Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS: NL meer vertrouwen in EU dan Tweede Kamer

manvantvolkhe.jpgKijk. Dat zijn nog eens CBS-koppen. Als je 't Haagse een nep-parlement noemt verdwijn je natuurlijk voor minstens 5 jaar in een goelag op Schiermonnikoog. Maar als je de vraagstelling net iets anders formuleert, blijkt gewoon dat Nederland de Tweede Kamer inderdaad overwegend een nep-parlement vindt. Ze vertrouwen de EU zelfs meer dan de Tweede Kamer. Al zegt dat meer over hoe laag ze de Tweede Kamer hebben zitten, dan hoe hoog zij de EU achten. Kijk maar, plaatje enz! Als dit staafjesding iets aantoont, is het wel dat de afstand tussen de bestuurde en bestuurder, groter is dan ooit. Volksvertegenwoordigers zijn dat niet langer. Het zijn vertegenwoordigers van een krampachtig solidaire maakbaarheids-ideologie die alleen leeft in het gesloten circuit van beroepsregenten. En vertegenwoordigers van hun carrière-gerichte eigenbelang. Deze bestuurlijke builenpest speelt in heel Europa, en Nederland is nog altijd het braafste jongetje van de klas: "Nederland scoort in verhouding tot andere Europese landen hoog als het gaat om vertrouwen in instituties. Dat geldt ook voor het vertrouwen in de EU en het nationale parlement, dat in veel andere Europese landen nog aanmerkelijk lager is." hebvertrouwennnn.jpg

Reaguursels

Inloggen

Dokter Anansie: Geri matter custard komopo de profen dagu eye.
(sorry aan de native speakers)

Oftewel: Kots is niet tot goud te verspindokteren.

hallevvezool | 15-10-15 | 16:40

Zal ook wel weer extra overtrokken zijn... De daadwerkelijke percentage zal wel veeeeeeeeeeel lager liggen zoals gewoonlijk

benikookalgek? | 15-10-15 | 13:45

Het kortste 'staafje' geldt het vertrouwen in de pers.
Ben ik even blij dat ik niet meer tot dat wereldje behoor.
Ik heb lang genoeg in die politiek correcte kringen rondgehangen om te weten dat dat wantrouwen volkomen terecht is.

Peter Emile | 15-10-15 | 12:18

Nou ja, geen vertrouwen. Het is glashelder hoe onze "volksvertegenwoordigers" over het volk dat zij vertegenwoordigen denken.
Zodra meneer Wilders ze confronteert met de belevenissen van het volk, belevenissen die zij meemaakten dankzij hun volksvertegenwoordigers, dan pakken alle gebruikelijke verdachten hun mobieltje om zich daarin te verliezen.

Ooit wel eens een varken van George Orwell als Timmermans of Rutte zien luisteren? Of een Pechtold, zonder kwaad te drentelen bij de "ja maar" microfoon?

Jan Passant mk2 | 15-10-15 | 10:57

Van Halbe Zijlstra heb ik al bericht terug. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vertrouwen in hem heb. De VVD heeft een plan opgesteld omtrent de opvang. Ik geloof echt dat Zijlstra oprecht is.

Maria.1 | 15-10-15 | 10:36

Vertrouwen in EU = 0, vertrouwen in NL politiek = onder 0. Ik wantrouw ze!

WatZalIkErvanZeggen | 15-10-15 | 09:30


Maria.1 | 15-10-15 | 08:15

Heb het 1 minuut kunnen aanzien, langer niet. Allemaal incidenten...

eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 09:13

Ik heb het filmpje van 8:15 naar enkele leden van de TK gestuurd. Met een verhaaltje erbij. Ben benieuwd naar de reacties ;)

Maria.1 | 15-10-15 | 08:58

Kijk nou uit met je verwoording want zometeen gaat Peggie 't oppakken als "Nederlanders willen meer Europa en minder Nederland"

niemand specifiek | 15-10-15 | 08:56

@eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 08:29
Ik zie hem ervoor aan om papier te gaan prikken met een fust op zijn rug ^^

necrosis | 15-10-15 | 08:45

@Maria.1 | 15-10-15 | 08:15
Verschrikkelijke video. Het wordt hen met de paplepel ingegoten om lelijk te doen tegen alles wat niet-islamitisch is.
Het meest erge vind ik die zelfgenoegzame grijns op de gastjes die voor de camera worden gehaald. Ze voelen zich onaantastbaar, o.a. met dank aan politici die iedere autochtoon beschuldigen van racisme, de autoriteiten die niet ingrijpen en de meldpunten "discriminatie".
Een zeer giftige cocktail en geen fijn beeld voor de toekomst.

Dhr. de Wit | 15-10-15 | 08:38

@Maria.1 | 15-10-15 | 08:31
Ik zag dingen waar ik heel kwaad om wordt en dan moet ik oppassen wat ik zeg.
Tenslotte gelden de huisregels ook voor mij....

necrosis | 15-10-15 | 08:37

Maria.1 | 15-10-15 | 08:18

Toen ik nog regelmatig in barakken en tenten sliep (in de tijd dat we nog een leger hadden) was jezelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van je slaapplek. Nooit een schoonmaker gezien daar...

eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 08:35

Lol. Het vertrouwen in de pers is ook best hoog

.11eurocentvanomeKOK | 15-10-15 | 08:34

@necrosis | 15-10-15 | 08:27
Voor zover ik weet heb ik een wel normaal functionerend brein; dus geen idee waar Merkel mee bezig is.
Heb je in het filmpje gezien dat de docenten het zwijgen opgelegd wordt?!

Maria.1 | 15-10-15 | 08:31

necrosis | 15-10-15 | 08:14

Denk dat de voorraad Schultenbrau eerst aan vervanging toe is.

eerstneukendanpraten | 15-10-15 | 08:29

@Panos88 | 14-10-15 | 21:13
Raar dat mensen (600+ in Amsterdam) gestraft worden met huisje, baantje/uitkering gratis opleiding. Die 600+ zijn de voorbeeld burgers van NL, dat zijn jochies met meer dan 10 veroordelingen op hun naam.

MarcS | 15-10-15 | 08:28

@Maria.1 | 15-10-15 | 08:18
Wil Merkel soms terug naar de strafkampen van de DDR?
En waarom maken asielzoekers hun eigen niet stek niet schoon?
Te hoog opgeleid? last van hun rug? trauma'tje?

necrosis | 15-10-15 | 08:27

@heldheino | 14-10-15 | 21:10
Ze luisteren wel, maar negeren vervolgens wat jij wil.
Politiek he, woorden woorden woorden .....

MarcS | 15-10-15 | 08:26

Kijk dan! Er kan nog heel veel worden bezuinigd op het leger, de politie en justitie. Er zijn voldoende financiële middelen om de (illegale immigrantenstroom) zielige vluchtelingen op te vangen, je moet het alleen wel willen zien. *Groen Links modus uit*

zed is dead | 15-10-15 | 08:25

Die Duitsers zijn echt helemaal van het padje af:
"Duitse schoolkinderen bewust blootgesteld aan gevaar

Ondertussen gaat de gevestigde orde onverminderd verder met het vernederen en in gevaar brengen van Duitse autochtonen, zelfs van kinderen. Terwijl bekend is dat tal van migranten besmettelijke ziektes met zich meedragen en er bijna overal een ontzettend smerige bende van maken*, wilde het departement van Onderwijs in Kiel 13 en 14 jarige kinderen van een middelbare school in Lübeck verplichten om een lokaal asielzoekerscentrum schoon te maken. Ouders reageerden woedend op het bizarre plan, dat ook voor andere scholen moet gaan gelden."

Maria.1 | 15-10-15 | 08:18

Wat is het een mooi tijdstip voor de Soos om Eurotokkie uit zijn bed te bellen, zodat hij zich om 9:00 kan melden om papier te prikken.
*ghehehe*

necrosis | 15-10-15 | 08:14

CBS: waar mensen het nog goed hebben qua werk en inkomen (of te goed) is er nog vertrouwen in de overheid.

SapperDeFlap2166 | 15-10-15 | 08:05

Zag de kop "NL meer vertrouwen in EU dan Tweede Kamer" gisteren al voorbij komen en dacht direct dat zich hier wel weer een peloton adders onder het gras had verstopt. Dus dit verbaast me niet bepaald.

Wat de burger enorm veel moed geeft is de nog lagere waardering die de pers krijgt. De 'mensuh' beginnen het Hilversumse NPO één-tweetje met de Haagse gevestigde orde gelukkig steeds meer te doorzien en slikken niet alles meer voor zoete koek. Dit met dank aan internet.

alexbl | 15-10-15 | 07:47

Wacht maar tot de eu meer te zeggen krijgt over "onze pensioenen". Dan heeft "plotseling" wél "iedereen" vertrouwen in ons parlement, maar dan is het te laat.

Anjin Mohammed | 15-10-15 | 07:38

Mijn vermoeden is dat de populariteit van Europa toegenomen is t.o.v. de tweede kamer vanwege de transfer van Timmerfrans.

ristretto | 15-10-15 | 07:18

Ook opmerkelijk is dat de pers nog minder vertrouwd wordt.

Zzzzooooffff | 15-10-15 | 06:33

@Backagainbitches | 15-10-15 | 00:35
"De koning ontvangt echter een speciale uitkering na zijn aftreden, net zoals prinses Beatrix momenteel ontvangt. Het is voor de koning dus niet noodzakelijk om pensioen op te bouwen."

Verder ga eensch deaud! Lutser. Heb ike je favo porno meisje beledigt? Ah gossie toch man.

Het maakt niks uit! Met of zonder 30K. Hij zit goed. Als jij een IQ kon bemachtigen waar jij niet in slaagde, van op zij minst drie cijfers kon jij het er ook uithalen. En jouw naam is gewoon lachwekkend en staat voor niets.

Ben je weer terug trudt? Niet begrijpen waarom jij weg moet blijven bitch.

Vageling | 15-10-15 | 04:13

@Stormageddon | 15-10-15 | 02:57
Maar wat haten we die regels.
Tenminste,ik wel.

miko | 15-10-15 | 03:58

@harry pikkel | 15-10-15 | 03:05
Verder mijn geest? Ik zoek het op. Kijk en ga over tot interactie. Ik snap waar u op uit bent alleen... Ik mis het woordje opzoeken! Of bent u daar te laf voor? Want ik doe het wel. Ik kan de geschreven tekst tegenover realiteit leggen. Ik zoek asieleisers op. Misschien als jij eens uit je bunker komt en met deze figuren in aanraking komt (doe jij niet want een telefoon is BOEHOE maar een BOEK kom jij op klaar!) en ken je de waarheid achter dingen zoals rellen in AZC in de buurt. Waarnemen en observeren. Genoeg filosofie in mijn donder. EN ik kan het plaatsen. EN jij als rukker lult maar over een LCD plus internet! GA er eens op uit lul! Maakt het eens mee! Nee lullen over een afgedane kudt telefoon! EN dan MIJ de les komen lezen? Durf jij een asieleiser aan te spreken? Nee natuurlijk niet mietje. Rot op bij mij! Met je verkeerde analyse!

Vageling | 15-10-15 | 03:45

@harry pikkel | 15-10-15 | 03:05
Ik snap er weinig van. Een aanname? Want inmiddels is het een feit. Maar ik heb geen zin in een alu hoedje label. Inderdaad men zijn tel zit vastgegroeid aan zijn klauw. Vroeger kon je nog nog naar vrouwtjes kijken. Moest zij zich een houding geven. Tegenwoordig zit men een telefoon als excuus te gebruiken.

Ik zit niet eens op die pokke gedoe. Dus hoezo interessante invalshoek. Verder ben ik niet zo gedeniet om voor luster uitgemaakt te worden. Plato, Machiavelli, Sun Tzu en etc. En wat dafuq is een geest linkse gekkie? Men staat ergens voor of niet! Men gelooft in zijn shit of niet. Moet jij Bambie niet herontdekken? Typerend voor jullie gekken. ALs iets stuk is vervangt men het. Nee terwijl men het wiel opnieuw uitvindt (of probeert). Hoe dom ben je. Welke apps?

Ik was laatsts op een workshop en men (vrouwen) lullen over facebook. Ik zeg gewoon eerlijk dat ik er niet aan mee doe! De reacties waren veelzeggend. Vrouwen wilden mij lynchen maar durven niet. Gaat wel soppen dat ik het gewoon droog zeg.

Internet is mijn lesboek. Ik kan... Nee! Kon! Zonder zorgen mijn info binnenhalen totdat Tapsterk opeens de god wilde zijn. Die nieuws gaan zij de oorlog verklaren. Propagande is alles wat wij nodig hebben. Zij hatten internet. Tapsterk ook.

Vageling | 15-10-15 | 03:33

Zo mijn gebit gaat in de glorix en deze jongen gaat naar bed.
- out -

Eurotokkie | 15-10-15 | 03:16

@ Eurotokkie | 15-10-15 | 03:10

Vageling kneus, muppet , sukkel en lul zijn echt stopwoorden

-----

Klopt zulke woorden voegen weinig toe in een discussie ... maar niet geheel onverwacht als je zelf voorbarige conclusies trekt en verwoord.

mysteryposter | 15-10-15 | 03:15

Eurotokkie | 15-10-15 | 03:10
minderwaardigheidscomplex,ugh

Eurotokkie | 15-10-15 | 03:14

@ harry pikkel | 15-10-15 | 03:05

wijze woorden man ... je hebt gelijk

mysteryposter | 15-10-15 | 03:11

Vageling kneus, muppet , sukkel en lul zijn echt stopwoorden van je, vooral het mannelijk geslachtsorgaan komt regelmatig terug in je reacties
Een traumatische ervaring hiermee gehad? meerwaardigheidscomplex
of zo.

Eurotokkie | 15-10-15 | 03:10

Vageling | 15-10-15 | 02:58
Interessante invalshoek, maar daar heb ik het niet over. De invloed op je eigen geest bedoel ik. Al die apps. Het nieuws wat constant op 1 seconde afstand aanwezig is. De korte concentratiespanne. Misschien ga jij wel het complete werk van Philip Roth lezen als je een half jaar aan de 3310 zit. Al is die kans klein gezien de afleiding die de lcd plus Internet ongetwijfeld biedt.

harry pikkel | 15-10-15 | 03:05

Vageling | 15-10-15 | 02:52
Laatst een bandrecorder kunnen scoren, even de koppen schoongemaakt op Marktplaats gezet en en leuk bedrag
voor gekregen, het geld ligt letterlijk op straat.

Eurotokkie | 15-10-15 | 03:01

Vageling | 15-10-15 | 02:58

Internet of things is de volgende stap .. dan weten bepaalde diensten zelfs wanneer je jouw magnetron open doet om een gerecht te maken en kunnen ze de webcam en geluidsrecorder op je televisie aanzetten als ze dat willen.

mysteryposter | 15-10-15 | 03:01

@harry pikkel | 15-10-15 | 02:53
Think twice. Een simkaart heeft een unieke code. Telefoon ook. AL dump je de simkaart alles is te linken. ER zijn programma's die inzicht geven in hoe palen met jouw telefoon communiceren. Niet iedere paal is bekend. Tapsterk hé? Waarom dacht u dat justitie de anonieme prepaid simkaarten wilt verbieden?

Vageling | 15-10-15 | 02:58

@miko | 15-10-15 | 02:54
Yep. Voor de verandering is dat eens een goede eigenschap, mbt het referendum.

Stormageddon | 15-10-15 | 02:57

@mysteryposter | 15-10-15 | 02:45
Alles is te tracere. IMEI nummer en palen. *zucht* Het is zo makkelijk. Dan nog serienummer van telefoon ook zonder simkaart. Men acht zich zo slim.

Vageling | 15-10-15 | 02:54

@Stormageddon | 15-10-15 | 02:24
Volkert van de Graaf kon het ook goed met zijn makker.
Vraag maar aan de boeren.
Tja regelneuken, daar zijn we goed in.

miko | 15-10-15 | 02:54

Stormageddon | 15-10-15 | 02:34
Dat zou een leuk experiment zijn. 100 reaguurders een half jaar aan de 3310. Ik voorspel een enorme verandering van perspectief. Als er 1 apparaat is dat de stelling bewijst dat techniek uiteindelijk de mens gaat bezitten, en niet andersom, dan is het wel de smartphone. Met de tv als goede tweede.

harry pikkel | 15-10-15 | 02:53

@Eurotokkie | 15-10-15 | 02:27
Dat ben ik met je eens muppet. Hier in mijn buurt is het woensdag dat grofvuil opgehaald wordt. Mohamedannen speuren alles af. Men moest inderdaad eens weten wat er te scoren valt daar. Het is wel een race tegen de klok. Ook ik zie daar niks mis mee. Kringloop? Man kijk eens op de die plaatsen maar wees er snel bij want MO met zijn heeft er zijn werk van gemaakt. Heb in mijn slaapkamer ook een meubel staan dat afgedankt is. In goede staat. Net wat ik zocht. Grijp het ook mee. Hele volkstammen leven hierop. Jij bent echt een kneus! Anderen moeten het maar voor jouw doen want zelf ben jij duidelijk te lui! GA zelf eens zoeken. Merendeel is niks. Kost geen moeite ook. Naar huis lopen en als je oog op iets valt breng je het mee. Graties!

Vageling | 15-10-15 | 02:52

Stormageddon | 15-10-15 | 02:34

En geen nsa/cia of andere geheime dienst tracking erop in de vorm van wat toegepast wordt met de huidige smartphones :)
mysteryposter | 15-10-15 | 02:41

Als het alleen toegepast wordt voor terrorisme enzo prima maar er zijn steeds meer aanwijzingen dat het toegepast worst voor politiek anders denkenden...

mysteryposter | 15-10-15 | 02:45

Stormageddon | 15-10-15 | 02:34

En geen nsa/cia of andere geheime dienst tracking erop in de vorm van wat toegepast wordt met de huidige smartphones :)

mysteryposter | 15-10-15 | 02:41

@harry pikkel | 15-10-15 | 02:31
De 3310 is één van de beste telefoons ooit gemaakt. Ik heb er ook nog steeds eentje als back-up. Doet het altijd.

Stormageddon | 15-10-15 | 02:34

Eurotokkie | 15-10-15 | 02:27
Dat is nog eens een ouderwets staaltje vakwerk, die 3310. Die gaan verrekte lang mee.

harry pikkel | 15-10-15 | 02:31

Vageling | 15-10-15 | 02:24
Als je in de bestand zit zijn de regels anders.

Eurotokkie | 15-10-15 | 02:30

@ Stormageddon | 15-10-15 | 02:24

Juist, het iets meer links of rechts stemmen in de vorm van wat we hebben en genereren eerlijk verdelen is voorbij. ... er spelen nu veel fundamentelere zaken.

mysteryposter | 15-10-15 | 02:28

Vageling | 15-10-15 | 02:17
Aha ja ik heb nog een beeldbuis TV, analoge TV.
Een PC van de kringloop voor en paar tientjes.
En als je ziet wat mensen allemaal weggooien daar kun
je een huis mee van inrichten
Aha ja een mobiel heb ik ook ( nokia 3310 prepaid telefoon ).

Eurotokkie | 15-10-15 | 02:27

@02:24
coor = voor. C en V zitten verraderlijk dicht bij elkaar op een toetsenbord.

Stormageddon | 15-10-15 | 02:27

@Eurotokkie | 15-10-15 | 02:04
Gaat via een rechter lul! Jij bleert onzin! Die tijd is al ver achter ons. Vraag het aan mijn neef! Staat al voor meer een ton in het rood om een stomme actie toen wij jong waren. Ja Vageling was er niet bij. Werkte omdat hij niet wist wat hij moest doen. Kwam later dat ik terug naar school ging. Met doel. Dat wat jij zegt is onzin! Net zoals de meeste van je tegels. WSNP en dan is het aan een rechter! Jij leeft nog op de oude regeltjes. Terwijl ik hem (lul heeft twee zoons) probeer te helpen en het onmogelijk lijk kom jij met domme onzinnige uitspraken. Zo werkt het niet meer sukkel! De Rechter bepaalt, en kom daar maar eens in!

Vageling | 15-10-15 | 02:24

@Eurotokkie | 15-10-15 | 02:12
Dat doen ze nu juist wel. Juist als ze kunnen en mogen doen ze het wel. Je kan een boel van Nederlanders zeggen, maar een heel,groot deel weet uitstekend de wegen te bewandelen om in verzet te komen. Vooral op lokaal en regionaal niveau zijn mensen uiterst scherp, organiseren zichzelf onmiddellijk bij een nieuw bestemmingsplan, spreken in, dienen een zienswijze in, maken bezwaar en weten de gang naar de bestuursrechter uitstekend te vinden. Verreweg de meeste zaken bij een rechtbank zijn niet de strafzaken of civiele zaken... Nee, bestuursrecht. Allemaal erfafscheidingen bestemmingsplannen, bezwaar en beroep. Mensen zijn niet gek. Zeker niet op hun persoonlijke belangen rondom huis en haard. En nu worden die mensen een mogelijkheid geboden om ook eens wat te zeggen over Europa, de EU en de flauwekul daarvan. Gaan ze doen. Echt. Jij denkt dat de tokkies die de NPO altijd weet te vinden op straat coor de voxpop representatief is coor "de Nedelander", maar daar vergis jij je in. De overgrote meerderheid heeft een prima middelbare school opleiding en meer dan een kwart heeft HBO of universiteit. Zegt niet alles, daar zitten ook een heleboel malloten bij, maar die mensen zijn niet helemaal krankjorum. Echt niet.

Stormageddon | 15-10-15 | 02:24

Eurotokkie | 15-10-15 | 02:20

lol grappig plaatje ... ik deel jouw stelling ook die je maakte.

mysteryposter | 15-10-15 | 02:22

mysteryposter | 15-10-15 | 02:14
Klopt, politici hebben om de 4 jaar het volk nodig.
Dan doen ze alsof ze dicht bij het volk staan, ze gaan de straat op, alleen als je aandachtig kijkt zie je hoe ze de middelvinger
opsteken.
www.vrijechroniqueurs.nl/wp-content/up...

Eurotokkie | 15-10-15 | 02:20

@Eurotokkie | 14-10-15 | 23:50
Bovendien ik heb een LED-TV. Blij dat ik Plasma links liet liggen. Van modern tot iets ouder zit erop. Een toslink naar mijn surround systeem. Met een USB Harddisk gedownloade filmpjes bekijken. Kan een provider kaartje in. Maar ik heb geen televisie kanalen. Ik trek alles van het internet af. Heb dure kabeltjes van PC tot TV. Heb ik wel voor gewerkt muppet! Jij moest eens weten dat ik wit wegtrok als ik die prijzen zag. Maar ik kan het neertellen. Eenmalige investering zodat ik geen kabelboer nodig heb. Alles zit op alle gelinkt. Ja Internet dan. Alles wat ik afneem bij een kabelboer. Onder de streep ben ik goedkoper uit.

Vageling | 15-10-15 | 02:17

Stormageddon | 15-10-15 | 02:07
Je weet dan Hollanders over van alles en nog wat klagen,
maar als puntje bij paaltje komt dan zijn ze meestal niet thuis.
Eurotokkie | 15-10-15 | 02:12

Dat komt omdat de politici niet naar het volk luistert of omdat het volk niet gehoord wordt door de politici?

mysteryposter | 15-10-15 | 02:14

@Eurotokkie | 15-10-15 | 01:47
Jij geniet hier echt van hè? Geeft niet hoor, iedereen heeft het gevoel nodig nuttig te zijn. He ik moet nu echt slapen ET, spreek je snel hè!

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 02:12

Stormageddon | 15-10-15 | 02:07
Je weet dan Hollanders over van alles en nog wat klagen,
maar als puntje bij paaltje komt dan zijn ze meestal niet thuis.

Eurotokkie | 15-10-15 | 02:12

@Eurotokkie | 15-10-15 | 02:00
Niet direct, maar indirect wel. En die 60% gaat ook zo naar de stembus, want dit is hun mogelijkheid tot democratisch verzet. En reken maar dat ze die gaan gebruiken.

Stormageddon | 15-10-15 | 02:07

@Vageling | 15-10-15 | 01:45
LOL @ intermediair linkje

Heeft u ooit een kruiwagen gehad?
‘Nee.'

Nee, dat geloof ik ook wel... Zij WAS de kruiwagen...
www.sexstandjes.org/kruiwagen/

Stormageddon | 15-10-15 | 02:05

Vageling | 15-10-15 | 01:58
Drie jaar schuldsanering, restschuld wordt kwijtgescholden.

Eurotokkie | 15-10-15 | 02:04

Stormageddon | 15-10-15 | 01:53
Het vorige referendum ging toch over iets anders wat dichter bij het volk stond, nu gaat het over een associatieverdrag.
Het is niet direct een referendum of je voor of tegen Europa bent.

Eurotokkie | 15-10-15 | 02:00

We the people u the kabinet! uw representeert het electoraat niet meer!

Oogst voor u zaait | 15-10-15 | 02:00

Vageling | 15-10-15 | 01:45

Sorrie man ik las de laatste regel ... dacht dat het tegen mij was. .. ik las nu alle tekst en dat sneed wel hout

mysteryposter | 15-10-15 | 01:58

@Eurotokkie | 14-10-15 | 23:50
Wensdenker! Jij weet echt niet waar jij over lult/ Maar steel jezelf vooral in de schulden. Wat was het nou... WSNP toch? Komt er rechter bij te pas. Jij hebt geen inzicht! Alleen op die traject kan men schulden kwijtgescholden krijgen. Helaas heb ik een familielid in het schuitje. Jij komt hoogstens voor schuldhulpverlening in aanmerking. Onder curatele dus en geen kwijtschelding. Reken jezelf niet zo rijk! Jij dacht echt dat jij je diep in de schulden kon steken en dan zomaar kwijtgescholden werd? Ik heb een beter plaatje dan jij. En ik heb ook een goed plaatje van jou. Ga eens solliciteren gek. Doe eens iets. Draag eens iets bij i.p.v. te trollen hier want ik debunk weer je BS!

Vageling | 15-10-15 | 01:58

37% vertrouwen, daar kun je in Europa een eind mee komen.

harry pikkel | 15-10-15 | 01:56

@Eurotokkie | 15-10-15 | 01:47
Ik overschat niks. Ik weet dat het 40% het allemaal geen hol interesseert. Van de overige 60% is meer dan 60% gewoon tegen. Want het kost te veel geld voor frauderende landen. En er komen teveel vreemdelingen door de EU onze banen inpikken. Of ze verbieden gloeilampen en stofzuigers en dus de EU is kudt. Met peren.
Da's de realiteit. Dat waren de cijfers in 2005 en die cijfers zijn niet veranderd in het voordeel van de EU. Integendeel, nog meer mensen hebben een afkeer gekregen van die Brusselse kliek. Daar heb ik geen glazen bol voor nodig, ik baseer me op cijfers van vroeger en peilingen van nu. Als ik het fout heb ga ik na het referendum wel een pak tarotkaarten kopen.

Stormageddon | 15-10-15 | 01:53

Vageling | 15-10-15 | 01:45

Leer eens een beetje hetgeen wat je bedoeld in korte punten of stelling samen te vatten ... wat is hetgeen wat je wil vertellen met je post?
mysteryposter | 15-10-15 | 01:48

Ik kan heus wel context halen uit wat je zegt maar het is grappiger of misschien wel zieliger als je het zelf zegt.

mysteryposter | 15-10-15 | 01:51

mysteryposter | 15-10-15 | 01:45
Bedoel je het gebeuren in Oranje, mensen zijn het nu alweer vergeten.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:50

Vageling | 15-10-15 | 01:45

Leer eens een beetje hetgeen wat je bedoeld in korte punten of stelling samen te vatten ... wat is hetgeen wat je wil vertellen met je post?

mysteryposter | 15-10-15 | 01:48

gemiddelde nederlander

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:47

Stormageddon | 15-10-15 | 01:43
U overschat het Nederlandse volk een beetje als het om politiek gaat, vraag een gemiddele Nederlander waar de EU voor staat

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:47

@mysteryposter | 15-10-15 | 00:28
Sterker nog. Hennis voegt hen zo bij de strijdkrachten.

“De motie is wel wat kort door de bocht, want in de motie wordt eraan voorbijgegaan dat er ook binnen het salafisme verschillende stromingen zijn. We spraken toen over de radicale vorm van het salafisme, niet over de vredelievende stroming die er ook is.”

Antwoord op deze: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/28286/kst-29924-134.html

Hoe onwetend is zij? Lacht ook maar lief en de barbiepop uithangen. Ergens zag ik een artikel dat zij als machtig vrouwtje wordt uitgeroepen (De link zal mijn mij reedt roesten) Ach ik neem de moeite. Zo is Vageling. Ik ben vaag om een andere reden. Kijk deze: http://www.intermediair.nl/carriere/doorgroeien/carriere-ontwikkeling/tweede-kamerlid-jeanine-hennis-plasschaert-ik-blijf-een-flapuit?policy=accepted&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Haha barbie! Ook een trauma groepje bezocht? Maar dit is niks! Deze is echt erg!

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2015/10/12/hennis-invloedrijkste-vrouw

Neen. Fuck nee! Zet daar het artikel laatst tegenover dat mannetjes zich als trutjes gedragen. Feminiene mannen (bah, haat ik ze lafbekken). Vooral ook terroristen willen in het leger met extreme gedachtes die niks met het Koninkrijk der Nederlanden te maken hebben. Dat voel ik als ex militair. Het baart mij zorgen. En Barbie moet opzouten. Zij is genoeg opgehemeld als niemand. Leuk geweest en nu opzouten! Alsof iemand orders van haar aanneemt in oorlogstijd. Ga je neus poederen muts met je kudt trauma jeugd!

Vageling | 15-10-15 | 01:45

klopt maar als ik zo om me heen kijk zie in voorlopig geen opstand in de maak, verre van dat.
Eurotokkie | 15-10-15 | 01:43

Een grote opstand is meer voor het einde. Tot dan vele kleine initiatieven, ter bevordering van het bewustzijn.

mysteryposter | 15-10-15 | 01:45

@Eurotokkie | 15-10-15 | 01:36
Alsof hele volksstammen die blindelings PvdA stemmen, "want dat dee ons pa ook al in 1946 en die wist alles", ook maar 1 ding van het verkiezingsprogramma kunnen vertellen. Maar reken maar dat die 30% wordt gehaald. Het dubbele ook wel. Want niemand die toen stemde is 2005 vergeten.

Stormageddon | 15-10-15 | 01:43

mysteryposter | 15-10-15 | 01:33
klopt maar als ik zo om me heen kijk zie in voorlopig geen opstand in de maak, verre van dat.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:43

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:36

Ik heb wel geloof in de realiteitszin van vele Nederlander .. wat me meer zorgen maat is sommige beslissingsbevoegde elite die de wil van het volk misschien wel zomaar naast zich neerleggen.

mysteryposter | 15-10-15 | 01:41

de honden blaffen... | 15-10-15 | 01:34
De vraag is leven we in een democratie of in een schijndemocratie?

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:39

mysteryposter | 15-10-15 | 01:30
Wie zien wel hoe het referendum verloopt, en of mensen zich überhaupt wel interesseren wat de EU besluit.
Ik ben bang dat heel wat mensen nog niet eens het verschil weten tussen de EU en Europa, laat staan dat ze weten waar het associatieverdrag voor staat.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:36

Edit @ 01:33
Je moet *NIET* denken dat het "vak" van politcus een full time baan is...

Stormageddon | 15-10-15 | 01:34

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:28
In het systeem waarin wij leven, een democratie, bepaald de meerderheid waar die grens komt te liggen.

de honden blaffen... | 15-10-15 | 01:34

@Backagainbitches | 15-10-15 | 01:22
Nee hoor... Iedereen kan zich kandideren. Iedereen heeft toegang. Je moet denken dat het "vak" van politcus een full time baan is... Dat is het niet. Ze beginnen pas op dinsdag, op woensdag en donderdag hebben ze commissies op vrijdag hebben ze fractie en dan is het weekend. Daar kun je best een (parttime) baan naast hebben. Ok, ze vergaderen soms ook wel tot diep in de nacht, maar dan doen duizenden gemeenteraadsleden met een baan ook. En anders zijn er ook veel mensen die wekelijks 's avonds voor hun hobbyclubje vergaderen. Dat kan geen argument zijn. Je kan er best een baantje bij hebben, bij dat Kamerlidmaatschap. Samsom doet dat ook. De premier doet zelfs 1 dag per week iets anders. Wat mij betreft kunnen ook uitkeringstrekkers gewoon kamerlid worden... Mogen die wat mij betreft nog vrijgesteld worden van sollicitatieplicht ook, gedurende hun ambtsperiode. Maar geen bezoldiging, geen salaris. Onkosten, reiskosten. That's it. Bovenop de fractievergoeding voor ondersteunend personeel en dergelijke is dat geld genoeg voor de politici. Vind ik. En ik heb altijd gelijk.

Stormageddon | 15-10-15 | 01:33

mysteryposter | 15-10-15 | 01:27
Zolang je het volk water en brood geeft komen ze niet in opstand.
Eurotokkie | 15-10-15 | 01:30

Dat werkte tijdelijk in Romeinse tijd, was geen blijvende oplossing

mysteryposter | 15-10-15 | 01:33

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:25

Vele die vertrouwen in de publiek hebben verloren en niet meer gingen stemmen zullen straks wel gaan stemmen ... drie maal raden of dat pro of tegen de huidige vorm van de EU zal zijn.

mysteryposter | 15-10-15 | 01:30

mysteryposter | 15-10-15 | 01:27
Zolang je het volk water en brood geeft komen ze niet in opstand.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:30

de honden blaffen... | 15-10-15 | 01:26
Voor iedereen is de grens anders, er is geen duidelijke grens.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:28

Ik denk dat we voorlopig nog jaren in de Matrix zitten,
want mensen zijn met heel wat anders bezig dan met de politiek.
Eurotokkie | 15-10-15 | 01:25

Niet als je aan kernwaarden van de mens komt, en daarmee loopt te torren.

mysteryposter | 15-10-15 | 01:27

Backagainbitches | 15-10-15 | 01:19
Die grens begint zich steeds duidelijker af te tekenen.
En zal in de nabije toekomst vastgelegd worden.

de honden blaffen... | 15-10-15 | 01:26

mysteryposter | 15-10-15 | 01:22
Ik denk dat we voorlopig nog jaren in de Matrix zitten,
want mensen zijn met heel wat anders bezig dan met de politiek.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:25

-weggejorist-

Backagainbitches | 15-10-15 | 01:24

mysteryposter | 15-10-15 | 01:12
En waar moet deze zogenaamde revolutie dan wel vandaan komen?
Eurotokkie | 15-10-15 | 01:19

Bewustzijn van mensen ... wakker worden van de realiteit die voorheen geschapen werd.

mysteryposter | 15-10-15 | 01:22

-weggejorist-

Backagainbitches | 15-10-15 | 01:22

Stormageddon | 15-10-15 | 01:19
Ja dat bijna 70% vertrouwen heeft in D66 rechters, best wel eng.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:22

Backagainbitches | 15-10-15 | 01:19
Die grens werk je vanzelf als de cigaretten 50 cent duurder worden en de benzine ook. Dan weet je dat de financiële draagkracht van ons landje wel bereikt is.

Graaf van Egmont | 15-10-15 | 01:21

mysteryposter | 15-10-15 | 01:12
En waar moet deze zogenaamde revolutie dan wel vandaan komen?

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:19

Nou zijn jullie er al uit? Dat je gewoon de staafjes in het diagram met rood moet aanvullen tot 100% om het wantrouwen in de instituties aan te geven? Dat zegt namelijk iets meer. En maakt het tabelletje redelijk schokkend. Althans, dat zou het moeten zijn voor de betreffende instituties en de mensen die er werken. Maar ze vegen hun reet ermee af, dat weet ik ook wel. Zolang de salarisadministratie het doet zal het ze worst zijn.
Ik vind dat politici onbezoldigd moeten zijn. Reiskosten en daadwerkelijk gemaakte kosten voor de uitoefening: meer niet. Met 10K per jaar moet dat wel klaar zijn. Krijg je ook minder zakkenvullers die carrieretechnisch voor een baantje in de politiek gaan. Maar goed... Wie gaat er over de bezoldiging van politici? Oh ja, politici. Kudt.

Stormageddon | 15-10-15 | 01:19

-weggejorist-

Backagainbitches | 15-10-15 | 01:19

Backagainbitches | 15-10-15 | 01:10
Ik heb geen enkel probleem met mensen die een uitkering genieten, mits zij onderdeel uitmaken ven de Nederlandse samenleving.
Maar het kan niet zo niet zo zijn dat elke wereldburger dezelfde rechten geniet.
Dan gaat het systeem failliet.
Een brandend is huis is niet te verzekeren.

de honden blaffen... | 15-10-15 | 01:18

Backagainbitches | 15-10-15 | 01:10
Ik heb geen enkel probleem met mensen die een uitkering genieten, mits zij onderdeel uitmaken ven de Nederlandse samenleving.
Maar het kan niet zo niet zo zijn dat elke wereldburger dezelfde rechten geniet.
Dan gaat het systeem failliet.
Een brandend is huis is niet te verzekeren.

de honden blaffen... | 15-10-15 | 01:18

ProAsfalt | 15-10-15 | 01:14
Zonder anders wordt ik niet wakker.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:16

heldheino | 15-10-15 | 01:12
Ik droom meestal van mijn buurvrouw met cup E.
Maar jij mag best over Peggold, Pauw en Samson dromen hoor
als je op mannen valt, geen probleem.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:16

@Eurotokkie | 15-10-15 | 01:12
Met of zonder parachute?

ProAsfalt | 15-10-15 | 01:14

Het moge duidelijk zijn dat het kabinet en de kamer zeer snel lering hebben getrokken uit Enschede, Oranje, Purmerend en Woerden. ook zullen ze niet blij zijn met demonstrerende ontevreden asielzoekers in Nijmegen. Nu eindelijk zijn ze zover dat ze het volk geven waar het om vraagt: soberheid en inspraak en vooral houden aan afspraken met de gemeentes.
Alleen Van Aerdtsen in Den haag heeft het nog niet helemaal door. Die regelt een inspraakavond en laat de insprekers door de politie tegenhouden.

Graaf van Egmont | 15-10-15 | 01:13

@Eurotokkie | 15-10-15 | 01:07
Waar droom je over? Een circle jerk met Peggold, Pauw en Samson waarbij jullie om de beurt woorden als xenofoob, racistisch en islamofobie roepen.

heldheino | 15-10-15 | 01:12

mysteryposter | 15-10-15 | 01:07

Welke revolutie?
Eurotokkie | 15-10-15 | 01:08

Het was een omgekeerde stelling .. het feit dat de middenpartijen draaien betekend dat ze bang zijn voor een revolutie.

mysteryposter | 15-10-15 | 01:12

mysteryposter | 15-10-15 | 01:10
Dat kan ik, dan spring ik meestal van een gebouw.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:12

-weggejorist-

Backagainbitches | 15-10-15 | 01:10

Ach iedereen heeft zo zijn dromen, ik droom wel eens.
Eurotokkie | 15-10-15 | 01:07

Kun je jouw dromen ook sturen halverwege of wakker worden als je een gegeven moment denkt dat het genoeg is? ... vrije geesten kunnen dat.

mysteryposter | 15-10-15 | 01:10

mysteryposter | 15-10-15 | 01:07

Welke revolutie?

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:08

@ Eurotokkie

In tijden van revolutie houden de huidige partijen zich meer bezig met het lijmen met nieuwe partijen als met het verdedigen van de oude ... zie de switch in voorstellen van de vvd en cda.

mysteryposter | 15-10-15 | 01:07

heldheino | 15-10-15 | 01:05
Ach iedereen heeft zo zijn dromen, ik droom wel eens.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:07

mysteryposter | 15-10-15 | 01:02
Wilder en koud vind ik inhoud genoeg.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:05

@Eurotokkie | 15-10-15 | 01:01
De hete adem van 8 miljoen Nederlanders die klaar zijn met de linkse elite zijn en hun ellendige indoctrinatie.

heldheino | 15-10-15 | 01:05

@Eurotokkie | 15-10-15 | 00:52
Ik zou het een mooi gebaar vinden als ie voor het volk zou opkomen. Maar daavoor zal ie tegen de kamer in moeten gaan. Geloof niet dat ie daar de ballen voor heeft. Ach ja, hij kan zich troosten met zijn schone deerne.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 01:04

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:01

Ik had een meer inhoudelijke opmerking van je verwacht

mysteryposter | 15-10-15 | 01:02

heldheino | 15-10-15 | 00:55
Bedoel je die koude adem van Wilders, daar wordt niemand heet van hoor.

Eurotokkie | 15-10-15 | 01:01

@ Backagainbitches | 15-10-15 | 00:57

Wij begrijpen elkaar

mysteryposter | 15-10-15 | 00:58

ProAsfalt | 15-10-15 | 00:47
Ja dat meisje achter Ferry Mingelen dacht dat het dating show
was, de hele tijd flirten met de camera.

Eurotokkie | 15-10-15 | 00:58

ProAsfalt | 15-10-15 | 00:47
In mijn opinie hebben beide raadsleden geen poot om op te staan. Die brief over die dochtertjes is uiterst onsmakelijk, maar een dreiging? Het andere raadslid krijgt slechts het verzoek om alles nog eens te heroverwegen, anders merkt hij het wel. Dat kan zijn omdat de schrijver niet meer op zijn partij gaat stemmen. We weten het niet.
In beide gevallen zijn de teksten op die briefjes "in the eye of the beholder" dus wat ie er zelf van maakt.
Kansloos dus. En ik durf te beweren dat ze van de schrijver geen last krijgen.

Graaf van Egmont | 15-10-15 | 00:58

de honden blaffen... | 15-10-15 | 00:55
Of van een toevoeging aan de staatsschuld.

de honden blaffen... | 15-10-15 | 00:57

-weggejorist-

Backagainbitches | 15-10-15 | 00:57

Backagainbitches | 15-10-15 | 00:52
Iemand die een uitkering krijgt, betaald belasting van het geld dat door belastingbetalers is opgebracht, snappie?

de honden blaffen... | 15-10-15 | 00:55

@ProAsfalt | 15-10-15 | 00:47
Ze voelen de hete adem in hun nek hijgen. Maar eerlijk, als ze zich zo tegen iets verzetten en daarbij ontiegelijk veel moeite doen om het volk daarvoor te misleiden, dan weet je dat ze ongelijk hebben.

heldheino | 15-10-15 | 00:55

@ Backagainbitches

Klopt het verhaal is genuanceerd ... maar wanneer sla je op macro niveau te ver door?

mysteryposter | 15-10-15 | 00:54

-weggejorist-

Backagainbitches | 15-10-15 | 00:52

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 00:20
Toch wel een mooi gebaar van Alex vind je niet.

Eurotokkie | 15-10-15 | 00:52

@ de honden blaffen... | 15-10-15 | 00:49

Juist ... met onze expats die in het buitenland werken is het niet anders ... eerst solliciteren, dan werkvergunning, huisvesting op kosten van de werkgever, en pas gezinshereniging als je aantoont dat je ze kunt onderhouden.

mysteryposter | 15-10-15 | 00:51

Vageling | 15-10-15 | 00:30
Nikita Bellucc , fap fap.

Eurotokkie | 15-10-15 | 00:50

Backagainbitches | 14-10-15 | 23:07
Iemand die werkt en belasting betaald (al is nog zo weinig), onderhoud in ieder geval zichzelf, en draagt bij aan de staatskas.
Waaruit (onder andere) het hele immigratie en asielcircus bekostigd worden.
Snap je dat?

de honden blaffen... | 15-10-15 | 00:49

De herhaling van Pauw erop gezet.

Tja, de hele Linkse Groene Kerk zit er weer.

Wilders bashen want hij heeft een half jaar geleden met een wet ingestemd wat de bouw van asielzoekerscentra makkelijker moet maken. Kennelijk is het hiermee de bedoeling om Wilders ongeloofwaardig te maken of zeau.

Zitten er een tweetal wethouders/hoge politici/ambtenaren die dreigmails/brieven voorlezen.
Die ene van de PvdA'er waarbij iets met dochters kan niet door de beugel maar die andere staat als afsluiter in 'dan merk je het wel'. Is dat een dreiging? Zo ja, in welke vorm is dat dan? Geweld? Kan ook zijn dat die persoon niet meer op die partij gaat stemmen. Voor dezelfde geldt dat hij een dagvaarding in de brievenbus krijgt.
Ik ken hierover trouwens niet de jurisprudentie, dus diegene die hier uitsluitsel over kan geven mag van zich laten horen.

Tevens zit de dikke koningshuisdeskundige er die de woede van het volk niet begrijpt. Ik begrijp die dikke wel, hij wordt niet weggeconcurreerd op de arbeidsmarkt, zie daskapital.nl/2015/10/hadden_we_zelf_m... 1ste tegel van mij.

De Linkse Groene Propaganda omroep zet haar werkzaamheden wel voort.

ProAsfalt | 15-10-15 | 00:47

@mysteryposter | 15-10-15 | 00:29
Je mag blijven

Von Mutzenbacher | 15-10-15 | 00:36

-weggejorist-

Backagainbitches | 15-10-15 | 00:35

@Eurotokkie | 15-10-15 | 00:11
Om 30K? Schijnbaar, zoals altijd met jou muppet, heb jij geen flauw benul wat hij vangt. Die 30k (als jij begrijpend kon lezen) krijgt hij het toch wel. Ook een traantje weggehaald om iemand waar jij beter mee bekend zou moeten wezen? Nikita Bellucci? In de zeik genomen door Transavia. Arme meid de hele dag uitgehold worden en dan Transavia vliegen. Valt in jouw straatje. Buitenbeentje en denken de shit te zijn.

Vageling | 15-10-15 | 00:30

@ Von Mutzenbacher | 15-10-15 | 00:27

Ok man, goede tip

mysteryposter | 15-10-15 | 00:29

Ook artikel 104 is overtreden. Daarbij gaat het om het opnemen, verbergen of voorthelpen van de vijand, in een tijd van oorlog. Jihadisten mogen nog steeds terugkeren, en onder de in ons land opgenomen asielzoekers zijn met vrij grote zekerheid strijders van Islamistische Staat.

Is het oorlog? De IS heeft het westen meermaals de oorlog verklaard (basis voor Juridische verklaring of het oorlog is, is dat 1 der partijen oorlog verklaard) en wij hebben die beantwoord met het gooien van bommen op ze.

mysteryposter | 15-10-15 | 00:28

@mysteryposter | 15-10-15 | 00:18
Even een tip: als je reaguurt in deze panelen noem je niet alleen de persoon waarop je antwoord, maar ook de tijd... makkelijk terugzoeken. copy/paste dus..

Von Mutzenbacher | 15-10-15 | 00:27

-weggejorist-

Backagainbitches | 15-10-15 | 00:24

@Eurotokkie | 15-10-15 | 00:11
Wat een opofferingsgezindheid hè? Daar kan menigeen nog iets van leren. Ik houd het ook niet droog... zeker niet met de huidige pensioenzekerheid.

VerenigingVanDieven | 15-10-15 | 00:20

Hier, toepasselijk voor al die lui die denken *ons* te vertegenwoordigen. What do you want from me? You are ruining everything! youtu.be/ZRhIAQAiTtY

INH.30CL | 15-10-15 | 00:19

Veel politici zouden zich moeten afvragen of ze de wet niet overtreden met hun polder politiek en onderhandelingen die daar gevoerd worden...

Artikel 99 van het Wetboek van Strafrecht overtreden. Dat stelt dat een persoon die een aan hem opgedragen onderhandeling opzettelijk ten nadele van de staat voert strafbaar is.

mysteryposter | 15-10-15 | 00:18

Ommezwaai | 15-10-15 | 00:05
Totaalbedrag voor het onderhoud van dat bootje gebudgetteerd 3 gelukzoekers per jaar. Pechtolds inzet voor deze wereldschokkende missie,is dat ze er de kosten van 2 gelukzoekers per jaar van maken.

Snap je!? | 15-10-15 | 00:17

En dan nog steeds in het kader te plaatsen van Wilders, haatzaaierij, xenofoob, racist etc.
Wat de Regering zien is de verdeeldheid die ze zelf veroorzaakt hebben door de middelvinger op te steken naar de burger.

ET007 | 15-10-15 | 00:13

@mysteryposter | 14-10-15 | 23:54
Het blijkt maar weer helaas! Cijfers zonder onderbouwing. Groot-Amsterdam is Amsterdam-Amstelland gecombineerd met Zaanstreek-Waterland. Nou ja gooi en Vechtstreek lijkt mij duidelijk (wat zij dus wel correct weer benoemen! De ironie). Ik geloof er geen hol van. Lijkt wel alsof Arrogander weer met cijfers zit te toveren. Pakt ook altijd de simpele data voor een nietszeggend spreadsheetje. Zoiets als dit bijv.

https://infogr.am/vluchtelingen_deel_1

Ja... Leuk... ZO kan ik het ook. Pleur dit eens tegen voorgaande jaren (laatste decennia) en kom met een totaal. Pleur daar het begroting tegenover. EN als je echt lef heb pleur het aantal dat handjes ophoudt bij de sociale voorziening vs degene in die groep van niet. Pleur daar gezinshereniging aan toe. Zet het af tegen het volk dat hier al zit en de oppersprookjeswezen te aanbidden. Heh ^^ Ach u realiseert waarom dat niet gemaakt wordt. Dat wordt pijnlijk! Zo kan ik er nog meer criteria aan toevoegen. Wat is het met die D66 dhimmies en hun kortzichtige cijfertjes. Die weg-met-ons idioten moeten even ophouden. ZAg Peggy nog oreren tegen het kabinet over cijfers! Werd wel uitgelachen en terecht! De veilingmeester die niks anders kan dan éénmaal, andermaal? Verkocht!

Vageling | 15-10-15 | 00:11

Vanavond weer bij Pauw over "de toon van het debat" Ze hebben daar in Den Haag nog steeds niet de prioriteiten op een rijtje.

Graaf van Egmont | 15-10-15 | 00:08

@ Jan Dribbel

Ik kijk uit naar voetbal partijen tussen de internationale vrije provinciën en stadstaten.

Met een internationale vrij verenigde naties als overkoepelend orgaan.

mysteryposter | 15-10-15 | 00:08

Ommezwaai | 15-10-15 | 00:00
Misschien biedt het basis inkomen uitkomst, ze beginnen
in Utrecht met een experiment.

Eurotokkie | 15-10-15 | 00:08

Agnost lucky7 me | 14-10-15 | 23:59

Zolang hun eigen financiële welzijn maar niet in gevaar komt, gaan ze over lijken daar bij de EU. Helemaal met je eens, ook ik erger me er dagelijks aan. Maar je kunt er als individu helaas niks aan doen. Hier wordt wel mogelijk de basis gelegd voor een 'moordende' strijd tussen links en rechts. Die strijd wordt nu zichtbaar harder en harder.

hoogstetijd | 15-10-15 | 00:06

Je blijft toch lachen met die dorpsidioot Pechtold..
Die loopt te pijpzeiken over wat de Groene Draeck de belastingbetaler wel allemaal niet kost.
Ondertussen is ie wel tegen het versoberen van de asielopvang.

Ommezwaai | 15-10-15 | 00:05

mysteryposter | 14-10-15 | 23:59
Ik kijk vooruit naar de WK-kwalificatie 2018.

Jan Dribbel | 15-10-15 | 00:01

Eurotokkie | 14-10-15 | 23:50
Ik ben niet voor uitkeringen omlaag, maar geheel afschaffen in bepaalde gevallen.
.
Sommige steuntrekkers zijn onverbeterlijk.
Die worden nu nauwelijks nog geprikkeld om aan het werk te gaan, ook al is dat gratis geld geen vetpot.
In ieder geval gaan die niet tot hun 67e werken, zoals de loonslaaf.

Ommezwaai | 15-10-15 | 00:00

-weggejorist-

Agnost lucky7 me | 14-10-15 | 23:59

@ Jan Dribbel

Goede man ... antwoord ... alleen degen die niet weten hoe het ervoor staat hebben nog vertrouwen in de EK volgende zomer

mysteryposter | 14-10-15 | 23:59

mysteryposter | 14-10-15 | 23:43
Bedankt voor je moeite om het zwartepieten uit te leggen. Het is duidelijk dat het kaartspel er eerder was dan Zwarte Piet.

- - - - -
Snap je!? | 14-10-15 | 23:44
Giddy Up Go was volgens mij na Het Spel Kaarten zijn tweede grootste hit. Ook een klassieker trouwens! Vlak voor zijn overlijden heeft Gerard de Vries nog live opgetreden. Hij zong daar Teddybeer, een andere song van hem. Een uitzending van Omroep Max staat op YouTube, Gerard zingt het nummer vanaf 6.30 minuten. Let wel, ongeveer een half jaar voor zijn overlijden...
www.youtube.com/watch?v=xEV9LCgrjes

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:59

bakoenin | 14-10-15 | 23:42
.
Kijk ook maar niet. Gaat nu net over het salaris van koning Wim-Lex. Die is rijksambtenaar en krijgt dus ook 3,5% loonsverhoging a € 61.500 per jaar erbij. Want Art. 1 van de GW iedereen gelijk voor de Wet. Hij betaalt echter geen belastingen want hij is de Koning. Plus € 5 miljoen onkosten per jaar. Zelfs een Mugabe zou zich er voor schamen. Bananenmonarchie. Kots.

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:58

Wat is het percentage van de Nederlanders die nog vertrouwen hebben in het Nederlandse elftal.

Jan Dribbel | 14-10-15 | 23:56

@Vageling | 14-10-15 | 23:47
http://www.balansdigitaal.nl/media/457752/kaart-gramsterdam-web-300xl.jpg

Ja zo kan ik het ook. De overige vier behoren niet tot de gemeente Amsterdam. Amsterdam-Amstelland noemen wij dat.

http://www.ghor-amsterdam-amstelland.nl/publish/pages/150/veiligheidsregios_zw_en_aa.jpg

Wat een armoe. Moet je bij een getogen en geboren Amsterdammer mee aankomen. Zo kan ik ook regio's gaan verzinnen. Met dat Groot-Amsterdam. Flikkert op!

Vageling | 14-10-15 | 23:56

@ Vageling

Veel politici geloven alleen in de statistieken die ze zelf vervalst hebben.

mysteryposter | 14-10-15 | 23:54

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:47
Hij lult net als Eurotokkie.
Knettergek....

Ommezwaai | 14-10-15 | 23:54

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:47
Pauw, zeiken wat het koningshuis kost.
Elke cent is teveel natuurlijk, maar ze hebben het nooit, maar dan ook echt nooit over hoeveel de immigratie kost.
Tabu.

de honden blaffen... | 14-10-15 | 23:52

-weggejorist-

Backagainbitches | 14-10-15 | 23:52

-weggejorist-

Backagainbitches | 14-10-15 | 23:52

Als iemand het ver geschopt had vroeger werden het ook wel "hoge pieten" genoemd. Het heeft dus een oorsprong in politici en zakenlui die de ethisch het verkeerde pad kozen. ... omgekeerd is er nooit een Afrikaanse slaaf geweest die Piet als voornaam had, dus die link leggen is in de basis al onlogisch.

mysteryposter | 14-10-15 | 23:51

Je kunt in dit land qua aanzien nog beter taxichauffur zijn, dan journalist.

bisbisbis | 14-10-15 | 23:51

Vageling | 14-10-15 | 23:34
Geen nood hoor ik ben niet zo materialistisch ingesteld al is een gratis LCD TV natuurlijk welkom zoals de SP dit voorstelt.
Ja als mensen in de schulden komen dan gaat ze via schuldsanering
en krijgen kwijtschelding en wie denk je dat dit gaat betalen.
Dus mensen die maar schreeuwen uitkering omlaag hebben totaal geen inzicht in het grote plaatje.

Eurotokkie | 14-10-15 | 23:50

In dit spel, dat gespeeld wordt met een klassiek spel kaarten, heet de schoppenboer de zwartepiet en is het de bedoeling dat je als speler niet met de schoppenboer eindigt. Degene die als laatste de schoppenboer heeft, heeft het spel verloren en is daarmee de zwartepiet. Bij het spel zwartepieten heet zowel de houder van de kaart als de kaart zelf de zwartepiet. Zwarte Piet wordt hier dus gebruikt als een term voor ongeluk hebben en bestaat waarschijnlijk al enkele honderden jaren als zodanig.

mysteryposter | 14-10-15 | 23:47

"Groot-Amsterdam en Gooi en Vechtstreek hebben het meeste vertrouwen in Europa
Het vertrouwen in de Europese Unie daalde van 39 procent in 2012 naar 34 procent in 2013. Vorig jaar steeg het weer licht naar 36 procent. Regionaal zijn er grote verschillen in het vertrouwen dat Nederlanders in de EU zeggen te hebben. Het vertrouwen in de regio Groot-Amsterdam, de Gooi en Vechtstreek en de regio ‘overig Groningen’ is met ongeveer 45 procent het grootst. Met minder dan 30 procent hebben de inwoners van Oost-Groningen/Delfzijl, Midden-Limburg, Zuid-Drenthe en de Kop van Noord-Holland het minste vertrouwen in de EU."

Ten eerste wat DaFuQ is groot Amsterdam? Stelletje muppets! De grachtengordel ofzo, oftewel de gutmenschen met hun bakfietsjes? De dhimmies?

Waar komen deze focking cijfers vandaan? Steekproef op tiental personen ofzo? Die spreadsheet is ook al kneuterig. Wat cijfertjes waar snel grafiekjes van gemaakt kunnen worden. Waar komen die cijfers vandaan? Hoe is dat getoetst? Joh, rot op met dit. Ik pleeg er een Allaga Gakbar op. Flutgedoe. En nu jankt niemand dat het een flut onderzoek is. Transparantie ontbreekt weer.

Vageling | 14-10-15 | 23:47

@Ommezwaai | 14-10-15 | 23:39
En volgens Aboutaleb kwamen de Amerikaanse, Poolse en Canadese jongens hier in 1944 ook niet op uitnodiging naar toe. Dafuck? Het waren een soort vluchtelingen??

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:47

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:39
Vroeger vaak "Giddy up go" van hem gehoord... ja ik herinner het me weer. Ik had er een casettebandje van. Was ook zo'n nummer bij over de geschiedenis die zich herhaalt. Over de moorden op presidenten in Amerika precies 100 jaar na elkaar. ga ik eens YouTube-en

Snap je!? | 14-10-15 | 23:44

@ hoogstetijd

Het spel zwartepieten is overigens ook in andere talen bekend onder de naam zwartepieten en kan ook gespeeld worden met als ‘zwartepiet’ een hele andere kaart dan de schoppenboer. De schoppenboer die afstamt van Ogier heeft waarschijnlijk dus weinig verwantschap met een zwartepiet zelf. De term zwartepiet uit het kaartspel bestaat vermoedelijk al veel langer dan dat de hulpjes van Sinterklaas Zwarte Pieten heten, zodat ook de uitdrukking al lang in de Nederlandse taal bestaat. Tegenwoordig wordt er vooral in de politiek veel gebruik gemaakt van de term ‘zwartepieten’ of ‘de zwartepiet toespelen’.

mysteryposter | 14-10-15 | 23:43

@de honden blaffen... | 14-10-15 | 23:33
.
Zeker. Zolang de rijksambtenaren in mijn wijk nog 5 keer per jaar op vakantie kunnen. De ondernemers niet. En dan tel ik de stedentripjes in het weekend nog niet eens mee. Dat ziet de ambtenaar alhier niet als vakantie, maar als een recht op ontspanning. Want weer hard gewerkt...

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:43

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:37
Is het weer eens zover? Staatspropaganda door veelverdieners door u en mij betaald?
Ik kijk nooit naar die rommel.

bakoenin | 14-10-15 | 23:42

De goede oude tijd :)
mysteryposter | 14-10-15 | 23:31

Ja... toen was de zeezender Radio Veronica er nog...!
- - - - -
Volgens het artikel bestond het spel zwartepieten lang voor zwarte piet bestond

mysteryposter | 14-10-15 | 23:35

Dan heb ik het te snel gelezen, bedankt voor de info.

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:42

Ook tekenend dat de grachtengordel en het Gooi het meeste vertrouwen in de tweede kamer hebben.

de honden blaffen... | 14-10-15 | 23:41

Hoe DE FUCK... komt die statistiek wat rechters aan gaat zo hoog?

Dubz | 14-10-15 | 23:40

@ mindless

De meeste pers perst alleen goed na een kop koffie

mysteryposter | 14-10-15 | 23:40

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:37
Uiteraard kwam Pauw weer met een weg met ons opmerking met betrekking tot WW2.

Ommezwaai | 14-10-15 | 23:39

Het was een bijbel toch in dat liedje?
Snap je!? | 14-10-15 | 23:32

Klopt, er was een soldaat die zat te kaarten in de kerk. Hij werd na afloop bij de sergeant gebracht en gaf bij elke kaart een bijbelse uitleg. Ook legde hij uit waarom het spel kaarten naast de bijbel ook een kerkboek en een almanak voor hem was geweest in de week dat hij op patrouille was geweest. Het was een waar gebeurd verhaal zei Gerard, want, die soldaat, dat was hij!

En ook deze song was een cover. Wink Martindale - A Deck Of Cards had hier in 1959 een single van gemaakt en volgens mij komt de originele ergens uit de twintiger jaren.

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:39

Lol @ de pers. Wanneer gaan die zich nou eens wat minder serieus nemen.

mindless | 14-10-15 | 23:38

Gelukkig mag Aboutaleb bij Pauw n.a.v. het vluchtelingendebat 1000 x Godwins maken.

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:37

@ hoogstetijd

Volgens het artikel bestond het spel zwartepieten lang voor zwarte piet bestond

mysteryposter | 14-10-15 | 23:35

Backagainbitches | 14-10-15 | 23:10
Is dat zo? dus zo rond 1920 zat iedereen in een polder favela lijm te snuiven?
Om even de ontwikkeling van de staatsschulden in ogenschouw te nemen.
Of zou het niet zo kunnen zijn dat we door het laten oplopen van de staatsschulden (en private schulden) het consumentisme hebben aangewakkerd? En de schlemiel zichzelf met de aanschaf van kortwaardige consumptie rommel heeft laten neppen.
Is het niet zo dat de staatsschuld in ogenschouw nemend de zogenaamde jaren 90 boom een fake boom was?
Betaald met geleend geld? Leen van lenen.nl?

bakoenin | 14-10-15 | 23:35

@Eurotokkie | 14-10-15 | 22:11
Totdat wij die uitkering versoberen. Staat u op uw achterste poten te schuimbekken. Nadeel is dat u touwtjes aan elkaar moet knopen. Althans zo zou het moeten zijn terwijl werkende mensen gewoon leuke dingen met hun centjes kopen die voor u niet betaalbaar zijn. ZO hoort het te zijn. Aan de tiet van sociale voorzieningen... Ok. Maar niet janken dat u ieder dubbeltje moet omdraaien. Zo hoort het te zijn en geloof mij dan ziet u de nadeel wel.

Vageling | 14-10-15 | 23:34

Bijna bizar wat er in NL aan het gebeuren is, alleen de 2e en 1e kamer zelf hebben niet in de gaten dat alle kiezers het vertrouwen in de politiek en aanhangende banencarrousel volledig aan het verliezen zijn. Pinokkio als premier een liegende Timmerfrans voor zichzelf en een toneelspelende VVD voor de Bühne, iedereen weet het en toch zijn we bang voor nieuwe verkiezingen.

Beroep = Boerenlul | 14-10-15 | 23:33

Mooi, het CBS toont dus even wetenschappelijk onderbouwd aan, dat de zich volksvertegenwoordigers noemende baantjesjagers, helemaal het volk niet vertegenwoordigen.
Waarvoor dank.

de honden blaffen... | 14-10-15 | 23:33

mysteryposter | 14-10-15 | 23:28

Ik kende die oorsprong niet. Maar kan het ook niet andersom zijn, dat het spel naar Zwarte Piet is genoemd? Wat was er eerder, zwartepieten of Zwarte Piet?

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:33

Op de een of andere manier geloof ik het niet sorry ik zal wel skeptisch geworden zijn door het gedraai van de afgelopen jaren.

sander koekkoek4745 | 14-10-15 | 23:32

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:30
Het was een bijbel toch in dat liedje?

Snap je!? | 14-10-15 | 23:32

mysteryposter | 14-10-15 | 23:26
Ik zet m'n joker in

Snap je!? | 14-10-15 | 23:31

@ hoogstetijd

De goede oude tijd :)

mysteryposter | 14-10-15 | 23:31

mysteryposter | 14-10-15 | 23:26

Het Spel Kaarten... doet me meteen denken aan Cowboy Gerard (de Vries) & The Rodeo Riders uit 1965. Toen Nederland nog Nederland was.

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:30

@ hoogstetijd

Dat noemt men "iemand de zwarte piet toespelen" ... heeft trouwens zijn oorsprong in het spel kaarten.

mysteryposter | 14-10-15 | 23:26

necrosis | 14-10-15 | 23:23

ç

Hm, gelukt, dank voor deze les Nederlands!

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:26

@hoogstetijd | 14-10-15 | 23:17
Bedoel je Küçük?
ç= Alt 0231

necrosis | 14-10-15 | 23:23

Goed werk Lewis. Ondertussen de heer Arnoud van Doorn, die De Telegraaf en GeenStijl als onbetrouwbaar typeert. 'Geluiden uit onze eigen islamitische gemeenschap,' hoor ik hem ook nog zeggen...

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:23

@hoogstetijd | 14-10-15 | 23:14
@mysteryposter | 14-10-15 | 23:15
Okee. Dank! Ik herzie mijn mening over dierenpoes. Gaat naar de goede kant, bij PVV, VNL en SGP.

Lewis Lewinsky | 14-10-15 | 23:18

@Ommezwaai | 14-10-15 | 23:09
Tot je na die 30 jaar wordt ontslagen door reorganisatie of faillissement van het bedrijf waar je als vakman met plezier hebt gewerkt. Dan kom je je in de situatie van ww/bijstand en zie dan maar eens op bejaarde leeftijd (vanaf 45) weer aan het werk te komen met al je kennis en bekwaamheden. Ze zijn gek geworden hier.

INH.30CL | 14-10-15 | 23:18

Ene meneer Kücük (er mist een of ander krulletje onder de c, maar die heb ik geloof ik niet op mijn Nederlandse toetsenbord) heeft het over centra's. Een tien voor inburgering lol.

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:17

@mysteryposter | 14-10-15 | 23:08
@Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:11
Plaatste die link meer met de gedachte dat het water naar de zee dragen is. Tevens om nog even aan te tonen dat die 30% vertrouwen in de hournalistiek wel aardig moet kloppen.

koosnaam | 14-10-15 | 23:16

@Lupuslupus | 14-10-15 | 23:11
,
Zeker. De nieuwste bodemloze putten heten Oekraine, Georgie en Moldavie. De mensen daar wachten met smart op uw geld en pensioenpot. In Bulgarije heeft men voorlopig even voldoende aan de illegale toeslagen uit Nederland. Nog wel.

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:16

@ Lewis Lewinsky

De dierenpartij is (terecht) pislink over ttip (en andere afkortingen) door de dierenwelzijn die daardoor in het geding is (producten testen op lieve beestjes enzo). ... dus exit van Nederland uit de Eu kan zomaar ook voor deze partij een prioriteit zijn.

mysteryposter | 14-10-15 | 23:15

Lewis Lewinsky | 14-10-15 | 23:10

Lol, mooie en tegelijkertijd bizarre opsomming. Kleine aanvulling. Dierenpoes is de enige partij die de voorstellen van de PVV inhoudelijk beoordeeld en niet bij voorbaat tegenstemt.

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:14

Het leger? Met Barbie die roepende deed salifisten zijn welkom? Ik heb diep respect voor die mannen en vrouwen. Uiteraard. Ben zelf ook zo'n kindje. Alleen als salifisten en wahabisten vrij zijn om zich bij Defensie te toevoegen heb ik wel gemixte gevoelens. Heel negatief zelfs. Net zoals als met rechters. Softe rukkers! Nee daar vertrouwt men in. Meest schokkende voor mij was dat men gelooft in de EU? *facepalm* . Gaan wij nu ook roepen dat dit onderzoek fout was en dat de vraagstelling niet geheel correct was? Geloven in de EU en geloven in de EC zijn twee verschillende dingen. Oh wacht niks met jihad aanbidders en IS steunders te maken dus is bon ton. Aanschouw de draai! Mij is niets gevraagd! En politie is makkelijk scoren. Zeg dan Ministerie van Veiligheid en Justitie die de politie aanvoert. Krijgen wij nu ophef of is dat wel lekker policor in een frame gezet! *Nee natuurlijk niet*. Zou wel moeten!

Vageling | 14-10-15 | 23:14

mysteryposter | 14-10-15 | 23:04
Ach we zien wel, het heeft geen haast.

Eurotokkie | 14-10-15 | 23:13

@koosnaam | 14-10-15 | 23:06
.
Ha ha not. En heeft die Marjon Bolwijn van de VK ook nog gekeken of die nieuwe banen in de asielindustrie ook geld opleveren? Of alleen maar meer kosten aan overheidsgeld? Wat een doosje tolerantie. Kannibalisme levert ook vacatures op.

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:11

@Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:03
Ja de regering (de beste na de 2e wereldoorlog ook nog!) wel hoe ze uw geld in bodemloze putten kunnen storten.

Lupuslupus | 14-10-15 | 23:11

mysteryposter | 14-10-15 | 23:00

idd het zou een bindend referendum moeten zijn!
Eigenlijk weten we de de uitslag al, en het antwoord daarop vanuit de regerende ook!
Die negeren een vette NEE uitslag gewoon!

Agnost lucky7 me | 14-10-15 | 23:11

-weggejorist-

Backagainbitches | 14-10-15 | 23:10

Zonder VVD, PvdA, D66, SP, CDA, GL, CU, 50+ en Dierenpoes valt het wel mee, die Tweede Kamer.
*nuanceert*

Lewis Lewinsky | 14-10-15 | 23:10

Sorry, heb vergeten de bovenste tekst weg te halen en alleen de reaguurder met tijdstip te laten staan; ik ben nog maar een newbie, zal er beter om denken.

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:09

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:49
Als je goed bent in je vak en je kunt iets, dan is 30 jaar bij dezelfde werkgever echt geen probleem.
Denk daar maar eens goed over na, voordat volgende week het gratis geld weer gestort wordt.

Ommezwaai | 14-10-15 | 23:09

Snap je!? | 14-10-15 | 23:03
Mooi dat je ook een positieve bijdrage levert aan
de maatschappij zoals ik, zoveel verschillen we niet van elkaar.

Eurotokkie | 14-10-15 | 23:09

Backagainbitches | 14-10-15 | 23:07
Point taken, maar dat is toch wel een hele andere discussie

Snap je!? | 14-10-15 | 23:09

@ koosnaam

Natuurlijk groeit de economie even op papier ... helaas groeit de staatsschuld onevenredig meer.

mysteryposter | 14-10-15 | 23:08

Dat Nederland niet uit de EU kan is gewoon niet waar. Wilders heeft dat door een gerenommeerd Engels instituut laten uitrekenen maar dat rapport is met de snelheid van het licht ergens onderin een bureaulade verdwenen.
Het kwam er op neer dat Nederland al binnen een paar jaar (5 dacht ik) weer uit het dal zou klauteren waar we nu tot in lengte van jaren gevangen zitten.
.
Ik blijf hoop houden dat we na het komende referendum er ook (ooit) eentje zullen krijgen over ja of nee EU.....
Zou leuk zijn als ik dat nog mag meemaken.

Lupuslupus | 14-10-15 | 22:55

Precies. Links Nederland heeft dat instituut zo snel als mogelijk weggezet als subjectief. En het rapport werd dus zo snel mogelijk onderin een bureaulade weggelegd, liefst nog met een extra map er omheen.

Kijk maar hoe de economie van de niet-EU landen Zwitserland en Noorwegen draait. De prognose dat NL er financieel snel overheen komt bij een EU-exit, deel ik volledig. En ja, was dat maar waar, dat er een bindend referendum over ja of nee EU komt...

hoogstetijd | 14-10-15 | 23:08

@Eurotokkie | 14-10-15 | 22:59
Deel met ons een van uw melancholische accoorden!

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 23:08

-weggejorist-

Backagainbitches | 14-10-15 | 23:07

edit *die suggestie kwam van VerenigingVanDieven

Snap je!? | 14-10-15 | 23:06

@ Eurotokkie

Ik ben toonkunstenaar, vroeger een bedrijf gehad.
Zit nu even in de bijstand maar zal met de tijd weer
een onderneming starten.

Top man ... ik hoop dat het lukt en je je wensen kunt verwezenlijken.

Begrijp wel dat in een internationaal socialistisch systeem met super elite en de economische macht naar een beperkt aantal super bedrijven er weinig ruimte is voor eigen ondernemingen van particulieren.

mysteryposter | 14-10-15 | 23:04

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:54
Nu niet meteen zo amicaal hè. Ik ben 1 van de 7.500.000 idioten die meer dan 12 uur per week werken om jouw uitkering te financieren en daar zelf maar reteweinig voor terug krijg. Ikzelf werk op papier 40 uur en draag zo'n 2 Mieles per maand aan belasting af. Of 1,5 maand uitkering voor 1 schaamteloze uitvreter als jij. en 'jou' is geen bezittelijk voornaamwoord. Wellicht is de suggestie van mysteryposter geen slecht idee.

Snap je!? | 14-10-15 | 23:03

@Lupuslupus | 14-10-15 | 22:58
.
Ik snap er niks van ouwe wolf.
Gelukkig houdt de regering de helft van mijn inkomen in.
Die weten het vast beter.
Proest!

Piet Karbiet | 14-10-15 | 23:03

-weggejorist-

Backagainbitches | 14-10-15 | 23:02

Er zijn in ieder geval 4 opties op korte termijn

- Motie van wantrouwen tegen de hele regering
- Strafrechtelijke zaak tegen de regering
- De regering houdt de eer voor zichzelf en treed zelf af
- De regering organiseert zelf een bindend referendum over Neder-exit of niet

mysteryposter | 14-10-15 | 23:00

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 22:52
Ik ben toonkunstenaar, vroeger een bedrijf gehad.
Zit nu even in de bijstand maar zal met de tijd weer
een onderneming starten.

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:59

Is die hollemark nu alweer zo vroeg aan de pils?

Piet Karbiet | 14-10-15 | 22:59

-weggejorist-

Backagainbitches | 14-10-15 | 22:59

@Piet Karbiet | 14-10-15 | 22:53
Wij mogen niet meedoen want we "begrijpen toch nergens iets van..."

Lupuslupus | 14-10-15 | 22:58

Verontruste burgers zouden daarom aansluiting moeten zoeken bij buitenlandse eurosceptische partijen, die klaarblijkelijk al veel verder in hun denken en actiebereidheid zijn. Vrijheid en democratie is een te groot goed om nog langer aan politici over te laten.

Morgenhout | 14-10-15 | 22:57

@hoogstetijd | 14-10-15 | 22:45
Dat Nederland niet uit de EU kan is gewoon niet waar. Wilders heeft dat door een gerenommeerd Engels instituut laten uitrekenen maar dat rapport is met de snelheid van het licht ergens onderin een bureaulade verdwenen.
Het kwam er op neer dat Nederland al binnen een paar jaar (5 dacht ik) weer uit het dal zou klauteren waar we nu tot in lengte van jaren gevangen zitten.
.
Ik blijf hoop houden dat we na het komende referendum er ook (ooit) eentje zullen krijgen over ja of nee EU.....
Zou leuk zijn als ik dat nog mag meemaken.

Lupuslupus | 14-10-15 | 22:55

Snap je!? | 14-10-15 | 22:45
Wat ik zeg, zorg ervoor dat mensen aan het werk blijven dus
ik lever gewoon mijn bijdrage aan deze maatschappij.
En wat is jou bijdrage vriend?

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:54

Ik mis Demense.

Piet Karbiet | 14-10-15 | 22:53

@ Eurotokkie

Die tijd zal ooit wel komen maar dan ben ik al in een andere wereld, ik hoop dat ze daar ook zoiets hebben als een vangnet.
Eurotokkie | 14-10-15 | 22:44

---------

Veel mensen denken zo ... het zal mijn tijd wel duren.

Maar wil je herinnerd worden als degene die die het verpest hebben voor de toekomstige jeugd of degene die hen beschermd hebben? Vele politici zouden zichzelf deze vraag moeten stellen.

mysteryposter | 14-10-15 | 22:52

-weggejorist-

Backagainbitches | 14-10-15 | 22:52

@Eurotokkie | 14-10-15 | 22:49
Wauw. We zijn het eens. Wat doe jij precies in de bijstand? Ik heb mezelf omgeschoold. Daardoor heb ik nou een goede baan. Probeer het eens. Wat heb je te verliezen?

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 22:52

@Snap je!? | 14-10-15 | 22:43
Dank! Zal morgen ook eens kijken of ik het kan vinden via uitzending gemist. (Mocht het niet op GS verschijnen bedoel ik).

Lupuslupus | 14-10-15 | 22:49

necrosis | 14-10-15 | 22:43
Mensen die niet in de file staan betalen ook belasting dus ja waar hebben we het over.
En dan zijn er nog mensen die denken dat ze nooit in de
bijstand komen, van kijk ik heb een vaste baan en werk
al 30 jaar bij de zelfde baas, droom lekker verder.

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:49

Voordat het zover is trek ik voor de gezelligheid nog een
biertje open als je het niet erg vind.
Eurotokkie | 14-10-15 | 22:44

Colaatje hier, maar proost man! Geniet ervan

mysteryposter | 14-10-15 | 22:46

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:44
Een schaamteloze uitvreter dus?

Snap je!? | 14-10-15 | 22:45

Mevrouw Ingrid Michon-Derkzen, raadslid van de VVD, zegt dat Nederland niet uit de EU kan stappen. Wellicht heeft deze dame de jacht ingezet op een baantje in de Tweede Kamer, of, beter nog, in de EU.

Wijlen professor Bob Smalhout heeft in zijn zaterdagse columns in De Telegraaf al zo vaak met argumenten ervoor gepleit dat de EU een wanstaltig gedrocht is. En ik schat professor Smalhout heel wat hoger in dan mevrouw Michon-Derkzen.

hoogstetijd | 14-10-15 | 22:45

mysteryposter | 14-10-15 | 22:39
Die tijd zal ooit wel komen maar dan ben ik al in een andere wereld, ik hoop dat ze daar ook zoiets hebben als een vangnet.
Voordat het zover is trek ik voor de gezelligheid nog een
biertje open als je het niet erg vind.

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:44

Lupuslupus | 14-10-15 | 22:40
Ik heb het zelf niet opgenomen maar ik verwacht wel dat er een dumpert filmpje aan zit te komen. Hij liet zich in ieder geval niet omver lullen door Mw.Tweebeke (leuk ding om te zien, en goede interviewster trouwens)

Snap je!? | 14-10-15 | 22:43

Indifferentie een oud-nederlands vertrouwen zoals dat ook altijd was naar de banken toe n waar politici en bestuurders dankbaar gebruik van maken.
Het is net zoals bij veel restaurants. Als je wist wat er in de keuken gebeurt zou je er nooit meer eten.
Griezels zijn het die in NL de wet en de regels maken.
Net als veel moslims minachten ze ons, lachen ons uit en doen wat ze willen. WAKKER WORDEN! "Don't follow leaders, watch the parking meters"

ecologiste | 14-10-15 | 22:43

@Eurotokkie | 14-10-15 | 22:28
Het zijn wel de mensen die dagelijks in de file staan die jouw uitkering betalen via hun belastingen!

necrosis | 14-10-15 | 22:43

@ProAsfalt | 14-10-15 | 22:35
Jammer. Heb het net gemist. Maar omdat ik geen t.v. meer kijk moet ik het hebben van berichten zoals die van u en Snap je.

Lupuslupus | 14-10-15 | 22:40

@ Eurotokkie

Goed dat er een vangnet is, al is een springplank beter. Ook goed als er een zinvolle invulling gegeven wordt zoals vrijwilligerswerk of (zelf)studie. Het grotere plaatje is echter dat als teveel gratis een taart eten en er te weinig bakkers zijn dat op een gegeven moment geen taart meer is en dat externe financiers de bakker niet meer gaan financieren of alleen tegen hele hoge rentes.

mysteryposter | 14-10-15 | 22:39

Wanneer krijgen we een grafiekje van het vertrouwen van politici in de burger?
Ik denk dat we dan nog lagere scores krijgen.

necrosis | 14-10-15 | 22:38

Met wat voor hapjes loopt die dame daar op de achtergrond rond.

hoogstetijd | 14-10-15 | 22:36

Misleidende kop van het CBS. Deze was beter geweest:
"CBS: Minder vertrouwen in Tweede Kamer dan in EU"

jcvjcvjcvjcv | 14-10-15 | 22:35

Thierry Baudet is goed op dreef in Nieuwsuur.

ProAsfalt | 14-10-15 | 22:35

//off topic
Thierry Baudet staat zijn mannetje aan tafel bij Marielle Tweebeke over GeenPeil

Snap je!? | 14-10-15 | 22:34

Maco3key | 14-10-15 | 22:28
Geen nood, ik koop eens in de maand groot in over de grens.
Maak er een dagje uit hapje eten van, echt gezellig.

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:31

@Eurotokkie | 14-10-15 | 22:23
He, ik heb net verdedigd dat je niet dom bent. Bedankt hoor.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 22:31

@eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 22:27
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 22:29

mysteryposter | 14-10-15 | 22:17
Ik zorg er wel voor dat mensen aan het werk blijven,
ik vervuil niet het milieu onnodig door dagelijks in de file
te staan.
Ik doe veel vrijwilligerswerk, en zo kan ik wel doorgaan
met voordelen.

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:28

Proost Eurotokkie hoop dat de btw verhoging niet je bier arsenaal zal verminderen.

Maco3key | 14-10-15 | 22:28

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:45

Wat denk je nu zelf, ik ben meer dan 250 keer weggejorist. Waren trouwens ook een hoop dubbele posts bij. Snap je!? kan rustig gaan slapen...

eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 22:27

Is dat ZO!??
Oud politiek Den Haag "de Jezus verraders van NL & oud politiek EP Brussels "de Jezus verraders van geheel west Europa!
Zie de afgelopen dertig jaar alleen maar rotzooi en de troep word als maar groter!

Agnost lucky7 me | 14-10-15 | 22:27

Dat bbp denken heeft onze overheid ook met de export .. kijk ons een export hebben o.O .. maar bijna geen toegevoegde waarde (verwerking hier) en het meeste is alleen doorstroom van goederen waar de transportsector van kan profiteren ... o wacht die is grotendeels uitbesteed aan Oost Europese ondernemingen o.O

mysteryposter | 14-10-15 | 22:24

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 22:15
Welke leugens ?

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:23

Nu begrijp waarom D'66 keer op keer de verkiezingen wint.

ProAsfalt | 14-10-15 | 22:22

@miko | 14-10-15 | 22:15
Ik vind het hier leuk, en ik vind dat ik ook iets zinnigs te zeggen heb. Een opgerot zou alleen maar contraproductief zijn. Wandelen langs de afgrond is mijn stijl. Erin vallen niet. Uw weggejorist ÷ opgerot ratio is overigens nog tam vergeleken met sommigen.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 22:22

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:11
Dat dat halve-liter blik Schultenbrau je goed mag smaken ouwe ;)

Snap je!? | 14-10-15 | 22:18

Ik zie trouwens geen nadeel in een uitkering alleen maar voordelen.
* trekt nog een biertje open *
Eurotokkie | 14-10-15 | 22:11

dat is bbp denken met dezelfde logica als ... als morgen iedereen ziek wordt is het goed voor de omzet van ziekenhuizen en dan groeit onze economie .. dus goed o.O

mysteryposter | 14-10-15 | 22:17

Mooie, terechte grafiek. Alleen ben ik verbaasd dat mensen rechters even veel vertrouwen als de politie.
Heb juist weinig vertrouwen in rechters met al die fopstraffen, en al helemaal als je kijkt naar bijvoorbeeld hoe het met Volkert is verlopen.

Dhr. de Wit | 14-10-15 | 22:16

@VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:23
Ach welnee, een goede reaguurdeer moet minimaal een paar opgerots hebben. anders heb je wel heel braaf aan het lijntje gelopen.

miko | 14-10-15 | 22:15

@Eurotokkie | 14-10-15 | 22:11
Tsk tsk tsk, dat deed Bakito toch beter. Uw leugens maken geen indruk. Groeten aan uw vriendinnen.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 22:15

Laat ik het nog iets duidelijker stellen: Nederland is gewoon een nepdemocratie.

taxhond | 14-10-15 | 22:14

de Regeringspartijen (behalve pvv) handelen alleen in de gedachten van de eu.

Wat maakt dat je dan nog moet stemmen op deze ambtenaren.

Hoop dat het volk wakker gaat worden, al hoef ik dit hier niet te vertellen (reaguurders zijn betrokken bij de samenleving +1)

nononse | 14-10-15 | 22:11

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 22:06
Ik kom tijd te kort, heb een druk sociaal bestaan.
Ik zie trouwens geen nadeel in een uitkering alleen maar voordelen.
* trekt nog een biertje open *

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:11

@Snap je!? | 14-10-15 | 21:58
Eurotokkie heeft tijd teveel, een nadeel van een uitkering trekken. Hij houdt de discussie scherp. Heb uw vijanden lief, als u begrijpt wat ik bedoel.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 22:06

De dode bomen zijn natuurlijk het lezen ook niet meer waard.
Dan komt er weer zo een opiniemaker die zwaarwichtig wordt neergezet als Ruslanddeskundige of Koningshuisdeskundige die in heel wollig taalgebruik allerhande betwistbare standpunten neerzet en die als waarheid worden geponeerd. Maar waar natuurlijk geen commentaar op mogelijk is.
Hetzelfde geld voor de omroepen. Jaar in jaar uit dezelfde uitgebluste koppen die hetzelfde stupide verhaaltje blijven voorkauwen aan zwijgend publiek achter een beeldscherm.
Hoe in vredesnaam wordt je koningshuisdeskundige of Ruslanddeskundige? Door veel koningliederen te galmen of de verzamelde werken van Tolstoij te lezen?
Walgelijke troep.

bakoenin | 14-10-15 | 22:06

@ Eurotokkie

Een beetje filosofie maakt ongelovig, heel veel misschien wel weer gelovig. ... ik zou het proberen als ik jou was.

mysteryposter | 14-10-15 | 22:04

-weggejorist-

Eurotokkie | 14-10-15 | 22:04

@Feynman | 14-10-15 | 21:46
Advocaten, deurwaarders.... Vergeet dat tuig niet.

Stormageddon | 14-10-15 | 22:00

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:56
Nee dat zie ik er ook wel doorheen, dus het is of iemand met een betaalde baan om te trollen, en hier gewoon links en rechts tegendraads te zijn. Of het is een autist met een vreemde fixatie om een afwijkende mening te hebben bij alles wat hier geroepen wordt. Wel een met een doorzettingsvermogen waar je U tegen kan zeggen, dat wil ik hem dan wel nageven. Dus toch wel een soort van waardering mijnerzijds daarvoor.

Snap je!? | 14-10-15 | 21:58

Eurotokkie | 14-10-15 | 21:54
Dat zou u toch wel moeten weten, dunkt me?

Ommezwaai | 14-10-15 | 21:56

@Snap je!? | 14-10-15 | 21:47 en Ommezwaai | 14-10-15 | 21:49
Hij overtreedt de huisregels niet, verlaagt zich niet tot schelden, daagt alleen jullie uit met een opzettelijke linkse façade. Moet je gewoon tegen kunnen hoor.
Zal ik eens een geheimpje verklappen? Hij zegt niet wat-ie werkelijk denkt.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:56

mysteryposter | 14-10-15 | 21:52
Hoe kom je de laatste tijd aan deze wijze woorden, op welke website staan die?

Eurotokkie | 14-10-15 | 21:54

mysteryposter | 14-10-15 | 21:52
En Maurice de Hond.

Ommezwaai | 14-10-15 | 21:53

Er zijn drie soorten leugens: leugens, grotere leugens en statistieken.

mysteryposter | 14-10-15 | 21:52

rode peper | 14-10-15 | 21:50
Ja dat mensen vertrouwen hebben in rechters vind ik dan weer eng.

Eurotokkie | 14-10-15 | 21:51

Feynman | 14-10-15 | 21:46
In al uw wijsheid bent u de boekhouders vergeten...

Ommezwaai | 14-10-15 | 21:51

Ik vertrouw ze allebei voor 0%.

Slipsnifter | 14-10-15 | 21:50

@Eurotokkie | 14-10-15 | 21:34
dat valt vast wel binnen de foutmarges van zo'n peiling, dus je kan met bijna met zekerheid zeggen dat het vertrouwen in beide (gelukkig) bedroefd is

rode peper | 14-10-15 | 21:50

Dik 30% met vertrouwen in zowel de Tweede Kamer ALS de EU. Absurde en ongeloofwaardige cijfers.

Jan Passant mk2 | 14-10-15 | 21:50

@mezelf, 1x Posten op Geenstijl of Powned is soms een hele opgave.

heldheino | 14-10-15 | 21:50

Als ik later groot ben, hoop ik dat ik genoeg geld verdien om van een gebied met 26-33% vertrouwen in de Tweede Kamer te kunnen verhuizen naar een gebied met 33-36% vertrouwen in de Tweede Kamer http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/overheid-politiek/publicaties/artikelen/archief/2015/meer-vertrouwen-in-eu-dan-in-tweede-kamer.htm

Watching the Wheels | 14-10-15 | 21:49

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:45
Hij moet vrienden hebben binnen de gelederen hier.
Ik had Tokstra er waarschijnlijk lang geleden al uitgetrapt.

Ommezwaai | 14-10-15 | 21:49

-Haal je 3 voor een tentamen, dan faal je.
-Heb je maar 30% van de aandeelhouders achter, wordt je ontslagen.
-Werken je producten maar voor 30%, ga je failliet.
-Heb je een ziekte met overlevingskans van 30%, ga je dood.
...
-Vertegenwoordig je een volk die maar voor 30% tevreden is,.. ga je lekker door en doe je alsof niks aan de hand is.... Politieke logica.

heldheino | 14-10-15 | 21:48

-Haal je 3 voor een tentamen, dan faal je.
-Heb je maar 30% van de aandeelhouders achter, wordt je ontslagen.
-Werken je producten maar voor 30%, ga je failliet.
-Heb je een ziekte met overlevingskans van 30%, ga je dood.
...
-Vertegenwoordig je een volk die maar voor 30% tevreden is,.. ga je lekker door en doe je alsof niks aan de hand is....

heldheino | 14-10-15 | 21:48

De uitleg van de politiek en de pers zal wel zijn:
Dat komt omdat mensen nu eenmaal niet intelligent genoeg zijn om ons te begrijpen. Daarom is het van het grootste belang om zo snel mogelijk persvrijheid en stemrecht af te schaffen.
Aldus A.Pechtold. De veilingmeester die Nederland aan de laagste bieder verkwanselt heeft.

bakoenin | 14-10-15 | 21:48

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:45
Of het is een echte trol met privileges

Snap je!? | 14-10-15 | 21:47

De vergelijking tussen politici, bankiers en tweedehandsautoverkopers zegt mij meer. Alleen verzekeringsagenten staan nog lager op de ladder.

Feynman | 14-10-15 | 21:46

Snap je!? | 14-10-15 | 21:43
Dat lijkt mij evident, niet!

Ommezwaai | 14-10-15 | 21:46

@eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:25
Ik hoop dat u aan het opnaaien bent, want Eurotokkie heeft er reeds 103 zonder opgerot te zijn. Hij begrijpt de regels goed.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:45

Eurotokkie | 14-10-15 | 21:41
Dat mag ook wel eens gezegd worden ja.
U zeikt in ieder geval niet over uw UWV lidmaatschap...

Ommezwaai | 14-10-15 | 21:44

Eurotokkie | 14-10-15 | 21:34
Ik las dat jij die kleuter van een Klaver geweldig vondt vanmiddag, dus hoe serieus kan jouw mening überhaupt genomen worden?

Snap je!? | 14-10-15 | 21:43

Pers 30%
GEENSTIJL 100%

lid nav progazadem | 14-10-15 | 21:42

@eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:36
Nou inderdaad, ze zijn allen vooral bezig om een quoteje te scoren voor in Nieuwsuur, wat een tijdverkwisting. Dan zijn wij reaguurders toch een stuk serieuzer.

Watching the Wheels | 14-10-15 | 21:42

Er zijn twee soorten politici: zij die in hun leugens geloven en zij die niet in hun leugens geloven.

mysteryposter | 14-10-15 | 21:41

minst vertrouwen in de pers. Gelukkig is GS geen pers, ze doet alleen alsof.

De Treinende Rechter | 14-10-15 | 21:41

Piet Karbiet | 14-10-15 | 21:37
En als ze in de bijstand zitten dan maar zeiken dat ze in de bijstand zitten.
Het is ook nooit goed.

Eurotokkie | 14-10-15 | 21:41

Politici = intellectuele inteelt

metdedag | 14-10-15 | 21:39

CBS? Afschaffen dat propaganda-instituut.
Ga maar statistieken in de bijstand, lutsers.

Piet Karbiet | 14-10-15 | 21:37


Eurotokkie | 14-10-15 | 21:34

Heb vanmiddag een tijdje het debat in de Tweede Kamer gevolgd. Wat een stel kleine kinderen bij mekaar. Ik snap dat dus wel.

eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:36

@Eurotokkie | 14-10-15 | 21:34
In beide bijna "geen" vertrouwen Eurotokkie ;)

Watching the Wheels | 14-10-15 | 21:35

En nog hebben die malloten in de tweedeslaapkamer niet door, dat Geert voor steeds méér Mensen staat te praten.

gebrokenvleugel | 14-10-15 | 21:35

Niet best voor het referendum wat eraan komt ,dat mensen meer vertrouwen in de EU hebben dan de tweede kamer.

Eurotokkie | 14-10-15 | 21:34

@Snap je!? | 14-10-15 | 21:28
Grenzen aftasten is goed. Daarbij niet te ver gaan is goed. Opgerot is te ver.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:33

OMG! Mensen hebben meer vertrouwen in de politie en in ambtenaren dan in de pers. Als ik nu pers was, zou ik mij toch eens heel ernstig achter de oren krabben. NOS, NPO, VARA, NRC, Volkskrant voorop.

Thunderbird | 14-10-15 | 21:33

Snap je!? | 14-10-15 | 21:28

Joris vergeet nooit iets dus hou je veilig!

eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:30

Je ziet op het kaartje http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/overheid-politiek/publicaties/artikelen/archief/2015/meer-vertrouwen-in-eu-dan-in-tweede-kamer.htm waar ruimte is en goed gevulde zakken, daar is het vertrouwen in de kleptocratie het grootste.

Watching the Wheels | 14-10-15 | 21:29

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:23
eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:25
Ik sta op 5 sinds 2009, wat is de verjaringstermijn eigenlijk? anyone?

Snap je!? | 14-10-15 | 21:28

De Nederlandse politiek is als het Nederlands elftal: kapot voor de komende jaren, niet in te ruilen door het volk en vol dedain naar het publiek.

de Voorzittert | 14-10-15 | 21:25

Snap je!? | 14-10-15 | 21:18

Na 10 keer weggejorist krijg je trouwens automatisch een opgerot aan de broek en mag je een weekje op vakantie dus rustig aan als je al op de helft zit.

eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:25

@kapotte_stofzuiger | 14-10-15 | 21:23
Ja, maar zie je dat ze het percentage van de Politie ook maar even voor de Rechters gebruikt hebben ;).

Watching the Wheels | 14-10-15 | 21:25

@Ars Vivendi | 14-10-15 | 21:20
Hier idem. Nou ja, omdat ik in een goede bui ben; 10% voor de moeite.
De enigen die er voor mij toe doen zijn leger en politie maar die zijn flink door het ijs gezakt. Als er straks (want dat gaat gebeuren) ellende komt reken ik beslist niet op leger en politie.

Lupuslupus | 14-10-15 | 21:25

De cijfers voor de pers zijn wel het meest bedroevend, en helaas nog terecht ook.

Harry Turtle | 14-10-15 | 21:24

36,356% vertrouwen in EU (significant verantwoord of weer gewoon steekproeven?) en in Tweede Kamer nog 1,767% minder. Ze folderen niet genoeg.

Watching the Wheels | 14-10-15 | 21:23

Hoe kan het dat slechts 1 op de 3 Nederlanders vertrouwen heeft in de EU en toch 2 op de 3 (gok ik) op pro Europese partijen heeft gestemd tijdens de EU verkiezingen?
En hoe kan het dat slechts 1 op de 3 Nederlanders vertrouwen heeft in het nationale parlement maar toch 80% op de partijen blijft stemmen die het parlement vormen of tot voor kort vormden?

jemagookniksmeer | 14-10-15 | 21:23

LOL @ vertrouwen in rechters en politie.

kapotte_stofzuiger | 14-10-15 | 21:23

Ik zie dat het tijd wordt voor een militaire coup.

The_Black_Knight | 14-10-15 | 21:23

@Snap je!? | 14-10-15 | 21:18
Ach, een weggejorist op z'n tijd moet kunnen. Een opgerot moet je mee uitkijken. Leer van andermans fouten.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:23

Was even bang dat een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking achter de EUSSR zou staan.

Gelukkig is het een klik-aas titel en is er niks aan de hand.

De pers lijkt het ook wel redelijk verspeeld te hebben, wat ik niet zo vreemd vind als je naar de kwaliteit van de NPO en de Nederlandse kranten kijkt.

Ambtenaren zijn de dupe van de bobo's in de 2e kamer.

En er is wel veel steun voor Leger, Politie en de Rechters.(Al is dat laatste enigszins vreemd na de blunders van de afgelopen jaren.)

Minder geld naar de 2e kamer en meer naar de Politie? Zullen we daar eens een referendum over organiseren?

We zijn nu toch zo lekker bezig met Geenpeil, dan kan dat er ook nog wel bij.

DikkeBMW | 14-10-15 | 21:22

'De mensheid' zijn ze nog vergeten te vragen. Het zegt mij helemaal niks dit soort algemene vragen.

Simon_GS | 14-10-15 | 21:22

We teren voorlopig nog op glorie van vroeger, maar elk jaar met het linkse kliekje wordt dat minder en minder.

heldheino | 14-10-15 | 21:21

En waar ik zei 'circus' moet zijn 'dierentuin'.
Stop de tijd.

Ars Vivendi | 14-10-15 | 21:21

'Instituties'? Wat zijn dat? Lijkt me een Anglicisme van de bovenste plank.

Best koud hierboven | 14-10-15 | 21:21

ca 68% van de Nl-ers heeft geen vertrouwen in de pers. Hoe zou dat nou komen?

Jesaja | 14-10-15 | 21:21

Dat komt door Alexander Pechtold.

Normpje | 14-10-15 | 21:20

Ze hebben mij niks gevraagd. Mijn antwoord zou zijn:
0% vertrouwen in het complete institutionele circus wat daar wordt opgesomd.

Ars Vivendi | 14-10-15 | 21:20

snap niet dat het CBS niet gewoon zegt..
EU vertrouwen nog verder gedaald
en vertrouwen in kabinet is op historisch dieptepunt

Ipv de EU promo in deze

Triple2K8 | 14-10-15 | 21:19

eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:16
Vanwege de uitspraak van de kiesraad vanmorgen gok ik het er maar op... en anders maar mijn zesde -weggejorist-

Snap je!? | 14-10-15 | 21:18


Snap je!? | 14-10-15 | 21:15

Als Joris de foute luim heeft weet je het nooit.

eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:16

@een maffiabaas | 14-10-15 | 21:11
De reguliere pers is in Nederland tot een verlengstuk van de linkse politiek verworden.

Panos88 | 14-10-15 | 21:16

Dus al ik het goed zie komt het wantrouwen naar het kabinet,de EU en de ambtenaren door de pers?

deraderendraaien | 14-10-15 | 21:16

Dit zijn cijfers van 2014.
Me dunkt dat er sindsdien nog al wat gebeurd is.
MH17, asieleisersdrama, Zimmerfranz, VARA-Vaste-gasten-Vergoeding-Volksverlakking, dus over een jaar zullen we zien dat het nu wel anders is.
Hebben ze ook een weersvoorspelling voor het voorjaar van 2015?

Cuyahoga | 14-10-15 | 21:15

eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:13
Moet je daar excuses bijdoen voor Joris?

Snap je!? | 14-10-15 | 21:15

Geen wonder dat ze er inmiddels met de pet naar gooien en de zooi overdragen aan externe instituten.

Kapt. Kip | 14-10-15 | 21:15

/off topic
Geenpeil wordt bij Opiniemakers door Jan Dijkgraaf even weggezet als gebbetje... wat een staatsmongool

Snap je!? | 14-10-15 | 21:14

Vroeger was het het hoogst haalbare, maar sinds de EU is de Tweede Kamer verworden tot een treetje op de carrièreladder.

très cool | 14-10-15 | 21:14

Jan Roos nu op WNL, sorry moest even Joris.

eerstneukendanpraten | 14-10-15 | 21:13

-weggejorist-

Panos88 | 14-10-15 | 21:13

Laten we hopen (nee, niet 'verwachten') dat de politiek hier als de sodemieter iets mee doet. Ik weet het, het is wensdenken, maar je zou toch mogen geloven dat vroeg of laat alle alarmbellen in Den Haag gaan rinkelen en dat men daar beseft dat er ontzettend snel echt iets moet gebeuren?
Als ik alleen naar mezelf kijk: nog maar een paar geleden gaf ik de politiek het voordeel van de twijfel, nam ik het ook hier in de panelen regelmatig voor politici op. Nu is ook mijn vertrouwen tot een absoluut dieptepunt gedaald.

Lewis | 14-10-15 | 21:13

Hahahaha, grappenmakers.

edelweiss | 14-10-15 | 21:13

@Lochos | 14-10-15 | 21:10 De straffen zijn juist aanzienlijk zwaarder geworden in vergelijking tot de jaren 90. Het is vooral dat de wet maar weinig ruimte biedt om zwaarder te straffen.

Panos88 | 14-10-15 | 21:13

Ik sta er niet van te kijken. Vanavond is er geen plaats voor burgers in het Haagse gemeentehuis https://twitter.com/IvarLingen/status/654356369127116802 tijdens de inspreek avond. Siemens staat wel op het podium ´welkom asielzoekers`te toeteren. Waarom? Siemens haalde eerder deze week contract tot 2040 binnen bij deze zelfde gemeente https://twitter.com/ivanengelshoven/status/653915748608442368
Daar is niets democratie aan.

toetanchamon | 14-10-15 | 21:12

vooral de pers is een schande! dit komt omdat de pers namens de politiek dingen tegen het volk zegt ipv dat de pers namens het volk dingen aan de politiek vraagt.

een maffiabaas | 14-10-15 | 21:11

Het vertrouwen in de pers maar 30%, goh dat zou je niet verwachten na jaren van vermijden van lastige onderwerpen en zelfcensuur. Ga maar door met het graven van jullie eigen graf NOS, Volkskrant en NRC!

Panos88 | 14-10-15 | 21:10

Het is triest gesteld met de Nederlandse bevolking dat rechters er qua vertrouwen zo goed mee wegkomen als je die fopstraffen ziet tegenwoordig.

Die dertig procent die de pers wordt toebedeeld is ook laag. Vindt GeenStijl dat zij ook tot de pers behoort?

Lochos | 14-10-15 | 21:10

En maar op tv blijven verkondigen dat ze naar het volk luisteren. Wat een afgang.

heldheino | 14-10-15 | 21:10

Ik vind dat vertrouwen in rechters ook een beetje overtrokken btw.

deraderendraaien | 14-10-15 | 21:10

Zou dit grafiekje ook graag zien beantwoord door alleen leger en politie. Zodat we weten of jullie achter ons staan, wanneer het zover komt. Laat ons vertrouwen in jullie niet ongefundeerd zijn.

VerenigingVanDieven | 14-10-15 | 21:09

Nou, dat scheelt een stuk. Of 2/3 van de bevolking je geen cent vertrouwt, of dat net 4 projectpuntjes minder je geen stuiver waard vindt...

Geenstijlfiguur | 14-10-15 | 21:08

Een hele mooie kop maar als je dan wat verder kijkt, zie je nog steeds percentages van 30 / 40%.
Creatief gevonden die koppen maar uiteindelijk heeft zo'n 60 / 70% er helemaal geen vertrouwen meer in.

Mastermattie | 14-10-15 | 21:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken