempas en stem uit hun naam. Iedereen kan voor 2 anderen stemmen dus dat zijn er al 3.
Kom op mensen, een béétje V.O.C. mentaliteit! De V.O.C. bracht ons de "gouden eeuw" en de nieuwe GS/GP V.O.C. zal een overweldigende "nee" stem brengen.
.
Als de uitslag niet wordt gehonoreerd praten we verder. Wellicht dat dan de hooivorken een woordje mee gaan spreken (figuurlijk bedoeld uiteraard) want 2x een referendum *negeren* gaat niet goed komen met onze overheid. Genoeg is genoeg. Strijd de goede strijd!
Ach, velen schrijven het hierboven al, de PVDA en beloftes. :p
Maar ik vrees dat we op 6 April al met de 3e WO bezig zijn, de EU inmiddels al ontploft is, Willy met gezin allang in Canada zit en wij hier Wilders hebben als de nieuwe Gerbrandy (oorlogs-minister)
Zoals blinde Maup zei: "eerst zien, dan pas geloven"!
Misschien stem ik JA, ik wil meer islamcritici in de EU en als ik JA stem dan draag ik bij aan de opkomst en aangezien er naar mijn verwachting meer mensen NEE zullen stemmen dan JA, is mijn stem toch goed voor het NEE-kamp.
Geen Peil slaat internationaal een pleefiguur. Verantwoordelijke regenten moeten dan weer herstellen wat de almaar klagende en voor populisme bevattelijke burger heeft kapotgemaakt.
Als 50Plus een felicitatie twittert dan berg je maar.
:-P
6 april 2016, dan is de derde wereldoorlog al een tijdje aan de gang.
Als je de PvdA tot je vrienden kunt rekenen heb je geen vijanden meer nodig. Laat ik het anders zeggen: ik geloof geen zak van deze belofte.
@jack and friends | 24-11-15 | 21:00
Als u een brief stuurt aan
President Vladimir Poetin
Kremlin
Moskou
Rusland
komt die zeker aan dus give it a try zou ik zeggen. Of stuur uw bericht naar de Russische ambassade in Den Haag.,,,
Dat kan ook nog, dat onze parlementariers voor de uitslag van het referendum opeens wel zonder last of ruggespraak mogen stemmen. Even geen kadaverdiscipline bij de traditionele partijen maar opeens verdacht veel 'dissidenten'. De politiek is vuig genoeg om dit te flikken. Met teksten achteraf als; 'Ze hebben naar eer en weten gestemd' en 'Nu werkt de democratie in optima forma en is het weer niet goed'. Zo wordt GeenPeil dan weggezet met zie je wel, het zijn toch antidemocraten. We zullen zien.
Nu nog even vermelden dat er een ander referendum loopt in verband met het recht op wapenbezit.... of is dat niet politiek correct?
-weggejorist-
Je hebt er maar eentjes zoals Balkenende nodig om iets te tekenen waar de hele bevolking tegen was. We wilde geen Europese grondwet dus kregen we het verdrag van Lissabon.
sommige onderdelen zijn al in gang gezet dat valt niet meer terug te draaien.. of te blokkeren
Ok, voor mij uniekum: ik zou haar doen! Na een krat bier en in 't donker...
Dit is vreemd, weten ze iets wat wij niet weten?
Optimist.
@Leptob | 24-11-15 | 20:57
Geenstijl wil dat de 30% gehaald wordt. Door ook de voorstanders binnen boord te houden.
Ik aanvaard het initiatief van dobbernegers ook wel. Of ik hun mening respecteer is een tweede.
Ohja... Het item in 1vandaag was ook fantastisch!
@Driewerf Hoezee | 24-11-15 | 20:55
Iets doet mij vermoeden dat jij mij niet alleen van hier kent. Kan dat kloppen?
Ah er komt 1 stemburo bemand door didi himself en je mag alleen je stempas inleveren, hij stemt wel voor je.
maar ff zonder dollen, dit bied perspectief, tijd voor een goed gefundeerde en gefinancierde campagne. Heeft iemand het nummer van ome Putin?
Nanu, endlig kommt die Wendung. Hollandische Frueling. Oder?
Asjeblieft Geenstijl... Maak er nu eens gewoon een duidelijke NEE-campagne van i.p.v. dit politiek correcte "ga allemaal stemmen voor of tegen". Zijn jullie toevallig ook besmet door dat waar jullie zelf zo van walgen?
tikje naief: pvda neemt een gokje. opkomst EU verkiezingen was een miezerige 37%, waarbij vooral de volksverraders v d'66 en de brave cdaérs hun stem uitbrachten.
gokje 1) 30% drempel wordt niet gehaald, zeer grote kans
gokje 2) wordt die drempel toch gehaald, is de meerderheid zonder meer voor, de meeste tegenstanders blijven thuis (zie ook wegblijvende pvvérs bij EU verkiezingen)
gok mislukt, kan er altijd nog gedraaid worden, een specialisme van de pvda
Had die PvdA mevrouw Jan toch even gepowned met 'ik wist niet dat jullie het referendum organiseerden'. Ik vind Jan trouwens opvallend rustig in deze video. Hij krijgt van iedereen gelijk, dat werkt niet bevorderlijk op zijn scherpte.
@Ik was in Haren | 24-11-15 | 20:52
Ik vond het weer niet echt goed vandaag, nee. Regende gewoon door m'n plu heen.
*Duveltje toewerpt*
@Tuborg Øl | 24-11-15 | 20:44
Misschien is WWIII al meer dan 10 jaar geleden al begonnen.
Als je een boek schrijft over de War on Terror sinds 11 september 2001 dan is het inmiddels een 'sensationeler' boek dan de gehele footage van WWI en WWII bij elkaar.
Niet eens? Sluit je ogen en demp de beerput van traumatiserende shit die je geweten heeft geblokkeerd sindsdien.
Echt zelfs Hitler zou zeggen 'nah also also alsoo!'
Zes april is de dag; dat u stemmen mag.
Kiest u nee; kan Poroshenko door de plee.
*leest het standpunt van de PvdA over de JSF nog eens terug*
@Driewerf Hoezee | 24-11-15 | 20:49
Is het weer eens niet goed?
Draaien kan de zus van Hester als de beste, met haar dikke reedt.
89 reeten op plakkerige zetels.
Waarschijnlijk betekend dit dat Koenders een slinks plannetje heeft bedacht om de uitkomst van het referendum te overrulen indien die negatief uit mag vallen. Dat weet hij, dat weet men in Oekraine, maar dat weten Henk & Ingrid niet. Sinds wanneer luisteren ze in Den Haag naar het volk? Eerst zien, dan geloven..
Schengenverdrag gebroken, Dublinverdrag verbroken alsmede nog tig van hun eigen wetten. Als dat referendum lukt sluiten die dat associatieverdrag gewoon zonder Nederland. Wedje ?
@Ik was in Haren | 24-11-15 | 20:47
Jij met je gekke uitleg.
Top! Alleen niemand gaat campagne voeren... Helemaal niemand. Kabinet niet (maar plus dikke kudo voor PvdA, eerlijk is eerlijk) en niemand niet, zowel JA als NEE kamp. Nou ja, als 30% drempel wordt gehaald zal uitslag eerlijker zijn dan ooit.
wakkere_nederlander | 24-11-15 | 20:43
Je kunt je afvragen wat überhaupt het verschil gaat zijn tussen een 'associatieverdrag' en toetreding. Oude wijn, nieuwe zakken?
-weggejorist-
Ik had het je toch al uitgelegd?
twitter.com/IkwasinHaren/status/66822...
*genieten doet van zo'n virtuele bitchslap right in the kisser van Rutte.
-
Maar when push comes to shove, dan moeten we nog maar eens zien wie zijn virtuele woord houdt.
Aangezien de PvdA nogal een hoog windvanerig gehalte heeft, zou ik er maar niet van uit gaan dat de PvdA daadwerkelijk gaat doen wat ze nu zeggen.
van Vliet + Huizingh zullen ook wel voor zijn... = 91
Hmm, ik denk dat WWIII zich eerder aandient en we ons referendum kunnen vergeten.
*rood potlood achter oor steekt en ak47 besteld op bol.ru
Nou nou nou Van Rossem, niet zo naief jonguh.
Dat valt me toch een beetje tegen.
Wat verwacht je dan van een politicus, dat hij bij voorbaat de kiezer al in de bek gaat spugen, zodat-ie helemaal de hakken in het zand gaat zetten?
Nee hoor, als de uitslag straks niet bevalt, draaien ze als een blad aan de boom om: "ja, maar die toezegging was gedaan op basis van de veronderstelling dat ... (vult u zelf de reden maar in die op dat moment het beste uitkomt).
Toch heb ik zo'n idee dat die toetreding van Oekraïne al lang in kannen en kruiken is.
Let wel: niet het associatieverdrag maar gewoon de gehele toetreding.
Brussel passeert niet alleen de democratische mening van de burgers van de EU landen maar overruled ook het mandaat van de regeringen van de EU landen. Volgens mij is dat ook nog rechtsgeldig volgens de Europese Grondwet (met welke wij inderdaad NIET hebben toegestemd middels een referendum)
de campagne moet hard en eerlijk en helder zijn.
dit kabinet zal via geeigende NPO/NOS/VARA kanalen wel ' dan gaat het licht uit ' prediken .. maar Rutte en zijn bende leugenaars komen er dit maal NIET mee weg.
En de PvdA/D66 vertrouw ik niet.
De uitslag wordt "NEE" maar dan is Oekraïne al volwaardig lid en kogelwerend vest voor West-Europa.
Het woord van de PvdA is ongeveer net zoveel waard als halve rooie cent.
Niet te vroeg juichen dus.
Wel rekeninghouden met de leugenfactor. In de PvdA hebben notoire leugenaars als Samsom en Dijsselbloem het voor het zeggen.
Ach, ga er ook maar gewoon van uit dat het gelogen is.
Kijk ook eerst even naar wat er in de eerste kamer aan zetels is. Volgens mij heb je dan nog steeds een paar zetels te kort? D66 of VVD moet je erbij hebben anders krijg je hem ook daar er niet door?
@Van Rossem | 24-11-15 | 20:24
Wat schattig dat je na al die jaren GS nog steeds zo naïef bent. :-)
WHAHAHA.. politici beloven wat!
OMG!! het zal toch niet zo zijn dat ze woord houden?!?
*wordt wakker*
Bent u tegen of heel erg tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
Fantastisch nieuws.
Alleen jammer dat er waarschijnlijk niet genoeg stemmen zullen komen omdat de politiek er alles aan zal doen om het te saboteren.
Ze willen echt niet dat hun rijkeluis baantje na hun politieke carrière op de tocht komt te staan.
Het referendum zal vermoord worden voor ie ook maar begint.
Die vieze graaiers zullen de democratie alleen maar doen uitsterven.
Daar gaat iemand straks weer een verschrikkelijke draai aan geven. Plasterk bijvoorbeeld. Of Rutte met zijn bekende glimlach.
-weggejorist-
Die Henk Krol kijkt voortaan wel uit voor hij iets zegt.
Misschien is de interviewer wel overleden zonder dat hij op de hoogte is gesteld.
Ok, maar gaan ze ook de barricaden op voor de Democratie dat PVDA clubje? Of blijft het bij loze woorden.
Hoho, je rekent zonder de *kots* obligate dissidenten. Eerst zien, dan geloven.
-weggejorist-
-weggejorist-
Ik moest 'm even terugspoelen. Mevrouw van de PvdA zei het ECHT!
EHmm een *kamermeerderheid* doet er niet toe bij een BURGER referendum.
Maar toch een leuke anekdote.
Woah :D
Chips, bier, nootjes?
Yes! Eindelijk eens GOED nieuws!
REAGEER OOK