Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oma Milieudefensie schaft diesel af

maar het is geend ieselOhjee, de nieuwe minister van milieu gaat ons even vertellen hoe het moet. Vroeger hing ze ongeschoren in de kettingen aan de toegangspoort van Borssele. Vervolgens lonkte het geld en werd ze Shell-commissaris. Nu is het tijd voor een schoonmaak! Dus bepleit mevrouw Prof.dr. Jacqueline Cramer, de nieuwe minister, een algemeen verbod op dieselauto's. Inderdaad, ga maar benzine rijden, des te sneller zijn we door de voorraad heen, des te sneller kunnen de ecologische trollen hun nieuwe wereldorde vestigen met windmolens, baarden en feministische ecologie, in de woorden van de nieuwe milieuminister. We gaan het niet nog een keer uitleggen. Grote auto's zijn gewoon beter, en als je lief voor het milieu wilt zijn, koop je een Golf Diesel.

Reaguursels

Inloggen

rokort 16-02-07 @ 12:21

Ik praat helemaal geen macho taal, ik heb hard gewerkt om die auto te kunnen rijden, geen leasebak van de baas, maar zelf verdiend.......
Je praat net zo dom als die kuttekop, en als er mensen die kleppen voor hun ogen hebben zijn het wel (extreem) links aanhangers. En linkse politici geven graag veel meer geld uit dan dat er is....... we zullen de gevolgen van de PVDA over 4 jaar wel merken en nog lang daarna....... de erfenis van meneer den Uil hebben we ook nog jaren lang plezier van gehad............

Plakzool | 17-02-07 | 19:26

synchronicity 16-02-07 @ 12:12: u is welkom in mijn vrijstaat(je) hoor, maar of dat zoveel beter is valt te betwijfelen.. geen regels heeft zo af en toe ook z'n keerzijden merk ik :)

void_ptr | 17-02-07 | 18:55

Goeverredoeme weer zo'n kudtwijf dat zich met auto's gaat bemoeien.
Alsof het al niet errug genoeg is dat we ruim 5x meer wegenbelasting moeten betalen voor onze grijskenteken dieseltjes omdat 1 of ander kudtwijf uit de regerering een keer ging kamperen in Frankrijk.

(ze zag dus allemaal Transporters, Vito's ed op de camping en kwam erachter dat je redelijk voordelig een ruime caravansleurder kon kopen/rijden dankzij de grijs-kenteken wetgeving. Allemaal netjes door de wet geregeld. Dan passen we de wet aan, en de rest van de 1e en 2e slaapkamerleden staken hun hand op zoals ze altijd deden als ze weer eens uit hun slaap werden gewekt voor een stemming...)

Geen Stijl | 17-02-07 | 15:44

Jezus, wat zijn die politici toch dom! Wanneer worden we nu eens verlost van die domme huppelkutjes die nul verstand hebben van techniek, en die toch iet over verkeer of milieu te zeggen krijgen? Een diesel is beter voor het milieu, zweefteef! Alleen niet in een Hummer of andere tokkie-truck of aso-bak, maar dat heeft niets met diesel te maken maar met massa, en met achterlijke Amerikaanse autotechniek!

Brouhaha | 17-02-07 | 11:39

ik reed op zonnebloem olie. Ruikt een beetje raar, levert wat meer roetuitstoot op, maar is wel maar 50 cent per liter en daarvan gaat niet de helft naar de overheid in de vorm van accijns en BTW.

Maargoed de PvdA is er weer in en we krijgen weer de 'treiterwetgeverij'.
Je weet wel: "Ik verzin een uiterst dom, niet werkende regel waaraan niemand zich kan en wil houden en als niemand er gebruik van maakt, dan verzinnen we nog een regel om iedereen die vorige wel in te pesten."

Wat ben ik blij met de PvdA in de regering.... zieke fanatici

FrAgFo0d | 17-02-07 | 09:57

Mijn diesel is zo schoon als de pleuris en zo zuinig als de pest. Zouten met die ongein!

Haaimans | 17-02-07 | 08:17

Tja, jullie wilden toch een links kabinet? Nou, dan heb je nou je zin. Waarom toch al dat commentaar? Je hebt het toch zelf gekozen? Dit had je kunnen weten. Of heeft links tegenwoordig echt het verstand van een fruitvlieg?

Overigens: denk eens aan de diesellocomotieven. Die moeten dus ook in de ban. Met de trein is net zo vervuilend als met de auto, Dat wist ik jaren geleden al, maar heel langzaam begint dat nou door te sijpelen. Een vergelijking: per persoon verbruikt een volgeladen Sprinter net zoveel brandstof als een personenauto met vier personen. Denk daar maar eens over na en denk dan eens na over de toekomst.

Ik voorzie een groot overschot aan metaal. We sluiten onszelf namelijk op en gooien massaal de sleutel weg.

Hadjewat? | 17-02-07 | 08:00

@Duitse helm 17-02-07 @ 02:18
Ik voel er wel wat voor om gevechtsvliegtuigen op zonne-energie te laten lopen.
Voordelen: introductie van de 8-urige gevechtsdag, en in het onverhoopte geval dat er geen oorlog is kun je die dingen aan een electriciteitsmast knopen en iets rendabels doen met je oorlogstuig.
Maar voor gewone gebruiksartikelen als auto's is dat niet praktisch (want er moet dan eerst een nieuwe zonnetax verzonnen worden) en zeker niet charmant. Geef mij maar een ronkende diesel.

HY78 | 17-02-07 | 03:01

Ben groot voorstander van een Rolls-Royce op kernenergie, dan hoor je de motor nauwelijks. Trouwens, vliegtuigen op kernenergie moeten toch ook de trend worden: wederom geen geluidsoverlast en geen uitlaatgassen, kan Schiphol nog een aantal jaren groeien. Kernenergie, de toekomst onder Jacqueline Cramer!

Duitse helm | 17-02-07 | 02:18

Leugenachtig bericht. Ja, zo krijg je het volkje wel op stang. Zelfs de Telegraaf brengt het minder tendentieus. Ga is deaud, Hoxha! (Vandaag graag...)

Neauneauneauneau | 16-02-07 | 23:05

mijn dieseltje tijd ook op zonnebloem olie, maar dat mag nie (geen accijns)

Redneck | 16-02-07 | 22:42

Het niveau van onze ministers is weer ontzettend hoog. Waar haalt ze het gore lef vandaan om met zo,n voorstel te komen.Ze weet zeker niet dat diesels een behoorlijk stuk zuiniger zijn dan een benzineauto,s. De aanval op de dieselrijder word weer voortgezet, en zijn weer de gebeten hond. Waarschijnlijk wordt het diesel rijden weer ficaal onaantrekkelijk gemaakt todat een iedereen weer benzine rijd. Als iedereen uit zijn dieselauto is verdwenen zal het volgende slachtoffer weer de benzinerijder worden. Geld komt weer met bakken binnen in den Haag ten koste van de automobilist en iedereen is weer tevreden. Heeft uiteraard niets met milieu te maken maar alleen het vullen van die bodemloze schatskist!!

mooie | 16-02-07 | 22:18

Ze wil samenwerken met het bedrijfsleven ? Die vinden niets leuker dan beleerd te worden door een omhooggevallen wetenschapper die ook denkt verstand te hebben van politiek en de samenleving.De milieumaffia zal wel blij zijn met haar. De aanpak van auto's is laf en goedkoop. Het hele gewauwel over het broeikas effect is een idelogische strijd geworden. Het gaat niet meer om oorzaken en problemen maar om nietszeggende meningen waar je aan moet gehoorzamen, en soort van omerta (zwijgen over dewerkelijkheid). Heb je kritiek dan wordt je frontaal aangevallen en nog een keer genaaid. Zezal zeker elke dag met enfiets naar het werk gaan ? Mooi niet.Nu krijgt ze een auto met chyauffeur en voelt ze zich een soort onderkoningin. Triest.

nadenkeniseenkunst | 16-02-07 | 21:08

@ruk-eend, ja sorry hoor, bij ons aan boord werd de "Zware Olie" vaak "Crude"
genoemd, macht der gewoonte, maar.... je hebt volkomen gelijk er zit verschil tussen crude en zware olie(wel genoemd!), is ook al weer zo lang geleden dat ik zeeziek was. Zit al weer heel wat jaartjes aan "de wal" bij moeder & de kindjes en op de electriciteitcentrale waar ik nu werk worden eigenlijk alleen maar een paar soorten gas verstookt !!
Maar... de strekking van het verhaal is in ieder geval in orde.
Ben je in Teutonenland auf der Höhere Seefahrtschule gewesen ? Ik heb het maar bij Amsterdam gehouden, ook een leuke opleiding.
Nog veel succes met je dieseltje, zo lang het nog mag van de minister, vrouwen en techniek....... BRRRR, het zal nooit wat worden en het is nooit wat geweest. De keuken en de naaimachine(dat kunnen ze trouwens ook al niet meer!), dat zijn de domeinen waar vrouwen de skepter horen te zwaaien, techniek ? wiskunde ? het zit er echt niet in, vrouwen zijn gewoon veel beter in andere dingen, laten wij (technische) mannen in ieder geval dat waarderen en laten ons nou maar wat rondpielen in de quantum-mechanica en de natuur- en wiskunde. Vrouwen en Diesels.... niet aan beginnen, ze moeten gewoon geld hebben deze moderne roofridders ! Halt... je geld ÉN je Diesel !

Proselite | 16-02-07 | 17:17

@Proselite 16-02-07 @ 16:29 Ik wil niet de betweter uithangen, maarrrr Crude oil is ruwe olie die niet geraffineerd is, wat in de olietamkers naar der affinaderij wordt vervoerd. Wat jij bedoelt is zware olie, (Heavy Fuel Oil) dat zijn de residuale soorten die ingedeeld worden a.d.v. hun viscositeit Zo toch nog wat geleerd auf der seefahrtschule.

ruk-eend | 16-02-07 | 16:49

Leuk topic, goed excuus voor het linken van dat übercoole top gear filmpje anyway die punnikende PvdA tutmuts wordt in ieder geval niet gehinderd door enige kennis van zaken, misschien een klusje voor Billy Bob??

ruk-eend | 16-02-07 | 16:44

hoooeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr van de dag: Jacqueline Cramer.
Als domheid lawaai kon maken, zou je deze dame op 120 kilomter afstand kunnen horen. Ik ben er klaar mee.

koyt | 16-02-07 | 16:41

In oostenrijk is 80% van de nieuw verkochte auto's een diesel.
In de rest van Europa ligt het ook ruim boven de 60%
Alleen bij ons niet door die belachlijke belastingdruk.
Fijn dat we toch zo'n vooruitstrevende regering hebben hier.
Wij zullen wel weer vertellen hoe het moet...
Heel europa ziet het verkeerd natuurlijk....

Pater Snikkelvast | 16-02-07 | 16:38

@proselite
En dat voor iemand die bij de Shell gezeten heeft. Ongelooflijk he? Kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ze diesel te goedkoop vind en dat ze denkt hier dus een heleboel meer accijns binnen te kunnen gaan halen. Het domme volk snapt toch niets van brandstof en zal het, zeker met een sausje van 'goed voor het milieu' en 'vervuiler betaald', slikken als zoete koek. Slim he, van mevrouw!

Autodrop1981 | 16-02-07 | 16:34

Kun je nagaan wat voor een soort mongeaulen er aan het roer staan van deze Bananenrepubliek der Verenigde Nederlanden !
Iedere échte mongeaul hoort te weten, dat bij het destillatieproces er maar een bepaald gedeelte benzine vrijkomt er blijven dan ook nog een aantal andere "residu-en" over, waaronder gas- of dieselolie en nog een zooi lichtere of zwaardere olieproducten. Als alle 'lichtere' vloeistoffen en gassen eruit zijn, hou de de z.g. 'Crude' of Zware Olie over.
Tenslotte is LPG een 'afvalproduct' dat vroeger doodleuk afgefakkeld werd en dat gebeurt in olierijk S. Arabië nog steeds.
Dus de minister praat zonder er verstand van te hebben, want als alles op benzine zou moeten rijden, dan houden we hele sloten dieselolie over en waar moeten we daarmee naar toe ? Affakkelen ???
De domme minister schijnt ook niet te weten, dat het rendement van dieselmotoren ongeveer twee keer zo hoog is als van benzinemotoren !!!
Benzine ongeveer 23% en diesel zo rond de 48% !! Dat wil dus zeggen dat bij een benzinemotor 77%(!) van de energie die in de brandstof zit, verdwijnt via koelwater en uitlaat, bij de échte (direct ingespoten) diesel is dat dus maar 52%. Minister, slaapt u rustig verder daar in suf Den Haag of zorg ervoor dat je verstand van zaken hebt voor dat je zomaar wat rondbazuint óf omring je met adviseurs die er écht verstand van hebben, ja ??
Dus allemaal aan de diesel, maar dan wél van het direct ingespoten type.

Proselite | 16-02-07 | 16:29

stoeph**r

skafloc | 16-02-07 | 16:26

Waar is madam carpool wisselstrook nou eigenlijk mee bezig? Rij ik op gas en word beloond met dubbele wegenbelasting terwijl dat de schoonste brandstof is. Heeft dat trutje wel hersens?
Weer opnieuw vastklinken aan een kerncentrale met een rol ducktape om haar kop gerold.
Dit kabinet was trouwens niet mijn idee maar geeft wel aan hoe dom de gemiddelde Nederlander is.

Rammelbak | 16-02-07 | 16:17

De nieuwe minister heeft volkomen gelijk. Afschaffen die diesel, want het vervuilt! En de benzine ook, want die vervuilt ook! En autogas vervuilt, en steenkool, en methaangassende koeien! Weg ermee.

Rheuh...

holtor | 16-02-07 | 16:05

@stuffed.Animal
Klopt. En om nog heel even off-topic aan te haken: de regering is idd niet links of rechts, maar centrum (want drie centrum-partijen). Toch helt 'ie iets naar links omdat er twee linkse partijen zijn.
Heb eauverigens niets tegen links. Ik ben er alleen wel van overtuigd dat veel linkse (maar ook rechtse) mensen niet weten waarop ze hebben gestemd en waar het verschil zit tussen links en rechts. Als je vanuit het verschil weloverdacht links meent te moeten stemmen, kan ik daar respect voor opbrengen. Mensen die niet weten wat links is en toch links stemmen heb ik meer moeite mee. Links probeert vaak om links onoplosbare problemen op te lossen. Dacht je nu echt dat de inkomensverschillen niet groter worden onder een links kabinet? Of dat alles 'eerlijker' (what's in a name) wordt? Of dat de integratie beter gaat verlopen met nog meer regelgeving, uitzonderingen, geknuffel, goedpraten, hoofdstoten? Ik ga liever van iemands kwaliteiten uit en de eerlijkheid van de mens dan van iemands zwakten en domheid/oneerlijkheid. Natuurlijk is niet iedereen eerlijk, deze mensen moeten dan ook keihard aangepakt worden. Regels zijn regels, mits de regels op iedereen van toepassing zijn en gehandhaafd worden. En, ontopic:
meer regelgeving met betrekking tot diesel zal alleen gaan leiden tot prijs/accijns/.. - verhogingen, niet tot een (substantiele) afname van diesel-voertuigen.

Autodrop1981 | 16-02-07 | 15:57

@Edie Hitler 16-02-07 @ 15:43
Weinig origineel, deden ze 63 jaar geleden ook al.

Qubth ut Allah | 16-02-07 | 15:53

@bateman 1510
diesel van de zaak dus...
wel zo logisch.
zullen die gasten op het werk de kraan na het handenwassen gewoon laten lopen?
onuitstaanbaar volkje is dat.

skinner | 16-02-07 | 15:48

@rokort 16-02-07 @ 14:47
"Maar daar is de autoindustrie tegen met als excuus dat de consument niet meer wil betalen"
Wat nou excuus? Pleurt op met je achterlijke complottheorie.
Weet je wel wat een beetje accu kost voor een elektrische (dus schone) auto?
Juist ja! Zo'n 25.000 euri. Jij misschien wel, maar ik vind het niet gek dat de doorsnee consument er dat niet voor over heeft.

Qubth ut Allah | 16-02-07 | 15:44

Oplossing voor het file-probleem :
Alle uitlaten van voertuigen aan de binnekant monteren, alle ventilatiekanalen dicht purren... - zie dan maar eens van je parkeerplekkie af te komen, muhahaha. Als iedere auto-mentaalgehandicapte dit zou uitvoeren, is het meteen afgelopen met de files, vervuiling in de steden, enz.
Bij de weg, alvast een fijne file voor maandagmorgen toegewenst !

Edie Hitler | 16-02-07 | 15:43

@ Autodrop1981 16-02-07 @ 15:20
We raken een beetje off-topic maar goed. Het is maar hoe je het bekijkt. Wordt ons voorgehouden dat het slecht gaat? Feit is dat JP en zijn vorige kabinet heel graag wilden horen dat ze het zo goed hebben gedaan. Geen moment lieten ze ongemoeid om zichzelf nog eens een lekker veer in de reet te steken en op de borst te kloppen. JP in het bijzonder was maar aan het vissen naar complimentjes. Overigens gebaseerd op verkeerde argumenten maar dat is een ander verhaal. De oppositie prikte daar gemakkelijk doorheen door argumenten te geven dat niet alles zo goed is als het lijkt. De kiezer voelde dit blijkbaar ook. Heeft volgens mij niets met links/rechts te maken. Meer een kwestie van onvrede net als destijds met Paars en het succes van Fortuyn.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 15:41

@ rokort 16-02-07 @ 14:47
Inderdaad. Ik begrijp die links/rechts obsessie ook niet. Na Fortuyn (waar ik geen aanhanger van was) leek even of we daar langzaam vanaf raakten. Nu hoor ik niets anders meer. Feit is dat JP er tot 3 keer toe niet in is geslaagd een fatsoenlijk en daadkrachtig kabinet neer te zetten. Dit is de afgelopen verkiezingen genadeloos afgestraft door de kiezer. Maar het CDA is ineens de grote winnaar en JP mag het gewoon weer proberen. Daar hoor je niemand over. Wel valt ineens iedereen over 'links' heen, terwijl ze nog niet eens aan het regeren zijn. En als we het dan toch over links/rechts hebben: zo links is dit kabinet nu ook weer niet. En de LPF, dat was inderdaad een groot succes. De politiek in het algemeen is al jaren totaal de weg kwijt.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 15:35

@rokort
waarom het volk nog zeikt is simpel: het volk wordt door vooral de linkerflank voorgehouden dat ze het slecht zouden hebben.
Normale zaken worden problemen wanneer voortdurend wordt geroepen dat het een probleem is. Links heeft een gemakkelijk bestaan wanneer het problemen 'creeert' en deze voor het oog oplost. Immers, er is dan meer overheid nodig en meer handhaving voor regelgeving. Dat daardoor op rechts idd wat meer ondernemers zitten is logisch: regelgeving is problematisch voor bedrijfsvoering. En als mensen meer onafhankelijkheid/vrijheid willen, waarom zouden ze dan links stemmen? Omdat de bevolking wordt voorgehouden dat links problemen wegneemt door meer, onderscheidende, regelgeving.

Autodrop1981 | 16-02-07 | 15:20

@ skinner 16-02-07 @ 14:53
Dieselauto's zijn voor 80% lease-auto's en dan is de brandstof inderdaad 'gratis'.

Patrick Bateman | 16-02-07 | 15:10

@ .... whatever wat een zinloos betoog. Geen touw aan vast te knopen.

Wat snapt 'zo een kudtje' niet?
Wat heeft ze gelobbyd? Ze was toch hoogleraar?
met een verbod richt ze toch juist 'haar pijlen op de industrie'?

Pavoni | 16-02-07 | 15:08

@zieke hond 1333
zo ziek klink je niet...
de dieseltroep adem ik in.
bovendien is het bij dieselrijderTs de akelige gewoonte om de wagen lekker te laten draaien, een half uur voor het wegrijden, en na het inparkeren nog even lekker een halfuurtje nadieselen.
die troep is zeker gratis.

skinner | 16-02-07 | 14:53

Feministische ecologie...
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Je maandvervand hergebruiken?
Je BH niet verbranden maar composteren?
Natuurlijke rode haarverf?
Tuinbroeken van biologisch katoen?

Patrick Bateman | 16-02-07 | 14:50

Autodrop1981 16-02-07 @ 14:08
Ik ben het gedeeltelijk met Amstel eens dat links en recht te pas en te onpas wordt gebruikt. Als rechts bijvoorbeeld uitgaat van de kracht van het volk, en we hebben net een tijdje rechts achter de rug, waarom zeikt dit volk dan nog zo hard? We hebben namelijk nog niet genoeg! Of je nou links of rechts bent, mensen die niet genoeg zeggen te bezitten zijn overal. En het is wel zo dat mensen die bijv. VVD stemmen vaker het bedrijfsleven representeren en mensen die een "sociale" partij stemmen minder gefocussed zijn op roem en rijkdom (en echt niet alleen omdat ze het niet bezitten). Hang naar materialisme versus intellect en empathie. Al wordt deze scheiding steeds vager heb ik het idee, net als Amstel aangeeft met andere voorbeelden.
En on-topic: wat ik niet begrijp is dat we niet harder proberen alles wat stinkt op de weg uit te bannen. Maar daar is de autoindustrie tegen met als excuus dat de consument niet meer wil betalen, ook wanneer dit een betere leefomstandigheid oplevert. De consument wil echter denk ik wel, alleen levert het minder (korte termijn) winst op voor de bedrijven en hun associates, die in de politiek door rechts gerepresenteerd worden.

rokort | 16-02-07 | 14:47

@whatever
Alleen vandaag?

Autodrop1981 | 16-02-07 | 14:45

per maand, mocht ze willlen, ben overigens vandaag in het geheel niet te volgen zie ik.

..Whatever | 16-02-07 | 14:33

Het probleem is dat de regering allang niet meer bemand wordt door intelligente gasten. Nu zie je dus weer zo een kudtje die met wat lobbyen ergens is gekomen, er geen ene ruk van snapt (welk wijf wel) maar dus wel wat wil doen om die 100k/per jaar veilig te stellen. Auto’s zijn al zo ver verschoont dat de pijlen op de industrie gericht zouden moeten worden, of nog liever op het buitenland. Maar dat geeft allemaal niet, ze zitten daar immers niet om iets beter te maken, dat is enkel schijn. Ze zitten daar om poen binnen te trekken en er moet af en toe wat geregeld worden opdat het lijkt dat ze er toe doen. Tja en dat pakt kudt uit wanneer je eigenlijk het verstand van een colibrie hebt. Overigens is de Ram Quadcab op het plaatje hierboven een 3500 dually (origineel dubbel lucht achter) en derhalve naar alle waarschijnlijkheid een 6 in lijn, 6.2 liter cummins. Plaatje hing hier al een tijdje, zo moet de 2500 worden hehehe. Zou het de 4.7 of 5.7 Hemi benzine zijn, dan schakelt hij 4 van de 8 cilinders uit wanneer je rustig rijd (MDS systeem, Multi displacement system) jaja, ik zal er over op houden. Dodge Ram Quadcab dually 3500 heavy duty 6.2 diesel dus.. 320 pk (voor mietjes) en 640 NM koppel (voor de kerel). Komt met een 6 handgeschakeld, tegen de 9 ton mag hij trekken. Dit goverment mokkel is nog achterlijker dan de anderen overigens, daar de rest wel weet dat ze de burger verneuqt met de auto’s dit mokkel wil een regel invoeren welke geen geld brengt lol, die is echt de weg kwijt dus. Geeft niet, wel 100k per maand en daar ging het om, we werken allemaal voor de centjes. Behalve Whatever dan die werkt voor het plezier en om dergelijke bakken te kunnen kopen hehe.

..Whatever | 16-02-07 | 14:32

Wie moest er weer zonodig op de PVDA stemmen?
Weer zo'n excuus truus die beter thuis kan blijven, kont tegen de keukenkastjes kut tegen het aanrecht en zorgen dat het eten op tijd op tafel komt!

Karel Kruizenruiker | 16-02-07 | 14:29

Een beter milleu begint bij het ministerie van buitenlandse zaken, niet hier. Blijkbaar draait de zon om Nederland bij een hoop bomenknuffelaars. Bekrompen hoor!

VortexXL | 16-02-07 | 14:19

Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L
www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=...
Als ze bij Volkswagen de Lupo zo kunnen bouwen zal het toch een kleine moeite zijn om volgens hetzelfde concept de Pheaton om te bouwen..?

moi.guillaume | 16-02-07 | 14:16

haha het gepeupel wilde een ruk naar links, en de diesel wordt ongetwijfeld duurder. God god, wat onverwacht...

Nog wat feiten : Een diesel heeft een hoger rendement dan benzine tegen een mindere uitstoot. Alleen de CO2 uitstoot ligt procentueel wat hoger van een benzinemotor.
Roetfilters, leuk verzonnen, maar echt een hoax. Na 30o km werken ze niet goed meer en het verbruik neemt dan toe. Plus waar laat je al die afgedankte filters? Ivoorkust?

Voorbeeld : de betonindustrie (die oa van de goedkope huurwoningen) stoot op jaarbasis net zoveel CO2 uit als wat de TOTALE luchtvaart uitstoot.
Voor iedere 1000kg beton wordt 1 ton CO2 de lucht ingeslingerd. Wat weegt jouw huis?

Zelfs de US komt er nu achter dat diesel de voorlopige toekomst is. Nederland gaat weer tegen de windmolens vechten. Iemand die op die post zit moet toch minimaal een docteraal hebben in de chemie?

Bukt u maar voor de allesomvattende opgelegde kennis van links. George Owrwell here we come ;-)

VortexXL | 16-02-07 | 14:10

@Amstel
onzin. Het gedachtegoed bestaat nog steeds. Heeft totaal niets met sociaal of a-sociaal te maken. Sociaal is sowieso een leeg begrip, want wat jij sociaal vindt hoeft een ander juist weer niet sociaal te vinden. Links gaat nog steeds gewoon uit van een maakbare (domme?) samenleving, rechts gaat nog steeds uit van eigen kracht van het volk. Grote versus kleine overheid etc.
En als rechts veel belang heeft in industrie en bedrijfsleven, waarom zijn het dan vooral de linkse mensen die topfuncties (hebben) bekl(e)ed(en) in het bedrijfsleven? Links/rechts heeft geen jota te maken met arm/rijk, sociaal/a-sociaal, multicul/blank maar puur met de rol van de overheid. Zie de punten van de verschillende partijen en je zult zien dat links/rechts wel degelijk bestaat, al zal links dat proberen zoveel mogelijk te ontkennen (niemand wil immers grote bemoeienis van de overheid toch... of wel?). Maar goed, feit blijft dat het wel weer zal gaan uitdraaien op flinke prijsverhogingen voor diesel in het kader van 'goed voor het milieu' en nog meer niet transparante regelgeving.

Autodrop1981 | 16-02-07 | 14:08

Ohhh, de telegraaf

Peking Eend | 16-02-07 | 14:06

@Amstel 16-02-07 @ 13:58

De mijne rijdt al jaren op plantaardige olie, maarre... er is niet genoeg plantaardige olie beschikbaar om alle diesels op te laten rijden! Ook niet als we de helft van de wereld volzetten met die zooi!

Pagan Bastard | 16-02-07 | 14:04

@Pagan Bastard 16-02-07 @ 13:51:
We kunnen ze ook ombouwen zodat ze op plantaardige olie rijden, zoals vrijwel alle diesels kunnen, natuurlijk...

Amstel | 16-02-07 | 13:58

zere neus dus

Vitayalin | 16-02-07 | 13:57

prima zet van de dame.
verder voorstellen geheel overbodig en niemand die haar nog series wat zal vragen komende jaren.

Vitayalin | 16-02-07 | 13:56

@Autodrop: Typisch links en rechts bestaan al sinds eind jaren '80 niet meer. Links is tegenwoordig kapitalistisch en rechts nog steeds, maar wordt nu zowaar ook sociaal... En dan bedoel ik niet socialistisch, wat iets heel anders is. Écht links is verdwenen samen met de muur in Berlijn. Je hebt nu anti-sociaal (VVD, wilders), een beetje sociaal (pvda, cda, GL etc) en sociaal (SP??). Links is dead. Rechts ook.
En voor degenen die denken dat 'millieu' links is: Heeft er nix mee te maken. Wat wél zo is is dat de 'rechtse', oftewel anti-sociale partijen, vaak veel belangen in de industrie en bedrijfsleven hebben, waardoor zij graag minder maatregelen op millieugebied zien dan de anderen.
On-topic: Vreemde uitspraak voor een ex-topvrouw van Shell. Of zou Shell gewoon meer winst maken op benzine en LPG dan op Diesel? In dat geval wordt het weer logisch...

Amstel | 16-02-07 | 13:55

Ohja, nu weet ik weer waarom de PvdA genadeloos is afgemaakt na de kabinetten paars. Telkens weer blijkt de PvdA te bestaan uit achterlijke mensen. Hoe doen ze dat toch?

Stijlloos Superieur | 16-02-07 | 13:53

Jaaaahhh, we gaan de diesels in Nederland allemaal vervangen!!
En wat zou er dan met deze dieselauto's gebeuren??
Die worden allemaal geëxporteerd naar Afrika waar ze nog zo'n 25 jaar aan de praat gehouden worden. Daar vervuilen is natuurlijk niet erg voor het milieu, want Afrika is zooo ver weg...

<sarcasme modus>Leuk doordacht plan weer! </sarcasme modus>

Pagan Bastard | 16-02-07 | 13:51

zieke hondjes zijn zielug en dienen te worden afgemaakt

Beasjt 669 | 16-02-07 | 13:43

@DutchXTC 16-02-07 @ 13:34
Die muts is van huis uit biologe, vandaar dat ze niks van auto's afweet.

Qubth ut Allah | 16-02-07 | 13:40

Jammer van de biodiesel en gesubsidieerde roetfilters.

tipo | 16-02-07 | 13:39

vrouw aan de top, strop om de kop....

vitaliserende cocos | 16-02-07 | 13:39

Prof. zijn en dan zo dom lullen is op zich ook knap.

DutchXTC | 16-02-07 | 13:34

Diesels stinken en moeten van deze planeet weg. Oprotte! Ik baal van al de kutfransosen in hun aftanse kutwagens die zich rokent over de Europese wegen voortbewegen

Zieke Hond | 16-02-07 | 13:33

Ach dit is nog maar het begin. Binnenkort rijden we allemaal verplicht in een Trabant, aangedreven door 10.000 AA penlights in de kofferbak.

Pierke Smulders | 16-02-07 | 13:32

@cecotto
jouw auto rijdt 1:16? Ohja, als ik me niet vergis wordt de BPM binnenkort voor elke auto afgeschaft. Was iets europees ofzeau, dus binnenkort zal wel over een jaar of 2 zijn... niet dat de auto's er veel goedkoper op zullen worden ofzeau..

Autodrop1981 | 16-02-07 | 13:28

Overigens... als het argument dus "een schoner milieu" is, dan moet je geen restricties stellen aan het soort brandstof, maar aan de mate van vervuiling van de auto. Maar goed, kansloos verhaal allemaal. Wat ons wel uit de auto zal krijgen is als we het niet meer kunnen betalen. En dat gaat over een paar jaar vanzelf als een liter brandstof 5 euri's kost. Dan stort overigens ook de economie in, maar dat terzijde...

synchronicity | 16-02-07 | 13:25

Breaking news: Het is heel ernstig die mevrouw Cramer schijnt een heel ernstige vaginale schimmel te hebben die naar haar hoofd is doorgeslagen, alleen met injecties pure diesel te genezen.

* kijkt naar die kudtkop en gaat wederom over zijn nek*

Wouter Boslim | 16-02-07 | 13:23

Miss Cramer....... goed bezig, weg met die stink diesels. Maar dan wel LPG stimuleren ipv dat extra te belasten zoals al jaar en dag gebeurt. Wellicht BPM op 1:15+ auto's afschaffen....... Maar het zal uiteindelijk wel niet om het miliue gaan, maar slechts om het cashen van belastingen en acijnzen....... de multicul dient toch gefinancierd te worden, over slecht millieu gesproken, ruim die meuklims eens op, die verzieken het leef miliue in NL!

cecotto | 16-02-07 | 13:22

Oh nee heh, en gister bleek ook al dat we zo'n halfzachte druif als kamervoorzitster hebben. Kunnen we nu eens stoppen met die positieve discriminatie?

WaarDeWindWaait | 16-02-07 | 13:21

JPB IV heeft door het binnenhalen van die kudde van geesteszieke PvdA mutsen zichzelf nu al een bewijs van onvermogen gegeven.

Uit regeergeilheid is het gezonde verstand verkwanselt aan volslagen idioten die denken dat de politiek vooral bedoeldt is voor het scheppen van een op dom eigen hobbyisme gebouwde maakbare i.p.v. een simpel te verstoren kwetsbare samenleving.

Laat de valse blonde vooral zorgen voor blijvend politiek vuurwerk, dan raken we wellicht ook eens af van de millieu terrorristen in de NL politiek.

Hans Anders | 16-02-07 | 13:19

Wat een symboolpolitiek van deze minister. Vrees dat we meer dan dit soort links-intellectuele borrelpraat krijgen.

wasbeerfan | 16-02-07 | 13:08

was oma cramer trouwens ook niet dat voormalig CPN lid? dat wijst ook al op het IQ van een poffertje. ik verkneukel me nu al op haar volgende uitspraak.

obominotie | 16-02-07 | 13:07

@ rokort 16-02-07 @ 12:21
.. een vrouw met hersens
****
Jah.. dat blijkt..

Marsnel | 16-02-07 | 12:59

Die achterlijke muts weet echt niet waar ze het over heeft, maar ze echt niet de enige. Bijna al die (doorgaans linkse) milieu fanaten kakelen als een kip zonder kop. Weg met grien pies, milieudefensie en soortgelijke fascisten, die technologische vooruitgand alleen maar dwarsbomen door te zeiken over nutteloze molentjes en getijdenenergie.

@rokort 16-02-07 @ 12:21
Plakzool lult beslist niet uit z'n nek. Diesels zijn gewoon zuiniger, punt uit.

Qubth ut Allah | 16-02-07 | 12:57

allejezus zeg, bestaan er ook milieuactivisten die wel hersens hebben? Of staat ze nog steeds op de loonlijst bij Shell?

obominotie | 16-02-07 | 12:56

Ik vind dat ze altijd wel mooie broeken hebben.

Flodder | 16-02-07 | 12:55

@rokort
en hoe bekijkt 'links' het allemaal wel reëeler dan? Hoe gaan we de door jou genoemde 'problemen' dan op een linkse manier oplossen? Wat is volgens jou typisch links en wat is typisch rechts?
Vrouwen met hersens zijn leuk, als ze die hersens ook nog eens gebruiken. Want wat zijn de gevolgen van het 'afschaffen' van dieselverstokende vervoersmiddelen? Worden er niet veel meer problemen gecreëerd dan dat er opgelost worden? Wanneer is een probleem opgelost?

Autodrop1981 | 16-02-07 | 12:54

Muts Cramer ziet eruit en reageert als een hersendode.
Wat dat betreft past ze wel in het nieuwe kabinet.

Bunt | 16-02-07 | 12:54

@Hadjewat? 16-02-07 @ 12:47

Nee dat wilden wij niet

need i say more | 16-02-07 | 12:49

Tja, jullie wilden toch links stemmen? Dan moet je nou niet gaan lopen miepen.

Hadjewat? | 16-02-07 | 12:47

„Als het mogelijk is, moeten we die auto’s vervangen. We moeten zuiniger en schoner rijden."
En hoeveel energie kost het om een vervangend exemplaar voor een auto met dieselmotor op de wereld te zetten? Net zo'n onzin als auto's op waterstof, op dit moment nog althans. Waterstof wordt gemaakt door electrolyse van water. Dat kost electriciteit, waarvoor bij opwekking olie verbrand wordt. Met enorme rendementsverliezen bij elke stap.

ebry | 16-02-07 | 12:47

te koop aangeboden wegens vertrek naar het buitenland:
leuk halfvrijstaand huis in de directe omgeving van 070. Koper kijgt bij aankoop van dit huis een Jaguar XJ twinturbo diesel (bj. 2006) cadeau.

need i say more | 16-02-07 | 12:46

huppelkut

Jan Passant | 16-02-07 | 12:38

Hoax

kenny harder | 16-02-07 | 12:38

Die truus moet d'r mond houden! Ik rijd zelf ook diesel en veel zuiniger kan je niet rijden. Bovendien zit ik ruim onder de CO2 grens van 130 g/cm3 (123 g/cm3) dus milieuvriendelijk is hij ook. Zet daar een roetfilter bij en je hebt een zuinige en milieuvriendelijke auto. Menig benzinewagen (vooral de grotere motoren) rijden minder milieuvriendelijk.
En ik tank mezelf failliet als ik op benzine moet gaan rijden.

Dus eerst maar wat onderzoek doen voordat ze d'r mond opentrekt

Bull | 16-02-07 | 12:32

@ Nerveuse Tienus 16-02-07 @ 12:22
LOL
En daar heb jij weer gelijk in!

rokort | 16-02-07 | 12:29

Wat een stomme muts zeg! Lauter een dag minister, en dan dit soort dingen uitkramen?!? Die soliciteert zeker naar 3 jaar wachtgeld.

RedNoseRudolph | 16-02-07 | 12:27

Als zij op basis van informatie spreekt die van haar eigen ambtenaren komen dan heeft ze gelijk dat we van de oude dieselauto's af moeten.

www.vrom.nl/pagina.html?id=17855#9

Iemand nog geinteresseerd in een mooie mazda 323 p 2.0 diesel lx uit 1998?

Sonic Destroyer | 16-02-07 | 12:25

Mijn nieuwe Jaguar XKR rijdt ook op benzine 1 op 4 dus dat is dus wel goed, en hier in Marbella zijn ze ook nog eens 25% goedkoper dan in NL. Dat is zeker goed.

Proost

Veldwebel | 16-02-07 | 12:25

@Henk Hunk 16-02-07 @ 12:09
dit is dan ook voor de buhne. tuurlijk wil mevr. niet de diesel afschaffen. wat ze wel wil, is een beeld scheppen dat ze met het milieu begaan is, zodat de schaapjes in de pvda weer kunnen slapen.

daskapitalist | 16-02-07 | 12:24

@rokort 16-02-07 @ 12:21
Je hebt helemaal gelijk dat vrouwen met hersens rare dingen zeggen.

Nerveuse Tienus | 16-02-07 | 12:22

Zij mag het land naar de tering helpen, ik helaas niet.
Als ik geenstijl lees, dan vind ik dat erg jammer.

Peter de Selfkiller | 16-02-07 | 12:22

Mijn Astra rijdt op kolen, is dat miljeuvervuiling?

kuttekrap | 16-02-07 | 12:21

@ Plakzool 16-02-07 @ 12:00
Ik zie dat je graag aandacht wilt met het 2 keer plaatsen van je lulkoek. Met je alpha-male praat van "kijk eens wat een geile auto ik rijd". Dus bij deze: ik neem aan dat je met "rechts bekijkt de zaken wat reeeler" bedoelt dat rechts liever met oogkleppen, ontkenning en wegkijken de zaak benaderd. Nee, dat heeft ons idd prachtige dingen zoals vervuiling, armoede, klimaatverandering, en een hele mikmak aan oorlogen opgeleverd. Je hebt gelijk, daar kun je heel *rochel* trots op zijn. Natuurlijk erg beangstigend voor je, een vrouw met hersens. Dan ga je rare dingen zeggen.

rokort | 16-02-07 | 12:21

Nou schaffen dieselrijders (massaal) een roetfilter aan, is het weer niet goed! Kabinet is nog niet eens aangetreden of het gezeur begint al. Doe 'ns eens niet van die opportunistische maatregelen nemen dan!

Cybernautic | 16-02-07 | 12:20

*over het algemeen betekend het als links ergens vanaf wil dat de prijzen/accijnsen/toeslagen op dergelijke zaken flink omhoog gaat om zogenaamd te 'ontmoedigen'. Of om gewoon gemakkelijk het domme volk wat meer geld afhandig te maken voor volgende geldverslindende en voor de staat geld opleverende projecten*

Autodrop1981 | 16-02-07 | 12:17

Wat jammer dat iemand met Bonnie IQ minister mag worden...

rick_b | 16-02-07 | 12:15

@mezelf
maar misschien lul ik ook maar wat uit mijn nek en valt het allemaal wel mee..
*gaat weer eens werken om in de toekomst zijn diesel te kunnen blijven financieren*

Autodrop1981 | 16-02-07 | 12:14

Het mens is nog niet eens beëdigd of ze blundert al. Dat wordt nog lachen de komende 4 jaar. Ik voorzie dat barbecuen en cremeren ook door haar zullen worden verboten; dat is ook harstikke slecht voor het milieu en de luchtwegen.

koerbagh | 16-02-07 | 12:13

Er is blijkbaar geen verplichte IQ test voor politici

Vogelbeest | 16-02-07 | 12:12

Sjees man, doe ik net m'n benzine mobiel er uit voor een passat tdi, nu dit weer! Valt het u (andere reaguurders) ook op dat het alleen nog maar gaat over wat er nu weer wordt verboden? Je leest nooit eens: "het verbod op .... is afgeschaft". Ik heb zo'n hekel aan alles dat met overheid te maken heeft. Als je er goed over nadenkt dan is die overheid een zichzelf in stand houdend systeem dat behoorlijk dicatoriale trekjes heeft. De bezem door die hap! Misschien krijg ik dan weer wat van het vertrouwen op...

synchronicity | 16-02-07 | 12:12

@Henk Hunk: Inderdaad.

Amstel | 16-02-07 | 12:11

hm, als ik er zo eens over nadenk: geen vrachtwagens meer in de spits! Hiephoi, scheelt de helft van de ruimte op de weg. Hoi hoi hoi!
Denken dat soort mensen trouwens ook aan de economische en sociale (PvdA=sociaal toch?) gevolgen? Want wat kost het wel niet alle vrachtwagens in nl te vervangen door alternatieve vervoersmiddelen (eh, vrachtwagen op benzine?), wie gaat dat betalen en wie zijn daarvan de dupe. Wel weer voordelig voor de vrachtwagenbouwers, maar die kunnen dan de orders weer niet aan.
Goh, heb er niet eens 12 universitaire studies voor hoeven te doen om in te zien dat het een kansleaus kudtplan is...

Autodrop1981 | 16-02-07 | 12:11

Hmm, we hebben hier in Nederland een gratis GASVOORRAAD.

Die hebben we uitgehoereerd aan Shell, die ermee kunnen doen wat ze willen. Waarom weet niemand. Iedereen zou dus gewoon nog 30 jaar LPG kunnen rijden.

Amsterdammer | 16-02-07 | 12:11

Hoe kan je als ex-hell medewerker nou milieu-minister worden? Das zoiets als een ex-hell medewerker, die socialistisch voorman denkt te worden. Lekker carriere maken en bonussen vangen over de hoofden van Ken Saro-Wiwa en anderen, want een dictatuur omkopen is goedkoper dan voor het lokale milieu zorgen, en vervolgens doen alsof er niks is gebeurd. En dan als milieumisdadiger een paar jaartjes later je als milieuminister laten installeren? Dit lijkt me een grap en corruptie van de bovenste plank. De aso's die onze planeet verpatst hebben en er aan verdienen, zitten op posten die direct invloed hebben op de winstgevendheid van hun aandelenpaketten. Wat je dan krijgt is foute olieoorloggen waar niemand verantwoording over wenst af te leggen, en de foute partijen zelf besluiten tot geen parlementaire enquete.

Henk Hunk | 16-02-07 | 12:09

@Prof. Hoxha: "Inderdaad, ga maar benzine rijden, des te sneller zijn we door de voorraad heen, " --> goh, wordt diesel niet ook van olie gemaakt? Welke voorraad zijn we sneller doorheen dan...

Amstel | 16-02-07 | 12:06

Ik zeg preventief ruimen die hap.

Vanilla | 16-02-07 | 12:04

Geloof nou niet alles wat in de Telegraaf staat... maar ga eerst eens dat stukje lezen.

Dr. Mabuse | 16-02-07 | 12:03

Kan ze die briljante ideeen niet ook naar het buitenland exporteren?
Kunnen Maxime en Maria, indachtig de slogan "Elke Chinees 'n tweede leasebak!" ook es hoge milieu-ogen gooien in den verre...

(Heeft Camiel hierover al iets laten horen trouwens?)

widtvoet | 16-02-07 | 12:02

Pfff. Eindelijk die vieze stadsbussen van de weg.

Contra | 16-02-07 | 12:02

@Pavoni 16-02-07 @ 11:55
op nr. 1 t/m 5: Toyota Prius

uninvited guest | 16-02-07 | 12:00

LOL @widtvoet 11:48

holtor | 16-02-07 | 12:00

Bedankt CDA/PVDA/CU stemmers, wat in 8 jaar is opgebouwd (minder werkeloosheid, economische groei) gaat nu weer worden afgebroken.

ipje | 16-02-07 | 12:00

Oh god ja hoor we zijn er weer links gaat gelijk impopulaire maatregelen nemen, terwijl ze totaal geen idee hebben waar we het over gaat, ze hebben natuurlijk iets gehoord over fijnstof en roet in combinatie met diesel, dus hop, we schaffen alles diesel auto's af.......... tuurlijk en hoe gaan we dat aanpakken krijgt iedereen een subsidie van 30.000 euro om een fatsoenlijke benzine auto aan te schaffen........

Diesel is een van de schoonste brandstoffen, en ook nog eens die realtief gezien zuinig omgaat ik rij zelf een Audi A4 TDI 130pk, en als je normaal rijd is 1:18 geen probleem, geen slecht resultaat voor een dik 1400kg wegende auto........ doet een benzine broeder niet na.......

Ik word zo moe van dit soort berichten, het heet hier een democratie, maar lijkt meer op een dictatuur....

Hoop dat dit kutkabinet snel valt, en dat rechts aan de macht komt, die bekijken de dingen wat reeeler.........

Plakzool | 16-02-07 | 11:59

Ik heb veel meer problemen met de laatste 4 woorden in de tweede regel van Hoxha.

oost-europa | 16-02-07 | 11:59

Zonder diesels komt je nooit aan die CO2 uitstoot van 130g/km.
Roetuitstoot is net zo'n 2 jaar opgelost middels filters.
Goed moment om diesels af te schaffen (not).
Iedereen heeft thuis van de overheid zo'n gele emmer gekregen om zijn batterijen een beetje keuring op te ruimen. Je hoort niemand over die 200kg van dat spul onder de achterbank van de Prius. Ruim dan straks maar weer eens keurig op. Trouwens, al iemand in Japan wezen kijken van voor bende er vrij komt bij het maken van zo'n battery-car?

hekkesluiter | 16-02-07 | 11:58

Ik herhaal het nu nog 1 keer en dan voor het laatst: Vrouwen behoren zich niet te bemoeien als het om verkeer gaat!!! <Br>

Eagle_Eye | 16-02-07 | 11:58

Ik snap niet hoe ze het in Den Haag voor elkaar te krijgen weer iemand aan te nemen die volkomen NIET van deze wereld is!! Waarom ook niet meteen een verbod op plastic?? Waarom niet elke dag een uurtje verplicht boomknuffelen???

Marsnel | 16-02-07 | 11:58

@nerveuse tienus
Je bedoelt lelijke auto's?
Maak eens je top 5 van auto's die te lelijk zijn om uberhaupt in NL te rijden...

Pavoni | 16-02-07 | 11:55

Getver............................... Dat mens is GEK!!! Ik weet nog wel een manier om haar op milieuvriendelijke wijze te verwerken tot kattenvoer.

Cook From Hell | 16-02-07 | 11:54

@EnigeEchteGSRukker 11:47

Waterstof als brandstof is mooi maar waar wordt dat gedolven?
Je moet 't eerst "uploaden"... met kernenergie bijvoorbeeld.

Voor wat betreft je klaarblijkelijke houding naar de oliemaffia kan ik je meer dan volgen. Als bepaalde vindingen niet door genoemde maffiosi gekocht kunnen worden en zo van de markt gehouden worden, eindigen de uitvinders niet zelden als CO2-vulling in een leeggepompt gasveld...

widtvoet | 16-02-07 | 11:54

Zucht, weer zo'n truus die schreeuwt voordat ze nadenkt. Hoe was het ook alweer? "Gebrek aan technische kennis onder ambtenaren".
Laten we hopen dan Plasterk (die heeft overal verstand van) haar straks uit kan gaan leggen dat roet-uitstoot met moderne diesels geen issue meer is en dat een dieselmoter verder stukken efficienter werkt dan een benzinevariant met hetzelfde vermogen.
Verder denk ik dat mijn XC90 minder vervuilend is dan mevrouws toekomstige dienstauto. Of gaat ze eerst een jaartje Prius rijden en vervolgens met de klacht komen dat ze achterin geen ruimte voor haar handtas heeft?

Atheïst tot in de ki | 16-02-07 | 11:54

Als ze nou even eerst nadenkt voor ze met een 15 jaar oud argument komt. Diesels zijn de afgelopen veel "schoner" geworden en hebben een lager verbruik. Per kilometer zijn ze dus "beter" als bezine gestookte auto´s. Niet dat het mij ook maar iets kan schelen en blijf ik lekker in mijn inmiddels 11 jaar ouwe Rover 827si rijden. Lekker 2.7 liter met 6 cylinders.
Mij kan je niet verwijten dat ik niks tegen de kou doe.

Beasjt 669 | 16-02-07 | 11:53

@pavoni
Gebeurt dit al niet? Valt dus geen eer meer te behalen.
Maar goed, als ze me zo'n kekke waterstof-brandstofcel-autootje met kernreactor-oplader cadeau doen mogen ze m'n dieseltje hebben hoor.

Autodrop1981 | 16-02-07 | 11:53

Eindelijk een minister met verstand, gaarne ook direct dieselvrachtwagens/stadsbussen en aanverwante artikelen verbieden ende verbannen.

Tubifiks | 16-02-07 | 11:53

@Pavoni 16-02-07 @ 11:50
Esthetische vervuiling ook meerekenen graag.

Nerveuse Tienus | 16-02-07 | 11:53

Dit wordt toestanden, hier gaan mensen flippen en dat zal eng worden. G-ddank ben ik al weg, was ik nog in NL dan ging papa persoonlijk die toestanden maken.

orca | 16-02-07 | 11:53

Baasje Chirac heeft Peaugeot 5 miljoen Eur gegeven om een nog schonere motor te maken dan de 1.6 HDI.

Dat zijn zaken die helpen, maar Chirac moet uitkijken dat hij het niet in de EU aan de stok krijgt met Nikkelen Neelie

Minister - ik zeg met Pim - ga eens koken, maar dat zal je ook wel niet kunnen. Ga maar eieren bakken dan.

Maar even voor de record: Pim was toch beter dan iedfere klojo, die nu in het kabinet zit. Dat zeg ik zonder Fortunist te zijn! Kun je nagaan!!

Satan Loves You Too | 16-02-07 | 11:52

feministische ecologie, ik zie die Cramer al bezig met haar op windenergie aangedreven vibrator.

Karel kwakbol | 16-02-07 | 11:51

Wat wel een goed idee zou zijn is milieuvervuilende auto's duurder maken. Beoordeel elke auto op milieuaspecten (bijv.CO2-uitstoot, fijnstof verspreider,geluidshinder) en geef ze dan een bepaalde ECO-score o.i.d. Heb je een te hoge score, dan hef je een bepaald percentage op de aanschaf.
Vervuilers betalen gewoon meer. Het is je eigen keuze. Iedereen is vervolgens blij!

Al deze inkomsten van de heffing moet de overheid dan verplicht uitgeven aan verbetering mobiliteit.

Pavoni | 16-02-07 | 11:50

@EnigeEchteGSRukker 16-02-07 @ 11:47
Revolution!

Nerveuse Tienus | 16-02-07 | 11:48

Een bevriend feministisch ecologe bij mij uit 't dorp laat haar scooter al jaren rijden op een mengsel van vaginale afscheiding en gutsvocht...

widtvoet | 16-02-07 | 11:48

Goedzo, 500.000 diesels minder in Nederland, nog maar 75.000.000 te gaan in de rest van Europa.

uninvited guest | 16-02-07 | 11:48

wtf? onder welke steen is dit mormel dan weer uitgekropen....

need i say more | 16-02-07 | 11:47

Er zijn al tientallen jaren altenatieve zoals waterstof maar heel toevallig worden alle patenten opgekocht door de olie moguls. Niet symptomen maar de echte veroorzakers moeten aangepakt worden. De oliedealers.

EnigeEchteGSRukker | 16-02-07 | 11:47

@drk 16-02-07 @ 11:38

-"met windmolens, baarden en feministische ecologie, in de woorden van de nieuwe milieuminister"
-"feministische ecologie = term gebruikt door macho's wiens statussymbolen bedreigd worden omdat dat beter is voor ons allemaal"

Dus m.a.w.: jij vindt de nieuwe minister een macho?

Joost Maghetweten | 16-02-07 | 11:46

Oma is 55, zou je haar niet geven als je die pica ziet.

Karel kwakbol | 16-02-07 | 11:45

Weer een typisch staaltje van contraproductief links beleid; het tegenovergestelde van de idealistische maatregel zal uiteindelijk het resultaat zijn.

Chiant | 16-02-07 | 11:45

Ach mens, ga toch koken!

Pagan Bastard | 16-02-07 | 11:44

Grootaandeelhoudster Bea van de Shell weet heel goed wie ze in vak K zet. Toen ze Kok belde (nu Wouter niet op de eerste viool speelt) om te vragen wie vd. Veer 't meest zag zitten waren ze er eigenlijk zo uit...

widtvoet | 16-02-07 | 11:44

Ik snap niet dat we die achterlijken nog aan de macht laten.....
nog even en we mogen moeten vragen waneer we naar de pot mogen.

linky | 16-02-07 | 11:43

Blijf van mijn auto af. Ik betaal al veel meer belasting. Dat de regering nou niet goed weet hoe ze dat moeten gebruiken is al dom, en nu willen ze dat weer op de brave burger verhalen. Plaats met het extra geld bioj een ieder een roetfiltertje en ga de echte problemen aanpakken aub.

quutje | 16-02-07 | 11:43

Goh, wat zou dat nou schuiven al die lidmaatschappen van knuffelclubs?

Autodrop1981 | 16-02-07 | 11:43

@ Maggot King 16-02-07 @ 11:36
ja, zo'n idee had ik ook. Het klinkt in ieder geval vies!

Teen | 16-02-07 | 11:41

Diesel stinkt! Ik ben ook voor afschaffing.

Nerveuse Tienus | 16-02-07 | 11:39

We zijn weer lekker bezig met draaikonten om de 51e Amerikaanse staat te worden.

Fireblade1971versie2 | 16-02-07 | 11:38

feministische ecologie = term gebruikt door macho's wiens statussymbolen bedreigd worden omdat dat beter is voor ons allemaal

drk | 16-02-07 | 11:38

@teen,
zo te zien betekent dat "zonder kennis van zaken proberen je naam in de krant te krijgen met een regel die het tegenovergestelde resultaat bewerkstelligt van het gewenste effect.

Joost Maghetweten | 16-02-07 | 11:38

Ik begrijp niet dat er een halfbakken Europees besluit in de maak is die een bepaalde bovengrens stelt aan uitstoot van auto's BEHALVE SUV's. En nu is er een minister die maar ineens alle dieselauto's wil verbieden. Een gezonde bovengrens aan uitstoot zonder uitzondering lijkt mij veel effectiever. En daarbij milieuvriendelijkere alternatieven stimuleren.
Maar ja, Bush en zijn vriendjes vinden dat vast niet goed. Zo ook haar vriendjes bij Shell natuurlijk. Als de politiek zich er jaren geleden op toe had gelegd milieuvriendelijkere alternatieven te ontwikkelen waren die er al lang geweest. Technisch allang mogelijk. Maar economisch niet interessant. Gore overdrijft misschien, maar heeft wel een punt. Gelukkig woon ik op twee hoog. Bootje voor de deur ook leuk.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 11:38

Heerlijk. De PVDA is nog niet aan't regeren, of ze schieten zichzelf weer in hun eigen poot. Ik hoop op nog meer van dit soort uitspraken, uiteraard gevolgd door veel gewindvaan. Hoe eerder die lutsers optieften, hoe beter.

ViagraFalls | 16-02-07 | 11:38

Godver! die trol moet doodt! Geen enkel verstand van zaken en nog PVDA ook! Als dat milieu gaat doen dan hebben meer mensen dan dieselrijders een enorm probleem.

Kan defensie ALSJEBLIEFT even een staatsgreep doen? Henk Kamp? Iemand???

geytennöker | 16-02-07 | 11:37

@ Teen
Ik denk dat het iets te maken heeft met de bermculturen die groeien op ongeschoren vrouwenlichamen, maar ik weet het niet zeker

Maggot King | 16-02-07 | 11:36

Vrouwen en auto's gaan toch nooit samen...

da wizard | 16-02-07 | 11:35

helemmaal terecht, wat mij betreft wordt autorijden helemaal verboden, te beginnen in de steden.

drk | 16-02-07 | 11:34

Ik wil geen feministische ecologie! Ik weet niet wat het is, maar het heeft met vrouwen te maken en dan kan het niet goed zijn!
P.S.: Kan iemand mij uitleggen wat het is?

Teen | 16-02-07 | 11:34

diondekoning 16-02-07 @ 11:31,
Diesel wordt zeker niet gemaakt van olie dan?

Joost Maghetweten | 16-02-07 | 11:34

jeeezus der is weer een nieuwe minister hoor

prozaq | 16-02-07 | 11:33

Gelukkig zit er nog € 70 miljoen in de subsidiepot voor het monteren van roetfilters op diesels. Dus dit is gewoon het eerste proefballonnetje van grijs IV

te-el buis | 16-02-07 | 11:32

De SUV's met 'n kernreactor aan boord worden 't helemaal de komende tijd.

widtvoet | 16-02-07 | 11:32

Wat een achterlijk wijf, ze wil zeker dat we nog meer olie oorlogen gaan voeren in die Habelibabelie landen. Zal Ome Bush wel leuk vinden deze regel !!!! ;) ga zo door

diondekoning | 16-02-07 | 11:31

Diesel, leuk merk. Fijne kleding. Geen reden om af te schaffen.

Traag | 16-02-07 | 11:30

Kunnen wij ministers gaan afschaffen? Zelfs voordat ze beedigd zijn?

dapperder dodo | 16-02-07 | 11:30

Nou neem mijn auto over voor een goede prijs! Als eigenaar dan van het voertuig. kan mevrouw niemand kent haar, doen wat ze wil !! Zo kan toch niemand meer wat doen in het land, de vorige wilde gas afschaffen, nu weer eentje diesel, pfffffffffffffff moe word je van die sukkels die het ons moeten vertellen. Das steeds het voordeel bij nieuwe verkiezingen, je kan al het aangeschafte zo weer weg doen, want daar deugt immer nix van volgens de nieuwe club.

HorseWithNoName | 16-02-07 | 11:29

Verbieden?? Wat een megalomaan idee... Alsof dat mogelijk is?
Ik zie trouwens nergens in dat mini telegraaf artikel het woord 'verbieden' staan hoor. Alleen dat ze ervanaf wil...

krijgt iedereen dan gratis een benzine auto terug?

Pavoni | 16-02-07 | 11:29

Dat mens is krankzinnig. Diesels zijn veel zuiniger dan benzine autos's en produceren ook veel monder CO2. Of is dat nu opeens niet meer belangrijk?

Big Pete | 16-02-07 | 11:29

-weggejorist-

Vanilla | 16-02-07 | 11:29

Ik ben voor nog meer diesels op de weg en een verbod op roetfilters.Kunnen we over een paar jaar naar Breda aan zee.Dus Cramer,opzouten met je achterlijke praatjes.

nitraat | 16-02-07 | 11:28

Reed die dode Shell-topman niet in een Astra diesel? Ik zie een link...

Isn't it Remonic?! | 16-02-07 | 11:28

Dus de vrachtauto's en tractoren gaan op euro loodvrij rijden?

Hellsmurfje | 16-02-07 | 11:28

mijn vrouw begrijpt me niet

BP Richfield | 16-02-07 | 11:28

Is "dat mens moet aan het gas" een geaccepteerde reactie?
Tsjezus!

ZwartGat | 16-02-07 | 11:28

Wat is dat nou weer voor achtelijk gezwam. Waarom denkt die truus dat vrachtwagens op diesle rijden? Omdat het rendament van diesels zeer veel beter is dan van benzinemotoren. Achtelijk wijf, gewoon een smoes om wat meer inkomsten te genereren door belasting te verhogen. Sterf toch ongezien!

Lepo | 16-02-07 | 11:27

Ik rijd alleen rode diesel. Mag dat ook niet meer?

widtvoet | 16-02-07 | 11:26

Wie heeft er ook weer iets met oma's hier?

Armageddon | 16-02-07 | 11:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken