Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#GEENPEIL: LIVE HANDTEKENINGEN UITPRINTEN

geenpeilstreamlive.pngGeenPeil is een daverend succes. Momenteel zijn er in iets meer dan een week 80.000 handtekeningen opgehaald. Online. De post tellen we niet eens mee. Omdat de Kiesraad na 28 september maar twee weken de tijd heeft om de uitslag bekend te maken, vroegen ze ons om de handtekeningen verspreid aan te leveren. Uit voorzorg zijn er alvast VIER extra turftantes aangenomen bij de Kiesraad. Wij zijn de beroerdste niet, dus wij printen vandaag alvast de eerste 50.000 handtekeningen uit. En van dat unieke moment kunt u LIVE getuige zijn. Zie hier, onze epische 50K PRINT livestream, met gastvrouw Miss Donna en uw eigen Jan Roos om het geprint aan elkaar te praten. Jup. Dat heeft u goed begrepen. We gaan LIVE handtekeningen uitprinten! Nog nooit vertoond! We wisten dat GeenPeil episch zou worden, maar dit overtreft zelfs onze verwachtingen. TEKEN OOK. RED DE DEMOCRATIE GEENPEIL.NL (ook een Kleine Donna inhuren? hier)

Reaguursels

Inloggen

Zo, ook via mij en een vriend 2 handtekeningen binnen gehaald. Jammer dat er op geenstijl geen teller aanwezig is om de score bij te houden! Rechtsboven misschien? Naast tip de redactie.

Outloek | 28-08-15 | 13:12

-weggejorist-

miereneukert | 28-08-15 | 03:09

Zet 'm op Donna!

miereneukert | 28-08-15 | 03:08

En mensen kunnen te jong zijn, weet iedereen dat je 18 moet zijn? Dat zou m.i. ook nog een deel van de 'foute' inzendingen kunnen verklaren.

Watching the Wheels | 27-08-15 | 22:51

@ProAsfalt | 27-08-15 | 13:19
Hoog percentage foute inzendingen vorige keer misschien door invullen roepnaam ipv. eerste officiële (doop)naam en misschien zijn ook fouten gemaakt bij het invullen van het woonadres. Hoeveel mensen verhuizen in een jaar? Jongeren die net op zichzelf zijn gaan wonen, maar officieel nog ingeschreven staan bij hun ouders. Relaties die stuk zijn, waardoor mensen een nieuw adres hebben. Dat soort dingen? Hoe oud is het bestand van de Kiesraad? Een deel kan ook nog 'fout' zijn, omdat ze daar zelf misschien niet up-to-date zijn. Als ze een halfjaar of jaar achterlopen zit je al met een flink verschil.

Watching the Wheels | 27-08-15 | 22:47

ProAsfalt | 27-08-15 | 13:19
Controleren tegen de GBA gaat GS inderdaad niet lukken.. hoewel, misschien een religie beginnen en, net als de kerken, toegang eisen. (nee, doe maar niet.. schaf die idioterie zsm af)

noerg | 27-08-15 | 21:51

Niets gaat boven een oude naaldprinter met kettingpapier. Geen gedoe, gewoon printen en elke paar uur even checken of de inkt goed is.

waragainstclimate | 27-08-15 | 21:41

Je zou hier als technicus bij zitten :P

SyntaxError | 27-08-15 | 21:28

Nou, ik heb het ff helemaal terug gekeken ...

SyntaxError | 27-08-15 | 21:20

Wat ben ik toch blij onderdaan van het grote en machtige EU rijk te zijn. Alleen jammer dat ik van de voordelen tijdens mijn leven niks zal merken.

mr. Quispel | 27-08-15 | 20:12

Haha die achtergrondmuziek, steeds maar WEER!

CrapoTheGreat | 27-08-15 | 17:52

@F. von Zeikhoven | 27-08-15 | 16:48
Goed punt. Kiezersbedrog, maar dan van de kiesraad zelf. Het is een vaag systeem, met dat percentage. Het werkelijke foutpercentage is vast geen nul, maar zeker geen zeven. Steun voor wat u eerder voorstelde!

Driewerf Hoezee | 27-08-15 | 17:52

-weggejorist-

telelezer | 27-08-15 | 17:52

Als je 300.000 printjes moet maken, dan zet je dat toch goed op. Normale printers, normale hoogtes, overzichtelijke ruimte. Het zal wel aan mij liggen, maar op deze manier vraag je om fouten. Donna kan nog niet eens vastgelopen papier oplossen.
Bvdb | 27-08-15 | 13:10

Printers op de grond is natuurlijk wel zo handig voor de assistente ;)

waragainstclimate | 27-08-15 | 17:50

@seven | 27-08-15 | 13:49
Yup,
Maar aan de statistics te zien is de server nou niet bepaald bezweken door het aantal hits...

Wijze uit het Oosten | 27-08-15 | 17:34

Ergens van de zotte dat je in een tijd waarin je overal met digid kunt inloggen, er nog geen simpele app is waarmee volksraadplegingen eenvoudig gefaciliteerd kunnen worden. Stukje webplatform eromheen om de standpunten netjes over te brengen en argumenten inzichtelijk te maken (anders wordt 't een ongeinformeerde schreeuwpartij)... zo moeilijk is direct raadgevende democratie toch niet?

F#ckingAwesome | 27-08-15 | 17:27

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:35:
Hee, achterlijke kutbelg, bemoei je eens even niet met de Nederlandse democratie, of de poging tot het verkrijgen daartoe. Je ouwehoert als een sokpop voor jouw grote leider Verhofstad.
Verder wat @atheïstisch stemvee | 27-08-15 | 15:54 zegt.

Stormageddon | 27-08-15 | 17:14

80k in een week, hulde, mijn verwachtingen zijn ruimschoots overtroffen. 80 000x +1 voor die mensen.
-
1 punt waar ik me persoonlijk een beetje zorgen om maak is hoe nauwkeurig de handtekeningen vergeleken worden. Ik hoop niet dat het tot veel afkeur zal leiden.
-
Mijn formulier gaat, zodra de 2e handtekening er op staat, rechtstreeks naar de kiesraad toe. Net als de eerste keer. Uit principe, als je zeker wil weten dat iets goed gebeurt kun je het maar beter zelf doen, en bovendien heeft de tmg mijn handtekening verder nergens voor nodig.

noerg | 27-08-15 | 17:11

Ga dan de straat op met Donna!
Op een drukke dag in een der grote steden kun je legio krabbels ophalen. Dat werkt beter dan binnen te gaan zitten gamen.

DonSwami e.v. | 27-08-15 | 17:08

Uitprinten?????
Is de e-mail van de Kiesraad kapot?
Of weten ze niet hoe je elektronische handtekeningen kan tellen?
Dat blijven plakken aan dode bomen moet toch ooit eens een keer ophouden?

Peter_K | 27-08-15 | 17:08

is geenstijl soms door op last van de overheid gestopt?

sander koekkoek4745 | 27-08-15 | 17:05

necrosis | 27-08-15 | 16:26
Ja, laten we iedereen met een afwijkende mening het land uitgooien. U bent conmunist?

MasterMind99 | 27-08-15 | 17:05

Waarom zijn er geen nieuwe topics?

malang | 27-08-15 | 17:01

@ mezelf 16:49
Geinig betoogje! Maar er is geen speld tussen te krijgen. Het Materiële Controle statistieksysteem loslaten op uitgebrachte stemmen is dus voor Kiesrechtmatige verkiezingen ongrondwettig...

F. von Zeikhoven | 27-08-15 | 16:57

Is het nieuws op?

Haatgenerator | 27-08-15 | 16:57

@SleNebur | 27-08-15 | 16:52
*Drie keer zwaaien doet*

necrosis | 27-08-15 | 16:57

Pechtold, je staat ontzettend voor lul met je dode ogen in je poppenkop.

Bokito ergo sum | 27-08-15 | 16:55

-weggejorist en opgerot-

SleNebur | 27-08-15 | 16:52

-weggejorist-

SleNebur | 27-08-15 | 16:51

-weggejorist-

SleNebur | 27-08-15 | 16:48

@ Driewerf Hoezee 16:31
Nee, juist niet op die manier meegaan in dat mankerende controlesysteem. De Kiesraad laat hier zien hoe het er dus ook aan toe gaat bij èchte verkiezingen. Dat getrapte foutpercentage is een absurde methode. Het steekproef aantal is te laag om een steekhoudende conclusie aan te verbinden. Bovendien is het gebruik van dit steekproefpercentage-omslagsysteem strijdig met het kiesrecht, omdat de kiezer erdoor nooit de zekerheid heeft dat zijn stem meetelt zoals hij die bedoeld heeft uitgebracht te hebben. Immers, iedere uitgebrachte stem kan statistisch gezien in het foutpercentage aantal vallen, en dus van geldige stem veranderen in ongeldige stem. Dat is stembusfraude...

F. von Zeikhoven | 27-08-15 | 16:48

Na 13.00 uur al geen nieuw topic meer? Wat is dat nou, de verkansies zijn toch al voorbij?

eerstneukendanpraten | 27-08-15 | 16:47

Het EU rijk breidt zich snel uit. Dit zonder een schot te lossen. Dit komt echter omdat voor het eerst in de geschiedenis niet de nieuwe gebieden worden geplunderd door de oude, doch dat de oude gebieden flink moeten dokken voor de nieuwe. Heeft u ook geen zin om te gaan betalen voor Oekraine? Teken Geen Peil!

mr. Quispel | 27-08-15 | 16:47

@McMarx | 27-08-15 | 13:46
Daarom, taal is dienamies dus als het in de Vandale staat is het goed.
Ouwe swaffelaar.
Als we de Nederlandse taal als af gaan beschouwen eindigen we net zoals het Grieks en het Fries.Leuk,maar je heb er geen fok aan.

miko | 27-08-15 | 16:45

D66'ers tja, alleen daarom al.

Dutch_Holland | 27-08-15 | 16:40

@Driewerf Hoezee | 27-08-15 | 16:36
Onderbuik says no!

necrosis | 27-08-15 | 16:38

@necrosis | 27-08-15 | 16:26
Niet nog even een jaartje hier houden? Kan-ie zien hoe een uitverkochte natie zichzelf weer op de kaart zet, uit het dal klimt en afrekent met uitdagingen die Peggold het liefst uit de weg zou zijn gegaan.

Driewerf Hoezee | 27-08-15 | 16:36

@mr. Quispel | 27-08-15 | 16:29
Lijkt me een slecht plan aangezien Kereltje en zijn trawanten dan NAW kan meelezen van de mensen die hebben deelgenomen aan GeenPeil.
En laat Kereltje nu juist een pesthekel hebben aan referenda en hun voorstanders...

necrosis | 27-08-15 | 16:35

@Cuyahoga 13:29
Ohoh! Heb jij anale sex met je collega's???

F. von Zeikhoven | 27-08-15 | 16:34

@F. von Zeikhoven | 27-08-15 | 16:15
Dus als ik het goed begrijp, moeten we geen 300k, maar 300k+foutmarge aan handtekeningen binnenharken? Dan mag men nog wel een tandje bijzetten...

Driewerf Hoezee | 27-08-15 | 16:31

En het maar raar vinden dat de MSM dit puberale amateuristische en gênante gekut niet serieus nemen.

http://i.imgur.com/AJB6nOC.jpg

Kameroudste | 27-08-15 | 16:31

Nu nog in een glazen huis gaan zitten printen.

mr. Quispel | 27-08-15 | 16:29

@francisca van jole | 27-08-15 | 16:21
Als Wilders MinPres wordt, zal ik Kereltje met het grootste genoegen over de landsgrens gooien, gratis nog wel.
En het filmpje bied ik uiteraard gratis aan aan de GeenStijl!
*moehahaha*

necrosis | 27-08-15 | 16:26

@vanderjas | 27-08-15 | 16:16
Dat weten we gelijk hoe de democratie is opgebouwd hé en of het echt bestaat. Verantwoording - overheid!
Het voordeel is via het digitaal tekenen is dat GS alles in hun bezit heeft. We gaan het zien.

toetanchamon | 27-08-15 | 16:24

@necrosis | 27-08-15 | 16:18
Een politicus die nakomt wat hij beloofd heeft ? Je gelooft het toch zelf niet ?

francisca van jole | 27-08-15 | 16:21

Heeft Greenpeace al gereageerd op deze lokale milieuramp?

En Quinsy de huilneger is zeker weer boos omdat er alleen wit papier wordt gebruikt?

roverheid | 27-08-15 | 16:21

Van de PvdA mogen we geen 130 km/u meer rijden ( www.telegraaf.nl/autovisie/24421067/__... ) maar onnodig bomen kappen is wel toegestaan.

Het bewijs is hiermee voor de zoveelste keer geleverd: Het milieu wordt alleen gebruikt om de Linkse zakken te vullen en de burger te treiteren.

ProAsfalt | 27-08-15 | 16:21

@sander koekkoek4745 | 27-08-15 | 16:14
In 2017 gewoon massaal op Wilders stemmen, je weet wat Miezerig Mannetje beloofd heeft:
www.telegraaf.nl...

srry necrosis maar ben actief sper loop ook acties voor ze dus mijn stem is al vergeven, heb ook aspiranties naar de gemeente raad voor volgende verkiezingen.

sander koekkoek4745 | 27-08-15 | 16:20

Die arme Donna baalt als een stekker. Dit moet de meest grote kloteklus zijn die ze ooit heeft gehad.

Repetitive Beats | 27-08-15 | 16:19

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 16:01
Dat kan niet in Koninkrijk der Nederlanden. Wel in het meest democratische land ter wereld, namelijk Zwitserland.

ProAsfalt | 27-08-15 | 16:17

Het is maar goed dat er verder niks nieuwswaardig gebeurt in het land.

McMarx | 27-08-15 | 16:16

@toetanchamon | 27-08-15 | 15:53
Handtekeningen 'verspreid' aanleveren, wordt een zootje.

vanderjas | 27-08-15 | 16:16

@ProAsfalt 13:19
Je hebt gelijk. Dank voor het opmerken! Dat is volgens de methode 'Materiële Controle'. Die wordt zo ook toegepast in de rechtmatigheidscontrole op zorghonoraria door het Zorgkantoor, en op Pro Deo honoraria in de sociale advocatuur. De steekproef bestaat uit relatief gezien ten opzichte van het totaal te controleren gevallen, uit enkele tientallen dossiers. Het aantal afgekeurde dossiers uit dat onevenredige aantal steekproefdossiers wordt omgeslagen naar een percentage van Let Op! het steekproefaantal. En dat percentage wordt dus losgelaten op het totaalaantal zaken die binnen het controlebereik vallen.
Creatieve statistiek waarmee je een totaalverbod voor verder onderwijs krijgt als je dit zou flikken op een vmbo examen...
Dus, Geen Peil, eis een openbare handmatige controle èn telling van ALLE referendumverzoeken, om sabotage te voorkomen. En denk even na over het voortijdig doorleveren van die forms. Het probleem van de Kiesraad is niet ons probleem. Dat is het probleem van Pechthold. Als de kiesraad zijn eigen deadline niet haalt, wijst een rechter (hoi, oeps) het referendumverzoek in kort geding natuurlijk keihard toe. Laat ze maar zweten, de Kiesraad heeft ons al genaaid met dat foutpercentage. Vertrouw alleen jezelf, de inzet is echt té hoog om er goodwillvrienden op na te houden. Wiens brood men eet...

F. von Zeikhoven | 27-08-15 | 16:15

wacht 40.000 extra?.... hoop dat ze er niet bij geteld zijn dat zou betekenen dat we er al 120.000 hebben. Dan kunnen we bijna gelijk een grafsteen voor pechtold bestellen die schok komt hij niet te boven.

sander koekkoek4745 | 27-08-15 | 16:14

Waar zijn die vier turftantes?

necrosis | 27-08-15 | 16:13

Oke. Mooi. Prima. Maar zijn die 40.000 die op de teller van Burgercomite staan, daar nou wel of niet bijgeteld ?

FlamingPie | 27-08-15 | 16:08

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 16:01
Dat zou mooi zijn, maar dat kán dus niet in dit democratische Europa. Je snapt het niet of wil het niet snappen.

atheïstisch stemvee | 27-08-15 | 16:06

Mark_D_NL | 27-08-15 | 16:01 Sex met Kim hoeft van mij ook niet, maar het lijkt me wel een wijf waar je ontzettend veel lol mee kan hebben in de kroeg.

Willianus Wortelus | 27-08-15 | 16:04

Nonkel Frituur heeft een slechte dag, ligt dwars en is in de contramine. Dat mag, maar verveel ons niet.
Dit referendum is niet "waarom", maar "daarom" zelfs een beetje "penis agraricus jujubes colossus" begrijpt dat nog. Proost.

Een vrije paling | 27-08-15 | 16:03

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:55 Zonder het zelf te beseffen, enkele decennia lang inademen van walmend frituurvet gaat nu eenmaal niet in de koude kleren zitten, beschrijft u hier precies de handelswijze van het Europees Parlement.

Willianus Wortelus | 27-08-15 | 16:02

atheïstisch stemvee | 27-08-15 | 15:54
Dan moet u een referendum eisen om uit de EU te stappen, en geen referendum over dat Associatieverdrag. Dat zou consequent zijn.

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 16:01

@Guy Veropzoudten | 27-08-15 | 13:36
Alles mag wat mij betreft Uiteindelijk is dit gewoon zorgen dat je je doel bereikt. Het is in basis ordinaire huis aan huis verkoop. Het is een guerrilla oorlog. Dus alle creativiteit is gewenst. Zolang het maar respectvol, democratisch en fair is. Dus als de 268.000ste handtekening een nachtje intimiteit met Kim Holland aangeboden krijgt. Vind ik dat best. (Ik ben NIET nr. 268.000!1!! Dat weet ik zeker.)

Mark_D_NL | 27-08-15 | 16:01

Nu genoeg gezien, kunnen we nu weer PvdA en Pechtold gaan bashen?

eerstneukendanpraten | 27-08-15 | 15:58

Ah, democratie aan het werk. Een gruwel voor de Gutmenschen van D66 en gevestigde media alsmede de rest van de politieke kaste. Kortom, de mensen die zichzelf beschaafd & geschoold genoeg vinden dat zij beter over u kunnen oordelen dan uzelf.

Jan Passant mk2 | 27-08-15 | 15:57

normanius | 27-08-15 | 15:50
Maar er is helemaal nergens aan getornd. Vanwaar dat typische kuddegedrag?
Waaraan zou er getornd zijn dan? Zo gaat dat tegenwoordig: 1 schaap begint op internet te blaten, dan een 2e schaap, en vervolgens alle andere schapen omdat ze vooral niet uit de toon willen vallen. Maar als u vraagt waar het eigenlijk om gaat, dan kan niemand antwoorden.

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:55

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:35
Beste Nonkel. Ik heb het eerder geprobeerd uit te leggen en zal het nogmaals proberen. De mogelijkheden om een (raadgevend) referendum te organiseren zijn zeer beperkt. Het kan bv bij een grondwetswijziging, maar daar trappen ze niet nog een keer in. Het kan ook bij gebiedsuitbreiding van de EU. Dát is wat nu op stapel staat, en dáárom wordt er nu een referendum georganiseerd. Heeft dus in principe niets met Oekraïne zelf te maken, maar de met mogelijkheid een referendum te organiseren.

Als u de besluitvorming van dat EU-parlement democratisch noemt, dan dient u zich nog eens in te lezen. Het zijn voornamelijk de ministers en hoge ambtenaren en de as Berlijn-Parijs die de grote lijnen uiteen zetten. Wat wanneer en door wie besloten wordt, dat is volstrekt onduidelijk. Die besprekingen zijn niet openbaar en er zijn geen notulen. Dat parlement van u is niets meer dan een politbureau, een applausmachine. Een ondoorzichtig netwerk van belangen, lobbyisten, idealisten en fraudeurs.

Wat u er ook van vindt verder; eens, oneens, whatever. Probeer het niet te framen als dat het een initiatief is voor of tegen Putin, alsof wij bloed aan onze handen hebben vanwege MH17. Dat heeft er namelijk *niets* mee te maken.
Dank u wel.

atheïstisch stemvee | 27-08-15 | 15:54

Dus zaterdag de eerste 100.000. Wat zal Arrogander Pechtold zich verbijten en slecht slapen. Hopelijk spoken de geesten van Hans van Mierlo en de Gruijter tot 28 september door z'n kop. Wat een gemiste kans voor hem. Dinsdag over de post nog vier handtekeningen erbij.
Ouderwets maar het telt ook. De Vrije Paling is er maar druk mee. Succes.

Een vrije paling | 27-08-15 | 15:54

@vanderjas | 27-08-15 | 15:33
Je kunt ook het topic lezen voor een antwoord ;)

toetanchamon | 27-08-15 | 15:53

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:35
Als je uitgangspunt is dat een ieder die dit referendum steunt een anti EU persoon is dan ben ik blij dat je in pattatenland woont.

General Dripple | 27-08-15 | 15:52

Nu doet Jan het weer.
Zoals ik al eerder aangaf, dit geldt alleen voor Oekraïne, niet voor Moldavië en Georgië

Mastermattie | 27-08-15 | 15:52

-weggejorist-

sander koekkoek4745 | 27-08-15 | 15:51

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:35 26.

Willianus Wortelus | 27-08-15 | 15:51

@ Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:35
Het gaat niet zozeer om het specifieke onderwerp maar meer om het feit dat we met het afdwingen van dit referendum willen laten zien dat wanneer we het zat zijn dat er aan de democratische grondbeginschellen getornd wordt wij hier tegen in verweer komen.

normanius | 27-08-15 | 15:50

En verder ben ik wél een grote fan van Jan Roos. Alleen denk ik dat GS zich onvrijwillig voor een verkeerde kar heeft laten spannen.

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:46

Die hele print-stream is een mooie middelvinger van GS naar hoe achterlijk het is dat alles nog via papier moet.

Mastermattie | 27-08-15 | 15:45

Lekker doorgaan met printen Jantje!
Gaan wij nog effe inzamelen van handtekeningen.

deraderendraaien | 27-08-15 | 15:41

Donna is leuk!!

CrapoTheGreat | 27-08-15 | 15:41

Dank voor de reminder.
Euh... ober!

Piet Karbiet | 27-08-15 | 15:39

Kan er niet een microfoon bij de printers gezet/gelegd/gehangen worden, dan kan ik horen hoe een dat ook al weer klonk, dat printen.

kweethetooknietbeter | 27-08-15 | 15:35

General Dripple | 27-08-15 | 15:17
In het Europees Parlement zitten 25 Nederlanders die u met z'n allen democratisch verkozen hebt. Als u met hun gedrag niet tevreden bent volstaat het om volgende keer andere mensen te kiezen. Zo werkt de democratie volgens mij.
Verder is GS verdacht selectief in het uitkiezen van het onderwerp, het is namelijk het enige onderwerp in een lange rij mogelijke ergernissen dat met Ukraïne te maken heeft. En laat GS nu toevallig een standpunt innemen dat Putin erg goed uitkomt.
Als u graag een handtekening wil zetten om een dictator ter wille te zijn die de dood van meer dan 200 Nederlanders op zijn geweten heeft (en vele duizenden anderen), ga uw gang.

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:35

Vroegen ze jullie echt om de handtekeningen 'verspreid' aan te leveren?

vanderjas | 27-08-15 | 15:33

@BlowingBubbles | 27-08-15 | 15:14
Dat kan ik niet controleren, ik zet ze geen mes op de keel. Het moet immers democratisch gebeuren.

Sjaak uit Dordt | 27-08-15 | 15:30

@Sexpresso | 27-08-15 | 14:54
Waarom zou je die aardige mensen bij de Kiesraad moeten tegenwerken of hen het werken onmogelijk moeten maken? Ik vind de Kiesraad juist heel meedenkend en meegaand hierin.

kweethetooknietbeter | 27-08-15 | 15:24

@Escovanity | 27-08-15 | 15:19
Ach dat wordt een gigantisch circus van draaien en framing. Maar dat zijn we wel gewend. Ik geloof niet dat het ook maar iets gaat veranderen.
Maar dat de boven-ons-gestelden eindelijk weer eens geconfronteerd worden met de mening van het volk - dat zij menen te vertegenwoordigen, dat is toch geweldig.

atheïstisch stemvee | 27-08-15 | 15:23

Hmmz, dat muziekje hoor je steeds maar weer.

Mastermattie | 27-08-15 | 15:22

Ik blijf malen in mijn kop met wat die hoogleraar in commentaar op de NOS zei: "Zelfs al halen ze het, dan nog is het slechts een raadgevend referendum - geen bindend." Kortom, ondanks dat ik getekend heb, heb ik er weinig vertrouwen in dat we den haag of brussel kunnen opblazen (Zie ook die hele mooie grafische weergave van een exploderend politiek centrum in Den Haag uit, ik meen, 2006. Als iemand die terug kan vinden zou die nu wel passen)

Escovanity | 27-08-15 | 15:19

Kan ik dit ook terugkijken op uitprintengemist ofzo?

VanBukkem | 27-08-15 | 15:18

Na jaren mij afzijdig te hebben gehouden van politiek, omdat er toch *niets* te kiezen viel, nu mijn handtekening gezet en anderen uitgenodigd hetzelfde te doen. Ik wil dat mijn/ onze stem gehoord wordt door het in zichzelf gekeerde Den Haag en Brussel. Ongeacht de uitkomst.
Democratie lijkt terug te keren in dit land. Bedankt daarvoor!

atheïstisch stemvee | 27-08-15 | 15:17

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:11
Je gaat niet akkoord met democratie?
Dat een volk zich uitspreek over wat zij wil?

General Dripple | 27-08-15 | 15:17

Sjaak uit Dordt | 27-08-15 | 13:01
Belangrijker: hoeveel zitten er tussen van mensen die jij hebt aangezet ook te gaan tekenen.

BlowingBubbles | 27-08-15 | 15:14

koeberg | 27-08-15 | 14:46 e.a.
Dank ! Nu snap ik het tenminste.
En nee, ik had het vak niet gezien met de digitale handtekening, ik kan namelijk als Belg niet ondertekenen (en ik zou het niet doen ook, omdat ik met de inhoud niet akkoord ga, maar dat is een andere kwestie).

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 15:11

sinar2 | 27-08-15 | 13:08
Mwah, zal wel meevallen. Verhofstad en Van Balen mochten op Maidan ook ongegeneerd de fascist uithangen? Nog niet gemerkt dat die zijn klatgesteld althans...

BlowingBubbles | 27-08-15 | 15:11

HULDE!!! 80.000 da's keiveul!:) En dan is de post nog niet geteld! Echt te gek dit! We blijven volhouden en handtekeningen werven!

Opinion1970 | 27-08-15 | 15:09

@SamKoeman | 27-08-15 | 15:02
Wintersport moet een hel zijn voor die vent

Mastermattie | 27-08-15 | 15:08

Wat een zooitje maken jullie ervan, zelfs de lege flessen met drank staan er nog.

CyberFreak | 27-08-15 | 15:08

Op het ene scherm live atletiek met 100m sprint. En op het andere scherm de 50k print.

kweethetooknietbeter | 27-08-15 | 15:06

@Mastermattie | 27-08-15 | 14:59
Gario zou de sneeuw op z'n dak nog zwart verven.

SamKoeman | 27-08-15 | 15:02

Tip aan de redactie, hebben jullie bij het afdrukken aangegeven dat de print in zwart/wit of in kleur moest.
Het zijn zwart/wit formulieren dus zwart/wit zou genoeg moeten zijn, gaat dan een stuk sneller.
Vindt Gario ook wel leuk.

Mastermattie | 27-08-15 | 14:59

Zo te zien is de referendumwet vooralsnog een groot succes. Als ik bij de Kiesraad zou werken, zou ik enorm blij worden van zoveel belangstelling.

SamKoeman | 27-08-15 | 14:58

Dat iemand € 15,- over heeft voor een oud shirt met lui zweet van Jan Roos verbaast me nog het meest.

neemjemoederindemali | 27-08-15 | 14:57

Gaat goed komen, jongens! 80.000 zonder de papieren inzendingen. Dat zullen er bij GeenPeil misschien niet zo enorm veel zijn, maar ook bij het Burgercomite EU en bij de Kiesraad komen die binnen. Dan tikt dat toch lekker aan.

Stijlicoon | 27-08-15 | 14:54

En jullie gaan die dingen nog voortijdig aanleveren ook? dwazen.
Kiesraad stelt zelf dat er eerst 10000 per antieke postduif ingebikt in een leisteen moeten komen, om vervolgens 300000 handtekeningen via dezelfde postduif aangeleverd dienen te worden waarvan hoe achterbaks de eerste 10000 niet meegeteld worden.
.
Een organisatie die er alles aan doet om een democratisch proces zo goed als onmogelijk te maken en jullie gaan ze nog tegemoet komen ook?
Flikker die handtekeningen in de allerlaatste minuut over de drempel, hun probleem hoe ze de eigen even debiele deadline gaan halen!
Iets met boontje en loontje.

Sexpresso | 27-08-15 | 14:54

Hadden jullie geen echte printer kunnen gebruiken?
Gras groeit sneller, verf droogt sneller.

Ikdus | 27-08-15 | 14:54

@JanRoos Benader Gerard Joling voor een oproep om Geen Peil te steunen. Die ergert zich ook dood aan de politiek en is geen voorstander van de EU.

Marie Curieux | 27-08-15 | 14:53

Boeiende tv, beter dan een wedstrijd in de Europa cup.

FCDenBosch | 27-08-15 | 14:51

Is dit nu 3D printen?

kweethetooknietbeter | 27-08-15 | 14:47

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 14:22
Wetgever: verzoeken alleen op papier. Met handtekening
Kiesraad: wij voeren de wet uit, ongeacht wat we daar van vinden.
Internet: wij gaan geen 300.000 verzoeken doen met verouderde technologie.
GeenStijl: Idee; wij doen de conversie van digitaal naar papier. Halen digitaal op (internet blij) drukken af op papier en leveren op papier aan bij kiesraad (kiesraad blij).

koeberg | 27-08-15 | 14:46

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 14:22
Zie comment van francisca van jole | 27-08-15 | 14:33 | en het formulier van GeenPeil bevat wel degelijk een veld voor een digitale handtekening.
Kortom u heeft het formulier niet gezien en bent aan het zeiken, zoals gewoonlijk.

Marie Curieux | 27-08-15 | 14:46

Deze printer is creatiever: https://youtu.be/is-HVxmUELQ (Waarschuwing: even volume wat zachter gooien)

Mastermattie | 27-08-15 | 14:45

Mooie aktie, mijn handtekening zal er ook wel ergens tussen liggen...BTW, meer antidemocratische quotes van D66 met name van Mannetje P tijdens deze uiterst boeiende live uitzending zullen zeker nog een duit in het zakje kunnen doen. Geen dank.

PijlVader | 27-08-15 | 14:42

@ Barbapappa | 27-08-15 | 13:02
Printen, of uitdraaien. Niet uitprinten...

Printen of uitdraaien. Geen komma....

gotha! | 27-08-15 | 14:42

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 14:22
Heeft juridische redenen.
Vandaar ook die handtekening. nat al dan niet droog

Mastermattie | 27-08-15 | 14:39

Jan Roos maakt hier een fout welke ik ook al in diverse media heb zien opduiken.
Er wordt steeds aangegeven dat het referendum voor Oekraïne, Moldavië en Georgië geldt, dit is echter niet correct.
Het referendum waar GP actie voor voert, is alleen van toepassing op Oekraïne ( Trb. 2014, 160, 34116, https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/34116 ).
De referenda voor Moldavië ( Trb. 2014, 207, 34114, https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/34114 ) en Georgië ( Trb. 2014, 210, 34115, https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/34115 ) hebben de 10K handtekeningen niet gehaald en zijn dus afgeschoten.

Mastermattie | 27-08-15 | 14:35

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 14:22
U bent ook wel een echte Belg,
Ik heb U het antwoord al gegeven, het is helemaal niet de bedoeling dat mensen via internet kunnen tekenen maar alleen maar per post kunnen tekenen.
Omdat GS ook wel weet dat mensen liever lui dan moe zijn hebben ze een oplossing gevonden dat het wel online kan en toch geaccepteerd wordt.
Dit kost GS heel erg veel tijd en geld, ze nemen het werk van duizenden mensen over om een getekend PAPIEREN FORMULIER op te sturen.
En ja het had misschien nog wel beter gekund maar wat verwacht U nu, dat ze Uw hand ook nog vasthouden tijdens het tekenen ?

francisca van jole | 27-08-15 | 14:33

Trouwens maar goed dat ze niet op de laatste dag zijn begonnen met printen. man man man wat gaat dat sloom. De eerste de beste monnik met ganzeveer doet het beter.
Sponsors gezocht!!!!
www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-i...

Zathras | 27-08-15 | 14:31

Hoeveel papier gaat er in een boom?

'Van één boomstam van ongeveer tien meter lang en dertig centimeter dik kunnen ongeveer achtduizend velletjes A4-papier worden gemaakt.

300.000/8000=37.5 boom

wie rekent uit hoeveel jaar het duurt voor dit weer is aangegroeid ? (Donna ?)

FredReset | 27-08-15 | 14:29

Intussen zit Pechtold zich te verpozen op www. Tube Kitty.com

gratias | 27-08-15 | 14:29

Ik vind dat muziekje wel jaren 70 porno trouwens, heerlijk:-)

Jan Roos is in vorm, hoe hij over D66 hakkelt en dat dan verpakt dat tie het niet uit zijn bek kan krijgen:-)
Bwahahahaha heb ik ook, ipv D66 komt er altijd diegorehufters66 uit. Zal wel Freudiaanse verspreking zijn.

Zathras | 27-08-15 | 14:29

Daarom vind ik GeenStijl leuk! Ze doen vaak leuke grappige rare dingen! LIVE formulieren uitprinten! Haha lol.

Wonderful-Life | 27-08-15 | 14:28

80.000? Nu al? Dan gaat geenpeil het halen hoor. prachtig. Goed werk. Ik wil die kop van Peggold wel zien als het lukt.

superjan | 27-08-15 | 14:28

hamka's ruiken naar chloor! en met koffie is t niet te vreten!

volgende keer gewoon bacon!

poshjoker | 27-08-15 | 14:25

Ham Kaas chips krijg je prostaat kanker van.

Meneert | 27-08-15 | 14:25

francisca van jole | 27-08-15 | 14:12
Aangezien ik van u geen antwoord krijg:
Nogmaals : kan iemand aub mijn vraag van 13:55 beantwoorden en uitleggen waarom alles op aparte bladzijden (1 per persoon ?) moet afgedrukt worden? Is dit een wettelijke verplichting? Zo ja: wat is de meerwaarde t.o.v. een digitale lijst?
Het formulier van Geenpeil is volledig digitaal en bevat geen veld voor een digitale of ingescande handtekening.

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 14:22

Wacht even.
3,3 pagina's/printer/minuut
X 3 printers = 10 pagina's/minuut.
Geeft 600/uur
Komen we op ruim 5 dagen printen.

Kortom: de binnenkomende stroom handtekeningen loopt ongeveer synchroon met het afdrukken ervan

Krassimir | 27-08-15 | 14:22

Volgende keer niet de namen oplezen.

Stephan Bijzitter | 27-08-15 | 14:21

Ik mis nog een band die een speciaal liedje gaat zingen en dat Jan Roos dan gaat huilen.

Bruno Alaska | 27-08-15 | 14:19

@Spittertje | 27-08-15 | 14:15
Dit mag rustig een dag of 9 duren.

Tel Aziaat | 27-08-15 | 14:18

Omdat ambtenaren geen pc hebben of niet weten hoe een pc werkt?
Nonkel Frituur | 27-08-15 | 13:55
.
Eerder in het kader van "waarom zouden we het gemakkelijk doen, als het ook moeilijk kan". Motto van de ambtenaar (volgens mijn vader, die ambtenaar-in-ruste is).
In dit geval ligt het aan een of andere wet, die zoveel mogelijk drempels opgeworpen heeft, om dit voor de simpele burger zo moeilijk mogelijk te maken.....

frenkievee | 27-08-15 | 14:16

@Duifmans | 27-08-15 | 13:39
Lowlands en Sail zijn al voorbij. Maar voor de ingang van de 2e slaapkamer zou wel een goede plek zijn.

Guy Veropzoudten | 27-08-15 | 14:15

50.000 prints met niet sneller dan 20 seconden per print per printer voor zover ik gezien heb, da's al 3 dagen en 19 uur als je volcontinu draait, zonder toner wisselen en papier vullen en Donna douchen.
*need*more*printers*

Spittertje | 27-08-15 | 14:15

Het is zoals Pim het had gewild!

vlamuz | 27-08-15 | 14:14

@ProAsfalt | 27-08-15 | 13:39
Da's het probleem niet. Genoeg ondernemers die willen helpen met prijzen ter beschikking te stellen. De vraag is wat er mag.

Guy Veropzoudten | 27-08-15 | 14:14

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 14:08
Zo moeilijk is het niet, het is helemaal niet de bedoeling dat burgers ook daadwerkelijk inspraak hebben, daarom heeft men het zo omslachtig en moeilijk mogelijk gemaakt zodat de theoretische mogelijkheid van het aanvragen van een raadgevend referendum in de praktijk haast onmogelijk is.

francisca van jole | 27-08-15 | 14:12

francisca van jole | 27-08-15 | 13:59
Is er aub iemand die het antwoord wél weet? Met wat u schrijft kan ik niks.

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 14:08

"Toch achterlijk dat de Kiesraad niet even PDF-jes kan scrollen? Scheelt een half bos, logistieke kosten én een paar FTE. En gegarandeerd zelfde resultaat."

Dat zal wel een wettelijke vereiste zijn.

Eduard-O | 27-08-15 | 14:05

Kontinjuu knop gevonden!

Meneert | 27-08-15 | 14:01

@Nonkel Frituur | 27-08-15 | 13:55
Omdat als ambtenaren dit moeten doen het in 2030 nog niet klaar is.

francisca van jole | 27-08-15 | 13:59

@ Qippie | 27-08-15 | 13:56

Geweldig, bedankt.

Troef | 27-08-15 | 13:58

En hoe infantiel deze campagne ook vormgegeven wordt, het zijn wel mijn favoriete topics op de Geenstijl tegenwoordig.

Spittertje | 27-08-15 | 13:56

Kan iemand mij aub uitleggen waarom je iets dat op de pc is ingevuld zou moeten uitprinten? Omdat ambtenaren geen pc hebben of niet weten hoe een pc werkt?

Nonkel Frituur | 27-08-15 | 13:55

Het enige wat er nog ontbreekt aan deze puberale wanvertoning is Quid die tieton grapjes maakt en om de haverklap 'dit is het internet mensen!' roept.
.
Van Leeuwen, pretty please, met een berg suiker, grijp in.
Hoe moeilijk kan het zijn; Laat jan de wandelgangen van de 2e kamer doen, dat doet ie meesterlijk.
.
Laat van Leeuwen droog & humorvol dit soort filmpjes/live'jes doen, doet ie meesterlijk.
.
Laat van Rossem de inhoudelijk wat zwaardere/serieuzere (zoals geenpeil) topics doen, doet ie meesterlijk.
.
Geeft Quid een eigen poep & plas grappen internetshow op Dumpert, doet ie .. nou ja, laat het hem toch maar doen.

vaas klaak | 27-08-15 | 13:55

Waar kan ik het formulier printen? Zaterdag familiedag, maar die oudjes gaan echt niet met de linkermuisknop ingedrukt een handtekening zetten!

Troef | 27-08-15 | 13:53

@Graaier | 27-08-15 | 13:49
Gewoon opnieuw invullen.

Boris die Sauertopf | 27-08-15 | 13:51

@Cultuur.Barbaar | 27-08-15 | 13:44
Bij een 'ja' uitslag ga ik eens serieus kijken wat ik moet doen om een Zwitser te worden.

ProAsfalt | 27-08-15 | 13:51

Ik zat te prutsen met mijn handtekening. Resultaat is volgens mij dat er maximaal een klein stipje te zien is. Las vorige week dat ik niet de enige ben. Tel ik nou mee of niet. En zo Nee, hoe zorg ik ervoor dat ik Pechthold alsnog kan plagen ?

Graaier | 27-08-15 | 13:49

Lees na wat inzoomen op de middelste printer dat printermonteur.nl een sponsort is? Zijn website lijkt inmiddels bezweken.

seven | 27-08-15 | 13:49

Wat heeft die Jan Roos toch een zware baan. Niet eens even een comfortable stoel geregeld...

OxiFoxy | 27-08-15 | 13:49

Haal dat irritante "dot-matrix" geluidje er maar onder vandaan.

Mastermattie | 27-08-15 | 13:48

Beste Jan, waarom ben jij zo'n ontiegelijke lul?

je suis bier | 27-08-15 | 13:47

Wie heeft er fatima elatik op 90 graden gewassen?

vaas klaak | 27-08-15 | 13:46

@ Dannydekr 2.0 | 27-08-15 | 13:05

Als iedereen met een beetje vrije tijd nu even langs 1 bejaardenflat gaat in zijn/haar buurt, dan heb je zo 25 handtekeningen te pakken.

Al die ouderen klagen - en terecht! - steen en been ondat zij door politiek Den HAag in de steek worden gelaten, terwijl allerlei gelukszoekers hier met open armen worden ontvangen.

Kortom, gaat allen met een stapel formulieren naar die verzorgingstehuizen toe. Succes verzekerd!

roverheid | 27-08-15 | 13:46

@croque monsieur | 27-08-15 | 13:33
Van Dale neemt alles op als het maar door veel mensen gebezigt wordt.
Zie: 'van hot naar her' wat een verhaspeling is van 'van hot naar haar' en 'her en der'.

McMarx | 27-08-15 | 13:46

Jan, heb jij Donna gedaan?

Miss Appeltaart | 27-08-15 | 13:44

Valt niet tegen, had verwacht dat het zou stagneren. 80.000 exclusief dode boom handtekeningen. Gaat de goede kant op.
Helaas gaat het om een raadgevend referendum, en we weten allemaal hoe de regering daarmee omgaat.
Maar het geeft wel een duidelijk signaal af, plus als het een NEE wordt en ze leggen het naast zich neer, dan toont het maar weer aan dat ze kotsen op democratie en de burger. En dat zal misschien de ogen openenen van een aantal mensen en meer stemmen opleveren voor EU kritische partijen. Maar bij een Ja zal de coalitie hun visie bevestigd zien en het overdragen van bevoegdheden naar de EU in een sneltreinvaart laten versnellen.
Desalnietemin super initiatief!

Cultuur.Barbaar | 27-08-15 | 13:44

De welvaart is bij Jan ietwat in de te krappe kleren gaan zitten...

vaas klaak | 27-08-15 | 13:43

Toch livestream af en toe bekeken.

Dit is gewoon slapstick anno 2015.

Echter het treurige is, is dat de politiek dit precies heeft gewild om het aanvragen van het referendum beslist niet te gemakkelijk te maken.

ProAsfalt | 27-08-15 | 13:43

@WaarDeWindWaait | 27-08-15 | 13:34
Als bekende van je niet willen dan.. ;-).

Boris die Sauertopf | 27-08-15 | 13:43

Vooral doorgaan!

eerstneukendanpraten | 27-08-15 | 13:42

@Duul Jeelder | 27-08-15 | 13:25
Daar gaat het niet alleen om.

Boris die Sauertopf | 27-08-15 | 13:42

@Barbapappa | 27-08-15 | 13:02

Om wat verder erin te duiken, waar ie vandaan komt:

[print-out]
Spell Syllables
Word Origin
noun, Computers.
1.
output produced by a printer, generally on continuous sheets of paper.

peterdh | 27-08-15 | 13:42

@Duul Jeelder | 27-08-15 | 13:25
Ja gekkie, dat weet iedereen hier ook wel. Althans dat hoop ik maar het gaat erom een enorme middelvinger op te steken richtng de politiek.

McMarx | 27-08-15 | 13:40

Wellicht is het een idee om op drukke plaatsen te gaan staan met stapels formulieren en pennen. Stations, Lowlands, Prinsjesdag, Sail, voetbalstadions, enz.

Duifmans | 27-08-15 | 13:39

@Guy Veropzoudten | 27-08-15 | 13:36
Goed plan maar wie betaalt dat?

ProAsfalt | 27-08-15 | 13:39

Donna krijgt hier twee euro voor want haar hand is zo gevuld. En vast niet alleen haar hand he Jan?

Patje2011 | 27-08-15 | 13:39

Kameroudste | 27-08-15 | 13:28
Maak je niet druk man, deze jongens zijn internetjournalisten. Geen doorgewinterde campagneleiders van de PvdA. Ze zullen fouten maken en de Wet van Murphy zal zich veelvuldig doen gelden.

Maar ze doen het wel, zonder hulp en zonder subsidie. En er doen genoeg mensen mee. Het valt mij op dat er steeds meer mensen over GS en GeenPeil dúrven beginnen, in tegenstelling tot een jaar geleden. GS heeft nou eenmaal een slechte naam, maar hier (GeenPeil) schaart gek genoeg een hele grote groep zich wél achter. Geeft te denken over de waarde die men geeft aan het referendum.
En boeiuh! dat het een raadgevend in plaats van een bindend referendum is. Als een eventueel massaal NEE bruusk terzijde wordt geschoven, vertaalt dat zich terug in een enorme verkiezingsnederlaag voor de terzijdeschuivende partijen.

Heb je al getekend, ouwe?

dosis | 27-08-15 | 13:38

@Atlantis-95 | 27-08-15 | 13:35
Ruim 2 seconden per pagina? Zwart/Wit?

Mastermattie | 27-08-15 | 13:37

Maar 80 k handtekeningen... het gaat de goede kant op, hopelijk eindigt het veel meer dan di 300 k handtekeningen, al was het alleen maar om Pechtold voor eeuwig het zwijgen op te leggen wat hij ons wil opleggen.
Hij krimpt trouwens, Pechtold, de laatste maanden zie ik hem steeds kleiner worden, zal wel de zware last zijn die hij mee torst, komen die paar ton printjes ook nog bovenop!

Allitnil | 27-08-15 | 13:37

Die printers printen wel echt facking traag.

je suis bier | 27-08-15 | 13:36

@Kameroudste | 27-08-15 |
Oh. Dat onbenul Roos 'bedient' de printers?

Sorry maar met dit soort beelden ben ik werkelijk het minimale beetje vertrouwen in de goede afloop dat ik nog had, definitief kwijt. Smijten met getalletjes is leuk, maar als het knullig wordt verwerkt heb je er nog niks

Als ik van de Kiesraad was en ik zou hier zitten te kijken naar de reet van Jan Roos die op zijn kop in een printer hangt om een papiertje eruit te vissen, dan wist ik voldoende. Einde quote.
.
.
.
.

Niet zo piepen, misschien is het wel allemaal in scène gezet om een leuk filmpje te maken.

Dutch_Holland | 27-08-15 | 13:36

Shift F7 STIFT!
Ik moet zeggen, dit hele verhaal klinkt steeds beter. Ben sowieso voor dit referendum en voor een Zwitserlandse-achtige basis voor ons bestuurssysteem. Geeft meer macht aan het volk en minder podium voor Pechtoldjes die andere belangen dan die van het volk dienen.

Daarbij een praktische vraag: hoe 'commercieel' mag je het werven van handtekeningen aanpakken?
Bijvoorbeeld: een (afgetrapte 2e-hands ) Porsche 911 voor de 200.000e handtekening en een avondje uit met Katje Schuurdoos (fictief voorbeeld) als jij de 300.000e bent.
Mag dat?

Guy Veropzoudten | 27-08-15 | 13:36

Ze kunnen et zo goed meteen gaan reedten daar bij die printers.

Mastermattie | 27-08-15 | 13:35

Waarom geen netwerk printer (a 24 pagina's per minuut) ipv deze trage printers! Nee, we nemen een cheap all in one printer

Atlantis-95 | 27-08-15 | 13:35

@ Kameroudste | 27-08-15 | 13:28

aangezien het allemaal is dichtgetimmerd door advokaten vermoed ik dat er nog meer mensen in die kamer zitten om de boel in de gaten te houden. Het zal me niets verbazen als er ook gewoon een notaris zit.

Grote Smurf | 27-08-15 | 13:35

Jeuj daar is de ginger, UPGRADE! Je haar zit goed, jammer van de kleur alleen.

Sardonicus | 27-08-15 | 13:35

Dhr. de Wit | 27-08-15 | 13:32

Hahaha , ik moet lachen...

Steedsmaarweermeneer | 27-08-15 | 13:34

In Moskou hebben er intussen een paar een lamme arm om op valse accounts verzonnen handtekeningen te zetten.

WaarDeWindWaait | 27-08-15 | 13:34

Hoe vet! Meer dan 80k, en dat zonder de papieren post mee te tellen. En dus ook niet de papieren post die bij burgerinitiatief-EU. Ik ben benieuwd hoeveel dat er al zijn.

Qippie | 27-08-15 | 13:34

@Kameroudste | 27-08-15 | 13:28
Ik hoop dat ze die dubbele inzendingen geautomatiseerd eruit hebben gefilterd.

Mastermattie | 27-08-15 | 13:34

Printen, of uitdraaien. Niet uitprinten...
Barbapappa | 27-08-15 | 13:02
Dacht ik ook altijd, maar uitprinten staat toch echt in de Van Dale:
onzetaal.nl/taaladvies/advies/uitprin...

croque monsieur | 27-08-15 | 13:33

"Johan F.; dit kan je toch niet serieus nemen?"
De EU en D66 zeker wel?

Boris die Sauertopf | 27-08-15 | 13:33

Wat vreselijk ouderwets, printen. Waarom niet digitaal. This is 2015 man!

J. Jarig | 27-08-15 | 13:33

Jan, van continu een laptop (ook een apple) op je schoot sterven door de hitte je zaadcellen en gaat je zaadproductie naar de knoppen! Je ballen hangen niet voor niets iets koeler buiten je lichaam te bungelen.

Sardonicus | 27-08-15 | 13:33

GS: pleur ff een pagina in de telegraaf om te tekenen. Dat wil de TMG best wel doen voor jullie.

Miss Appeltaart | 27-08-15 | 13:32

@dosis | 27-08-15 | 13:30
Weet ik, maar TIEN uur lang? Trololololo!

Dhr. de Wit | 27-08-15 | 13:32

Weer zo'n verkapt drempeltje 300k printjes. Is je printer wel ff zoet mee.

jip_86 | 27-08-15 | 13:32

@Kameroudste | 27-08-15 | 13:28
Het lijkt me ivm de digitale aanvoer dat geenpeil de dubbele inzendingen er moet kunnen uitvissen.

ProAsfalt | 27-08-15 | 13:31

Kameroudste | 27-08-15 | 13:28 Je bril is kapot lorejas. Koop eens een nieuwe.

Willianus Wortelus | 27-08-15 | 13:30

Dhr. de Wit | 27-08-15 | 13:26
Klassiekertje hoor!

dosis | 27-08-15 | 13:30

@sinar2 | 27-08-15 | 13:08
Ik kijk er niet raar vanop. Misschien niet nu maar over een jaar of vijf.

Maar goed, hele hordes van de Nederlandse Bevolking, waaronder Peggold, zal wel staan te juichen wanneer de EUSSR-Tanks het land binnen komen rollen net zoals ten tijde van WOII.

Terug bij af en de geschiedenis herhaalt zich. Volgens dezelfde lui bij oprichting van de EU(SSR): "Dat mag nooit meer gebeuren!!"
Zullen de Amerikanen, Polen, Engelsen en de Canadezen ons dan opnieuw gaan bevrijden?

ProAsfalt | 27-08-15 | 13:29

ik mag hopen dat je met die printers wel goede ventilatie hebt, menselijke lichamen houden niet zo van toner enzo

berendniels | 27-08-15 | 13:29

@Libertarianism | 27-08-15 | 13:22
Ik snap wat je bedoelt.
Probeer mijn vriendin al 5 jaar over te halen voor anale sex, maar man, wat een tijd en moeite daarin gaat zitten.

Bij mijn collega's ging dat inderdaad een stuk sneller.

Cuyahoga | 27-08-15 | 13:29

Wat een typhus deuntje. Doe es andere muzak aanzetten bitte.

Botte Hork | 27-08-15 | 13:28

Je eigen handicap uitbuiten, maar dan op een positieve manier. Respect Donna.

Je hebt erg veel soortgenoten die niet veel verder komen dan de hele dag de zieligheidskaart trekken en handje ophouden.

Willianus Wortelus | 27-08-15 | 13:28

Oh. Dat onbenul Roos 'bedient' de printers?

Sorry maar met dit soort beelden ben ik werkelijk het minimale beetje vertrouwen in de goede afloop dat ik nog had, definitief kwijt. Smijten met getalletjes is leuk, maar als het knullig wordt verwerkt heb je er nog niks aan.

Er is bijvoorbeeld ook al herhaaldelijk gevraagd naar hoe GP de dubbele inzendingen er uit gaat vissen, of en hoe er controle is op dubbels bij digitale vs. offline inzendingen. Geen antwoord gezien. Ook de wijze waarop dit printen gebeurt oogt uitzonderlijk amateuristisch.

Als ik van de Kiesraad was en ik zou hier zitten te kijken naar de reet van Jan Roos die op zijn kop in een printer hangt om een papiertje eruit te vissen, dan wist ik voldoende.

Kameroudste | 27-08-15 | 13:28

Laat de printermonteur ook maar meteen tekenen!

gescheurdrubber | 27-08-15 | 13:28

@Steedsmaarweermeneer | 27-08-15 | 13:16
Tering Jantje.

Dhr. de Wit | 27-08-15 | 13:26

Ik zag liever hetGeenpeil promo meisje i.p.v. een dwerg.

Reebensteeltje | 27-08-15 | 13:25

Een beetje (HP?) laser printer doet toch met gemak 18 pagina's per minuut? In plaats van 1 pagina per 18 seconde?

DutchMountain | 27-08-15 | 13:25

Nou geweldig! Straks gaan jullie met 100K velletjes A4 naar De Kiesraad en dan komt er een raadgevend referendum.
Zal ik jullie al vertellen wat dat circus in Den-Haag dan met dat referendum doet, of geloven jullie echt dat NL zijn poot gaat stijf houden in Europa?
We hebben toch mogen aanschouwen hoe de Griekse kwestie opgelost werd...

Duul Jeelder | 27-08-15 | 13:25

Hoe lang zou de tweede kamer nodig hebben om na het referendum, want dat komt er, hun reet af te vegen met het resultaat? D66 , de referendumpartij van Van Mierlo en Gruyters voorop, samen met PvdA en VVD.

En wat doen wij dan? Wij spreken er schande van.

bergsbeklimmer | 27-08-15 | 13:24

Heeft iemand Nigel Farage al ingelicht? Elke aandacht is meegenomen, ook buitenlandse aandacht. Zou leuk zijn als ie daar in het EU-parlement wat aandacht aan zou schenken.

FrankVeer | 27-08-15 | 13:24

"little donnna"

*plaats hand tegen voorhoofd al nee schuddend*

sickstyle | 27-08-15 | 13:24

@ProAsfalt | 27-08-15 | 13:19
Het is van de zotte dat GeenStijl het uitprint terwijl de kiesraad het straks weer in gaat scannen. Geef de kiesraad de bestanden en laat ze het zelf doen. Maar dat is natuurlijk té makkelijk.

Dhr. de Wit | 27-08-15 | 13:23

Ik heb zin een filmpje van Jan Roos bij een beurs.

Bart_Geenstijl | 27-08-15 | 13:23

Als dit goed aangepakt blijft worden heb je best kans dat er een miljoen handtekening opgehaald wordt. Zeker als er BNers ingezet worden, zij bereiken nu eenmaal het gros van de nitwits, die wel moeten tekenen!

lanexx | 27-08-15 | 13:23

Volgende referendum over de gekozen burgemeester?

i-Wonder | 27-08-15 | 13:22

Zojuist een 2e collega weten te prikkelen om te tekenen :) Dat is in totaal +3.. nu mijn vriedin nog. Dat is pas een pittige uitdaging!

Libertarianism | 27-08-15 | 13:22

Ik ga als de deadline nadert mij eens vol inzetten. Dus er komt nog wat bij.

Bart_Geenstijl | 27-08-15 | 13:22

Uitzendingsuggestie: Mix tussen de beelden van Jan ook wat *spetterende* beelden van Kim Holland… dat maakt het kijken aantrekkelijker.

Klik_hier | 27-08-15 | 13:21

Juis Suis printerkijker

Botte Hork | 27-08-15 | 13:21

Is de code van je telefoon echt 1234?

gnidegna | 27-08-15 | 13:21

Hoi Jan, zwaai eens!
Zit nu al een hele tijd te kijken, spannende beelden!
Ahum

animalia | 27-08-15 | 13:21

Zoals altijd een leipe beat en toffe graphics, waarna een soort 'ja, en nu?'-stilte valt.

Lekker hoor jongons. Doe mijn formulier een kusje. X

Driewerf Hoezee | 27-08-15 | 13:20

Precies! Hoe laat begint het dwergwerpen?

Botte Hork | 27-08-15 | 13:19

"We wisten dat GeenPeil episch zou worden, maar dit overtreft zelfs onze verwachtingen. "

Ik juich pas wanneer WIJ, het Nederlandse Volk, de 333k4(ivm foutmarge) hebben gehaald.

Verder het volgende aan de redactie van geenstijl/geenpeil:

Is het al concreet bekend waarom bij de eerste ronde maar liefst rond de 7% ongeldig zijn verklaard? Als het bekend is dan is het mij ontgaan.

Uit een reportage, ik meen radio 1, heb ik begrepen dat er inzake de 1ste ronde een steekproef is gehouden. Het ingevulde wordt dan gecontroleerd aan de hand van de gemeentelijke basisadministratie. Is vanuit die steekproef geconcludeerd dat 7% ongeldig is verklaard? Dit lijkt mij nogal wat, zeker daar dit om een grote zaak gaat die iedereen aangaat.

Verder wat ik niet begrijp, maar wat kennelijk in de wet staat, is dat het op papier moet worden ingeleverd. Zijn daarginder dan ambtenaren actief die alles met de hand weer intypen en (handmatig) controleren? Wie zegt dat daarin geen fouten worden gemaakt?

Nu onder teken.geenpeil.nl alles digitaal wordt ingevuld, lijkt het me een peulenschil om alles digitaal foutloos te controleren met het GBA. Mét één druk op de knop.

Ik heb het vermoeden dat geenpeil geen mogelijkheid heeft om zelf de zaak eens te toetsen en de fouten eruit te halen om zodoende de ondergetekende vriendelijk te verzoeken om de fout te corrigeren zodat het formulier wel correct is ingevuld. Het zal mooi zijn als het wel kan.
Ik maak mij hier ernstige zorgen om dat het hierop nog wel eens mis kan gaan zeker wanneer bekend is als precies de 300k is gehaald waarbij het niet bekend is of deze alle geldig zijn.

Vragen, vragen, vragen. Vragen die wel moeten zorgen voor de goede afloop.

ProAsfalt | 27-08-15 | 13:19

Jan Roos. Verslaggever, slavendrijver.

Dhr. de Wit | 27-08-15 | 13:19

Man man man. Het is dat ik zelf bij een pakketvervoerder werk, en dientengevolge de hele godganse dag met idioten werk - hier kun je niet onvoorbereid naar kijken.

Wel gratis entertainment voor niks. En mijn handtekening ligt er ook tussen.

dosis | 27-08-15 | 13:19

Ik hoop dat Apple nog wat schuift voor die gratis reklame

Grote Smurf | 27-08-15 | 13:18

Jan, vermaak me eens wat meer, ouwe vetklep dat je de bent! En wees lief voor mevrouw Donna.

Overigens hulde voor het streamen van drie printers, geniaal!

Sardonicus | 27-08-15 | 13:18

Doe je Donna de groeten? Tof wijf! :-)

Mary2207 | 27-08-15 | 13:18

Best wel zen, dat printer kijken.

Botte Hork | 27-08-15 | 13:18

Jaaa! 80.000 zonder de geprinte variant is toch al bijna 100.000 inclusief de geprinte variant! En dat na iets meer dan een week. Dat betekent gewoon dat jullie al bijna 1/3 binnen hebben. BINNEN EEN WEEK! :-)

Echt, die pechtold kan ter plekke met pensioen gestuurd worden dalijk. Laten we 'm extra hard voor z'n digitale bakkes koppen en de 400.000 handtekeningen halen! Vervroegd pensioen voor (bijna) alle politici in Den Hagistan!

kanon0503 | 27-08-15 | 13:17

Goedverdomme, trek je broek goed op voordat je in beeld komt!! #smeriggezicht

geur_aars | 27-08-15 | 13:16

Geenstijl koopt het papier op rollen. Roos hakt het dan op A4-formaat. Is goedkoper.

Nivelleermarionet | 27-08-15 | 13:16

Goed bezig, probeer nu de NIET GS lezer te bereiken. Ga naar DWDD, JINEK, VI, watdanook!

metworst | 27-08-15 | 13:16

Jan, nu je dit toch leest: welkom bij GeenStijl!
Knuffel!!! :-)

MyCatIsDoingThis | 27-08-15 | 13:16

Goed bezig jongens en meisjes, en ook nog goed voor 'het milieu'.
Hoe meer papier er geprint wordt, hoe meer bomen er gekapt moeten worden, en dus, zoals iedereen weet, hoe meer bomen er geplant moeten worden, en dat vindt moedertje aarde dan weer leuk.
Ik heb op mijn werk iedere week een pallet oud papier van alle mailtjes waar onder staat: 'denk om het milieu voordat u deze mail print'.
En natuurlijk ben ik de beroerste niet en je moet wat over hebben voor 'het milieu', dus de extra tijd en moeite die het kost heb ik er graag voor over.

Cuyahoga | 27-08-15 | 13:16

Jan, nu je dit toch leest: welkom bij GeenStijl!
Knuffel!!! :-)

MyCatIsDoingThis | 27-08-15 | 13:16

Wtf! Dit lijkt wel absurdistisch theater op een aggenebbis festival.

MasterMind99 | 27-08-15 | 13:16

Gezien het geluid.... ik durf het bijna niet te vragen maarre..... jullie werken toch niet met matrixprintertjes?
Dan ben je in oktober nog niet klaar met printen....

MyCatIsDoingThis | 27-08-15 | 13:14

Met die drie printers print je die handtekeningen trager dan dat ze binnenkomen.

taxhond | 27-08-15 | 13:14

We zijn op de goede weg. Hulde.

Reconquistador | 27-08-15 | 13:14

Zeg GS zijn jullie bij de NOS in de leer geweest ?
Het geluid van een dot matrix printer begon al voor het printen.

francisca van jole | 27-08-15 | 13:14

Zou Peggold ook kijken?
LOL
Schietmijmaarlek | 27-08-15 | 13:08
Kereltje P. knarst met zijn tanden en zegt knorrig: "En toch is dit veel te gecompliceerd om aan het volk over te laten..."
Maar het volk heeft een stem!
En we zijn het zat om continue linksaf te moeten buigen op commando, wanneer we rechtsaf willen gaan.
Hoog tijd dat de kleine schreeuwerige en beschuldigende linkspratende minderheid eens rechts gaat worden ingehaald door de tot nu toe zwijgende rechtse meerderheid.

MyCatIsDoingThis | 27-08-15 | 13:13

Met de snelheid van die printers ben je wel in 2030 klaar.

Bert.H | 27-08-15 | 13:12

Zo Jan, echt werk? Je hebt er een rood hoofd van. Succes!

Vloberto | 27-08-15 | 13:11

Er mag wel iets meer licht op dat GP-laken, hoor. :)

Schietmijmaarlek | 27-08-15 | 13:11

Wat kijkt dit ongelofelijk ongemakkelijk en amateuristisch zeg. Met alle respect. Beetje sneu allemaal.

Als je 300.000 printjes moet maken, dan zet je dat toch goed op. Normale printers, normale hoogtes, overzichtelijke ruimte. Het zal wel aan mij liggen, maar op deze manier vraag je om fouten. Donna kan nog niet eens vastgelopen papier oplossen.

Bvdb | 27-08-15 | 13:10

Maar als we nu op 80.000 staan geeft toch goede hoop dat we het gaan halen!

Energya | 27-08-15 | 13:10

lol paperjam, maar 3 mannen als eerste, dan valt dan weer tegen, zo meteen blijkt GS een mannenbolwerk te zijn!

Allitnil | 27-08-15 | 13:10

Zou Peggold ook kijken?
LOL

Schietmijmaarlek | 27-08-15 | 13:08

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er 's nachts een speciaal arrestatieteam mijn deur intrapt om mij op te halen voor ondervraging met behulp van waterboarding.
Want kritisch op de EU en haar vazallen in Den Haag zijn staat volgens Pechtold gelijk aan het uitdragen van fascisme. Dat moet keihard de kop ingedrukt worden want stel je eens voor dat democratie echt ingevoerd gaat worden.

sinar2 | 27-08-15 | 13:08

mmm is pechtold al in het ziekenhuis opgenomen ivbm een hartaanval?

sander koekkoek4745 | 27-08-15 | 13:08

@ Dannydekr 2.0 | 27-08-15 | 13:05

- laat Wim van de Camp live tekenen
- laat een BN'er live (Kelly ?)tekenen

(c)ZWITSUL | 27-08-15 | 13:08

Barbapappa | 27-08-15 | 13:02

Teringzeikerd!

Waakvlam | 27-08-15 | 13:07

Het ziet er naar uit dat ik het per post moet aanleveren, gezien ik fijn in het buitenland woon. (dûh)
Eens even kijken, hoe ging dat ook alweer... postzegels plakken...

rtxpow | 27-08-15 | 13:06

Donna hoeft tenminste niet te bukken om het papier bij te vullen. Arbotechnisch goed bezig Geenstijl!

Z. Uurpruim | 27-08-15 | 13:06

Zeg Roos, doe eens normaal tegen Donna.

Dhr. de Wit | 27-08-15 | 13:05

Een dwerg. Een idioot. raar decor. Fellini.

pollodepiemel | 27-08-15 | 13:05

WTF is dit met die tijgerprint? Donna, hoorde ik dat goed? Man man man

Dagdromer | 27-08-15 | 13:05

Een dwerg. Hoe is het mogelijk.

Dept.X | 27-08-15 | 13:05

Toch achterlijk dat de Kiesraad niet even PDF-jes kan scrollen? Scheelt een half bos, logistieke kosten én een paar FTE. En gegarandeerd zelfde resultaat.

de Voorzittert | 27-08-15 | 13:05

Ha!

Democratie LIVE te aanschouwen!
Zuig daar maar aan op Prinsjesdag...

Bril-fuckig-jant!

ZwartGat 2.0 | 27-08-15 | 13:05

-weggejorist-

MP00 | 27-08-15 | 13:05

Dat hebben die stoffige mastodontiers nooit gedacht, dat er binnen zo korte tijd zoveel handtekeningen zouden komen.
Als antwoord zal het volgende referendum waarschijnlijk 3.000.000 handtekeningen nodig hebben, verzameld in 1 week.

MyCatIsDoingThis | 27-08-15 | 13:05

Paar tips voor meer exposure, vooral in de komende weken:

Probeer Hans Teeuwen te strikken voor een epische promovideo.

Probeer aan te schuiven bij Humberto Tan (ja.. ik weet het, maar het is een noodzakelijk kwaad).

Probeer bij Pauw (nog erger..) aan te schuiven.

Ga in DWDD zitten (onmogelijk wellicht ivm linkse rakkers, maar kan toch een goede boost geven).

Verder is zo'n stickeractie geen dom idee, aangezien je die PowNed stickers ook nog overal ziet.

Dannydekr 2.0 | 27-08-15 | 13:05

Zoveel lekkere wijven in Nederland en ik moet naar die kop van Jan Roos kijken.

Repetitive Beats | 27-08-15 | 13:04

Waar zijn de BN-ers ? In het winkelcentrum wanhopige huisvrouwtjes strikken.

Kamervraag | 27-08-15 | 13:02

Ik ga toch eens kijken of ik de mijne zie..

Opco Engering. | 27-08-15 | 13:02

Printen, of uitdraaien. Niet uitprinten...

Barbapappa | 27-08-15 | 13:02

spannend !

(c)ZWITSUL | 27-08-15 | 13:02

Daar zit ik ook tussen. Tenminste als ze op volgorde van binnenkomst uitgeprint worden.

Sjaak uit Dordt | 27-08-15 | 13:01

Dat is dit nog mag meemaken; een printing in werking zien.

McMarx | 27-08-15 | 13:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken