Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KaartenService Lucia de Berk

Met een kans van 1 op 342.000.000 dat het helpt Ik vind het hier niet leuk meer! Ik weet het, waarom zou ik het niet meer leuk vinden? Je hebt hier tenslotte alles wat een mens zich kan wensen, nietwaar? Gratis kost en inwoning, je eigen kamer met douche, tv/radio een koelkast en koffiezetapparaat. Een uitzicht om van te smullen en veel sociale contacten. Daar komt bij dat de beveiliging fantastisch is (Geert Wilders zou er jaloers op zijn) En toch vind ik het niet leuk meer. Ondankbaar nest he? Groetjes Lucia.

Reaguursels

Inloggen

@Littlle Miss B 25-01-07 @ 15:33
Ontslagen ? Alsof ik ooit voor de N.S.B. zou hebben gewerkt ... mwhoehaha , laat je nakijken .

Amoebe | 25-01-07 | 23:52

@ Amoebe : Ben je zelf ontslagen bij Justitie of iets dergelijks??!! Je praat er zeau negatief over!!

Wat betreft Lucie... toeval bestaat niet!!

Littlle Miss B | 25-01-07 | 15:33

Lucia is onschuldig & toont wederom aan dat 0031 rap afglijd van een democratie naar een totalitaire kudtstaat in navolging van de us of aiiiii

Kleauthüftèr | 25-01-07 | 09:53

Ik zeg niet dat ze onschuldig is, maar ook niet dat ze schuldig is. Het proces rammelde aan alle kanten en de bewijsvoering.. welk bewijs?

..zapper | 25-01-07 | 09:29

ik stem voor onvrijwillig euthaniseren

FrAgFo0d | 24-01-07 | 23:04

@neemjemoederindemali 24-01-07 @ 21:53
Volkomen met je eens ! En ik zou nog een stapje verder willen gaan ; als er in 0031 geen recht is ... of dat recht wordt verkracht door pliesie , O.M. , en incapabelle rechters , dan DIENT elk rechtschapen burger zich tegen deze lutsers te verzetten . ( Hoe , dat mag eenieder zelf bedenken ... ik ga niet oproepen tot geweld , maar ben wel verheugd over elk onheil dat voornoemde hufters treft )

Amoebe | 24-01-07 | 22:53

@ schuifpuzzle 24-01-07 @ 17:22
We hebben het dus over 10 agenten, niet vijf, die te laf zijn om hun primaire werk uit te voeren

Traag | 24-01-07 | 22:36

Ik heb links en rechts wat dingetjes gelezen en voor mij staat het absoluut niet vast dat Lucia daadwerkelijk dat heeft gedaan wat haar wordt aagewreven. M.a.w. Ik heb twijfel of ze daadwerkelijk schuldig is. Zoal sik het lees is er gerechercheerd met een tunnelvisie, waar zo ongeveer elke rechercheur zich schuldig aan maakt heb ik de indruk. Mijn ervaring met deze heren is dat ze graag appels, peren en bananen bij elkaar optellen, suggesties verdraaien en als "hard" bewijs aanleveren en in verklaringen worden alleen dingen gezet die nadelig zijn voor de "verdachte", kortom, suggestief, tendentieus, ongefundeerd enz. enz.

Uit dit hele verhaal van verdichtsels wordt iets gedestilleerd wat lijkt op, De verdachte moet het wel hebben gedaan want kijk eens hoeveel "bewijs" we hebben. Vrienden, familie, kennissen enz. worden verhoord (getuigenverklaring) en worden dingen in de mond gelegd, er worden suggestieve vragen gesteld en bij een "goed" antwoord vermelden we het in het proces verbaal. Processen verbaal worden opgemaakt op een dergelijke suggestieve manier dat je als leek / rechter gauw de indruk krijgt dat iemand schuldig is. Dit door het simpele feit dat dossiers niet goed gelezen worden en door de opmaak van het dossier komt er een beeldvorming naar voren zodat lijkt alsof iemand schuldig is.

Verder worden er regelmatig woorden als "naar alle waarschijnlijkheid", en "waarschijnlijk" en natuurlijk het woord "aannemelijk" gebruikt. Als je maar genoeg "waarschijnlijkheden" en "aannemelijkheden"hebt en in de juiste volgorde lijkt het alsof iemand iets heeft gedaan. Dat er geen "hard bewijs" is wordt nogal eens voor lief genomen door rechters en zo ontstaan rechterlijke dwalingen.

Ik ben ooit veroordeeld voor een geweldsmisdrijf waar ik in de verschillende processen verbaal door agenten werd beschreven als respectievelijk "kort gedrongen en afgetraind figuur", "lange magere man" en als "man van normaal postuur" en "afgetrainde lange man".

De achterlijke vrouwelijke rechter veroordeelde me en had niet in de gaten dat er 4 verschillende figuren werden beschreven.

Mensen die denken dat er in nederland "recht" wordt gesproken moeten eens een paar keer naar de rechtbank gaan en moeten eens gaan bijhouden hoe vaak rechters en rechtbanken onschuldige mensen veroordeeld. Gelukkig zijn er goede advocaten die de boel nog ietsjes in het gareel houden maar helaas zijn er ook hopen advocaten die geen worst begrijpen van strafrecht maar evengoed denken clienten te kunnen verdedigen.

Onlangs maakte ik nog een staaltje mee van zo'n joker van een advocaat. Een bekende van me wordt verdacht van iets en volgens zijn toenmalige advocaat, een of andere echtscheidingsjoker, mocht hij niet beschikken over zijn dossier, terwijl elke boerenlul weet dat de verdachte recht heeft op zijn dossier en hij toestemming moet geven aan zijn advocaat om het dossier in te mogen zien (wat me wel handig lijkt overigens voor een advocaat) De betreffende joker zal je maar als raadsman / vrouw hebben. Kent de grondbeginselen niet eens, laat staan dat ze iets van strafrecht weten.

Ik weet niet wie Lucia als advocaat heeft gehad, maar het is zeker geen "zwaargewicht" geweest gezien het vonnis. Iemand is schuldig als wettig en overtuigend bewijs is geleverd. Wettig is elk "aangevoerd" bewijs, maar ik vind het verre van overtuigend. Wat mij betreft is het heel simpel, als het OM een statisticus nodig heeft om "bewijs" te leveren hebben ze voor de rest geen fuck bewijs en had ze nooit veroordeeld mogen worden. Ook al was er kans van 1 op honderd biljoen, dan is er dus ook kans dat ze het niet heeft gedaan en dat betekend gewoon "vrijspraak". Als dan ook nog eens blijkt dat de kansberekening niet klopt moet Lucia onmiddelijk worden vrijgesproken

neemjemoederindemali | 24-01-07 | 21:53

Dit is met afstand de meest bizarre veroordeling tot levenslang. Schuldig op basis van ingewikkelde en dubieuze statistieken is onvoorstelbaar. Ze heeft zich slecht gepresenteerd aan de dames en heren rechters die als een schakel dachten:" Als die niet schuldig zijn dan zijn wij geen rechters". De hond bemoeit zich er niet mee, Moskovitsch heef zich ook niet laten zien dan ben je al aardig op weg om vrij gepleit te worden. Nu nog die andere dames en heren edelachtbaren.

nadenkeniseenkunst | 24-01-07 | 21:43

Chiant 24-01-07 @ 21:25

Even serieus, Ik ben geen taalwonder, wanneer ik snel typ, wil ik de regels (die regels die ik wel onthouden heb) nog al eens uit het oog verliezen. Enne met jou fatsoen is niks mis ook je geweten is oké behalve dat ik het niet de mijne is! Ik geloof niet in verharding van de samenleving, Wilders wel...

Boeddhi | 24-01-07 | 21:40

@Hindoe 24-01-07 @ 21:33

Tuurlijk gast.... Slaap lekker door.... Juist in NL zijn de rechters erg links. Juist deze rechters hebben super eenzijdig de zaak bekeken. Niet naar ontlastende verklaringen van deskundigen geluisterd. Maar nu is rechts de grote boosdoener.

Wat Eerdmans en Wilders willen: zijn de draaideur criminelen aanpakken. Dat ze onschuldie in de cel willen is wel een heel zielig bangmaakverhaal. Slaap lekker.

Hakbarrr | 24-01-07 | 21:37

"En ja hoor, weer pleit de media een veroordeelde vrij" (Harry - Voorburg - 24/01/07 - 16:45:43 , site AD)

Wat is dat nou weer voor een onzin! De media hebben JUIST de zaak eenzijdig belicht waardoor heel Nederland over dr heen viel en wel MOEST denken dat zij schuldig was door de berichtgeving. Ik kan me zelf herinneren dat in die tijd ook in een programma de doodstraf werd besproken en iemand zei dat Lucia de B. een goed voorbeeld zou zijn voor iemand de doodstraf zou moeten krijgen. Ik de VS, China en andere wereldverneukende smiechtnaties zou ze ook de doodstraf hebben gehad.
Toen kwam opeens naar buiten dat de rechters selectief naar bewijmateriaal hadden gekeken en toen bleek dat dat de kans dat hij het niet was een stuk kleiner was. En nu proberen de media opeens iemand vrij te pleiten? Ze hebben gewoon hun fout ingezien en proberen die te herstellen.

Rechtse volksopitsers beïnvloeden nu zelfs het gerechtelijke systeem in Nederland! Ik heb het Nederlandse rchtsysteem, met gepaste milde, gerichtheid op terugkeer in de maatschappij en het cellenbeleid altijd goed gevonden. Als verschoppelingen als Geert Wilders of Joost Eendhoofd een meerderheid in de kamer hebben veramerikaanst ons goede rechtsysteem naar onrechtvaardig zware staffen. Drie keer veroordeeld levenslang? Geweldig!
Straks krijgen we ook nog eens een jury van niet-gespecialiseerde en emotioneelbeïnvloedbare burgers (want kom op, dat zijn we allemaa). Als je als topcrimineel genoeg geld hebt kun je dan een topadvocaat inhuren die je via de jury vrijpleit. Of, nog mooier, borgtocht in Nederland! Als een seriemoordernaar en verkrachter maar genoeg op tafel legt waar Bush en de Rpubliekeinen hun reet mee af kunnen vegen mag ie vrijuit gaan hoor!

Oh, en laten we vooral de ChristenUnie en het Christelijke (dus ook die van het CDA) standpunt tegenover de doodstraf. Nederland gaat van rechts ten onder, mensen, niet van links.

Hindoe | 24-01-07 | 21:33

@Boeddhi
Deal!
Dat wil zeggen, voor wat betreft het politiek correcte deel dan. Fatsoen heb ik zelf al genoeg, daar heb ik geen hulp bij nodig.
Dom/links lullen en rechts vullen, bedriegen/oplichten, inconsequent en niet effectief zijn, alsmede het vaderland in hoog tempo verloochenen en om niet weggeven en de eigen culturele rijkdommen ontkennen of verfoeien (a.k.a. politieke correctheid) daar kan ik echter nog de nodige hulp bij gebruiken. Dat moge blijken!

Chiant | 24-01-07 | 21:25

Lucia is niet de enige die vast zit ten gevolge van gerechtelijke dwalingen. De Schiedammer Parkmoord, de Twee van Putten, Ernst Louwes zijn andere voorbeelden van onschuldigen die in de cel zitten en zaten. En -net zoals in Engeland - weten we niet hoeveel meer onschuldigen er vast zitten. Want dat weet je pas als er mensen zijn die zich het lot aantrekken en de publiciteit zoeken. De druk op de pliesie om misdaden op te lossen - zowel vanuit de politiek als vanuit de maatschappij - is zo groot dat er te vaak naar 'bewijs' toe wordt geredeneerd. Het zal je maar gebeuren, onschuldig in de lik...

AppletjeQut | 24-01-07 | 21:16

@Amoebe
Altijd één keer meer niet waar dan wel waar.

CoJoNes | 24-01-07 | 21:09

Chiant 24-01-07 @ 20:45

Thanks mate, Wie weet! Na een jaartje of wat GS, schrijf ik misschien wel net zo goed Nederlands als jij. Ik weet, beter dan jij zal ik nooit worden, daar ligt mijn ambitie ook niet. Wil jij mijn groene boekje zijn? Dan ben ik vanaf nu (alleen als je dat graag hebt) je (politiek correcte) geweten en fatsoen.

Boeddhi | 24-01-07 | 21:01

@Amoebe 24-01-07 @ 20:56
NOU zeg ..

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-01-07 | 21:01

@CoJoNes 24-01-07 @ 19:14
WEL waar .

Amoebe | 24-01-07 | 20:56

Ook graag gedaan. Om je nog meer van dienst te zijn (noem het een wederdienst, whatever) even een quickscan over jouw hoogstandjes van het afgelopen uur:
- een groot gedeelte is i.p.v. zijn;
- onderbuiktypes is een samengesteld woord en wordt derhalve aanéén geschreven;
- bij een opsomming komt na ieder deel een komma, behalve na het laatste deel voor het voegwoord "en";
- namen van personen worden met een hoofdletter geschreven;
- mannetje is een verkleinwoord en derhalve onzijdig;
- misgaan is geen bestaand werkwoord;
- men gunt "hen" hetzelfde, niet "hun".

Zo zie je maar weer, waar zouden we blijven als wij elkander niet bijstaan in deze harde wereld.

Chiant | 24-01-07 | 20:45

Chiant 24-01-07 @ 20:29

Graag gedaan fijn te horen dad je hed met mij eens bend en westrijt schijf je inderdaat met een D. Ik maak gelukkig minder denkfouten dan taalfouten... Bij jou is dad andersom geloof ik.... ja toch nied dan!

Boeddhi | 24-01-07 | 20:42

zomaar best knap van boeddhi om dus peroxidekop op de google in te tikken en te linken maar dat hou je toch

(kon het even niet laten sorry)

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-01-07 | 20:41

@Boeddhi
Tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik tegen jouw onderbouwde en steekhoudende argumenten bar weinig in te brengen heb. Ik kan dan ook niet anders dan bekennen dat ik de plank helemaal misgeslagen heb. Op basis van jouw replieken zal ik mij dan ook ernstig beraden over mijn toekomstige politieke keuzes. Het moet mij van het hart dat ik vreselijk dankbaar ben dat jij mij op deze ondubbelzinnige en steekhoudende wijze hebt weten te overtuigen van mijn domme, kortzichtige en zelfs uiterst gevaarlijke politieke voorkeur. Wilders is eng, want geblondeerd, Eerdmans is eng want Eerdmans, wedstrijd schrijf je met een d en stemrecht zou moeten afhangen van je IQ.

Chiant | 24-01-07 | 20:29

Met z'n peroxidekop!

CoJoNes | 24-01-07 | 20:14

@Hank66 24-01-07 @ 19:54

Simpele. Het was een afdeling met ernstig zieke kinderen. In de jaren voordat Lucia er werkte gingen er MEER kinderen dood. Namelijk: 8. Is daar toen iemand voor opgepakt?? Nee, want het waren natuurlijke doden, het was nl een afdeling met ernstig zieke kinderen.

Hakbarrr | 24-01-07 | 20:06

Oh je wil zeggen dat men Wilders niet ziet zitten.
pwman 24-01-07 @ 18:48
Chiant 24-01-07 @ 18:53
Jan-Joris-Jaap-Joop 24-01-07 @ 18:58 etc....

Boeddhi | 24-01-07 | 20:00

Ondankbaar nest of niet.
Gewoon als een echte vrouw je straf uitzitten.
Pech voor je dat ze emancipatie hebben uitgevonden en dat je nu ook zo lang moet zitten.
Neem anders gewoon een dildo

MuppetMaster | 24-01-07 | 19:58

@Boeddhi
Man, je bent ziende blind, lees voor de gein eens terug.

CoJoNes | 24-01-07 | 19:56

CoJoNes 24-01-07 @ 19:52

Ik weet dat, maar dat zien die sukkels hier niet. Een groot gedeelte van de GS bezoekers zijn zelf onderbuik types.....

Boeddhi | 24-01-07 | 19:54

Denk dat die 7 kindjes zelfmoord gepleegd hebben toen luus er naast stond dat zal het geweest zijn. Kop op luus tegenwoordig ben je met 25 jaar wel vrij.

Hank66 | 24-01-07 | 19:54

@Boeddhi 24-01-07 @ 19:52
Bos ziet er inderdaad best aantrekkelijk uit voor een laxatief.

CoJoNes | 24-01-07 | 19:53

@Boeddhi 24-01-07 @ 19:41
Wat ik vooral zo eng aan Geert vind, is dat ie mensen aanvalt op hun uiterlijk en huidskleur, brrrr. Dat doen alleen hele enge mannetjes.

CoJoNes | 24-01-07 | 19:52

Bos is best goodlooking, ik denk dat het in een wedstrijt 10-0 voor bos wordt in een strijd met Wilders.....

Boeddhi | 24-01-07 | 19:52

Nee Bos en Balkenende, die zien er lekker uit zeg!

pwman | 24-01-07 | 19:50

Jan-Joris-Jaap-Joop 24-01-07 @ 18:50

Ja, Geert is een misselijkmakend eng en xenofoob mannetje. met z´n peroxidekop....... fuck him!!!!!

Boeddhi | 24-01-07 | 19:41

popo 24-01-07 @ 19:04
Nog zo iemand die overtuigd is van de schuld van Lucia de B. Hoe ben jij zo zeker van je zaak? Waar baseer jij jouw blind vertouwen in de Nederlandse rechtspraak op? Zoals JJJJ al zegt, als je een aantal opinieblaadjes en kranten leest, ga je toch twijfelen aan het zogenaamde bewijs. En daar gaat het om, onomstotelijk en overtuigend wettig bewijs. Dat is er niet in deze zaak. Ze heeft de schijn tegen omdat ze een vaag dagboekje heeft en Tarotkaarten legt. Ze is een soort heks, dus heeft ze het gedaan.

Flodder | 24-01-07 | 19:38

Boeddhi 24-01-07 @ 18:01

Sorry ik bedoelde Enge Eerdmans aanhanger. Ik zag Eerdmans maar typte Wilders. Maar ik vind ze beide enbg en fout.

Boeddhi | 24-01-07 | 19:38

@ popo
Maar in geval van Lucia de Berk heeft niemand enige vage site nodig om te weten dat zij daadwerkelijk zonder echt bewijs veroordeeld is. Beetje kranten en opinieblaadjes lezen en websurfen volstaat in dit geval.

Wat Lucia de Berk is overkomen is ongeveer hetzelfde als Kees B. (Schiedam) en André de V. (Enschede). Allemaal labiele mensen die met akelige gretigheid zonder fatsoenlijke rechtsgang werden opgesloten.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-01-07 | 19:19

@Amoebe 24-01-07 @ 19:03
Klinkt leuk, maar is dus niet waar.

CoJoNes | 24-01-07 | 19:14

@Hakbarrr: kudt op met je spam van propagandistische sites.
als er 1 medium is dat ik nooit maar dan ook nooit zal vertrouwen is het zo'n site.
volgens mij bestaat er zelfs nog zo'n site ergens die beweert dat charles manson onschuldig was, volkert heeft pim niet vermoord, mohammed heeft theo niet vermoord, enz. enz.
als een gevangene met een zielig verhaaltje komt, dan worden alle dingetjes die krom gingen tevoorschijn gehaald, echter met het verschil dat alle dingen die wél bewijs leveren verzwegen worden.
hiermee zijn dit soort sites dus nog erger dan de gerechterlijke dwalingen.

popo | 24-01-07 | 19:04

@Jan-Joris-Jaap-Joop 24-01-07 @ 18:58
En Mao en Stalin zijn weer prutsers als je het vergelijkt met wat er in naam van Jezus is geslacht , vervolgd en gemoord .

Amoebe | 24-01-07 | 19:03

@ Chiant @ 18:53
Jan-Joris-Jaap-Joop 24-01-07 @ 18:58

Vraag maar aan de moslims.

Dwaaaas | 24-01-07 | 19:02

@ Chiant @ 18:53
Maar zichzelf moreel volkomen superieur aan jou achtende luitjes als Boeddhi vinden dat jij niet deugt! En pas maar op, want elk weldenkend mens weet dat zulke hysterische linkse mensjes over lijken gaan! Hitler bijvoorbeeld was maar een prutser vergeleken bij Mao en Stalin.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-01-07 | 18:58

Ahum, even hoor, maar wat is er eng aan Geert Wilders mannetjes? Ik ben er ook één en ik vind mezelf nou niet echt eng ofzo.

Chiant | 24-01-07 | 18:53

@Boeddhi 24-01-07 @ 18:38
Ik ook dus, voor zover je dat nog niet uit mijn tekst gehaald had...

.HerNihilist | 24-01-07 | 18:51

@ Boeddhi @ 18:01
Ja JIJ ja! Eng Geert Wilders mannetje! Bah!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-01-07 | 18:50

Boeddhi 24-01-07 @ 18:01

Jij bent zo´n eng Geert Wilders mannetje, die liever nog een onschuldige opsluit dan de kans van 1 op een miljoen kan dat het misgaat.

En jij generaliseert gelukkig ook niet he. Geert is alleen maar tegen Moslimextremisme, de rest wordt erbij verzonnen. Jij bent zeker zo'n enge baardmans met bomgordel?

pwman | 24-01-07 | 18:48

.HerNihilist 24-01-07 @ 18:25

Ik ben tegen lekenrechtspraak. Niks zo eng als dat....

Boeddhi | 24-01-07 | 18:38

@Boeddhi 24-01-07 @ 18:01
Er komt hier ongetwijfeld nog een column van Joost Eermans met een pleidooi voor lekenrechtspraak. Opgeleide rechters kunnen ook het spoor bijster raken, maar daar is vaak misinformatie debet aan, dat vind ik nog altijd minder erg.

.HerNihilist | 24-01-07 | 18:25

Ronnie M. 24-01-07 @ 18:14

Ga aub nooit rechten studeren om rechter te worden, brrr wat een eng idee....

Boeddhi | 24-01-07 | 18:22

Vroegah , toen terrorisme nog O.K. was , had je de R.A.F. en schoten geweaun rechters deaud ... ferrie kewl

Amoebe | 24-01-07 | 18:20

@Ronnie M. 24-01-07 @ 18:14

WAAROM?, waarom is ze schuldig. Zonder bewijs dat je hebt. WAAROM?

Hakbarrr | 24-01-07 | 18:18

Veroordeeld omdat rechter en pliesiemalloten willen scoren.... Op statistische gegevens die inmiddels met factor 100000 naar beneden zijn gebracht...
Inmiddels een hersenbloeding aan over gehouden, dat dat door haar veroordeling komt is, net als haar schuld, nooit te bewijzen, maar schat ik toch een stuk hoger in...
Wat is dit toch voor een bananenrepubliek aan het worden, ik mag toch aannemen dat als naar het zich nu laat aanzien, er bewijs is gemanipuleerd, getuigen op het verkeerde been zijn gezet, er koppen gaan rollen van agentjes en rechtertjes die dit onmenselijke drama op hun geweten hebben....

bubka | 24-01-07 | 18:15

@Boeddhi 24-01-07 @ 18:01
Nope, ik eet geert op als hij binnen 3 m in me buurt kom... grrr :)
Ik zeg dat Lucia de B. schuldig is over andere zeg ik nix en heb ik nix over te zeggen maar deze "koetia" is gewoon schuldig, ik ga geen uitleg geven aan jullie hierover. En Flodder snapt het.
*
@rosalie, yup welkom doe als of het je eigen huis is en veeg je voeten.

Ronnie M. | 24-01-07 | 18:14

@Ronnie M. Brunswijk?

Dit is Holland, ok?

rosalie | 24-01-07 | 18:07

@Ronnie M. 24-01-07 @ 17:56
>De engel des doods is gewoon schuldig. Ik kan dat alleen niet bewijzen.
Is dat jouw manier van veroordelen? Met name die laatste zin "Als ik het kon had ik het gedaan" ligt aan de basis van gerechtelijke dwalingen, maar dan vertaald naar de frase "Wij konden niets bewijzen maar hebben het toch gedaan".

.HerNihilist | 24-01-07 | 18:04

Ronnie M. 24-01-07 @ 17:56
O, nu ben ik gerustgesteld. En ik maar twijfelen aan haar schuld omdat ik ook dat boek heb gelezen waarin alle zogenaamde bewijzen van tafel worden geveegd. En heb regelmatig Maarten het Hart, iemand die ik hoog heb zitten, voor haar vrijspraak horen pleiten. Nee, nu is het mij duidelijk. Ze is schuldig want Ronnie M., zegt het.

Flodder | 24-01-07 | 18:02

Ronnie M. 24-01-07 @ 17:56

Waarom da jij ook niet deaud. Het zou zo moeten zijn dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen. Bewijzen zijn er niet. Jij bent zo´n eng Geert Wilders mannetje, die liever nog een onschuldige opsluit dan de kans van 1 op een miljoen kan dat het misgaat. Luister, leer nu eens beseffen dat niks zo eng is als een wereld waarin Total control het motto is.

Boeddhi | 24-01-07 | 18:01

@Bijstandskoning 24-01-07 @ 17:55
Voor witte mensen is het normaal als ze in de gevangenis zitten, en voor anders gekleurde niet. Zij horen niet in de gevangenis. Daarom zo´n ophef als er weer een gekleurde de gevangenis in gaat en wanneer een witte dat doet dan word er niet naar omgekeken, ies normaal.

Ronnie M. | 24-01-07 | 17:59

@Ronnie M. 24-01-07 @ 17:56

Ze is schuldig, maar je kan het niet bewijzen. Dan is ze niet schuldig gekkie! Lees ff dat boek van Derksen eens. Alle "bewijzen" van het OM worden in één veeg van tafel geveegd. Er blijft helemaal NIKS van over. Maar in de ogen van jou, die niks kan bewijzen, is ze schuldig. Grote jongen hoor!

Hakbarrr | 24-01-07 | 17:59

@Flodder & Hakbarrr @ 17:29
Veel vertrouwen in de nl rechtspraak heb ik niet, alleen maar De engel des doods is gewoon schuldig. Ik kan dat alleen niet bewijzen. Als ik het kon had ik het gedaan maar ze is schuldig.
In ieder geval in Den Haag hoeft ze niet meer te komen als ze haar leven lief is. *neemt weer een slok water* rust.

Ronnie M. | 24-01-07 | 17:56

Haha, typisch een een wittevrouw. Heeft ze een goed en menswaardig verblijf in haar cel, is het nog niet goed.

En waar zijn de generaliserende politieke meesterbreinen van GeenStijl dan gebleven! Beweren ze nu ook dat alle Hollanders ondankbare honden zijn? Dat ze D.O.O.D. moeten of het land uit getrapt?

Dacht het wel... tot de volgende anti-Turken-, anti-moslim- en anti-alles-wat-bruin-is-post dan maar.

Bijstandskoning | 24-01-07 | 17:55

Maar het gebeurt wel!

katohy | 24-01-07 | 17:53

Violator[xL] 24-01-07 @ 17:50

Gebeurt vaak genoeg...

Boeddhi | 24-01-07 | 17:52

-weggejorist-

Violator[xL] | 24-01-07 | 17:50

*alu-hoedjes te koop.. nieuieuieuweheeuu alu-hoedjes*
*koop hier uw enige echtehehe alu-hoed*
*alu-hoedjes te koop.. nieuieuieuweheeuu alu-hoedjes, nergens goeikoper*

Autodrop1981 | 24-01-07 | 17:44

De rechtenstudie is zo'n beetje het VMBO van de universiteit, dus die rechters begrijpen de ballen van statistiek. Schuldig/onschuldig is gewoon strootje trekken in de raadkamer.

BroodenSpelen | 24-01-07 | 17:44

wel wel , pas zes maanden geleden las je hier reacties dat het Nederlandse gerecht doorlopend blunderde , verkeerde mensen veroordeelde en opsloot .
en nu ? , nu is alles weer tiptop in orde met dat nederlandse gerecht ...
wat een zeikerds zijn de nederlanders toch ! hebben jullie nog wel een eigen mening ? zo de kranten en geen.stijl napraten , het is echt lachwekkend aan het worden . mediaschaapjes zijn het .

yelloman | 24-01-07 | 17:42

Altijdkaas 24-01-07 @ 17:02

Rot jij eens op, klusjesman!

rosalie | 24-01-07 | 17:39

Lafayette 24-01-07 @ 17:32

En zo is het... Fuck het OM, fuck de rechter die haar heeft veroordeeld. Ik gun hun het zelfde leed...

Boeddhi | 24-01-07 | 17:38

@ Lafayette 24-01-07 @ 17:35
Aangenaam.

Überbottehork | 24-01-07 | 17:36

@Überbottehork 24-01-07 @ 17:33
Ja.

Lafayette | 24-01-07 | 17:35

Zo, die is snel volwassen aan het worden.

Zo jammer! | 24-01-07 | 17:35

Gilles de Lafayette?

Überbottehork | 24-01-07 | 17:33

Veroordelen zonder feiten hoort niet.
Het is niet relevant of ze het dan misschien toch wel gedaan heeft. Als er geen ONOMSTOTELIJKE bewijzen zijn dan kan er ook nooit een veroordeling volgen. Lucia de B. gaat in de toekomst vrijgesproken worden, dat is heel erg duidelijk. Echter de mensen die aan hun cariere dachten door haar te veroordelen en nog erger, te blijven veroordelen, gaan gewoon lekker verder.
.
Lucia de B. zal de hoogste geldelijke schadevergoeding ooit krijgen. Let maar op.

Lafayette | 24-01-07 | 17:32

@Ronnie M. 24-01-07 @ 17:27

Lees ff mn link van: 16.52

Hakbarrr | 24-01-07 | 17:30

Ronnie M. 24-01-07 @ 17:27
Hoe weet jij zo zeker dat ze schuldig is? Heb je een blind vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak?

Flodder | 24-01-07 | 17:29

*drinkt een slok water* Me haren gingen ff overeind staan na het lezen van haar bericht.

Ronnie M. | 24-01-07 | 17:29

-erect- uhm ik bedoel -edit-

had natuurlijk moeten zeggen dat ik Samir A. een mietje VIND! Straks komt hij nog met een bomgordel om bij me op de senseo(sluikreclame!doe er wat aan!)koffie

Überbottehork | 24-01-07 | 17:28

Wat een grafwijf ze ken van mij de cholera in haar linkerhartklep krijgen, er zijn mensen die geloven dat ze onschuldig is.
Zij moet daar blijven en de pijn voelen die zij andere heeft aangedaan. En als ze zich ophangt omdat ze de pijn niet aan kan, wat ze zeker gaat doen, vind ik dat ze er te gemakkelijk is afgekomen. Kutwijf.

Ronnie M. | 24-01-07 | 17:27

@ Mielepiel 24-01-07 @ 17:22

Samir is een mietje, die maakt z'n hongerstaking niet eens af. Lucia neemt in ieder geval de moeite haar brief netjes af te sluiten. Al heeft ze daar ook weinig anders te doen natuurlijk, behalve tv kijken, koffie zetten, naar buiten kijken, pleesteesjunnen en sporten (wacht eens even, dat is mijn leven maar dan zonder werken!)

Überbottehork | 24-01-07 | 17:26

@John McClane 24-01-07 @ 16:13<br>
<br>
Ze heeft dan ook tijd zat om te oefenen ;).

SJOEE!!!11 | 24-01-07 | 17:23

humor heeft ze wel, schreef Samir A maar dit soort inteligente protesten

Mielepiel | 24-01-07 | 17:22

@Gonnie van Onderhuren

Zie je wel dat je met concentratieproblemen toch vlekkeloos Nederlands kan schrijven.

@Traag

Sorry, ik doe jouw naam eer aan door niet zo snel te reageren.
Jij mag tegen de inzittenden van die vijf pliesie-auto's (exclusief jezelf) Fuck You zeggen.

schuifpuzzle | 24-01-07 | 17:22

Waarom twijfelen mensen over haar veroordeling?
Een vreemde zaak voor mij, al vanaf het begin.

Ridge Forrester | 24-01-07 | 17:21

Ik krijg nu ook sterk de indruk dat de rechtsgang rond Lucia bedenkelijke trekjes heeft. Als je weet hoe groot de kans is dat in een klas twee leerlingen zitten die op dezelfde dag jarig zijn, dan besefje dat de kans dat een verpleegster zeven sterfgevallen meemaakt nooit in de een op de miljoen kan lopen.

fjf | 24-01-07 | 17:21

Zwarte humor, je moet er van houden :)

huetter | 24-01-07 | 17:20

[...]"Volgens hen is de kans dat De B. toevallig bij de zeven sterfgevallen aanwezig was, niet 1 op 342.000.000, maar 1 op 48 of zelfs 1 op 5. "[...]

Ja en de kans dat ze daar met een reden zit is 1 op 1, want een rechterlijk college kan prima beslissen...

Dirk Tang | 24-01-07 | 17:19

Je werkt in een ziekenhuis,
en er gaan regelmatig mensen dood,
Goh.....

Staitistisch gezien komt de gemiddelde schoonmaker in een Ziekenhuis vele malen vaker binnen 25 meter in de buurt van een sterfgeval dan een kantoorschoonmaker.

Ik zeg preventief TBS voor al het schoonmaakpersoneel in de zorg.
Is toch volstrekt helder?

vander F | 24-01-07 | 17:14

Regel De Hond, die heeft toch niets meer om handen

niks mis mee | 24-01-07 | 17:14

@G-unite 24-01-07 @ 16:18
waar blijft de: "-Edit: het is hier geen telefoonboek!" ?
-edit hoe moet je anders een kaartje terugsturen ? -

Herman Flipsen | 24-01-07 | 17:11

@proats 24-01-07 @ 16:50
Is vast wel een leuke statistische berekening op los te laten die het mogelijk maakt rechters, officieren en politie agenten sowieso de petoet in te trappen .

Amoebe | 24-01-07 | 17:09

Formvout?

Fockel und Suckel | 24-01-07 | 17:09

Gelukkig schrijft ze beter dan de gemiddelde sgolier.
Ik vind is goed geschreven.

Weeraanmelden | 24-01-07 | 17:08

aaaah wat zielig!!

donblingbling | 24-01-07 | 17:07

Het OM kan niet omgaan met wetenschapsbedrijven, daar hebben die suffe rechtenstudentjes nooit kaas van gegeten. Het enige wat een OM-erT of een rechterT van statistiek afweet is "wat is de kans dat deze draaideurcrimineel terugkeerdt voor het gerechdt."

TyfusLeijer | 24-01-07 | 17:04

rosalie 24-01-07 @ 16:23
Rotd eens op Maurice

Altijdkaas | 24-01-07 | 17:02

Die veroordeling is een schande voor ons rechtssysteem. Had nooit mogen gebeuren. Als de vmbo-ertjes hier iets meer het nieuws zouden volgen zouden de reacties niet zo stupide zijn.

privvy vizzies | 24-01-07 | 17:00

Gelukkig biedt Maartje 't Hart troost in deze droevige tijden. Of je van zijn voorleesavonden nou echt gelukkiger wordt, betwijfel ik, maar toch.. het is goed bedoeld.

JudgeJuly | 24-01-07 | 16:54

Zonder hard bewijs veroordeeld. Nederlands rechtsysteem onwaardig.Ben ervan overtuigd dat ze onschuldig is.Stel je voor dat we hier de doodstraf zouden hebben. je moet er niet aan denken. Al die mensen,ook op GS,kan het zeker niet schelen dat in de VS 10tallen en nog meer waarschijnlijk,ver daar boven,mensen onschuldig ter dood zijn veroordeeld.

piquant | 24-01-07 | 16:53

Ik hoop dat de rechters, officieren en politie agenten die haar dit hebben aangedaan met lasterpraatjes, statistiek van de koude grond en moedwillige misleiding van medische getuige deskundigen voor heel erg lang de bak in draaien.

proats | 24-01-07 | 16:50

Ik heb een lange tijd mijn ouwe takke buurvrouw van de overkant zo`n verpleegster cadeau willen doen.

Boze Buur | 24-01-07 | 16:50

Ik zou die kansberekeningen wel eens willen zien. Zijn deze openbaar?

DeM | 24-01-07 | 16:50

Weet niet genoeg over de zaak, dus kan niet beoordelen of iets terecht danwel onterecht is. Wel vind ik het van het AD weer eens een verhaaltje met een heel erg hoog boehoe-gehalte. En als justitie dan toch mensen op statistische gegevens veroordeeld, maakt het de kans dat ze er toevallig was ook hoogstens 20%. En als we dan toch krom aan het redeneren zijn is het alleen nog maar de vraag of ze nu 5, 6, of 7 moorden heeft gepleegd.
Maar nogmaals, ik weet niet genoeg over de zaak om inhoudelijk een oordeel te kunnen vellen over schuld of onschuld. Eigenlijk boeit het me ook niet echt.

Autodrop1981 | 24-01-07 | 16:49

Ontbreekt nog iets zoals; ik ben onschuldig!? M.i..

bad to the bone | 24-01-07 | 16:43

Lucia de B. is nooit veroordeeld op basis van hard bewijs, maar wel op basis van vermoedens, laster en een twijfelachtige statistische berekening.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-01-07 | 16:43

In een rechtsstaat word je veroordeeld op wettelijk en overtuigend bewijs. In Nederland daarentegen is het voldoende om de schijn tegen te hebben.

Tapu | 24-01-07 | 16:41

Willen we van de vergrijzing af, sluiten we de oplossing op! Het is hier ook nooit goed he...

pwman | 24-01-07 | 16:39

... zal je zien dat die afschuwelijke grevo-fuck van een Donner weer terug komt op justitie , die weet alles wat ooit recht was in no-time krom te lullen , een waardig aanvoerder voor het ministerie van dwalingen .

Amoebe | 24-01-07 | 16:36

we kunnen er ook naar gevangenis in het buitenland sturen. Heeft ze misschien een tropisch utizicht! Kan ze daar haar "straf" uitzitten totdat gebleken is of ze nu onschuldig is of niet.

ViceStar | 24-01-07 | 16:34

se schreif nog best goed vor eimand met concentrationische stoorningen.

Demonische Eend | 24-01-07 | 16:34

.... gezien de berichten rond justitiële dwalingen van de laatste tijd ga je dergelijke types toch maar the benefit of the doubt geven.

Comrade Enver Hoxha | 24-01-07 | 16:33

ga eens deaud.

de truuk van geeros | 24-01-07 | 16:32

Wat is de waarde van een uitspraak van de twijfelcommissie?

Traag | 24-01-07 | 16:31

@Neko Koneko 24-01-07 @ 16:26
Kijk nooit naar Peter R. de Vries , maar ga er van uit dat deze man eerlijker en objectiever is dan het Eichmann gespuis dat de gebouwen van het O.M. vervuilt .

Amoebe | 24-01-07 | 16:31

Zit Lucia niet meer in Rekken, Haaksbergen?
@Poekaa 24-01-07 @ 16:22
Precies, de ondertekening valt half van het briefje af.

Traag | 24-01-07 | 16:30

Kan iemand haar het concept van een gevangenisSTRAF uitleggen?

BASinnic | 24-01-07 | 16:29

Een grove dwaling om iemand op basis van aanname/kans ipv feiten te veroordelen. Ze moet snel vrij.

Lafayette | 24-01-07 | 16:29

Eerst moorden en daarna gaan zeuren. Zeikwijf.
@Amoebe: doe jij eens minder Peter R. de Vries kijken.

Neko Koneko | 24-01-07 | 16:26

Hoop voor haar inderdaad dat er nog een keer goed naar de zaak gekeken gaat worden. Er zijn best wat dingetjes die niet helemaal stroken...........

Wishbone | 24-01-07 | 16:26

Finse nationaliteit aanvragen.., kan ze naar buro halt..!

Biels | 24-01-07 | 16:25

@Joost Maghetweten 24-01-07 @ 16:21
Een paar artikelen hier en daar en wat tv dingetjes. En ik hou rekening met het feit dat het OM al een paar keer eerder geblunderdtdt heeft.

Nerveuse Tienus | 24-01-07 | 16:25

Deze dame zit onterecht vast , naar het zich laat aanzien . Ben van mening dat de rechter die dit broddel vonnis heeft uitgesproken zelf voor het gerecht dient te komen ... over het O.M. wil ik het niet eens hebben ; iedereen weet dat dat een criminele organisatie is

Amoebe | 24-01-07 | 16:25

Wat sneu. Tja, Luus, alles heeft z'n prijs.

Petje af! | 24-01-07 | 16:24

i love a good cynic

de Botte Bijl | 24-01-07 | 16:24

Oeps dat mens is echt diep gezakt... wonen in Nieuwegein en dan zeggen dat je mooi uitzicht hebt... kunnen we haar niet even heel erg snel helpen asjebliev...

TyfusLeijer | 24-01-07 | 16:23

Ze heeft wel lef.

Amstel | 24-01-07 | 16:23

Nerveuse Tienus 24-01-07 @ 16:18

Neem dan meteen Ernest Louwes mee in die positieve activiteit...
Onschuldig in de bak, levenslang of voor jaren, lijkt me een van de onmenselijkste dingen die je kan overkomen.

rosalie | 24-01-07 | 16:23

Volgens mij is het briefje fake. Kijk maar naar dr naam. Die valt van het brief af.
Maar toch grappig briefje :P Geloof dat er weinig hollanders nog hier naar hun zin hebben..

Poekaa | 24-01-07 | 16:22

Schande, dat zij nog niet is vrijgelaten. Veroordeeld op het leggen van Tarotkaarten. Echt bizar.

Flodder | 24-01-07 | 16:22

Boeddhi 24-01-07 @ 16:17
das geen excuus om lelijk te schrijven

preston spears | 24-01-07 | 16:21

@Nerveuse Tienus 24-01-07 @ 16:18,
Dus jij gaat ervan uit dat ze onschuldig is? Is dat op basis van kennis van de zaak of op basis van een zielig verhaal in het AD?

Joost Maghetweten | 24-01-07 | 16:21

.. ja, een beetje ondankbaar is het wel

Jan Passant | 24-01-07 | 16:21

Ah, niet goed gelezen. bedankt@Boeddhi.

Joost Maghetweten | 24-01-07 | 16:19

Ik vind het hier ook niet leuk meer.

Teen | 24-01-07 | 16:18

Ik geloof dat de slachtoffers het ook niet zo leuk vonden.

Ong-Bak | 24-01-07 | 16:18

Doe eensch een kaartje terugsturen:

T.a.v Lucia de Berk
Locatie Nieuwegein
Postadres: Postbus 1328
3430 BH NIEUWEGEIN

G-unite | 24-01-07 | 16:18

Kunnen we op GS niet s voor de verandering een positieve aktiviteit ontwikkelen? Help Lucia de B de petoet uit! Ik vind dit toch wel een beetje triest. Gelukkig hebben we in NL geen doodstraf...

Nerveuse Tienus | 24-01-07 | 16:18

Niet te geloven dat iemand een hbo opleiding heeft gedaan en toch nog zo'n handschrift heeft!

Joost Maghetweten | 24-01-07 | 16:17

preston spears 24-01-07 @ 16:12

ze heeft een hersenbloeding gehad lul. Een beetje resecpt voor deze vrouw. Ze is ook nog een zeer waarschijnlijk onschuldig.

Boeddhi | 24-01-07 | 16:17

Wie verteld Lucia even dat die kost en inwoning binnenkort niet meer gratis is...

Lucifer | 24-01-07 | 16:17

ik geloof er ook geen reet van dat zij schuldig is

drolleke | 24-01-07 | 16:17

Kansberekening? Ik denk dat we er iemand bij moeten roepen die zowel van moord als van kansberekening alles af weet. Maurice, kom er maar in jongen!

Schoorsteenveger | 24-01-07 | 16:16

Je weet wat ze zeggen, als de straf je te zwaar is, doe het misdrijf dan niet

Gekke_Gert | 24-01-07 | 16:16

don't do the crime if you can't do the time.

Chinuk | 24-01-07 | 16:16

maargoed... die kansberekening??? dat vond ik veel interessanter.

bodyhair | 24-01-07 | 16:15

ik hoop dat haar zaak weer opnieuw gezien wordt, ik geloof geen reet van haar schuldigheid

gáááást | 24-01-07 | 16:15

Toch best netjes geschreven, met links. Ik doe het haar niet na!

John McClane | 24-01-07 | 16:13

Kudt voor je!

Überbottehork | 24-01-07 | 16:12

ze schrijft net zo lelijk als dr dochter eruit ziet

preston spears | 24-01-07 | 16:12

Sterf Lucia, dan ben je van het gezeik af.. en wij ook trouwens.

Likqua | 24-01-07 | 16:10

Hey een collega.....

De Nachtzuster | 24-01-07 | 16:09

Wie gaat er dan ook in Nieuwegein wonen.

Pingu | 24-01-07 | 16:09

Geenstijl kaarten actie?

mr. Rugje | 24-01-07 | 16:09

Nou, de groeten terug dan maar...

Comrade Enver Hoxha | 24-01-07 | 16:08

Spuitje geven dan maar?

Ondertussen | 24-01-07 | 16:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland