Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TURKIJE STEMT - Alptekin liveblogt verkiezingen

U kent Alptekin Akdogan als die Totale Held die in z'n vrije tijd op Utrecht Centraal voor GeenPeil liep te flyeren, en daarmee mede Het Referendum voor elkaar bokste. Wij kennen Alpi als die sympathieke AIVD-medewerker die Ons Stijlloze Bolwerk probeert te infiltreren. En vandaag lukt dat aardig. Alpi is professionele Turk (derhalve driewerf deskundologisch) en awesome als het gaat om nieuws & linkjes uit dat malle land dat zonodig bij de EU moet. Stembureaux gaan om 1500 uur dicht. Vanaf 1800 uur worden de eerste polls verwacht, en later vanavond al dan niet toeterende auto's in de straten van NL. Inlezen kan bij deze fijne pil van de WSJ. Check ook linkse bolwerken Hulya Elmas en Lucas Waagmeester alsook ons Oebroe.

Reaguursels

Inloggen

Het Ottomaanse Rijk zal zeer spoedig terugkeren.
Balaverde | 01-11-15 | 19:52
.
Bedoel je met Sultanas en de meisjes van verkade, 100 weelderige en schaarsgeklede vrouwen de man? Zal 'em wel niet worden.
.
*akker kopen doet met ouderwetse ploeg voor de pleuris losbreekt*

waragainstclimate | 02-11-15 | 13:09

Stormageddon | 01-11-15 | 19:32
Eens, hier moet wat gebeuren, maar ik zie dat niet 123 gebeuren.

Onze politiek leiders zijn particraten, geen democraten meer, voor zover ze dat ooit geweest zijn.

Wiens belangen ze dienen behalve de eigen is volstrekt ondoorzichtig.

De kans is net zo groot dat onze politiek leiders de belangen van Erdogan dienen als die van ons, het eigen volk.

Alleen een echte opstand van het eigen volk inclusief een blitzkrieg door de instituties gaat hier iets aan veranderen.

Hoe dat moet en of dit vreedzaam kan, weet ik niet.

Pierrepoint | 01-11-15 | 20:03

Erdogan en de EU zijn tot elkaar veroordeeld door het dubbelspel wat die dictator in Syrië wilde spelen en het schoothondjesgedrag van de EU.
Erdogan zit met zijn ballen in de tang van Putin en voelt de hete adem van Iran in zijn nek.
Dan rest er niets anders dan heil te zoeken van mede demagogen zoals Timmermans.

Eppo | 01-11-15 | 19:44

@Mini Me | 01-11-15 | 19:36
Dat dus.

Stormageddon | 01-11-15 | 19:44

Lewis Lewinsky | 01-11-15 | 19:32
Fraude. Past prima bij Kalief Erdogan.

Sovy | 01-11-15 | 19:42

En maar schelden op Wilders vanuit de linkerhoek. Het merendeel van de Nederlandse Turken stemt dus op deze fanatiek islamitische boef, fijn toch wat we allemaal hebben binnengehaald. Nou links, kom er maar in....

Ruud5 | 01-11-15 | 19:40

@Stormageddon | 01-11-15 | 19:32
Voetballers moeten ook kiezen of ze voor Oranje of het thuisland uitkomen dus waarom bij het stemmen niet inderdaad.

Mini Me | 01-11-15 | 19:36

Het begin van het einde.

Schietmijmaarlek | 01-11-15 | 19:33

@Pierrepoint | 01-11-15 | 19:24
Vandaar mijn oproep aan de politiek... Dwing die keuze dan af. Doe iets. Dit deugt niet zo.

Stormageddon | 01-11-15 | 19:32

Stormageddon | 01-11-15 | 18:30
Weggaan zullen ze niet uit zichzelf doen, misschien zijn ze ooit uit economische motieven gekomen, maar dat is niet het enige motief meer.

Erdogan is hier heel duidelijk over, de turken hier hebben de plicht om het turkendom te verbreiden en hun geloof definitief te vestigen.

Dit kan eigenlijk alleen nog maar verkeerd gaan.

Pierrepoint | 01-11-15 | 19:24

Turkije kiest massaal voor "minder, minder minder"

Minder vrij internet, minder vrije pers en minder rechten.

mysteryposter | 01-11-15 | 19:15

www.doorbraak.be/nl/nieuws/facebook-fr...
goed stuk, ook over timmerfrans en het gevaar van zijn 'mooie' woorden.
'In zijn ‘Zondagsbrief’ op Facebook, een soort herderlijk schrijven voor zijn volgers,..'
:))

Dionah Carlinton Hou | 01-11-15 | 18:52

@Fatwabuster | 01-11-15 | 18:32
Die zitten ook al lang en breed met de handen in hun haren. De islamisering is daar ook al lang bezig en ze durven niets te doen uit vrees voor represailles van hun onderdanen. Gokje van mijn kant, maar zit er vast niet zo ver naast.

Vrije Nator | 01-11-15 | 18:51

Het is compleet mesjogge dat Turken die in Nederland hun stiel hebben kunnen kiezen bij verkiezingen in Turkije.
Hoe gek kan je het verzinnen?

Rest In Privacy | 01-11-15 | 18:46

@Stormageddon | 01-11-15 | 18:19
.
En toch gaat ze als een stoomwals over Brussel heen.... Duitsland is de baas in Brussel en Merkel weet dat verdomde goed, de agenda wordt door haar bepaald en zo langzamerhand gebeurd dit steeds openlijker... ze laat haar ware gezicht zien en Frankrijk en Engeland, de 2 andere grootmachten horen we niet....

Fatwabuster | 01-11-15 | 18:32

@ben kokhals | 01-11-15 | 18:20
Juist. Dubbel paspoort, enkele loyaliteit. En da's niet aan dit land. Enfin, dat merk je wel als een Turks elftal iets wint. Het zijn geen Nederlanders en ze voelen zich geen Nederlanders. Op Ebru na, misschien. Waarom dan wel een Nederlands of Duits paspoort met stemrecht hier? What. The. Flink. Fuck?
Ik eis dan ook stemrecht in Turkije. Gelijkheid voor de wet, artikel 1 GW enzo. Ik wil dezelfde rechten als de nederturken en germanoturken. Of, en dat heb ik liever, Turken hier moeten kiezen, wat ben je en welke nationaliteit lever je in? Dat vreten van twee walletjes moet ophouden. Als je je Turk voelt en je wilt je Turkse paspoort met stemrecht daar behouden: mooi, dan flikeer je maar op en ga daar dan ook maar wonen. Simpel toch? Er is daar geen oorlog, het is er veilig, altijd mooi weer: ga dan! Mag je daar stemmen en leven onder de dictatuur van je eigen keuze.

Stormageddon | 01-11-15 | 18:30

@Fatwabuster | 01-11-15 | 18:17
De agenda van Merkel wordt uitgevoerd, da's toch heus wat anders. Zelfs in Duitsland vond men de deal knettergestoord en in Brussel waren ze ook niet echt blij met kaiserin Angela's actie in Ankara.

Stormageddon | 01-11-15 | 18:19

@Stormageddon | 01-11-15 | 18:12
.
Hahaha.... "Den Haag doe er eens iets aan".... Den Haag vind het allang goed, agenda van Brussel wordt gevolgd en daar komt bij dat Erdogan een vriend is van Brussel en op vrienden heb je geen kritiek!

Fatwabuster | 01-11-15 | 18:17

rode peper | 01-11-15 | 18:04
tsja, verwarrend is 't wel met die stemverhoudingen vs de zetelverdelingen. En tevens, hoe telt men daar eigenlijk dat een 45 miljoen geldig uitgebrachte stemmen zo vlotjes in beeld komen. Met stemcomputer?

bij gelegenheid | 01-11-15 | 18:13

Lupuslupus | 01-11-15 | 17:29 citeer "Hartelijk dank voor uw interessante informatie. Het probleem blijft, dat niemand, (ook bijbelgeleerden niet), het echt weet." De dingen die ik zeg over profetie zijn inderdaad een uitleg ervan. God weet precies hoe het zit en ik kan er natuurlijk naast zitten.

Jezusismijnheer | 01-11-15 | 18:12

AK partij wint door stemmen uit Duitsland en Nederland. Trek maar eens 2 miljoen stemmen van de einduitslag af bij de AK en dan heb je ongeveer de binnenlandse stemverhouding. De opkomst in Nedeland en Duitsland was ongeveer 2,5 miljoen kiezers, waarvan 500.000 niet op AK hebben gestemd. Dus... De dubbele paspoorthouders, die ook stemrecht in Duitsland of Nederland en elders hebben, beslissen de uitslag in Turkije.
Ik vind dat dus niet kunnen. Temeer daar de Turkse regering de stemmen in Europa heeft gekocht met goedkope vliegtickets en door intimidatie met op naam gestelde brieven aan de kiezers hier. Hallo, Den Haag.... Word eens wakker, en ruik de koffie!!
Doe. Daar. Iets. Aan.

Stormageddon | 01-11-15 | 18:12

Driewerf Hoezee | 01-11-15 | 18:00 Het zijn twee verschillende bijbelboeken die elkaar juist aanvullen en sommige dingen uit openbaring kun je niet weten wat ze betekenen zonder boeken uit het oude testament. Bv (openbaring13vers2 Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, zijn poten waren als die van een beer en zijn muil was als een leeuwenmuil.) De luipaard komt ook terug in Daniel (daniel7vers6 Vervolgens zag ik nog een ander dier, dat leek op een luipaard*; het had vier vogelvleugels op zijn rug en het had vier koppen. Het kreeg heerschappij.) ik geloof dat de luipaard hier over het rijk van Alexander de grote gaat met de vier koppen (de vier generaals) dus openbaring en daniel vult elkaar aan.

Jezusismijnheer | 01-11-15 | 18:09

@bij gelegenheid | 01-11-15 | 18:01
wel een absolute meerderheid in zetels, 306/550 :(

rode peper | 01-11-15 | 18:04

@Jezusismijnheer | 01-11-15 | 17:27
Waterdichte redenatie. Al zou het ook kunnen dat twee zaken hier door elkaar lopen, gezien het feit dat we het hier over twee verschillende bijbelboeken hebben.

Driewerf Hoezee | 01-11-15 | 18:00

De tweets van Alptekin worden steeds somberder.... ik vrees het ergste

Fatwabuster | 01-11-15 | 17:57

Lupuslupus | 01-11-15 | 17:29 Ik geloof dat de antichrist zich op zijn tijd zal openbaren. (2tessalonicenzen2vers2 Eerst* moet de geloofsafval komen en moet de mens* van de wetteloosheid zich openbaren, de zoon* van het verderf, [4] de tegenstander*, die zich verheft boven al wat God heet of verering ontvangt, zelfs zo zeer dat hij zich neerzet in Gods tempel en zich voor God uitgeeft.) Ik geloof dat er in Jeruzalem een derde joodse tempel komt en dat de antichrist daar openbaar zal worden als zijnde antichrist.

Jezusismijnheer | 01-11-15 | 17:54

@rode peper | 01-11-15 | 17:52 ,

@ alle experts, wat zijn de mogelijkheden en kansen nog van het leger om in te grijpen?

rode peper | 01-11-15 | 17:53

Een overwinning over lijken, typerend islamitisch.

Dionah Carlinton Hou | 01-11-15 | 17:53

@lady blabla | 01-11-15 | 17:41 |

U weet een heel goede samenvatting te geven van het probleem.

Mark Verheijen | 01-11-15 | 17:52

Wel fijn dat de SP daar 0.4% van de stemmen haalt.

heldheino | 01-11-15 | 17:52

Ik hoop dat al die fatsoenlijke turken die niet op die gruwelijke dictator hebben gestemd in op stand zullen komen

rode peper | 01-11-15 | 17:52

Wat ook grappig is in deze is dat Erdogan daar wel de PvdA achterban achter zich krijgt.

Mark Verheijen | 01-11-15 | 17:45

Het lijkt er op dat de dictator Erdogan met de door hem uitgelokte oorlog met de PKK via deze verkiezingen gaat winnen.... de Koerdische partij haalt de kiesdrempel misschien niet en de AK partij gaat over de 50 procent en derhalve de meerderheid halen.... met deze uitslag gaat Erdogan verder met het islamiseren van Turkije, tegenstanders worden uitgeschakeld en 'vluchtelingen' zullen geen strobreed in de weg worden gelegd in hun 'reis' naar de EU.... daarmee zal zijn chantage op Merkel voortduren op weg naar lidmaatschap naar de EU en de eindoverwinning van de islam is weer een stap dichterbij

Fatwabuster | 01-11-15 | 17:45

@lady blabla | 01-11-15 | 17:41

been=geen

lady blabla | 01-11-15 | 17:42

@Zaailand10 | 01-11-15 | 17:14

Wie bedoel je met jullie?
Ik ben been Turkse (wel Canadese) dus heb niet gestemd. een nederlaag heb ik daarom dus niet geleden.

Ik ben wel teleurgesteld dat Erdoganistan nu echt werkelijkheid gaat worden.

Ook ben ik enorm teleurgesteld in het merendeel van de NederTurken die op Erdogan hebben gestemd. Die Nederturken willen dus graag een dictator aan de macht. Dit zet mij aan het denken of deze mensen thuishoren in Nederland.

lady blabla | 01-11-15 | 17:41

Lekker, een dictator in een groot naburig sleutelland. Lekker hoe het gaat hier in de EU en de landelijke politiek. Lekker hoe de NPO en al haar medewerkers onwetend of niet aan staatspropaganda doen. Dit is niet wat ik wil voor de generaties na ons. Het scheelde al heel weinig voor we de maatschappij zoals wij die nu kennen, ontstaan is. Dat is uniek op deze schaal in de geschiedenis. Wordt gebracht en ervaren als iets natuurlijks, een logisch eindpunt, maar is dat totaal niet. Nu Amerika het moeilijk krijgt, is het hopen op een stabiel China. Zonder het GeenPeil referendum zou het helemaal een triest zootje zijn. Misschien slechts een ceremoniële daad tegen beter weten in (hoop het niet), maar in ieder geval een heel mooi gebaar. Het is zo makkelijk te doen om van een stabiel land een chaos te maken. Ik hoop dat wij zo slim zijn om dat niet te laten gebeuren. Ik zal dan ook zoveel mogelijk mensen bewegen te gaan stemmen, veel meer macht dan dat heb ik niet. Veel respect voor de intelligente voorvechters van de maatschappij zoals wij die kennen (Feynman en gelukkig ook veel anderen, die onderzoeksjournalistiek doen).

Doper | 01-11-15 | 17:36

Dictator Erdogan gaat dus winnen en de Dictatuur EU-Brussel is blij. Eigenlijk best wel triest dat wij burgers ons zo laten behandelen.

Willem van Rood | 01-11-15 | 17:29

@Jezusismijnheer | 01-11-15 | 15:58
Hartelijk dank voor uw interessante informatie. Het probleem blijft, dat niemand, (ook bijbelgeleerden niet), het echt weet. Daarom vrees ik dat we vanzelf met eigen ogen zullen gaan zien wie die Antichrist is. Christus is de Zoon van God en op de moskee op de tempelberg staat: "God heeft geen zoon". Dat Hij in de koran een "profeet" wordt genoemd is abject, gezien Zijn volgers door de islam zwaar vervolgd werden en nog steeds worden. Alle eens bloeiende christen-gemeentes zoals in Klein-Azië: Efeze, Smyrna, Pergamum, Thyratira, Sardes, Filadelfia en Lacdicea zijn allemaal uitgemoord door de Turken. Er resten op een enkele uitzondering na alleen nog ruïnes.

Lupuslupus | 01-11-15 | 17:29

Driewerf Hoezee | 01-11-15 | 16:30 Wat denk je van deze exegese en waarom ik ook denk dat dit o.a. met Turkije te maken heeft (openbaring13vers1 Toen zag ik uit de zee* een beest* opstijgen. Het had tien* hoorns en zeven koppen, en op zijn hoorns tien diademen, en op zijn koppen stonden* godslasterlijke namen. [2] Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, zijn poten waren als die van een beer en zijn muil was als een leeuwenmuil. De draak gaf hem zijn kracht en zijn troon en grote macht. [3] Een* van zijn koppen leek dodelijk gewond, maar zijn doodwond genas. Toen liep de hele wereld het beest vol bewondering achterna, [4] en ze aanbaden de draak, omdat hij aan het beest de macht had gegeven. Ze aanbaden het beest en zeiden: ‘Wie is gelijk aan het beest? Wie kan de strijd met hem aanbinden?) Het stuk staat vol met symbolen bv de draak is Satan en ik geloof dat het beest hier niet letterlijk over een beest gaat maar over een rijk. De zeven koppen zijn zeven rijken waarvan het zesde ten tijde van Johannes was en dat was het Romeinse rijk. Ik geloof dat het de volgende rijken waren 1 Egypte 2 Assyrie 3 Babylon 4 Perzie 5 Griekenland 6 het Romeinse rijk als je gaat kijken dan zie je dat de rijken elkaar opvolgen en ze allemaal Israel bezet hielden. Over het zevende verschillen de meningen maar als je naar de geschiedenis gaat kijken dan zie je dat na het Romeinse rijk het kalifaat komt en ik denk dat dat het 7de rijk is ( Een* van zijn koppen leek dodelijk gewond, maar zijn doodwond genas) ik geloof dat het over het 7kop gaat maar dat het antichristelijke rijk weer tot levend komt. Het kalifaat eindigde in 1924 en dat kalifaat zou weleens kunnen terugkomen met de antichrist als leider. (dodelijk wond die hersteld)

Jezusismijnheer | 01-11-15 | 17:27

Hier bij de shoarmatent verderop runt sinds de komst van Erdogan een fan van hem. De televisie die daar staat toonde voor hem allerlei Turkse seculiere programma's met hele mooie welbespraakte en sexy dames. Sinds Erdogan en deze eigenaar is dat voorbij. Enkel nog Turkse muzakjes en voetbal wanneer het Turkije betreft. Bij dat laatste zeg ik altijd hardop: ik hoop dat Turkije verliest - zijn we teminste verlost van dat mallotige getoeter de hele nacht.

Rest In Privacy | 01-11-15 | 17:26

Ataturk wilde scheiding tussen staat en religie.Verstandig.
Erdogan ziet zichzelf ten eerste als moslim en de grondwet is een slap aftreksel van de koran volgens hem.
De peilingen geven hetzelfde resultaat als de vorige uitslag

pejoar | 01-11-15 | 17:25

73% van de nederturken stemt AKP, ik weet weer genoeg..

Pornoboer-bs | 01-11-15 | 17:25

belachelijk dat je met 2 paspoorten 2 maal kunt stemmen.

pejoar | 01-11-15 | 17:21

@Stormageddon | 01-11-15 | 17:06

Het klopt exact zoals je het stelt en op je vraag gaat geen antwoord komen.

BenBinnen | 01-11-15 | 17:19

@-braadwurst- | 01-11-15 | 16:54

Democratie is een slecht model, maar de meeste alternatieven zijn nóg veel rampzaliger. Democratie in andere landen betekent simpelweg: de meeste stemmen gelden. Hoewel we in het Westen minderheden trachten te beschermen is dit niet inherent verbonden aan democratie; het is de vorm die wij aan democratie geven.

De afweging die zijn achterban maakt gaat niet over vrijheid en democratie versus dictatuur, maar over de kern van hun geloof versus een staatsinrichting die niet compatibel is met hun geloof.

Als de waarden van de Verlichting niet worden gedeeld en religie nog een grote rol speelt, dan zal democratie altijd leiden tot dictatuur.

BenBinnen | 01-11-15 | 17:18

@lady blabla en @MAD1950
Eerste beschuldigingen zijn al binnen. Voelen jullie de nederlaag diep ??

Zaailand10 | 01-11-15 | 17:14

Damn you autocorrect! @17:06
Medeondertekend = medelanders.

Stormageddon | 01-11-15 | 17:08

Ik vertrouw die uitslag helemaal niet. Denk heel veel Turken ook niet, dus dat gaat nog wat worden in Turkije morgen.

lady blabla | 01-11-15 | 17:08

Nou, Merkel en Rutte, gefeliciteerd dan maar met de winst van jullie beste vriend en toekomstige EU-partner. En Turkije, van harte gecondoleerd met het verlies van jullie democratie. En gecondoleerd ook ons allemaal binnen Europa, omdat we binnen de kortste keren Turkije achterna gaan.

MAD1950 | 01-11-15 | 17:07

Nu komen de Alevieten en Koerden brullen over stemfraude. Hebben ze dit ook geroepen toen AKP in juni verloor?
Daarnaast heeft 70& van de Turken in Nederland ook voor de AKP gestemd.

Het zijn democratische verkiezingen en 52% kiest voor Erdogan. Bevolking ziet in Erdogan de juiste leider.

Op naar 2023. De opstand van de Ottomanen :D

Zaailand10 | 01-11-15 | 17:06

Bij deze nogmaals een serieuze vraag, waarvan ik toch werkelijk hoop dat die ook eens opgepikt wordt in het Haagsche... Waarom mogen dubbele paspoorthouders in het land van herkomst óók stemmen? Temeer als dat land een dubieuze, ondemocratische deal heeft heeft met de EU? Een deal die snellere toetreding van dat land bij de EU moet bewerkstelligen en waarvan de medeondertekend zowel daar als hier mogen stemmen, ook al is het niet in het belang van dit land en de inwoners van dit land als die toetreding ook plaatsvindt. Waarom mogen zij voor de parlementen van beide landen stemmen en ook voor het europarlement? Daarmee hebben zij onevenredig veel invloed op dat (in mijn ogen zeer onwenselijke) proces, en hebben autochtone Nederlanders met slechts één paspoort relatief minder invloed met slechts een stem voor één land.
Dat zit mij niet helemaal lekker, mevrouw de voorzitter. Ik wacht de beantwoording van de minister af. Tot zover in eerste termijn.

Stormageddon | 01-11-15 | 17:06

Return of Ottoman Empire: 2015.

Balaverde | 01-11-15 | 16:56

Tsja, een meerderheid van bevolking daar wil schijnbaar een dictator. Kunnen wij het wel veroordelen, maar het is wel het democratisch systeem.

-braadwurst- | 01-11-15 | 16:54

@Normpje | 01-11-15 | 16:21
Dan behoor ik tot de andere helft gelukkig.

de uitbater | 01-11-15 | 16:44

Het lijkt vooralsnog op een meerderheid voor Recept uit te lopen. We gaan het verdomme nog meemaken dat het sultanaat Ottomania zich deze week uitroept.

Driewerf Hoezee | 01-11-15 | 16:38

@gaffelbaard | 01-11-15 | 15:34
Dat ben ik eens. Het ooit zo seculier bedoelde Turkije is dan naar de klaeute. Zonde. Maar het zou zo maar eens democratisch gelegetimeerd kunnen zijn.

Het lijken de verkiezingen in Zuid-Afrika van 1994 wel.

Driewerf Hoezee | 01-11-15 | 16:35

@BenBinnen | 01-11-15 | 16:26
Ik zou er dood nog niet gevonden willen worden. De enige periode waar ik ooit in Turkije zou willen kijken is al duizenden jaren geleden afgelopen.

Vrije Nator | 01-11-15 | 16:32

Ik wil het niet weten, ik wil niks met dat land -of wel islamitisch land dan ook- te maken hebben.
Simpel als dat.

Slipsnifter | 01-11-15 | 16:32

Van de uitspraak 'democratie is slechts een trein' van Erdogan krijg ik een beetje jeuk. Ik denk dus niet dat hij moet winnen maar het zal wel want heel de wereld is momenteel van het padje af.

tejootje | 01-11-15 | 16:31

@Jezusismijnheer | 01-11-15 | 15:58
Complimenten voor uw interessante exegese!

Driewerf Hoezee | 01-11-15 | 16:30

@BenBinnen | 01-11-15 | 15:03
AKP boven de 50% door verkiezingsfraude. Meerdere GeenPeil v1-achtige acties in Turkije as we speak, om het proces te controleren.

Min-of-meer | 01-11-15 | 16:29

@Normpje | 01-11-15 | 16:21

Ik heb geen onderzoek gelezen over reaguurders. Wat ik wel weet is dat het veel mensen geen ruk interesseert. Ook niet als ze wat uitleg over de politiek van Erdogan inhoudt. Het is natuurlijk wel lekker goedkoop (!) en zonnig (!) en je kunt er onbeperkt (!) eten en drinken. Nou, dan heb je de doorsnee Nederlander wel te pakken hoor.

BenBinnen | 01-11-15 | 16:26

@Piet Karbiet | 01-11-15 | 15:41

Dit zou mij als ultieme fuck you naar Nederland helemaal niets verbazen.

Balaverde | 01-11-15 | 16:23

Toch verdenk ik de helft van alle reaguurders ervan jaarlijks met zijn roodverbrande pokkel in de Turkse zon te liggen. Huichelaars.

Normpje | 01-11-15 | 16:21

Ineens herinner ik mij een nummer uit mijn playlist:

And now my son
Is off to war
To fight the new scourge
Of Christendom
He holds aloft his brazen sword
And says
"Dad,
Let them come"

He swears their eyes
Are red as flame
And heard it told
From hell they came
Their breath is fire
Their tongues are forked thus
Are the men of Muslim faith

Vrije Nator | 01-11-15 | 16:19

gaffelbaard | 01-11-15 | 15:47
Hier uit het webarchief een goed stuk over dat Afrikaanderwijk oproer: web.archive.org/web/20100115054911/ht... "Na oplopende spanningen tussen gastarbeiders en Rotterdammers in de Afrikaanderwijk in Rotterdam, brak op 9 augustus 1972 een opstand uit nadat een gezin (een Nederlandse moeder met drie kinderen) door een Turkse huisbaas op straat werd gezet om van het pand een pension te kunnen maken. De "pensions" waren voormalige etagewoningen waar per adres tientallen gastarbeiders een slaapplaats huurden. Deze panden werden niet onderhouden, trokken drugshandel en prostitutie aan en menig gastarbeider ontving in de verslechterende economische omstandigheden een uitkering (tot grote ergernis van de Afrikaanderwijkers)."

ben kokhals | 01-11-15 | 16:18

Het interesseert mij werkelijk geen ene reedt wie of wat daar de verkiezingen wint.
Net zo min overigens als Erdogan zich wat van Nederland aantrekt, behalve van zijn landgenoten dan.
Een megalomane gek is het...

Ommezwaai | 01-11-15 | 16:13

@miko | 01-11-15 | 16:01
Jezusismijnheer post altijd wel leerzame stukjes.

Ars Vivendi | 01-11-15 | 16:12

@maandag2010 | 01-11-15 | 15:56
Ik snap niet dat die hufters geen Nederlands gebruiken. Ze zitten toch op een Nederlands domein? Ach, die kereltjes mag je eigenlijk al niet eens Nederlanders noemen. Mijn nichtje van 6 spreekt nog beter ABN dan zij. Ik ga me er niet eens meer druk over maken. Alles en iedereen ongezien de schurft, vooral ome Recep, ouwe megalomane dictator dat hij is.

Vrije Nator | 01-11-15 | 16:12

@BenBinnen | 01-11-15 | 15:26
Maar dan hangt het er van af welke stroming waar is. In de Grrrristelijke leer is de Antichristus namelijk iemand uit Oost-Europa. Oh kut Erdogan?!

Vrije Nator | 01-11-15 | 16:09

@necrosis | 01-11-15 | 16:03
Je was me net voor, ja daar is hij weer.

de uitbater | 01-11-15 | 16:05

@maandag2010 | 01-11-15 | 15:56
Ben je er weer met je hababam-linkjes?

necrosis | 01-11-15 | 16:03

@Jezusismijnheer | 01-11-15 | 15:20
Autorijden gaat ook vanuit de bijbel?
je moet dat sprookjes boek niet te serieus nemen dombo.

miko | 01-11-15 | 16:01

Lupuslupus | 01-11-15 | 15:27 (Daniel8vers8 De geitenbok werd uitermate machtig, maar op het toppunt van zijn macht brak de grote hoorn af. Vier* opvallende hoorns, gericht naar de vier windstreken, kwamen ervoor in de plaats.) Ik denk dat de geitenbok die hier beschreven is Alexander de grote is en toen hij stierf werd het verdeeld over 4 Generaals vandaar de 4 opvallende hoorns. Waarom ik o.a. denk dat de antichrist daar vandaan komt is. (Daniel8vers9 Uit één ervan kwam een nieuwe* hoorn voort die klein begon, maar zich geweldig ontwikkelde naar het zuiden, het oosten en het heerlijke* land; [10] hij* groeide tot aan de machten van de hemel en wierp een deel van die machten en van de sterren ter aarde en vertrapte ze.) ik geloof dat de kleine hoorn die hier wordt genoemd over de antichrist gaat en hij komt dus voort uit een van deze 4 rijken s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/79/... Ik geloof ook dat hij de koning van het noorden wordt genoemd in Daniel wat het Seleceus rijk is en het kernland daarvan was Syrie.

Jezusismijnheer | 01-11-15 | 15:58

-weggejorist-

maandag2010 | 01-11-15 | 15:56

de uitbater | 01-11-15 | 15:37
Google maar eens op 'turken rellen nederland'.
Die rellen komen er niet aan. Die rellen zijn er al.
En ze zijn er al zo'n ruim 40 JAAR LANG!!
Ff een stukje geschiedenis..

'De rellen in de Afrikaanderwijk (ook wel de Turkenrellen) behelsden een serie onlusten die plaatsvonden in de Afrikaanderwijk in Rotterdam tussen autochtonen en Turken in 1972. De rellen ontstonden nadat een Nederlandse vrouw door haar Turkse huisbaas op straat werd gezet, omdat deze het pand naar zeggen wilde omvormen tot een gastarbeiderspension. Hiertegen ontstond een verzetshaard van Rotterdamse havenarbeiders. De rellen hielden dagenlang aan. Een veelgehoorde klacht was dat pasgetrouwde stelletjes jarenlang moesten wachten op een huurhuis, terwijl huisjesmelkers steeds meer panden opkochten om buitenlandse arbeiders in te huisvesten. De rellen leidden ertoe dat de Rotterdamse gemeenteraad een maximum van 5% instelde voor buitenlanders per wijk, met een meerderheid van 25 tegen 10 stemmen. Dit besluit werd later vernietigd door de Raad van State.'
nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_de_Af...

gaffelbaard | 01-11-15 | 15:47

@Lupuslupus | 01-11-15 | 15:27

inbijbelsperspectief.weebly.com/de-ant...

Een echte longread als je je er doorheen kunt worstelen. Als agnost/atheïst neem ik het ter kennisgeving aan.

"De relatie tussen Antiochus en de antichrist is als de relatie tussen een type en een antitype, d.w.z. dat de antichrist tevoorschijn zou kunnen komen uit hetzelfde gebied als Antiochus, namelijk Syrië of Babylon, dat is Irak. Sommigen argumenteren dat deze profetieën vervuld zijn in het leven van Antiochus Epiphanes, maar minder dan de helft van de profetische details in Dan.8+11 zijn werkelijk vervuld in zijn leven; maar zij zullen volledig vervuld worden in het optreden van de antichrist."

BenBinnen | 01-11-15 | 15:46

En de winnaar met 90% van de stemmen is: *trommel geroffel* Erdogan.

r04drunn3r | 01-11-15 | 15:43

Lupuslupus | 01-11-15 | 15:27 Vanuit het boek Daniel.

Jezusismijnheer | 01-11-15 | 15:42

@GOEM | 01-11-15 | 15:33
.
Het is nog maar de vraag of dat parlementsgebouw na 15 jaar herverbouwing weer open gaat. Dan is de EU dictatuur compleet. Wordt het een soort museum over de democratie.

Piet Karbiet | 01-11-15 | 15:41

Over mistige verkiezingen gesproken, waarom was er geen Hongermist des Doods - we gaan allemaal deaud - topic? Zeker nu het eens zou kloppen. Zie geen klap.

Piet Karbiet | 01-11-15 | 15:37

Ik zie rellen aankomen in héél €uropa en Turkije.

de uitbater | 01-11-15 | 15:37

Vreemd dat die Alptekin een portret van Desi Bouterse als avatar gebruikt.

McPhart | 01-11-15 | 15:35

2010
'Er is gestemd over een pakket van in totaal 26 grondwetswijzigingen. De volksstemming heeft het Turkse volk diep verdeeld.

Erdogan wil de macht van de militairen en van de top van de rechterlijke macht beknotten, waardoor Turkije beter in aanmerking moet komen voor toetreding tot de Europese Unie. Volgens tegenstanders van de grondwetswijziging loopt de scheiding van godsdienst en staat gevaar en dreigt de politieke islam te veel invloed te krijgen.'
www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2010...

2012
'Het Constitutionele Hof van Turkije verbood destijds de Refah-partij - de voorganger van AK-partij - omdat deze partij er uitdrukkelijk naar streefde om in Turkije sharia in te voeren. '
www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2012/10...

2014
'En volgens de Turkse rechter zou een regime dat is gebaseerd op de sharia minstens drie basisprincipes van de Turkse grondwet schenden: de scheiding tussen staat en religie, de rechten van de mens en ten slotte de democratie. .. Intermezzo. President Erdogan heeft de persvrijheid aan banden gelegd en ook is hij bezig met het reorganiseren van de rechtelijke macht van Turkije. Hij zegt niet dat hij de sharia wil toepassen, maar hij elimineert wel alle beginselen en organisaties die ooit de toepassing daarvan kunnen verhinderen. .. Maar het reële probleem van Nederland is nu niet een sharia-partij, maar de invloed van islamitische landen in Nederland.
Begin daarom met het inperken van de invloed van Arabische landen en Turkije in Nederland.'
www.elsevier.nl/Politiek/blogs/2014/12...

mei 2015
'We gaan het land zuiveren .. De Turkse president-nieuwe-stijl heeft trekken van de basyüce (spreek uit: basj-juuse), Verheven Leider, uit de blauwdruk van Necip Fazıl voor een islamitisch regime. De ‘Verheven Leider’ is te vergelijken met een Spaanse caudillo of een Italiaanse duce.'
www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-lan...

1-11-2015
'Slaagt de AK Parti van president Recep Tayyip Erdogan erin om een meerderheid van de zetels te bemachtigen in het parlement .. Hij wil namelijk de machtigste president ooit worden. Daartoe wil dat het parlement een grondwetswijziging aanneemt die hem als president van de ene op de andere dag in de machtigste man in Turkijes moderne geschiedenis verandert.. Als de AKP wint door meer dan 50% van de zetels te krijgen zal de oppositie de regering ongetwijfeld beschuldigen van stembusfraude en het plegen van een politieke coup. Daar staat tegenover dat, als de andere partijen de AKP eronder krijgen, Erdogan hen vrijwel zeker de oorlog zal verklaren en wellicht buiten-wettelijke methodes zal gebruiken om zijn macht alsnog te vergroten.'
www.dagelijksestandaard.nl/2015/11/tur...

Daarom zei ik eerder hier al: als de AKP de verkiezingen wint dan waren vandaag de laatste vrije verkiezingen in Turkije.

gaffelbaard | 01-11-15 | 15:34

@Piet Karbiet | 01-11-15 | 15:09
Ach, het opknappen van het binnenhof wordt begroot op 500mio, dus gaat minimaal een miljard kosten. Dan valt 444mio nog mee voor een nieuw pandje.

GOEM | 01-11-15 | 15:33

Hoeveel mensen die inmiddels in Europa wonen hebben een stempas van Erdogan thuisgestuurd gekregen?

necrosis | 01-11-15 | 15:31

Nu maar hopen dat het proces eerlijk verloopt. Laat dan tenminste één islamitisch land een democratische verkiezingen hebben.

heldheino | 01-11-15 | 15:29

Spannend ook voor de jongens van ISIS, of hun man in Ankara het gaat redden.

ben kokhals | 01-11-15 | 15:28

@BenBinnen | 01-11-15 | 15:26
De antichrist is het slaafje van Satan. Dus ja, wat dat betreft gooit de islam hoge ogen.

Lupuslupus | 01-11-15 | 15:28

De strijd tussen islamisme en secularisme. Ik vrees het ergste want de ethiek bij islamisten is: het doel heiligt de middelen

Islamofiel | 01-11-15 | 15:27

@Jezusismijnheer | 01-11-15 | 15:20
Bron? Bijbelboek, vers?

Lupuslupus | 01-11-15 | 15:27

@Jezusismijnheer | 01-11-15 | 15:20

Waar westerlingen de antichrist verafschuwen (voor zover we daar in geloven) verwelkomen sommige islamitische stromingen hem juist. Ze noemen hem de Mahdi en die zal proberen de hele wereld onder heerschappij van de islam te brengen. Ik zou me er niet over verbazen als Erdogan met deze voorspelling probeert het voorwerk te doen.

BenBinnen | 01-11-15 | 15:26

Een echte democratie dat Turkije. Past precies binnen de EU. Ook al zo'n fijn democratisch gesticht.

Thunderbird | 01-11-15 | 15:22

Alptekin Akdogan is als twitterende twitteraar waarlijk opgeklommen richting officieuze deskundoloog op de naar zichzelf toegetrokken terreinen. Nuttige bijdragen, dus GeenStijl waardig. We gaan je volgen, Alp!

Ongezien de kudo's!

Driewerf Hoezee | 01-11-15 | 15:21

Ik geloof vanuit de bijbel de antichrist uit het gebied van (Irak, Iran, Turkije, Syrie) gaat komen.

Jezusismijnheer | 01-11-15 | 15:20

Erdogan is Hitler, maar dan zonder snorretje. O, wacht.

Kolbjorn Varmann | 01-11-15 | 15:15

@bergsbeklimmer | 01-11-15 | 15:10
.
Zeker. Heeft hij Polen al gefeliciteerd?

Piet Karbiet | 01-11-15 | 15:13

Timmerfrans is de eerste die Erdogan zal feliciteren met zijn overwinning. Morgen besprekingen voor toetreding tot EU. Hier kan de Eu nog van leren hoe je vrije verkiezingen met geweld kan manipuleren.

bergsbeklimmer | 01-11-15 | 15:10

Als fundamentalistisch seculier atheīst hoop ik uiteraard dat Erdogan op z'n muil gaat. Maar de reden dat ik fundamentalistisch seculier atheīst ben, zal naar mijn stellige overtuiging wel weer eens bevestigd worden.

Chiant | 01-11-15 | 15:09

Erdogan heeft wel een mooi Turks Versailles laten bouwen voor 444 miljoen. De EU betaalt en wat megalomanie kan Brussel wel waarderen, die bouwen zelf ook luchtkastelen.
pbs.twimg.com/media/BfEQbd4IEAAAtqe.j...

Piet Karbiet | 01-11-15 | 15:09

Als de AKP de verkiezingen wint dan zou dit wel eens de laatste vrije verkiezingen in Turkije kunnen zijn.

gaffelbaard | 01-11-15 | 15:08

@F#ckingAwesome | 01-11-15 | 15:04

Nee, als de AKP wint, zit de AKP binnen 5 jaar ook hier in de 2e kamer, Erdogan Pasha zal goed zorgen voor zijn 5e kolonne....

Oh nee, ze zitten er al...

Pierrepoint | 01-11-15 | 15:08

Ze hebben daar wel vakerder verkiezingen dan hier.

Piet Karbiet | 01-11-15 | 15:04

Als AKP wint moet dat exit Turkije uit NATO, en onherroepelijke diswalificatie voor EU lidmaatchap betekenen.

F#ckingAwesome | 01-11-15 | 15:04

Vandaag gaat Erdogan Pasha voor een absolute meerderheid.

En als het vandaag niet lukt, zijn er over 3 maanden weer verkiezingen.

Net zolang totdat hij alleenheerser is over Turkije en haar wingewesten....

Pierrepoint | 01-11-15 | 15:03

"Ik wil alleen maar tüüteren."

Maar meer serieus: heeft iemand een verwachting van de uitslag?

BenBinnen | 01-11-15 | 15:03

Ik ben een blij mens, en nu schapenn*uqesexer?

Tuborg øl | 01-11-15 | 15:02

Het is wachten op de fratsen van Dictator Erdogan.
Samen met Merkel die ook al dictator trekjes vertoont.

GateKeeperNL | 01-11-15 | 15:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland