
Dit soort koppen lezen we dit jaar teveel:
tbs'er die vrouw doodsloeg al langer bekend als gevaarlijk. We hadden eerder
Raja Draaisma uit Hoofddorp die vermoord is door iemand die al bekend was bij de politie. En natuurlijk
Linda van der Giessen die nota bene aangifte had gedaan tegen de man die haar bij het TweeSteden ziekenhuis zou doodschieten. Nu is er in Leeuwarden een vrouw vermoord en zijn er drie mishandeld door ex-tbs'er Udo Deinum en krijgen we te horen dat er al veelvuldig voor hem
gewaarschuwd was bij de instanties. Iedereen wist dat hij gewetenloos, agressief en gevaarlijk was, maar toch moest de GGZ hem
laten gaan. Regel der wet, mensen. We kunnen de samenleving pas beschermen tegen gekken nadat ze vrouwen hebben vermoord. En de gevaarlijke gek noch de samenleving preventief in bescherming nemen tegen moord & doodslag. Met dode vrouwen als gevolg. Dat is zo ontzettend frustrerend. Zelfs de GGZ zegt: dit gaat absoluut 100% zeker weten fout, maar toch kunnen we niks doen totdat het fout gaat. Is nu eenmaal de wet. Zelfs bij mensen die kans na kans na kans na kans verpesten, zoals blijkt uit
dit strafdossier dat de Telegraaf heeft opgesteld. FUCK! Zo kut dit. Natuurlijk moet niet elke man die even lelijk uit zijn ogen kijkt direct preventief levenslang krijgen, maar als alle officiële instanties het aan zien komen, moet dat juridische grond geven om iemand een tijdje een time out te geven wat betreft meedoen in de samenleving.
Reaguursels
InloggenUdo Deinum, ziet eruit als een kaaskop?
Maar toch wel een onbekende achternaam.
Is Udo Deinum een CultuurVerrijker?
Als het kind van de D66-er Alexander Pechtold wordt verkracht door 3 Syriërs?
Dán pas wordt er wél actie ondernomen door D66.
Want: Eigen Volk Eerst.
Beschermen.
Waarom kreeg Volkert van de G. geen TBS.
Gepke de Leef | 22-10-15 | 15:20
Als Volkert van der Graaf de D66-er Els Borst een kopje kleiner had gemaakt, dán had Volkert van der Graaf, wél TBS gekregen.
Want: Eigen Volk Eerst.
Beschermen.
Niet janken nou. Kies je voor als land met je softe systeem. Dan moet je maar de doodstraf invoeren en dit soort psycho's tijdig kapot spuiten. Maar dan breekt het zweet uit bij de meesten. Bij mij was ie sowieso nooit ex-TBS geworden. Dat woord zou niet eens bestaan. Eigenlijk zit dit land vol met Stockholm Syndromiers. Men weet tegen wil en dank dat er niks goeds zit in een aantal mensen, en toch hoopt men nog steeds met een poging ze te converteren naar normaal functionerende mensen, dat het goedkomt. En ze dan ook nog tussen het 'normale volk' loslaten.
@Fatwabuster | 22-10-15 | 13:15
'Met andere woorden 2 a 3 op de 10 vrijgelaten Tbs'ers gaat weer de fout in.... een soort Russisch roulette en achteraf een 'sorry' aan slachtoffers en nabestaanden.'
En bij mensen die alleen celstraf hebben gekregen gaat grofweg de helft binnen een jaar weer grof de fout in. Dan doet TBS het nog niet zo slecht.
Hoop gejank zonder kennis van de achtergrond hier. 'Meneer' is niet gestoord, hij is volledig toerekeningsvatbaar.Dat stelt de GGZ zelf ook vast: niet ontoerekeningsvatbaar, dus geen grond om hem in een inrichting te stoppen.
Hij is wel gewetenloos, gebruikt grof geweld om zijn doel te bereiken. Maar dat had hij nog niet gedaan. Dus hoe kun je hem levenslang geven? Omdat hij te vaak voor kleine crimineel speelde? Dan wordt het een three-strikes-is-out systeem. Dat helpt niet, dan gaat iemand die op twee staat juist heel grof te werk, want niets meer te verliezen.
Opsluiten omdat veel instanties denken dat het mis zal gaan? Nou, omdat instanties iets denken iemand levenslang geven gaat me wat ver. Wie daar toch voor is: ik denk dat jullie een gevaar voor een vrije samenleving zijn. Melden bij de koepel van Haarlem graag.
ik stem voor een soort hunger games door TBS'ers en de winnaar mag voor de rest van zijn leven naar een gevang of gekkenhuis zonder kans op vrijlating.
Word het niet gewoon tijd om simpel te redeneren. Degene die zijn handtekening zet onder het document wat een TBS-er de mogelijkheid geeft om zich de vrije wereld te begeven is meteen ook verantwoordelijk voor zijn daden.
Als 10 jaar pamperen en behandelen niet werkt dan is zo iemand niet geschikt voor deze maatschappij. Punt. Accepteer het en sluit ze verder levenslang op.
Bied ze alleen de mogelijkheid om hun tijd uit te zitten of er vroegtijdig uit te stappen.
Regeltjes boven gezond verstand.
Lijkt me een bijna accurate beschrijving van de handicap van het moderne sociale westen.
datzouzomaarkunnen | 22-10-15 | 13:03
.
Ja.. want door naar de Regeltjes te wijzen (bedrijfsleven), of naar de Procedures (instituten), of Policor (overheden), vrijwaart iemand zich van zijn of haar verantwoordelijkheid. De angstcultuur om een baan te verliezen, of het nou bij de bank is of het provinciehuis... niemand gaat echt 'out of his way' om een andere burger te helpen in deze tijd. Het is koud, afstandelijk en anti-sociaal.
Het is zo simpel hé ,als je tenminste uitgaat van de regel: Een mens is tot ALLES in staat.Er bestaan gewoon geen goede mensen,wel mensen die tijdelijk beter zijn dan andere mensen, De beste mensen zijn echter een fictie,die we met god aanduiden.God,de laatste die "goed" is,zoals christus al zei. Maar ons voorstellingsvermogen van het kwaad dat ons aankleeft wordt veelal verdrongen,behalve bij een generatie die 1945 bewust werd.Die hebben het kwaad NIET als onvoorstelbaar ervaren en zullen dus nooit meer de "maakbare samenleving" zonder psychopaten voor mogelijk houden.En... absoluut een rechtelijke macht veroordelen ,die dat soort mensgedrochten een kans geeft tot resocialisatie.Echt "Levenslang" moet dus eeuwig in het recht verankerd blijven willen we zelfs maar overleven.
Psychiatrie bestaat uit pillen pushers die de hormoon balans van "Cliënten" dusdanig verstoord dat ze instaat zijn te moorden of de hand aan zichzelf slaan. Ik als antropoloog haat hen ook.
Regeltjes boven gezond verstand? :D What the actual fuck? Gezond verstand dicteert dat iemand die geen misdrijf heeft begaan niet opgesloten kan worden, punt. Als je zomaar mensen kan gaan vastzetten en er geen internet op cellen zou zijn zou er trouwens nauwelijks nog commentaar komen op dit soort blogposts, dat is dan misschien wel een goede ontwikkeling.
-weggejorist-
Mensen vergeet onze burgemeester niet!!! klootzak heeft nog nooit iets goeds gedaan in Leeuwarden!!De zak wil alles goed lullen op tv Ook de wijkagenten kunnen het daar met ogen dicht verdienen. Onze Fred kan beter bij coa werken want van veiligheid heeft hij geen verstand.
Niemand verantwoordelijk zeker?
'We' zijn aan allerlei verdragen en rechten gebonden, vreemd genoeg andere landen helemaal niet. 'We' zijn zwaar idioot. 'We' mogen geen marihuana vrij geven in de USA!! gebeurt dat zonder blikken en blozen.
Gepke de Leef | 22-10-15 | 15:20
Omdat religieuze overtuigingen niet te behandelen zijn.
Waarom kreeg Volkert van de G. geen TBS.
Wow. Het lijkt wel of er alleen maar blanke TBS'ers zijn...
@necrosis | 22-10-15 | 14:31
TBS kún je levenslang verlengen totdat de TBS'er met een kaartje aan zijn grote teen de instelling verlaat.
Maar behandelaars lijken zelf vaak te denken dat TBS bedoeld is om iemand weer terug te sturen naar de maatschappij. Dat is helemaal niet zo als een TBS-er niet behandelbaar is, hoort ie voor altijd vast te blijven zitten.
necrosis | 22-10-15 | 14:14
off-topic:
Wat dat betreft zijn er bosjes die maar al te graag tegen beter in de PVV verantwoordelijk houden voor het ploffen van het gedoog kabinet. Judas Buma heeft het duizend maal mogen herhalen in de media en zelfs na het onderzoek weigerde de journalisten Buma te wijzen dat zelfs na het onderzoek toch het CDA was die de boel liet ploffen. Enige objectiviteit mag je toch wel verwachten van de media. (NOT)
zet deze er ook maar bij.
20-jarige tbs'er pleegt roofmoord tijdens verlof
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/...
Politiek doet toch niks alleen als het 1 van hun is gaan ze piepen zie Els Borst van de partij die dit veroorzaakt met hun slappe beleid en hun d66 rechtertjes die de daders zielig vinden en slachtoffer moeten hun bek houden.
Bezuinigingen en de 6jes generatie die nu aan de macht is zorgen er voor dat wat tot rond 2000 is opgebouwd, in ijltempo wordt afgebouwd. Corruptie, belangenverstrengeling en al dat soort zaken gebeuren nu open en bloot. Het bestuur van Nederland is gewoon niet bij machte het tij te keren. In dit klimaat zijn b.v. de Raad voor de Kinderbescherming en Jeugdzorg min of meer oncontroleerbare criminele organisaties geworden als verlengstuk van Justitie. Zo heeft elk Ministerie verlengstukken in de samenleving die gewoon niet deugen en heel fout zijn. De komende jaren zullen er steeds meer schandalen komen. De oplossing? Volgende keer meer nu eerst even deze analyse.
Helaas heeft de rechtstaat niet veel meer met rechtvaardigheid en gezond verstand te maken.
Ik zie in mijn eigen omgeving met grote regelmaat mensen op straat rondlopen die niet alleen zo gek als een deur zijn maar ook zo agressief als een doorgedraaide pitbull.
Volgens mij wordt iedereen er beter van wanneer we die mensen preventief humaan opbergen. Niet in de laatste plaats is het beter voor die mensen zelf.
"We kunnen de samenleving pas beschermen tegen gekken nadat ze vrouwen hebben vermoord"
En jullie denken dat hij na het uitzitten voor de straf die hij nu krijgt niet weer naar buiten gelaten gaat worden? Enige dat helpt is dit soort tuig nooit weer vrij laten. Niks geen gelul met opnieuw TBS en daarna opnieuw weer socialiseren.
@Peter Emile | 22-10-15 | 14:21
De wet met betrekking tot TBS is op zich prima, maar er zou beter geluisterd moeten worden naar mensen van de GGZ.
Als die durven te stellen dat iemand (bewezen) een gewetenloze psychopaat is, met een enorme kans op recidive, moet je TBS kunnen verlengen, desnoods totdat TBS'er met een kaartje aan zijn grote teen de instelling verlaat.
Hoe zit het trouwens met Cevdet Yilmaz (aka Ted de Turk), de man met levenslang en toch proefverlof?
Iemand die levenslang heeft, zit ook levenslang tenzij de koning hem gratie verleent.
En zolang dat niet het geval is, acht ik proefverlof onnodig.
@necrosis | 22-10-15 | 14:14
Maar natuurlijk, het was Weer die vermaledijde CDA.
"Zelfs de GGZ zegt: dit gaat absoluut 100% zeker weten fout, maar toch kunnen we niks doen totdat het fout gaat. Is nu eenmaal de wet."
Dan is de wet dus niet goed.
Dus moet die wet afgeschaft / veranderd worden.
Hoe moeilijk is dit??
Dexter, leest u even mee?
@h65485665 | 22-10-15 | 14:07
Als jouw IQ boven je schoenmaat uit zou komen, zou je weten dat CDA de partij is die Rutte I de nek omgedraaid heeft.
Zoek eens op 'verlaging OSW' en WIE die afspraak uit het regeerakkoord niet nakwam!
Fatwabuster | 22-10-15 | 13:15
Die socialistische lapzwans met zijn zenuwtrekkende lachbek lulde een eind weg.
Iemand moet de geestenzieke man hersteld gemeld hebben of men heeft verzaakt 'n rechter in te lichten dat het een hopeloos geval is en nooit te genezen valt.
Een burgermeester meer bevoegdheden geven lijkt me onverstandig. Als ik het relaas lees hebben de autoriteiten de rechter niet willen inschakelen, terwijl die man overduidelijk een gevaar was voor de medemens en ZIJ geen verantwoordelijk willen nemen voor zijn vrij laten.
Tis dat het zo'n treurig onderwerp is.
@Mark_D_NL | 22-10-15 | 13:56
= Greet heeft die kans nog niet gehad. =
.
Jawel, Geert heeft zijn kans gehad, maar hij heeft het verpest, dat weet jij best.
@ over koppen gesproken... die rollen NOOIT in dit soort gevallen, schaamteloos en bleod
(c)ZWITSUL | 22-10-15 | 14:03
over koppen gesproken... die rollen NOOIT in dit soort gevallen, schaamteloos en nooit bloed aan hun handen.
Nooit ontslag op staande voet, nooit verder onderzoek.
Onder elkaar noemen ze het 'een Els Borstje'.. de vakidioten
-weggejorist-
over koppen gesproken... die rollen NOOIT in dit soort gevallen, schaamteloos en bleod
@netniet | 22-10-15 | 13:16
Inmiddels heeft die mafkees een moord begaan.
Strafeis is natuurlijk doodslag, aangevuld met 'de kennis van nu' (eerdere gevangenisstraffen en behandeling wegens agressie.)
Dat kon zomaar levenslang opleveren, aangezien bewezen is dat TBS niet helpt en die vent niet functioneert in een samenleving.
@Piet Karbiet | 22-10-15 | 13:52
Vind ik leuk, Karbiet.
MarcS | 22-10-15 | 13:23
Vermoedelijk niet nader te kwalificeren dan poging tot. Wat ik veel erger vind is dat dit verhaal van afgelopen week door toedoen van europese bureacratie tot stand gekomen is. Ik ben bekend met iemand die lang in een hoge functie bij de reclassering heeft gewerkt en mij duidelijk heeft gemaakt dat recidive onder tbs ers altijd heel veel lager is geweest dan onder gedetineerden. De excessen zijn vaak wel heftiger maar als dergelijk interventie zoals nu plaats heeft dan wordt het allemaal dus veel erger.
Moeilijk hoor.
Wie gaat bepalen wie er uit de maatschappij word gehaald en voor hoe lang? 1 jaar, 2 jaar of levenslang?
In dit geval was het wel bekend dat ie gevaarlijk was en ze hadden geen middelen.
Helemaal nooit kan je de maatschappij beschermen tegen dit soort gekken. Maar zoals in dit soort gevallen zou de wetgeving wel iets aangepast moeten worden. Dan telt het belang van de gemeenschap zwaarder dan die van één individu.
Mooi staaltje juridisch excuusgelul weer. In schril contrast tot de gigantische schijt die deze overheid keer op keer bewijst te hebben aan haar verantwoordelijkheden staat het feit dat wanneer daarentegen een regent wordt bedreigd, onmiddellijk de hekken om zijn villa worden opgetrokken en de lommerrijke omgeving wordt afgehangen met camera's.
@h65485665 | 22-10-15 | 13:43
Aha, weer een waarzegsters in de burelen. De huidige nep regering is het al een tijdje aan het proberen. En het is cijfermatig bewezen dat ze er een puinhoop van maken. Greet heeft die kans nog niet gehad. Dus lijkt het mij verstandig om de nep politici die er over duidelijk een zooi van maken en alleen maar voor eigen portemonnee praten, eens te vervangen door Wilders.
--
En stop eens met je simpele achterhaalde pechtold naaap opmerkingen. pechtold bestaat bij de Gratie van Wilders. Gaat wilders weg, dan valt Pechtold weg. Ik verwacht Bosma als partijleider tijdens de volgende verkiezingen. En dat zal een meesterzet zijn van de PVV. Denk daar maar eens over na. Dat is de grootste angst van pechtold...
@Piet Karbiet | 22-10-15 | 13:52
*bullseye, gnehehe*
Er is geen waterdicht systeem, menselijk gedrag is geen exacte wetenschap. Verander de wet en er zullen op een andere manier slachtoffers vallen. Het is wel zo dat het aandacht verdient alle mogelijkheden met te voorspellen consequenties naast elkaar te zetten en dan een keuze maken welk slachtoffer zwaarder weegt.
@h65485665 | 22-10-15 | 13:47
Ben jij niet ernstig verdwaald op internet?
Ga je anti-PVV gelul maar op Joop vertellen, het topic gaat over moordende 'bekenden' van de politie.
@h65485665 | 22-10-15 | 13:47
Je moet hier niet je mobiele nummer plaatsen, snuggere harry. Of is dat het aantal keer dat je hebt afgereden?
We gaan steeds mee naar een samenleving waarbij de burger voor zichzelf moet zorgen. In groepjes over straat al dan niet bewapend met knuppel of pepperspray.
Je hoeft niet meer op de popo of rechterlijke macht te rekenen.
Zelf doen en zelfredzaamheid worden nog eens heel groot in Nederland.
@h65485665 | 22-10-15 | 13:30
Rutte heeft nog helemaal niets opgelost!
Als ik ze bij Pauw gisteren goed zou gaan "als hij zijn pillen maar zou slikken"...
In hoeverre kun je niet zeggen dat "niet zijn pillen slikken" bij zijn ziektebeeld hoort?
-weggejorist-
marten-de-mouse | 22-10-15 | 13:17
Jeugdzorg heeft veel van dezelfde problemen: iemand die _bewezen_ keer op keer fout is (bijv met honkbalknuppel verhaal gaat halen op het kantoor) krijgt een 2e,3e,4e kans, maar de beschaafde ouders die het beste voor hun kind willen en binnen de grenzen van redelijkheid best ongevraagde hulp willen aanvaarden worden kapotgemaakt.
En altijd is het 'we kunnen niet in iemands hoofd kijken'. Kan wel wezen maar uiteindelijk is het doen van gefundeerde risico-inschattingen wel gewoon je werk, een beurshandelaar die al zijn geld kwijtraakt wordt ook ontslagen. Je hebt die baan juist /omdat/ mensen erop vertrouwen dat jij dat beter kan inschatten dan de roddelende buurvrouw of de boze ex-partner.
Zowel het onterecht in tehuizen plaatsen als het onterecht thuislaten betekent dat je faalt in je beroep.
@waragainstclimate | 22-10-15 | 13:26
Maar mensen hun adres achterhalen en een praatje maken om 06:00 omdat ze tegen azc zijn kan dan weer wel.
MarcS | 22-10-15 | 13:31
.
Ik snap dat dat prioriteit heeft net zoals een noodverorderning bij geruchten over Feienoord hooligans (hoewel je ook kunt overdrijven) of motorclubs of lefties of andere clubjes die ergens onrust willen stoken. First to defuse the bomb, then to evaluate if it's real. The non-logics at work. Ze zitten lokaal en landelijk met hun handen in het haar. Regeren is vooruitzien en de informatie over wat er ging gebeuren was eigenlijk al enkele jaren beschikbaar.
@MarcS | 22-10-15 | 13:34
Gaaaaaap.. . .
Echt waar ?
@h65485665 | 22-10-15 | 13:30
.
Ksssssssst, ga eens moven lullo!
In Nederland is levenslange TBS gewoon mogelijk. TBS zelf kan maximaal 6 jaar duren. De patiënt kan echter op aanraden van de minister(ism met het LAP) naar de longstay gaat. Zo zat bijvoorbeeld Theo H 50 jaar in de "tbs".
detegels.nl/2010/longstay-verborgen-le...
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/tbs/...
De reinste bullshit dat ze niks voor deze man konden beteken dus en vooral gefaal van de minister, het lap en de ggz-instelling.
@Bigi Bana Boy | 22-10-15 | 13:33 - vdSteur wie anders? Iig politiek verantwoordelijk.
Instanties in Nederland doen niets. He-le-maal niets. Verlamd door wetgeving, privacy bullshit, wachtlijsten en bezuiniging op bezuiniging. Wie in de problemen komt, mag het zelf fijn uitzoeken. Net zo lang tot er onherstelbare maatschappelijke schade is aangericht.
@h65485665 | 22-10-15 | 13:30 Rutte is regering met zijn frauderende achterbakse foppartij en fopregering.
Stem op Wijders, laat hem een 1 partij regering vormen met meerderheid in beide kamers. Dan lost hij het echt wel op hoor.
Wie is er direct verantwoordelijk voor de invrijheidsstelling van deze meneer en hoe kan het bestaan dat iemand na zo'n fout in functie blijft. Dat zijn de twee vragen die beantwoord dienen te worden.
@waragainstclimate | 22-10-15 | 13:26
Maar mensen hun adres achterhalen en een praatje maken om 06:00 omdat ze tegen azc zijn kan dan weer wel.
@Fatwabuster | 22-10-15 | 13:09
Dus daarom de belangrijke vraag.
WAT gaat Geert Wil-niks met zijn PVV.fopclub hier aan doen ?
Moet Rutte dan ook Alles maar oplossen ?
Wat ik lees is dat de man geen pychiatrische stoornis had. Dan is er dus ook geen grond voor gedwongen opname (in een psychiatrisch ziekenhuis).
Oplossing zou kunnen zijn gewetenloosheid als psychiatrische aandoening te kwalificeren, maar dat lijkt mij tegelijkertijd een gevaarlijk instrument in handen van de gutmensch elite.
@Parel van het Zuiden | 22-10-15 | 13:19
Ik zat van de week deadthrow te kijken op NGC. Daar had iemand een bejaarde door de kop geschoten, nadat iemand anders ook al had gedaan. Die idioot vond zichzelf niet schuldig omdat vrouw waarschijnlijk al dood was door 1e Schot. Rare gedachtegang. Ze hebben hem wel geëxecuteerd gelukkig.
Tot ongeveer twintig jaar geleden konden tbs-ers in principe levenslang in de tbs zitten. Omdat links steeds alleen rechten geeft en geen plichten eist vond men de rechtsonzekerheid voor tbs-ers te groot, daarom is het levenslange geschrapt. Zie hier , bij deze moord, het resultaat van een roze bril.
Willianus Wortelus | 22-10-15 | 13:11 |
Sterker nog.
Jaar in jaar uit wordt er onderzoek gedaan naar recidive. En steeds weer ligt dat percentage schrikbarend hoog, zo rond de 68%.
Waarbij je zelfs nog kunt twijfelen of die 32% door behandeling zijn "genezen" of misschien wel zelf tot inkeer zijn gekomen. Maar ja, zieligheidsindustrie he? De schoorsteen en baantjescarrousel moeten wel blijven draaien.
Met bedreigers, stalkers etc. doet de politie weinig tot niets.
Pas als er wat gebeurd is (lees: moord) dan is het plotseling alle hens aan dek.
Ommezwaai | 22-10-15 | 13:09
.
Dat zegt de politie vaker "ja, wij kunnen niks doen als er niks gebeurd is". Preventie en pro-actieve houding mis ik een beetje inzake alles (inbraken, drugsdelicten, dreigingen, geweld..). Juist omdat ze zo "achteraf" werken verwacht je veel rechercheurs. Laat daar nou juist een gebrek aan zijn. Vroeger waren de getallen groter , en had je regelmatige patrouilles in elke straat. Tegenwoordig zijn het klopgeesten op een districtsbureau die belast worden met een hoop papierwerk en bij het geringste incident een heel weekend dicht zijn wegens te druk en te weinig autotjes. Ik heb eens een woordenwisseling gehad met de korpschef hier die de schuld bij de gemeente legde. Toen naar de gemeente gestapt om bot te vangen bij een burgemeester die geen zak deed maar wel uitspraken deed als "ik ben de baas van de politie". Uiteindelijk zijn oppositiepartij ingeschakeld maar het geld moest toch echt van de provincie komen... Gelukkig rijden er nu meer politie patrouilles na een hoop 'burgerlijke goodwill'. Je zou als burger haast de lokale politiek in moeten om wat bij te dragen. Dat is redelijk belachelijk.
Wat?
Vrouwen hebben strakke leiding nodig en geweld zit in ons allen. Volkomen natuurlijk gedrag.
Jahaa, het loop wel eens uit de hand, prima, risico van vak. Opdweilen en overnieuw beginnen ghe, wat een slap D66 gelul hier.
Is het al tijd voor een neut?
@netniet | 22-10-15 | 13:16 - bij geen geweldszaken. Inrijden op ex schoonvader is wel veroordeling maar geen geweld. Rare wereld.
Een time-out, en dan? Het is geen erwin "waxineterrorist" lenstra he...
@Fatwabuster | 22-10-15 | 13:15 - de eerste sorry moet nog komen. En als die er al is geweest, dan hoogstens spijt voor de gevolgen of de ophef. Nooit mbt eigen handelen.
@Feynman | 22-10-15 | 13:17
.
Kortom.... Russisch roulette is veiliger dan ons TBS systeem
Er zijn ongeveer 1560 tbs-patiënten in Nederland (FAQ Mesdag kliniek, cijfers 2013).
.
1560 op 17 miljoen mensen. Erg klein aantal, veel te veel drama's waarbij onschuldige burgers geslachtofferd worden voor een minimale kans op rehabilitatie.
.
TBS vervangen door permanente uitsluiting uit onze maatschappij.
.
The needs of the many, outweigh the needs of the few.
Fatwabuster | 22-10-15 | 13:15
Als het in 83,33% procent van de gevallen goed gaat duidt dat op 1 kogel in de revolver.
Totdat alle instanties het gewoon mis hebben. Kan me de jeugdzorg verhalen van Geenstijl nog goed herinneren. Zelfs de rechtbank ging mee...
Tbs moet duren zolang als het moet duren. Deze mevrouw heeft het leven gelaten omdat op europees niveau is besloten dat er een maximale tijdsduur is vastgesteld bij bepaalde crteria.
Iemand die veroordeeld is door minimaal drie rechters door TBS is gevaarlijk. Anders had die geen TBS. Er is dus niet alleen gewaarschuwd door de GGZ, maar ook door het OM en zelfs door de rechtelijke macht. Iemand vragen?
... gemompel uit het publiek ...
Ja, ik snap dit ook niet
Gisteren in Pauw zei de burgemeester van Leeuwarden dat het vaker goed gaat dan fout, hij noemde een getal van 70 a 80 procent....
.
Met andere woorden 2 a 3 op de 10 vrijgelaten Tbs'ers gaat weer de fout in.... een soort Russisch roulette en achteraf een 'sorry' aan slachtoffers en nabestaanden.
.
Goed bezig Den Haag!
Er zijn nog steeds mensen in dit land, die vinden dat iedereen een 2e, 3e, 4e, ...... 100ste kans verdient. En dat als je mensen maar goed begeleid (dat is hier niet eens gebeurt), dat het dan brave burgers worden. Er zijn echter mensen, die nooit meer de maatschappij in zouden mogen. Helaas mag dat wettelijk gezien niet.
harry21 | 22-10-15 | 13:03
Zo'n rechter die de gedwongen opname in 2015 ongedaan maakte bijvoorbeeld. Zo'n man of vrouw zit thuis, leest dit en zal er als mens vast van balen. Maar als jurist handhaaft hij die arrogante distantie en meent hij zijn werk voortreffelijk gedaan te hebben. Collateral damage.
Het wordt tijd dat de levenslange benoeming van rechters van de baan gaat.
Blijkbaar is niet elke GGZ gecorrupteerd. Hier ligt werk.
Ik hoorde op het nieuws dat de misdaad in Nederland juist enorm was gedaald. Ben even naar de appeltjesgroene weiden. Liggen pal naast de eeuwige jachtvelden.
Zolang het geen els Borst is maakt niemand zich er druk om. Zodra er een uit eigen kring vermoord wordt gaan er pas bellen rinkelen.
-weggejorist-
Het wil er bij een bepaald slag hulpverleners gewoon NIET IN dat er dit soort door-en-door slechte mensen bestaan.
Je kunt ze behandelen tot je een ons weegt, ze lopen de deur uit en beginnen er weer op los te slaan. Er lopen gewoon (heel veel) gekken rond die niet te behandelen zijn.
Als we steeds meer geld aan naheffing naar Brussel moeten brengen, zal dit toch ergens vandaan moeten komen, zo ook uit de budgetten van GGZ en Justitie.
Deze afbraak gaat nog wel even door, wen er maar aan.
Met bedreigers, stalkers etc. doet de politie weinig tot niets.
Pas als er wat gebeurd is (lees: moord) dan is het plotseling alle hens aan dek.
Als een land (regering) alleen maar geld over heeft voor hobby's zoals de EU en het opnemen van zogenaamde vluchtelingen.... dan gaat dit ten koste van de veiligheid en welzijn van de burger doordat overal op wordt bezuinigd.
.
De regering maakt keuzes en vergeet daarbij haar eigen burgers.... denk daar aan als u weer wordt uitgenodigd om een kruisje te zetten bij de volgende verkiezingen.
En de Nederlandse politiek, bestuur, en rechterlijke macht halen hun schouders op.
.
Het rechtsysteem is er immers slechts om onze hoogdravende rehabilitatiedromen te dienen. Veiligheid en vergelding zijn hebben geen plaats in dat systeem. Tsja, dat gaat wel eens mis. Maar is niet het hele leven een gok?
.
*Weer wat Nederlandse levens als fiches op de polderpokertafel smijt*
Ach helemaal niets aan de hand nabestaanden/slachtoffers hebben toch niet de financiële middelen om de staat aan te klagen..
Ja en wij waarschuwen dat Nederland de instroom van immigranten op zo'n grote schaal niet aankan.
Boeien, alles naar de filistijnen.
waragainstclimate | 22-10-15 | 13:02
Inderdaad.
De gevangenis.
Levenslang.
Ik dacht dat dat juist het doel was van gevangenissen:
bepaalde personen uit de samenleving halen omdat ze een gevaar vormen voor de samenleving.
Maar dat was vroeger.
<zucht...>
Maar de dader dan? Zijn rechten zijn toch wel even het belangrijkst! Die slachtoffers, die zijn toch al dood, dus daar kijken we niet naar.
*D66 rechter modus uit.
Maar ondertussen staan er wel zoveel cellen leeg dat we voor wat extra buitenlands geld er buitenlandse (lees: Noorse) gedetineerden in plaatsen.
@datzouzomaarkunnen | 22-10-15 | 13:03
Spijker. Kop. Raak.
In dit soort gevallen moet er iemand aansprakelijk worden gehouden. Zorgplicht voor de samenleving - Je kunt geen wilde beesten loslaten en hopen dat het vanzelf goed komt. Prutsers.
Regeltjes boven gezond verstand.
Lijkt me een bijna accurate beschrijving van de handicap van het moderne sociale westen.
Lijkt mij dat we bij de wetgever moeten zijn. GGZ heeft zijn werk gedaan en alle mogelijkheden die zij had benut. Ze hebben zo lijkt het geen taxatiefouten gemaakt, maar hadden de juridische instrumenten niet om dit te voorkomen. Dat mogen ze zich bij het parlement aantrekken.
Zo iemand hoort ook niet bij het GGZ te lopen maar in een zwaarder instituut ondergebracht te worden. #verzorgingsstaat, doe het dan goed
Er wordt voor wel meer zaken heel duidelijk gewaarschuwd wat vervolgens weggelachen wordt.
REAGEER OOK