Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onze Man in Oekrainistan. Briefje aan de President: Petro, wat maak je er toch een puinzooi van

onzemaninoekrainistan.jpgPetro, Wat heb je er toch een puinzooi van gemaakt in die anderhalf jaar dat je president bent van dit verscheurd en zowat failliete landje. Veel woorden en weinig daden. Je woorden zijn voor Brussel kennelijk meer waard dan daden. Als Oempa Loempa’s geloven de grijze pakken in Brussel je op je heilige chocoladewoord en door al haar expansiedriftfetisjisme wordt er vanuit de Europese zetel alleen maar positief gereageerd op de ‘ontwikkelingen in Oekraïne’. Maar, die lui in Brussel hebben schijnbaar een plaat voor hun kop. Dat bleek maar weer tijdens de lokale verkiezingen van 25 oktober jl. Je rechterhand, premier Arseniy Jatsenjoek, durfde al niet met zijn Volksfrontpartij mee te doen aan de verkiezingen. Logisch ook. Een premier die van corruptie wordt beticht, wiens politieke vriendjes van corruptie worden beschuldigd, dus ja, dan doe je ook niet mee aan corruptievrije verkiezingen in het niet door corruptie geplaagde Oekraïne. Toch? In die o zo mooie zuidwestelijke havenplaats Odessa ging alles goed. Toch? Of nee, niet juist! In de stad van je nieuw aangestelde gouverneur Michael Saakasjvili was een en al sprake van fraude. Er waren berichten dat burgers betaald kregen als ze op een bepaalde partij zouden stemmen. Wel op voorwaarde dat ze een foto maakte met hun smartphone op wie ze stemden. Tegenwoordig kunnen zelfs armoedzaaiers in Oekraïne een goedkope kutsmartphone kopen met een nog kuttere camera, maar je begrijpt mijn punt. Fraude! Corruptie! Net als je goede vriend Arseniy, die door het stof moet gaan door alle corruptiebeschuldigingen. Ahfijn, niet dat ik daar moeite mee heb. Maar pak die lokale corruptie dan óók aan. Wel fair tegenover Arseniy, want nu is hij de kop van jut. En wat ging er nou mis in Marioepol? Ik was er twee weken lang en wat mij is opgevallen, is dat er een hoop verdeeldheid is onder de bevolking. De traditionele politieke machten in die regio, gelieerd aan jouw charmante voorganger en vriendje van Poetin Viktor Janoekovitsj, hebben veel aanhang. Is ook niet zo gek. De burgers in Marioepol en omstreken zullen vaker in Rusland zijn geweest, dan in Europa. Dat jouw partij en de andere post-Majdan politieke partijen daar voet aan de grond willen zetten, is ambitieus maar een onbegonnen opgaaf. Ik zeg niet dat de Janoekovitsj gelieerde partijen zoals het Oppositie Bloc een schoon geweten hebben, maar doe niet alsof alléén zij het probleem vormen in het oosten van Oekraïne dat in handen is van de regering in Kiev. Van een democratie is immers al bijna geen sprake van daar. Jij, ja jij Petro, verbood het houden van verkiezingen in enkele steden nabij de frontlinies. Je zei dat je bang was voor steun voor separatisme of pro-Russische partijen gelieerd aan Janoekovitsj. Wat je daarmee eigenlijk zegt is 'fuck de democratie'! Ik ben pro-Russisch noch pro-Oekraïens. Ik vind het beide prachtige landen. Echter, als je je wilt onderscheiden van Rusland, zorg er dan toch in godsnaam voor dat je de democratie niet om zeep helpt. Want dat is wat je doet, als je zegt bang te zijn voor lokale pro-Russische partijen die niet in jouw straatje passen. Als de meerderheid in een stad als Artjomovsk – waar je geen verkiezingen toestond – kiest voor een pro-Russische partij, dan heet dat democratie. Zo ben jij toch ook President geworden? Door democratie? Of ligt dat toch wat genuanceerder nadat demonstranten en de politieke oppositie op de Majdan het vertrek van Janoekovitsj – democratisch gekozen – eisten? Maar goed, in Marioepol waren er wel verkiezingen. Of dat was in principe gepland. Kink in de kabel. De stembiljetten werden geprint in een drukkerij die eigendom was van oligarch Rinat Achmetov (die wel meerdere fabrieken en bedrijven in die regio heeft), o.a. politieke kameraad van Janoekovitsj en pro-Russisch. Activisten en leden van jouw partij riepen dat dit vooropgezet was. Er mocht niet geprint worden in die drukkerij. Hoop herrie om niks want lokale verkiezingsautoriteiten stemden democratisch (!!) vóór die locatie. Gevolg: geen verkiezingen in Marioepol. Een aantasting van de rechten van jouw Oekraïense burgers, Petro, en een strafrechtelijk onderzoek hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik zeg ook niet dat je oligarchenrivaal Rinat geen blaam treft, maar man, dit doet jou weinig goeds. Heb je de uitslagen gezien in oost Oekraïense steden waar wél verkiezingen werden gehouden? Of nee, niet alleen daar. Zelfs het aan de Europese Unie grenzende Oezhgorod? Pro-Russische partijen die door democratie lokaal aan de macht zijn gekomen. Europese verkiezingsmonitors spraken van ‘goede ontwikkelingen’ gedurende de lokale verkiezingen. Nou weet ik niet wat ze nou zo goed vonden. De fraude, de corruptiebeschuldigingen, jouw gepeuter aan de democratie, of de lokale opmars van pro-Russische partijen. Reaguurders, doe mee! In de komende weken gaat uw man in Oekraïnistan de vraag “Stemt u voor of tegen het verdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne” voorleggen aan Oekraïense politici. Binnen de politiek hier zijn de meningen namelijk ook verdeeld over Europa. Wat vinden zij van Europa? Wat kan Oekraïne Europa bieden, volgens hen? Als je een vraag hebt, die je ook beantwoord wilt zien, stel die dan op Twitter aan uw man in Oekraïnistan.

Reaguursels

Inloggen

ben kokhals | 01-11-15 | 18:30,

Bedankt, ik doe mijn best.

Dandruff | 02-11-15 | 18:51

Gräf&Stift | 01-11-15 | 17:40,

Sorry wat dat NSB betreft, ik haalde inderdaad jou en advizeur ten onrechte door elkaar.

Verder blijf ik bij wat ik zei;
1.
- Oekraïne is corrupt, en voldoet dus niet aan de toelatingseisen;
- en de eveneens corrupte EU liegt daar dus stelselmatig over.
2.
- Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de corruptie in Oekraïne met Rusland te maken heeft;
- nogmaals, vrijwel overal ter wereld is corruptie de norm, zie Zuid Europa;
- er is nog veel minder reden om aan te nemen dat de corrupte EU door corrupte politici in een corrupt land als Oekraïne te belonen, de corruptie in dat corrupte land aan kan pakken;
- integendeel, dat tart elke logica;
- en veel EU-lidstaten zelf corrumperen ook steeds meer door Politiek Correcte "positieve discriminatie" van mensen uit corrupte landen, en een strenge censuur over disfunctionerende immigranten, vandaar dat ik daarnaar verwees.
3.
- En ondertussen staat Oekraïne er dus inderdaad een stuk slechter voor dan 5 jaar gelden;
- de democratisch gekozen president verjaagd door fascistische knokploegen;
- waarvan sommigen openlijk massamoord op joden en Russen bepleitten;
- als gevolg daarvan begon een burgeroorlog, waarin grootmacht Rusland zo mogelijk nog actiever dan de EU partij koos;
- met als gevolg duizenden doden, tienduizenden gewonden, ontheemden, de economie verder ingestort, etc;
- en de EU steunt nu dus een ondemocratisch regime dat "afvallige regio's" niet mee laat doen aan verkiezingen.

Wie dat allemaal weet, en dan nog doet alsof niet de EU maar de columnist "zomaar wat roept", die liegt gewoon wel degelijk.
Lees anders dit stukje van Feijnman, een dag eerder.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/...
Waarom beheerst dit onderwerp niet elke dag alle actualiteitenprogramma's?
We worden stelselmatig voorgelogen over dit onderwerp, net als over talloze andere onderwerpen. Zowel door de politiek als door de main stream media.

Dandruff | 02-11-15 | 18:48

Dandruff | 01-11-15 | 12:40
Goede reactie. Chapeau.

ben kokhals | 01-11-15 | 18:30

Dandruff | 01-11-15 | 12:40
-
Zoals eerder gezegd: het gaat me wel om de feiten. Ik trek er alleen een andere gevolgtrekking uit. Verdiep je eens in de naturalistische drogreden en je snapt waar ik het over heb. Jij kan niet JOUW mening onderscheiden van feiten. Feiten drukken nog niet noodzakelijkerwijs één soort visie uit, iets waar jij wel vanuit gaat.
-
Wat betreft de NSB, ik heb dat nergens genoemd. Wellicht dat het je siert om mijn reactie niet te verwarren met die van anderen.
-
Verder doe je zelf als "feitenman" een helehoop aannames. Je legt mij stellingen in de mond die ik zo niet geponeerd heb. Je legt mij een visie in de mond die ik niet geponeerd heb. Hoe kun je uberhaupt kritiek leveren als je mijn reactie(s) niet eens goed leest. Misschien mag ik geen kritische geest zijn, maar voor iemand die zoveel met de feiten heeft lukt het je niet eens om mij goed te parafraseren. Jammer van de vele drogredenen ook. Het lijkt erop dat je je mening al klaar hebt en daar je feitjes bij invult. Lastig discussieren.

Gräf&Stift | 01-11-15 | 17:40

Gräf&Stift | 01-11-15 | 12:02,

Dat het jou niet om de feiten gaat was mij al lang duidelijk.
Wat jou "logisch inzicht" betreft; jij stelt dat je mensen voor NSB-er uit kunt maken als ze de feiten wèl kennen. De werkelijke NSB-ers waren echter lang niet zo alwetend als jij steeds suggereert.
Als bonus voeg je daar aan toe dat iedereen die de feiten wèl kent er eigenlijk op uit is om "Oekraïne aan Rusland over te dragen".
Er is echter geen mens die de feiten kent die daar werkelijk naar streeft. Jij kunt dus geen één (1) voorbeeld noemen van iemand die weet waar hij / zij over praat, en die daarom "dus" roept dat de Oekraïne bij Rusland hoort.
Niet één.

Goed; jij verwerpt dus alle kennis, omdat je gelooft dat een gebrek aan kennis essentieel is om meer logisch inzicht te verkrijgen. Dat is jouw goed recht. Maar in de praktijk blijkt dus dat de mensen die weten waar ze over praten juist veel logischer argumenten hanteren dan mensen die niks weten. Want inzicht draait niet om blabla, maar juist om het logisch kunnen beredeneren van de feiten; wat kunnen de gevolgen zijn van een bepaalde handeling.

Neem bijvoorbeeld jouw stelling dat het subsidiëren van corrupte politici in een corrupt land tot minder corruptie zou kunnen leiden; zeker als de geldverstrekkers toevallig ook behoorlijk corrupt zijn. Omdat je niks van corruptie in het algemeen afweet geloof je dat echt, zeg je. Maar iedereen die wèl iets van corruptie afweet zal je vertellen dat het subsidiëren van corruptie normaliter juist leidt tot veel meer corruptie. Zie de EU, zie de ontwikkelingshulp, zie Griekenland.

Maar je grootste flater is je stelling dat je, omdat je de feiten niet kent, wèl een duidelijker visie hebt. En die visie is dan dat de hele wereld bij de EU moet komen, ongeacht hoe corrupt, fascistisch een land ook moge zijn. Omdat wie daar tegen is geen visie heeft, en dus teveel weet, en dus een NSB-er en een vriend van Putin is.
Jaja.

Natuurlijk heb jij gelijk dat jij de feiten niet kent, maar dat maakt jou nog geen "kritische geest"; en zeker niet iemand die wèl een duidelijke visie heeft.
Je hebt dan ook geen woord van de auteur weerlegd.

Dandruff | 01-11-15 | 12:40

Fijn dat de poll nu werkt. Dank!

Lewis Lewinsky | 01-11-15 | 12:09

Dandruff | 01-11-15 | 11:12
-
Voor iemand die zegt zoveel op te hebben met feiten constateer ik een tekort aan logisch inzicht. Het gaat naar mijn idee niet om de feiten, maar om de gevolgtrekking die je vervolgens maakt op basis van de feiten. En juist in het laatste verschillen ik en een paar andere kritische geesten met jou. Waar jij denkt dat Oekraïne moet worden overgeleverd aan Rusland, denk ik dat Oekraïne in sociaal, cultureel en economisch opzicht beter uit is met nauwere handelsbanden met Het Westen. Juist om corruptie aan te pakken. Jouw aanpak van de problemen in Oekraïne en hoe zich dat verhoudt tot de feiten heb ik niet zien staan. Evenmin heb ik het kunnen vinden bij de auteur die maar wat rondpraat zonder er een duidelijke visie tegenover te zetten.

Gräf&Stift | 01-11-15 | 12:02

Dandruff | 01-11-15 | 11:05
-
Je beticht me van liegen. Nogal grote woorden, omdat het vooral over MIJN mening gaat. Waarom zou ik liegen over mijn eigen mening. Dat je het niet eens bent met mijn mening betekent nog niet dat ik lieg.
-
Verder vind je dat ik aan "wensdenken" doe en "vooroordelen heb. Ik zou zeggen: geldt voor jou niet hetzelfde? Ik verwar in ieder geval mijn eigen mening niet met de feiten. Ik trek uit de feiten een andere conclusie dan jij. Dat heeft niks met wensdenken, vooroordelen of liegen te maken.
-
Dan wat betreft het stuk. Zo feitelijk is het niet. En de logische gevolgtrekkingen in het stuk vind ik belabberd. Je zou ook andere conclusies kunnen trekken. Ik merk op - en volgens mij is dat aardig feitelijk te onderbouwen - dat alle landen in de invloedssfeer van Rusland gekenmerkt worden door corruptie en dat landen die in de invloedssfeer van de Europese Unie liggen een stuk minder te maken hebben met dergelijke corruptie. Ook denk ik dat het juist van de auteur wensdenken is dat corruptie zich zomaar in een jaar oplost. Het stuk laat nergens zien welke stappen genomen zijn en of de corruptie is toegenomen of juist is afgenomen. Daar maakt de auteur zich er ook wel een beetje makkelijk vanaf en constateer ik dat hij enigszins lui is ten aanzien van de logische samenhang van de door hem gepresenteerde feiten. Ik ben van mening dat Oekraïne stappen zet om de corruptie te verminderen, maar dat dit land dat niet zonder de Europese Unie en de Verenigde Staten kan. Essentieel is economische en culturele samenwerking. In de wereld van de auteur zou Oekraïne idealiter zijn aangewezen op Rusland en juist daar zie ik een rol voor Het Westen, want 30 jaar nauwe banden met Rusland hebben het land nooit een stap verder geholpen (en dat laatste is een feit).
-
Waarom je er immigratie en gebrek aan democratie in de EU bijhaalt, is mij een raadsel. Ik heb bewust tegen de grondwet van de EU gestemd en ik ben zeer kritisch als het gaat om immigratie vanuit Islamitische landen. Dat betekent niet dat ik ook maar automatisch tegen nauwere banden met Oekraïne ben.
-
Kortom: ik zou nog even je reactie op mijn reactie nog eens goed overwegen. Volgens mij was je - net als de auteur van het artikel - zomaar wat aan het roepen.

Gräf&Stift | 01-11-15 | 11:57

ADVIZEUR | 01-11-15 | 10:01,

En wat weet jij eigenlijk van Oekraïne, en Europa?
Je weerlegt geen woord van wat Stefan Huijboom zegt.

Sterker nog.
Je zegt dat je niks van Stefan Huijboom afweet.
En omdat je niks van hem afweet schaal je hem in bij de NSB.
Dat heet een godwin; en godwins worden officieel alleen gebruikt dor mensen die niet weten waar zij over praten. Mensen die weten waar zij over praten komen immers met feiten en argumenten.

Dandruff | 01-11-15 | 11:12

Gräf&Stift | 01-11-15 | 08:42,

Bovenstaande column staat vol controleerbare feiten, en de auteur trekt daar logische conclusies uit.
Jij zegt dat je "het bredere perspectief mist"...
Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
In jouw reactie zie ik vooral veel wensdenken, vooroordelen en zelfs leugens.

Het gaat er niet om of Oekraïne wel of niet "ideaal" is, het gaat er om of Oekraïne aan bepaalde toelatingseisen voldoet.
Dat is simpelweg niet het geval.
Crises in de EU werden onder andere veroorzaakt door landen die toetraden terwijl ze daar nog helemaal niet klaar voor waren. Er werd gerommeld met toelatingseisen en gefraudeerd met economische cijfers om bijvoorbeeld Griekenland toch toe te laten, en het resultaat was een drama.
En in Oekraïne zijn de problemen allemaal nog vele malen erger.
En dus wordt er door de EU méér gerommeld en méér gelogen over Oekraïne.
Om Oekraïne maar toe te kunnen laten.
Alleen al de vele leugens van de EU over dit onderwerp zouden tot nadenken moeten stemmen.

Dan je vooroordelen over Rusland; Rusland is inderdaad ook "niet ideaal", vandaar dat ik Rusland ook liever niet in de EU zie. Maar het is idioot te doen alsof Rusland achter de corruptie in de Oekraïne zit.
Corruptie is in bijna de hele wereld de norm, met of zonder Rusland. Alleen in het kapitalistische vrije Westen (Noord Europa, Noord Amerika, Japan) is in enkele eeuwen een relatief eerlijke economie ontstaan.
In Noord Europa neemt de corruptie overigens weer toe, met name dankzij de EU. Maar ook wel door de import van grote groepen mensen uit corrupte werelddelen, die vanwege hun huidskleur "voorrang" moeten krijgen op hoge posities.

Je liegt als je doet alsof een corrupt orgaan (de EU) een corrupt land (Oekraïne) zou kunnen helpen corruptie aan te pakken. Het stuk gaat er juist om dat helemaal niemand van plan is de corruptie aan te pakken; de EU niet, en Oekraïne ook niet.

Ondertussen staat Oekraïne er nu dankzij de EU bemoeienis vele malen slechter voor dan een paar jaar geleden, voordat de EU besloot om fascistische knokploegen te helpen met het verdrijven van een democratisch gekozen president. Zodat er nu ondemocratische verkiezingen kunnen worden georganiseerd.

Dandruff | 01-11-15 | 11:05

-weggejorist-

ADVIZEUR | 01-11-15 | 10:01

-weggejorist-

ADVIZEUR | 01-11-15 | 09:53

Weinig overtuigend stuk. Ik mis het bredere perspectief. Natuurlijk is Oekraïne verre van ideaal, maar wellicht heeft dat ook te maken met de jarenlange Russische wurggreep waarin dit land heeft verkeerd. Vreemdgenoeg worden de meeste landen rondom Rusland geteisterd door corruptie, iets wat naar mijn mening vooral te maken heeft met Rusland. Een handelsakkoord of samenwerkingsakkoord met de EU kan dit land helpen zichzelf enigszins los van Rusland te ontwikkelen en ook om de corruptie aan te pakken.
.
Daarnaast vind ik ook een ander ding nog opmerkelijk. Het stuk lijkt ervan uit te gaan dat je corruptie 1,2,3 hebt aangepakt. Dat vind ik een rare aanname. Het stuk had in dat opzicht een stuk meer beschouwend kunnen zijn in plaats van het lollige stuk wat het nu geworden is.

Gräf&Stift | 01-11-15 | 08:42

Eigenlijk intereseert het mij geen reet wat daar in verweggi-oekra-stan gebeurt. Maar omdat dit onderwerp is aangegrepen om de ondemocratische (EU) gang van zaken van heden ten dage aan te tonen, mag u mij wel wat vertellen.

drammerd | 01-11-15 | 07:48

Multi miljonair Petro is al jarenlang een VS puppet. Democratisch gehalte van zijn 'plaatsing' is 0. Het was Blackwater die op Maidan beide partijen beschoot en zo het buur opstookte. Onze 'bondgenoot' is de grootste oorloghitser op aarde. Hadden we zonder Wikileaks nooit geweten. wikileaks.org/plusd/cables/06KIEV1706...

opbokkennu | 01-11-15 | 04:48

Stefan? Ik ken jou niet. Je kan leuk schrijven, maar je hebt nog geen krediet opgebouwd. Blijf het vooral wel proberen ok.

Het Vijfde Wiel | 01-11-15 | 01:58

@caralho. even snel de zoekfunctie aangezet : weer de gebruikelijke eenregelige 25 prikstootjes van eurotokkie voornamelijk op de persoon gericht.
Tja.. daar brengt deze zielepoot z'n dagen mee door en er zolang er reaguurders zijn die erin trappen...!?

daytripper | 01-11-15 | 01:04

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:19

Je bent echt 'n droeftoeter met je onwaarheden, je maatje Slet is uit het zelfde hout gesneden.

caralho | 31-10-15 | 18:36

We hebben nu de kans om ons uit te spreken via het referendum. Voor mij is het duidelijk: Ik wil geen samenwerking of handel met een land wat de democratie niet respecteert. Dat er vele handelaren zijn in Nederland die alleen maar aan Pecunia denken en voor de rest alles aan hun reet laten roesten is triest. Het wordt nog veel triester wanneer je gaat bedenken dat de hele EU alleen maar aan handel denkt. Democratie bereik je niet door een gekozen leider af te zetten en er vervolgens een stro mannetje neer te zetten welke niet door de gehele bevolking is gekozen. Dat dit stro mannetje Pro EU is, is leuk voor hem en de EU maar een totale deceptie voor de Democratie.
Als ik alles mag geloven wat er over Poetin wordt geschreven en verteld, ben ik het ook totaal oneens met deze leider. Ik ben dan ook absoluut niet pro Poetin maar ga wel tegen het associatie verdrag met Oekraïne stemmen. Dat mensen dit gaan framen met de woorden " een stem tegen het associatie verdrag met Oekraïne is een Pro Poetin stem" vat ik op als zwaar beledigend.

Toetsiemonster | 31-10-15 | 18:31

@Balaverde | 31-10-15 | 18:17
Trouwens Obama is straks weg. Deze (gokje) racistische gek (aluhoedje) doet daar niets mee. Wat mij ontzettend verbaasd is dat mensen denken dat Obama een gewelddadige gek is terwijl hij niets anders heeft gedaan dan 'duifje' spelen en interne problemen oplossen. Obama is een links duifje die juist veel te laf en zwak optrad. Obama goed voor Amerika en slecht voor de wereld.

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 18:27

@Balaverde | 31-10-15 | 18:17
Och als ik Obama een smerige neger noem riskeer ik hooguit een permaban op GeenStijl. Als ik Poetin een maffiabaas noem in Rusland dan riskeer ik een kogel in mijn nek of Goelag. Het is maar wat je beter vindt. Toch?

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 18:21

@CrazyDave81 | 31-10-15 | 17:44
Precies. Jij snapt het. Leg dat maar uit aan Boris Nemtsov! Oh wacht...

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 18:19

@De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 17:37

Leuk en aardig en ik heb hem ook helemaal gekeken. Heb je ook gezien wat voor foute mannen er achter Obama zitten: www.youtube.com/watch?v=MouUJNG8f2k

Iedereen is fout in het geopolitieke spel. Laten we het gewoon in Nederland houden met ze allen.

Balaverde | 31-10-15 | 18:17

Silent Scream | 31-10-15 | 17:56
Kwestie van tijd dat Geenstijl op zwart gaat dus.
ultraman | 31-10-15 | 17:58

Het is niet onwaarschijnlijk dat dit ooit zal gebeuren.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar zal geofferd worden als deze uitingen onwelgevallig ervaren worden door degene die het 4de rijk nastreven.

Silent Scream | 31-10-15 | 18:14

Balaverde | 31-10-15 | 18:04
Ik heb genoeg kritiek op deze regering, ik uit echter mijn
kritiek op een beschaafde manier, en dit moeten meer mensen
doen.

Eurotokkie | 31-10-15 | 18:12

Enigste rijke oligarch in Ukraine die afgelopen jaar rijker werd en wel met 20%, was de president Poroshenko, voor de rest gingen ze allemaal naar beneden met hun kapitaal.
Logisch dat de Brusselgraaiers hier wel in mee willen delen.
Even vertalen met google.
www.pravda.com.ua/news/2015/10/30/7086...

gebrokenvleugel | 31-10-15 | 18:12

@bwest | 31-10-15 | 18:00
Ja. Voor al je gewenste pro-EU en pro-Oekraïne-verdrag propaganda kan je terecht bij alle kanalen van de staatsomroep, alsmede de grotere "commerciëlen", de kwaliteitscouranten en ook bij door den staat gefinancierde- en gerunde websites als "Joop.nl".

Hier moet je dan wat anders aanhoren, vervelend wat?

Jan Passant mk2 | 31-10-15 | 18:08

@necrosis | 31-10-15 | 18:01

Dat zullen ze niet zo leuk vinden bij de D66. Je kan veel zeggen over de SP mensen, maar ze zijn in ieder geval niet hypocriet. Bij de D66 zullen ze het lidmaatschap waarschijnlijk gewoon opzeggen.

Balaverde | 31-10-15 | 18:07

@Eurotokkie | 31-10-15 | 17:49

Ik maakte een aanname zeker. Maar die aanname valt prima te maken aan alle lofzang die uitstrooit over het huidige regime.

Balaverde | 31-10-15 | 18:04

ultraman | 31-10-15 | 17:58
Ongetwijfeld zijn er mensen in Den Haag die liever Geenstijl vandaan dan morgen op zwart zien gaan, gelukkig zit de redactie van Geenstijl in Nederland en niet in Rusland .

Eurotokkie | 31-10-15 | 18:04

@Graaf van Egmont | 31-10-15 | 17:01
.
Chapeau!

Piet Karbiet | 31-10-15 | 18:04

Wat een goedkope rotzooi hier als het om Oekraïne gaat qua informatieverstrekking. Gaan we nu telkens van die propaganda hier tegenkomen. Bleh.

bwest | 31-10-15 | 18:00

Silent Scream | 31-10-15 | 17:56

Kwestie van tijd dat Geenstijl op zwart gaat dus.

ultraman | 31-10-15 | 17:58

Silent Scream | 31-10-15 | 17:28
Even een goed gesprek is wat anders dan je leven lang in een
strafkamp zitten in Siberië.
Eurotokkie | 31-10-15 | 17:31

Is maar een kwestie van tijd tot dat hier ook het geval is.
Dat bij een onwelgevallige uitspraak over de EU overlords u in een heropvoedingskampf terecht komt.

Silent Scream | 31-10-15 | 17:56

Wou dat ik een keer van corruptie werd verdacht.
Zit je wel lekker te hoerenkasten de hele tijd.

Piet Karbiet | 31-10-15 | 17:55

In Brussel zijn de varkens van George Orwell stapelgek op dictators en corrupte boevenstaten.

- Turkije van Erdogan willen ze erbij, waarschijnlijk om die geweldige Turkse oproerpolitie met hun knuppels en waterkannonnen te kunnen lenen tegen opstandige burgers van de lidstaten, waar de Nationale politie dan uiteraard niet vertrouwd kan worden.
- Voor de boevenbende in de Oekraïne zullen ze ook wel een schimmige reden hebben.

In ieder geval stinkt het zaakje en is een volmondig "NEE" zeker op zijn plaats.

Nederland uit de EU en de EU uit Europa! Terug naar EEG voor handeltjes; en de NAVO (met de VS) tegen tsaar Poetin.

Jan Passant mk2 | 31-10-15 | 17:55

Corruptie, een vorm van vrije markt die we niet willen zien, is de rot van de samenleving. Wegkomen met ondeugdelijke praktijken die de samenleving schaden. Daarom mengt een schaamte cultuur –je mag destructieve dingen doen zolang je ermee weg komt- moeilijk met de onze, omdat wij inzien dat iemand anders en dus de hele samenleving dan voor de rotzooi op moet draaien en dus we allemaal daarvoor levenskwaliteit inleveren. Daarom zijn we ook boos op financiële instellingen met woekerpremies, financieel geklooi met andermans geld in Griekenland en onzinboetes, samengevat mensen die risico nemen maar het niet lopen en de risico’s bij iemand anders neerleggen. Omdat we weten dat ons land dan een bende wordt en we hebben voorbeelden genoeg. Landen met corruptie blijven in hun ontwikkeling hangen, omdat iedere stap voorwaarts van iemand meteen wordt geparasiteerd. De vrije markt werkt alleen als het daadwerkelijk in ieders belang is -en niet alleen van de bedrijfseigenaren die hun bedrijf naar Polen verplaatsen- en anders moet je op de rem trappen. Ja dat is regulering. Maar regulering van vrijheid en een gezonde markt. Daar hoort corruptie niet bij.

kloopindeslootjijook | 31-10-15 | 17:55

@libertas
Moldavië dreigt te veranderen! de pro EU president is afgetreden wegens corruptie!!? Iets wat natuurlijk buitengewoon is met pro EU mensen ! Het leuke is dat de Moldavische bevolking weer naar Rusland neigt bij de volgende verkiezingen! dit zou betekenen dat de deur naar zuid en oost oekraine langzaam aan het sluiten is voor de NATO ! met als gevolg dat bessarabie en odessa zo maar van kant zouden kunnen veranderen!( als men ziet hoe men in Europa de vluchtelingen crisis afhandelt dan is er geen betere anti EU propaganda als men mij vraagt)

pietka | 31-10-15 | 17:54

LibertasSimplex | 31-10-15 | 17:39
Wel nee, 6 computers met en ander IP adres, klaar.

LibertasSimplex | 31-10-15 | 17:51

Balaverde | 31-10-15 | 17:46
Aha dus je liegt gewoon, zit zeker in die rechtse sferen.

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:49

@Eurotokkie | 31-10-15 | 17:37

Het bewijs hoef ik niet te zoeken. Je gaat alleen maar in de verdediging ten opzichte van onze huidige regering.

Balaverde | 31-10-15 | 17:46

@Eurotokkie | 31-10-15 | 17:41 Computers? Nee joh, zes tabjes tegenwoordig. Beetje meegaan met de tijd heh :)

NLvoorwat | 31-10-15 | 17:44

@Eurotokkie | 31-10-15 | 17:03
Rusland is iig democratischer dan de EU.. dat is zeker.

CrazyDave81 | 31-10-15 | 17:44

Zeggen dat Europa democratie komt brengen, is best wel last hebben van het up=down-syndrome.

NLvoorwat | 31-10-15 | 17:43

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:26
Omdat je dat niet doet val je zelf in die categorie.

Ongeblustekalk | 31-10-15 | 17:41

LibertasSimplex | 31-10-15 | 17:39
Wel nee, 6 computers met en ander IP adres, klaar.

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:41

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 17:36
Je moet wel eerst uitloggen voor je onder een andere nick jezelf kan toejuichen.

LibertasSimplex | 31-10-15 | 17:39

Balaverde | 31-10-15 | 17:28
En al iets gevonden vriend?

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:37

https://www.youtube.com/watch?v=sLXdLMUABvU

Dit is wel een must see.

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 17:37

-aluhoedjesmodus-Russische vliegtuigen vallen nu blijkbaar spontaan uit de lucht in Egypte-/aluhoedjesmodus-

NLvoorwat | 31-10-15 | 17:36

Mini Me | 31-10-15 | 17:32
Zijn die gasten in Steenbergen dan opgepakt?

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:36

@De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 16:45
Uberlol. En loopt zo'n droeftoeter te minnen. Hoi! Hallo! Had je nog iets te zeggen?

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 17:36

Balaverde | 31-10-15 | 17:28
Bewijs dat ik eigen landgenoten heb uitgemaakt voor landverraders.

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:34

@Eurotokkie | 31-10-15 | 17:19
Maar roep in Nederland dat je voornemens bent te gaan demonstreren tegen een AZC, en oom agent verschijnt aan je deur. (heeft Poetin niets mee te maken hoor)

Mini Me | 31-10-15 | 17:32

Silent Scream | 31-10-15 | 17:28
Even een goed gesprek is wat anders dan je leven lang in een
strafkamp zitten in Siberië.

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:31

pietka | 31-10-15 | 17:22
Dat artikel is al van februari 2013, voor de 'verkiezingen' voor het Europees 'parlement'. Met recht een nepparlement, maar dat terzijde.
We zijn nu 2 1/2 jaar verder, en in de publieke media is geen kritiek op welk Europees beleid dan ook te horen, laat staan verontwaardiging over dit soort rommelverdragen. Behalve Oekraïne, is er ook nog dat verdrag met het volstrekt letterlijk leeggeroofde Moldavië.

Ze hebben goed hun best gedaan, hunnie van Troll Patrol Brussels.

LibertasSimplex | 31-10-15 | 17:30

@Vrije Nator | 31-10-15 | 17:24
Is niet erg..
Heeft 'ie er ook eens een..

Wijze uit het Oosten | 31-10-15 | 17:28

@Eurotokkie | 31-10-15 | 17:26

Nee u maakt alleen uw eigen landgenoten uit voor landverraders alleen omdat ze een andere mening erop na houden. Zit zeker in die linkse sferen.

Balaverde | 31-10-15 | 17:28

@eurotokkie 17:19

Vertel dat maar aan de burgers die de hermandad aan de deur kregen naar aanleiding van hun kritische houding mbt het asielbeleid.

De EU is net zo goed een heilstaat alleen verpakt in een pseudo-democratisch jasje.

Silent Scream | 31-10-15 | 17:28

@LibertasSimplex | 31-10-15 | 17:13

Betaalde EU trollen dus. Helaas zal er voor de goede woord verspreiders zoals ons geen subsidie in de kuip zitten. Zou ook niet moeten hoor. Het hele idee is al gadverdamme. Het feit dat er mensen worden betaald die andere meningen verkondigen dan die van hun zijn. Allemaal in meerdere glorie van de EUSSR.

Balaverde | 31-10-15 | 17:27

Ongeblustekalk | 31-10-15 | 17:23
Ik maak de heren in Den Haag niet uit voor landverraders of NSB'ers, zo laag zak ik niet.

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:26

Godverdomme per abuis eurotokkie een + gegeven.

Vrije Nator | 31-10-15 | 17:24

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:19
Voor jou zouden ze een uitzondering moeten maken ;)

Ongeblustekalk | 31-10-15 | 17:23

@libertas
Dan weten we ook gelijk waar Nonkeltje de slet en basbr hun subsidie vandaan halen !
Onze EU & US troletjes !

pietka | 31-10-15 | 17:22

GateKeeperNL | 31-10-15 | 16:30
Het YT linkje is al deaud...

Ommezwaai | 31-10-15 | 17:21

Silent Scream | 31-10-15 | 17:12
Roep maar in Rusland dat Poetin een landverrader is dan staan er meteen mensen voor de deur, roep hier in Nederland dat Rutte een
landverrader is en niemand zal aan de voordeur verschijnen.

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:19

Oekraine is de graanschuur van Europa. Als ze daar een slechte oogst hebben, dan wordt ons brood of in mijn geval het mengvoer duur. Dus ik ben voor afschaffen van importbeperkingen.

varkensboer | 31-10-15 | 17:18

De objectiviteit is ver te zoeken hier. Op een enkele uitzondering na is geen van de reaguurders hier meer dan 5 keer in beide landen geweest.

Zoals Graaf zegt: het is een info-war. Ik kom in beide landen, sinds 2003 en dan gemiddeld een keer of 5 per jaar. Niets is zoals het lijkt. Ver weg blijven op politiek niveau maar wel gewoon lekker je business doen.
Want dat kunnen ze.

Krassimir | 31-10-15 | 17:16

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 17:06
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/9845442/EU-to-set-up-euro-election-troll-patrol-to-tackle-Eurosceptic-surge.html

""In order to reverse the perception that 'Europe is the problem', we need to communicate that the answer to existing challenges... is 'more Europe' not 'less Europe'."

LibertasSimplex | 31-10-15 | 17:13

We kunnen ons wel overal over druk maken. Ik kijk liever naar m'n eigen land,die voormalig satelliet staten van Moskou waren altijd al corrupt en zullen het ook altijd blijven,ongeacht onder welke vlag.

mierus | 31-10-15 | 17:13

Sta inmiddels toch in dubio. Waar heb ik een grotere pleurishekel aan, de ondemocratische bende in Brussel of de Russische totaaldictatuur?

Vooralsnog wint de roversbende uit Brussel het van Putin.

Silent Scream | 31-10-15 | 17:12

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 17:06
Ja hallo meer dan 20 topics over de Oekraïne de laatste maand, mensen worden een beetje moe en dan te bedenken dat het ergste nog moet komen.

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:09

devil13 | 31-10-15 | 17:04
Bewijs het. Bewijs, dat het associatieverdrag, dat allerlei geld biedt uit potjes, van ons, niet meer, maar minder corruptie teweegbrengt.
Bewijs, tegen alle tekenen in, dat Oekraïne op de weg is van hervormingen naar minder corruptie en meer democratie.
Bewijs dat er verbeteringen zijn, na de staatsgreep in dat failliete kloteland.
Bewijs dat de Europese Unie niet zelf zo corrupt is als de neten, zoals we elke dag zien, en voor minder corruptie kan zorgen.

LibertasSimplex | 31-10-15 | 17:09

devil13 | 31-10-15 | 17:04
Onder welke steen heb jij gelegen, al die tijd dat die corrupte landen tot de EU toetraden? Echt, toetreding tot de EU is echt geen garantie. Integendeel zelfs.

Graaf van Egmont | 31-10-15 | 17:06

Mwa. Topic over Oekraïne met wel 27 reacties, het leeft!!!

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 17:06

Ukraine heeft nog een lange weg te gaan met hervormingen, het verdrag met de EU kan daarmee helpen. Als onze man in Ukrainistan nu eens begint met het land gewoon Ukraine te noemen en ookmgeen landje, dan zou zonder de denigrerende ondertoon de boodschap wat beter overkomen. Een associatieverdrag zou echter wel de verbeteringen in de democratie en minder corruptie in de hand werken. Onze man in Ukraine zou dan wellicht kunnen berichten over de verbeteringen die hij ziet, dan zijn we op de goede weg.

devil13 | 31-10-15 | 17:04

@Stefan Huijboom | 31-10-15 | 16:24
Bedankt voor je informatie uit de Oekraïne!

nemoj me jebat | 31-10-15 | 17:04

@Doing | 31-10-15 | 16:46

Een wonderkijkje in het hoofd van George W. Bush.

Balaverde | 31-10-15 | 17:03

pietka | 31-10-15 | 16:58
"Op dit ogenblik is Rusland een stuk democratischer dan de oekraine"
lolbroek.

Eurotokkie | 31-10-15 | 17:03

pietka | 31-10-15 | 16:58
Ga uzelf eens laten nakijken, mafkees. Afgelopen week vielen gemaskerde soldaten met mitrailleurs binnen in .. een bibliotheek! Omdat ze daar Oekraïense boeken uitlenen. Is verboden onder dictator Putin.
Dat u de gelijkenis met die andere dictator van 80 jaar geleden niet ziet pleit niet voor uw historisch inzicht.

Nonkel Frituur | 31-10-15 | 17:03

Zitten we weer in een informatie-oorlog? Of een desinformatie-oorlog? Ik heb het allemaal al eens meegemaakt, dus mij maken jullie niet gek.

Graaf van Egmont | 31-10-15 | 17:01

De slet
stemt voor meer vluchtelingen in de EU voor meer EU voor meer US ! Vraag mij af en toe af hoe groot die plaat voor je klus is slet! Het goede verhaal hierboven komt overheen met wat mijn Ukrainse collega's mij al sinds feb 2014 vertellen, de jongens uit de Krim danken god op hun bloteknien voor de terugkeer van de Krim bij de Russische federatie!
Op dit ogenblik is Rusland een stuk democratischer dan de oekraine

pietka | 31-10-15 | 16:58

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:53
Wat zou ik tekort komen? Een paar hersencellen, zoals u?

Nonkel Frituur | 31-10-15 | 16:57

Alle lof en steun voor de Oekraïense broederregering! Sla de opstand plebis neer! Het Europese rijk is één en ondeelbaar! SPQB avé! Juncker caesar!

LibertasSimplex | 31-10-15 | 16:56

Nonkel Frituur | 31-10-15 | 16:51
Vertel u komt iets te kort?

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:53

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:46
Het Europese volk, dan zijn ook onze Oekraïense vrienden.
Miljarden naar de Afrikaanse gelukszoekers, en geen cent naar onze eigen Europese broeders en zusters die op de vlucht moeten in eigen land? Is dat wat u wil?

Nonkel Frituur | 31-10-15 | 16:51

We moeten gewoon alles kapot maken.
Als alles kapot is kan alles ons niet kapot maken.

Rest In Privacy | 31-10-15 | 16:46

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 16:42
U bent dus tegen het Europese volk, leuk om te horen.

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:46

@Balaverde | 31-10-15 | 16:36
Niet echt. Om dit te begrijpen moet je daar geweest zijn en de 'cultuur' kennen. Sakasjvilli is een anti-corruptie agent die 'die-hard' door blijft strijden. Het is daarom ook erg grappig dat hij nu door een meer pro-Sovjet regering verdacht wordt van corruptie. In Odessa heeft hij nu al meer gedaan tegen corruptie dan Porosjenko. Wel is het een beetje zielig hoe verkankert die landen zijn.

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 16:45

Graaf van Egmont | 31-10-15 | 16:41
Ik maak me ook niet zorgen om die onderzeeër achter in de sloot.

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:44

Ik stem voor. FUCK Poetin.

De Koreaanse Slet | 31-10-15 | 16:42

Dat Saakasjvili maar gewoon asiel kan aanvragen in Oekraïne en gewoon maar een politiek ambt kan betrekken betekend dat Amerika er met ze vuist er poepdik in zit. Laat Oekraïne gewoon lekker gewoon voor wat het is. Laten we gewoon de grenscontroles opzetten. Uit de EU stappen. En alleen nog maar de EEG reglementen volgen.

Balaverde | 31-10-15 | 16:42

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:35
Niks aan de hand. De Noordzee mag door iedereen bevaren worden, zowel boven als onder water. En dat geldt voor alle zeeën, mits territoriale wateren.

Graaf van Egmont | 31-10-15 | 16:41

Ps:

ehuda ashslag =Yehuda Ashlag

Rest In Privacy | 31-10-15 | 16:40

Het feit dat Saakasjvili maar gewoon gouverneur kan worden. Dat is te ziek voor woorden!

Balaverde | 31-10-15 | 16:36

ehuda Ashlag
What a terrible wrong inflict those nations that force their reign on minorities, depriving them of freedom without allowing them to live their lives by the tendencies they have inherited from their ancestors (...)

For we can see how all the nations that ever fell, throughout the generations, came to it only due to their oppression of minorities and individuals, which had therefore rebelled against them and ruined them.
Hence, it is clear to all that peace cannot exist in the world if we do not take into consideration the freedom of the individual.
Without it, peace will not be sustainable and ruin shall prevail.

Rest In Privacy | 31-10-15 | 16:35

Het hele feit dat meneer Saakasjvili hier gewoon kon binnen komen alsof het niets was. Terwijl hij heel Georgie aan gort heeft geslagen en gezocht wordt voor corruptie: www.youtube.com/watch?v=fgP7fYhJI1g

Deze man is een hele grote viezerik die geopolitieke spelletjes samen met Amerika speelt.

Balaverde | 31-10-15 | 16:34

Ze zoeken het daar maar lekker uit. Heb er niets mee en hoef ze op termijn ook niet bij de EU, want ik wil dat Nederland eruit stapt.

kwark001 | 31-10-15 | 16:31

Mooi stuk, die zijn er nodig om "zin in stemmen" te krijgen voor het niet geenstijl lezende volk.
Stuur het per expresse door naar de NPO!

Zathras | 31-10-15 | 16:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken