Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoogervorst: We gaan iets nieuws doen!

barf Kinders, nu allemaal even stil zijn. Een groot visionair neemt namelijk het woord. Nee, we bedoelen Hans Hoogervorst. De geestelijk vader achter de snacktax, het verbod op het snoeprek bij de kassa en de immer laagblijvende zorgpremie neemt afscheid van het pluche. En zoals dat gaat in de gallerij der groten vertrekt ook deze gezondheidsguru niet zonder zijn briljante visie op de toekomst met het plebs te delen: 'Je kunt in enkele maanden tijd dertig zetels verliezen'. Hans kan het weten, want hij was immers de campagneleider van de vorige voor de VVD zo succesvol verlopen verkiezingen. En dus moet het roer om. Zo dient volgens Hans per omgaande het minderpartijenstelsel ingevoerd te worden opdat de opmars van Geert Wilders nog op het nippertje gestopt kan worden. Weg met de mobiele kiezer! Tot zo ver vadertje Hoogervorst. Nu weer terug naar ministers die wel herkend worden.

Reaguursels

Inloggen

Als de gepensioneerden in het buitenland het voor het zeggen hadden dan zou dit meest treurige bezinksel uit de riolen van politiek De Haag onmiddelijk door de plee getrokken en teruggspoeld worden naar waar hij vandaan blijkt te komen. Een imorele politieke rat is/was het.

mecano | 22-02-07 | 22:03

pepsicle
deze teringlijers zoals je ze treffend noemt wonen allemaal ver boven NAP.
tot eind jaren 70 waren er nog plannetjes om grote stukken bewoond gebied onder water te zetten als de russen zouden komen.
mocht natuurlijk niemand weten, vooral die 400.000 burgerslachtoffers niet.
Zeespiegelstijging? daar geloven ze niet in. Moeten wij dus ook niet doen.
Vooral keurig huisjes blijven kopen in de badkuip, anders valt het systeem uit elkaar.
maar we dwalen af, de zorg...
ach de f*ck met zorg.

bejaarde op brommer | 22-02-07 | 21:46

werk zelf voor een zorgverzekeraar, en als je ziet wat voor schulden mensen dankzij teze teringlijer soms hebben... niet te geloven. Echte marktwerking is óók de keuze om GEEN verzekering te nemen ja. En als die kutoverheid ons hier dan verplicht om er een te nemen, hebben ze wat mij betreft óók de plicht om die premie betaalbaar te houden. Ongelooflijk... een boete als je er gene hebt maar ondertussen wordt die premie maar omhoog gegooid. Om maar niet te spreken van het verdwijnen van die no-claim en de invoering van een verplichte E150 eigen risico, en NU al weten dat de premies volgend jaar nog 'enkele tientjes per maand' mogelijk zullen stijgen omdat HIJ stomme afspraken met de ziekenhuizen had gemaakt. Mag 'ie van de rechter niet terugvragen, wat ze teveel hadden uitgegeven. Maar waar mag ie het WEL vandaan halen?? Juist, bij ons. En denk maar niet dat de rechter daar een stokje voor steekt.

De tyfus met dit land. Ik hoop dat de zeespiegel stijgt en het verzuipt .

Pepsicle | 22-02-07 | 21:20

Shani 22-02-07 @ 18:59.... Mooi idee, ik ben het helemaal met je eens. Helaas denk ik dat na het debacle van het referendum, over de eu grondwet. Niemand van die lutsers in den haag daar nog trek in heeft. Die grondwet wordt ons toch met een of ander lulverhaal door de strot geduwd. Bos en JP regelen wel wat.

Werner Beinhart | 22-02-07 | 19:21

Dat zou Hansje wel willen, NOG minder inspraak van het volk. Wat we in Nederland nodig hebben is een bindend referendum net als in Zwirserland, zodat het volk niet meteen voor een heel partijprogramma vol waanideeën hoeft te kiezen, maar af en toe eens bij de concurrent kan gaan shoppen. En dan meteen op Europees niveau ook, want hoeveel van onze wetgeving wordt nu al door het Politbureau in Brussel gedicteerd?

Shani | 22-02-07 | 18:59

De bestuurlijke kaste vindt het niet prettig om beoordeeld te worden middels verkiezingsuitslagen. Het is een verstoring van de normale bestuurder - belastingvee relatie die zij hebben met het volk, waar zij zich veel prettiger bij voelen.
.
Als er dan toch verkiezingen gehouden moeten worden, dan dient wel gewaarborgd te zijn dat er niets verandert. Dat is wel het minste. Het verwijderen van de concurrentie van de kieslijst, is daarvoor een effectief middel.
.
Deden ze in de USSR ook, destijds.

HP 22-02-07 @ 13:12
Precies!
Net als de eredivisie met alleen maar Feyenoord, Ajax en PSV. Ik had dit ook meer verwacht van een PvdA-man. Hogervorst heb ik altijd wel capabel gevonden. Eerst netjes de concurrentie in de zorg verbeteren om vervolgens minder concurrentie in de politiek voor te stellen. Eigenlijk gaat het ook nergens over, want een minder-partijen systeem komt er toch nooit.

Voltaire | 22-02-07 | 18:42

VVD les 1: Gij zult zoveel mogelijk kapot maken en zoveel mogelijk burgers lastig vallen.
VVD les 2: Gij zult zelf zo rijk mogelijk worden.
VVD les 3: Vrijheid is: zo weinig mogelijk anderen in uw land.
VVD les 4: Accepteer geen verlies, saboteer desnoods. Gebruik dwang, straffen en dreigementen om de vrijheid op te leggen.
VVD les 5: U bent beter dan de rest. Niet VVD'ers zijn zielige paupers die u gerust uit mag kotsen.

blikjegrolsch | 22-02-07 | 16:54

"Mama (huil, klaag, snik), de kiezers doen zo naar tegen me (snuf, snik)."
"Niet zeuren Hansje, dan neem je toch andere kiezers of zo".

"Ja!!! goed idee mama! We schaffen de kiezers af! En de mensen die me niet kennen moeten in de hoek staan, enne alle partijen waar ik het niet mee eens ben mogen niet meer meespelen, enne, enne ... ik wil ook op schoot zitten bij juffrouw Verbeet en iedereen moet excellentie tegen me zeggen"

"Ja Jantje maar eerst je handen wassen ... of verdomd, heette je nou Hansje ...?"


Cloodtvieaul | 22-02-07 | 16:06

Ik dacht dattie al lang was opgerot naar een of andere vet betaalde job bij een verzekering ofzo. Deze vent is echt een grote boef en volksverlakker.
Van mij mag ie deaud!

Werner Beinhart | 22-02-07 | 16:03

Dat is toch de man die via het slopen van de zorg sp groot gemaakt heeft.

spooky | 22-02-07 | 15:17

Ik ben blij dat hij oprot, hoef ik hem ook geen enge ziekte toe te wensen, antidemocraat die hij is.

knutsel | 22-02-07 | 15:11

@Hiero: ooooh, dus psychiatrische patienten zijn aanstellers! Goh wist ik niet. Zal ik eens gaan vertellen aan mijn buurman die aan psychoses lijdt en al drie keer snachts is weggevoerd omdat hij schreeuwde dat monsters hem kwamen halen. Het is gewoon een aansteller!

blikjegrolsch | 22-02-07 | 15:00

blikjegrolsch 22-02-07 @ 14:18

Psychiaters zijn zelfgekroonde 'deskundigen' waar de personen die geen wao uitkering krijgen omdat ze niks mankeren naartoe gaan zodat ze alsnog die uitkering krijgen. AANSTELLERS JA! Oftewel: Niet 1 'behandeling' vergoeden, maar een trap onder de reet geven!

Hieronymus van Alphe | 22-02-07 | 14:32

DT71

Jan wel die oude maoist

geese | 22-02-07 | 14:31

Hoogevorst rot toch is op je bent nou echt niks meer waard.

bot2 | 22-02-07 | 14:29

Ontzettend typhusleier die Hoogervorst! Dankzij dat zorgstelsel van hem kan ik als zelfstandige mijn eigen werkgeverbijdrage gaan betalen. Komt er kort gezegd op neer dat ik nu het dubbele betaal van wat ik eerst betaalde. Schoften daar bij de VVD. Kielhalen.

Dr R. Clavan | 22-02-07 | 14:25

Hoogervorst is zelf al jaren onder behandeling bij een psychiater. Hij wel. Hij kan meer dan 15 sessies betalen.
Rijken eerst!

blikjegrolsch | 22-02-07 | 14:18

OpgeRut met alle linxe VVD'ers.

Dr. Faustus | 22-02-07 | 14:16

"Omdat aan de kiezersmobiliteit niet zo veel te doen is, zal de oplossing dus moeten komen van een wijziging van het kiesstelsel."
.
Precies, als de kiezer het spel begrijpt, veranderen we de spelregels.

tipo | 22-02-07 | 14:15

DT

eerst ff lezen voor je een überdomme posting plaatst

finnish humor | 22-02-07 | 14:13

@finnish humor:
De NSDAP (Nationaal SOCIALSITEN) niet socialistisch? Waar staat die 's' voor denk je?
-
"We are socialists, we are enemies of today's capitalistic economic system for the exploitation of the economically weak, with its unfair salaries, with its unseemly evaluation of a human being according to wealth and property instead of responsibility and performance, and we are all determined to destroy this system under all conditions." --Adolf Hitler
-
(Speech of May 1, 1927 - Adolf Hitler. Quoted by Toland, 1976, p. 306)
-
Of zoals het programma luidde van de NSDAP: The common interest before self-interest - that is the spirit of the program. Breaking of the thraldom of interest - that is the kernel of national socialism.
-
In de jaren veertig had Jan Marijnissen er zelfs op gestemd.

Rest In Privacy | 22-02-07 | 14:09

Hij heeft gelijk in zijn analyse van het kiesstelsel. Maar dat hij als campagneleider van de VVD de kracht van Wilders heeft onderschat is onvergeeflijk en onbegrijpelijk. Dat zal dan wel de blikvernauwing van die beroemde Haagse kaasstolp zijn. Iedereen zag dat toch aankomen?

wegmetdebijstand | 22-02-07 | 14:08

uit dat fd.nl artikel: 'Je ziet dit ook in andere landen met een evenredig kiesstelsel. In Israël kunnen ze ook geen sterke regering vormen.'

Oh ja? Israël komt bij mij nou niet over als een zwakke zooi. Nederland daarentegen... Gewoon de beuk d'rin en afstraffen die boel, ouderwets met de lange lat.

FlyingSpaghettiMnstr | 22-02-07 | 14:04

@blikjegrolsch: de totale kosten van de zorg zijn niet zo veranderd door het nieuwe stelsel. Er worden nog steeds evenveel mensen ziek in 2006 als in 2005. De kosten worden nu eerlijker verdeeld. Ik ga toch ook niet een brood subsidieren voor iemand die een laag inkomen heeft.

bastyboy | 22-02-07 | 14:03

@HvA
ja, een antirook nazi.

wattiserdan | 22-02-07 | 14:03

De partij voor de Allochtonen/Asocialen heeft de zorgwet zelf ontworpen (Simons).
Cohen heeft ook nog een duit in het zakje gedaan en Hoogervorst heeft hem alleen maar uitgevoerd.
HA! en nu zal Wouter de Bosbouter de zorgwet weer terugdraaien! Echt niet.

mecano | 22-02-07 | 14:00

Adolf Hitler heeft op een legale manier de complete regering aan de kant geschoven en zichzelf almachtig gemaakt. Dit riekt naar dezelfde praktijken. We beginnen met 1 of 2 partijtjes die de kiesdrempel niet halen, daarna.... Is Hoogervorst eigenlijk een nazi?

Hieronymus van Alphe | 22-02-07 | 14:00

finnish humor 22-02-07 @ 13:55

net als de vele vrijheidsfronten die in Colombia e.d. mensne van hun vrijheid beroven....

Die Hoogervorst is natuurlijk ene enorme sukkel die zich nauwelijks aan fatsoensnormen kan huoden.

Maaier | 22-02-07 | 13:59

Aldus de slechte verliezer. Was Wilders overigens op eigen initiatief opgestapt bij de VVD?

DonJohnson | 22-02-07 | 13:59

Ik ben erg blij met het nieuwe zorgstelsel.
bastyboy 22-02-07 @ 13:52
Jij betaalt graag 100+ euro per maand?

blikjegrolsch | 22-02-07 | 13:59

pax

de pvda is wel kritisch geweest over het stelsel maar niet tegen. In de beruchte formatie (toen de pvda van achteren werd genomen door verhagen) was het stelsel geen breekpunt. Dat ze in de oppositie het een en ander geroepen hebben is begrijpelijk, maar beyond the point.

finnish humor | 22-02-07 | 13:58

vvd is net zo voor vrijheid als de wilders bruinhemdenbrigade

maar ja whats in a name, de nsdap was ook niet bepaald socialistisch en er zijn leuke vrijheidspartijen in dictaturen actief.

finnish humor | 22-02-07 | 13:55

@blikjegrolsch 22-02-07 @ 13:36
En terecht! Open TBC is ook een keuze.

sjaakdeslinksesul | 22-02-07 | 13:55

Finnish:
Er steekt veel meer achter dan "ze willen het niet terugdraaien," de PvdA is vanaf het begin tegen het nieuwe zorgstelsel geweest, de enige reden dat ze het nu niet terugdraaien is omdat de kosten veel te ernstig zouden zijn om het impulsief aan te pakken, we zijn al over flink wat drempels gestapt sindsdien.

Pax | 22-02-07 | 13:54

Hmmm, was Hans Hoogervorst niet ook die "democratische VOLKSvertegenwoordiger van een VRIJHEIDSpartij" die per decreet wilde regeren?

blikjegrolsch | 22-02-07 | 13:53

Ik wil wel reageren maar ik heb mijn bril niet bij me. Dus weet ik niet of het de echte minister Hoogervorst is!

corvanderlaak | 22-02-07 | 13:52

Ik ben erg blij met het nieuwe zorgstelsel.

bastyboy | 22-02-07 | 13:52

@ Hans H.
Vervelend hé.
Ben je net lekker democratisch aan het regeren komt dat lastige volk zich er weer mee bemoeien tijdens de verkiezingen...
En dan hebben ze nog het gore lef om op een andere partij te stemmen dan de vorige keer!!!
Zo krijgen we natuurlijk nooit wat van de grond in 0031.

Patrick Bateman | 22-02-07 | 13:52

Ik hoop dat iemand 'm ophangt aan die stropdas die hij van Balkie gekregen heeft.

Conan de Rabarber | 22-02-07 | 13:51

@ Zippy:

Helemaal mee eens!

Mr.Fantastic | 22-02-07 | 13:48

pax

de klok en de klepel

sp: is tegen 'marktwerking in de zorg' per se. Favoriete voorbeeld is dat je als kreperende op straat niet kunt kiezen tusen 2 ziekenhuizen. Dat het nieuwe stelsel hier niet over gaat, vindt de sp niet zo belangrijk want het bekt lekker.

pvda: wil stelsel helemalm niet terugdraaien, maar is wel bevreesd stappen te nemen die kwaliteit van zorg ondermijnen. Daarnaast issue met awbz, maar daar gaat nieuwe stelsel al helemaal niet over.

finnish humor | 22-02-07 | 13:48

@Detox
Toch wel midden in de nacht ?

Karel Kruizenruiker | 22-02-07 | 13:44

@da wizard
Sorry, ik heb wel graag een standvastige mening.

kapotte_stofzuiger | 22-02-07 | 13:44

Aan de rechtse pubertjes hier: zowel de SP als de PvdA zijn fel tegen praktijken zoals het bespottelijke beleid van Hoogervorst, iets wat vooral de SP tot de dag van vandaag een primair punt maakt (en het mogelijk terugdraaien hiervan)
Sterker zelfs, beide de SP en de PvdA zijn de enige die het kenbaar hebben gemaakt hier een 180 graden draai te willen maken.
Het zou in het vervolg helpen om de basisprincipes van de partijen die je noemt te weten voordat je dat soort dingen gaat blérren omdat al je makkertjes het ook doen.

Pax | 22-02-07 | 13:43

Detox 22-02-07 @ 13:39
de speq en beaunen show?

sjaakdeslinksesul | 22-02-07 | 13:41

plons

kunnen we ook invoeren voor reagluurders. Maar ja dan kan ik nooit meer op plonsje inhakken, da's ook weer spijtig.

finnish humor | 22-02-07 | 13:40

ot
net op radio 1, gs gaat toch tievie maken

Detox | 22-02-07 | 13:39

@I(8)You fokker: ja maar helaas kan ik niet meer behandeld worden. Volgens Hans Hoogervorst zijn 15 therapiesessies ruim voldoende om te genezen. Echte ziektes bestaan namelijk niet voor VVD'ers, zeker geestesziekten niet. Is allemaal aanstellerij om niet te hoeven werken enzo.
Jammer, want nu kan ik mijn lithium niet meer betalen. Finaciele prikkel heet dat in VVD termen.

blikjegrolsch | 22-02-07 | 13:36

Het valt me nog mee dat die sukkel niet een één-partij stelsel wil invoeren.
.
Lullig he Hansje dat je zo verloren hebt. Dat is natuurlijk niet jouw schuld of de schuld van de VVD maar het ligt aan het systeem ... Tuurlijk.
.
Een minimum IQ voor de kiezers zou misschien een 'oplossing' zijn maar laten we dan dezelfde maatregel invoeren voor ministers en kamerleden. Je mag in NL nog geen spijker in de muur slaan zonder diploma maar voor minister is geen enkele minimumeis van toepassing.

Professor Plons | 22-02-07 | 13:34

Ik stem stug SGP, toch een baken van vastigheid in deze rumoerige electorale tijden.

sjaakdeslinksesul | 22-02-07 | 13:33

Helemaal afschaffen dat stemgedoe zeg ik! Van een beetje dictatuur is nog nooit iemand slechter geworden!

Djerrie | 22-02-07 | 13:33

blikjegrolsch 22-02-07 @ 13:24
Dus toch manisch depressief.

I (8)You fokker | 22-02-07 | 13:33

Wat zou Hansje nu gaan doen?
Roger van Boxtel achterna en directeurtje worden van een zorgclub voor een paar Balkenendes per jaar?

BroncO | 22-02-07 | 13:32

@da wizard 1329
een boze droom...

bejaarde op brommer | 22-02-07 | 13:31

Een echte VVD'er maakt voor zoveel mogelijk mensen het leven onmogelijk. Hans is een echte VVD'er.

blikjegrolsch | 22-02-07 | 13:30

Dus geen: CU, SGP, SP, GL, PVV, LN, LPF, maar gewoon iedereen PvdA-er of VVd-er...

da wizard | 22-02-07 | 13:29

gallerij is dat een galerij voor galbakken die slecht tegen hun verlies kunnen?

finnish humor | 22-02-07 | 13:27

ik vergeet D'66 :)

Pavoni | 22-02-07 | 13:24

Zeker, een zorg kun je niet hard genoeg remmen. Zorg is nauwelijks een primaire levensbehoefte te noemen dus het eerste wat je sloopt als je het volk liefhebt is het zorgstelsel. Weest gerust kankerpatienten, depressieven, aidslijders, ME-patienten en darmgeperforeerden: het komt allemaal goed want de vrije markt is het paradijs! Heus, basisbehoeften in de uitverkoop gooien is echt grappig! Jubel en juich dan, patient!

blikjegrolsch | 22-02-07 | 13:24

Goed idee! Iets waar ik al jaren op hoop. Gewoon een kiesdrempel invoeren die neerkomt op een percentage stemmen van rond de 8-10 zetels.
Dan kun je daarna met 4-5 partijen gaan werken. Jammer voor PvdD, SGP en ChristenUnie. Laatste kans voor Groenlinks om te bewijzen dat de partij echt nodig is. Ook Wilders op het randje......

Pavoni | 22-02-07 | 13:23

Jammer dat er geen foto van Hoogervorst bij dit verhaal staat.

Nerveuse Tienus | 22-02-07 | 13:22

Dat op die foto is geen hoogervorst, toch?

kruT | 22-02-07 | 13:19

ha ha, die hans.
wat een zielepotenvertoning was dat, bij Pauw en Whiteman.
minder partijen?
komt voor elkaar, hans,
de VVD verdwijnt binnenkort onder de kiesdrempel.

bejaarde op brommer | 22-02-07 | 13:17

Waarom worden dit soort kotsmeneertjes in Nederland minister?

Hammar | 22-02-07 | 13:16

Of ministers die wél verstand van zaken hebben.

kruT | 22-02-07 | 13:16

blikjegrolsch 22-02-07 @ 13:02
Manisch depressief?
De rem op zorg is nl. het enige wat Hans goed heeft ingezien.
Bepaalde zorgaspecten had ie echter nooit moeten privatiseren, maar zoals gezegd van die rem op zorg had ie goed gezien.
En wen er maar aan. De zorg gaat alleen nog maar duurder worden.
Het minderpartijenstelsel is leuk uit zijn duim gezogen verhaal.
Hij is zeker bang dat de VVD over 4 nog maar 10 zetels over heeft.
Lutser.

I (8)You fokker | 22-02-07 | 13:16

Hans heeft ook nog de illusie dat iemand die veel stemmen krijgt, ook werkelijk in het kabinet terecht komt... mag ik nog even refereren aan de SP en PVV deze verkiezingen, en de PvdA de vorige keer (toen grote verliezer, nu grote winnaar ondanks terugval van zetels...)

pwman | 22-02-07 | 13:15

Die zien we in ieder geval nooit meer terug!

veldmaarschalk | 22-02-07 | 13:15

Hans stik er maar in, het verlies bij de VVD komt door de keus voor Rutte i.p.v. Verdonk en door het missen van Geert. Laten we hopen dat Rita of de macht krijgt binnen de VVD of naar Geert overstapt, zodat de VVD kan worden opgeheven! Ballen club met blazers en sigaar is zo 1975..........

cecotto | 22-02-07 | 13:13

bwahahaha, ministers die wel herkend worden. Gonny kom er maar in.

-=PyP=- | 22-02-07 | 13:13

De bestuurlijke kaste vindt het niet prettig om beoordeeld te worden middels verkiezingsuitslagen. Het is een verstoring van de normale bestuurder - belastingvee relatie die zij hebben met het volk, waar zij zich veel prettiger bij voelen.
.
Als er dan toch verkiezingen gehouden moeten worden, dan dient wel gewaarborgd te zijn dat er niets verandert. Dat is wel het minste. Het verwijderen van de concurrentie van de kieslijst, is daarvoor een effectief middel.
.
Deden ze in de USSR ook, destijds.

HP-premium | 22-02-07 | 13:12

Dit voorstel is jaren geleden al eens gedaan door de Algemene Rekenkamer.

Doel was niet zozeer het tegengaan van kleine splinterpartijen, maar het vergroten van de kloof tussen media en politiek.

Dit zou de politieke stabiliteit en de besluitvorming ten goede moeten komen en er toe bij moeten dragen dat de politiek minder vatbaar zou zijn voor de 'waan van de dag'.

Mijns inziens een erg goed voorstel, hoewel een meritocratie nog steeds mijn voorkeur geniet.
Ach.. om maar in de woorden van John Stuart Mill te spreken, er is hier in Nederland nu eenmaal sprake van een 'tirannie der meerderheid'.
Plannen van de intelligentsia hebben nu eenmaal per definitie een zeer kleine kans van slagen.

ZwakZinnig | 22-02-07 | 13:10

Wat dacht je van het opheffen van de bestaande gevestigde orde? Te beginnen bij Bea haar onschendbaarheid af te nemen en een staatshoofd laten kiezen. Daarna alle partijen opheffen en die kunnen kiezen tussen het linxe of het regse kamp. Degene die wint na de verkiezingen maakt de dienst uit, de ander gaat in de oppositie. Utopia.

Rest In Privacy | 22-02-07 | 13:09

Minderpartijenstelsel? Is het niet veel simpeler om stemrecht te koppelen aan een minimum IQ?

Zippy 22-02-07 @ 12:58

Als je dat doet, heeft de PvdA geen stemmen meer hoor!

pwman | 22-02-07 | 13:09

Eerste stap naar afschaffing van de democratie.

Nerveuse Tienus | 22-02-07 | 13:06

@blikjegrolsch 22-02-07 @ 13:02
Had je wel de juiste afdeling (Afdeling Psychiatrie) te pakken?

Dömper | 22-02-07 | 13:05

In dit verband ben ik btw voor een selectief kiesrecht. Iedereen in een grote zaal jagen en dan een voor een de mensen die bekwaam genoeg geacht worden naar voren roepen om te komen stemmen. Er moet natuurlijk ook af en toe een idioot die denkt dat hij mag stemmen naar voren geroepen worden (waarschijnlijk een wilders- of sp-stemmer) die als hij eenmaal op het roemruchte stempodium is bespoten wordt met een vlakanon.

LinksLiberaal? | 22-02-07 | 13:03

Wie? Oh die autist die letterlijk het volk uitkotst, arbeidsongeschikten wonderbaarlijk geneest (lees: hun uitkering afpakt) en de zorg lekker betaalbaar maakt voor alleen de allerrijksten in dit land. Met no claim, zieken moeten immers boeten voor hun lasten.
Ja die zullen we erg missen. Het is maar zelden dat ik iemand een ziekte als depressie of ME toewens maar mocht ik dat ooit in het openbaar doen dan gaat die wens gratis naar Hansje "ik haat het volk" Hoogervorst.
Overigens zag ik hem laatst op tv waar hij vertelde dat "we nog jaren plezier gaan hebben van zijn beleid". Ik heb vervolgens wat ziekenhuizen gebeld maar niemand kon er om lachen.

blikjegrolsch | 22-02-07 | 13:02

Het enige voordeel van een districten-stelsel zoals hij voorstelt is dat we de VVD niet meer terugzien in de Tweede Kamer...

Patrick Bateman | 22-02-07 | 13:01

Wat een onzin, verliest de vvd een keer, gaan ze nog harder veramerikaniseren

LinksLiberaal? | 22-02-07 | 13:01

samen met Van Geel absolute uitblinkers in onkunde, onzorgvuldighied, zelf-overschatting, domheid en misselijkmakkende draaikonterij.
Ik word echt misselijk van dit soort koppige mannetjes die al hun info uit TV-series en hun eigen visie halen, zonder te beseffen dat de wereld er heel anders uit ziet dan zij denken.

holistic river | 22-02-07 | 13:00

Mischien moet de politiek iets meer naar zijn electoraat luisteren en niet altijd de meest ridicule beslissingen nemen waar iedere burger de dupe van wordt.Zo hebben splintergroepen ook minder kans.

kruisridder | 22-02-07 | 12:59

Minderpartijenstelsel? Is het niet veel simpeler om stemrecht te koppelen aan een minimum IQ?

Zippy | 22-02-07 | 12:58

Ik heb mijn bril niet op, maar was dat die man niet die de zorg onbetaalbaar heeft gemaakt?

Karel Kruizenruiker | 22-02-07 | 12:57

Is de minister ook zelf aanwezig?

Boze Buur | 22-02-07 | 12:55

Ik zie het niet meer zo scherp... WIE???

TyfusLeijer | 22-02-07 | 12:55

Hoogervorst. Wie is dat ook weer?

Armageddon | 22-02-07 | 12:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken