Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'1/4 werknemers wordt beschimpt of mishandeld'

fuckingagressiefgek.jpgWij maar denken dat alleen een kwart van 's lands winkeliers met enige regelmaat verneukt werden. Dat lot zou je nog kunnen vermijden door gewoonweg geen winkelier te worden. Maar wat blijkt? Eigenlijk wordt gewoon 1/4 van iedereen met een baan "jaarlijks de huid vol gescholden of zelfs in elkaar geslagen." Wetenschappelijk onderzoek heeft onomstotelijk aangetoond wat we al een tijdje vermoedden. Nederland is een hufterig kudtland. "Volgens TNO-onderzoeker Seth van den Bossche krijgen 1,6 miljoen medewerkers één of meerdere keren per jaar te maken met agressie en geweld, 200.000 werknemers zelfs vaak tot zeer vaak. Het gaat dan om klanten, passagiers, patiënten of leerlingen die medewerkers uitschelden, bespugen, schoppen of slaan, of erger: met een wapen te lijf gaan. In veruit de meeste gevallen gaat het om verbaal geweld. Maar ook dan kunnen de gevolgen groot zijn: slachtoffers ervaren meer stress dan niet-slachtoffers, hebben last van burnout-achtige klachten, minder werkplezier, en kunnen zelfs langdurig ziek worden." Zijn er nou echt zoveel amoebe-achtige medelanders die hun meest vluchtige frustraties zo slecht kunnen onderdrukken, dat ze deze maar botvieren ten koste van de waardigheid van een ander mens? Fucking kudtvolk. En het is niet eens gratis. "Volgens TNO leidt agressie en geweld op de werkvloer tot 2,9 miljoen extra verzuimdagen per jaar. Dit betekent naar schatting zo'n 600 miljoen aan loondoorbetaling bij ziekte." Naast zorgpersoneel (!) krijgen vooral medewerkers van woningcorporaties ermee te maken. En dan niet Maserati-oldboys bovenaan de voedselketen, maar hun loonslaafdametjes die van achter een gammel loket onrendabelen moeten vertellen dat ze te onrendabel zijn voor een woning.

Reaguursels

Inloggen

Alsof het leven ineens anders wordt na school. Pesten, treiteren en misbruiken begint al op jonge leeftijd en verdwijnt nooit.

Dikke Kip | 27-10-15 | 23:22

@vansuyle.com | 27-10-15 | 17:48

Ik werk zelf ook in een winkel. En hoe agressief of lastig een klant is, andere klanten doen nooit wat. Je handelt de moeilijke klant af en gaat door naar de volgende. Alsof er nooit was is gebeurd, terwijl dit soms nog geen seconde later is dat je dan weer naar je volgende klant gaat.

Andere mensen grijpen nooit in, maar dit is ook niet nodig. Ik vind dat je verbaal meestal die mensen gewoon je winkel uit moet kunnen krijgen.

Balaverde | 27-10-15 | 20:07

Ik was eens bij een postagentschap, waar een jong meisje achter de balie helemaal verrot werd gescholden door een aso. Toen hij haar 'vuile blonde bleekscheet' noemde, heb ik ingegrepen. Het werd stil en hij sloop naar buiten als een dief in de nacht. Ook ooit zelf achter de balie gestaan. De grootste aso die ik ooit heb meegemaakt was een wijf van adel met witte handschoentjes. Die ging zo ijselijk tekeer dat de baas, die meeluisterde, zich uit angst verschool. Pas toen ik met de politie dreigde ging ze weg. Nooit fysiek geweld hoeven gebruiken. Al vragen sommigen er wel om. Verder een christelijke collega gehad die zich "voor de goede vrede" als pispaaltje liet gebruiken. Hebben ze met mij ook geprobeerd, maar na een paar seconden ontstond er angst. Bij hun dan. Pesters en aso's zijn lafaards, pak ze keihard aan.

Nivelleermarionet | 27-10-15 | 18:21

ik denk dat het percentage van werknemers die door leidinggevende en collega's met psychisch en verbaal geweld te maken heeft nog ver hier boven uit komt. Vooral in de HRM is momenteel een bossingstrategie gaande en het verdeel en heers model staat is menig organisatie dagelijkse praktijk. Vooral richting de oudere werknemer (50 plus) viert het l voor jouw 100 andere en goedkopere hoogtij.

fikkieblijf! | 27-10-15 | 18:18

@Neil_ Skywalker | 27-10-15 | 12:58
Leuk, ik ga hem downloaden

vansuyle.com | 27-10-15 | 17:55

@speash | 27-10-15 | 12:53
Bij iedereen moet natuurlijk de broekriem aangetrokken worden. Maar het zijn ondernemers in het MKB die het hardst geraakt worden. Ze lopen het hoogste risico, maken de meeste uren en mogen als dank de hoogste belastingen betalen. En dan kan je je niet eens meer die kleine luxe van een mooie auto veroorloven. Ik heb een aantal jaar gewerkt in in belastingadvies voor het MKB. De verhalen die je dan hoort, schandalig hoe men omgaat met Nederlands' beste mensen.

vansuyle.com | 27-10-15 | 17:54

@Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:26
Volgens mij is dat niet het punt van Knar01, dat is namelijk dat een stemverheffing en een vloek niet gelijk staan aan geweld. Ongemanierd is het wel. Maar het is juist die mietjes houding (scheldpartijen al gelijk stellen met geweld) waardoor mensen te bang zijn om in te grijpen en er wat aan te doen.
.
Hoe vaak had u een lastige klant en werd u te hulp geschoten door een andere klant, en hoe vaak gebeurde dit niet?

vansuyle.com | 27-10-15 | 17:48

Als eigen baas schoffeer ik mezelf dagelijks bij gebrek aan collega's.

Rest In Privacy | 27-10-15 | 17:42

Tis dat ik hier geboren ben..

Neut | 27-10-15 | 16:28

Het was een onderzoek onder uwv medewerkers?

De gezellige Syrier | 27-10-15 | 15:44

GAAAAAP, en geweld van personeel tegen personeel, zit dat er ook in verdisconteerd? kudtvolk & kudtpersoneel + kudtstukjes op de GS. kga de secretaresse (m) maar ns neuqen.

Hè Bah | 27-10-15 | 15:14

Parel van het Zuiden | 27-10-15 | 13:32
Dat heet nivellering toch? :-)

datzouzomaarkunnen | 27-10-15 | 14:46

Ik kan hier over meepraten, wat ik allemaal naar mijn hoofd geslingerd krijg als ik met de broodjes chocopasta rondga, daar lusten de honden geen droog brood van.

B.agger | 27-10-15 | 14:40

Nooit last gehad in mijn beroep als bijstandstrekker. Gewoon geen werknemer worden. Lang leve de zzp'rs. De echte pesthufters vind je onder de ambtenaren, man, daar wordt je echt niet goed van want die denken dat ze alle macht het hebben.

robstijlloos | 27-10-15 | 14:35

Zeg geenstijl, valt uitschelden bij jullie nu ook al onder geweld? Ik dacht dat jullie geen fan waren van een 'rubberentegelmaatschappij'? Ik zal niet snel iemand uitschelden maar ben ook wel eens door een klant uitgescholden, dan haal ik mijn schouders op en denk 'wat een mongool'. Stress 'ervaaaaaaren' na een scheldpartij is een keuze.

potsenmakkert | 27-10-15 | 13:57

"Het gaat dan om klanten, passagiers, patiënten of leerlingen die medewerkers uitschelden, bespugen, schoppen of slaan, of erger: met een wapen te lijf gaan."

Klanten. Passagiers. Patiënten. Leerlingen. Dat zijn doorgaans dus kennelijk de hufters die dit land verzieken. De daders.

Ergo: De slachtoffers:
Winkeliers. Bus- en tramchauffeurs. Treinconducteurs. Hulpverleners. Ziekenhuispersoneel, leraren en onderwijzers.

Ik meen een bepaald bekend patroon te zien, dat helemaal past bij een bepaalde cultuur....

En dan heb ik het niet over een typisch Nederlandse cultuur.

Peter Emile | 27-10-15 | 13:53

Jaaaaaaaa! Allemaal even in de spiegel kijken en dan reageren! Muzikaal linkje erbij ;) even kijken of het werkt!
www.youtube.com/watch?v=sWj5NMscAZI

Death By Luchtbed | 27-10-15 | 13:48

Kat van T | 27-10-15 | 13:10

Dat de leverancier er niets aan kan doen is het punt niet. Het gaat erom dat ze een beeld scheppen van dat het allemaal probleemloos zal gaan. Dus wel vertellen dat je hetzelfde telefoonnummer houdt, maar niet dat je (misschien) je emailadres kwijt zal raken. Het achterhouden van informatie die voor een koper waarschijnlijk van belang is vind ik ook een vorm van voorliegen.

Charlie36 | 27-10-15 | 13:40

Jemig. Ik zit in een bedrijf waar dat gewoon NIET voorkomt. Dat betekent dat het bij andere bedrijven nog hoger is, anders haal je zo'n gemiddelde niet.
En dat is ziek.

Of kan ik nu 1 op de 4 collega's in elkaar slaan als het me niet zint, omdat dat maatschappelijk aanvaardbaar is?

xspalm | 27-10-15 | 13:38

1,6 miljoen keer? best losse handjes die loverboys.

verbanden | 27-10-15 | 13:34

Mijn bullshit detector schiet hier even in het rood. Verbaal geweld bestaat niet, geweld is per definitie fysiek.

vansuyle.com | 27-10-15 | 12:10
Niet voor de dolle-mina achtige sociologen daar is verbaal geweld al een medewerker verkondigen dat ze d'r hersens eens moet gebruiken.
er is in den haag een gemeentelijk kantoor waar ik gewoon wacht tot de ambtenaren iemand over de kling jagen die over gaat tot zeer grof fysiek geweld.
Nooit verwacht dat ik het zou zeggen maar daar is het toch echt boontje komt om zijn loontje! gewoon een gevolg van extreem machtsmisbruik.

Sexpresso | 27-10-15 | 13:33

Het verval van onze samenleving is met name zichtbaar in de elite en middenklasse. Juist daar is het beschavingsnivo enorm gedaald. Van de 100K+ wagen die over de invalidenparkeerplaats gedrapeerd wordt tot per definitie verbolgen reageren op kritiek, tot rondlopen op straat en in winkels alsof je de enige bent die daar is. Het heeft zoveel verschijningsvormen. Tokkies hadden we namelijk al. Elite en middenklasse die zich als tokkies gedragen zijn daarbij gekomen.
.
Willen de elite en middenklasse het meestal niet over hebben. Het ligt namelijk aan de tokkies. Echt, want die hebben over het algemeen een leidende rol in samenleving, werk, of andere dagbestedingen.

Parel van het Zuiden | 27-10-15 | 13:32

@jan-lul-de-behanger | 27-10-15 | 13:00
Moet je eens een tijdje in een telefoonwinkel gaan shoppen. Sommige personeelsleden vinden dat die winkel ze een alibi verschaft om net te doen of ze alles van telefoons weten en er alleen maar neplachend op uit zijn je een krabbel te laten zetten onoder het contract dat de grootste winstmarge. De consument is er al meermalen bij geweest. Is normaal tegenwoordig.

speash | 27-10-15 | 13:14

Charlie36 | 27-10-15 | 13:06
Ik vind dat helemaal niet en heb dat ook niet geïmpliceerd. Maar vind het wel raar om een leverancier iets te verwijten waar deze niets aan kan doen. Dit alles los van of Ziggo wel of geen goede provider is.

Kat van T | 27-10-15 | 13:10

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:31

De kabels heb ik doorgetrokken en mijn vader is over naar gmail zodat hij zijn emailadres kan behouden als hem weer eens een andere provider wordt aangesmeerd :-)

Charlie36 | 27-10-15 | 13:07

Neil_ Skywalker | 27-10-15 | 13:01

Dacht ik al. Nu jij nog een echte baan.

eerstneukendanpraten | 27-10-15 | 13:07

Nou, we zijn er uit: Halewijn van Groenlinks werd niet alleen gepest maar het was ook een gerichte aanslag, volgens Jesse Klaver bij de NPO. Het duurde bij MH17 1,5 jaar tot het officieel een 'ramp' was maar dit was dus een aanslag. Mkay.

Piet Karbiet | 27-10-15 | 13:06

Kat van T | 27-10-15 | 12:38

Ik vind jouw vergelijking niet echt hout snijden. Nee, mijn vader (70+) had zich dat niet gerealiseerd. Als jij hem daarom een eikel vindt, prima joh.

Charlie36 | 27-10-15 | 13:06

Als bijna vijftiger, zie ik het enorme verschil van mentaliteit tussen mijn vroegah en het geweldige nu. Rubber tegelland. Eerst rechten en dan plichten cultuur. Gillen om niks, eisen maar niet geven. Alles draait om de laatste rage/techniek/social media kijk naar mij.
Helemaal niet raar dat er nog nooit zoveel anti van alles wordt geslikt, het bodem leven in de zee aan de kust van Engeland geniet daar ook van mee ( via riool ). Het is heel duidelijk dat we heerlijk in slaap zijn gesust.
Je moet zelfstandig zijn, onafhankelijk, je hebt niemand nodig en meer van dat. Reality soep, iedereen is een ster of hoer het verdient en ik sta in de blaadjes.
Weinig tijd om dan te leren van de fouten die je maakt in je tiener/pubertijd, leren om vaststaande feiten te accepteren en het goed fatsoen te laten spreken.
Maar hey, dat zal dan wel de generatie kloof zijn voor mij.

Sophie9985 | 27-10-15 | 13:05

Ach, krijg ook meerdere dagen per week de huid vol gescholden of rare opmerkingen naar me toegeworpen...
.
Kan nu eigenlijk wel zeggen dat ik 2 persoonlijkheden heb ontwikkeld. Eén als werknemer, en één als prive-persoon. Totaal verschillende figuren. Zodra ik aan mn werk ga beginnen gaat er gewoon een soort knop aan. En zodra ik klaar ben gaat die knop weer uit.
.
Privé lul ik ook nooit over mn werk. Dat laat ik daar waar het hoort: op het werk.

davimore | 27-10-15 | 13:04

eil_ Skywalker | 27-10-15 | 12:28
Zeg niet dat je Marek van de Jagt heet...
eerstneukendanpraten | 27-10-15 | 12:43

Nee, gelukking niet, kan die linkse flapdrol van een Grunberg niet uitstaan.

Neil_ Skywalker | 27-10-15 | 13:01

moet je eens een tijdje in een telefoonwinkel gaan werken. Sommige klanten vinden dat TROS-radar ze een alibi verschaft om met telefoons te gaan smijten naar het personeel. De politie is er al meermalen bij geweest. Is normaal tegenwoordig.

jan-lul-de-behanger | 27-10-15 | 13:00

Tja, wat moet je met zo’n berichtje. Sommige mensen zijn bot als een bijl terwijl anderen een weerbaarheidsfactor van nul komma nul hebben.
Graag een nieuwe “task force” , liefst in EU verband (want dan pas kwaliteit en objectiviteit) die licht gaat schijnen op deze onverkwikkelijke zaak.

Tot de resultaten van dit onderzoek bekend zijn ( medio 2025), gaarne de plas inhouden.

Où est Charlie? | 27-10-15 | 12:58

Prof. D.A.H. Vintik | 27-10-15 | 12:52
Maar als het om Sylvie ging. De enige ECHT goede foto staat hier : instagram.com/p/9VbUb6AZMl/ ;)

Kat van T | 27-10-15 | 12:58

@Neil_ Skywalker | 27-10-15 | 12:28
hoe heet je boek?
Mark_D_NL | 27-10-15 | 12:41

Mijn boek en inmiddels ook eerste filmscript heet:
Around the world in 80 Girls - The epic 3 year trip of a backpacking Casanova.

Neil_ Skywalker | 27-10-15 | 12:58

@Kat van T | 27-10-15 | 12:53
@PausTokkie | 27-10-15 | 12:54/5
Ik heb ook weer beeld.

Prof. D.A.H. Vintik | 27-10-15 | 12:57

Nu is Powned weer ok.

PausTokkie | 27-10-15 | 12:55

Ik heb jaren geleden al eens bijna een klap voor m'n kanis gehad toen ik een licht getinte 'klant' geen nieuwe afstandsbediening wilde geven. Meneer had geen aankoopbon of garantiebewijs bij zich en eiste een nieuw exemplaar. Gelukkig was ik hem te snel af en hebben mijn collega's en ik hem vervolgens vakkundig uit het pand verwijderd.

KlaasVaakStrooit | 27-10-15 | 12:55

Ik heb jaren geleden al eens bijna een klap voor m'n kanis gehad toen ik een licht getinte 'klant' geen nieuwe afstandsbediening wilde geven. Meneer had geen aankoopbon of garantiebewijs bij zich en eiste een nieuw exemplaar. Gelukkig was ik hem te snel af en hebben mijn collega's en ik hem vervolgens vakkundig uit het pand verwijderd.

KlaasVaakStrooit | 27-10-15 | 12:55

@Lewis | 27-10-15 | 12:32
Kip en Ei. Waar is de hufterigheid begonnen? Is dat begonnen bij burgers die zich niets meer aantrokken van de overheid. Of is dit een jaar of 30 gelden begonnen in de Politiek. Is de huidige aversie tegen de oude gevestigde politieke partijen geen uitwas van 30 jaar de burger links laten liggen en schofferen?
--
Kijk naar het graaien. Een groot deel van de bestuurders hebben duidelijk laten zien dat het vooral om het geld gaat voor hen. De burger heeft dit gadeslagen en dacht eerst dat dit incidenten waren. Maar de laatste jaren ziet men dat graaien normaal is voor menig bestuurder in Nederland. En dus waarom zou een burger daar dan niet aan mogen mee doen? Ze zien dat het werkt in de politiek en in het bestuur van allerlei organisatie in Nederland. De burger wil ook zijn deel, en eist dat op. Omdat hij/zij ziet dat het zo werkt.

Mark_D_NL | 27-10-15 | 12:54

Prof. D.A.H. Vintik | 27-10-15 | 12:52
Nope. Powned ligt eruit.

PausTokkie | 27-10-15 | 12:54

Prof. D.A.H. Vintik | 27-10-15 | 12:52
Geen problemen hier

Kat van T | 27-10-15 | 12:53

@Nacho_Vidal
Ik ben het wederom deels eens. Onkosten zijn voor winkeliers torenhoog. Er wordt van alle kanten aan je gevreten (huur, verzekeringen, belastingen tot in de gekste vormen (precario bijv)) en je staat in het deel van de keten waar al 5 anderen zonder gezeur aan je spullen verdiend hebben.
Maar ik heb ook veel winkels stuk zien draaien omdat er goedkoop personeel kwam omdat meneer de eigenaar per-se de audi moest blijven rijden, niet beseffend dat die ALTIJD, niet alleen in slechte tijden echt heel erg blij moet zijn dat klanten uberhaupt naar zijn winkel komen.

En nogmaals ik zeg niet dat u zo bent. Maar klanten zijn echt, al heel lang, het gevoel kwijt dat ze iets waard zijn in de ogen van een verkoper. En meestal hebben ze nog gelijk ook. Helaas.

speash | 27-10-15 | 12:53

@eerstneukendanpraten | 27-10-15 | 12:43
Denk eerder Tofik Dibi.

de uitbater | 27-10-15 | 12:52

*Off-topic
Ligt Powned eruit of ligt het aan mij?

Prof. D.A.H. Vintik | 27-10-15 | 12:52

Ja, uit ervaring kan ik zeggen dat het in Nederland barst van de agressieve maloten. Van allerlei pluimage overigens. Je ziet het alleen al op de weg. Daarom ook petje af voor de mensen die nog voor een schamele vergoeding de rol van politie agent willen vervullen.

BlowingBubbles | 27-10-15 | 12:51

Vreselijk allemaal en nu krijg je van hagelslag ook al kenker. www.rtlnieuws.nl/economie/home/voedsel...
Was gister al gestopt met boterhammenham. Man man man.
Ga morgen maar aan de gebakken lucht.

Piet Karbiet | 27-10-15 | 12:50

Dus niet-werken levert niet alleen meer geld op maar is ook nog eens veiliger. Noted.

panadol | 27-10-15 | 12:50

Nederlanders verwarren structureel conflicten en wrijving, iets wat overal voorkomt en helemaal niet ongewoon is, met 'pesten'. Dat is voor mij de meest interessante uitkomst van dit onderzoek.

jeanmondo | 27-10-15 | 12:49

Als organisatie voor "toegepast natuurkundig onderzoek" jezelf bezighouden met dit soort statistisch onderzoek? Ik dacht altijd dat die lui zich met echte wetenschap bezig hielden. Laat hier gewoon lekker een paar alpha's een verslagje over schrijven.

GOEM | 27-10-15 | 12:44

de = der

eerstneukendanpraten | 27-10-15 | 12:44


Neil_ Skywalker | 27-10-15 | 12:28

Zeg niet dat je Marek van de Jagt heet...

eerstneukendanpraten | 27-10-15 | 12:43

Tijd voor spartaanse opvoedkampen.

domheid regeert | 27-10-15 | 12:43

Charlie36 | 27-10-15 | 12:29

Mijn oude moedertje van dik in de 80 werd laatst ook gebeld door zo'n studentje van Sicko. Zat met de telefoon nog bij KPN wat inderdaad wel wat duur was. Overgestapt op Sicko, nu na drie maand valt de verbinding nog geregeld weg, monteurs van Sicko hebben dit nog nooit meegemaakt, zeggen ze. Kutbedrijf...

eerstneukendanpraten | 27-10-15 | 12:42

@Neil_ Skywalker | 27-10-15 | 12:28
hoe heet je boek?

Mark_D_NL | 27-10-15 | 12:41

Hoewel, in formele zin geen werknemer, daarom geen rechten, klopt het wel, denk maar aan de voor nop te werk gestelde bijstandsgerechtigden waarbij de baas er met de poen er vandoor gaat op kosten van de belastingbetaler én Jetta Klijnsma er met de zweep naast staat om te controleren of je wel hard genoeg werkt. Zo niet dan Pats, Pats, Pats!!

ProAsfalt | 27-10-15 | 12:41

@Bigi Bana Boy | 27-10-15 | 12:38
Hé, weer terug? (Of was ik je gewoon een paar keer misgelopen.)

Lewis | 27-10-15 | 12:39

Charlie36 | 27-10-15 | 12:29
Sorry hoor maar.. Je vader begrijpt niet dat als hij zijn Opel inruilt voor een Ford dat daarmee alles wat hij in de kofferbak van Opel achterlaat verloren gaat en dat is de schuld van Ford?

Kat van T | 27-10-15 | 12:38

Gewedlig hé, 20 jaar (neo-)liberalisme ....

Bigi Bana Boy | 27-10-15 | 12:38

wat een gejank, want 4 op de 4 WERKGEVERS wordt ook mishandeld (geestelijk) en totaal verneukt door de regels van de overheid. Lijkt mij een veel groter probleem, alleen kan een werkgever niet terugslaan en een conducteur wel. De vraag is namelijk wie je als werkgever uit de politiek mag terugslaan voor jaren wanbeleid. Iemand suggesties?

pibasso | 27-10-15 | 12:37

Heeft het thuisblijven vanwege kind(eren) toch nog een extra voordeel :)

J. Jarig | 27-10-15 | 12:37

Nederlanders zijn van zichzelf vrij mondig en daarom valt het pesten op de werkvloer best nog mee. In België is het veel erger, want die durven niets terug te zeggen.

Vogelbeest | 27-10-15 | 12:37

Het geweld in de detailhandel en zorg heeft waarschijnlijk ook te maken met de verandering van de bevolkingssamenstelling. Ttestosteronbommen met korte lontjes die eisen stellen voeren de boventoon vandaag de dag.

Dhr. de Wit | 27-10-15 | 12:32

@Mark_D_NL | 27-10-15 | 12:03
Denk je dat echt? Sinds wanneer laat ook maar één burger door een politicus bepalen hoe hij zich gedraagt?
Volgens mij is het precies andersom: doordat de samenleving verhuftert, gebeurt dat ook steeds meer met de politiek.

Lewis | 27-10-15 | 12:32

@Charlie36 | 27-10-15 | 12:29
Snap ik.

En ik kies geen kant (Ziggo is volgens mij sowieso niet echt een relaxed bedrijf).

Snap ook de frustratie. Is het opgelost?

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:31

@Knar01 | 27-10-15 | 12:26
Zeker nu met internet zie je vaak discussie's ontstaan waarom het goedkoper is op internet.

Weet je. KOOP het gewoon op internet. Maar ga mijn tijd niet verdoen met oeverloze discussie's over prijzen en dat 'wij zo nodig winst moeten maken'.
Een van de vele voorbeelden.

De ergst zijn wel wel de mensen die zelf iets kapot hebben gemaakt en geld terug willen, maar de garantie is al 13 jaar voorbij.

Ga er dan maar eens lekker voor zitten!

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:29

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:08

Jij denkt er wel heel makkelijk over, maar soms wordt je echt een oor aangenaaid. Mijn ouders laatst, verleid door Ziggo Internet. Was allemaal zo makkelijk en ze hielden hetzelfde telefoonnummer. Mijn vader raakte wel zijn oude xs4all email adres kwijt wat hij al jaren had. Dat hadden ze er even niet bij verteld. En ik heb nog een avond kabels moeten verlengen omdat de tv-kabel nou eenmaal op een andere plek in huis binnenkomt dan ADSL. Met je klachten kun je nauwelijks ergens terecht. Ik kan eerlijk gezegd wel begrijpen dat mijn vader toen boos werd.

Charlie36 | 27-10-15 | 12:29

Blij dat ik geen baan heb. Nou ja, schrijver telt een beetje. Ik krijg regelmatig een lading (feminitische) bullshit over me heen vanwege mijn ietwat controversieel boek.

Neil_ Skywalker | 27-10-15 | 12:28

Zo lang in het onderzoek iemand kan aangeven dat een klant in de supermarkt roept "HALLO! Kan er onderhand een keer een tweede kassa open?" en dat als agressief en daarmee als geweld wordt gezien bestempel ik dit soort onderzoeken en conclusies als onzinnig en nietszeggend.

Kat van T | 27-10-15 | 12:27

@speash | 27-10-15 | 12:21
Het is de toon die de muziek maakt. Uiteraard moet je ZEKER in tijd van crisis mensen beter te woord staan. Er komen er simpelweg minder.
Maar het moet weel reeel blijven.

Ik heb genoeg opties om iedereen van dienst te zijn, van goedkoop naar kostbaar.

Maar als je niet tevreden bent en je gaat je stem verheffen dan word het soms voor mij ook moeilijk om kalm te blijven.

Ik zeg het vaak gewoon; 'meneer/mevrouw ik vind het nu niet prettig hoe u doet etc'.

Verder klopt het ook wel dat je in de meeste winkels slecht geholpen wordt en bij uitzondering goed/tot zeer goed.

Maar kijk eens verder naar het waarom.

Voorbeeld: Winkeliers hebben onkosten, huren zijn duur, er komen minder klanten, daardoor goedkoop (onopgeleid personeel!) etc etc.

De goeden zitten thuis, vaak de wat oudere en daarvoor in de plaats ongeinteresseerde scholieren.

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:26

@Nacho_Vidal | 27-10-15
Klopt, te triest voor woorden. Dat zijn dus ook de excessen die moeten worden aangepakt en ik zal zeker niet ontkennen dat er in winkels waar direct contact is met (tokkie)klanten er veel onbehoorlijke discussies ontstaan.
Helaas gaat dit onderzoek over alle werknemers en dat is een hele grote groep van mensen die zeker niet direct op de verkoopvloer staan maar met collegaas te maken hebben, daar kun je mij niet wijs maken dat er zoveel (verbaal)geweld is.(let wel, zoveel, niet geen)

Knar01 | 27-10-15 | 12:26

Week volkje.Hout us op met janken.Zo winnen we geen oorlog.

dobberfries | 27-10-15 | 12:25

Heb bijna 45 jaar gewerkt: Rijksoverheid, gemeentelijke overheid en in het bedrijfsleven. Nooit ergens last van gehad maar ja, dat was "toen". Verder wat Le Roi op 12:17 zegt in zijn 1e alinea en laatste zin.

Lupuslupus | 27-10-15 | 12:24

Wat heb ik het dan gemakkelijk, ben kraanmachinist, en als ze gaan schelden haal ik me haak op. Het gaat ook zonder kraan, duurt alleen beetje langer... Ze schelden 1 keer en bieden wel 10 keer excuus aan.

jack and friends | 27-10-15 | 12:21

@Nacho_Vidal
U heeft kennelijk zelf een winkel. Dan staat u er al anders in als mensen die geen winkel hebben. Ik heb zelf 25 jaar een winkel gehad en begrijp wat u bedoelt. Ik gaf zelf goede service maar zag om me heen dat de meeste winkels jarenlang, vooral voor de crisis hun klanten voor lief namen/nemen en zelf veel te duidelijk maken dat je in hun ogen op dat moment een zeurende kudtklant bent. Of kijk naar zo'n fabriek als Mediamarkt waar je als klant met een defekt produkt in een fucking rij moet staan om door een of andere 18 jarige robot 'geholpen' te worden.

Ik zeg dus niet dat u dat doet maar velen deden/doen dat wel en dat geeft winkeliers sowieso een slechte naam.
Ik zeg ook niet dat klanten altijd liev zijn en in hun recht staan maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.

speash | 27-10-15 | 12:21

Knar01 | 27-10-15 | 12:17
Noem eens een voorbeeld dan waar jij dat doet.

Het is toch triest dat je in een winkel staat en daar een beetje de boel gaat lopen verstieren?

Donderstraal toch een eind op met je incapabele gedrag.

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:19

vansuyle.com | 27-10-15 | 12:14
Een heel mooi voorbeeld.

Het is toch bizar. Ze krijgen hun geld terug. Maar op zo'n moment gaat er zelfs bij 'normale' mensen een kronkel werken oid.

Ze gaan moeilijk doen óm het moeilijk doen. Ik had die mensen aangesproken. Ik maak het jammer genoeg niet mee bij andere mensen in de winkel.

Nouja een keer een vrouw bij de Albert Heijn. Die ging tegen een meisje van 15 tekeer achter de balie: 'En JULLIE moeten die actie beter uitleggen!"

-Nee mevrouw U moet beter LEZEN en niet zo tekeer gaan tegen deze onschuldige meid die niets kan doen aan uw eigen incompetentie.

Ik heb de hele dag op een wolk gelopen. Heerlijk

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:17

Schei toch uit met je verbale geweld, als je verdomme 1 keer teveel vloekt en je stem verheft ben je al agressief en geweldadig.
Dit land moet eens een paar ballen laten groeien om een beetje weerbaarder te worden en om alle excessen eens flink aan te pakken.

Knar01 | 27-10-15 | 12:17

Ach, definieer 'de huid vol gescholden'. Als er iets is dat Nederlanders kenmerkt dan is dat wel dat we softies zijn die de vinger niet meer op de zere plek durven leggen, alles maar zo democratisch en politiek correct mogelijk op proberen te lossen en krampachtig ons best doen om vooral niemand voor het hoofd te stoten al dan niet te beledigen.
.
Maar iemand die structureel zijn/haar afspraken niet nakomt, te laat komt, zijn/haar werk niet doet, de werksfeer verziekt met een kudthouding, die krijgt van mij, nadat ik het twee keer tevergeefs vriendelijk vraag, ook een scheldkannonade van jewelste.
.
Met andere woorden, ik zal ongetwijfeld mijn bijdrage hebben geleverd aan die 1,6 miljoen mensen die hun leven niet meer zeker zijn op de werkvloer. Dit land loopt over van kleinzerige kantoorklerken die bij de geringste tegenslag kampen met een 'burnout'.

Le Roi | 27-10-15 | 12:17

Mensen die anderen, op het werk of waar dan ook, pesten, zijn meestal heel erg onzeker over zichzelf en doen dat alleen maar om dat te verbergen.

Dhr. de Wit | 27-10-15 | 12:17

@hovawart | 27-10-15 | 12:09
Bij mij gaan ze zelfs naar de overkant van de straat zodat ze mijn honden beter kunnen bekijken :-)

Lupuslupus | 27-10-15 | 12:16

Kans is groot dat dit gedrag het gevolg is van de toenemende financiële problemen in de wereld. Hoe meer de bevolking in geldnood geraakt, hoe meer hun primaire survival-modus het overneemt. Het leegzuigen van de economie door de "grote jongens" is hiervan het belangrijkste oorzaak.

Good Meuning | 27-10-15 | 12:16

Een aanzienlijk deel van die 1/4 van alle werknemers heeft het er natuurlijk ook wel zelf een beetje naar gemaakt. Ik noem bijvoorbeeld een parkeerbeheer, die net doen of ze weggaan, maar dan stiekem nog effe weer terugkomen om een papiertje achter mijn ruitenwisser te plakken. Noem het beschimpen maar ja, dan zeg ik daar wel wat van.

VanBukkem | 27-10-15 | 12:15

fucking kudtvolk. tsja, als je elkaar zo gaat benoemen en oh, oh cherso als vermaak ziet, had je iets anders verwacht?

minimá-armezusvan.. | 27-10-15 | 12:15

Schuld van Geenstijl en PVV.

centre pompidoe | 27-10-15 | 12:14

@Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:08
Ik heb eens een keer een stel zien klagen bij de mediamarkt, ze hadden een DVD speler gekocht maar daar zat een krasje op en het ding rook vreemd. De verkoper bood ze hun geld terug, maar nee ze wilden hetzelfde model. Alleen was dat al uitverkocht. Drie managers en zeker een half uur later bliezen ze eindelijk de aftocht, met hun geld. Als je boos bent op een bepaalde winkel, pak je geld en shop ergens anders, hoe moeilijk is dat?

vansuyle.com | 27-10-15 | 12:14

Ik weiger mensen in dienst te nemen, loute koala's

Kaas de Vies | 27-10-15 | 12:13

@Rollins | 27-10-15 | 12:07
Ach, zo erg is dat toch niet. Het hoeft maar 10 uur per week...

Dhr. de Wit | 27-10-15 | 12:13

Ohw is dat de reden dat Sp!tsnieuws stopt?

de uitbater | 27-10-15 | 12:12

"In veruit de meeste gevallen gaat het om verbaal geweld."
.
Mijn bullshit detector schiet hier even in het rood. Verbaal geweld bestaat niet, geweld is per definitie fysiek.

vansuyle.com | 27-10-15 | 12:10

Daarom ben dan ook het leger uitgegaan. Op een gegeven moment was het zo erg dat er geschoten werd op de werkvloer.

Willem van Rood | 27-10-15 | 12:10

1 Op de 4 wordt beschimpt of mishandeld.
Maar bestolen worden ze allemaal.

VanBukkem | 27-10-15 | 12:10

@overvecht
Draag je zelf ook een wapen?

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:09

Nee hoor ik niet, want ik versta geen turkish of arabisch, dus ik heb geen idee wat ze op het werk tegen mij of over mij zeggen, hahaha
Op de markt word er ook alkalap geroepen naar mij en mijn hondjes, geen flauw idee wat dit betekent, maar ik denk dat ze de honden erg mooi en lief vinden, mensen gaan aan de kant staan om naar ze te kijken.

hovawart | 27-10-15 | 12:09

Ja, dit soort onderzoeken gaan met vragenlijsten en op basis van meldingen. Als twee collega's onenigheid hebben, en eentje wordt boos en zegt dat de ander een zeikerd is, bijvoorbeeld, dan telt dat dus ook al mee als die persoon daadwerkelijk een zeikerd is en dit al aangeeft als "agressie op werk".

Qippie | 27-10-15 | 12:08

Verder wil ik daar aan toevoegen dat ik het ook vaak niet begrijp. Waarom mensen zo doen.

Als je vind dat het aangeschafte product niet fijn is of naar verwachtig kom dan gewoon rustig naar me toe.

Maar nee. Het is 9/10 keer boos en geld terug.

Nooit een normale oplossing.

Ik ga dan bij mezelf na;' zou ik ook zo reageren'.

Ik heb nog nooit gehad dat ik boos werd om een product. Nouja sterker nog. Als ik iets koop waarmee ik niet tevreden ben dan leg ik de schuld bij mijzelf.

Niet van; ' de verkoper heeft mij product x aangesmeerd'.
Je bent er toch zelf bij. Of kreeg u een pistool tegen uw slaap toen u een keuze moest maken tussen de verschillende televisies (bijv).

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:08

Zo wordt de autochtone bevolking ook al decennia lang psychisch mishandeld door een serie onbekwame kabinetten en kudtprogramma's op tv.

Conan de Rabarber | 27-10-15 | 12:07

Sta ik met mijn eenmanszaak. Dat wordt automutileren.

Rollins | 27-10-15 | 12:07

Ik wordt dagelijks bedreigt en wekelijks dusdanig dat ik daadwerkelijk gevaar loop. Ben in mijn loopban al drie keer neergestoken met een mes.

De enige reden dat ik nog in de 'zorg' werk is mijn vaste contract cq het niet kunnen vinden van een andere baan.

overVecht | 27-10-15 | 12:06

Zou Tim Kuik eigenlijk op zijn 'werk' gepest worden?

Boris die Sauertopf | 27-10-15 | 12:05

Mooi, verrekenen we die 600 miljoen met die laatste naheffing vanuit Brussel van 486 miljoen. Wel zo eerlijk.

Piet Karbiet | 27-10-15 | 12:04

De Nederlandse burger doet de politiek na. Die schofferen de burger dag in dag uit. Dus is het niet vreemd dat men hufterigheid normaal is gaan vinden. De politiek in Nederland heeft helaas een zeer slecht voorbeeld gegeven.

Mark_D_NL | 27-10-15 | 12:03

Is dit onderzoek gecorrigeerd voor ambtenaren en andere werkplekzombies, zoals bij de semi-overheidsmolochen, die het geen ene fuck kan schelen wat voor dienst ze verlenen?

Godsammekraken | 27-10-15 | 12:02

Kan hierover meepraten.

Zelfs in de lijn van werk wat ik doe. Willen mensen soms heel onredelijk doen.

Agressie komt vaak van mafketels die niet goed bij hun hoofd zijn.

Als ik niet was wie ik ben zou ik vaak genoeg slachtofferhulp nodig hebben gehad.

Maar ik knikker ze er gewoon uit.

Nacho_Vidal | 27-10-15 | 12:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl