Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk Windows Vista®!

ViestaVanaf morgen ligt eindelijk de opvolger van Windows XP in de winkels. Was XP al goed... Nou, Microsoft Windows Vista® doet er nog een schepje bovenop en is nog veel beter. Deze ware Linuxkiller komt in vijf overzichtelijke versies, dus voor ieder wat wils. Met ingebouwde 'widgets' die op Vista 'gadgets' heten neemt de productiviteit gegarandeerd toe. En daar houdt het niet mee op. Windows XP had al ingebouwde veiligheid maar Windows Vista® is zelfs nog veiliger! Andere veranderingen zijn: Het klokje is verplaatst van rechtsonder naar rechtsboven, meer schaduwen en mooiere schermpjes, wauw!. Grote vernieuwing is verder dat het is compleet anders dan Windows XP, terwijl je er toch precies hetzelfde mee kunt. Ook oude hardware werkt minder beter met XP dan met Vista®. Dus alles wat je mooi vond aan Apple, zit nu in Vista®. Kijk dan wat een coole persfeauteaux. Bill Gates, bedankt man!

Reaguursels

Inloggen

Ik heb al jaren een veel beter, stabieler en veiliger systeem dat ook veel goedkoper is. Dus Vista boeit me helemaal geen zak. Dat de beveiliging beter zou zijn dan die van Mac OS X is ook onzin. Zo luidt een quote van security dot nl: "Op papier zit Vista beter in elkaar" - op papier *kuch* en zo'n review is ook betaald door Microsoft, zo kennen we Redmond ook wel weer tegenwoordig.

@copy to dev null: Ik game ook gewoon op m'n Mac hoor, geen probleem, de keuze mag dan wat kleiner zijn, de meeste toptitels zijn toch wel op de Mac te vinden.

MysteryQuest | 31-01-07 | 00:17

Doe niet zo moeilijk.
Draai je XP, ME, 98 of 95, gewoon blijven doen.
Ben je aan nieuwe PC toe, of ben je gamer, pak je Vista.
Vista kopen met een pc, kost niet veel, dus waarom niet?
Mac and Linux zijn grappig zolang je geen games speelt...
Get used to it, windows rules...

copy to dev null | 30-01-07 | 19:17

Haha, echt niet te geloven dat aantal serieuze reacties.. wat de redactie hier doet heet SARCASME jongens. En het is nog niet eens erg verborgen ook.

Albert Noniem | 30-01-07 | 08:30

We (collega's en ik) wilden ze eerst gaan verkopen voor de halve prijs bij zo'n zaak die om 12 uur opengaat (zijn toch harde euro's). Ik had trouwens al een (gratis) Ultimate op Teched2006 (November) in Barcelona (via MSDN met 10x aktiveren) gehad. Nu heb ik er ook een met een doossie er omheen! Altijd leuk als decor in je hobbie kamertje. Ik ben trouwens wel om voor Vista MediaCenter !

Stijlbirdie | 30-01-07 | 07:13

Stijlbirdie 30-01-07 @ 00:05<br>
<br>
Nog leuker zou zijn als je het ff voor de medemensch ergens neer plempt!

Tembellis | 30-01-07 | 04:02

Stijlbirdie 30-01-07 @ 00:05

damn, da's nog eens leuk!

Maaier | 30-01-07 | 01:46

Ik ben nog zo'n lul die denkt dat het om de tekstverwerker en spreadsheets gaat....

Duitse helm | 30-01-07 | 00:16

Net terug van de publieke Vista Launch in Amsterdam. Toch een gratis Vista Ultimate (NL) en een 2GB sandisk USB stick (voor de readyboost) :) En ik hoefde alleen maar een half uur herrie aan te horen en wat hapjes tot me te nemen ! ... Wat kost Ultimate (500 euro) ? .. materiaalwaarde van die Ultimate zal wel onder de 10 euro zijn ! Dank Ome Bill.

Stijlbirdie | 30-01-07 | 00:05

Was Atari er nog maar.....

Rubberen regenburka | 29-01-07 | 23:52

@Buck Futter 29-01-07 @ 20:21
futter me

Ronnie M. | 29-01-07 | 23:48

Niks discussie, ik ga schijten en naar bed.

MacManiac | 29-01-07 | 23:46

Wanneer snappen de Nerds nou eens dat er 3 regerende OS-en zijn:<br>
1. Windows<br>
2. Linux<br>
3. MacOS<br>
Waarom proberen de Nerds toch altijd Linux en MacOS aan de man te brengen? Een windows is gewoon voor iemand die lekker makkelijk wil doen en (makkelijk) wil communiceren met de rest van de wereld. MacOS is voor bekend bij mensen in de graphische industrie, al begint ook daar een verschuiving plaats te vinden naar de PC. Linux is voor de gebruiker die meer verstand heeft van systemen en operating systems. Laat ieder lekker bij zijn eigen stukje en zo kan de beginnende nerd ook nog eens bij vrienden/bekenden en familie een beetje bijklussen aan de windows bakken. Die eeuwige discussie, daar moet toch een keer een eind aan komen? Het is toch maar net vanuit welk perspectief er naar een PC+OS gekeken wordt? Succes met de discussie, ik trek mijn handjes er iig vanaf........ ok... ik zwengel hem nog 1x aan: WINDOWS RULES! Komtu maar in nerdjes....

xun1t | 29-01-07 | 23:30

Jeuh, speech recognition.

Kan met mac allang, Tell me a joke!

Schizo | 29-01-07 | 21:26

'leuke' advertorial Hoxha!

Gop | 29-01-07 | 20:37

@Ronnie M. 29-01-07 @ 19:50

Ga terug naar FOK! Indien u op start klikt, ontvangt u geen Vista Compatible windhoosbak.

MacManiac | 29-01-07 | 20:26

@ Ronnie M. 29-01-07 @ 19:50
.
"Maar zelfs ik vind dit bericht verdacht, hebben de heren van de redactie licentiescadeau gekregen??"
.
Moet deze domme provinciaal jou nou nog de betekenis van het woord "sarcasme" uitleggen?
.
sar·cas·me (het ~): bittere, bijtende spot

Buck Futter | 29-01-07 | 20:21

Kan iemand mij uitleggen hoe je die windows groter kan maken in windows?
Ook heb ik een probleempje met dat allerlei pokersites en sexsites op mijn desktop staan.... en als ik erop klik, gaan ze niet weg...

Bisschop Gijsen | 29-01-07 | 20:04

Ik ben een windows man, geboren met ms-dos 2.11 en win 3.1(qbert.exe) en groot gebracht door windows98. Vernedert door windowsME en verliefd geworden op WindowsXP.
Maar zelfs ik vind dit bericht verdacht, hebben de heren van de redactie licentiescadeau gekregen??
*
Voor de niet computer experts, JA je moet een nieuwe computer kopen. Of upgraden. Heb je een windows98 of ME of 2000 bak? doe maar geen moeite met upgraden gewoon een nieuwe pc kopen. Staat er windows xp op maar stond toen je hem kocht 98/ME/2000 op? niet upgraden maar een nieuwe kopen.
*
Jouw voordeur is toch ook niet meer beveiligt met een loperslot? Maar minimaal 1 penslot en een cilinderslot en inbraakstrip!!!? Dan waarom niet je pc zo beveiligen. Dus waarom Win98/ME.

Ronnie M. | 29-01-07 | 19:50

Vista is erg traag, teveel onzin zit er weer in.

RatO | 29-01-07 | 19:49

Of je hebt vista al een aantal weken ergens verdwaald op je pc rondhange. Wat nou EINDELIJK?

Borrelnootje | 29-01-07 | 19:47

Sjezus man wat zitten er hier ontzettend veel zielige MAcHove getuigen.
We hebben het over een domme witte of een grijze KUT computer..
Erg sneu allemaal.. en ja hier staat ook een dual core g5, dus nee geen jaloezie.. en wat doe je met die computer... geld genereren.. boeiend.... het gaat nogmaals over een besturingssysteem en een Computer.

Als je nou lekker stoer ging doen over je vriendin en de vriendin van je buurman afzeiken.. ja... dan....
Oh wacht voor sommige van jullie is het natuurlijk tevens je vrien.... nou ja laat maar.

Ma'arri | 29-01-07 | 19:28

@St. Varken 29-01-07 @ 18:59 : Ik las dan ook een paar dagen geleden dat Intel bezig is met het uitontwikkelen/uitbrengen van een nieuwe generatie chips...

TM | 29-01-07 | 19:01

De minder bling-bling menu's in XP zijn al traag (en ik heb snelle PC's). Als ik Vista zou gebruiken dan kan ik even veel als met XP, alleen dan trager. Dat zuigd.

St. Varken | 29-01-07 | 18:59

Eng he, vooruitgang...
Vista Media Centre is kewl, vooruit spoelen werkt weer, en de pauze stopt niet na 5 minuten, maar de overige reden is; het lijkt zo lekker veel OSX.
En ja Hoxa heeft gelijk; Vista ondersteund nu net zoveel hardware als Linux, dus dat eeuwen oude argument telt ook niet meer.
Dus l1nUx! , now or never!
(en ja, OSX wint het nog steeds. OSX 10.3.x (versie voor 2005) werkt nog steeds op hardware uit 1999. Dat zie ik MS niet meer doen)

Weeraanmelden | 29-01-07 | 18:59

Tja.... windhoos..........

macosx | 29-01-07 | 18:59

Of je houdt gewoon je muis even op dat plaatje dat er naast staat... ;)

TM | 29-01-07 | 18:51

@ yellowman:

ik hoop dat je een grapje maakt; commentaar hebben op de grammatica in het stukje en vervolgens "zo'n zinnen" schrijven... en vervolgens als een ontzettende idioot uit de hoogte praten over het zogenaamde reclame maken van geenstijl voor microsoft... mijn goudvis bespeurde na de eerste zin een bepaalde vorm van sarcasme danwel ironie..

logisch | 29-01-07 | 18:43

@de 4e koning 29-01-07 @ 13:07 : True, very true.


Vista komt er hier misschien in de toekomst wel in(vanwege het feit dat al mijn klanten Windows gebruiken dus), maar dan dus wel alleen als ze die achterlijke licentie-crap er uit halen, er niet meer zonder kennisgeving kontakt wordt gezocht met de MS-zooi, sorry, SiTe, enzovoort. Ik upgrade mijn pc regelmatig en het laatste dat ik kan gebruiken is de zoveelste zeik-opmerking van MS.

Als ik iets koop wil ik wel het recht hebben om het te gebruiken zonder dat meneer big brother over mijn schouder heenkijkt. Dat zal dus wel Linux worden, maar goed; het wordt toch hoog tijd dat ik dat eens behoorlijk laat draaien op een bak.

TM | 29-01-07 | 18:34

Ja man Appel rules! Kudt windhoos!

feauteaugraav | 29-01-07 | 18:17

ik en mijn g5 for ever and ever and ever and ever and ever and ever

kut-kotert | 29-01-07 | 17:53

@Zeurders 29-01-07 @ 12:34
Windows 98 op je dual core bakbeest, dat is pas knallen!

---

Helaas kan 98 maar 1 cpu aan...

Gripzz | 29-01-07 | 17:37

Qubth ut Allah 29-01-07 @ 17:09

dat is ook je goed recht. De hele computerwereld is natuurlijk ene kongsie van soft-en hardwaremakers, die elkaar nodig hebben om meer omzet te genereren. Ik laat me echter niet teveel opnaaien en doe het nog gewoon met m'n outdated systeempje. Ik vind alleen MS-bashen vervelend. Dat is toch diemooie vrije markt die we allemaal willen? OS kiezen staat voor iedereen vrij. Als windows daar met slechte software zo groot in is, doen ze toch iets goed.

Maaier | 29-01-07 | 17:31

Nou ik vind de systeem eisen wel meevallen wacht tot de 64bit versie genoeg is ingeburgerd met drivers enz enz en dan hop naar de winkel.

Ronnie | 29-01-07 | 17:28

@Visboertje 29-01-07 @ 16:59
Wat dagt je dan tegenwoordig als je alleen al op internet zit word je een neurd genoemt :) NEURD!

Vriezerr | 29-01-07 | 17:27

@Maaier 29-01-07 @ 15:21
Vind jij dat maar gezeik, maar ik verdom het om een zware PC te gebruiken die het driedubbele aan energie opstookt en met gierende ventilatoren de boel koel moet houden, zelfs al zou ik hem gratis krijgen. En lees ook even m'n vorige post, dan begrijp je misschien dat er iets mis is met de softwareindustrie en waarom ik geen zin heb in al die bloatware, laat staan dat ik daarvoor een nieuwe PC ga aanschaffen.
Iets soortgelijks doet zich in de autobranche: als je niet in een SUV tuft met 500pk, tel je ook al niet meer mee. Ik doe niet mee met die proleten hype.

Qubth ut Allah | 29-01-07 | 17:09

Wat een kromme zinnen in dat stukje van prof hoxha joh!

grun | 29-01-07 | 17:02

Nerd gehalte is behoorlijk hoog hier ;-)

Visboertje | 29-01-07 | 16:59

vander F 29-01-07 @ 16:43

Klopt, maar het is ook zo dat Vista nu gelanceerd wordt voor de komende 7 jaar ofzo. Toen XP op de markt kwam, trok ook niet iedereen het en bij Apple moet je een hele computer kopen om OSX te kunnen draaien.

Maaier | 29-01-07 | 16:55

Sinds ik dit krot van mij van 2000 naar XP heb omgetoverd heel wat jaren terug, heb ik geen problemen meer gehad met mijn computer. Hij doet het aldoor perfect en niet van die onvoorspelbare crashes als bij 95, 98 en 2000. Vista kan van mij part nog effe de pot op, ik hou het nog lekker op xp.

derStef | 29-01-07 | 16:50

Hebben we hier nu zo lang op gewacht :x

Vriezerr | 29-01-07 | 16:49

@Maaier 29-01-07 @ 16:38,
geeft ook een indicatie,
op een gemiddelde pc draait Vista slecht.
Een standaad Imac heeft er blijkbaar geen moeite mee.
Geeneens een MacPro voor nodig.
Zegt toch iets over de hardware lijkt me..

vander F | 29-01-07 | 16:43

vander F 29-01-07 @ 16:29

Ach, ze zijn immers ook aandeelhouder van Apple, bovendien kun je Windows gewoon op MAaC draaien, dus niet zo vreemd.

Maaier | 29-01-07 | 16:38

Deze is ook leuk, staat op macosx.nl

"Microsoft Noorwegen gebruikt iMac bij demonstratie
Geschreven door darh op donderdag 25 januari 2007.
Categorie van nieuwsbericht is Windows. Lees meer artikelen van darh.

Dat Apple hardware er mooi uit ziet weten wij allemaal wel. En blijkbaar vindt Microsoft dit ook. Ze demonstreren namelijk in Noorwegen, voor de nationale televisie, de nieuwe versie van Windows, Vista, op een... iMac! Dit is duidelijk te zien en ook het Apple logo staat vrolijk in beeld. Het is niet de eerste keer dat ze bij onze vrienden van Microsoft een Mac gebruiken, ze gebruikten eerder al een MacBook Pro voor een presentatie.

Toch jammer van het zwarte toetsenbord (en muis) die ze gebruiken"

ROFL!
atvs.vg.no/player/index.php?id=7334
www.macosx.nl/?p=showarticle&art_i...

Vista draait blijkbaar wel op mac's maar beroerd op PC's.

vander F | 29-01-07 | 16:29

Niks pentium veel te veel met een videokaart zo duur als een jaarabonnement op de NRC. Mág ik efkens fijn lagge? Al die eyecandy had ik maanden geleden al met Ubuntu en Beryl. Op een AMD 1600Mhz machine met een nvidia vidjoo kaart van 5 jaar oud.

Ugh.

tegendraad | 29-01-07 | 16:23

Shareholder 29-01-07 @ 16:14

ik doe , voor het ouderwetse gevoel, ook in windows alles via cmd-screen

Framoes 29-01-07 @ 16:13

Het nare van Apple-systemen vnd ik dat je -voor m'n gevoel- minder controle hebt. Gewoon data van de ene naar de andere map gooien is voor m'n gevoel al vervelend, omdat er dan slechts snelkoppelingen worden neergezet. Maargoed, ik heb niet veel ervaring met Apple en als ik er een paar dagen mee zou werken, zou het wel goed komen waarschijnlijk.

Maaier | 29-01-07 | 16:21

@M299

Klopt, als je bereid bent 400 euri's neer te tellen voor een besturingssysteem, en nog een keer 800 euri's voor een office pakket.

Vooral bij Windows blijven, de lekkage problemen worden 1x per maand wel eens (misschien) opgelost.

TheStef | 29-01-07 | 16:16

@de 4e koning

Out of the box, werkt Ubuntu op een vaste PC, in ieder geval in hier! Op de laptop kun je problemen krijgen met WLan aangezien het hier voornamelijk om closed source drivers gaat.

Er zijn trouwens communties genoeg die je willen helpen om de windows driver om te bouwen naar een linux driver.

De mail accounts kun je gewoon aanmaken, het overzetten van de PST bestanden zul je even een tooltje moeten downen die dat voor je regelt. Evolution Email, lijkt heel veel op outlook. Ik zelf werk alleen met een webbased email programma, het was een beetje een klus om alle mail overgezet te krijgen maar ook dat is gelukt.

De randapparaten werkten direct (tenminste hier) usb sticks worden goed herkend.

Ubuntu in combinatie met AUTOMATIX2 zorgt voor de juiste software, en codecs, bovendien is er voor elk stuk ms software wel een linux alternatief te vinden, (behalve spelletjes)

<a href="http://www.linuxrsp.ru/win-lin-soft/table-eng.html">Windows alternatieven</a>

TheStef | 29-01-07 | 16:14

LOL @ Maaier. Eerst DOS en dan Windows gebruiker. Sja dat lijkt mij correct.
Altijd eerst DOS booten en dan het commando Win pas uitvoeren ;)

Shareholder | 29-01-07 | 16:14

@Maaier 29-01-07 @ 16:00
Met OSX valt een stuk beter te werken dan met de oudere MacOS versies.
Als je het wil gebruiken voor basisgebruik (internet, muziek, tekstverwerken, etc.) dan is het zelfs helemaal simpel in gebruik.

Framoes | 29-01-07 | 16:13

@tegengas 29-01-07 @ 15:04, bedankt voor de link, 279euro das niet mis zeg.

baggerboer | 29-01-07 | 16:10

Windows XP is al een ripoff van Mac OSX.
Heb ergens in een grijs verleden via mijn studie het Nederlandse hoofdkantoor van Apple bezocht en daar een praktisch volledige versie van OSX gezien.
Vista is dus blijkbaar een -voor zover MS dat kan- geperfectioneerde ripoff.
Het schijnt overigens helemaal niet zoveel beter te zijn voor spellen, vooral DirectX 10 doet het werk.

Framoes | 29-01-07 | 16:05

De Ware Vrijheid 29-01-07 @ 15:30

ook voor office geldt dat als je dat uitsmeert over gebruikstijd, je nog maar heel weinig kwijt bent. Een stuk minder dan voor al die auto's waar de redactie zo graag over praat. Overigens is voor huis -tuin-en keukengebruik OSS als openoffice en moz/ TB meer dan genoeg. Office als kantoorsysteem heeft door het mooie outlook wel een enorm voordeel in bedrijfsomgevingen, maar daar hebben we het nu niet over.

Niet dat ik zo'n enomre MS-fan ben overigens, maar ik vind het altijd makkelijk zeiken. Leuk voor Apple, zo'n mooi OS, maar als dos-en daarna windows gebruiker vind ik het kut werken. Bovendien moet je er bijna wel Apple-hardware bij kopen, dat is ook niet leuk.

Maaier | 29-01-07 | 16:00

Bij Micro$oft is het elke zoveel jaar omdozen geblazen.

Shareholder | 29-01-07 | 15:57

@M299 29-01-07 @ 15:52
Die mensen wachten gewoon tot het gekraakt is. ;-)

Dömper | 29-01-07 | 15:56

Volgens mij willen heel veel mensen hier alternatief doen omdat ze een rijk bedrijf niet willen steuen en dan maar heel hard gaan roepen dat linux zo veel beter is...
Ik ga gewoon fijn vista nemen gewoon omdat het het besturingssyteem is waar de beste ondersteuning voor zal zijn en de meeste mogelijkheden zal hebben.

M299 | 29-01-07 | 15:52

Inderdaad ... een PC moet werken als je op AAN drukt ... en da's nog altijd afwachten onder Windhoos

rvanheukelum | 29-01-07 | 15:40

bah, doe mij maar Leopard...

dode pixel | 29-01-07 | 15:34

ik heb em lekker legaal

de truuk van geeros | 29-01-07 | 15:31

@Maaier 29-01-07 @ 15:21
Prijzen gezien voor software updates zoals Office naar Vista? Je bent er niet met alleen maar Vista. Hup 329 euri voor Office, hup 300 euri voor je andere programma's. Ja, IE, dat blijft gratis. Verder is het kassa geblazen voor Bill c.s.

De Ware Vrijheid | 29-01-07 | 15:30

@TheStef 29-01-07 @ 15:13
Paar vraagjes
Moet ik dan alle randapperaten ook weer opnieuw instaleren?
o.a. het draadloze netwerk, en m'n mail accounts enzo voort's ?

de 4e koning | 29-01-07 | 15:22

Ik vind het altijd gezeik als mensen een pc van 1200+ kopen en dan gaan zeuren dat Vista "te zwaar"is, net zoals dat het "te duur"zou zijn. Als je het 5 jaar iedere dag gebruikt, je koopt het voor 500 euro (of hoe duur werd Ultimate ook weer), betaal je minder dan 30 cent per dag.

Maaier | 29-01-07 | 15:21

Grappig. Alle nerds zijn er weer ingetrapt. De rest lacht zich inmiddels suf om jullie geek commentaartjes die niemand ene reet kan roesten. Een PC moet alleen een aan/uit schakelaar hebben en werken als je op aan drukt. Zo simpel.

De allerkleinste man | 29-01-07 | 15:18

Linux Ubuntu + Beryl en je hebt ook een perfect besturingssysteem met alle overbodige "eye-candy" van Vista.

En het mooiste is, het is nog vrij te downen ook!

(alleen populaire spellegies kunnen niet tenminste, voorlopig niet)

TheStef | 29-01-07 | 15:13

@NahUnd? 29-01-07 @ 14:54
Je linux blijft anders enorm hangen zo te zien.....

Herman Flipsen | 29-01-07 | 15:11

Windows Vista Ultimate draaidt meer dan 30 services tergelijkertijd en vreet geheugen en waarvoor?? Als je een harddisc op een mac aansluit komt er een schijfje op de desktop te staan, Windows doet eerst een melding van USB apparaat gevonden, (nog twee meldingen),... het apparaat is nu klaar voor gebruik. Als je een harddisc of usb stick wil loskopellen hoef je op de mac alleen het schijfstation naar de eject-button te slepen (die automatisch op de plek van de prullenbak komt). In windows moet je eerst de taakbalk herschikken, dan op het hardware veilig verwijderen logo klikken en dan door een lijst heen scrollen en hopen dat je de juiste schijf heb. Ook moet je op een windows-bak, een antivirus programma, een anti-spyware programma en een software matige firewall draaien. Kost allemaal geheugen. En nu met DRM checkt microsoft via je internetverbinding of al je bestanden wel legaal zijn. Als je een Mac uitrust met SELinux en met de kerio-bsd firewall heb je zo'n beetje de meest veilig denkbare server staan welke je kan maken met een desktop besturingsysteem... Windows Vista is een verspilling van systeempreformance als je het vergelijkt met Mac OS X (10.5)

huismerk | 29-01-07 | 15:04

leuk zeg weer iets nieuws! ik hoop niet dat het xp met een waterhoofd is...

kees hoeksteen | 29-01-07 | 15:00

@seveke
Volgens mij is het enige wat breezers begrijpen hoe ze moeten msn-en op de computer en doen ze dat voornamelijk via Microsoft, dus op de pc. Een Mac is veels te hoog gegrepen en te duur voor de moderne breezah.
Buiten dat val je constant in herhalingen, kortom: GAAP!!!

laffe haas | 29-01-07 | 14:55

Windows Vista met zijn overhypte Aero interface KAN NIET IN DE SCHADUW STAAN VAN EEN MODERNE LINUX DISTRO MET XGL!!!!!!!!!

NahUnd? | 29-01-07 | 14:54

@ LoL@seveke: hou nou eens je wijsneuzerige gezeur voor je man. Ga's wat doen. Huphup!

Kielzog | 29-01-07 | 14:51

Het vervelende van veel ugrades is dat die wordt ontwikkeld op behoorlijk potente PC's. Voor de ontwikkelen op zich (compileren debuggen etc.) is dat zinvol. De nerds vergeten echter dat die S/W ook lekker moet kunnen draaien op wat oudere machientjes. Waarschijnlijk hebben ze zo'n oudje niet eens in huis om te testen. En dan de omvang van al die progjes, honderden MB's, gewoon belachelijk. Niet alleen Microschoft maakt zich hieraan schuldig, ook andere softwarehuizen. Ik geef een voorbeeld hoe ziek die industrie is: Adobe met die ellendige reader van hun. Ongeveer 250 MB aan teringzooi, terwijl het ook kan met 1 progje van 3,7 MB (Foxit). Nee, echt mooie S/W (snel en compact en een minimum aan dll-tjes) wordt er tegenwoordig zelden meer gemaakt.
Kortom, even geen Vista, want geen zin om weer een nieuwe PC te kopen, met minimaal een 3.8 GHz dual core CPU en 2GB aan RAM. En dat allemaal voor een paar leuke 3D effectjes? Ik wacht wel totdat ik er echt niet meer omheen kan.

Qubth ut Allah | 29-01-07 | 14:48

link werkt niet

Sganullekke | 29-01-07 | 14:36

Ga gewoon lekker aan het werk in plaats van de hele dag te F5-en. Dan verdien je nog wat knaken en kan je een fatsoenlijke PC kopen en kunnen jullie stoppen met dat gejank dat Vista zoveel eist!

xun1t | 29-01-07 | 14:27

En nu maar hopen dat je peeseetje "Windows Vista-capable" is, anders moet je wéér een nieuwe halen bij de Aldi....

MacManiac | 29-01-07 | 14:17

Jongens, geniet ervan!<p />
Ben is al 7 jaar Windows-loos (Debian gebruikert), en heeft nimmer spijt gehad van de overstap naar vrije software. Echter, en in tegenstelling tot een aantal luidruchtige kudtkoters, Ben vindt dat iedereen lekker moet draaien wat ie zelf wilt. Dusch, zolang jullie maar leren OpenOffice documentjes te sturen ipv Word: happy Viesta-ing!

Ben Bot | 29-01-07 | 14:14

Windows??? Oh ja, die glazen vierkanten waar je je computer door heen wilt flikkeren als Ome Bill's creatie weer eens knetterend is vastgelopen... Voorzien van de vele ' godver.. de godver's' van jouw kant. Oh Here Digitaal, ik vraag u de dag te zegenen (nu een driekwart jaartje geleden) waarop ik de wijze raad van ouwe, doorgewinterde en doorknede IT'sers opvolgde en mijzelf een Mac aanschafte....! God, waar is de tiijd gebleven dat ik dagen en avonden achtereen aan het toetsenbordneuqhen was omdat die kutWindows weer eens vastgelopen was. Was het niet met een installatie van een nieuwe versie viruscanner, was het wel met de installatie van een simpele webcam... Altijd gedonder met die tyfuszoooi van Bill...

fokkenmast | 29-01-07 | 14:14

Bigger! Better!

Kale Imero | 29-01-07 | 14:13

Nou, indrukwekkend allemaal hoor, hééél erg mooi, echt waar.

Vanavond installeer ik me met mijn slaapzak op de stoep van de winkel, zodat ik morgen als eerste zo'n mooi Vista® pakket kan bemachtigen, ruim vóórdat het vechtende en schreeuwende gepeupel de kassa's bereikt heeft.

Ik verheug me er nu al op...

Andreas B. | 29-01-07 | 14:12

Bigger. Stronger. Wow! Tada-O.

Haaimans | 29-01-07 | 14:10

Windows ??
Wat was dat nog eens ?
Oja, dat NSA ding, waar iedere week wel een patch voor is, om de patch te patchen die weer een patch hat gepatcht ,om dat de patch zo lek als een mandje is.

Nouja, over 3 weken is er Vista SP1, en hebben Hax0rz weer 2 weken de tijd om te kijken hoe ze Vista weer naar in hun botnets kunnen toevoegen.

teringtubbie | 29-01-07 | 14:08

die laffe reclamespot levert hier ten huize gepaste walging op, geen stijl bruinruiterredactieleden. veel plezier met jullie gratis vista. morgen ook reclame voor de Kia picanto...?

ranqneuzeKleinburger 29-01-07 @ 12:25
-----
Misschien wel voor de nieuwe "Suv" Nissan Qashqai, die hebben ze nog niet...

Maar over Vista: nu nog even niet. Zolang sommige programma's er niet eens mee werken hoeft et voor mij niet.

TheSmartAss | 29-01-07 | 14:05

De Intrigant 29-01-07 @ 13:48: Ja en daarom installeer ik het ook. En ook omdat straks de helft van mijn klanten het ook heeft en als ik dan niet weet hoe het is, dan kom ik ook niet echt profi over lijkt me... Als je mijn andere reacties hier op GS wel eens leest, dan kun je mij denk ik niet echt beschuldigen van in het gareel lopen. Maar Microsoft bashen is echt van voor de oorlog. Flauwekul allemaal. Ik vind Windows fijn om mee te werken, dus mij zul je niet horen.

synchronicity | 29-01-07 | 14:05

Bill fokke en Hillary sukke...

Attila23 | 29-01-07 | 14:04

Krijg allemaal maar kanker, Windows heeft het hele idee gewoon rechtstreeks gekopieerd van de Mac, ik heb een Mac en ik heb vista al geprobeerd. Apple is tof en Microsoft zuigt, en dat zel het altijd blijven doen

sgt, pepper | 29-01-07 | 14:04

Leuk, ik moet eens de hand zien te leggen op een Corporate Edition. Werkte ook bij XP: updates en service packs voor nop :O)

Bijstandskoning | 29-01-07 | 14:02

Heb WinXP gewoon overgeslagen, gewoon Win98 gedraaid. Krijg je ook alles op aan de praat, en als je weet hoe je er mee om moet gaan blijft alles heel stabiel, en dit geldt natuurlijk voor alle OS'en.
Ga morgen wel aan Vista, want op een gegeven moment is Win98 gewoon op.

En voor alle Apple/Linux/overige OS-adepten: Heb niets tegen jullie systemen, maar als 95% van de gezinnen (lees: 10-jarige kinderen die elk dingetje maar installeren dat ze via MSN gesprekken aangeboden krijgen) met de door jullie gebruikte OS'en zouden werken, kun je er vanuit gaan dat er op een gegeven moment iets kapot gaat.
Het is maar net hoe je het ziet.

Tim | 29-01-07 | 14:00

Tjeez werken jullie nog steeds met Vista ?
Ouwe meuk

bakoenin | 29-01-07 | 13:58

Door Vista gaat de verkoop van de p.c.'s ook weer wat beter...
het hele windows-gedoe blijft keihard zuigen!!

Attila23 | 29-01-07 | 13:57

@Teen 29-01-07 @ 12:41
Ja kijk als je niet weet hoe je met een computer moet omgaan, moet je ook niet lullen. Ga maar eens met Linux aan de gang. Dat is pas echt ingewikkeld voor een eenvoudige gebruiker!

Maar ik heb wel een oplossing voor je, hoor. Al die kudtprogramma's van anderen veroorzaken de ene fout na de andere. Het verbaast mij elke keer weer hoe goed Windows daar nog tegen bestand is!

Start eens met de Windows cd op. Verwijder de Windowsmap en begin eens helemaal opnieuw.

Hadjewat? | 29-01-07 | 13:53

Ge gristenen zijn weer bezig geweest. Ik sla de vista gewoon over. Zooitje.

niks mis mee | 29-01-07 | 13:51

basvh 29-01-07 @ 13:49: Ik heb het over beide: aPPLe && iPoD.
Verder heb ik genoeg bReEzers met een MAC gezien.

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 13:50

Lol @ Seveke,

ik heb het niet over die iPodjes maar over die Macbooks (Pro), Imac's en Powermac's.

basvh | 29-01-07 | 13:49

@synchronicity 29-01-07 @ 13:41
Als jij het nog ver wil gaan schoppen in het leven zou ik maar in het gareel blijven lopen. In Nederland hebben we een hekel aan alles en iedereen die meer succes heeft dan onszelf.
Dus het gaat in deze topic om die 1% wat er aan fout is en niet om die 99% wat goed gaat.
Gratis adviesje overigens.

De Intrigant | 29-01-07 | 13:48

@Herman Flipsen @ 13:29
QBasic is zeau 1994 ... doe mij maar assembler!

Glorfindel | 29-01-07 | 13:47

De Intrigant 29-01-07 @ 13:38
he he :)
Gelukkig niet. Ben gewoon een domme systeembeheerder in een peugeot 307, die veels te veel kilometers maakt en vaak uitgelachen wordt in de randstad om z'n oosterse accent.

de bier | 29-01-07 | 13:45

basvh 29-01-07 @ 13:41: ja dat kunnen ze, die iPod kosten ook geen drol meer tegenwoordig.

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 13:45

Windows is gewoon goedkoper voor een bedrijf je hoeft niet zoveel van dat bijdehandte langharige tuig in dienst te nemen.

Mulatin Rome | 29-01-07 | 13:44

Ach wat een gezeur nou weer. Vista is een goed excuus om jezelf een mooie nieuwe pc te geven! En wie is er nou vies van een mooie UI? Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met XP en als Vista zeg maar XP vs 2.0 is, dan mag het van mij komen. Ik ga het morgen installeren!

synchronicity | 29-01-07 | 13:41

Lol @ Seveke,

denk je nu echt dat de Breezer jeugd een Apple kan betalen??? Nee die hebben allemaal zo'n cheap Medion laptop van de aldi. Dat ze daarentegen met een iPod lopen is wel logisch aangezien de halve wereld er met 1 loopt. Van jong tot oud. Trouwens heel dat breezer gedoe van jouw is uit, wie drinkt er tegenwoordig nog breezer???? Me nichtje die 100% in de Breezer doelgroep zit drinkt canei/ witte wijn net zoals al haar vriendinnen.

Ach na me switch van PC tot Apple wil ik nooit meer anders. Nooit vastlopers, geen virussen, geen gekloot, snel, mooi design en heerschende programma's zoals Motion, Logic en Final Cut.

basvh | 29-01-07 | 13:41

@chrizzzt... uz 29-01-07 @ 12:20:

Kap toch es met die hoaxelarij. MS draait alles wat ze draaien gewoon op Windows Server. Gelul over dat ze OpenBSD draaien popt ook om de zoveel tijd bij langharige Unix fans op.

MS heeft wel hordes bedrijven om zich heen hangen die ook een graantje willen meepikken van hun success, dus misschien dat een van die organisaties een keertje een DNS bakkie op OpenBSD heeft draaien, so what. Microsoft w00t!

djkras | 29-01-07 | 13:39

@de bier 29-01-07 @ 13:36 ;)
Zit jij India dan?
En moet je opnemen met Bob?

De Intrigant | 29-01-07 | 13:38

fucking handig die flipflap schermpjes en nog doorzichtig ook, hoe heb ik al die jaren toch zoonder kunnen werken.

Tubifiks | 29-01-07 | 13:37

Teen 29-01-07 @ 13:31
Oeh kut. Ik hoop niet dat er iets met je hardware is. Acer heeft best leuk spul. Tot het kapot gaat. De service is namelijk belabberd en dat je je hardware een half jaar kwijt bent is geen uitzondering. (bedrijf waar ik werk, handeld veel acer calls af).

de bier | 29-01-07 | 13:36

@yelloman 29-01-07 @ 13:31
*rent naar de winkel om Vista te kopen*

Dömper | 29-01-07 | 13:35

@de bier 29-01-07 @ 13:32
Ik heb met windows98 mooie tijden gehad. Je moet er wat aandacht aan besteden en je systeem niet overvragen, maar was goed stabiel. Heb nu een iets te krap systeem voor XP, maar draait toch redelijk. Gelukkig hebben de meeste klagers alleen verstand van verzekeringen.

Nerveuse Tienus | 29-01-07 | 13:34

@Teen 29-01-07 @ 13:31
zie m'n linkje @13:21
Misschien vind je daar de oplossing.

Dömper | 29-01-07 | 13:33

@Mulatin Rome 29-01-07 @ 13:30
Zo diep zit ik niet in Linux maar als ik Ubuntu bekijk valt dat nog reuze mee.
Installeren en draaien maar.
Wat wennen aan het sudo gelul voor gebruikers denk ik maar dat is nu
in vista ook.

De Intrigant | 29-01-07 | 13:33

mijn tandarts werkt nog op Dos 6.22 en mijn gebit is nog steeds in goede staat

Mulatin Rome | 29-01-07 | 13:33

Geenstijl redactie kan ook door voor een stelletje azijnpissers... Apple-fanboys... Maar goed: heb em al vanaf beta 1 draaien. Heerlijk.

djkras | 29-01-07 | 13:32

Trouwens, XP is helemaal niet zo slecht als die zogenaamde Linux-goeroes je willen laten geloven. Richt je PC gewoon netjes in met normale drivers en hardware. Geldt gewoon voor alle besturingssystemen. Ook Linux en Apple krijg je plat met slecht geschreven drivers en software. Laat Linux/Apple op 90% van de pc's draaien en je krijgt dezelfde huilverhalen...

de bier | 29-01-07 | 13:32

@baggerboer
ies graties!!

miss uruzgan 2006 | 29-01-07 | 13:32

@Teen 29-01-07 @ 13:31
Is dat zo'n ALdi kompjoeter?

Nerveuse Tienus | 29-01-07 | 13:32

hoeveel microsoft-laptops kreeg geen stijl hiervoor ?
we weten immers donders goed dat microsoft laptops uitdeelt aan ieder die een beetje reclame wil maken over Vista .
geen stijl is dus even commercieel en kleinburgerlijk als degene die het steeds wil aanvallen .
platte commercie (wat de site ook is ). een beetje platvloers relschoppen en langs het achterpoortje laptops binnentrekken door een beetje de hoer te spelen voor Microsoft . ach , geen stijl is een merknaam geworden voor platte commmercie net als becel , dreft , coca cola , enz..
enkel hersendode idioten hebben dit nog niet door......

yelloman | 29-01-07 | 13:31

@ de bier 29-01-07 @ 13:23
Ik heb geen idee hoe het komt. Ik heb niets geïnstalleerd en heb een doodgewone Acer.

Teen | 29-01-07 | 13:31

@LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 13:12
Apple is een breezer, als in 'works like a breeze', zou ik er dan toch aan toe willen voegen.

Zeurders | 29-01-07 | 13:30

De programma's die ik gebruik draaien alleen goed op Windows verder kan ik geen Linux-driver voor mijn scsi-controller vinden moet ik die soms zelf schrijven... Linux is voor elitaire klootzakken... en waarom het ziet er niet uit en is gebruiksonvriendelijke slechte hard en software ondersteuning.

Mulatin Rome | 29-01-07 | 13:30

Wat is er nou mis aan QBasic, werkt prima!

Herman Flipsen | 29-01-07 | 13:29

Kost die vista eigenlijk??

baggerboer | 29-01-07 | 13:28

@LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 13:15
Ik denk dat we dan enkele generaties verder zijn.
Zoals bekend is dat het geluk van gates.
Mensen groeien op met Windows en voor huis-tuin-keuken gebruik switchen die mensen niet.
Zo is nu ook Firefox in opmars omdat de aankomende jeugd wat nieuwsgieriger is en dan merkt dat er meer op de markt verkrijgbaar is wat nog eens beter kan zijn ook dan de Talpabrowser.

De Intrigant | 29-01-07 | 13:26

Vista nu nog beter dan XP!!! Dus je pc wordt nu NOG trager, loopt NOG vaker vast, heeft NOG meer specs nodig, en BSOD-ed NOG vaker!!!!

heb alleen nog windows op werk en als game bak, alleen omdat nogal wat games nog niet mee-ontwikkeld worden voor Linux. Thuis verder complete domein op linux draaien.

The Hedge | 29-01-07 | 13:26

bah

thyn | 29-01-07 | 13:26

"werkt minder beter dan xp" ? wie schrijft zo'n debiele zinnen ? precies een 5 jarige kleuter die amper een normale deftig te lezen zin kan neerpennen . geen stijl wordt dan nog onderhouden door journalisten !!! leer eerst de Nederlandse taal en speel dan voor journalistje , zou ik zeggen...

yelloman | 29-01-07 | 13:25

@Likqua 29-01-07 @ 13:22
Ik hoor van je als het allemaal werkt, oke?
*Gaat NIET zitten wachten*

Nerveuse Tienus | 29-01-07 | 13:25

Gijsie 29-01-07 @ 12:30

OS ?

rosalie | 29-01-07 | 13:25

@LoL @ Sévèke,
De enige breezerdrinker onder ons zal jij wel zijn gezien het feit dat jouw comments kant nog wal raken, als je niks te melden hebt, doe dat dan niet hier

@Gein | 29-01-07 | 13:24

Teen 29-01-07 @ 13:21
Als ie dat al niet wil, zit ik echt aan defecte hardware te denken. Heb je nieuwe hardware ingebouwd? of werk je met een Dell? :)

de bier | 29-01-07 | 13:23

Eindelijk!!! Mijn droom is uitgekomen, jarenlang heb ik gesmacht naar Vista al vanaf codename: Longhorn waren mijn verwachtingen torenhoog, ik typ dit vanaf mijn laptop in de wachtrij voor de Mediamarkt want als morgen de deuren openen wil ik als eerste mijn geld verspillen aan die nodeloze rommel. :)

Likqua | 29-01-07 | 13:22

de bier 29-01-07 @ 13:19
ik ben bang voor het eerste. Is dat reden waarom hij Windows ook niet vanaf de cd-rom wil opstarten?

Teen | 29-01-07 | 13:21

LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 13:19
Applegebruiker van me geboorte...:)

The Butcher Bro | 29-01-07 | 13:21

@ godverdomme!

lekkere domme generalisering, had niet anders verwacht van jou natuurlijk. Ik ben alles behalve "dom klootjesvolk" en heb nog iets genaamd een Sociaal Leven, in tegen stelling tot een computernerdje zoals jij. Dus kijk eerst naar jezelf op alle vlakken waar jij gebreken hebt en kom daarna pas met een nutteloos post als "windows is voor dom klootjesvolk" als je nog de drang hebt je eigen sociale gebreken te verduidelijken.

as-if | 29-01-07 | 13:21

@Nerveuse Tienus 29-01-07 @ 12:24

Ik loop altijd voor op de mode.. zo weet ik dat niet al mijn drivers werken. sommige cracks van programma's het niet doen op vista. En het leuke van alles dat ie veel trager is dan xp (ja ook zonder die eye-candy). Oftewel vista is uit.. XP is weer in.

Killin Ark | 29-01-07 | 13:19

@Rince
"En weer slaan ze de plank mis die MS..". Ja man, de rijkste man van de wereld slaat "weer"de plank mis. Weer zo een sukkel die nergens iets van weet.

Ik wou dat ik zo vaak de plank mis had geslagen, als ik daar zo rijk mee werd.

kruT | 29-01-07 | 13:19

The Butcher Bro 29-01-07 @ 13:16: je kan het wel weer recht proberen te praten Butch, maar het is en blijft een bReEzer apparaat.
Jij hebt zelf zeker een aPPLe heh stinkerd? :P

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 13:19

Apple komt binnenkort met de Leopard-versie van OSX ( www.apple.com/nl/macosx/leopard/ ). Benieuwd of MS dat voor 2015 helemaal geript heeft... (En dan ook net zo stabiel?!)

Gigs | 29-01-07 | 13:19

Teen 29-01-07 @ 13:13
hal.dll
Dan doet ie inderdaad niets meer. Dat is de laag die je hardware aanstuurd/uitleest. Virusje gehad? of een brakke driver/kaart geinstalleerd?

de bier | 29-01-07 | 13:19

kun je wel zeggen:)

The Butcher Bro | 29-01-07 | 13:18

Heerlijk topic dit :D

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 13:18

@LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 13:03
Held! Dat ga ik zeker uitproberen.

Dömper | 29-01-07 | 13:16

Allemaal dode links sucker!

kruT | 29-01-07 | 13:16

LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 13:11

Nogmaals: jij lijkt het verschil niet te begrijpen tussen een zoet nieuw drankje en een grote serie van innovatieve producten en daarbij ook het verschil in doelgroep: dat die breezerdrinkende kindertjes nu ook een ipod hebben, komt omdat het een superapparaat is, maar niet alle apple gebruikers zijn breezer drinkers, of wilde je een rigoreuze generalisering doortrekken...

dan mag je mij verklaren, waarom bij de bedrijven die op Apple zijn overgestapt de Breezerverkoop nul is...

The Butcher Bro | 29-01-07 | 13:16

Godverdomme! 29-01-07 @ 13:14: dat is aPPLe ook hoor, dat is ook klikken en slepen!
De echte users gebruiken bsd of linux.

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 13:15

Hou lekker me windows xp prof.

Sjoerd5349 | 29-01-07 | 13:14

Windows gebruikers = dom klootjesvolk

Godverdomme! | 29-01-07 | 13:14

@ ZI 29-01-07 @ 12:43
Wat heeft de secretaresse er nu weer mee te maken?
@ Armageddon 29-01-07 @ 12:46
hal.dll. Ik weet niet wat het is, maar het schijnt erg belangrijk te zijn, want niets doet het meer.

Teen | 29-01-07 | 13:13

Ik zeg het nog maar een keer: aPPLe && iPoD zijn meer bReEzEr dan dat Breezer ooit geweest is.

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 13:12

@de 4e koning 29-01-07 @ 12:58
Ik zie het probleem niet. Ik heb helemaal legaal een OEM-versie van XP gekocht. Ben geregistreerd en alles. Moest er alleen wel een toetsenbord bijkopen van 10 euro, maar die heb ik toch nodig 1xper jaar.

Nerveuse Tienus | 29-01-07 | 13:11

The Butcher Bro 29-01-07 @ 13:09: Volgens mij begrijp je het niet, al dat volk dat vroeger met een bReEzEr liep die hebben nu allemaal meerdere iPoD en aPPLe e.d.!

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 13:11

Windoos is goed voor spelletjes wat mij betreft.

Werk liever in een KDE omgeving met beryl/Compiz window manager.
(Dat draait wel op je "oude" pentium 4tje.

De StoorZenDer | 29-01-07 | 13:11

@ zapper
Apple, als het al zo is, kopieert tenminte wel dingen die werken en gebruikersvriendelijk zijn.

En Windows is wat jatten betreft de industriestandaard.
Het Vista-lettertype is een gejatte Frutiger. Stel je voor een bedrijf met 15 miljard eigen vermogen, en dan een lettertype jatten.
De look and feel is gejat van Apple Osx, alsmede veel van de functionaliteit.
Het Vista logo is een windows logo met een Apple-aqua druppel erop. Hoe symbolisch: "haal de Apple inbreng weg: and it's stilll windows underneath"
Vista is gebouwd op een server-kernel uit 2003, niks vanaf de grond aan geprogrammeerd zoals beloofd.
Een beloofd bestandssysteem programmeren is de Windowsbreinen in 5 jaar ook al niet gelukt, je krijgt het oude XP bestandssysteem.
Een beloofd systeem vrij van virusgevoelige registers is ook al niet gelukt. Windows Vista is dus even virusgevoelig als XP. Wanneer Bill claimt dat Vista veiliger is, dan zegt hij dus eigenlijk:"Vista is meer bezig met virussen bestrijden dan XP (en dus niet met jouw programma's)". Gelukkig verdoezelen de hogere systeemeisen dit.
De Windowsbreinen hebben er dus 5 jaar over gedaan om erachter te komen dat ze zelf niet kunnen programmeren en zijn toen maar aan het kopieren geslagen.

Kijk een op www.microsuck.com en kijk naar de (jat-)strategie van Bill.

wolffman | 29-01-07 | 13:10

@ LoL @ Sévèke...

je lijkt niet het verschil te begrijpen tussen een puberhype (Breezer) en een ware multimediarevolutie, die daadwerkelijk over het grootste gedeelte van de wereld gaande is

misschien handig om het woord hypocriet nog een keer op te zoeken in Van Dale

The Butcher Bro | 29-01-07 | 13:09

Vistahahahaha...
En weer slaan ze de plank mis die MS.. bij de E3 had je nog serieuze babes rondrennen, en wat zetten zij neer: zuinig kijkende mutsjes met twinsetjes aan... oeh, oeh, ik voel die aandrang tot kopen echt al komen... Oh nee, dat was de bruinebonensoep van net...
laat maar, ik blijf wel lekker op linux draaien..

Rince | 29-01-07 | 13:08

Ik zeg: iedereen aan de Apple!

afterburner | 29-01-07 | 13:07

@TM 29-01-07 @ 13:04
De readactie werkt toch met apples ?
Lijkt mij de ironie duidelijk genoeg toch ?

de 4e koning | 29-01-07 | 13:07

Wat, gaan we een beetje MicroSoft hieltjes likken? Ik dacht dat GeenStijl juist zo’n lekker overal tegenaantrappend kritisch puberweglog was...

Tammo Coster | 29-01-07 | 13:05

laffe haas 29-01-07 @ 12:59: ik ben niet jaloers, maar ik wijs die aPPLe gebruikers op hun hypocriete levensstyle.
.
Vroeger werden alle Breezers af gezeken, maar nu zijn aPPLe && iPoD veel meer BrEeZer dan dat Breezer ooit geweest is. Alleen aPPLe wordt niet afgezeken, dat is gewoon hypocriet!

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 13:05

XP??? Wat is er mis met Windows2000? Als je dan toch aan de MS moet...

Trouwens wel moeilijk te doorgronden hoor, die ironie van GeenStijl.

TM | 29-01-07 | 13:04

* GAAP *

lief-studentje | 29-01-07 | 13:04

Dömper 29-01-07 @ 12:58
/usr/ports/mail/libpst/

readpst: A tool for converting Outlook .pst files to Unix mbox format

The aim of this project is to provide libraries and applications for the
conversion of Outlook and Outlook Express data files to Linux MBOX format.

WWW: alioth.debian.org/projects/libpst/

- Natey
natey@natey.com

kijk daarom is dat BSD zo dik, alles is aanwezig, dit proggie moet ook op de linux werken dus.

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 13:03

"Grote vernieuwing is verder dat het is compleet anders dan Windows XP, terwijl je er toch precies hetzelfde mee kunt."
.
Loopt niet echt lekker.

controle | 29-01-07 | 13:03

LoL @ Sévèke , ik gebruik nogal flash 8 en fireworks.
Ben een beetje gewend aan Macromedia.
Daarnaast diverse converters zoals Sorenson Squeeze etc.
Daarnaast heb ik hier nog kinderen die wel opgevoed worden met beide ;)
Houdt ze scherp.

De Intrigant | 29-01-07 | 12:59

Apple ruleert voor altijd... windows zuigt zoals als altijd weer hard, maar ja iedereen is het gewend dus het wordt toch wel weer verkocht..

schrale harries allemaal

The Butcher Bro | 29-01-07 | 12:59

Maar weinig veranderingen zijn echte verbeteringen. Wou dat ik mediaplayer nooit had geupgrade (overzicht kwijt) heb van de nieuwe IE ook de tabbladen maar uitgezet. Ik weet de weg, alles doet het prima, dus waarom zou ik me aan wat nieuws wagen?

knurfie | 29-01-07 | 12:59

@ Seveke
Het enige dat hier een hoog breezer-gehalte bevat zijn jouw comments!
Jaloers?

laffe haas | 29-01-07 | 12:59

@Spherix 29-01-07 @ 12:50
Ik heb verdomd weinig verstand van dit soort handel maar het is wel legaal.
www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=1846...

Bert - vrijdag 26 01 2007 (14:00)
www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=1845...

Wat ik begreep (informeel) van een Nederlandse MSFT representative is dat je de OEM versie wel degelijk legaal kan bemachtigen zonder hardware. Een OEM versie is voor systeembouwers, onafhankelijk of deze particulier of bedrijfsmatig is. Detail is dat er echter geen support op geleverd zou worden. Ik ken de exacte licentievoorwaarden niet, maar ik zie ook geen reden waarom deze medewerker hier over zou liegen.

Opmerking van de redactie:

Even gebeld met de licentiedeskundige van Microsoft en je hebt helemaal gelijk. Dat wisten wij ook niet, maar heeft als prettig gevolg dat we wat meer ervaren lezers nu dus OEM-versies kunnen aanraden!

de 4e koning | 29-01-07 | 12:58

@LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 12:56
Ik zoek een easy way om .pst bestanden naar Linux over te zetten.
Maar ik kan het natuurlijk ook gewoon onder Wine draaien.

Dömper | 29-01-07 | 12:58

@Draaitafel Demagoog geen idee, mijn apparatuur is geen 64bits, dus ik vind het nogal waardeloos om spullen op 64 onbetaalbare bits te laten draaien.

..zapper | 29-01-07 | 12:57

Dömper 29-01-07 @ 12:54: niet helemaal correct geformuleerd, maar ik snap wat jij bedoelt. Ik gebruik evolution en als ik mij niet vergis zag ik 1 of andere plugin voorbij komen waarmee je die op een hufter als Windows Exchange kan aansluiten.

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:56

@.. zapper .. maar wat draait er dan op 64 bit ? volgens mij niks ..

Draaitafel Demagoog | 29-01-07 | 12:56

Ik hou het voorlopig wel bij mijn dualboot Ubuntu / XP machientjes tot deze nieuwe gatenkaas ook weer gedicht is.

Achtertuyn | 29-01-07 | 12:55

Elke verandering aan Windows is een verbetering, dus aan alle Windows adepten: van harte! Geniet er even van. Is wel weer leuk om te zien hoe Apple eruit zag een jaar of 5 geleden ...

rvanheukelum | 29-01-07 | 12:55

.. zapper 29-01-07 @ 12:52: dat hele aPPLe is 1 grote BrEeZer RIPoff, daarom gaan er dit jaar heel veel MACOS virussen uitkomen.

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:55

En het mooiste dat we in de toekomst allemaal Vista hebben draaien op onze computer en dan komt Longhorn. Maar ik wacht nog een half jaartje....

ipje | 29-01-07 | 12:54

@LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 12:53
Linux heeft nog geen goede vervanger voor Outlook.

Dömper | 29-01-07 | 12:54

De Intrigant 29-01-07 @ 12:52: ok dat is minder, maar welke programma's heb je nodig dan?
Ik heb hier een triple-bootje met op de eerste 2 slices BSD en op de 3de slice staat windows voor onlinepoker :P
Bestwel luxe eigenlijk, ik gebruik gewoon dat hele windows alleen voor de poker :D

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:53

Wie overigens denkt dat Apple zelf dingen verzint zit er ook volkomen naast, als Jobs ergens goed in is, is het het copieeren van goede ideeen en deze in de markt zetten, waar de oorspronkelijke bedenkers zich er geen raad mee wisten. Apple heeft nog nooit iets zelf verzonnen en zal dat ook nooit gaan doen.

..zapper | 29-01-07 | 12:52

Koop een Mac... maakt het leven leuker. Vista is toch een twee jaar achterlopende OS X copycat... veel plezier ermee!

svan | 29-01-07 | 12:52

@LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 12:43
Voor normaal dagelijks gebruik windows xp.
Voor de server om met wat meerdere mensen TV te kunnen kijken
gebruik ik:
www.ubuntu.com/products/GetUbuntu/down...
Laptop heb ik weer met dualboot Ubuntu-Windows.

Ik ben nu eenmaal gebonden aan Windows omdat sommige programma`s die ik nodig heb nu eenmaal niet in Linux verkrijgbaar zijn.

De Intrigant | 29-01-07 | 12:52

@Draaitafel Demagoog ik heb hier gewoon een 64bit versie liggen van Vista dus snap je probleem niet zo?

..zapper | 29-01-07 | 12:51

Kleptomaan Gates is weer redelijk geslaagd met zijn laatste rip-off...

pwman | 29-01-07 | 12:51

@ de 4e koning 29-01-07 @ 12:34
Niet legaal, 1. Te vroeg 2. OEM mag niet los verkocht worden.

Spherix | 29-01-07 | 12:50

@Draaitafel Demagoog 29-01-07 @ 12:44

XP was er ook al in 64bits te krijgen, alleen had je daarvoor nog minder drivers dan voor Vista nu.

Gijsie | 29-01-07 | 12:50

Wat een geslijm en verheerlijking van de MACOS.
.
Als ik kan kiezen tussen OSX en een kratje BrEeZer, dan neem ik liever die kratje breezer.

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:49

Ik draai nu een paar weken Vista Ultimate maar het kan mij nog niet echt bekoren. Vooral het copieren van grote bestanden naar een usb schijf gaat traag als dikke stront. Verder heb ik de hele gui teruggezet naar windows2000 stijl. Oja, Bill werkt tegenwoordig bij het blindeninstituut. Tjezus wat zijn die iconen groot geworden. MS heeft XP gewoon te goed gemaakt, waardoor ze het erg moeilijk gaan krijgen om dit volslagen uit z'n voegen gegroeide gedrocht te kunnen slijten. Ik voorspel dat Apple en Linux nog flink wat marktaandeel gaan pakken. Apple moet alleen gaan zorgen dat ze de huiskamer- en game-markt aan zich weten te binden. Dan is die leuke software ook wat makkelijker te porten naar het linuxplatform, aangezien OSx=BSD.

de bier | 29-01-07 | 12:48

Misschien moet ik dan toch maar eens upgraden vanaf mn trouwe 3.11... Zou mn 386 dat trekken? Vista? ;)

ShadowBMX | 29-01-07 | 12:46

@ Teen 29-01-07 @ 12:41:

Welk bestand is beschadigd?

Armageddon | 29-01-07 | 12:46

Kunnen de debielen die de cynische ondertoon van dit bericht niet hebben opgepikt meteen even worden gesteriliseerd?

Rien Twee | 29-01-07 | 12:45

Dit jaar gaat het jaar van de OSX-virussen worden. Lekker dan!

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:45

klinkt alsof er veel Linuks en appel dickriders hier zijn.. heb altijd al windows gehad en vind vista wel degelijk een verbetering. de mogelijkheid om je beeld in 3d te zetten is geylll....

PlukVanDePettenslet | 29-01-07 | 12:45

Van mij mag ie em houden.

Koekje-dr-bij? | 29-01-07 | 12:45

Maar het ken dus niks meer ... nou mooie boel ! en ik dacht dat we nu echt 64 bit zouden gaan draaien ? slappe hap hoor .. doe mij maar os x !

Draaitafel Demagoog | 29-01-07 | 12:44

@Armageddon 29-01-07 @ 12:42
Die meldingen en waarschuwingen zijn gelukkig nog uit te schakelen.

Dömper | 29-01-07 | 12:44

Krijgen we nou ook weer van die hoaxfoto's van rijen mensen in slaapzakken voor de deur van computerwinkels?

Dr. Mabuse | 29-01-07 | 12:44

De Intrigant 29-01-07 @ 12:42: wat gebruik je als desktop dan?

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:43

En dat is de achterliggende gedachte achter deze post, Maup921 -- GS gebruikt Macjes.

broomstick | 29-01-07 | 12:43

@Teen
Het probleem bevindt zich tussen toetsenbord en bureaustoel, gok ik zomaar.

ZI | 29-01-07 | 12:43

Ik had Vista Ultimate ook al een paar weken draaien maar ik werd gek van al die meldingen en waarschuwingen als je een proggie wilde draaien. Wel start hij VEEL sneller op en sluit veel sneller af. Ook programma's starten veel sneller op. Ik wacht nog wel even. XP doet het prima.

Armageddon | 29-01-07 | 12:42

@LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 12:38
Windows is gebaseerd op UNIKS en WIJALLES.
Hij is nog niet rijk genoeg de rat.
Ubuntu is een van de vriendelijkste distro`s inderdaad en makkelijk in te stappen voor windowskiddies.
Ik gebruik Ubuntu alleen voor een server overigens.

De Intrigant | 29-01-07 | 12:42

Ach windows amateurtjes ga toch gauw bij Apple kijken, die zijn altijd al veel verder geweest; en al die leuke 'nieuwe' gadgets (bv widgets) zijn meestal schaamteloos gekopieerd. Evenals windows vensters, prullenbak muis etc. En maar revolutionair doen mr. Gates... Hahahaha

Maup921 | 29-01-07 | 12:41

Ik HAAT Windows!! Kan momenteel mijn laptop niet opstarten omdat er een bestand beschadigd is en wat geeft de probleemoplosser als oplossing? Ga naar Start/Uitvoeren en vul het volgende in:..

Ik kan toch GVD Windows niet opstarten! Hoe moet ik dan in Godsnaam bij start/uitvoeren komen?

Teen | 29-01-07 | 12:41

Vorige week nog die meuk van m'n pc geflikkerd. Het is dat m'n raidkaart geen Linux ondersteunt, anders was ik allang overgestapt.
Misschien dan toch maar via VMware.

Dömper | 29-01-07 | 12:41

Zo te horen zit de redactie al behoorlijk te fappen achter de tft.

Dirk de Swaffelaar | 29-01-07 | 12:40

ik hoef hem niet, alleen die prijzen al....

DrSnuggles | 29-01-07 | 12:39

'Ook oude hardware werkt minder beter met XP dan met Vista®.'

Minder beter...?

Jappertje Jap | 29-01-07 | 12:39

Al dat gekudt met Dumpert is natuurlijk wel weer een reden om Windows te draaien hè. Bovendien heb ik eigenlijk nooit echt problemen gehad met Windows software... maar zo te horen ben ik de enige.

Ruubse dinsdag | 29-01-07 | 12:39

2 De Intrigant 29-01-07 @ 12:37, dat geloof ik best, ik heb persoonlijk niks met ubuntu hoor, voor mij is het BSD of anders nog een elitairder OS.
Maar ubuntu is nu ook makkelijk voor al die windowspoessies te installeren. Ze kunnen doen waar ze goed in zijn: "klikken && slepen".

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:38

Doet het nu ook minder crashen of je drivers verneuken?

ExtremeExtremist | 29-01-07 | 12:37

aPPLe = GAY;

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:37

Niet om het 1 of ander, maar een besturingssysteem dat meer eisen aan je hardware stelt dan een nieuw 3D Game, is m.i. niet echt koopwaardig. Ik zeg: boycotten die shit. Laat Microsoft eens naar Damn Small Linux kijken. 50MB besturingssysteem, met alles wat je nodig bent.<br>
<br>
bah!

Eagle_Eye | 29-01-07 | 12:37

@LoL @ Sévèke 29-01-07 @ 12:34
Ubuntu draait ook waanzinnig op een MAC-bak.

De Intrigant | 29-01-07 | 12:37

der Wunderhund 29-01-07 @ 12:28

eh ja had de ironie totaal gemist
*legt zichzelf ban op*

ranqneuzeKleinburger | 29-01-07 | 12:36

Nog een voorspelling: Dit jaar wordt ook het jaar van de MACOS-virussen!
SUPER!

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:35

En natuurlijk niet direct naar de Dixons lopen om hem te kopen hè. Gewoon lekker OEM kopen via het net, scheelt je weer een paar knaken die je niet naar BIll z'n account over hoeft te maken.

reuzenkind | 29-01-07 | 12:35

Bij brabotor was hij er al een tijdje hoor.
Mensen zijn er al weer op uitgekeken.

De Intrigant | 29-01-07 | 12:34

Windows 98 op je dual core bakbeest, dat is pas knallen!

Zeurders | 29-01-07 | 12:34

Eindelijk?? Ik had al 8 maanden geleden Windows Vista geinstalleerd. Maar ik wist niet dat het Vista was, ik dacht 1 of andere gehackte Windows XP versie, dus ik had hem maar weer verwijderd :D
.
Het gaat natuurlijk nergens over die nieuwe Windows. De meeste mensen willen niks meer kunnen dan websurfen en nu moeten ze wel een extreem dure computer kopen omdat die oude dingen niet meer de kracht hebben om Vista te draaien.
.
Ik zeg jullie 1 ding; Dit jaar gaat Ubuntu radicaal terrein winnen. Waarom zou je als bedrijf voor iets betalen terwijl je het ook gratis kan krijgen.

LoL @ Sévèke | 29-01-07 | 12:34

@Al-Caps, ditodat!

..zapper | 29-01-07 | 12:33

het klinkt heel smerig, dat Vista

Traag | 29-01-07 | 12:33

*Vraagt zich al af of XP te downgraden is naar 2000, laat staan dat ie naar vista wil*

Al-Caps | 29-01-07 | 12:31

Eindelijk een fatsoenlijk besturingssysteem dat goed gebruikmaakt van mijn hardware. XP was al de Linux killer, dus er hoeft helemaal niets meer gekilled te worden behalve XP!

Zippy | 29-01-07 | 12:31

@ AdolfJoling 29-01-07 @ 12:30
En F5, natuurlijk.....

hekkesluiter | 29-01-07 | 12:31

@tyylitön! 29-01-07 @ 12:28
Humor ,die loze marketingpraatjes, over het algemeen is de computer niet de beperkende factor voor iemands productiviteit.
*breekt F5 knop van het toetsenbord ter verhoging van productiviteit*

Zeurders | 29-01-07 | 12:31

Ik draai Vista al een paar weekjes legaal (MSDNAA licentie) en ik ben nog niet echt onverdeeld enthousiast erover.
Bij mij werkt vrijwel alle hardware naar behoren (alleen de Gbit ethernet haalt nu maar max 100 Mbit).
Bij vlagen lijkt Vista een stuk rapper te reageren dan XP, vooral als je al even bezig bent in software, maar wanneer je grote dingen moet laden van schijf, dan kan het maar zo gebeuren dat je skype vastloopt, je muis stil blijft staan etc.

Van de geweldig nieuwe interface heb ik al diverse dingen uitgezet. Niet omdat mijn PC er dan sneller van zou worden, maar omdat het gewoon absoluut niet praktisch was, zoals de fuzzy-transparante randjes om software heen.

Verder erger ik mij nu al mateloos aan het zwart worden van het scherm zodra het OS even je aandacht wil om een programma te openen waarmee je potentieel je OS kan verzieken. Dat blijken er dus erg veel te zijn :)

Wat ik wel heel mooi vind is de manier waarop vensters nu opgebouwd worden, zodat je er ook makkelijker doorheen kunt bladeren. Kortom wat die vage kennissen op de mac ook altijd al hadden.

En het uit- en aanzetten gaat een stuk sneller (kwestie van seconden). Daardoor ga ik mischien nog wel wat energie besparen doordat ik nu ook werkelijk de PC uit kan/ga zetten als ik even een uurtje weg ben.

Gijsie | 29-01-07 | 12:30

Verder heb je ook helemaal geen 'moderne' pc nodig! Ik heb het getest, werkelijk kudt

wittefang | 29-01-07 | 12:30

chrizzzt... uz 29-01-07 @ 12:20

Mijn computerkennis blijft beperkt tot het feilloos kunnen lokaliseren van de enter-toets en de spatiebalk, maar mij valt altijd op dat mensen die opzichtig bij Linux zweren nog saaier zijn dan mijn oma voor ze dement werd.

AdolfJoling | 29-01-07 | 12:30

Ik had 'm een paar weken terug al maar m'n compu trok het niet dus maar weer XP d'r op gezet en die Vista weer verkocht...

Ruler | 29-01-07 | 12:28

@ranqneuzeKleinburger
Enig cynisme is u vreemd?

der Wunderhund | 29-01-07 | 12:28

Vista is het beste dat linux ooit overkomen is....

koyt | 29-01-07 | 12:28

*Checkt of de specificaties van zijn Atari ST overeenkomen met de vereisten van Vista.*

Pingu | 29-01-07 | 12:28

Ik kijk wel uit, straks doen mijn spelletjesdiskettes voor Windows95 het niet meer...

T-pot | 29-01-07 | 12:27

Ondanks deze uiterst kewle schermpjes haalt hat design het nog steeds niet bij Os X van Apple, zo ook de Widgets niet. He, he...

laffe haas | 29-01-07 | 12:27

Ik zie voorlopig nog niet een echte reden om Vista te installeren. XP doet het ook prima.

juha | 29-01-07 | 12:26

@alweestrak 29-01-07 @ 12:22
Kunnen we met Vista voorbij de 3GHerz?

Nerveuse Tienus | 29-01-07 | 12:26

@ ZI 29-01-07 @ 12:21 : Welnee, dat doet toch niemand, downloaden terwijl dat illegaal is....

chloorhexidine | 29-01-07 | 12:26

Heb de winkelversie Vista ultimate al binnen! En microsoft is ook zo aardig geweest om zelf keys uit te delen. Dus cracken is niet nodig, gewoon registreren.

Rechtse_Rukker | 29-01-07 | 12:26

die laffe reclamespot levert hier ten huize gepaste walging op, geen stijl bruinruiterredactieleden. veel plezier met jullie gratis vista. morgen ook reclame voor de Kia picanto...?

ranqneuzeKleinburger | 29-01-07 | 12:25

Ik zal over 2 jaar eens kijken wat het voorstelt. Ik loop met de mode ook altijd achter en det bevalt goed.

Nerveuse Tienus | 29-01-07 | 12:24

En alles draait trager en stugger :(

Ariel | 29-01-07 | 12:23

wat levert zo'n reclamespotje voor microsoft nou op?
gratis vista op al jullie peesees?

Marc Rutte | 29-01-07 | 12:23

Vista=DRM=Sh#t Nuff Zed!!!

barebum | 29-01-07 | 12:23

Met andere woorden, al je software en je systeem gaat dus nog langzamer lopen zodat het weer tijd wordt voor een nieuwe PC? No thanks.

alweestrak | 29-01-07 | 12:22

ik wacht wel tot na service pack 2, wel zo handig B)

De Linkse Lonsdaler | 29-01-07 | 12:22

Hey Bill Gates. Voordat ik je deaud-verwens, eerst ff een testamentje tekenen. Voor mij.

Pepp1 | 29-01-07 | 12:22

@chloorhexidine
En je wil zeggen dat hij dat niet is?

ZI | 29-01-07 | 12:21

Ik wacht eerst nog maar een jaartje updates en beveiligingspatches af voordat ik die overstap waag.

Zeurders | 29-01-07 | 12:21

Nou, als het een échte Linuxkiller is, dan is het natuurlijk gratis te downloaden...

chloorhexidine | 29-01-07 | 12:20

Linuxkiller?
woehahahaha
MS draait z'n eigen serverpark op OpenBsd...

chrizzzt...uz | 29-01-07 | 12:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken