Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bedrijf doet unban-verzoek zoals het hoort

unbanmeiminnocent.pngWij bannen wel eens mensen. Soms omdat we iemand niet mogen, maar vaak met een goede reden. Zo banden we ooit de complete IP-range van de Tweede Kamer en daar kregen we binnen een halve minuut een hoop klachten over. Maar iemand die even een goed geschreven unbanverzoek tikte, ho maar. Dat is sowieso een vrij unieke gebeurtenis, iemand die een goed geschreven unbanverzoek schrijft. Maar we hebben er eentje! We hebben hem geanonimiseerd, dat wel. Maar verder verzoeken wij vriendelijk alle bedrijven van Nederland om deze mail als standaardbrief op te nemen in het unbanprotocol. Omdat u medewerkers het waard zijn. Dan labelen wij deze mail voor het archief als 'die keer dat we iemand zo hard permabanden dat hij zijn baan kwijt raakte'. L.S., Onlangs is een medewerker van ons bedrijf meerdere malen grof in de fout gegaan op uw weblog. Ik heb dit vast kunnen stellen nadat ons personeel herhaalde, vergeefse pogingen ondernam om accounts te gebruiken op uw weblog. Deze problemen persisteren nog steeds en het is mijn hoop dat met de uitéénzetting in dit schrijven hiervoor een oplossing kan worden gevonden. De dader van de wandaden op uw weblog en jegens uw organisatie, hebben wij vast kunnen stellen als de heer M.G., verder afgekort als G. De heer G. werkte bij ons op een Corporate Workplace onder één generieke server. Zodoende heb ik als directie zijn doen en laten kunnen nagaan via de netlogs. Dankzij onze systeembeheerder zijn deze buitengewoon compleet en zeer gedetailleerd. Uit onderzoek bleek dat de heer G. op uw weblog actief was als de gebruiker 'Vladimir Feces-eelt' [nvdr: echte fakenaam bij redactie bekend]. Uit de netlog-data bleek dat de heer G. onder dit pseudoniem enkele boude, en bovendien beschimpende stellingen heeft geventileerd op uw weblog. Deze stellingen zijn mij zo onmenselijk en cru gebleken, dat ik een strafmaatregel uwerzijds geheel als terecht beschouw in dezes. Ook het verzenden van ontelbare, loze unban-verzoeken via uw digitale formulier, is op te vatten als ongewenste communicatie. Ik heb inmiddels met de heer G. twee uitgebreide gesprekken gevoerd. De heer G. heeft zéér veel spijt van het gebeurde. Hij is heel bang dat hij mensen heeft gekwetst, niet in de laatste plaats het personeel van uw organisatie. Dat is de voornaamste reden waarom de heer G. er zo lang het zwijgen toe heeft gedaan. In het laatste gesprek gaf de heer G. echter aan dat het beter is om nooit meer te reageren op uw weblog en het pseudoniem 'Boris Poepnagel' zodoende niet meer te laten spreken voor zijn hersenspinsels. De heer G. heeft mij dus verzekerd nooit meer te zullen reageren op uw weblog en spreekt de uitdrukkelijke wens uit om 'Vladimir Feces-eelt' te laten overlijden. Tenslotte verzekert de heer G. nooit meer op enigerlei wijze contact te zullen zoeken met u, uw weblog en/of uw organisatie. Bovenstaande laat echter niet onverlet dat onze 16 medewerkers in potentie geen toegang meer hebben tot reactiemogelijkheden uw weblog. Er is immers sprake van een zogenaamde IP-ban. Inmiddels heb ik onze medewerkers op de hoogte gesteld van de verleden problematiek. Zij hebben mij verzekerd dat zij voor 100% achter uw én onze huisregels staan en zich daar volledig aan wensen te houden. De heer G. is inmiddels ontslagen. Bovenstaande in overweging nemende, verzoek ik u dan ook vriendelijk om de heersende strafmaatregelen uwerzijds onklaar te maken. Onze organisatie acht een IP-ban niet meer noodzakelijk. Gelieve inzake dezes te communiceren via [mail bij redactie bekend] en met buitengewoon veel dank afsluitend,

Reaguursels

Inloggen

En daarbij mogen werkgevers helemaal niet loggen wat werknemers doen. Ook is er geen recht op vrij internetgebruik op het werk.

DreHa | 20-11-15 | 10:23

Ontroerend bijna hoe iedereen in zo'n verzinsel tuint. En dan de scherpe commentaren van de duiders!
Overigens begin je geadresseerde brieven niet met LS. Dat is meer iets voor muurplakaten.

DreHa | 20-11-15 | 10:22

Wat een fijn verzonnen verhaal. Dat mensen hier intrappen.
Dit bedrijf noch de casus bestaat.

ristretto | 20-11-15 | 07:08

Geenstijl toegang is een arbeidsvoorwaarde. Leuke baas

waragainstclimate | 19-11-15 | 23:22

"Omdat u medewerkers het waard zijn"
Onbegrijpelijk nederlands. Zal wel aan mijn opvoeding liggen

pensionado | 19-11-15 | 11:11

donswami.
Persisteren in een doodgewoon Nederlandse woord dat o.a. veel wordt gebruik in de juisterij en geneestkunde( oncologie)

mallekater | 19-11-15 | 09:04

Anglicisme?
Wim Denkbaar | 18-11-15 | 14:51
.
@Wim Denkbaar: wat is precies je punt, Wim? Kan het volgens jou geen leenwoord zijn omdat het in de 17e eeuw ook al in de Nederlandse taal voorkwam? Dat is toch niet het criterum? (Overigens: een Anglicisme is het niet, het is zoals ik hierboven al eerder opmerkte een Gallicisme)

datdantochweerwel | 19-11-15 | 04:51

-weggejorist-

belo | 18-11-15 | 23:12

Was getekend de Duitse herder.

De Treinende Rechter | 18-11-15 | 21:55

Moeten die mensen niet werken i.p.v. reaguren? Of zeg ik nu iets heel geks?

You-On-A-Gin | 18-11-15 | 20:38

Ok, betrokkene heeft gebiecht, excuses gemaakt en kan ook nog eens mooie brieven schrijven. Wat wil GS nog meer? Niets toch! Hij verdient het om weer te mogen reaguren. Bovendien is het bijna kerstmis en de gravin houdt niet van eenzame, verstoten reaguurders die voor een dichte digitale poort staan.

Gravin v Kippenbouth | 18-11-15 | 20:02

@gatij | 18-11-15 | 15:01

Dat is de moeite van het melden niet waard.

Pieter V | 18-11-15 | 19:15

Eurotokkie?

Rest In Privacy | 18-11-15 | 17:51

-weggejorist-

grauwelzak | 18-11-15 | 17:40

Goeie brief, Quid! En gefeliciteerd met alle serieuze reaguursel erop. Nog een paar van zulke en je kan "Unbanbrieven Naar Believen" uitgeven...

F. von Zeikhoven | 18-11-15 | 17:27

Netjes.

Reykjavik | 18-11-15 | 17:24

Het zou naar zijn als bijvoorbeeld vanaf het grachtenpandje van de PvdA of een daarbij aangehaakte instelling niet meer aan bagatellisering, afleiding, omkering of het leggen van ridiculiseerbare verbanden gedaan kan worden. Dan wordt de politieke afrekening te groot zodra mensen met de voeten weer politiek mandaat kunnen gaan verlenen.

Takki Yah | 18-11-15 | 16:56

Ik ben wel benieuwd wat de inhoud van de betreffende reaguursels waren om een permaban voor elkaar te krijgen. En sowieso wat doen werknemers van bedrijven op de reaguurders panelen en waarom vindt het opperhoofd van dat bedrijf het noodzakelijk dat andere werknemers weer toegang krijgen tot de reaguurders panelen via het bedrijfsnetwerk/IP? Behoort reaguren op GS tot hun taakomschrijving?

XaleX_2 | 18-11-15 | 16:17

Arme peopnagel. zoveel moeite om te anonimiseren is verloren gegaan in 1 fuckup

PiGGY | 18-11-15 | 16:05

Hoe kan ik controleren of de desbetreffende meneer daadwerkelijk ontslagen is.. Het zou natuurlijk geniaal zijn om je eigen ban op deze wijze weer recht te lullen..

bedwetertje | 18-11-15 | 15:53

Het anonimiseren is niet helemaal geslaagd.

En voorbeeldbrief? Met "uitéénzetting" erin? Dacht het niet.

Kameroudste | 18-11-15 | 15:46

Wel leuk bedacht maar ik denk niet dat Joris erin trapt, dat neemt niet weg dat ik Boris bijdrage zal missen.

special-k | 18-11-15 | 15:34

GS bant mensen om hun andere Email adressen ook in handen te krijgen.

HMCuiteraard | 18-11-15 | 15:33

Joehoe Quid, doe eens Nederlands leren! Het is niet 'u medewerkers', het is 'uW medewerkers' want bezittelijk voornaamwoord. U gebruik je bij werkwoorden, uw gebruik je als er een zelfstandig naamwoord volgt - al dan niet met een bijvoeglijk naamwoord ertussen - en laat 'medewerkers' nu net een zelfstandig naamwoord zijn....

janbehanger | 18-11-15 | 15:30

@Dhr. de Wit | 18-11-15 | 14:23

Ah oké, het sarcasme helaas gemist. Excusez le mot.

Rutgerr | 18-11-15 | 15:22

Mooi!
Blijkbaar heeft het bedrijf waar ik werk een ban bij de Vara. Joop.nl en vara.nl zijn al maanden onbereikbaar.

gatij | 18-11-15 | 15:01

Van A tot Z aan de duim van Kwittelineke ontsproten.

Rest In Privacy | 18-11-15 | 14:52

Uit het WNT:

Blijvende de Spaensche Regieringe persisteren by hun eerste Placaten, Gr. Placaetb. 1, 250 [1636].
Alsoo wy … strictelick hebben verboden den uytvoer van allerley soorten van Peerden, daerby Wy alnoch persisteren ende verblyven, 1, 1162 [1641].
Dat eenige Ingezetenen haer verbeelden …, dat … de voorsz Vaert wederom sal werden open gesteldt, het welcke nochtans Onse … intentie niet en is, maer ter contrarie, om by het voorschreve Verbodt te persisteren, 4, 243 a [1693].

Anglicisme?

Wim Denkbaar | 18-11-15 | 14:51

Ik neem alleen betrouwbare guurders aan die minimaal 2 jaar geguurd hebben zonder ban, is bedrijfsprotocol.

neemjemoederindemali | 18-11-15 | 14:48

Kennelijk geschreven door een directeur Juridische Zaken bij Rijkswaterstaat, als we een tegel waarin Boris zijn functie beschrijft, mogen geloven. En ik geleuf de.

Wilhelmina Kuttje | 18-11-15 | 14:48

Wat een keurige, elegante brief. En wat een prachtig Nederlands!

MacMiep.nl | 18-11-15 | 14:43

@Rutgerr | 18-11-15 | 13:42
De "als ... zijnde" was met opzet sarcastisch bedoeld aangezien dat ook in het unbanverzoek staat.

Dhr. de Wit | 18-11-15 | 14:23

wtf een werkgever die zich inzet om reaguren onder werktijd mogelijk te maken.
Waar kan ik solliciteren?

jemagookniksmeer | 18-11-15 | 14:18

Mwah. Beter een tikkeltje -te- beleefd als een "We hebben de klojo hier op locatie zelf weggejorist, mogen we nu weer posten?"

;)

Aetje | 18-11-15 | 14:09

Dus dit bedrijf vindt het nodig dat zijn 16 medewerkers kunnen reaguren op gs. Is dit toevallig de Stichting Alle Marokanen moeten Deaud? Ga toch echt aan het werk mensen...

Binnenbaan | 18-11-15 | 14:02

Je suis Poepnagel

Claude Jacque | 18-11-15 | 13:59

Mijn briljante unbanverzoek werkte wel. Maar goed, ik had dan ook twee weken in de kerkers kunnen oefenen.

*liefdevol naar striemen op polsen kijkt*
.

Piet Karbiet | 18-11-15 | 13:56

Bast een GS medewerker. Kan anders niet verzinnen wie moet reageren binnen zijn werk omschrijving. De web designer is dezelfde als de systeembeheerder, Die het eigen ip adres bant? Of surfen alle tokkie buren mee in Noord op de GS wifi?

Bladiebladie | 18-11-15 | 13:55

Je denkt toch niet dat ie echt ontslagen is. Waarschijnlijk 1 groot lul verhaal, sluit niet uit dat de schrijver de dader zelf in kwestie is. Maar wel creatief.

Koettoerk | 18-11-15 | 13:51

Als ik Boris Poepnagel was zou ik ook zo'n mail sturen.... lekker doorzichtig.

Toastee | 18-11-15 | 13:51

Boris Poepnagel was de lekkende Geert Wilders en nu kan de rest van de Tweede Kamer niet meer reaguren.
Gelukkig dat van Miltenburg deze brief heeft opgesteld.

MyCatIsDoingThis | 18-11-15 | 13:44

@RideFreeOrDie: je hebt helemaal gelijk. Ook naar mijn mening slechts een mediocriet scribent.

datdantochweerwel | 18-11-15 | 13:44

Maar wat deed ie nou? Boris Kakare?

mierus | 18-11-15 | 13:44

Dhr. de Wit

Als .. zijnde is een contaminatie, nu we toch bezig zijn.

Rutgerr | 18-11-15 | 13:42

@Wees_eens_creatief | 18-11-15 | 13:32

Bellen? Dat deden we toch in de vorige eeuw?

Dop in Osaka | 18-11-15 | 13:40

LOL Toch een zeer nette brief gericht aan een media bedrijf wat als sub header heeft: Tendentieus, Ongefundeerd &- Nodeloos kwetsend.

Dop in Osaka | 18-11-15 | 13:39

Synecdoche | 18-11-15 | 12:45

Je pikt ze er zo uit, de mensen die net iets té interessant willen doen met taal. Ze maken niet eens persé taalfouten (meestal wel).
Zo kreeg ik eens een antwoord van een klantenservice: "Geachte heer RFOD, wij hebben voor u gerechercheerd..."

Deze brief vind ik tenenkrommend om te lezen. Zeg gewoon in normale taal wat je wilt kerel.

RideFreeOrDie | 18-11-15 | 13:33

Waarom niet ffkes dat bedrijf bellen? Kwestie van hoor wederhoor! Email is zo 2000

Wees_eens_creatief | 18-11-15 | 13:32

en zo begint het, je werkgever die je persoonlijk leven infiltreert...

SnoopNL | 18-11-15 | 13:28

Ik heb een ban gekregen op pow en dan ben je hier ook automatisch geband. Even via open wifi inloggen in je bent er zo weer. Zal dat IP nummer geblockt worden hebben heel veel kpn gebruikers denk ik het heel moeilijk om met hun telefoon in te loggen. Nog maar te zwijgen over de andere manieren (en dan bedoel ik geen proxy) in te loggen op sites waar je geband bent. Ik kan trouwens wel via mijn "normaal" IP dan hier lezen maar niet reageren, dus switch ik even naar een open wifi toe.

Leentje v/d Melkboer | 18-11-15 | 13:28

Persisteren is hier niet echt juist gebruikt hoor, leukt het geheel wel op dus dat is dan weer wel te waarderen.

Rutgerr | 18-11-15 | 13:15

Is dit verzoek van poepnagel himself? Niet intrappen!

braamstruik | 18-11-15 | 13:12

Als directie zijnde iemand persecuteren vanwege het persisteren van mastuberen heb ik ook wel eens meegemaakt.
Die persoon had écht geen pornosites bezocht, totdat de firewall-logs boven kwamen. Gna.

Dhr. de Wit | 18-11-15 | 13:11

Bij dit artikel pas maar 1 reactie:
Zucht ....
En gaat over tot de orde van de dag.

Koos Knak | 18-11-15 | 13:10

The shit has hit the toenail.

Kapitein Stijlvol | 18-11-15 | 13:09

Mooie mail. Wat een literataire nederigheid. Dat zouden meer bedrijven moeten doen in plaats van met een gestrekt been binnen te vallen en eisen te stellen.

Ridocar | 18-11-15 | 13:09

#jesuisboris #prayforpo*pnagel

Watching the Wheels | 18-11-15 | 13:07

X-es | 18-11-15 | 12:26
WizzAd | 18-11-15 | 12:36

We hebben daar toch een goed nederlands woord voor? 'volharden'? Dat gaat helemaal terug naar het proto-germaans, daar hebben we het latijn niet voor nodig.

DonSwami | 18-11-15 | 13:07

Wij zijn allen een Boris poepnagel!

Flummer | 18-11-15 | 13:06

Ben ik nou dom?, of ban ik mijn bedrijf par example, omdat ik betaal voor de tijd op gs?

horsteknots | 18-11-15 | 13:05

@RoBD=Skullfucker | 18-11-15 | 13:01
Permaban lijkt mij ook onmogelijk, kijk alleen maar naar Emirto "goktrommel" Rienhart.

Prof. D.A.H. Vintik | 18-11-15 | 13:05

Haha niks vergeten, GS doet niets zomaar.

Captain Pervert | 18-11-15 | 13:04

@Duul

Haha ja kan ook... Maar die kunnen ook het eea hosten waardoor een simpel mac spoofje onmogelijk is.

Janus Klabanus | 18-11-15 | 13:04

Eindelijk een verstandige burgemeester: Belgisch dorp blokkeert grensovergangen
http://www.telegraaf.nl/buitenland/24759438/__Dorp_blokkeert_grens__.html

telelezer | 18-11-15 | 13:03

PS... en anders komen we even langs en zullen er gevolgen zijn

PPS... we nemen juriese stappen

PPPS... we weten jullie adres

fail | 18-11-15 | 13:02

Iedereen die hier beweert dat hij/zij iemand een permaban kan geven die voor die persoon en niet alleen voor dat ip-adres echt een permaban is, die kwakt.
Zelfs al weet je diegene zijn echte adres, rekeningnummers etc dan kan diegene altijd nog cash een prepaid mobiel met internet kopen.

RoBD=Skullfucker | 18-11-15 | 13:01

Onder de baas zijn tijd reaguren,altijd fijn!

Biertap | 18-11-15 | 13:00

#jesuispoepnagel

TonyD | 18-11-15 | 12:58

Nog los van de context... nette brief. Zouden ze dit nog op eindexamens VWO weten te produceren?

arbanafal | 18-11-15 | 12:58

Snap wel dat die vent ontslagen is. Je kan och wel schade ondervinden van wat verkeerd geplaatste comments. Indien links policor politiek correct Nederland dat soort dingen ontdekken. Is gelijk je bedrijf een racistisch bolwerk.

Mark_D_NL | 18-11-15 | 12:56

Maar wat was de reden dat hij gebanned was dan? Heeft die echt serieus bedreigingen geuit? Is die bekeerd naar de islam of zo.

Balaverde | 18-11-15 | 12:56

Persisteren / persistent is vrij gebruikelijk in medisch jargon. Dus inderdaad Latijn en geen Anglicisme.
Tapu | 18-11-15 | 12:48
.
@Tapu: voor juristen / advocaten is het ook niet heel bijzonder om persisteren te gebruiken. En het is een gallicisme, maar dit terzijde.

datdantochweerwel | 18-11-15 | 12:55

De ene Poepnagel is de andere niet..

Fratello | 18-11-15 | 12:53

@Synecdoche | 18-11-15 | 12:45

Gewoon Nederlands hoor.

Persisteren
1) Aanhouden 2) Blijven aandringen 3) Handhaven 4) Volharden 5) Volhouden

Elessir | 18-11-15 | 12:53

Advocatenkantoor?
B. Randnetel | 18-11-15 | 12:40

Advocaten persisteren inderdaad nogal eens, al was het alleen maar om de rekening op te doen lopen.

Morgenhout | 18-11-15 | 12:52

Janus Klabanus | 18-11-15 | 12:41
Klopt, maar blijft de vraag of het wenselijk is dat mensen op je bedrijf reaguren onder werktijd.
Dit lijkt mij meer een gevalletje studentenhuis.

Duul Jeelder | 18-11-15 | 12:52

Ontslagen worden omdat je een paar domme reaguursels op GS heb geplaatst. Wat een gigantische lul ben je dan.

je suis bier | 18-11-15 | 12:50

Betreft het een nagelstudio?

LibertasSimplex | 18-11-15 | 12:49

Wel grappig hoor, die brief. Maar om nou te zeggen 'goed geschreven'; mwa... Het is een dappere poging om met dure woorden en formeel taalgebruik indruk te maken. GS is kennelijk snel tevreden. Afgezet tegen het gemiddelde niveau van de dagelijkse reaguursels is het zeker een bovengemiddeld schrijven, maar voor een echt goede brief zouden er naar mijn smaak iets minder fouten in mogen staan.

datdantochweerwel | 18-11-15 | 12:48

Persisteren / persistent is vrij gebruikelijk in medisch jargon. Dus inderdaad Latijn en geen Anglicisme.

Tapu | 18-11-15 | 12:48

Of is dit een slimme zet van Boris zelf om terug te komen?

B. Randnetel | 18-11-15 | 12:47

Boeie

Tourette | 18-11-15 | 12:47

wat een zure lui hier over reaguren onder werktijd; sommige mensen hebben nou eenmaal een baan betaald uit overheids geld, een baas die er niet mee zit als mensen even een paar minuten ontspannen en er zijn natuurlijk mensen die pauze hebben(dat bestaat ook nog)

BozeHenk | 18-11-15 | 12:47

Fijne baas die het prima vind dat de medewerkers op Geenstijl zitten. Meen ik trouwens serieus. Ik geloof er oprecht in dat je je medewerkers lekker vrij moet laten en hun eigen verantwoording moet laten nemen. Als zij een uurtje op internet willen zitten prima, maar zorg er wel voor dat het werk op tijd af is. Dat kan prima worden beoordeeld tijdens de beoordelingsgesprekken.

provocativo | 18-11-15 | 12:47

Doe nog eens die hele 2e kamer bannen. Gewoon omdat het kan. Behalve Omzicht dan.

Woef! | 18-11-15 | 12:45

DonSwami | 18-11-15 | 12:15
Latijn? Ooit van gehoord?
X-es | 18-11-15 | 12:26
Nee, hier is het een hinderlijk anglicisme om indruk te willen maken. Hij bedoelt "bestaan" en had dat best kunnen gebruiken. Ik was gisteren bij de apotheek met een herhalings-recept dat een jaar geldig is. Assistente zag dat en zei "o, u itereert". Nee zei ik, alleen dat recept. Werd niet begrepen.

Synecdoche | 18-11-15 | 12:45

Dit stuurt hij gewoon zelf, best wel slim. Hij had ook kunnen zeggen dat Russen z'n pc hadden gehackt en overgenomen, klinkt ook best aannemelijk toch?

EatSleepSlaveRepeat | 18-11-15 | 12:45

Kan eigenlijk alleen maar betekenen dat de baas zelf ook een GS-reaguurder is :)

Ballenman | 18-11-15 | 12:44

Boris peopnagel? Gebanned?

miko | 18-11-15 | 12:44

@Duul Jeelder | 18-11-15 | 12:31

Een instantie met een IP ban aan de broek heeft wel degelijk problemen. Voor hen is een nieuw IP adres niet snel geregeld. Zeker niet wanneer je je eigen site host, VPN verbinding hebt liggen of een eigen mailserver host.

Janus Klabanus | 18-11-15 | 12:41

Vast een zeer winstgevend bedrijf waar de medewerkers de hele dag op websites zitten. Of zijn de overheidscontractjes al veilig gesteld?

Abu al Uitkering | 18-11-15 | 12:41

Advocatenkantoor?

B. Randnetel | 18-11-15 | 12:40


koosnaam | 18-11-15 | 12:30

In die hoek zat ik nog niet eens te denken maar dat parlementariërs en plein publiek meer met hun iPhone bezig zijn dan met het debat geeft zéér te denken inderdaad...

eerstneukendanpraten | 18-11-15 | 12:40

Petje af… zo netjes mogen wel meer mensen (hallo overheid, leest u even mee) reageren op fouten gemaakt binnen de eigen organisatie. *neemt petje af* :)

kanon0503 | 18-11-15 | 12:39

meegleuren bij medewerkers gaat groot worden!
gelukkig browse ik ipv9
cDR | 18-11-15 | 12:16

Dan weet je zeker dat je nooit geband word.

Janus Klabanus | 18-11-15 | 12:39

Ik heb dat probleem niet, ik werk niet

Kaas de Vies | 18-11-15 | 12:39

DonSwami | 18-11-15 | 12:15.
-
Taalverrijking, waarde Don. Voor de komst van de heer C. had niemand in Spanje ook maar ooit van 'un momento dado' gehoord. En wat te denken van de heer van G. die de Engelse taal aan het verrijken is..

WizzAd | 18-11-15 | 12:36

Maar nu ben ik nieuwsgierig geworden, wat voor bedrijf is dat?! Moeten alle 16 medewerkers zo nodig elke dag verplicht op GS reaguren?! Zo ja, waarom?! Vragen vragen..

Wonderful-Life | 18-11-15 | 12:34

@GateKeeperNL | 18-11-15 | 12:30
Maar jij bent dan ook de GatekeeperT.
Denk dat de AIVD je nu wel kan gebruiken dan.

Mini Me | 18-11-15 | 12:33

"Omdat u medewerkers het waard zijn"

Zucht...

Tapu | 18-11-15 | 12:32

Wat stelt een IP-ban nog voor in deze tijden? Een groot deel van de reaguurders reageert via een telefoon. De anderen werken via een goede private proxy met een VPN.
Als je IP niet meer werkt is het een kwestie van bellen met je provider of even zorgen dat een ander mac-adresje aan je kabel komt te hangen.
De sukkels die er echt niets van begrijpen zijn inderdaad de Sjaak.
Vijf jaar geleden waren zulke bans nog effectief maar sinds 4G+ en blaadjes als Computer Idee stap voor stap handleidingen schrijven voor VPN in te downloaden is dat anders geworden.

Duul Jeelder | 18-11-15 | 12:31

Briefschrijver is braafste jongetje van de klas? Ik zou opgelucht zijn niet meer voor zo'n figuur te werken.

Rest In Privacy | 18-11-15 | 12:31

@eerstneukendanpraten | 18-11-15 | 12:27
U bedoelt het gros van onze volksvertegenwoordigers uit de 2e kamer?

koosnaam | 18-11-15 | 12:30

Als ik iemand permaban komen ze nooit terug. Zelf als ze een nieuwe IP adres of computer hebben ban ik ze weer.
Ook al zitten ze op de andere kant van de planeet, weet ik nog wie ze zijn.

GateKeeperNL | 18-11-15 | 12:30

Het moet nog blijken of het ontslag standhoudt. Dat hangt ook af van het sociale-mediaprotocol van het bedrijf dat goed moet zijn gecommuniceerd met het personeel. De rechter vindt een schorsing of ernstige uitbrander wellicht voldoende.

De Geus | 18-11-15 | 12:29

dag Boris...

oplooprem | 18-11-15 | 12:29

Maar is het verzoek gehonoreerd?

Joosthoudtervan | 18-11-15 | 12:28

Ohh da's kut als je collegaatje voor een ban zorgt, hele bedrijfssfeer meteen weg, iedereen van 9 tot 5 strontchagrijnig. Maar netjes opgelost middels een keurige brief.

Digitaal Smoelwerk | 18-11-15 | 12:27

Daarom reaguur ik op de zaak altijd via 4g op den mobiel, juist om te vooromen dat de baas mee kan kijken...

Gezwelgje | 18-11-15 | 12:27

@observer59 | 18-11-15 | 12:26
Oja?

Driewerf Hoezee | 18-11-15 | 12:27

Mensen die in de tijd van de baas zitten te surfen, bloggen, vloggen en weet ik wat wel niet meer kunnen maar zo niet worden ontslagen. Dit is Nederland hoor!

eerstneukendanpraten | 18-11-15 | 12:27

DonSwami | 18-11-15 | 12:15

Latijn? Ooit van gehoord?

X-es | 18-11-15 | 12:26

Ik heb ook regelmatig een IP ban, maar die lost wonderbaarlijk op na een dag. Rara politiepet.

Eppo | 18-11-15 | 12:26

Hitting the shitnail on the head.

LibertasSimplex | 18-11-15 | 12:26

Raar dat een bedrijf het kennelijk toestaat om op geen Stijl te reageren vanaf het werk.

observer59 | 18-11-15 | 12:26

Mijn baas zegt altijd: "Je hebt gelijk Bukkem."

VanBukkem | 18-11-15 | 12:25

Met een zakelijk abo bij een provider heb je meerdere IP adressen. Het was makkelijker geweest de IP te wijzigen..

Meneert | 18-11-15 | 12:24

*UW* medewerkers.

ZKH EénOog | 18-11-15 | 12:23

Free Poepnagel

LibertasSimplex | 18-11-15 | 12:23

Dus, vanaf wanneer is GS te bezoeken via HTTPS?

Mastermattie | 18-11-15 | 12:22

Je zou maar je reedt afvegen zonder papier.

Driewerf Hoezee | 18-11-15 | 12:21

Deze "als directie zijnde" mevrouw/meneer heeft het begrepen. En dan bedoel ik je werknemers vrij laten om te internetwebsurfen. Controle is goed, maar vertrouwen is beter.

Dhr. de Wit | 18-11-15 | 12:19

Igor? Maar die heeft naar eigen zeggen toch een eigen bedrijf(je)?

eerstneukendanpraten | 18-11-15 | 12:19

LOL. Geschikte baas, geweldige brief.

Dr.Dexter | 18-11-15 | 12:19

Damn die Boris Poepn... aw shit... is dat nu z'n echte?

Dubz | 18-11-15 | 12:19

Oeps, GS, bewust vergeten om "Boris Poepnagel" uit uw artikel te verwijderen?

Mastermattie | 18-11-15 | 12:18

Joe, loop anders het stukje nog eens na op de 'echte fakenaam'.
Woensdagen zijn bout, ik weet het.

SynthetischBismut | 18-11-15 | 12:18

"De heer G is inmiddels ontslagen."

Wow. Dat escaleerde snel.

Driewerf Hoezee | 18-11-15 | 12:17

De volzin. Een onderschat wapen. Hulde voor de schrijver!

krabbegat | 18-11-15 | 12:17

meegleuren bij medewerkers gaat groot worden!

gelukkig browse ik ipv9

cDR | 18-11-15 | 12:16

hebt. hebt vergeten natuurlijk.

LibertasSimplex | 18-11-15 | 12:16

Klinkt als een leuk bedrijf om voor te werken.

watergeus | 18-11-15 | 12:16

Bakito lives.

Montgomery Burns | 18-11-15 | 12:16

Je bent een pseudoniem vergeten te pseudoniemen. Nou is -ie bekend, bij de oplettende lezer.

LibertasSimplex | 18-11-15 | 12:16

Zo kan het dus ook.

Sidney S | 18-11-15 | 12:15

'persisteren': als dit geen anglicisme is, dan weet ik het ook niet meer...

DonSwami | 18-11-15 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken