Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau - Jan Roos en Kees Verhoeven

Nieuw! Vanaf deze week, elke week op de doordeweekse donderdagavond. De nietsontziende interviewrubriek Gesprek op Niveau. Jan Roos praat 1 op 1, oog in oog én op locatie in ons schitterende Nederland met een actuele gast uit het nieuws, de media en de opinies. Deze week: Kees Verhoeven, de campagneleider van D66, die zo dapper was het spits af te bijten. Kudos Kees! GespreksTopic du Jour: Het historische GeenPeil Referendum van woensdag 6 april 2016.

Reaguursels

Inloggen

Gezeik over Poetin. Lijkt de staatsomroep wel.

A la snackbar | 30-10-15 | 22:05

Gemeenten: referendum dure grap aldus Telegraaf op 30 oktober 2015. Dit is natuurlijk geen grap!!!
Het ziet er naar uit dat ze de opkomst gaan tegenwerken door beperkt aantal loketten, dus wachtrijen etc.
En dan zeggen dat het alles teveel geld kost.
Ik weet manieren om te besparen.

ET007 | 30-10-15 | 14:43

Beste Jan, je hebt sterke argumenten, verkloot het nou alsjeblieft een keer niet door te beledigen.

van heinde en verre | 30-10-15 | 13:46

-weggejorist en opgerot-

jekka | 30-10-15 | 13:21

Jan Roos gaat er af en toe wel heel hard doorheen hoor, ietsje minder levert betere resultaten op denk ik.. Je hoeft hem nergens mee weg te laten lopen natuurlijk, maar ietsje gas terug mag ook wel.

n1els | 30-10-15 | 13:21

de overeenkomst tussen meneer Roos en meneer Wilders is dat hetgeen er bij de realisten in Nederland gedacht en uitgesproken wordt (meestal in de privésfeer), deze heren in de positie zijn (Roos in de media en Wilders zelfs in de 2e Kamer)om al deze linkse rottigheid structureel en massief te benoemen en uit te dragen.
.
ik vind dit een staande ovatie waard.
HALELUJA!

neetegenpvda | 30-10-15 | 12:55

Politieke poppetjes in Nederland:
- leugenaars
- draaiers
- verdeel&heers
- niet voor het volk maar voor eigen gewin
- marionetten van us&elite&eu
- bilderbergers
- bedriegers
- verdraaiers
- ontwijkers
- schijnheilig
- psychopaten
- gevoelloos
- sociopaten
- zakkenvullers
- idioten
- hersenloos
- criminelen
- slecht
- hartloos
- apathisch
- onverschillig
- naaiers
- enz

Melfs | 30-10-15 | 12:04

Vraag me in alle eerlijkheid af hoe het in !@#$%^&*&^%$#@ mogelijk is dat de heer Kees Verhoeven met als enige pro (het om het onderwerp heen manoeuvreren) zo'n functie in de politiek kan verwerven wat een draaikont optima forma.

equal to condell | 30-10-15 | 10:01

Best aardig. Alleen is Jan iets te vaak aan het woord.

Freba47 | 29-10-15 | 20:53

U kent Cees van der Hoeven? Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat dat niet het geval is. Zakkenvullen heeft hij nooit gedaan. Daarnaast is hij nooit directeur van Albert Heijn geweest. Hij was de bestuursvoorzitter van Ahold. En dat is iets heel anders.Na het boekhoudschandaal zat hij op zwart zaad. Met zakkenvullerij was dat niet het geval geweest. Hij is gewoon vrijgesproken van dat wat hem ten laste werd gelegd en heeft een schikking getroffen met Ahold. Hij zit ook niet op de Bahama's. Hij is gewoon in Nederland. En met Monique Pieters heeft hij niets. Voor vuilspuiterij aangaande zakken vullen wendt u zich beter tot de Amerikanen die destijds voor Ahold werkten en twee andere leden van de toenmalige RvB.

Die FAZ | 30-10-15 | 09:52

Leuke opzet. Jan had een paar mooie pijnpuntjes op zijn lijstje staan.
Aan al dat draaiwerk en gekonkel te zien geloof ik dat er binnen D66 nogal wat onenigheid is en zeker geen consensus is over hoe met dit referendum om te gaan.....,

Luukerdekuuk | 30-10-15 | 09:41

@necrosis | 30-10-15 | 09:04
Dat is een vent, je weet best wel dat ik op vrouwen val.

francisca van jole | 30-10-15 | 09:07

Ik EIS een nieuw topic.

Balzakius | 30-10-15 | 09:04

Goed gedaan jan ga hier mee door.

Mrnicexxx | 30-10-15 | 09:02

Het Vijfde Wiel | 29-10-15 | 23:52
Ah, beetje bellen met je moeder terwijl je met mij aan de praat bent. Hmm, ik weet niet of ik dat goed kan keuren.

Ben overigens gewoon Nederlander hoor. Wat ik beweer, en soms buitengewoon omslachtig onder woorden breng, is dat de buitenlandse politiek van de VS niet meer is dan halen, hebben, houden. Alles wijkt daarvoor, landen mogen totaal ineen storten of in oorlog raken maar... men heeft in de VS wel een soort van vrijheid van meningsuiting. Hoera dan.

Er is geen land op aarde dat zoveel oorlogen is begonnen als de VS. In dat opzicht is Rusland (en ook China) buitengewoon gematigd.

Kortom, zet 'em op Putin!

dontworrybehappy | 30-10-15 | 09:00

Jan moet nog wel even leren dat politiek niet GS is. Op 1:00 "Dacht u niet 'he kut'". Hier allemaal helemaal bon ton, maar het dient geen enkel doel en sluit je uit in de kringen waar de besluiten vallen.

marcoplarco | 30-10-15 | 08:57

@francisca van jole | 30-10-15 | 08:35
.
Nice. Helaas zie je tegenwoordig alleen maar Sjaakies op de televee.

Piet Karbiet | 30-10-15 | 08:53

@necrosis | 30-10-15 | 08:41
Heb voor je gezocht, niets kunnen vinden.
Denk dat de dames op de door jou beoogde leeftijd te vaak struikelen over iets waarop de zwaartekracht nogal van invloed is.

francisca van jole | 30-10-15 | 08:50

@necrosis | 30-10-15 | 08:41
Zodra ik een gelijksoortig filmpje vind van huize avondrood, zal ik aan je denken en linken.

francisca van jole | 30-10-15 | 08:44

@francisca van jole | 30-10-15 | 08:35
Veel te jong.....

necrosis | 30-10-15 | 08:41

@Piet Karbiet | 30-10-15 | 08:30
1986 en wat is daar mis mee?
vimeo.com/84247205

francisca van jole | 30-10-15 | 08:35

kom Mark.. en nu jij, Jan heeft vast wat vragen voor je

(c)ZWITSUL | 30-10-15 | 08:34

Ik vind tennis zo 1983. Flodder.

Piet Karbiet | 30-10-15 | 08:30

Volgende keer maar een hijskraan huren om het gesprek naar een iets hoger niveau te tillen .

Eurotokkie | 30-10-15 | 08:22

@Diepe Vuist | 30-10-15 | 02:04
LOI?
Denk niet dat ze daar toegelaten worden, zijn ze veels te dom voor.
Hooguit even een uurtje op de Max Havelaar koffie geweest bij:
onzetaal.nl/taaladvies/advies/praten-...

francisca van jole | 30-10-15 | 07:09

Kortom, stemmen heeft geen nut.
Leuk dat dictatoriale belastingparadijs wat Nederland heet.

Willem van Rood | 30-10-15 | 06:58

Leuk format met die stoelen zo. Volgende keer Ton Elias ? Oh wacht....
KlaasVaakStrooit | 30-10-15 | 03:22
Of die andere bolle van de PvdA. Moet er dan niet een hoogwerker bij komen? In Alphen aan de Rijn hebben ze nu ervaring opgedaan.

MyCatIsDoingThis | 30-10-15 | 04:21

Op 06:06 kwam heel symbolisch een meeuw in beeld.

MyCatIsDoingThis | 30-10-15 | 04:04

Leuk format met die stoelen zo. Volgende keer Ton Elias ? Oh wacht....

KlaasVaakStrooit | 30-10-15 | 03:22

@ben kokhals | 30-10-15 | 02:29 Alsof ze de Iraelische vlag wegwerpt. Merkel doet als Hitler alleen is het nu in belang der EU en dan kan het. Mark my words, de voorgelogen dwazen beginnen slimmer te worden en vooral te zien. Dit Rijk wilde het volk destijds niet en ondanks dat de geschiedenis zich wil herhalen ook nu niet. Er zal weer oorlog komen om de regenten hun plaats te wijzen.... voor veel van die lui zal dat een rustplaats worden.

INH.30CL | 30-10-15 | 03:21

De setting doet me denken aan Keek op de Kaas, ehm nee Kaas op de Week met Wim de Bie en Kaas van Keeten.

Ik ben benieuwd.
Kaas de Vies | 29-10-15 | 20:42

Was dat niet Wim de Brie?

Gele Beer | 30-10-15 | 02:33

De setting doet me denken aan Keek op de Kaas, ehm nee Kaas op de Week met Wim de Bie en Kaas van Keeten.

Ik ben benieuwd.
Kaas de Vies | 29-10-15 | 20:42

Was dat niet Wim de Brie?

Gele Beer | 30-10-15 | 02:33

ben kokhals | 30-10-15 | 02:19
Nee.

de honden blaffen... | 30-10-15 | 02:29

@de honden blaffen... | 30-10-15 | 02:01 "In een crisissituatie blijkt dat de EU niet in staat is..."
.
Maak daarvan "dat de EU niet bereid is".

ben kokhals | 30-10-15 | 02:19

ben kokhals | 30-10-15 | 02:10
Bij ongewijzigd beleid zijn er 20 miljoen.
En dat laatste, economisch enorm achteruitgegaan, uiteraard.

de honden blaffen... | 30-10-15 | 02:19

@de honden blaffen... | 30-10-15 | 01:46
PS: Voor het perspectief. Een organisatie met uitstekende contacten in de militaire- en 'intelligence' wereld verwacht dat Nederland in 2025 nog maar 10 miljoen inwoners over heeft en economisch enorm is achteruitgegaan www.deagel.com/country/Netherlands_c01...

ben kokhals | 30-10-15 | 02:10

je overal in en uit lullen*

Diepe Vuist | 30-10-15 | 02:04

Ik wil een LOI cursus pollitiek lullen.. en dan de kroeg in - ik vind en blijf het knap vindon

Diepe Vuist | 30-10-15 | 02:03

But I'm the man in grey. I'm just a man at C&A. And I don't have a say. In the wargames that they play.

www.youtube.com/watch?v=oIYqGS3Rrss

LibertasSimplex | 30-10-15 | 02:02

ben kokhals | 30-10-15 | 01:50
De EU is een papieren werkelijkheid, een droombeeld, ooit bedoeld om uitgerangeerde landelijke politici een glijvlucht naar het riante pensioen te bieden.
In een crisissituatie blijkt dat de EU niet in staat is om zijn grenzen te sluiten voor landlopers en illegalen, haar eigen wetten wetten en doelstellingen te handhaven, en dus niet meer is dan een abstract begrip.
Burgers die daar aan overgeleverd worden, door voorheen soevereine staten, zijn de klos.

de honden blaffen... | 30-10-15 | 02:01

@INH.30CL | 30-10-15 | 01:50
De zelfgezalfde progressieven die zich op de borstjes kloppen voor alle emancipatie en multicul en gay-pride parades, importeren met hetzelfde gejoel hele volksstammen die daar niks mee hebben en dat keihard in de achteruit gaan zetten richting donkere middeleeuwen.

ben kokhals | 30-10-15 | 01:59

Mooi intervieuw. Om naar de luisteren dan - niet om naar de kijken heb ik begrepen uit de reaguursels. Dat heb ik uit voorzorg dan ook niet gedaan.

Rest In Privacy | 30-10-15 | 01:59

Doet u mij maar een beha A75. Nee, geen D66. *gatsie*
- reeds dromen doet -

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:53

@de honden blaffen... | 30-10-15 | 01:46
Dan kan de EU met een beroep op de crisis een finale machtsgreep doen, en de mensen zullen daar nog om smeken ook. “Een flinke crisis moet je nooit aan je neus voorbij laten gaan. Wat ik daarmee bedoel is dat het een kans is om dingen te doen die je niet eerder voormekaar kon krijgen.” (neocon Rahm Emanuel)

ben kokhals | 30-10-15 | 01:50

@ben kokhals | 30-10-15 | 01:22
Wees welkom *Wijzen uit het Oosten*! U zult de vergrijzing in de westerse wereld oplossen door aanranding en verkrachting. U zult de vragende banenmarkt in EU verzadigen met uw ongekende wijsheid VAN 500 JAAR GELEDEN.

INH.30CL | 30-10-15 | 01:50

@Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:40
Probeer eens van dat rokershoestje af te komen.
Truste @all.
- out -

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:48

@francisca van jole | 30-10-15 | 01:39
Geen dank, jij dank voor de Middelburg link. Heel interessant. By the way, Frankrijk heeft ook een stapel schimmelige beurre sur la tête wat betreft ISIS www.voltairenet.org/article188337.html...

ben kokhals | 30-10-15 | 01:47

@de honden blaffen... | 30-10-15 | 01:46
Zeer waar.

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:47

ben kokhals | 30-10-15 | 01:41
Wie denkt dat Brussel macht heeft, vergist zich.
Als een leger van een miljoen ongewapenden de EU kan betreden, zonder noemenswaardige sancties, dan zijn 100.000 geoefende militairen genoeg om de hele EU van de kaart te vegen.

de honden blaffen... | 30-10-15 | 01:46

@ben kokhals | 30-10-15 | 01:41
Dank, dank, dank. Maar nee, achter de menselijke domheid zit geen complot. Het is wat het is: domheid. Soms in de vorm van domheid66.

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:46

@Balaverde | 30-10-15 | 01:38
Er zijn nog veel meer mogelijkheden die ons kunnen redden. Maar Draaiers66 is daar niet één van.
*de volgende oorlog zal kort duren, ik schat 20 minuten, mompelt de visionair*

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:42

@Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:25 "Thx. Ik word GEK. Waarom laat men dit toe?"
.
Macht voor de Brussel verder vergroten door de natiestatien te balkaniseren www.bbc.com/news/uk-politics-18519395 Zeker voordat landen als Duitsland het cordon sanitaire tegen Rusland gaan doorbreken en aansluiting vinden bij China's New Silk Road.

ben kokhals | 30-10-15 | 01:41

Volgens de bromsnor en de burgemeester werd de asielopvang in Woerden *kuch* bestormd.
Bestormen duizenden mohammedanen Oostenrijk dan heet het dat *kuch* vluchtelingen door de hekken breken.
Meten met twee maten.

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:40

@ben kokhals | 30-10-15 | 01:17
Bedankt erg interessant, zal het een keer helemaal doorlezen op de computer, tablet heeft veel problemen met de grote PDF.
Hier nog een stukje over onze vrienden.

www.wo2actueel.nl/artikel/1913/Franse-...

francisca van jole | 30-10-15 | 01:39

@Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:32

Ik vond de berichten ook niet rustgevend. Nee. Helaas zullen we overspoeld worden. Het enigste wat ons op korte termijn kan redden is een coup van een of ander leger die er genoeg van heeft: xandernieuws.punt.nl/content/2015/10/B...

Balaverde | 30-10-15 | 01:38

Iets meer laten uitpraten en wat minder kinderachtig doen. Maar verder zijn dit soort fel kritische interviews een verademing naast de doorgaans lauwe NPO journalistiek. Denk even terug aan die soppende muts die bijkans klaar kwam op Verhofstadt.

Harry Turtle | 30-10-15 | 01:38

ps;
hoofdletter D krijgen ze pas als bovenstaande uitgevoerd wordt !

oplooprem | 30-10-15 | 01:37

als d66 voor een bindend referendum is kunnen ze dit toch ook als "bindend"beschouwen en de uitslag verdedigen ?

oplooprem | 30-10-15 | 01:36

@Wiesental | 30-10-15 | 00:23
Wie is dat die daar wegholt?
Dat is Alexander Pechthold.

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:34

@Balaverde | 30-10-15 | 01:24
Klopt. *islamitische invasie*.

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:32

ben kokhals | 30-10-15 | 01:22
Nou, Diederick heeft ook even het filmpje bekeken.
Kein problem.

de honden blaffen... | 30-10-15 | 01:30

@Balaverde | 30-10-15 | 01:24
Thx. *zuchten doet*

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:28

Dacht je niet, hey kut dit is lelijke cameravoering?

maban | 30-10-15 | 01:25

@ben kokhals | 30-10-15 | 01:22
Thx. Ik word GEK. Waarom laat men dit toe?

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 01:25

@Prof. D.A.H. Vintik | 29-10-15 | 21:24
Hahaha, powned...

BarneyBoner | 30-10-15 | 01:18

@francisca van jole | 30-10-15 | 01:01
En die verwaande alpinopetten hebben nog heel wat uit te leggen aan hun buren. Zie ook Frederick Bausman "Let France Explain" www.pdftitles.com/book/11372/let-franc... (link naar pdf). Doe mij maar nasi campur:)

ben kokhals | 30-10-15 | 01:17

@Paaldanseres | 30-10-15 | 00:22

Hoe kan je een ladder(het is trapstoel trouwens) in een filmpje die gepost wordt laten zaken als wij dat willen?

Of stel je voor dat we gaan livestreamen?

Balaverde | 30-10-15 | 01:11

@francisca van jole | 30-10-15 | 01:01
excusez moi , "arrogant" natuurlijk.
Het lijkt er G.V.D langzamerhand wel op of ik leesblind ben.

francisca van jole | 30-10-15 | 01:10

Ach voor een D66er is hij nog behoorlijk open en eerlijk. Ik bedoel als je die Brinkhorst en dergelijke hoort kletsen, dan valt dit toch nog wel mee. Laat staan die elite in Brussel als Verhofstadt, Merkel, Schultz etc. Dat is een eindeloze propaganda machine.

lightyears | 30-10-15 | 01:08

Leuk concept, maar deze shots slaan echt nergens op. Over de as gaan, niet consistentie in de shots & een neus shot?

Ben na 30 seconden de reaguursels maar gaan lezen met het gesprek als radio op de achtergrond.

Hairdiapercameltoe | 30-10-15 | 01:03

@paddy | 30-10-15 | 00:17
De geschiedenis interesseert me echt niets.
Ik leef in het heden en vind het veel erger dat we samen met die Fransen in de EU zitten.
Dat overarogante volk dat meent dat ze de beste keuken ter wereld hebben.
Escargots en cuisses de grenouilles? Bah!
Die Fransen zijn gek maar dat is ook niet verwonderlijk.
www.standaard.be/cnt/dmf20130925_00758...
Ik ga veel liever naar de locale Nederlander van Chinese afkomst, Babi pangang? heerlijk.

francisca van jole | 30-10-15 | 01:01

@mysteryposter | 29-10-15 | 21:58

Het lijkt erop dat onze grote vrienden in Oekraïne ook gewoon heel dicht bij de burgerbevolking bouwen gewoon omdat het kan?

"Roofs are blown off and windows shattered there," the woman said, wondering how the Kiev military got a permission to build ammunition storage facilities "so close to residential areas."

Balaverde | 30-10-15 | 01:00

@Kaas de Vies | 29-10-15 | 20:58
Rusland is onze vriend en heeft vergelijkbare waarden en normen. Laten we in godsnaam niet de fout maken om Oekraïne naar het westen te trekken. We hebben voor Rusland al de grens overschreden door alle Oostbloklanden en zelfs oud-sovjetlanden (Estland, Letland, Litouwen) bij de EU te betrekken.

-=PyP=- | 30-10-15 | 00:56

@Lewis | 30-10-15 | 00:17 "Ik snap de moeite die velen met Amerika hebben"
.
Even de deur binnenvallend: ik heb geen enkele moeite met Amerika (Constitition!), al helemaal niet met "de Amerikanen", maar "Washington" mag -als je het mij vraagt- linea recta naar een Nuremberg 2.0 gesleept worden. De neocons (in beide nep-partijen) zijn de neonazis van de moderne tijd: "If the insouciant Western population sits on its sofa watching “reality shows” while the insane neoconservatives who control Western foreign policy drive us to Armageddon, the inattentive dumbshits that comprise the Western populations will find themselves exterminated by nuclear winter. It would be their just reward." Zie ook "Europe’s Complicity in Evil" www.paulcraigroberts.org/2015/06/25/eu...

ben kokhals | 30-10-15 | 00:51


Lewis | 30-10-15 | 00:17

Afganistan en Irak oorlogen zijn door George W. Bush begonnen. Afganistan werd gedomineerd door de Taliban, die oorlog is ietwat moeilijk, maar kan ik accepteren. Taliban is gewoon Al-Quaida (ja, die bestaan ook nog). Irak oorlog was gewoon totaal illegaal. Gestart op totale valse assumpties. Er was geen bewijs voor WMD's, dat wist Witte Huis, toch gingen ze door. Jaren later probeerden ze hetzelfde met Syrie.

Ben ik zwart/wit met de VS? Misschien, maar dat zijn zij ook. Ik ben er persoonlijk geweest, erg zwart/wit. Winner/loser mentaliteit heerst er. Een groot deel van het volk gelooft in meriocratie. Iedereen wordt gelijk geboren. Klinkt best leuk, maar gevolgen niet. Als je het daar niet redt om wat voor reden dan ook, heb je dat aan jezelf te danken. Je afkomst of welvaart van je ouders zijn geen factor. Faal je, dan faal je. Fuck you dan maar.

Maar dat is natuurlijk geen reden van Rusland te gaan houden. Daar kun je al falen op basis van familie relaties. Dat kun je VS niet verwijten.

Het Vijfde Wiel | 30-10-15 | 00:42

Prachtig programma, interessant interview, en to-the-point. Doe maar meer! Stoer overigens van die Kees Verhoeven dat hij de spits wilde afbijten.

ben kokhals | 30-10-15 | 00:32

@Wiesental | 30-10-15 | 00:23

De gedicht Wie slecht holt

Ik zag een man hollen
Hij kon het niet goed
Ze zeiden dat hij slecht holt
Wat bleek? 't Was Pechtold

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 00:31

Elke burgerT die heden ten dage op D66 stemt is compleet de weg kwijt.

Heb ooit een gedicht willen schrijven over pechtold, maar er rijmt godverdomme niks op deze vunzige profeet. Hij mag blij zijn.

Nee, kunnen we die fopdemocraten en landverraders niet eens op schoolreis sturen naar Somalië? Of is er nog een 'beter' land voor dat gajes. Let effe op de aanhalingstekens rondom het woord beter. Ik ben veel te genuanceerd, is mijn makke, ik weet het.

// Mescal!

Wiesental | 30-10-15 | 00:23

Leuk format met inhoud. Geef de reaguurder hier ook een interactieve stem in. Misschien dat de kijkertjes een eindbeslissing kunnen geven wie de beste debater is. BIJVOORBEELD, door de ladder waar ze op zitten te laten zakken. Zo betrek je de reaguurders er ook bij en je ziet aan het einde van het gesprek uiteindelijk wie de winnaar van dit format is geworden.

Of zoiets.

Paaldanseres | 30-10-15 | 00:22

@ Kleintje Pils | 30-10-15 | 00:14
Goed punt.

Lewis | 30-10-15 | 00:18

Kees Verhoeven (en D'66) zou zich eens moeten verdiepen in de geschiedenis van NL en Belgie. Hij heeft blijkbaar niet goed opgelet in de brugklas.
Belgie is gecreëerd als buffer tussen de Fransen en de Nederlanden, want het was altijd oorlog tussen die twee. Het resultaat is dat het sindsdien rustig is (en de eventuele conflicten tussen Vlamingen en Walen beheersbaar zijn).

Europa zoekt bewust de confrontatie met Rusland door de buffer (Oekraïne) weg te nemen. Uiteraard zal men dit ontkennen, maar daarmee negeren ze de werkelijkheid en schofferen ze de Russen.

--sql error-- | 29-10-15 | 21:1

Kijk nog eens een keer in uw geschiedenisboekjes. Het koninkrijk Nederland (incl. België) is juist ontstaan om Frankrijk in te tomen. Alleen vonden die Belgen ons niet leuk.

paddy | 30-10-15 | 00:17

@ Het Vijfde Wiel | 30-10-15 | 00:03
Ik snap de moeite die velen met Amerika hebben uiteraard prima. Wat je beschrijft, dat kan ik goed volgen. Maar ik vind je wel te zwart-wit, zeker ook naar de intenties van de Amerikanen toe. Ja, ze zijn vaak naïef, ja, eigenbelang speelt heel vaak een rol (bij welk land niet?), maar dat is het NIET alleen - rechtvaardigheidsgevoel is ook een factor, daarvan ben ik overtuigd. De strijd in Afghanistan (en toch ook Irak), de strijd tegen IS (los van de vraag of IS door Amerika gecreëerd is, ik zeg natuurlijk van niet), wat langer geleden de strijd tegen Japan en Duitsland - dat is níét alleen maar eigenbelang, dat is ook willen strijden tegen het kwaad. Tuurlijk, dan kun je je afvragen: wie bepaalt dan wat goed en kwaad is? Maar Amerika dóét tenminste iets, voor hoeveel kwaads ze tegelijkertijd misschien ook zorgen, dat laat ik er dan naast staan.
Laat ik het zo zeggen: ondanks alle gebreken ben ik blij dat Amerika op dit moment nog steeds het machtigste land ter wereld is, en niet landen als China of Rusland.
Zo. Tot zover mijn kritische doch warme pro-USA-betoog.

Lewis | 30-10-15 | 00:17

@Jan Roos. Goed initiatief. Eerst referendum behalen (gefeliciteerd nog bj deze) en dan de discussie aanvoeren.

Maar. Je maakt een subtiele maar gewichige stijlfout (geenstijl?) die mijn inziens het evenwicht verstoord en inweze niet eerlijk is naar je opponent.
Je begint namelijk met tutoyeren en met de voornaams-vorm. Kees accepteerd dit en tutoyeert gezellig mee.
Maar al gauw ga je Kees ineens met U aanspreken en noem je hem bij achternaam. Kees blijft consequent door-tutuoyeren, en dat geeft ineens een scheef beeld van wederzijds respect.

Gouden regel in deze; wees consequent, tutuoyeer of zeg U u u u u.

Kleintje Pils | 30-10-15 | 00:14

Die Verhoeren zou het hier in de panelen niet lang uithouden, met zijn slappe gelul.

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 00:11

Jan Roos: goed gedaan. Maar zijn geachte opponent is het type waar ik allergisch voor ben. Veel woorden, niets zeggen, en dat ook nog eens terugnemen.

Lewis Lewinsky | 30-10-15 | 00:10

Weren't is wereld. Bedoel ik *zucht*

Het Vijfde Wiel | 30-10-15 | 00:09

Mag ik de next time het geluid opnemen? Zonder wind en bijgeluiden that is. Verder leuk filmpie.

INH.30CL | 30-10-15 | 00:09

Weren't is bestaat. Ik heb mijn auto correctie op Engels staan verdraaid.

Het Vijfde Wiel | 30-10-15 | 00:08

Dontworrybehappy | 23:04

Maar VS heeft inderdaad een hele ziekelijke eigenschap. Hun idee van leven moet universeel zijn. Hier beginnen ze oorlogen voor. "Democratie exporteren". Ja ok, daar heb je een punt. Zo naief en onnadenkend. Democratie importeer je niet. Dat ontwikkeld zich over verloop van honderden jaren en revoluties. Ik zie dat als eilandelijk denken. Voor de VS telt enkel hun ideeen en belangen. Ze weten dat de rest van de weren't bestaat, het doet er alleen niet toe. Wordt ze van af de paplepel ingegoten.

Dat gezegd, Rusland is geen fuck beter.

Het Vijfde Wiel | 30-10-15 | 00:03

-weggejorist-

Geen Ard | 30-10-15 | 00:01

Leuk dit, ben benieuwd naar de volgende.
Wel minder onderbreken Jan!

Geen Ard | 30-10-15 | 00:01

Camera is kut. Slechte vragen van Jan Roos, helemaal geen scherp en uitdagend interview.

zieke hondt | 30-10-15 | 00:00

dontworrybehappy | 23:04

Sorry voor wat late antwoord, had mijn moeke aan de telefoon.

Dat is ongeveer wat ik bedoel. Ik ben helemaal geen fan van VS. Integendeel, ik vind ze een gevaar voor vrijheid en democratie. Totaal hypocriet ook dat zij de geopolitieke macht in Azië willen behouden. Een continent dat niet eens de hunne is. Beetje pissed off op China zijn, fuck VS. Jij hoort mij niet beweren dat ik VS zoveel beter is. Maar waar VS wel beter in is dan. Rusland is zowat in alles. Hoe slecht VS ook is, Rusland is slechter. VS kent vrijheid van pers. Je mag als Amerikaan rustig de leiders keihard afbranden. In Rusland kun je daarvoor de bak in gaan. Vrijheid van protest, vrijheid van seksualiteit, vrijheid van meningsuiting. Die dingen bestaan in de VS. Poetin schaft die af.

Ben jij eigenlijk een Nederlander? Zo ja, denk jij dat jij een Russische invloed zou willen leven? Ik betwijfel dat ten zeerste. Jij bent zo'n typje: zij zijn beter, dus die ander is slecht! Zo zwart/wit!

Het Vijfde Wiel | 29-10-15 | 23:52


Tien reten voor beide heren.
Wat een excellente discussie, meer van dit. Hier leer je tenminste wat van.

michello | 29-10-15 | 23:49

Lewis | 29-10-15 | 23:38
Amerika is niet verantwoordelijk voor alle kwaad in de wereld. Hun MO-politiek is voorbij het krankzinnige, meer zeg ik in feite niet.
Volgend linkje zul je wel kennen, NAVO-eindbaas, Wesley Clark. Had there be no oil there...
Sleep well.

www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

dontworrybehappy | 29-10-15 | 23:46

... op 3 min.20:
anders voelt de bevolking zich nog erger behandeld ...
Pak 'm daarop aan.
Ik ben 't,
Kotzebue

Kotzebue | 29-10-15 | 23:45

Eerlijk is eerlijk, ze hebben niet gezegd op welk niveau... de tering zeg.

Shalalieshalala | 29-10-15 | 23:41

@ dontworrybehappy | 29-10-15 | 23:24
Neuh, niet zo'n behoefte aan. Als tóch al zo duidelijk is dat Amerika verantwoordelijk is voor alle kwaad in de wereld (ja, ik chargeer, maar ook weer niet zo heel erg), is verder discussiëren niet zo zinvol.

Lewis | 29-10-15 | 23:38

Rutte en Roos dan gaat het pas loosch :)

Kunnen jullie dat fixen......... maar dan wel die twee in een kippenhok niet op een suf voetbalveld.

Wil die 2 kemphanen verbaal zien vechten :)

Fris_Herheijen | 29-10-15 | 23:36

Drie minuten, toen was ik er klaar mee. Kom op Jan, wat meer diepte en wat minder wellus-nietus

Brimstich | 29-10-15 | 23:36

Verder complimenten voor Jan. Steeds sterker.

RobberenRukkie | 29-10-15 | 23:35

@ niemandhier | 29-10-15 | 23:28
Hij laat deze man voor zijn doen behoorlijk uitpraten, dat is al een hele verbetering.

Lewis | 29-10-15 | 23:33

Gadverdamme, wat een gedraai. De afstand tussen burger en politiek in een notendop gevangen. Wat staan die lui ver van de realiteit af.

RobberenRukkie | 29-10-15 | 23:33

Sterk optreden van beiden, eindelijk eens zonder gemiep melden hoe het zit of hoe je het ziet. Op naar de volgende............

Tee Of Cup | 29-10-15 | 23:33

Jan, anders laat je die vent een keer uitpraten.

kutfeut | 29-10-15 | 23:30

ondersteunen ipv ondersteuren ^^^

Nou ja, bijzaak.

Mss idee om eens polletje te doen. Putin of Obama.
Niet dat het mij ene reedt interesseert. Putin mag een lul, een dictator, een graaier zijn. Denkt nou werkelijk iemand dat een massamoordenaar als Obama een haar beter is?

Ongetwijfeld, want de Volkskrant en de NRC zullen dat wel zeggen, NPO niet te vergeten.

dontworrybehappy | 29-10-15 | 23:30

Jan Roos was al echt heel zwak bij Oog in Oog en hier doet ie het eigenlijk niet veel beter. Kom, dit kan ontzettend veel beter...

niemandhier | 29-10-15 | 23:28

Lewis | 29-10-15 | 23:18
Beetje goedkoop, Lewis. Wie heeft de chaos en de gelukszoekerscrisis veroorzaakt. Putin? Of misschien toch Obama? Die zak weet niet eens wie hij moet ondersteuren. Nou ja, alles wat tegen Assad is, ook al is het IS.

Ws. heb je deze week dat filmpje gezien van een POW van IS die door een tank werd platgewalst. Dat is het resultaat van Obama's fantastische werk in het MO.

Putin heeft daar niets mee te maken. Die man, ik zie het beeld nog voor me (wie niet), is vermorzeld door de USA slijmerij met SA en hun totaal imbeciele MO-politiek die op niets anders is gebaseerd dan op goedkope olie.

Ik hoor je.

dontworrybehappy | 29-10-15 | 23:24

Lewis | 29-10-15 | 23:00
Jan doet het best aardig, je mag hem houden. Hij zwaait me teveel van goed naar slecht in zijn performance.
Vermakelijk is het wel en vaak lachwekkend triest.

Ongeblustekalk | 29-10-15 | 23:21

@ dontworrybehappy | 29-10-15 | 23:10
Lekker ovezichtelijk wereldbeeld heb jij.
Veel plezier ermee.

Lewis | 29-10-15 | 23:18

Lewis | 29-10-15 | 23:08
In mijn opinie is Obama een massamoordenaar.
En ook een laffe hond.

Jij mag wat mij betreft door naar de tweede ronde;).

dontworrybehappy | 29-10-15 | 23:10

@hotmint | 29-10-15 | 22:51
Kees spreekt zeker wel namens zijn partij, de man is de spindokter aan het spelen. Hij is campagneleider, remember.
Diegenen die dit gedraai en gezwets niet door hebben, moeten zich eens na laten kijken, want dan herken je je daarin zonder het zelf door te hebben.
Als een soort wentelteefje.

Ongeblustekalk | 29-10-15 | 23:08

@ dontworrybehappy | 29-10-15 | 23:04
Oké, oké, het is duidelijk.
Hoewel, ook weer niet, want is Obama nou een massamoordenaar of is hij laf?

Lewis | 29-10-15 | 23:08

Het Vijfde Wiel | 29-10-15 | 22:42
Dream on. Heb je de honderdduizenden doden al geteld in het MO die alleen maar het gevolg zijn van die fantastische USA-politiek?
Honderdduizenden meneer. Putin mag een zak hooi zijn, Obama is vele malen erger.

Meer dan een laffe zak stront is die Obama niet. Trouwens, denk je nou in het eggie dat Obama of de USA democratisch is in de zin van democratie (i.e. niet Republikeins)? Amerikanen kennen 1 belang. Het hunne. De rest interesseert ze geen zak.

Ik ben tegen dit zogeheten verdrag en voor Putin. Met dat referendum heeft dat allemaal niks te maken. Ga je bonen maar tellen.

dontworrybehappy | 29-10-15 | 23:04

Verder net als vele andere pet af voor Verhoeven, dat hij dit doet. Komt over als een eerlijke, goeie kerel.
Verder begin ik langzaam maar zeker steeds meer Roos-fan te worden. Het is een verademing om dit soort interviews te horen (lees: interviews die niet binnen het geijkte mainstream keurslijf passen).

Lewis | 29-10-15 | 23:00

Putin heeft eigenlijk alle opties open. Zelfs als hij morgen Tsjechië binnenvalt, dan is er geen hond die hem gaat stoppen. Zeker Europa niet, bij gebrek aan power, en de USA niet bij gebrek aan lef.

Putin stelt gewoon een MAD voor (mutual assured destruction) en dan zal het Amerika van Obama inbinden. Zij hebben het te druk met smetvrees, de totaal onnozele war against drugs and terrorism (allemaal onzin) en ze zijn geloof ik ook wel klaar met Europa. Moet je kijken wat ze in het MO doen, behalve, ja mensen, dat wordt wel eens vergeten, het steunen van het zelfgeschapen IS.

Hier wordt nogal geluld over IS, maar meer dan het gevolg van de totaal krankzinnige Amerikaanse politiek en agressie tegen Saddam en de rest van die pracht lentelanden is het allemaal niet. Voor Amerika is het de ver van m'n bed show. Wij krijgen de dobbernegers.

Flikker al die vluchtelingen toch naar de USA. Dat land heeft deze totaal misdadige chaos aldaro op z'n geweten en wij, Europa, mogen de prijs ervoor betalen.

Zou ik moeten kiezen, dan Putin en in elk geval geen enkele gek uit de VS.

En overigens ben ik tegen uitbreiding van de EU, als ik al niet tegen de totaal mislukte EU zou zijn. EEG was wel o.k., een monetaire en/of politieke unie wil ik niet, wie wel. Ik zou het wel geestig vinden als Putin gewoon met de hamer op tafel zou slaan en de Oekraïne zou overnemen. Eens kijken wat types als Verhofstadt, Van Baalen en andere in feite ongekozen burokraatjes nog te melden hebben.
Lees je mee, mevr. Merkel? Ach ja, imbecieler trut ga je niet vinden. Hollande op de tweede plaats (die is trans, zoals eenieder weet).

dontworrybehappy | 29-10-15 | 22:58

Kees houdt het wel goed vol.

Patatter | 29-10-15 | 22:57

@Pablo.Paparazzi | 29-10-15 | 22:04

Is dit niet zo dan? Ze hebben toch zelf aangegeven dat ze het niet handig vinden dat het referendum hierover wordt gehouden.

Balaverde | 29-10-15 | 22:55

Een heel goed gesprek dit!
En dapper gedaan, Kees Verhoeven.
.
Jammer alleen dat hij niet namens de zijn partij spreekt, het niet eens is met partijgenoten en dat kromme probeert goed te praten.
.
Morgen Peggold graag op die stoel. :-D

hotmint | 29-10-15 | 22:51

En ook al voldoe je niet aan de criteria tot toe toereding. Niets weerhoudt je om even lekker ludiek met je boekhouding te spelen zoals Griekenland, Italië, Spanje en Ierland.

sickstyle | 29-10-15 | 22:46

Ik vind het super dit, Jan Roos kan dit perfect! Leuk dat jullie dit allemaal uitproberen, nu dat Quid op vrijdag een beetje over is.
Misschien volgende keer een iets relaxdere camera opstelling, lijkt me voor de kijker fijner, maar zeker ook voor Jan en zijn gast! Nu zitten ze toch krampachtig naar elkaar te kijken.
Verder ben ik een fan!

Pieter9505 | 29-10-15 | 22:45

hij de plek van Pechtold inneemt schopt die partij het nog ver.

Hulporganisatie | 29-10-15 | 22:43

Toffe peer die Verhoeven. Als

Hulporganisatie | 29-10-15 | 22:42

dontworrybehappy | 29-10-15 |

Alles is mis met Poetin. Hij is een dictator, pure and simple. Hij onderdrukt mensenrechten en knalt elke vorm van onafhankelijke media uit de lucht. Hij en zijn maatjes zijn miljardairs ten koste van hun volk, Ik word bijzonder moe van dat "kant kiezen". Jij bent wel een typisch voorbeeld van wat Pechtold beweerde: als je tegen dit verdrag bent, ben je voor Poetin. Jij wel. Ik niet.

Ik ben ook tegen associatieverdrag (ondertussen) maar ben ook keihard tegen Poetin. Ik geloof alleen niet dat associatieverdrag de manier is. De NAVO is al bezig met een goed alternatief. Je kan tegen dit verdrag zijn en ook tegen Poetin. Ik hoef helemaal niet te kiezen. Ik kan prima tegen beide zijn. Ik ben namelijk wel een keihard voorstander van NAVO en nationale defensie. VN ook nog wel, hoewel iets minder omdat het ook zwaar gepoliticiseerd is.

Het Vijfde Wiel | 29-10-15 | 22:42

@enorme sukkelzak | 29-10-15 | 21:05

Je zou maar je eigen mening hebben inderdaad.

Balaverde | 29-10-15 | 22:35

@Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:04

Dit vond ik ook een mooi moment. Niemand bleek aan het criteria te voldoen maar toch mochten ze maar gewoon bij de Unie komen. En dan gaat die het ook nog een beetje lopen zitten verdedigen.

Wat een luchtfietsers zijn het toch bij de partij van de D66.

Balaverde | 29-10-15 | 22:33

D66 wilde altijd democratie. Directe democratie, gekozen burgemeesters, referenda etc. Allemaal verloochend.
Die Jan Roos doet het uitstekend om dat gezeik te benoemen.

Meer dan misdadige (niet eens overdreven) pluchekleverij is het niet. Die Pechtold zit er, de fucking sneuneus, alleen maar voor de macht en het geld. Z'n kontje draait dan alle kanten op.

Wat is er trouwens mis met Putin? Liever Putin dan Obama, come on. En dream on, Europa is volstrekt kansloos tegen Rusland en de USA gaat niks doen, behalve bladiebla. Meer dan een nazi-staat is het ook niet, de Oekraïne.

Wat een fucking zeikerT, die D66-er. Tijd voor de Krimoptie. Stel je voor, wat gaat Europa doen als Putin Oekraïne overneemt? Niks, ook de failliete USA gaat daar niks aan kunnen doen, as said.

LOL @ Jan over de landen die niet voldoen aan de criteria voor toetreding. De D66 sukkel heeft geen enkel antwoord.
Kortom, ga stemmen, en wel tegen dat imbeciele 'verdrag'.
Wat trouwens ook de opkomst zal zijn en hoezeer men tegen is, het wordt gewoon terzijde geschoven, net als Lissabon.

Raadgevend referendum, die klootzak zou zich de ogen uit de kop moeten schamen. Het is allemaal zo neukend makkelijk, als in CH - gewoon bindende referenda.
Rest is in feite onzin.

dontworrybehappy | 29-10-15 | 22:32

zag soms zelfs menselijke emosie!

cDR | 29-10-15 | 22:31

Kees Verhoeven kan niet anders dan het gezwets van zijn baas proberen goed te praten.
Zie hem toch 10 x liever dan kereltje Pechtold.

francisca van jole | 29-10-15 | 22:28

Oh ja, wat Jan op het laatst deed waardeer ik nog het meest. Hij gunde Verhoeven het laatste woord. Dat was ook tevens Verhoevens sterkste alinea. Best wel een burn. Ik denk althans dat het Jan zijn bedoeling was en niet omdat hij geen weerwoord had. Maar het gaat om de opkomst, om democratie en niet om de uitslag. Ik geloof ondertussen dat we geen uitgebreid associatieverdrag nodig hebben om Oekraine buiten Russische invloedssfeer te houden, dat er andere middelen zijn. Wat Verhoeven meerdere malen zei, verontrust me. "Nee, NU willen we Oekraine niet binnen EU". Hij weigerde gewoon ronduit NEE te zeggen. Ik blijf bij mijn nee, maar Verhoeven heeft met zijn laatste argument punten gescoord.

Het Vijfde Wiel | 29-10-15 | 22:27

@jack and friends | 29-10-15 | 21:24

Dit vraag ik me ook af. Dat moet toch pijn doen in die Brusselse hoofden. Aangezien Polen zich niet zo makkelijk laat uitkleden als Nederland.

Balaverde | 29-10-15 | 22:24

Haha leuk die verwijzing naar het oude "Keek op de Week" van van Kooten en de Bie met die scheidrechtersstoeltjes en die muziek.

suvois | 29-10-15 | 22:22

Annabel zit er ook weer uiterst sympathiek bij. #powned

RobberenRukkie | 29-10-15 | 22:22

Er is zo her en der geknipt in dit gesprek. Waar kan ik dit integraal bekijken?

_Fly66_ | 29-10-15 | 22:20

Veel plezier de komende weken in de kou

joostzilla | 29-10-15 | 22:20

Was het een prettig gesprek, Koning Pils en de bloedlustige verdraaier Abbas ?
Ben net thuis.

vanvandaag | 29-10-15 | 22:19

Nu op de staatstelevee
Annabel haar decolleté
Van een decimeter of twee

Cuyahoga | 29-10-15 | 22:19

Mooi format.. eenvoudig van opzet en toch inhoud.. NPO, kijken jullie even mee?

WellusNietus | 29-10-15 | 22:16

Ik ben het niet met hem eens maar hulde ende lof voor de heer Verhoeven dat hij dit doet!

_Fly66_ | 29-10-15 | 22:16

Hey Jan Roos, goed interview man!

GameOverBro | 29-10-15 | 22:14

Dat argument altijd dat we aan de grenzen van de EU een buffer nodig hebben. Dan kun je bezig blijven met annexeren? Eerst moest het Oostblok bij de EU. Voor ons als buffer. Maar nu wil het Oostblok op haar beurt weer de Oekraïne als buffer. En zo dadelijk wil de Oekraïne weer haar eigen buffer.

Paljas | 29-10-15 | 22:06

Waarom wil Jan Roos zo graag dat D66 tegen Geenpeil is

Pablo.Paparazzi | 29-10-15 | 22:04

@jack and friends | 29-10-15 | 20:57
Helemaal mee eens. De man kon haast geen zin afmaken.
Een goed gesprek: graag. Maar ga alsjeblieft voor de inhoud en niet voor de sensatie.

Sunwukong | 29-10-15 | 22:03

-weggejorist-

harrypater1962 | 29-10-15 | 22:01

Leuk format ! Ik heb he-le-maal niks met dat Overbodig '66 maar die Verhoeven durft er wel te gaan zitten. Daar geef ik hem dan een credit voor. De rest zou wegduiken.

harrypater1962 | 29-10-15 | 22:01

En ik moet zeggen dat Kees mij met een beter beeld van D66 achterlaat dan Pech.

swuinm71 | 29-10-15 | 21:58

-weggejorist-

Balaverde | 29-10-15 | 21:57

@mysteryposter | 29-10-15 | 21:49

Zal wel weer onder de noemer incident geplaatst worden door de boven ons gestelde.

Balaverde | 29-10-15 | 21:57

@Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:37
Ballen in de buik, je weet zelluf.

tattooboer | 29-10-15 | 21:56

Compliment voor dit format! Eindelijk goede politieke televisie!

swuinm71 | 29-10-15 | 21:56

Teveel gedram en herhaling van dezelfde vraag. Jammer, dan haak ik na 3 minuten af.

louis6227 | 29-10-15 | 21:56

Prima item. En Verhoeven zat er redelijk goed in, al zag hij gaanderweg ook wel in dat Oekraïne als buffer an sich verstandiger lijkt. Het enige wat hij vergat te zeggen is dat we niks met de uitslag gaan doen omdat dat van de EU niet mag.
.
Jan, volgende keer even de paragrafen over de toekomstige geldstromen noemen voor een reactie graag. Feynman heeft die een aantal maal opgesomd. Of komt dat nog?

de Voorzittert | 29-10-15 | 21:55

De 'D' staat voor draai. Zo mooi.

Balaverde | 29-10-15 | 21:55

Jan Roos noemde Poetin een dictator, dat vind ik een goede kenschetsing van hem van deze communist.

Error 404 | 29-10-15 | 21:54

@mysteryposter | 29-10-15 | 21:49
Volgens D66 en PvdA en NSB is dit slecht's een incident.
Geen reden om het verdrag af te blazen natuurlijk. Zo rollen de Eurofiele fascisten.

Botte Hork | 29-10-15 | 21:53

@mysteryposter | 29-10-15 | 21:49
Ja, dat is duidelijk Oekraine.

Mark_D_NL | 29-10-15 | 21:53

@mysteryposter | 29-10-15 | 21:49
Blammerdekablam, niet best.

Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:52

Het gaat vooruit met Jan. Ik hoop dat hij dit kan consolideren en uitbouwen.

ultraman | 29-10-15 | 21:50

Mooi format gevonden Jan! Lekker bezig!

Balaverde | 29-10-15 | 21:46

Jan was erg goed voorbereidt. Heeft het feitendossier goed doorgenomen en wist de heer Verhoeven goed te pareren. Ik ben onder de indruk, Jan heeft blijkbaar meer capaciteiten dan roeptoeter zijn. Verlaagd zich niet tot platvloersig gedrag en blijft serieus. Wellicht ga ik hem straks nog waarderen ook, dat zou wat zijn. Als hij die stijl ook in Den Haag vasthoudt zie ik hem als de ware luis in de pels. Op positieve manier. Kudo's.

Het Vijfde Wiel | 29-10-15 | 21:45

Misschien een idee om een ipad met op video vastgelegde beelden en uitspraken mee te nemen volgende keer? Kan Jan ze hun leugens recht in hun bek laten zien tijdens gesprek.
Handig!

Botte Hork | 29-10-15 | 21:44

Meesterlijk. Een goed voorbereide en serieuze Jan deelt uit als een profbokser. Meer van dit.

van gulder | 29-10-15 | 21:39

@De gezellige Syrier | 29-10-15 | 21:34
Nou nou, rustig maar hoor.

Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:37

Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:27
Die kant zal het wel opdraaien, maar ik weet niet zo heel zeker of Polen dan wel gaat draaien. Polen grenst aan Oekraine, en ik zie ze er rustig voor aan dat ze gewoon de eerste 2 miljoen oekrainers een Pools paspoort geven en veel suc6 wensen in de rest van Europa. Een beetje de Erdogan tactiek.

jack and friends | 29-10-15 | 21:34

best leuk 'ns wat anders. Maar ik stoor me ook aan het niet uit laten praten en neusgaten.

watnouwatnouwatnou | 29-10-15 | 21:34

@ Kaas de Vies | 29-10-15 |
Idd gewoon ordinair gejat van K&B

De gezellige Syrier | 29-10-15 | 21:34

Mooi format! Top. Alleen de camerahoeken kunnen wel wat beter.

SamKoeman | 29-10-15 | 21:28

jack and friends | 29-10-15 | 21:24
Die 100 miljard niet geven... moet jij eens opletten hoe snel ze draaien.

Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:27

Een van de beste discussies die ik in tijden heb gezien. Van beide kanten werden standpunten duidelijk verwoord en alle argumenten waren op basis van inhoud.

Alpha Runner | 29-10-15 | 21:26

Lupuslupus | 29-10-15 | 21:11
Dan ben ik benieuwd hoe ze Polen gaan aanpakken. Een anti EU parlement, en kabinet. Extra zuur natuurlijk dat ze zo'n Pool juist een mooi baantje hebben gegeven als hoofd iets in Brussel.
Dat en het niet staan te springen om islam te importeren icm met al jaren netto graaier van vele miljarden.

jack and friends | 29-10-15 | 21:24

Mooi gedaan Jan Roos, leuke setup en een leuk gesprek. Kees Verhoeven ik vind het erg slecht wat jij hebt neergezet. Je zegt dat D66 een bindend referendum wil maar aan de andere kant wil je de uitslag van dit raadgevend referendum niet respecteren. Dat vind ik echt heel erg slecht. Het geeft aan dat D66 een onbetrouwbare partij is omdat ze anders zegt dan dat ze doet. Met die opmerking viel jou hele betoog, en D66, volledig door de mand.

Toetsiemonster | 29-10-15 | 21:23

Mooi format. Jan en Kees in discussie op het scherpst van de snede. Goed interview waarin Jan probeert de glibberende D66-aal in een emmer vol snot vast te grijpen. Doe maar meer van dit soort interviews.

sterke koffie | 29-10-15 | 21:21

Oekraïne, een mooi land voor alle weg-met-ons Nederlanders, EU-politici, conservatieve Islamieten, anti ZP-boosnegerts en economische gelukszoekers. Dan gaan we met trotse Nederlanders, geïntegreerde allochtonen en échte hulp behoevende vluchtelingen een oerhollands gezellig Sinterklaas vieren, en daarna een super mooi land opbouwen!

gewoondoorlopen | 29-10-15 | 21:21

@Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:10
We zijn bijna bij de hoogste verdieping, nog even geduld... je voelt het gewoon.

tattooboer | 29-10-15 | 21:16

Goed gesprek en steun voor de Roze Motie tot omdraaiing der camera's. Meer van dit.

Driewerf Hoezee | 29-10-15 | 21:16

Roos duidt erg potent dat de huidige politiek op zijn, squze moi, aars ligt. Het laat zijn hoofd en schouders over meer en meer zien, de weerzin van de burger aan de slijmende en achterbakse taferelen die politieke correctheid werden genoemd. Hulde en openheid. Spreek duidelijke taal en win daarmee. Tijden zijn anders en de strijkstok gaat zijn harmonische gang zonder dat er iets aan blijft hangen.

De guurders zijn slimmer dan voorheen. Samen praten op de GS draden werpt nu zijn vruchten af. Hert waren lange jaren mede guurders,maar nu plukken we de vruchten
Moge de waarheid en de duidelijkheid voor eeuwig aan onze zijde staan. Doeidoei Den Haag, het is nu mee zwemmen of verzuipen. Aan jullie de keuze. Het leger kijkt jullie recht in de ogen.

tattooboer | 29-10-15 | 21:15

@Botte Hork | 29-10-15 | 21:09
lol

Lupuslupus | 29-10-15 | 21:14

Geweldig gedaan Jan.
Volgende keer dat Belgische heerschap die op het Maidanplein stond te hitsen samen met v. Baalen de stroman.
Kijken we of hij net zo graag met Geen Stijl journalist Jan Roos in gesprek gaat als met die Buitenhof onderkruipers.

deraderendraaien | 29-10-15 | 21:13

Very, very nice. Mooi dat het beleefder is dan de filmpjes aan de patatblie. Ook goed dat de gast ruimte krijgt.
Maar vooral heel degelijk en inhoudelijk. En dat is leuk want dat maakt GS extra ongrijpbaar. Absoluut mee doorgaan. Compliment ook aan Verhoeven. Kijk vooruit naar volgende afleveringen.

waskuip-admiraal | 29-10-15 | 21:12

@Lupuslupus | 29-10-15 | 21:06
Worden we in de min gedrukt? Och wee... dat zal die Guy Verhofstadtdt wel zijn, een groot leider en visionair, beste vriend van D66.

Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:11

@Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:07
Ja klopt. Het land dat eenmaal in de klauwen van Brussel zit komt er nooit meer uit, zelfs niet met een anti-EU regering. Dat krijg je ervan wanneer je je land verkoopt voor subsidie.

Lupuslupus | 29-10-15 | 21:11

Weer zo een d66 adder die met gespleten tong spreekt en van beide walletjes eet als het op formeren aan zou gaan komen. Walgelijk onbetrouwbaar volk dat creatief denken en manoeuvreer ruimte verkiest boven de bakens duidelijk neerzetten. Halfslachtigheid en twijfelachtigheid is de norm bij dat soort 'intelligentsia". Werkelijk om te kotsen, die geestelijke soa van dat soort mensen.

Ongeblustekalk | 29-10-15 | 21:11

Mooi format, ik dacht meteen aan van Kooten en de Bie. Ik ben ook van het Jan Roos +1 kamp maar hij moet misschien iets meer uit laten praten. Dan wordt er meer verteld, loopt de gast minder gefrustreerd weg en is de kans groter dat 'prominenten' hieraan mee willen blijven doen.
Maar ik kijk al uit naar volgende week!

speash | 29-10-15 | 21:11

Kees Verhoeven (en D'66) zou zich eens moeten verdiepen in de geschiedenis van NL en Belgie. Hij heeft blijkbaar niet goed opgelet in de brugklas.
Belgie is gecreëerd als buffer tussen de Fransen en de Nederlanden, want het was altijd oorlog tussen die twee. Het resultaat is dat het sindsdien rustig is (en de eventuele conflicten tussen Vlamingen en Walen beheersbaar zijn).

Europa zoekt bewust de confrontatie met Rusland door de buffer (Oekraïne) weg te nemen. Uiteraard zal men dit ontkennen, maar daarmee negeren ze de werkelijkheid en schofferen ze de Russen.

--sql error-- | 29-10-15 | 21:11

Als je het wederom naast je neerlegt... vrees ik dat de bevolking echt helemaal klaar is met de politiek.

Hoor je dat... in de straten en in de kroeg, het aanhoudende en niet verbloemde cynisme...
Ruik je het... het koken van de woede die de oren uitkomt...

Mensen zijn het gepruts zo zat, en ik begrijp het niet... waarom vertegenwoordigen ze het volk zo slecht. Hoe kan dat, hoe hoog is die Ivoren Toren!

Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:10

@Lupuslupus | 29-10-15 | 21:08
Als je de cameramensen meetelt wel ja.

Botte Hork | 29-10-15 | 21:09

Waarom moet jan roos hier weer inzitten.

Jan Roos -1
D66 -1

Hazekush | 29-10-15 | 21:08

@Botte Hork | 29-10-15 | 21:05
vijf

Lupuslupus | 29-10-15 | 21:08

@Lupuslupus | 29-10-15 | 21:06
Italie haar regering is ook vervangen de facto door de EU.
Griekenland ook een keer.

Kan allemaal.

Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:07

@Kaas de Vies | 29-10-15 | 20:58
Degenen die op de minnetjes zitten te klikken vinden het natuurlijk helemaal prima dat de grootste partij in Portugal niet mag regeren omdat die anti-EU is. Over dictators gesproken.. Brussel zit er vol mee.

Lupuslupus | 29-10-15 | 21:06

Ik vond het eerlijk gezegd een aangenaam debat, Jan Roos gedraagt zich gelukkig iets redelijker dan als hij een roze bal voor z'n mond heeft. Helaas blijft meneer Draai66 een beetje hypocriet, maar ach daar zijn het politici voor.

w!nnert | 29-10-15 | 21:06

Ja , daar zit je dan op je stoeltje je partij en je partij knurften te verdedigen
Waarom zegt die hals niet gewoon.
" Jan je hebt gelijk , D66 is fout , de partij knurften zijn fout en ik ga dat niet lopen verdedigen"
Klaar / Over / Uit .

Lastig hoor , om te zeggen dat je het niet met je partij (leden) eens bent

enorme sukkelzak | 29-10-15 | 21:05

2 reeten.

Botte Hork | 29-10-15 | 21:05

Rond 11:10, geniaal. Bam! Zijn ratel in zijn hoofd valt stil en hij moet zich herpakken.

"Hebben we geleerd van het verleden"

Zegt de politicus... jullie zijn verdomde hardleerd, zie voorbeeldcasus Griekenland, jullie leren alleen van het verleden zodat jullie de boodschap verbloemen opdat jullie je wil doordrijven.

EU-referendum I
Verdrag van Lissabon
ESM
Uitbreiding EU
Vluchtelingen
EU-leger
EU-Geheime Dienst
Niet legitieme steun ECB & EU aan Griekenland e.a.

Nee wij geloven u op uw EU-blauwe ogen.

Het enige betrouwbare aan jullie is dat jullie onbetrouwbaar zijn, zie jullie 'track-record', nu wordt het anders, nu is het menens, DOE WAT WIJ, HET VOLK WIL! En bij twijfel niet oversteken, schrijf een referendumpje uit, ik heb daar 40 miljoen voor over.

Kaas de Vies | 29-10-15 | 21:04

Verschrikkelijk. De beste D'66 man heeft een schizofrene inslag o.i.d.. Ik zou van mezelf moeten kotsen aan het einde van de dag als ik zoveel recht zou moeten proberen te lullen wat krom is. Van al dat gedraai alleen al word je kotsmisselijk.

QuantumHolo | 29-10-15 | 21:00

Wat een gezeik, 7 jaar geleden van Poetin onze vriend en was het klaar met de koude oorlog.

"Opeens" is een Arabische lente en Golfoorlog II en Poetin is een homofoob en moeten we overwegen om de winterspelen boycotten.... en Qatar krijgt natuurlijk wel het WK toegekend, want Qatar heeft blijkbaar een hekel aan de juiste homo's ofzo.

Echt waar zijn ONZE politici mee bezig, het is echt 1984. Vandaag de vriend, morgen de vijand, overmorgen de vriend, en daarna de vijand.

Rusland en Poetin... kan je voor veel uitmaken, maar ik vind ze tot nu toe het meest voorspelbaar.

Kaas de Vies | 29-10-15 | 20:58

"Oekraïne moet uit de invloedssfeer van "dictator" Poetin en binnen de invloedssfeer van de EUSSR" Hahaha. van de regen in een stortbui.
.
Geweldig gedaan Jan, echt super! Verhoeven was - vanuit zijn standpunt gezien - niet slecht.

Lupuslupus | 29-10-15 | 20:58

Als Jan zijn gast nou eens netjes laat uitpraten dan kun je een gesprek hebben op basis van argumenten en niet op basis van wie het hardste schreeuwt. Die D66'er deelt niet mijn visie maar hij kan het wel goed verwoorden.

jack and friends | 29-10-15 | 20:57

Geenstijl; nummer 1`journalistiek. Nummer 1 stem van ons. Intelligent tot de hoogste contreiën en brengt hope. conclusie? GS is mijn nieuwe religie en mijn nieuwe politie en mijn nieuwe anker. Ze kunnen niet om het roze leger heen. Doorpakken nu!

tattooboer | 29-10-15 | 20:56

Mooi gesprek op niveau op het Malieveld.
Eerder sloot de EU een associatieverdrag met Kroatië dat vervolgens toetrad als EU-lidstaat. Zo'n verdrag heeft dus wel degelijk impact.

drs.Nee | 29-10-15 | 20:55

Waarom gaan al die prominente Democraten van D66 schelden? Ze zijn toch zo 'netjes'?

Kaas de Vies | 29-10-15 | 20:55

Geen fan van dit camerawerk. Verder ook niet een bijster interessant gesprek.

RedSplat | 29-10-15 | 20:55

AH was Cees met C Verhoeven.

nlnl | 29-10-15 | 20:54

Brinkhorst is een prototype Babyboomerang. Je komt er niet vanaf hoe zeer je ook je best doet.

Kaas de Vies | 29-10-15 | 20:54

Ik vind Jan Roos echt een lul.

je suis bier | 29-10-15 | 20:53

-weggejorist-

Freba47 | 29-10-15 | 20:53

Een gesprek op hoog niveau.. Ok, dat was flauw.

Wasbakplasser | 29-10-15 | 20:53

Kaas de Vies | 29-10-15 | 20:42
oja, dat is het. Ik zat me al af te vragen waarom het me bekend voorkwam.

@cameraman, als je de 2 gopro's omdraait hoeven we niet in de neusgaten te kijken.

--sql error-- | 29-10-15 | 20:52

Rutte en Roos... dat wil ik!

tattooboer | 29-10-15 | 20:50

Ik zou de ene gopro op de andere stoel richten en andersom. Dit kikvorsperspectief staat niemand.

******* | 29-10-15 | 20:49

Man,
Ik wordt misselijk van zijn gedraai...

Wijze uit het Oosten | 29-10-15 | 20:43

De setting doet me denken aan Keek op de Kaas, ehm nee Kaas op de Week met Wim de Bie en Kaas van Keeten.

Ik ben benieuwd.

Kaas de Vies | 29-10-15 | 20:42

ongezien: mooi format.

--sql error-- | 29-10-15 | 20:42

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos