Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland telt 970.000 werkweigeraars

lekker hangen, de hele dag. Net als het baasjeGoed nieuws. Het aantal mensen dat weigert te werken in dit land daalt. En fors ook! Waren dit er in het jaar 2000 nog 1,35 miljoen, vandaag de dag zitten nog slechts 970.000 mensen de gehele dag thuis te wachten totdat wij hen geld komen brengen. Nee, we hebben het niet over werklozen maar over mensen die bewust en moedwillig geen arbeid verrichten vanwege [verzin een onnozel excuus]. Niet direct het beschuldigende vingertje wijzen naar de achterstandswijken in de grote steden, want de meeste van deze vrijwillig inactieven woont op het platteland. Lekker de hele dag op een bierkratje zitten, beetje vissen, beetje boerendochters nafluiten. Kost ons jaarlijks maar een miljard of wat. Lang leve de verzorgingsstaat. En aangezien het allemaal nog veel socialer kan in dit land, hoeft dit clubje (als je bij 970.000 nog kunt spreken over clubje) zich de komende vier jaar ook geen zorgen te maken dat zij te werk worden gesteld. Ze krijgen maandelijks gewoon hun centen. Tot zover de mededelingen voor land en tuinbouw. Werk ze! naarherkomst

Kudo's voor Antillianen en Surinamers! Spanjaarden, Belgen, Duitsers en Fransen zijn lui, net als Nederlanders. Turken en Marokkanen integreren goed, en zijn nog beter in niets doen.

naarleeftijd

CBS bewijst het, bejaarden zijn gewoon lui. En nee, deze generatie bejaarden heeft NIET meegeholpen aan de wederopbouw van Nederland. 55-plussers zijn van de naoorlogse ruggengraatloze generatie.

naarstad

Ja, de winkelcentra in de provincie moeten overdag ook gevuld zijn.

Reaguursels

Inloggen

Ach ja alles, moet aan het werk,of ze het financieel nou nodig hebben of niet .En dan vragen we ons nog af hoe het komt dat de jeugd van deze tijd zo crimineel wordt.Maar dat is beter dan die grafiekjes toch.

antrah | 13-02-07 | 12:39

@Murdockyoufool het is een heel nobel streven, om alle zorgarbeid in de huidige economie te stoppen (in het BNP etc), maar ik vrees dat ons huidig systeem daar niet op bestand is. Dan komen er allerlei cijfertjes uit (groei enzo) die niet acceptabel zijn.
Dus halen we zorg uit het economisch systeem, dat is arbeid die het liefst onbetaald gaat, zeggen we dan.
Zo moeilijk is het toch niet, hoor je dan. Natuurlijk van iemand die heel hard op kantoor werkt en zelden zelf zorgt, maar goed.
Professionalisering is gewoon geen issue in die discussie.
Ik ben eht zelf erg met je eens dat het wel wenselijk is, en de maatschappij een stuk verder zou brengen als het gebeurde. Kijk al maar naar het verschil tussen Nederland (met nog enige professionele zorg die voor iedereen beschikbaar is) en Amerika, waar een hoop inderdaad creperen en niet mee kunnen doen. Buiten het economisch verhaal wat hieraan vastzit (als je iemand verzorgt, kannie daarmee en/of daarna weer werken), is er ook nog het verhaal van menselijke waardigheid. Maar dat zijn cijfertjes die we niet hebben, als we ze hebben niet naar kijken, want nationale groeicijfers zijn zoveel belangrijker.
En ach, dat zorgen, hoe belangrijk is dat nou voor iemand, voor een land? Hoor je de belangrijke mensen dan denken. die mensen die zelf genoeg geld hebben door hun graaipraktijken om een prive-zuster te betalen, als het nodig is. Maar gewoon hard werken (stratemaker?, verpleegster? schooljuf?) en daarna ziek zijn, dement worden of een gehandicapt kind krijgen: dan hoef je niet verzorgd te worden, laat staan goed.

achja | 13-02-07 | 11:08

@ kruisridder 12-02-07 @ 21:57

Bwahahaha
-
Zo duidelijk?

De Koreaanse Slet | 13-02-07 | 10:11

oooooooh, Surinamers zijn helemaal niet lui... toch brada's van me!!!
En die hollandse boeren.... teminste een excuus om ze lekker te kutten dit jaar

BlackZodiac | 13-02-07 | 01:41

@kruisridder
"Oke,maar ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat NL,zwaar links georieenteerd is"
Dat valt toch wel mee? In de huidige 2e kamer verdeling zijn er 74 zetels voor partijen die zich 'rechts' noemen en 70 zetels voor partijen die zich 'links' noemen. (Christenunie (6 zetels) is een twijfelgeval)
Dat noem ik niet "zwaar links georieenteerd".
Of bedoel je misschien dat het CDA en de VVD ook heel links zijn?
Vergeleken met bv. de Amerikaanse politiek klopt dat wel ja.

koeberg | 13-02-07 | 01:14

@alfagrl 12-02-07 @ 23:48
Klopt niet.
Als je erft en je moet leven van bijstand, moet je eerst je erfenis 'opeten'.
Ja, ook die eiken kast die al 150 jaar in de familie is moet doorgeslikt worden, of je het nu wilt of niet. En daarna heb je nog geen werk.
Leuk he, dat repressieve beleid om fraudeurs aan te pakken.

BSE rundfunk | 13-02-07 | 00:14

Plemp... wie niet steelt of erft, moet werken tot-ie sterft...

alfagrl | 12-02-07 | 23:48

dwar 12-02-07 @ 23:19 nog nooit van pauzes gehoord? Nog nooit van renteniers gehoord? Nog nooit van huisvrouwen gehoord? Nog nooit van scholieren gehoord? Nog nooit van studenten gehoord? Nog nooit van ziekte gehoord? Nog nooit van pensioengerechtigden gehoord? Nog nooit van snipperdagen gehoord? Nog nooit van wachten op je werk op iets gehoord? Nog nooit van beroepspokeraars gehoord? Nog nooit van website beheerders gehoord?

Inderdaad, oordelen over mensen en ze veroordelen zonder de feiten en de achtergronden te kennen. Hoezo moraal.

Kyokushinkai | 12-02-07 | 23:45

@kruisridder 12-02-07 @ 23:28 Je hebt denk ik gelijk wat je eerste punt betreft. Maar dat hoort wel bij de Nederlandse cultuur die we zo hard proberen te verdedigen: vrijheid en solidariteit. Nederland staat niet voor niets al decennia in de top 3 van prettigste land om in te wonen. Laten we dat vooral koesteren, ook al betekent dit dat we af en toe onterecht mensen helpen. Is toch beter dan onterecht mensen níet helpen? Overigens heb je om uitkeringsfraude beter aan te pakken (gebeurt nu al behoorlijk repressief hoor, ga maar eens een dagje kijken aan de balie van de sociale dienst) meer ambtenaren nodig. En uit welke hoek klinkt altijd het hardst als het gaat bezuinigen op ambtenaren?

Kyokushinkai | 12-02-07 | 23:39

@kyokushinkai.Oke,maar ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat NL,zwaar links georieenteerd is.En dat onderzoeken gemanipuleerd worden gebeurd volgens mij wel vaker.Het is ook maar net hoe je het presenteert.Maar de goede daar gelaten.Mensen die recht hebben op een uitkering mogen er van mij één krijgen.Maar er lopen er gewoon teveel rond die het wel best vinden zo.Prima dat ze er zo over denken,maar begrijp dan ook dat het wrevel wekt bij mensen die wel werken.

kruisridder | 12-02-07 | 23:28

Wat opvalt is dat er dik 2oo reactie zijn gepost voor 17.00 uur, dan houden de meeste mensen pas op met werken. Kan twee dingen betekenen, of die 200 werken niet, of ze reageren in de baas zijn tijd? Hoe zo moraal.

dwar | 12-02-07 | 23:19

zolang we allemaal nog een p.c.tje hebben, en nog kenne roken, dan hebben we niks te klagen, manne! We kenne toch zo uitscheie bij de baas?
Werk zat voor wie wil en socoi-geld zat voor wie niet wil!!
Wat kan het leven toch mooi zijn, ist nie?

rinos | 12-02-07 | 23:18

@kruisridder 12-02-07 @ 22:09> Verdraai mijn woorden niet. Ik heb het niet over zielig of niet zielig. Ik heb het over grafiekjes presenteren zonder kennis van achtergrond en onderzoeksmethoden, maar wel keihard oordelen. Feiten liggen vaak anders in werkelijkheid. Onder al die mensen zitten ook gewone brave huismoeders die voor hun kinderen willen zorgen en een man die werkt. Ook allemaal lui zeker? Onder die groep mensen zit wellicht ook het voorbeeld dat ik gaf. Jij laat je opjutten door GS en roept precies wat ze willen, met je linkse complotheorieën. En nog for your information: sinds de jaren 70 hebben we geen regering meer met een linkse meerderheid meer gehad. Dat zijn de feiten. Met je '20 jaar links aan de macht.' Moraal van het verhaal: eerst feiten en achtergronden checken, dan pas hoog van de toren brullen.

Kyokushinkai | 12-02-07 | 23:13

Ja tuurlijk johnny...
als ik ineens 5.2 mln op mn rekening had kon ik het me ook veroorloven socialist te worden he...

winshots | 12-02-07 | 22:36

Wat doen jullie GS-ers als je de PC loterij wint en ineens geconfronteerd wordt met 5,2 mega euri op je rekening? Nog iedere dag zwoegen voor een baas? La me nie lache! Dan wordt je gisteren nog inactief......

Johnny Dip | 12-02-07 | 22:30

@Fleischbaum
Getfer loezerT! Je doet hier egt aan infoverkr8ting vd 1e orde. *Kots*
Lees volgende keer nou ff het bronartikeltje een paar x extra, tot je het n btj snapt weetjeh? Hoef je niet zo ontzettend op je bek te gaan.

Van8er_t_behang | 12-02-07 | 22:21

@Kyokushinkai 20.17.Hou nou toch op man.Ja al die mensen zijn zielig en zijn toe aan een uitkering.Dat is precies wat er in NL aan schort.Er moet gewoon aangepakt worden.En laat al die beroeps uitslapers hun wekker eens zetten op een tijdsstip wat hoort.Ik heb een hekel om mezelf een ongeluk te werken voor klaplopers.De echte zieken daargelaten natuurlijk.

kruisridder | 12-02-07 | 22:09

@De koreaanse hoer.65 uur per week werkende zelfstandige met 30 man personeel.En jij? SP stemmer,en iedere week je uitkering ophalen die ik voor je betaal, lutser?!

kruisridder | 12-02-07 | 21:57

lekker moeder 12-02-07 @ 21:21
Zal ik je even aanvullen:
Vrijwillig niet aan het belastbare arbeidsproces deelnemende (zo goed?) huismoeders die kiezen voor zorgen voor de kinderen (en wellicht anderen) dienen imho fiscaal bijgestaan te worden door een extra arbeidskorting (desnoods op het salaris van de kostwinner als die alleenverdiener is).
Eén van de redenen dat Nederland naar de afgrond gaat is het verlies van sociale struktuur, en het gezin is daar nu juist een grote faktor in. Nee, ik stem geen partij met een C erin... ook niet met een S trouwens (nee ook niet de PvdD... of A... pfffft).
Ben trouwens 46, woon op het platteland, werk 50 uur per week in loondienst, verdien bovenmodaal, dus die stats slaan al helemaal niet op mij. Next!

winshots | 12-02-07 | 21:50

lara 12-02-07 @ 20:53
Tsja, Fleischbaum is ws ook een vrijwillig inactieve...
copy-paste copy-paste zooo hehe poepoe foeifoei

winshots | 12-02-07 | 21:39

Zal ik het ff samenvatten? Fleischbaum las ergens iets en dacht dit is een leuk dingetje met grafiekjes erbij over allochtonen en mocro's en boeren en ouwe lullen, en dan lekker roepen van WieNietWerktZalOokNietEten, zo heerlijk jaren '50 net als Pimmetje. Maar helaas voor hem ging zijn dingetje daar niet over. Het ging over de uitstervende huisvrouwtjes van 0031. Echt een gevalletje oepserdefloeps van GeenStijl dit keer.

lekker moeder | 12-02-07 | 21:21

Trouwens Fleischbaum noem je dit werken wat je doet onderzoekjes overnemen wat een kul allemaal

lara | 12-02-07 | 20:53

zoveelste onderzoekje!

lara | 12-02-07 | 20:52

@Lagging 12-02-07 @ 20:29
Omdat dit keer niet met het vingertje naar de allochtonen word gewezen?? Dan is het in 1x niet leuk meer hé....

Ronnie M. | 12-02-07 | 20:51

Als je dus het bijbehorende artikel even leest:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-sociale-zekerheid/publicaties/artikelen/archief/2007/2007-k1-v4-p18-art.htm

Dan blijkt dus dat het bij die 970.000 voornamelijk gaat om huisvrouwen.
Mijn vrouw werkt ook niet, maar ik trek meerdere malen modaal, dus dat is ook helemaal niet nodig. Zolang mensen geen uitkering trekken mogen ze van mij zelf weten of ze willen werken of niet.

Op dezelfde fiets zouden we natuurlijk in een grafiek die 955.000 kudt-jeugd kunnen zetten die niet werken omdat ze op school rondhangen, maar wel lekker stufi binnen-harken.

De hang naar shockeren maar Geenstijl steeds minder betrouwbaar en de kwaliteit van de berichtgeving holt achteruit.

Lagging | 12-02-07 | 20:29

kruisridder 12-02-07 @ 18:21 Dit is een mooi voorbeeld van wat ik met het bovenstaande bedoel wat door GS opgejutte namekkeraars betreft..

Kyokushinkai | 12-02-07 | 20:19

tiswat 12-02-07 @ 20:10 Idd kan het best zijn dat een groot deel van deze mensen ziek is, maar door een of andere onderdeur van UWV niet ziek wordt bevonden. Je zal maar ME of burnout hebben, daar wordt tegenwoordig heel makkelijk overheen gewalst. Nogmaals, beter dat GS de feiten en de achtergronden alsmede de gebruikte onderzoeksmethoden checkt alvorens brullend en schuimbekkend hun namekkerdende achterban op te jutten deze 'verschrikkelijke en luie mensen' er eens goed van langs te geven. Kijk GS, en dáárom winnen jullie al jaren geen prijzen meer.

Kyokushinkai | 12-02-07 | 20:17

@pieterjan 12-02-07 @ 12:38

De fik erin bedoel je?

Gripzz | 12-02-07 | 20:16

ik solliciteer altijd in burka.
werkt perfect.

Galgenrad | 12-02-07 | 20:14

Het is niet zo dat ik niet wil werken. Op dit moment ben ik met een zeer enge ziekte geconfronteerd. Nu zit ik nog in de ziektewet. Straks hoor ik bij dat grote legioen. Voor mij hopelijk nog heel lang. Wellicht zijn er mensen die daar anders over denken. In dat geval gaat bij mij het licht uit.

tiswat | 12-02-07 | 20:10

Zolang deze mensen geen uitkering krijgen, wat is dan het probleem? Want daar zegt dit onderzoek niets over. Wat is er bijv.mis met een vrouw die moeder voor haar kinderen wenst te zijn, en wiens man voor het inkomen zorgt? Lekker tendentieus stukje weer, en hoe typisch: mensen veroordelen zonder de feiten en achtergronden te kennen. GS wordt met de dag triester.

Kyokushinkai | 12-02-07 | 19:57

Stijlloos Superieur 12-02-07 @ 16:52

Tsja, ik vind jou eigenlijk van een dergelijk minderwaardig soort dat ik het niet eens waard vind om op jou reactie in te gaan.

BSE rundfunk | 12-02-07 | 19:20

Je hebt grote leugens, kleine leugens, en statistiek.
Gelukkig gepresenteerd door lieden die niet gehinderd zijn door enige kennis.
En dat is dan het excuus voor deze tirade dat dan 'nieuws' genoemd wordt.
Het is altijd gemakkelijk en ook zo vermakelijk om een oordeel te vellen over een miljoen anderen als je zelf werk hebt en daarbij de mazzel hebt dat je werk aansluit op je eigen achtergrond.
Maar dit laatste is natuurlijk zo vanzelfsprekend voor deze lieden, dat er niets anders kan bestaan dan dat.
Immers, mensen aan de onderkant hebben hun positie geheel aan zichzelf te wijten en derhalve is het terecht dat zij het maar moeten doen met de maatschappelijke kliekjes die deze lieden zelf voor geen goud zouden aanraken.
Dat is immers, volgens hun monocultuur van hierarchisch denken, beneden hun stand.
Daarnaast wordt een overwogen reden om iets wel of niet te doen door deze lieden bij voorbaat gereduceerd tot 'zwak excuus', om maar even bij de bekrompen termen van absolutisme te blijven.

Nou nou, wat hebben we weer zin in de nieuwe week, is het niet?!

BSE rundfunk | 12-02-07 | 19:17

die pica! die kat! whahahaaa!! hulde voor redactie

dekeurslager | 12-02-07 | 19:06

'CBS bewijst het, bejaarden zijn gewoon lui. En nee, deze generatie bejaarden heeft NIET meegeholpen aan de wederopbouw van Nederland. 55-plussers zijn van de naoorlogse ruggengraatloze generatie'.

Hoeveel mensen van die leeftijd nemen jullie eigenlijk aan bij een sollicitatie? ;)

void_ptr | 12-02-07 | 19:05

lol @ kruisridder 12-02-07 @ 18:21

Jij bent ook het licht in donkere dagen. Tjonge zeg wat doe jij eigenlijk voor de kost, laat me raden magazijnmedewerker met internettoegang?

De Koreaanse Slet | 12-02-07 | 18:23

@Geenstijl
Dank je wel voor dit mooie verjaardagscadeautje, heerlijk nieuws. Ik heb het altijd gezegd dat platteland bewoners gewoon uitvreters zijn en alleen maar kunnen zeiken over allochtonen terwijl ze de een na de andere hollandia achterover keilen.
Wel grappig als je de tabellen leest (en begrijpt) er niet veel werkloze jongeren zijn.
En vooral de Surinamers :) de meeste hindoestanen werken allemaal in hoge functies of lekker save bij de gemeente. Mensen wouden mij niet geloven, hier keihard bewijs. Mijn dag kan niet meer stuk en nog steeds ben ik niet nuchter, doe eens hier een baco en waar blijft die gefrituurde puppy?

Ronnie M. | 12-02-07 | 18:22

20 jaar links aan de macht,dan krijg je dat.Weg met die linkse parasiterende klojo,s die meerijden op de rug van hard werkend Nederland.

kruisridder | 12-02-07 | 18:21

@ Burgerlijke ongehoor

Bah wat ben jij een eng mannetje zeg. Ben blij dat je de uitzondering op de regel bent want anders zou ik nog werkelijk gaan vrezen voor een wederopstanding van het fascisme.

Doe jezelf een plezier en doe es fappen tot je rustig bent geworden en ga eens leren begrijpend lezen.

Alvast bedankt!

De Koreaanse

PS Ongelovelijke trieste lutser dat je de bent. Of ben je Weessie himself die probeert zijn blunder in begrijpend lezen te corrigeren op een gezellige propeganda wijze?

De Koreaanse Slet | 12-02-07 | 18:21

@Fleischbaum
Hoeveel van die muffe Gooise madammekes (bijgenaamd: Domme Blondjes) zitten er bij die 970.000? Zo ken ik er daar links en rechts nog wel een stuk of wat van. Laten we nou toch heel eerlijk zijn: die kun je toch alleen maar op de redactie van Libelle tegenkomen? En dan nog! Wil je dan ook nog betaald laten werken? Kom, kom.
Nee 't zou ze van de straat houden, maar de productiviteit vuolgens Brinkhorst en die nieuwe (Smit van 't CDA) zou dalen. De biertafeltjesverkoop zou ook sterk teruglopen, vooral die bij de Vrijmibeau. En wat nog erger is: de PC Hoofdstraat gaat er knap kapot aan.
Met andere woorden Fleisch: je kunt wel ineens van de kelder naar de zolder willen, maar ook jij hebt er niet goed over nagedacht.
Even iets beter je huiswerk maken, ja?

stekelige | 12-02-07 | 17:32

@robot from 1984 12-02-07 @ 17:02
Heel goed Robot (from wie?). Hebben ze mij even op 't verkeerde been gezet!
Je houdt helemaal geen miljarden over! Het programma 'Boer zoekt vrouw" zal op alle netten, dagvullend 7 x 24, moeten worden uitgezonden. Met alle narigheid van dien. Je zult massa's valse Trafo's krijgen die zich als kandidaat-boerin zullen melden. Niet leuk hoor! En wat te denken van al die VUT-reizen bij Kras, Oad en noem maar op. D'r zullen dan wel meer weduwvrouwtjes in die hoek vallen, maar of die ook geschikt zijn als boerin? Ik betwijfel 't.

stekelige | 12-02-07 | 17:20

Stijlloos Superieur 12-02-07 @ 16:52
Jij hebt echt maar 0,2 gram hersens in je hoofd hè... Die 970.000 vrijwillig inactieven zijn geen uitkeringstrekkers. Alleen als je niet-vrijwillig inactief bent krijg je in 0031 een uitkering. De andere naam voor "vrijwillig inactief" is "huisvrouw". Met jouw soort zouden ze moeten doen wat je zo graag met anderen doet, tegen de muur.

robot from 1984 | 12-02-07 | 17:02

@Stijlloos Superieur 12-02-07 @ 16:52
Makkelijk kletsen he? En wat doe je dan met al die ambtenaren die je daarvoor nodig had? Omscholen tot lid van 't vuurpeloton? Bovendien houd je dan ieder jaar minstens zo'n 15-20 miljard over; je krijgt leegstand in onroerend goed, met een gigantisch aanbod waardoor de prijzen enorm dalen; je hebt nog meer kernenergiecentrales nodig om de crematoria draaiende te kunnen houden; de Tichelaars in Makkum zullen zich suf moeten bakken en schilderen om de urnen op tijd te kunnen leveren; en ga zo maar door.
Nee SS (heee...!!!??) daar heb je niet goed over nagedacht.

stekelige | 12-02-07 | 17:00

Aan alle GeenStijl medewerkers : Ik hoop dat jullie allen de tyfus krijgen... 'ns kijken hoe je dan je boterham denkt te gaan smeren.

Prikker | 12-02-07 | 16:59

@@fanta 12-02-07 @ 16:14
Je zult exacter moeten zijn om de handen voor je op elkaar te krijgen. Als je vrijwilligerswerk doet bijvoorbeeld? Forget it! Wat draagt dat bij aan de economie en dus aan de welvaart ( en/of BNP)? Mocht je onbetaald werk doen in de productieve sfeer: ja, dan ben je inderdaad hersenloos en op z'n minst beklopt.

stekelige | 12-02-07 | 16:53

-weggejorist-

Stijlloos Superieur | 12-02-07 | 16:52

campion bravo, alle respect hoor. En voor degenen die dit niet kunnen begrijpen, bekijk het eens zo , werd jij als klein kind ook niet door je ouders verzorgt ,dan is het toch normaal dat je als de tijd daar is ook eens wat terug doet, dat heet normen en waarden.

antrah | 12-02-07 | 16:48

@yurp 12-02-07 @ 15:56
Dat heet ook wel demagogisch pleiten. Dingen weglaten, maar niet liegen. En zo de waarheid veranderen in jouw waarheid.

-=PyP=- | 12-02-07 | 16:46

@@fanta 12-02-07 @ 16:14
plm. 15 zetels

stekelige | 12-02-07 | 16:45

Ik vind het zo raar dat je als je andere mensen helpt, er gezegd wordt dat je je hersens niet gebruikt. Er wordt weer een link gelegd tussen intelligentie en werken terwijl dat niets met elkaar te maken heeft. Je hebt betaald werk en onbetaald werk waar je in beide gevallen je hersens voor nodig hebt.

Het enige verschil is dus dat sommige mensen onbetaald werk als hersenloze bezigheid zien, waarbij ik me dan dus afvraag of degene hersenen en een betaalde baan eigenlijk wel verstand heeft?

-=PyP=- | 12-02-07 | 16:45

@fanta 12-02-07 @ 16:14
.... en meer stemmen dan Rita, als je ze krijgen kunt.

stekelige | 12-02-07 | 16:35

970.000 dat zijn aardig wat zetels

fanta | 12-02-07 | 16:14

@robot from 1984 12-02-07 @ 15:46
Het kost je een dikke auto, maar dan heb je wel wat

Mach10 | 12-02-07 | 16:05

@ Willem 111...... nahhhhh dan had mijn IQ minstens op 200 moeten staan :-))

Karel Kruizenruiker | 12-02-07 | 16:01

@robot from 1984 12-02-07 @ 15:45

tegenwoordig kan bijna elk GS item in De Leugen Regeert. Iedere keer val ik weer achterover van verbazing over het gemak waarmee feiten worden verdraaid, weggelaten of op welke manier er conclusies worden getrokken. Vooral Fleischbaum is hier bijzonder goed in.

yurp | 12-02-07 | 15:56

@Bloke: Juist, en dat doen we dan ook niet! Duh...

El Trianero | 12-02-07 | 15:51

@yurp: Ja, net als vroeger in NL (nog geen 40 jaar geleden). Toen bleven vrouwen ook thuis bij de kinderen. Dat zal bij hun ook veranderen. Sterker nog: dat is al aan het veranderen! Ik heb genoeg Marokkaanse collega's gehad (en daar zitten hele leuke tussen ;)

El Trianero | 12-02-07 | 15:50

Niet WILLEN werken? ok dan willen wij geen cent aan je geven......

bloke | 12-02-07 | 15:48

@Mach10
Rijke stinkerd! Huisvrouwen zijn een statussymbool aan het worden.

robot from 1984 | 12-02-07 | 15:46

Misschien is dit een leuk itempje voor De Leugen Regeert. Geen Stijl wil huisvrouwen in werkkampen opsluiten!

Francisco van Jole, kom er eens in!

robot from 1984 | 12-02-07 | 15:45

@El Trianero 12-02-07 @ 15:39
verklaart ook weer waarom er zoveel Marokkaanse inactieven zijn. De meeste (oudere) Marrokaanse vrouwen mogen helemaal niet werken.

yurp | 12-02-07 | 15:45

@robot from 1984 12-02-07 @ 15:34
Mijn vriendin

Mach10 | 12-02-07 | 15:45

Ah mooi, het laatste grafiekje laat zien dat zuid-Limburgers (inwoners van het op een na drukst bevolkte gebied van Nederland, dus zeer sterk stedelijk) minder lui zijn dan de mensen uit de vier grote steden (al is het verschil marginaal)

Mach10 | 12-02-07 | 15:40

@Yurp: Inderdaad, er zijn HELEMAAL GEEN uitkeringstrekkers bij die 970.000 mensen! Ik denk dat wij op 1 lijn zitten. Sorry voor mijn ongecontroleerde uitbraak, maar ik word een beetje ziek van alle mensen die zitten te zeuren dat het uitkeringstrekkers zijn...

El Trianero | 12-02-07 | 15:39

Ach, al ons belastinggeld wordt toch in het westen uitgegeven.gesmeten, dus wij hier in het oosten doen het rustig aan. Bekijk het maar !

DannyV | 12-02-07 | 15:34

@koeberg

Van deze inactieven ontvangt 0% een uitkering. Je krijgt alleen een uitkering als je werkzoekend bent. Dus niet vrijwillig inactief. Of arbeidsongeschikt, dus niet vrijwillig inactief. Zoals hierboven al staat, het is een ander woord voor "huisvrouw". Geen wonder dus dat het er snel minder worden, want wie kan het zich nog veroorloven om thuis haar kinderen op te voeden?

robot from 1984 | 12-02-07 | 15:34

CBS zegt: 253.800 WW en 307.500 bijstand in oktober 2006 als ik het goed zie. Maar welk percentage hiervan bij de 1.000.000 hoort die wel wil werken dat is niet goed te zien.

yurp | 12-02-07 | 15:34

@Koeberg: NUL! VRIJWILLIG....?

El Trianero | 12-02-07 | 15:33

Stigmatiserend, tendentieues en onnodig kwetsend

StonedTrooper | 12-02-07 | 15:33

"Vrijwillig Inactief" is een ander woord voor "huisvrouw", en daar zijn er op het platteland gewoon meer van. Dat de Surinamers en Antillianen er uit springen komt door het hoge % echtscheidingen in die groepen.
Wat doet iedereen toch moeilijk...

Sir EnemA | 12-02-07 | 15:30

Ehh, heeft iemand eigenlijk cijfers hoeveel van deze 970.000 inactieven een uitkering ontvangt?
We zijn hier allemaal wel flink aan het schreeuwen, maar niemand heeft nog cijfers laten zien. Ja, Fleischbaum wel, maar die suggereert dat er hier 970.000 uitkeringen verspilt worden.

Iemand echte cijfers, of zullen we dit 'glas met storm' maar gewoon leeg kiepen?

koeberg | 12-02-07 | 15:29

Murdockyoufool 12-02-07 @ 15:22
Ik ook.
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Natte Bever | 12-02-07 | 15:24

@Natte Bever 12-02-07 @ 15:00
'k Heb teambuildingsessies met gezellige competentiekaartjes, in een klimhal, in een kookboerderij (natuurlijk geen cokeboerderij, het mocht niet al te leuk worden) en in een restaurant meegemaakt. De schaamte voorbij. Een als nu het echt iets op zou leveren... Nee, je moet onnodig op je vrije zaterdag tegen dezelfde doordweekse koppen aankijken. Allemaal op vrijwillige basis natuurlijk. Not. Nu ja, ik weigerde de laatste vrijwillige sessie dan ook te bezoeken en ik wist dat ik daarmee mijn hoofd in de strop plaatste.
Het gaat dan ook bij veel bedrijven helemaal niet meer om de kwaliteit van je werk; veel belangrijker is hoe je communiceert met je collega's (hoe je hen manipuleert), of je je targets haalt (ben je goedkoop genoeg voor het bedrijf?) en hoe je je ontwikkelt (kun je meer doen in minder tijd en ben je in staat om anderen daar ook toe aan te zetten?).
Maar goed, byegones! Trouwens, ik moer weer eens aan de slag. Voor mezelf, hehehe.

Murdockyoufool | 12-02-07 | 15:22

Traag 12-02-07 @ 15:09
Soms doe ik dingen in halfslaap en dan wil er nog wel eens iets fout gaan.
NB gaat maar eens een middagslaapje doen en dromen over de moerbeibomenproblematiek. Nee, gunstig was dat allemaal niet.
Zzzzzzzzz.

Natte Bever | 12-02-07 | 15:19

haha kijk eens wie er daar weer volgzaam uit de hoek komt !
Het IQ van een gebraden kip en maar gillen over waar het naar toe moet met de samenleving...
Gelukkig is meneer Burgerlijk te dom om te beseffen dat hij het leven niet waard is... anders was de lijdensweg nog groter geweest..:-)

WillemIII | 12-02-07 | 15:15

@Burgerlijke ongehoor, You For President! (there are bigger idiots ruling)!

Attila23 | 12-02-07 | 15:15

@ Fleischbaum: Als je je eigen Partij op gaat richten ( denk aan stijloos rechts of geenuitkering.nl etc) volg ik je tot in mijn dood!!!!
.
Ik vraag niet veel ! Ik wil slechts staatssecretaris werkweigeraar/mantelzorg transport worden ! Althans ik ben van mening dat dit helaas nodig word !
.
@ De Rest: Fleischbaum voor President !!!!

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 15:12

El Trianero 12-02-07 @ 15:01
oke, vooruit, ik had het verkeerd gelezen. Mijn excuses, mijn fout. Maar het idee dat dit automatisch allemaal uitkeringstrekkers zijn klopt ook niet.

yurp | 12-02-07 | 15:10

@ Karel Kruizenruiker 12-02-07 @ 15:06
Nee, dat is inderdaad geen grap. Dat heet intelligentie. Niet voor niets immers, dat luiheid een teken van intelligentie is.

WillemIII | 12-02-07 | 15:09

@Natte Bever 12-02-07 @ 13:31
Moet je me daar voor wekken?

Traag | 12-02-07 | 15:09

Hoe eerder je gaat werken, hoe beter, maar het moet wel leuk blijven. Want check deze gast... www.campus.tv/index.php?action=showmov... pedo lesgeven lijkt me wat minder maar ja: ieder zn meug. Ha ha

Vrouwke | 12-02-07 | 15:08

Bij de Surinamers is het aantal vrijwillig inactieven het laagst...
<BR /> De meesten daarvan zijn dan ook noodgedwongen inactief...
<BR /> Iets met cultuur enzo..

Sjakie Snel | 12-02-07 | 15:07

Ik ken iemand die heeft bewust ervoor gekozen om niet te werken, zijn motivatie was alsvolgt: Ik wil bewust niet werken, omdat ik er volgens mij niet geschikt voor ben, ik vind mezelf erg sociaal, omdat als ik niet werk er iemand op mijn plaats wel kan werken die er wel zin in heeft...... dit is geen grap.

Karel Kruizenruiker | 12-02-07 | 15:06

Hoe eerder je gaat werken, hoe beter, ook voor jezelf. Check deze gast... www.campus.tv/index.php?action=showmov... pedo lesgeven lijkt me wat minder maar ja: ieder zn meug. Ha ha

Vrouwke | 12-02-07 | 15:06

@ Natte Bever 12-02-07 @ 15:00
Cheer mate,
werken (zeker voor een loon) is voor de dommen

WillemIII | 12-02-07 | 15:06

Wie niet wil werken krijgt geen uitkering. Die 970.000 vrijwillig inactieven leven dus op kosten van hun partner. Net als je moeder vroeger, Fleischbaum.

robot from 1984 | 12-02-07 | 15:05

Veldwebel 12-02-07 @ 14:55
Voor de liefhebbers van het soort, neem ik aan.
Zijn daar ook rollatorvrije gebieden?

Natte Bever | 12-02-07 | 15:03

@Burgerlijke ongehoor 12-02-07 @ 14:49

als thuiswonende 17 jarige hoef je toch geen baan van meer dan 12 uur per week te nemen? Krijg je toch nog zakgeld?

yurp | 12-02-07 | 15:03

@ YURP: Leer eens lezen! NL telt 4 miljoen niet-erkenden. Van deze 4 miljoen, zijn er 3 miljoen vutters etc. en dus 970.000 vrijwillig inactieven.

IK WORD ZO ZIEK VAN DE DOMHEID VAN 90% VAN DE MENSEN (inc. Fleischbaum) HIER. LEER LEZEN, DENK NA EN PRAAT DAN PAS!

El Trianero | 12-02-07 | 15:01

Murdockyoufool 12-02-07 @ 14:53
's Morgens wakker worden en kunnen zeggen: deze dag is van mij.
En dan werk je je soms nog de tyfus, maar niet voor een malloot die meent dat je je periodiek in de Ardennen moet vervoegen om daar aan een stukje teambuilding te doen.
Ga daar trouwens wel eens jagen, in die gebieden, om het allemaal wat levensechter te maken. Dat 'teambuilden' is dan gelijk een stuk minder succesvol.
En daarna aan de Duvel - standalone.

Natte Bever | 12-02-07 | 15:00

@Zojammer
Dat kan toch een keus zijn die imenand maakt? Niks mis mee volgens mij hoor. Mijn vrouw werkt overigens gewoon hoor.

Waar het om gaat is dat Fleischbaum net doet of dit over werkweigerende uitkeringstrekkers gaat, en dat is niet zo.

robot from 1984 | 12-02-07 | 14:56

@eenmalig69 12-02-07 @ 14:46
ik heb geen enkele intentie om te trollen, het CBS artikel waar dit stuk op is gebaseerd heeft het echter expliciet over vutters, arbeidsongeschikten etc. Zij zijn een groot deel van de 970.000 waar over gesproken wordt.

yurp | 12-02-07 | 14:55

Natte [email protected] hahaha Jawel het strandleven komt over een maandje weer op gang, en dan is er weer zat te beleven voor de liefhebbers.

Proost

Veldwebel | 12-02-07 | 14:55

@eenmalig69 12-02-07 @ 14:46
ik heb geen enkele intentie om te trollen, het CBS artikel waar dit stuk op is gebaseerd heeft het echter expliciet over vutters, arbeidsongeschikten etc. Dat zijn de 970.000 waar over gesproken wordt.

yurp | 12-02-07 | 14:54

@Natte Bever 12-02-07 @ 14:40
*Geeft Natte Bever een high-five* Ik ook, ik ook! Ongeacht of ik er financieel rooskleurig voor sta -je hebt zo je mindere maanden-, nog steeds word ik elke ochtend met een verkwikkend 'maar ik hoef niet naar mijn baas!' wakker. En ja, ik moet zo nu en dan achter mijn geld aan en er zijn lastige klanten bij, maard ie zaken wegen niet op tegen naar-boven-likkende-en-naar-beneden-trappende talentlozen, gladjakkerpraat van een manager, teambuilding, cursussen feedback, coachen met competenties, urenverantwoordingssystemen, maandvergaderingen, 'creatieve' overleggen, functioneringsgesprekken en 'actieve' bedrijfsuitjes.
Joeheeeeee, whe are free, brother, free!

Murdockyoufool | 12-02-07 | 14:53

Hoe zou Nederland eruitzien als de mensen die het hier allemaal zo goed weten het in de politiek voor het zeggen zouden hebben?

Attila23 | 12-02-07 | 14:52

Veldwebel 12-02-07 @ 14:49
Weinig te neuquh dus?

Natte Bever | 12-02-07 | 14:51

@eenmalig69: Ik ben niet geschikt voor de straat.

NieuwElan | 12-02-07 | 14:49

hier in Marbella zijn ook heel veel niksdoeners en uitkeringstrekkers vooral AOW enzo. Wel gezellig hier dat wel.

Proost

Veldwebel | 12-02-07 | 14:49

@ yurp: Wie geen werk heeft/krijgt in deze zeer overspannen arbeidsmarkt, kan je niet bestempelen als iemand die erg hard zoekt !!! Sterker nog de arbeidsmarkt is sinds 1970 niet meer zo krap geweest, en voor degene die dat nog niet wisten dat was een periode dat we erg veel gastarbeiders binnen lieten !

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 14:49

robot from 1984 12-02-07 @ 14:45
Vrouwen moeten helemaal niet werken,maar voor manlief en de kinderen zorgen, over rechtsgelul gesproken.

Zo jammer! | 12-02-07 | 14:47

yurp ik ben niet gek en ik heb alleen mij eigen mening gezegd en dat recht heb ik ik heb het ook niet over vutters of mensen die echt niet kunnen stomme trol

eenmalig69 | 12-02-07 | 14:46

Het gaat toch wel erg ver dat nu getrouwde vrouwen die thuis de kinderen opvoeden werkweigeraars genoemd worden.

Rechtse borrelpraat dit artikel.

robot from 1984 | 12-02-07 | 14:45

eenmalig69 12-02-07 @ 14:40 zoals in mijn eerdere post, als je het stuk van CBS leest dan zitten hier een hele hoop mensen tussen die niet hoeven te werken. Mensen die rentenieren bijvoorbeeld, arbeidsongeschikten, scholieren en studenten die geld van hun ouders krijgen. Die 970.000 bestaat maar voor een heel heel klein deel uit werkweigeraars. Alleen wil Fleischje ons iets anders laten geloven!

yurp | 12-02-07 | 14:44

Volgens mij gaat het niet om mensen die niet werken, maar mensen die niet WILLEN werken (en dan ook nog eens om mensen die geen 12 uur per dag willen werken).

Over werkweigeraars geen discussie, uitkering stopzetten. Maar ik zou willen voorstellen om de stukjes iets zorgvuldiger te schrijven. Dit is gewoon de waarheid verbuigen om wat meer verontwaardiging op te kunnen roepen.

Farouk | 12-02-07 | 14:43

Een uitkering is er om mensen te behoeden voor rampspoed. Niet als redelijk alternatief voor een inkomen. Iedereen die kan werken, maar weigert; uitkering stoppen. Toedeledoki.

Rest In Privacy | 12-02-07 | 14:42

Triest vind ik het dat er mensen zijn die wel hersenn hebben maar deze niet gebruiken opleiding of niet iedereen die kan moet gewoon aan de bak en anders ook geen geld ontvangen gaan ze maar op straat leven. dat is wat je verdient als je weigert te werken.

eenmalig69 | 12-02-07 | 14:40

@campion 12-02-07 @ 14:32
De intentie om voor je naasten te zorgen is vanuit de mensen zelf in eerste instantie natuurlijk geen vervanging voor slechte professionele zorg. Toch denk ik dat een licht schuldgevoel -"dat is nu eenmaal mijn plicht als partner"-ook meespeelt, maar dat si weer een andere discussie. Ik blijf erbij dat de overheid er nu te makkelijk mee omgaat. Ze wil dat we de handen op alle terreinen uit de mouwen steken. Harder en meer werken in betaalde banen, meer maatschappelijke betrokkenheid, zorgen voor anderen... en wat staat er tegenover? Kunnen we onszelf ook dertig procent loonsverhoging toedichten, zoals de heren en dames ministers in spé?

Murdockyoufool | 12-02-07 | 14:40

@ Willempie III: Goed idee en dan geven we jou. natte bever, campion en alle andere werkeloze GS-erts een NEQschot om aan Lebensraum te komen !!!

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 14:40

Murdockyoufool 12-02-07 @ 14:27
Daarom ben ik ook maar niet op die 'extern adviseur' gaan wachten, maar bordje in de tuin gezet etc. Herinner me genoeg (ex-)collega's die dat eigenlijk wel heel leuk vonden, maar te riskant, terwijl mij hun houding juist riskant leek.
En dat bleek het ook te zijn. Zodra je de 35 voorbij bent heb je maar te slikken wat je verteld wordt en anders is het opgedonderd bij de eerste de beste reorganisatie. Heb er heel wat zien gaan. En ga dan maar eens solliciteren.
En dan die malle fratsen van wervingsbureau's: we zoeken een teamplayer die ook stand-alone kan excelleren - mijn hemel, wat ben ik blij aan dat lot ontsnapt te zijn!

Natte Bever | 12-02-07 | 14:40

"Een groot deel van die resterende 3 miljoen personen is niet of niet direct te mobiliseren omdat ze een studie volgen, naar school gaan, in de VUT zitten of arbeidsongeschikt zijn. De anderen zouden misschien wel aan de slag kunnen, maar willen niet."

Groep 1: scholieren tussen de 15 en 20 op HAVO, VWO krijgen geld van hun ouders dus geen uitkering, groep2 studenten, werken vaak minder dan 12 uur per week krijgen verder geld van hun ouders en studiebeurs, geen uikering. groep 3 mensen die in de VUT zitten, daar hebben ze voor gespaard dus geen uitkering, groep 4 mensen die arbeidsongeschikt zijn, worden stevig gekeurd dus zullen wel terecht in de WAO zitten.

Zoals altijd weet Fleischbaum weer stukjes te schrijven die willens en wetens alle feiten verdraaien zodat zijn eigen rechtspopulistische gedachtengoed er weer een stukje propaganda bij heeft.

yurp | 12-02-07 | 14:38

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen van die 970.000 zijn tijd hier zit te ver-F5-en. Poll misschien?

kruT | 12-02-07 | 14:35

@Breinstein: Je werkt wel, maar je houd een systeem in stand waar je niet achterstaat. Dat is niet consequent niet ook niet echt geloofwaardig.

NieuwElan | 12-02-07 | 14:33

@Murdockyoufool 12-02-07 @ 14:16

Al wordt dit eigenlijk een beetje offtopic, een en ander is natuurlijk ook niet met vroeger te vergelijken omdat vroeger mensen gewoon eerder dood gingen. Dan ontstond de hele kwestie niet. 'Te vroeg' naar de medicijnen grijpen of dat het 'slechte' zorg zou zijn, nee, dat vind ik niet, in sommige gevallen is er gewoon geen andere oplossing. Als iemand de hele dag bang is en de hele dag zit te huilen niet omdat de zorg tekort schiet maar gewoon omdat ze niet snapt waar ze is en wie al die mensen zijn is dat geen indicatie van slechte zorg, ook niet als ze dan medicatie krijgen. Ik vind het overigens geen omgekeerde wereld om voor je familie te zorgen ipv dat aan anderen over te laten.

campion | 12-02-07 | 14:32

Deze stats laten duidelijk zien dat werklust en meerdere paspoorten niet samengaan.

TyfusLeijer | 12-02-07 | 14:30

@Natte Bever 12-02-07 @ 14:07
Daar heeft u natuurlijk helemaal gelijk in. Ook ik heb collega's die het goed voor hadden met anderen en met het bedrijf, in een paar jaar tijd in zielige hoopjes mens zien veranderen. Zelf ging ik er toch ook aardig aan onderdoor. Oorzaken: politieke spelletjes, ellebogenwerk van talentloze fucks en de uit Amerika overgwaaide managementcultuur. Oké, zoals je vroeger veertig jaar in dienst bij dezelfde baas kon zijn, dat was ook niet alles. Maar als er tegenwoordig plotseling een 'extern adviseur' op een afdeling verschijnt, dan weet je: mijn dagen zijn geteld.

Murdockyoufool | 12-02-07 | 14:27

Zou jij niet droevig worden als je op het platteland woonde dan?

pwman | 12-02-07 | 14:26

@ Burgerlijke ongehoor 12-02-07 @ 13:54
Dat soort mensen bedoel ik dus. Enge mensen als Burgerlijke ongehoor... mensen die bij een nieuwe Adolf gewoon rucksichtlos achter de kudde aan zouden marcheren...:-)

WillemIII | 12-02-07 | 14:25

Jammer dat dit weer aangeduid moet worden met ras. Als je niet wil werken ben je gewoonweg een luie flikker, ongeacht of je nu turk, marokkaan, nederlander of surinamer bent. Als je niet kan dan is het anders, maar in veel gevallen mag van mij de uitkering per direct stopgezet worden.<br>
losers.

Eagle_Eye | 12-02-07 | 14:23

@ NieuwElan 12-02-07 @ 14:17
Haha lol. Daar krijgen we er onderhand te weinig van in NL, mensen die tegen de stroom in durven te gaan. Als de geboortepolitiek van het nieuwe kabinet zijn zin zou krijgen dan hadden we over een paar jaar alleen nog maar kudde-vee over

WillemIII | 12-02-07 | 14:22

@NieuwElan 12-02-07 @ 14:17:

[ ] geschikt
[x] ongeschikt

Eeuwige loser.

Breinstein | 12-02-07 | 14:20

@burgerlijk ongehoor,
ben t grotendeels met je eens.
alleen dat honger lijden gaat te ver.
eten mogen ze wel hebben net als onderdak.
maar luxe hoeft echt niet nee.
zoals vakantie etc.
snap bijv niet dat ze op vakantie moeten(eisen ze) gaan terwijl ze t hele jaar vakantie al hebben

rylands | 12-02-07 | 14:18

@Brenstein: Ik heb wel gewerkt, maar het koste gewoon teveel vrije tijd. Ik heb er geen bezwaar tegen dat jij ook wat vaker vrij neemt hoor, ik kan het je echt aanraden.

NieuwElan | 12-02-07 | 14:17

@campion 12-02-07 @ 13:57
Als 'klaploper' zal ik je nooit betitelen. Ik doel op de keuzes die de overheid moet maken, maar nu ontloopt (zie ook mijn past van 13:54).
Je geeft het zelf ook al aan in je reactie: als mijn oma naar een zorgcentrum was gegaan, lag platspuiten in het verschiet. De zorg voor ouderen schiet dus ernstig tekort: onvoldoende mankracht om echt aandacht aan mensen te besteden, weinig creatieve oplossingen, te snel naar medicijnen grijpen. Op de een of andere manier zijn we dit normaal gaan vinden. Wel eens een ouder familielid voor langere tijd in het ziekenhuis bezocht (vast wel)? Voordat je het weet, sta je de zakken met sondevoeding zelf te verwisselen, help je de 'patiënt' naar het toilet en ben je continu op zoek naar een beschikbare verpleegkundige. En het zorgpersoneel vindt het wel best.
We leven dus in de omgekeerde wereld, in plaats van je familielid of partner aan goede zorg te durven toevertrouwen, doen we het liever zelf. De overheid zou dit op z'n minst voldoende moeten vergoeden. Ik zie echter liever dat ze voor de nodige profs zorgt.

Murdockyoufool | 12-02-07 | 14:16

@Burgerlijke ongehoor
Ik ben tegen gratis kinderopvang. Als je kinderen maakt, moet je dat maar lekker zelf betalen, eigen keuze. Ik zie niet in waarom ik zou moeten betalen voor die kutkoters als ik er zelf nul heb...

kruT | 12-02-07 | 14:15

en tot mijn verbazing staan de marrokanen weer op nr1. goh. waarom hoor je nooit eens iets nieuws :S

bram_sterdam | 12-02-07 | 14:14

campion 12-02-07 @ 13:57
Bij alle opwinding rond dit topic: ik bewonder uw inzet dat u voor uw oma heeft gezorgd, given the circumstances. Lijkt me heel wat intensiever dan een 9-5 baantje of wat voor bezigheid dan ook. Heb dit zelf ook van zeer nabij meegemaakt.
Het lijkt mij dat u terecht trots op uzelf mag zijn dat u dit gedaan hebt.
Chapeau!

Natte Bever | 12-02-07 | 14:12

*Ziet dat het motto; arbeit macht frei, nieuw leven ingeblazen wordt*

Attila23 | 12-02-07 | 14:12

@Burgerlijke ongehoor 14:02

Gratis kinderopvang?

De meeste kinderen worden toch "gratis" opgevangen? Door moeder de vrouw bijvoorbeeld...

Maar zo u wilt zou je "gratis" kinderopvang (doet me 'n beetje denken aan 't "gratis" van gratis mobiele telefoons trouwens) ook zodanig kunnen organiseren dat moeders A & B 's ochtend hun kroost plempen bij moeder C die als semi-ambtenaar 'n "gratis" kinderdagverblijf is begonnen. Kunnen drie moeders mooi van de ene statistiek naar de andere...

widtvoet | 12-02-07 | 14:10

@ oost-europa 12-02-07 @ 12:54

Ik denk dat BIJSTANDSKONING overleden is :) of hij is geld aan het halen bij het rijk.

Fockel und Suckel | 12-02-07 | 14:10

@ Attila23 12-02-07 @ 13:58: Als je het zo wil... Inderdaad lang leven de Aso's die hard werken voor hun geld !
.
*heeft het gehad met deze discusie en gaat lekker de winterbanden van zijn hummer testen door op de lange rijen voor de voedselbanken in rijden en dan hard te remmen*
.
@ de lange rijen voor de voedselbanken: EN niet werken EN geld lenen terwijl je niets heb om terug te betalen, Dat zal je leren !!!

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 14:08

@Burgelijk Ongehoord,

Waarom moeten beide ouders werken van jou en dan de koters elders op laten vangen? Ben je wel wijs? In een gezin moet 1 inkomen voldoende zijn. Willen ouders meer verdienen, dan kost dat opvanggeld, tis niet anders. Of zo zou het moeten zijn.

rosalie | 12-02-07 | 14:08

Murdockyoufool 12-02-07 @ 14:01
Vrije geesten kunnen niet in loondienst werken dan met grote tegenzin. Heb genoeg mensen totaal zien afbranden voor hun 45e of alleen nog maar horen mekkeren over hun pensioen - waar ze dan maximaal 2 jaar van konden genieten, want decennia dingen tegen je zin doen blijft niet zonder gevolgen.
*Cancelt vlucht naar Marbella*

Natte Bever | 12-02-07 | 14:07

Dat is niet mis ..... tel dat op bij de (om te beginnen) 50k gepardonneerde asielzoekers en je hebt alweer een aanzienlijk tekort aan kudo's. Maar ach who cares PVDA van financien weet daar wel een *tuf* oplossing voor.

doskabouter | 12-02-07 | 14:04

@ kruT 12-02-07 @ 13:57: Ik ben voor gratis Kinderopvang ! En ouders kunnen werken, en de koters van de straat en roffelroffelroffelroffelroffelroffelroffelroffel inderdaad extra werk voor mensen !!!

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 14:02

@Natte Bever 12-02-07 @ 13:44
Hahaha, 'ik sleep mijn karkas elke dag naar dat bedrijf toe', was mijn favoriete uitspraak toen ik nog in loondienst werkte. 'Karkas' om aan te geven dat ik levend dood was. Sommige banen zijn geestelijk zo slopend dat je zeker weet de zeventig jaar nooit te zullen halen. Ehm, correctie, niet de banen zijn slopend, bepaalde collega's trekken het levensvocht -nee, niet dat levensvocht- uit je.

Murdockyoufool | 12-02-07 | 14:01

@Nieuw Elan: je draait erom heen. Waar ik naartoe wil: denk je er uberhaupt wel eens over na wat de samenleving al sinds je geboorte voor jou doet en wat je nu eens voor de samenleving zou kunnen gaan betekenen? IK (en ik denk velen met mij) voel me namelijk een beetje "gewetensbezwaard" om jouw mond nog een dag langer te voeden. Akelige parasiet.

Breinstein | 12-02-07 | 13:59

@Burgerlijke ongehoor 12-02-07 @ 13:54
..
Lang leve de a-socialisten dan maar....

Attila23 | 12-02-07 | 13:58

kruT 12-02-07 @ 13:47

Je moet het anders zien: Turken werken wel, maar dan voor zichzelf, zwart dus, de uitkering is wit en veel "werk", handel drijven dus, gebeurt illegaal en/of in Turkije, you know. Vandaar dat hoge percentage.

rosalie | 12-02-07 | 13:57

@Murdockyoufool 12-02-07 @ 13:34

Nou het gaat ook om kwaliteit van leven. Mijn oma was dementerend (en later echt dement). Als dat zich anders ontwikkeld had, bv alleen maar vergeetachtig ofzo was ze misschien wel naar een zorginstelling gegaan. Maar zij onthield wel alles maar werd overal bang voor, en alles dat onbekend was (of werd) werd ze nog veel banger van, bv andere mensen/vreemden. Als ze dus in een instelling had moeten wonen had ze ws constant onder de medicatie gezeten (lees: platgespoten) wat weer allemaal andere gevolgen had gehad. Dus ook als er wel andere zorg beschikbaar is is dat niet altijd een oplossing. Het is ook niet altijd een keuze van je familie 'niet willen laten stikken', maar kan ook een kwestie zijn van: ok, zij heeft altijd voor mij gezorgd (dat was nl zo) dus is het logisch dat dat omgekeerd ook geldt.

Mantelzorg is gewoon een nieuw woord voor wat vroeger vanzelfsprekend was. Misschien waren de omstandigheden dan nog minder maar men hoefde zich in elk geval niet te verontschuldigen of steeds rekenschap afleggen waarom je die keuze maakt. Als je dat wel doet is het verbazend wat een agressie je krijgt van mensen die zich op een of andere manier aangevallen voelen. Alsof ik vind dat iedereen dat zou moeten doen, dat is niet zo. Integendeel: Ik heb er alle begrip voor als mensen het niet doen, en wel kiezen voor andere opties dan mantelzorg, als de keuze er is. Tenslotte is ook niet elk huis geschikt ervoor of andere omstandigheden. Ik vind dus wel dat er goede instellingen moeten zijn en ik geloof niet dat mantelzorg betekent dat je de overheid 'de kans' geeft om zich aan plichten te onttrekken (Het zou trouwens beter zijn als er meer tussenvormen waren. Dat mensen wel thuis zijn maar dat er tijdelijke opvang is voor af en toe bvb)

Maar het gaat me te ver om me in een hoek te laten duwen als klaploper ofzo.

campion | 12-02-07 | 13:57

@Burgerlijke ongehoor
Wat doe je dan met die vrouwen die wel kunnen werken, maar thuis voor de kindjes zorgen? Gooien we die ook met het huisvuil weg?

kruT | 12-02-07 | 13:57

campion 12-02-07 @ 13:28: Zand in je Kudtje !!!
.
GS is een van de weinige plekken waar ik van mening mag zijn dat wie niet werkt van mijn part niet mag eten !!! Het is toch van de zotte dat ik en een gedeelte van Nederland zich de typhus werkt en als beloning MEER DAN DE HELFT VAN ZIJN SALARIS MAG WEGBRENGEN NAAR NUTTELOZE WEZENS EN SMERIGE UITVRETERS !!!!
.
ff voor de duidelijkheid ! Mensen die recht hebben op hulp zijn mensen die gewerkt hebben en door een ongeval dat niet meer kunnen doen !!!!
.
Voor de rest ben ik van mening dat ze lekker mogen sterven van de honger !!!!
.
En ik hoor je nu al denken nha jij had een rijke vader dus jij heb kunnen studeren ondanks dat je regelmatig een spelfoutje maakt en het niveau amper aankan !
.
KLOPT MAAR OOK MIJN VADER BETAALT ZICH SCHEEL AAN BELASTINGEN, EN DIE 48% DIE HIJ OVERHOUD MAG IE GODVERDOMME TOCH WEL UITGEVEN AAN WAT IE WIL !!! EN DE REST IS DUS AAN MIJN INZET TE DANKEN, WANT JE KAN NOU EENMAAL NIET VOLLEDIG DEBIEL EN ONTWETEND AFSTUDEREN !!!!
.
MET ANDERE WOORDEN DE DEAUD AAN SOCIALISTEN !!!!!!
.
@ Joris: het hoge aantal hoofdletters, is geen capslock fout, maar moet geschreeuw voorstellen.

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 13:54

@-=PyP=- 12-02-07 @ 13:41
Waarschijnlijk interpreteer je mijn reactie anders dan ik ze bedoelde. Het gaat namelijk om de houding van de overheid. Ze heeft de mond vol van de schouders eronder, 24-uurseconomie, meer en langer werken. Aan de andere kant vindt ze het wenselijk dat amateurs zorg leveren, zonder de tijd die ze erin steken te vergoeden -dus weer geld verdienen om uit te geven en de economie draaiende te houden-, om nog maar niet te spreken over de eventuele fysieke en psychische belasting van de mantelzorgen en het gevaar op het maken van fouten. Intensieve zorg leveren is namelijk een vak en een amateur heeft niet de capiciteiten om dag in, dag uit voor iemand te zorgen.

Murdockyoufool | 12-02-07 | 13:54

-=PyP=- 12-02-07 @ 13:43
Begrijp niet waaruit u opmaakt dat NB een asociale lutser is die alleen maar aan zijn eigen gewin denkt.
Als er geen ondernemers/werkgevers waren, dan zou dit land er toch wat anders uitzien. Probeert u zich maar eens voor te stellen dat u mensen aan het werk hebt en aan het werk wilt houden en u zich daar ook verantwoordelijk voor voelt. En hoeveel werk daarvoor nodig is. Werkweekjes van 50-60 uur, jawel meneer.
Dus kom me niet aan m'n kop zeiken dat ik aan anderen moet denken.

Natte Bever | 12-02-07 | 13:53

met de PVDA en die andere jonsclubs zal het komende tijd wel weer lekker gaan toenemen... krijg ook zin om kansloos thuis te gaan zitten met een xbox en mijn handje ophouden... waarom zo vroeg je nest uit als je lekker niks kan doen !!

Behangdelul | 12-02-07 | 13:52

@ kruT 12-02-07 @ 13:47
Eentje is al teveel!

Teen | 12-02-07 | 13:50

Ik wil graag werken, maar mag het niet..

Attila23 | 12-02-07 | 13:49

Wat een 8terlijke oetlul is die vleesboom. Als je meent dat die die 900.000 mensen allemaal te lui zijn om te werken heb je toch stront in je ogen.

Thijs_Deckers | 12-02-07 | 13:48

De meeste werkweigeraars zijn dus Turken en Marocs die op het platteland wonen, maar zoveel Turken heb je volgens mij echt niet op het platteland.

kruT | 12-02-07 | 13:47

Murdockyoufool 12-02-07 @ 13:34
Leuk, dat 'karkas'. Dat lijkt me dan nu al een probleem, as we speak.
Had trouwens de indruk dat men tegenwoordig op de golfbaan in allerlei totaal bespottelijke zuurstokgekleurde broeken loopt. Moet zeggen dat ik er niet vaak kom, en dan nog uitsluitend om op de driving-range wat rond te hengsten - waarna kroeg.
*Gaat eens naar Marbella om de heerschende mode te checken*

Natte Bever | 12-02-07 | 13:44

Werken is voor de dommen.

Dr. Faustus | 12-02-07 | 13:43

@Natte Bever 12-02-07 @ 13:38
Asociale lutser, denk eens aan anderen dan alleen je eigen gewin.

-=PyP=- | 12-02-07 | 13:43

@ijsmaniak
Ik weet niet of de kop opgevallen is maar het is: Nederland telt...

De Intrigant | 12-02-07 | 13:41

@Murdockyoufool 12-02-07 @ 13:34
Het is toch raar dat we tegenwoordig voor alles betaald willen worden? Als je je zoon vraagt om te helpen klussen kijk je toch ook raar op als ie daarvoor geld gaat vragen?

Blijkbaar kunnen vriendendiensten en mantelzorg niet meer gratis omdat we te beroerd zijn om dat gratis te doen. In dezelfde tijd kan je namelijk ook geld verdienen natuurlijk, dus waarom zou je helpen. :-s

-=PyP=- | 12-02-07 | 13:41

@ladysms 12-02-07 @ 13:36
Je begon net m'n sympathie te krijgen, totdat je dit typte

"Part time werken heeft geen zin want dan ga ik er financieel juist op achteruit!! ( ja bijstand is niet weinig hoor)"

Dat tekent je instelling.

CoJoNes | 12-02-07 | 13:41

ik zit goed hier goed op een kratje amstel met een hengeltje in de hand.. mis alleen nog wat mooie boerendochters om na te fluiten! groeten uut fryslân!

ijsmaniak | 12-02-07 | 13:40

Ik heb 3 jaar geleden besloten om nooit meer te gaan werken.
En dat bevalt me goed om het maar eerlijk te zeggen.
Nog nooit zo makkelijk m`n centjes kunnen verdienen.

De Intrigant | 12-02-07 | 13:38

Burgerlijke ongehoor 12-02-07 @ 13:31
Met dankbaarheid verdien je niks, is allemaal liefdewerk/oud papier. Maar als gezegd, ik beperk me doorgaans tot de weekenden. De rest van de week werk ik, nou ja, zorg dat andere mensen voor mij werken.
It's a dirty job, but someone's gotta do it.
Nu ik erover nadenk: zo dirty is dat nou ook weer niet.
En niet janken BO; als u 52% betaalt (over de top van uw inkomen), dan moet u toch tenminste 60K verdienen als u daarbij nog wat hypotheekrente-aftrek hebt. Ofwel 2x modaal.
Hop, aan het werk jij!

Natte Bever | 12-02-07 | 13:38

Ik vind dat iedereen die in staat is om te werken ook gewoon behoort te werken. Maar ook vind ik dat ze alleenstaande moeders wat meer ruimte moeten geven om niet fulltime te hoeven werken. Ik wist niet van tevoren dat ik er alleen voor zou komen te staan. Toch word er verwacht dat ik een fulltime baan ga zoeken en dat ik mijn kinderen maar naar een opvang breng. Deze opvang word zelfs gedeeltelijk vergoed door de gemeente dus wat een onzin! Ik werk niet omdat ik er voor mijn kinderen wil zijn. Ik ben single moeder en word dus dubbel gestraft op deze manier. Part time werken heeft geen zin want dan ga ik er financieel juist op achteruit!! ( ja bijstand is niet weinig hoor) Dit betekend dus dat ik een fulltime baan moet gaan vinden, mijn kindren amper zie en al helemaal geen tijd meer heb voor mezelf ( ontspanning). mijn kids krijgen straks een stressie ma. dus wat komt er dan van ze terecht? Geef mij ook tijd om moeder te zijn. Dat is al een fulltime baan opzich hoor!

ladysms | 12-02-07 | 13:36

@campion 12-02-07 @ 13:07
Hulde! Was er maar wat meer respect voor dit soort mensen, je dwingt tegenwoordig alleen respect af met materiele zaken. Als je een plasma hebt doe je het goed en heb je het recht om het niet werkende deel af te zeiken dat ze lui zijn en profiteren. Wat een onzin. Mensen moeten eens leren wat echt belangrijk is in het leven in plaats van die tyfusplasma.

Trouwens, als je ontslag hebt genomen en je vraagt geen bijstand aan, sta je ook te boek als inactief wanneer je je niet inschrijft bij het CWI. Als je nog geen baan gevonden hebt na je afstuderen sta je ook te boek als inactief. Maar je kost de staat geen geld! Je levert alleen maar geld op als je daarnaast wat doet.

-=PyP=- | 12-02-07 | 13:36

bejaarden lui? veel oudere en hoogopgeleide mensen die na bijvoorbeeld een hartaanval deels arbeidongeschikt worden en dus hun oude baan niet kunnen voortzetten, weigeren om gordijnen te gaan naaien of doppen op tandpastatubes te gaan plakken. geheel terecht

tonijn | 12-02-07 | 13:35

Kreeg vorige week deze vraag voorgelegd: Mijn man krijgt dit jaar AOW en er wordt flink aan hem getrokken om klusjes te doen. Hij mag toch wel werken naast de AOW?
Na 6 jaar in de WAO en 18 jaar in de bijstand ben je toch het ritme kwijt, dunkt me. Misschien dwingen verhalen over strenge SVB-controleurs deze arme bejaarde wel.

ventus_aqualis | 12-02-07 | 13:35

haha, ik weiger hier achter m'n raam ook te werken. maar krijg van m'n baas (lees de belastingbetaler) toch mooi elke maand salaris .

Statler(van Waldorf) | 12-02-07 | 13:35

@campion 12-02-07 @ 13:07
Hoewel ik respect heb voor uw inzet, vind ik mantelzorg niet vergelijkbaar met een fulltime baan. Mantelzorgen is namelijk een keuze, en in mijn ogen een heel verkeerde keuze. Daar kan de mantelzorger niets aan doen; de overheid des te meer. Het is het een of het ander: of we gaan terug naar de tijd waar alleen de mannen werken en moeder de vrouw en andere gezinsleden voor opa en oma zorgen, of we intensiveren de professionele zorg voor ouderen. De labbekakkerige overheid vindt het echter wel best en laat mensen nu extragraties het werk opknappen. In Den Haag weten ze dondersgoed dat mannen en vrouwen hun partner en familieleden niet zo maar laten stikken en van die emotionele betrokkenheid maken ze misbruik.

@Natte Bever 12-02-07 @ 13:17
Vrees niet, ik heb geen ruitjesbroek en een lapje leer als huid voor ogen. Toch is dit nog altijd aantrekkelijker dan je karkas tot aan zijn zeventigste levensjaar naar een baas of, in mijn geval, naar een opdrachtgever te slepen.

Murdockyoufool | 12-02-07 | 13:34

Ik hoor bij dat percentage die niet wil werken maar het wel doet.

Zo jammer! | 12-02-07 | 13:33

Internetbonzen, zijn pas inactief; i.p.v. de pages te vernieuwen bij nieuwe informatie laten ze dat de lezers doen (F5-en: actief)

rosalie | 12-02-07 | 13:33

@ Traag: Net als ik, de Wally van de company ? ( Zie de strip Dilbert)
.
@ Natte Bever: Verdien je wat met die dankbaarheid, of betaal ik mede dankzij jouw familie liefde 52 % belasting ? Zo Ja dan ga ik eer vanuit dat je mij dankbaar bent !!

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 13:31

Traag 12-02-07 @ 13:28
Had vroeger een collega die met open ogen kon slapen en zo dagen op kantoor kon doorbrengen.
De moeite van het aanleren waard...

Natte Bever | 12-02-07 | 13:31

Waar is de tijd toch gebleven dat menig dolle Mina op de barrikade sprong om te pleiten voor een salaris voor huisvrouwen...
Gewoon wat kreatiever rondpompen die euro's en cijfers en je stats zien er danig anders uit.

widtvoet | 12-02-07 | 13:29

@Natte Bever 12-02-07 @ 13:26
Hier wel, maar dat doe ik er als hobby bij. Ze zien hier altijd iemand zitten die wel erg druk in de weer is, dus het zou wel goed zijn....

Traag | 12-02-07 | 13:28

Godverdomme.

whatisup? | 12-02-07 | 13:28

@Burgerlijke ongehoor 12-02-07 @ 13:13

Depri? Korrelatie? Als jij oogkleppen op moet zetten en anderen afzeiken om niet depri te worden is er met jou wat mis, niet met mij. Eye of the beholder, lijkt me.

campion | 12-02-07 | 13:28

En als ze de raamambtenaren eruit halen? Dan blijft er maar 850.000 over.

20 cm | 12-02-07 | 13:27

Traag 12-02-07 @ 13:25
Echt niet?
Zelfs hier niet?

Natte Bever | 12-02-07 | 13:26

veest van pim 12-02-07 @ 13:20
Kift?

Natte Bever | 12-02-07 | 13:25

@QB (ja die.....) 12-02-07 @ 13:13
'Onder het mom van' ? En mag mijn familie zelf uitmaken waar ze haar geld aan uitgeeft op moet jij dat uitmaken? Als antwoord op je vraag, het gaat hier om kosten, toch, vandaar het voorbeeld. Verpleging kost geld, iemand in een verpleegtehuis zoals gezegd zo'n 250 pd. Mijn punt was, ik heb als zg 'inactieve' de staat geen geld gekost, maar opgeleverd.

campion | 12-02-07 | 13:25

Werkweigeren? Ik heb het pas goed voor elkaar. Ze nemen hier niet eens meer de moeite om mij iets te vragen.

Traag | 12-02-07 | 13:25

Burgerlijke ongehoor 12-02-07 @ 13:21
Ik doe aan virtuele mantelzorg, vooral in de weekenden.
Scheelt een hoop gelazer.
En dankbaar dat men is, daar heeft u geen idee van!

Natte Bever | 12-02-07 | 13:23

campion 12-02-07 @ 13:07

RESPECT!

QB (ja die.....) 12-02-07 @ 13:13

Kun je lezen? Lees dan (echt) mee! En dan daarbij nadenken.

rosalie | 12-02-07 | 13:23

Belangrijker dan die miljard die het kost om ze thuis te laten zitten is de vraag wat het kost als deze mensen aan het werk worden gezet, lui, dom en asociaal volk, lekker thuis laten zitten en niet mee aankomen.

SickBock | 12-02-07 | 13:21

@ Natte Bever: Ahaa een beetje op kosten van de familie internetten ..... euh .... mantelzorgen !! Mooie boel is dat vrind !

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 13:21

Ik weet dat het een beetje lang is, maar hier mijn kandidatuur voor 'onnozel excuus':
"Ik kon me als sjoenalist niet waarmaken in het verstikkende politiek correcte klimaat van De Telegraaf. Die werken nog met déadlines, stel je voor! Dus ben ik er uit gestapt en nu heb ik een spraakmakende weblog die omdat ik amper content die naam waardig lever en geen enkele comment moderatie toepas in geen tijd uitgroeide tot dé stem van Nederland. En dat zeg ik niet, dat zegt De Telegraaf (tevens aandeelhouder). Waar zou ik nog een baan voor willen? Om belasting te betalen soms?"
Laat die Samsung maar komen.

veest van pim | 12-02-07 | 13:20

NieuwElan 12-02-07 @ 13:16
Teveel naar Rambo gekeken?

Natte Bever | 12-02-07 | 13:19

Breinstein 12-02-07 @ 13:16
Juist wat ik dacht.
*Gaat nog wat mantelzorgen*

Natte Bever | 12-02-07 | 13:18

Murdockyoufool 12-02-07 @ 13:14
Mag toch bidden dat dat niet uw doel in het leven is, 'lekker in een golfkarretje of op het strand van Marbella zitten'.
They're dead, but they don't know it.
Zoiets.

Natte Bever | 12-02-07 | 13:17

Ik werk ook niet. Maar ik heb wel een baan. Zit ik in die statistieken?

bwahaha | 12-02-07 | 13:16

@Natte Bever 12-02-07 @ 13:03: welnee, dat levert juist de lekkerste chocolade op!

Breinstein | 12-02-07 | 13:16

@Breinstein: Aan de ene kant is het zonde, aan de andere kant. De maatschappij draait zonder dat ik een baan heb ook prima door. Het is niet zo dat ik onmisbaar ben ofzo.

NieuwElan | 12-02-07 | 13:16

@Leopard 12-02-07 @ 12:50

Ik krijg een nieuwe laptop van je.. En een nieuw raam...
Wat een filmpje....

vermijd | 12-02-07 | 13:15

Even off topic, maar heeft iemand hier wel eens naar ene meneer Doukle Terpstra geluisterd. Zojuist op de radio; wat een accent zeg! En dan doen we alsof klimaatsverandering een wereldprobleem is. Volgens mij zijn CDA-ers met een spraakgebrek veel gevaarlijker voor de wereld...

WillemIII | 12-02-07 | 13:14

De babyboomers ziitten lekker vanaf hun vijfenvijtigste met hun reet in een golfkarretje of op het strand van Marbella, vandaar dat hoge inactiviteitsperscentage.

Murdockyoufool | 12-02-07 | 13:14


@campion 12-02-07 @ 13:07,

JE BENT ECHT GEWELDIG !

maar who cares dat jij jarenlang op de zak van je familie hebt zitten leunen, onder het mom van mantelzorg voor je oma.
daar hebben we hier verzorgingshuizen bedacht, met professionele hulp ipv wat aan modderen van familieleden.

QB (ja die.....) | 12-02-07 | 13:13

@ campion 12-02-07 @ 13:07L: "Kunnen jullie je kop es uit je eigen kont halen en je puberwereldje een beetje verbreden tot de realiteit?"
.
Dat kunnen we doen, maar dan komen we terecht in een wereld waar we net zo depri worden als jij !
.
Daarbij gaat Balkende ( nee geen typo) onze mening wegjorissen, en eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in Joris ! Ik zou je mening bij Korrelatie plempen, die lachen je niet uit !
.
Moewahahahahahahahahahahahahaaaaa

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 13:13

Het zijn wel consumenten. Ze geven geld uit. Daardoor kan jij, lul van debiteuren/crediteuren, je vinex-gezinnetje onderhouden. vooruit aan 't werk!

geld0270 | 12-02-07 | 13:13

@campion 12-02-07 @ 13:07

Hear, hear.

Pedo's Mocro's werkelozen, de Telegraaf moet toch ergens tegenaan schoppen. Allemaal semi-hard gelul van wereldvreemden.
Kudo's dat je aan mantelzorg hebt gedaan, is mij ook wel eens overkomen ook zonder een utkering aan te vragen. Lijkt mij niet meer dan normaal.

Amsterdammer | 12-02-07 | 13:11

@sjaakdeslinksesul
Ja het is maar net welke statistieken je neemt.
Als je alle penisen opneemt in de status waarin die het vaakst voorkomen (=slap) dan is die 5.1 cm net even te kort, maar kan wel.

koeberg | 12-02-07 | 13:08

Zo, acht jaar lang was ik een van die vrijwillig zogenaamde 'inactieven' dwz: Zonder betaalde baan en daar niet naar op zoek. En nee ik had geen uitkering. Ik was een z.g. mantelzorger en zorgde ervoor dat mijn hoogbejaarde grootmoeder niet naar een verpleegtehuis hoefde. De rest van de familie, die wel werkt, en een klein per-saldo pb droeg daar aan bij. Had ze wel naar een verpleegtehuis gegaan zoals dat met de meeste dementerenden gebeurt waarvan de familie het te druk heeft met de hele dag op kantoor te F5'en en daarna teveel hobbies en meninkjes overal te geven, had zij de staat minimaal 250 per dag gekost. Er zijn in NL zo'n 750.000 mantelzorgers meer dan 8 uur per week actief. ongeveer een kwart daarvan meer dan 26 uur pw -dus tellend als baanloos- en zonder overheidsondersteuning. 80% daarvan zorgt voor iemand die anders niet zelfstandig zou kunnen functioneren, maw opgenomen zou zijn. Rekent u even mee?
Geen Stijl wordt steeds debieler en wereldvreemder. Kunnen jullie je kop es uit je eigen kont halen en je puberwereldje een beetje verbreden tot de realiteit?

campion | 12-02-07 | 13:07

@mistere 12-02-07 @ 12:59
No honey, two inches IS the average size of a man's penis.

sjaakdeslinksesul | 12-02-07 | 13:03

@Breinstein
Ja hallo, en dan mogen wij met zijn allen zijn medische kosten ook nog eens gaan betalen! Liever niet.

koeberg | 12-02-07 | 13:03

Er staat in het onderzoek:
In 2005 werkten ruim 4 miljoen personen van 15 tot 65 jaar niet of minder dan 12 uur. Ruim 1 miljoen daarvan wilde wel 12 uur of meer werken, de anderen niet. Een groot deel van die resterende 3 miljoen personen is niet of niet direct te mobiliseren omdat ze een studie volgen, naar school gaan, in de VUT zitten of arbeidsongeschikt zijn. De anderen zouden misschien wel aan de slag kunnen, maar willen niet.

-=PyP=- | 12-02-07 | 13:03

*is gedesorienteerd*
.
Nog ff en dan heeft de VVD meer stemmers onder de surinaamse bevolking dan onder de Nederlandse !!!
.
@ Geenstijl Redactie: Doet is een polletje houden onder de donkere GS er en vraag is hoeveel van deze hard werkenden er van plan is dit land te verlaten ?

Burgerlijke ongehoor | 12-02-07 | 13:02

@JackRandom 12-02-07 @ 13:00 : Hoe tel je ze anders dan?

TM | 12-02-07 | 13:02

@ Breinstein 12-02-07 @ 13:01
Nee hoor, Teen is een fictieve naam!

Teen | 12-02-07 | 13:02

@Teen: Maar Teen, je bent pas 13! ;-)

Breinstein | 12-02-07 | 13:01

@mistere 12-02-07 @ 12:59 : "There are lies, damn lies and statistics"?

TM | 12-02-07 | 13:01

En nou niet meer kankeren over ambtenaren he, want het zijn wij CBS'ers die deze cijfers leveren. Dat lukt echt niet door de hele dag uit het raam te staren...

JackRandom | 12-02-07 | 13:00

Er was eens een Brit die iets zei over leugens en statistieken, maar wat ook al weer?

mistere | 12-02-07 | 12:59

Zolang er niemand aan mij vraagt of ik wil komen werken zal de noodzaak ook wel niet zo hoog zijn.

Teen | 12-02-07 | 12:57

Al die vrijwillig werklozen kosten nederland geld, ies simpel.

pieterjan | 12-02-07 | 12:56

@Fitz 12-02-07 @ 12:51 : Gefeliciteerd Fitz. ;) Het woordje 'vrijwillig' wordt een tikkie ondergesneeuwd hier...

TM | 12-02-07 | 12:55

@El Trianero
En zulke vrouwen klagen doorgaans ook minder dan zij die in het stedelijk gebied wel uitkering genieten.

DiagnosisTyphus | 12-02-07 | 12:54

zijn alweer een klein half uurtje verder en nog geen reactie van de bijstandskoning!

oost-europa | 12-02-07 | 12:54

@extremeextremist: bla.

huetter | 12-02-07 | 12:53

FOUT Feischbaum. Vrijwillig inactief : betekend : niet werken en ook niet je hand op houden bij uitkeringsinstanties! Gewoon gezinnnetjes met 1 verdieners.
Trouwens: Als het vrouwtje langer dan 2 jaar geen werk kan vinden wordt ze uit de ww geknikkert. Dan lijkt het net alsof er weer een werkloze meer aan het werk is gegaan. Joepie het aantal ww'ers daalt! Goed gedaan ex-minister Geus.

wILL | 12-02-07 | 12:53

@NieuwElan 12-02-07 @ 12:37: Nou vind ik het al wat jammer dat wij met z'n allen al een jaar of 20 (!) aan jouw scholing hebben betaald, zonder dat we daar nu iets voor terugzien. Maar ik mag toch vurig hopen dat je vermogend genoeg bent om nu niet ook nog eens maandelijks je handje bij ons te hoeven ophouden? Als dat laatste toch het geval is, voel ik me niet gewetensbezwaard genoeg om je een tumor van een kilo te wensen.

Breinstein | 12-02-07 | 12:52

maaruhm, vrijwillige werklozen krijgen toch geen uitkering? Alleen échte werklozen krijgen dat....

Fitz | 12-02-07 | 12:51

Leuk ophitsend stukkie Fleisch. Raakt kant noch wal maar dat zijn details.

DutchXTC | 12-02-07 | 12:51

CoJoNes 12-02-07 @ 12:44
Wilde dus net aan je vragen of jij dit even kon uitleggen.

Boze Buur | 12-02-07 | 12:51

CoJoNes 12-02-07 @ 12:44
Zouden die dan thuis op een bierkratje zitten, beetje vissen, beetje boerendochters nafluiten?
Drinkende potvissen?

Natte Bever | 12-02-07 | 12:50

@Fleischbaum: Uhm, ik denk juist eerder dat deze VRIJWILLIG (=onbetaald) inactieven ons veel geld OPLEVEREN: Ze voeden kinderen op, geven geld uit (boodschapjes).... Erg jammer dat je zo kortzichtig bent...

El Trianero | 12-02-07 | 12:50

Tot nu toe alleen reacties tijdens de lunch(tijd)...
Aan het werk of naar de les dan maar weer.

Stompvoorwerp | 12-02-07 | 12:50

Ik werk wel maar ik ben ook inactief

Harry Turtle | 12-02-07 | 12:49

Dit is nog eens een indrukwekkend staaltje cijferneuken...

pringleshapedturd | 12-02-07 | 12:49

NieuwElan 12-02-07 @ 12:37
ik snap jou wel, voor mij is het ook of hoogleraar of niks...

En nog zo'n punt: al eens op sollicitatiegesprek geweest? de houding alleen al van die gespreksleider doet me kotsen... Ik zeg altid maar zo ik wil best werken, maar ze hoeven me niet aan te nemen... ik ga net zo lief in de bijstand een beetje zitten kleuren en internetten. Waar zie jij jezelf over 5 jaar...

De Siamesekolibri | 12-02-07 | 12:48

Binnenkort (met Waltertje Boslim) aan het stuur, wordt het weer lucratief om te stoppen met werken en van het sociale vangnet te gaan genieten.

gewoon ff een paar jaar quality-time pakken, en van je rust genieten.

**mede mogelijk gemaakt door de Partij Voor De Armoede.**

QB (ja die.....) | 12-02-07 | 12:48

@Incredible
Sorry, jij ziet het dus ook.

CoJoNes | 12-02-07 | 12:47

@ CoJoNes 12-02-07 @ 12:44: Ik heb nooit geweten dat de Staat in heaumeaus uitbetalen deed.

Zwarte Kool | 12-02-07 | 12:46

hadden ze me dat niet eerder kunnen vertellen dat niet-werken ook tot de keuzemogelijkheden behoort? *print zijn nieuwe rooster uit*

sluipschutter | 12-02-07 | 12:46

De pica is overigens echt geniaal.

..zapper | 12-02-07 | 12:46

Wat doen die horizontale en verticale blauwe balken op mijn scherm?

Archibald Hoogezand | 12-02-07 | 12:46

78% niet westers allochtonen, dus ruim 700.000 hier de boel uit komen vreten!

Freddie | 12-02-07 | 12:46

www.werkenzonderwerk.nl blijft leuk. Veel schreeuwerig rood en zwart (bekend van de spandoeken), vergeten een stylesheet te uppen, en lekker klagen over het feit dat je aan het werk wordt gezet.

DiagnosisTyphus | 12-02-07 | 12:45

Moet ik dan, of all people, degene zijn die dit verhaal nuanceert? Huisvrouwen zijn vrijwillig inactief, kom je veel tegen op het platteland en kosten de staat geen flikker.

CoJoNes | 12-02-07 | 12:44

Weer lekker kortzichtig he... dit gaat niet over uitkeringstrekkers maar over mensen die bijvoorbeeld de huishouding doen. En op het platteland komt dat vaker voor omdat daar nogal wat grotere gezinnen wonen. Vraag moeder-lief dan maar eens om naast het huishouden nog een 60 uur/week baan te nemen, komt ze je direct even doodknuppelen met haar deegrollert.

Incredible | 12-02-07 | 12:43

Werken is tegen de leer van Jezus:
Aanziet de vogelen des hemels, dat zij niet zaaien, noch maaien, noch verzamelen in de schuren; en uw hemelse Vader voedt nochtans dezelve; gaat gij dezelve niet zeer veel te boven?
Matteüs 6, 26

Dr. Faustus | 12-02-07 | 12:42

In een gezin mag de man de vrouw onderhouden als de man werkt ( of andersom) dubbele uitkeringen bestaan al helemaal niet .. althans als je samenwoont dan he ..

Draaitafel Demagoog | 12-02-07 | 12:42

Ja hallo! Ik wil wel werken maar dan heb ik geen tijd meer om mijn boodschappen te doen. Bij de Albert kan ik ze laten brengen, maar dat is zo duur! Niet verantwoord!

Zwarte Kool | 12-02-07 | 12:42

@huetter
Ja maar niet in het links stemmende noorden.

ExtremeExtremist | 12-02-07 | 12:41

1 mln minus 26.000, dan kom je afgerond idd uit op... Nee, te makkelijk.

DiagnosisTyphus | 12-02-07 | 12:40

Whats new!

ja man | 12-02-07 | 12:40

Jij snapt het niet Vleesboom .....
Als die 970.000 aan het werk zijn, zitten al die
consulenten, psychiaters, arbodiensten, coffeeshops,
Hollandiaverkopers, HEMA's, markten zonder werk en zonder klanten.
Duzzz ....

Aboriginal | 12-02-07 | 12:40

Begrijp ik het goed? Het gaat hier om inactieven.
Die krijgen dus ook geen uitkering (toch?).
Niets aan de hand lijkt mij wanneer de echtgenoot werkt en moeders de vrouw zit thuis om voor de kinderen te zorgen.

fweddy | 12-02-07 | 12:39

Hoe tellen allochtone vrouwen mee, die zich uit ellende veel te dik vreten, en bij het eerste scheutje pijn in de rug zichzelf maar chronisch ziek verklaren?

Heelfijn | 12-02-07 | 12:39

@NieuwElan: Ik hoop dat je snel wordt aangereden, hersendood raakt en je overblijfselen nuttig kunnen worden ingezet voor de samenleving.

pieterjan | 12-02-07 | 12:38

Het gaat hier waarschijnlijk vooral over huisparasie.. ik bedoel huisvrouwen.

Patrick Bateman | 12-02-07 | 12:38

Mooi. Als zij niet werken zijn er meer baantjes voor mij om uit te kiezen.

Trouwens wel een nieuw record aan TOBK-niveau, dit item. Slecht geslapen Fleisch?

TM | 12-02-07 | 12:37

Hier is er eentje. 32 jaar oud. Ik heb een academische opleiding en ik heb al vier jaar niet gesolliciteerd.

Serieus!!!

Ik voel me zelf een soort gewetensbezwaarde.

NieuwElan | 12-02-07 | 12:37

Aaah.. Goeiemorgen, ben net wakker.. Waar gaat dit over?

Boze Buur | 12-02-07 | 12:37

@ExtremeExtremist: "e meeste van deze vrijwillig inactieven woont op het platteland", en de plattelanders stemmen over het algemeen CDA

huetter | 12-02-07 | 12:36

Hoeveel leden heeft GS ook-al-weer?

Meneer | 12-02-07 | 12:34

Werkweigeraars? Paardon? Vrijwillig inactieven!

Traag | 12-02-07 | 12:34

Wat nu echt mooi zou zijn, een table met politieke voorkeur van deze club. De SP en GL zouden er dan ver uitschieten.

ExtremeExtremist | 12-02-07 | 12:33

Hmm, ik ga ook maar weer eens naar huis dan...

GheileBouhremann | 12-02-07 | 12:33

Het zit in de naam hè, werkweigerAARS.

watkijkikoptv | 12-02-07 | 12:33

Dat zijn die gasten waarvan de kinderen altijd folders rond brengen zeker?

CoJoNes | 12-02-07 | 12:32

Ja hallo, er moet mij toch iemand betalen om hier de hele dag op F5 te drukken? Anders had ik als afstudeerrichting wel Alt-F4 gekozen!

..zapper | 12-02-07 | 12:32

Wie niet werkt zit vast te fappen. Wat doe ik fout?

chaoneer | 12-02-07 | 12:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken