Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Onze Vader' VERBOTEN wegens OFFENSIVE

Goedemorgen gemeente. Dit filmpje van 1 minuut is gemaakt door de Church of England en zorgt voor #OPHEF in de UK. Britsmensen zeggen in het spotje het 'Onze Vader' of ('Pater Notte', zoals u wilt) zoals zo veel Britsmensen al heel lang doen. Maar anno 2015 is het opeens een probleem. Bioscopen in de UK weigeren het filmpje van de Church of England te vertonen wegens "OFFENSIVE". De officiële reden is dat bioscopen geen polletieke/religieuze uitingen in hun filmzalen willen (yeah, sure). Maar goed, het is een beginnetje. Optiefen met die religie's. Allemaal. Amen. Prettige zondag, iedereen!

Reaguursels

Inloggen

Je oogst wat je zaait beste geloofsvertrappers!

Heisessie | 23-11-15 | 11:34

Dus ook geen spaghettiwesterns meer? Geen trechters in de keukenscene? Niks van dat?

waragainstclimate | 22-11-15 | 21:21

Van wie is die bios? dus wie mag er z'n mening uiten? kan zelf ook een bios beginnen.
Je kan je als kerk ook afvragen of je de toorn van argeloos overvallen bioscooppubliek wel over je wilt afroepen.
Het is tenslotte iets heel anders dan de verwachte gebruikelijke koop-koop-koop breinspoelingen voordat het anderhalf uur grafisch geweld losbarst
Èn ik ben er ongezien van overtuigd dat iedere film die er vertoond wordt meer offensive is dan het atta unsar.

hallevvezool | 22-11-15 | 20:15

lulleficatie | 22-11-15 | 19:20
Geen kruis op de mijter van Sinterklaas, geen kerstkribbe en Kerstmis, geen kerstboom en kerstvakantie, geen Pasen en paasvakantie. Weg met de Pinstervakantie en Hemelvaartsdag. Driekoningen mag niet meer bestaan. In de toekomst: geen luiden van de kerkklokken, geen kerken.

onnosel | 22-11-15 | 19:23

Binnenkort wordt ook in ons land uitingen van Christendom verboden. Denk is alvast voor.

lulleficatie | 22-11-15 | 19:20

Geef ons heden ons dagelijks brood
en vergeef ons onze schulden,
zoals ook wij vergeven aan onze schuldenaren
en breng ons niet in beproeving

maar verlos ons van het kwade!!!!!!!!

Amen.

Carryon | 22-11-15 | 18:33

Vooral luisteren naar mensen die geen geschiedenis kennen. Het atheïstische communisme was in korte tijd een ergere mensenslachter dan 1400 jaar islam. De mensen die de atheïstische religie van het socialisme/communisme zijn, hele voorzichtige schatting, verantwoordelijk voor ca. 150 miljoen doden in pak weg 100 jaar tijd. Zelfs de islam is daarbij een muisje vergeleken. (in 1.400 jaar ca. 270 miljoen doden). Wat betreft dat sommige ongeletterden de Bijbel als laat beschreven beschouwen, die hypothese kan in de prullenbak. Het is een feit dat het NT, waarin het leven van Jezus beschreven wordt, zeer kort na de dood en opstanding van Jezus geschreven is. Voor het OT verwijs ik o.a. naar de Dode Zee-rollen. Alleen domoren beweren dat dit niet zo is, hoeveel titels een dergelijke domoor ook mag hebben. Het atheïsme, zoals we die nu kennen is alleen mogelijk doordat de Bijbel bepaalde keuzes mogelijk maakt, zoals de vrijheid om te kiezen voor of tegen Jezus (GOD). Zoals de vrijheid om te kunnen zeggen wat je wil, zoals de vrijheid om de natuur in al zijn facetten te onderzoeken, zoals de vrijheid van meningsuiting. Een mens is namelijk geen slaaf, alleen de Bijbel laat duidelijk zien wat zijn plaats is in het gemaakte heelal. Zijn plaats is dat de mens uniek gemaakt is, dat de mens verantwoordelijk is voor zijn daden en dat de mens kan kiezen. Alleen hoe verder er in de tijd gekomen wordt, hoe beperkter de keuze: de keuze is nu voor of tegen Jezus. Dat is wat je hier ziet. En Dawkins, ach een sukkel blijft een sukkel. Geef mij Pasteur, Newton, Mendel, William of Ockham, Henry M. Morris, Carolus Linnaeus, Michael Farraday, Raymond Damadian etc... echte wetenschappers, die naam hebben gemaakt en over 100 jaar, als ons dat nog gegeven is, nog steeds hoog in aanzien zullen staan. Dawkins is dan al lang vergeten.

Jesaja | 22-11-15 | 17:50

O ja en vooral religie uit scholen weren. Dat zet zoden aan de dijk.

tweetybird | 22-11-15 | 16:55

Ik zeg doen. Maar dan op EU nivo goed door pakken en religeuse uitingen in het openbaar afschaffen. Ga maar lekker naar kerk of moskee of thuis. Maar geen enkele uiting meer in het openbare leven.Niet in de bioscoop niet in de winkel. Niet in de bus of op de openbare straat. Weg ermee en opgerot. Beleid je religie maar lekker prive.Geloven moet mogen maar niet in de openbare omgeving. Ik hoef er niet mee lastig gevallen worden. Zoals vele met mij.

tweetybird | 22-11-15 | 16:54

Ik reaguur al 5 jaar | 22-11-15 | 15:40
en natuurlijk het grote verschil dat de misstanden in de (katholieke)kerk misstanden binnen de kerk zijn en niet, zoals bij de islam, misstanden binnen de religie.
De bijbel zegt niet dat je als priester aan kleine kindertjes moet zitten terwijl de koran wel zegt dat je als moslim ongelovige moet afmaken. Sterker nog de hoofdpersoon in de bijbel zegt dat je lief en vergevingsgezind moet zijn waarbij je de oude wetten best mag overtreden terwijl de hoofdpersoon in de koran duidelijk is hoe je oorlog moet voeren en hoe je dient te straffen.

swift1.6 | 22-11-15 | 16:37

@ Guido,

Hiu es op met het maken van valse vergelijkingen . En kom eens met feiten,dat mensen die geloven hebben gelaten voor wat ze zijn 'fanatiekere bekeerlingen' zijn, dan anderen.
Je verranzigt de discussie op deze manier, of is er soms niet in naam van het christendom en de islam gemoord bij het leven. Zelfs die fijne Azteekse zonnegoden vroegen mensenoffers,althans in de opvatting van die priesters daar,destijds,gelukkig lang geleden. Maar de evolutie, zij schrijdt voort...- al is dit in het M.O. soms erg onduidelijk.

Junkerbunker | 22-11-15 | 16:33

het is gewoon reclame. Eigenlijk geen verschil tussen het aanbod krijgen voor (een bepaalde) god of voor een snoepmerk voordat de film begint, met als verschil dat de bios extra verdient aan de reclame voor een mars en de pubers die daarna naar de kiosk rennen om een mars te kopen.
Dat offensive is natuurlijk een verkapte vorm van islambescherming. Durf met zekerheid te stellen dat er geen sprake van weigering was als het reclamefilmpje een mekkerende imam was.
Starwars publiek stoort zich niet aan religieuze uitingen. Hooguit aan het feit dat het geen reclame is voor starwars merchandise. Tenminste, ze zullen zich er niet meer aan stioren dan aan andere reclame. Sowieso ga je naar de bios om een film te zien. Als je die film niet gaat zien omdat er een reclame voor zit die je wellicht niet bevalt, dan kun je gewoon thuis blijven.
Neemt niet weg dat m.i. de eigenaar zelf mag bepalen welke reclame hij wel of niet wilt tonen. Maar kom dan ook gewoon met de echte reden daarvoor en niet met zo'n bullshit smoesje.

swift1.6 | 22-11-15 | 16:32

But there's no good reason to be religious anyway. Leave & be free.
— Richard Dawkins (@RichardDawkins)
Ik ben het niet eens met Richard Dawkins wat het joodse en christelijke geloof betreft want de flower power generatie heeft die al van zich afgedaan onder het motto "ik maak zelf wel uit wat goed voor me is", maar wordt nu geconfronteerd met een moreel verval die zijn weerga niet kent.
.
Helemaal gelijk dat het op de katholieke kostscholen niet helemaal fris was, daar moeten we niet naar terug. Onzedelijk gedrag was daar ongeveer twee keer zo vaak als daarbuiten. Dat is natuurlijk altijd erg, maar die kostscholen zijn er na 1970 niet meer. En de katholieke kerk heeft nu schuld erkend, betaalt vergoeding en overtreders worden niet meer bedekt met de mantel der liefde maar worden overgedragen aan justitie. Daarom hoef je het katholieke geloof dus niet meer af te zweren. Dat kun je van de islam niet zeggen.
.
Dus ondanks 2x vaker onzedelijk gedrag heeft de rest van de gelovigen geen moreel verval. Want dat is in de kern wat het christelijke geloof ook inhoudt, een betere samenleving waar we allemaal lief en goed doen tegen elkaar met een brave inborst en moraal. Schaf je dat af dan krijg je kopschoppen, bedreigen, mekaar de tyfus slaan, pesten, stelen en inbreken. Dawkins heeft helemaal gelijk dat het scheppingsverhaal een sprookje is, maar de rest van het geloof is prima bruikbaar voor een betere samenleving voor iedereen.

Ik reaguur al 5 jaar | 22-11-15 | 15:40

@Admiraal Balthasar | 22-11-15 | 14:41
Ik wil ook geen energiedrankjes, maandverband of vies bier opgedrongen krijgen als ik eens naar de bioscoop ga of TV kijk, maar reclame heb je niet voor het uitzoeken.

Guido | 22-11-15 | 15:23

De mensen die roepen dat de katholieke kerk fouten maakte in de middeleeuwen, staan nu vooraan om te ontkennen dat terrorisme iets te maken heeft met islam.

En iedereen die het christendom anno 2015 wil verbannen: dan is het ook over met de grootste groep vrijwilligers en donateurs die Nederland ooit gekend heeft.

djtdlg | 22-11-15 | 15:05

"Maar goed, het is een beginnetje. Optiefen met die religie's. Allemaal. "

Ik maak daar toch liever 'godsdiensten' van ipv religies. Het gezeik op de wereld begint bij het idee van een dualistische god, niet een religieuze kijk op het leven hebben. Boeddhisme is een geweldloze religie dat het bestaan van een god ontkent en juist tegenspreekt en vertelt dat goden geboren worden uit angst en onwetendheid. Dus religies an sich hoeft helemaal geen probleem te zijn in de wereld.

XaleX_2 | 22-11-15 | 14:52

Een verbond met de club protestanten en Baalse papisten van onder de rivieren? Die moeten in de eerste plaats weer gaan afleren aanhangers van allerlei religies blind de hand boven het hoofd te houden uit een misplaatst soort verwantschap en naastenliefde. Da's 1 van de grootste struikelblokken van nu. Andersom is waar; handdoekhoofd zal eerder de kop van een atheïst snellen dan van een sjamanistische Eskimo die openbaringen van gene zijde verkondigt.. in bepaald opzicht namelijk een evenknie in een geloof in sprookjes.
Islamisme is egoïsme pur sang; Gristelijkheid is vergeven met een weeïg sausje van altruïsme om 't vieze smaakje van egoïsme te verbloemen.

Slogra | 22-11-15 | 14:51

@Lenco | 22-11-15 | 14:44


Wil je de vragen in omanders | 22-11-15 | 11:41 beantwoorden?

omanders | 22-11-15 | 14:49

Als ik naar de bios ga wil ik geen religie opgedrongen krijgen. En ook geen islamitische marokaanse muziek vooraf aan de film, zoals ik bij Pathe in Amsterdam een keer kreeg omdat een Marokkaans jochie met een bijbaantje in de bios dacht dat hij anderen zijn islamitische muziek wel kon opdringen.

Admiraal Balthasar | 22-11-15 | 14:41

Als atheïst zou ik hier ook aanstoot aan nemen.

Pot Vol Koffie | 22-11-15 | 14:33

Het christendom eindigde uiteindelijk in een fanaat relgieus marxisme, het hoerige opstapje voor de islam in het Westen. Nog wel bedankt, wangen toekeerders.

Junkerbunker | 22-11-15 | 14:25

Religies en dwingende ideologieën: optiefen. Zijn de kanker in de geest en genen van het mensdom en verantwoordelijk voor oceanen van bloed en leed.

Junkerbunker | 22-11-15 | 14:21

@omanders | 22-11-15 | 14:10

:-)

DebraCadabra | 22-11-15 | 14:15

religie is voor alle achtergeblevenen. optyfen ermee.

blanke pool | 22-11-15 | 14:14

@NOMALI | 22-11-15 | 13:36


"Hij meent, op basis van 25 jaar onderzoek, dat de Bijbel en Koran in Middeleeuwen geschreven moeten zijn. Laatste waarschijnlijk rond 1421. En dat ze bedacht zijn. Er was geen historische Jezus in ieder geval. Die heeft nooit bestaan."


Mijn God! Dan was Tacitus een... een ZIENER! Niet een hele goede want hij doorzag het bedrog niet. Maar hij heeft wel al keurig in 116 na Christus een verwijzing naar Christenen gemaakt. Terwijl die nog helemaal niet bestonden want geen bijbel! En die DEKSELSE Nero toch, die al in 64 na Christus Christenen wist te verbranden terwijl die nog helemaal niet bestonden!


Verder zijn al die Byzanthijnse gebieden die aan de islam verloren zijn gegaan voor het jaar 1420, een religie waar diezelfde Byzantijnen over schreven, klaarblijkelijk aan.. ja aan wie eigenlijk verloren gegaan?


Als je niet over algemene kennis beschikt moest je maar eens beginnen je dat eigen te maken vooraleer je aan zoiets woests als een mening begint. O, en er is voor zowat alles wat je wilt betogen wel ergens een Russische wiskundige of wat dan ook te vinden die iets gezegd heeft. Dat betekent nog niet dat het door het bullshit-filter heen mag komen.


Er is geen doorslaggevend bewijs dat Jezus wekelijk heeft bestaan. Maar de tekst van Josephus is hoogstwaarschijnlijk gedeeltelijk origineel, in welk geval we tenminste één tijgenoot hebben die hem vermeld heeft.

omanders | 22-11-15 | 14:10

-weggejorist-

NOMALI | 22-11-15 | 13:39

Religion blinds people and makes them so fanatic. If people finally pulled their heads out of their asses and realized that all religions are man-made myths to meant control others, maybe our future would look a little brighter...

darkan | 22-11-15 | 13:38

DearMud | 22-11-15 | 13:22
Dat is beter uitgelegd dan ik het om 12:27 deed. Het "oprotten met alle religies" tiert welig hier op de panelen, en ik denk dat dat in de praktijk leidt tot een Marxistisch-Islamitisch rijk.

Boutschefter | 22-11-15 | 13:37

-weggejorist-

NOMALI | 22-11-15 | 13:36

@ MarcS, je redeneert niet de andere kant op. Je past je aan. Geen probleem. Wat is er mis met aanpassing van andere mensen aan onze vrijheden? Niets. Dat is de issue. Ik geloof in wederkerigheid. Samen en niet apart. Geen onderscheid door hoofddoekjes of apart eten, zwemmen en andere zaken. Overigens ben je een schandalige kok als je slechts sla voor een vegetariër kan bedenken. Lees Houellebecqs laatste boek en ga eens na of die fijne aanpassing van jou eenrichtingsverkeer is. Veel leesplezier.

ristretto | 22-11-15 | 13:23

Religie verbieden? Is dat niet wat het communisme deed? Hoezo zou je iemand verbieden ergens in te geloven als hij of zij dat nu eenmaal wil? Zal de praktijk - zoals geïllustreerd in het artikel - niet uitwijzen dat voornamelijk het Christendom het zal ontgelden?
Obama prijst de Islam maar haalt uit naar het Christendom, links in Europa doet inmiddels hetzelfde. Uiteindelijk is het doel een soort marxistisch-islamitische heilstaat, maar u en ik zullen daar niet in mogen leven, al zouden we dat willen.
De Westerse waarden, de verlichting, de industriële revolutie en de huidige (rammelige) democratie hadden niet bestaan zonder de basis van Christelijk-Joodse waarden. Zij die de aanval openen op het Christendom doen dat om ruimte te maken voor de politieke islam.
Het is te makkelijk om te roepen dat alle oorlogen door religie komen en dat alles goedkomt als we weer een ander dogma aanhangen, 'the venus project' of wat dan ook.
Ik ben een agnost, ik erken dat er universele waarden zijn die in bijna alle religies terug te vinden zijn. Ik hou niet van dwang en verbod als het gaat om jouw persoonlijke gedachten. Je mag van mij zelfs de holocaust ontkennen, ik heb er geen last van. Je negeert dan weliswaar keiharde feiten maar dat is je recht. En zo is het ook het recht van iemand om de evolutie te ontkennen. Prima, je doet maar. Maar ik trek een grens waar het jouw wil opleggen aan anderen betreft. En religie verbieden is jouw wil opleggen aan anderen. Daar pas ik voor. Ik heb genoeg ideologieën gezien die dit praktizeerden en uiteindelijk een dictatuur creëerden, ik denk dat de 20e eeuw genoeg voorbeelden hiervan heeft laten zien.

DearMud | 22-11-15 | 13:22

omanders | 22-11-15 | 11:46
Lenco heeft gewoon gelijk.Niet uit te leggen dat er in een normaal westers land, zoals het onze,politieke partijen mogen bestaan die op sprookjes gebaseerd zijn.
Nooit serieus te nemen die reli politici.Laat staan te vertrouwen.
Lenco vergat echter nog te vermoemen hoe belachelijk het is dat er nog steeds scholen met de bijbel bestaan die dan ook nog staatssteun krijgen op alle gebied.

swassannuf | 22-11-15 | 12:56

Het doel (weg met religieus gezeur) heiligt de middelen niet. Dit heeft niets met het afkeuren van religie te maken maar alles met het voorkomen van relletjes met (maak het verhaal af en kleur de plaatjes).

Beter Church of England voortaan maar Church formerly known as Church Of England. (CFKACOE ipv COE. Bekt wat minder lekker maar dekt de lading beter).

DebraCadabra | 22-11-15 | 12:50

Kaas de Vies | 22-11-15 | 10:07
Is waar.

swassannuf | 22-11-15 | 12:45

Ik vind het uitgangspunt om geen reclame te maken voor religie, niet zo verkeerd. Dat is iets anders dan een film vertonen waarin religie een rol speelt, doen alsof religie niet bestaat is en elk geval ook geen goede benadering.

Idem voor scholen: ik ben voorstander van openbare religie-neutrale scholen. Maar ook daar zul je leerlingen wel moeten onderwijzen over religies, want dat hoort als belangrijk thema onder het kopje maatschappijleer.

xspalm | 22-11-15 | 12:44

Er is eigenlijk weinig tot niets nodig booslims boos te maken. Ze eisen vanalles maar respect voor anderen tonen dat hoort er niet bij.

Moonwarrior | 22-11-15 | 12:39

Het lijkt hierboven 1968 wel, met alle religie afschaffen. Ik leg het nog een keer uit: je moet de religie uitbannen waar je het meest last van hebt en als bondgenoot schakel je daar de andere religies voor in. Met alle religie afschaffen leg je HELEMAAL de rode loper uit voor de Islam.
Gewoon durven zeggen dat sommige religies hier wel thuishoren en andere niet.

Boutschefter | 22-11-15 | 12:27

Welja joh gewoon alle religie verbieden. Want dat is makkelijker dan dingen te benoemen. Maar de kerk heeft hier wel een beetje om gevraagd door vooral andere "religies" te faciliteren.

PrinsesStoepje | 22-11-15 | 12:23

Mooi om te zien dat de eerste wet van Lucas nog volop blijkt te gelden. Zelfs reaguurders bin wie ik toch wel eens greintje van intelligentie meende te ontwaren blijken ook gewoon mongolen. Of ze begrijpen het topic niet en hebben het maar half gelezen. Maar da's een beetje hetzelfde.
Nou ja, weg met religie uit het openbare leven. Ook die idiote Church of E.

Stormageddon | 22-11-15 | 12:11

Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat. (auteur onbekend)

LiefKleinHorzeltje | 22-11-15 | 12:03

@omanders | 22-11-15 | 11:46
Ja die snap ik dan ook niet. Hij bedoeld het wel goed, maar schiet door.

Atheisme is ook een religie. Je gelooft immers dat er niets is, behalve jouw huidige vorm.

MarcS | 22-11-15 | 11:56

@ristretto | 22-11-15 | 11:36
Ik redeneer de andere kant op.

Ik loop, net als de meeste mensen, het liefst in een lekker zittende trui rond. Maar voor mijn werk is het belangrijk om er wat netter uit te zien. Als ik solliciteer kan ik kiezen, maar het succes hangt mede af van de keuzes die ik maak.

Als ik een feestje geef, waar mensen komen die vegetarier zijn , dan zorg ik dat er sla is.

Als ik voor mijn werk naar Azie moet, dan eet ik ook wel eens dingen waarvan ik denk dat had net gehoeven. Maar ik eet het uit respect voor de cultuur, maar vooral om mezelf niet kansloos te maken.

Als men mij uitnodigt in een Moskee en de gewoonte is dat de schoenen uitgaan bij binnenkomst, dan doe ik dat.

Het leven bestaat uit aanpassen aan de situatie. Is dat nu zoveel gevraagd van mensen?

Nogmaals ik verbied niemand iets, ik vraag mij alleen af of het etaleren echt nodig is.

MarcS | 22-11-15 | 11:53

@Lenco | 22-11-15 | 11:37
"dan (om te beginnen en om een goed voorbeeld te stellen) al die relifundies uit de 2e kamer schoppen."


Apart overigens dat jou fantastisch land zonder religie klaarblijkelijk begint met politiek partijen te verbieden. Mocht je je ooit afvragen hoe ideologieen toch elke keer weer afglijden naar dictaturen: Je eigen tegel moge als uitleg daarvoor dienen.

omanders | 22-11-15 | 11:46

@Lenco | 22-11-15 | 11:37
Wat zou er dan veranderen in de maatschappij? Behalve dat je weer een signaal naar het Midden-Oosten hebt afgegeven dat wij onszelf aan het afschaffen zijn?


Serieus: Wat zou dat veranderen in jou leven? In de maatschappij?

omanders | 22-11-15 | 11:41

@onnosel | 22-11-15 | 11:21

Het sarcasme was me ontgaan, ik had nog niet genoeg koffie op.

weetutniemeer | 22-11-15 | 11:41

Zo gaat dat in het VK.
Religie... prima... maar dan wel thuis, achter de voordeur.
Kunnen wij hier een voorbeeld aan nemen.
Wat mij betreft vastleggen in de grondwet en dan (om te beginnen en om een goed voorbeeld te stellen) al die relifundies uit de 2e kamer schoppen.
Daarna alle Sprookjesboeken van Grimm van de tafel van de 2e Kamer Voorzitter halen.
Daarna, zo veel mogelijk uitingen van deze spoorkjesfiguren uit ons dagelijks leven weren.
Goh, wat zou de boel daarvan opknappen.

Lenco | 22-11-15 | 11:37

@marcS, ja, je raakt een gevoelige snaar. Maar om dat nou als argument in te zetten om je gelijk door te drammen of anderen iets te verbieden lijkt me niet handig.

ristretto | 22-11-15 | 11:36

Overigens is de beslissing van de Engelse bioscopen niet gedaan vanwege atheistische bezwaren of een Engelse vorm van laïcisme, maar om niet-Christelijke geloven - lees islam - niet voor het hoofd te stoten. Dat atheisten zich daarin kunnen vinden is best wel een leuke ironie.

omanders | 22-11-15 | 11:33

goed toch, is het toch ook. gewoon achter gesloten deuren houden zoals hun bijbel ook eigenlijk aan raad ;p maar ja.
opdringerigheid in combinatie met geloof word al te veel toegestaan.

iets | 22-11-15 | 11:32

Een spotje zonder geweld, seks of humor? Nah, dat moeten we niet willen. /me zapt snel naar RTL273.

WernerT | 22-11-15 | 11:32

@Lefgozer | 22-11-15 | 11:13


Alleen in overdrachtelijke zin in veganisme een religie. En het verschil tussen geloof en religie is dat geloof persoonlijk is, en een religie een organisatievorm.

omanders | 22-11-15 | 11:30

Discrimineer dwaasheid!
Hoe kun je juiste beslissingen nemen in het leven als je niet eens feit en fictie van elkaar kunt scheiden.
Religie weg uit de Nederlandse maatschappij, de politiek, onderwijs, etc. Alles.

Antitheïst | 22-11-15 | 11:25

Anti-religiegekkies zijn net als ex-rokers of andere bekeerlingen: fanatieker, gekker en gevaarlijker dan hetgeen waartegen zij menen te moeten strijden.

Guido | 22-11-15 | 11:25

kern van religie is niet het buiten jezelf houden van je eigen verantoordelijkheid voor je doen en laten, maar tips en trucs om het voor jezelf zo gezellig mogelijk te maken gedurende de tijd dat je biosysteem relevantie voor je heeft.

F. von Zeikhoven | 22-11-15 | 11:23

Al die onzin dat alle religies uit de openbare ruimte moeten worden verbannen. Daarmee stel je alle religies gelijk. En dit land is gebouwd op christelijke en joodse grondslag. Islam in West-Europa was tot voor kort vrijwel non-existent.

beniknouzoslim | 22-11-15 | 11:21

weetutniemeer | 22-11-15 | 10:32
Het is natuurlijk sarcastisch bedoeld. - (//) -
Ik zit graag in een christelijke kerk en kan heel veel van een dienst genieten. De christelijke kerken (roomsen en protestanten) lijken helaas alleen zichzelf pijn te doen en schade te berokkenen.
De bioscoop zendt dit filmpje waarschijnlijk niet uit om moslims niet te kwetsen. De Church of England doet niemand kwaad.
Met alles wat er nu in de wereld speelt, weet ik niet meer wat te zeggen. Het is een invasie, het is een tsunami. Het water staat aan de lippen van ons continent. Hoelang zullen wij nog kunnen ademhalen, hoelang kunnen wij nog overleven, voordat we kopje onder gaan.
Wat ik dacht, wat ik voorzag, wat anderen, die het met hun leven moesten bekopen, schreven, het is uitgekomen. Als we nu geen passende maatregelen nemen, zal ons het leven onmogelijk gemaakt worden.
Filmpjes van gebed verbieden lijkt te horen bij een bepaalde strategie. Bij een bepaalde psychologische status waar teveel Europeanen en zeker hun politici aan lijden.
Men gelooft in het goede van de mens. Men begrijpt niet dat geindoctrineerde mensen alles heel anders zien. Dat zij niet zelfstandig kunnen denken. Dat ‘goed’ voor hen iets anders is. In dit geval ‘goed’ als alle mensen op aarde hun geloof aanhangen, als iedereen moslim is geworden. Dat heeft niets te maken met het goede in de mens, dat wat wij in andere mensen zoeken en hopen te vinden.
Ik bid ook, alleen weet ik niet meer wat te vragen, wat te zeggen, wat te bidden. Vrede op aarde heeft voor mij een andere betekenis dan voor moslims. Moslims zeggen: Islam is vrede. Christenen hoor je dat nooit over hun religie zeggen.
Islam is vrede. Als iedereen moslim zal zijn, dan zal ook islam vrede zijn. Maar dat staat nooit op het bordje dat ze trots laten zien. De zin wordt nooit afgemaakt als je met moslims praat. Alleen de eerste drie woorden. De rest mogen wij erbij denken. Maar dat weten westerlingen niet.

onnosel | 22-11-15 | 11:21

De oplossing voor de problemen met Islam en terrorisme en met vluchtelingen, feitelijk het gros van de maatschappelijke problemen is op te lossen, maar het vraagt een eensgezindheid en het afgeven van de macht door de politiek aan de burger. Vrijheid en veiligheid is een zaak van ons allen, en het recht op zelfverdediging is een menselijk recht. Pas wanneer de burgers het recht hebben op het bezit van wapens begint de verandering. en dat vraagt van de politiek en overheid om de macht terug bij de burger te leggen. En dus niet meer kunnen stelen van de staatskas op grote schaal, verantwoording moeten afleggen voor beslissingen. Kortom, daar ligt de sleutel.

daddys hatchet | 22-11-15 | 11:17

Zie er weinig ophef uitlokkend in, maar goed het is natuurlijk om te voorkomen dat de moslimjeugd in de bioscoop de zaal sloopt na de confrontatie met een andere overtuiging dan die zij hebben. En echt niet omdat de inhoud schokkend is, maar omdat zij niet met een ander wereldbeeld om kunnen gaan. Een film van humanisten zullen ze dan ook niet kunnen handelen, of een film over bijv evolutie die hun ontstaansidee tegenspreekt.

seven | 22-11-15 | 11:16

Duidelijk beleid en ik heb er geen probleem mee. Als ik naar de film ga hoef ik niet geconfronteerd te worden met een achterlijk geloof.

Grote Smurf | 22-11-15 | 11:16

Hoe vaak is het weer niet geroepen deze week: "Absolute veiligheid bestaat niet" en "We moeten niet naar een land toe waar mensen zo maar kunnen worden opgepikt". Nee natuurlijk niet en dat weet ook iedereen.
Maar wat wel kan doet de Tweede Kamer ook niet. En dat is NIEUWE WETGEVING maken. En verdragen opzeggen of opschorten. By the way, wie bepaalt wat een religie is en wat niet ? Gaan we de satanskerk ook de wettelijke bescherming van een religie geven ? nl.wikipedia.org/wiki/Church_of_Satan...

beniknouzoslim | 22-11-15 | 11:16

Atheïsme is ook een religie.
Vegetarisme is ook een religie.

Er is een GROOT verschil tussen religie en geloof.

Lefgozer | 22-11-15 | 11:13

lol dat worden weinig films daar in de bioscoop.In heel veel films komt er wel een religie in voor.
Ook in tv series trouwens

Peace Rider | 22-11-15 | 11:13

Elke ideologie die de wereld in tweeën verdeelt en de ander tot het 'Kwaad' bestempelt is niets anders dan een oorlogsverklaring aan die ander. OORLOGsverklaring!!!
Democratie en het politiek liberalisme gaan er juist vanuit dat ieder individu waardevol is. Democratie betekent niet slechts 'één keer in de zoveel jaar naar de stembus gaan' maar het is ook een levensbeschouwing die zegt: 'die stem van de ander doet ertoe, die ander is net zo - intrinsiek - waardevol als ik. En als die ander in moeilijkheden komt door armoede, ziekte, geweld, dreiging en intimidatie is het mijn morele plicht hem weer zekerheid te bieden. De zekerheid van veiligheid en een bestaansminimum!!!

Aristotalloss | 22-11-15 | 11:10

@Botte Hork | 22-11-15 | 10:08
Ah, een gouwe ouwe van Pat Condell. Toen bevatte zijn rants nog humor.

koeberg | 22-11-15 | 11:10

Schoolvoorbeeld van zelf-islamisering

beniknouzoslim | 22-11-15 | 11:10

We moeten overheden verbieden. Die zijn in de wereldwijde geschiedenis met afstand de grootste moordenaars.

QuantumHolo | 22-11-15 | 11:07

Gewoon het uitsluiten van risico's

En dat is precies het spel van de islam. Intimidatie en geweld brengen succes

Islamofiel | 22-11-15 | 11:04

@Aristotalloss | 22-11-15 | 10:57
@F#ckingAwesome | 22-11-15 | 10:59


Nee dat zijn geen religies. En ze hebben niet de structuur van de abrahamitische religies, ook al vertonen ze wel degelijk trekjes ervan. Maar als we zo gaan lullen, dan kan ik net zo goed atheisme een religie zonder god noemen: Immers, net als de eerste Christenen beloven ze heil als je je oude God(en) afzweert.


Het is natuurlijk gezwam: De overeenkomst tussen religies en ideologieen is dat een onderdeel van religies bestaat uit het verschaffen van hoop, wat de core business van ideologieen is. Verder zijn beide gebaseerd op een onwaar beeld van de wereld. Daar houdt het wel zo'n beetje op.

omanders | 22-11-15 | 11:04

Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Leer zelf te denken.

jouwgedachte | 22-11-15 | 11:03

paddy | 22-11-15 | 10:56

Hitler- de arier als ubermensch, en de joden hadden het geld wat hij nodig had.(de afspraken met Saoedi Arabië daar gelaten)

Stalin- de Rus als ubermensch. Communisme...

Mao- communisme...

Pol pot- communisme zodat hij als kapitalist kon leven....

Je noemt nu atheïsten, niet mensen die in naam van het "atheïsme " gingen moorden.

Tuborg øl | 22-11-15 | 11:03

Voor iedereen die medelijden heeft met de goede moslim. Ze mogen geloven wat ze willen, zijn niet eens verplicht het waar dan ook te demonstreren dat ze gelovig zijn. In deze duistere tijden jezelf pontificaal etaleren als moslim is een keuze. Vraagt u zich ook wel eens af waarom ze dat doen?

Als hun god liefde is, als hun god vergeving is. Dan vergeeft hij ze ook wel als ze opgaan in de menigte. Als ze niet reageren op iedere scheet tegen de Islam.

Waarom moeten ze zich toch zo laten gelden? Vraagt u zich dat ook wel eens af?

MarcS | 22-11-15 | 11:03

@F#ckingAwesome | 22-11-15 | 10:59

Daarom verhief men ook de leider tot god. En zo voldeden ze weer netjes aan ALLE criteria.

Parel van het Zuiden | 22-11-15 | 11:02

Multiculturalisme en cultureel marxisme zijn sectarische afscheidingen van het geloofssysteem internationaal socialisme. Laten we dat ook gaan verbieden, scheelt veel problemen.

Glasgow Argus | 22-11-15 | 11:01

Haha paddy, en jij wilt beweren dat het communisme van de vorige eeuw geen religie was? Er was geen personificatie van een oppewezen mee gemoeid nee, en dat is ook meteen het enige kenmerk van een religie waar het niet aan voldeed.

Geldt overigens niet voor alle politiek ideologische stromingen, voordat je die kant opgaat.

F#ckingAwesome | 22-11-15 | 10:59

Religie verbieden is altijd +1. Om welke het ook gaat.

johoost | 22-11-15 | 10:59

Helder Groentje | 22-11-15 | 10:42
Nationaal en internationaal socialisme zijn ook religies: ze hebben exact dezelfde structuur als de abrahamitische religies. Ze verdelen de wereld op in tweeën en zeggen van de ander dat ze het kwaad zijn*. En vervolgens weigeren ze met de ander aan tafel te zitten en te gaan onderhandelen; de socialisten hebben er zelfs een woord voor: 'Revolutie' maar dat is een eufemisme voor: 'we slaan ze de harses in', 'we geven ze een nekschot', 'we stoppen ze in een psychiatrische inrichting', we stoppen ze in een heropvoedingskamp', etc.
Het gevolg van dergelijke samenlevingen is dat op den duur iedereen elkaar bespioneert en elkaar ervan beschuldigt een ongelovige, een heks, een Bourgeois te zijn waarna deze persoon op de brandstapel, in het gevang, in een inrichting, oid belandt. En in het ergste geval worden mensen en masse vermoord. Maar God gaf in het verhaal van Noah zelf al met zijn eigen daden aan dat er legitieme redenen bestaan voor massamoord dus wat zeuren we nou.....
*Jahweh vs. Satan
*God vs. Satan
*Allah vs. Satan
*Proletariaat vs. Bourgeoisie

Aristotalloss | 22-11-15 | 10:57

Elke vorm van reclame voor geloof (geloof+reclame = indoctrinatie(2)_) hoort verboden te zijn, of tenminste een leeftijdsgrens van 18+ te kennen. Daarom: prima om dit niet te vertonen in de bios, of anywhere for that matter. Moet wel idem zijn voor alle religieuze bullshit dan.

F#ckingAwesome | 22-11-15 | 10:57

de Voorzittert | 22-11-15 | 10:21

Heb er zelfs eentje op reserve.

eerstneukendanpraten | 22-11-15 | 10:56

Er zijn namelijk heel wat leiders van bevolkingsgroepen die in atheïstische naam zuiveringen hebben doorgevoerd waar zelfs de verschillende religieuze zuiveringen bij in het niet vielen.
--- Vertel, wie, wat. Waar en wanneer?
Religie is een dempende factor.
--- Tot zekere hoogte, ja. Niet stelen, bedriegen, wel je belasting betalen enz. Denk jij dat onze voorouders die met knuppels door het bos liepen geen sociale leefregels hadden?
Iedereen was een beest tot het christendom er was? Denk na.
Helder Groentje | 22-11-15 | 10:42
Tuborg øl | 22-11-15 | 10:50

Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot om er maar een paar te noemen.

Het lichtend pad, FARC, RAF etc.

paddy | 22-11-15 | 10:56

Nee dat is een goeie, dat we zonder godsdienstvrijheid komen te zitten. Heb ik trouwens ook nog een oplossing voor het fileprobleem: gewoon alle snelwegen slopen. En voor het toeristenprobleem: gewoon Amsterdam slopen.
Hou toch op, denk effe na.

Lefgozer | 22-11-15 | 10:54

Dus ook geen Bob Marley songs meer spelen in het openbaar, want is reli. Doe eens niet zo gevoelig allemaal. Van een hoofddoekje krijg je niks.z

paddy | 22-11-15 | 10:54

Gaan deze bioscopen dan ook mensen met een hoofddoek op weigeren wegens religieuze uitingen in de bioscoop zaal?

Barani517 | 22-11-15 | 10:52

@de Voorzittert | 22-11-15 | 10:49


Met exact dezelfde redenatie kan je dan de kruistocht tegen de Katharen wegstrepen bij religieus geweld want het was de Franse koning die er zijn machtsgebied naar het Occitaans sprekende zuiden mee uitbreidde. Niet voor niets streed een held van de Reconquista mee aan de kant van de (deels) Kathaarse zuidelijke adel.


En voor Karel de Grotes verovering van de Saxen geldt exact hetzelfde.

omanders | 22-11-15 | 10:52

Er zijn namelijk heel wat leiders van bevolkingsgroepen die in atheïstische naam zuiveringen hebben doorgevoerd waar zelfs de verschillende religieuze zuiveringen bij in het niet vielen.
--- Vertel, wie, wat. Waar en wanneer?

Religie is een dempende factor.
--- Tot zekere hoogte, ja. Niet stelen, bedriegen, wel je belasting betalen enz. Denk jij dat onze voorouders die met knuppels door het bos liepen geen sociale leefregels hadden?
Iedereen was een beest tot het christendom er was? Denk na.
Helder Groentje | 22-11-15 | 10:42

Tuborg øl | 22-11-15 | 10:50

@lachenjoh | 22-11-15 | 10:04
Die goedmensen hebben niet door dat hun goedheid niet breed wordt gedeeld binnen de islam. De islam gebied namelijk dat er maar 1 waar geloof is en da iedereen moslim moet worden of dood moet. De dag dat de goedmensen dat zullen snappen zal nooit aanbreken. Zo'n waarheid kunnen ze niet bevatten. Ze zullen dood zijn voor ze het zulle begrijpen.

Thunderbird | 22-11-15 | 10:50

Zoals John Cleese al zei:https://www.youtube.com/watch?v=WJheODYpuEI

Knut Knudsen | 22-11-15 | 10:50

@Helder Groentje | 22-11-15 | 10:42
Beetje dommig betoog. Je kan alle atheïstische acties wegstrepen die ook in een 100% religieuze wereld uitgevoerd zouden worden. Veelal categorie verdeel&heers. Andersom daarentegen zijn er anno 2015 duizenden religieus-gerelateerde incidenten te benoemen. En dan heb ik het nog niet eens over de belangrijkste aanslag die de religie-van-de-vrede heeft gepleegd: elke dag (meer) Islaminvloeden in mijn levenssfeer. Ongevraagd, niet gewild, toch gekregen.

de Voorzittert | 22-11-15 | 10:49

Dawkins lult weer eens uit zijn nek. Dat slappe hippe-gezeik [1] is simpelweg niet waar. Mensen voeren oorlog om hun wil op te leggen. Geloof me, zonder islam zou het falende Midden-Oosten nog steeds een diepe jaloezie - en daardoor haat - voor het succesvolle westen voelen, genoeg om mensen tot geweld te brengen. Dat was in de 20ste eeuw *VOOR* de opkomst van het islamisme ook al zo. Zie Palestijns geweld van bijvoorbeeld het PFLP, dat grotendeels op marxistische - en dus atheistische - grondbeginselen was gestoeld [2].


[1] Zie Imagine:
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
No religion too
Imagine all the people
Living live in peace...

[2] en.wikipedia.org/wiki/Operation_Enteb...

omanders | 22-11-15 | 10:48

... Uw wil geschiede...
Bedankt! Toppie zo!

Nederlandert | 22-11-15 | 10:48

Islamisten..... en angst voor islamitisch geweld

Islamofiel | 22-11-15 | 10:48

Volgens mij is het atheïsme nog altijd verantwoordelijk voor een groter aantal doden dan de religies individueel.
Er zijn namelijk heel wat leiders van bevolkingsgroepen die in atheïstische naam zuiveringen hebben doorgevoerd waar zelfs de verschillende religieuze zuiveringen bij in het niet vielen.
Het argument: religie moet weg want er gebeuren veel verkeerde dingen daardoor is zowel onwaar als zeer onzuiver. Zonder religie als dekmantel komt het deviante uit de mens juist veel sterker tot uitdrukking.
Het is daarmee een zeer riskante en heel naïeve stellingname om alle religie te willen weren uit het leven. Religie is een dempende factor.

Helder Groentje | 22-11-15 | 10:42

Ik heb medelijden met de moslims die goed willen en hier leven, zij zijn straks het slachtoffer van de massa.

daddys hatchet | 22-11-15 | 10:26

Excuus, als je er zelf voor kiest om het achterlijke oorlogsboek de koran aan te hangen en als leidraad voor je leven te nemen verdien je geen medelijden.
Dit zijn bewuste keuzes van volwassenen.
Allemaal over de grens, kling, ofwhatsoever. Weg uit europa iig.

Tuborg øl | 22-11-15 | 10:40

Vroeger werd je tenminste nog opgesloten als godsdienstwaanzinnige.

RegseHippie | 22-11-15 | 10:39

Er wordt religieus gecherrypickt in het filmpje.
Wel vragen om vergiffenis van de eigen trespasses, maar het daarna verdommen om de trespasses van anderen te vergeven, juist in een tijd dat er zoveel trespassers klaar staan aan de ingang van de Kanaaltunnel die niks liever willen dan dat hun getrespass wordt vergeven.

simpelman | 22-11-15 | 10:39

De eerste zin in de Thora / Het Oude Testament - "In den beginne schiep 'God' hemel en aarde." - degradeert iedereen al in plaats van een deel te zijn van het Universum tot eigendom van een soort rechtspersoon genaamd Jahweh / God / Allah / etc. Het degradeert je dus tot slaaf die als het de rechtspersoon uitkomt, vermoord mag worden - lezen we enkele verhalen verder.
Fuck religie!!!
Heel goed dat particuliere partijen religieuze uitingen meer en meer gaan weigeren. Deed iedereen dat maar!
Leve de wetenschap!!!

Aristotalloss | 22-11-15 | 10:39

The island has sunk into the abyss of a new Dark Age.

VanBukkem | 22-11-15 | 10:38

Als je wil geloven in iets prima maar val anderen er niet mee lastig. Indoctrineer geen kinderen, mishandel geen dieren en leg mensen geen beperkingen van hun vrijheid op met allemaal achterlijke regeltjes. Dat is wat ik geloof.

Thunderbird | 22-11-15 | 10:38

Wie gaat er nog Christenen verdedigen? Niet de Christenen zelf. Kijk naar dagblad Trouw of de Christenunie, dat zijn Christenen die zo onderdanig zijn dat ze liever geld inzamelen voor moslims dan voor hun christenbroeders die worden afgeslacht door.. moslims. De Amerikanen hebben daar een term voor: cuckservatives, zwakke broeders die volgens de regels spelen die hun opponent bepaalt (maar die opponent houdt zich zelf niet aan die regels)

solcama | 22-11-15 | 10:35

Het zou mooi zijn als het waar was. Maar wat we hier zien is de zoveelste knieval die de UK maakt voor de islam. De huichelaars verschuilen zich achter een drogreden. Ik had verwacht dat een Dawkins dat zelf ook wel snapt.

Bigi Bana Boy | 22-11-15 | 10:32

onnosel | 22-11-15 | 10:24

sorry hoor, maar wat is dat nou voor onzin, dus omdat er 1 geloof is dat totaal overboord gaat met het knielen naar Allah moet de rest ook maar verboden worden?
Ik heb persoonlijk nog nooit last in enig opzicht van welk geloof dan ook gehad, behalve van islams.
En misschien een beetje van de jehovas die graag het licht van God kwamen langs brengen meestal op de meest rare tijden.

en voordat je denkt dat ik iedere zondag in de kerk zit, nee, ik geloof niet in bijbels of korans.

weetutniemeer | 22-11-15 | 10:32

We moeten strijden tegen islam.
Niet bidden.
Been there, done that.

wakkere_nederlander | 22-11-15 | 10:29

Op een schaal van 1 tot 7 zit een aanslag als in Parijs op een mager 3 tje qua terreurniveau, het forceren tot totale onderwerping aan de Islam of een regime op 6, collectieve zelfdoding op 7. Het niet langer gebruik maken van reliegie is ergens in de 5, dus richting de eigen ondergang.
Wie denkt dat de Bataclan moorden erg zijn vergist zich, het was vrij lomp terrorisme, met een zelfgekozen verminderend effect. Het kan echt veel erger, maar die rafinesse ontbreekt deze leiden. Het is geen kunst of heledendaad om ongewapende mensen te doden, het woord strijders is dus ook ver van juist. Het woord terroristen eigenlijk ook, want het zaaien van angst is relatief, het is meer de woede die men heeft opgewekt, een woede en het loskomen van frustraties van decennia van berovingen en verkrachtingen door lieden met eenzelfde geloofsovertuiging en uiterlijke kenmerken. Beoordeel je de indivividu per stuk dan is de wereld anders dan wanneer je de groep beoordeeld. Moet je als individu tegen een groep vechten is het zwaar, maar als groep tegen een kleinere groep is het een kans, en dat is wat er nu gebeurd. Er komt nu een kans voor de massa om de gehate criminelen die decennia Europa terroriseren in groepsverband aan te pakken. De mens die in een machtspositie verkeerd maakt daar vaak misbruik van, maar de gefrustreerde mens die na jaren van opgespaarde woede in een machtspositie komt is een beest. Ik heb medelijden met de moslims die goed willen en hier leven, zij zijn straks het slachtoffer van de massa. En de criminelen? Die zitten elders met de buit, zo zijn ze nou eenmaal, welk geloof of ras men ook heeft.

daddys hatchet | 22-11-15 | 10:26

Verder begrijp ik dat ze in de UK de film Life of Brian ook niet meer in de bioscoop vertonen? Dan maar Submission.

Piet Karbiet | 22-11-15 | 10:26

Iemand met een hoofddoekje of keppeltje mag dus ook niet in de bioscoop komen !!??

Ik snap er niks van! | 22-11-15 | 10:25

Weg met het vrije woord! Kennelijk bestaat het vrije woord alleen als je religie daar maar buiten houdt.

Haassje2 | 22-11-15 | 10:24

Panos88 | 22-11-15 | 10:16
Inderdaad, de Church of England met aan het hoofd de koningin van Engeland moet wel de meest gevreesde religieuze instelling zijn van de wereld als een filmpje van deze kerk dat oproept tot gebed verboden wordt.
Hoog tijd om ook minder gevreesde, maar wereldverspreide niet-christelijke religies ook te verbieden.//

onnosel | 22-11-15 | 10:24

@ristretto | 22-11-15 | 10:18
"I can not offend you, you can only feel offended". En als jij dan je dan beledigd voelt, dan raak ik blijkbaar een rake snaar. Een waarheid die jij zelf ook wel weet maar niet toe wilt geven.

MarcS | 22-11-15 | 10:23

Op dit moment is religie een etterende wond in de samenleving die hoognodig ontsmet moet worden.
Nu is dus idd een goed moment om religie volledig uit het publieke leven te verbannen.
Geloof belijd je maar in je tempel, moskee, kerk, gebedshuis, synagoge of what so ever.
En anders gewoon thuis.

hStripe | 22-11-15 | 10:22

Het kan mij echt niet schelen of iemand zijn of haar religie openlijk beoefend. Van mijn part bidden ze de hele dag.
Ik kan er niet over wakker liggen. Iedereen in zijn of haar waarde laten.

Het jammerlijke is dat een bepaald geloof dat niet doet met mij, en dat is waar ik zo van baal. Door al die ellende weet ik meer over de koran dan me lief is en ik ben er schijtziek van. Het is een zielig zooitje dat ieder klein dingetje als discriminatie en racisme ziet.

Wat je doet moet je zelf weten maar druk jou denkwijze niet een ander door de strot.

weetutniemeer | 22-11-15 | 10:21

Yeah sure, hoe vaak hoor ik een snackbar kreet in een recente oorlogsfilm? Best vaak!!! En dan hebben we het nog nieteens over de tv series van vandaag. Hypocriete zooi!

Pommetje_Horlepiep | 22-11-15 | 10:21

@eerstneukendanpraten | 22-11-15 | 10:06
"Ik loop de laatste tijd gelukkig met een vergiet op mijn hoofd."
.
Dit is nu basispakket voor iedereen die op terras zit, naar het voetbal gaat, concertje bezoekt of gewoon op de markt een stroopwafel gaat kopen. Portomonnee in de broekzak, telefoon in je hand en vergiet op je hoofd.

de Voorzittert | 22-11-15 | 10:21

Niks mis met organische verandering. Het is de DWANG van islamisten en drammerige linksdraaiende beroepsactivisten die zo fout is. Respecteer de cultuur van het land waar je verblijft.

Dr.Dexter | 22-11-15 | 10:20

Ik kan er best inkomen dat je religieuze of politieke uitingen niet wilt hebben in je bioscoop. Wat me ernstig zorgen baart is dat het onder het kopje 'offensive' gebeurt. Niemand heeft het recht 'not to be offended', die waanzin gaat zo veel kapot maken..

noerg | 22-11-15 | 10:20

@bergsbeklimmer | 22-11-15 | 10:16
Da's toch dat kubushoofd dat hier 's zondags wel eens een column plempt?

Conan de Rabarber | 22-11-15 | 10:19

Boeiend, religie heeft geen plaats in het openbare leven. Beetje jammer dat het hier weer is om de religie van de vrede niet op de lange tenen te gaan staan. Verder prima...

Tha Man | 22-11-15 | 10:18

“It's now very common to hear people say, 'I'm rather offended by that.' As if that gives them certain rights. It's actually nothing more... than a whine. 'I find that offensive.' It has no meaning; it has no purpose; it has no reason to be respected as a phrase. 'I am offended by that.' Well, so fucking what."

Stephen Fry,

Er zijn Britten die dit relativeren.

ristretto | 22-11-15 | 10:18

Offensive? Iedere vrijdag wordt er in vrijwel iedere grote stad in Europa vanaf een moskee geschreeuwd dat er geen andere god is dan allah...

vindead | 22-11-15 | 10:17

Ik weet niet of je een poging deed latijn te spreken Pritt, maar maak er dan pater noster van.

bergsbeklimmer | 22-11-15 | 10:16

Goed idee, maar dan ook alle religie op deze manier aanpakken. Overigens vind ik een cretin die wwwwAllàhhhbraakbar roept veel meer aanstoot geven.

Conan de Rabarber | 22-11-15 | 10:16

Ja levensgevaarlijk die Church of England...

Panos88 | 22-11-15 | 10:16

Nobody has the right to not be offended. That right doesn't exist in any declaration I have ever read.

If you are offended it is your problem, and frankly lots of things offend lots of people.

I can walk into a bookshop and point out a number of books that I find very unattractive in what they say. But it doesn't occur to me to burn the bookshop down. If you don't like a book, read another book. If you start reading a book and you decide you don't like it, nobody is telling you to finish it.

To read a 600-page novel and then say that it has deeply offended you: well, you have done a lot of work to be offended.”

― Salman Rushdie

ristretto | 22-11-15 | 10:15

Welke bioscopen? En check gelijk eens hoeveel moslims daar in de buurt wonen?

Boer in 020 | 22-11-15 | 10:14

Amen

roosvrij | 22-11-15 | 10:11

Goede beslissing. Nu de rest nog. Juist die ja.

McMarx | 22-11-15 | 10:10

Offensive? Voor wie?

Boer in 020 | 22-11-15 | 10:08

Volkomen overbodig filmpje, waar overigens juist islamieten in zich zouden moeten herkennen. Die bidden hel wat meer. Geef die bioscopen groot gelijk. Reclame maken voor een kerk doe je niet in een bioscoop. Ik zou me er als atheist ook flink aan ergeren.

Synecdoche | 22-11-15 | 10:08

Geen geloof in de publieke ruimte. Prima! Maar laten we dan beginnen bij de irritantste en meest hatelijke uitingen. Ja die inderdaad!

Godsammekraken | 22-11-15 | 10:08

Religie hoort niet in openbare ruimtes, maar achter de voordeur van hunnie die religieus wensen te zijn.
En dat geldt voor ELKE religie.

necrosis | 22-11-15 | 10:08

Altijd een grote bek tegen Christendom, nooit tegen Islam

Als ze echt zo'n standpunt innemen, ook geen hoofddoeken in de bioscoop.

Kaas de Vies | 22-11-15 | 10:07

Ik loop de laatste tijd gelukkig met een vergiet op mijn hoofd.

eerstneukendanpraten | 22-11-15 | 10:06

Na Zweden is de UK hard bezig het engste land van Europa te worden. Peace.

Piet Karbiet | 22-11-15 | 10:06

Alhamdulillah. Zoals de goedmens zegt.

vraagstaart | 22-11-15 | 10:06

meh ik heb er geen problemen mee, maar dan ook geen hoofddoekjes achter de kassa of ergens anders in de bioscopen.. geen religie in de bios is geen religie in de bios.
maar goed dat zal wel weer niet doorgaan want geen hoofddoekje is discriminasie

jack and friends | 22-11-15 | 10:05

Angst voor booslims denk ik. Anyway een filmpje weigeren omdat er geliof in zit is hetzelfde als een filmpje weigeren omdat er homos inzitten of andersgekleurden. Onderscheid op basis van dat soort zaken is verboden.

Tisnietanders | 22-11-15 | 10:05

Helemaal mee eens. Opflikkeren met religie. Allemaal. Doe dat maar lekker thuis en val er geen normale mensen mee lastig.

Botte Hork | 22-11-15 | 10:05

Geloof is de grootste splijtzwam op aarde. Verbieden, allemaal.

BekiekUtMoar | 22-11-15 | 10:04

Laten we onze wereld gewoon maar aan de 'goedmensen' geven, dan komt t allemaal wel goed :(

lachenjoh | 22-11-15 | 10:04

Weg met ons!

yamahaha | 22-11-15 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken