Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Henk Spaan verpest MOSLIMHAAT! moment bij Pauw

Talkshow Pauw gisteravond. We slaan de ranzige AZC/Enschede frame, het campagne-bezoek van Diederik Samsom aan Landal Libanon even over, alsook de doorzichtige promopraat van Pauw voor het vluchtelingen emo-projectje van zijn Veronica-dinnetje Nimet. Maar fastforwarden naar de ZapService, waarin een fragment van Johan Derksen wordt getoond. Derksen laat zich nogal moppig uit over de openlijk mohammedaans-middeleeuwse islamitische moslimvoetballer van FC Utrecht, die de Fox Sports-mevrouw geen hand wilde geven, tot hilariteit van Den Gijpvogel. Net op het moment dat héél het VARA-studiopubliek die akelige moslimhater Johan Derksen wil gaan lynchen, komt tafelgast Henk Spaan met een rake zinnige relevante alsook dodelijke opmerking over handenweigeraar Barazite. Way to go Spaanmans. Tot zover je Vara-optredens...

Reaguursels

Inloggen

Ik denk dan Johan D. binnenkort beveiliging nodig heeft en misschien dan gaat inzien dat G.W. wel eens gelijk zou hebben. J.D. werd altijd geprijsd en wekelijks werd uitgenodigd door VARA-programma's omdat hij altijd openlijk uitsprak 'tegen' G.W. . Nu, met deze uitspraken zal dat niet meer gebeuren en dus die gaat hij er vanaf vandaag zeker 4 x 2500 euro p/m erop achteruit.

Ik snap er niks van! | 04-11-15 | 09:17

Niet helemaal de juiste topic. Ik ga even copy/pasten.

Het Vijfde Wiel | 04-11-15 | 00:52

-weggejorist-

Het Vijfde Wiel | 04-11-15 | 00:46

De opschudding over de niet vrouwenhandschudder valt mij toch wel een beetje tegen in het land. De wereld zou toch op zijn kop moeten staan! Maar nee hoor de goegemeente lijkt het volkomen koud te laten. Brrr... krijg er kippenvel van. En geloof mij, dit zijn geen incidentjes. Dit geloof schijt op ons.

joost3001 | 03-11-15 | 22:22

Nu ja, als hij een vinger had gegeven wordt toch zijn hele hand gepakt dus ik snap zijn standpunt wel

Mark van Leeuwen | 03-11-15 | 19:40

Pauw en DWDD (MSM)is gewoon linkse eentonige eenzijdige propaganda zooitje waar alleen de ene kant wordt belicht door vaak dezelfde uitgenodigde mee heulers en de andere kant totaal wordt geslacht en gedemoniseerd. En u kent het inmiddels wel, als racist, fascist, xenofoob, nationalist, gek, dom, aluhoedje, Poetin lover, EU hater, niet goed bij je hoofd en weet ik veel wat ze allemaal verzinnen om u in een hokje te plaatsen, omdat ze gewoon geen antwoorden hebben.
Maar in dat trucje trappen gelukkig steeds minder mensen in.

forcone | 03-11-15 | 19:38

Het lijkt mij, als moeder zijnde, vreselijk voor zijn Nederlandse moeder om haar kind zo te verliezen aan de orthodoxe Islam.

disney star | 03-11-15 | 19:13

en dan Feyenoord zingen: HAND IN HAND.

Rotterdammert1965 | 03-11-15 | 18:30

-weggejorist-

Rotterdammert1965 | 03-11-15 | 18:29

@ mezelf... Eigenlijk moet je blij zijn als zorg van de Zaak. Een religieus gehanicapte zomaar als uithangbord. Die moet te genezen zijn.

diek | 03-11-15 | 17:43

Goed commentaar van zowel Derksen als Spaan, daar ga je VARA met je opzetje.

Rest In Privacy | 03-11-15 | 17:07

Arme Zorg van de Zaak, dat loopt daar al haatzaaiend en intolerant voor je reklame te maken.... Ik wist het wel. Ontslag op staande voet.

diek | 03-11-15 | 16:23

@Cuyahoga | 03-11-15 | 09:04
Het laatste vooral. Kijk hij heeft denk ik geen zin in een inhoudelijke discussie omtrent handjes geven vrouwen moslims en andere idioterie. maar om dan toch in het frame te blijven, en in principe Derksen gelijk te geven zonder discussie is zijn woordkeuze uitermate knap.
Daar kan Pauw en zijn hele earpiece fluisterende productie team van de Vara niet tegen op. Want de hypothetische vraag van Spaan is uiterst knap. Want zou Pauw dan beweren dat een vrouw de hand geven hem inderdaad een slechtere moslim zou maken, beweerd Pauw dan dat vrouwen minderwaardig zijn " 50% van het blank goedvolk dus ook, zijn vrouwen als het al niet meer is."
hiermee zet Spaan dus in 1 zin heel de Vara te kijk.

ca12nag3 | 03-11-15 | 15:25

Het grootste probleem is niet dat deze reli-malloot een vrouw geen hand wil geven, maar dat dergelijk gedrag wordt getolereerd en geaccepteerd. FC Utrecht moet zich kapot schamen!

De Psychiater | 03-11-15 | 15:23

-weggejorist-

Jezusismijnheer | 03-11-15 | 14:38

Wauw, Henk Spaan doet me nogal een uitspraak. Ze waren kennelijk met de microfoon net niet snel genoeg weg toen Henk iets ongewensts bleek te gaan zeggen. Hoewel, wat zei hij nu eigenlijk dat bij die verziekte linkserds een stupor zou kunnen veroorzaken? Vond het nogal braaf. Maar binnen de context van het programma zou je het natuurlijk heldhaftig kunnen noemen. Hopelijk komt Henk niet te weten dat wij dat vinden want dan is ie de volgende keer weer helemaal pro baardmannen pijpen.

Willibald von Klúúúk | 03-11-15 | 14:36

Derksen zei meer:
Dat voetballers tegenwoordig in hun onderbroek douchen, vanwege islampreutsheid of zo iets...
Maar dat laat Pauw uiteraard weg.
.

www.youtube.com/watch?v=c2PpDJGrMEM

Rest In Privacy | 03-11-15 | 14:36

Ik zie moslims als misleide mensen ik denk dat er genoeg zijn die denken dat ze God dienen en geloven dat ze op de goede weg zitten.

Jezusismijnheer | 03-11-15 | 14:15

-weggejorist-

Jezusismijnheer | 03-11-15 | 14:09

Ook leuk toen die man uit Enschede, die tegen het AZC was wilde uitleggen waarom. Toen zei Pauw snel, ja dat verhaal kennen we nu wel.. Het begint steeds meer mensen op te vallen dat die linkse propaganda op de TV de spuigaten uit loopt.

denoorman | 03-11-15 | 14:04

Heel veel moslims kunnen hun handjes niet thuishouden en dan wil zo'n hypocriete voetballer een vrouw geen hand geven. Te dom voor woorden. Volgende keer Tofuck Dibi er neer zetten als verslaggever. Eens kijken of hij die wel een hand geeft.

denoorman | 03-11-15 | 14:01

Vroeger zou Spaan er een grap over hebben gemaakt. Nu moet hij omzichtig formuleren.

J.Slavink | 03-11-15 | 13:49

Er loopt nog zo'n moslim rond bij Utrecht, Ayoub, naar het schijnt geeft die pas sinds kort geen hand meer. Maar het mag van de NSB club uit Utrecht. De Bunninkzijde mocht een onfris liedje zingen over het vermoorden van Joden en als straf moest het val leeg blijven. Jammer voor de Ajax supporters want het aardige Utrecht vond dat de zangers dan wel in een ander vak mochten zitten en Ajax dan maar haar supporters thuis moesten laten. En zondag was het weer bingo nu moesten zwarte spelers het ontgelden. Het mag allemaal in Utrecht, zo lang je maar van hun knuffel moslims afblijft. En is er eens een weigermoslim die iemand z'n poot moedwillig breekt op de training dan gaat gauw de mantel de liefde over de breuk heen.

BananaMonarchy | 03-11-15 | 13:34

Als een Moslim of iemand van een ander geloof. Uit overtuiging geen handen schud met vrouwen. Dan moeten we dat respecteren.
Gelukkig is dat iemand die zich nog aan zijn eigen normen en waarden houdt. Dat zouden mensen die zich Christen of niet Moslim noemen ook een moeten doen, Je aan je eigen waarde houden. Ik persoonlijk ben een niet gelovige die zicht wel kan vinden in de christelijke normen. Maar als ik geen zin heb om iemand een hand te schudden dan mag ik dat zelf weten. Vrijheid blijheid heet dat.

Steve1234 | 03-11-15 | 13:26

De redactie is alleen maar blij, dat ze de geldbedragen na de uitzending uitbetalen. Een lege enveloppe voor Henk.

The_Black_Knight | 03-11-15 | 13:01

Wat is het toch met al die praat programma's? Proberen ze me tot in zielloze apathie te praten? Echt, ga weg. Zodra hier glas ligt gaat TV de deur uit. Alleen nog internet. TV is waardeloos.

Escovanity | 03-11-15 | 12:52

Barazite geeft alvast het goede voorbeeld voor ze vele broeders die gaan volgen.

Balaverde | 03-11-15 | 12:43

Von Stallhaussen | 03-11-15 | 12:13

Bij Harry is het precies andersom, die gedraagt zich nu als een peuter van 3 die net een lolly heeft gekregen. En hij maakt ongeveer dezelfde geluiden.

ElChombo | 03-11-15 | 12:26

Je moet die sprookjes alleen nog maar ridiculiseren.

pluk-87 | 03-11-15 | 12:23

Wat is die Spaan een zuur type geworden, gevoel voor humor is duidelijk geamputeerd. Hij wordt er in ieder geval niet beter van.

Von Stallhaussen | 03-11-15 | 12:13

Iedere week Pauw is één zetel voor Wilders er bij.

bisbisbis | 03-11-15 | 11:31

50 Jaar terug had je een paar islamitische gastarbeiders en nu zit je met honderden moskeeën, scholen, winkelstraten vol met islamitische winkels, burqa's, salafisten, Syriestrijders en een miljoen moslims.

Nu is dat al heel normaal, over 50 jaar zal de islam nog meer progressie kennen zeker met de instroom van de Syriërs, Irakezen.

ikeethetbeter | 03-11-15 | 11:24

tipo | 03-11-15 | 10:23

Precies. Dat maakt het voor deze personen natuurlijk wel heel moeilijk in onze samenleving, waar vrouwen in minirokjes en zonder hoofddoek lopen. Ze zullen dus waar het ook kan om aanpassing vragen. Geen hand geven en met onderbroek douchen is nog tot daar aan toe. Maar zal de volgende logische stap gewoon niet zijn: vrouwen moeten een hoofdoek en daarna aan de nikab. Wellicht toch interessant waar de grens licht van deze geile mannen en hun eisen ten opzichte van vrouwen.

ultraman | 03-11-15 | 11:22

Anno 2015 met deze gekkigheid geconfronteerd worden... *heimelijk zoeken doet naar Panini jaren '80 plaatjesboek*.

RobberenRukkie | 03-11-15 | 11:22

Weet je wat WIJ moeten doen ?
De zaken gewoon omdraaien ! WIJ geven moslims geen hand meer en als ze vragen waarom doodleuk zeggen dat wij vinden dat ZIJ ONREIN zijn. Gewoon weigeren. Met eigen munt terugbetalen. En DAT moeten we véél meer doen.
Allemaal die onzin. Woestijngewoontes als voeten wassen voor het bidden, moskee binnen gaan, waarom was dat? Omdat ze daar in blote voeten op sandalen lopen door de zand, stront en rotzooi die overal rondslingert. Dat lijkt me dan logisch, maar om dan zo een stom gebruik hier ook te gaan toepassen getuigt van een onmetelijke domheid en met name niet zelf na (kunnen) denken. Hetzelfde met die hoofddoekjes, in de zand, wind, weinig water daar, allemaal begrijpelijk. Maar NIET hier ! Vrouwen onrein in de woestijn? Ja, begrijpelijk, geen/weinig water, ongesteld, slechte wasmogelijkheden etc. Maar NIET hier ! Te dom om te poepen dat ze hier niet zelf over (kunnen) nadenken. Blindelings woestijn(koran)wetten volgen. Meer bewijzen zijn er zat. Nog dommer is om dit allemaal te faciliteren middels (voeten)wasgelegenheden op universiteiten, werk etc. Er moeten eens duidelijk grenzen gesteld worden. En dan maar zeiken dat WIJ hen discrimineren. Dit hele gedrag vraagt erom, dus zelf schuld. Leer nadenken en als ze dat niet kunnen/willen zijn ze ook niet waardig om in ons midden te verkeren !

A3an | 03-11-15 | 11:21

Goed voorbeeld voor de jeugd die Baracite, ben er heilig van overtuigd dat hij tientallen jongetjes en mannen inspireert.

Zijn imam zal blij zijn met hem en de Pvda ziet dat het goed is.

Nu moet Derksen overigens niet zo verbaasd doen want hij stemt zelf d'66 meest recent (heeft'ie verteld, hij stemde VVD maar dat deed hij niet na gedogen PVV) en heeft een afkeer van Wilders.

ikeethetbeter | 03-11-15 | 11:20

@ultraman | 03-11-15 | 11:10
Dat was Volkert Velten van Heracles.

MrKobayashi | 03-11-15 | 11:19

Jezusismijnheer | 03-11-15 | 10:

De stroming van de islam die de bendeleden van IS aanhangen willen maar één ding. Namelijk zoveel mogelijk dood en verderf zaaien over de gehele aardbol en als die dan in brand staat is het tijd voor de komst van de dertiende profeet (kan ook nummer 12 zijn) die daarop het eeuwige paradijs op aarde zal stichten. Dit komt jou als kenner van de Schrift misschien bekend voor maar dat is ook geen wonder want de Koran bestaat grotendeels uit plagiaat op de Heilige Schrift. Dat Mohammed überhaupt bestaan heeft is ook uiterst twijfelachtig want daar zijn nooit schriftelijke bewijzen van opgedoken.

mad love is coming | 03-11-15 | 11:16

Botte Hork | 03-11-15 | 09:29

Ach religie heeft altijd een aparte plaats gehad. Ik herinner me ook een goeie speler die uit zo'n religieus dorp kwam die niet op zondag wenste te spelen. Weet niet meer voor welke topclub hij uitkwam, maar die speelde op die dagen ook gewoon niet was ook contractueel vastgelegd. Kortom niks nieuws onder de zon.

En zoals ik al ergens in een ander topic opmerkte. Wat betreft het geen handgeven aan vrouwen is de Islam dubbelzinnig. Beetje afhankelijk naar welke club je luistert mag en wel of niet. Het enige dat de geen handenclub stelt is dat mannen geil zijn en bij een handdruk ze gevaarlijk geil kunnen worden. Dus geen veelselijke aanraking is wel zo veilig.

ultraman | 03-11-15 | 11:10

wiedergutmachsnikkel | 03-11-15 | 10:31

LOL!

eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 11:08

Jezusismijnheer | 03-11-15 | 10:27
Ach. atheïsten zijn net moslims? Want zij geloven niet dat Jezus onze redder is of zo?

Schoorsteenveger | 03-11-15 | 11:05

Wat Spaan zei is duidelijk te ingewikkeld voor de altijd-boos-mensen. Het was een vileine steek onder water. "Hij zou er geen slechtere moslim van worden" wanneer hij de dame wel een hand zou geven.

DreHa | 03-11-15 | 11:04

@Tikkie Terug | 03-11-15 | 09:59
lol.
Maakt ook in een keer duidelijk waarom militairen nachtkijkers hebben.

francisca van jole | 03-11-15 | 11:01

Kabouter Plop-baard... geweldig Johan, die houden we er in!

meneer Q | 03-11-15 | 11:00

@MarcS | 03-11-15 | 10:05

De dame in kwestie is er ook 1 van de gehersenspoelde linkse kerk. Heeft haar verontschuldigingen aangeboden omdat ze vergeten was dat haatbaard geen handjes schudt met blonde hoeren.

Dus die aangifte gaat er niet komen. Ze heeft gewoon nog iets verder gebukt.

Ikdus | 03-11-15 | 10:54

Kabouter Plop? Verrek! Die heeft inderdaad ook een mensenhaatbaard. Goed gevonden. Die hou ik erin.

Rest In Privacy | 03-11-15 | 10:52

Pauw is gewoon tenen krommend afgegleden naar B niveau. zonder Witteman kan hij blijkbaar niet zo veel. woorden Samson zorgelijker; oh ja, het kunnen er volgend jaar zo maar 100.000 zijn. zonder blikken of blozen. zonder enige oplossing. zonder enige gerust- stelling. best bizar. luchtfietser. geheel los.

verbanden | 03-11-15 | 10:50

@Lupuslupus | 03-11-15 | 09:55
Henk Spaan geeft aan dat het hem aan zijn reet zou roesten hoe de Islam in elkaar steekt. Hij zegt alleen dat hij DENKT dat een moslim geen slechtere moslim is als hij een vrouw een hand geeft.

MarcS | 03-11-15 | 10:41

Samson zat ook te lachen in de achtergrond hoor....

zieke hondt | 03-11-15 | 10:38

@ElChombo | 03-11-15 | 10:11
Klopt! Die man is mooi consequent, zou jij ook eens moeten proberen.

MarcS | 03-11-15 | 10:38

LOL. Die 'goed' reactie van Pauw ook, duidelijk niet verwacht.

Hans Gruber | 03-11-15 | 10:37

@Jezusismijnheer | 03-11-15 | 10:27
En hoe precies liet die voetballer die vrouw in haar waarde?

MarcS | 03-11-15 | 10:37

@hans den realist | 03-11-15 | 10:32
Harde kern PVV, het wordt met de minuut leuker!

MarcS | 03-11-15 | 10:35

@MarcS Gisteren toen de heer van Beek zijn facebook nog niet had verwijderd was duidelijk te zien dat hij een harde kern PVV er was inclusief talloze filmpjes en commnentaren.

Ik vind Johan Derksen hier overigens wel geniaal. Het is natuurlijk wel vreemd om vrouwen geen hand te geven en met je onderbroek aan te douchen. Maar dat staat in geen enkele verhouding tot bedreigingen en geweld.

hans den realist | 03-11-15 | 10:32

@tipo | 03-11-15 | 10:23
Doe eens even knoppie 'reageer' gebruiken OF kopieer t/m de tijd. Anders wordt het zo'n gezoek waar u nu precies op reageert.

MarcS | 03-11-15 | 10:29

@Jezusismijnheer 10:27
En door de interviewster geen hand te geven, zegt de voetballer dat de interviewster een hoer is. Dat is ook niet netjes hoor.

tipo | 03-11-15 | 10:29

Hij wilde gewoon provoceren:
Kijk eens, IK ben Moslim, IK ben niet als jullie, IK doe lekker niet mee, bekijk het maar!!

Carmelita | 03-11-15 | 10:29

-weggejorist-

Paljas | 03-11-15 | 10:28

Ik vind de opmerking van Derksen belachelijk in wezen zegt hij daarmee dat iedere moslim met een baard een terrorist is. Hoewel ik geloof dat de islam (de grote en brede weg naar de hel is) net zoals het atheisme dat ook is vind ik ergens dat je als mens iemand toch in zijn waarde kan laten.

Jezusismijnheer | 03-11-15 | 10:27

Volgende keer maar weer Peter Rekening de Vries uitnodigen.

PowPow | 03-11-15 | 10:26

Gualtiero | 03-11-15 | 10:22
1x omgaan
1x omgaat

Gualtiero | 03-11-15 | 10:23

@MarcS 10:16
Het gaat er niet om dat hij vrouwen anders behandelt dan mannen. Hij wordt geil van het schudden van vrouwenhanden en het zien van mannenpiemels onder de douche. Althans, dat heeft hij in de islam vernomen. Plotseling, sinds vorig jaar.

tipo | 03-11-15 | 10:23

Johan Derksen is gelukkig niet bang om te zeggen wat hij denkt.
Een verademing.

Willem van Rood | 03-11-15 | 10:23

@hans den realist | 03-11-15 | 10:17
Ik reageer maar even niet op uw tirade t.a.v. de PVV, maar waarom denkt u dat de stanleymesserT een PVV aanhanger zou zijn?

MarcS | 03-11-15 | 10:23

MarcS | 03-11-15 | 10:18
Het gaat om hoe voetballers om gaan met bijvoorbeeld personeel en journalisten. In dit geval specifiek om hoe een speler om gaat met vrouwelijke journalisten en hoe het bestuur van een sportvereniging om gaat met de principes (noem het maar 'geloofsovertuiging?) van spelers. Dan is het toch niet gek om iemand die al heel lang bekend is met de voetbalwereld om zijn mening te vragen?

Gualtiero | 03-11-15 | 10:22

@Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 10:18
Alsof ik, de riumdenkende Nederlander, het verschil niet zou snappen. Ik snap alleen niet dat moslims (blijkbaar) boven de wet verheven zijn.

MarcS | 03-11-15 | 10:21

MarcS | 03-11-15 | 10:16
Helemaal mee eens.

Gualtiero | 03-11-15 | 10:18

@Gualtiero | 03-11-15 | 09:39
In uw ogen is het logisch als iemand uit de voetbal wereld vraagt of hij het met iets eens is wat niets met voetbal te maken heeft. Okidoki. .......

MarcS | 03-11-15 | 10:18

@MarcS 10:10
Huh? Ik zeg toch dat de voetballer de interviewster geen hand geeft, omdat hij anders vreest dat hij haar gaat verkrachten? Dat zij een vrouw is, heeft daar alles mee te maken.

Waarom deze voetballer vervolgens in zijn onderbroek gaat douchen, lijkt me ook duidelijk. Barasit in kennelijk bi-seksueel.

tipo | 03-11-15 | 10:18

@MarcS | 03-11-15 | 10:13

Moslims zijn mensen met geaardheid en een aangeleerd of aangenomen geloof, homo's zijn mensen met een geaardheid.
Snap je het verschil niet?
Homoseksualiteit komt, bij alle dieren zelf, in 10% van de gevallen voor, het is dus veelvoorkomend en natuurlijk, gewoon deel van de evolutie.
Geloof is dat niet, homoseksuelen discrimineren niet vanwege hun geaardheid, moslims wel vanwege hun geloof; atheïsten, homo's, christenen, vrouwen.

Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 10:18

-weggejorist-

hans den realist | 03-11-15 | 10:17

@Gualtiero | 03-11-15 | 10:12
En die geldt niet als je openbaar een vrouw anders behandeld als de man die er naast staat? Rare wereld .....

MarcS | 03-11-15 | 10:16

@jack and friends | 03-11-15 | 10:09
Sinds wanneer is er hiërarchie in onze wetgeving? Ik ben geen expert hoor, maar ik zou wel meebetalen aan een class act om dit eens voor een rechter te krijgen.

Als mijn religie zegt dat ik de moslims / homo's etc. moet schuwen, dan mag ik dat dus kenbaar maken in mijn vacature teksten vanaf nu?

MarcS | 03-11-15 | 10:13

MarcS | 03-11-15 | 10:09
Nee, want er bestaat natuurlijk strafrechtelijke discriminatiewetgeving.

Gualtiero | 03-11-15 | 10:12

@Neut | 03-11-15 | 09:46
Geen aardig stuk, mij vergelijken met een bonobo-aapje en een schaap vind ik niet leuk.
Maar aan de andere kant verklaart het ook waarom ik in tegenstelling tot andere vrouwen wel goed achteruit kan inparkeren.

francisca van jole | 03-11-15 | 10:12

@MarcS | 03-11-15 | 10:09
nee, dan schrijf je; gezien de samenstelling van ons team gaat ,bij gelijke geschiktheid, de voorkeur uit naar een m/v met een westerse achtergrond.

Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 10:11

Maar als Wilders iets over moslims zegt is het volgens Derksen weer niet goed.

ElChombo | 03-11-15 | 10:11

@tipo | 03-11-15 | 09:52
Oh dus hij behandeld haar niet anders omdat ze een vrouw is? Rare kijk op de wereld heb jij.

MarcS | 03-11-15 | 10:10

@MarcS 10:05
Je mag iedereen uitsluiten, die zich niet aan de geldende fatsoensnormen houdt. Dat is geen discriminatie op basis van geloof, maar gewoon veroordeling van barbaars onfatsoen en disrespect.

Dat de islam barbaars onfatsoen en disrespect voorschrijft, is geen reden om het te accepteren.

tipo | 03-11-15 | 10:10

Botte Hork | 03-11-15 | 08:59
Waarom zouden wij ons überhaupt af moeten vragen of een moslim een betere of slechtere moslim wordt door zich netjes aan te passen aan de mores van het land? Het zou ons geen ene reet moeten interesseren, wij zouden strikt genomen niet verder dienen te gaan dan die Islam tolereren, voor zover die zich wenst aan te passen aan de mores, and that's it. Precies zoals die Islam tolerantie t.o.v. de ongelovige predikt. Onverschilligheid is het beste wapen, elke interesse voor wat er in die haatkoppen omgaat werkt als een bevestiging. Gewoon eisen dat die lui zich gedragen en verder negeren, of hoogstens cynisch bejegenen.

Schoorsteenveger | 03-11-15 | 10:10

In zijn Kalifaat zou ie overigens wel worden opgeblazen met een voetbal aan zijn kont vol dynamiet.

Piet Karbiet | 03-11-15 | 10:10

@marcs
Ik geloof dat vrijheid van religie helaas zwaarder word meegerekend dan discriminatie op basis van geslacht, het is pas sinds kort en onder financiële dwang dat de mannenbroeders van de SGP vrouwen uit de keuken en op de kieslijst plaatsen. Daarom komt die plopkabauter hier ook mee weg, Utrecht kan hem er niet om ontslaan, de sponsors kunnen wel wat doen, dreigen met vertrek als die doedel nog een keer op TV komt met zulke grappen.

jack and friends | 03-11-15 | 10:09

@Gualtiero | 03-11-15 | 09:55
Oh dus ik mag een advertentie zetten waarin ik een vacature open stel onder vermelding van "Geen Turken of Marokkanen en zeker geen moslims?"

MarcS | 03-11-15 | 10:09

@Capt. Iglo | 03-11-15 | 09:48
'Je wilt eigenlijk gewoon alleen maar mensen horen die het met je eens zijn begrijp ik? En als ze een andere mening hebben is het gezever.'

Nee juist niet dat zou saai zijn.
Maar de balans is totaal zoek bij de VARA.

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 10:08

Pauw, de Said Al Sahaf van de het huidige kabinet. Ook leuk dat dan ook hier weer zo'n tank als bijvoorbeeld Henk Spaan het verhaal doorkruist.

Ulle Ruttelflut | 03-11-15 | 10:07

Je merkt dat het voor de NPO steeds lastiger wordt om gelijkgezinden uit te nodigen. Het zal in ieder geval niet de bedoeling geweest zijn.

Arnold9638 | 03-11-15 | 10:06

Johan Derksen +1. Nooit een blad voor de mond nemen en totale schijt hebben aan wat mensen denken of van hem vinden. Je vindt ze tegenwoordig nog maar zelden.

je suis bier | 03-11-15 | 10:05

@Kaas de Vies | 03-11-15 | 09:43
LOL? LOL? Ik ben bloed serieus! Als dit geen discriminatie was dan weet ik het ook niet meer.

MarcS | 03-11-15 | 10:05

Hij drukt zich nog wat politiek correct uit wat mij betreft maar hij wil natuurlijk zijn lucratieve VARA schnabbels niet mislopen.

WatZalIkErvanZeggen | 03-11-15 | 10:03

@@Synecdoche | 03-11-15 | 09:47
'En zoals de voorlichter van FC Utrecht zei: we hebben dat al eerder met de vrouwelijke journalisten hier besproken en die gaan er respectvol mee om.'
.
Omgekeerde wereld, die vrouwen zijn domtiedom, maar het is hun baan, DUS accepteren ze die onzin i.p.v. het aan te kaarten en tegen te gaan, wat ze wellicht niet kunnen,want intellectuelen zijn niet, daarom ze zitten vast in de financiële greep van moslims die steeds meer over ze te zeggen krijgen en hun werk.

Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 10:03

@wakkere_nederlander | 03-11-15 | 10:00
Dr. Oetker natuurlijk.

Botte Hork | 03-11-15 | 10:02

Hoe voelt dat trouwens douchen met je onderbroek aan? Het is zo ontzettend smerig dat het verboden zou moeten worden.

Optelsommetje | 03-11-15 | 10:02

@Botte Hork | 03-11-15 | 09:50
Mij best. Ik begin altijd extreem vroeg 's morgens aan het bier. Rond 01.00 uur.

Zeau absint als lunch!
Ik durf haast niet te vragen wat je als avondmaal nuttigt.

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 10:00

@Synecdoche | 03-11-15 | 09:47
ty :)

Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 09:59

Meneer Spaan legt de vinger precies op de zere plek, hij zegt namelijk niks meer of minder dat ze moeten integreren en zich moeten aanpassen. Derksens opmerking was ook raak want die zei wat wij er van vinden en de gijp deed er ff een "geenstijltje" over heen met zijn opmerking. Dat dus Pauw en zijn kliek dit wilde gebruiken om ze zwart te maken getuigt wel dat van hogerhand het booslim knuffelen wordt opgedrongen voor eigen gewin.

Umberto die trotzoni | 03-11-15 | 09:59

Dan begrijp ik het nog niet, hij kan z'n handen daarna toch afvegen aan het hoofddoekje?
Of zou dat daar niet voor bedoeld zijn.
francisca van jole | 03-11-15 | 09:14

Ik zal nog een keer uitleggen waarvoor hoofddoekjes voor bedoeld zijn:
www.dumpert.nl/mediabase/23496/0208b95...

Tikkie Terug | 03-11-15 | 09:59

@ Lupuslupus | 03-11-15 | 09:55

Nee dat weet alleen jij en hoe jij denkt dat het in elkaar steekt, is het gewoon en niet anders.

Capt. Iglo | 03-11-15 | 09:57

De sportzender had hem niet moeten vragen, ze kiezen ervoor een moslim die eruit ziet alsof hij klaar is voor het kalifaat aan het woord te laten, terwijl ze ook nog weten dat hij vrouwen geen hand geeft en dat in onze cultuur toch getuigd van respectloosheid, we hoeven niet voor 'the sake of sport' maar alles toe te laten van allerhande achterlijke religietjes op de televee.
Dat doen ze maar in een religieuze uitzending bij de Moslim Omroep waar vrouwen er voor kiezen zo benaderd te worden.
Nu heeft de vrouw géén keuze, alleen de moslim en die bepaalt vervolgens wat er gebeurt, want dat heb je met religies, dogma's en andere voorgeschreven onzin bepaalt dan wat iemand al dan niet mag doen, vooral wat ze niet mogen doen in dit fragment. Fox, daar zit de fout. Die moslim is gewon een onderontwikkelde gelovige idioot.
Zij doet haar werk, net als hij en dan moet FOX niet die baard vragen.
Fox beschermt de vrouwelijke werknemers niet tegen de fratsen van islamieten.
En erger nog, het domme wijf is de mening toegedaan dat zij hem geen hand mag weten.
het is een opeenstapeling van debiliteit; Fox, een kalifaatbaard, islam, een camera en een domme vrouw.

Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 09:56

@ Synecdoche | 03-11-15 | 09:47
Dat meten met twee maten, dáár word ik nog het meest gestoord van. Ik zeg het nog maar eens, als Hendrik, Klaas of Wouter op grond van zijn geloofsovertuiging zo als speler van de club met vrouwen omging, zou dat *niet* gepikt worden, en terecht.
En dit is dan nog de voetbalwereld. Overal hebben ze de fluwelen handschoenen aan.

Lewis | 03-11-15 | 09:56

Synecdoche | 03-11-15 | 09:48
De grondwet kent slechts een verticale werking (tussen overheid en burgers).

Gualtiero | 03-11-15 | 09:55

Johan Derksen +1. Henk Spaan kijkt met zijn westerse ogen naar de islam en heeft blijkbaar geen flauw idee hoe die ideologie in elkaar steekt.

Lupuslupus | 03-11-15 | 09:55

Hier een lijst met sponsors van een club die middeleeuwse vrouwonderdrukking tolereert:
fcutrecht.nl/club/organisatie/sponsore...
Tele2, Amstel, van Gils etc.
Zou een mooi gebaar zijn als iemand zou zeggen: jullie haatbaarden, dan geen geld.
Dan maak je een statement waar we als samenleving iets mee vooruit kunnen.
Tot die tijd voorlopig maar even geen Amstel meer voor mij.

Cuyahoga | 03-11-15 | 09:54

Spaan weet er niks van,verdient geen lof. Inhoudelijk hebben ze bij de NPO geen snars begrepen van de Islam. De voetballende plofbaard mag geen handje schudden met vrouwen omdat die onreine beesten zijn volgens hun ideologie. Ze kunnen elk moment ongesteld zijn en dan is allah boos en mag een muslim het niet aanraken. Doet ie dat wel en komt zijn groepje mede-chauvinisten daar achter mag hij geen koran meer lezen, laat staan vasthouden en/of zijn vrouw aanraken. Lezen we mee Spaantje? Hij word er dus wel degelijk een mindere muslim van en jou natte droom van een verlichte islam komt er niet. Ze zijn allemaal fundamentalisten.

tattooboer | 03-11-15 | 09:53

@MarcS 09:35
Het heeft niets met strafrecht te maken, maar alles met de geldende normen, de ongeschreven wetten in Nederland.

De betekenis van elkaar een hand geven is om een ontwapenend gebaar te maken naar je gesprekspartner. Je laat letterlijk zien dat je geen wapens in je hand hebt. Daarmee toon je aan, dat je geen vijandige intenties hebt. Laat je dat symbolische gebaar achterwege, kennelijk omdat je er sexuele gedachtes bij vreest te krijgen, dan stelt zo een voetballer zich dus op als vijand en potentiele verkrachter. Hij staat daar geharnasd met zijn handen op zijn rug en geeft volgens Nederlandse begrippen de interviewster de indruk dat hij haar vijand is en zij een potentieel slachtoffer van op sex beluste mannen.

Handen schudden is een betekenisvol gebaar en wanneer iemand een ander geen hand geeft, dan heeft dat ook een betekenis: victor-brenntice.plazilla.com/page/429...

tipo | 03-11-15 | 09:52

Kabouter Plop! Hij is goed getypeerd! Geen gezicht ook, zo'n rare uiting van geloof onder aan je kin.

L. Rakker | 03-11-15 | 09:51

@blauwe zander | 03-11-15 | 09:49
Ghehehe...

Botte Hork | 03-11-15 | 09:51

@wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:48
Bier is mijn ontbijt. Rond de lunch ga ik over op Absint.
Ontbijt je mee?

Botte Hork | 03-11-15 | 09:50

-weggejorist-

Piet Karbiet | 03-11-15 | 09:50

Dat wordt straks gebrul in de stadions als deze baardaap aan de bal zit .. kabouter plof, kabouter plof .

blauwe zander | 03-11-15 | 09:49

@Botte Hork | 03-11-15 | 09:46
"Tijd voor bier trouwens! *Plop! *"

Bier kan altijd.
Niet alleen bij het ontbijt.

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:48

@ wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:04

Je wilt eigenlijk gewoon alleen maar mensen horen die het met je eens zijn begrijp ik? En als ze een andere mening hebben is het gezever.

Capt. Iglo | 03-11-15 | 09:48

Moslims passen zich NOOIT aan, dat weet Henk toch ook wel?

deepblue | 03-11-15 | 09:48

@Iemand een wetje zo paraat, die we zouden kunnen gebruiken?
Zo'n wetje waarin staat dat je vrouwen niet anders mag behandelen dan mannen puur en alleen omdat ze vrouw zijn ...... iemand?
MarcS | 03-11-15 | 09:33
Begon de Grondwet dar niet mee?

Synecdoche | 03-11-15 | 09:48

Bij Pauw ook weer meneer en mevrouw de Kreij (die "totaal niet verkracht is") vanaf 9 min. pauw.vara.nl/media/348563 en die gisteravond eindelijk eerlijk vertelden dat ze een paar mooie panden in de aanbieding hebben voor permanente opvang van asielzoekers www.unicasa.nl/index.php/2-uncategoris...

Watching the Wheels | 03-11-15 | 09:48

@Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 09:16
Zie de column van Jan Dijkgraaf gisteren in de Metro: ” Ik begrijp dat FC Utrecht-speler Yassin Ayoub zijn medespelers tot vervelens toe tot de islam probeert te bekeren en een YouTube-kanaal beheert met extremistische video’s. Ik zag dat FC Utrecht-speler Nacer Barazite weigert FOX Sports-verslaggeefster Hélène Hendriks na een interviewtje een hand te geven. En ik hoorde dat de islamitische spelers van FC Utrecht in het stadion een eigen gebedsruimte hebben geclaimd. Mij lijkt dat voetballers alleen maar moeten proberen eens per week minimaal één doelpunt meer te maken dan de tegenstander en dat voetbalstadions bedoeld zijn om te voetballen. Maar ik zal wel een vreselijk ouderwetse kaaskop zijn.” En zoals de voorlichter van FC Utrecht zei: we hebben dat al eerder met de vrouwelijke journalisten hier besproken en die gaan er respectvol mee om. Over respect gesproken. De enige goede reactie zou zijn geweest: wij geen hand, dan jullie niet met je smoel op televisie.

Synecdoche | 03-11-15 | 09:47

Tijd voor bier trouwens! *Plop! *

Botte Hork | 03-11-15 | 09:46

Ook grappig, het hele pro piemel gebeuren binnen zulke culturen lijdt blijkbaar tot een toename in hun homoseksuele populatie. :)

Neut | 03-11-15 | 09:43

Walgelijk ranzig linksvolk. Nuttige idioten voor de profeet. Ze verdienen het om door moslimhorden overlopen en verdrukt te worden.

Fijnstoffer | 03-11-15 | 09:43

@MarcS | 03-11-15 | 09:35
LoL!

Kaas de Vies | 03-11-15 | 09:43

MarcS | 03-11-15 | 09:33
Wet van gelijke behandeling?
discriminatiewet? Je mag iemand niet uitsluiten op grond van geslacht?

Sadomassochristus | 03-11-15 | 09:42

Ook jammer dat het programma niet zo doorzichtige is,zodat je kan zien wat bepaalde gasten betaald krijgen,om daar hun mening te geven cq whatever ze daar komen uitvoeren.
Ik bedoel,Publiek omroep,geef openheid aan degene die dit allemaal opbrengen,de Belastingbetaler,anders riekt het naar corruptie,nepotisme whatever.

Torquemada | 03-11-15 | 09:41

Ik zag maar een klein stukje Pauw maar wat me opviel dat Angela Groothuizen, zittend in het publiek, zo "links" keek.
Ze hoeft er niks over te zeggen.
Die blik is voldoende.

Carmelita | 03-11-15 | 09:41

Spaan is altijd goed gezelschap dus die komt gewoon terug.

DreHa | 03-11-15 | 09:40

Botte Hork | 03-11-15 | 09:35

Had ik direct al door, Henk Spaan is natuurlijk van een andere generatie, het moet natuurlijk Kabouter Lui zijn. Die heeft namelijk precies net zo'n grappige zwarte baard als de kinderverkrachters van IS ook dragen.

eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 09:39

MarcS | 03-11-15 | 09:28
tipo | 03-11-15 | 09:30
Bij die filmpjes tussendoor wordt wel vaker om een soort mening of reactie gevraagd. Jeroen Pauw gaat daar over het algemeen niet diep op in, omdat ze na die 'tussendoorfragmentjes' door moeten schakelen naar het volgende fragment of onderwerp. Dit fragment werd simpelweg als een relevant en actueel comic relief gebruikt (u ziet iedereen lachen, en die fragmentjes zijn altijd grappig bedoeld), en Spaan, iemand uit de voetbal wereld, werd logischerwijs gevraagd of hij het er mee eens was of niet. Pauw gaat vervolgens door naar het volgende onderwerp, op een manier die hem niet vreemd is; "goed".

Gualtiero | 03-11-15 | 09:39

Kabouter plop is overigens wel een benaming waarvan ik vind dat we deze vanaf nu consequent moeten gaan hanteren!!!

Optelsommetje | 03-11-15 | 09:39

Optelsommetje | 03-11-15 | 09:28
In het amateurvoetbal is dat al jaren de norm. De Nederlandse jongens (en meisjes in andere sporten/gym school passen zich ook aan, begrijp ik van mijn dochters). Op school wordt er om die reden ook niet meer gedoucht na het gymen/sporten.

Te idioot voor woorden. Het is juist goed om op die leeftijd te zien dat er verschillen zijn en om te leren met 'schaamte' als die van jouw kleiner is dan net die jongen die de grootste lul met zich meedraagt.

Het gevolg daarvan gaat zelfs verder dan dat: vele vele jongens die zich alleen nog maar als wijf kunnen gedragen. Op dezelfde fiets fietsen als meisjes: omafiets met kratje voorop. Het worden inmiddels al jonge vaders met kroost in bakfiets.

QuantumHolo | 03-11-15 | 09:37

@Torquemada | 03-11-15 | 09:34
Hoe zat het nu met die BOA die door een hondenliefhebber was neergestoken in een stad waar misschien wel een aZc zou komen in een totaal andere wijk en waardoor ambtenaren allemaal als aangeschoten wild reageerden?

MarcS | 03-11-15 | 09:37

Ik zat bij hoge uitzondering Pauw te kijken en dacht: dit worden zeker 5 topics op Geenstijl. Man Man Man. Wat een uitzending en wat een vooropgezet PR en Propaganda plan van de PvdAllah. Alleen Spekman en Rottenberg ontbraken.

Nu wachten op Martin Bosma & kamervragen want nog nooit zo'n duidelijke case gezien voor opheffing NPO.

Rico den Hollander | 03-11-15 | 09:37

@tipo | 03-11-15 | 09:30
Ondanks dat ik het onbeschoft vond van kabouter plop, blijf ik op het standpunt dat je iemand niet kunt beledigen. Iemand kan zich wel beledigd voelen. Maar kabouter plop was gewoon strafbaar, daar hoor ik dan weer niemand over. Gewoon vervolgen en kijken wat de rechter vind.

MarcS | 03-11-15 | 09:35

Het is tegenwoordig wel zoeken naar voer bij Pauw ofniet? Alles behalve een objectief programma. Walgelijk.

ZwengelMeister | 03-11-15 | 09:35

Prachtig weer om te zien bij Pauw.
Die man uit die stad waar een Ambtenaar neergestoken was.
Die man kwam ff aan t woord,over die AZC,en mooi weer om te zien hoe die ZURE Kop van Spaans in Beeld kwam,prachtige moraal regie.
Juist dit soort beelden creëert een omgekeerd sneeuwbal effect.
Iets waar die bekrompen Pauw Regie zich helemaal niet bewust van is.
Dan nog ff t Putje uitscheppen ,na elfen ,wanneer de meeste hardcore voetbalfan allang naar ze nest verlangt,over v Persie zeiken.
Het gaat allemaal 3x NERGENS over.
En die Linksdraaiende Yogurt van een Spaans had vroeger maar wat graag een liedje gezongen over die massa van jonge kerels die zich asielzoeker noemt.
Ik het hoort dat hier hoeren waren..... Kwajoep

Torquemada | 03-11-15 | 09:34

Even serieus dan maar?

Ik vind dat die man gelijk heeft, als hij vrouwen geen hand wil geven dan is dat zijn goed recht. Als hij daarmee tegen een wetje in Nederland in gaat dan is het ook zeer terecht dat hij daarvoor gewoon straf krijgt.

Het is voor mij net als te snel rijden. We hebben een grens afgesproken en als jij je daar niet aan houdt dan krijg je straf.

Iemand een wetje zo paraat, die we zouden kunnen gebruiken?
Zo'n wetje waarin staat dat je vrouwen niet anders mag behandelen dan mannen puur en alleen omdat ze vrouw zijn ...... iemand?

MarcS | 03-11-15 | 09:33

Optelsommetje | 03-11-15 | 09:28

Dit zijn maar kleine voorbeelden hoe wij in dit land als makke schapen toegeven en aanpassen. De jeugd beïnvloed je hiermee, maar dit is al heel wat jaren gaande.

Dutchmen32 | 03-11-15 | 09:32

Maar de VARA is dan ook puur gif.

Sayer | 03-11-15 | 09:32

Wie framed, Pritt? Wie wil lynchen? En die beurt van Henk Spaan is in het uur voor de opname al in de doorloop geoefend.

Maaiveld | 03-11-15 | 09:32

Goeie naam voor een moslim, "Parasiet".

Slipsnifter | 03-11-15 | 09:32

@Watching the Wheels | 03-11-15 | 09:30
Plopperdeplop, eraf met die kop. *huilt*

Conan de Rabarber | 03-11-15 | 09:32

In je onderbroek douchen man man man man wat een diepe treurnis...

Optelsommetje | 03-11-15 | 09:32

@Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 09:29
Ho Ho, € 10000,= storten, daarna weet ik wel een paar punten. Dus de positieve dingen zijn in de aanbieding. Ja? Kopen? Of ben jij weer zo'n Nederlander "Kijken Kijken maar niet kopen".

MarcS | 03-11-15 | 09:30

@Gualtiero 09:24
Pauw is de VARA. En hij stelt de domme vraag: "heeft Derksen gelijk?" Darkesen zei helemaal niets om zijn gelijk te halen. Derksen beledigde Barasite gewoon terug, omdat Barasite die interview-mevrouw beledigde. Pauw probeert dat uit zijn verband en context te trekken en dat is typisch VARA.

tipo | 03-11-15 | 09:30

Plopperdeplop ...

Watching the Wheels | 03-11-15 | 09:30

@Optelsommetje | 03-11-15 | 09:28
Dat is ook omdat ze bang zijn een stijve te krijgen van al die blote mannenlijven in de kleedkamer.

Conan de Rabarber | 03-11-15 | 09:30

Pauw is laf, om hier niet verder op in te gaan. Maar ja, wat kun je anders als duurbetaalde, over het paard getilde, BN'er van de publieke omroep.

rob007 | 03-11-15 | 09:29

-weggejorist-

negenmannen | 03-11-15 | 09:29

Spaan is nog steeds een linkse l*lhannes: hij vindt dat verwerpelijke gedrag kennelijk wel okee in een niet-professionele omgeving.

QuantumHolo | 03-11-15 | 09:29

@frisenfruitig | 03-11-15 | 09:28
money talks .....

MarcS | 03-11-15 | 09:29

@MarcS | 03-11-15 | 09:26
knap, als je tien jaar lang elke maand een positiefje over de islam weet te bedenken, begin maar met 1 punt, nu.

Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 09:29

@Gualtiero | 03-11-15 | 09:24
Daar was Pauw dan ook verbolgen over, en schakelde hij meteen door naar een ander nietszeggend onderwerp. Als zelf de gasten die hij betaald om vol op het orgel te gaan al gaan lachen om islam grappen ..... het moet niet gekker worden ook!

MarcS | 03-11-15 | 09:28

Voetbal Inside blijft een geniaal programma. Aardig is om het hele fragment te bekijken. Dan hoor je meteen hoe debiel het er tegenwoordig in de betaald (!) voetbal kleedkamer aan toe gaat. Met de onderbroek aan douchen omdat moslims bang zijn elkaars piemeltje te zien. Mijn hemel, gaat echt nergens meer over...

Optelsommetje | 03-11-15 | 09:28

Ik dacht dat Pauw zich zonder Witteman zou ontplooien als een man met te veel gezond verstand om zich nog langer in de politiek correcte hoek te laten drukken. Helaas.

frisenfruitig | 03-11-15 | 09:28

@Normpje | 03-11-15 | 09:20
Och ik wil daar wel voor € 2500,= per avond mijn mening geven hoor. Voor € 5000,= per avond krijgen ze nuance en voor € 10000,= krijgen ze zelfs sporadisch een positief islam nieuwtje (maar alleen als ik contractueel eens in de maand mag komen met een contract duur van 10 jaar).

MarcS | 03-11-15 | 09:26

Gelukkig maar dat tussen alle naderende kwantumfysici en hersenchirurgen ook nog wat aardsere lui zitten zoals deze kansenparel.

pennestront | 03-11-15 | 09:25

'Goed,' zegt Pauw, een beetje gefrustreerd - dat was duidelijk niet de reactie van Spaan waarop hij had gehoopt. Snel van onderwerp veranderen, want stel je toch voor dat het anders loopt dan gepland.
Wat Derksen (en de reactie van Van der Gijp) betreft: wat een verademing. Gewoon op zo'n voetballer van Utrecht reageren zoals je dat bij elk ander soortgelijk geval ook had gedaan, en lekker kort door de bocht en impulsief zoals ze dat altijd zijn, en niet opeens angstvallig de fluwelen handschoenen aan omdat het een moslim is.
Eigenlijk nemen ze zo'n man daar alleen maar serieus mee. Als je erover nadenkt is wat Pauw doet veel denigrerender, want zijn impliciete boodschap is: 'Oei, snel stoppen met de discussie, straks worden er dingen gezegd die sommige moslims niet fijn vinden, en daar kunnen ze vast niet tegen.'

Lewis | 03-11-15 | 09:25

Nice

KingStannisBaratheon | 03-11-15 | 09:25

Maar u ziet na het fragment de gasten bij Pauw, ja, zelfs dhr. Samson, lachen om de opmerking van Johan Derksen. Vervolgens beaamt Henk Spaan volledig terecht het feit dat professioneel gedrag onder andere het schudden van vrouwenhanden omvat. De VARA mag gerust het een en ander verweten worden, maar u ziet, zoals wel vaker, een spook in deze, Pritt.

Gualtiero | 03-11-15 | 09:24

Ik neem aan dat de teamgenoten van deze middeleeuwer vanaf nu geen bal meer toespelen. Lijkt me wel zo reëel.

Botte Hork | 03-11-15 | 09:24

Pauw is echt een derdehands programma als ze de gedachtenpolitie van SBS6 gaan spelen met uitgerangeerde linksmensen. Wat doet Samsom daar uberhaupt? Er zijn nog maar drie mensen die op hem stemmen.

tipo | 03-11-15 | 09:22

Normpje | 03-11-15 | 09:20

Mediageil past ook nog wel in 't rijtje thuis.

blokje om | 03-11-15 | 09:21

@Satria | 03-11-15 | 09:16
Wij kijken geen NPO hier in huis, maar wie zou de moeite zijn om eens naar te kijken volgens jou? Ik sta open, maar wil me liever niet door de vazallen hoeven werken. Tips?

MarcS | 03-11-15 | 09:21

Als je bij Pauw aan tafel gaat zitten ben je een domme ijdeltuit. En een landverrader.

Normpje | 03-11-15 | 09:20

-weggejorist en opgeparasiteerd-

eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 09:20

@Velderama | 03-11-15 | 09:10
'Verwar instemming niet met diepte ajb.'
Thierry Baudet & Bram Moszkowicz voor de diepte en Cox & Joling voor de instemming dus.
Zo werkt de VARA dus ook maar dan dus met louter linkse tafelgasten en klapvee.

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:20

Joop Pauw

Islamofiel | 03-11-15 | 09:19

En dan te bedenken dat er oneindige stromen van dit soort vlasbaarden onze kant opkomen...

Ommezwaai | 03-11-15 | 09:19

Wat vindt hoofdsponsor van FC Utrecht ZORG VAN DE ZAAK er eigenlijk van dat mannen als Barazite gekleed in T-shirt met hun logo vrouwen de hand weigeren te schudden?

Is dat de promotie die ze op het oog hebben voor hun verzuimbegeleidingsproducten?

Paljas | 03-11-15 | 09:18

Als FC Utrecht zijnde schors je zo'n speler toch direct. Die heeft in de Nederlandse competitie niks te zoeken. Lekker laten voetballen ergens in een zandbak ver weg.

blokje om | 03-11-15 | 09:18

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:04
Je zult dan een hele andere discussie krijgen want; dan worden de problemen benoemd, dan krijg je de statistieken erbij, dan krijg je te horen dat de oorzaak niet bij de autochtoon te zoeken is maar bij het geloof. Als je bij al die gutmenschen zit dan gaat het enkel over incidenten, en enkel over de naam van het beestje, gezever over discriminatie, gezever over minderheden en vooral de schuld bij de autochtonen en dit alles met een politiek correcte twist.... zum kotzen

Dutchmen32 | 03-11-15 | 09:18

francisca van jole | 03-11-15 | 09:14

LOL!

eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 09:18

Als ik eindredacteur bij Fox Sports was geweest had ik de stem van Barazite vervangen door een mekkerende geit. Gewoon terug fucken. Omdat het moet.

Botte Hork | 03-11-15 | 09:18

lekker simplificatie, pritt, bij de vara hoor je vaker kritische teksten over moslims dan je misschien wilt weten. ok, er zitten zalvers tussen, maar ook mensen die heel kritisch zijn.

Satria | 03-11-15 | 09:16

Als FC IS mee gaat doen met het internationale voetbal dan mag de FIFA wel een zwarte kaart in het leven roepen.

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:16

Maar als ik t goed begreep, wist de journaliste het van te voren, want ze zie iets als;" jou mag ik geen hand geven" (terwijl het andersom is n.b., dat snapte ze ook al niet blijkbaar, geen helder licht dus) , maar ik vind het mesjogge dat de tv dit soort baardmansen een podium geeft, ze wisten zijn eis; negeer die man dan. Sport is geen podium voor religie.

Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 09:16

Pauw woedend naar het volgende onderwerp. Wat is dit toch akelige televisie waar ik allahzijdank avond na avond weer voor pas.

de Voorzittert | 03-11-15 | 09:16

@eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 09:10
Dan begrijp ik het nog niet, hij kan z'n handen daarna toch afvegen aan het hoofddoekje?
Of zou dat daar niet voor bedoeld zijn.

francisca van jole | 03-11-15 | 09:14

@Klik_hier | 03-11-15 | 09:01

Uiteraard zenden ze dat uit.
Ideale moment om al vinger wapperend de moraal ridder uit te gaan hangen.
Helaas ging die vlieger niet op door Spaans.

Ikdus | 03-11-15 | 09:13

@Piet Karbiet | 03-11-15 | 08:58
Nee om hun nek. Mo hield wel van een potje wurgseksverkrachting.

Botte Hork | 03-11-15 | 09:13

Pauw zat te kijken alsof de medicatie voor zijn derde SOA niet aan wilde slaan.

eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 09:13

@Botte Hork | 03-11-15 | 09:00

Spaan zegt "slechtere moslim".
Dat kan je opvatten als dat barazite dus al slecht is en door een handje te geven aan een blonde hoer (want dat is ze natuurlijk in parazite's ogen) nog slechter zou worden.

Ikdus | 03-11-15 | 09:11

@Botte Hork | 03-11-15 | 09:00
Het blijft een rare zin: goede moslim.
Beetje eng ook.
Brrr.

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:11

@wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:04
U weet ook dat een diepgaande discussies op de NPO niet haalbaar zijn, men moet denken aan de steeds maar dommer wordende achterban.

keizeradmiraal4 | 03-11-15 | 09:11

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:04
Verwar instemming niet met diepte ajb.

Velderama | 03-11-15 | 09:10

Gebruiken de vrouwen in het geliefde thuisland van Barazite soms geen tampons of maandverband? Dan snap ik het wel...

eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 09:10

Haha, die linkse lul Pauw wist niet hoe snel hij van topic moest wisselen. Had natuurlijk op een half uurtje lekker verontwaardigd doen gehoopt. Uitgerangeerde sukkel is het ook.

drekzooi | 03-11-15 | 09:08

Niet aardig van Spaan, zit Jeroen Pauw net lekker de barbecue op te stoken, komt hij met bluswater.
Op die manier krijg je het klapvee nooit gaar.

francisca van jole | 03-11-15 | 09:08

Ohjeeeee Henk zegt dat moslims zich aan zouden kúnnen cq. moeten, passen aan Nederland/West Europa. Het gore nazistische islamofobe xenofobe LEF van die man! Als we dit soort gedrag gaan toelaten op TV, Pauw, dan rijden de treinen naar het oosten al bijna weer! Geen enkele moslim hoeft zich aan te passen, doe normaal zeg! Wij geven het voorbeld door ons moreel superieur te tonen, dát zal ze leren! Dan passen ze zich vanzelf aan let maar op.

Dutchbeaurouge | 03-11-15 | 09:08

@Sjaak Faal | 03-11-15 | 09:00
Zonder Harry Vermegen blijft er geen spaan van Henk heel.
Is hij vergeten dat hij alleen leuk is als aangever?
Oké deze kopte hij trouwens best subtiel in.

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:08

Ik zou 'm mooi aan z'n baard trekken, als ie mij geen hand geeft.

Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 09:07

In 2017 ontvangt koning Willy als eerste vorst de regeringsleider van de zojuist door de VN erkende regering van IS. Maxima zit achter in de zaal, verstopt in een zwarte vuilniszak met een klein kijkgaatje met gaas ervoor. PM Pechtold staat naast Willy met een stijf piemeltje helemaal trots te zijn.

#zelfmoordoverweegt

eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 09:07

Jemig, dat hele VI is humor en satire en zij moeten er weer over gaan doorzagen. Helaas voor ze was het item al snel voorbij. Doei zieligerds van de VARA!

Larevenge | 03-11-15 | 09:07

Oh heet Parasiet, je schrijft het alleen anders.

Dionah Carlinton Hou | 03-11-15 | 09:07

Van mij mag iedereen geloven wat hij wel tot het moment dat het mij raakt. Vrouwen geen hand geven is onacceptabel.

Kaas de Vies | 03-11-15 | 09:06

@Dutchmen32 | 03-11-15 | 08:56
Inderdaad. Waarom niet gewoon een keertje een voltallige weldenkende tafel met Thierry Baudet, Gerard Cox, Bram Mosco & Gerard Joling in plaats van dat gezever met ronduit allemaal linkse gutmenschen.
Ik denk dat de discussie dan veel verder en dieper gaat.

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 09:04

Lol @ Spaan. Moslims die zich aanpassen. Dat is de beste mop die ik vandaag ga horen.

roze_bril | 03-11-15 | 09:04

Henk Spaan denkt in al zijn objectiviteit dat Parazite geen slechtere moslim wordt als hij een vrouw een hand geeft.
Maar als je de islam rationeel wil gaan benaderen, dan ben je na drie seconden 'in den beginne' al klaar.
Volgens de islam wordt je namelijk wél een slechtere moslim als je een vrouw een hand geeft.
Henk denkt nog steeds dat er een gematigde islam bestaat, of Henk houdt de rest van de tafel een spiegel voor, ik hoop het laatste.

Cuyahoga | 03-11-15 | 09:04

Klaargezette filmpjes en ingestudeerde antwoorden.

oranjerood | 03-11-15 | 09:03

@Botte Hork | 03-11-15 | 08:59
De doelman een oranje pak aantrekken en een doelpunt scoren met een bal vol explosieven.

[noot: dit idee gelieve niet in de praktijk brengen meelezende IS-fanboys]

kapotte_stofzuiger | 03-11-15 | 09:01

Dat da VARA een dergelijk racistisch, verwerpelijk, aanstootgevend, stigmatiserend filmpje uitzend... Had ik niet verwacht van deze moslim-knuffel-vereniging. +100 voor Derksen overigens.

Klik_hier | 03-11-15 | 09:01

'slechter en moslim' in die zin van Henk is natuurlijk een pleonasme.

Botte Hork | 03-11-15 | 09:00

Wie? Henk Spaan? Waar is Harry?

Rest In Privacy | 03-11-15 | 09:00

De teleurstelling druipt ervan af bij Pauw.
Ben benieuwd of we (nou ja, jullie, want ik kijk toch niet) Spaan nog weer terug zullen zien bij DWDD.

jemagookniksmeer | 03-11-15 | 09:00

Daar zit weer voor een paar centen aan taxpoet aan tafel.
Hoeveel krijgt dat publiek eigenlijk betaald?
Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar vrijwillig gaan zitten.

Cuyahoga | 03-11-15 | 09:00

"... ik denk niet dat ie een slechtere moslim wordt..."
Kan het überhaupt dan nog slechter?

Botte Hork | 03-11-15 | 08:59

Het topic waarvan je voor 99,99% zeker wist dat het zou komen.

eerstneukendanpraten | 03-11-15 | 08:59

Arme Pauw + VARA-publiek, denken ze een "rasracist" uitgenodigd te hebben, blijkt het een genuanceerde gast te zijn.

kapotte_stofzuiger | 03-11-15 | 08:58

Zeau, ga de persoonsbeveiliging voor Derksen maar regelen. Want booslims en doodsbedreigingen in 3, 2, 1...

Heau even | 03-11-15 | 08:58

Hield Mo dan tijdens al die verkrachtingen zijn handen op den rug?

Piet Karbiet | 03-11-15 | 08:58

doet ie goed. volgende keer maar bij pauw gerard cox uitnodigen?

Dutchmen32 | 03-11-15 | 08:56

Kabouter Plop?
Kabouter Plof!

wakkere_nederlander | 03-11-15 | 08:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl