Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lezersbrief du Jour: 'Geen Nederlander die inwoners van Oekraine geen betere toekomst toewenst'

janpeil200x200.jpgHet GeenPeil-referendum is een feit, dus de opinie-oorlog kan nu echt beginnen. Hoewel, oorlog? Wij hopen op een vreedzaam, inhoudelijk en democratisch levendig debat. Helaas, onfrisse types als Laurens Jan Brinkhorst (Demagogen66) stikspugen in hun antidemocratische woede omdat ze het niet trekken dat Het Volk en De Kiezer óók graag wat te zeggen wil hebben over de Europese "democratie". Welk een verademing tegenover de boospopulistische Brinkhorst was dus de mail van Erik (volledige NAW bij redactie bekend), die het debat over het associatieverdrag graag met fair & balanced argumenten gevoerd ziet worden. Knip plak hieronder: Zeg JA tegen eerlijk debat Het associatieverdrag tussen de EU en onder andere Oekraïne en Moldavië dreigt niet in de laatste plaats door onbehoorlijk optreden van bepaalde media weer uit te monden in een tweestrijd tussen voor- en tegenstanders waarbij niet de inhoud maar de vorm centraal gaat staan. Nu al worden termen als 'nuttige idioot van Poetin' gebruikt om de boel op scherp te stellen. Dit referendum gaat niet over Oekraïne. Er is geen Nederlander die de inwoners van Oekraïne geen betere toekomst toewenst. Maar bedenk dat het een land in tweespalt is: één derde van de bevolking heeft historische connecties met Rusland, twee derde is meer Europa georiënteerd. Dit referendum gaat ook niet over Rusland, en is zeker niet bedoeld om Poetin in de kaart te spelen. Dit referendum gaat enkel en alleen om de achterbakse manier waarop de politieke leiders van de Europese Unie politieke spelletjes spelen over de hoofden van de inwoners van Oekraïne. Door dit verdrag, dat meer inhoudt dan alleen een vrijhandelsverdrag, éénzijdig en zonder overleg met Rusland door te drukken trekt Brussel een lange neus naar Rusland. Wat in de ogen van veel Russen neer komt op een vernedering. Er is geen enkele reden om Rusland, of welk land dan ook, te (willen) vernederen. Rusland moet de soevereiniteit van andere lander respecteren en met zijn poten van Oost Oekraïne afblijven. Maar het is de arrogantie van de macht van Brussel die de boel op scherp heeft gezet. En het is de onverschilligheid van de lidstaten die Brussel zijn gang liet gaan. Als de EU Oekraïne echt verder wil helpen dan moet er in plaats van dit associatieverdrag een echt en zuiver handelsverdrag komen dat vooraf met Moskou is overlegd. En dan hoeven echt niet alle Russische wensen klakkeloos ingewilligd te worden maar maak dan in ieder geval duidelijk wat de precieze bedoelingen zijn. Zonder politieke spelletjes. Het is dan ook zeer belangrijk om wel te gaan stemmen. Alleen door een hoge opkomst laat je aan de EU weten dat niet alles wat ze doen zomaar, en gelaten, wordt ondergaan door de inwoners die zij zouden moeten vertegenwoordigen. Ook al ben je het wel eens met de inhoud van dit verdrag. En dit moest ik nou even kwijt want ik maak me echt zorgen. Groet, Erik

Reaguursels

Inloggen

Helaas denken ze daarboven "wij van Wc-eend adviseren chlorix". Aan de andere kant komt er muntgeur opzetten waar geen eucalyptus tegenop kan.

waragainstclimate | 17-10-15 | 00:30

@Toetsiemonster: Je feiten kloppen grotendeels, maar je conclusies niet. Waar haal je het vandaan dat Oekraine dit verdrag wordt opgedrongen? Als er iets is dat Oekrainers willen op dit moment is het wel dat ze hun eigen toekomst kunnen bepalen. Vele Oekrainers zijn van Russische afkomst, voelen zich verbonden met de Russische taal, cultuur en geschiedenis, maar verzetten zich tegen de huidige Russische dominante, autocratische politieke cultuur. Je suggereert dat "het Westen" de gebeurtenissen in Oekraine geplant heeft, maar daarmee doe je te kort aan de eigen wil van het Oekrainsche volk.

Gert van Spijker | 16-10-15 | 22:56

-weggejorist-

Gert van Spijker | 16-10-15 | 22:01

@DerUnterMensch: Als je werkelijk zo slim bent als je zelf denkt dat je bent, waarom verberg je je dan achter een anonieme Nick-name? Kom naar voren man! Richt een politieke partij op! Dan kunnen we allemaal op je stemmen!

Gert van Spijker | 16-10-15 | 22:01

Laurens de lul leeft nog in de zeventiger jaren. Net als zijn betweterige dochter die eigenlijk Alex pils wilde Maar toch genoegen nam met zijn broertje omdat ze koste wat kost een prinses wilde zijn. Rijp voor de Psychiater allebei.

blanke pool | 16-10-15 | 10:56

Ik vind het een goed stuk, goede balans. Hoop alleen wel dat de kiesdrempel wordt gehaald. Er zijn nog steeds heel veel mensen om mij heen die niet weten dat er een referendum op komst is. Dit zijn mensen die amper tv kijken maar ook geenstijl niet volgen. Er is dus nog aardig wat werk aan de winkel.

Apollo | 16-10-15 | 10:09

“Denkt hij nou werkelijk dat de democratie in Nederland wordt uitgehold als we samenwerken in Europees verband?" WTF, die man is dom, en dat is dan minister van economische zaken geweest.

Veel Nederlanders zijn ook helemaal niet tegen Europese samenwerking, men is het niet eens met het instituut de EU, een machtsblok dan landen van alles op legt, ze zijn het niet eens met een verenigde Staten van Europa. Men is het niet eens met de vorm, niet het idee van samenwerking op zich. Is hij nou werkelijk te dom om dat verschil te begrijpen?

Zitten dan sommige mensen te klagen dat we iemand als Graus in de tweede kamer hebben (waar niets mis mee is). Dit figuur is minister van Economische zaken geweest, geen wonder dat het zo’n shitzooi wordt.

“Denkt hij nou werkelijk dat de democratie in Nederland wordt uitgehold als we samenwerken in Europees verband?” nog zo’n opmerking, iedereen die dat niet ziet, en zeker mensen die zich in de politiek verdiepen, kan ik niet anders kwalificeren als extreem dom. Ja kun je hoog opgeleid zijn, dat zegt helaas niet zo veel, dat betekent dat je goed kunt leren, niet dat je daadwerkelijk ‘slim’ bent. (Ik zeg het er maar bij omdat dit soort domme figuren zich vaak daaraan vast klemmen)

Kijk, ik zou hem ook voor leugenachtig kunnen uitmaken, maar dan zou ik suggereren dat hij best weet dat het zo is, maar hij lijkt het echt niet te begrijpen. Dan ben je niet leugenachtig maar gewoon oerdom.

DerUnterMensch | 16-10-15 | 10:08

Brinkhorst, de antidemocraat van referendum partij D66, die nog steeds met de roem van Oranje rondloopt waar hij kennelijk in zwelgt, de vazal van de multi's, heeft hij nog wat te vertellen dan??

lanexx | 16-10-15 | 10:08

Brinkhorst van de referendumpartij, welke nog nooit een referendum heeft georganiseerd, noemt de mensen die het WEL lukt leugenachtig. HAHAHAHAHA.....

Maar even serieus mensen, de strijd is allang begonnen. Nu zitten de MSM er WEL bovenop in de rol van propagandamachine van de macht. Als dit hele referendum 1 ding duidelijk maakt, dan is het dat we al veel verder zijn afgegleden dan dat ik ooit had durven vermoeden. Scary shit!

zed is dead | 16-10-15 | 09:30

Oekraïne is een verdeelde dictatoriaal geleide staat wat zich democratisch noemt. De invloed van Nazistisch ultra rechts is nog altijd groot en heeft in het westen van Oekraïne geleid tot een anarchie. Het Oosten is rijk aan grondstoffen en er is veel industriële activiteit. Dit is ontstaan onder Stalin. Het Oosten is dan ook welvarender dan de rest van Oekraïne. Tevens zijn de Chinezen behoorlijk actief in Oekraïne, zo hebben de Chinezen een landbouw arsenaal ter grootte van België "gekocht" in Oost Oekraïne. Dit heeft China nodig om haar eigen bevolking te voeden. China betaald dit met de aanleg van infrastructuur zoals snelwegen en bruggen in Oekraïne. Zoals je zult weten maakt China samen met Rusland deel uit van de BRICS landen. De EU wil samen met de VS de invloed van de BRICS landen in Oekraïne terug drijven. De BRICKS landen beslaan 40% van de wereld bevolking en zullen qua rijkdom de westerse landen in 2050 overtreffen. Oekraïne is een zeer vruchtbaar land, dit komt door hun klimaat en de zogenaamde "zwarte grond" dus ook de BRICS landen zien Oekraïne als een welkome partner en hebben daar reeds posities opgebouwd. Naast dat de invloed van de BRICS landen moet worden ingeperkt speelt er ook nog een historisch iets. Met name de Oost Europese landen zoals bijvoorbeeld Polen hebben nog altijd een diepe haat tegen Rusland, opgelopen ten tijde van het Sovjet tijdperk. Ook zijn er in die landen stromingen welke wel terug willen naar het Sovjet tijdperk. Vele mensen hadden het toen beter dan nu ze "vrij" zijn. Dus is het van belang om ook Oekraïne binnen de invloed van de EU te halen zodat deze stromingen de mond kan worden gesnoerd. Oekraïne is dus het centrum van Geo Politiek, Landbouw politiek en ideologische politiek. De EU probeert met dit handelsverdrag de "vijandelijke" landen en stromingen een pootje te lichten en de macht van het westen en de NAVO uit te breiden. Ik heb helemaal niks met dit soort macht politiek en vind het ook gevaarlijk gezien er wel een oorlog uit voort kan komen en dan is de vraag waarvoor? Als Nederlander geef ik graag een signaal af dat ik tegen het imperialisme van de EU, VS en NAVO ben en zal dan ook bij het Referendum tegen dit associatie verdrag stemmen.

Toetsiemonster | 16-10-15 | 09:27

erikrugzak | 16-10-15 | 07:24
Beetje naïef, dat de politicus verantwoordelijkheid af moet leggen. Heb het nog nooit één het horen doen. Sterker nog, na blamages krijgen ze de hoogste functies en hoor je ze nooit meer, ook al hebben ze het nb zelf toegezegd, zie o.a. Hoogervorst met zijn 'fantastische' zorgflop!

mom van avezaath | 16-10-15 | 09:19

-weggejorist-

FCDenBosch | 16-10-15 | 08:54

Geweldig dat er een referendum komt. Al is het alleen maar om lieden als Brinkhorst en Pechtold boven op de kast te krijgen. Pechtold die voor de microfoon zegt dat 300000 papieren handtekeningen nodig zijn, omdat het niet de bedoeling is dat de eerste de beste halve zool met een roze plofkap, een referendum kan aanvragen. Complimenten aan alle halve zolen met een roze plofkap. En wat zijn Brinkhorst en Pechtold door de mand gevallen, beiden vertegenwoordigen het regentendom ten voeten uit. D66, opgericht om het volk meer inspraak te geven, wordt geleid door regenten.

FCDenBosch | 16-10-15 | 08:54

Dat wordt dus een stembiljet waarop de NEE keuze is afgeplakt...

Steinway | 16-10-15 | 08:50

Gezien het enorm antisemitische gehalte van de oekraieners moeten we ze gewoon buiten de deur houden.

sinar2 | 16-10-15 | 07:49

Erik, in je brief maak je wel erg veel opmerkingen dat er overleg met Rusland nodig is en dat, indien men dat zou doen, zou de rol die Rusland zichzelf aanmeet in de regio als zijnde grote broer die overal iets over te zeggen zou moeten hebben, legitimeren. Ukraine is een souverein land die zonder verlof van Rusland haar eigen beslissingen moet kunnen nemen, zonder daarbij te worden gechanteerd en aangevallen door Rusland. Dat je je zorgen maakt over het democratische gehalte van de EU snap ik wel.Voor of tegen stemmen moet eenieder voor zichzelf afwegen, het verdag heb ik gelezen en kan er in principe niet tegen zijn. Waar het om gaat is hoe er invulling aan gegeven zal worden en dat kan altijd rekening houdende met alle belanghebbenden, dus ook met Rusland, hoezeer zij ook in negatieve zin hun stempel op de regio proberen te drukken.

devil13 | 16-10-15 | 07:26

Zeer naief deze brief. Appeasement werkt niet tegen dictators. Oekraine zucht onder Russische laarzen. Niet onder die van Timmermans. Ik ga niet stemmen. Ben tegen refenda. Goede besluiten zijn lang niet altijd populair (waan van de dag). De kiezer hoeft totaal geen verantwoordelijkheid af te leggen. De politicus wel.

erikrugzak | 16-10-15 | 07:24

@loze stijl | 16-10-15 | 05:16
Dat referendum heef er helemaal niets mee te maken.
Ten eerste zal het helemaal niet meevallen om de schuldige (n) te vinden en ten tweede zit de politiek daar helemaal niet op te wachten.
Stel dat het onverhoopt toch de vriendjes uit Kiev zijn geweest, denk je dat dat ooit in de openbaarheid zou komen?
Neem het meest voor de handliggende, het waren de Russen, die leveren geen staatsburgers uit.
Nu zijn er veel doden gevallen bij de aanslag op de MH17, maar wat wil je doen als de Russen niet meewerken om de daders uit te leveren.
WO3 ontketenen met miljoenen slachtoffers?

francisca van jole | 16-10-15 | 06:41

Brinkhorst is Oranje en Oranje is geld en Shell. Daarmee is Brinkhorst af, want die praat voor de interesse van multinationals en niet voor de interesse van het volk. (wat hij wel zou moeten doen).

"Rusland moet de soevereiniteit van andere lander respecteren en met zijn poten van Oost Oekraïne afblijven".

M.m. geldt dat even zo goed voor de EU. Verdragen sluit je af met stabiele landen die niet in de top 3 op de lijst van corrupte landen staat. Geld geef je niet aan mensen die alleen bezig zijn zichzelf te verrijken. Dus eerst stabiliteit en corruptie naar beneden en dan praten over een echt handelsverdrag, zonder open deurtjes naar EU, gratis geld en militaire hulp.

bergsbeklimmer | 16-10-15 | 06:40

@Max Navelstaar | 16-10-15 | 05:57
Man, man, wat een stompzinnig geleuter, volgens mij solliciteer je naar een ban.

francisca van jole | 16-10-15 | 06:19

@INH.30CL | 16-10-15 | 04:46
Ik weet ook niet hoe dat kan maar het zou me niets verbazen.
Als je na 30 of 40 jaar hard werken buiten je schuld werkeloos wordt, behandelen ze je als een stuk vuil en proberen ze je op alle manieren te korten.
Na je 50e heb je in de meeste gevallen op de arbeidsmarkt echt geen toekomstperspectief meer.

francisca van jole | 16-10-15 | 06:15

-weggejorist-

Max Navelstaar | 16-10-15 | 05:57

-weggejorist-

INH.30CL | 16-10-15 | 05:43

@mysteryposter | 16-10-15 | 04:55
Respect man en ik weet, geloof me!

INH.30CL | 16-10-15 | 05:43

loze stijl | 16-10-15 | 05:16

Juist! censuur zijn de eerste tekenen van zelfmoord van een democratie.

mysteryposter | 16-10-15 | 05:24

Er zal toch hoop ik geen verband zijn tussen het aankomende referendum en het niet actief tracen van de partij die MH17 heeft vernietigd?
Nah... zo vuig en vals zullen onze vrinden van de regering en het OM vast niet zijn. Toch??
Zolang er een smerige smog rond deze moord hangt zal ik uit pure kift negatief stemmen.
Ik weet dat dat niet bepaald rationeel klinkt maar ook daar worden wij, de burgers, onwetend gehouden.
Driewerf bah, braak en kots, deze volksverlakkerij.

loze stijl | 16-10-15 | 05:16

Met heel veel regels vallen mensen tussen het wal en het schip ... en als je als persoon een stukje vrijheid zoekt in een eigen onderneming wordt het eerder ontmoedigd als bemoedigd

mysteryposter | 16-10-15 | 05:11

@mysteryposter | 16-10-15 | 04:41
Maar waar kom je nu van rond dan?
INH.30CL | 16-10-15 | 04:44

Mijn winst (vergelijkbaar met bijstand niveau .. of zelfs veel lager) ... ik draag altijd netjes mijn btw af en en winst belasting. .... veel zzp-ers zitten in het zelfde schuitje als ik ... ja je kan alles opgeven en in de bijstand gaan zitten maar dan moet je verplicht je bestaande activiteiten stoppen...

mysteryposter | 16-10-15 | 04:55

Probleem is dat we mensen importeren die nog veel verslaafder zijn aan geld en vooral geld van anderen. En de harten proberen te stelen van mensen die loyaal en verbeterend denken.

Ja het geld systeem heeft heel veel (gelegaliseerde) corruptie en een exorbitante zelfvereiking van de top ... maar pak dat dan aan ipv het polarisatie verhaaltje (links of rechts of geloven uitspelen) van de elite te volgen die het geen reet uitmaakt of we in een communistisch of kapitalistisch systeem zitten .... zolang ze zelf an de macht blijven.

mysteryposter | 16-10-15 | 04:51

Sorry Mr. J! snap niet waar die dubbelopposts vandaan komen.

INH.30CL | 16-10-15 | 04:48

@francisca van jole | 16-10-15 | 04:26
Ik heb vrienden in een ww toestand die geen zorgtoeslag krijgen terwijl ze, toen zij werk hadden er wel recht op hadden????!!!!

INH.30CL | 16-10-15 | 04:46

@francisca van jole | 16-10-15 | 04:26
Ik heb vrienden in een ww toestand die geen zorgtoeslag krijgen terwijl ze, toen zij werk hadden er wel recht op hadden????!!!!

INH.30CL | 16-10-15 | 04:46

Reinaert | 16-10-15 | 03:53
En ze bleven maar vijf jaar.

LibertasSimplex | 16-10-15 | 04:44

@mysteryposter | 16-10-15 | 04:41
Maar waar kom je nu van rond dan?

INH.30CL | 16-10-15 | 04:44

Ik heb vanaf jonge leeftijd goede functies gehad in het bankwezen (vermogensadvies/beheer) en zakelijke dienstverlening (grote media bedrijven). Een top jeugd maar kennis van het geheel en normbesef knaagt. ... ik ben nu blij dat ik verlost ben aan mijn verslaving aan geld.

mysteryposter | 16-10-15 | 04:41

@francisca van jole | 16-10-15 | 04:26
Bovengenoemde bedragen zijn netto.

francisca van jole | 16-10-15 | 04:28

@INH.30CL | 16-10-15 | 04:15
Zelfs als werkende Nederlander ben je slechter af.
Een modaal inkomen is ongeveer 27000 euro, daar moet vaak een heel gezin van rondkomen.
Iedere asielzoeker kost 36000 euro per jaar.

www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/2...

francisca van jole | 16-10-15 | 04:26

@ INH.30CL | 16-10-15 | 04:15

Ik heb zelf mijn ww afgewezen (30k niet geaccepteerd) ... eigen internetonderneming gestart ... toen ik seizoens-invloeden had bijstand voor ondernemers aangevraagd, met een nieuw kansrijk plan ... gelikt ondernemingsplan maar ... afgewezen

terwijl mijn winst in de buurt van bijstand niveau zat en zit ... maar interesseert me geen reet. ... ik voel me wel vrij.

mysteryposter | 16-10-15 | 04:23

@mysteryposter | 16-10-15 | 04:08
Als werkloze Nederlander kun je beter onder het COA vallen dan onder het UWV! Ohw... wacht.... u... bent.... Nederlander?

INH.30CL | 16-10-15 | 04:15

@ mysteryposter | 16-10-15 | 04:08

Winst (of budget beperking) van COA lijkt belangrijker dan maatschappelijke belangen.

mysteryposter | 16-10-15 | 04:12

@ INH.30CL | 16-10-15 | 04:04

COA noemt het zelf een economisch dingetjes ... de grond is nou eenmaal goedkoper (door voorheen beleid) dus kiezen ze daarvoor o.O

mysteryposter | 16-10-15 | 04:08

@Eurotokkie | 16-10-15 | 03:54 Kerel... waarom noem je deze mensen tokkies? Omdat ze al in een stad wonen waar totale achterstand heerst op cultureel gebied, taal, onderwijs,etc...! Ken jij Rotterdam? Ik denk het niet! Dit AZC moet komen waar al heel veel problemen zijn. Deze mensen (tokkies, zoals jij ze noemt) hebben al heel veel moeten nemen en slikken, dit is de druppel! Mogen deze tokkies (zoals jij ze noemt) opkomen voor hun gezin, toekomst en eigen welzijn, of mogen ze dat niet omdat jij vindt dat ze verder moeten kijken dan hun eigen straat.

INH.30CL | 16-10-15 | 04:04

INH.30CL | 16-10-15 | 03:52
Ik bedoel eerder die tent vol tokkies ( geen familie ).

Eurotokkie | 16-10-15 | 03:54

Vroeger werd er hier nog wel eens wat doorgeschoven. Nu ja, ik heb er nog 3 koud staan.... wie wil?

INH.30CL | 16-10-15 | 03:53

@LibertasSimplex | 16-10-15 | 03:10

Maar die Duitsche vluchtelingen waren natuurlijk ook geen lieverdjes hè!

Reinaert | 16-10-15 | 03:53

@Eurotokkie | 16-10-15 | 03:47 Je bedoelt de elite in de grachtengordel? Dan heb je 100 procent gelijk! Over anderen kun je het toch eigenlijk niet hebben tokkie, wees eerlijk.

INH.30CL | 16-10-15 | 03:52

mysteryposter | 16-10-15 | 03:43
Kan best maar ik heb totaal geen begrip voor dit soort mensen die niet verder kijken dan hun eigen straatje.

Eurotokkie | 16-10-15 | 03:47

@ Eurotokkie | 16-10-15 | 03:39

Ik heb alles gevolgd. Geen haat, wel angst en onbegrip, wat als gevolg woede geeft naar de bestuurders.

mysteryposter | 16-10-15 | 03:43

Slipsnifter | 16-10-15 | 03:00
De SP wil de taart eerlijk delen meer niet.
* zoekt alvast een LCD-TV uit*

Eurotokkie | 16-10-15 | 03:42

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:21

Maar die moesten dan ook tegen de Edelgermanen vechten.

Wij hooguit tegen de Russen of de Islamisten. /cynisme/

Reinaert | 16-10-15 | 03:40

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:36
fear leads to anger.
Ik heb trouwens een stukje gezien over die bijeenkomt in Rotterdam, wat een tent vol haat, verschrikkelijk.
En dan die spandoeken,geef bij maar liever een asielzoeker als
buurman.

Eurotokkie | 16-10-15 | 03:39

Uitstekend artikel van der Erik! Chapeau! Als je hier nu nog bijvoegt het artikel van Feynman die aan de hand van één bladzijde uit het verdrag aantoont waarom het niet alleen een handelsverdag is , maar inderdaad een vies politiek spelletje ( zie art 4 : militaire samenwerking)
dan is er geen weldenkend mens die de Verhofstadt-club daarin z,n expansionistische gang laat gaan.
Een club waar nota bene D66 deel van uitmaakt.

daytripper | 16-10-15 | 03:36

En waar het begin had moeten zijn van een gezond weldenkend land... weggegooid en gedemoniseerd, what;s new? youtu.be/pz-r4Uny02Q

INH.30CL | 16-10-15 | 03:19

@ Slipsnifter | 16-10-15 | 03:00

Internationaal socialisme (een proces waar we naar toe lijken te gaan) was een visie van Hitler, we zien ook massa migratie van volgers van een trilogie (Kuran,Syra, Hadith) wat procentueel meer Joden haat heeft als het vreselijke Mein Kampf boek.

Wetenschappelijke analyse (verzen tellen), minuut 22,23 gaat over Joden haat.

www.youtube.com/watch?v=YjBDDC4wVxk

Figuurlijk gezien laten veel partijen een scheet en wijzen naar een ander.

Het kwaad verkleed zich vaak anders maak heeft dezelfde ideologie ... Er zijn vast wel wat Bijbelteksten die waarschuwen voor dit soort situaties...

mysteryposter | 16-10-15 | 03:17

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 03:12
Als ik de logica in Eurospeak van het AD volg, kom ik op gelande nonnen, die, getraumatiseerd, om zich heen schoten.
Heb je het artikel net gezien? Ik schrik er toch van. Onvoorstelbaar. Gewapende Afghaanse mannen die de grens aanvallen omschrijven als vluchtelingen.
Doodeng dit.

LibertasSimplex | 16-10-15 | 03:16

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 03:09
Zie hier, het verleden;-) youtu.be/objA1ohlDc4

INH.30CL | 16-10-15 | 03:14

Zo ik ga naar bed. Waren mooie gedachtenoefeningen, maar de Gravin wil ook wat natuurlijk.
Zet hem op nachtploeg!

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 03:14

LibertasSimplex | 16-10-15 | 03:10
Gevolgd door berichten dat Duitse parachutisten waren geland, verkleed als nonnen.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 03:12

Mei 1940. Vluchteling doodgeschoten bij Nederlandse grens.

Volgens eerste berichten ging het om gewapende Duitse vluchtelingen in uniform.

LibertasSimplex | 16-10-15 | 03:10

INH.30CL | 16-10-15 | 03:01
Zie je wel. Van het verleden kun je leren. Alhoewel de vorming van cellen pas later is geïntroduceerd in de jaren 70 (RAF/ETA/BRIGATO ROSSO) de verzetsgroepen in de oorlog waren te groot en dus gevoelig voor infiltratie.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 03:09

De kop had natuurlijk dat wat het nieuws is moeten zijn, dat wat verbazing wekt:
Gewapende Afghanen vallen Bulgaarse grens aan.

LibertasSimplex | 16-10-15 | 03:08

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 03:01
Waarvan akte. en gaat over tot... maar ik wilde het even duidelijk hebben.

INH.30CL | 16-10-15 | 03:07

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 03:01
Waarvan akte. en gaat over tot... maar ik wilde het even duidelijk hebben.

INH.30CL | 16-10-15 | 03:07

mysteryposter | 16-10-15 | 02:56
Vergis je niet. De SP heeft in de jaren 80 al rapporten uitgebracht, waarin ze stelden dat de moslims allemaal bij elkaar in getto's werden gedumpt en dat er op die manier van integratie geen sprake kon zijn. Ze zagen wel degelijk het gevaar, maar waren een roepende in de woestijn.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 03:04

Intussen, gaat in onze 'main stream' schrijvende pers het verzwijgen van de noodzaak tot het herstel van onze landsgrenzen gewoon door.
Het AD, in EuroSpeak: "Vluchteling doodgeschoten door Bulgaarse grenswacht"
"De groep vluchtelingen bestond volgens eerste berichten uit Afghaanse mannen. Ze zouden wapens bij zich hebben gehad."

Afghaanse mannen. Met wapens. Waarom spreken van vluchtelingen? Onwerkelijk dit.
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4164438/2015/10/16/Vluchteling-doodgeschoten-door-Bulgaarse-grenswacht.dhtml

LibertasSimplex | 16-10-15 | 03:03

@mysteryposter | 16-10-15 | 02:59
Deal.

Slipsnifter | 16-10-15 | 03:01

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:56
Wat dat betreft heb ik iets geleerd van familie. Zij leefden weliswaar zo'n 70 jaar geleden als 20 en 30-ers.

INH.30CL | 16-10-15 | 03:01

INH.30CL | 16-10-15 | 02:56
Misschien drukte ik me wat verkeerd uit. Het feit dat volgers iets niet snappen of willen snappen is omgekeerd evenredig met het risico dat ze aan willen gaan. Dus ze moeten er van doordrongen zijn dat de strategie hun risico kan beperken. Het is dus niet bedoeld als de uitspraak van Peggold die vindt dat alles te moeilijk is voor de burger en doet of hij de wijsheid in pacht heeft.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 03:01

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:52

Voor die keuze heb ik geen bedenktijd nodig. Geen EU en als concessie de zondagsrust? Graag! Was het maar waar. Op het geloof heb ik niets tegen. Wel op de manier zoals veel mensen (vooral moslims) daarmee omgaan.

hoogstetijd | 16-10-15 | 03:00

@mysteryposter | 16-10-15 | 02:56
SP = communisme...
De individuele wil ondergeschikt aan de staat, wie met een IQ boven de 75 zou dat nou willen..

Slipsnifter | 16-10-15 | 03:00

Slipsnifter | 16-10-15 | 02:57

Eerst uit de EU ... daarna kibbelen we wel verder of het het wat progressiever mag of conservatiever.

mysteryposter | 16-10-15 | 02:59

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:52
Eensch, SGP is de meest rechtse (conservatieve) partij die we hebben.
En aangezien praktisch iedere (progressieve) verandering in dit land van de afgelopen 40 jaar neerkwam op een verslechtering, ga ik liever voor conservatief.

Slipsnifter | 16-10-15 | 02:57

@ Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:52

Ja dat dacht ik ook van de SP maar ik snap er geen reet van dat ze massa immigratie verdedigen en zelfs het verhaaltje over de oude bejaarde en ander minder bedeelde laatste tijd vergeten zijn.

mysteryposter | 16-10-15 | 02:56

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:47 Ga er nooit vanuit dat uw wijsheden door burgers niet begrepen worden. Een slimme burger kan het zomaar als dom ervaren. Tactiek en strategie zijn mijn sterke punten, maar dat zijn nou net punten die het voor het volk het moeilijkst maken om te snappen.

INH.30CL | 16-10-15 | 02:56

INH.30CL | 16-10-15 | 02:52
Goede keuze, een verzetsgroep bestaat uit minstens 2 personen. Zelf zou ik het een cel noemen. Nauwelijks te traceren, mits je afziet van communicatie apparatuur. Je kunt meerdere mensen inhuren, maar die laat je dan ook een cel vormen.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:56

oever = over, maar da`s logies.

Slipsnifter | 16-10-15 | 02:53

hoogstetijd | 16-10-15 | 02:47
Ik heb hier al vaker verkondigd dat de SGP een goed alternatief voor de PVV is. Anti EU en qua staatsrechtelijke opvattingen recht door zee. Staatsrecht zoals ze is neergeschreven in de wetten van dit land. En daar zijn ze vilein in en dat wordt door alle partijen erkend. Maar ja, dat geloof hè. Dat zit ze in de weg. Tenzij we durven om de EU in te ruilen tegen de rust op zondag. Denk er maar eens over.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:52

Op zich niks mis met Oekraine, arm land met erg mooie vrouwen.
En 100 keer liever Oekrainers als buren dan schapieslachters.
Maar die 4 miljoen nederlandse arbeiders die er nog oever zijn kunnen niet de hele wereld onderhouden, het houdt een keer op.

Slipsnifter | 16-10-15 | 02:52

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:46
Ach 'heden ten dage' kunnen we dat reflecteren naar politici als verhofstadt en van baalen... enz. Kortom we leren er niets van en laten die lui hun gang maar gaan. Nog ff en ik ga me aansluiten bij de verzetsgroep van tatooboer.

INH.30CL | 16-10-15 | 02:52

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:39

Maar toch... Het CDA heeft in het verleden al vaak laten blijken van links naar rechts te zwalken, de SGP is eerder pro- dan anti-PVV... Het zal er ook vanaf hangen hoeveel gewelddadige incidenten er zich de komende tijd rond gelukszoekers zullen afspelen. Laat staan dat er aanslagen worden gepleegd. Ik sluit niets uit.

hoogstetijd | 16-10-15 | 02:47

INH.30CL | 16-10-15 | 02:43
Hoezo klink ik als peggold. Wat op zich al een belediging is?

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:47

@ INH.30CL | 16-10-15 | 02:42

Juist!

Ik heb 3 helden
- Winston Churchill
- Richard Dawkins
- Dr Bill Warner

Dr Richard carrier komt ook in de buurt.

mysteryposter | 16-10-15 | 02:46

Churchill was eigenlijk een min mannetje. Oorlogzuchtig en nuttig tijdens WW2 om het volk te motiveren. Na de oorlog werd ie afgedankt, want zijn rol was vervuld. Heeft ook nooit meer een rol van betekenis gespeeld omdat na de oorlog de opbouw moest beginnen.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:46

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:36
Je klinkt als peggold, maar dan over het referendum?!

INH.30CL | 16-10-15 | 02:43

@Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 02:36
Wilders een held? Huh? Churchill vergelijken met wilders is een kapitale fout. De ene heeft iets werkelijks gedaan en betekent voor een volk waar de ander wat toetert. Wilders *kan* een held worden als ie het NL volk kan laten vereenzelvigen zoals Winston deed in WW2.

INH.30CL | 16-10-15 | 02:42

Het proces gaat hier hetzelfde als in USA waar ook de grenzen zijn opengegooid en er toevallig massa immigratie is vanuit zuid Amerika en Syrië. Ook daar zijn zowel in het linkse en rechtse spectrum de outsiders het populairst ... de huidige regeringspartijen hebben (bewust of onbewust) de boel verpest. De immigratie is slechts de kers op de taart ... nabeschouwend stinkt het gehele buitenlandse politieke beleid de afgelopen decennia.

mysteryposter | 16-10-15 | 02:41

Zaniksmurf | 16-10-15 | 02:35

Zeg maar je hoor. Als je tegen een andere reaguurder u zegt, schept dat zo'n afstand. En we moeten samen toch één front vormen, bijvoorbeeld om het referendum op een massaal nee te uit te laten lopen.

hoogstetijd | 16-10-15 | 02:40

hoogstetijd | 16-10-15 | 02:30
En dat samenwerken gaat dus niet gebeuren. Er is geen partij die zich met de PVV wil associëren. Maar geen nood, zelfs vanuit de oppositie kan ie iedereen pijn doen.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:39

tattooboer | 16-10-15 | 02:27
Ik ben wel oud, maar geen opa. Dat zit er niet meer in. Maar als je mijn wijsheid wilt, dan ben ik er voor je. Tactiek en strategie zijn mijn sterke punten, maar dat zijn nou net punten die het voor het volk het moeilijkst maken om te snappen.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:36

haha die tatooboer. ik krijg bijna medelijden met je als lonely wolf!

INH.30CL | 16-10-15 | 02:36

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:29
De kunst van het beledigen. Churchill was daar heel goed in. Dat was een held, Churchill.
Wilders is ook een held, maar hij doet nauwelijks aan beledigen. Wilders doet vooral aan duidelijkheid. Dat daardoor een kamerbrede meerderheid aan achterlijke staatsmongolen zich gekwetst voelt, soit. Honi soit qui mal y pense (= Schande aan hem die er kwaad van denkt).
- out -

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 02:36

@mysteryposter | 16-10-15 | 02:26
Lees eens goed het programma van die partij, een genuanceerde toon ? ik dacht het niet, puur asociaal. vergeleken met VNL is de PVV extreem links.

francisca van jole | 16-10-15 | 02:36

hoogstetijd | 16-10-15 | 01:38
Lol, U begrijpt het. ;)

Zaniksmurf | 16-10-15 | 02:35

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:19

Ik ben het met je eens dat Geert zich, helaas, lang niet zo strategisch als Pim Fortuyn opstelt. De PVV zal geen meerderheid krijgen, dus moet hij toch echt samenwerken met andere partijen...

hoogstetijd | 16-10-15 | 02:30

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 02:22
Ik hou van mensen lekker op hun plaats zetten. Bot, maar zonder te beledigen. Dat is een betere strategie dan mensen beledigen. Want die worden rancuneus en verzamelen dan medestanders om zich heen. Of heb je het laatste debat niet gevolgd? Als bloedhonden hingen ze voor de interruptie microfoon. En dan moet je de stijlfiguren cynisme en sarcasme inzetten. Doet het goed bij de toehoorders en de opponenten kennen hun plaats weer.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:29

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:25
ogot, je bent een opa... maar ik houd van je en zal je naam en mening in eer houden en bevechten tot mijn laatste snik. Maar even zonder dollen. je wijsheid zal het wapen zijn. Dus welkom!

tattooboer | 16-10-15 | 02:27

-weggejorist-

mysteryposter | 16-10-15 | 02:26

tattooboer | 16-10-15 | 02:19
Ik zal er waarschijnlijk niet bij zijn, want reeds te oud en weinig toekomst nog. Maar ik zal bij je zijn in gedachten.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:25

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:19
Zijn tegenstanders zijn dan ook rapalje. Daar mag je zeker verbaal de vloer mee aanvegen. Ook in deze tijd geldt opnieuw: "Wie niet voor ons is, is tegen ons". Oh en ik zou rustig plaatsnemen in zijn partij, mocht mij de mogelijkheid geboden worden.

VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 02:24

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:12
Het bezit van een iPhone is tegenwoordig een Mensenrecht.
Die mag je niet afnemen.
En Graaf, de patat-generatie is verleden tijd, men heeft het nu over de Playstation-generatie.
Niet dat het uitmaakt, een naam is maar een naam.

Jan Dribbel | 16-10-15 | 02:23

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:19
Ja, hij lijkt op Churchill, vind je niet? Al dronk die veel meer. En wat heb jij opeens tegen het beledigen van tegenstanders?

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 02:22

Reinaert | 16-10-15 | 02:17
Zelfs de Fransen deden daar voor en tijdens 1914-1918 een maand of drie tot vier over. En dat was pas echt kanonnenvlees.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:21

@VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 02:07
brrrrzzzzzztttt*** probleem verholpen... gelukkig. Terug naar kotsen om de rest.

tattooboer | 16-10-15 | 02:21

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:01
Hopelijk mag ik je verwelkomen in de groep die dit de laatste roulatie vind.

tattooboer | 16-10-15 | 02:19

hoogstetijd | 16-10-15 | 02:16
Die gaat Geert niet krijgen. Hij heeft geen democratisch gehalte binnen zijn partij en duldt geen tegenspraak. Geen man/vrouw met hersens gaat zich daar aan over leveren. En hij moet eens wat diplomatieker in zijn uitspraken worden. Door wild om zich heen te schoppen beledigt hij zijn tegenstanders.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:19

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:12

Zes tot acht weken opleiding volstaat, als je kanonnenvlees wilt kweken.

En ik vrees met groten vreze dat dit in dit Europa op enig moment noodzakelijk zal zijn.

Reinaert | 16-10-15 | 02:17

@VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 02:00
Dat zeg ik. Je staat is niet je volk meer. neem het terug!

tattooboer | 16-10-15 | 02:17

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 02:09

Het is te hopen dat de PVV voldoende adequate bewindslieden kan krijgen. Dat is mijn grootste zorg. Over het referendum maak ik mij geen zorgen, dat wordt een volmondig NEE.

hoogstetijd | 16-10-15 | 02:16

@Vageling | 16-10-15 | 01:57
The Kingdom of Light... een essentiele opheldering van de goedheid van de mens door Dante... het is ze ontgaan. De vluchtelingen die vatbaar zijn, de politici die vatbaar zijn, de uitkeringstrekkers die vatbaar zijn. De pensioen behoeftigen die afhankelijk zijn. De journalisten die er afhankelijk van zijn.. hoe kan dit? Ik zeg; de arrogantie dat we het beter weten dan mensen die wijsheid uit duizenden jaren kennis ontwijken.

tattooboer | 16-10-15 | 02:14

@Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 02:06
Zal best maar hij heeft geen ruggengraat en een leuk inkomen.
Eerst fel tegen het Geenpeilreferendum maar toen bleek dat er een grote kans was dat het referendum er ging komen,plotseling helemaal niet meer verdrietig maar blij.

d66.nl/opinie-pechtold-is-echt-niet-v...

francisca van jole | 16-10-15 | 02:13

Jan Dribbel | 16-10-15 | 02:09
We hebben te lang vrede gekend. Daarom zijn we collectief watjes geworden. Waar is de dienstplicht? Die is opgeschort, niet afgeschaft. En als het nodig mocht zijn wordt er met één pennenstreek een hele patatgeneratie na een korte opleiding naar het front gestuurd. Zonder iPhone of iPad. The horror.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:12

@hoogstetijd | 16-10-15 | 02:05
Ja. Nodig zijn mensen die nee kunnen zeggen in alle talen. Nee, geen asielzoekers. Nein, kein öffene Grenze. No, no more EU.

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 02:09

Frau Merkel gaat zondag naar Islamist Erdogan.
De droom van de moslimbroeder Erdogan komt uit.
Bukkende Europeese politici, vragen om een audiëntie bij Sultan Erdogan.
Gatverdemme wat zijn we als Europianen besmet door het slappe knieën-syndroom.

Jan Dribbel | 16-10-15 | 02:09

@tattooboer | 16-10-15 | 02:04
Mijn sarcasme-detector had een storing - excuses.

VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 02:07

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:37
Ik vind een mooie plempsel. edoch verwondering voor de restrictieve maatregelen die de dames doorvoeren om hun likkers aan te snoeren...

tattooboer | 16-10-15 | 02:07

In tijden van revolutie houden ambtenaren zich er meer mee bezig, de gunst te winnen van de komende regering dan de verdwijnende regering te verdedigen.

Dit zie je nu al met de drastische koerswijziging in het geluid van pvda en vvd.

mysteryposter | 16-10-15 | 02:06

@francisca van jole | 16-10-15 | 02:03
Denk je? Ik denk dat hij het land verlaat. Zijn toekomst ziet er zo uit:

His wife and kid has left
He's unemployed
There is no Xmas in february

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 02:06

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:58

Waarbij ik vooral hoop dat Geert Wilders deskundige en betrouwbare mensen kan aantrekken. Vooral gezien de steeds meer op scherp gezette strijd tussen links en rechts heb ik geen zin aan LPF-toestanden.

hoogstetijd | 16-10-15 | 02:05

@VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 01:54
Uw reactie toont mij dat u het niet begrijpt dus.. voor u; de strondredactie van pauw zou 98% van de reaguurders van hier (GS) niet kunnen overwinnen. 98% van de mensen hier zijn te slim voor pa uw. Begint uw hersens nu mijn plempsel op zijn waarde te schatten? Of moet u meer drugs en strelerij aan uw ego? ps; als u mijn meerdere bent of mensen kent die die taak kunnen vervullen ben ik altijd open voor de les die zij mijn leven kunnen geven :)

tattooboer | 16-10-15 | 02:04

@Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:58
U gelooft op het woord van Pechtold ? ik zie hem nog eerder toetreden tot het kabinet van wilders dan emigreren.

francisca van jole | 16-10-15 | 02:03

tattooboer | 16-10-15 | 01:46
Je hoeft niet zo tekeer te gaan hoor. Ik zie wel wat er in de wereld gebeurt. Eigenlijk een herhaling van zetten. Ik ben gewend om het heden te duiden aan de hand van de geschiedenis. En ik kan je vertellen dat ik nog niks nieuws gezien heb. Alles wat op ons af komt moet zijn beloop hebben. Of het nou onderdrukking, oorlog of revolutie is.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 02:01

@tattooboer | 16-10-15 | 01:56
Deze staat is niet representatief voor haar bevolking. Het is een soort hersentumor. Maar het staat u vrij tegen haar te protesteren. Laat u even weten in welk gesticht u opgesloten wordt.

VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 02:00

Peggold heeft al aangekondigd dat hij asiel gaat aanvragen in het buitenland als Wilders premier wordt.

Wilders is met 38 zetels vandaag hard op weg naar 50+ zetels, Peggold. Hoe langer jullie de verkiezingen uitstellen, hoe meer zetels Wilders krijgt.

Asiel is een feestje, Peggold, moet je maar denken.

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:58

@tattooboer | 16-10-15 | 01:24
Moet daarbij altijd aan een citaat denken. Iets wat ons sterker maakt dan de jihaatdisten. Zij missen een belangrijk element. Mo had hem door. Maar intelligentie was ver te zoeken. Zoals in het hele sprookjesgebeuren. Angst en onderdrukking. Zo achterlijk was hij.

"For where the instrument of intelligence is added to brute power and evil will, mankind is powerless in its own defense."
- Dante Alighieri

Vageling | 16-10-15 | 01:57

@VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 01:47
Alsnog heeft de regering een mandaat om de doodsliefhebbers, de pedofielen en de antisemieten te veroorloven. Niemand stopt dit. Geen opstand bij een stadshuis in een willekeurige gemeente, geen bordjesdrager op het maliplein en geen internetheld. Zelfs niet G Wilders. Dus alsnog staat mijn aanname als een rots. De staat is anti-semitisch, racistisch en doods-aanbiddend want elke dode is minder pensioensuitkering. Leer mij de westerse handelsman kennen...

tattooboer | 16-10-15 | 01:56

@tattooboer | 16-10-15 | 01:49
Niet zo aanmatigend. Ook u heeft uw meerderen.

VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 01:54

@tattooboer | 16-10-15 | 01:51
Ja.

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:52

@Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:44
Door ons. Doe je mee?

tattooboer | 16-10-15 | 01:51

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:22
De Nederlanders willen wel. Zeker 2/3e van de Nederlanders zal opkomen. En derde interesseert hetballemaal geen zak, of negeren het bewust, maar de meerderheid krijgt nu eindelijk een volkomen legale manier aangeboden om protest aan te kunnen tekenen. En dat protes zal niet eens zozeer gaan om de Oekraïne, hoewel een heleboel mensen dat ook niet willen. Het gaat vooral om het ongecontroleerde en oncontroleerbare Brusselse machtsblok waar Den Haag niets over te zeggen heeft en waar niemand in de Nederlandse regering tegen ageert. Miljarden overmaken aan Griekenland, Haagse politici die constant lonken naar Brusselse baantjes en bukken voor elke oekaze van de Europese raad en commissie. Geef Nederlanders een legale manier om te protesteren en dan gaan ze dat doen. Want ze zijn wel gezagsgetrouw, zelfs als ze het niet meer pikken.

En tja, op zich is het onderwerp Oekraïne en associatieverdrag niet geil, niet aansprekend, maar.. Het geeft wel de mogelijkheid om te protesteren tegen de EU en de Haagse kliek die alle stront uit Brussel voor zoete koek slikt. En we hebben een nationale tragedie in de Oekraïne met MH17, dus dat helpt heus om ze naar het stemlokaal krijgen. Ik denk dat een opkomst van 60% best reëel is. En 60% daarvan is tegen. Als het niet meer is. Zelfs het geleuter dat het Poetin in de kaart speelt, of wat dan ook, zal die mensen niet overtuigen. Integendeel, stiekem vinden een heleboel mensen Vladimir best wel een toffe peer. Tuurlijk is hij een dictator die liegt en bedriegt en het land is totaal corrupt, maar ach... Hij maakt korte metten met moslim terrorisme en hij is tenminste duidelijk. Zelfs als hij liegt. Kun je van de sneaky bastards in Brussel en Den Haag niet zeggen.
Maar goed dat is allemaal slechts mijn inschatting van wat ik her en der lees en wat ik aan opiniepeilingen zie.

Stormageddon | 16-10-15 | 01:50

Echt. De boze boosaardigheid van Leugenjan Brinkhorst laat zien dat zelfs dit fossiel weet dat het is afgelopen met zijn machtskliek.

Timmerfrans heeft het land al verlaten.

Ik denk dat Peggold, Samsom, Roemer en een heleboel anderen as we speak al voorbereidingen aan het treffen zijn en hun koffers klaarzetten.
*vergeet je pijama niet, peggold*

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:49

#pauw zouden nooit tattooboer uitnodigen want ik zou hun dunne diareespuiterij geheel doorprikken binnen 3 minuten en ze zouden zelf weglopen om bier en wiskey te gaan drinken omdat hun kleine hersenen de wijsheid niet kunnen dragen. Oja... dit geld trouwens voor 98%^van de GS reaguurders. Trots op jullie!

tattooboer | 16-10-15 | 01:49

@tattooboer | 16-10-15 | 01:38
Dat is niet waar. Wij houden niet van de dood en zijn niet antisemitisch. U bent in de war met moslims.

VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 01:47

@tattooboer | 16-10-15 | 01:38
Volgens mij is het merendeel niet antisemitisch en ook geen dood-liefhebber.
Mensen die van hoeren en drugs houden heb ik geen probleem mee.
Ik verwacht ook niemand te redden, dat laat ik over aan de gelovigen.
Als Eurosceptisch persoon zal ik alles aangrijpen wat ook maar enigszins tegen het zere been van de Eurocraten is.

francisca van jole | 16-10-15 | 01:47

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:38
Elke halve toetsenbord-slaper wakker maken is er één. Hopelijk worden de zielen wakker. Jullie worden door jullie oerdomme leiders Zó hard geneuqt dat je lichaam al endorfienes hebben laten razen zodat je er blind voor bent. Straks ga je je hard schamen dat je het niet zag aankomen zodat je helemaal verlamd bent om actie te ondernemen. Ik ben hier om je daar van te behoeden. voel je kud maar sta op! Of ben je een dom burgertje die zich echt druk maakt om platini? Denk na!

tattooboer | 16-10-15 | 01:46

@tattooboer | 16-10-15 | 01:38
Welnee. De elite is antisemitisch. Die elite wordt binnenkort aan de kant geschoven.
*zal eens tijd worden*

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:44

@francisca van jole | 16-10-15 | 01:35
Dat minuscule groepje voorstemmers is natuurlijk ook welkom :)

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:42

tattooboer | 16-10-15 | 01:32
Hij is diep...... en ja ik had er wat aan. Je hebt me wakker gemaakt terwijl ik net wat zat te dommelen boven mijn toetsenbord.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:38

@francisca van jole | 16-10-15 | 01:27
Nederland is antisemitisch en dood-liefhebbers en houden van hoeren. en drugs. Wie probeer je te redden?

tattooboer | 16-10-15 | 01:38

[ ] Ja - U bent VOOR het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne.
Zaniksmurf | 16-10-15 | 00:38

[ ] NEE - U bent VOOR het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne.

Leuker (en ingewikkelder) kunnen we het niet maken.

hoogstetijd | 16-10-15 | 01:38

Putin verwoorde het goed door te zeggen dat het verkeerde imperialistische gedrag van de leiders vroeger ertoe geleid heeft dat de USSR in vele delen uiteenviel.

En dat het imperialistische gedrag van USA en EU uiteindelijk zal leiden tot falen en dat landen hun soevereiniteit terug zullen eisen.

Hij ziet ook de peilingen en zal zeker nu nooit een oorlog beginnen omdat bewustwording van binnenuit komt.

mysteryposter | 16-10-15 | 01:38

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:31
Vind je het gek? Al die AZC's worden geplaatst nabij achterstandsbuurten die al vol in de problemen zitten. Nooit vindt zo'n burgemeester een lap grond in Kralingen, waar in grote parken deftige dames hun kuttenlikkertje uitlaten.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:37

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:33
De woede onder het volk was al groot, maar wordt dagelijks groter door die asielwaanzin. Woede leidt tot actie!

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:36

@Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:33
Ik zie graag dat de voorstemmers ook komen, de overgrote meerderheid (waaronder ik) zal tegen stemmen, de voorstemmers helpen de 30% te halen.

francisca van jole | 16-10-15 | 01:35

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:30
Dat is een insteek waaraan ik niet gedacht had. Kan ook zijn dat de bevolking inmiddels wel murwgebeukt is door de EU. Ik krijg in ieder geval wel het gevoel dat het een TGV is die maar door raast. Vanavond werden we weer verkwanseld aan de Turken.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:33

@francisca van jole | 16-10-15 | 01:27
Die 30% wordt gemakkelijk gehaald!
*fuck de EU, stem tegen*

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:33

Weet u wel eens dat in de media het woord afspiegeling word gebruikt? Dat betekent dat men rekening houd met een gemiddelde van wat zo een spiegel kan laten zien. En ik maak u nu wakker met het feit dat een spiegel nooit meer dan 50% van de realiteit kan laten zien. (er gebeuren ook dingen achter de spiegel die je niet in de spiegel ziet) daar mee is elke relativering van uw media geheel vernietigd. Een objectieve berichtgeving neemt waar wat er in een 360 graden, 3d omgeving gebeurt, niet wat er in een maximaal 180 graden perspectief zich kan voordoen.
Word nou wakker. Elke keer dat U het woord afspiegeling hoort begrijp dan dat men het over minder dan de helft van de waarheid heeft. wakker! Had iemand hier iets aan?

tattooboer | 16-10-15 | 01:32

@tattooboer | 16-10-15 | 01:24
Kan best zijn dat de echte revolutie eerder komt dan het referendum. Vanavond in Rotterdam heeft Abu Taleb weer een heleboel Nederlanders boos gemaakt en naar Wilders gedreven.

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:31

francisca van jole | 16-10-15 | 01:25
Ik hoop natuurlijk met je mee. En dat het geld dan welbesteed mag worden.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:31

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:22
In 2005 was de opkomst 63%. Velen, waaronder ik, willen nog wraak voor het negeren van het toenmalige Nee, Nein, Njet tegen de EUSSR. Die komen weer!

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:30

@Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:21
Ik help je het hopen, vergeet niet dat Nederlanders erg lui zijn, kijk ook maar eens naar het aantal stemmen dat per post verstuurd is, echt bedroevend.

francisca van jole | 16-10-15 | 01:27

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:20
Het is een prestatie van wereldformaat wat zo'n klein clubje met een miezerig budget voor elkaar heeft gekregen, petje af, ik hoop dat ze een fatsoenlijk budget krijgen ter promotie van het referendum zelf.

francisca van jole | 16-10-15 | 01:25

@Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:21
Lol, droom verder. de bewoners van onze moeras zijn kapotdom. TV-vee. Zuigelingen aan de tiet van mama staat. Nee. De echte revolutie komt door de opstand van de wijzen ( krachtig). Niet door het snurken van de mainstream.

tattooboer | 16-10-15 | 01:24

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:21
Na dat debacle van 2005? Iedereen weet dat de politici ons in het pak naaien. Ze zullen er prachtige argumenten voor hebben.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:22

@francisca van jole | 16-10-15 | 01:16
Het is het tweede referendum dat ooit in Nederland gehouden is. De opkomst zal zeer groot zijn. Ik heb daar geen enkele twijfel over.

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 01:21

francisca van jole | 16-10-15 | 01:16
Ik mag toch hopen dat GS en Thierry Baudet een betere campagnestrategie zullen ontwikkelen dan die strategie voor de 300.000. Tekenen met een appje is wat makkelijker dan daadwerkelijk je lul los te laten en van de bank te komen.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:20

@ francisca van jole | 16-10-15 | 01:16

Dat maakt weer meer mensen wakker en laat ze nadenken over meer of minder EU volgende verkiezingen.

mysteryposter | 16-10-15 | 01:18

Op zich vind ik de brief uitstekend, alleen zal het voor Geenstijl een "hell of a job" worden om genoeg kiezers naar de stembus te krijgen.
De omroepen zullen blijven doen wat ze tot nu toe gedaan hebben,negeren en proberen een debat te voorkomen.
Hun advies zal dan ook niet zijn om voor of tegen te stemmen maar om thuis te blijven, hopend dat de opkomst onder de 30% blijft.

francisca van jole | 16-10-15 | 01:16

@ Wiggin | 16-10-15 | 01:09

lol

Zoloft | 16-10-15 | 01:12

@Wiggin | 16-10-15 | 00:59
Lol, die zit op marroko.nl nu te rimmen bij zijn maatjes. Wat ik laatst zag is hij daar ook een buitenbeentje. Moet harder rimmen dus.

Vageling | 16-10-15 | 01:09

@Zoloft | 16-10-15 | 01:04

Het is als trappen tegen een leeggelopen voetbal maar ook dat kan je soms niet laten.

Wiggin | 16-10-15 | 01:09

@Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:01

Dank u.

Wiggin | 16-10-15 | 01:06

Oekraine is bondgenoot van ISIS, alleen dat is al voldoende om tegen te stemmen.
https://www.youtube.com/watch?v=9O8DWjwg99E
-
http://www.liveleak.com/view?i=874_1444501030
-
http://www.unz.com/akarlin/ukrainians-eager-to-help-out-isis/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ukrainians-eager-to-help-out-isis

MogeWijEveOvergeve | 16-10-15 | 01:04

@ Wiggin | 16-10-15 | 00:59

Ik hoop dat u het met mij eens bent dat deze trol het spelen niet waard is.

Zoloft | 16-10-15 | 01:04

@Piet Karbiet | 16-10-15 | 00:39
Blijf je maar met deze komen? Beetje Multiculti (waar opzicht niks mis mee is totdat vijandige elementen deel mogen nemen). Derde keer ofzo dat ik hem zie. Clipje blijft boeiend. Mooie vrouwen met lichaamstaal.

Vageling | 16-10-15 | 01:02

@ Graaf van Egmont | 16-10-15 | 00:57

Mijn excuses, wel dank voor uw intelligentie.

Zoloft | 16-10-15 | 01:02

Wiggin | 16-10-15 | 00:59
Ben je niet een u vergeten?

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 01:01

@Zoloft | 16-10-15 | 00:41

Sommige mensen vinden het gewoon leuk om met een trol te spelen, 99% van de overige tegels nodigen over het algemeen ook niet uit tot meer dan ze ter kennisgeving aan te nemen. Dat de trollen steeds oninteressanter worden is ergens jammer, dacht zelf dat het na Spermatthijs niet slechter kon maar je hebt altijd baas boven baas.

Wiggin | 16-10-15 | 00:59

Hoeveel Turkse paspoorten kan Turkije drukken voor 3 miljard Euro zodat 'vluchtelingen' vrij kunnen reizen in Europa?

Baronwater | 16-10-15 | 00:59

Zoloft | 16-10-15 | 00:41
Wat je zegt over Eurotokkie is waar. Ik begrijp dat ook niet. Maar dat we hier rechts zijn??? Ik in ieder geval niet. Wel heel erg intelligent.

Graaf van Egmont | 16-10-15 | 00:57

@Zoloft | 16-10-15 | 00:41
Schot voor open doel. Maar u heeft een goed punt. Had mij eerder voorgenomen hem al te negeren. Necrosis heeft nog het NSB knopje gebruikt toen ik zei dat ik hem in oorlogrechts tegen een muurtje wilde zien. (stiekum heeft hij iets links). Inderdaad. Trolaapje was leuker. Zet tot denken. Zal het niet meer doen. Goed punt.

Vageling | 16-10-15 | 00:55

Iran is oorspronkelijk Perzisch, de Perzen waren continue in gevecht met het Romeinse reik. Maar Mohammed heeft dat volk de definitieve nekslag gegeven. Letterlijk door de leider van de Perzen te onthoofden en zijn vrouw in het bloed van haar man te verkrachten. (volgens de trilogie kuran, sura, hadith). Ze zijn verplicht bekeerd maar hebben hun verleden heus niet vergeten.

mysteryposter | 16-10-15 | 00:55

@niemandhier | 16-10-15 | 00:31
Usefull idiot! Meer kan ik er niet op zeggen. Ook nog redenen voor die anti houding of borrelt uw onderbuik?

Vageling | 16-10-15 | 00:52

De toekomst van bovengemiddeld presterende westerlingen is qua wonen misschien wel de beveiligde afgelegen gebiedjes. Wellicht binnenkort ook in Eurowestië een gated community, maar even flink doorverdienen en doorstuderen dus :|

pluk-87 | 16-10-15 | 00:47

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 00:43
Loool, bedankt, daar ging m'n koffie. [effe doekje halen doet]

Zaniksmurf | 16-10-15 | 00:47

de honden blaffen... | 16-10-15 | 00:29
Ah, dat verklaart de een-derde, twee-derde statistiek. Helemaal duidelijk nu

Moest dat nou? | 16-10-15 | 00:46

@Eurotokkie | 15-10-15 | 22:30
Jij bent echt gestoord! Poetin wil geen oorlog. Peotin wil wat respect. Wil dat zijn belangen ook gerespecteerd worden. Heeft mandaat van het Russische volk en krijgt ook Iran en China bijvoorbeeld achter zich. En wij blindelings achter een oorlogszuchtig land als Amerika aanlopen. Nu Poetin er is geeft Amerika het opeens op om nep rebellen te trainen (gewoon IS strijders) en probeert damage control te doen. 500 miljard. En wij lopen er achteraan onszelf wijsmakende dat wij iets tegen IS gaan doen? Trol hou eens op! Wij verklaren Poetin de oorlog (het westen) niet andersom!

Vageling | 16-10-15 | 00:46

@korrel37 | 16-10-15 | 00:42
En nu?

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 00:43

praat hr timmerfrans niet voor zijn beurt, net als mevr Merkel en exkolonel v Berkel enGuy Verhofstad?
Ik begrijp niks meer van de politiek, heb er ook niet voor geleerd en ben vergeten om me er in te verdiepen,
maar ik vrees voor de gevolgen, want de tsunami van gelukzoekers wordt steeds groter.
in wat voor een wereld komen we terecht?

korrel37 | 16-10-15 | 00:42

Ik zit in alle rust even dit draadje te lezen en vraag me onthutsend af: Waarom reageert er sowieso nog iemand op een nitwit trol als eurotokkie?

Als reguliere reaguurders zich ieder keer vastbijten in deze nietszeggende, nies aan inhoud toevoegende mafkees, vraag ik mij werkelijk af hoe het gesteld is met het intellect van "rechts" Nederland.

Zoloft | 16-10-15 | 00:41

Goede ingezonden brief met prima argumenten van Erik. Ik hoop (net als bijna iedereen hier) dat de uitslag van het referendum een verpletterend JA zal worden.
hoogstetijd | 15-10-15 | 22:22

[ ] Ja - U bent VOOR het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne.
[ ] Nee - U bent niet TEGEN het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne.

Zaniksmurf | 16-10-15 | 00:38

Dan schrijf je op je cv: *Mijn kracht zit in het kunnen stimuleren en enthousiasmeren van mensen, teams en organisaties, waarbij ik vanuit een positieve en open houding draagvlak voor verandering en verbetering kan creëren*.
Positieve en open houding dus. En dan twitter je:
*#Haat en #racisme beginnen angstaanjagende vormen aan te nemen door domme vooroordelen van de door #Wilders opgezweepte hordes*.
Dan ben je dus gek, gestoord en hooogstwaarschijnlijk opgenomen op een gesloten afdeling, raad ik zo.
twitter.com/HAvanHeerden/status/65478...

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 00:37

@Eurotokkie | 15-10-15 | 22:33
Brussel. Ook weer zo'n makkelijke term, uitkeringtrekkert! Het EC! Dat ondemocratisch daar zit en op alle EU burgers schijt en in het gezicht spuugt! Het referendum wet snap jij nu nog steeds niet. Daar kunnen wij geen referendum op aanvragen. Het is er al. Het Oekraïne verdrag zit nu even in de ijskast. Want zij mogen niets tekenen zonder dat het volk hun referendum gehad heeft. Valt samen met leiderschap nep EU. De ironie! Na het *niet bindend* referendum gaan wij over tot orde op van dag. Grappig war geld opeens allemaal vandaan komt. Want nu komen campagnes waarom nee stemmen zo dom is! Voor 10K 'vluchtelingen' gaan wij opeens haast maken met woningen. Dat speelde ook al een tijd die sociale woningen. Alles kan opeens wanneer die muppets in vak K in een bankdruk gevangen zijn en het steeds aangedraaid wordt. Oftewel men wordt voorgelogen en de enige optie om dingen gedaan te krijgen is in hun nek hijgen! Vinden zij niet leuk en willen politie bescherming! Zou de politie sieren om de lange vinger te geven want het CAO hebben zij niks mee. Niet betalen? Zoek het uit!

Vageling | 16-10-15 | 00:36

niemandhier | 16-10-15 | 00:31
Een klein beetje tegenwicht tegen de MSM propaganda moet er zijn toch?
En vandaag is volgens mij de eerste keer ooit, dat de npo geen aandacht besteed aan de uitslag van de laatste TSN-Nipo peiling.

de honden blaffen... | 16-10-15 | 00:36

@niemandhier | 16-10-15 | 00:31
*proest*

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 00:33

Je kan veel vinden van het Oekraïne verdrag maar met de hoeveelheid Russische propaganda die geenstijl verspreid heeft de afgelopen tijd heeft geenstijl zich inderdaad gedragen als de nuttige idioot van Poetin. Wie de schoen past, etc.

niemandhier | 16-10-15 | 00:31

Moest dat nou? | 16-10-15 | 00:25
Wel eens gehoord van tsaar Peter?
Die kwam hier om schepen te leren bouwen.

de honden blaffen... | 16-10-15 | 00:29

Ik ben benieuwd hoe het kabinet Wilders zal reageren op de uitslag *Nein, Danke Schön Und Auf Wiedersehen Ukrainen* die dit referendum ongetwijfeld zal opleveren!
*tong uitsteekt naar Leugenjan Brinkmans*

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 00:28

Een derde van de NL bevolking heeft historische banden met Rusland? Dit zal vast over de postorder bruiden gaan, maar ik kan u verzekeren dat de vrouwtjes uit de Oekraïne ook prima zijn. Iedereen zeg ja tegen een vagina!

Moest dat nou? | 16-10-15 | 00:25

Misschien kunnen de gebeurtenissen in Oekraine nog nuttig zijn als voorbeeld hoe een nepkabinet kan worden ontmanteld.

merallas | 16-10-15 | 00:23

Circus Renz
Kaput
nu nog
De Efteling
belasting
voor dat
Andere
Pampa circus

Piet Karbiet | 16-10-15 | 00:21

€tokkie , 22:54

Naar u luister ik niet.

edelweiss | 16-10-15 | 00:17

Als ik eerlijk ben, begrijp ik die mensen waartegen ik ageer (derksen) ook wel hoor, wil ik als de kop van jut dienen? Ik (en u waarschijnlijk ook,) hebben veel te verliezen (baan, gezin, geliefden), dus ik beperk me de komende tijd tot verzet via internet/flyer/bijeenkomsten, maar ik ben me tenminste terdege bewust van het feit dat er iets lafhartigs in mij is gevaren, ik weet namelijk wat de waarheid is, maar het in het openbaar zeggen van die waarheid betekent publicitaire zelfmoord (als dat bestaat ;)), maar ik bedoel dus dat dat not done is, wil je overleven dan moet je enigszins in de algemeen geaccepteerde consensus meedeinen.

Kortom, wie het meeste kans maakt om iets te veranderen, is diegene die geaccepteerd wordt door de 'aanvaarde orde', maar toch iets waars/pittigs te melden heeft. Ik denk dat je een voorbeeld ziet in dit filmpje dat u waarschijnlijk wel kent: www.dumpert.nl/mediabase/6685098/22cf5...

pluk-87 | 16-10-15 | 00:17

Ik ben niet zo happerig op deze kul. Vanmiddag zat ik nog de krant in de bus te lezen. De ambassadeur van Oekraïne. En de Oekraïense ambassadeur is ook een vuil mannetje. Geen geld zegt hij. De daders? Iedereen weet wie suggestief verwijst hij naar Rusland. Wir habben est nicht gewust?! Ondertussen heeft deze weblog al bewezen dat er WEL geld naar Oekraïne gaat. Dat een grote bank geld vervreemdt van het IMF. Daar zegt meneer niks over. Oekraïne doet boehoe in mijn mening. Het verdrag is belangrijk dus voor hun. Zo belangrijk dat zij de anti Poetin kaart weer trekken. Wel indirect de lafbekken. Lijken wel Pechtholds! Te complex! Nee het is niet complex en dat er geld mee gemoed is is al bewezen is deze weblog. Deze idioten denken echt dat wij dom zijn daar. Waarom laten wij ons voor een karretje spannen waarbij wij beer Poetin met een stok lopen te prikken terwijl hij zoiets iets heeft van. Fuck hun, fuck het westen. Ik sta voor mijn belangen en jullie staan voor jouw eigen. Helder toch? Of is iedereen zo Disney dat wij tegenwoordig de Amerikaanse President verplicht moeten pijpen? Die jongens (Amerikanen) zijn niet fris (Poetin ook niet). Hele WWII boeide niet voor hun (Had twee aspecten. Wij met Duitsland en hun tegen Japan) totdat Hitler hun ook de oorlog verklaarde. En achteraf doen zij zich voor als verlossers? Man, man, man. Weg met dat loser staatje. Wij hebben Griekenland al. Heeft corruptie ook en slecht gezeik. Door daar naar te wijzen geeft geen rechten. Gewoon opthyphen.

Vageling | 16-10-15 | 00:16

@VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 00:11
Dan had Steve Brown gelijk.....

necrosis | 16-10-15 | 00:15

* Gaat herhaling Pauw kijken *
- out -

Eurotokkie | 16-10-15 | 00:15

@Eurotokkie | 16-10-15 | 00:05
Ik heb momenteel inderdaad minder problemen met stilzitten.
*jeukpoeder in nek van ET strooien doet ende grinnikt*

necrosis | 16-10-15 | 00:12

@necrosis | 16-10-15 | 00:10
Steve Brown verwoordde het mooi: "Hij heeft zijn paard bij de Oranjes gestald".

VerenigingVanDieven | 16-10-15 | 00:11

pluk-87 | 16-10-15 | 00:03

Dat voelde ik aan en waardeer ik zeer.

hoogstetijd | 16-10-15 | 00:10

@de honden blaffen... | 16-10-15 | 00:00
Volgens mij is Brinkhorst vader van een lid van de koninklijke familie, niet van het koninklijk huis.
*verschil moet er zijn*

necrosis | 16-10-15 | 00:10

-weggejorist-

INH.30CL | 16-10-15 | 00:09

@necrosis | 15-10-15 | 23:27
Ik ook maar dat is een utopie geworden helaas. Wat een fijne tijd dat ik op de basisschool de landen van de EEG uit mijn hoofd moest leren en zo trots was ook toen het me lukte en ik een 10 kreeg van de juffrouw.

INH.30CL | 16-10-15 | 00:09

ligt eraan hoe de vraagstelling gaat worden.
Democrates | 16-10-15 | 00:02

Lol, dat is een punt wat ik mij vanavond ook heb afgevraagd. Als de vraagstelling wordt:
- Wilt u geen associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne - dan antwoord ik met JA. Omdat ik geen associatieverdrag wil. Maar ik zal verkeerd worden begrepen. En een heleboel mensen zullen verkeerd stemmen.

hoogstetijd | 16-10-15 | 00:08

necrosis | 15-10-15 | 23:55
Ja ik kan ook gewoon in mijn hangmat blijven en een biertje drinken, maar ik kan niet stilzitten.
Aangezien je aantal reacties heb jij hier minder problemen mee.

Eurotokkie | 16-10-15 | 00:05

@pluk-87 | 15-10-15 | 23:51
Goed gezegd, pluk!

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 00:04

-weggejorist-

dijkbewaker | 16-10-15 | 00:04

PVV op 25%. Wat vind je daarvan, Leugen Jan Brinkhorst?

Lewis Lewinsky | 16-10-15 | 00:03

@hoogstetijd | 15-10-15 | 23:58
Dankjewel voor de waardering, het komt ook uit mijn tenen.

pluk-87 | 16-10-15 | 00:03

Prima verhaal van Erik, dus ik stem NEE [of Ja, ligt eraan hoe de vraagstelling gaat worden].

Democrates | 16-10-15 | 00:02

Och, Brinkhorst is lid van koninklijk huis.
En begint seniel te worden.
Van oude mensen, en dingen die voorbijgaan.

de honden blaffen... | 16-10-15 | 00:00

pluk-87 | 15-10-15 | 23:51

Geweldige posting.

hoogstetijd | 15-10-15 | 23:58

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:43
Eerst nog even een tijdje in de ouderwetse kerker.

Ommezwaai | 15-10-15 | 23:57

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:43
Eerst nog even een tijdje in de ouderwetse kerker.

Ommezwaai | 15-10-15 | 23:57

@Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:47
Hoe zat het ook al weer met Cyprus?
*kuch*

necrosis | 15-10-15 | 23:56

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:45
Voor iemand die graag ZZP'er wil worden op kosten van de bijstand, besteed je een stuk minder tijd aan je business-plan, dan aan het aantal reaguursels.
Moet je zelf weten, maar ik neem je business-plan NU al niet serieus.

necrosis | 15-10-15 | 23:55

De vraag zal ongetwijfeld zo ingewikkeld worden geformuleerd, dat velen die begrijpelijke fout gaan maken - maar dan helaas wél in het stemhokje...
bisbisbis | 15-10-15 | 23:11

Ik kan me je bezorgdheid heel goed voorstellen, want links is tot alles in staat om gelukszoekers hartelijk welkom te heten en in de watten te leggen. Het zou zelfs kunnen dat ze de vraag ingewikkeld gaan stellen, al vind ik dat op dit moment wat ver gezocht.

hoogstetijd | 15-10-15 | 23:55

Leugenachtig GeenPeil, leugenachtige Baudet, leugenachtig referendum. Die Leugenachtig Jan Brinkhorst van Leugenachtig66 gebruikt zo vaak het woord *leugenachtig* dat het achterdocht opwekt. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Lewis Lewinsky | 15-10-15 | 23:54

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:51
Ik heb geen advies nodig van buitenaardsen, ET.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:54

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:08
Dan liever een paar duizend Syriërs. Het lijkt mij niet verstandig om 90 miljoen Turken straks zeggenschap te geven in Brussel, en ongebreidelde toegang tot Europa. Turken zijn namelijk niet te veranderen. De Turken in Nederland zwaaien nog steeds met Turkse vlaggen, hebben schijt aan Nederland en Nederlanders, en blijven Turkije trouw. Niet echt de bedoeling lijkt me.

Old_Spice | 15-10-15 | 23:53

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:45
Shit, vergeet ik nog te zeggen dat Jesse Klaver een nieuwe spindoctor zocht. Lijkt me echt iets voor jou.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:52

Baaaaah Pauw, weet je waar ik kotsmisselijk van aan het worden ben mede-reaguurders? De mensen die de schone schijn op willen houden door te zeggen dat ze guthmenschen zijn behalve wanneer het hun achtertuin betreft.
- Anti-AZC mensen die zeggen dat ze begrijpen dat wij een morele plicht hebben om 'asielzoekers' op te vangen' (o jaaah?) in ons land, maar liever niet in de buurt (hypocriet dus)
- Derksen, ik kijk al heel veel jaar altijd naar VI, zijn opvattingen zijn gewoon in lijn met de PVV, maar altijd wanneer Derksen in programma's als Pauw zit, wilt hij fel van leer trekken tegen de PVV, "want hè, ik sta aan jullie kant he"!? (de conformistische gutmenschkaart)

Kortom, wat ik wil zeggen, mensen moeten niet schijnheilig doen en slechts hun eigen straatje schoonhouden, mensen moeten voor hun hele gemeenschap opkomen. Zoals ik als Roosendaler bij een Anti-AZC-bijeenkomst was in Oudenbosch vanavond, en dan roepen ze daar: "De regio moet beter verdelen"!, oftewel, ze willen dat er in o.a. Roosendaal meer asielzoekers komen, en niet alleen in Oudenbosch.

Mensen wees eerlijk, wij als land hebben genoeg immigranten verwelkomd. Zeg niet dat je pro-azc bent, want je wilt ze niet in je eigen plaats, maar 'begrijpt dat ze elders in het land wel moeten worden opgevangen'(laat jezelf niks wijsmaken, opvang in eigen regio (midden-oosten) is beter, daar wil ik best geld aan bijdragen, maar ze komen door bv 7 veilige landen, waarna ze hier arriveren, omdat hier gratis geld is).

Nee, we willen het niet en ook niet elders. Culturen en etniciteiten mengen, werkt namelijk zeer slecht, vooral wanneer het de islamitische icm de westerse cultuur betreft.
Mensen, wees eerlijk, sta op, verzet u binnen de wet, laat u zich aub horen en doe niet alsof u 'voor AZC bent, maar tegen AZC in uw eigen Nederlandse regio', want dan bent u vaak gewoon in totaliteit tegen AZC, maar met uw uitlatingen zadelt u andere gemeentes op met het probleem waartegen u zelf ageert.

pluk-87 | 15-10-15 | 23:51

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:49
Nee hoor ik geef je alleen wat advies meer niet.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:51

necrosis | 15-10-15 | 23:47
Alsof de burger zonder de Oekraine niet blijft betalen, lol.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:49

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:45
Zo zo, zijn we boos? Dan zit ik op de goede weg.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:49

@necrosis | 15-10-15 | 23:14
Goed idee. Turkije is zeker niet "veilig". Het koloniseren van andere landen is al "foei" sinds 1949, maar daar heeft bloksnor Erdogan geen boodschap aan.

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:47

@Jan Dribbel | 15-10-15 | 23:34
Totdat de burger niet langer wenst te betalen aan die megalomane stront die gedicteerd wordt vanuit Brussel.
En zonder al dat belastinggeld van de burger, is de EU een tandeloze tijger.

necrosis | 15-10-15 | 23:47

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:42
Ga lekker bij Joop.nl janken met je serieus.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:45

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:32
Iemand gek noemen omdat hij niet naar de pijpen van 'Brussel' danst, zal je vast een heel comfortabel gevoel geven.
Maar zoals gewoonlijk weer geen enkele onderbouwing.
Tip: koop morgenochtend een budgetbrood bij de supermarkt en ga de eendjes voeren.

necrosis | 15-10-15 | 23:44

@Ommezwaai | 15-10-15 | 23:19
Hm. Ik begin te geloven dat "onze" politici niet naïef, maar ronduit schoften zijn. Zo'n enge megalomane Timmermans, alleen een guillotine kan die EU-griezel nog tot rede brengen.

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:43

Niet leesbaar leesvoer voor dat (s)linkse volk. De harde realiteit en feiten zijn fabels voor ze. Natuurlijk weten we heel goed dat de EU en de VS samen op oorlogspad zijn, en dat al helaas al langere tijd. Poetin zit op zijn plek en weet heel goed wat die doet. Als derden, iemand van zijn/haar troon zou willen stoten om wat voor reden dan ook, en je gaat daarbij ondersteuning geven aan Assad's verwijdering door z.g. gematigden te ondersteunen, dan is het geheel legitiem van Syrië om hulp te vragen om het probleem op te lossen. Zelf vermoed ik dat het zeepbelletje geknapt is en dat Poetin daar een niet geheel onbelangrijke rol in gespeeld heeft. Nog nooit heeft het volk in Europa zo hard gemorreld zoals dat het nu is. En nog willen jullie niet luisteren. Waar willen jullie naar toe met ons?

Mr_Pikibelly | 15-10-15 | 23:43

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:38
Ik ben ook gek op Geenstijl. Trollen is ok, maar sommige onderwerpen zijn daar te serieus voor. Dit is er eeen van.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:42

Fatwabuster | 15-10-15 | 23:39
Wat voeg jij dan toe, buiten Joris te vragen om mij een ban te geven.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:42

Misschien wordt het tijd om de grijze grammofoonplaat die hier bekend staat als Eurotokkie, compleet te negeren.... hij is irritant, voegt niets toe en doet werkelijk alles om zoveel mogelijk tegels te produceren en anderen uit te dagen en te schofferen..... kortom, laat dit sujet lekker links liggen, daar waar hij hoort... in de goot.

Fatwabuster | 15-10-15 | 23:39

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:35
Iedereen is gek hierop Geenstijl, maar dit was je zeker nog niet opgevallen als gek.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:38

Populistisch tiepje, die Laurens Jan van der Brinkhorstenstein. Opgewonden standje ook. Zou het niet lang volhouden in de panelen.

Lewis Lewinsky | 15-10-15 | 23:38

ik zal nee stemmen en met mij mijn vrienden en vele bekende van mij simpel omdat wij gezond van verstand nadenken en niet alleen de mainstream media volgen.

sander koekkoek4745 | 15-10-15 | 23:37

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:23
Als ik kijk naar de kwaliteit van je reaguursels verwacht ik eerder dat we je binnenkort hier tegenkomen:
www.faillissementen.com/

francisca van jole | 15-10-15 | 23:37

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:15
Rusland is óók Europa. Je kunt beter in heel Europa goede buren hebben dan een nieuw ijzeren gordijn forceren aan de Russische westgrens. Zeker als er een buurman is die voor de komende eeuw olie en gas kan leveren tegen een aantrekkelijke prijs en de baardmannen uit de zandbak buitenspel zet.
Poetin is een tijdelijk verschijnsel. Die gaat ook een keer dood.

Stormageddon | 15-10-15 | 23:36

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:32
Hey ET, je kunt ook te ver gaan. Putin is niet gek. Jij wel.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:35

necrosis | 15-10-15 | 23:34
Psst niet verder vertellen ja.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:35

Het wordt tijd dat iemand Laurens Jan in een luie stoel zet van waaruit hij naar de vogeltjes in de achtertuin kan kijken, en voortaan alle microfoons uit zijn buurt houdt. Elke keer als hij zijn mond opent, bevestigt hij het beeld van de autocraat geworden politicus die alle voeling met de bevolking is verloren.

simpelman | 15-10-15 | 23:35

necrosis | 15-10-15 | 23:27
Je hebt niets te willen.
De wil van de burger is afgeschaft.

Jan Dribbel | 15-10-15 | 23:34

@Ommezwaai | 15-10-15 | 23:27
Welnee, hij pakt het geld aan, koopt een jaarvoorraad Schultenbräu, laat zijn onderneming 'klappen' en lacht zich de ballen uit zijn broek.

necrosis | 15-10-15 | 23:34

necrosis | 15-10-15 | 23:23

Poetin is bezig om Rusland in alle eer te herstellen, zoals voor het uiteenvallen.
Dit zal hem echter niet lukken zonder te botsen met Europa, en dit is maar goed ook, want iemand moet deze gek tegenhouden.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:32

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:28
Emigreer dan meteen maar naar Rusland.

Ommezwaai | 15-10-15 | 23:30

Ommezwaai | 15-10-15 | 23:27
Nee nee een anti-poetin app.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:28

@INH.30CL | 15-10-15 | 23:22
Ik wil terug naar de EEG!

necrosis | 15-10-15 | 23:27

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:23
Gaat u soms een UWV app maken voor op de telefoon?

Ommezwaai | 15-10-15 | 23:27

dijkbewaker | 15-10-15 | 23:22
Fijn zo'n totalitaire moslimstaat in de achtertuin.
Als eerste jast de Grote Leider Erdogan alle Koerden het land uit, richting Europa welteverstaan...

Ommezwaai | 15-10-15 | 23:25

necrosis | 15-10-15 | 23:13
Ik ben druk bezig met ondernemingsplan, start namelijk een onderneming op vanuit de bijstand.
Als het levensvatbaar is krijg ik Bijstand voor zelfstandigen.
Dus de volgende keer kun je me aanspreken als ZZP-er ja.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:23

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:13
Rusland annexeert de Krim en je noemt het landjepik.
De EU 'koopt' landen als Moldavië, Georgië en Oekraïne.
Wat is het verschil?

necrosis | 15-10-15 | 23:23

Ik wil dat Rusland toetreedt tot de EU.

INH.30CL | 15-10-15 | 23:22

-weggejorist-

dijkbewaker | 15-10-15 | 23:22

@eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 23:11
Dat de SU uit elkaar gevallen is, is een feit. Maar dan hoeven er nog geen wapens in de achtertuin van Rusland geplaatst te worden. Oekraine is slechts de laatste stap hierin. Het is Amerika dat aansuurt op oorlog, waarschijnlijk omdat wij er de dupe van worden; dit voorkomt dat wij te machtig worden.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:22

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:15
Naïeve politici, daar hebben we er nu inderdaad wel genoeg van.
.
Bij Pauw weer een leuke discussie..
De Joodse gast houdt in, de rest -Johan Derksen incluis- is radicaal voor opvang van de landverhuizers annex gelukszoekers.

Ommezwaai | 15-10-15 | 23:19

Overleg met Rusland ? Laat me niet lachen. Hoe denk je dat Amerika zou reageren als al zijn buurlanden zich zouden aansluiten bij een ander economische en militaire organisatie ? O wacht, dat hebben we 50 jaar geleden al gezien met Cuba. Toen hadden we bijna een kernoorlog. En dan nu allemaal schijnheilig tegen Rusland boeh en bah roepen omdat ze vinden dat de EU te dichtbij komt.

dr.andus | 15-10-15 | 23:19

@Seraphin: Goed punt. Maar hier is bovendien sprake van een, bewuste of onbewuste, verstrengeling van standpunten. Als het de geenpeil.nl organisatoren er om gaat om het gebrek aan democratie in de EU aan het licht te stellen (waar ik het overigens mee eens ben) waarom hebben ze *dat* dan niet ter stemming gebracht. Waarom hebben ze een, zoals ze zelf zeggen, willekeurig onderwerp genomen?

Waar hebben de mensen nu over gestemd? Over het EU verdrag met Oekraine? Of over het gebrek aan democratie binnen de EU organen?

Gert van Spijker | 15-10-15 | 23:18

LBJ maakt exact dezelfde fouten als bij het vorige referendum. We hebben het allemaal niet begrepen en wie niet voor is, is een vriend van de vijand.
Betere reclame dan dit soort averechts werkende gebrabbel van uitgerangeerde mastodonten kan je niet krijgen. Dankuwel, ouwe fopdemocraat.

Harry Turtle | 15-10-15 | 23:18

Ommezwaai | 15-10-15 | 23:11
Tientallen miljoenen.
Timmermans kennende heeft hij bij de Turken al een adressenlijst van de Sociale Diensten in Nederland afgeleverd.

Jan Dribbel | 15-10-15 | 23:18

Als oud cpner kan ik alleen maar Nee stemmen tegen die nazi's in Kiev.Voordat el presidente weer een miljoen miljard nodig heeft van de EU om een nieuw paleis te bouwen.

Tishetnetnie | 15-10-15 | 23:16

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:11
Ik ben tegen Poetin en de EU maar voor Europa.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:15

@Ommezwaai | 15-10-15 | 23:11
Ja, dezelfde lieden die nu Syrische paspoorten verkopen in Turkije, die maken/verkopen voor hetzelfde gemak Turkse paspoorten.

Turkse paspoorten geeft de kolonisator al aan "Nederlanders", alleen maar omdat hun (groot)ouders Turk zijn.

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:15

@pano88: Rusland zit volledig fout en Putin is krankzinnig. Mee eens. Maar ga eens na wie het vuurtje heeft aangestoken.EU. Nogmaals; dat rechtvaardigd niet de acties van Rusland maar check de recente geschiedenis en je begrijpt waarom Putin geen Navo dreiging duld. Er mag dan wel 40 jaar voorbij zijn nadat er iets veranderde tussen oost en west maar dat heeft de wonden nog niet geheeld.

Straight ahead | 15-10-15 | 23:15

@Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:03
Als Turkije een onveilig land is, moeten we ze maar niet laten toetreden tot de EU.
*motie indienen doet*

necrosis | 15-10-15 | 23:14

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:02
En daarom stem je vóór het verdrag?
Heb JIJ het verdrag inmiddels gelezen en ben je doordrongen van het feit dat er NOG meer geld vanuit Noord-Europa naar andere richtingen gaan, het oosten in dit geval?
Natuurlijk niet, het zal je aan je reedT roesten zolang jij maandelijks je uitkering maar krijgt.
Maar met steeds hogere kosten komt Dijsselbloem straks op het briljante plan om de uitkeringen in Nederland nog maar wat verder te versoberen.
Benieuwd of je dan nog steeds zo stellig ben...

necrosis | 15-10-15 | 23:13

Seraphin | 15-10-15 | 23:09
Klopt de Russen zijn al een tijdje bezig met landjepik ver voor dit gedoe met de Oekraine, werd wel aandacht aan besteed maar niet zoveel dan nu.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:13

Oekraïne is zo'n beetje failliet en heeft weinig te bieden als handelspartner.

Niet bijster veel goede producten, en door de relatief arme bevolking kunnen we ook niet heel veel exporteren.(even afgezien van de hoge transportkosten)

Ook hebben ze nu allemaal dealtjes met Rusland die in hun voordeel zijn, als Oekraïne en de EU nu ineens het bed willen delen achter de rug van mother Russia om gaat dat allemaal verdwijnen.

Dus al het geld dat ze van de EU gaan krijgen verdampt meteen door de hogere kosten die ze gaan krijgen.

Ook is het weer een land dat meer geld kost dan het oplevert, de EU wilt Oekraïne alleen inlijven om Poetin te sarren en hun expansiedrift te voeden.

En niet te vergeten, een groot deel van het land is verwikkeld in een ''burgeroorlog'' die mede is begonnen vanwege de roep om meer EU vanuit Oekraïne.

Ik gun de Oekraïense bevolking van harte meer rijkdom, maar niet ten koste van onze rijkdom.

En zo kun je nog wel even doorgaan, als je voor Europa, Nederland en Oekraïne bent is het simpelweg beter om nee te stemmen. Hoe vreemd dat ook mag klinken.

De EU is onze vijand, niet onze vriend.

DikkeBMW | 15-10-15 | 23:12

Stopt Erdogan de stroom Syriërs naar Europa, krijgen we een paar miljoen Turken ervoor terug.

Ommezwaai | 15-10-15 | 23:11

Een stem voor de EU is geen stem tegen Poetin. Een stem tegen de EU is geen stem voor Poetin.
Een stem tegen de EU is een stem tegen de dictatuur van de EU.

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:11

VerenigingVanDieven 23:00

De Soviet-Unie is al aardig uit elkaar gevallen en de EU-expansiedrift is geheid met steun van de USA doorgedrukt.

eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 23:11

@hoogstetijd | 15-10-15 | 22:23
-
De vraag zal ongetwijfeld zo ingewikkeld worden geformuleerd, dat velen die begrijpelijke fout gaan maken - maar dan helaas wél in het stemhokje...

bisbisbis | 15-10-15 | 23:11

Helaas Erik. Je kan veel van de EU zeggen, en het referendum is inderdaad een hoognodig signaal dat de democratische orde hersteld moet worden, maar het is NIET de EU die "de zaken op scherp heeft gesteld".

Al ver vóór de annexatie van de Krim heeft Rusland zijn neo-imperialistische tanden laten zien in Georgië. Daarnaast; je geeft zelf al aan dat 2/3 van Oekraïne "westers" georiënteerd is. Het is dan ook niet gek dat de voormalige, door Rusland in stand gehouden, despoot door het volk de deur is gewezen.

Dat de EU en andere westerse belangengroepen daar niet rouwig om waren en achter de schermen een handje mee hebben geholpen kan prima, maar mag niet als excuus dienen om de gekozen zelfbeschikking van het Oekraïense volk maar te negeren.

Seraphin | 15-10-15 | 23:09

Als Oekraïne via dat verdrag toetreed tot de EU en daarna mee moet doen met de boycot van Rusland verliezen ze het meeste van hun export (bijna alle export gaat naar Rusland nu)

Voor dat land is het dan een "minder handel" verdrag, met grote economische gevolgen.

mysteryposter | 15-10-15 | 23:08

Old_Spice | 15-10-15 | 22:57
Turkije wil iets terug hebben wat het betreft opvang van vluchtelingen, of wil je dat ze ze allemaal richting Europa komen , zeg het maar.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:08

sorry hoor maar dit is een referendum van, voor en door bange poeperds. Laat putin en zijn russen sterven met hun bangmakerij. Ze hebben godverdomme een vliegtuig met ONZE vrienden en familie uit de lucht geschoten en doen nu of we debiel zijn.

unieke-nick | 15-10-15 | 23:07

Hoorde toevallig dat gesprek met Brinkhorst. Hij maginaliseerde een stem zijnde voor of tegen Poetin. Wat een simpele man is dat. Geloof er ook niks van dat hij ook maar een letter van dat verdrag gelezen heeft.

watazooi | 15-10-15 | 23:07

Israel was ook ooit een woestijn.

Piet Karbiet | 15-10-15 | 23:06

necrosis | 15-10-15 | 22:57

Heel realistisch scenario...

eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 23:06

@Eurotokkie | 15-10-15 | 23:02
Tegen Poetin zijn maakt je nog geen Fatsoenspilaar.

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:05

Kunnen we dit tegenhouden op een of andere manier middels aanvraag referendum,iets? weet iemand dat?

corbiere | 15-10-15 | 23:04

@Patatter | 15-10-15 | 22:53
Om mee te kunnen doen met de EU, moet alles in Oekraïne gelijkgetrokken worden met de andere landen.
En dat kost veel geld, wat ze niet hebben.
Ik zie parallellen met Griekenland, maar daar zijn er maar zo'n 11 miljoen van tegen 45 miljoen inwoners van Oekraïne.
En beide landen hebben een fors arsenaal aan oorlogsspeelgoed.
Ik zou maar vast een extra krantenwijk nemen, dit gaat je geld kosten!!!

necrosis | 15-10-15 | 23:04

Old_Spice | 15-10-15 | 22:57
Niet te geloven, smerige landverrader!

corbiere | 15-10-15 | 23:03

@Harry Turtle | 15-10-15 | 22:45
De meeste islamitische vluchtelingen komen uit Turkije. Een onveilig land.

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:03

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:01
Ik ben niet voor de EU maar ben tegen Poetin dit is heel wat anders.

Eurotokkie | 15-10-15 | 23:02

@(c)ZWITSUL | 15-10-15 | 22:57
De enige echte werkelijkheid voor een EUrotokkie

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 23:01

Helemaal eens met Erik. Grote zorgen passen ook bij het hele migranten/vluchtelingenvraagstuk. Junckers holmaat Timmerfrans heeft al extreme beloften gedaan aan Turkije. Voor het geven van zeer veel geld, voor het opheffen van de visumplicht, en onder de tafel waarschijnlijk ook voor het sowieso lid worden van de EU. En weer worden de autochtone volkeren van de EU gepasseerd en bedrogen door het Brusselse Eurocratische monster. Dit keer om de blunders van Merkel te repareren. Zij heeft de grenzen wagenwijd open gezet en nu heeft Turkije ons in de tang. Merkel en Brussel zijn een hopeloos geval met hun domme politiek; en dat terwijl er eenvoudiger oplossingen zijn: grenzen dicht, ook aan de EU-buitengrenzen. Maar het ontbreekt aan moedige leiders; we zitten met slappe policorre zakken en droeftoeters opgescheept. De prijs zal worden betaald door de volgende generaties: verTurking, islamisering, verarming. Europa zal een vergrote versie van Libanon worden.

Fijnstoffer | 15-10-15 | 23:00

@eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 22:50
Er zijn belangrijkere dingen als geld. Amerika volgt op dit moment een pre-emptive strategy en probeert Rusland in te sluiten. Dit omdat de dollar waardeloos is (de Euro ook, maar daar gaat het niet om). Het is beter voor ons als Putin deze ronde wint, en niet Obama. Welk land denkt u dat expansionistischer is, Rusland of Amerika?

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 23:00

Erik heeft gelijk, de angstmakelaars van de EU echter denken daar anders over en vinden dat een andere mening verboden zou moeten worden op grond van een of ander Godwin. De NPO is vast al bezig met een campagne die tot grove desinformatie moet leiden.

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 22:59

Ik gun de Oekrainers een veelbelovend handelsverdrag ter bevordering van de economie en daarmee hun welgesteldheid. Deze dient zeker niet afgestemd te worden met Rusland. Het aso-verdrag dat door de EU is opgesteld is voorspel in het russisch roulette. De EU heeft grootheidswaanzin ook in de powerplay die ze voeren richting Rusland. De leiders in Brussel bewijzen ongeschikt te zijn. De russen hebben bewezen meedogenloos te kunnen zijn. Denk helder na over het komende referendum. Geef Putin niet een reden om als agressor op te treden.

Straight ahead | 15-10-15 | 22:58

@Energya: Zelfs als dat zou zou zijn, en dat is niet zo, dan hoef je nog steeds niet met een ander land te overleggen. het blijft een binnelandse aangelegenheid voor Oekrainers. Van wat voor afkomst dan ook.
Wat betreft Chroetsjov, die heeft alleen Krim toegedeeld aan Oekraine, Donbas was al Oekraine. Mijn punt is: Laat de inwoners zelf beslissen. En dat hebben ze al gedaan.

Gert van Spijker | 15-10-15 | 22:57

@eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 22:44
Die gaan niet failliet want Brussel komt met steunpakket 1 t/m oneindig ter waarde van 2400 miljard, ongeveer.
Ik doe liever zaken met Rusland.
Totdat van Baalen en Verhofstadt met hun vuistjes stonden te zwaaien op het plein van Maidan, verkochten we een hoop bloemen, landbouwproducten , etc aan Rusland en dat was goed voor de werkgelegenheid.
Als Nederland zaken gaat doen met Oekraïne, krijgen we betaald uit een lening die door de EU is verstrekt.
Ongezien de typhus voor Oekraïne (en de EU, maar dat spreekt voor zich)!

necrosis | 15-10-15 | 22:57

Eurotokkie | 15-10-15 | 22:54

volgens mij is die foto niet echt hoor

(c)ZWITSUL | 15-10-15 | 22:57

Hebben de reaguurders vandaag het nieuws gezien? Turkije krijgt van Timmerfrans 3 miljard euro, Turken kunnen zonder visum Europa in, en Turkije wordt serieus klaargestoomd voor EU lidmaatschap. Het volk wordt niet geraadpleegd, Brussel doet het gewoon. Nog meer ongebreidelde uitbreiding, juist iets dat volgens peilingen een grote meerderheid van de Europese bevolking niet wil.

Old_Spice | 15-10-15 | 22:57

Ik wens ze alle goeds. Maar ik wil geen 2e Griekenland met honderden miljarden euros kosten.

Patatter | 15-10-15 | 22:53

@Harry Turtle | 15-10-15 | 22:45
U bent niet de enige die zich zorgen maakt, ik kon mijn oren niet geloven tijdens het NOS journaal. Geen visumplicht meer voor Turken? Erdoğan chanteert de EU.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 22:53

Uitstekende weergave van de werkelijkheid en goede voorstellen voor een alternatief. En.... natúúrlijk is stemmen belangrijk! Gáán!

awakened | 15-10-15 | 22:51

@Gert van Spijker | 15-10-15
Goeie vraag, denk dat een reden om dat te doen is dat de Oekraine een grote Russische bevolking kent. De gebieden waar ze wonen zijn gebieden die voorheen onderdeel van Rusland waren maar onder Chroetsjov herverdeeld zijn onder het gebied dat Oekraine is.
En aangezien dit historisch gezien niet echt lang geleden is heb je te maken met een echt Russische bevolking in dat gebied.
Dat maakt de zaak zo fragiel en dat maakt overeenstemming met Rusland zo noodzakelijk.

Energya | 15-10-15 | 22:50

Kan mij niets schelen hoe het met de Oekraïners gaat eerlijk gezegd.

edelweiss | 15-10-15 | 22:50

Eurotokkie | 15-10-15 | 22:44

En Pechtold die al over dit verdrag gestemd heeft en erkende dat hij het niet gelezen heeft - die stemt vanuit kennis? Heeft men deskundigen naar de Tweede Kamer laten komen om zich vooraf te laten informeren? Wellicht, maar dat heb ik dan gemist.

027 | 15-10-15 | 22:50

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 22:47

Laat ze dan lid worden van de NATO (ook niet zonder risico, hoef ik niet uit te leggen denk ik) maar dan hoeven we niet om het half jaar miljarden in een bodemloze put te smijten.

eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 22:50

De propaganda machine van de europese machthebbers zal wel weer vol op t orgel gaan de komende tijd.
Het licht zal wel uitgaan, en de pleuris en oorlogen gaan uitbreken als we niet doen wat hen welgevallig is.
Vervolgens stemt het volk en masse tegen het verdrag, en legt met dit referendum volledig naast zich neer. Of men noemt het verdrag geen verdrag, maar een overeenkomt.

Maar dat dat verdrag er komt, dat staat als een paal boven water.

Dick Luyenlomp | 15-10-15 | 22:50

Kaart van Syrische vluchtelingen per land, je ziet dat alle omliggende landen niets of weinig opvangen. Zelfs Irak en Egypte niet. De meeste zitten nu in Turkije ... een soort tussenstation om daarna naar Europa te gaan.

twitter.com/JoramvKlaveren/status/654...

Vluchtelingen of migratie als (bekend) onderdeel van de jihad?

mysteryposter | 15-10-15 | 22:49

ik woon nu bijna 15 jaar in belgie
ook hier is het niet veel beter hoor

ook hier heb je de SP(socialisten) en andere (democraten) die de deur wagenwijd openzetten.

er is hier wel een zeer genuanceerde Antwerpse Burgemeester, die niet alleen dit probleem aanvoelt, ook het intern belgisch probleem.

belgie meesteres | 15-10-15 | 22:48

De EU had ook een vrijhandelsverdrag met Oekraine kunnen maken dat een douane-unie tussen Rusland, Kazachstan en Oekraine niet onmogelijk maakte.

Verder moet de EU zich verre houden van millitaire samenwerking met wie dan ook. Daar zijn natiestaten voor en anders de NAVO, maar niet de EU.

Als de EU vrijhandel met de rest van de wereld wil stimuleren, dan kan het niet tegelijkertijd millitaire allianties sluiten tegen diezelfde landen waar het zogenaamd vrijhandel mee wil voeren. Zo werkt het niet.

Aangezien de EU echter gekozen heeft voor een vijand, om het gebrek aan eigen eenduidige identiteit te verbloemen, zal het met de EU en vrijhandel nooit iets worden.

Beter dus om Nederland weer haar eigen vrijhandelsaccoorden uit te laten onderhandelen. Dat heeft ons aan de wereldtop gebracht qua export, lang voordat de EU bestond. Lang voordat de EU Nederland opgeheven heeft.

tipo | 15-10-15 | 22:47

@eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 22:44
Het gaat de EU niet om de financiele positie, het gaat haar om de strategische ligging.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 22:47

Turkije zit hier zo diep in dat het niet leuk meer is.

LetTheSunshine | 15-10-15 | 22:46

Misschien dat Petra aka Laurentien een suikerklontje van haar kan geven aan haar papa LJB. Hij klinkt een beetje zuur en leugenachtig.

Tenzing Norgay | 15-10-15 | 22:46

Waar ik me ook zorgen om maak, wat heeft Heil Timmerfranz Turkije vandaag allemaal beloofd in ruil voor grootschalige vluchtelingen opvang?

Harry Turtle | 15-10-15 | 22:45

In Rusland maakt een referendum zich niet druk om jouw land. Stem nou verdomme eens voor jezelf.

LetTheSunshine | 15-10-15 | 22:45

Panos88 | 15-10-15 | 22:40
Dit verdrag is te ingewikkeld voor het volk daarom stemmen heel wat mensen op gevoel, en als er iemand is die kan inspelen op het gevoel dan wel de overheid.

Eurotokkie | 15-10-15 | 22:44

Dat land is failliet, wordt een tweede Griekenland.

eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 22:44

Wellicht dat een goede informatie door die ze journalisten hier wat helderheid in kan brengen.
.
Hè! Dat zei dat hoertje vannacht ook.
.

Piet Karbiet | 15-10-15 | 22:43

@ VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 22:39

De regering kan wel zelf een bindend referendum organiseren, zoals je ziet met de brexit (Britten uit EU) referendum in Engeland.

mysteryposter | 15-10-15 | 22:43

Helemaal eens met Erik.... maar er staat nog een grote dreiging te wachten en wel in het zuid oosten.... Turkije wordt heel langzaam de EU in gerommeld om de vluchtelingenstroom vanaf die kant in te dammen.... Brussel is compleet de weg kwijt en Erdogan gijzelt hen door toe te staan dat vanaf zijn west kust honderdduizenden Europa overspoelen

Fatwabuster | 15-10-15 | 22:42

-weggejorist-

Tenebris Luciens | 15-10-15 | 22:42

Kun je misschien uitleggen waarom de EU een verdrag met Oekraine zou moeten overleggen met Rusland?
Misschien vind je ook dat als een land een verdrag tekent met Suriname, dat land eerst met Nederland moet overleggen?

Gert van Spijker | 15-10-15 | 22:41

De EU is mijns inziens levensgevaarlijk bezig door de Oekraïne binnen te halen als zoveelste lid. Je zit dan de voortuin van Poetin om te ploegen.
Nu hoef je niet te knippen en te buigen voor Poetin, maar de man lijkt mij tot alles in staat. Wat hebben wij aan de Oekraïne, per slot van rekening? Poetin lijkt mij eerder in staat om zijn wapens op Europa te richten dan op China, om maar een voorbeeld te noemen.

hoogstetijd | 15-10-15 | 22:40

Ik zal tegen stemmen omdat ik vind dat de EU een gebrekkige democratie is, maar eigenlijk is het Associatie verdrag met de Oekraïne juist een van de betere beslissingen van de EU geweest. Maar de EU de schuld geven van het conflict in de Oekraïne is als een vrouw die verkracht en mishandeld is zeggen dat ze zich maar niet had moeten verzetten..

Panos88 | 15-10-15 | 22:40

@Eurotokkie | 15-10-15 | 22:33
Dat kan ook niet, in de huidige wet kunnen alleen referenda gehouden worden over bepaalde wetsvoorstellen. Er kan geen willekeurig referendum gehouden worden. Dan is dit het beste alternatief. Uw comment van 22:30 was overigens zeldzaam constructief.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 22:39

-weggejorist-

Eurotokkie | 15-10-15 | 22:35

Oekraine ligt net zo strategisch als Turkije. Sterke aanwijzing dat dit een geopolitiek spel is. Geenpeil strooit zand in de machinerie. Er zal een reactie komen. LJB is nog maar het begin.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 22:34

Tenebris Luciens | 15-10-15 | 22:30
Stop de macht van Brussel is een prima punt voor een referendum,
maar daar gaat dit referendum niet over.

Eurotokkie | 15-10-15 | 22:33

"Maar het is de arrogantie van de macht van Brussel die de boel op scherp heeft gezet." Eh nou nee, het zijn een Bukraket samen met onaangekondigde Russische tanks en Soldaten in Kharkov, Georgië en de Krim die de situatie op scherp hebben gezet. Putin vindt altijd wel een stok om mee te slaan en gaat door net zo lang als wij dat toelaten. En deze brief is zwaar naïef.

Panos88 | 15-10-15 | 22:33

-weggejorist-

Outsider-Inside | 15-10-15 | 22:32

Door de "atomisering" van de samenleving (neoliberaal, "ik alleen voor mezelf") is het de industrie die de politiek regeert naar Amerikaans model.
Wat voor gevolgen dat heeft is maar al te duidelijk in Amerika zelf en over de rest van de wereld.
Maar moeilijk om mensen in te laten zien dat ze het zelf kunnen stoppen.

nl04922 | 15-10-15 | 22:32

-weggejorist-

Tenebris Luciens | 15-10-15 | 22:30

@mecheng | 15-10-15 | 22:27
Sympathie voor Oekraïne lijkt me toch.
En er zijn nog altijd heel veel mensen die denken dat elk 'nee' tegen welk EU-besluit ook zo ongeveer het einde der tijden betekent. Ik chargeer, maar niet eens heel erg.

Lewis | 15-10-15 | 22:30

-weggejorist-

jack and friends | 15-10-15 | 22:30

mecheng | 15-10-15 | 22:27
Oorlog met Poetin.

Eurotokkie | 15-10-15 | 22:30

wat zijn overigens argumenten voor een JA? iemand?
mecheng | 15-10-15 | 22:27

Ik kan hooguit één reden bedenken en dat is als je smoor- en smoorbezopen in het stemhokje staat te wankelen...

hoogstetijd | 15-10-15 | 22:29

wat zijn overigens argumenten voor een JA? iemand?

mecheng | 15-10-15 | 22:27

Rusland, China en Arabische doen geo-politiek door migratie te sturen van haar inwoners naar andere gebieden, om zo langzaam maar zeker politieke macht te krijgen. Europa doet geo-politiek door hele landen te fuseren met de Europese unie ... beiden vormen moeten maar eens afgelopen zijn.

mysteryposter | 15-10-15 | 22:26

hoogstetijd | 15-10-15 | 22:22

Euhm... ik, Jansen, bedoel natuurlijk NEE!!! Excuses.

hoogstetijd | 15-10-15 | 22:23

Zomaar een referendum over de EU kan helemaal niet LJB

027 | 15-10-15 | 22:23

Goede ingezonden brief met prima argumenten van Erik. Ik hoop (net als bijna iedereen hier) dat de uitslag van het referendum een verpletterend JA zal worden.

hoogstetijd | 15-10-15 | 22:22

Goed verhaal. Of ik het eens met dat vooraf overleggen met Rusland weet ik niet goed, maar dat de EU veel te verwijten valt, daar ben ik het zeker mee eens.
Was deze brief nu aan GS zelf gericht trouwens?

Lewis | 15-10-15 | 22:22

Ja Erik.
Neen demagogen66.

FCDenBosch | 15-10-15 | 22:22

Ze zullen me aan mijn reet roesten daar in de Oekraïne.

nightwish | 15-10-15 | 22:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Bonjour. Vrouw onthoofd, nog 2 doden en meerdere gewonden bij mesaanval in kerk in Nice