Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AIVD: 'Jihadistische vluchtelingen? Nee hoor!'

paardvantroje100.jpgDe AIVD heeft even zitten tellen en turven en stelt ons allemaal gerust: ISIS stuurt niet structureel terroristen mee met de vluchtelingenstroom. Althans, de AIVD krijgt daar geen signalen over binnen. Jeej! Rustig slapen, onbezorgd met de trein en alle beveiliging kan er af bij synagogen en kazernes! Dus de paus die beweert dat ISIS allerlei AK-47-tuig tussen de vluchtelingen verstopt, vertelt sprookjes. Aldus de AIVD. Dat is dan ook zijn beroep, natuurlijk. En ISIS is de concurrent. En al die enge ISIS-baarden dan, die beweren dat ze ISIS-strijders meesturen met de vluchtelingen? Die zijn dus blijkbaar net zo geloofwaardig als je vader die zegt "als jullie nu niet ophouden met ruzie maken, zetten we je hier op de snelweg uit de auto!". Het lijkt er op -we kunnen dit niet helemaal hard maken- dat ISIS elke gelegenheid gebruikt om Europeanen bang te maken. Bovendien roept ISIS juist op dat alle vluchtelingen naar het kalifaat trekken voor bed, bad en boerka. Ho. Wacht! De AIVD geeft wel toe dat er kans bestaat dat 'individuele gevallen' meesjokken tijdens de Tour de l'Europe vanuit Arabistan en Balkanië die mogelijk ietwat radicaal in hun Allah-devotie zijn en wellicht plannen hebben voor een aanslag. Maar dit zijn lone wolfs, eenlingen, paria's en heeft dus niets te maken met structurele dreiging van de ietwat gepikeerde afdeling van de islam. Dus maakt u zich vooral geen zorgen. Wat kan één zo'n verdwaalde terrorist nu aanrichten in een moderne samenleving? Precies.

Reaguursels

Inloggen

@kapotte_stofzuiger | 24-09-15 | 10:12
Ook IS snapt dat je niet moet pissen in het bed waarin je slaapt. Nederland lijkt me een uitstekende uitvalsbasis om terreur-acties in omringende landen en steden met een wereldwijd aansprekender profiel te ondersteunen, zoals Londen, Parijs, Brussel, Duitsland enz enz.
En met de lakse houding van het Nederlandse "veiligheids" apparaat kost het weinig moeite. Vandaar misschien wat weinig aanslagen in kikkerlandje?

CynicalBastard | 25-09-15 | 15:05

Mooi verwoord @Lone Fighter,

We kunnen ons dadelijk als kleiduiven voelen in ons eigen land.

Voice of truth | 25-09-15 | 12:57

Het lijkt een bewuste politiek te zijn om ons -het Nederlandse volk- weerloos te maken en te houden.
Zoals hier al eerder werd beweerd is het ronduit schandalig dat op politie,defensie én de inlichtingen- en veiligheidsdiensten zo enorm wordt bezuinigd.
Anders dan in de USA en Zwitserland mag de gewone burger zich niet eens bewapenen,want "Vadertje Staat" zou garant staan voor Uw en mijn veiligheid.

Maar dit is allang niet meer het geval,getuige het feit,dat miljoenen "vluchtelingen" (waarvan minimaal 2 % tot de radicale Islam kan worden gerekend) ongemoeid Europa en ook dus Nederland binnen kunnen stromen.

Wat geeft trouwens de regering -van wat voor politieke signatuur dan ook- het "recht" om mensen te verbieden om zichzelf en/of hun geliefden gewapend in tijden van grote dreiging te verdedigen en hun eigen leven en dat van hun gezin te beschermen?

In die zin gesteld pretendeert een dergelijke overheid dus dat zij het "recht" heeft over Úw en mijn leven te (mogen) beschikken,m.a.w.: Uw en mijn leven is "bezit" van de overheid: zij bepaalt of U en ik mogen leven of sterven,want zíj bepaalt of U en ik bescherming krijgt of niet.

Is het niet op z'n zachtst gezegd "merkwaardig" te noemen dat juist nu de dreiging van misdaad en terrorisme zo enorm aan het toenemen is,de overheden dan zo sterk op defensie,politie en veiligheidsdiensten iha. aan het bezuinigen zijn en de gewone burger aan zijn/haar lot overlaat en diezelfde burger bij wet verbiedt om zichzelf te bewapenen en dus op adequate wijze te verdedigen?

Je kunt je idd afvragen,zoals hiervoor al werd beweerd,wie of wat daarachter zit en wat hiervan de bedoeling is.

Maar dit is slechts mijn bescheiden mening.

Lone Fighter | 25-09-15 | 12:45

Ook logisch eigenlijk dat ze bij de aivd niet willen toegeven dat er behoorlijk wat vijandige troepen/terroristen Europa (en dus ook ons eigen kikkerlandje)met open armen binnen worden gelaten.
Want dat geeft de autochtone Nederlander een vrijbrief zichzelf te bewapenen, want de NL staat biedt in ieder geval nagenoeg geen bescherming!!
Als je ziet dat ze zowel op het politie apparaat als defensie gigantisch aan het bezuinigen waren/zijn, lijkt het wel een bewuste politiek.
Ik vraag me terdege af wat of wie hier achter zit?

Voice of truth | 25-09-15 | 12:04

De aivd bestaat helemaal niet ... een of andere ambtenaar lult wat inde ruimte want er is geen geld voor een aivd. Dus kan je maar beter zeggen dat er niks aan de hand is. 3.5 miljoen potentiële jihadisten in west europa .... ze schijten in hun broek want zoveel soldaten hebben we niet eens meer.

Mr.Red | 25-09-15 | 10:26

Ach, die blinde kerel die in de buurt woont van een van onze reaguurders hebben ze ook nog niet opgepakt, dus het zal allemaal wel wat meevallen, toch?

Vrije Nator | 24-09-15 | 19:14

en anders.. een geschokte Mark.. 'ik zei nog zo, geeen Bommetje.. Gelukkig zorgt hij er dan voor dat de ónderste steen boven komt en de verantwoordelijke zullen worden vervolgd en veroordeelt!..

fikkieblijf! | 24-09-15 | 18:37

Elias Bou Saab was vrij duidelijk, 2 % van de vluchtelingen in de Libanese kampen is radicaal.

Zookrates | 24-09-15 | 18:07

De AIVD heeft er een paar gevraagd of ze IS-terrorist zijn en ze zeiden nee.

sjoost | 24-09-15 | 17:54

Ik ben gerust gesteld.

bft | 24-09-15 | 17:51

Oh ja de " medelanders " zaten achter de balie.....

CarmelaSoprano | 24-09-15 | 16:09

Ik vind dat inwoners van Nederland die oorspronkelijk niet de Nederlandse nationaliteit hebben ofwel een dubbel paspoort sowieso niet bij de politie, het leger en andere overheidsinstellingen zouden mogen werken dat is namelijk vragen om problemen.
Ik was laatst bij een deelgemeente op Rotterdam zuid en heb er alleen maar " medelanders" gezien.
Moet niet kunnen !
En dit zegt iemand die zelf geen Nederlands paspoort heeft in Nederland geboren is uit een Nederlandse moeder met generaties Nederlandse voorouders!
Nederland is hopeloos verloren....
Ga weg of bewapen je !

CarmelaSoprano | 24-09-15 | 16:08

Tel gewoon hoeveel salafisten er tussen zitten (hint: te veel) en je weet hoeveel IS'ers je in huis hebt. Je kunt geen moderate salafist zijn.

Adversary | 24-09-15 | 15:58

Absence of evidence is not evidence of absence.

KlunsJohannus | 24-09-15 | 15:54

Robbie (Bertholee) is een heel goed schaker en ik denk dat hij niet het achterste van zijn tong laat zien. Ik heb nog altijd meer vertrouwen in Robbie dan in Marek Ramadan en zijn nep parlement.

Prince Buster | 24-09-15 | 15:52

Nou gaan we effe tellen de laatste paar pseudo terroristen die we hier hadden:
Mohammed B. (Okay dubieus, maar is Nederlander)
Volkert van der G. (Nederlander)
Tristan van der V. (Nederlander)
Ik blijf er bij, een aanslag door je psychotische buurman is net zo waarschijnlijk als door een willekeurig ander persoon op deze planeet. En Nederland is een van de veiligste landen ter wereld, ooit. Want het is hier 1 grote controle staat.

Escovanity | 24-09-15 | 15:34

Ik ben gelijk gerustgesteld want AIVD is een toporganisatie. Kunnen die vier of zes politieagenten die iedere ochtend op werkdagen in Den Haag CS een uurtje voor de Smullers of de Broodzaak op zo'n gezellige manier posten ook teruggetrokken worden...

batvoca2 | 24-09-15 | 15:07

mooi paard

van heinde en verre | 24-09-15 | 15:06

Ralph1707 | 24-09-15 | 13:40
Ik kan de woorden niet vinden, die kunnen uitdrukken, hoe de AIVD en de overheid te omschrijven.

Radijsje | 24-09-15 | 14:36

@Bill Cosby | 24-09-15 | 14:28
Nee dat zal Quid vast niet denken, maar het "Wir haben est nicht gewust" zal misschien iets minder luid klinken.
.
Een gewaarschuwd man ploft voor twee:-)

Zathras | 24-09-15 | 14:32

Er hoeft maar 1 keer wat te gebeuren en de ontstane onvrede keert zich en masse tegen de islammertjes..... hoop ik.
Benieuwd wanneer dan de haatpaleizen in de fik vliegen en dat niet door een tostie-ijzer komt.
.
Maar ja, als je een goedmensch bent heb je wel gelijk natuurlijk als je zegt dat de meeste deugen. Maar als 1% niet deugt, wat me weinig lijkt heb je er al gelijk een hoop.
.
2 giftige m&m's in een schaal met 200 M&m's eet niet echt ontspannen.

Zathras | 24-09-15 | 14:31

Je zou bijna willen zeggen dat het goed is als er een aanslag in NL komt, want dan kan de politiek en de AIVD zich niet meer verschuilen achter mooipraat en downplay, dan moeten ze met de billen bloot en afrekenen met het volk dat onder het juk van hun wanbeleid en smerige spelletjes zit.

XaleX_2 | 24-09-15 | 14:30

Johnny Quid | 24-09-15 | 10:14 |
Denk je nu echt dat je met dit soort verhaaltjes voorkomt dat er een aanslag gepleegd gaat worden?

Bill Cosby | 24-09-15 | 14:28

Ambtenaren die jursistenpraat gebruiken om zichzelf in te dekken...

Geen signalen, niet structureel...

En ze slapen rustig door... Helaas betaald door ons.

Als het straks toch fout blijkt te gaan wassen ze hun handen in onschuld...

Geen signalen (ontvangen)? Ga dan eens luisteren, lamzakken!

Niet structureel? Wat is dat precies, structureel? Dat ze een business plan overleggen aan de AIVD?
En als het incidenteel is, dan is het wel ok?

Poekieman | 24-09-15 | 13:54

Past in de strategie om het volk gerust te stellen en het verzet tegen de instromende vluchtelingenmassa in te dammen.
Trap er niet in, de terroristen zijn allang in Nederland aangekomen.

Daphinda | 24-09-15 | 13:49

@Radijsje
LOL, hier wachten ze op:
Geachte AIVD,
Bij deze stuur ik u een overzicht van alle namen icl. pas foto en gegevens van al onze strijders die we deze week mee sturen met de "vluchtelingen" stroom om Europa te veroveren.
Mocht u nog vragen hebben kunt u ons bereiken via de contact gegevens vermeld in de bijlage.
Mvg,
ISIS

Ralph1707 | 24-09-15 | 13:40

Nee, dat geloof ik ook niet, de IS stuurt bericht als ze strijders mee sturen met de "vluchtelingen". Dus, slaap maar gerust verder AIVD.

Radijsje | 24-09-15 | 13:23

Ze denken daar echt dat we achterlijk zijn, hè?

Schietmijmaarlek | 24-09-15 | 13:12

Ze zullen nu wel druk bezig zijn met een draaiboek
hoe de schuld af te wentelen zodra er wel een compleet
Brabants dorpje wordt uitgemoord.

Berthe | 24-09-15 | 13:03

-weggejorist-

Ellie1234 | 24-09-15 | 13:01

-weggejorist-

Ellie1234 | 24-09-15 | 12:58

dankzij de AIVD leven Theo van Gogh en Pim Fortuyn nog. anders zouden deze al lang dood geweest zijn.

verbanden | 24-09-15 | 12:52

Dus of ze TBC hebben controleren ze niet meer, omdat ze het niet bij kunnen houden met desze aantallen. Maar de AIVD weet wel dat er geen terroristen tussen zitten, terwijl dat véél moeilijker is om vast te stellen...
<br>
<br>
Right

Peter_K | 24-09-15 | 12:50

addendum: excuus:
een derde islamitisch Staat ...

Jan Boule | 24-09-15 | 12:39

Nadat het Westen het orthodox-christelijke Servië had plat gebombardeerd in de 90-er jaren - er vliegt nu een F16 rond met de "kill"van Serische Mig- , heeft het Westen een derde islamitische op Europese bodem laten ontstaan.Albanië , Bosnië en nu Kosovo. Bosnië , zoals reeds hierboven vermeld, telt diverse opleidingskampen voor djihadisten en wel in de dorpen Gornja en Maoca , centraal Bosnië. De landerijen zijn in handen van Harun Mehicevic , Jasin Rizvic en Osman Kevic. De wapenhandel floreert als geen ander in deze contreien. Immense voorraden Russisch, Tjsechisch en Navo wapentuig worden verhandeld met het oog cellen te bewapenen in het West-Europa aldus de tactiek volgend van het oude communisme. De Europese leiders en MSM worden , gelijk dezelfde tactiek, gebruikt en misbruikt als "nuttige idioten". Of Lenin zelve deze term heeft gebruikt is nooit helemaal bewezen maar hij zag zijn handlangers in het westen wel als dusdanig.Ddaesh ( isis ) kent de geschiedenis, dat blijkt.

Jan Boule | 24-09-15 | 12:38

Dus bij het ophalen van de nieuwe Miele heeft geen van die knapen gezegd dat hij/zij/het ISIS-shirtjes draagt.

Guido | 24-09-15 | 12:33

Het zijn wel veel éénlingen hè

CrapoTheGreat | 24-09-15 | 12:31

Het failliet van de AIVD en het anti-terrorisme beleid.
Maar nog wel je eigen bloedeigen volk bespioneren.
Eikels

diddley2 | 24-09-15 | 12:29

@Lewis
Bedoelde het ook niet als aanval, sorry als ik zo overkwam. Word op tv overspoelt met alleen maar mooie berichten ect, en op inet zie ik zo veel mis gaan, word er soms wat gefrustreerd van ... ik noemde bv de nos altijd staats tv, maar dat zijn ze helemaal niet, ze zijn lijkt wel tegen onze staat... Vraag me wel eens af waarom ik hier nog ben in nl/eu, straks vechten voor ... uh ... alle gutermensch types? Zodat ik kan zeggen, hier hebben wij al die jaren voor gewaarschuwd? Want de echte hysterie moet en gaat naar mijn inziens nog komen, vooral als wij straks wat tegen wicht gaan geven ...

Ralph1707 | 24-09-15 | 12:26

MarcS | 24-09-15 | 11:53

"Als, misschien, wellicht", zo lust ik er nog wel een paar. Trouwens, heeft u zich weleens afgevraagd waar al die wapens vandaan komen?

Borrelende Boris | 24-09-15 | 12:23

Zoals al door vele reaguurders in vele tegels in vele topics is aangegeven: jihadisten zijn niet eens het meest gevaarlijk. Het meest hebben wij te vrezen van de Timmerfransen en Peggolts van deze wereld. Zij verkopen onze huid voor een appel en een ei zodat zij goede sier kunnen maken en zich een goed mens kunnen voelen.
Richt uw pijlen in eerste instantie dus op deze landverraders.

Dhr. de Wit | 24-09-15 | 12:22

Ellie1234 | 24-09-15 | 12:05
Linkje aub.

Pieleke | 24-09-15 | 12:18

@Ellie1234
Ik zal nooit van mijn leven een agent (of soort gelijke ambtelijke functie) als volwaardig accepteren als die gene geen (ZEER GOED!!!!)Nederlands spreekt!
Als ik word aangehouden door zo een figuur zal ik dat ervaren als een nep agent die mij iets probeert aan te doen en zal mij zelf verdedigen en proberen te vluchten naar ... uh ... het politie bureau, waar ze dus ook niet verstaan wat ik zeg .... dus ... uh ... vervolg ik mijn reis dan maar misschien naar de lokale jacht vereniging??Wat word het toch gezellig hier..*zucht*

Ralph1707 | 24-09-15 | 12:16

de James Bond's in hun plaatstalen toren in Zoetermeer weten het veel beter dan de Franse geheime diensten. Laurent Fabius lid Parti Socialiste en minister Buitenlandse Zaken zei onlangs "si tous les réfugiés finissent par rester en Europe cela risquerait la victoire de l 'Etat Islamique". "Als alle vluchtelingen uiteindelijk in Europa blijven dan lopen we het risico IS de overwinning in handen te geven". Fabius is niet bepaald een Wilder's adept, integendeel en hij zegt dit niet zo maar. Nauwlettend geselecteerd nieuws, nauwlettend geselecteerde film- en foto'opnames moeten de argeloze Europeaan doen geloven dat de vluchtelingen "sacro-saints" zijn . Het tegendeel is waar en een en ander zal gelogenstraft worden in de nabije toekomst. Overigens zet Frankrijk wèl mensen uit met een dubbel paspoort verdacht van islamitische ronseling of terreur. Zo is van een zekere Ahmed Jahnouni , sinds 2003 Frans staatsburger , dit staatburgerschap afgenomen vanwege boven genoemde feiten. Hij is inmiddels uitgezet naar Marokko. Overigens is de hadj in Saoudie Arabië in volle gang. Gisteren zijn bij een "stampede" in Mina 310 mensen dood getrapt en 450 zwaar gewond.

Jan Boule | 24-09-15 | 12:12

@ Ralph1707 | 24-09-15 | 11:59
Je begrijpt het nog steeds niet.
Wij zitten op één lijn.
Serieus, lees het allemaal nog even rustig terug. Zoek op 'hysterie' bijvoorbeeld.

Lewis | 24-09-15 | 12:12

-weggejorist-

Ellie1234 | 24-09-15 | 12:11

-weggejorist-

wit wiefje | 24-09-15 | 12:10

@Gaul Shaarad | 24-09-15 | 12:04
Heb hetzelfde gevoel als u. Word werkelijk PISWOEST als er gedebunked, gelogen of gedownplayed wordt. Het kan niet anders of dat soort mensen hebben er zelf (financieel) belang bij om de boel te sussen. Nou, ze hebben pech. Mij sussen ze niet meer. De geest is uit de fles en zoals u terecht aangeeft zullen wij hard moeten gaan knokken!

Dhr. de Wit | 24-09-15 | 12:10

-weggejorist-

Sven Hoek | 24-09-15 | 12:09

Nationaal Coördinator Dick Schoof: 'Er is momenteel geen informatie die erop duidt dat zich in de migratiestromen vanuit het Midden-Oosten en Noord-Afrika grote aantallen jihadisten bevinden die opzettelijk naar Europa worden gestuurd.'

.
__________
.
Die informatie krijgt hij, en dan iedereen, dan wel als de eerste klap valt.
AIVD zorgt voor een schijnveiligheid.

Rest In Privacy | 24-09-15 | 12:07

-weggejorist-

Ellie1234 | 24-09-15 | 12:05

@Le Roi | 24-09-15 | 11:17
Ik begrijp je standpunt volledig, het dat verhaal van India klopt ook. In 2004 werden wij in Jaipur, West India in de Islamitische wijk al verwelkomd met bananenschillen, kauwgom, stenen en erg vijandige blikken. Mensen waren daar xenofobisch, dat was de oorzaak zij men toen tegen ons, de ironie.. Het was natuurlijk slechts alleen vuige islamitische haat naar blanke westerlingen, en vrouwen in het bijzonder, dat was toen al zeer duidelijk.
.
Nu 11 jaar later hebben wij wel 2 kinderen (jonge meisjes) Ik lig steeds vaker wakker 's nachts te piekeren over hun toekomst. Ik weet bijna zeker dat zij nooit de onbevangen en onbezorgde jeugd gaan meemaken als ik zelf heb gekend, en dat stemt mij soms somber. En dat heeft niks met angst te maken, maar met realiteitszin. Als je dan bepaalde personen hier ziet die constant op elk topic, alles zitten te downplayen, maakt je dat gewoon razend. Het kan niet anders dat er hier vroeg of laat ook terreuraanslagen komen, en dan zie je die linkse vergoelijkers niet uiteraard. Die aanslagen komen later, eerst veinzen ze zieligheid, maar als ze binnen zijn met genoeg, en zich gaan organiseren, komt de ellende massaal, en zo zal het gaan.
.
Dus jullie besluit om geen kinderen te nemen begrijp ik volledig. Je kinderen en hun toekomst zijn je het meest dierbaar, en die wil je niet laten verstoren door haatbaarden of meeheulende linksdraaiende landverraders! En de 21e eeuw ziet er helaas slecht voor ons uit. Het wordt vechten voor onze eigen verworven waarden, vrijheid en toekomst.

Gaul Shaarad | 24-09-15 | 12:04

@chicago river | 24-09-15 | 10:58
Ik denk dat hij zichzelf wel heel erg duidelijk vindt. Dat is altijd het nadeel met mensen die zichzelf zoveel beter vinden dan anderen. Deze reaguurder 'Ronman2k' (m/v) is eigenlijk gewoon een verheven racist omdat hij wel nuanceert. Maar technisch gezien is een genuanceerde racist gewoon een racist.

MarcS | 24-09-15 | 12:03

Ja, laten we vooral de paus serieus gaan nemen. Hij vertegenwoordigt zelf de religie die in de geschiedenis de meest dodelijke is gebleken. (bijv: de inquisitie en 75 jaar geleden het pact met de Nazi's). Daar kan Al-Qaeda of IS/ISIL/ISIS of welke andere door de VS (!) gestichte moslimclub nog een puntje aan zuigen.
En daarbij is deze paus ook nog eens van de jezuïeten-vereniging, die nota bene binnen het katholicisme de allerdodelijkste jongens zijn. Het is niet voor niets dat zijn club regelmatig verschillende landen is uitgekieperd.

Guy Veropzoudten | 24-09-15 | 12:02

@Lewis
Dit was Duits, Frans ect nieuws en tv, net als bv de npo ect doet, komt dat op internet via youtube.Geenstijl waar je om vraagt staat alleen maar op internet. Zat ook een stukje van het AD bij btw. Het mooie internet is dat je niet beperkt blijft tot 1 nieuws groep of zender en meer ziet wat er gebeurt in Europa.En ik hoef ook geen discussie, zie dagelijks meerdere negatieve berichten over moslims die zich niet aanpassen en hier de islam als hoogste wet zien, en dat is het grootste probleem!
Maar je vraagt geenstijl stukjes (kan jij ook ff in het archief opzoeken maar goed):
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/...
Bijkomende problemen:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/...
Meer?

Ralph1707 | 24-09-15 | 11:59

@ik ken iemand die | 24-09-15 | 10:32
Ik denk dat het niet uitmaakt of het binnenhof vol of leeg is, als ze het opblazen is er 1. geen gevaar voor de volksgezondheid en 2. Indien hij vol is, dan stijgt de intelligentie in NL opeens merkbaar.

MarcS | 24-09-15 | 11:59

Raar standpunt van de AIVD: dé tactiek voor meer financiering zou het roepen van 'gevaar!' zijn. Niet onterecht overigens, denk ik. Ik vermoed dat ze zich publiekelijk willen laten tegenspreken, om zo toch meer geld te krijgen, en zelf bescheiden over te komen.

Doper | 24-09-15 | 11:58

@Borrelende Boris | 24-09-15 | 11:26
Oke wapens voor Libië, niet voor vluchtelingen. Boodschap begrepen.
Maar denkt u niet net als ik dat wapens voor Libië wel eens een afleiding zou kunnen zijn? Dat deze wapens wellicht gewoon voor ISIS zijn? Dat die misschien, heel misschien hoor het zijn immers zulke lieve jongens, deze wapens op de een of andere manier naar Europa gaan proberen te brengen?

Uw oordeel over anderen, m.n. rechts, doet mij vermoeden dat u uzelf links noemt. Een van de kenmerken van links is dat ze altijd op de man spelen en zelden tot nooit met steekhoudende zaken komen. Ook u niet dit keer, u papagaait immers slechts wat de MSM u wilde doen geloven.

MarcS | 24-09-15 | 11:53

@Lewis
Excuses, inderdaad foutief, dit voor @Ronman2k moeten zijn.

Lalala Geld! | 24-09-15 | 11:53

-weggejorist-

Ton6316 | 24-09-15 | 11:41

-weggejorist-

Uitsaaikorporasie | 24-09-15 | 11:39

Lupuslupus | 24-09-15 | 11:12
"Terwijl andere Nederlanders 3x per jaar met vakantie gaan."
Dus? Wat wil je hier nu mee zeggen? Kom nou niet aanzetten met een af andere communistische kreet over eerlijker verdelen van de welvaart in dit land. Ik lever al genoeg in bij de staat!
M.b.t. de Syriers, ik heb geen idee. Ik heb er nog geen ontmoet. Jij wel neem ik aan, want je gaat geen oordeel geven over deze mensen op basis van televisiebeelden.
Ik kom misschien over als een of andere linkse kamaraat, maar dat is niet het geval. Ik probeer alleen voor mezelf nog wat nuance in het geheel aan te brengen. De wereld is niet z/w. Helaas.

Pieleke | 24-09-15 | 11:37

En de AIVD weet dat omdat?
Ze zijn stuk voor stuk anaal gevisiteerd?

TheBug | 24-09-15 | 11:35

Ik ga weer aan het werk voor die lui, tot later ;).

Watching the Wheels | 24-09-15 | 11:33

@Willianus Wortelus | 24-09-15 | 11:24
Dit is wel ernstig inderdaad "De man heeft in gebroken Nederlands tegen het slachtoffer gezegd dat hij gedroomd had en dat hij haar van God moest vermoorden" en dan sturen ze hem gewoon weer weg. Psychiatrische hulp kan natuurlijk niet gegeven worden, want ze weten niet aan wie de rekening voor het eigen risico gestuurd moet worden nieuws.nl/opmerkelijk/20150923/crisisd...

Watching the Wheels | 24-09-15 | 11:31

Zijn ze nu helemaal belazerd bij de AIVD.
Wat mankeert die lui!
ER is nog niet één "vluchteling"gescreend .
De AIVD moet niet denken en ervan uitgaan dat de Nederlandse burger "koekoek"is.
Er bestaat volgens de goed en beter geinformeerde Franse én Duitse inlichtingen bronnen de kans dat er tussen de 4 tot 600 jihadisten/extremisten in Nederland tussen en bij de "vluchtelingen"zitten.
Duitsland is in paniek omdat zij de al achterstallige "asielzoekers"niet meer kunnen screenen, gezien de giga hoeveelheid., en de binnenkomers al helemaal niet.
De overwegend jonge mannen, die deserteren uit het Syrische leger en de vlucht nemen, in plaats van te vechten voor de achterblijvers en het land.
Maar wat doe je als je een huis met inhoud en uitkeringen in het vooruitzicht wordt gesteld en een leven lang financieel onder de pannen. en geknuffeld omdat je zo zielig bent nu je deserteerde.
Wat een moraal van de rijst en kipverstrekkers.
Merkel valt heel veel te verwijten.
Zij zette alle poorten wagenwijd open met haar slechte copy van Obama, yes we ca, wir schaffen das.
Merkel met haar verwarde geest en overmacht, en hoe kan dat? is gevaarlijk bezig.
Nederland kán geen tienduizenden binnenkomers screenen.
Denkt de AIVD nu werkelijk dat elke binnenkomer zal zeggen, ja, ik ben een al-qaida en is-aanhanger.
Gevaarlijk wish full thinking.
Informeer de burgers van dit land naar waarheid.

puck&bully | 24-09-15 | 11:30

-weggejorist-

Uitsaaikorporasie | 24-09-15 | 11:29

Het is zo simpel,overal waar islam is breekt de pleuris uit,en dat heten we onder dwang welkom,ik zou wel eens willen weten hoe welkom als we geen olie nodig hadden.

janmetdepet | 24-09-15 | 11:27

De AIVD en Bibi van Ginkel van Clingendael riepen vanmorgen om het hardst dat er in Europa geen ISIS import is.
Ik wil deze "deskundigen" er op wijzen dat er inmiddels in Bosnië opleidingskampen en bases van ISIS zijn. Er schijnen zelfs dorpen te zijn waar geen buitenstander mag komen.
Misschien ontbreekt bij de inlichtingen diensten de kennis dat Bosnië in Europa ligt.

frigel50 | 24-09-15 | 11:26

Lupuslupus | 24-09-15 | 10:56

www.youtube.com/watch?v=xn-UCR5p0y0 Zal u helpen in deze. Heb dit filmpje al 20x in de panelen voorbij zien komen. Zoals ik al zei, het is prima dat er verhalen en filmpjes worden gepost, maar kom niet met onzin aanzetten.

Borrelende Boris | 24-09-15 | 11:26

afwezigheid van bewijs is GEEN bewijs van afwezigheid

Nebuchednezzar | 24-09-15 | 11:26

@ Ralph1707 | 24-09-15 | 11:04
O, ik begrijp nu dat jij ook al dacht dat *ik* de bezorgde geluiden hysterisch noemde?
Wel goed lezen voordat we reageren mensen, kom op.

Lewis | 24-09-15 | 11:25

@mallekater | 24-09-15 | 11:18
En daarna een associatieverdrag met Syrië, Libanon en Egypte.

Watching the Wheels | 24-09-15 | 11:25

Het ECHTE gevaarlijke tuig zijn degenen die dit allemaal gefaciliteerd hebben!

meneer Q | 24-09-15 | 11:25

de enige gezonde reactie van Europese leiders na 9/11, aanslagen in Londen, Thalys, moord op Van Gogh, Charlie Hebdo etc, etc, etc, etc, zou zijn geweest: grenzen dicht voor nog meer islamitische instroom. Jammer voor de goedwillenden maar onze cultuur en beschaving staan op het spel.

Bert Konterman | 24-09-15 | 11:25

In Gilze Rijen laten ze verwarde asielzoekers die meiden van 22 jaar willen vermoorden GEWOON WEER LOS.

Laat dit even goed tot u doordringen mensen. nieuws.nl/opmerkelijk/20150923/crisisd...

Binnenkort ook bij u in de straat. Wen er maar aan.

Willianus Wortelus | 24-09-15 | 11:24

Pure, vuile, smerige, vieze propaganda van de AIVD.
Juist als de regering zegt dat er niets aan de hand is moet je gaan opletten.
Je maakt mij niet wijs dat politie, leger en diensten niet enorm in hun maag zitten met deze invasie. Geen geld voor middelen maar wel ineens 100.000 moslims erbij in Nederland. Alsof je je virusscanner uitschakelt en vage Russische sites bezoekt.

Dhr. de Wit | 24-09-15 | 11:23

O wordt iedere gelukszoeker dan gecontroleerd voordat deze de grens over komt,wordt er gevraagd naar een bewijs van goed gedrag,nee want het is simpelweg niet te controleren.

Ralph1707 | 24-09-15 | 11:04
Je heb me bloed aan het koken gebracht,godver wat een tuig zeg en de hoge heren alles maar goed praten snap er niks van de beelden spreken toch voor zich,gewoon allemaal oppakken en terug sturen,ze zijn koud over de grens en menen dat ze zich kunnen misdragen,en waarom omdat ze zwart zijn en zich achter gesteld voelen ga godver gewoon werken in je eigen land ipv de boel te vernielen en je hand op te houden.
wat die lui willen is gratis geld en niet weinig ook want anders is het discriminatie,een woord dat te pas en te onpas wordt misbruikt.

janmetdepet | 24-09-15 | 11:23

@mallekater | 24-09-15 | 11:18
Onderste steen over hoe het toch kon gebeuren? Rapport dat 1,5-2 jaar gaat duren? Keurige staatsbegrafenis die op CNN wordt uitgezonden? Bert Koenders in de Veiligheidsraad en daarna een baantje in Brussel?

Watching the Wheels | 24-09-15 | 11:22

@mallekater | 24-09-15 | 11:18
Zeggen dat ze geschokt zijn?

Maria.1 | 24-09-15 | 11:21

Het oudste ziekenhuis van NL biedt katholieken, hervormden en gereformeerden op de nieuwe locatie voortaan gelegenheid om naar Mekka te bidden reinierdegraaf.nl/bezoekers/voorzieni... . Bent u nog geen moslim, er is ook een stilteruimte voor andersgelovigen, weliswaar zonder heilige boeken, gebouwtjes en matjes www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0... . Worden vandaag niet miljoenen schapen ritueel gemarteld door de religie van de vrede? Wat een land is dit geworden. Waarom geen scheiding van kerk en ziekenhuis/staat? Nog even en Albert Heijn heeft straks ook alleen nog een koffiecorner met gebedsruimte richting Mekka en islamitische hamsters. Gaat u rustig slapen, de AIVD waakt over u.

Watching the Wheels | 24-09-15 | 11:20

Volgens een Duits-Syrische vluchteling in München is minstens 10% van alle vluchtelingen openlijk IS-aanhanger.
Maar ja, weet zo'n Syriër die maanden met ze heeft opgetrokken veel.......
Ik krijg de indruk dat COA, Rode kruis, AIVD e.a. bewust staan te liegen dat het gedrukt staat.
Want WAT gaan ze doen als een van die gasten wel een enorme aanslag pleegt?
Iemand?

mallekater | 24-09-15 | 11:18

Ik denk dat het wel klopt, voor de Jihadisten is er geen snellere manier om Europa islamitisch te maken. Gaan ze in Europa aanslagen plegen, dan kicken we natuurlijk onze nieuwe buren het land uit. Gaan ze in islamitische landen aanslagen plegen, dan vluchten er alleen nog meer deze kant op.

heldheino | 24-09-15 | 11:18

De AIVD.
Juist ja.
Een clubje dat door de Mossad gezien wordt als een groepje verwarde mannen die met een klappertjespistool en een 007 petje op proberen 'veilihgds.... vielighds.... veiligheiddiens...' te spellen,
waar je moeilijk lerende astmatische neefje die altijd alleen op het schoolplein stond altijd nog terecht kan, die 'dienst' dus.
Die beweert dat dus.
Dus.

vliegende knorrepot | 24-09-15 | 11:18

-weggejorist-

Le Roi | 24-09-15 | 11:17

Het beste zou een mislukte aanslag zijn, om de oogjes open te krijgen.

mennixxx | 24-09-15 | 11:16

@ Lalala Geld! | 24-09-15 | 11:13
Voordat er misverstanden ontstaan: lees de discussie nog even goed na. 'Hysterie' kwam niet van mij.

Lewis | 24-09-15 | 11:16

De Nederlandse regering (en ook de EU) is er bij gebaat als er binnenkort dan eindelijk een serieuze aanslag plaats vindt. Ze hebben dringend een aanleiding nodig om privacy beperkende wetten door te kunnen voeren. Na een aanslag zal het gros van de Nederlanders graag een stukje privacy in willen leveren voor meer 'veiligheid'.
En ja, statistisch gezien maak je de kans wel erg groot als je ineens duizenden moslim-ideologen je land in laat. Uiteindelijk heb je er maar 1 nodig met een zelfmoord actie. En ja, dat valt dan uiteraard ook weer onder de categorie 'lone wolves'.

Jippie | 24-09-15 | 11:16

Hooguit een paar verwarde mannen. Rustig doorlopen mensen , niks aan de hand

Snap je!? | 24-09-15 | 11:14

Alles Is Veilig, Doorlopen...

Dhr. de Wit | 24-09-15 | 11:14

er dreigt geen gevaar?
rent er een jongen van 16 jaar de wc in.
wordt een wapen gericht op de deur.
al die verbazing wekkende voorvallen,mogen nog steeds gepubliceerd worden.
bij het minste of geringste voorval is het alarm.
en het is echt geen oefening.
maar er dreigt geen gevaar.
bestaan er mensen die dit geloven.

soledad | 24-09-15 | 11:13

Ik bedoelde uiteraard: voorbeelden van hysterie die ook hier op GeenStijl te vinden zijn. Over het hele internet ga ik de discussie niet aan.
Lewis | 24-09-15 | 11:07

Hysterie?
Je bedoelt zeker History, gezien Islam al 1400 jaar bezig is met een strijd tegen de Kufar en daar valt iedereen onder die niet precies de Islam uit Medina opvolgt.
www.youtube.com/watch?v=I_To-cV94Bo#a...

Lalala Geld! | 24-09-15 | 11:13

of het nou de aivd is of de regering, signalen met het volk zijn
ze al decennia kwijt, laat staan dat ze signalen van
terroristen opvangen, en dat hebben we wel gezien met pim fortuyn en theo van gogh.

Ronnie D. | 24-09-15 | 11:12

@Pieleke | 24-09-15 | 10:52
Nederland is ook zo'n "welvarend land". Toch is er in bijna elke stad wel een voedselsbank, kunnen vooral ouderen hun ziektekostenpremie niet meer betalen, halen om die reden ook hun noodzakelijke medicijnen niet meer op bij de apotheek. Ook zijn er hele volksstammen die financieel niet eens de grens van Duitsland en België zouden kunnen bereiken. Terwijl andere Nederlanders 3x per jaar met vakantie gaan.
.
Wat ik gezien heb van de hordes die Europa bereikt hebben, en vooral hoe ze zich *misdragen*, is dat nou niet bepaald de finefleur van Syrië, nog afgezien van het feit dat een enorm aantal helemaal niet uit Syrië komt.

Lupuslupus | 24-09-15 | 11:12

ok gelukkig!

Bert Konterman | 24-09-15 | 11:11

@Sappie777 | 24-09-15 | 10:55
Tu quoque

Zoiets | 24-09-15 | 11:09

ISIS stuurt niet structureel terroristen mee ,hoeft ook niet ik zie sinds al dat gedonder is begonnen,nou ja begonnen het is altijd gedonder met die lui,heel veel van die enge baardjes vooral bij de jongere islamiet,zouden ze daarmee een boodschap willen overbrengen?Ach welnee,zal toeval zijn.

janmetdepet | 24-09-15 | 11:08

@ Ralph1707 | 24-09-15 | 11:04
Ik bedoelde uiteraard: voorbeelden van hysterie die ook hier op GeenStijl te vinden zijn. Over het hele internet ga ik de discussie niet aan.

Lewis | 24-09-15 | 11:07

Ik denk dat de vluchtelingenstroom die we nu zien niets is in vergelijking met volgend jaar.
Iedere jonge vent in ieder ontwikkelingsland heeft het begrepen, "ga naar Europa, ze moeten je binnenlaten, er niets dat ze doen om je tegen te houden", "verscheur je papieren, verzin een verhaal, niet geschoten is altijd mis".
Tijdens de komende winter wordt het weer rustig, sussen wij in slaap, terwijl miljoenen hun reis aan het voorbereiden zijn.

menzo | 24-09-15 | 11:06

-weggejorist-

Lucky77 | 24-09-15 | 11:05

Onze overheden:LIEGEN en BEGRIEGEN.

Schande carriere-politici

hunny | 24-09-15 | 11:05

Het is belangrijk dat we het verschil leren zien tussen radicaal en gematigd. Een radicaal moslim wil u onthoofden. Een gematigd moslim wil dat een radicaal moslim u onthoofdt.

Durotar | 24-09-15 | 11:04

@ Ronman2k | 24-09-15 | 10:55
Het gaat mij niet specifiek om Syriërs.
Verder vind ik dit nou geen overtuigende, specifieke voorbeelden.

Lewis | 24-09-15 | 11:03

AIVD moet maar eens met een keppeltje een assieligcentrum binnen lopen.

Dan pik je ze er zo tussen uit.

lady blabla | 24-09-15 | 11:02

@Lewis | 24-09-15 | 10:48
Lewis, ook ik maak mij grote zorgen om de toekomst en het leven van mijn kinderen en kleinkind en we praten met elkaar daar dan ook regelmatig over. Maar we staan er niet alleen voor (als je begrijpt wat ik bedoel en dat heeft niets te maken met een politieke partij, in tegendeel). Wellicht wat cryptisch maar dat kan hier helaas niet anders.

Lupuslupus | 24-09-15 | 11:02

Gelukkig heeft vadertje staat n lange en oude geschiedenis in het ons gerust stellen ten aanzien van externe dreigingen: www.npogeschiedenis.nl/speeches/nederl... Slaap zacht lieve burgers.

GormSuil | 24-09-15 | 11:01

Je vraagt je toch af waarom al die moslims naar Europa willen: in het midden-oosten zijn allemaal moslimlanden, heerst allah overal en er is overal oorlog. Wat wil een echte moslim nog meer?
lulleficatie | 24-09-15 | 10:57

Een uitkering misschien?

Loebas | 24-09-15 | 11:00

ps. Waarom loopt mafmongool Badr Hari vrij rond? Iemand?

chicago river | 24-09-15 | 10:43

Mafmongool Badr Hai loopt vrij rond omdat dit crapuul deel uitmaakt van het legertje nietszeggende BN-ers die het NPO,SBS en RTL volk dom houden

Loebas | 24-09-15 | 10:59

Ronman2k | 24-09-15 | 10:33
Wees niet zo ontieglijk dubbel man. Wat is het nou. Wel ´vast genoeg´ terroristen (?), dan heb je het over ´PVV hysterie´, en dan weer over ´gezond wantrouwen tegen de Arabische medemens´(?). Lekker helder betoogje.

chicago river | 24-09-15 | 10:58

.. bovendien heeft dat aanzwellende gegalm van "Allah Hakbar" allemaal niets met de islam te maken. Verder is het net als in de vorige oorlog, wanneer je doet en geeft wat de moffen van je vragen heb je weinig te vrezen.

Jan Passant mk2 | 24-09-15 | 10:58

Je vraagt je toch af waarom al die moslims naar Europa willen: in het midden-oosten zijn allemaal moslimlanden, heerst allah overal en er is overal oorlog. Wat wil een echte moslim nog meer?

lulleficatie | 24-09-15 | 10:57

frank87 | 24-09-15 | 10:38
Wat maar weer eens aantoont hoe betekenisloos geruststellende woorden van de AIVD zijn.

harbi | 24-09-15 | 10:57

@Borrelende Boris | 24-09-15 | 10:49
Ik heb het bewuste artikel - met foto's - niet opgeslagen maar het is vast wel ergens op internet te vinden. Als het u zou interesseren natuurlijk. Iemand beschuldigen van bangmakerij ligt wellicht meer in uw lijn.

Lupuslupus | 24-09-15 | 10:56

"Volgens Van Ginkel kiezen terroristen over het algemeen de weg van de minste weerstand. 'Dat is dit niet.'"
-
serieus, kan iemand die van Ginkel ff ontslaan?
-
A) Met de drommen vluchtelingen mee loop je zo fort Europa binnen (want onvoorbereid,massa en chaos), terwijl, als je het vliegtuig zou pakken tegen veel meer beveiliging aanloopt.
-
B) Terroristen kiezen nooit de weg van de minste weerstand. Als ze dat deden vonden ze alles wel best en waren ze geen terroristen. Sinds wanneer is de bereidwilligheid te sterven voor je idealen de weg van de minste weerstand? En waarom precies zou iemand die bereid is te sterven voor zijn idealen een bootovertochtje van een uurtje en een wandeling van een paar dagen te hoogdrempelig vinden?
-
Echt serieus, wat een kneus die van Ginkel.

Badderbeest! | 24-09-15 | 10:56

Ja Johnnie, wat is het nou? Je schrijft "Dus de paus die beweert dat ISIS allerlei AK-47-tuig tussen de vluchtelingen verstopt, vertelt sprookjes."
Altijd lees ik van jou dat geloof in God voor jou gelijk staat met sprookjes. En nu geloof je hem wel? Het is vreemd dat jij überhaupt een woord serieus neemt van iemand die volgens jouw maatstaven een pathologisch fantast is.

Sappie777 | 24-09-15 | 10:55

@Lewis | 24-09-15 | 10:52

Ja hoor, vele comments op geenstijl. En verder genoeg uitspraken gelezen en gehoord van mensen die zich zorgen maken om de veiligheid van hun kinderen. Alsof die Syriërs hier massale kinderen komen vermoorden, dat bedoel ik met bangmakerij en hysterie.

Ronman2k | 24-09-15 | 10:55

Truste!!

BlowingBubbles | 24-09-15 | 10:54

@ Ronman2k | 24-09-15 | 10:33
Hysterie? Waar zie jij die? Heb je een paar voorbeelden?

Lewis | 24-09-15 | 10:52

zeeuwse parel | 24-09-15 | 10:44
Hoezo kan een 'echte' vluchteling geen geld hebben? Syrie is/was een redelijk welvarend land voor Noord Afrikaanse begrippen. Dus er zijn behoorlijk wat mensen die financiële middelen hebben om het land te ontvluchten. Een bom op je huis met tv en riolering op je lemen plaggenhut heeft het zelfde effect. Geld heeft daar geen invloed op.

Pieleke | 24-09-15 | 10:52

Het gaat niet om de jihadisten, maar om het draagvlak voor jihadisten. Dát is de grootste dreiging voor onze samenleving. Vanuit een breed draagvlak kunnen veel jihadisten opstaan of ondergebracht worden.
En laten we het maar benoemen, er is in Syrië geen gematigde verzetsgroep.

Direct Alpha | 24-09-15 | 10:52

Lupuslupus | 24-09-15 | 10:42

Het posten van foutieve informatie, waaruit zou blijken dat vluchtelingen wapens toegestuurd krijgen, lijkt me toch een vorm van bangmakerij. Ik sta open voor alles, maar de onzin die hier de afgelopen weken in de panelen wordt gepost, slaat werkelijk alles.

Borrelende Boris | 24-09-15 | 10:49

Goh, wat weten ze dat goed. Nu kan ik weer rustig slapen .

edelweiss | 24-09-15 | 10:49

De AIVD heeft geen idee wat er allemaal binnenkomt en al rondloopt in dit land. Ze weten van 80% niet eens waar ze vandaan komen.

Therapietje | 24-09-15 | 10:48

Hè, gelukkig.
En @ Lupuslupus | 24-09-15 | 10:42: wat is bang? Bang is misschien een groot woord, maar ik kan je vertellen dat ik me heel grote zorgen maak over de toekomst van dit land en zeker ook over aanslagen die volgens mij onvermijdelijk zullen komen. Over grote onrust, chaos en toenemend geweld in de samenleving. Over grote ontwrichting.
Eigenlijk ben ik soms best wel bang, voor mijn kinderen vooral. Wat mij betreft is angst in deze context geen zwakte maar een teken van realiteitszin. (Je laten regeren door angst is uiteraard iets heel anders.)

Lewis | 24-09-15 | 10:48

Le Roi | 24-09-15 | 10:41
Ghehehe- wat Le Roi min of meer schreef dus. Had je plemp niet gelezen koning.

chicago river | 24-09-15 | 10:48

Veel hinderlijker dan af en toe een bloedige booslimaanslag is de dwingende en continue aanwezigheid van de Islam op mijn leven. Ik heb er nooit om gevraagd, heb het nooit opgezocht maar krijg het van een miljoenmiljard kanten opgedrongen. In de media, de supermarkt, straatbeeld, halalvlees op het werk, azc's, het gaat maar door. Moslims houden dit land al jaren in een wurggreep.

de Voorzittert | 24-09-15 | 10:47

Europa is een zinkend schip, want zelfs de AIVD ligt blijkbaar te pitten, dat geeft alleen maar aan wat voor ongelofelijk heel naïef volk zijn wij geworden.

Je hoeft alleen maar de Quran en Hadith te lezen www.thereligionofpeace.com/ en naar deze wereld kijken hoe de islam heel veel landen heeft vernietigd, dan snap je ook, dat hoe meer islam naar Europa komt, hoe meer desastreuze gevolgen wij op de lange termijn moeten verwachten.

Wonderful-Life | 24-09-15 | 10:47

francisca van jole | 24-09-15 | 10:23

Bij de PvdA komen wel meer mensen voor die het niet zo nauw nemen met mijn en dijn. Denk maar eens aan de grote vriend van Spekman, Bertje van der Roest.

eerstneukendanpraten | 24-09-15 | 10:45

Gisteren uit vertrouwelijk bron vernomen dat bij de 'check-in' in Ter Apel tijdelijke werkkrachten zijn aangesteld (Randstad of zo ?) voor de registreren van de vluchtelingen. Dit zullen vast allemaal goed onderlegde mensen zijn in het screenen van deze vluchtelingenstroom.

Slaap lekker ...

Repelsteel | 24-09-15 | 10:45

Ik zag gisteren (Nieuwsuur) iemand van de IND beweren dat de verhalen van de asielzoekers bijna niet te controleren zijn en er daarom maar enkele een 1F status per jaar krijgen (en dan vooral omdat ze zelf uit hun mond hebben laten vallen in het leger van Assad oid wat gedaan te hebben). De man van de IND gaf naast geruststellende woorden eigenlijk aan dat met geen mogelijkheid een idee te krijgen is wat mensen in Syrië hebben uitgevreten.

TheseDays00 | 24-09-15 | 10:45

Tis even wachten nog ... de temperatuur moet eerst juist zijn. In de rest van Europa is het al een zootje met die gasten, maar dat laat de nieuwswereld gewoon niet zien. Kan de AIVD ook weer wat onzin spuien en nog zieltjes winnen ook puur door onwetendheid.
bv. In Denemarken zijn duizenden (tienduizenden?) moslims (voor de tweede keer!!) de straat op gegaan voor een Kalifaat, weet u wel, die "gematigde lieve moslim". Iedereen is bang hier iets over te schrijven, worden journalisten bedreigt door voor ons onbekende of iets???
Tekst over nu, met filmpje uit 2014 toen het ook gebeurde.
www.mmnews.de/index.php/politik/54004-...

Ralph1707 | 24-09-15 | 10:45

-weggejorist-

zeeuwse parel | 24-09-15 | 10:44

echte vluchtelingen kunnen zo'n lange reis niet maken.Hebben daar het geld niet voor.Ik vraag mij af, hoelang het gaat duren , wanneer de gelukzoekers, die nu hier zijn, in opstand gaan komen,omdat ze geen huis krijgen toegewezen.Er is hun toch van alles beloofd,vooral door Merkel .

zeeuwse parel | 24-09-15 | 10:44

Tussen S-Bahn Westend en U-Bahn Kaiserdamm Berlijn heb je een paar straten links van de Stadtring waar zich dag in, dag uit, een groep jurken met baarden ophield. Soms kwamen er nieuwe bij, soms werden er mannetjes met onduidelijke boodschappen erop uit gestuurd. Liep daar dagelijks en rookte wel eens expres een sigaretje op gehoorafstand. Los van hun haatbeelden en vuile blikken werd daar iets ´gepland´ zo kon ik uithoren. In Berlijn rijdt overal politie maar nou net daar niet. Heb de polizei toen maar zelf ingelicht. Ze waren meer dan geinteresseerd.

In Parijs net buiten centrum, wijk Seine St. Denis poolde ik met een vriend in een poolbar. Los van die hele trieste setting daar kon je als je langs de barkeeper keek, een ruimte zien. En wat zag je in die ruimte? Baardaapjes met lange jurken in stemmig wit of blauw, boeken op tafel en kedeng!: de IS vlag. Jawel.

Wat de AIVD aan zgn. ´conclusies´ uit de hoge hoed tovert luister ik totaal neit naar. Iedereen die in de grotere steden in moeilijkere wijken is, WEET wat er speelt en WEET dat het al jaren niet pluis is. Vraag aan je 11-jarige nichtje of ze rond 21.00 haar spelletje kan komen ophalen in Seine St. Denis dan wordt je A)uitgescholden door moeders en B)uitgelachen door nichtje. Beiden weten namelijk dat dit simpelweg no-go is. En zover zijn we gekomen. En het eind, heel simpel, is met onze politieke mislukkelingen niet in zicht.

ps. Waarom loopt mafmongool Badr Hari vrij rond? Iemand?

chicago river | 24-09-15 | 10:43

87.000 koppensnellende terroristen zitten er in werkelijkheid tussen die arme zielige vluchtelingen. Die goed doorvoede, jonge gefrustreerde strijdlustige mannen, waar wij ons land nu mee volplempen.
Alleen dit staat in een lijst die ons is aangeboden door de Russische FSB en die moeten wij stom vinden van Amerika, dus luistert de AIVD niet.
Hoe kan toch bestaan dat wij geregeerd door zo'n ongelooflijk stelletje sneukezen!!!11
www.thetotalcollapse.com/us-eu-refuse-...

Atlas Shruggs 10 | 24-09-15 | 10:43

@Borrelende Boris | 24-09-15 | 10:33
Heb ik het over "bangmakerij"? Nee toch? Ik ben helemaal niet bang -want angst is een zeer slechte raadgever- slechts realistisch. En wanneer u mij daardoor voor "dom rechts" uitmaakt, deert mij dat totaal niet. Net zo min als de benamingen "extreem rechts, Tokkie, nazi" enz. enz. Ze betekenen helemaal niets! Zulke benamingen worden alleen maar gebruikt wanneer men geen argumenten meer heeft. In de hoop dat men zich dat aantrekt. hahaha

Lupuslupus | 24-09-15 | 10:42

Echt geen 1????
Nou gelukkig maar, ik begon me al zorgen te maken..

Melfs | 24-09-15 | 10:41

Tuurlijk AIVD! Vraag me af wat jullie beweegredenen zijn in dezen: de samenleving rustig houden lijkt me het meest voor de hand liggen en verstandig. Maar ik mag hopen dat jullie toch beter weten en er niet op uit zijn om maar langs de zijlijn te blijven toekijken over wat er zoal binnen komt en af te wachten tot het een keer mis gaat.
Jullie zijn er ook vast van op de hoogte dat er figuren zijn die Europa graag volatiel houden zodat wij schapen wat makkelijker te manipuleren zijn om steeds meer vrijheden en financiële middelen af te staan in ruil voor meer veiligheid. Maar als er niets is waardoor ik me steeds minder veilig voel is dat het wel.
Fijn dat jullie aan propaganda doen, maar doe het effe wat minder opvallend aub. Mensen prikken er al lang doorheen, al die onzin!

Good Meuning | 24-09-15 | 10:41

Let wel: niet "structureel".
Dat kan ook betekenen dat de buschauffeur die de jihadisten afzet bij de bootjes niet in vaste dienstbetrekking is, maar per ritje wordt ingehuurd.

simpelman | 24-09-15 | 10:41

Die godvergeten wegkijkerij van dat gutvolk, schijtziek en kotsmisselijk wordt je er van. En als je er iets van in twijfel durft te trekken, ben je een fascist en nazi en alle andere Godwins die links kan bedenken.

BekiekUtMoar | 24-09-15 | 10:41

Je hoeft maar een willekeurige kansenwijk rond te lopen of met het OV te reizen in de randstad om te zien dat wij hier overlopen van terroristjes (in spé) die alles dat wij zijn en liefhebben HATEN. Gehele wijken overal in Europa zijn no-go areas voor zowel autochtone burgers en politie. Maar er is écht niks aan de hand hoor, heus!
.
En straks, als de tikkende tijdbom eindelijk barst, staat onder andere de AIVD weer er bij te kijken en zich af te vragen "Maar hoe kan dit nou??".

Le Roi | 24-09-15 | 10:41

De AIVD doet net alsof zij een stuk dommer is dan dat zij daadwerkelijk zijn. (Net zoals dat veel reaguurders zich dommer voordoen als dat ze zijn.)

Intussen heeft men daar waarschijnlijk wel door wat er echt gaande is.

Rest In Privacy | 24-09-15 | 10:40

Nu goed vastleggen wie deze onzin uitkraamt, dan kunnen ze straks als het misloopt niet wegkruipen en roepen "wir haben es nicht gewusst"

priwax | 24-09-15 | 10:40

@harbi | 24-09-15 | 10:17
De laatste aanslag die in deze wereld gepleegd is door iemand die geen bekende was van de inlichtingendiensten was door Breivik.
Maar ik denk dat ze ondertussen ook alle blanke mannen in de gaten houden.

frank87 | 24-09-15 | 10:38

Bedankt Quid voor die geruststelling! Ik begreep die berichten ook al niet helemaal want de islam is toch een godsdienst van vrede en verdraagzaamheid? Kijk maar, al die mensen komen dan ook hier juist om dat te zoeken, toch? ehhh...

Stichpimpelibock | 24-09-15 | 10:36

De 200 medewerkers van het AIVD in Nederland kunnen miljoenen haatbaarden volgen over de gehele wereld? Zonder paspoort enzo. Af en toe ergens asiel aanvragend met een nieuwe identiteit. De enige reden dat ik niet bang ben voor een aanslag is omdat wij die gasten financieren met uitkeringen huizen en wasmachines terwijl wij op het werk zitten.

Repetitive Beats | 24-09-15 | 10:35

Ik geloof de AIVD niet.

rene p1438 | 24-09-15 | 10:34

Nee niemand heeft aangegeven dat ze een ISIS terrorist zijn, goh.

Marc52 | 24-09-15 | 10:34

Hatsa! Propaganda.

De Doelgroep | 24-09-15 | 10:34

-weggejorist-

kenny harder | 24-09-15 | 10:34

-weggejorist-

Borrelende Boris | 24-09-15 | 10:33

Hoeveel potentiële jihadisten tussen de vluchtelingen zitten, is denk ik moeilijk vast te stellen, er zullen er vast genoeg zijn.
Toch geloof ik niet in de overdreven PVV bangmakerij en hysterie die ook hier vaak heerst. Neemt niet weg dat een gezond wantrouwen jegens Arabische mensen wel op z'n plaats is natuurlijk.

Ronman2k | 24-09-15 | 10:33

Mocht iemand uit de vluchtelingenstroom je de weg vragen naar het meest impactvolle doel, wijs dan <strong>niet</strong> naar het Binnenhof, dat staat straks leeg...

ik ken iemand die | 24-09-15 | 10:32

De AIVD krijgt geen ongewenste boodschappen, want hun politieke bazen schieten nu eenmaal op ongewenste boodschappers.

Bovendien heeft de AIVD het intussen vast veel te druk met dat "extreem rechts" dat hun politieke bazen overal zien opdoemen.

Jan Passant mk2 | 24-09-15 | 10:32

Slaap maar rustig verders, Ome Ron waakt over jullie en pakt Ze allemaal .

liegende lippen | 24-09-15 | 10:32

De AIVD heeft het veel te druk met het afschuimen van alle guurrechtse webblogs zodat ze straks precies weten wie op te pakken als het volk het niet langer pikt...

ik ken iemand die | 24-09-15 | 10:30

als ik isis-fan was , dan zou ik wel wachten totdat al mijn collega's er ook waren, en tot die tijd niet willen opvallen.
Komop, dit zijn geen amateurs, dit zijn de professionals. En niet-opvallen is nu wel heel erg makkelijk...
Oftewel, voorlopig gebeurt er niets totdat de stroom vluchtelingen begint op te drogen door de naderende winter.
Winter is coming...

Nuchternederland | 24-09-15 | 10:30

Tot op heden geloof ik wel dat de AIVD goed werk aflevert en genoeg dwazen tegenhoudt, althans dat wil ik ook geloven van de verhalen welke ik hoor.
.
Door echter dit nieuwsbericht de wereld in te slingeren vind ik persoonlijk dat ze te veel het straatje van de zieligheidsindustrie proberen schoon te vegen, het is nagenoeg onmogelijk ok die ongeorganiseerde stroom van lichtgetintintiërs te controleren tenzij ze over onbekende "1984" surveillance technieken beschikken.
.
Het gevaar is te reëel, te onvoorzienbaar en te lastig om zomaar door de grenzen te laten komen! Ookal is het overgroot deel van de haatbaardische achterban dommer dan het achtereind van een varken.

HaatAth3ist | 24-09-15 | 10:29

Boem is straks echt ho.

Petrus de Rewa | 24-09-15 | 10:26

De AIVD heeft de handen vol aan extreem rechts, dat schijnt een groeiend gevaar te zijn als ik de staatsmedia mag geloven.

compitaal | 24-09-15 | 10:23

De AIVD valt toch onder Ard van der Steur? De man met hoge zwarte laarsen wiens wereld en realiteit totaal anders is dan die van de samenleving.

toetanchamon | 24-09-15 | 10:22

Gaat u maar rustig slapen, de AIVD waakt over u....
.
Het nieuws dat er onlangs een container vol *wapens* - bestemd voor de "vluchtelingen" - in Griekenland is ontdekt, heeft de AIVD voor het gemak maar even gemist.
,
Wie het nieuws al een tijdje volgt - via internet - weet wel beter dan dat we via de MSM en ook de AIVD voorgeschoteld krijgen.
.
De benodigde wapens voor de terroristen liggen allang klaar in de moskeeën.

Lupuslupus | 24-09-15 | 10:22

Maar laten we eventjes goed nadenken. Er komen honderdduizenden mannen uit extreem enge gebieden op deze wereld waar je om het minste of geringste opgehangen, gekruisigd, verbrand, doodgeschoten of van een toren geflikkerd wordt. Deze mannen hadden niet de moed om hier wat aan te doen maar ze vertrokken. Alleen. Dit deden ze ofwel omdat ze eikels zijn die hun vrouwen, zussen en kinderen achterlieten, wat nog NOOIT is gebeurd in de geschiedenis. Of omdat het helemaal niet onveilig was op de plek waar ze zaten. Hoe dan ook, ze kwamen. Maar het betekent dat verreweg de meesten [x] ongeschikt zijn. Maar nu moeten wij gaan geloven, dat de mensen die kwamen uit een of andere shit-hole die ze zelf niet wilden veranderen een nuttige bijdrage gaan leveren aan onze economie? Dat dit een investering is? Dat dit allerlei start-ups gaat opleveren (dixit D66). Rot toch op. Ze zijn hier voor gratis geld en omverwerping van ons systeem. Wellicht kunnen we ze sussen met gratis geld, maar als dat op is, dan breekt de pleuris uit. Net als in Egypte en andere landen toen zij niet meer gratis eten en benzine meer konden uitdelen. Dan gaan ze in opstand komen en dan is dat gekke boekje ineens leidend. En hoe het met on- en andersgelovigen afloopt in dat gekke boekje, dat hoef ik u niet te vertellen. Of check zelf maar eens hoeveel christenen of joden er nog wonen in landen waar de islam de baas is.

Rest In Privacy | 24-09-15 | 10:21

Belangrijkste eigenschap voor politici is het kunnen veinzen van verbaasdheid.

Manny Calavera | 24-09-15 | 10:21

AIVD is dus gewoon een soort officer Barbrady;
Carry on; nothing to see!

beschuitfluiter | 24-09-15 | 10:21

Op deze manier zorgen ze dat ze de komende 10 jaar ook nog werk hebben. Daarna is het helaas te laat.

habbiebabbieschrikt | 24-09-15 | 10:20

Ik heb ook geen zorgen of het wel of niet waar is. Voor mij is het gewoon zo en de tijd zal het leren. Ik hoop alleen niet dat mijn gezin of naasten het gruwelijke lot van een aanslag moeten ondergaan. Als het dan toch moet gebeuren, het liefst bij mensen die de bordjes met welkom omhoog houden. Leren ze misschien nog iets.

Ofzo2 | 24-09-15 | 10:20

Met dit soort bangmakerij schiet je jezelf toch in de voet? Alsof aankomende terroristen in een bomvolle trein uit hongarije gaan zitten. Deze aspirant jihadisten zitten gewoon op de VU en zijn al lang onder ons.

one hobo | 24-09-15 | 10:20

De AIVD kan niet eens een stuk of dertig teruggekeerde Syriëgangers in de gaten houden.... laat staan dat ze in no time kunnen uitvogelen dat er geen terroristen ons land binnenkomen, ze weten al helemaal niet waar ze vandaan komen met al die valse papieren die in omloop zijn.....
.
Leuk geprobeerd AIVD..... en voor de rest, niet bang zijn maar wel op je hoede!!

Fatwabuster | 24-09-15 | 10:20

ik ga maar eens rustig slapen...

--sql error-- | 24-09-15 | 10:19

De AIVD dacht ook dat er geen gevaar uitging van Mohammed Bouyeri.

harbi | 24-09-15 | 10:17

Kwestie van tijd, die aanslag. En dan, ophef, glas plas en de EU- vluchtelingenstroom bleef zoals het was. We're doomed.

RobberenRukkie | 24-09-15 | 10:17

Inmiddels bekend geworden in Drenthe zijn politie uniformen gestolen.
Er valt dus iets te verwacht, blijf verre van Arabisch uitziende pliesie's met slecht zittende uniformen, rijdt door en maak direct melding.

gebrokenvleugel | 24-09-15 | 10:16

De AIVD is vooral bezig met het maken van foto's voor Volkert's portfolio.

Rest In Privacy | 24-09-15 | 10:14

De AIVD is ontzettend goed, of voor Jihadisten zijn we totaal niet interessant (sowieso al liev voor moslims, met ons bed, bad en brood).
Tot op heden geen ontploffende auto's, ontspoorde treinen of neerstortende vliegtuigen (behalve dan dankzij 'liberale' EU-politici).

kapotte_stofzuiger | 24-09-15 | 10:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland