Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Steenbergse AZC-voorstander blijkt tegenstander

jajadabresh.jpgGrappig. Inschreeuwers op van die AZC-avonden lijken een beetje op boeven die ineens gepakt of gepopt worden. 'Het was zo'n lieve jongen', hoor je ook dan altijd. Of wat dacht u van het klassieke 'het ligt aan de media, die zijn zo ongenuanceerd'. Het zijn dezelfde teksten die inschreeuwers die per ongeluk op de ANP-foto stonden nu bezigen. Moeten wij steevast om lachen, en in de casus Steenbergen is dat niet zoveel anders. Weinig medelijden met schreeuwende tokkies die mogen uithuilen bij de wie immer daderknuffelende plagiaatbroeders van de Volkskrant. Whatever. Leuker in het stukje schrijven is bovenstaand afgebeelde mededeling. De mevrouw die als enige als voorstander haar zegje deed is helemaal niet zo'n enorme voorstander alsdan we eerder moesten geloven. Met dat soort teksten krijgt u sowieso een dikke FAIL bij de goedmens-o-meter. Ook grappig: volgens de aanwezige Steenbergianen was het aantal leden van de neonazistische nazi-minnende antisemitische nazi-club NVU op twee handen te tellen, en die gast met het witte petje was Jeffrey V. uit Breda. De rest van de schreeuwers kwam gewoon uit Steenbergen. Joe!

Reaguursels

Inloggen

Dat hele gedoe met die info avonden gewoon afschaffen dient nergens voor want de beslissing opvang ligt al op tafel,voordat de info-avond is afgelopen staan de bussen al klaar tegenstanders jullie veroorzaken alleen maar overlast,stop hiermee laat die voorstanders nou maar hun gang gaan zijn allemaal vrijwilligers die naar hun (WERK) nog even langs gaan bij de noodopvang/azc om de achtergebleven rotzooi/de plakkende stront aan muren sanitair/de achtergelaten sperma troep gaan opruimen ,oooh nee wacht even dat doen de opgeroepen uitkeringstrekkers wel want we kunnen en mogen toch niet verwachten dat al die (hoogopgeleiden)hun dagelijkse troep zelf gaan opruimen want wij voorstanders hebben ook een poetsvrouw (legaal//illegaal) in dienst die onze rotzooi opruimen,dus kom op zeg mensen waar zeuren jullie over.

brilletje1 | 29-10-15 | 15:45

-weggejorist-

Harry uit Rotterdam | 29-10-15 | 15:13

Er zit niets anders op dan te lachen om de diep trieste vertoning die het vluchtelingen "debat" inmiddels is.

Harry uit Rotterdam | 29-10-15 | 15:13

ach morgen wordt het artikel op een stagiair afgeschoven

me_paranoia | 29-10-15 | 13:57

Wat niet wegneemt dat je dit soort schreeuwpartijen van gladde neo nazi's gemakkelijk kan voorkomen door je stads of dorpsgenoten een uitnodiging te sturen die ze keurig kunnen meenemen en voor de handvol lieden die de uitnodiging niet kunnen vinden, niet gekregen hebben of dat claimen vraag je om het ID en dat check je ter plekke even met de Gemeentelijke Basis Administratie. Beter voor iedereen. Mensen zitten nog minder op de volksunie te wachten dan op een man met een bomgordel.

BananaMonarchy | 29-10-15 | 13:56

@Eurotokkie | 29-10-15 | 12:07 "Ik ben een belastingvluchteling."
.
Naar welk land heb jij kunnen ontsnappen?

ben kokhals | 29-10-15 | 13:52

@nope | 29-10-15 | 10:43 "In hoeverre zijn asielzoekers/vluchtelingen/migranten eingelijk bewapend? Lees en hoor hier steeds meer zeer verontrustende berichten over..."
.
Zorgwekkend! Hadden ze die wapens al of krijgen ze die bij aankomst? Wat wapens betreft zag ik laatst in deze video dat veel Westerse vrouwen alvsst voorzorgsmaatregelen nemen: www.liveleak.com/view?i=499_1446057504...

ben kokhals | 29-10-15 | 13:49

@Zoltar | 29-10-15 | 12:19

Het is problematisch omdat dit Nederlanders zijn en niet de cultuurverrijkers waar de PVDA het altijd over heeft. Als dit wel zo was dan was het gewoon goed gekomen volgens de linkse partijen.

Balaverde | 29-10-15 | 13:38

mooi man. alle dorpen van nederland ook aan de multikul. wij van de grote steden kunnen jullie deze verrijking ten harte aanbevelen. ik ben er een beter mens van geworden en de voordelen zullen er vele zijn. raar dat jullie bang zijn en neen zeggen. door een gemiddeld azc benaderen jullie de gemiddelde percentages van de grote steden zo even op een doordeweekse dag. in een keer. dat heet vooruitgang.

verbanden | 29-10-15 | 12:43

@Zeemeerminneke

Grappig dat dus zelfs het integreren van enkele tientallen tweede-generatie Rotterdammerse Nederlanders in een Brabants plaatsje nog geen 50km verderop zelfs 30 jaar na dato nog problematisch blijkt (om nog maar te zwijgen van enkele tienduizenden moslims in Rotterdam), maar dat wel van Nederlanders verwacht wordt dat ze staan te juichen om vele tienduizenden (en na gezinsvorming en -hereniging) honderduizenden personen uit een volkomen vreemde cultuur te verwelkomen...

Zoltar | 29-10-15 | 12:19

Lewis Lewinsky | 29-10-15 | 12:05
Ik ben een belastingvluchteling.

Eurotokkie | 29-10-15 | 12:07

@Eurotokkie | 29-10-15 | 12:00
Dan ben je dus geen vluchteling.

Lewis Lewinsky | 29-10-15 | 12:05

Dat geschreeuw is een uiting van de kloof tussen de politiek en de realiteit van de gewone burger. Het is vervolgens aan de politiek om die kloof te overbruggen, niet aan de gewone burger.

RexMundi | 29-10-15 | 12:04

Lewis Lewinsky | 29-10-15 | 11:58
Maar als je 3 jaar in een kamp zit en er is niet genoeg eten
en de onhandigheden zijn onmenselijk dan pak je de koffers en
ga je verder.

Eurotokkie | 29-10-15 | 12:00

@Eurotokkie | 29-10-15 | 11:51
Er zit geen vluchteling tussen. Ze waren allemaal al in een veilig land. Velen al jaren.

Lewis Lewinsky | 29-10-15 | 11:58

tipo | 29-10-15 | 11:45
Eigenlijk valt ieder oplossingsstrategie uiteen in twee delen. Ten eerste een set ideeën zoals wij het willen, en aan de andere kant een set consequenties als mensen toch andere dingen gaan doen. Het plan is altijd kansloos zonder haar consequenties.

Jouw strategie bestaat uit een hekje, aanmeldcentra op de grens, quota en dergelijke, jouw consequenties onder andere uit strafrechtelijke vervolging, uitzetten en dergelijke.

Daarom mijn stelling en reactie dat de plannen nogal zinloos zijn als consequenties pas laat en zelden worden uitgevoerd. Een generaal pardon is niet alleen naar de vluchteling toe, maar ontslaat vooral de staat uit haar verplichting te deporteren.

Deze tsunami is nu al een jaar goed bezig en de eerste massale uitzetting moet nog plaatsvinden. Niet alleen voor behoud van onze plannen, maar ook om fysiek ruimte te maken voor nieuwe vluchtelingen.

Het mooiste voorbeeld wat trouwens gebeurd als we de mensen niet deporteren, maar wel lange tijd buiten de samenleving houden zijn de Molukkers. Na dertig jaar warehousen en liegen vanuit het kabinet kregen we acties zoals in de Punt.

Feynman | 29-10-15 | 11:56

Rambo John J | 29-10-15 | 10:52
Contraspionage is zo oud als de mensheid. Daarom infiltreert de overheid naar hartenlust en is ze ALTIJD onbetrouwbaar.

Musset | 29-10-15 | 11:51

Lewis Lewinsky | 29-10-15 | 11:45
Ja goed dit is een verzamelnaam, we weten nu dat er ook mensen tussen zitten die geen vluchteling zijn maar hier komen voor de gratis koelkast en mobiel.

Eurotokkie | 29-10-15 | 11:51

*Winkelcentrum De Baronie in Alphen aan den Rijn stopt met het aanbieden van gratis wifi voor zijn klanten. Het netwerk raakte overbelast door de vele asielzoekers die probeerden in te loggen*.
www.telegraaf.nl/binnenland/24673807/_...

Lewis Lewinsky | 29-10-15 | 11:49

Zitten we beide zonder bronvermelding. Maar volgens jouw redenering vertrekken die "tokkies" wel weer naar de stad.
Probeer ook te verklaren waarom in de buitenwijken, steden na overname van hele buurten zoveel autochtonen wonen.

bodemloos | 29-10-15 | 11:49

@gaffelbaard | 29-10-15 | 11:42
Nou dat zal geen grote demonstratie worden, het plein voor CS is één grote fietsenstalling, met 100 man loopt het dan al flink vol.

Berbaar | 29-10-15 | 11:49

@Zeemeerminneke | 29-10-15 | 11:02
Ze doen niet mee aan carnaval en doen niet mee aan buurtfeesten. En dan durf jij ze tokkies te noemen.
Ik noem het gewoon verstandige mensen.

sinar2 | 29-10-15 | 11:48

Gelukkig zit er tussen al die tienduizenden asieleisers wel 1 voetbaltrainer voor de lokale dorpsclub. Gelul. Ik doe dat voor nop en dat gaat die Afghaanse orthodontist niet doen. Wel zijn kinderen naar de club sturen maar wat terugdoen, ho maar. Frau mag niet rijen en niet bei bar. Zie het wekelijks.

Piet Karbiet | 29-10-15 | 11:47

Misschien voorstander tegen de komst van een AZC.

Eurotokkie | 29-10-15 | 11:47

Die droeftoeterdame werd alleen maar uitgejouwd omdat ze tegenstanders en critici met Nazi's vergeleek. Zie 1:13:50 voor het begin van madam's speech en 1:17:00 voor het begin van haar wollige vergelijking.

NB: spreektijd was eigenlijk maar 5 minuten.

Robin Hood | 29-10-15 | 11:47

nope | 29-10-15 | 11:05
Dit moet je ook maar een beluisteren.
Interessant.
(Is wel in het Duits)
.

Massen-Einwanderung schadet allen, außer kleiner Elite :
.
www.youtube.com/watch?v=3kU0hwNwcjY

donjon | 29-10-15 | 11:46

@Feynman 11:22
Waar we nu op af stevenen is een generaal pardon voor iedereen die dit jaar binnenkomt, omdat de Nederlandse bureaucratie de vraag niet aankan en fouten gaat maken.

De oorzaak van dat probleem is, dat er meer asielzoekers Nederland binnenkomen, dan dat de Nederlandse bureaucratie aankan. Dat probleem is met grenscontroles, maandelijkse quota en aanmeldcentra OP de grens beter in goede banen te leiden.

Tuurlijk blijven er dan nog genoeg uitdagingen over...

tipo | 29-10-15 | 11:45

Het zijn dus helemaal geen vluchtelingen, mevrouw Abresch. U liegt.

Lewis Lewinsky | 29-10-15 | 11:45

@donjon | 29-10-15 | 11:34
Opnieuw honderden migranten spoorloos verdwenen

Uit een opvangcentrum in Erding (bij München) zijn 580 migranten plotseling verdwenen. De autoriteiten hebben geen idee waar ze zijn gebleven (5). Onafhankelijke commentatoren berichten al weken over vergelijkbare, soms massale ‘verdwijningen’ in heel Europa. Vermoedelijk sluiten de migranten zich aan bij criminele bendes, of erger nog: bij het in opbouw zijn terreurleger dat binnen nu en maximaal een jaar actief zou kunnen worden.

Dat bedoelde ik dus oa met mn eigen posting:nope | 29-10-15 | 11:05

nope | 29-10-15 | 11:41

@ ProAsfalt | 29-10-15 | 11:25
U vergeet een van de belangrijkste problemen welk deels oorzaak van de ongebreidelde import als ook de andere door u genoemde problemen.
.
Laten eerst de regering maar eens gaan regeren in plaats van stelselmatig falen en elkaar met onle-liners en andere holle frasen de loef af te steken.

normanius | 29-10-15 | 11:34


Rambo John J | 29-10-15 | 10:52
De NVU zal zich heus wel laten horen in dit alles, die oproepen zullen wel echt zijn. Maar de NVU is zo marginaal, dat men op deze manier graag wat extra aandacht krijgt. Werkelijk bedreigend lijkt het me niet. Maar natuurlijk kunnen ook 10 NVU'ers wel de boel ophitsen in een zaal met 600 mensen. Dat het er maar 10 waren zegt weinig over de impact die ze kunnen hebben op honderden mensen die normaal alleen boe zouden roepen. Zoals de man in het artikel.

Janloel7282 | 29-10-15 | 11:32

@bodemloos | 29-10-15 | 11:21

Omdat we anno 2015 stromen (autochtone) mensen van het "platteland" richting Rotterdam zien gaan. Naar een Rotterdam dat vandaag de dag vele mate meer "ontnederlandst" is dan in de jaren 80. "Cultuurverandering" boeit mensen minder dan de voorzieningen die een stad biedt.

Overigens, niet zo hypocriet doen met je vingertje. Jouw aanname "Ze vertrokken vanwege de cultuurverandering" heeft ook niet bepaald een bronvermelding, of wel?

Zeemeerminneke | 29-10-15 | 11:32

Nood breekt wet. Dus grenzen dicht. Nu.

Piet Karbiet | 29-10-15 | 11:32

Een vooraf ingesteld asielplafond is nodig. De USA hebben dat wel. Waarom weten de peggolds dit niet?

Lewis Lewinsky | 29-10-15 | 11:30

Je moet überhaupt niet meer dan duizend asielzoekers per jaar het land toelaten.

Er zijn hier problemen genoeg om eerst op te lossen, zoals woningkartel, 650.000 werklozen, de bejaarden die 24 uur met dezelfde luier moeten doen, heel veel armoede in dit land, et cetera.

ProAsfalt | 29-10-15 | 11:25

tipo | 29-10-15 | 11:09
Blijft symptoombestrijding, en afhankelijk van een goed uitzetbeleid wat geen enkel Europees land gehad heeft. Je moet ook enkele internationale verdragen opzeggen.

Bij tienduizenden illegalen die je wilt gaan oppakken, detineren en uitzetten heb je ook vrij forse locaties nodig met een hek eromheen.

Hier alvast een sfeerimpressie bij het door u voorgestelde aanmeldpunt/grensovergang. Immers, met quota wordt he belangrijk wie er als eerste bij het loket staat. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/...

Feynman | 29-10-15 | 11:22

Zeemeerminneke | 29-10-15 | 11:18
Wat een aanname : Cultuurverandering interesseerde ze vrij weinig. Hoe weet jij dat?

bodemloos | 29-10-15 | 11:21

Die burgemeesters gaan nog eens een probleem vormen.

McMarx | 29-10-15 | 11:20

Dasja Abresch kwam tijdens de asielavond met de volgende drogreden:

*Omdat de moffen in 40-45 joden hebben uitgeroeid, moeten Nederlanders nu zoveel mogelijk Syriërs en Pakistanen opnemen*.

Knetter. Schuldwaan.

Lewis Lewinsky | 29-10-15 | 11:18

@bodemloos | 29-10-15 | 11:13

Onzin, ze zijn destijds verhuist omdat ze van een 4 hoog achter appartementje naar een vrijstaand huis konden gaan. Cultuurverandering interesseerde ze vrij weinig. Als je als Rotterdammer bang bent voor cultuurverandering, dan verhuis je naar het Maasland, niet naar Brabant.

Zeemeerminneke | 29-10-15 | 11:18

Zolang we nog postklotelootjes kopen zal die azc -bende nog wel voortwoekeren.
Volk zoethouder met stroopwafels

vanlinknaarrecht | 29-10-15 | 11:18

lanexx | 29-10-15 | 11:11

Overal hetzelfde. Voor het bouwen van 2 flatgebouwen was er een inspraakavond terwijl de heipalen al in de grond zaten.

kwark001 | 29-10-15 | 11:14

quote
De mensen die daar achter in die Steenbergse sporthal zaten, zijn geen echte Steenbergenaren. Ze zitten niet in het plaatselijke verenigingsleven, ze organiseren geen evenementen, zitten niet in de plaatselijke politiek, doen niet aan carnaval en gaan niet naar buurtfeesten.

Zeemeerminneke | 29-10-15 | 11:02

Dat is nou net de reden waarom we verdere import ongedaan moeten maken. Die R'dammers zijn uit R'dam vertrokken vanwege de cultuurverandering.
Niet alléén de grote steden hebben daar nu mee te maken.
Heel nederland krijgt nu te zien met welke effecten we al decennia te maken hebben.

bodemloos | 29-10-15 | 11:13

Wanneer komt er nou eens een diepgaand en inhoudelijk debat waarin echte oorzaak, probleem en oplossing worden gevonden?

Na al het gebrul ben ik nu wel benieuwd wat de structurele oplossing gaat worden. Daar hoor ik helemaal niemand over. Waarom mag de Australische oplossing niet in alle redelijkheid besproken worden? Waarom wordt niet concreet gemaakt hoe immigranten opgenomen worden? En wat het maximum is? En wat te doen als dat maximum bereikt wordt?

van heinde en verre | 29-10-15 | 11:11

Weterings van Haarlemmermeer gaat het volk weer toespreken om het "draagvlak" te peilen voor de allang toegezegde accommodatie van 600 migranten, aanstaande zaterdag in Vijfhuizen!
Het volk mag opdraven voor de vorm.

lanexx | 29-10-15 | 11:11

@Zeemeerminneke | 29-10-15 | 11:02
zoals ik eerder al zei, deze kwestie gaat elke nederlandse belastingbetaler wat aan, ongeacht waar ze wonen want de gevolgen beperkingen zich niet tot 1 gemeente maar tot iedere belastingbetaler nu en in de toekomst

rode peper | 29-10-15 | 11:11

tipo | 29-10-15 | 11:09

Je haalt me de woorden uit de mond!

kwark001 | 29-10-15 | 11:11

Het volk krijgt niet de kans om hun mening te laten horen en wordt overstemd door het geschreeuw van de gutmenschen en de fascisten. Wanneer staat er eens een man van het volk op?

kicktherabbit | 29-10-15 | 11:10

@Feynman 10:48
Grenscontrole betekent niet alleen een hek, maar ook aanmeldpunten voor asielzoekers OP de grens en nergens anders.

Zonder je aan te melden OP de Nederlandse grens, kom je Nederland niet legaal binnen en kun je sowieso niet in aanmerking voor een vluchtelingenstatus komen. Dan ben je illegaal en dus strafbaar. En met een strafblad krijg en geen asiel.

Doordat er OP de grens moet worden aangemeld, kun je - als de bureaucratie de toestroom niet op normale wijze aankan - een stop zetten op toelating voor maximaal 1 maand. Die mensen zijn dan niet op Nederlands grondgebied en dus hoeft Nederland ze dan niet op te vangen. Zij zijn dan een Duitse of Belgische zorg. Zo ontstaan er maandelijkse quota en is het paniekvoetbal niet meer nodig waarbij asielzoekers op sadistische wijze alle sportzalen van Nederland rondgepompt worden.

tipo | 29-10-15 | 11:09

Dit land is stuk we hebben een nieuwe nodig zonder die jankers
Tostiman | 29-10-15 | 11:01

-Canada
-Austria
-Swiss
-Danmark
-Norge
-Australia
-New Zealand

Meer opties zijn er eigenlijk niet meer

Tuborg øl | 29-10-15 | 11:08

Wat is erger? Je mening niet kunnen verkondigen omdat iemand er keihard doorheen schreeuwt, of je mening niet kunnen verkondigen omdat je dan een sociale paria wordt?
Misschien het laatste wel. Jarenlang mocht het kritische geluid over Islam niet uitgesproken worden. Iedereen die maar de kleinste opmerking in die richting deed kon het voor de rest van zijn/haar carrière wel vergeten. En nog steeds kan je maar beter verkondigen dat de Islam een fijn en vreedzaam geloof is, want anders... Nu merken de fatsoensrakkers ook eens een keer hoe het is om je mening niet te kunnen laten horen.

Asimov6 | 29-10-15 | 11:07

gaffelbaard | 29-10-15 | 10:53
LOLLOLLOL.

HotPotato | 29-10-15 | 11:07

@Zeemeerminneke |

Hou eens op met het eeuwigdurende gejank dat tokkie een argument is.

roze_bril | 29-10-15 | 11:07

@Zeemeerminneke | 29-10-15 | 11:02
Dat over import-Rotterdammers beaam ik absoluut. Ik ben er met AZC-bijeenkomsten alleen wel heel blij mee, de tijd van lekker gemoedelijk je mening geven is voorbij.

pluk-87 | 29-10-15 | 11:06

@harry21 | 29-10-15 | 10:53
Daarom zeg ik er ook bij dat ik verontrustende berichten lees en hoor. Mijn eerste bron zijn gewoon mensen uit mijn sociale omgeving. Dit onder 'dreiging'van een te openen AZC dichtbij in de buurt. Daarin komen een verscheidenheid van verschillende verhalen en 'getuigenissen' in voorbij. Ik wil niet gelijk al te paniekerig en complotdenkerig overkomen, maar het klinkt op zn zachts gezegd vrij serieus. Een andere bron -die oa zelfs schrijft dat migranten door Amerika worden bewapend- is xandernieuws.punt.nl/. In hoeverre dit serieus te nemen is dat is/wordt een vraag. Vandaar dat ik het maar eens in de 'groep'gooide zeg maar......

nope | 29-10-15 | 11:05

Rambo John J | 29-10-15 | 10:52

Normaal gesproken, waar de NVU is zijn ook de internationaal-socialisten en AFA. Heb ze niet gezien of gehoord in Steenbergen.

caralho | 29-10-15 | 11:03

Dat is helemaal niet opmerkelijk. Steenbergen heeft als stadje 12.500 inwoners. Voor zo'n plaats is 600 vluchtelingen percentueel veels te veel.

Waar ik me wel aan stoor zijn de constante pogingen van GeenStijl om het tuig achter in de zaal als "echte Steenbergenaren" te willen afschilderen.

Ik ben namelijk daadwerkelijk een echte Steenbergenaar en de "witte petjes" daar achter in die sporthal zijn misschien in Steenbergen woonachtig maar absoluut geen Steenbergenaren.

Het merendeel van deze figuren zijn de nakomelingen van Rotterdamse import uit de jaren 80. Heel de provincie Brabant heeft hier in die periode te maken gehad en in iedere Brabantse plaats vind je kleine groepjes van deze figuren.

Deze mensen wonen in Brabant, maar hebben er geen enkele binding mee. Ze zijn niet voor NAC of PSV, nee ze zijn voor Feyenoord. Ze spreken geen ABN of Brabants, maar Rotterdams want ze trekken alleen op met de andere Rotterdammers in hun woonplaats en tijdens het carnaval gaan ze als "zware jongen" of "piraat" want ze denken dat het een of ander gekostumeerd imitatie-oktoberfest is.

Iedere Brabander weet wat ik bedoel met deze types.

De mensen die daar achter in die Steenbergse sporthal zaten, zijn geen echte Steenbergenaren. Ze zitten niet in het plaatselijke verenigingsleven, ze organiseren geen evenementen, zitten niet in de plaatselijke politiek, doen niet aan carnaval en gaan niet naar buurtfeesten.

Het zijn import-tokkies, die samen met andere import-tokkies iedere avond in hetzelfde cirkeltje schultenbrau zitten te drinken en frikandellen op de barbecue gooien.

Veel Steenbergenaren zijn tegen grootschalige opvang, ik ook, maar dit tuig is niet het gezicht van dit geluid. Hou daarom toch op met het proberen recht te praten wat krom is.

De schreeuwers uit Steenbergen zijn tokkies. Meer niet. Je zag ze genieten toen ze de burgemeester en raadsleden uitscholden, dat doen boze mensen niet. Die zijn boos, die grijnzen niet.

Het is heel erg simpel: Steenbergen is in meerderheid tegen, de petjes op tv zijn tokkies. Punt.

Zeemeerminneke | 29-10-15 | 11:02

En waarom horen we niets over de verkrachting van de democratie in Portugal? Als het andersom was geweest waren de rapen gaar bij de linkse media en onze zogenaamde volksvertegenwoordigers!
Lees nu net in de telegraaf dat zwarte Piet ook andere kleuren kan hebben volgens NSB'er Pieter-Jaap Aalbersberg, hoogste baas bij de politie. Nee Pieter-Jaap, Zwarte Piet is zwart anders had hij wel Groene Piet geheten. Dit land is stuk we hebben een nieuwe nodig zonder die jankers

Tostiman | 29-10-15 | 11:01

Die burgemeesters, zoals laatst bij Pauw, brengen mij weer helemaal terug naar de ouwe tijd van Swiebertje.
Van die types die eigenlijk verwachten dat je met de pet in de hand "ja, burgemeester, nee burgemeester" zegt.
Roept nostalgische herinneringen op.

Carmelita | 29-10-15 | 10:58

Gewoon die mensen behandelen als tuig.
Vooral het probleem weg bagetaliseren.
Ga zo door.

GateKeeperNL | 29-10-15 | 10:57

Schreeuwen is helaas de norm geworden bij politieke gebeurtenissen. Vroeger klaagde daar geen enkele kwaliteitscourant over, want de schreeuwers waren steevast links tuig - en dan mag dat van het linkse tuig.

Jan Passant mk2 | 29-10-15 | 10:53

Plaatselijk een AZC doorvoeren middels een landelijk besluit, zou moeten inhouden dat landelijk gereageerd kan worden op plaatselijke veranderingen.

bodemloos | 29-10-15 | 10:53

@nope | 29-10-15 | 10:43

Gevaarlijke uitspreken, zo zonder bron. Daarom: Bron?

harry21 | 29-10-15 | 10:53

@nope | 29-10-15 | 10:43
Ze opereren vaak in groepjes. Dan heb je geen wapens nodig om dat jonge meisje je wil op te leggen.

sinar2 | 29-10-15 | 10:53

Ik vraag me af of die NVU en hooligan dreigementen om inspraakavonden te verstoren wel helemaal echt zijn. Het is natuurlijk heel makkelijk voor een overheid of burgemeester om zo de inspraakmogelijkheden voor burgers te beperken. Altijd kritisch blijven jegens dat soort berichten.

Rambo John J | 29-10-15 | 10:52

@ nope | 29-10-15 | 10:43

Veel van mijn vrienden hebben koffer nukes meegebracht.
En wat megafoons om harder pang terug te roepen

De gezellige Syrier | 29-10-15 | 10:48

De peilingen zijn inmiddels een kwart PVV. Waarom zou je dan niet voetstoots kunnen aannemen als Burgemeester dat in je EIGEN gemeente genoeg mensen te vinden zijn die zich op een informatieavond over een AZC negatief zullen uitlaten?!?

Die burgemeester van Steenbergen gaat dus complete fata morgana`s verzinnen van rondtrekkende demonstranten op het moment dat zijn burgers niet meer doen wat in zijn plaatje past.

Dit is trouwens een trend. De politieke realiteit is leidend. Aldus Merkel. Dat een plan aantoonbaar niet heeft gewerkt, niet kan werken en niet zal werken is irrelevant. Als alle politici een compromis bereikt hebben ontstaat er "een politieke realiteit" (dixit Merkel) waar de rest van de wereld het maar mee moet doen.

Nu is de politieke realiteit dat vluchtelingen in de regio moeten worden opgevangen ZONDER dat de EU daaraan meebetaald, die mensen daar een toekomst zien EN de oorlog gewoon eindeloos doorgaat met inmenging van een nieuwe debiele grootmacht.

Dat de vluchtelingen gewoon blijven komen wordt gewoon ontkend. Hekje in Hongarije of Nederland is een extra hindernis voor mensen die al het vergelijkbare militaire hekje van Turkije, de middellandse zee en duizenden kilometers gepasseerd zijn.

Met een extra hekje hou je hooguit dieren tegen.

Dit probleem heeft een veel fundamentelere oplossing nodig. Bijvoorbeeld, maar niet gelimiteerd tot: Werkend uitzetsysteem, vrede in het midden oosten en geen uitkeringsfeestjes meer die in Griekenland ook niet bestaan.

Feynman | 29-10-15 | 10:48

@pluk-87 | 29-10-15 | 10:40

Echte Feyenoord hooligans zijn er ook maar 4 of 500. Daar zullen er misschien 1 of 2 van in Steenbergen wonen, geen idee.

Maar deze burgemeister presteerde het dus om een noodverordening af te kondigen want een grote groep Feyenoord hooligans des doods was op weg naar Steenbergen.

Fuck dat.
Het bekt wel lekker weg en de democratie kan lekker om zeep geholpen worden om te gaan roepen dat er hooligans komen. Kan je tenminste demonstraties tegen je utopische opvangcentrum voor kernfysici en hartchirurgen voorkomen.

Ikdus | 29-10-15 | 10:46

Framen is makkelijker voor de Gutmenschen dan feiten checken.

watergeus | 29-10-15 | 10:46

@rode peper | 29-10-15 | 10:42
Precies! Ik was er ook bij in Oudenbosch, terwijl ik in een aangrenzende gemeente woon. Mensen op tv doen inderdaad alsof het alleen omwonenden aangaat, terwijl het zelfs voor mensen in Groningen slecht is als er in Limburg asielzoekers komen, maar ja, logica wordt wel vaker overschreeuwd door intuitie enz.

pluk-87 | 29-10-15 | 10:46

dus als ik het goed begrijp was het dus " normaal" Steenbergen-volk, en was het een normale inspraakavond. Wel wat luidruchtig, maar gezien de samenstelling van het publiek zou de uitkomst wel een afspiegeling moeten zijn van wat er leeft in Steenbergen. Dus relevant.
Tenminste, als de inwoners daadwerkelijk inspraak hebben.

Nuchternederland | 29-10-15 | 10:46

En Kusters maar flink doen bij Pauwtje.

caralho | 29-10-15 | 10:45

Het multiculturele glas melk zit boordevol afwasmiddel.

kwark001 | 29-10-15 | 10:43

In hoeverre zijn asielzoekers/vluchtelingen/migranten eingelijk bewapend? Lees en hoor hier steeds meer zeer verontrustende berichten over, ook bij mij in de buurt.......

nope | 29-10-15 | 10:43

@pluk-87 | 29-10-15 | 10:40 ,

Stel nou dat een gemeente echt heeel veeeel vluchtelingen wil opvangen dan nog moeten mensen van buiten de gemeente daar ook een zegje in kunnen hebben want de problemen en kosten beperkingen zich niet alleen tot de opvangende gemeente maar gaat ons allemaal aan (in ieder geval alle belastingbetalers)

rode peper | 29-10-15 | 10:42

Zeshonderd piemels zijn er ook wel erg veel.

RobberenRukkie | 29-10-15 | 10:42

Grappig hoe elke burgemeester denkt dat schreeuwers, NVU'ers en Feyenoord-hooligans niet vanbinnen hun eigen gemeentegrenzen kunnen komen. Ook best wel wereldvreemd en retarded tegelijkertijd.

pluk-87 | 29-10-15 | 10:40

REAGEER OOK