
Utrecht haat auto's alsof hun jeugdliefde er in 2001 vandoor is gegaan met een diesel. Wat nu weer? 30 kilometer per uur op alle wegen. En alle vierbaanswegen vervangen door
tweebaanswegen. Niemand mag en zal nog langer per auto Utrecht bereiken. En wie het wel probeert, zal
vele torenhoge boetes in zijn postgleuf terug vinden. Hier ons voorstel. Als je dan toch wil ontmoedigen dat je stad bereikbaar is en eventueel makkelijk te evacueren in geval van calamiteiten, doe het dan goed. Alle bestrating afbreken. Asfalt wegbikken en omsmelten tot windmolens. Wegen vervangen door los zand. LETTEN JULLIE OP GROENLINKS? Dit is een stuk beter voor de afwatering. Straatverlichting is dan ook niet meer nodig. Parkeergarages ombouwen tot stallen voor de paard-en-wagens waar dan de binnenstad zeer duurzaam en milieuvriendelijk mee bereikt kan worden. Parkeerwachters omscholen tot paardenpoepscheppers, en we zijn er. Fuck auto's, hallo nostalgische middeleeuwen. Het enige dat ontbreekt is dat Utrecht een enorme baard heeft, want goddomme wat is deze stad hard de hipster van de Nederlandse gemeenten aan het worden qua haat voor moderne technologie, bereikbaarheid en infrastructuur.
Reaguursels
InloggenUtrecht. Tja het is net Reikjavik. Je weet waar het ligt maar er gaat geen mens kijken. Nee dan Valkenswaard..
www.ed.nl/regio/valkenswaard-e-o/valke...
Goed bezig daar die bijna Belgen.
De voorbereiding op het kalifaat.
Uterech??Wat zou een fatsoenlijk mens daar moeten doen?
Sjongejonge, ongelooflijk volk daar in Utrecht. Zo gaan ze veel centen mislopen. Een maximumsnelheid van 30 lijkt me nog niet eens het ergste probleem, of dat Kanaleneiland lastiger te bereiken wordt, maar als de stad alleen bereikbaar maken per trein, bakfiets of traumahelikopter wordt, dan lijkt me dat ook niet echt een oplossing. Dit leek zelfs een compromis te zijn volgens de lokale VVD www.rtvutrecht.nl/nieuws/1401114/vvd-u... , dus het had nog veel erger gekund!
@ Fontanarossa | 17-11-15 | 00:31
Mooi verhaal, maar ik zie alleen het rode van de T*xaco... (verder klopt het aardig goed trouwens wat je meldt ;)
www.google.nl/maps/@52.1128481,5.1048...
Sinds die gristen/crypto-homo/socialist/wereldverbeteraar Aleid Wolfsen het Zandpad, mijn favo hoerenbuurt, gesloten heeft ("er zijn daar mensen van slecht levensgedrag')kom ik er nog nauwelijks. Ik bewaar goede herinneringen aan de vierbaans Einsteindreef als je daar reed en in de verte de rode lampjes zag van de hoerenboten...
Zo, weer een doodsteek voor de middenstand in UT. Utrecht was al onbereikbaar maar dit slaat weer nergens op. Wat denkt het bestuur tegenwoordig? Dat ik na een kwartier tuffend met 30 km mijn auto 1 km van de winkel in de parkeergarage moet gooien? a 4 euro per uur? Of denken zij dat alle inkomsten alleen maar door inwoners van hun eigen stad worden gegenereerd?
Dan liever naar een buurgemeente of alles bestellen via internet. Zij hebben totaal geen idee dat een koper leeft van gemakzucht. Veel plezier met het opvullen van de leegstand!
Utrecht staat bij mij al jaren op de lijst van gecertificeerde kudtsteden, in goed gezelschap van Hilversum, Almere en Den Haag. Allemaal pauperdorpen waar socialisten de scepter zwaaien en waar je toch verder niets te zoeken hebt.
.
Wat mij betreft afbreken dus; ik kom er toch nooit.
@wie zal het zeggen | 16-11-15 | 23:07
Nog steeds niet :)
@The_iron_boar | 16-11-15 | 16:11
Bij Utrecht heb je juist een 4baans weg, 2x2 en 2x3 rijstroken ;)
10 jaar geleden was de persoon die opdracht gaf in utrecht hoe de verkeerslichten afgesteld moesten worden niet in het bezit van een rijbewijs...
Ik gun het Utrecht met al haar inwoners van ganse harte .
Maar wat heb je in Utrecht te zoeken nadat het Zandpad is opgeheven?
Ik mijd Utrecht sinds de invoering van die willekeur. En nee, ik rijd geen diesel. Ik heb domweg geen zin om in een stad te komen waar autohaat de norm is. Jammer voor de middenstand, maar die moeten dan maar in actie komen als ze van de GroenLinkse dictatuur af willen. Net als bij die eenmalige Pegida demo. Tot die tijd blijf ik weg, en ik ben niet de enige.
@ Plosh | 16-11-15 | 21:52
Voor bakfietsen misschien?
Waarom worden er op dit moment gigantisch grote parkeergarages gebouwd onder het vredenburgein en op het jaarbeursplein?
@
Het paardenveld in Utrecht, ligt er nog
plicieman | 16-11-15 | 20:36
Haha ja het pliciebureau Paardenveld wel. Maar het verkeersplein, de rotonde dus, is vervangen voor 2 T-splitsingen die ernstig onlogisch op elkaar aansluiten.
De hele binnenstad ook glutenvrij graag.
Black smoke don't mean it's broke
Utrecht. De stad waar Groen links een RODE golf heeft ingesteld voor het rijdende HIV.
Want constant optrekken en afremmen is natuurlijk veeeel beter voor de uitstoot van fijnstof en het CO2 gifgas.
Om de binnenstad (groenlinks elite) te beschermen tegen het verkeer, staan meerdere files van auto's nu stationair te draaien voor verkeerslichten die allemaal tegelijkertijd lang op rood staan. Maar ach... die file staat ondermeer bij tokkie-"PVV" Sterrenwijk. En die stemmen toch geen GL.
Oplossing voor de, "vreemd genoeg" toegenomen (??!!) hoeveelheid uitstoot: NOG harder automobilistje treiteren.
En er vervolgens achter komen dat de mensen met geld (want werkend.. en daarvoor een auto nodig hebbend) uit Utrecht verjaagd worden. Dag werkende inwoners, dag consumenten.
Dag middenstand, dag leefbaarheid... maar dat is ná de ambtstermijn van deze ambtenarren.
Het paardenveld in Utrecht, ligt er nog
'Sounds like a plan' maar, niet zo'n goed plan, dat dan weer wel.
@ Zoiets | 16-11-15 | 18:52
Ja maar fietsers mogen door rood rijden he. Van Groenlinks dan tenminste. De gemeente handhaaft op de milieuzone en ontzettend veel op foutparkeren. Een rood licht controle door Toezicht en Handhaving heb ik in de 11 jaar dat ik hier woon nog niet mogen zien. Op zich ook wel begrijpelijk, de auto's kunnen toch niet harder dan 5 km/u, dus kan weinig kwaad als er een fietser wordt aangereden.
Bwahaha!
Ze hebben de trajecten naar Utrecht (eerst vanuit Gorinchem en nu zijn ze bezig vanuit richting Ede) verbreed naar vierbaans zodat er betere aansluiting is op de wegen daar, omdat er nu steeds files ontstaan bij het wisselen van 3/4 baans naar 2 baans in de spits.
En nu dat project bijna af is, wil Utrecht dus opeens die wegen terugbrengen naar 2 baans?
Je verzint het niet!
We moeten zeker ludiek op de fiets met ludiek valhelmpje op en alle hobby's afschaffen behalve ludiek naar de bibliotheek fietsen of lopen. Dat was precies de reden waarom mensen uit Amsterdam naar Rotterdam aan het verhuizen zijn. Ze willen geen bakfiets maar een auto.
Als ze zo doorgaan gaat het Archeon klagen over concurrentie.
Groenlinks bevat een libertaire component, in de vorm van de oude (blauwe) PPR.
Niet veel van te merken...
maar het blijft raar... je betaald gewoon wegenbelasting... dus waarom zou je niet op die wegen mogen rijden!? je auto is goedgekeurd... en voldoet dus aan alle eisen die de overheid stelt.... ik vind t zoiets raars dat Utrecht die milieuzones zomaar kan instellen! Wegenbelasting geld toch voor alle wegen!
Utrecht 1 grote zandbak.
Is wat prettiger lopen voor kamelen.
Ik kom niet meer in Utrecht en geef daar dus ook geen geld uit. Zo zullen velen denken, dat is simpel. De middenstand zal wel blij zijn met zulke dromers die het beleid bepalen. Nederland wordt sowieso bestuurd door dromers.
Vind het briljant. Middeleeuwse bospaden behoeven weinig onderhoud. Tevens kan er dan een eetbare berm worden aangelegd. Dat scheelt flink wat op onderhoud en armenzorg.
Je kunt alleen maar hopen dat de figuren dit dit soort dingen verzinnen snel een hartaanval/hersenbloeding krijgen waarna ze met een bakfiets over een rul zandpad naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis buiten de stad moeten worden gereden. Want ja... wel consequent blijven dan he!
@Techno_Viking | 16-11-15 | 18:02
Utrecht fietsstad? Toen ik daar nog woonde kwam ik, op de fiets, van willekeurige bestemming A naar willekeurige bestemming B altijd minstens 5 zinloze stoplichten. Nu was ik als niet local vaak wel de enige die ervoor stopte, maar toch...
Hoe verander je een centraal gelegen stad met vele mogelijkheden in een grote getto?
Geen idee, maar Utrecht maakt kans.
Breng ze nou niet op ideeën geenstijl...
RWS gaat hier nooit akkoord mee, omdat dan het lokale wegennet de afritten van de snelwegen niet meer kan verwerken, en daardoor alle snelwegen een groot deel van de dag geblokkeerd zijn. RWS was in mijn wijk ook de redding, nadat de groenlinks bedacht had dat het hier autoluw moest zijn.
Parkeergarages ombouwen tot stallen voor de paard-en-wagens waar dan de binnenstad zeer duurzaam en milieuvriendelijk mee bereikt kan worden.
Daar zouden mijn voorouders uit 18zoveel heel blij mee zijn geweest nu. Keurig onder de grond in hartje van 030 en in B'hoven.
Maar ja, andere tijden. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat ze in een wereld als deze nu zouden willen leven.
Ja dus? Vinex volk gaat maar ergens anders werken.
Nog een paar voorbeelden:
- Paardenplein rotonde omgetoverd tot 'dubbele T-splitsing' Wie het verzonnen heeft weet ik niet, maar in plaats van een half uur per dag staat het daar nu de hele dag vast.
- Met paaltjes dichtgooien van de sluiproutes tussen de ASW en de Oudenoord. Want stel je voor dat er een auto door een wijk rijdt om de door GL gecreëerde drukte te ontwijken.
- Het afsluiten van de Croeselaan. Laten we gewoon 1 van de 5/6 hoofdroutes om Utrecht binnen te komen compleet afsluiten. Strak plan. Gaan mensen van fietsen.
Gaat echt fantastisch zo in Utrecht. Ik denk dat het volgende plan van Groenlinks in gaat houden dat je een bekeuring krijgt als je stilstaat met draaiende motor. Had je maar niet met de auto onze geweldige lala-fietsstad in moeten komen elitaire automobiterrorist.
Antwerpen... Mooie stad,mooie historische gebouwen ,lekker bier
Loebas | 16-11-15 | 17:20
En een Diamantbuurt achter Centraal Station waar de Palestina kliek de joden net zo goed de tent uit gejaagd wilt zien worden. Dat lukt die naffers daar niet omdat die joden daar stevig van zich afbijten. Ik ga niet vertellen precies van hoe en wat (hint: brandende jodenpoppen demo´s)laat je verbeelding maar spreken. Uit 1e hand. Met de neus erbovenop. Het is een mooie stad absoluut. Maar de Diamantbuurt... allemaal niet makkelijk hoor daar.
GroenLinks: het IS van de milieubeweging. De partij die van elke metropool een kinderboerderij wil maken.
Wethouder Van Hooijdonk (what's in a name) bij wie waarschijnlijk het groen in zijn liezen groeit, vindt dat iedere forens die in een straal van 15 km rond Utrecht woont maar met de fiets moet komen. Da's dus een dik uur fietsen. Tegen de wind in, want in welke windrichting je ook fietst in Nederland, je hebt altijd wind tegen. Vijf kwartier fietsen, terwijl de natte sneeuw in je smoel kleddert en waardoor je als een natte dweil op je werk arriveert.
Een dik uur uur fietsen om alvast te wennen aan de hongertochten die je in de nabije toekomst moet maken, gedwongen door GroenLinks, per fiets over de afsluitdijk, om in Friesland bij de biologische boer je spercieboontjes te kunnen kopen die er uitzien als soldaten op veldtocht.
Hongertochten die noodzakelijk worden omdat al het belastinggeld op is gegaan aan windmolensubsidies, verkeersdrempels, eekhoorn-viaducten, teruggekeerde en behoeftige jihadisten, corrupte Derde Wereld-dictators en het open houden van de grenzen voor de duizenden leden van Allah's Sturm Abteilung.
Groene wethouders. Dat zijn van die lui die auto's haten. Die mobiliteit, anders dan met fiets of bolderkar, haten. Dat zijn lui die op een feestje om twee uur 's nachts, half beneveld door de appeltjeswijn, iedere autobezitter afgaan met het smekende verzoek of je ze niet 'een slinger' naar huis kunt geven.
Groene wethouders. Die het liefst terug willen naar de tijd dat je je potkachel met pek stookte en je fornuis met gedroogde stront, naar de tijd dat je minstens éénmaal per dag over de composthoop in je tuin moest pissen om het natuurlijke rottingsproces te bevorderen.
Ongeveer het zelfde rottingsproces waaraan ze de samenleving blootstellen door vooruitgang tegen te gaan, door belastinggeld te laten verdampen en door het eindeloos faciliteren van het import-fascisme dat 'islam' heet.
Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan verzinnen ze weer iets. De Mariaplaats is nu 'fietsgebied waar de auto te gast is'. Op de Bemuurde Weerd sta je rustig een minuut of 20 stil vanwege 'verkeersdosering om de luchtkwaliteit te verbeteren' en nu gaan ze de al dichtklonterende verkeersslagaders van Utrecht vernauwen.
Denkt Groenlinks nu echt het milieu een plezier te doen met deze 'maatregelen'? De hele dag de stad vol met stilstaande auto's met draaiende motoren? Ik denk dat ze er beter aan zouden doen de doorstroming te verbeteren, zodat de vervuilende auto's zo kort mogelijk in de stad zijn. Of zijn ze in plaats van met het milieu eigenlijk veel harder bezig met de automobilist pesten?
Bijkomend nadeel: Bij calamiteiten is het voor de hulpdiensten bijna onmogelijk een beetje rap ter plaatse te komen. Lijkt me ook iets om rekening mee te houden (in deze tijden)
Haal alle afritten van de rijks snelwegen dan ook maar weg in Utrecht, de files rondom dat dorp zijn al erg genoeg.
En hoe denkt GL dat te betalen als alle bedrijven daar uit de stad weggetrokken zijn?
Utrecht heeft sowieso een achterlijk bestuur: dieselauto's mogen de stad niet in terwijl tweetakt bromfietsen volgens deskundigen honderden keren meer vervuilend zijn. Verder veroorzaken tweebaanswegen ipv vierbaanswegen files en honderdduizenden uren arbeidsverlies naast een enorme zinloze uitstoot van broeikasgassen, dus extra milieubelasting. GL is altijd getikt geweest, met milieu, belastingen en immigratie. De meest achterlijke mensensoort voortgekomen uit oa oudcommunisten die voor de Goelagconcentratiekampen en Russische wereldoverheersing waren. Totaal van de potgerukt. Of zo'n hypocriete Femke Halsema die haar kinderen van een zwarte school haalde toen ze bedreigd werden door moslims. Groen Lullen is een betere benaming voor die nuttige idioten zoals het Kremlin hun voorgangers noemde. Voor NL echter zijn ze een ramp! Rosenmöller mogen we ook gedenken daarbij: haatcampagne tegen Fortuijn en toen hij vermoord was, zat het secreet krokodillentranen te huilen tijdens de afscheidsdienst. Zo, dit moest ik even kwijt en bij Trouw zullen ze dit niet accepteren. (En misschien word ik ook wel weggejorist maar het lucht op af en toe!)
Altijd lachen met wethouders aka mongolen.
Tig tijd investeren in een debiel plan en dan: oeps we hebben geen geld.
Die wethoudster Lot van Hooijdonk is van Lotje getikt.
Forensen kunnen op de fiets. Maar ik haal twee keer per week vanuit Woerden met de auto mijn kleinkinderen in Utrecht op, die aan de Catharijnesingel wonen. De kleinste van vier maanden zit nog in een Maxi-Cosy. Die kan ik niet achterop de fiets nemen. Ik rijd de stad binnen via de twee maal tweebaans Waterlinieweg die in de spits stervens druk is. Wordt tweebaans eenbaans, dan leidt dat tot opstoppingen. Buiten het Singelgebied zoals langs de Koningin Wilhelminalaan en Beneluxlaan heb ik nog nooit voetgangers op het trottoir zien lopen. Dus hoezo verbreding van de trottoirs ? Een verbreding brengt juist fietsers in de verleiding om het trottoir te gebruiken. Die vierbaanswegen heeft Utrecht juist hard nodig als er jaarbeurs is.
Ik heb niets te zoeken in Utrecht... of andere grote steden in Nederland . Antwerpen... Mooie stad,mooie historische gebouwen ,lekker bier en een realistische burgemeester.
In Haarlem hadden we de afgelopen jaren ook een Groen Links hippie met als gevolg een levensgevaarlijke toegangsweg die bij het minste of geringste dichtstaat.
@ Piet Karbiet | 16-11-15 | 17:03
Ja na de eerste week waren de onkosten er al uit!
Oh wacht, dat waren enkel de onkosten om het onderzoek naar het geluidslek te bekostigen.
Je kan je natuurlijk afvragen hoe een van de kleinste partijen van NL het hier in godsnaam voor het zeggen heeft gekregen. Gelukkig zijn de Golfjes uit Kanalen-eiland en Ondiep altijd erg geduldig in het verkeer, die vinden het vast niet erg om 30 te moeten rijden.
@SleezerBret | 16-11-15 | 16:58
Zit wel tot de nok toe vol iedere week zeker?
Het handige van tweebaanswegen is dat als er een calamiteit ontstaat die wegen direct volledig geblokkeerd komen te staan zodat de ziekenauto die net een wethouder met een hartaanval vervoerde er niet doorkomt en de man of vrouw jammerlijk overlijdt.
Zo mag de lobby het graag horen, Johnny Quid! Schuift dat nou, zo'n pro-oto-stukkie?
@ Piet Karbiet | 16-11-15 | 16:51
Dat is heeft een luttele overschijrving van zo'n 250% van de eerste begroting...
Hoezo? *kuch*
als we alleen zouden doen wat GL wil dan moeten de belastingen met 50% omhoog.
niet meer rijden of vliegen,geen alcohol of roken,alleen maar groene stroom,dus geen kolen of gas centrales,geen koeien, kippen en varkens en de werkeloosheid gaat naar de 2 miljoen.
slimme club toch die gl'ers
Nieuw topic is stuk
Een verdeling tussen autos die wel en niet de stad in mogen waarbij een Lupo 3l (1:33) buiten de boot valt.. Dat kan alleen een losgeslagen eco-wijf als Lot van Hooijdonk bedenken. En zie hier nog zo'n ruftende hersenscheet van dezelfde mevrouw. Hoe stop je zo'n mens? Ik kom gelukig nooit in Utrecht. Het is een soort Belgie. Je moet er langs op weg naar je bestemming. Voor de mensen die er moeten wonen/wezen is het wel erg sneu.
Ik heb geen last van bovengenoemde. Ik verplaats me all jaren op een BMW R/GS.
Utrecht is een links verlengstuk van Hilversum, of andersom, met grootheidswaanzin.
Het enige dat met OV goed bereikbaar is dat is het (te kleine) enorme kantoor van de gemeente zelf.
Als je het transferium neemt kan je niet eens naar de binnenstad, dan moet je alsnog een tyfus eind lopen om in de stad uit te komen. Waanzin, in Rotterdam stap ik gewoon ondergronds bij de koopgoot uit ben ik zo bij de Bijenkorf.
Zo typisch voor die linkse mensen om alles voor zichzelf te doen maar niks voor de burger en bedrijven.
Offtopic: voor degene welke er behoefte aan hebben, Nigel Farage is vanavond weer live te zien:
Tonight @Nigel_Farage will respond to the terrible events in Paris and talk about how to make UK safer: saynotoeu.com/live
19:40u. (Engelse tijd)
Strak plan.
Hoe is het met dat nieuwe muziekcentrum?
Jammer van de Waterlinie weg is een mooie racebaan. Helaas kreeg ik er gisteren nog een verrassing van 48 km/h van oom agent.
De groenen zijn doorgedraaid en hun beleid zal niks bereiken. Ons enige mogelijkheid om 100% groen te worden, is door of alle fossiele brandstoffen op te maken, of een goedkope alternatieve energie bron te vinden.
.
Door nu heel erg te snijden in onze CO2 uitstoot zal het enige dat bereikt wordt zijn dat we iets later in de toekomst al onze voorraden hebben verbruikt. Door nu terug te gaan naar de middeleeuwen, vernietigen we onze economie en daarbij de kans op het ontwikkelen van een alternatieve energie bron.
.
Groenlinks vergeet ook te melden dat zij alleen in Nederland iets kunnen bereiken. De rest van de wereld gaat heus niet in hun uitstoot snijden, want die zien welvaart WEL zitten. Het is dan nog maar te zien of hoogontwikkelde Afrikanen en Aziaten wel in staat zijn op goedkope duurzame energie op te kunnen wekken.
@MarcS | 16-11-15 | 16:14
Geen wijvenbak maar wel een dinky toy.
Als ik 80 ga rijden in z'n 2 dan schieten de zuigers door m'n motorkap.
Tsja D66 heeft het voor het zeggen in Utrecht. Ik dacht dat kereltje Pechtold zo'n voorstander was van alle wegen open te houden. Maar in de praktijk sluit hij Utrecht juist af. Daarentegen mogen alle buitenlanders zonder paspoort en zonder enige controle natuurlijk vrolijk binnenkomen. Stinkende vervuilende diesels van buitenlanders krijgen natuurlijk ook geen boete in Utrecht. Die is er alleen voor de hardwerkende nederlander
Nou, dan meteen alle extreme moslims daar laten wonen, want hun geloof loopt ook synchroon met de middeleeuwen. Hek erom, alle problemen weg. Dag Utrecht.
Dutchbeaurouge | 16-11-15 | 16:20
Dit is het resultaat van jaren gedegradeerd en politiek correct uitgekleed onderwijs waar logica en zelfstandig denken geen deel meer van mochten uitmaken. Als er iets is waar de (r)overheid in uitblinkt is het cariere-geilheid en visieloosheid. Zie daar dit resultaat. Mensen uit het bedrijfsleven die ze nog wel allemaal op een rijtje hebben willen of mogen de politiek niet in. Het volk kiest dan ook niet het partijprogramma maar de polieke beroepsleugenaar met het 'lekkerste kontje' of het 'beste' praatje van dat moment. De vaderlandse media is hier dan ook schuldig aan het niet voeren van ongecensureerde en zinnige debatten en uitsluitend politiek correct voorliegen van hun lezers en kijkers.
Jullie hebben zeker geen idee hoeveel afgewezen asielzoekers je in een parkeergarage kunt opbergen?
Afgezien van het feit dat paarden een bovenredig aandeel hebben in het broeikasteffect, dus ook opgeruimd dienen te worden ten behoeven van een schoner milieu.
Ach ja, in Tilburg leggen ze zebrapaden aan welke uitkomen op groenvoorziening. www.telegraaf.nl/opmerkelijk/24749134/...
@ ole guapa | 16-11-15 | 16:41
Ik quote: "Saillant detail is dat deze nota ervoor pleit dat het verkeer meer over de Ring Utrecht gaat rijden. Pas als de capaciteit van die ring vergroot is, kunnen een groot aantal plannen in de stad gerealiseerd worden. Maar juist GroenLinks, de partij van de wethouder, verzet zich sterk tegen verbreding van de Ring, met name bij Amelisweerd."
Laatste keer dat ik in Utrecht was bestond Volmac waar ik vaker moest zijn nog. Ziet er niet naar uit dat ik daar binnen nu en 20 jaar nog hoef te zijn dus ze doen maar.
Utrecht, het groene aleppo vlgns groenlInkS.
weg met dat domme narcistiche groene bolwerk.
vd week de 6ltr 8cylinder Cummins in de international maar weer eens aanzwengelen, hoe meer zwarte rook hoe beter hij trekt.
Vroaaap vroaap www.youtube.com/watch?v=lNXJLis1pgo
Mooiste is dat dit plan alleen kan als de ringwegen aanmerkelijk verbreed worden. Zoals die door.... Amelisweerd (de A27)! Daar waar de hippies enkele decennia geleden zichzelf vastketenden aan de bomen.
O tempora, o mores! (Of nu Zwarte Piet in het land is: O tempoa, o moes!)
Want waarom wegen bouwen als je auto's er niet op wilt hebben?
Utrecht neemt een voorschot op de teruggang naar de Middeleeuwen die ons binnenkort te wachten staat als D66 namens IS het Kalifaat der Nederlanden uitroept.
Lees net de onderste alinea:
'Saillant detail is dat deze nota ervoor pleit dat het verkeer meer over de Ring Utrecht gaat rijden. Pas als de capaciteit van die ring vergroot is, kunnen een groot aantal plannen in de stad gerealiseerd worden. Maar juist GroenLinks, de partij van de wethouder, verzet zich sterk tegen verbreding van de Ring, met name bij Amelisweerd'.
Tsjonge jonge.
Ooooh wat ben ik blij dat ik daar niet meer woon. De gemeente Utrecht is bestuurlijk en operationeel al zo lang een tyfusbende. Laat ze eerst de basics eens op orde brengen. Veiligheid bijvoorbeeld. Het stadhuis met al die dromende nietsnutten. Enz, enz.
Plan in de categorie 'natte scheet'. Niet te veel aandacht aan geven.
Pakt hier in FL ff de supercharged 6.2L V8 uit garage en doet burnout voor alle petrolheads uit Utrecht !
Wat een mafkalppers joh.
Als ze dat werkelijk doen, dan zie ik grote kansen voor een eerste Segway-vriendelijke stad van Nederland...
Een kameel lijkt me wel wat, voor de gemeenteraadsleden, i.p.v. taxi's.
Ik heb zelden zo hard gelachen als bij dat artikel over die tweebaanswegen. Van alles willen, geen idee hebben wat de gevolgen zijn, tegen je eigen wensen stemmen op ene ander beleidsterrein en er bovenal geen geld voor hebben. Dan ben je echt op en top politicus. Je zal maar in Utrecht wonen...
Nederland heeft verkeerslichten.
Utrecht heeft stoplichten!
En wie mogen we daar voor bedanken..... Lot van Hooijdonk, wethouder verkeer en mobiliteit, bakfiets bezitster en autohater!
Altijd idioten in Utrecht, vroeger Anton Mussert van de NSB, nu die halve-gare Lot van Hooijdonk van Groen Links. Het vreselijke is dat deze types ongehinderd hun wereld-vreemde plannen kunnen verwezenlijken, zucht.........
@Stormageddon | 16-11-15 | 16:21
Ik ruik een markt. Cameltow Sleepdienst. Ook tijdens het gebed.
-weggejorist-
Typisch probleem van universiteitssteden met een hoog alternatieve-studies gehalte. De studenten op hun roze wolkjes en wereldverbeterideetjes stemmen massaal GL die daardoor een grote vinger in de pap krijgt. Zelf hebben ze geen last van al de maatregelen want na 4 jaar zijn ze zelf verdwenen maar de vaste bewoners en werkers blijven met de ellende achter.
Utrecht, wat is dat?
Speciaal gratis voor Lot van Hooijdonk, utrecht.groenlinks.nl/mensen/lot-v-ho...
"Lot van Hooijdonk is wethouder Verkeer & Mobiliteit, Duurzaamheid en Milieu voor de gemeente Utrecht. Aan het eind van haar termijn van vier jaar wil ze het gehalte aan rood asfalt in de stad een stuk hogen hebben liggen."
"Een stuk hogen" moet "een stuk hoger zijn".
Maar wij reaguurders zijn natuurlijk allemaal domme, laag of niet opgeleide PVV stemmers die niet kunnen lezen en alleen maar tikfouten maken.
Misschien dat je de volgende keer "een stuk hoger" ook kunt kwantificeren? Is dat één fietspad erbij? Eén rijbaan minder? En waarom? Cijfers?
De Kwit's back. Vroem vroem!
GL aan het roer, dan weet je het wel. Idioten.
Ik was daar laatst helaas. Alle stoplichten staan al zo afgesteld dat je met de tanden in het stuur 3 minuten naar een leeg kruispunt staat te kijken en dan mogen er weer drie gemotoriseerde nazi's door. Zo rolt GroenLinks> Zelf met de bakfiets naar hun raamambtenarenjob en zich goed voelen is het belangrijkste. De rest kan de tering krijgen. Maar als je het ze vraagt nee, hoe kom je erbij. Neofascisten
Hoe is het Rob Hoogland eigenlijk vergaan, met z'n burgerlijke ongehoorzaamheid ?
Utrecht, mijn geboortestad. Ik kom er nooit meer, blijf in mijn enclave in West-Brabant.
Iedere gemeente kiest z'n eigen bestuur dus succes ermee.
Weer een reden om gewoon niet naar utrecht te gaan
In Den Haag zijn, op een enkel onderdeel van de zogenaamde ring na, alle wegen al lang teruggebracht tot 1 rijstrook. En die worden nog stelselmatig verder versmald ook. Allemaal om de ideale wensdenk samenleving te kunnen realiseren. Althans die van een kleing groepje glers en aanverwante verdwaasden.
Fuck die belastingbetalende werkende rechtsradicale kut-automobilisten. Nooit gezien dat al die autobestuurders zwarte laarzen dragen? In de file er mee.
"En als het ons ligt dan worden in Overvecht en Kanaleneiland de wegen veranderd in zandpaden, dat kameelvriendelijk en komt de integratie van de woestijnvolkeren ten goede."
Aldus een anonieme woordvoerder van D66.
Haha gemeenten zijn zo grappig in hun "beleid". Ik woon aan een zeer smal dijkje waar een maximum snelheid geldt van 30 km/u. Omdat er nooit (echt NOOIT) politie is om te handhaven (die staan allemaal langs de A2 de verkeersveiligheid te bewaken) word er hier als raketten geracet tussen de fietsers door, langs geparkeerde auto's, wandelaars, huisdieren enz. Is veel over geklaagd bij de gemeente, al jaaaaren. Nu dacht de gemeente er iets ana te gaan doen en heeft een excel sheet met oplossingen bedacht om voor een oplossing "met een breed draagvlak" te gaan. (deden ze dát maar eens met AZC's maar dan moet je gewoon je kop houden en niet zeuren) anyway, 1 van de "breed gedragen oplossingen" was, je raad het niet. De maximum snelheid verhogen naar 50 km/u want dan rijd niemand meer te hard! Ik verzin het NIET. Ze hadden namelijk een paar dagen lang de snelheden geklokt (controleren kan dus wel alleen beboeten schijnbaar weer niet) en de gemiddelde snelheid lag op iets van 46.3 km/u. Alsof een gemiddelde snelheid ook maar enige relevantie heeft met te hard rijden maar goed. Nu ja, als je dan naar een max van 50 gaat dan zit iedereen ineens ónder de max snelheid. Mooi toch? Probleem opgelost! De gemeente van welk kudtdorp of kudtstad ook ze zijn allemaal hetzelfde.
De waterlinie weg. Knappe jongen die daar in de spits harder dan 15 KM per uur kan rijden. Lijkt me qua veiligheid ook een uitstekend plan om daar een stadsboulevard van te maken. Ben benieuwd hoe hulpdiensten dan 'snel' bij het UMC en het Diakonesse ziekenhuis kunnen komen. Dit is de oude ringweg. Geen fietser of wandelaar op te vinden. En aangezien deze knuffelaars iedereen binnen een straal van 15km op de fiets willen krijgen lijkt het me handig om te publiceren hoeveel van deze ambtenaren binnen 15 Km wonen en toch met de auto komen.
Ik voel de bui al hangen, de kosten voor mijn parkeervergunning gaan weer omhoog en er komen nog meer stadswachten bij om foutparkeerders te beboeten.
Gelukkig worden deze plannen van de gemeentelijke GL, tegengehouden door de plannen van de provinciale GL :-D
Je verzint het niet, deze prutsers rijden elkaar in de wielen. MOEHAHAHA!
Dit gezegd hebbende, moeten we ervoor waken dat deze 'my little pony' partij voor zweefmeisjes en studenten ooit aan de macht komt.
En dan hebben de Groen linksers met hun kutkoters (1 van de ex 1 van de huidige en 1 van het bevriende homokoppel en die bolle pens zal wel weer van de ex zijn) het Ledig Erf zich ook toegeëigend. Het is jammer. Weer een stukje cultureel erfgoed weg.
Waar Amsterdam het Raqqa van het Nederlandse Kalifaat aan het worden is, zal Utrecht het Mosul worden. Laat ze lekker. Meer bebouwing per vierkante meter betekent straks meer rendement per bunkerbuster.
Quid ,stop eens met dat gezeur over paard en wagen.
EZELS! Ezels moeten ze gebruiken, daar hebben ze er al genoeg van in Utrecht!
Er staat niet 'alle vierbaanswegen', er staat 'alle vierbaanswegen in de oude stad'.
Beetje Telegraafniveau weer.
"Fuck auto's" ik citeer GS
Wat is socialisme toch iets moois.
Je verzint iets en verheft dat tot hoogste waarheid. De feiten negeer je (want die zijn immers rechts en fascistisch) en als het helemaal fout gaat dan verhoog je de belastingen om de puinhopen op te ruimen.
Veel plezier met het eten van de eigen verbouwde groente daar in Utrecht.
Om eten te kopen is er dadelijk geen geld meer omdat de economie nog verder achteruit gaat in Utrecht. Ik meed deze stad al en zal het alleen maar meer gaan mijden als deze groene Kmer haar plan doorzet
Ik vind het een goed plan. Het open riool ligt ook al klaar, voor de heerlijke middeleeuwse stadse geur.
Gelukkig kom ik nooit in Utrecht, ooit eens gestationeerd geweest tijdens mijn diensttijd 30jaar geleden. Toen was het ook al niets, zal nu wel de horror wezen.
Tja als we die zandculuurislamisten tevreden willen stellen, zullen we onze infrastructuur toch op hen moeten aanpassen.
Die auto van mij kan gerust 1 op 15 rijden maar ik zal er voor zorgen dat als ik in de buurt van Utrecht kom dat hij 1 op 4 rijdt want dat kan namelijk ook. Gewoon om die milieugekkies van Groen Slinks effe lekker dwars te zitten, mag gerust wat kosten vind ik.
Tja, je krijgt de bestuurders die jullie zelf hebben gekozen Utrecht. Nu niet gaan huilen dat je een stel malloten aan "het stuur" hebt zitten.
Wat een minkukels. Zo sloop je toch een stad of niet?
@Mastermattie | 16-11-15 | 16:03 - in zijn 2 toch, of heb jij zo'n wijvenbak?
Hebben ze Groenliegt Utrecht hc nou eindelijk al eens voorzien van dubbel glas?
Erg jammer voor de plaatselijke winkeliers en horeca maar door al deze regels kom ik al een tijdje niet meer in Utrecht.
Eerst maar eens leren wat een vierbaansweg is daar in Utrecht. Een rijbaan kan namelijk uit meerdere rijstroken bestaan. Zo is de A2 tussen Utrecht en Amsterdam een tweebaansweg met tweemaal vijf rijstroken. Ik denk dat ze het verschil tussen rijbanen en rijstroken nog niet helemaal begrepen hebben. Niet serieus te nemen dus, die figuren die het daar voor het zeggen hebben.
Los zand? Precies daarom rij ik een dikke landcruiser 4x4, mij maken ze de pis niet lauw
@Dutch_Holland | 16-11-15 | 16:07
Mensen zonder auto, baan en leven.
Het kan pas als de ring wordt verbreed en verbeterd en daar is de groene maffia in Utrecht juist tegen. Nou, dan gaat het verhaal dus sowieso niet door.
@ ".. Volgens de nota kunnen forensen die vijftien kilometer van de stad wonen gemakkelijk met de fiets naar Utrecht.."
.
Ze hebben daar in 030 zeker nooit overwogen om eens in 020 te gaan kijken wat al die forens-fietsen voor puinzooi veroorzaken zowel op de weg als qua stalling.
@Godsammekraken | 16-11-15 | 16:05
Staatsterreur tegen de automobilist. Ecoterrorisme tegen de burger.
En alle domme Nederlanders maar weer denken dat het voor "het milieu" of "de verkeersveiligheid" is...
Nederland wordt geregeerd door een links Politbureau!
Wegenbelasting afschaffen ,en wel ogenblikkelijk .
Johnny is terug ! :D
Er is volgens de eigen inschattingen geen geld voor, de infrastructuur die gebouwd moet worden om het plan te realiseren gaat misschien niet eens door en bij tramverbindingen aanleggen ben je ook jaren verder met alle tegen procedures.
Maar het is een prachtige linkse stad, dus ik wil alle Utrechters feliciteren met alle bouwputten de komende jaren.
De Wibaut is er ook van opgeknapt. Laat maar komen.
In het geval dat ik de dictator wordt van Nederland zal ik ervoor zorgen dat de A28 dwars door het centrum van Utrecht verlengd zal worden (5 rijbanen uiteraard) en dat de huizen van de verantwoordelijke Groene Khmer-leden, indien op de route, platgewalst worden.
Welke malloten stemmen op deze partijen?
".. Volgens de nota kunnen forensen die vijftien kilometer van de stad wonen gemakkelijk met de fiets naar Utrecht.."
Tuulk joh. Ik ga lekker 2x per dag ruim een uur doortrappen in mijn kantoorpakkie. Bij weer en wind en bloedhitte.
kut, kutter, utrecht
Waren er dan enigszins begaanbare wegen in Utrecht?
Oh en F*ck GL, ook vanwege die 80 KM zones op de snelweg, die doen we lekker in een versnelling lager.
Op het verkeersinfarct zal direct een economisch infarct volgen. Waarna er geld van buitenaf bij moet want de GroeneKhmer geeft niets om economisme. Alleen om de vruchten ervan. Die stinken dan weer *niet*.
Linkse logica.
Gelukkig zijn er nog opties zodat je niet afhankelijk bent van de weg, een onvindbare parkeerplaats en deze is ook wegenbelastingvrij.
money.cnn.com/video/technology/2015/11...
REAGEER OOK