Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeilTV. Jan Roos voert strijd voor stemhokjes

Ze hadden het echt niet aan zien komen in Den Haag, dat dat gekke GeenPeil in zes weekjes tijd bijna een half miljoen steunverklaringen binnen zou halen voor een landelijk referendum. En nu het toch gelukt is, moet er een manier gevonden worden om van deze potentiële blamage af te komen. Dat doet de politiek door de opkomst-mogelijkheid te frustreren, zodat de kiesdrempel van 30% niet gehaald kan worden. De door de VVD aangestuurde Vereniging Nederlandse Gemeenten (voorheen Annemarie Grondwaterpomp, nu Jan van Zanen) moet de gore klus klaren voor het kabinet: "Gemeenten hebben niet genoeg geld voor verkiezingen", zeiden zij, "Dus we gaan straks minder stemlokalen openen dan bij normale verkiezingen." Nou. Dat denken we dus mooi even niet. Als er 5 miljard ongezien naar de Grieken kan, kan er ook wel ff een paar miljoen bij voor stemhokjes & rooie potloodjes. Onze eigen democratie mag wat kosten. Onze Jan Roos liep daarom vastberaden rond bij de patatbalie om een strijd voor meer stemhokjes te voeren. Tegen de roze plopkap zeggen ze allemaal, dus óók Didi van de PvdA en Halbe van de VVD, dat er gewoon geld bij moet. Maar eerder vandaag stelde Ronald van Raak (SP) al Kamervragen over de obstructie van de democratie en toen zei het kabinet juist dat er géén extra geld komt voor het referendum. Ook zei de Kamer dat ze na het referendum willen onderzoeken of het budget dat er nu ligt "inderdaad voldoende" was. Aan onze hoela, Den Haag. GeenPeil heeft keurig volgens de regels van de referendumwet gespeeld. Als jullie ná het spel de regels nog gaan veranderen, dan moesten wij ook maar eens onze eigen spelregels gaan overwegen. Wij en een half miljoen kiesgerechtigde ondertekenaars van het referendumverzoek, dat is...
Hee: De referendumcommissie heeft ineens een website. Met een streepje er tussen.

Reaguursels

Inloggen

@Evocatus | 04-11-15 | 00:58
Integendeel. Het aanvragen was een goede zet en ik ben blij dat het gelukt is. Ik heb slechts wat moeite met de feestvreugde, alsof de vijand verslagen is.

Freddie Stobart | 06-11-15 | 21:02

Gaat de gemeente mailen betreffende de stemhokjes....

Obainmarie | 04-11-15 | 11:35

Overal is geld voor in dit land, zolang het maar uitgegeven kan worden politieke hobby's, sinkhole Griekenland, zielige vluchtelingen die thuis geen uitkering krijgen en ga zo maar even door.
De regels veranderen tijdens het spel, daar zijn ze in dit pauperland ook erg goed in. Als je dreigt te verliezen, win je alsnog. Wanneer is dat Haagse zooitje nu eens klaar met de boel belazeren

Von Stallhaussen | 04-11-15 | 10:51

Dit is een standaardstrategie van de regering, die altijd werkt. Eerst alles afknijpen en dood laten bloeden, om op het allerlaatste moment met fanfare en tromgeroffel aankondigen dat de regering ruimhartig geld ter beschikking stelt aan hen (GeenPeil) die dat eigenlijk niet verdienen. Kiezers manipuleren is niet zo moeilijk. Vooral omdat het klootjesvolk zich graag laat besodemieteren.

Nivelleermarionet | 04-11-15 | 09:53

Ik vrees meer dan een half miljoen stemmers bedrogen uit komt. Maar is hier in de eu/nl grondwet niet een artikel over neergelegd!
Overigens blijkt wel weer hoe goed
dit kabinet is is in rotzooi over zich heen trekken. Als ze dit weigeren hebben ze imo een groot probleem. De hooivork zal dan echt uit het vet gehaald worden en met de punt richting den Haag wijzen.

voedselbankier | 04-11-15 | 09:37

Ik ben voor GeenStem als partij in 2017, een half miljoen stemmen is zo goed voor 8 zetels en in het versnipperde politieke landschap het begin van wereldheerschappij...

hoevenpe | 04-11-15 | 07:23

Tot nu toe kon ik niet beslissen of de huidige politieke klasse onderdeel uitmaakt van een complot of dat ze gewoon dom zijn, maar nu weet ik het zeker: ze zijn ongelofelijk oerdom.
Waarom ik deze conclusie trek? Als deze figuren nl. onderdeel uitmaakten van een 'masterplan' hadden ze dit wel veel slimmer aangepakt. Iedereen met een half brein zou toch vantevoren een 'spin' hebben uitgedacht om op een geloofwaardige wijze dit onwelkome proces te frustreren? Dit is overduidelijk amateuristisch paniekvoetbal en ronduit lachwekkend. Dit is zo doorzichtig dat het licht dat er doorheen valt, pijn doet aan je ogen.
Dat de huidige politici zich vooral kinderachtig gedragen, was ik al aan 'gewend', maar zoiets idioots als dit, nee. Het is triest, maar ook angstaanjagend, ik weet zeker dat we er beter voorstonden als we de Josti band in het kabinet zouden zetten.

Rest In Privacy | 04-11-15 | 06:52

Je zou er bijna cynisch van gaan worden.

Rest In Privacy | 04-11-15 | 03:40

eerste regel van een artikel van Laura Starink in NRC.
Link: www.nrc.nl/next/2015/10/20/zonder-onze...

"Dat Nederland in de week waarin het rapport van de Onderzoeksraad over de MH17 verscheen besloot een referendum over het Associatieverdrag met Oekraïne te houden, heb ik de afgelopen weken in Oekraïne niet uit kunnen leggen."

Het refereren aan MH17 is loepzuivere demagogie.
Salut! Evocatus

Evocatus | 04-11-15 | 01:27

"Snap die stock foto op de site van referendum-commissie.nl niet. Wat heeft een drukke turkse winkelstraat te maken een nederlandse referendum commissie? (Istiklal Straat in Istanbul)
Deze | 03-11-15 | 22:11"

U meent het? Hoogst curieus! Mm... ze zullen wel een stockfoto die vrij van rechten is gebruikt hebben. Maar het blijft heel vreemd en eigenlijk kan het niet!
Salut, Evocatus

Evocatus | 04-11-15 | 01:03

"Alles leuk en aardig jongens, maar zelfs als er een nee uit komt is het nog steeds maar een ADVIESGEVEND referendum. Daar wordt precies niets mee gedaan.
Freddie Stobart | 03-11-15 | 20:33"

Is dat dan, naar uw mening, een reden om het referendum niet aan te vragen of te houden? Curieus, hoor.

In stilte schijten zij bagger, deze regering, want men had het niet voor mogelijk gehouden, dat het zou lukken. Ook nu weer zitten zij binnenskamers nerveus na te denken en spreken zichzelf moed in.

Bovendien, moet je altijd gebruik van van verworven rechten, juist om die rechten levend te houden. Mocht het nu niet lukken en mocht het duidelijk zijn dat die mislukking ontstaan is door traineren van de regering, dan ligt er binnen de kortste keren weer een voorstel tot een referendum op tafel. Deze 400.000+ mensen laten zich niet zo makkelijk belazeren!

Het enige probleem is dat de Nederlander dit soort zaken niet gewend is en er zou een soort referendum-moeheid kunnen ontstaan. Tja, NL-ers zijn nu eenmaal op dat gebied geen Zwitsers. Dus het moet slim aangepakt worden.
Maar al doende leert men!
Salut! Evocatus

Evocatus | 04-11-15 | 00:58

Lieve GS redactie. Ik weet dat het niet helemaal jullie bedoeling is, maar ga aub campagne voeren. De regering gaat dat niet doen en ook geen voldoende geld beschikbaar stellen om maximaal referendum te saboteren. Als niemand campagne gaat voeren gaat referendum zeker mislukken. Iemand moet de zaak op scherp stellen. Jullie hebben de macht agendasetting te bepalen, aub, maak er gebruik van. Nu meer dan ooit. Misschien moeten jullie objectiviteit vergeten, of misschien behouden weet ik veel. Maar houdt aub dit onderwerp in de picture. Referendum krijgt te weinig geld en niet hun aandacht. Jullie moeten het harder spelen dan ooit. Bedenk aub een strategie. Wellicht inclusief crowdfunding ofzo. Whatever.

Het Vijfde Wiel | 04-11-15 | 00:54

@Jan Roos,

Minder, minder, minder lollig doen!
Bij voorbaat dank!
Salut! Evocatus

Evocatus | 04-11-15 | 00:42

"Belastinggeld
[Minister] Blok zegt toe dat het kabinet nog gaat overleggen met de Vereniging Nederlandse Gemeenten over het geld en de organisatie. Hij wees erop dat de indieners van de nieuwe referendumwet niet hadden nagedacht over wat het organiseren van referenda kost. "Maar het gaat dus wel om belastinggeld". "

Sakkerloot, het is toch bijna onbeschoft zoals deze minister probeert stemmingsmakerij te bedrijven. Met alles wat de regering doet, is belastinggeld gemoeid. Denkt u, minister Blok dat wij nu helemaal idioten zijn en in deze flut-redenering trappen.

Ook nog even een trap uitdelen naar de "indieners" van die referendumwet. Knappe jongen, Blok!

Dit is dus het niveau waarop een minister reageert als hem de dampen worden aangedaan. Lijkt wel Frans Timmermans, die ook een, hem onwelgevallig persoon op Faceboek kan afkatten als een ordinaire hufter.

BLOK, ALLES WAT JULLIE DOEN KOST ONS GELD!
Salut! Evocatus

Evocatus | 04-11-15 | 00:38

Dit is juist geweldig! Hoe meer het kabinet dit referendum in het nieuws brengt hoe beter het is.
.
En al helemaal als ze laten blijken dat ze de stem van het volk helemaal niet willen horen. Als ze openlijk het referendum met flauwekul tegenwerken. Iedereen die niks met het referendum had zal denken: "Oh, je wilt helemaal niet dat ik stem? Dat zullen we nog wel eens zien!"
.
Ik wordt er alleen maar gemotiveerder van!

LieberLiber | 04-11-15 | 00:06

Hell, PvdA acherban zou zich dat moeten realiseren en Samsom als een baksteen droppen. Ze zijn gedecimeerd en elke competente partij zou daar conclusies aan moeten verbinden. Samsom is niet de leider.

Het Vijfde Wiel | 03-11-15 | 23:58

Voordat er iemand waarde hecht aan de woorden van Samsom, hij is en blijft KAMERVOORZITTER. Hij heeft de campagne geleid, maar besloten buiten de echte macht te blijven, hij is GEEN onderdeel van de regering. Zijn woorden tellen geen enkele echte waarde. Wat Sharon Dijksma ook zegt.

Het Vijfde Wiel | 03-11-15 | 23:50

@ Brou Is Back | 03-11-15 | 22:32 Ik vrees dat 'de rug toekeren' niet toereikend genoeg zal zijn en dat van 'de tanden laten zien' een betere suggestie uitgaat.

Cor Rupteling | 03-11-15 | 23:43

Ik las net dat ze wel 15 miljoen hebben gevonden om in een put in Afrika te storten.
Naast de andere 7 miljard "ontwikkelingssamenwerking" en dan ben ik er nog niet volgens mij.

Dirk III | 03-11-15 | 23:32

@Van Duyvenbode 22:53
.
De woorden "gotspe" en aanfluiting zijn niet meer voldoende om de onbeschaamdheid van die faalhazen in Den Haag te beschrijven! Ik lees hierboven ook dat de website van die referendum-commissie een foto van een TURKSE winkelstraat in header heeft staan! Geeft precies weer waar de Nederlandse policor-dictatuur op aanstuurt...

Brou Is Back | 03-11-15 | 23:13

Stef Blok zegt dat het over belastinggeld gaat, en dat daar zuinig mee moet worden omgesprongen. Daar hoorde ik de vvd anders niet over toen er weer een miljard extra moest worden overgemaakt naar Brussel. Wij willen geen gedoe, zei de vvd toen. Nu het om een referendum gaat wil de vvd en het kabinet blijkbaar plotseling wel gedoe. Wat een walgelijke vertoning. Dit is zelfs de bende die Den Haag inmiddels is geworden onwaardig. Het zak steeds verder weg daar.

Rest In Privacy | 03-11-15 | 22:53

Elf miljard weggepist aan een trein die er niet is, vijf miljard weggepist in een failed state waar ze souvlaki eten en elke gelukszoeker die hier zo ruimhartig met nog tienduizenden andere uitvreters wordt toegelaten, kost zesendertigduizend euro per jaar....
.
Maar er is geen geld om degenen, die al deze miljarden betalen, te laten stemmen, godnondeju!!! Het is nu officieel: Nederland is een FOP-democratie, wat goed past bij een NEP-parlement, dat dan weer wel.
.
Ik zeg het nu maar vast: zolang onze overheid niet luistert naar de belastingbetaler, stemt deze belastingbetaler op Wilders of één van zijn cronies van de PVV (als het de policor-dictatuur lukt om hem in de bak te gooien); het maakt me niet meer uit of Wilders iets zinnigs uitkraamt of niet, mijn stem heeft 'ie. Beter dan blanco- of niet-stemmen, maar wel de laatste stap vóór ik, en vele anderen met mij, deze fopdemocratie voorgoed de rug toe keren.

Brou Is Back | 03-11-15 | 22:32

Waarom nog stemhokjes?! Waarom niet 'internetachtige dingen' zoals het systeem van Geenpeil gebruiken + inloggen met DigiD.

Maar ja, als we het de burger makkelijk gaan maken om te stemmen...

Fokko Flip | 03-11-15 | 22:11

Snap die stock foto op de site van referendum-commissie.nl niet. Wat heeft een drukke turkse winkelstraat te maken een nederlandse referendum commissie? (Istiklal Straat in Istanbul)

Deze | 03-11-15 | 22:11

Ik ben bang dat (te)veel NLers weer te lam zullen zijn om van de ligbank af te komen om te gaan stemmen (want voetbal en GTST).
En daar(..!) rekent Den Haag op!

telelezer | 03-11-15 | 21:55

Als ze het vergallen, meteen een nieuw onderwerp zoeken en nog een referendum regelen

marrretje | 03-11-15 | 21:35

tejootje | 03-11-15 | 21:09

Ik verwacht ook dat de regering zich er niks van aantrekt. Echter Nld is dan wel mooi voorzitter. Als het Nldse volk massaal tegen stemt, staan ze wel mooi voor lul in de EU.

ultraman | 03-11-15 | 21:30

jack and friends | 03-11-15 | 21:11
WOB

LibertasSimplex | 03-11-15 | 21:28

Anno 2015 zou een vinkje op een website moeten volstaan. Geen gezeul met potloden en stemhokjes met gordijntjes.

poisonivy | 03-11-15 | 21:13

Lupuslupus | 03-11-15 | 21:08
nou als de rest die 30 miljoen moet kosten wil ik daar wel eens een uitgebreide kostenraming van zien.

jack and friends | 03-11-15 | 21:11

Als dit niet goed geregeld wordt hoeven we ons niet meer aan de democratische orde te houden....
DixitQuote | 03-11-15 | 20:18
.
Dat is idd wel het signaal wat ze afgeven. De dombo´s. Wij houden ons niet aan onze eigen democratische regels dus hoeft u dat ook niet te doen...
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk geld weggooierij dat hele referendum gebeuren. Althans, dat proef ik een beetje uit de gang van zaken rond de stemlokalen. Want, zo redeneert het Haagse gespuis ongetwijfeld, ze hoeven zich toch niets van aan te trekken van het referendum want het is raadgevend. Blehhh *(lange neus trekkend). En de geschiedenis heeft bewezen in de tijd toen Bakellende MP was dat ze gewoon schijt hebben aan de bevolking! Maar het idee is leuk en moet ook zeker uitgevoerd worden maar die Haagse kliek kennende... Ik hoop uiteraard dat het anders zal gaan maar ik heb er een hard hoofd in. Nou ja, als iedereen zo bezig is met dit dan denk iig niemand aan een staatsgreep. Das dan weer een voordeel.

tejootje | 03-11-15 | 21:09

@jack and friends | 03-11-15 | 20:28
Die stemhokjes zijn gewoon aanwezig hoor, in *elke* gemeente liggen ze opgeslagen. Hoeven alleen maar vanaf het gemeentehuis naar het stembureau vervoerd te worden (doet de voorzitter van het stembureau, die brengt ook de stembiljetten mee) en op een tafel uitgeklapt te worden.
En de potloden zijn er want ook die worden bewaard.

Lupuslupus | 03-11-15 | 21:08

ik vind het wel goed dat ze het een beetje moeilijk maken. Anders kan iedereen een referendum aanvragen.

Pablo.Paparazzi | 03-11-15 | 21:06

(Zou ik de enige herhalio zijn in dees' panelen wordt het hier erg rustig) We pompen dagelijks miljarden euro's digitaal in het rond, en we zouden niet betrouwbaar digitaal kunnen stemmen? FU

(Behind)Doors | 03-11-15 | 21:05

@Ommezwaai | 03-11-15 | 20:24

Die vent is gewoon doodsbang joh. Dat komt omdat zodra Wilders aan de macht komt het afgelopen is met de privileges van de islam.

Ondertussen steunt hij wel Erdogan, dus wat loopt die malloot nu te zemelen over Wilders. Erdogan is degene die nog het meest op Hitler lijkt.

StormRunner | 03-11-15 | 21:04

Beste medelezers,
Wie ontwerpt een mooie NEE-poster. Nú beginnen met campagnevoeren. Nederland volbehangen ermee. 1 of 2 euro kostprijs geen bezwaar. We zijn toch wel genoeg belazerd door Rutte en zijn trawanten?

Hollandse herder | 03-11-15 | 21:03

Jan Roos zou eens een lang interview met Elbert Dijkgraaf van de SGP moeten doen. SGP is totaal mijn partij niet, maar die Dijkgraaf is altijd zo'n baas als ie een roze plopkap voor zijn neus krijgt. Daar kunnen veel van zijn collega's nog heel wat van leren.

ZonderNaam | 03-11-15 | 20:57

@Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:54
sorry verkeerde plaatje kan deze weg?

Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:56

Het enige echte geen peil stempotlood. 3.95 p.st, en 35 Euro voor 10 stuks. Stemlokalen krijgen bulk korting. (81% van de opbrengst gaat naar muselluf!)
--
i.imgur.com/tMC4Tob.png

Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:56

Gewoon regelen Blok cq Plasterk. Dat ben je gvd verplicht te doen.
Zijn jullie nou echt zo pauper? Kijk vanavond jezelf eens aan in de spiegel.

van Griendsven454572 | 03-11-15 | 20:56

Het enige echte geen peil stempotlood. 3.95 p.st, en 35 Euro voor 10 stuks. Stemlokalen krijgen bulk korting. (81% van de opbrengst gaat naar muselluf!)
--

i.imgur.com/OF5V3Xt.png

Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:54

Geen geld voor potloden. De mensen roepen maar "krabbel krabbel".

LibertasSimplex | 03-11-15 | 20:53

oftopic maar wel te bizar om te laten lopen
Opsporing verzocht niet alleen turks ondertiteld maar de daders worden nu al excuses aangereikt en een zaak van maar 6 weken terug.

jack and friends | 03-11-15 | 20:52

@Moriarty | 03-11-15 | 20:33
Ik vermoed dat de gemeentes da graag in eigen hand houden. En dan moet je nu al beginnen met het zoeken naar locaties, kijken wanneer die locaties bezet zijn e.d. onbegonnen werk

Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:51

Ik vind het een beetje jammer hoe je Henk Krol "plaagt" tis zon aardige man :/

Mad Jack the Pirate | 03-11-15 | 20:48

ik kan me wel vinden in die laatste regels, u roept maar als het zover is. En zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb hiervoor.

sufkut | 03-11-15 | 20:46

Misschien kan het betaald worden van het geld, dat terugkomt uit Griekenland.

Oh, wacht.....

The_Black_Knight | 03-11-15 | 20:46

Zeg het ze!

Normpje | 03-11-15 | 20:41

Voor politici bestaat geen overtuigender middel om hun beslissingen te verantwoorden dan een bewijs van de lamlendigheid van het volk.

Aldus Du Flaperon | 03-11-15 | 20:41

Misschien is dit wel de voorbode van het bericht dat de laatste democratische parlementaire verkiezingen die daarna gehouden moeten worden,onder het mom van geldgebrek ook niet meer georganiseerd zullen worden.Of dat die dan toch echt de laatste zijn voor Brussel het overneemt.

deraderendraaien | 03-11-15 | 20:40

tijd voor een stemvee demonstratie in Den Haag?

allemaal een Zwitserse koebel kopen en op het binnenhof lekker boe gaan roepen.

rjr | 03-11-15 | 20:38

@Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:20
LoL

Botte Hork | 03-11-15 | 20:38

"Maar het gaat dus wel om belastinggeld".
Ook om die reden zegt Blok dat het kabinet geen dure ja-campagne gaat voeren. "Het kabinet is voor dit verdrag met Oekraïne, dat is duidelijk, anders hadden we het niet in een wetsvoorstel gezet. Maar we gaan hier op een sobere manier mee om".
.
M.a.w., voor de eerste keer in al die jaren is men er van doordrongen dat het belastinggeld is..
Bovendien zegt dit verhaal genoeg. De gang naar de stembus wordt ontmoedigd.

Ommezwaai | 03-11-15 | 20:37

Kunnen we geen kort geding aanspannen tegen de Staat der Nederlanden?

ProAsfalt | 03-11-15 | 20:37

Moet de defensie Milf niet eens aan de tand gevoeld? Vandaag bekend geworden MIVD wist van zware wapens Oekraine, 298 mensen in MH17 dood omdat MIVD of defensiemilf haar werk niet doet.

gebrokenvleugel | 03-11-15 | 20:35

wil mijn eigen stemhokje wel in elkaar knutselen hoor Mark,als ik die 1000 Euries nog krijg die je beloofde.

Rest In Privacy | 03-11-15 | 20:35

@Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:24
LOL. Qatar betaalt wel.

Piet Karbiet | 03-11-15 | 20:34

Eerst zoveel mogelijk frustreren en dan gewoon de uitslag naast zich neer leggen.

Balaverde | 03-11-15 | 20:34

Alles leuk en aardig jongens, maar zelfs als er een nee uit komt is het nog steeds maar een ADVIESGEVEND referendum. Daar wordt precies niets mee gedaan.

Freddie Stobart | 03-11-15 | 20:33

@Ja, en dan heb je 1788 stemhokjes, waar ga je die neer zetten?

Op de stemlocaties die bij verkiezingen normaal ook gebruikt worden. In overleg met de gemeentes moet dit geen probleem zijn.

Moriarty | 03-11-15 | 20:33

Er zullen nog genoeg trucjes uit de kast getrokken worden en al helemaal als er plots blijkt dat er wel 30% opkomst is en genoeg NEE hebben gestemd.
Sterker nog: Ze gaan het echt niet accepteren. U kunt het vergeten, ze denderen gewoon door, dat is wel gebleken. Het is niks, was niks en het wordt niks.
De EU zal uitbreiden met Ukraine als jullie het nou willen of niet. Het Nederlandse volk is jarenlang geïndoctrineerd/gehersenspoeld en in diepe slaap gesust/bedrogen door de MSM.
Op 451666 na dan.

forcone | 03-11-15 | 20:32

@Eurotokkie | 03-11-15 | 19:44

Democratie kan overigens nooit te veel kosten. De burger moet zijn stem altijd kunnen geven.

Balaverde | 03-11-15 | 20:31

Ik

Rest In Privacy | 03-11-15 | 20:31

Iedere asielzoeker kost trouwens ongeveer een half miljoen over zijn hele leven, dus 10 asielzoekers minder en er is geld genoeg.

Gewinflipt | 03-11-15 | 20:30

Er is geen geld voor democratie. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

sharklaser | 03-11-15 | 20:29

Wat een blamage, dat moesten ze eens zeggen bij de algemene verkiezingen.

Gewinflipt | 03-11-15 | 20:29

De staat zendt diverse geldstromen ter bevordering van de democratie (wtf, trouwens) richting politieke partijen en NPO. Deze stromen kunnen zo omgebogen worden naar het organiseren van een referendum. Lijkt me de democratie bevorderen. Er zijn bovendien meer referendumaanvragers dan dat er leden van die politiek partijen zijn dus het bereik is ook nog eens groter.
.
Positieve neveneffecten zijn er ook. De altijd erudiete, intelligente, hoogopgeleide achterban van D66 is zo betrokken dat D66 zonder subsidie geen rooie rotcent te makken heeft. De Griekenland van de Nederlandse politiek zal met zo'n ombuiging ook ten einde zijn. Naast intellectueel en moreel ook nog eens financieel defaulten....

Parel van het Zuiden | 03-11-15 | 20:29

bruynzeel vragen om de potloden te sponsoren,
Dixi wil vast wel stemhokjes ter beschikking stellen
En er is vast ook nog wel een papierboer met een oud copyeermachine wat de stembiljetten wil maken.

En dan groot stickers erop van bedrijven die democratie nog wel een warm hart toedragen

jack and friends | 03-11-15 | 20:28

@Moriarty | 03-11-15 | 20:21
Ja, en dan heb je 1788 stemhokjes, waar ga je die neer zetten?

Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:27

@Conan de Rabarber | 03-11-15 | 20:22
Ik kan zomaar bedenken dat dit niet alleen uit de koker van onze eigen overheid komt,daar er ook nog andere belanghebbende zijn.

deraderendraaien | 03-11-15 | 20:27

Moriarty | 03-11-15 | 20:21
Puik plan, ik stort...
Net als voor onze agent.

Ommezwaai | 03-11-15 | 20:26

Ik kom terug uit het buitenland om te stemmen volgend jaar. Met afgrijzen moet ik toezien hoe de burgers van Nederland in de bek gespuugd worden. Alweer.
Pleurt toch op met je dode bomen stem getrut. Behalve een paar demente bejaarden heeft de rest van Nederland wel internet en zijn dus prima in staat om via dat medium te stemmen.
En wordt het niet eens tijd om ipv gillende moslims op straat boze witmensen massaal te zien demonstreren, staken of wat er ook voor nodig is om godver te laten zien dat we dit niet langer pikken?!
Fijn hoor dat de dames en heren politici Geen Stijl tot zich nemen voor de koffie, maar uiteindelijk ook weer doordraaien naar de waan van de dag. Hun eigen waan that is...

Sophie9985 | 03-11-15 | 20:26

20 miljoen? Dat pist VVD senator Loek Hermans als toezichthouder per organisatie weg.

Piet Karbiet | 03-11-15 | 20:26

de honden blaffen... | 03-11-15 | 19:50
"Geert Wilders mag niet wegkomen met het verzieken van de samenleving", zegt deze Neder-Turk.
Öztürk vergeet even voor het gemak dat zijn mede-geloofsgenoten dit al voor Greet gedaan hebben.

Ommezwaai | 03-11-15 | 20:24

@Piet Karbiet | 03-11-15 | 20:15
Zorg dan maar dat er genoeg van dat kwat kauw spul ligt. Anders vreten ze de rode potloden en de stembiljetten ook op.

Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:24

Nondedju, kan die Roos zich niet eens deftig scheren?
Straks krijgt hij nog roos op zijn kin.

Nonkel Frituur | 03-11-15 | 20:24

Als ze zelf te weinig stembureaus regelen dan zetten we er toch zelf een paar op.

Balaverde | 03-11-15 | 20:23

Nooit gedacht dat onze 'overheid' zich zou verlagen tot dit soort kinderachtige vaLsspelerij.

Conan de Rabarber | 03-11-15 | 20:22

Begin een crowdfundaktie om de stemhokjes te bekostigen.
Als alle ondertekenaars 3 Eurootjes overmaken, komen we een eind.
Kijken hoe de media daar op reageert.

Moriarty | 03-11-15 | 20:21

@eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 20:14
Ik weet niet wat de vraag gaat worden. Dus die nee van jouw kan zomar een ja zijn. Of is dat al bekend?

Mark_D_NL | 03-11-15 | 20:21

Ik snap trouwens niet dat we het organiseren van verkiezingen-referenda toevertrouwen aan gemeenten.
We kunnen inzake de gelukszoekersopvang vrijwel dagelijks zien hoe zij tegen de democratie aan kijken.
.
Onwenselijk, viesssss.

Parel van het Zuiden | 03-11-15 | 20:19

@eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 20:14
100% Oxi

Botte Hork | 03-11-15 | 20:19

Als dit niet goed geregeld wordt hoeven we ons niet meer aan de democratische orde te houden....

DixitQuote | 03-11-15 | 20:18

-weggejorist-

rfv17963679 | 03-11-15 | 20:17

Ach, als de overheid het nu mogelijk maakt om via internet te stemmen, naast die stemhokjes, dan zijn we er toch...

DixitQuote | 03-11-15 | 20:16

Die Somaliers alhier kunnen de stemlokalen mooi bemannen. 60% van hen doet al qatkauwend toch niks. Betaald zijn ze al en kunnen ze wat van een democratie leren. Daarom zijn ze hier toch naar toe gevlucht? Naar een veilige democratische rechtsstaat? Zal ze leren.

Piet Karbiet | 03-11-15 | 20:15

@de honden blaffen... | 03-11-15 | 19:50

Laat hun lekker moties indienen tegen Erdogan. Oh nee wacht ze staan op hun loonlijst.

Balaverde | 03-11-15 | 20:15

Ik stempt nee, u ook!

eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 20:14

Minder stemhokjes.
.
En het KNMI heeft alvast een code rood ingepland. Prorail is gevraagd om extra blaadjes op de rails te gooien. Het KLPD gaat extra flitsen op ongelukkige punten files te veroorzaken. Gemeentewerken gaan die dag massaal wegen openbreken. Maar niet voordat er een NPO-demoniseringscampagne jegens critici, ondersteund door leibandkranten, is afgerond.
.
De gelukszoekers-template, u vast niet onbekend.

Parel van het Zuiden | 03-11-15 | 20:13

Hoe kunnen die Geenpeilfrusteerders met zichzelf leven... o wacht

tejootje | 03-11-15 | 20:12

@Eurotokkie | 03-11-15 | 19:44

Prima, trek het uit de eeuwige wachtgelden.

Balaverde | 03-11-15 | 20:11

Kan ook zijn dat Mark Rutte later in z'n campagne kan zeggen dat hij er zich persoonlijk voor heeft ingezet om de VNG te bewegen voldoende geld te steken in de democratie die Mark en z'n VVD zo dierbaar is.(kots!)
Want je hebt misbruik.. en je hebt misbruik,he Mark?

deraderendraaien | 03-11-15 | 20:07

whuhahahaha
alsof geenstijl iets gaat veranderen
i wish !
maar er zal eerder een coup in nederland komen, dan politiek gevaar voor de huidige elite

vidamax | 03-11-15 | 20:05

Hier is het laatste woord nog niet over gesproken dus voorlopig maak ik mij niet druk.
Deze obstructie van het kabinet zou weleens een averechts effect kunnen hebben, bv dat er mensen zijn die eigenlijk niet wilden gaan stemmen maar het nu juist wel gaan doen: "waaaat? Mij op een gluiperige manier proberen buiten spel te zetten?".

Lupuslupus | 03-11-15 | 20:05

Ik heb honger

|confused| | 03-11-15 | 20:05

tattooboer | 03-11-15 | 19:58
Hulde, scherp en creatief. _o_

jack and friends | 03-11-15 | 20:04

@tattooboer | 03-11-15 | 19:58
LoL + eensch.

Botte Hork | 03-11-15 | 20:04

Zo'n feest der democratie is geweldig. De marginale kosten dienen gewoon van de jaarlijkse naheffing uit Brussel te worden afgetrokken. Win, win, win x 3.

padbuffel | 03-11-15 | 20:02

Stemhokjes? Ik eis stemovalen, anders knelt mijn onderbuik!
Kaas de Vies | 03-11-15 | 19:34
Het is hier dan wel geen Twitter, maar vergat je daar niet de hashtag #zeghet ?

Alcoholic | 03-11-15 | 20:00

@de honden blaffen... | 03-11-15 | 19:50

Selçuk Öztürk: ‘Wilders op weg de nieuwe Hitler van onze tijd te worden’

Tijd om fe voorgedrukte aangifte formulieren machine aan te zetten.
Die IS aanhanger moet asap -het-land- de tweede kamer uit. #teamwilders

Botte Hork | 03-11-15 | 19:58

@De Treinende Rechter | 03-11-15 | 19:52
Nee, juist niet. Het beste is een volwassen, neutrale campagne opzetten, waarop het onmogelijk is om kritiek er uit te oefenen. DAT is de ENIGE manier om ze de mond te snoeren en ze alle kleuren te laten sch**ten

?....?....? | 03-11-15 | 19:58

Jup. We gaan loeiend hard de straten op, de internets langs, familie en vrienden poken en allemaal supersnel stemmn in de hokjes zodat iedereen aan de beurt komt. Aanspoorders inzetten bij stemburo's om de vrijwilligers die registreren op de tenen te houden en door de dorpen lopen schreeuwen dat iedereen moet komen stemmen. Ook zoveel mogelijk vervangende stemmers inzetten en mensen met wat centen over promotie laten inkopen. Ik wil patatje referendum kunnen kopen bij elke snackbar en tropische geenpijl cocktails op de kaarten bij de kroegen en clubs. Ik zie geenpijlpieten, referpepernoten en taai-taai-op-met-je-verdrag poppen bij de bakkers. Eenheidsworst ook ok maar wel met een rose velletje.

tattooboer | 03-11-15 | 19:58

Never f@ck GeenPeil. Dat is heel dom.

padbuffel | 03-11-15 | 19:58

Het onderhoud aan "de Gifgroene draek" maar een paar jaar uitstellen. Gaat ze maar een paar jaartjes met de rubberboot het water op. Kan onze koninklijke familie mooi een wedstrijdje houden met al die andere rubberbootjes. Draagt ze ook haar steentje bij voor de democratie. Tis tenslotte voor een goed doel.

Alexander Pechkop | 03-11-15 | 19:57

Dit zijn gewoon dezelfde streken die Erdogan op zijn land toepast ,VVD heeft gewoon maling aan alles en iedereen, over dat linkse crapuul maar helemaal niet te spreken .

fleurtje | 03-11-15 | 19:57

Ik denk dat ik maar eens stop met belasting betalen...

Wolff | 03-11-15 | 19:56

@de honden blaffen... | 03-11-15 | 19:50
Ach, we weten wie het zeggen; niet serieus te nemen, dus.

?....?....? | 03-11-15 | 19:54

Wanneer komt het antwoord van Mark.
Of komt die straks met de smoes dat de fracties een eigen afweging maken,en blijken de toezeggingen van Halbe en Didi geouwehoer voor de bühne.

deraderendraaien | 03-11-15 | 19:53

gelukkig krijgt Geenpeil ook campagnegeld, ik zou het besteden aan het bekend maken van dit ondemocratische gedrag, via spotjes en programma's of een documantaire.

De Treinende Rechter | 03-11-15 | 19:52

Volgens mij is dit gewoon het bekende Sinterklaas-verhaaltje; Grote boek kwijt, pakjesboot verdwaald, pakjes zoek... Maar dan komt alles nog net op tijd op zijn pootjes terecht. Leuk bedacht hoor, kabinet, om de burger zo in spanning te laten!

?....?....? | 03-11-15 | 19:51

Dat nepverdrag met Oegandrie gaat dit land een paar miljard kosten. Al moet ik in een afvalcontainer stemmen, ik stem tegen.

Piet Karbiet | 03-11-15 | 19:51

Ik kanmeniet herinneren dat de kosten voor eenverkiezingof referendum ooit eerder een probleem is geweest. Het kabinet laat zich behoorlijk kennen.

Pluisje Prik | 03-11-15 | 19:46

Eigen spelregels van Rossem? Nu word ik toch wel benieuwd, laat eens horen die regels van jullie dan.

Rest In Privacy | 03-11-15 | 19:46

Te weinig stemhokjes betekent optrekken naar Den Haag, om daar de stem ten gelde te brengen.
Geert gaat de meerderheid verwerven.

gebrokenvleugel | 03-11-15 | 19:45

Balaverde | 03-11-15 | 19:40
Mooi, de overheid brengt echter ca 30 miljoen in rekening.

Eurotokkie | 03-11-15 | 19:44

Natuurlijk worden de spelregels tijdens het spel veranderd.
Dacht iemand nou echt serieus dat die fop referendumwet nou echt bedoeld was om te gebruiken ?
Die was alleen maar om de Grote Gedoger een fopspeen te geven.
Daarom waren alle randvoorwaarden niet ingevuld, en lag de drempel zo hoog...
Dùh...

Wijze uit het Oosten | 03-11-15 | 19:44

En wel geld voor BlackRock, UBS, Goldman Sachs www.ftm.nl/exclusive/hoe-onafhankelijk... die ze met de ECB informeren voordat ze geld printen. Print dan ook maar wat extra geld voor een extra luxe referendum met fluwelen stemhokjes.

Watching the Wheels | 03-11-15 | 19:41

2015 en nog zijn we bezig met stemhokjes, waar is het misgegaan?

Eurotokkie | 03-11-15 | 19:41

Als de democratie zo kinderachtig begint te worden, zullen we dan maar een politieke partij genaamd GeenPartij op gaan richten?
We kunnen dan voor iedere stemming in de Tweede Kamer een hoofdelijke stemming aan gaan vragen en deze voorleggen aan het Volk. Deze hebben dan per internet een half uur de tijd om hun oordeel te vellen.
Dit is dan de ultieme Pechthold en DLL Rutte killer.

Haberdoebas | 03-11-15 | 19:41

Ik zet me gewoon gratis in voor de de democratie als ze me nodig hebben

Balaverde | 03-11-15 | 19:40

'Noodopvang' regelen is ook geen probleem in dit land.
Maar ja, nu moeten ze opeens iets democratisch doen.

Botte Hork | 03-11-15 | 19:40

Gebruik anders die AZC locaties als stemlokaal, ieder dorp met 14 inwoners heeft er inmiddels een en betaald zijn ze al.

Piet Karbiet | 03-11-15 | 19:35

Stemhokjes? Ik eis stemovalen, anders knelt mijn onderbuik!

Kaas de Vies | 03-11-15 | 19:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl