
Ze zijn de Amish van de Lage Landen. En één ding moet je onze ultra-orthodoxe bijbellezende landgenoten nageven; consequentie. Terwijl hun islamitische collega's het internet omarmd hebben voor rabiate hersenspoelingen zeggen onze Zwarte Kousen doodleuk de tiefus tegen het online universum. Ja, ze zijn er nog in 0031. Van die mensen die geen televisie of internet hebben. En nu wordt die poepfijne diepgrefoclub opeens keihard de
digitale acceptgiro door de strot geduwd. Zeven keer raden wat het antwoord is?
Geen acceptgiros meer, en dan via internet betalen? Nou, dan betalen we toch niet?' Kortom; de tiefus voor de Belastingdienst, de Nuon, het waterschap en de rest. Geen cent krijgen jullie van de zwartkousjes. Wij voorzien dan ook een grote toekomst voor de ultra-orthodoxe gemeente. (Duizenden huifkarren over de A6 op weg naar Urk, as we speak.) Geloof in God en leef gratis...
Reaguursels
InloggenIk wil ook refo worden lekker niks meer betalen of kom het anders maar in harde munten halen de typhus voor het systeem
Ik mag van mijn geloof helemaal niet betalen, en wie dat niet accepteerd moet ik van mijn geloof uit de weg ruimen. Ik ben maffiïst.
Is wel voor het eerst dat ik het met zulke gasten eens ben; er zijn nog plenty mensen zonder internet (ouderen, gggristenen). Daarbij hebben we fijne bedrijven als UPC die je verbinding verprutsen. Lekker systeem als je provider je internet eruit flikkert.
deze (zijn het) mensen kunnen toch internet via Solcon nemen, daar wordt alles weggefiltert
Het probleem is dat we als de papieren acceptgiro kwijt raken, we straks moeten betalen voor dingen die we door de bank door de strot geduwd krijgen. Want nu is het nog "gratis" (kosten internetaansluiting, computer, printer etc. niet meegerekend). Maar straks als het niet anders meer kan worden er gewoon weer kosten aan de klanten berekend. Kijk maar naar het gebruik van giro- en bankpassen.
Mijn zegen hebben ze; ik verrek het ook alles maar digitaal te betalen; maar hebben die lui nog nooit van automatische incasso gehoord of machtigingen?
of klinkt dat teveel als de almachtige (post) bank.
Internet is ook een prima evangelisatiemiddel.
Verder vind ik het niet goed om -zoals hier ook wel eerder opgemerkt- bejaarden, arme mensen en ook andere mensen te dwingen via internet te betalen. Cyber-criminelen kunnen er mooi gebruik van maken.
orthodox christendom verwerpt internet en orthodox islam omarmt het.... is dat misschien de dieperliggende oorzaak voor de angst voor de islamisering in NL....?
@willie wortels 31-01-07 @ 21:21
Zeg het hem WW! Maar als goed grefo weet jij natuurlijk ook wel dat het helemaal niet vaststaat dat jij ooit wel in de hemel gaat komen. Vraag maar aan de dominee.
Pritt, je weet niet eens waar je over schrijft man.
Ga eens info opdoen.
We komen elkaar nog wel eens tegen, maar niet in de hemel, want daar kom jij niet.
En je zult er maar weer achter rijden in de file die dat natuurlijk weer veroorzaakt
je kan zeggen wat je wilt maar ze zijn niet dom :P zou het ook werken met boetes? :P
Nee ferbetter de voutten in twayvout
bejaarde op brommer 31-01-07 @ 18:46
Nee verbeter de fouten in tweefout
@latinaf*cker 1825
@latinaf*cker 1825
zoek de verschillen?
binars?
scizzo?
kloon?
of een transporter-ongeluk, en is de eerste de goeie en de tweede de slechte-ik?
Geachte mede-aardbewoners,
Vanaf volgende week kan er naar goed democratisch gebruik digitaal via geenstijl.nl gestemd worden over het al dan niet uitvoeren van intensieve rakketaanvallen op Urk, Staphorst en Veen.
@miko 1806 lol
tja, het is ook nooit goed....
jecus 31-01-07 @ 16:07
Ons seculieren verwijten dat we fundamentalisten zijn is wel het toppunt.eerst hadden we geen moraal en nu zijn we al fundamentalist??Ach Jecust,met jouw hebben we weer een bewijs voor Darwins THEORIE.Heb jij nog eelt op je knokkels van over de grond slepen??
huetter 31-01-07 @ 13:45
Die is goed!!!Elton john(really gay) Goh,,elton???Echt??Een echte ruigpoot??Had ik nooit gedacht!!!Mischien iets om zijn lijst even te updaten want er ontbreekt wel wat!!
Ik dacht dat God onlangs de prijzen verhoogd had.
@LoL @ Sévèke 31-01-07 @ 16:57
En als we allemaal Amish zouden zijn dan gingen we nog massaal dood aan de pest.
@yurp 31-01-07 @ 16:52
"hey, nobody fucks with Odin!"
Met uitzondering van Onan dan natuurlijk...
@lol @ seveke (man hoe kom je aan zo'n nick?)1657
je hebt natuurlijk een punt, het dolgedraaide materialisme put mensen uit en maakt ze uiteindelijk kapot.
maar ja, geloof is dan wel weer het andere uiterste.....
De wereld is in oorlog, in de ban van Texas Hold `em, er ontstaan de meest bizarre natuurrampen (tsunami) en alles draait om internet en geld.
.
Die Amish hebben wel een punt.
@sjaakdeslinksesul 31-01-07 @ 16:27
hey, nobody fucks with Odin! Toevallig ben ik een streng orthodox heiden!
Geef een fundamentalist een abonnement op milfhunter.com en hij valt zo van zijn geloof. Als we nou elke godsdienstwaanzinnige op aarde zo'n abonnementje geven, zijn we binnen de kortste keren van alle problemen af.
@jecus 31-01-07 @ 16:07
Ach ja man, iedereen maakt een geestelijke ontwikkeling door. Ik ook en uiteindelijk ben ik atheist geworden omdat ik erachter kwam dat noch ik noch de wereld schijnbaar het bestaan van god nodig heb/heeft. Dat is niet hetzelfde als het niet willen weten. En in jouw geval is het allemaal nog veel erger gesteld. dan Jij pretendeert te weten hoe atheisten denken, terwijl jijzelf iets weet/gelooft waarvoor jij geen enkel bewijs kunt leveren. Waarom geloof je dan ook niet in buitenaardse wezens, odin of kabouters?
I was recently asked in an interview:
Do you believe religion of any kind has a positive place in our current culture?
My answer:
Yes, I think religion is a positive force, but that its morally inferior to intellect; that is, religion is useful and positive as a means to to regulate social values, but it is immoral when religious dogma stands in the way of intellectual growth.
Do you agree or disagree? Whats your answer to that question?
www.venganza.org/
@jecus 31-01-07 @ 16:07
Voor Darwin's 'theorie' zijn er heel veel zeer sterke aanwijzingen gevonden die netjes als een puzzel in elkaar vallen.
Voor het bestaan van God niet.
.
Met jouw redenering kun je ook de zwaartekracht ontkennen. Het is niet de aarde die mij naar beneden trekt, maar de here Jezus blaast mij met een onzichtbare etherwind naar beneden. Deze wind gaat dwars door het dak.
Tuurlijk! Welterusten.
Bijstandskoning 31-01-07 @ 13:23
En er zijn massa's mensen die geloven in de BigBang. Ook geen bewijs dat het heeft plaatsgevonden. Ook de theorie, let op het woord, van Darwin, ook geen sluitend bewijs en nooit aangetoond. Zeg gewoon dat je het niet weet.
De meest fundamentalistische religieuzen zijn atheïsten, de overige willen nog wel eens twijfelen aan de juistheid van hun geloof.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Door beroep te doen op de vrijheid van godsdienst alle betalingen ontduiken. Ik word ook maar grefo.
om steeds naar die kop van Rutger te moeten kijken; dat is ook geen pretje.
Het door God gegeven stuk technologie niet gebruiken en het gebruik ervan veroordelen is hetzelfde als God ongelijk geven..
Wie denken ze wel niet wie ze zijn? Zijn zij wijzer dan God?
Gristentuig is het en blijft het...
De wereld is veel beter af zonder georganiseerd geloof...
@Hannalore 31-01-07 @ 15:26
Cocaine wordt misschien lastig goed te praten. Cannabis mag in ieder geval wel:
The hemp plant (scientific name: cannabis) is one of the many useful herbs "yielding seed after its kind" created and blessed by God on the third day of creation, "and God saw that it was good." (Genesis 1:12)
Maar cocaïnegebruik mag dan weer wel. Als ik het goed heb begrepen dan staat de Urker jeugd zo strak als een lantaarnpaal te spacen, de bijbellessen functioneren als marktplaats voor de handel in diverse narcotica, en alsof dat allemaal niet genoeg is wordt er ook nog gestroopt op het Tjeukemeer. Nou ja, ik heb die gereformeerden nooit begrepen en het lijkt erop dat het in de toekomst ook niet gaat lukken.
@Breinstein 31-01-07 @ 15:21
Dat zal je nog best tegen kunnen vallen.
Je hebt ook geloofsidioten die inentingen blijven weigeren, ook als ligt de helft van het kroost te kreperen van de polio. Men ziet het als een test van God, ofzo.
Eens kijken hoe lang ze dat volhouden als de bank de parate executie van hun huis doordrukt, terwijl de energieleverancier al tijden geen elektra en geen gas en water meer levert, het reformatorisch dagblad niet meer in de bus valt, de deurwaarder de motorrijtuigenbelasting komt halen en ga zo maar deaur.
Phallus 12, Vers 3, Lid 21cm:
"Op den achste dag schiep de heere het Internet en zag dat het goed was. Hij riep zijn engelen op zich schaars te kleden en voor de webcam te gaan zitten."
.
Als dat er gestaan had waren we nu van heel veel gezeur afgeweest. Het gaat deze mensen niet zo zeer om redelijkheid maar om principes. Wat er staat is waar (of wat hun interpretatie is van wat er staat of wat een ander erbij geschreven heeft omdat het hem wel goed uitkwam.), punt uit.
.
Als ouwetjes klagen dat ze wel met acceptgiros om kunnen gaan maar niet met internet dan moet je daar rekening mee houden.
Als grefo's het niet willen omdat ze het niet willen dan habben sze pech gehad.
Je bent lid van een bank, een bank is een bedrijf. Als dat bedrijf bepaalde eisen stelt moet je daar maar aan voldoen, anders ga je maar naar een andere bank.
LOL, dit doet mij denken aan een verhaal wat ik ooit hoorde over 55 nonnen die op de vlucht gingen omdat ze hun breigerei niet konden betalen!
Hulde.Mijn steun hebben ze.
@chloorhexidine: creditcard? :)
@yurp: en als je iets eenmalig bestelt?
@chloorhexidine 31-01-07 @ 14:17
je kunt ook via machtiging betalen, heb je helemaal geen acceptgiro's meer nodig.
LOL@finnish humor 31-01-07 @ 14:22
Noun etc doet dan echt niet moeilijk, hoor. Niet betalen is stroom er af. Niet betalen voor je water ... dan gaat de kraan dicht.
Dan toch maar een strakke Vista PC met Gristus background en 12Mb verbinding ;-)
misverstand, ze kijken wel tv. zwart wit.
Ik geef ze groot gelijk dat ze die digitale acceptgiro niet willen!! Net zoals de ouderen. Moeten die mensen dus verplicht leren internetten, flikker toch gauw op! Er word ons van alles door de strot geduwd,waar we niet om gevraagd hebben,onder het mom vooruitgang.
Die kut Moslims willen weer een aparte behandeling!
O sorry, Christenen zei je...
@yurp, het gaat mij erom dat mensen om te betalen dus ook een internetaansluiting moeten nemen. plus een computer om überhaupt op het internet te kunnen komen.
sjaakdeslinksesul 31-01-07 @ 14:05
schuifdeuren komen hier de kerk niet in! Bij dezen zijn ze censurabel!
Hoe doen die amerikanen dat toch? Die onlineshops met TV dominee merchandise shit en kospel koren moet toch ook betaalt worden? Dat is toch ook we accept american visa and pay-pal?
chloorhexidine 31-01-07 @ 13:59
en als ik niet bereid ben een bankrekening te nemen? Mag ik dan met mijn portemonnee naar de Eneco toe om het contant te voldoen? Bedrijven kunnen wettige betaalmiddelen weigeren als ze dat willen. Je mag bij de Appie ook niet met een briefje van 500,- betalen. Is wel een wettig betaalmiddel. Iets kopen is een overeenkomst op voorwaarden die voor beide partijen aanvaardbaar zijn.
@spooky 31-01-07 @ 14:07
Okee, ID-kaart en hoofddoek kan ik inkomen. Maar als iemand internet moet nemen alleen maar omdat je alleen dan kunt betalen gaat me te ver. Dan moet men met speciale aansluitingen komen waarmee je alleen acceptgiro's kunt betalen.
Komt nog bij dat dat betekent dat voor gebruikers de kosten omhoog gaan.
Zippy 31-01-07 @ 13:00 Beetje het zelfde als in het leger. Je moet stipt op tijd komen, maar je krijgt geen horloge van ze.
offtopic:
Vs onderzoeken iraanse betrokkenheid van iran in een "bijzonder goed gecoördineerde aanslag" waarbij 5 vs-millitairen omkwamen. - CNN
*psssst... teheran-inwonerts.... bukken en helm op!*
@ Big Pete 31-01-07 @ 14:07
Het internet is onderhand sneller dan de ouderen van daagen.
Aan bejaarden wordt toch nauwelijks gedacht, met piama aan de ac's met vulpen invullen (met trillende handjes, dat dus wel).
Een carte blache om met geloofsovertuiging wanbetaler te zijn met hoofddoek op ID, incident na incident. Er komt een keer een eind aan die onzin.
Laten we wel wezen, dit gaat niet alleen op voor zwarte kousen maar wat te denken van bejaarden? Mijn ouders van 80 gaan echt niet via internet betalen....
@yurp 31-01-07 @ 14:01
Nee, maar schuifdeuren zijn wel weer werk van de duivel.
Paulus 12, vers 9, lid 7 en 8: ende zij zuldt op de dag des Heeren noch op andere weekdagen de personal computer in uw tent aanloggen op het wereldwijde web, noch zult gij uwe schulden bij des lands deurwaarders via acceptgiro en internet voldoen. Zo zal de wil van onze Heiland geschieden, tot in den eeuwigheid, amen!
De collectebus in de kerk wordt straks onder druk van onaangepasten vervangen door een geldzakje via het internet op te zetten.
@Nerveuse Tienus 31-01-07 @ 13:22
Ik, ontkennen? nietwaar!
Ik zit in de onderhandelingsfase.
Tijd voor weer wat ouderwetsch verlichtend gristen-bashen lijkt me zeau.
Rok-verbodje erdoorheen jassen?
hmmm zouden ze ook tegen de boekdrukkunst zijn? Daar is ook behoorlijk wat porneaux mee uitgebracht.
@sjaak 1336 LOL
@1340 repperderklkkepgodvertdomweeroverdekopklep
je zou ze de kost moeten geven.
dwingt wel respect af, zo'n godsdienst.
(btw.goeie act van je, met die ID kaart!)
Lekker aan het afgeven op christenen! Makkelijk scoren! Deze mensen hebben principes waarmee ze niemand kwaad doen. Maar omdat ineens bedrijven en banken willen dat een bepaalde manier van betalen wordt afgeschaft, komen ze in het beklaagdenbankje.Men zal eens tegen de principes van een moslim in moeten gaan, dan breekt de hel los! En weten organisaties niet hoe snel ze hun besluit moeten herroepen... de christelijke orthodoxen doen het tenminste vreedzaam, maar blijkbaar werkt dat niet en worden ze belachelijk gemaakt. Ook hier door sommige domme reaguurders.
Vooralsnog is een acceptgiro een wettig betaalmiddel. Dat mensen weigeren te betalen via internet maar wel bereid zijn te betalen met een papieren acceptgiro, daarin geef ik ze groot gelijk.Ik vind dat het nemen van internet een keuze moet blijven. Op deze manier wordt men verplicht om een internetaansluiting aan te schaffen. Dus de betaler is duurder uit. Komt nog bij dat de banken geld vragen voor internetbankieren. Deze sites zijn allerminst goed toegankelijk voor visueel gehandicapten.
@sjaakdeslinksesul , nee maar! toch nog wat opgestoken op de zondagsschool Sjaak? *baggerboer valt van stoel*
hier hebben sommige niet eens een waterleiding, maar gewoon een waterpomp :D
@baggerboer 31-01-07 @ 13:53
Welnee, toon ze gewoon mijn andere wang.
gauw die lui acceptgiro,s sturen, anders zitten ze zometeen met zen allen op g.s,en dan durft sjaak de linkse lul niet meer in te loggen.
ik ga zondag spontaan weer naar de kerk!
Fundamentalistische idioten ..
Je kunt altijd nog met een zak euro's langs de klantenservice gaan...
Shani 31-01-07 @ 13:42
Meent ie wel, lees teletekst, die zijn meestal ietsje sneller dan nieuwnieuws.
/me begint whitelisted internet provider; mogen ze geen enkele site bezoeken behalve een handvol banken. Uiteraard allemaal met de hoogste ADSL snelheid zodat ze niet te lang ingelogt hoeven te zijn en, jammergenoeg, tegen een hogere prijs vanwege het geavanceerde internetfilter.
lovegodsway.org/GayBands
@ Repperdeklepklepklep 31-01-07 @ 13:40
Aaah, zo zie ik het graag!
@Eagle_Eye
Ehm, is het niet logisch en normaal dat bedrijven standaarddiensten aanbieden op HUN manier en dat door de strot van de klant duwt? Als het je niet bevalt moet je een ander bedrijf zoeken of vragen of het bedrijf het op jouw manier wil doen. Als dat bedrijf dan aangeeft dat dat kan, zullen ze er ook gelijk bij vertellen dat het dan wel extra kost. Kan het niet dan rest alleen een ander bedrijf te zoeken die dat wel doet/kan.
.
Zal dus nu ook wel weer worden dat het wel kan, maar dat het dan extra kost. Lijkt me overigens niet meer dan logisch.
En dat allemaal in naam van de heer of allah, is allemaal één pot nat.
Neuken geen bezwaar 31-01-07 @ 13:09 "Ach, als ze Van Dale zover krijgen om voor hen een woordenboek zonder schuttingtaal te produceren"
Dat meen je niet!
Eagle_Eye 31-01-07 @ 13:30 Helemaal met je eens. Dit is inderdaad voor veel oude mensen niet te doen. Banken en service verlenen, dat begint echt iets van het verleden te worden.
En waarom moeten de tarieven voor de bankpassen eigenlijk omhoog als de klanten zelf de overboekingen doen? Snapt iemand dat eigenlijk nog?
In een land waar direct wordt toegegeven aan rellerige moslims mag men ook wel eens naar een autochtone minderheid luisteren. Als deze mensen pirincipieel bezwaar hebben tegen internet en alleen voor het betalen van dingen het zouden moeten gebruiken, moeten de instanties die geld willen hebben daar een alternatief voor bedenken.
Dus nu kan er wel weer gristengebasht worden, laatste keer was natuurlijk alweer twee weken terug, maar ik vind het heel plausibel dat mensen er bezwaar tegen maken.
Dit is nog wel een beetje ver van ons bed hea, voorlopig is het alleen een extra service, en voor ze de papieren acceptgiro afschaffen zijn we echt zo 10 jaar verder. Voor de meeste mensen maakt ut geen flikker uit, en sommigen kiezen er nu al voor. De banken zullen voor die paar principielen en wat orthodoxe christenen heus nog wel een tijdje door gaan met het opsturen van die dingen.
Ook dat nog.
www.trouw.nl/deverdieping/religie_filo...
Vroeger werden zulke mensen opgenomen ter observatie.
Het slijk der aarde moet slijk der aarde blijven.
Ze hebben ons in de loop der tijden ik weet niet wat voor geavanceerde betaalmethoden door de strot willen duwen, om er dan later ongevraagd kosten voor te gaan berekenen of het even zo plotseling weer af te schaffen. Zo ook hier. Ik vind het prima dat we nu óók per computer mogen dokken, maar dan wel met de nadruk op 'óók'. Afdwingen is niet juist.
"Van der Belt", prima naam voor een scriba van de gereformeerde kerk.
baggerboer 31-01-07 @ 13:34
Balkon van de buren ook goed?
... en op de achtste dag schiep God de acceptgiro, en hij zag dat het goed was.
@ZI 31-01-07 @ 13:32
"Wordt God weer misbruikt om maar onder verplichtingen uit te komen"
.
Kan je mij de verplichting tot het hebben van een computer met internetaansluiting aanwijzen, het liefst voor zowel de Nederlandse wetgeving, als in het contract met de banken??
ZI 31-01-07 @ 13:32
De grefo's hoeven in ieder geval niet te betalen voor deplayboy en zorgverzekeringen, zij laten hun kinderen liever aan polio lijden
Teen 31-01-07 @ 13:34
Ja, maar dat deed hij vorig jaar ook steeds en nu zit zijn hele monitor onder de inkt.
Geen acceptgiros meer, en dan via internet betalen? Nou, dan betalen we toch niet? Dan verzinnen ze wel een oplossing voor ons, zegt M. de Boer laconiek.
Ja; gas uit, water afsluiten en onder curatele plaatsen.
Één voordeel voor hen; de ADSL rekening hoeven ze niet digitaal te betalen.
@sjaakdeslinksesul 31-01-07 @ 13:29
Kerel gooi je vuilnis eens in de kliko,en niet steeds in de sloot man.
@ sjaakdeslinksesul 31-01-07 @ 13:31
Kan hij dat niet digitaal doen (eindelijk ON-topic!!)
@Eagle_Eye 31-01-07 @ 13:30
Niet janken. Handicaps, ouderdom en ongeletterdheid is een straf van god en de armen... wel die gaan het koninkrijk der hemelen ontvangen dus die hebben echt niets te klagen.
Martentje 31-01-07 @ 13:11
Jij wacht in een winkel ook altijd tot de verkoper je vraagt of je wil betalen? Jij wilt iets, of dat nu een zorgverzekering of een abonnement op de playboy is, dat maakt niet uit. Jij bent degene die wat wil, dus jij bent degene die de aanzet tot betalen moet geven. Daarnaast is het lezen van je post meer werk dan het lezen van je e-mail.
Overigens vind ik wel dat die refo's hierin een beetje doorslaan. Iets met verantwoordelijkheid. Overal in het dagelijks leven kom je als gelovige dingen tegen die in jouw ogen slecht zijn, daar kun je je ogen niet voor sluiten, je moet er alleen mee om leren gaan. Zo ook met internet. Wordt God weer misbruikt om maar onder verplichtingen uit te komen. Eerst met die zorgverzekering, nu weer met de digiro.
@ sjaakdeslinksesul 31-01-07 @ 13:28
Vertel haar dat. Zij wil haar gezicht niet stilhouden. Ik heb haar al een keer vastgezet tussen het bed en de muur, maar het is een onmogelijke taak!
@Stoll 31-01-07 @ 13:25
Niet noodzakelijkerwijs. Volgens de laatste zweverige filosofie-stroming creëert de mens zijn eigen werkelijkheid. Binnen ieders eigen werkelijkheid heeft iederen dus gelijk in z'n waandenkbeelden. Het enige probleem is dat sommige mensen elkaar 1 enkel waandenkbeeld opdringen en andere mensen lastig gaan vallen met hun waanzinnige eisen zoals: Jullie mogen iets niet omdat wij dat niet goed vinden. In die zin heeft de grootste groep gelijk. Religeuze democratie.
@Teen 31-01-07 @ 13:29
Eind van de maand, hij moet zijn werkbriefje invullen en daar is hij wel een hele dag zoet mee.
*Koopt snel een bijbel via internet *
Erg jammer om nu ineens een cynistisch verhaal over gelovigen te plaatsen. Wat dacht je van gehandicapten, bejaarden en analfabeten (zijn er nog steeds) en arme gezinnen??? <br>Wat moeten die mensen dan? Ik zeg: ongezien de tiefus aan alle banken. Denkend dat ze de mensen maar kunnen dwingen om betalingen alleen op HUN manier te laten geschieden.<br>
@baggerboer 31-01-07 @ 13:23
Nou en. Er wordt hiernaast een sloot uitgegraven en daar zie ik jou ook niet naast staan.
@ baggerboer 31-01-07 @ 13:23
Sjaak is altijd van de partij.
Hoi Sjaak, weet je waar Traag is? Ik maak mij zorgen.
@vergruizer3 31-01-07 @ 13:19
Ja, maar niet verder vertellen. Die grap komt pas als ze echt dood gaan.
@Teen 31-01-07 @ 13:21
Voor de duizendste keer, klaarkomen moet in het gezicht. Kijk jij nooit naar die handige voorlichtingsvideo's?
vergruizer3 31-01-07 @ 13:19
Heb jij dan sluitend bewijs dat god wel bestaat?
Ben het -wat betreft het standpunt over de digitale acceptgiro's- volledig eens met de orthodoxen.
Was het vroeger mogelijk, om nog in overleg te treden, met een vriendelijke dame achter de balie, tegenwoordig mag je zelf plaatsnemen achter de computer in het bankgebouw, om zelf je zaken maar te regelen. dit om het zgn. makkelijker te maken voor de klant.... Nou, als ik het alleen van achter de computer wilde regelen, dan was ik wel thuis gebleven.
Zelfs de meest simpele zaken, als bijvoorbeeld een overboeking zijn tegenwoordig een hele onderneming, vooral als je geen overschrijvingsformulieren hebt, want daar moet je ook weer vijf werkdagen op wachten.
Ja ja, we doen het echt alleen maar voor de klant, want die vraagt er om...
Inderdaad, de klant vraagt om meer gemak, zodat hij thuis ook van achter zijn computer de bankzaken kan regelen... De klant vraagt niet, of alle diensten in de bankgebouwen dan maar opgeheven en alle diensten gedigitaliseerd moeten worden.
.
"Nee, echt de klant wil het zo en het is ook nog eens veel voordeliger voor de klant", is dan de enige reactie die er komt... Vraag van mijn kant, als alles hierdoor efficiënter werkt, waarom stijgt mijn rente dan niet??
-
GO!, stiekem in het donker neuqende en op de zolder TV kijkende gelovigen, GO!
God bestaat niet en zal dus ook geen moeite hebben met internet.
Daarbij: er zijn honderden sektes zoals refo's adventisten etc. en ze roepen allemaal wat anders, en de meesten zijn op internet te vinden.
Alleen al het feit dat ze allemaal een andere mening hebben betekent logischerwijs dat (op hooguit 1 na) ze allemaal ongelijk hebben
@Balkenende 31-01-07 @ 13:22
Ik geloof niet in concepten. Ik doe net of ik kan beoordelen wat wel en geen werkelijkheid zou moeten zijn voor iemand anders.
Dus ze willen niet meer betalen? volgens mij is dat de oplossing van het hele probleem, ze worden dan vanzelf afgesloten van water, gas, etc., over een jaar hoor je helemaal niks meer van ze en staat de veluwe leeg zodat er normale mensen kunnen wonen.
Pritt Stift 31-01-07 @ 12:59
Je vergeet Wouterswoude (Friese boerennederzetting) nog, daar denken ze ook dat dinosaurussen door de duivel zijn gemaakt.
vergruizer3 31-01-07 @ 13:19
Er is nog nooit enig concreet bewijs geleverd dat een godheid van wat voor soort dan ook bestaat. Niet erg vergezocht dan om te veronderstellen dat God helemaal niet bestaat. God is bedacht door de mensen, in de hemel woont niemand. En dat zeg ik niet omdat ik 's zondags wil uitslapen, want aan uitslapen doe ik niet.
En ja hoor! er is weer een christenbashing topic geopend en sjaak de linkse lul is weer vd partij.
Met al dat geld wat ze nu niet meer met acceptgiro's kwijt zijn kunnen ze mooi de SGP financieel steunen.
@Teen 31-01-07 @ 13:21
dat komt omdat wij, gs lezers, niet zo goed kunnen richten...
God is een concept, niet-god is een concept. Beide hebben geen enkele invloed op de realiteit.
@tegengas 31-01-07 @ 13:17
Zo te lezen zit je alleen maar even in een ontkenningsfase.
Het is natuurlijk van de zotte, dat ze overstappen op digitale acceptgiro voor iedereen. Niet iedereen heeft een computer met internet buiten de zware grefo's om. Een brievenbus heeft iedereen (gratis) en een computer niet. Dan zou de overheid of de het bankwezen dus iedereen van internet moeten voorzien (gratis) als ze die plannen willen doorzetten. BTW, als iemand geen internet heeft zullen ze de accepts wel per post moeten versturen, willen ze de rekening betaald hebben.
@ sjaakdeslinksesul 31-01-07 @ 13:17
Of dat Maria niet onbevlekt is bevangen. Dat kun je toch niet volhouden, mijn vriendin zit altijd onder.
En al die mensen die dergelijke acceptgiro's op de banken verwerken zijn dan zeker allemaal hun baan weer kwijt? Eerst van de bali naar de pinautomaat, vervolgens de loketten sluiten, daarna steeds meer bankfilialen sluiten, en nu ook de acceptgiro brievenbussen er uit? Kunnen we dan niet beter gelijk het geld en alle banken afschaffen? Alles gratis! De oplossing!
@sjaakdeslinksesul 31-01-07 @ 13:17
want? Jij hebt sluitend bewijs dat ie niet bestaat????
Als zij nu toegeven dat god niet bestaat, ben ik bereid ze gelijk te geven in deze kwestie.
Godzijdank ben ik atheïst.
@Chiant 31-01-07 @ 13:12
Ze eten van twee walletjes. Of je nu geld hebt of van ze leent, ze verdienen er dubbel aan. Je zou een concurrerende bank moeten beginnen!
ze hebben gewoon gelijk. Niet omdat ze anti internet zijn, maar omdat de digitale acceptgiro helegaar geen serviceverbetering voor de klant is maar gewoon een vuige bezuinigingsoperatie. En bij fouten, raadt u maar eens wie er aan het kortste eind trekt?
Wat als je internet verbinding er eens een paar weken uit ligt? Met 'bepaalde' providers is dat niet alleen niet ondenkbaar, maar keiharde regelmaat.
Reli bashen is leuk, maar als je even je hoofd uit je kont zou halen kun je gewoon zelf bedenken dat dit een hele slechte ontwikkeling is.
Denk er wel aan: GOD straft onmiddellijk !!!
" De Boer vindt dat wel goed, want internet biedt nog veel meer rommel dan televisie, en de mens kijkt graag naar wat niet goed voor hem is: de verboden vrucht." ..... zijn vader was er anders ook niet vies van en dan geldt nog steeds:Seks is erfelijk bepaald: als je ouders het niet hadden, is de kans vrij groot dat jij het ook niet krijgt!
Deze keer staan de zwartkousen volledig in hun recht. Sterf banken, sterf.
Geen televisie is niets mis mee, je mist namelijk niets en je komt eens aan leuke dingen toe in plaats van als een zombie naar een venstertje staren.
Even los van die grefo's: Het is natuurlijk wel zo dat de grootste gelegaliseerde onfrisse mafia in Nederland (nou ja, na Tim Kuik c.s. dan) de hele financiële wereld beslaat.
Je maakt mij niet wijs dat banken het zo slecht hebben dat ze überhaupt kosten van betalingsverkeer moeten doorrekenen aan ondernemers en particulieren. Ik begrijp ook niet waarom ze met deze kartelvorming al jaren en op mondiaal niveau wegkomen. Hebben ze dan werkelijk zoveel macht?
Ik ben er stellig van overtuigd dat een bank graties dienstverlening kan verzorgen en de kosten kan dekken met de inkomsten uit het beheer van kapitaal.
Daar hoef je geen grefo voor te zijn. Als iemand wil dat ik hem betaal dan stuurt hij mij maar een bericht. Of dat nu een acceptgiro is of niet, ik vertik het om naar een website te moeten gaan om mezelf te informeren of iemand anders geld van mij wil.
@ respect 31-01-07 @ 13:06
Je weet wel dat papiertjes ook gedrukt worden door iets electronisch, niet meganisch, en dus ook kans op fouten heeft?
Dan gaat natuurlijk wel de boerensubsidiekraan en de loonkraan en de gewone kraan dicht, maar dat zal men op de koop toe nemen. Prachtig.
De meest rechtse kant van de gereformeerde gezindte heeft moeite met eigen verantwoordelijkheid. Ze trekken hun geloofsleer 1 op 1 door naar het dagelijks leven. Zo gaan in hun geloof uit van het slechte in de mens en zijn onvermogen om iets goeds te doen. Als je dit vertaalt naar het dagelijks leven kun je dus niets meer doen, want je doet alles verkeert. Dat is de reden dat ze geen internet willen omdat de mens geneigd is tot alle kwaad en het internet brengt dit alles op klik-afstand.
Gelukkig zijn er ook refo's die wel uitgaan van een eigen verantwoordelijkheid en daarom proberen verantwoord met internet om te gaan. Zo is het leven toch helemaal. Alles is mogelijk, het gaat er alleen om hoe je het zelf invult.
Ach, als ze Van Dale zover krijgen om voor hen een woordenboek zonder schuttingtaal te produceren, zullen ze van de banken ook wel papieren acceptgiro's krijgen.
Eén keertje een machtiging invullen en klaar...
Of is dat beledigen van de Almachtige zo'n machtiging?
Ik wil ook niet betalen voor dingen die moeten. Wonen graties! Iedereen naar de voedselbank. Doktersrecept voor gesoepsidieert hoerenlopen.
Geen televisie en internet? Rot op, die hebben hun televisie en computertje op zolder weggestopt, om vervolgens 24 uur per dag porno te leechen, op een DVDtje te fikken en 's avonds stiekem in het donker met het licht uit en de gordijnen dicht te kijken en vervolgens na te doen.
ik vind ze ook wel een punt hebben, ik betaal eigenlijk ook liever met papieren aceptgiro, dat electronisch gedoe geeft alleen maar kans op fouten
Zippy 31-01-07 @ 13:00 .... ToeGEDAAN.
Die grevo's moeten niet zeiken. Stonden ze ooit ook tegen het briefpapier te protesteren? De bijbel doet geen enkele uitspraak over de media tv of internet. Dat is allemaal later ingevuld door mensen die menen te weten wat God allemaal wel - en niet goed vindt. Als je niet naar verderfelijk materiaal wil kijken moet je gewoon geen "tiet", "slut", of "horse lover" invoeren in google, en dan heb je nergens last van.
Voor één keer ben ik het met die mensen eens.
ook dit is fundamentalisme
goedzo alle grefo's over een kam te scheren.
Ik geloof alleen in computers.
maar goed dat geyle neuqsex met je 12 jarige dochter of nichtje nog gratis is
Je zult internet met een filter moeten gebruiken. Dus die virtuele condoom is dan weer verplicht....
Ik ben precies de zelfde mening toebedeeld. Laat ze dan mijn PC en internetverbinding maar gaan betalen.
Deurwaarder voor zwarte kousen-rekening er op afsturen?
Ik heb een buurman die kijkt altijd tv behalve op zondag, dat is wel het toppunt!
Is niet eens zo'n heel slecht plan.
REAGEER OOK