Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onze Man in Oekrainistan: Europa en haar corrupte EU-lidstaten zouden Oekraine ook best kunnen helpen

onzemaninoekrainistan.jpg Vergeleken met Nederland, het land van lichte zeden waar mohammedaanse pedo’s nog steeds hun minderjarige kindbruidjes uit het puin van Aleppo naar AZC Woerden over kunnen brengen alwaar ze worden opgewacht door bleekscheetjes in bivakmutsen, is Oekraïne, het land van lekkere wijven (klik) en voetbalhunks (klik), ook best een keihard land voor de tere zieltjes onder ons. Verzorgingsstaat? Sociaaldemocratische babyboomers die vechten voor jouw sociale rechten van andermans geld? Nee, dat bestaat hier niet. Hier werk je je de tyfus voor een kutsalaris totdat je er letterlijk dood bij neervalt. Daar waar in Nederland de werkloze liever een bezoek aan het UWV brengt dan een baan aanneemt dat onder zijn of haar niveau ligt, gebeurt dat in Oekraïne anders. Als de verzorgingsstaat je in de steek laat, heb je ook weinig keuze anders dan je vrieskoude ballen uit je broek te werken. Goede vriend Aleksander is waar menig bijstandstrekker in Nederland een voorbeeld aan kan nemen (let je op Frank van der Linde?). Ik ontmoette Alexander bijna een jaar geleden in een bar waar ik met wat vrienden een wodkaatje biertje deed. Alexander werkte in deze bar en we raakten wat aan de praat (mijn vrienden zaten op een Oekraïens kippetje te jagen en omdat ik daar niet op val, ben ik maar wat met de barman gaan kletsen, enfin). Mijn naar wodka bier stinkende bek viel open van verbazing toen Alexander vertelde dat hij zes (maar als het kan het liefst zeven!) dagen per week werkte in drie verschillende bars in Kiev. En hij had een rechtenopleiding gedaan. Geen werk als advocaat / jurist / griffier / of weet ik veel wat je met die opleiding kan doen. Gewoon geen werk. Nergens. Simpel zat; Alexander had geen financieel vangnet (zoals de meerderheid van de Oekraïeners) en moest elk baantje dat hem werd aangereikt wel aannemen, of ‘ie dat nou leuk vond of niet. Thuiszitten op de bank en je hand ophouden zit er niet in. Ja, het kan wel, maar dan krijg je omgerekend het minimuminkomentje van 60 euries in je handen geduwd en zelfs in Oekraïne kan je daar niet van rondkomen. Gelukkig voor Alexander verdient hij naar Oekraïense maatstaven zeer goed (600 euries naar eigen zeggen), maar of ie daar gelukkig mee is met zeven dagen per week ploegen en zweten, durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat hij hoopt dat Oekraïne ooit EU-lid wordt. "Dan pas zijn er mogelijkheden voor ons, de jongeren, in dit land", aldus Alexander. En hij staat hier niet alleen in natuurlijk. De jongeren dromen van Europa. Sinds haar 24-jarige onafhankelijk bestaan na de val van de Sovjet-Unie valt er van een goede economie niet te spreken. Na de Majdanprotesten eind 2013 / begin 2014 is de waarde van de hryvnia (de lokale valuta) zelfs gehalveerd. Verschil tussen arm en rijk is megalomaan groot. Tel daar de aanhoudende ingeburgerde corruptie bij op, op elk niveau (van politicus tot leraar), en je zou zeggen dat dit oligarchenlandje wel wat hulp kan gebruiken van Europa. Anders dan wat veel mensen beweren, stelt het beoogde EU-Verdrag met Oekraïne ook een groot aantal eisen aan Oekraïne. Het land moet op de schop, hervormingen doorvoeren en vooral kappen met die eindeloze corruptie. Dat klinkt natuurlijk allemaal mooi, dat Europa deze eisen stelt, maar vergeet niet dat EU-geld aan Hongarije ook verdwijnt door toedoen van corruptie. De vraag is dan ook hoe Europa dat denkt te kunnen voorkomen in Oekraïne, als het corruptie al niet kan voorkomen bij nota bene een volwaardig EU-lid als Hongarije. De door het Westen bejubelde premier van Oekraïne, Arseniy Jatsenjoek, beloofde ‘oorlog te voeren tegen het kankergezwel dat corruptie heet’. Anderhalf jaar later en de corruptie-aantijgingen jegens Jatsenjoek denderen met een tyfusgang binnen. Door veel hervormingsgezinden wordt zijn regering nu als het probleem gezien. Zwitserse openbare aanklagers onderzoeken een corruptieschandaal tegen Yelena Tishchenko, voormalig topambtenaar bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken, die op onverklaarbare wijze luxe huizen in Frankrijk en Engeland bezit. Hoofd van de Belastingdienst, Roman Nasirev, houdt er ook een riant appartementje in Londen op na. En zo zijn er tientallen andere aantijgingen tegen figuren die gelieerd zijn aan de door Europa gesteunde regering in Kiev. Opmerkelijk is wel dat nota bene een door diezelfde regering in Kiev opgericht anti-corruptiebureau niets met die aantijgingen doet. Zondag gaat de Oekraïense kiezer naar de stembus voor lokale verkiezingen. Ook hier lopen de beschuldigingen van corruptie en verkiezingsfraude weer uiteen. ‘Dirty tricks and old tactics’. Te veel partijen om uit te kiezen, maar veel van die partijen zijn in principe onderdeel van de grotere partijen. Verwarring zaaien, daar draait het om om de grootste te worden. Of geld uitdelen, dat werkt altijd. Waar de partijen voor staan, doet er haast niet meer toe. Je kunt wel een indeling maken tussen pro-Europa en anti-Europa, maar of dat er op lokaal vlak er toe doet, is een tweede. The winner takes it all. En corruptie, tja, daar ben je hier niet in een poep en een scheet van af. Misschien dat de neushoorn Oekraïne nader tot Europa kan brengen. Dieren zijn lief. Niet corrupt. En als we zijn neus moeten geloven, is deze neushoorn vóór hervormingen (zoals alle andere politici):

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

ADVIZEUR | 25-10-15 | 11:19

-weggejorist-

ADVIZEUR | 25-10-15 | 11:09

-weggejorist-

ADVIZEUR | 25-10-15 | 11:07

Laat ze de liberalen maar naar de Oekraine sturen olv van Baalen en Verfobstadt. Misschien doet salonsocialist en oppernarcist Timmerfrans ook mee. Die landen zijn corrupt, blijven corrupt en de mensen die zich daar mee gaan bemoeien worden corrupt. EU= Imperialisme.

wallenberg | 25-10-15 | 10:40

@De echte Stolwijker | 24-10-15 | 11:41
Poetin maakt het niet uit waar de bommen vallen, zelfs op ziekenhuizen, kan het hem bommen. Als de VS dat zou doen zou Poetin moord en brand schreeuwen maar dat doen ze niet. In Syrië raken ze alleen ISIS en Assad, de januskop van het kwaad.

Error 404 | 24-10-15 | 21:55

@Nonkel Frituur | 24-10-15 | 13:26
Er is inderdaad niemand meer die jou serieus neemt met je gezeur over Poetin-fanboys en betaald worden door Moskou..
En dat Oekraine zeer antisemitsich is kan je overal op google wel terugvinden.

sinar2 | 24-10-15 | 17:47


MarcS | 24-10-15 | 14:29

Ik heb ook niet beweerd dat voor ons allemaal geen probleem zou zijn. Het is geen probleem voor de EUrocraten. Voor jou moet het juist een probleem zijn, anders werkt het niet :-)

LieberLiber | 24-10-15 | 15:19

@LieberLiber | 24-10-15 | 14:07
Of het nu iemand zijn doel is of niet, staat los van het feit of het een probleem is. Ik vind het een probleem.

MarcS | 24-10-15 | 14:29

-weggejorist-

Fopdoek | 24-10-15 | 14:29

Mensen in Kiev vragen of ze bij Europa willen. Eenzijdig natuurlijk ik had het pas geloofd als je het ook in Donetsk aan de jeugd had gevraagd. Was er zeker een andere uitslag uit gekomen. Het land is te verdeeld en er is inderdaad te veel corruptie. Laat ze eerst maar weer eens 1 land worden, normale verkiezingen houden en de corruptie aanpakken. Zolang ze nog niet in dat stadium zitten hebben ze helemaal niks bij de EU te zoeken. We hebben al teveel van die Labbekak landen waar bakken met geld heen moeten. Niet bij de EU!!!

Toetsiemonster | 24-10-15 | 14:16

De Spaanse jongeren droomden ook van Europa. In Spanje zijn de percentages omtrent jeugdwerkloosheid nog altijd schrikbarend; rond de 50%.

Er zijn wel wat EU projectjes voor de buhne, maar het geo politieke beleid richting oost Europa, gecombineerd met de massa migratie uit Afrika zal het alleen maar moeilijker maken voor onze Spaanse en andere Europese jongeren.

www.westerwoldeactueel.nl/2015/09/30/g...

mysteryposter | 24-10-15 | 14:08

Er is geen probleem met migranten. Het is namelijk het doel van de EU. Verdeel en heers in optima forma.
.
De uitbreiding van de macht van de EU stokt namelijk. Er gaan te veel stemmen op om minder macht af te staan aan de EU. In meerdere landen zijn anti-EU partijen in opkomst. Burgers willen vasthouden aan de soevereiniteit van het eigen land.
.
Er is daarom een flinke crisis nodig. Eentje die iedereen voelt en die op allerlei fronten zal zorgen voor onderlinge strijd. Mensen staan tegen elkaar op. dit zal in alle EU landen leiden tot problemen zoals massale demonstraties, geweld, aanslagen en een groot gevoel van onveiligheid.
.
Omdat het probleem de landen overstijgt is er een grotere macht nodig om de orde te herstellen. De EU grijpt die macht. Er komt een EU-leger en een EU-politie met centrale aansturing. Er komt één buitenlandbeleid en één EU-belasting om een eerlijke verdeling van de kosten te rechtvaardigen.
.
De EU faciliteert de asielstroom op alle fronten en doet geen enkele poging het in te dammen. Mensen die in Libië in een bootje stappen worden enkele kilometers uit de kust als potentiele drenkeling 'gered' en naar Europa overgebracht. Hoe meer hoe beter. Frau Merkel roept niet 'iedereen is welkom' omdat ze zo dom is, maar omdat het bijdraagt aan het hogere doel. Bestaande regels zoals het verdrag van Dublin zijn stante pede overboord gegooid. Iedereen die binnenkomt mag daar heen lopen waar hij wil.
.
Hongarije is kennelijk niet ingelicht (of weigert het spel mee te spelen). Ze doen wat elk land zou moeten doen: zijn grenzen bewaken. Vervolgens worden ze weggezet als a-sociaal.
.
De eenwording moet er nu toch maar eens echt van komen. Al die losse landjes met hun eigen parlementjes is toch maar erg lastig. Het grote Reich komt er nu dan eindelijk aan.

LieberLiber | 24-10-15 | 14:07

Corruptie is verweven in de Oekraïense cultuur, wie in Oekraïne niet corrupt is wordt niet voor vol aangezien.

Rest In Privacy | 24-10-15 | 13:58

@MarcS | 24-10-15 | 13:50
Mee eens.

ben kokhals | 24-10-15 | 13:53

@ben kokhals | 24-10-15 | 13:41
Schandalig? Het is nog veel erger, die koekwaus snapt taal niet denk ik ......
"Portugal's president: 'This is the worst moment for a radical change to the foundations of our democracy' " Is het onderschrift bij de foto in het artikel.

Het verbieden van partijen is wel de grofste change die je een democratie aan kunt doen. Maar zo zullen de voorstanders het wel weer eens niet zien. Die man moet met pek en veren het land uit, niet verder Europa in dus kiest u zelf maar een alternatief!

MarcS | 24-10-15 | 13:50

@MarcS
Onze nieuwe medelanders moeten toch ergens van betaald worden,Leer Arabisch,lekker bruin bakken in de zon en je uitkering+woning is binnen.

Roger-Rabbit | 24-10-15 | 13:43

@pfffft! | 24-10-15 | 13:26
.
Goed punt, daar zouden de jongelui, die nu weer verblind op huizenjacht zijn, eens goed over geinformeerd moeten worden. Met een koophuis (onder water) plus een enorme hypotheekschuld ben je in veel gemeenten direct een kapitalist. Zonder recht op bijstand of vrijstellingen voor belastingen en andere subsidies. Rechten die een bijstandsdame met kinderen in een huurhut wel allemaal heeft.

Piet Karbiet | 24-10-15 | 13:41

@lid nav progazadem | 24-10-15 | 13:12 "a member state[Portugal] has taken the explicit step of forbidding eurosceptic parties"
.
Dat is schandalig. Zo begint de tirannie in de EU, en dat is niet veel anders dan in Oekraine: "EU governments had stated that the support granted to Ukraine was to defend democracy, but that "the result is only blood and war. … The dictatorship has persecuted the communists, the democrats, in sum, all those who disagree. Differing views are not allowed, and there does not exist dialogue with the other political forces. They attack and kill journalists and parliamentary candidates."

ben kokhals | 24-10-15 | 13:41

@pfffft! | 24-10-15 | 13:26
Ook al heb een vangnet .... zoals de WW.

Stel je hebt al 15 jaar een goed betaalde baan. Dan wil je wel eens verhuizen naar een nieuwe woning. Dan koop je een woning die je wel kunt betalen, desnoods van 2 salarissen want vrouwlief werkt ook al 10 jaar voor bij een bedrijf.

Dan komt de crisis en verliezen jullie beide je baan.
Dan blijkt dat de WW geen 70% laatst verdiende is maar 70% van een maximaal dagloon. En dan blijkt dat dit getal aan de eind van de maand niet genoeg is om hypotheek te betalen en ook nog te leven. Dan verkoopt de bank jouw huis, met fors verlies en zit je opeens zonder huis, met een enorme restschuld.

Was dat huis kopen indertijd slim? Misschien niet, maar praat mij gvd niet over achterover leunen als je uit loondienst in de ww komt!

MarcS | 24-10-15 | 13:38

(c)ZWITSUL | 24-10-15 | 13:37

oeps.. voutjuh

(c)ZWITSUL | 24-10-15 | 13:38

en hoe antwoord die arrogante plunderaar van Nederland ?

'In de peilingen staat de partij van Wilders hoog. De andere partijen worden weggevaagd.'

'Ik zie dat ook. Maar wegvagen? Ik zie 35 zetels voor Wilders en 115 voor andere partijen.'

kortom, deze smerige nep parlementariers, deze anti democraten, deze pluche klevers, deze cordon sanitaire ratten, deze plunderaars van ONS land .. weg ermee !

(c)ZWITSUL | 24-10-15 | 13:37

@Nonkel Frituur | 24-10-15 | 13:26
Wel eens in Oekraine geweest? Ik wel .....

MarcS | 24-10-15 | 13:33

@Evocatus | 24-10-15 | 13:25
Nou mooi verhaal hoor, vooral omdat het alleen maar iets zegt over dit artikel en geenszins ingaat op uw gevoelens. Behalve dat die anders zijn.

Uw mening? Wel / niet bij de EU?
Waarom?
Gevolgen voor Oekraine?

Zeg maar beetje inhoudelijk.

MarcS | 24-10-15 | 13:32

'De jongeren dromen van Europa.'
Tjonge, wat een unieke gedachte zeg..

Pralite Monk | 24-10-15 | 13:28

sinar2 | 24-10-15 | 13:22
De trollenfabriek draait weer op volle toeren zie ik.
Gelukkig praten sommigen dusdanige onzin dat zelfs de meest naïeve reaguurder hierbij de wenkbrauwen zal fronsen.

Nonkel Frituur | 24-10-15 | 13:26

newsflash; als zelfstandig ondernemer zonder inkomen ben je in Nederland net zo hard de klos. Geen inkomen, toevallig wel ooit een koophuis gekocht, zoekt u het maar uit. Niks geen vangnet. Hou eens op met dat gezeik dat iedereen zonder werk maar achterover kan leunen hier.

pfffft! | 24-10-15 | 13:26

"Balletje Mayo | 24-10-15 | 11:52
Alleen al voor de wijven zou ik het doen, maar heb helaas hier mijn verplichtingen.
* trekt een biertje open *
Eurotokkie | 24-10-15 | 11:55"

Hoe aangenaam, dat u uw hufterkant even laat zien. Leest uw "verplichting" mee? Hopelijk wel.

"@Evocatus | 24-10-15 | 11:54
.
Opgelucht?
Mijn din komt ook uit het buitenland, Nimwegen.
Onverstaanbaar maar ze accepteren er wel euro's.
Piet Karbiet | 24-10-15 | 12:10 "

Het is de stompzinnige Telegraaf, Privé en Weekend benadering om de klant vast te houden. Zelfs al moet je hier dus niet-Oekraïnse sexmodellen voor gebruiken, zoals ik hierboven lees.

Van 1998 - ongeveer 2000, ben ik moderator op een Amerikaans reisforum geweest dat zich voornamelijk richtte op Amerikaanse mannen die een Oekraïnse vrouw aan de haak wilden slaan of uit waren op een avontuurtje.

E.e.a. zal niet zo veel veranderd zijn, denk ik, dus ik heb, denk ik, nog steeds een aardig inzicht hoe het daar werkt.

Waarop ik vooral tegen ben hier bij GeenStijl is dat lullige gezanik over tieten bij onderwerpen die die een ander soort aandacht en benadering verdienen.

Maar wij zitten dan ook heel dicht bij het doodsvuur en als in je kennissenkring mensen omgebracht worden door die idioten aldaar in Kiev, dan denk je er wat anders over.
Salut! Evocatus

Evocatus | 24-10-15 | 13:25

"Als de verzorgingsstaat je in de steek laat, heb je ook weinig keuze anders dan je vrieskoude ballen uit je broek te werken."
.
Als er werk is met de recessie en mega-inflatie, en dat is er door wanbeleid en Kiev's vuile oorlog steeds minder: "Unemployment in Ukraine has reached the highest level since the country's independence in 1991 (...) 23% of young population are unemployed". Dat wordt op den duur miljarden belasting-euros die kant op, of nog weer een paar miljoen mensen hierheen om te helpen de laatste restjes verzorgingsstaat weg te schrapen.

ben kokhals | 24-10-15 | 13:24

Je kan in Oekraine prima geld verdienen door lid te worden van één van de vele neo-nazi clubjes om vervolgens buitenlanders en vooral joden hardhandig geld afhandig te maken. En de rest van de bevolking knijpt wel een oogje toe aangezien die net zo antisemitisch is.

sinar2 | 24-10-15 | 13:22

anti-corruptiebureau?
Is dat net zo iets als het ministerie van waarheid?

r04drunn3r | 24-10-15 | 13:22

Zeg, Huijboom, voor hoeveel bent u gesponsord?
Schrijf eens zo geen Putinpijpende wartaal aub.
Een riant appartementje in Londen? Met een waarde van slechts 241000 Pond?? In de wijk die op de kaart staat aangeduid krijgt u voor dat geld hooguit een hondenhok.
Riante appartementen zijn daar in de prijsklasse rond 5 miljoen Pond.

Nonkel Frituur | 24-10-15 | 13:21


Oekraine: straatarm land .. ter grootte van Frankrijk.. inkomen gemiddeld te vergelijken met diverse Afrikaanse landen.
Inderdaad: stijf van de corruptie weet ik uit ervaring.
En dan daarmee een *kuch* ..."handelsverdrag"??
Zelden heeft de regentenkliek van het Groot Europese IVe Rijk zich belachelijker gemaakt.
Vraag me wel es af wat hier achter zit : de wapenindustrie? De megalomane idioten van het soort Verhofstadt/van Baalen (VVD).
Wie het weet mag het zeggen.
Eén ding is zeker: het schofferen van Poetins achtertuin
zal de doodsteek zijn voor de opheldering van het MH17 drama.

daytripper | 24-10-15 | 13:15

Maar dan ook nooit meer iets negatiefs over de EU svp

For the first time since the creation of Europe’s monetary union, a member state has taken the explicit step of forbidding eurosceptic parties from taking office on the grounds of national interest.

www.telegraph.co.uk/finance/economics/...

lid nav progazadem | 24-10-15 | 13:12

"Als we bij Europa komen, dan zijn er kansen..." .
Reken daar maar niet op.
Het is hetzelfde verhaal als destijds in Oost-Duitsland hoorde; 25 jaar na de hereniging is het nog steeds arm, ondanks dat er honderden miljarden naartoe gaan.
Zo'n verandering duurt 2 generaties. altijd.

--sql error-- | 24-10-15 | 13:11

@NB-Stb | 24-10-15 | 12:49
Enigste = enige.
Verder eens met je comment.

necrosis | 24-10-15 | 13:04

@Outsider-Inside
Stel je voor dat straks een pro Rusland partij de macht heeft,gaan al die Brussel gekkies helemaal door het lint.

Roger-Rabbit | 24-10-15 | 13:04

Lekkere 'wijven' in Oekraine?
Mijn doelgroep mag bekend zijn, en in landen als Oekraïne zijn dat vaak tandeloze, gerimpelde mormels.
En wat betreft dat linkje, Gina Lynn is geen Oekraïnse, maar een pornomodel die werd geboren in Puerto Rico.

necrosis | 24-10-15 | 12:58

@Auweyida | 24-10-15 | 12:24
am*dam | 24-10-15 | 12:32
Ja, de man heeft geheel gelijk. Die kan simpelweg 1 en 1 optellen. Logica. Dat is iets wat de EU trollen missen.

La Bailaora | 24-10-15 | 12:54

Misschien is Hongarije zwaar corrupt (net als Roemenie, Grieknland en Italie), maar Orban verdedigt wel de belangen van het volk waarvoor hij gekozen is. Mark Rutte daarintegen speelt zetbaasje van Brussel.

bijna_raak | 24-10-15 | 12:51

De partij van de Oekraïense Premier Yatsenyuk is zo immens impopulair (nog maar 1% in de polls, een jaar geleden haalde hij 22%) dat hij heeft besloten om nu maar gewoon helemaal niet mee te doen aan de regionale verkiezingen die morgen gehouden worden in Oekraïne. Dat zal de PvdA van Samsom ook vast wel aanspreken, als je geen legitimiteit meer hebt bij de bevolking dan doe je gewoon niet meer mee aan de verkiezingen.

Zie het artikel hierover in de Financial Times van donderdag: www.ft.com/intl/cms/s/0/8498ae7c-773b-...

Outsider-Inside | 24-10-15 | 12:50

Dat je iemand 6 tot 7 dagen kan laten werken voor 600 eurie is de enigste reden voor brussel om deze corrupte puinhoop toe te laten, belangen !!!
Fijn is te weten dat de belastingbetaler dit land financiël moet steunen (moet), terwijl de multinational, de stijgende door Europa betaalde welvaart, weer leegzuigt.
Vies smerig europees lobbyisten spelletje.

NB-Stb | 24-10-15 | 12:49

Door hard werken hebben wij onze welvaart en economie opgebouwd. In rap tempo verspillen we dit aan de bodemloze putten van buitenlandse corrupte regimes. En als dat niet snel genoeg gaat, importeren we de talloze verliezers uit die staten. Kunnen we die gezellig mee laten profiteren uit de staatsruif.

van heinde en verre | 24-10-15 | 12:37

De EU moet van Merkel eisen dat ze op alle TV zenders verklaart dat de vluchtelingen komende winter thuis moeten blijven. Er is geen plek en geld meer. Sorry, maar Nein. Zoals deze reiziger uit Afganistan verklaart:
www.focus.de/politik/videos/endlich-au...

Piet Karbiet | 24-10-15 | 12:32

Tegen iedereen in Oekraïne wil ik zeggen, "kom op mensen, eerst het zuur dan het zoet"

Opco Engering. | 24-10-15 | 12:31

Het land is sinds de Russische revolutie gestabiliseerd, maar wel verstoken gebleven van infrastructuur. Het moest immers een buffer blijven tussen de westerse wereld en de rest van Rusland. Oekraïne is qua infrastructuur dan ongeveer gelijk als in de jaren '40...
En dat willen we bij de EU ?
Ik denk dat de asfaltboeren dat wel willen ja...

Wijze uit het Oosten | 24-10-15 | 12:30

@Auweyida
Kom je vroeg achter.
Snapt elk wel dat ze ipv tegenhouden,ze juist willen dat zo komen.
gedonder begon al in het voorjaar,maanden voordat de Russen begonnen.

Roger-Rabbit | 24-10-15 | 12:30

Duifmans | 24-10-15 | 12:06
Een groot deel van die Polen die naar het westen van Europa trekken was veel liever in Polen gebleven, maar ze hebben daar last van hun 'Polen' Oekraïners die voor een schijntje het werk overnemen, net zoals zij dat hier doen. Het is gewoon een ratrace naar de bodem en de enige die er aan winnen zijn de grote bedrijven.

jack and friends | 24-10-15 | 12:24

La Bailaora | 24-10-15 | 12:12
Deze werkt ook wel verhelderend. Beetje een apart Russisch manneke dat dit komt vertellen, maar zijn uitleg maakt een hoop duidelijk over de vluchtelingenstroom. Een hek werkt prima, dat toont Hongarije wel aan. De "push back" strategie functioneert ook uitstekend, dat toont Australië aan. De oplossingen zijn dus voorhanden, maar de EU doet niets van dat. De maatregelen die de EU voorstelt werken zelfs averechts. Klopt niets van, kortom: er is meer aan de hand.
www.youtube.com/watch?v=VTDlY4o23XA

Auweyida | 24-10-15 | 12:24

'Poetin in de kaart spelen'.
Waar ben je bang voor?

P5ycH0 | 24-10-15 | 12:21

@Duifmans
Dat is er wel idd,maar wat leuker is als dat van ons is.
westerse firmas kopen namelijk alles voor een prikie op en dan kunnen ze de boel uitmelken.
Oekraiene is een graanschuur,wedden dat het snel over is,waarna de prijs omhoog gaat,energiesector zullen ze ook wel snel onder controle willen hebben.
Met veel geld van de EU/IMF splinternieuwe centrales neerzetten.
zwaare industrie word ook de nek omgedraaid,geen grote wapen exporteur meer.
dus meer export van wapen verkopen voor de moffen,slakkenleurkers.
En ze hebben meteen de Russiche wapen industrie te pakken,word namelijk veel besteld door de Russen daar.

Roger-Rabbit | 24-10-15 | 12:17

-weggejorist-

La Bailaora | 24-10-15 | 12:12

-weggejorist-

La Bailaora | 24-10-15 | 12:12

@Eurotokkie | 24-10-15 | 11:55
"Verplichtingen van Euritokkie" Laten we dat even duiden. De verplichting waar Euritokkie het over heeft. Is niets anders dan het ophalen van zijn uitkering aan het einde van de maand. Hij probeert het een beetje mooier te maken dan het is. En dat is begrijpelijk als je zo weinig verleden, heden of toekomst hebt.

Mark_D_NL | 24-10-15 | 12:11

@Evocatus | 24-10-15 | 11:54
.
Opgelucht?
Mijn din komt ook uit het buitenland, Nimwegen.
Onverstaanbaar maar ze accepteren er wel euro's.

Piet Karbiet | 24-10-15 | 12:10

Zolang andere landen ze niet uitbuiten redden ze het zelf wel.

Ohja | 24-10-15 | 12:10

Die lekkere wijven op de foto zijn niet Oekraïens, maar Amerikaans. En lekker? Voor een snelle fap sessie tussendoor eventueel. Gina Lynn en Nikki Benz zijn de namen voor de liefhebbers van plastic. Geen dank.

seniruh | 24-10-15 | 12:09

Toch vreemd,ondanks dat de Russen in syrie bijna geen smartbommen gebruiken doen ze beter werk dan wij.
zelf de VS erkent dat.
Ps
Die Alexander in die bar,moet niet zo janken.
Harkt meer geld binnen dan die 600.-euro,bij elke rekening telt bij wat bij+fooi+ wat hij nog zelf zwart verkoopt.
Gaat namelijk altijd zo in die landen,werken in een bar is een goudmijn.

Roger-Rabbit | 24-10-15 | 12:09

Mark_D_NL | 24-10-15 | 11:59
En die stuurt hem ook naar buiten.

Olc32 | 24-10-15 | 12:08

Oekraïne heeft alles in zich om een welvarend land te worden, zonder hulp van Rusland of de EU, hoog opgeleide bevolking, industrie, landbouw, toerisme. Opname in de EU zorgt er alleen voor dat de boeven in Kiev meer geld kunnen verdelen en dat de jonge hoog opgeleide bevolking wegtrekt naar West-Europa.
Voorbeeld hiervan is Polen, jonge Polen met skills vertrekken naar West-Europa en van Poolse EU gelden worden grote infrastructurele projecten of voetbalstadions gebouwd door Duitse bedrijven.

Duifmans | 24-10-15 | 12:06

@Eurotokkie | 24-10-15 | 11:55
Hier krijg jij geen "wijven' en dus daar al helemaal niet. Ze zijn nogal op het geld daar en dat heb jij niet. Het enige "wijf" wat jij kan scoren is een uitgebluste ex rode brug hoer van 81.

Mark_D_NL | 24-10-15 | 11:59

De echte Stolwijker | 24-10-15 | 11:41
Zowel Amerika als Rusland zijn Europa aan het destabiliseren met deze vluchtelingenstroom. 15 jaar bombarderen van Afganistan, Iraq en nu Syrie brengt deze stroom op gang. Een te sterk Europa is voor zowel Amerika en Rusland ongewenst.

postmodernismisdead | 24-10-15 | 11:58

@De echte Stolwijker | 24-10-15 | 11:41
Ji trapt dus ook in de afleidings tacktieken van de EU. Poetin is het grote kwaad. nee vriend, de huidige NL en EU "leiders" zijn het grote gevaar. Uit de EU en grenzen dicht. En alleen nog maar aan de NL belangen denken. En dat zijn niet de EU belangen!

Mark_D_NL | 24-10-15 | 11:57

De echte Stolwijker | 24-10-15 | 11:41
Tuurlijk joh. Het is de schuld van Poetin dat de EU-mogendheden de poorten open laten staan. Het Nederlandse leger bombardeert zelf trouwens in Irak. En het was niet Rusland dat in beginsel zo'n beetje heel Noord-Afrika ontwrichtte, onder luid gejubel van weldenkend Europa (de "Arabische Lente"). Het zou mij persoonlijk niet zoveel interesseren als er een dictator als Assad nodig is om dat land weer onder regie te krijgen. Dan kunnen al die Syriërs ook weer terug naar huis. Je kan veel zeggen, maar niet dat de huidige stroom vluchtelingen de schuld is van Rusland.

Auweyida | 24-10-15 | 11:57

De echte Stolwijker | 24-10-15 | 11:41,

Als jij even je vooroordelen toe wilt lichten;
- wie is "de gemiddelde GeenStijl reaguurder"?
- en waarom zou die baat hebben bij deze vluchtelingenstroom?

Dan weerleg ik even al je feitelijke onjuistheden;
- Poetin is geen moslim, hij bombardeert dus niet opzettelijk ziekenhuizen.
- die vluchtelingenstroom wordt niet aangewakkerd door Poetin die terroristen bombardeert;
- die vluchtelingenstroom wordt veroorzaakt door de EU die steeds "iedereen is welkom" blijft roepen.

Het is je vast ontgaan omdat je het nieuws nog nooit van je leven gevolgd hebt, maar oorlogen zijn van alle tijden. Ook het Midden Oosten is nu niet gewelddadiger dan 2 of 5 jaar geleden. Dat er nu ineens zo'n enorme stroom avonturiers, terroristen, criminelen (en daarnaast ook nog vele honderden echte vluchtelingen) deze kant op komt is puur beleid.
EU beleid.
Bedoeld om ons door Turkije te kunnen laten afpersen.
Zodat Turkije zo snel mogelijk bij de EU kan worden gevoegd.
En warempel, dat is precies wat er nu gebeurt.

Dandruff | 24-10-15 | 11:57

Balletje Mayo | 24-10-15 | 11:52
Alleen al voor de wijven zou ik het doen, maar heb helaas hier mijn verplichtingen.
* trekt een biertje open *

Eurotokkie | 24-10-15 | 11:55

@De echte Stolwijker | 24-10-15 | 11:41

Volgens is het u al bij herhaling verteld. Een NEE tegen associeren met Ukraine is geen JA tegen Putin. Dat is frame, spin, en nog een bijzonder gevaarlijke ook. Dat is de tradionele methode van dictators om discussie over binnenlandse aangelegen onmogelijk te maken door discussieopponenten te koppelen aan externe vijand(beelden). Het is een laag bij grondse tactiek die blijk geeft van een gebrek aan onderbouwing en wenselijkheid van zo'n standpunt, het povere vermogen van de stellingnemer anderen te overreden.
.
Er zijn tientallen redenen om niet te willen associeren met Ukraine. Kan de EU wel groeien terwijl ze nu de zaken niet in de hand heeft? Kan de EU zo'n armoedig land wel absorberen terwijl ze nu al niet rondkomt? Zijn EU maatschappijen wel opgewassen tegen een nieuwe immigratiegolf uit dat land? Vele vragen waarop het antwoord niet anders dan NEE kan zijn.
.
Daarnaast zijn er legio mogelijkheden om Putin te stoppen die geen associatieverdrag vergen. Vooral het militaire aspect is beter geplaatst bij de NAVO. Immers de EU heeft nog helemaal geen democratisch en rechtstatelijk mandaat om de zwaardmacht uit te oefenen. Via de NAVO is dat netter geregeld.
.
Opvallend overigens dat u vooral bij dit soort topics reaguurt, met telkens dezelfde strekking. U bent toevallig ingehuurd door het EU propagandaburo?

Parel van het Zuiden | 24-10-15 | 11:55

Blijf dromen. Oekraïne zal door de bedrijven van Guy Verhofstadt worden uitgewoond als een hoer van 16 door dertig Bulgaren op een stag party. De énige reden dat deze fopliberaal en zijn maatjes het associatieverdrag willen doorduwen.

En daarna kan het land, leeggeroofd en straatarm, worden bijgezet in de catacomben van failliete EU-landen. Naast Nederland.

vraagstaart | 24-10-15 | 11:55

@Boris die Sauertopf
thanks!

luccmeister | 24-10-15 | 11:55

Pimp my Voortuin | 24-10-15 | 11:48
Klopt. Met nog tientallen andere facties en legertjes. Ik wil de vluchtelingenstroom ook niet exclusief op het conto van de Russen zetten. Mijn boodschap is echter dat velen net doen alsof Poetin onze grote bondgenoot is in de strijd tegen de islamitische ideologie. Was het maar zo. Momenteel is hij helaas bezig om West Europa te destabiliseren.
.
Uit de Volkskrant van vandaag citeer ik historicus Timothy Snyder:
"Een andere reden voor de Russische interventie in Syrië is dat het voor een grote vluchtelingenstroom zorgt. Rusland wedt erop dat Europese politieke systemen dit niet aankunnen, ze zullen naar rechts kantelen. En dan krijg je de door Rusland gewenste uitkomst: dat nationale populisten aan de macht komen. Dat zal het het einde van de Europese Unie betekenen. Weet je waarom ik dat denk? In Oekraïne heeft Poetins beleid ook al twee miljoen vluchtelingen op gang gebracht, Russisch sprekende mensen, precies de mensen waarvan de Russen zeiden dat ze die zouden redden. Dus als ze dat al hebben gedaan, zie ik niet in waarom ze geen stroom van miljoenen Arabische vluchtelingen in gang zouden zetten, teneinde het Europa moeilijk te maken. Desintegratie is hun vriend."
www.volkskrant.nl/buitenland/een-nieuw...

De echte Stolwijker | 24-10-15 | 11:54

Moet dat nu iedere keer dat gezeiksodemieter over die "lekkere wijven" in Oekraïne. Houdt daar eens mee op. Is het tietenfotobestand nog niet genoeg gevuld?

Godverdomme, er wonen zat gewone vrouwen die qua uiterlijk nu eenmaal goed voor zichzelf zorgen, evenals in Rusland. wat is daar mis mee? Hoeveel vrouwen gaan hier gekleed als hobbezakken of lopen met jeans waar die namaakkniegaten in zitten, domme fashionista die zich laten verneuken door de modeindustrie.

Bovendien is/was de gemiddelde Oekraïnse c.q. Russische vrouw aanzienlijk beter opgeleid dan de Nederlandse vrouw van na de zestiger jaren toen ons onderwijs langzamerhand naar de verdommenis geholpen is.

Ja, mij gade stamt nog uit het Sovjet-tijdperk. Nou en?
Salut en even gezien de tyfus, redactie.
Evocatus

Evocatus | 24-10-15 | 11:54

-weggejorist-

Boris die Sauertopf | 24-10-15 | 11:53

Dat gaat nog wat worden met de Duitse wiedergutmachung. Straks machen ze het ook nog eens gut met hun Oekraïense vrienden, die Hitler altijd van harte hebben gesteund. Stel je voor, de Baltische staten (die nooit echt onafhankelijk zijn geweest) en hun Oekraïense vrienden aan de ene kant en Merkel's knuffel moslims aan de andere kant. De Oost Europeanen zullen allemaal eisen dat die moslims een keertje gaan douchen.

BananaMonarchy | 24-10-15 | 11:53

Ik ga naar de Oekraïne vluchten denk ik.

Balletje Mayo | 24-10-15 | 11:52

Dus kan je dus beter in Syrië geboren zijn. Dan ligt er ten minste nog een uitkering op je te wachten in een of ander rijk ver land.

Hoen | 24-10-15 | 11:52

Landen met een onleesbaar lettertype hebben ons alleen maar problemen opgeleverd. Niet aan beginnen.

Boerenbrandtlul | 24-10-15 | 11:49

Zo te horen past Oekraïne qua corruptie perfect bij Europa.

wakkere_nederlander | 24-10-15 | 11:49

@stolwijker: het waren de amerikanen die 2 keer de energiecentrale van aleppo bombardeerde hoor, met als doel 2 mio mensen nog verder in de ellende te storten (en onze kant op te sturen).

Pimp my Voortuin | 24-10-15 | 11:48

Het is een schitterend land met zeer, zeer mooie mensen. Hoe dat land zelfs na 2 revoluties nog steeds een corrupt regime kan hebben is mij een raadsel.

Einde van de Domheid | 24-10-15 | 11:47

De echte Stolwijker | 24-10-15 | 11:41
Je haalt de woorden uit mijn mond.

Eurotokkie | 24-10-15 | 11:45

Dus in Oekraïne kun je dus buiten je vakgebied werk krijgen als je dat niet lukt binnen je vakgebied.
Relaxed. Niks te klagen dus.
Hoef je in Nederland niet te proberen.
En die corruptie, die is juist noodzakelijk als je de EU wil uitrollen in Oekraïne.
Kijk maar naar de overige EU landen.

jemagookniksmeer | 24-10-15 | 11:44

Gooi de mijnen in Limburg maar weer open.
Kunnen ze daar aan de slag voor 1 euro per uur.

Piet Karbiet | 24-10-15 | 11:43

Lekkere wijven? Niet op die foto dan.

De finale eindbaas | 24-10-15 | 11:41

Tja, gevoegelijk bekend allemaal. Maar wellicht is het goed om ze bij de EU te halen, juist ZODAT we ze kunnen (helpen) veranderen?

Ohnee, dat werkt nooit he..

F#ckingAwesome | 24-10-15 | 11:41

Stefan! Welkom!

wakkere_nederlander | 24-10-15 | 11:41

-weggejorist-

De echte Stolwijker | 24-10-15 | 11:41

Maar is het nou AleKSander of ALeXander beste Stevan?

Greet Kachelmans | 24-10-15 | 11:40

Wie is Stefan Huijboom?

luccmeister | 24-10-15 | 11:39

EU mensen als Guy Verhofdtadt die corruptie gaan aanpakken?
EU mensen als Van Baalen die corruptie gaan aanpakken?
I rest my case.

domheid regeert | 24-10-15 | 11:38

Klinkt als een ideaal land voor de leden van D66.

Piet Karbiet | 24-10-15 | 11:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Thierry Baudet per direct gevraagd uit FvD-bestuur te stappen