Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: Presentatie regeringsakkoord

Laat die kijkbuis maar aanBurgers van Nederland... De drie allerbeste vrienden Wouter Bos, Andre Rouvoet en Jan-Peter Balkenende presenteren over enkele minuten hun regeringsakkoord. Niet één maar drie Vadertjes Staat. Uiteraard gaan ze ons vertellen waarom ze toch echt die 30 procent loonsverhoging nodig hebben, waarom er precies genoeg geld is vrijgemaakt voor 2 kilometer driebaans snelweg en waarom bananen krom zijn. Rond 12.00 uur live op een van de publieken, natuurlijk ook gratis meelachen via via internet. Update: Goh, dat hadden we nou echt niet verwacht. Eerste officiële optreden en nu al weer te laat. Toch geen ruzie heren?

Reaguursels

Inloggen

Je kunt toch zien dat die Bos door dat rapalje knoerthard in zijn reet geneuqt is. Wat een lutser

Berendt Bockenluhl | 08-02-07 | 14:01

stekelige 07-02-07 @ 17:18
Yup. Ga ook niet echt een VU-kapsel met fapsel nemen. Want dat kan niet. Goed onthouden trouwens! Nice one

LibertasSimplex | 08-02-07 | 00:38

Farizeeërs of tollenaars? Ongezien de tiefus voor deze slopersploeg in spé.
Balkje is hardnekkiger dan onkruid.

ACEman | 07-02-07 | 22:40

Heel veel oude fouten uit het verleden komen weer terug in een nieuwe vorm.
Plannen worden vooral gefinancierd door de samenleving meer te laten betalen vanuit een antieke gedachten over collectiviteiten en solidariteit. De overheid gaat zich weer met zaken bemoeien waar ze afstand van moet houden. En er zal heel veel gepraat worden, papier geproduceerd worden en statistieken worden gepresenteerd die laten zien hoe geweldig al die plannen zijn.

Dus we gaan weer veel stappen achteruit maken en straks als binnen vijf jaar de economie weer in een dip komt mag een nieuw kabinet de rotzooi opruimen en bijvoorbeeld de brugbanen opheffen. Zo gaat er veel tijdverloren, wordt weinig bereikt en vooral veel geld gestopt in zaken die netto weinig tot niets opleveren.

nadenkeniseenkunst | 07-02-07 | 18:10

vieze graaiers!!!!! GVD!!!!!!!

bron telegraaf:

Bos: kabinet pakt hoogste inkomens aan
DEN HAAG - Het nieuwe kabinet neemt diverse maatregelen om de hoogste inkomens aan te pakken. PvdA-leider Wouter Bos heeft dat woensdag gezegd bij de presentatie van het regeerakkoord.

Hij noemde het plan om rijkere ouderen te laten meebetalen aan de AOW, het inkomensafhankelijk maken van een belastingvoordeel voor werkenden en het terugdringen van de 'goudenhanddrukkencultuur' in de publieke en semi-publieke sector.

GVD!!!!!!!
-edit dont worry, jij hoeft je geen zorgen te maken..-

export_beer | 07-02-07 | 18:01

@LibertasSimplex 07-02-07 @ 16:29
Huh...?.... je bent toch kaal man?

stekelige | 07-02-07 | 17:18

Moet zijn regeerakkoord;-

papalamepimelos | 07-02-07 | 17:17

Daar heb je het gelazer al ........ het gaat over kerken

doskabouter | 07-02-07 | 17:02

Ik word helemaal niet goed! Het enige nieuws in de krant is dat iedereen meer moet gaan betalen voor zo'n beetje alles.
Waar hebben al die mongeaulen toch op gestemd zeg? Belasting heffinkje zus, accijnsje zo. Helemaal wous word ik er van.

El_Guapo | 07-02-07 | 16:55

Ik ga een scheiding nemen.

LibertasSimplex | 07-02-07 | 16:29

@TyfusLeijer 07-02-07 @ 15:49,
Als ze Schiphol privatiseren kan de gemeente Adam zich laten uitkopen (krijgen ze het geld ineens) of kunnen ze als aandeelhouder dividend opstrijken; no difference.

Tray Hornay | 07-02-07 | 16:16

TyfusLeijer 07-02-07 @ 15:49

Ga dan in Amsterdam de gemeenteraad in en zorg dat die suubsidies afgeschaft wordne in plaats van hier klagen. Huursubsidie trouwens wordt uit de landelijke pot uitgekeerd, net als bjistandsuitkeringen aan amsterdamse "gezellige"tokkies en vervelende kutmarokkanen. De gemeente is slechts verantwoordelijk voor de uitvoering van het bijstandsbeleid.

Overigens wordt dat geld natuurlijk ook gebruikt voor de "zuidas", het onderhouden van die ridicule haven, de zoveelste metrolijn en het aanleggen van nieuwe landingsbanen op schiphol

Maaier | 07-02-07 | 16:11

@ Tray Hornay 07-02-07 @ 14:03
Schiphol niet privatiseren is ook goed.
.
Weet u wel wat u zegt?
.
Weet dat de gemeente Amsterdam aan Schiphol enorm veel geld verdient wat direct wordt doorgesluisd naar allerlei subsidie's voor :
* het bouwen van moskee's
* islamitische ontmoetingscentra
* opleiding van islamitische mensen die toch geen baan aannemen
* inburgeringscursus voor niet-westerse gelukszoekers
* de uitkeringen in het algemeen
* huursoepsidie voor die arme uitkeringstrekkerTs
En dat noemt men dan sociaal?
Het geld had zo veel beter gebruikt en ingezet kunnen worden.

TyfusLeijer | 07-02-07 | 15:49

Samen leven, samen werken is het motto.
Dit geld uiteraard alleen maar voor autochtonen en niet voor de allochtonen want die hoeven nooit te werken en met hun manier van om zeep helpen van de vrijheid van godsdienst hoeven ze dus ook niet met ons samen te leven.
Dit kabinet gaat dus verder met autochtonen te pesten, uit te kleden en te naaien ten faveure van die klaplopende uitkeringstrekkerTs.
DoeT u de broek maar naar benee.
BukT u maar voorover want die griestenhonden met de onlangs bekeerde windvaan naait u wel even flink.

TyfusLeijer | 07-02-07 | 15:42

Maaier 07-02-07 @ 15:27
La laïcité gaat in Fankrijk wel. Dat land kan je er toch niet van beschuldigen dat
de individuele mens "ontkend" wordt.

d´omgebouwde | 07-02-07 | 15:33

bubka 07-02-07 @ 15:24

Zelfs dan nie, want dan heb je nog altijd mensen die vinden dat ze bijvoorbeeld alleen maar rode kleren willen dragen, of wegens hun mening een kop vol met piercings willen hebben.

Het kan inderdaad wel, maar ik vind een zo geforceerd neutrale overheid weer gevaarlijk omdat daardoor de indivualiteit en mening van mensen wordt ontkend.

Maaier | 07-02-07 | 15:27

@Maaier
Ja, ik ben er zelf ook niet helemaal uit, kom zelf ook uit een zeer gelovig nest, dito schoolervaringen, toch zou ik het Franse model prefereren, niet in uitvoering, wel het idee, oftewel, geloven is iets prachtigs maar niet in overheidsdienst of op school, hou het gescheiden van elkaar...
En zelfs de turken denken er zo over, het is dus mogelijk...
En ja, dat kruisje mag je van mij best om, maar dat kan toch ook onder je kleer? Want je begrijpt, als het kruisje mag kun je mij m'n burka niet verbieden, ies religie! Maar, moeilijk is het allemaal wel, geef mij maar een volledig atheistische wereld, ben je van dit gezeik ook af....

bubka | 07-02-07 | 15:24

bubka 07-02-07 @ 15:10

Dan krijg je dus dat mnensen met een bepaalde geloofsovertuiging of mening niet meer aangenomen worden. Ik geloof niet heel erg in het uitbannen van (tekenen van) geloofsovertuigingen in overheidsdiensten. dat wil zeggen: ik zou er wel voor zijn, maar als jij graag met een kruis op je borst loopt, vind ik die vrijheid ook heel wat waard. In de praktijk wordt het natuurlijk vooral pragmatisch geregeld. Maar ik moet nog even nadenken hoe je dit beleidsmatig op zou kunnen lossen.

Maaier | 07-02-07 | 15:15

@Maaier
Misschien simplistisch, maar als mensen geloofsbezwaren hebben om bepaalde stellen in de echt te verbinden kunnen die dat dan niet aangeven als ze in dienst komen? Dan kun je ze toch gewoon alles laten doen, uitgezonderd trouwdiensten... Of als je heel pragmatisch bent, gewoon zo regelen dat de man of vrouw nooit voor die keuze komt omdat je homoparen al aan een nietgewetensbezwaarde hebt toegewezen.... Maar het blijft een hellend vlak...

bubka | 07-02-07 | 15:10

WERK EN BID!!!!
vergeet niet stil te zitten als u geknipt en geschoren wordt.

capo | 07-02-07 | 15:09

@bubka 07-02-07 @ 15:05,
ZOwel het openbaar vervoer Als het wegennet dienen te worden aangepakt (ipv de hoge inkomens). Het is ook imbeciel dat iedereen alleen in de auto zit. Maar dit kun je helaas bijna niet veranderen. Nu staat iedereen in de file en daar dient iets aan gedaan te worden..
.
Met nieuwe wegen voorkom je niet alle files maar verminder je het fileleed ontegenzeggenlijk.

Tray Hornay | 07-02-07 | 15:08

@Muxje, Tray Hornay
Natuurlijk moet er ook wat gebeuren aan tweebaanswegen in de randstad, uit de tijd en relatief gemakkelijk te verbreden, maar daar ben je er niet mee, het is genoegzaam bewezen dat elke kilometer asfalt het autopark doet toenemen...
Nee, als je echt wat wil bereiken zal je toch aan het openbaar vervoer prioriteit moeten geven, Muxje heeft gelijk als ze zegt dat je daar nog niet dood in wil gevonden worden in de spits, daar valt dus nog een wereld te winnen...
En toch blijf ik zeggen dat het ook achterlijk is dat ik iedereen om me heen alleen stil zie staan in een auto die plaats biedt aan vier om vervolgens op hetzelfde parkeerterrein op te rijden...

bubka | 07-02-07 | 15:05

Muxje 07-02-07 @ 14:49

Ik denk juist dat de rek er helemaal niet uit is qua telewerken. Nogmaals, er zijn zo vele boekhouders, beleidsmedewerkers, marketingmensen etc. etc die een deel van hun werk echt wel thuis kunnen doen. Echter, daar is behalve een behoorlijke investering op technisch terrein, een cultuuromslag bij werknemers en werkgevers voor nodig zijn: mensen afrekenen op resultaat in plaats van uren. Daarmee kan je echt een groot deel van de opstoppingen wegnemen. Daarnaast is een uitbreiding van capaciteit natuurlijk ok noodzakelijk.

bubka 07-02-07 @ 14:43

Dat klopt, ik was een beetje aan het nadenken achter het toetsenbord. Wat ik al aangaf, het is inderdaad heel vreemd om om wat voor reden dan ook bepaald beleid niet uit te voeren. Van de andere kant vind ik ook dat mensen best bepaald edingen moeten kunnen weigeren om voor hun moverende redenen. Ver doorgetrokken zou het anders leiden tot een befehl ist befehlcultuur, waarmee je de persoonlijke handelingsvrijheid en daarmee de verantwoordelijkheid van mensen ontneemt. Deze materie is niet heel makkelijk: als ik satanist was, zou ik niet door een vroom-christelijke ambtenaar getrouwd willen worden of andersom, maar ik wil ook niet dat het op willekeur aankomt..

Maaier | 07-02-07 | 14:58

@bubka 07-02-07 @ 14:38,
Muxje geeft al een prima antwoord. Ter aanvulling: al dat gefrummel eromheen is een teken van ondaadkracht. London is een volgebouwde metropool, de Randstad niet; hier is genoeg plaats voor meer wegen. De regering durft echter niet de bittere pil door te slikken en HET ECHTE probleem aan te pakken (te weinig wegen), dus wordt alles eromheen aaangepakt. En daar is de rek idd weg. Tuurlijk kunnen we allemaal gaan carpoolen en in de bus gaan zitten, maar dit doet de Westerling toch niet.

Tray Hornay | 07-02-07 | 14:53

@bubka, wel eens OV gebruikt in de Randstad tijdens de spits? Daar kunnen we misschien nog 10% bij schoenlepelen, maar dan is het ook echt vol.

Er moet capaciteit bij, of we moeten slimmer gaan werken. Wat betreft het laatste denk ik dat de rek er qua telewerken en flexibele arbeidstijden al aardig uit is. Je kan hoogstens denken aan afschaffen van de verhuisbelasting zodat mensen wat sneller naar hun werk toe verhuizen.

Kortom: meer treinen en/of wegen. Randstadrail is een goede zet, als ie het ooit gaat doen. Maar voor het milieu maakt het volgens dat onderzoekje van laatst al niet meer uit of we voor wegen of voor OV gaan. Ik denk dat we dan het beste wat aan de wegen kunnen doen omdat die het meest flexibel zijn, en het beste inspelen op veranderende behoeften in de toekomst.

Muxje | 07-02-07 | 14:49

Net even met m,n opa gemaild. Komt die, bloemkool met een papje, zaterdags in de teil, moeders sokken stoppen, op de brommer naar je werk, rock ´n roll is des duivels, de bonte dinsdagavondtrein, snip en snap, bestedingsbeperking, boterham met tevredenheid en bovenal ora et labora en bek dicht.
Ik zal wel overdrijven, hoop ik voor NL.

d´omgebouwde | 07-02-07 | 14:44

@Maaier
Ik mag van mijn baas toch ook een klant niet weigeren omdat het bv een ajaxied is en ik de pest aan 020 heb? Waarom zou een ambtenaar, in dienst van de seculiere staat der nederlanden dat dan wel mogen? Nee, dat vind ik gevaarlijk terrein, wat dacht je wat er gebeurde als een kaalkopje weigert een gemixt stel in de echt te verbinden, onder het mom van de raszuivere ideologie?

bubka | 07-02-07 | 14:43

bubka 07-02-07 @ 14:38

bij rekeningrijden hoort het afschaffen van wegenbelasting as we know it.

Maaier | 07-02-07 | 14:40

@Tray Hornay
Okee, in het weekend wordt het ook drukker op de wegen, prima, maar elke werkgevert zal toch als hij moet kiezen tussen hoogoplopende kosten voor vervoer of misschien gebruik gaan maken van carpoolen danwel OV toch voor het laatste kiezen... dan moet je uiteraart wel de wegenbelasting afschaffen en die tolheffing slechts in de spits invoeren... Zoals ik al zei, in Londen, waar het nog vele malen gekker was dan in onze randstad, heeft het gewerkt, dus geef het een kans...
@Gezontverstant
Volledig mee eens, zou toch een simpele regel moeten zijn, wij, als seculier land, kunnen toch zeggen dat eenieder in overheidsdienst zich dient te onthouden van godsdienstige kenmerken....

bubka | 07-02-07 | 14:38

gezontverstant 07-02-07 @ 14:28

Het verschil is natuurlijk wel dat niemand mensen kan verbieden te trouwen, het gaat slechts om het uitvoeren van een handleing die door de betreffende ambtenaar geweiged kan worden. Natuurlijk is het idioot, want waarom zou ik dan wel iedere ambtenaar van burgerlijke stand moeten accepteren (zie discussie in Bels). Maar als dit het enige is, vind ik het nog niet zo erg.

Tray Hornay 07-02-07 @ 14:20

De oplossing is natuurlijk rekeningrijden samen met een heleboel maatregelen om thuiswerken te stimuleren. Zorg dat je veel belastingvoordeel krijgt als je gedeeltelijk thuiswerkt. Hoeveel mensen die s'ochtend in de file staan zitten heel de dag wel niet achter de PC te F5-en en een beetje te werken, om vervolgens weer terug te gaan naar huis via de file. Dat kan ook thuis natuurlijk. Flexibele werktijden kan veel en veel meer dan tegenwoordig gedaan wordt.

Maaier | 07-02-07 | 14:38

@ bubka 07-02-07 @ 14:19
Ik weet niet of het met elkaar valt te vergelijken, al zitten er vergelijkbare elementen in, maar een kabinet dat wil 'werken aan groei, duurzaamheid, respect en solidariteit' (NRC), slaat met deze beslissing meteen al een verkeerde weg in. Het zal hét argument voor welke geloofsgroep dan ook worden ruimte op te eisen voor gebrek aan respect en solidariteit. Hoe kun je straks van andere gelovigen eisen dat ze welk onderdeel van hun wetten/regels (lichaamscontact/lichaamsbedekking/seksediscriminatie) ter zijde schuiven, als je bepaalde christenen hun fundamentalistische ideeën vrijelijk in de praktijk - en dan nog wel in overheidsdienst - laat brengen?

gezontverstant | 07-02-07 | 14:28

@bubka 07-02-07 @ 14:10,
Ach, het rekeningrijden zal van enige invloed zijn maar de oplossing is het niet. Zaterdag, zondag en om 11:00-15:00 is het ook stampensvol op de a12. En niemand wil s'nachts werken. Vooral niet met 4% werkeloosheid.

Tray Hornay | 07-02-07 | 14:20

@gezontverstant
Daar zit wat in, Nl stond op z'n kop(en terecht, mijns inziens) toen er in Belgie verschillende stellen weigerden te trouwen met een negert als ambtenaar, maar nu hoor ik niets en dit is toch echt wel te vergelijken met elkaar...

bubka | 07-02-07 | 14:19

@Maaier
Juist, eigenlijk zijn we weer terug naar het nederland voor de fortuinrevolutie en als ik zie wat de afgelopen jaren ons aan geharrewar en beschamend gezeik heeft opgeleverd vind ik dat nieteens zo erg...

bubka | 07-02-07 | 14:16

@mezelf
Met filerijden bedoel ik rekeningrijden, uiteraart...

bubka | 07-02-07 | 14:14

Als christelijke ambtenaren om geloofsredenen mogen weigeren homo's te trouwen (ook al zegt de bijbel niets over een homohuwelijk), mogen islamitische (en bepaalde joodse) ambtenaren dan ook weigeren vrouwen een hand te geven? En waarom mogen christelijke ambtenaren geen ongehuwd samenwonende stellen huursubsidie weigeren? Of vergunningen weigeren aan bedrijven die op zondag open zijn? Subsidies weigeren aan musea die dingen vertonen waarmee zij niet willen worden geconfronteerd?
De verachterlijking van Nederland en afschaffing van het gelijkheidsbeginsel is begonnen en nee Geert, het kwam niet uit islamitische hoek.

gezontverstant | 07-02-07 | 14:14

@Patrick Bateman: haha het zal wel rustig wordne hier, als niemand een "windvaan"wil zijn.

verder denk ik dat het best een redelijk regeerakkoord is. Deels natuurlijk zouteloze compromissen, maar deels ook goede plannen. Zoals altijd, heeft Nederland een regering vol compromissen end at is maar goed ook.

Maaier | 07-02-07 | 14:10

@Tray Hornay
En laat ik nou van overtuigd zijn dat als men een aantal jaren geleden d'r poot stijf gehouden hadden en maling hadden gehad aan de Anwb e.d. er nu een stuk minder problemen waren geweest met het vervoer...
Kijk maar naar Londen, een succesverhaal...
Het is toch ook te gek voor woorden dat ik op de A12 naar Denhaag toe zij aan zij sta met kantoorpersoneel die allemaal naar hetzelfde gebouwtje moeten, uiteraart ook alleen in de auto (Statusss!) willen zitten en allemaal om negen uur beginnen met tikpoezen...
Ik denk dat uit economisch opzicht er een hoop bazen hadden besloten dat Miep en Kees wel samen konden in die leasebak of sterker nog, misschien wel de trein konden nemen als dat filerijden ingevoerd was...

bubka | 07-02-07 | 14:10

Wel goed dat ze rekeningrijden snel gaan invoeren. Hoe eerder, hoe sneller ze achter de mislukking komen, *het invoeren zal wel een enorme klus zijn met ongetwijfeld vertraging*.
.
Schiphol niet privatiseren is ook goed.

Tray Hornay | 07-02-07 | 14:03

Heeft iemand er weleens aan gedacht dat we dit zelf veroorzaakt hebben?
Door heel veel op de uiterste partijen te gaan stemmen hebben we het midden eigenlijk gedwongen tot dit zouteloze compromis...
En voorlopig zie ik die tendens nog niet gekeerd, dus maakt uw borsten maar nat, dit zou weleens het begin van een lange en vruchtbare samenwerking kunnen worden...

bubka | 07-02-07 | 14:01

Net het concept gelezen. Als Rutte slim is begint hij nu al aan een boek: de puinhopen van 4 jaar Sociaal.
.
Balkellende is schijnbaar nog wereldvreemder en vatbaarder voor consultants geworden dan toen hij begon. In het conceptregeerakkoord kan ik bijna niets inhoudelijks of concreets vinden, alleen maar kletskoek en gezwets als "mensen moeten kansen krijgen aangeboden en gestimuleerd worden deze te verzilveren, respect voor bla bla bla".
.
Momenteel zijn er 4 knelpunten die dienen te worden aangepakt:
*Verouderd vervoersnetwerk;
*Krapte op de huizenmarkt (een enorme zeepbel);
*Criminaliteit die steeds brutaler en georganiseerder wordt;
*Slecht/matig onderwijs.
.
De regering dient zich met deze zaken bezig te houden. Dan volgt een positieve spiraal vanzelf. Nu is echter iedere partij bezig om zijn standpunten in het regeerakkoord te zetten zonder dat hier een (gezamenlijke) visie achter zit. Balkellende zal proberen veel vrouwen en minimaal 1 allochtoon in het kabinet te krijgen. Allemaal imagobuilding en oppoetserij, inhoud is helaas zeer beperkt.

Tray Hornay | 07-02-07 | 14:00

@BloteBibs
Als jij echt zo weinig verdient dat je er met een bijstanduitkerinkje ook komt met hier en daar een aanvullinkje, zou ik toch eerst eens overwegen om een andere baas te gaan zoeken...

bubka | 07-02-07 | 13:58

De Journalist die de vraag stelde; hoe moeten wij dit kabinet noemen?
Na groen en paars, zwart! Rouwvoet heeft iets te maken met gangreen, door de bomen zien we Bos niet meer en J.P. balkt als een ezel, dat dan eauk weer wel..

Attila23 | 07-02-07 | 13:57

Het is werkelijk te gek voor woorden, Terug naar de jaren 50.
Naar aanleiding van het gedrag van de "drie profeten"wordt tijd dat de vrijheid van godsdienst wordt ingeperkt. Deze betutteling is te gek voor woorden.

tijget | 07-02-07 | 13:51

"regeringsakkoord"? Regeerakkoord heet dat toch?

TRS | 07-02-07 | 13:47

Volgens mij zijn hier twee angelsaksische spreekwoorden op van toepassing:

'go with the flow' en 'if you can't beat them, join them'.

Plan van aanpak voor de komende vier jaar: vanmiddag ziek melden, en net zolang in de ziektewet blijven hangen tot ik in de bijstand terrecht kom. vananvond nog mevrouw blotebibs zwanger maken, en net zolang door gaan tot ik minimaal 7 kinderen heb. morgenmiddag, als ik uit bed ben gekropen de grootste plasma flatscreen bestellen op wehkamp, nadat ik een imposant hoge lening heb aangevraagd bij leen van frisia. Morgenavond met m'n astra station dragraces in de straat organiseren zodat we als probleemgezin worden geregistreerd.
Vervolgens met een krat bier naast me op de bank gaan liggen wachten totdat de Balk me komt helpen met het invullen van de aanvragen voor de subsidieregelingen, uitkeringen, kwijtscheldingen.

pfffff, werken...

BloteBibs | 07-02-07 | 13:38

@stekelige
Sterker nog, net als in de politiek wordt het bij GS ook steeds nietszeggender met toch een mond vol...
Misschien een goede opstap richting Denhaag?

bubka | 07-02-07 | 13:35

IWAB 07-02-07 @ 13:15

Ik zit hier niet om "juist" te zijn. Sterker nog: bij voorkeur ben ik hier vreselijk fout (doch oprecht, dat dan weer wel). En overigens, iemand afrekenen op denkbeelden mag ook hoor (zie Wilders die doet dat en wordt dat gedaan door men).
Ik stel het al helemaal niet op prijs dat je mijn woorden "dom gegil" noemt want iedereen heeft recht op een mening. Gay liedjes zingen, dat vind ík dan weer dom gegil. Verder in je posting (13:00) uit je alleen maar onjuiste en ongefundeerde kritiek. Het enige dat klopt, is die songtekst en je voegt zelf niets (ik herhaal: NIETS) toe aan het hele debat.

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 13:27

@bubka 07-02-07 @ 13:23
Nu je 't zo zegt... zo is GS ook begonnen en 't is er nog steeds, niets veranderd.

stekelige | 07-02-07 | 13:25

@Patrick Bateman
Ja, ik verwacht eigenlijk ook een emigratiegolf waarvan die in 1950 bij in het niet verdwijnt... Vooral omdat dat toch allemaal "ik zeg wat ik denk en doe wat ik zeg" typetjes waren...

bubka | 07-02-07 | 13:25

@bastyboy 07-02-07 @ 13:18
Jij heet toch niet toevallig Moszkowitz of zo?

stekelige | 07-02-07 | 13:23

Ooit wel eens een kabinet zien beginnen zonder holle frasen en slap geouwehoer? Deze drie degelijke heren doen niet onder voor hun voorgangers... Eerlijk gezegd zie ik het niet eens zo somber in na de voorgaande dramatische jaren... Nu nog zorgen voor een personele bezetting die niet op een opgewaardeerde Jostiband lijkt en rust is er misschien voor een paar jaar....

bubka | 07-02-07 | 13:23

@bastyboy 07-02-07 @ 13:09
Ik zou het als ik jou was niet in Luxemburg op de bank zetten hoor.

baggerboer | 07-02-07 | 13:20

* Verheugt zich op alle adreswijzigingen van reaguurders die dreig(d)en het land te verlaten als Bos in de regering komt *

Patrick Bateman | 07-02-07 | 13:19

@stekelige: Via de kaaiman eilanden, je gunt je geld ook een kleurtje

bastyboy | 07-02-07 | 13:18

Sytze Vliegen 07-02-07 @ 13:03 & redrooster130977 07-02-07 @ 13:07

Ik ben nou eenmaal iemand die altijd alles en iedereen afrekent op z´n daden en niet alvast vooruit dom ga lopen gillen.

Welk kabinet zou er nou wél met gejuich ontvangen worden en "hé, wake up, guys" dáár heeft de BV Nederland niet voor gekozen in de laatste vergadering van 22 november jl.!

Zoals jullie mensen met (andere) meningen benaderen, vind ik overigens niet juist.

IWAB | 07-02-07 | 13:15

@bastyboy 07-02-07 @ 13:09
Geemancipeerd geld, zo te zien? Tsjonge, hoe is 't vertrokken? Trein, auto, bus, liftend? Logeert nu hotel "Matchmakers' Money House" zeker?

stekelige | 07-02-07 | 13:15

@bastyboy 07-02-07 @ 13:09
Ik ga binnenkort naar Polen, mijn auto is er al.

CoJoNes | 07-02-07 | 13:14

bastyboy 07-02-07 @ 13:09

Je hebt mensen die het ver schoppen en je hebt mensen die ver geschopt worden ;-)

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 13:13

@Stekelige: Zo zie je maar weer dat iedereen het nog ver kan schoppen. Ik ga bijvoorbeeld naar Luxemburg, mijn geld is er al.

bastyboy | 07-02-07 | 13:09

oh ja voetbal vanavond!!

redrooster130977 | 07-02-07 | 13:08

@bastyboy 07-02-07 @ 12:53
Dat heeft een bedelaar ook, volgens de Televaag.

stekelige | 07-02-07 | 13:07

Politiek correct, IWAB, jij komt er wel, hielenlikkertje.

redrooster130977 | 07-02-07 | 13:07

IWAB 07-02-07 @ 13:00

verzin eens een mening, lutser

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 13:03

Komende 4 jaar stilstand en etische achteruitgang. **Gaat maar eens koffers pakken**

Hexamedia | 07-02-07 | 13:03

@Tubifiks
Die parallel ga ik onthouden, thnx

spooky | 07-02-07 | 13:01

Of zoals Robert Long al zong: "en dat is allemaal angst, allemaal angst, de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst. En als er ooit iets gebeurd, nou dan moet het zo wezen, wie het meeste angst heeft, heeft vaak het minst te vrezen."
Jullie scharen je zo wel een beetje in het rijtje van zielige, wild en ongefundeerd om zich heen schoppende, Almerense blootlopertjes als Gerard Spong in het AD. Jammer, ik vond GS toch ook niet "klote" na het eerste bericht! :o)

IWAB | 07-02-07 | 13:00

zo,

nu eerst fappen
dan de brommert oppoetsen
dan naar de verkenners
nieuwe elpee mee
heerlijk: woensdagmiddag

moet er nog wat van de Spar komen? fles Exota of zo?

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 13:00

Ach, als ik vanavond naar huis ga spuug ik gewoon even een bejaarde, een bijstandsmoeder, een allochtoon en een scholier in hun smoelwerk, staan we weer quitte.

sjaakdeslinksesul | 07-02-07 | 12:58

@tegengas 07-02-07 @ 12:53
Zo erg is het al in Nederland: Als je gewoon hard werkt, dan hoor je al bij de hogere inkomens.
Logisch, in een land waar 60% afhankelijk is van de overheid voor zijn inkomen.

CoJoNes | 07-02-07 | 12:55

meer asfalt is net zoiets als meer huid voor vlooien.

Tubifiks | 07-02-07 | 12:54

lol @duckmysick

redrooster130977 | 07-02-07 | 12:54

@tegengas 07-02-07 @ 12:53

misschien wel, maar hij heeft wel gelijk, de gewone hardwerkende mensen worden ook genaaid

De Vogel | 07-02-07 | 12:54

@OoO .. rooftop ? Voor de rest hoe deed onze JP 'VOC mentaliteit' Balkie het ?

Draaitafel Demagoog | 07-02-07 | 12:53

@tegengas: 2000 euro netto is wel gemiddeld hoor.

bastyboy | 07-02-07 | 12:53

Oja, ik was ze al bijna vergeten, onze volksvertegenwoordigers.

*zet TV aan*

jhkbnbnbnmhhkkkkkk, hahahaha, dkddjdaddidi, haehhum, ffffffarrrtt

*zet TV weer uit*

duckmysick | 07-02-07 | 12:53

Islam? Islam? Wasda?

redrooster130977 | 07-02-07 | 12:53

Rutte heeft het over de gewone hardwerkende mensen, maar bedoelt gewoon de hogere inkomens.

tegengas | 07-02-07 | 12:53

@sjaak:

Dat is een grote hoop koeiestront.

rzer0 | 07-02-07 | 12:52

was nederland niet op de vingers getikt door europa, omdat de woningmarkt niet geliberaliseerd was. met nog 4 jaar balkenende gaat nederland 10 jaar stil staan. zwak zwak zwak. dit regeerakkoord is verdoemd, ik bid ervoor. op 7 maart gaat er afgerekend worden.

Maître Corbeau | 07-02-07 | 12:52

Toch wel weer een beetje...

redrooster130977 | 07-02-07 | 12:52

@redrooster130977 07-02-07 @ 12:50
Het toch niet over de Islam

Traag | 07-02-07 | 12:51

@Cojones
Ik tel minimaal elf van die dooddoeners:
Het nieuwe kabinet gaat regeren onder het motto "Samen werken, samen leven". De coalitie van CDA, PvdA en Christenunie zegt in het regeerakoord dat het gaat om samenwerking voor "groei, duurzaamheid, respect en solidariteit".
De nieuwe coalitie wil een "samenleving waarin de overheid grenzen stelt ", en belooft te werken aan "een beter Nederland". De overheid moet mensen als bondgenoot tegemoet treden".
Het kabinet Balkenende IV zal "investeren in mensen" en bouwen aan "vertrouwen in elkaar en in de toekomst"

sjaakdeslinksesul | 07-02-07 | 12:51

Oh nee... toch niet...

redrooster130977 | 07-02-07 | 12:51

Geertje wordt weer genegerd!!

redrooster130977 | 07-02-07 | 12:50

Rutte is als regent weer lekker bezig zijn mede regenten regentesk te noemen. De leraar en politieagent is bijkbaar 5 minutes of fame gegund. U mag meepraten, maar alleen over hondepoep zal blijken.

spooky | 07-02-07 | 12:48

dus Paris neuqt lekker ? verder nog nieuws ?

holistic river | 07-02-07 | 12:48

Goed. Wanneer stort dit kaartenhuis weer in elkaar en mag ik weer stemmen op Geert? :)

rzer0 | 07-02-07 | 12:47

"politie valt illegaal gokhuis binnen"...

Dat mag niet, ergens illegaal binnenvallen. Nog nieuws verder?

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:45

oh... Frankie Laine is ook dood...

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:43

Het wordt dus, met de invoering van de kilometerheffing, erg interessant om gewoon lekker werkloos te worden. Met alle subsidies en kortingen die daaraan verbonden zijn.

Eagle_Eye | 07-02-07 | 12:42

@pokemonster:

Het feest in Iran kan deze lente losbarsten. Er is nog hoop ;)

rzer0 | 07-02-07 | 12:42

ik vrees dat mijn moeder (ze is 80) een krantenwijkje moet nemen...

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:41

een hoop blabla,en gezwam: klinkt als een tsunami aan nieuwe werkgroepjes, praatclubjes, adviseurs en andersoortige geldverslinders.

doe eens ff snel 10 Miljard voor asfalt regelen stelletje lutslullen.

QB (ja die.....) | 07-02-07 | 12:41

@rzer0
Dat zou wel goed zijn voor de samenleving. Maar kdenk niet dat dat snel gaat gebeuren.

Pokemonster | 07-02-07 | 12:40

Ik heb een gruwelijke hekel aan journalisten die alleen maar vragen stellen om te laten zien hoe slim ze zelf zijn.

tegengas | 07-02-07 | 12:38

@Sytze
Dat begrijp ik. Geniet er nog maar even van, van die Zündapp. Mijn Kreidler Floret kan trouwens ook wel een poetsbeurt gebruiken.

CoJoNes | 07-02-07 | 12:37

Ach mijne heren, met een beetje mazzel breekt dit jaar WW3 uit en zijn we van het haagse geleuter af.

rzer0 | 07-02-07 | 12:36

@ Cojones

Ik had erbij willen zijn maar ik moet vanmiddag mijn Zündapp poetsen.

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:35

Ze kunnen t zo mooi brengen allemaal. Honden.

Kale Karel | 07-02-07 | 12:35

hebben ze t nou over halal afspraken?..

MisterEagle | 07-02-07 | 12:34

Heeft GS geen perskaarten? Waarom zit daar niemand om eens echte vragen te stellen?

CoJoNes | 07-02-07 | 12:34

30 % erbij doet wonderen

niks mis mee | 07-02-07 | 12:33

overkokerellen...

Balkenende 3,5 (reloaded)

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:32

de kracht van de coalitie *-) sjongejonge als die kracht er echt was geweest hadden ze wel eerder een coalitie gevormt lijkt mij..

MisterEagle | 07-02-07 | 12:32

@OoO
Pas op dat je je spruitjes niet verkokert!

CoJoNes | 07-02-07 | 12:31

Balkenende noemt de trefwoorden: respect, solidariteit en duurzaamheid.
Klinkt niet gek. Dat heb ik inderdaad 4 jaar gemist.

tegengas | 07-02-07 | 12:30

@Libertas
Projecten is synoniem aan subsidie.

CoJoNes | 07-02-07 | 12:29

Na het werken aan een solide fundament (Zalm en VVD bedankt) mag nu het grote uitdelen beginnen (Welkom Bos en de PvdA)

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:29

@Maître
Joe Jackson is net m'n oor uit, Al Jarreau gaat er net in. Weet iemand hoe je spruitjes moet schillen?

OoO | 07-02-07 | 12:29

Dat we voorbij het provencialisme zijn en Europa weer noemen vind ik een van de grootste stappen van dit kabinet. Maar dat ze een referendum niet aandurven gelijk de grootste misstap. Geloof in eigen kunnen en maak de burger duidelijk dat wij als klein kutlandje geen eiland zijn.

spooky | 07-02-07 | 12:29

Wat een gezever...

Grunnie | 07-02-07 | 12:29

knap dat jullie nog luisteren, bij mij gaat het, het ene oor in en het andere uit.

Maître Corbeau | 07-02-07 | 12:27

Cojo
'Verkokering' gebruiken ze om weg te kunnen komen met verdere verzuiling.

LibertasSimplex | 07-02-07 | 12:26

lol @ ko-ghones

OoO | 07-02-07 | 12:26

En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid.

baggerboer | 07-02-07 | 12:26

Wat staan ze weer een onzin op te dreunen!! Neem het puntje milieu. Ze willen er wat aan doen, NEE dat is niet waar. Ze willen alleen via uw geweten en portomonee geld uit uw zak kloppen. Als ze echt begaan zijn met het milieu hadden ze al lang een oplossing gevonden voor de koolzaadolie, maar daar blijft het tot nu toe hangen op de hoeveelheid belasting die ze eraan kunnen hangen! Slappe hap dus voor het milieu. Kom op Femke en Jan ga er eens voor, goedkoper en milieuvriendelijker rijden!! Durf er eens voor te gaan. Laat ook dit kabinet niet de illusie hebben het klimaat te kunnen veranderen, volgens mij is het ook hier ijstijd geweest. Hadden ze die toen tegen moeten houden!?!?

RazendeBode | 07-02-07 | 12:26

Als je ambities hebt, moet je absoluut een zeker verkokering hebben. Vroeger heette dat volgens mij focus.
Of bedoelen ze vercokering?

CoJoNes | 07-02-07 | 12:26

Gelukkig is het een kabinet Balkenende dus het duurt in ieder geval geen 4 jaar

Traag | 07-02-07 | 12:25

'Verkokering' is het hipste nieuwe woord in 070. Hoe leeg kan een begrip zijn?

CoJoNes | 07-02-07 | 12:24

Oh gut nee, komt het woord 'projecten'. Dat betekent dat ze geld gaan weggooien

LibertasSimplex | 07-02-07 | 12:24

@Sytze Vliegen 07-02-07 @ 12:23
lol

Meneer Pastoor | 07-02-07 | 12:24

Hoxha, post jouw salaris ff, dan kunnen alle reaguurders beoordelen of die 30% te veel of te weinig is.

Karel kwakbol | 07-02-07 | 12:24

Ik dacht dat de Daltons met zijn vieren waren...

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:23

Mooi motto ook: Een merrie maakt geen herrie

CoJoNes | 07-02-07 | 12:23

Weer geen zak vrijgemaakt voo wegen. Wat een drama. Over kortetermijnpolitiek gesproken. Zeker weer de patij van de achteruitgang in de regering? compromissen op de verkeerde zaken. kansloze lutsers.

-=PyP=- | 07-02-07 | 12:22

Ik kots op die drie. Echt waar. Ik ga lekker in de ww zitten. Dat levert mij het meest op.

Service | 07-02-07 | 12:22

Daar komt Rouvoet, die gaat straks z'n speech eindigen ten overstaan van een kolkende massa geil kronkelende wijven met: "God heeft ook de merrie een kut gegeven!"

LibertasSimplex | 07-02-07 | 12:22

@spooky 07-02-07 @ 12:20

Oeps. Net bloemkool, gehakt en aardappels gekocht. Shit, ben ik er nu al ingetrapt.

Meneer Pastoor | 07-02-07 | 12:21

Wie is die gast die links van Balkenende staat trouwens?

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:21

Wordt Woensdag gehaktdag ook weer ingevoerd?

Platypus | 07-02-07 | 12:21

De drie ONwijzen uit het oosten...

redrooster130977 | 07-02-07 | 12:20

Spruitjes piepers en gehaktbal vanavond?

spooky | 07-02-07 | 12:20

kuch.. Ze vinden t knap als je tot op het miljoen kan zeggen waar het geld heengaat.. een miljoen is natuurlijk bijna niets...

MisterEagle | 07-02-07 | 12:19

Zakje chips en bier.... NU!!!!!

redrooster130977 | 07-02-07 | 12:19

Blegh! Bos probeert de show te stelen. Hou je smoel eens dicht Bos!!

Grunnie | 07-02-07 | 12:18

@sytze, dat motto geld niet meer.. :P

MisterEagle | 07-02-07 | 12:18

Als ze zich nou eens bezighielden met pragmatische politiek, in plaats van dit esotherische geouwehoer over 'betrekken bij de samenleving' , 'samen werken', investeren in sociale cohesie. Holle frasen kosten meestal bakken vol met geld.

CoJoNes | 07-02-07 | 12:17

Als je dit vanuit het buitenland ziet lijkt het allemaal een stuk minder erg,maar ik kan me voorstellen dat als je weet dat je hier dagelijks mee te maken gaat krijgen,je naar de fles gaat grijpen.
*verbreekt verbinding *

baggerboer | 07-02-07 | 12:17

Ze staan erbij alsof ze de deaud van een belangrijke persoon moeten aankondigen... Nu is dat ook wel zo want de deaud van het individu met zijn vrije keuze begint vandaag.

De maatschappij, dat zijn wij...

Die hele nonverbale houding geeft al aan dat ze het niet eens zijn met wat ze zelf bedacht hebben. Ik zou daar lachend staan: "mensen, we hebben nu toch een fantastisch accoord bereikt!"

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:17

Wouter heeft het over tien jaar....
Laten we eerst de aankomende tien weken maar even afwachten...

Platypus | 07-02-07 | 12:16

GeenStijl, DOE er wat aan! (6)

Traag | 07-02-07 | 12:16

Sytze Vliegen 07-02-07 @ 12:12
59 kilo zwarejongen 07-02-07 @ 12:12
Helemaal geen reclame of geen alcoholreclame?

Teen | 07-02-07 | 12:16

Wouter heeft er zin an.

tegengas | 07-02-07 | 12:15

Hans Laroes als Volkshoeder en minister voor Staatspropaganda. Goebbels zou jaloers zijn op de budgetten die hij en de zijnen krijgen.

Kees3382 | 07-02-07 | 12:14

@Sytze
Inderdaad, da's een mooi eufemisme voor repressie en betutteling.

CoJoNes | 07-02-07 | 12:14

bosje heeft t over de buitenwereld buiten houden. Vallen buitenlanders daar ook onder?

MisterEagle | 07-02-07 | 12:13

Geweldig nu tot 21.00u geen reclames

59 kilo zwarejongen | 07-02-07 | 12:12

geen reclame meer voor 21:00 ????

veiligheid begint bij voorkomen...

teiltje iemand?

Sytze Vliegen | 07-02-07 | 12:12

mensen mogen niet in dezelfde fouten vallen, valt zo'n systeem van 3 keer iets fout levenslang? Balkie heeft al 3 keer een kabinet verkudt..

MisterEagle | 07-02-07 | 12:11

@mezelf.

Heeft die lutser ook nog zijn scheiding aan de andere kant dan die van de Balk en Rou.

De Vogel | 07-02-07 | 12:11

O, ik dacht dat het "samen werken, samen naar de moskee" was.

Jim Beam | 07-02-07 | 12:11

kijk die drie jezussen, straks hangen ze allemaal aan het kruis. dit is niet wat nederland wil. die gaan we niet meer terug zien als het kabinet valt.

Maître Corbeau | 07-02-07 | 12:11

Ik zit vandaag niet alleen, dus ik verwacht up-to-date te worden gehouden door alle reaguurders.

Teen | 07-02-07 | 12:11

"Samen werken en samen leven"...
Ik denk dat Wouter dan eerst eens aan z'n achterban het begrip werk moet gaan uitleggen...

Platypus | 07-02-07 | 12:11

geweldige spreker die JP

59 kilo zwarejongen | 07-02-07 | 12:10

@mezelf 12:09
Herstel: Samen werken, samen leven is het motto.

tegengas | 07-02-07 | 12:10

Samen werken, samenleven is het motto.

tegengas | 07-02-07 | 12:09

Respect, solidariteit en duurzaamheid, maar wel met een pistool op je slaap. Als ze respect willen gaan ze solidair met z'n drieën duurzaam deaud.

CoJoNes | 07-02-07 | 12:08

@ MisterEagle
jaja...

59 kilo zwarejongen | 07-02-07 | 12:08

Nu maar hopen dat er opeens een rood stipje op ieders voorhoofd staat en 1 sec. later een gaatje op hetzelfde plekje..

MisterEagle | 07-02-07 | 12:08

Bos is wel een beetje een loner daar zo zonder stropdas.

De Vogel | 07-02-07 | 12:07

Wel toepasselijk het in het kotshuis te doen ...

Professor Plons | 07-02-07 | 12:06

wat een geweldig motto *-)
*Samen werken Samen leven*

MisterEagle | 07-02-07 | 12:06

In het Duits spreek je Koetshuis heel anders uit.

CoJoNes | 07-02-07 | 12:05

Weer niets op tv....

jimKorn | 07-02-07 | 12:04

Wat is Bos onzeker, zeg!!!

Hyppo Kriet | 07-02-07 | 12:04

De mannenbroeders...

59 kilo zwarejongen | 07-02-07 | 12:04

Bos kijkt rond en ziet dat het gazon er prima bij ligt!

CoJoNes | 07-02-07 | 12:03

Zeg Hoxha. Dat Albanese socialistische jalozie geleuter over die ministersalarissen kennen we nu wel. Als jij 100 uur per week werkt in het landsbelang en verantwoordelijk gehouden wordt voor alle bagger die je ambtenaren dag in dag uit produceren mag je van mij best wat meer verdienen dan anderhalve ton.
Nee dan je broer Enver. Die speelde het klaar om anderhalf miljoen schuttersputjes in Albanie uit te laten graven terwijl het hele land in het donker en zonder vreten de heilstaat liep uit te hangen.

vergruizer3 | 07-02-07 | 12:03

Ze zijn zich nu 5 dagen aan het bedenken.

Iko Nal | 07-02-07 | 12:02

LOL @ Traag!

Caaij | 07-02-07 | 12:02

Even afwachten en dan weten we precies hoe een doorgeneukt paard zich voelt

Traag | 07-02-07 | 12:01

Goh... Stoelen :D

Paus Fonk de 17de | 07-02-07 | 11:59

Bril-jan-te pica!

CoJoNes | 07-02-07 | 11:58

bananen zijn krom ?

sixersZunit | 07-02-07 | 11:57

Geniet er maar van, dat internet, nu het nog kan!

Caaij | 07-02-07 | 11:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland