LIVE. JAN ROOS BIJ JEROEN #PAUW
Ja hoor, daar zit ie dan! Onze eigenste Jan Roos bij de subsidieslurpers van de VARA, afdeling Pauw. Bij hoge uitzondering inderdaad, maar vandaag mag het want het is voor een goed doel: GeenPeil. Nu we het toch over GeenPeil hebben... WE ZITTEN OP DE 100.000 HANDTEKENINGEN. Nog een schamele 200k te gaan. Als iedereen die nu getekend heeft nog twee handtekeningen weet te ritselen dan zijn we er gewoon. Dan krijgen we een referendum. Dan schuiven we zo'n bunkerharde democratiepaal binnen in Den Haag dat ze er simpelweg niet omheen kunnen. Goed. Volgt nu de vertaling voor de gemiddelde VARA-bezoeker die hier even komt neuzen wegens Jan z'n formidabele optreden op de NPO. - Goedemiddag geachte heer of mevrouw. Van harte welkom op onze weblog De GeenStijl. Wij zijn een stel leuke jongens en frisse meiden die houden van optimistische verhalen schrijven, grappige filmpjes kijken en met katten knuffelen. We zijn zeer blij met uw bezoek en hopen dat u het hier nog lang naar uw zin zult hebben. Om maar gelijk ter zake te komen: HIERRR KUNT U TEKENEN VOOR GEENPEIL. Nee, daar hoeft geen postzegel op, het is helemaal gratis! Hartelijk dank voor uw bezoek en graag tot ziens! - Zo. Wilt u live meekijken naar Jan z'n prestaties op het open net? HIERRR is die livestream. Let's go Jantje let's go! Hup Jan! Jan is oké olé olé (3x)!
GeenPeil Gemist: Fragment met de kalme, beheerste, rationele en inhoudelijke Jan Roos hierboven terug te zien. Let ook op Sybrand Buma, die stemmen maar 'moeilijk' vindt en een referendum een 'gevaarlijke loterij'. Lees: het CDA vindt u te dom om te tekenen.
GeenPeil Gemist: Fragment met de kalme, beheerste, rationele en inhoudelijke Jan Roos hierboven terug te zien. Let ook op Sybrand Buma, die stemmen maar 'moeilijk' vindt en een referendum een 'gevaarlijke loterij'. Lees: het CDA vindt u te dom om te tekenen.
Reaguursels
Inloggen@Ci Ty33 | 02-09-15 | 13:52
+2 voor jou! Ik hoor het nu ook pas. Reden te meer: niet in mijn naam.
Goed verhaal Jan! Zonder de gebruikelijke opsmuk.
Kamervraag | 02-09-15 | 09:40
"Gewoon weer een doordachte linksche truc om de aandacht weg te sluisen."
Een linkse truc. Zijn er ook rechtse trucs? Tongejone, als je dan toch op zoek bent naar kritiekpunten... Als ie het programma er voor had onderbroken was het zeker ook niet goed. Wat veel vervelender is dat Roos te weinig spreektijd had. Dat is eigenlijk bedenkelijker.
Ah, lekker scherp Roos, tjak, tjak. Jammer dat het zo snel voorbij is. Ze hebben het niet over evt gevolgen kunnen hebben van elke uitslag. Bv over vervolg beslissingen en referenda maar ook over dit geval.
Buma heeft gemakkelijk lullen om te zeggen dat Nederlandse militairen in dat achterlijke islamitische wespennest moeten gaan vechten. Laat Buma cs. maar in de frontlinie voor volk en vaderland tegen dat islamitische geteisem gaan vechten, de stront zal langs hun broekspijpen naar beneden lopen.
Wij moeten dat helemaal niet willen. Het enige belangrijke is dat we ons land en for that mather het Europese continent vrijwaren van subversieve islamitische elementen (terroristen) en het binnen halen van zo weinig mogelijk uitheems volk dat het hier volledig uit de klauwen kan laten lopen en dat zal ook zeker gebeuren als we geen rigide maatregelen treffen. Veiligheid van Europees inheems volk gaat boven medemenselijkheid, wat mij betreft!
Laat die stinkendrijke arabieren maar eens wat medemenselijkheid tonen ipv alles af te wentelen op de Europeanen.
Islamieten maken er daar zo'n zooitje van en dan verwachten ze dat de Westerse wereld wel weer de helpende hand zal toesteken, no way!
Ik heb al snel met gemak even 4 extra zieltjes gewonnen.
Organische evolutie | 02-09-15 | 09:31
Heb die video nog maar een keer beluisterd. Meen dat in de 2e minuut, als ik het goed versta, alle Oekraïners behalve een 'financieel pakket' een visum wordt beloofd. Dat was me eerlijk gezegd eerder nog niet eerder opgevallen Neem aan dat dat richting EU is en niet naar elders. Dat zijn dan toch weer 40 miljoen mensen extra + nog zo'n 10 miljoen in Georgië en Moldavië. Dat kan toch niet dat zo onverantwoord met onze Nederlandse belangen wordt omgesprongen door die Belg, die in eigen land door de helft van de bevolking niet kan worden verstaan.
De stelling van Sybrand was dus 'ik ben gekozen dus jullie het klootjesvolk moeten daarna gewoon 4 jaar jullie bek houden'. In geen enkel verkiezingsprogramma stond dus dat we gezellig nog even associatieverdragen gaan tekenen met landen in de achtertuin van Rusland. Dit is dus geen democratie Sybrand, maar het volk misleiden en dom houden om zo de EU-waanzin zonder het volk een gedegen keus te geven door te zetten. Democratie is nep.
Goed gedaan Jan! en dat bij de VARA ;-)
De reactie van die andere mensen op het verhaal vd bedreiging van Jan, staat symbool voor alles waar dit land aan kapot gaat. Niet het feit dat Jan zonder aanleiding bedreigd werd was erg. Nee, het feit dat hij erover twitterde en dat het mss wel 11 ipv 12 marokkanen waren en dat hij geen aangifte had gedaan was verkeerd. Dus niet de aanval, maar de reactie van de aangevallene was verkeerd. NL ten voeten uit. Aan dat gedrag gaat dit land dus kapot.
Dat zou kut zijn ja, als het een nee wordt, want dan zal het moeilijk worden het toch uit te voeren en het net te laten lijken alsof we nog steeds een democratie zijn. Nee, het wordt ons via de landverraders op het podium, door de strot geduwd en alle zogenaamde rechten om te protesteren zijn er alleen om zo lang mogelijk de illusie te wekken dat het voor de burgers allemaal goed bedoeld is. Nee, het gaat over centen en macht van Amerika. New world order en pest control. Wie niet stemt die is een lul
Goed gedaan Roos, deze houding nu vasthouden, en niet het puberale geschreeuw hanteren!
Hij doet iets te stoer en overdrijft een tikkeltje , het waren er waarschijnlijk 6 ipv 12 , en dan vinden mensen jou ook niet meer sympathiek.
Het verdrag houdt in dat die landen bij de EU komen met alle voordelen, ze krijgen alleen geen stemrecht. Nou daar zitten ze erg over in in die landen. Daar zullen ze van schrikken. Dacht het niet. Ze ruiken de vleespotten en de zakken geld. En wij krijgen daarvoor nog meer vluchtelingen maar dan uit die landen. Nou, die komen er al genoeg en ze doen er niets aan de grensbewaking in Griekenland is verworden tot een gids die de gelukszoekers de weg wijst. Hoe is het mogelijk. Ga eens praten met Erdogan die die gasten naar ons toe stuurt. Hij is er mooi vanaf. Want dan heb je ook geen last van opruiers. Stuur ze lekker naar de EU en die zoeken het maar mooi uit. Alleen politici en uitzoeken hoort niet bij elkaar.
@ Mastermattie | 02-09-15 | 00:19
Eigen schuld . Zelf kijk ik al een jaar of 2 niet meer. Trouwens, de hele NL televisie heeft voor mij afgedaan .
Het liegen en bedriegen gaat daar maar verder. En dan die Tokkies programmaas .
Jan Roos is een top gozer !!!
Kamervraag | 02-09-15 | 09:40
Dat gevoel kreeg ik inderdaad ook,
die gekke linkse "creatieve" rakkers.
Alleen jammer dat Buma niet even werd onderbroken in zijn verhaal over 'afgewogen oordeel' over bestrijden van terrorisme en plantenziekten met de vraag of ook de corruptie, de nazi's in de regering aldaar, de burgeroorlog en het provoceren van Rusland heeft meegenomen in zijn 'afgewogen oordeel'.
Roos 4 president!
Beste GS. Iets om uit te zoekn. Dat telefoontje dat maar steeds afging tijdens de uitzending. Een Vara trucje ? Zelfs Buma begon zich te storen waarna Pauw een omperking van niks maakte. Gewoon weer een doordachte linksche truc om de aandacht weg te sluisen.
Nog wat voor Buma , waarom zei hij niet dat al die problemen met die asielzoekers , vluchtelingen door dat geloof komen ??? Dat daar iets aan moet veranderen maar ja , kijk naar dit land .....
Ik zag Pauw gisteravond . Jan was gewoon goed en het commentaar wat hij kreeg van die kneus naast hem , Sam die echt onzin sprak over die Marokkanen . Zijn film ? Daar gaat toch niemand naartoe met die acteur die "geld" wil . Slechte reclame . Ik vind Buma ook een dwaas om achter dat jongetje te staan met , vraag me af waarom , om in de belangstelling te komen van dat tuig dat Jan aanviel ?? Moet ook bekennen dat Pauw zich steeds meer richt op zijn eigen houding , uiterlijk en maniertjes met zijn gezicht hahaha , de gasten die hij heeft , als bv Sam de kneus , zo oninteressant dus kom op Jeroen haal wat meer leuke en interessante mensen in je show , geen BUma , geen kneuzen , en onderwerpen die totaal niets toevoegen . Jan Roos , je reageerde goed maar in het vervolg ga niet op dit soort domme mensen in .
Jan, zet je telefoon ff uit. Of was het Buma?
1. Ik heb getekend omdat ik TEGEN het associatieverdrag wil ehm... referenderen.
2. Mensen die tegenwoordig nog een natte droom van de EU krijgen, moeten ook tekenen anders kunnen ze niet VOOR stemmen.
3. Having said that, mijn twee redenen om tegen te (gaan!) stemmen:
A. Van Baalens en Verhofstadts speech februari 2014 op het Maidanplein te Kiev tégen de democratisch gekozen Oekraiense president Janoekovytsj. Deze opruiende vertoning drukte ook nog eens Rusland verder in de hoek. De rest is history. Deze EU-mensen spraken niet in mijn naam.
* Speech: www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ
* Mening wordt gedeeld door een conservatieve NL-columnist: www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2014/...
B. Naar verluidt gaat de EU niet alleen over geld (*proest*), maar ook over: gedeelde waarden, overlappende culturen, solidariteit en een 'stukje' gemeenschappelijke geschiedenis. Hoewel een associatieverdrag nog geen lidmaatschappen betekent, heb ik van Brussel en al helemaal niet uit Den Haag gehoord, wat mijn leven, mijn cultuur en mijn achtergronden hebben te maken met die van de (verschillende bevolkingsgroepen die we voor het gemak noemen:) Moldaven en Oekrainers bijvoorbeeld. Saillant: in WO2 vochten verschillende groepen in deze (nog steeds) achterlijke landen voor de Duitsers. Deels omdat ze antisemitisch waren, deels vanwege hun angst voor Grote destijds Rode Beer Rusland. Nu is WO2 al een tijdje geleden, VOOR ONS, maar mijn historisch en cultureel besef van die landen is - hoewel op afstand - nog wel voldoende om te weten dat aldaar Tweede Wereldoorlogzeer nog veel meer speelt dan de fietsgeintjes die wij nog maken over onze oosterburen.
Ik ben een uitgesproken libertarier, rond '92 zelfs fanatiek voorstander van een Verenigde Staten van Europa (naar VS-model dus), maar de (geo)politieke structuur van wat de EU na 2005 is verworden, en wat EU-mensen allemaal (niet) in mijn naam zich menen te kunnen veroorloven, ben ik tot de conclusie gekomen dat het eenvoudigweg niet werkt hier. Niet in mijn naam. Nooit en www.howtosay.info/say/never.html .
(Inhoud tekst is CC0 - creativecommons.org/choose/zero/, share alike)
De Overheid schiet ook in deze schromelijk tekort.
Waarom liggen er geen formulieren in de Gemeentehuizen etc. Krijg de indruk dat men had gemeend dat referenda alleen zouden worden georganiseerd door grote clubs zoals vakbonden of de ANWB, zoals ook een zg burgerinitiatief bij het Europees Parlement waar maar liefst 1 miljoen handtekeningen nodig zijn, alleen kan worden gerealiseerd als georganiseerd door internationale organisaties zoals de vakbonden, novib's etc. nl.wikipedia.org/wiki/Europees_Burger...
Baudet mocht toch maar niet meedoen ? Te gevaarlijk voor de Vara ?
Fijn te zien dat Roos meer kan dan in een weiland langs de A4 als een AD-HD-meets-Carlo-Picornie-idioot tegen de koeien schreeuwen.
@kicktherabbit | 02-09-15 | 00:13
Mogge. Das zo, maar in de statistieken is het toch vaak 1 groep die erboven uitsteekt. Ik vind het niet misplaatst zegmaar.
Krijgt de jonge filmregisseur veel subsidie van ons voor diversiteit? Misschien moeten we daar eens mee stoppen en gewoon weer naar kwaliteit kijken.
Als we straks die 350.000++ handtekeningen hebben moet Roos weer bij Pauw worden uitgenodigd. En bij Tan. En Max. En het Jeugdjournaal. Daar zit de winst.
Meer GS op tv sinds de komst van Jan Roos, het gaat de goede kant op zo. Mooi standvastig, ga zo door!
(ps: Bovenaan GeenStijl staat dat er ruim 260.000 leden zijn, dus waar zijn die overige 160.000 handtekeningen dan?)
Die Buma die denkt nog dat we in dat verhaal van dei gewijzigde grondwet trappen. Werkelijk totaal geen idee wat er in Nederland speelt. Nooit meer CDA.
@Hoogeveen | 02-09-15 | 08:56
Zwak optreden?
Hij zit in het hol van de leeuw, vijandig publiek en een presentator die op z'n zachtst gezegd niet erg objectief is.
Jij kan het beter?
Ga jij die resterende 200K aan handtekeningen dan even regelen.
Goed gedaan Jan Roos!
Beste geenstijlers:
Als jullie de handtekeningenactie ietsjes anders hadden geformuleerd... dan hadden jullie nu voor 350euro ofzo meteen een eigen politieke partij kunnen beginnen en waren jullie met 100.000
Stemmen verkiesbaar geworden vanaf heden.
Ik zou op jullie stemmen indien mogelijk
Jan Roos binnenkort de kleinburgerlijkste BN-er van Nederland zit zoals veel Pauwgasten serieus te stotteren en te U-meneren (dat krijg je ervan als er niet geknipt wordt). Zit bij de slimste mens, zoals alle onder de middelmaat-kandidaten, voor zichzelf te applaudisseren. Zie alle fans van deze B-engert al op puntje van stoel zitten als hun driekeermiddelmaatjeJan aanschuift bij omroep MAX om met Sybrand Niessen één glaasje ranja leeg te tutteren.
als die 300k niet gehaald wordt dan kan er maar een conclusie getrokken. Mensen zijn niet geïnteresseerd in politiek. Dus kom op mensen. Leve de democratie.
Shock van gisteren er wordt totaal niet in gegaan over de toestand in de Oekranie. In land moet aan allerlei eisen voldoen om toe gelaten worden. Een eis zo toch op zijn minst kunnen zijn. Graag geen (burger)oorlog.
Helaas zwak opreden van Jan.
kopkaasknabbelaar | 02-09-15 | 02:17
Dat is niet zo slim van u.
Daar staat een gevangenisstraf op van 6 jaar.
En daar bent u trots op? En wat zal uw vrouw zeggen als de steekproefsgewijze controle door de Kiesraad toevallig haar selecteert?
U brengt geenpeil in diskrediet. En u bent er nog trots op. Trouwens, zet u wel vaker valse handtekeningen?
@Angelica | 02-09-15 | 08:38
Formulieren printen kan in dit topic:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/...
Is Pauw geradicaliseerd in dat halfjaar dat hij niet op de buis was? Dat is toch geen talkshow, dat is mensen georganiseerd in een hoek (proberen te) drukken.
Waarom steeds die link naar digitaal tekenen? Er zijn ook zat mensen die wèl gewoon ouderwets op een formulier willen tekenen. Mijn ouders bijvoorbeeld. Is toch handiger om alle, ook de out-of-date middelen, in te zetten.
Nooit geschoten is altijd mis. Dus Duul Jeelders 08.11 onder u, volg het voorbeeld van Faragan 08.15. Uit eigen ervaring weet ik dat het werkt. Succes!
Haha prachtige uitzending. Dat gezicht van Buma toen hem gevraagd werd waar de NL 'boots on the ground' troepen in Syrië naartoe moeten. Die mindfulness sessie van Jan Roos voor de uitzending deed wonderen!
Die 100K handtekeningen, zitten daar de papieren stemmen bij opgeteld?
Nog 200K? Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn maar als je nu nog maar 1/3 hebt dan gaat het gewoon niet lukken. Erg jammer, aan de andere kant, de democratie is in dit land al een jaar of tien geleden om zeep geholpen door onze landverradende politici dus ik ben niet verbaasd.
Ik moet nog. Inclusief omwonenden.
En de hele lokale D66 hockeyclub.
Jan Roos heeft het prima gedaan gisteren bij Pauw.
@Duul Jeelder: zoals hierboven of boven een ander GeenPeil topic al staat: als iedereen die nu al getekend heeft, 2 anderen laat tekenen, dan zijn we er. Ik kan ik mijn familie sowieso al 4 mensen extra laten tekenen, en ik zal er meer vinden...
wordt een hele klus... (er ging iets mis).
Er wordt hier in de reaguursels al gesproken alsof het referendum gaat komen, maar als we (ja ik heb ook getekend) pas op 100K handtekeningen zitten, begin ik toch te vrezen.
Iedereen die immers overtuigd is heeft al getekend en de meeste linkschmensen die tegen de uitbreiding zijn van de EU zullen niet deelnemen want dit is van het "-ultra- rechtse" GS.
Noem me een pessimist, maar om voor eind september nog 200K handtekeningen met BSN bij elkaar te sprokkelen op een site zonder duidelijk privacybeleid.
Ik viel van mijn sofa van verbazing.
BUMA zit te liegen over het vorige referendum. Hij zegt dat het niet is door gegaan en dat er een verdrag is getekend. Valt mij dit van hem tegen.
Als geheel vormt het parlement, wanneer het eenmaal gekozen is, een gevaarlijke loterij.
Remedie: democratie naar Zwitsers model!
Die Jan Roos gaat het nog ver schoppen, toekomstig MP??
Hoop niet dat Jan het lijstje hoeft aan te vullen van de 500 neugt veroveringen van Pauwtje .
Als de politici vinden, dat de burgers niet goed genoeg geïnformeerd zijn om een goede keuze te maken, dan moeten ze zelf goed uitleggen waarom de mensen "ja" tegen dat associatieverdrag zouden moeten zeggen. Maar blijkbaar is dat te moeilijk voor ze.
Men probeerde Jan weg te zetten als ondemocratisch en Buma hield vold dat alle Syriers terroristen waren. De blowende filmer maakt vergelijkingen die alleen blowende filmers kunnen maken en geenpeil sneeuwde zo langzaam onder.
Jan de roos, als je dit leest petje af.
Je optreden in het binnenhof en bij Pauw waren subliem, en ik heb ervan genoten.
Mijn dank is groot, ga zo door!
Prima jan!
Dat applaus was echt tenenkrommend. Je hebt je goed verweerd. Mooi die logo's op de achtergrond.
Ik had alleen gehoopt dat toen Buma uitlegde waarom Oekraïne goed voor ons was jij nog het tegenargument mocht geven...
Maar schijnbaar werd het als wat te lastig voor ze allemaal.
Het was een prima optreden van Jan Roos hoor. Hij kan quasi-lollig doen en clownesk optreden zoals hij op de filmpjes hier doet en bij Echte Jannen deed, maar hij is niet dom en weet ook met het gezicht in de plooi het punt uitstekend te maken. Zelfs in het hol van de leeuw, de VARA studio van Pauw, met een vijandige tafel en vijandig publiek.
Nu deze maand ook nog bij Humberto en Matthijs aan tafel zien te komen en het verhaal nogmaals doen. Op deze manier rustig blijven, zelfs als je aangevallen wordt op oneigenlijke gronden. Het kijkende klootjesvolk is wel dom, maar niet zo dom dat ze dat daar niet doorheen kijken. Ik weet zeker dat in veel huiskamers is gezegd: "Het is een lul, maar hij heet wel gelijk."
Of het ook handtekeningen oplevert... Tja... Misschien.
Dat 'slopen' vind ik nogal tegenvallen. Je kunt beter een politicus fouten dingen laten zeggen dan zelf antwoorden geven op de vragen die je stelt. Dat laatste is toch een beetje WIllibrord Frequin-achtig.
Ik lijd naast Pechtoldfobie inmiddels ook aan JeroenPauwfobie,
@ blondyboy | 02-09-15 | 03:25
Hé, pssst, geheimpje. Jan Roos valt onder de categorie "useful idiot".
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
Politici geloven terecht dat mensen dom zijn in NL. Er wordt tenslotte gestempeld op die nietsnutten in Den Haag. Hoe dom kun je zijn?
Hahaha, terrorisme bestrijding volgens mijn waren ze vanmorgen nog een terrorist kwijt op weg naar Nederland. Jonghe, alsjeblieft, wanneer een terrorist een aanslag wil plegen in Nederland dan komt die aanslag er. En daar doet de Oekraïne niets aan af, man man man. En iets met landbouw. Right. Een corrupte tyfusbende welke het presteert armer te zijn dan willekeurig welk Afrikaans land, dat is het. Griekenland is er een walhalla bij. En dan hebben we het even niet over de gesproken taal en het feit dat er geen woord Engels gesproken wordt (ik heb verscheidene malen met Oekraïners mogen werken). Hoe toch op, TEKENEN DIE PETITIE.
Politici geloven dus keihard in hun eigen leugens, dat Buma het verraad van Lissabon loopt te verdedigen is begrijpelijk, maar niet minder triest. Hoop dat ik ooit nog het tribunaal meemaak waar Balkenende et al veroordeeld gaan worden voor landverraad.
Parlementaire democratie: Je stemt op een parlement, dat met het kabinet wetten maakt, en als die niet werken, stem je ze na vier jaar of eerder weg, zodat een nieuw parlement wetten aanpast of afschaft.
Een gevaarlijke loterij: Je stemt op een parlement, dat zich met wetten vastlegt in verdragen, waar je met een volgend parlement niet meer vanaf komt.
Ik proefde voortdurend een zucht naar controle bij Pauw met dat interrupteren steeds. Jan Roos kon niet echt to the point komen, die ragesbol zat er steeds tussen. Want stel je voor dat er inderdaad mensen aangemoedigd zouden worden om te tekenen voor dit referendum, dat was overduidelijk niet de bedoeling. De controledrang ging echt ten koste van de inhoud! Ik denk dat Jan bij Late Night beter tot zijn recht was gekomen.
@Jan Dribbel | 02-09-15 | 02:02
Ik heb nu twee dagen naar Pauw gekeken. Nou ja, deels. Gru-we-lijk. Gister was daar Sofie Hilbrand die een empathischachtig betoog hield over vluchtelingen, maar een aanwezige dakloze moeder compleet negeerde. Wat aantoonde dat het allemaal nepempathie was.
Ik heb net getekend uit naam van mijn freundin, ze is het er vast wel mee eens, maar ze ligt ondertussen boven te slapen.
Ach, ik moet alles al voor haar regelen zo nu en dan dus waarom dan dit niet eens tussendoor...
Het is een gevaarlijke staatsloterij ofzoiets
Maar hoe dan ook: Hulde voor Jan Roos!
RobberenRukkie | 02-09-15 | 01:50
Sam de Jong, Quincy, Claudia de Breij, Sylvana Simons.
Ik heb er nog een paar duizend overgeslagen.
Het is de top van de wegkijkers, de probleemontkenners.
@vrtx | 02-09-15 | 01:29
't Is werkelijk niet te geloven. Stereotyper vind je ze niet.
Jan, volgende keer gewoon 'bontkraagjes' gebruiken ipv 'Marokkanen'.
Dezelfde boodschap, maar daarmee ontneem je dit soort dwazen de munitie om in het debat de aandacht te verschuiven naar de symptomen ipv het probleem.
@Panos88 | 02-09-15 | 00:12
Dopehoofd Sam de Jong komt uit Amsterdam-Noord.
vrtx | 02-09-15 | 01:29
Uit de archieven:http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/05/groenteman_in_bloemetjes_gezet.html
Herstel: Sam de Jong.
ZWETEN....
@Jan Dribbel | 02-09-15 | 01:36
De naam van het sujet is Sam de Jongh. Marokkaan. Niet van origine, maar van overtuiging.
@vrtx | 02-09-15 | 01:29
Die garnaal was zo stoned als een eikel.
vrtx | 02-09-15 | 01:29
Ja, wie is dat stuk onbenul met meer op zijn hoofd dan in zijn hoofd?
'Prins' is bij deze trouwens van mijn must-see lijstje af, dit inkijkje in de ziel van de regisseur was een behoorlijke spoiler voor de verhaallijn.
Maar goed, Vice Nederland zit er dan ook achter, waar de redactie tegenwoordig bestaat uit meisjes die het als ideale carrière move zien na de montessori schoolkrant redactie. Teringjezus wat is dat in een rap tempo afgegleden naar een bedroevend niveau.
JR for president !!
Door 12 man aangevallen worden en dan door een links wannabe reggiseurtje uit te worden gemaakt voor haatzaaier omdat je wel gewoon ethniciteit durft te benoemen? Een gotspe.
@La Bailaora | 02-09-15 | 01:19
Kunnen de verantwoordelijke niet teruggefloten worden onder Artikel 99 WvS? wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeB...
Kamerlid Boema komt niet verder dan: *ik praat pas weer met je als je aangifte hebt gedaan*, of formele onbenulligheden van gelijke strekking.
Het kan Boema (CDOE) kennelijk geen reet schelen dat Nederlanders die hun parkeermeter bijvullen worden aangevallen door Marokkanen.
Boema is een Mister Protocol van epische afmetingen. Met dank aan @ristretto voor de benaming Mr Protocol voor gluiperds van het formaat Pauw en Boema.
Het Katholicisme druipt van de verklaring van Buma. Het moeilijke is dat mensen allemaal niet snappen en lezen dat het ook gaat om handel en veiligheid. Laten we inderdaad de bijbel maar in het Latijns en Grieks houden, want het klootjesvolk snapt het anders toch nooit juist.
Slaap zacht mensen, laat de echt belangrijke informatie maar over aan de pastoor.
Zoals gisteren bij Pauw in een orgie van medeleven voor alle vluchtelingen ter wereld er geen enkel medeleven was voor de toevallig aanwezige dakloze moeder van Nederlandse afkomst, omdat zij Nederlands was, zo was er vanavond geen enkele aandacht voor de racistische misdaad begaan tegen een toevallig aanwezige Nederlandse journalist. Nederlanders worden genegeerd.
Hulde voor Jan Roos die fatsoenlijk bleef te midden van het onfatsoen van Pauw, Boema en hun kliek elkaar feliciterende klootzakken.
Want het is volstrekt onfatsoenlijk om een slachtoffer die zijn verhaal doet af te serveren met onbenullige vragen als *Hoe weet je dat het twaalf Marokkanen waren die je verkracht hebben? Het kunnen toch ook elf Marokkanen en een Irakees zijn geweest? Waarom twitter je over die groepsverkrachting? Doe maar eerst aangifte*.
*klootzakkenpauwentroep*
@Mastermattie | 02-09-15 | 01:13
Oh sorry, wel netjes om even de bron te vermelden: adbroere.nl/web/nl/columns/het-foute-v...
@Mastermattie | 02-09-15 | 01:13
Toch gaat dat referendum nog eens als een boomerang terugkeren. Het betekent namelijk dat de overname van Nederland door Brussel in de toekomst als wettelijk ongeldig, want tegen de burgers wil in, kan worden verklaard.
* Alu hoed opzet tent *
Check die gasten achter Jan.
What the fuck zijn dat voor rare gasten?!
* Alu hoed in zak gedaan *
@Maria.1 | 01-09-15 | 23:47
Volgens mij heeft de afgelopen 40 jaar geen enkele uitzending van troepen enige betrokkenheid bij religie gehad. Sterker, godsdienstvrijheid is de laatste jaren steeds belangrijker geworden.
Daarom vind ik het ook wel raar dat Geenstijl het zo oppikt.
Verder kun je zeggen dat het belachelijk is dat onze jongens daar nodig zijn, maar aan de andere kant: moeten we die mensen maar laten creperen dan? We zijn als 1e wereldland toch ook wel verplicht om anderen in nood te helpen? Zeker gezien de dreiging vanuit IS die ook nog eens voor veel vluchtelingen zorgt (wat dus ook geld kost), is het de investering imo wel waard. Beter vrede daar dan oorlog en giga veel vluchtelingen.
Janus Kiep | 02-09-15 | 01:09
Het is binnen de VARA moeilijk zo niet onmogelijk om onafhankelijk van de VARA te bewegen.
Oh Sybrand Buma,
Doe de volgende keer even je huiswerk:
Het Verdrag van Lissabon is geen gewoon verdrag dat is gesloten tussen staten. Het Verdrag van Lissabon is een nieuwe grondwet die boven de Nederlandse grondwet staat. "Het Verdrag van Lissabon is niet democratisch tot stand gekomen; het is de Europese Grondwet in een nieuw jasje."
Juridisch gezien is het Verdrag van Lissabon nagenoeg een exacte kopie van de in 2005 (door 62 procent van de Nederlanders, 55 procent van de Fransen en 53 procent van de Ieren verworpen Europese Grondwet.) Van de 448 artikelen van de Europese Grondwet zijn slechts 6 artikelen niet in het EU of EU-Werkingsverdrag opgenomen. De belangrijkste verschillen tussen de Europese Grondwet en het Verdrag van Lissabon moeten gezocht worden in de vorm, de constitutionele terminologie, de symbolen van de Unie (vlag en volkslied) en de voorrang van het Unierecht. Deze verschillen betreffen slechts bijzaken. De hoofdzaak, de inhoud van het Verdrag van Lissabon is door deze verschillen niet wezenlijk veranderd.
Regeringsleiders en politici presenteerden de gedeconstitutionaliseerde tekst van het Verdrag van Lissabon als een compleet vernieuwde tekst, die wezenlijk zou verschillen van de constitutionele tekst van de Europese Grondwet. Dit trucje moest voorkomen dat het Verdrag van Lissabon via een referendum aan de bevolking van de betrokken lidstaten nogmaals van tafel zou worden geveegd. Of dit trucje legitiem is of niet, is een politieke kwestie.
Harry Turtle | 02-09-15 | 01:05
En eendagsvliegjes op tomaten.
En vrij verkeer van fascisten die tijdens een betoging met handgranaten gooien.
De vliegjes zijn natuurlijk belangrijker.
Wat een schaamteloze huichelaar die Buma.
Vara linkse kerk, da klopt. Dwdd linkse shit klopt ook. Maar Pauw zelf doet toch redelijk z'n best om onafhankelijk van de Vara te bewegen?
Kijk liever naar Pauw dan naar Zwarte Piet.
Goed dat jullie Jan lieten meedoen.
Ik ben super benieuwd of er tijdens en na de uitzending van Pauw een soort piek te zien was in het aantal handtekeningen.
Mark_D_NL | 02-09-15 | 01:00
Hohoho, brengt niks? En het verdrag over bestrijdingsmiddelen dan. Dat is wel een oorlog met Poetin waard.
Heb getekend voor Geenpeil, en 4 anderen gemotiveerd hetzelfde te doen. Goed initiatief, +1 voor de democratie. Op naar de 300.000!
Mastermattie | 02-09-15 | 00:55
Eensch, die is veel geschikter. Jan Roos is gewoon een onaangenaam persoon, die een groot deel van het publiek gewoon niet aanspreekt. Zelfs niet de thuisbasis staat unaniem achter hem.
Waar blijft die film over de loverboyscene?
www.google.com/search?q=baran+loverbo...
Ah, ik snap het al, die krijgt geen europesche soepsiedie.
Voldoet niet aan de gewenste beeldvorming.
Het kiezen van volksvertegenwoordigers vind ik tegenwoordig een gevaarlijke loterij Buma!
Dat Oekraïne brengt echt niets. Dit is 1 van hun nationale top gerechten. Kruchenyky geserveerd met kasha en een champignon sauce.
--
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
--
en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_cuisi...
Mastermattie | 02-09-15 | 00:55
100% eens, meer Baudet, minder Roos.
Tegenstanders maken gretig gebruik van andere akkefietjes rondom Jan om de aandacht van het werkelijke debat af te leiden.
Nu krijgen we de Linkse Groene Klimaat Propaganda.
Kost een paar cent maar dan heb je ook niets.
Jammer dat Thierry niks zei over de inhoudelijke kwestie van het associatieverdrag bij Pauw. Hij heeft er duidelijk verstand van!
De democratie staat ook bij het CDA 'hoog in het vaandel'.
Maar goed, dat wisten wij al.
Beste redactie, ondanks dat ik vind dat Jan Roos het goed doet, neemt heel links Nederland 'm nu op de hak en wordt een uiterst serieuze zaak als het referendum in de grabbelton gepleurd.
Ik denk dat het verstandig is om Thierry Baudet de volgende keer aan tafel te zetten (wel goed overigens dat 'ie wel in de studio aanwezig was)
@Outsider-Inside | 02-09-15 | 00:26
Spijker, kop.
De Volkskrant begint er inmiddels achter te komen dat hun extremistische policorbeleid niet leidt tot meer abonnementen. Nu alleen nog de andere policor bolwerken (NRC) overtuigen.
Volgende keer moet Jan maar tweeten: '12 moslimachtigen'.
Panos88 | 02-09-15 | 00:31
Nee dat was 100% echt. Bang naïef met een trilstemmetje 'ik sta helemaal te trillen' uitkramen omdat zijn complete NRC-Next bloemetjes wereldbeeld in 1 keer aan gort was na daadwerkelijk eens een keer een allochtoon in het echt mee te maken.
En dan zijn beschaamde kop na het fragment, omdat hij en die actreutel net 5 minuten met heel veel moeite om de hete brei heen gepraat hadden op de vraag of het moeilijk werken was met deze jongens zonder ervaring.
Prachtige televisie.
Tweede mooie actie van Jan Roos vandaag! STOP nóg meer onheil door ook nog Oekraïne binnen te halen. Maar het is tegen dovemansoren gericht. De EU - en het is op GS al zo vaak gezegd - is een verschrikkelijk alleen maar aan zichzelf denkend monster, dat heel Europa in een groot verderf stort. Als dat al niet is gebeurd. Daarom, teken het referendum, het is tenminste iets!
Mark_D_NL | 02-09-15 |
Stelt weinig voor als je bedenkt dat IS vele miljarden aan oorlogsgeld heeft. Elke stad wordt bij inname leeggeroofd inclusief banken. Daarbij krijgen ze fortuinen aan donaties. Luchtbombardementen zijn bewezen ineffectief. Het vertraagd hoogstens hun opmars, maar nog steeds gaan ze vooruit. Ze bevinden zich al in Damascus overigens. Alle bombardementen ten spijt heeft het de slagkracht van IS niet aangetast. Boots on the ground is de enige duurzame oplossing.
@Prolix | 02-09-15 | 00:34
Ach, dat linkse VARA-publiek is natuurlijk gewend dat als ze aangifte tegen Wilders doen meteen het complete Nederlandse Justitie-apparaat in actie komt. Ze hebben blijkbaar nog niet helemaal begrepen dat dat de uitzondering op de regel is en dat er in de meeste gevallen vrijwel nooit meer wat met een aangifte wordt gedaan.
Oekraine is in burgeroorlog
Maar we kunnen wel nu tuinbouw bestrijdingsmiddeltaktieken met elkaar gaan delen!
JOH ! Wie is hier nu te dom om een rationele afweging te maken
Prolix | 02-09-15 | 00:34 |
De realiteit is tegenwoordig te zwaar voor onze gutmenschen, dus wordt die maar op zijn op gezet.
@Mark_D_NL | 02-09-15 | 00:33
En ze krijgen er ook gratis nieuwe voor terug:
militaryvideos.com/isis-uses-tow-missi...
@waragainstclimate | 02-09-15 | 00:34
Was die moeder een MILF?
Ik zie helaas geen Oekrainse meisjes hier. Alleen Eritreers. En enkele Syriers. Die waren trouwens super enthusiast (moeder en dochter), praatje mee gemaakt. Gezinnetjes altijd +1.
Na jaren te lezen op deze website voelde ik me nu eindelijk genoodzaakt om te reaguuren, daar komt die:
Wat een triest voorbeeld van diepgewortelde hypocrisie... Jan Roos legt uit dat hij door 12 gewapende gastjes werd aangevallen, en het voltallige Pauw publiek maakt van hem de schuldige omdat hij geen tijd wil besteden om aangifte te doen, waar zoals hij terecht aangeeft, toch niets mee gedaan zal worden. Mijn zoveelste klomp breekt.
De net aangekomen (barbaren) vluchtelingen hebben hun visitekaartjes al uitgedeeld.
Moorden, koran-rellen, halal-rellen.
En er komen er nog 800.000 aan.
In Trouw, door Efimenco, het verhaal dat je in de Volkskrant niet tegenkomt.
www.trouw.nl/tr/nl/6849/Sylvain-Ephime...
Je laat moslims toe en je krijgt het onthoofdingsdenken er gratis bij.
@Het Vijfde Wiel | 02-09-15 | 00:24
Iedere dag worden de grote wapens uit hun handen geschoten. defensetech.org/2015/01/07/us-airstrik...
Harry Turtle | 02-09-15 | 00:28 |
Dat behind the scenes moment was gewoon in scene gezet, dit ballenlikkertje trekt zijn mond echt niet open tegen een paar mocro's hoor.
Jaaaa hoor Buma, wat hebben wij Oekraine toch hard nodig. "We werken oa samen om terrorisme en plagen te bestrijden". Schei toch uit! Ze hebben geen cent om hun spreekwoordelijke kont te krabben. De Oekaïne heeft óns en onze euro's nodig zul je bedoelen. Zij worden er beter van en wij alleen maar slechter, zowel qua geo politiek als economisch. Je gaat toch geen land in oorlog bij de EU betrekken dat ook nog eens economisch op sterven na dood is. Gewoon een slecht plan, daarom een referendum, punt!
Jan noemt man en paard en moet gelijk deaud van iedereen in de zaal, U zal het beestje niet bij de naam noemen BITTE !!!
Snotjochie is bijna zielug te noemen, heeft een filmpje gemaakt over een sprookje, leuke -gay- Mocro die het met een blonde Hollandse deerne wil doen, realiteit is dat deze combo 99.99999% uitloopt op een drama waar menschen voor de rest van hun leven schade hebben opgelopen.
Dan zit daar die kale brilaap die het over Mocroneziers heeft en dat kan natuurlijk niet..... GVD!, die vuile rascist noemt het gewoon bij naam.... WTF, dit moet stoppen !!!
Eind goed, al goed. zelfverklaarde helden van het na-oorlogse verzet kunnen rustig slapen vannacht.
Dat die ene slappe 'het hadden ook libiers kunnen zijn' opmerking publieksapplaus kreeg zegt genoeg over het niveau van de rest van het verweer.
Dat behind the scènes fragment vond ik overigens nogal stigmatiserend met die werkweigerende Marokkanen. Moest dan nou, Jeroen?
@adriaan
Yes, check, was mij ook opgevallen.
*Aluhoed afzet*
d
@Min-of-meer | 02-09-15 | 00:12
Tja, ik geloof dat je gelijk hebt. Pauw gelooft het allemaal wel, hij straalt iets uit van, ach... het zal mijn tijd allemaal wel duren, geen bezieling meer, op routine presenteren. Nou ze zoeken het maar uit bij Pauw en de VARA, ik ga niet meer kijken naar een programma dat zo enorm de aansluiting aan het missen is met wat er momenteel in de maatschappij gebeurt. Blijkbaar denken ze op deze manier allochtone kijkers te trekken of zo, maar die komen niet. Wel raken ze de bestaande kijkers kwijt. Ik ga in ieder geval geen moeite meer doen om hier nog naar te kijken en als de kijkcijfers dalen komen die politici en BN-ers straks ook niet meer naar Pauw waardoor de kijkcijfers nog verder dalen en zo zakt het hele programma steeds verder weg. Dit wordt het laatste seizoen voor Pauw. Hij heeft het al 25 jaar volgehouden op TV, dat is op zich al een hele prestatie, maar de aftakeling is nu echt begonnen.
Wel apart dat wanneer Jan Roos zijn punt duidelijk maakt, er IN EENS uit het niets een telefoon door de microfoon begint te storen.
(alu hoet opzet tent)
Die Buma staat daar nu z'n eigen partij in de luwte te houden. Prioriteiten. Partij boven landsbelang dus.
Buma heeft evenwel een ijzersterk punt: de kiezer krijgt eenmaal in de 4 jaar de gelegenheid om aan te geven wat hij wil van de polletiek. En zolang de meerderheid stempt op wegmentonspartijen (D66VVDPVDA) zal de trein voortrazen richting Nederlandsch' doodt: meer Islam, meer EU. That's it.
Mark_D_NL | 02-09-15 |
Stelt niet zoveel voor? Ze hebben delen van Irak, Syrie, Libië en Nigeria in handen. Ze begonnen met een paar duizend en hadden zo'n gigantisch succes dat ze ondertussen tussen de 70- en 200.000 manschappen hebben. En ze gaan maar door! Welke media heb jij het over? Die mogen wel eens naar de tijdlijn kijken, want de realiteit spreekt ze tegen.
Heel grote problemen als er een nee uit rolt, vindt Buma. Onzin natuurlijk. Politici die zo'n uitspraak niet kunnen verwerken, stappen dan maar op. Zodat politici die er wel uitvoering aan kunnen geven, de vrije hand krijgen.
Gatverdamme, ik wil mijn uur terug.
Wat een bar en bar slechte uitzending van Pauw.
Die knakker van kunst & kitch heeft nauwelijks wat gezegd, Jan Roos werd nauwelijks aan het woord gelaten, een of andere puber krijgt 8 gouden kalveren voor iets wat een peuter met Moviemaker nog beter kan En Buma zit maar wat rechts geluid uit te braken maar als de vragen eindelijk kritisch worden begint ie te hakkelen en z'n neus te groeien (wat dat betreft was mijn analyse over het CDA toch wel juist, sinds Balkenende is het er alleen maar slechter op geworden).
De uitzending begon al met een flauwe opmerking richting Jan Roos maar na het item over GeenPeil meteen even afzeiken met dat Urk artikel (ze moesten de term klimaatminaret even voorbij laten komen) om vervolgens op buitengewoon ranzige manier Jan Roos nog even een mes in de rug te steken over het "Parkeerautomaatincident".
Deze uitzending is vooraf flink gescript en aan Jeroen was duidelijk te merken dat hij gespannen was in de vrees dat Roos de tafel over zou nemen.
Sorry GeenStijl / Jan Roos, we zijn net keihard geframed / genomen door Jeroentje... #GeenPauw
Het Vijfde Wiel | 02-09-15 | 00:18
Ik denk dat heel veel mensen vinden dat IS vernietigd moet worden maar Buma zat daar compleet onvoorbereid.
Hoewel Jan Roos het prima deed, vind ik eigenlijk dat hij voor dit soort dingen niet de juiste persoon is. Maar goed. Triest overigens hoe dat narcistische regiseurtje nog even probeerde om Jan te framen. Wat een dommig lulletje is dat.
Min-of-meer | 02-09-15 | 00:08
Ja en racistische tokkies komen veel voor onder PVV'ers maar dat niet wil niet zeggen dat iedere PVV'er een racistische tokkie is. Kijk, ik kan het ook. Het is gewoon kortzichtig en dom om iedere criminele Arabier een Marokkaan te noemen, klaar. Dat weet Jan ook wel. Maar laten we anders weer teruggaan waar het echt over gaat? De goede reclame voor Geenpeil.
kicktherabbit | 02-09-15 |
In alle eerlijkheid heb ik maar de helft van de wedstrijd gezien. Zal morgen hele bekijken. Maar wat ik ervan zag was Buma beter. Hij denkt er tenminste over zoals ik. Althans kwa IS. Wat betreft GeenPeil faliekant niet uiteraard. Ach, ik heb gewoon een schurfthekel aan Jan Roos. Ik zal het proberen wat objectiever te bekijken.
Wat een gladiool dat regisseurtje.
Altijd de boel omdraaien, vooral zijn vriendjes niet stigmatiseren.
Walgelijk typje.
Die punten over opvang in bv Saudi-Arabie waren ook sterk. Jammer van dat gedoe rond die knots. Dat enige stukje verweer op die 12 finnen was misschien wat minder maar daar ging het hier niet om.
Van die film 'Prince' is nog geen torrent te vinden. Dat betekent dat ie zwaar kut is dus.
Herr Buma mag is er heilig van overtuigd dat het "Verdrag" daarna echt anders is geworden. Kan hij ook vertellen wat de verschillen dan zijn? Hij doet een leuke poging Balkenende uit de wind te houden, danwel het CDA niet als volledige volksverlakkers te doen voorkomen, maar mag toch wel even verantwoording voor deze leugen afleggen. Hij gaat dat volgende keer weer doen, dus Jan: even de naslagwerken erbij pakken en fileren deze nozem!
Filmknulletje was de stereotype gutmensch. Goed dat Jan even vroeg naar uitleg van zijn "haatzaaien" en dat soort cliché frasen. Buma was het met dat joch eens, dat is eigenlijk ook wel dodelijk. Dat als jongere een ouwe christelijke zak het voor je opneemt.
Driewerf Hoezee | 02-09-15 | 00:05
In Amsterdam wonen 180 nationaliteiten. Dat 'wijsneusje' (die met zijn dagelijkse research wel even de grote internationale media haalt) had wel een punt. Betwijfel ook dat Jan tijdens zo'n aanval een Marokkaan van een Libiër kan onderscheiden. Overhaaste tweet, kan gebeuren. Verder doet het er ook niet toe of het nu Marokkanen, Algerijnen, Libiers of Tunesiers zijn, het gaat erom dat het tuig is.
Klasse verweerd Jan, op alle punten fier overeind. En ja, wederom op 't eind alsnog de (s)linkse kogel uit de loop. Kijkje in de keuken van de wegkijkers, die uiteindelijk al spartelend niet verder kwamen dan een stompzinnig 'ja maar.., die aangifte'.. Hierin gemankeerd bijgestaan door een Buum wiens klassiek onbetrouwbare CDA-aard ineens ook weer pijnlijk zichtbaar werd.
Wanneer vertrekt de asielboot naar de USA, zou graag instappen...
@Outsider-Inside | 02-09-15 | 00:00
Jeroen Pauw is allang over zijn hoogtepunt heen. Zijn constante drang om maar politiek correct te blijven om in de gratie te blijven van de machtige Joloidische factie van de VARA (Iets zegt me dat Jolo iets heeft waarmee hij de directie van de VARA afperst, anders zou allang de stekker uit de Joop getrokken zijn) veroorzaakt oneindig veel stress waardoor uiteindelijk de kwaliteit af blijft nemen.
Dat is te zien bij meer VARA-figuren, denk maar aan Youp van 't Hek.
Oud-zuid kindje Sam de Jong is gewoon jaloers op de kloten van Jan, wat een mormel zeg.
Jan legt uit dat de wijkagent zélf al aangeeft dat aangifte zinloos is.
En dan vervolgens zie je de medetafelgasten dom en onnozel uit hun kop kijken.
In wat voor wereld leven die mensen?!
@Haloef | 01-09-15 | 23:50
Alleen zorgen maken om de binnenlandse veiligheid en de grenzen. Laat ze het daar lekker oplossen.
Plot van de uitzending was: Kaartenmakertje opzichtig ingehuurd door Vara om ingestudeerde opmerkingen te kunnen plaatsen tegen Buma en Jan. Het meest gênant was het 1-2'tje met die regisseur in de aanval op Jan. "Dat het ook wel Libiërs hadden kunnen zijn". En dan die verbeten linkse kopgrijns er erop. Ik vermoed incest.
Goed gedaan Jantje, rustig en logisch uitgelegd, geen discussie met stemverheffen lopen voeren of zo, topper, goede reclame voor GeenPeil
-weggejorist-
quote van Buma was nog erger dan ik eerst vernam. 7:10 "Als je ja zegt, je legt het voor aan de mensen, dan kan je niet als politiek - vind ik zelf, alhoewel ik tegen dit referendum ben - vind ik dat je niet kan zeggen: 'sorry het was één grote grap, we doen het lekker toch.' Daar ben ik heel eerlijk in, dat is één van de redenen waarom ik het zo'n vreselijke, gevaarlijke loterij vind, want als het nee is komen we echt voor hele grote vragen te staan."
Een referendum is dus een 'vreselijke gevaarlijke loterij' omdat er hele grote vragen ontstaan als het antwoord nee is. Koekoek. De grote vraag is natuurlijk of het parlement de het volk nog wel vertegenwoordigt als het volk nee zegt. En het antwoord op die Grote Vraag is natuurlijk ook nee. Daar is Buma bang voor. Bang voor Grote Vragen als de kloof tussen politiek en bevolking duidelijk wordt.
'Laten we in Den Haag maar doen alsof we altijd de wil van het volk vertegenwoordigen. Dat is wel zo veilig en directe inspraak is een vreselijke, gevaarlijke loterij, want dat levert alleen maar Grote Vragen op.'
Een vreselijke, gevaarlijke loterij.
Pat1982 | 01-09-15 | 23:56
Dat is Sybrand Buma .
Gouden Kalf; Rijk de Gooijer gooide het prul uit het raam van een taxi. Wel van belang was het optreden van Jan Roos; goed gedaan Jan.
@kicktherabbit | 02-09-15 | 00:03
Waarna de linkschmenschen wanhopig werden en terugvielen op hun standaard argumenten van 'misschien waren het wel Libiers ofzo'.
Het verschil is dat de kuddementaliteit vooral lijkt voor te komen onder berberapen.
Die Buma had inzake Syrië de klok horen luiden maar wist niet waar klepel zat. Totaal inhoudloos zoals CDA altijd is.
@Driewerf Hoezee.
Dank xD
En weer 3 handtekeningen van de vrouw en ouders! Die 300.000 komen er zeker!! Morgen bij boulevard en hart van nederland??
@Het Vijfde Wiel | 01-09-15 | 23:50
Dat IS stelt niet heel veel voor begrijp ik uit de diverse media. Spanje heeft wel een redelijk leger, niet lang gelden werd het Franse leger nog bejubeld hier bij GS. Wanneer IS zo sterk is dat ze die 2 landen verslagen hebben en aan de grens bij Belgie staan. Dan moet je je zorgen maken. Zeker omdat het Belgische leger niets voorstelt (www.knack.be/nieuws/belgie/nieuwe-heli...)
Die film Prins lijkt me echt een schijtfilm. Met die onsamenhangende en vage preview had ik nog steeds geen enkel idee waar die film nou over gaat. En die eyoup heeft een IQ van 60, dat kan nooit goed acteren
ZO. Werd ik even pissig na de opmerking van het wijsneusje met z'n 'het zouden ook Algerijnen, Libiers en een Tunesier kunnen zijn'. Wat een linkserig kudtkneusje. Totaal de draad kwijt en zag je 'm glunderen? Mag ik dat even kwijt?
Sterk staaltje verder, Jan!
Wat zei die smurf nou, waardoor die filmkinderen begonnen te klappen en juichen?
Ik verstond het niet.
Jan Roos heeft het goed gedaan in de sLinkse hol van de Pauw. Kan er niets anders van maken.
Het Vijfde Wiel | 02-09-15 | 00:00
Jij vond Buma wel goed? Hij had werkelijk geen enkel helder antwoord op welke vraag dan ook.
@Harry Turtle | 01-09-15 | 23:56
Had je iets anders durven te verwachten van de VARA?
briefpapier | 01-09-15 | 23:58
Dat had Jan Roos zelf ook gedaan, niet opeens hypocriet en roomser dan de Paus gaan doen. Het is zijn eerste grote media optreden na dat incident en heeft er amper over kunnen spreken, logisch dat ze er naar vragen. Je zou je als journalistiek programma volkomen belachelijk maken als ze niet over dat incident in Amsterdam begonnen waren. Zeker als je daarvoor nog een item over het leven van de straat en vervelende snotjochies bespreekt. Jan legde het ook helder uit. Verder kreeg Geenpeil ruimschoots aandacht waarvoor hulde.
Ik ben gisteren aangevallen door 8 Limburgers. "Foei!!1!1"
En dat is genomineerd voor zeven gouden gouden kalven.
Jesus Christ.
Alle zeven voor politieke correctheid van zijn broddelwerkje.
@Harry Turtle | 01-09-15 | 23:56
Had je iets anders durven te verwachten van de VARA?
Jan Roos deed het goed, maar wat was dit verder een enorm rommelige uitzending (inclusief slecht geluid).
Jeroen Pauw heeft z'n dag niet of hij is nu over z'n hoogtepunt heen.
Debiele TV, afschaffen die hap!
@ProAsfalt | 01-09-15 | 23:57
Significant Other van Moos.
kicktherabbit | 01-09-15 |
Dat is jouw mening. Ik heb een hele andere wedstrijd gezien.
Je kan wel zien wie de eerstkomende tijd de tv gaat bevuilen met zijn wereldvreemde visie.
Grappig ook dat die knul niet durfde toe te geven dat er niet te werken viel met zijn 'acteurs van de straat'.
En rood aanliep toen er wat behind the scènes werden getoond waarin zijn maakbare wereldbeeld voor zijn ogen verbrijzeld werd.
Ja echt haatzaaien door te melden dat je aangevallen wordt door Marokkanen. En dan is Pauw nog verbaast dat als je bij Pownews werkt je eerder op straat wordt aangevallen da wanneer je bij de VARA werkt. Leuk dat hij mocht komen praten over GeenPeil konden ze hem daarna hierover pakken. Het blijft een linkse zender.
@Jan Roos: Goed verweerd Jan! Wat een stel debielen/wegkijkers daar bij Pauw, om jou heen!
Toch wel ziek hoe die pauw weer het geenpeil pleidooi overschaduwd met het "marokanen" incident...
Oehh, vooral niet het beestje bij de naam noemen, want dat is stigmatiserend. Linksch hoofd-in-het-zand stekertje.
Die jongen hadden ze ook wel aan tafel mogen zetten. Goed dat Jan ook nog even zelf zijn verhaaltje mag vertellen over wat er in Amsterdam gebeurde. Het stond al 2-0 voor Jan Roos vs Buma maar Buma maakt er ook in deze discussie op de valreep via een eigen doelpunt nog even 3-0 van.
Sam heeft de wijsheid in pacht wie dat ook moge zijn.
Ow je mag niet Twitteren als je aangevallen wordt door Marokkanen want dat is stigmatiserend. Wat een naïeve drol dat regisseurtje.
Wie is die snotneus????
@Nonkel Frituur | 01-09-15 | 23:39
Hoe zit het eigenlijk met de Belgische krijgsmacht Nonkel?
Man, man, man, de Linkse correcte Wie BN'ers zitten er ook weer en nog klappen ook.
Wat een løl, die "mooiboy"
@Nonkel Frituur | 01-09-15 | 23:39
Vast wel Nonkel. Ik ga er van uit. En anders minimaal een update met fragmenten van onze Jan voor onze buitenlandse vrienden;)
Bubsy | 01-09-15 | 23:51
Kut, ik vergeet gewoon ff dat er nog voor een hele lange vakantie betaald wordt. Namelijk wachtgeld.
@SamKoeman | 01-09-15 | 23:41
Moest denken aan Hans Hillen, die senator voor het CDA, die gokte ergens in juni 2009 dat de partij van Wilders binnen een paar maanden zou leeglopen als een ballon.
Buma dacht zeker dat iedereen dat referendum uit 2005 al vergeten was. No way José.
Ha, ja en nu 4 jaar lang Nederland naar de gallemiezen helpen, zonder dat wij daar enige invloed op hebben. Go GeenPeil!
Maria.1 | 01-09-15 | 23:47
Daar had Jan of Jeroen wel ff mogen ingrijpen trouwens door te zeggen: 'Dat je verkozen bent, betekent niet dat je 4 jaar je god eigen gang mag gaan, (met als enige straf dat je na 4 jaar niet nog eens een ton per jaar mag opstrijken.)"
Blijkbaar hebben ze bij de PO de sneer begrepen, dat zij weinig tot geen belangstelling toonden voor Geenpeil.
Jan, je bent goed bezig!
@ Mark_D_NL | 23:44
Nee, je moet ze daar al aanpakken.
Begin bijvoorbeeld met een grote troepenmacht om ze de woestijn in te jagen, en laat ze daar creperen.
Mark_D_NL | 01-09-15 |
Jouw idee is laten oprukken tot ze aan onze grens staan? Dat ze al heersen over deel Europa? Ja, dank je de koekoek. Een verkapte vorm van het typische laaghartige Nederlandse idee "onze buren lossen probleem wel op", laten wij er lekker uitblijven. Dat is laf en onverantwoordelijk. IS is het grootste gevaar sinds de nazi's en dient uitgeroeid te worden voor ze te machtig worden. Bij de bron wegvagen.
@très cool, dat bepaalt de Referendumcommissie, met daarin oa oud-PvdA voorzitter Ruud Koole, binnen vrij strikte grenzen "op het bij de stemming te bezigen stembiljet wordt de vraag vermeld of de kiezer voor of tegen de aan het referendum onderworpen wet is, met dien verstande dat de referendumcommissie vaststelt hoe de wet wordt aangeduid. "
Buma die nog even het Verdrag van Lissabon trachtte goed te praten ten faveure van JPB.
Iedereen weet wat er toen gebeurd is, maar alleen Buma niet. Vermoeiend hoor...
Buma heeft over Syrië aan de ene kant gelijk; het bedreigt ons ook. Aan de andere kant is het belachelijk dat onze jongens en meisjes daar tegen IS moeten vechten (wat zoals die jongeman opmerkte gezien zal worden als een kruistocht, waardoor IS nog fanatieker wordt), terwijl de Syriërs hun land ontvluchten in plaats van terug te vechten.
Jan Roos is goed bezig; goede reclame voor GeenPeil. Hopelijk komen er nog veel meer dan 200.000 handtekeningen bij. Buma met zijn "wij zijn democratisch gekozen". Ha, ja en nu 4 jaar lang Nederland naar de gallemiezen helpen, zonder dat wij daar enige invloed op hebben. Go GeenPeil!
Mark_D_NL | 01-09-15 | 23:44
Gaat om de buitengrenzen. Je gaat binnen Europa echt niks tegenhouden. Ze komen niet via de bemande douaneposten op de snelwegen binnen.
Was een mooi optreden. De juiste dingen zijn wel gezegd, lijkt me. En Pauw houdt zelf ook wel van een beetje recalcitrant zijn, dus dat werkt wel mee.
Ik denk trouwens dat het cijfer van "de Hond" na dit optreden van Buma stevig naar beneden bijgesteld mag worden.
@Het Vijfde Wiel | 01-09-15 | 23:33
Je snapt het niet. Potverdorie. Voordat IS met een leger hier aan de grenzen staat moeten ze eerst langs bijvoorbeeld Spanje/Portugal, Frankrijk en België. Dus dat duurt wel even.-
We moeten dus alles op de binnenlandse veiligheid en de grensbewaking zetten. Geen militairen of materiaal over de grens.
"Een referendum is een gevaarlijke loterij." Aldus Buma, op 1 september 2015 bij Pauw. De precieze quote kunnen we na de uitzending nog wel opzoeken en dan kan dat ook op een poster.
Nou we kunnen zeggen wat we willen, maar dit is toch wel sportief van die Pauw. Volgens mij is hij zelf ook niet echt een CDA fan! En Jan, goed bezig jongen. Dat hakkelen vergeef ik je.
Lekker bezig Jan! Genoten! En de spontane zweetdruppels op Buma's bakkes na die opmerking over Bak-ellende. Priceless!
Houtbar | 01-09-15 | 23:37
Vandaag ben ik niet thuis. Ik reaguur op verplaatsing.
Morgen zal GS hopelijk een kopie hier op de site zetten. Ja toch?
Oh oh oh wat hebben "ze" het zwaar met Jan...
Doet Vara nog steeds die drie minuten vertraging bij 'live' uitzendingen?
Johnny Quid, Pritt stift, van Leeuwen, Sparctacus etc vind ik allemaal van een veel hoger niveau dan die hele dodo jan roos. Snap totaal niet waarom jullie die vent altijd aanprijzen als een geschenk uit de hemel. Maar goed. Dat die 300.000 er iig maar gauw mogen komen.
deministerpresident | 01-09-15 |
Nope.
@Nonkel Frituur | 01-09-15 | 23:30
Dan had je die ouwe kijkdoos toch kunnen aanzetten? Of is dat aanbod ook nihil in Belgenland?
Hij doet het momenteel best goed..
Pauw zweet tijdens het interview met Jan Roos. Let maar eens op, vlak boven zijn veel te lage niet bestaande decolleté.
Bij mij valt het geluid steeds weg.. Meer mensen last van?
A propos, mocht die 300k gehaald worden, wie bepaalt dan eigenlijk de precieze vraagstelling?
Lult Roos nu dat we onze militairen "niet in gevaar moeten brengen"? Wat een gelul. Het zijn militairen. Buma heeft helemaal gelijk, we kunnen het ons niet veroorloven beetje achter de televisie te hangen, "hopend dat IS verslagen wordt".
Potverdikke, ik mag er blijkbaar niet naar kijken. Foutmelding want Belg.
Wat ben ik blij dat ik Kereltje verdrietig kon maken.
Mijn kinderen wonen in het buitenland. Mag ik een valse handtekening zetten . Ze zijn het toch met mij eens .... stoute gedachte hé ?
Ojee. Jan strijd met Buma om de grote Ik-snap-niks-maar-meen-vanalles prijs. Buma ligt voor.. ietsje.
buma heeft van de lichttechnicus een bloksnorretje gekregen. eigenlijk was die voor jan bedoeld.
sennholz | 01-09-15 | 23:16
hahaha
Sybran Druipneus Buma, vers terug van vakantie, vertelt over Syrie en legt het nog een keer goed uit!
Goed bezig Buum!
O o wat heerlijk hoe Pauw het laffe opportunisme van Buma ontmaskert. Wat een slappe lul is dat toch eigenlijk.
yeah right. Kaartenjongetje zat toevallig CNN te kijken en zag een door hem gemaakte kaart gebruikt worden in een reportage.
Oh ja. Slechte grap Pauw -1
Jan Roos altijd + 300.000
Huh? IS is er en IS is vervelend?!
Buma, hoe lang ben je op vakantie geweest?
sennholz | 01-09-15 | 23:16
Die Buma kan toch wel gewoon een peuk roken onder de douche.
Buma vergeet te vermelden dat het grootste probleem van alles de Islam is.
Jan Roos is al gelijk op stoom!
Voor het eerst kijk ik graag naar Pauw.
50.000 erbij vanavond moet kunnen.
buma heeft van de lichttechnicus een bloksnorretje gekregen. eigenlijk was die voor jan bedoeld.
Umberto heeft Hans Teeuwen en Peter r de betweter aan tafel.
Die Pauw kijk ik wel in de herhaling.
Ik zit te kijken en mezelf te verbazen wat een dom gelul tot nu toe... wie is de meest excentrieke sporter die u kent en dan een telefoonnummer... WTF?!?!
Manmanman, Het gaat alle ballen op Jan worden. Komop Jan!!
@Briefpapier
Precies: Of je nu voor tegen of blanco stemt: Als je voor democratie bent teken je. Twee minuten tijd investeren.. Als je dat al niet kan/wilt geef je of A: Niks om de toekomst van jezelf en je kinderen of B: Je bent voor dictatuur.
btw, wie is die dooie pierlala met dat pagekapsel die rechts van Jean Rose zit?
Komt Jan nog aan het woord en zal het nog over de immigratieproblematiek en het referendum gaan??
Zo! de toon is gezet,en de eerste klap was raak.
Mag Jan vanavond lepeltjelepeltje langs Jeroen in dat grote bed op die woonboot?
Nou, ik zie Jan in vijandelijk gebied zitten. En hij is heel erg afhankelijk van hun script. En dat zie/zag je al aan het begin Bumba kreeg gelijk zijn punt van Pauwt...
Ik blijf me verbazen over de mensen die bewust niet tekenen nu. Of je er nou voor óf tegen bent, het gaat om een verzoek tot een referendum. Je kan en mag ook gewoon tegen stemmen.
WTF, gaat het nu echt over Noren?
"Meneer" Buma. Het zijn juist neo-nazi's die naar Duitsland trekken, het zijn geen neo-nazi's die protesteren.
Kijk, dit wordt een boost voor de handtekeningen
Daar is onze Jan!!!
Afwachten maar of er genoeg mensen onder de kijkers wakker zijn die begrijpen waar het om gaat. Ik heb er een beetje hard hoofd in moet ik zeggen.
Iedereen die iets heeft met democratie hoort te tekenen. Anders ook nooit meer zeuren dat de politiek niet luistert.
@Nonkel
Waar blijven godverredomme die bitterballen!!1!!
Ik wilde eigenlijk naar mn mand gaan, maar hier blijf ik nog even voor op. weeeeeee
Als Pauw geen NSB-er is tekent ie live op de Televee. Wat een mijlpaal zou dat zijn.
Jan in het hol van de leeuw dat kan nog wel wat worden,vlug nog even pintje pakken.
Als je wint... heb je vrienden...
Rijen dik... echte vrienden...
Aan alle nieuwe lezers hier die lid zijn van de VARA: doe onderzoek naar JOOP.NL en de rol van Francisco van Jole hierin, en als u overtuigt bent een brief schrijven naar de omroepleiding.
Dank u voor de moeite.
Hatsikiholadijee!!
We gaan lekker vandaag! Kick some butt Jan.
Nog ff allemaal op handtekeningen jacht.
Zo, de bak chips op de schoot en genieten maar!
Tegenover Hans Teeuwen bij Tan op rtl4.
Go Jan! Leg die linkse loetjes het vuur aan de schenen. Laat je de pis niet Pauw maken!
En nu maar hopen dat ie volwassen doet voor een keer.
Morgen kamervragen wegens optreden Geenpeil
op de het oh zo geile NPO1?
REAGEER OOK