PvdA Eindhoven wil geen referendum organiseren
Voorstel: referendum over 'Wie zit er te wachten op n referendum over Oekraïne dat 42 miljoen euro kost?'
— Mieke Verhees (@MiekeVerhees) November 10, 2015
OK, de kop is een béétje kort door de bocht. Eigenlijk moet er staan "PvdA Eindhoven wil eigenlijk liever geen referendum organiseren, en wil een referendum van 42 miljoen euro over de vraag wie er überhaupt een referendum wil", maar dat werd zo lang. Mevrouw Verhees, fractievoorzitter van de Eindhovense collegepartij PvdA, is echter wel archetypisch (dat betekent 'cliché') voor hoe sommige-tot-vele politici omgaan met het voldongen feit van het GeenPeil-referendum: ondanks dat de (lokale) overheid een democratische plicht heeft om voor alle kiezers een toegankelijke, goed gefaciliteerde landelijke verkiezing te organiseren, verzuchten nogal wat lokalo's dat ze geen geld hebben, geen hoge opkomst verwachten of überhaupt geen zin hebben om een referendum mogelijk te maken. Als het niet zo eindeloos treurig was dat democratische onbenullen als Mieke Verhees zich zo onvoorstelbaar regentesk opstellen, zouden we ze bedanken. Met hun afkeer van het op legitieme wijze afgedwongen democratisch referendum, bewijzen ze namelijk precies het punt dat GeenPeil vanaf dag 1 aan wil tonen: dat het geen ene flikker meer uitmaakt wat het electoraat wil in Nederland. De politieke kaste bepaalt wat goed voor u is, en u moet bij voorkeur uw bek houden. Waarvan akte, mevrouw Verhees. En nou als de wiedeweerga die stemhokjes regelen voor 6 april AUB.
Update: De landelijke VVD-strategie lekte vanmorgen ook uit via Grindpad FM: Doodzwijgen die democratische inspraak.
Over de gevaarlijke, democratiehatende strategie van de VVD.
(Fragment van https://t.co/aqsoayhl9T) pic.twitter.com/j480epoOtU
— Leroy Theuniszen (@theuniszen) November 10, 2015
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Langzaam,heel heel langzaam begint het besef door te dringen dat er helemaal geen sprake is van democratie,maar doorgevoerde particratie !!
U weet helemaal niet waar U voor kiest,U kent die mensen helemaal niet,U kent hun beweegredenen niet om lid van een partij te worden.
Slechts de brutaalsten van een partij worden "gekozen",de rest wordt gewoon benoemd door de partijen !!
Natuurlijk willen ze geen referenda zoals in Zwitserland,dan blijven er op den duur slechts een handje vol capabelen over!!
Ze laten ALLES toe,als ze maar hun zeteltjes kunnen behouden,dat is immers zéér lucratief
wat is er nu leuker om met afgedwongen belastinggeld te strooien en paleizen voor zichzelf te bouwen.
Wat is er leuker dan ongestoord en ongecontroleerd Uw geld met miljarden te gooien in de corrupte en bodemloze putten van
Roemenië,Bulgarije,Griekenland etc.
Enig en zéér sociaal om ongecontroleerd miljoenen Moslims toe te laten,die gegarandeerd dezelfde rotzooi gaan trappen als ze in de landen van herkomst al eeuwen doen;maakt U zich geen illusies op dat punt !!
Vrijwel ALLE "gekozen" "bestuurders" komen uit de niet commerciële ambtenaren hoek;ze hebben geen flauw idee van de werkelijke maatschappij of het bedrijfsleven.
Ze hebben overal geld voor, zolang het hen maar uitkomt. Maar als het met democratie te maken heeft, is er volgens dat zooitje onbenullen geen geld. Maar wel geld overmaken naar dictatoriale regimes, maar dat noemen ze hulp. Regenten is overal een pot nat.
Wie zit er te wachten op PvdA fractievoorzitters die samen miljoenen per jaar kosten?
-weggejorist-
Nee, 42 miljoen dat is een probleem. Maar die (inmiddels) 1 miljard naheffing naar de EU, dat niet!??! Daar kunnen we nog wel een referendum of 20 van houden.
De opdracht aan onze parlementariers: Ukraine moet gesteund gaan worden.
Wil uw bevolking dat niet dan moet u ze overtuigen.
Krijgt u ze niet overtuigd en is de uitslag van het referendum "Geen verdrag met Ukraine" dan zwaait er wat.
Ik ben uiterst benieuwd wat nu eigenlijk de machtsmiddelen zijn waar onze parlementariers aan zijn blootgesteld. Het huidige politieke kartel kan niet toevallig de neuzen allemaal dezelfde kant op hebben staan tenslotte.
Heeft men dossiers over elkaar aangelegd, compleet met compromitterende fotos, filmpjes, wordt er gedreigd met speciale manicure? Is er een verplichte zorgverzekering voor parlementariers met euthanasie in het pakket?
"Kan zo`n referendum niet via het internet, net zoals geen stijl zijn handtekeningen verzameld heeft? Via e-mail is dt toch eebvoudig te regelen en de gemeenten kost het dan een stuk minder, trouwens is verkiezingen en referenda niet een rijkstaak?"
Natuurlijk kan dat via internet. Alleen duurt het nog een jaartje of 50 voordat 'dat internet dingetje' serieus genomen wordt binnen de overheid. En waarschijnlijk heeft deze truus nu net haar eerste cursus Windows 3.1 en internet browsing achter de kiezen, en snapt ze er helemaal niets van.
*zucht* het faillissement van de democratie in NL.
Welk onderdeel van defensie kunnen we mobiliseren om onze democratie in zijn volle glorie te herstellen?
Kan zo`n referendum niet via het internet, net zoals geen stijl zijn handtekeningen verzameld heeft? Via e-mail is dt toch eebvoudig te regelen en de gemeenten kost het dan een stuk minder, trouwens is verkiezingen en referenda niet een rijkstaak?
Zolang de politiek weigert te luisteren naar mensen zoals ik die hun vette salarissen betalen, gaat mijn stem naar de PVV of, als die niet meedoet, naar de prullenbak.
.
Ze bekijken het maar; ik ben die regenteske faalbende en hun schijndemocratie spuugzat.
.
En mocht het de smeerlappen van de NL-politiek lukken het EU-referendum te saboteren, dan kunnen we onze hoop vestigen op de Britten; die zijn de schijndemocratie van Brussel zat en zullen straks vóór uittreding kiezen. Don't f*ck with the British...
referendum,een volkomen uitgeklede politieke partij de partij van lala.
probeert krampachtig de zaak te boycotten.
een groot deel van de bevolking,zal wel niet eens weten waar het over gaat.
een selfie brammetje daar houden veel godjes zich mee bezig,als er maar geld is voor een stuffie,waar moet je je verder dan druk over maken.
geld is maar papier de eu drukt ze met plezier
De PvdA wordt zomaar zuinig? Al zou het referendum een miljard kosten, als het maar niet naar Grieken en andere nietsnutten gaat.
Helemaal niemand Mieke, gewoon, omdat het kan! *Zakje Doritos opentrekken doet*
Wel miljarden naar Griekenland, EU en vluchtelingen. Maar een paar miljoen naar een DEMOCRATISCH proces dat is blijkbaar te veel in onzd 'vrije democratie'.
Plotseling worden zij zuinig bij de PvdA maar de huur van hun club huisje aan de grachtengordel kost een half miljoen per jaar aan huur.
De SP is voor. Daarom: SP!
Voorstel: Referendum over "Wie zit er te wachten op een politica die het woord democratie niet kent"?
PVDA heeft jaren lang geld over de balk gesmeten voor onzinnige projecten, en nu ineens gaan zeuren over geld als de kiezer eindelijk eens gehoord gaat worden.
Je moet wel heel ver van je eigen kiesvolk afstaan als je zoiets durft te twitteren. Hopelijk heeft ze meer verstand van bouwprojecten... :-/
Laat mevrouw Mieke eens niet voor het volk denken. Kuch, democratisch gekozen met voorkeursstemmenvan het breiclubje.. Kansloos na de volgende verkiezingen gedoemd voor wachtgeld.
Bij elke verkiezingen voor het europese nepparlement struikel je over de stem bureaux, want het is "best belangrijk". Ondanks alle propaganda is de opkomst altijd bedroevend (of juigend) laag.
Het grootste wapen van de politieke elite is de apathie van de burger. Een apathie die in stand wordt gehouden en gestimuleerd door deze elite.
Dit zijn geen democraten, maar technocraten.
Weet je mevrouw Verhees, een investering van 42 miljoen welke een besparing van ettelijke miljarden oplevert is een koopje!
God wat haat ik die ondemocratische honden die ons land besturen.
Wat een loosers zijn het toch. Hebben ze niet in de gaten dat die onwil/tegenwerking de opkomst zal opjagen !!!!
nu Europese geldverspilling in het oostblok landen op ned 2
Gelukkig, en volkomen terecht, gaat die volksverraders partij helemaal kapotstuk.
De wekeijkse peilingen zijn wat dat betreft gewoon een feestje.
Grappig om dat te vragen, nadat net 400.000+ mensen een geldige handtekening gezet hebben om het aan te vragen. Das dan weer het volledige stadje Eindhoven qua inwoners, misschien snapt ze dan de omvang van het draagvlak.
@ET007 | 10-11-15 | 20:14
Maar dat zal je ook zeggen over de volgende regering, die daarna, en dan die andere. Enz. Het is eigenlijk een beetje zielig.
Deze Regering is een gevaar voor onze Democratie. Ze negeren de Burger, Politieke Partijen en Media, kortom alles wat tegen hun huidige dictatuur keert.
Dat geld is helemaal het probleem niet! Het is de democratische inbreng van u en mij die zeer doet! Dus zal ik er alles aan doen om 6 april NIET dood te zwijgen. Daar gaan we maar eens een mooie burgercampagne voor op touw zetten. Wordt vervolgd !
Tijd om de eerste & tweede kamer te referendummen en dan met name of we uberhaupt PVDA's nog in de pollepeltiek willen zien. Meeste van die PVDA vrouwtjes zouden een prima cupcake winkel kunnen runnen in Madurodam, de echte grote mannenwereld is echter niet voor hun verdroogde hersenen weggelegd.
Nee joh,nog even 5 miljard naar de Grieken,daar word je vrolijk van.
En dat referendum wat mevrouw Verhees voorstelt kost niets?
-weggejorist-
Voor die zesde april zal er nog heel veel zand in de versnellingsbak worden gegooid door dit soort anti-democratische plurken. GeenPeil, may the force be with you!
Een kat in het nauw maakt rare sprongen..
Laar komen dat referendum over waarom we een referendum willen aangaande een associatieverdrag met de Oekraïne. Dat gebied ons om dan een referendum op poten te zetten of we wel een referendum willen over of we een referendum willen aangaande... Oekraïne. Als we op die tour gaan.
Moeilijk doen over 42 miljoen maar wel 11 miljard ongezien afschrijven voor de Fyra. hypocriete typhushonden zijn het. ben zo boos, dit land is kapot!!
@ De Koreaanse Slet | 10-11-15 | 19:27
Dat de PvdA voor een referendum is wil toch niet zeggen dat de tweet van deze PvdA mevrouw anti-democratisch is? Anyway, misschien komen wij er samen niet uit vanavond, macht nichts.
@ mysteryposter | 10-11-15 | 19:11
Ja. En dat staat in schril contrast met andere uitgaven. Ik noem maar een jaarlijkse uitgave aan zorg. Of 'onze' zekerheid.
De Koreaanse Slet | 10-11-15 | 19:18
----------
Die 20 miljard voor Oekraïne vanuit EU dit jaar en 10 miljard vanuit IMF om de begroting rond te krijgen is maar een schijntje met wat er komen gaat.
Net als met Griekenland gaan er achter de schermen honderden miljarden naar de banken en garantstellingen voor de banken in Oekraïne.
Veruit het meeste % van de export ging naar Rusland, wat door de EU bemoeienis gestopt is ... dit is nog een extra financiële een klap die we in de toekomst moeten blijven compenseren voor dat land.
Oekraïne krijgt zo'n 25% korting op zijn gas uit Rusland. Deze korting vervalt binnenkort. Ook dit moeten wij voor hun compenseren.
Apollo | 10-11-15 | 19:23
Niet echt. Vergeet niet dat D66 en tevens de PvdA en GroenLinks voorstander zijn van referenda en de partijen die het regelden.
Moet je het dan echt doen? Ik zeg ja.
Kutpartij. Hans Spekman deed het voor minder bij FC Utrecht. Dat steekt. Maar wel instemmen met 35 miljard voor een paar vliegende oorlogsmachines want niet duur ofzo. Hoop verder dat die typkut niet een dezer dagen met de trein naar Brussel wil want dat is ook stuk en kapot. Hypocriet stinkdier met je debielenclubje.
Ik, mevr. Miele Verhuis.
En voer de wet uit, trut
@G,I. Jane | 10-11-15 | 19:17
Er is een karrevracht stront over haar tweet heengestort, niet mooi meer. Hahahahaa!
Als je deze mevrouw Verhees verder uitpluist kom je tot de conclusie dat zij haar PvdA lidmaatschap misbruikt om haar persoonlijke burootje draaiende te houden.
Op naar de 0 zetels en 0 opdrachten!
Ondertussen zijn er geen hervormingen in Griekenland doorgevoerd dus een dikke middelvinger naar die Duitse teef en de rest van de bevolking van de EU lachen ze vierkant uit. Maar wel weer over een halfjaar hun hand ophouden. Begin langzamerhand voor Griekenland te worden die leggen het falen van de EU in deze opzet telkens weer bloot en heeft schijt aan alles, dat ze Nederland meer moeten doen..
UK gaat onderhandelen over minder EU invloed. Moeten wij ook is doen meer eisen als netto betaler voor al die kut landen.
@ De Koreaanse Slet | 10-11-15 | 19:08
Dude, eensch. Maar die opmerking van Mieke Verhees is anti-democratisch, of niet?
'Volks'vertegenwoordiging. Deze is stuk. Ik wil een nieuwe.
Toch bekruipt me het nare gevoel dat er iets meer moet gebeuren, dan het steeds maar weer aan de kaak stellen van de daden van deze ondemocratische regenten in de GS-panelen alhier.
Stelletje vuile laaielichters daar in Den Haag.... wanneer stomen we GVD nu eens met alle reaguurders van GS naar dat Binnenhof en beginnen we vast met het slopen.
(ze moeten het toch renoveren, Joris!)
Ik begin zo onderhand pislink te worden op dit zooitje Anti-democraten daar!
mysteryposter | 10-11-15 | 19:11
Ja. En dat staat in schril contrast met andere uitgaven. Ik noem maar een jaarlijkse uitgave aan zorg. Of 'onze' zekerheid.
400k+ burgers, m'vrouw. Laat dit aantal even op u inwerken. Dat zijn er namelijk vele malen meer dan het aantal dat nog zit te wachten op dat partijtje van u.
.
Daarnaast. De gemeente heeft hier helemaal geen mandaat. Bek houden en gewoon netjes uitvoeren dus!
@Vrije Nator | 10-11-15 | 18:42
Kan niet genoeg zijn, dat ze er vannacht maar slecht van slaapt van al die reacties.
Het GeenPeil referendum toont in ieder geval steeds duidelijker aan wat voor een enorm gesloten anti-democratische partij-kliek in Nederland de dienst meent uit te moeten maken en daarbij volkomen lak denkt te kunnen hebben aan de mening van het volk dat het geacht wordt te vertegenwoordigen. Dit systeem is al lang over de houdbaarheidsdatum heen en brokkelt nu met de dag verder af. Anti-democratische partijtijgers in het nauw maken steeds raardere sprongen.
80 Miljoen
Va RTL nieuws: Een meerderheid van de Nederlandse kiezers is tegen het besluit van de regering om 80 miljoen euro beschikbaar te stellen voor de aankoop van twee schilderijen van Rembrandt.
Volgens opiniepeiler Maurice de Hond is 36 procent van de mensen voor en 56 procent van de mensen tegen de miljoenensteun.
@VincentTheSaint | 10-11-15 | 19:11
Zij die Nederland haten.
Wie zit er te wachten op Mieke Verhees en de PvdA die jaarlijks miljarden euros de bodemloze put inflikkeren, die vraag zou je ook kunnen stellen?
Muts. Oekraïne is nog niet failliet gegaan. En daarnaast moet je toch weten dat de kosten voor jou persoonlijk zo'n 4 euro per jaar bedragen. Dat is wel kut. Twee minder bier in de kroeg één keer per jaar.
De Koreaanse Slet | 10-11-15 | 18:28
------------------------------
De nieuwe leiders van Oekraïne denken zelf dit jaar circa 25 miljard euro hulp nodig te hebben om de economische situatie te stabiliseren.
www.nu.nl/buitenland/3710448/eu-mogeli...
Wie zit er te wachten op de PVDA of de EU ?
PvdA heeft van oudsher wel problemen met democratische grondbeginselen.
Dat was in de SDAP tijd ook al duidelijk waar te nemen.
Pvda en VVD kunnen zich beter druk maken over teruglopende ledenaantallen.
dnpp.ub.rug.nl/dnpp/pp/pvda/leden/per_...
dnpp.ub.rug.nl/dnpp/pp/vvd/leden/per_j...
En als we deze getallen optellen, waarom zouden we luisteren naar partijen die samen 80.000 leden hebben, terwijl meer dan 400.000 mensen dit referendum willen?
Stelletje volksverlakkers. Denken ze nu echt dat ze hiermee wegkomen?!
Apollo | 10-11-15 | 19:05
Maar er zijn toch mensen die hun democratisch recht gebruiken om voor de PvdA te stemmen?
Ik vind het een kutpartij die zichzelf zou moeten opheffen maar democratie is democratie.
Domme omhooggevallen rooie trut.
Hatsee, even een fluim van de PvdA in de bek van de democratie. Minder, minder, minder PvdA.
Deze anti-democratische PvdA-politica mag blij zijn dat er geen referendum is over de vraag: "Wie zit er nog te wachten op de PvdA?" Bij de volgende verkiezingen zullen we het antwoord weten.
Kijk, van de PvdA en VVD had je dit natuurlijk al láng en breed verwacht. Dat stelletje minderheid-plucheplakkers kan ook niet anders, want elke uitglijer die ze maken zou des te meer aangeven dat ze al die jaren hebben zitten kloothannesen.
Maarrrr dat betekent niet dat de andere partijen daar aan mee moeten doen! Dat referendum komt er, en moet respectvol worden behandeld én ingezet. Het meest schofterige vind ik nog dat 42 miljoen als "veel" wordt geacht, terwijl er vele malen meer geld over de balk wordt gesmeten: JSF vliegtuig, Rembrandt schilderij, vluchtelingen, islamisering, Noord/ZuidLijn, A4-verlenging wat nu onder water staat ga zo maar door.
Dat doodzwijgen gaat ze hopelijk in april nog flink in de poten snijden. Want als er met de normale verkiezingen, waar steeds minder mensen zich in interesseren omdat we naderhand tóch genegeerd worden, nog steeds een meerderheid op komt dagen dan zou het me niets verbazen dat er met dit referendum óók genoeg mensen komen stemmen.
Geenstijl, kunnen we een crowdfunding starten om met dat geld zoveel mogelijk mensen te bereiken, om maar vooral te gaan stemmen? Als van de ±470.000 stemmers, 10% een tientje stort, dan heb je al bijna een half miljoen in kas om héél wat flyers te drukken en rond te sturen. Bijvoorbeeld. Ik denk namelijk, dat ongeacht wat er dalijk beschikbaar wordt gesteld aan budget, zo'n crowdfunding hard nodig zal zijn. Al is het maar persoonlijk, om een opkomst die 2x zo hoog ligt als ze denken (dus rond de 60%) voor elkaar te krijgen.
Wie daar op zit te wachten? Nou op zijn minst de 400.000 mensen die ervoor getekend hebben. Maar wie zit er te wachten op Mieke Verhees, democratie-hatend politica die een dik salaris ontvangt van belastinggeld om middels Twitter te laten blijken democratie totaal niet te begrijpen? Ik wed aanzienlijk minder dan 400.000.
Vrije Nator | 10-11-15 | 18:50
Mijn balkje?
Mark_D_NL | 10-11-15 | 18:52
Pilsje kost in de stamkroeg 2,30 voor een vaasje. Hoezo?
Mutsje Mieke corrupte achterban en kader geeft dit geld in een half uurtje uit in Zuidoost, Afrika of Brussel.
Links vind ik nooit meer aan de gezonde kant van de denkstreep, het politiek correcte machtsspel heeft die mensen geestelijk kapot en kwaadaardig gemaakt. Afgunst en een mateloze overschatting van belangrijkheid van jezelf en dat romppartijtje van je,want dat is het waarde Mieke. Je zorgt maar voor waar je moet zorgen: stempaleizen, en daarmee uit.
Vluchtelingen welkom! Plaats en geld zat!
Referendum nee! Geen plek en geen geld!
@XaleX_2 | 10-11-15 | 18:47
Eigenlijk heeft ze dus gelijk en is die 42 miljoen weggegooid geld.
@Mieke Verhees: waar was je tijdens al die naheffingen van de EU ? Waar ben je als we 7.6 miljard per jaar naar Brussel moeten overmaken ? Dat is 7600 keer een miljoen. Waar was je Mieke ? Jij wil geen referendum ? Wij willen al heel lang geen PVDA en EU meer Mieke. Ga eens je focking democratische plicht vervullen. Gek mens.
-weggejorist-
-weggejorist-
@De Koreaanse Slet | 10-11-15 | 18:28
Goedkoop bier bij jouw in de buurt. Waar woon je?
Haha, de Slet zijn balkje is bijna helemaal rood. Wat het betekent weet ik niet, maar ik vind het wel spannend allemaal.
Sano | 10-11-15 | 18:45
Dat is heel apart. Want heel veel mensen krijgen gewoon een bak geld (persoonsgebonden budget) om voor hun ouders te zorgen. Dit verzin ik niet. Dus ik denk eerder dat je gewoon geen tijd wil maken voor je ouders.
Mw Verhees moet maar emigreren naar Rusland. Zij begrijpt democratie niet. Aantal de leden van de PVDA in 2013, 55.564. Aantal hantekeningen voor ref. vele malen meer. Wat een arrogantie!!!. Samson grijp in, deze mensen wil je toch niet in het bestuur. O wacht dat doet samson toch niet. Deed hij ook niks bij die daklozen graaier van een Bertje in Utrecht.
Mw Verhees dankzij de democratie dankt u baantje. Ik hoop dat u snel niet meer nodig bent. Mag u op wachtgeld gaan teren.
Kom, we weten allemaal (op GS in ieder geval) toch al dat democratie een grote leugen is om het volk mak en onderdanig te houden. Deze uitspraak verbaasd me echt helemaal niets. Een referendum gaat het politieke regenteske systeem ook helemaal niet veranderen, binnen een nepdemocratie kan je het systeem en dus de macht niet veranderen door middel van 'democratische' middelen.
Wat maakt het nou uit, dat geld wordt anders toch aan een ander onzinnige projecten uitgegeven.
@De Koreaanse Slet | 10-11-15 | 18:42
Ms heb jij een miljoenmiljard op je bankrekening staan, maar als ik mn belasting heb afgedragen blijft er niet genoeg over om naast mn wijf nog mn ouders te onderhouden. En daar betaal ik dus gvd Belasting voor! Helaas kan je je regering niet ontslaan wegens grove wanprestatie. Dat moet dan weer met guillotines en veel vuur enzo.
Ach ik migreer dus wel met t zooitje, dan ist ook niet mijn probleem meer.
@Oeroeboer | 10-11-15 | 18:14
@Ommezwaai | 10-11-15 | 18:16
@pluk-87 | 10-11-15 | 18:18
@De Psychiater | 10-11-15 | 18:25
Gelieve het trolletje niet te voederen.
Sano | 10-11-15 | 18:34
Een véél engere ontwikkeling is dat klaarblijkelijk héél véél mensen zóveel om hun ouders geven dat ze het belangrijker vinden om te zeiken over vieze in de stront en pis liggende ouderen dan er daadwerkelijk iets aan te doen. Dat is wel decadentie in extremus.
Zo, even lekker neergesabeld op Twitter.
lanexx | 10-11-15 | 18:30
Niet liegen. Dat wens je gewoon. Ik begrijp dat niet zo. Je mag toch gewoon zeggen wat je wil.
Wat me dan wel weer opvalt is dat je dat dan maar gewoon anoniem zegt en dan er vervolgens niets mee doet. Dat valt me enorm op. Hoe groot is deze groep van grandioos ontevreden mensen. Zijn het wat 200/300 reaguurders, die overigens vaak in het buitenland blijken te vertoeven, zijn het 500,000 man? Je kan toch gewoon een protestactie organiseren? Gewoon met laten we zeggen de helft afspreken op 6 december in den Haag? Moet toch kunnen?
Nl was en is nog steeds een regentenstaat.
Zoals altijd beslist een groepje "wijzen" wat goed is voor hunzelf en dus voor de burger (?)
Daarbij onaantastbare ambtenaren en rechters met allemaal dezelfde politieke voorkeur (op heel kleine nuances na).
fuck de correcte elite ,is helaas alles wat we kunnen zeggen,laat staan doen
Geld voor asieleisers is er plotseling in overvloed, maar niet voor een referendum?
Was vandaag nog een reportage op radio 1 over het referendum en de tactiek die de VVD/ het kabinet volgt.
De tactiek dat zij proberen te verwezenlijken is doodzwijgen.
Mocht het zover komen dan zal ik mij inzetten als vrijwilliger om de buurt te bombarderen met flyers.
Er is budget genoeg om nu een berg flyers te drukken.
Liever discussieren in 2de kamer over 0.1 mil salarisverhoging directie ABN, maar niet waarom falend toezicht door Dnb leidde tot verlies van 17.000 miljoen. Stomme beloningsdiscussie kost 1500 miljoen extra
... en wie zit er te wachten op een popolitica die 1.000.000 per jaar kost?
@De Koreaanse Slet | 10-11-15 | 18:28
PvdA drogreden, 64 miljoen per jaar kan je hordes ouderenbillen van wassen.
Maar probeer maar aan een linksfascist duidelijk te maken dat je geld maar 1 keer uit kan geven.
En wat zijn de directe baten voor NL als Oekraine toetreed precies??? Wat niet bereikt kan worden met een handelsovereenkomst??? Geen kut.
Kunnen we weer met zn allen wegkijken hoe de zoveelste compleet corrupte oost europese regering geld over de balk pist en liegt en draait en liegt en draait.
Godver, die heb ik gedate! Voordat iemand iets zegt, ik wist het niet en mijn zelfbeeld is watonder gemiddeld. Ik weet nog dat er iets verschrikkelijk begon te stinken en dat ik iets na middernacht weer weg was en de volgende dag netjes heb laten weten dat mijn gevoel toch anders zei....... blijkt ze zwakbegaafd te zijn. Shit.....
Iemand Pokémon kaarten van Mieke?
Haberdoebas | 10-11-15 | 18:30
Aan de andere kant zit je er wel vaker aantoonbaar naast. Dus bronvermelding in jouw geval is uitermate gewenst.
Nou, laat Jan Roos samen met haar eens eindhoven inlopen en rondvragen wie er haar referendum wil.
Daag haar uit, kijken wat ze dan ineens te mouwen heeft.
Lieden met en dergelijk gedrag, met zo'n houding, daar hadden we vroeger een woord voor: S C H O F T E N.
Een referendum heeft niets met democratie te maken. Democratie gaat niet over de meeste stemmen gelden. Democratie gaat over een systeem waarbij iedere groep of individu (Ja jongens, "het volk" bestaat niet, mensen zijn vaak erg verschillend van mening) de mogelijkheid heeft om inspraak in overheidszaken te krijgen.
Dit is gewoon een hele slimme tante. Die weet dat peilingen irrelevant zijn en op verkiezingsdag TOCH weer iedereen PvdA stemt waarnaze weer 4 jaar niet hoeft te luisteren. Overigens als er iest erg is dan is het wel luisteren naar het volk. Iets wat (nationaal)socialisten altijd pretenderen te doen.
Ik zou bijna wensen dat we een uiterst rechtse groep mensen aan de macht krijgen die korte metten gaat maken met dit zootje wat er nu zit, maar wel met meenemen van de hele stoet napraters, burgemeesters en wethouders.
Een coup door militairen kan er niet gepleegd worden, ook zij zijn te laf en slap, als er nog van van over is dan!
Ik herinner me nog twee burgemeesterreferenda. In Utrecht en in Eindhoven. In beide gevallen kon je tussen twee voorgekookte PVDA-ers kiezen.
Dat was pas een aanfluiting voor de democratie.
@MiekeVerhees Hallo PvdA, lekker democratisch weer. Dit is geen referendumvraag, en het antwoord is best simpel: 427.939 handtekeningen.
@MiekeVerhees Overigens: is dit stupide gezwets oprecht het standpunt van de @PvdA 040, of slechts van haar anti-democratische fractie-vz?
Eens kijken of ze haar volksverlakkerij oprecht durft te verdedigen.
of krijgen we zo'n mooie hoed.
Net als Memphis.
Der Schnitzeljäger | 10-11-15 | 18:23
Muts. Oekraïne is nog niet failliet gegaan. En daarnaast moet je toch weten dat de kosten voor jou persoonlijk zo'n 4 euro per jaar bedragen. Dat is wel kut. Twee minder bier in de kroeg één keer per jaar.
Waar blijven de posters een autostickers GS?
HET VOLK MOET GOED VOORBEREID WORDEN.
(sorry ligt aan foon).
De geenpijl zit nog op t autootje dus een nieuwe ondertext is voldoende.
Hoogste tijd me dunkt.
Lang leve de democratie..... Toch? :(
De overheid doet aan zeer selectief aan handhaven van de wet. Maw de wet geld alleen als je man, blank, competent in de prive sector werkt. Dan worden alle miljoenmiljard kontneukregels driedubbel ge-enforced.
Ach bezig met een emigratie procedure richting down-under. Ze hebben daar ook een bak aan ICTers nodig, We wachten af.
PVDA heeft ook geen moeite met 2 miljard voor volgende jaar besteed aan gelukszoekers en een enkele vluchteling. PVDA heeft ook geen moeite met miljoenen voor gesubsidieerde banen. Meten met meerder maten en vooral SCHIJT aan de democratie. PVDA klootjesvolk met een verwaarloosbaar aantal zetels in de peilingen. Zie hier waarom.
pluk-87 | 10-11-15 | 18:18
Eurotokkie staat 's middags op, trekt een biertje open, zet zn 3e hands laptop aan en hopla, lekker trollen. Gewoon om te fucken. Omdat het kan.
De politieke elite heeft het volk de oorlog verklaard.
Goed, heren en dames, ik raap de toegeworpen handschoen graag op.
Bij deze dan heren en dames van de PVDA, VVD, D'66, CDA en andere partijen die tegen het referendum zijn: "Fuck you en krijg ongezien de typhus. Het
is oorlog tussen u als elite en het volk".
Ommezwaai | 10-11-15 | 18:12
Eens. Het referendum moet dus doorgaan. Gewoon om de democratie weer te duiden.
Maar ergens heeft deze PvdA troela wel gelijk. Buiten wat GeenStijl fanatici, wie geeft er werkelijk echt iets over of dat verdrag er wel of niet komt?
En overigens is opkomst het belangrijkste voor GeenPeil. De grootste angst zit 'm er in dat na deze fantastische prestatie en het uitoefenen van een wet die je aan D66 hebt te danken, waarom hoor ik geen enkele reaguurder daarover trouwens?, gewoon niemand uit de caravan krijgt en het allemaal een onzinnig einde sterft.
Het overtuigende waarom niet heb ik nog niet gehoord.
Ik stemde voor het referendum maar zoals je al duidelijk is ga voor het associatieverdrag stemmen.
Overigens ben ik ook benieuwd naar de expertise over Moldavië - erger dan Oekraïne, maffiastaatje, Russische maffia - en Georgië twee provincies bezet door Rusland.
Ik juich het toe hoor zelfs voor die centjes. Maar echt?
Mieke Verhees, kortzichtige en domme muts: als je je nu al zorgen maakt om 42 miljoen, wat denk je dat de toetreding van de Oekraïne ons uiteindelijk gaat kosten ? Dat land is de laatste tijd al ik weet niet hoe vaak failliet gegaan.
-weggejorist-
-weggejorist-
Ik denk dat je beter de vraag "wie zit er te wachten op een associatieverdrag met Oekraïne, dat vast en zeker MEER gaat kosten dan 42 miljoen?" kunt stellen. En laat nou dat net heel erg toevallig precies zijn wat er gevraagd wordt op dat referendum. Domme kut.
@Eurotokkie | 10-11-15 | 18:06
Hoe kun jij nu altijd PRECIES zeggen wat ik niet vind? Dat kan statistisch gezien niet altijd, zelfs met mijn grootste vijand zou ik het wel een keer eens kunnen zijn.
Oeroeboer | 10-11-15 | 18:14
ET verraad zichzelf niet. De meeste reaguurders weten wel dat zijn of haar tegels een en al domheid zijn...
Glasgow Argus | 10-11-15 | 18:02
Oké. Daar heb je gelijk in. Maar als Wilders praat over 'het volk' en het 'nepparlement' moet ik ook een beetje overgeven.
Ik heb sowieso een hekel aan socialisten. Zelfs nepsocialisten.
Maar het allerergste is het volk wat daar in het gemeentehuis niet is opgewassen tegen die ellendige socialisten, ook daar zijn ze gegijzeld en is de wil van links opgelegd.
Dit land heeft een nieuwe lichting mensen nodig die niet laf zijn, rechte ruggen hebben, en zich vooral niet laten intimideren door dat gespuis!
Ik wilde scanderen "Daar moet een ... in" naar Veenendaals voorbeeld, maar toen zag ik haar foto.
-weggejorist-
Partij Voor Democratie Afschaffing!
Dit is ook wel de kern van het probleem met democratie. Stupide volk dat ook een stem heeft.
Volgens mij zijn er zo'n 500.000 handtekeningen opgehaald. Maar wellicht kan mevrouw zich geen voorstelling maken van een dergelijk getal. Wel mevrouw: dat is zo'n beetje alle achterlijken bij elkaar die nog PVDA stemmen. Bij deze.
Ach ja, wie zat er te wachten op de massa-import van onopgeleide moslims wat ons nu 12 miljard per jaar kost?
Of al het andere onheil waar de politiek ons mee heeft opgezadeld.
De Koreaanse Slet | 10-11-15 | 18:05
Nee, een paar miljard wegflikkeren voor een rotte trein of een nog te ontwikkelen vliegmachientje voor nog meer geld is niet teveel?
Democratie kost nou eenmaal geld.
fleurtje | 10-11-15 | 18:05
Wat heel eng is dat dit hele GeenPeil gedoe voortkomt uit een initiatiefwet van D66 gesteund door met name PvdA en GroenLinks.
Wat nog veel enger is dat het vorige referendum wederom uit dezelfde hoek kwam. Dat is pas griezelig.
Overigens is alles relatief. Ik las eerder vandaag dat we jaarlijks 312 miljoen in Heerlen pompen. Dan is zo'n referendum peanuts.
Zelfs "slechte" publiciteit is beter dan geen publiciteit. Stuur Verhees bos bloemen.
'Wie zit er te wachten op n referendum over Oekraïne dat 42 miljoen euro kost?'
Had ook liever een referendum over ons aanblijven in de EU gezien maar, wie zit er te wachten op de Oekraïne bij de EU?!!!
Dus doe mij maar een referendum van 42 mln om mee te beginnen.
Volgens PvdA hun eigen "bbp denk" logica zou die miljoeninvestering voor het referenda goed moeten zijn voor de economie in Nederland.
Dat gezeik over de kosten van dat referendum elke keer.
Weten die mensen wat de EU ondertussen al heeft gekost?
hurenisvoorpaupers | 10-11-15 | 18:08
Tegen die tijd spreekt u Russisch. ;-)
Het politieke correcte linkse ondemocratische elite, je verwacht het niet.
Maar n's kijken of mevr. Scream te porren is voor emigratie.
Silent Scream | 10-11-15 | 18:03
Ja joh lafbek, ren maar weg! Maar blijf dan ook weg als de echte Nederlanders de boel weer hebben opgeknapt en dit uitgewoonde land weer op de wereldkaart hebben gezet. Maar dan van de fouten geleerd.
The_Black_Knight | 10-11-15 | 18:05
Inderdaad. Reden genoeg om naar Nigeria of Rusland te verhuizen en je succesvolle onderneming daar voort te zetten.
De meeste gemeentes houden hun budget dat ze krijgen van de overheid expres enorm hoog met allemaal nutteloze uitgaven om zo geen verminderd budget te krijgen elk jaar. Maar een referendumpje organiseren/betalen is dan teveel gevraagd?
En kunnen ze niet gewoon het bonnetje later even inleveren bij de overheid? Declareren?
Wat zijn politici toch fijne mensen. Die worden vast en zeker gescreend op democraties inlevingsvermogen.
Godsammekraken | 10-11-15 | 17:58
Het blijft natuurlijk geld over de balk gooien wat betreft dit referendum.
De PVDA, wat is dat ook weer?
Wie denkt die Mieke Verhees wel ze is? Ze heeft gewoon te doen wat de democratie haar voorschrijft.
Nou ik wel. Ik vind het belachelijk veel geld voor iets lulligs als een associatieverdrag waarbij er feitelijk niets veranderd behalve dan dat i.p.v. netto-ontvanger te zijn Oekraïne feitelijk haar zaakjes op orde moet gaan maken wat je die mensen eigenlijk alleen maar kan gunnen.
Maar toch. Het is (ik ga heen en weer) wel belangrijk om te toetsen in hoeverre dit speelt?
Want als wederom blijkt dat mensen NEE stemmen omdat ze boos zijn op de EU of op Rutte II of gewoon omdat ze boos zijn i.p.v. specifiek tegen te stemmen omdat het associatieverdrag gewoon niet klopt dan kunnen we toekomstige referenda in de prullenbak gooien en kan D66 voortaan maar beter hun praatjes over referenda voor zichzelf houden.
Onze "democratie"is teruggebracht tot 2 dagen in de 4 jaar: de eerste met het recht een vakje rood te kleuren, de tweede is de dag erna, waarbij alle politici collectief geheugenverlies lijden en gewoon hun eigen gang weer gaan.
Die rooie tuthola zou zich kapot moeten schamen .
Dit land is compleet van het padje af,Dit zooitje linkse incompetente wappies moet ons zogenaamd vertegenwoordigen.
Zum Hell met deze bananenrepubliek. Maar n's kijken of mevr. Scream te porren is voor emigratie.
In een democratie gekozen regent die niet wil meewerken aan de democratie, dan ben je bij voorbaat ongeschikt om een democratische regent te zijn.
@GateKeeperNL | 10-11-15 | 18:00
precies, over 'hoge opkomst' gesproken...
PvdA: democratie is een feestje. Maar niet ons feestje.
liever een referemdum van 42 mln, dan jaarlijks miljarden overmaken voor de EU en dus voor de Ukraine enz. Nee zeggen tegen het verdrag bespaart honderden miljoenen. Rare muts van de PvdA
Die partij is bij de volgende verkiezingen verworden tot een splinterclubje. Wie neemt die nou nog serieus?
.
Het was overigens dezelfde club die een tweede referendum ooit onmogelijk maakte.
En nog een ander saillant detail, deze referendum wet is mede mogelijk gemaakt door deze salonsocialisten!
.
Socialisme en democratie... Dat gaat dus nooit samen.
Voorstel: referendum over 'Wie zit er te wachten op overstroming van vluchtelingen dat miljarden euro's kost?'
Dit land is knettergek. Knèt-ter-gek.
En dan die leus;)sterker,socialer Uhhharggggg ......
Wie zit er te wachten op n referendum over Oekraïne dat 42 miljoen euro kost?
Ik.
'Sterker en socialer', maar daar bedoelt de PvdA waarschijlijk niet de democratie mee.
't Zal wel als humor bedoeld zijn. Maar dan wel oliedomme en misplaatste 'humor', van een vrouw met haar functie.
Het blijft verbijsterend dat juist de linkse partijen, die toch beweren op te komen voor de 'gewone man', het referendum niet zien zitten, terwijl het nou juist de burgers weer eens de mogelijkheid biedt zich uit te spreken over een kwestie waar ze NOOIT iets over te zeggen hebben.
Ja van Rossem, het loopt je ondertussen dun door de broek he? Gelijk heb je hoor, ze gaan het referendum saboteren. Gewoon omdat het kan en daar doe je geen reet tegen.
De PvdA gaat zich opeens druk maken over wat dingen kosten? Mwhoehahahhahahah!!!!! Gelegenheidsargument much?
Geen geld voor het democratische proces maar enkele tientallen miljoenen voor een PSV is geen enkel probleem. PVDA anno 2015
REAGEER OOK