Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66-020 wil studenten samen met bajesklanten, vluchtelingen en bejaarden laten wonen

blubblorb.jpgD66 te Amsterdam heeft weer eens een schitterend plan. Omdat Amsterdam tegenwoordig vooral gevuld is met criminelen, vluchtelingen, bejaarden die niet meer weg kunnen en duizenden studenten die in de stad willen chillen is er een massaal tekort aan betaalbare woonruimte. Om dat probleem het hoofd te bieden moeten de hiervoor genoemde groepen volgens D66 samen gaan wonen. Vroeger noemde men wijken vol pauperige studenten, bijna overleden bejaarden, criminelen en vluchtelingen gewoon 'ghetto', maar bij D66 denkt men hiermee een stap vooruit te kunnen doen. Dan kun je als student tijdens je studie bijvoorbeeld bejaarde anii wassen voor korting op je huur, dobbelen met criminelen als onderdeel van je stage of vluchtelingen voeren als bijbaantje. Dat soort vaag gelul. Wat ons betreft overigens een schitterend idee, het enige dat er nog mist is een enorm elektrisch hek met prikkeldraad zodat iedereen die in de ghetto formerly known als Amsterdam gaat wonen er ook nooit meer uit kan komen. Beter voor iedereen. Enfin. Met nog 1100 vluchtelingen op zoek naar een woning alleen al in Amsterdam, een regering die de zorg en de studiefinanciering de nek om heeft gedraaid en een gemeentebestuur dat zich meer zorgen maakt om de meest hardnekkige criminelen is dit dus het fraaie resultaat. Beste kabinet sinds WOII.

Reaguursels

Inloggen

Nice. Eerst wordt de studiebeurs in een lening omgezet en nu worden studenten buiten hun studietijd nog ff in de rol van sociaal werker geforceerd.

Betalen om ouderen/gevangenenzorg te doen. Wat. Een. Plan. Weten we zeker dat het geen proefballonnetje van de VVD was?

Ik begin zo langzamerhand zo pissed te worden van dit soort onzin dat ik zelf n partij op wil richten. Voor rationele mensen. Rationeel Nederland ofzo...

Aetje | 25-08-15 | 10:35

Je vraagt je af hoe dit soort idioterie uberhaupt het licht ziet? Welnu, NL wordt bestuurd door een paar honderd mensen. Namelijk de besturen van politieke partijen.
Ben je het met het bestuur eens? Dan wacht je een carriere in gemeente of rijk (Rutte, Samson). Ben je het met het bestuur oneens? Dan wordt onverkiesbaar op de lijst gezet op zeg.... plaats 100. Het feit is dus dat noch Rutte noch Samson noch Pechtold echt iets te vertellen hebben.
En helaas..... De huidige besturen zijn voor méér vluchtelingen, méér immigratie uit moslims land, méér zorg voor criminelen en daders en vooral voor méér financiele markt.
Wij gaan dan ook onherroepelijk de huidig ingezette tweede crisis betalen!
Oh ja... en de huidige besturen bekostigen hun méér bucketlist met minder onderwijs, minder zorg, minder bejaarden, minder veiligheid, minder huisvesting....

Thorolf | 25-08-15 | 00:17

Het probleem met ghettos is dat ze vroeg of laat zelfvoorzienend en zelfregulerend worden.. Just like Elvis said.

waragainstclimate | 24-08-15 | 20:03

Typisch D666 sociaal experimenteren met mensen die toch niet tot het eigen stemvee behoren.

Sjaak uit Dordt | 24-08-15 | 19:32

Lol, wat peggie niet begrijpt is dat na een dergelijk verblijf die betreffende studenten NOOIT MEER d66 zullen stemmen.

Maar kut idee, dat hebben die arme studenten toch helemaal niet verdiend. Peggie zelf 5-6-7-8 jaar bier kunnen zuipen in zn goedvolk studentenhuis.

noerg | 24-08-15 | 18:00

Dus voortaan kan een ex-gedetineerde zijn bejaarde buurvrouw beroven van haar slaappillen, kan de student haar koelkast 'ledigen' en liggen de eerste twee complete nachten wakker van de geluidsoverlast, feestjes en dronken gelal van de derde. Mieters goed idee.

His Lordship | 24-08-15 | 17:43

Wat is het probleem? Voelen studenten zich te goed om met ex-gedetineerden, bejaarden en vluchtelingen samen te wonen?

kicktherabbit | 24-08-15 | 16:18

En welke partij staat weer op winst in d epeilingen? Juist, D66. Zeg mij waarom........ Of kijkt men niet verder dan de gladjanus Pechtold die het zo redelijk kan vertellen? Hoe houden we in godsnaam D66 tegen???

FlamingPie | 24-08-15 | 15:40

Haha dan krijg je van die wereldvreemde figuren uit blanke dorpen die in een complex moeten gaan wonen met keiharde straatmarokkanen en negers.
Ik ken toevallig een studentencomplex waar ze een grote groep Antilliaanse 'studenten' toelieten. Dat werd een grote bende en de rest van de studenten wist niet hoe snel ze een andere kamer moesten zoeken. Dat complex wordt nu vooral bewoond door negers en de steek- en schietpartijen zijn er inmiddels ook al geweest.

Het is een mooie gedachte dat iedereen bij elkaar woont, maar de praktijk heeft allang bewezen dat bepaalde groepen mensen gewoon niet samengaan.

Trekvogel12 | 24-08-15 | 15:09

In het verzorgingscentrum st jacob zijn de bejaarden vertrokken, omdat de kamers te klein zouden zijn, en worden de kamers verhuurd aan studenten. Dat vind ik op zichzelf niet zo'n onlogische maatregel.

van heinde en verre | 24-08-15 | 14:52

Wat dachten we van meer D66'ers onder 1 dak met gedetineerde en asielzoekers? Drie vliegen in 1 klap

Cinemaniak | 24-08-15 | 14:47

Hoeveel asielzoekers heeft Alexander Pechtold in huis genomen?? Gaat Alexander zelf ook samenwonen met criminelen en asielzoekers???

denoorman | 24-08-15 | 14:37

Nog even en de Amsterdammers krijgen weer heimwee naar de PvdA.

Angelica | 24-08-15 | 14:31

Even off topic
Een schaamteloos youtube filmpje
Gelukzoekers waaronder vader met zielig kindje die het eten van het Rode Kruis wegsturen omdat het niet halal is. Wat zullen onze bejaarden en studenten in de toekomst eten?
www.youtube.com/watch?v=HXYg5rFeuFk&a...

En een filmpje in Hongarije van de toekomstige medebewoners van de studenten
www.youtube.com/watch?v=lKVMlmC1HSM&a...

onnosel | 24-08-15 | 14:18

Geweldig idee van de Pechtold-gang. Zet asielzoekers bij bejaarden. Dan kunnen ze gewoon het huis leeghalen. Hoeven ze hen niet meer te overvallen. Bejaarde blijft heel. Asielzoeker wordt nog rijker dan nu al. Win Win dus.

jan-lul-de-behanger | 24-08-15 | 14:09

Dus als student moet je geld van de overheid lenen om daarmee criminelen op te voeden, vluchtelingen op te vangen en bejaarden te verzorgen. Dat is dus het "sociale leenstelsel".

Schmalz | 24-08-15 | 13:59

Sjefke7807 | 24-08-15 Jazeker . Het gaat mij om de term " scheefwoners" . Kijk dan niet alleen naar de mensen die genoeg { zijn gaan ) verdienen. Dat bekt zo lekker politiek correct. Vandaar.

ja,diedus! | 24-08-15 | 13:59

Gaat ie zelf ook mensen in huis nemen dan? Wat een lam lul en ongelooflijk hoe ver dit land achteruit gaat met zulke idioten aan het roer. Niet serieus te nemen

swagmachine | 24-08-15 | 13:52

Simpele oplossing; druk de nieuw aangekomen opvreters een briefje met het adres van een d66 er in de hand en schrijf erbij dat ze daar van woonruimte en eten worden voorzien.
Een adres van een andere linksgekkie mag ook!
Ben benieuwd hoe ze er dan over denken.

eva43138890 | 24-08-15 | 13:40

kunnen we niet wat werk kampen opzetten voor ze, liefst met de trein erheen?

CrazyDave81 | 24-08-15 | 13:32

@Satria | 24-08-15 | 11:13
veroorloven. dacht amsterdam inmiddels amsterganistan heette?

CrazyDave81 | 24-08-15 | 13:30

Mijn junior woont anti-kraak, cheap ass op een lollige locatie, daar zitten ca. 20 personen in van allerlei pluimage, van een hardwerkende Eritreeër, ( ik sweer je, ik ken er één), onderuit gegane gescheiden senior, gescheiden vrouw, enz.
Dat gaat vaak heel easy en gezellig, wanneer er echter ex-gedetineerden of verslaafden komen gaat het al.tijd. fout. #feit
Hoe gestoord ben je wanneer je voorstelt dat een kwetsbare bejaarde gemakkelijk met een door gesnoven verslaafde in één pand kan leven?
Of je zal jongere nr 1.001 van de lijst naast je krijgen wonen ...
Op je rustige ouwe dag, mafketels ...

gentle giant | 24-08-15 | 13:17

Bij nader inzien moeten we het programma toch maar Utopia Extreme noemen. De studenten moeten tenslotte continu op hun spullen letten en de dames mogen oppassen dat ze niet midden in de nacht besprongen worden door zo'n vluchteling, lees gelukzoeker.

Hibiscus | 24-08-15 | 13:17

Lijkt mij een geweldig experiment. Zorg idd dat er een hek omheen komt te staan waar stroom op staat en hang dan vooral ook camera's op. Klinkt als een fantastisch nieuw reallife programma. Utopia reloaded.

Hibiscus | 24-08-15 | 13:13

D66, de partij die kiest voor de ondergang op een nette manier.

McMarx | 24-08-15 | 13:04

@ja,diedus. U heeft maar ten dele gelijk:
1 Er zijn dus geen betaalbare sociale huurwoningen meer. Ikzelf zit ook in zo'n woning en betaal omgerekend in Guldens een huur die in het Gulden tijdperk als Vrije Sector zou zijn geclassificeerd. Mensen als ik hebben dus geen keuze meer, want er ZIJN geen betaalbare huurwoningen. Ook niet die als "sociale woningbouw" staan omschreven. Huren van Eu 500 en meer zijn heel normaal.
2 Waarom hebben mensen als ik huurtoeslag nodig? Omdat ook van mijn woningbouw veren.(Laurentius) de directeur met 100 miljoen(!) is gaan lopen. Waar wij als huurder de laatste paar jaar dus extra huurverhoging voor gekregen hebben. Begint het u al te dagen?

Sjefke7807 | 24-08-15 | 13:02

Nog meer nieuwe buren : joostniemoller.nl/2015/08/zo-zweept-qa...
ja,diedus! | 24-08-15 | 12:41
<br>
<br>
"Qatar vangt zelf nul ‘vluchtelingen’ op. Net zoals al die andere steenrijke golfstaten, zo meldt Amnesty".
The six Gulf countries – Qatar, United Arab Emirates, Saudi Arabia, Kuwait and Bahrain – have offered zero resettlement places to Syrian refugees.
En:
"Het geld voor ISIS komt uit landen als Qatar. In Turkije werden ISIS troepen getraind. Op het Arabischtalige, niet politiek correcte, kanaal van Al Jazeera wordt opgeroepen tot de vernietiging van de Alevieten".

CrapoTheGreat | 24-08-15 | 13:02

Dit plan lijkt me niet lekker voor de bejaarden en voor de studenten. Waarom heeft D66 geen plan verzonnen dat D66-politici en D66-stemmers verplicht vluchtelingen en ex-criminelen in huis nemen?? Alexander Pechtold kan toch wel een paar somalische gezinnen in huis nemen. En zijn kinderen kunnen toch wel samen gaan wonen met wat terug gekeerde Syrie gangers??? Dat zou pas een mooi plan zijn.

denoorman | 24-08-15 | 12:58

Zet ze in krimpgebieden ofzo,ipv een keuzemenu aan te bieden.
Espace Première | 24-08-15 | 11:08
.
Ik wil ze niet, heb ze nooit gewild, mijn geld word afgepakt om ze tegen mijn wil te voorzien van gratis, nu zou ik ze nog moeten tolereren in mij krimp/leefgebied?
Laat de gutemench eens zelf de verantwoordelijkheid nemen, en deze door u gewilden gratis zoekers opnemen, gokje doen? Waarschijnlijk houden de gutemenchen het nog geen maand vol tussen deze Afrikaanse alles eisende tokkies.

NB-Stb | 24-08-15 | 12:53

Meneer van D66, kunt u mij even vertellen uit welk gesticht u ontsnapt bent? Dan zal ik ze even bellen dat ze de achterdeur van Paviljoen 3 weer hebben laten openstaan...
Alle lollige woordspelingen terzijde viel ik van verbijstering van mijn stoel toen ik dit "geweldige" (braak) idee las. Het engste van alles is nog dat er hele groepen Nederlanders zijn die het er blijkbaar mee eens zijn gezien dat D66 nog steeds stijgt in de peilingen.

Sjefke7807 | 24-08-15 | 12:50

Valt me altijd dat links altijd van die prachtige ideen heeft over de maakbaare samenleving. Autochtone moeten allochtonen helpen op de basisschool waar allochtonen zich kunnen 'optrekken' aan de autochtonen.... soc.huurwoningen moeten worden neergeplempt tussen de koopwoningen voor betere integratie. Flikker toch eens een keer op met die denkbeelden, wij zijn hier niet zodat Mo zich aan ons kan optrekken of dat hij zogenaamd van ons leert en dan een goede Nederlandse burger zal worden. Dat moet hij uit zichzelf worden, daar hoeven geen Nederlandse kinderen of woonwijken voor opgeofferd te worden.
Typisch dat links anderen wilt laten opdraaien voor hun eigen denkbeelden, en als er wel een idealistische halvezool er aan probeert mee te doen... komen ze er zelf achter dat het voor Splinter toch wel lastig is als enige autochtoon in de klas of dat Femke's kinderen geen ham op hun brood mochten eten... tsja.. dan haalt de werkelijkheid je wel in.
Net zoals bovenstaande ideeen, laten ze zelf maar eens het goede voorbeeld stellen en hun linkse grachtengordel openstellen voor bejaarden, allochtonen, studenten en asielzoekers. Lekker gezellig!
En misschien een heel revolutionair idee hoor... maar zou het niet een goed idee zijn om gewoon meer woningen te bouwen?
Want er komen duizenden per dag aan in Griekenland die allemaal heel graag een woning willen!

Julia | 24-08-15 | 12:45

t.zeefje | 24-08-15 | 12:23 Iedereen met huursubsidie is per defenitie een scheefwoner. Kunnen de huur niet opbrengen dus wonen te duur.

ja,diedus! | 24-08-15 | 12:43

Een regering die NL overdraagt aan de EU.
Een regering die Rusland aanvalt.
Een regering die zijn burgers schaduwt.
Een regering die Nederlanders langzaam verandert in nationalisten vanwege gebrek aan geld en arbeit.
En dan wordt van Wilders beweert dat hij een soort van Hitler is, vanwege iets met buitenlanders.
Gaat lekker hier.

ET007 | 24-08-15 | 12:43

Ik zeg nog een keer 5 miljard naar Griekenland... alleen d66 kan zoiets doms verzinnen.

SiSidriver | 24-08-15 | 12:32

En er komen nog meer meer en veel meer migranten.
We gaan ze gewoon zelf met de boot halen. Want wij zijn geen nazies. Wij zijn gute menschen.
Dus alle bijstanders, ww-ers, kindergeldontvangende, huursubsidie ontvangenden, zorgtoeslagontvangenden moeten migranten opvangen anders fikse boete van 50000000000 euro die ze dan meteen kunnen overmaken naar Griekenland.
Als we dan ook nog alle comapatienten laten inslapen komen er nog bedden vrij.
Overigens wel een rare zet van D66 om hun stemvee zo te pakken. Ze zijn vaak nog niet echt volwassen, maar achterlijk zijn ze ook niet.
D66 gaat voor Internationaal! -10 zetels :)
Oja: De oudere studenten kunnen ook lekker meedoen met Geenpeil :)

ET007 | 24-08-15 | 12:27

Haha en dan van Leeuwen nog laatst met een afzeik topic over 010.

kenny harder | 24-08-15 | 12:27

@Hirsch Ballast, 24-08-15 | 11:37. Dat fabeltje wordt alleen geloofd door wie niet afhankelijk is van een soc. huurwoning in Amsterdam/de grote steden. Ik stel voor: lees je een beetje in. "Scheefwoners" is een veel misbruikte term voor mensen die weliswaar een redelijk inkomen hebben, maar voor wie geen betaalbare woningen in de vrije sector zijn dan wel gebouwd worden.
Als je studenten, vluchtelingen en bejaarden samen wilt gaan ophokken, compleet met stapelbedden (D'66 gekkies), mag gevraagd worden of je nog eens over de volkshuisvesting wilt nadenken.

t.zeefje | 24-08-15 | 12:23

Zet ze in krimpgebieden ofzo,ipv een keuzemenu aan te bieden.
Espace Première | 24-08-15 | 11:08
We hebben toch al ervaring opgedaan met de Oostvaardersplassen? Flinke lap grond ergens in de polder omrasteren en ze daar in barakken stoppen. Of in Noord-Groningen huisvesten in leegstaande dorpen. Werken mogen ze immers toch niet?

Synecdoche | 24-08-15 | 12:22

Het is wel zo,dat het stukken makelijker word om een slachtoffer te zoeken,een soort van praktijk ervaring.
En gelijk leren de nieuwkomers de fijne knepjes van het vak.
enige wat we missen is een scooter race baan.

Roger-Rabbit | 24-08-15 | 12:18

Natuurlijk. Laten we criminelen bij oudjes zetten, zodat de crimineel de deur niet meer uit hoeft om te stelen. En laten we werkschuwe gelukszoekers hokken met werkschuwe studenten. Onbegrijpelijk dat er nog mensen op deze wereldvreemde landverraders stemmen.

Uw Psychiater | 24-08-15 | 12:14

Dat maakt het voor criminele moslim gelukszoekers een stuk makkelijker om in hun eerste levensbehoeften te voorzien
namelijk voor het geld de bejaarden overvallen en daarna groepsverkrachtingen van studentes om het te vieren terwijl de infidel politici bezig zijn om er over na te denken om een werkgroep op te richten t.a.v de onveilige "gevoelsbelevingen"..

steekmug | 24-08-15 | 12:14

Laat alle D'66ers met een royale woning eens een asielzoeker, of twee, opnemen. Zie het voorbeeld van de Duitse politicus die twee Eritreers in huis heeft. En dan natuurlijk Marcel van Dam in zijn grote boerderij met dito landgoed, die kan er wel meer huisvesten. De elite laat Jan met de pet de problemen oplossen, wat een een idioten zijn het toch. Hoe kom je op dit idee, totaal wereldvreemd, wat een parij dat D'66.
Ruud5 | 24-08-15 | 11:52
=
Hij is een "minderwaardig mens" als hij niet minstens 10 gelukszoekers op zijn riante boerderij toelaat.

meneer Q | 24-08-15 | 12:13

No way dat ik mijn blonde dochter in één huis stop met een asielzoeker/vluchteling!

J. Jarig | 24-08-15 | 12:12

Ik blijf het herhalen, het woonbeleid dat gevoerd wordt is een ramp voor de stad voor een gemiddelde burger die er is opgegroeid en wilt wonen voor nu maar op lange termijn nog meer.

Het is niet voor niks dat de SP meezit in de raad, dat is puur voor het radicalere woningbeleid opvatting van de partij.

D'66 is de hele stad aan het volgooien met hotels, en ze halen honderden studenten binnen en rijkelui die duur kunnen kopen of huren. (electoraal heel slim want allemaal d'66/vvd types).

Ik kan dit drama nog wel 2 alinea's meegeven maar ik laat het er maar bij.

ikeethetbeter | 24-08-15 | 12:11

Dit soort waanzinnig idiote plannen hoor je nu nooit 3 dagen voor de Tweede Kamer verkiezingen in de debatten. Volksverlakkers ende verraders zijn het.

Russ Meyer | 24-08-15 | 12:09

-weggejorist-

DennisF | 24-08-15 | 12:09

Is ondertussen Timmerfrans trouwens de boel al beter aan het coördineren?

CrapoTheGreat | 24-08-15 | 12:08

@Piet Karbiet 12:04: Krijgen we weer dat gekut met brakke bootjes. Nee dank.

Muxje | 24-08-15 | 12:08

dobbelen met criminelen..

.
___
.
Ik las dobberen met criminelen.
Zou 'n nieuw spel kunnen zijn.

donjon | 24-08-15 | 12:07

In Dubai spuiten we kunstmatige eilanden op voor allerlei kitsch hotels. Als ze daar nu ook eens een eiland maken voor hun ontheemde geloofsgenoten. Dan kunnen onze kinderen weer gewoon op een kamer wonen.

Piet Karbiet | 24-08-15 | 12:04

Maak de huren onbetaalbaar en biedt vervolgens "huurkorting" aan als je 'n stel gelukszoekers in huis haalt.

meneer Q | 24-08-15 | 12:04

@necrosis | 24-08-15 | 11:51
En dan was ik ook nog de onaangepasten vergeten die een normaal toilet gebruiken als Frans hurktoilet door met hun schoenen op de pleebril te gaan staan.
Ik dacht dat het een grapje was, totdat ik zelf een collega had (uit Irak) die weigerde om te gaan zitten op een wc-bril!

necrosis | 24-08-15 | 12:03

En ondertussen wonen ze zelf overigens in de Vogelbuurt (Den Haag) of Oud Zuid (Amsterdam).
Nacho_Vidal | 24-08-15 | 11:09
het is Vogelwijk niet -buurt en hier stikt het van de buitenlanders heur.
OK wel van de expat persuasie maar buitenlanders nevertheless.
Anyway debiel plan van een kansloze linkse luchtfietser.

Berbaar | 24-08-15 | 12:03

Leuk idee je dochter samenwonend met een serieverkrachter of een islamitische man die er zijn eigen cultuur op nahoudt. De kat op het spek binden noemen ze dit. Wegwezen met die achterlijke ideeën!

Maria.1 | 24-08-15 | 12:01

Kapitein Stijlvol | 24-08-15 | 11:53

Het verhaal van het boek 1984 is in de tussentijd al volop met de eindsprint bezig

Sophie9985 | 24-08-15 | 12:00

Dus D66 wil studenten (een van hun grootste stemgroepen) verder naaien door ze gelijk aan criminelen te behandelen?

Alle studenten die in 2017 (hopelijk eerder) nog D66 stemmen zijn officieel masochisten.

Min-of-meer | 24-08-15 | 11:59

@F. von Zeikhoven | 24-08-15 | 11:57
Waarom een hek?
Draai gewoon necromuzakjes, dan blijven ze ook weg...

necrosis | 24-08-15 | 11:59

@denoorman | 24-08-15 | 11:39
.
Dat gebeurt al. In het seniorencomplex Koornhorst in de Bijlmermeer wonen al asielzoekers tussen de bejaarden. Die laatste kunnen hier niet mee overweg.
www.kantershofenzo.nl/onrust-in-koornh...


Piet Karbiet | 24-08-15 | 11:57

Geef mij maar Nederland, dat is mooier dan Amsterdam

CrapoTheGreat | 24-08-15 | 11:57

Links: HOE dealen met een probleem.
Rechts: NIET dealen met een probleem.

CrapoTheGreat | 24-08-15 | 11:55

@nlnl | 24-08-15 | 11:48
Wedden dat er ruimte is als ik al die bakfietsen in de dichtstbijzijnde gracht gooi?
*jawel: grinnik ende grijns*

necrosis | 24-08-15 | 11:54

Iedereen gelijk. Iedereen een slaafse zombie. Die socialistische heilstaat gaat nog eens héél groot worden.

Kapitein Stijlvol | 24-08-15 | 11:53

-weggejorist-

DennisF | 24-08-15 | 11:53

Briljant plan! (Van iemand die nog onbeperkt studiefinanciering genoten heeft, uiteraard.)

Studenten die willen studeren opschepen met herrie schoppende (8 onopgevoede kinderen per stel*), qat kauwende, al dan niet "verwarde" asielzoekers die wel rust eisen als zíj gaan bidden met veel gegil.

Bejaarden (makkelijke slachtoffergroep) combineren met de boefjes die hen al eerder overvallen en beroofd hebben (want boefjes hebben wél recht op een "2e, 3e, 4e kans"; recidive is een guurrechts, cynisch woord.)

En wat zouden asielzoekers en boefjes van elkaar kunnen opsteken? Louter positieve zaken, toch?

Het werkt ook in Denemarken. Yeah right..
Net zo goed als miljarden richting Griekenland. Dat werkt ook, als je het maar blijft herhalen.

*In dergelijke cultuurverrijkende landen is het normaal dat "de straat" kinderen opvoedt. Lekker voorbeeld krijgen deze kinderen in dit voorstel...

klimgek | 24-08-15 | 11:53

Laat alle D'66ers met een royale woning eens een asielzoeker, of twee, opnemen. Zie het voorbeeld van de Duitse politicus die twee Eritreers in huis heeft. En dan natuurlijk Marcel van Dam in zijn grote boerderij met dito landgoed, die kan er wel meer huisvesten. De elite laat Jan met de pet de problemen oplossen, wat een een idioten zijn het toch. Hoe kom je op dit idee, totaal wereldvreemd, wat een parij dat D'66.

Ruud5 | 24-08-15 | 11:52

@MaisNon | 24-08-15 | 11:47
Denk je dat de inwoners van de randstad blij zijn met dat volk dat onze taal niet wil spreken, niet wil werken, van alles te zeiken hebben over de oorspronkelijke bewoners, etc?

necrosis | 24-08-15 | 11:51

Reinier van Dantzig. Dit is ZIJN plan. Je hoeft z'n vriendenpagina (www.facebook.com/r.v.dantzig) maar te bekijken om te zien hoé verschrikkelijk blank, Amsterdam-Zuids, welbehuisd en boven alles: beschermd opgevoed en élitair hij is. Gruwelijk.
-
Sorry, Reinier - normale mensen zijn getrouwd met een Marjon of een Evelien, en niet met een Nirvana. (niet netjes om in iemands persoonlijke levenssfeer te roeren, maar jij en jouw partij menen dat ook te mogen doen in de mijne...)
-
WIE reinigt de Augiasstal die ons bestuur heet van zweefteven en droomdenkers?

bisbisbis | 24-08-15 | 11:50

Van Leeuwen, een hek om 020, briljantste idee evah! +1

F. von Zeikhoven | 24-08-15 | 11:49

Laat dat gluiperige D66-volk eerst zelf maar eens wat gelukszoekers opnemen. Oh nee dat past niet in ons mooie bakfietsreservaat in Oud-Zuid. Alleen wijken waar gewone mensen wonen hebben techt op gelukszoekers.

nlnl | 24-08-15 | 11:48

Goed idee! Laat eerste jaars sociologiestudente Floortje(18) uit Apeldoorn lekker zonder toezicht samenwonen met drugsdealer Angelo(27), vrouwenhatende overvaller respectievelijk straatterrorist Mo(25) en getraumatiseerde edoch seksueel gefrustreerde vluchteling Ibrahim(29?) uit Senegal. Niks aan toe te voegen.

Panos88 | 24-08-15 | 11:48

@denoorman | 24-08-15 | 11:39
Buiten de randstad zijn Nederlanders nog in de meerderheid. Haast het omgekeerde van wat de Tegenpartij van plan was. Laat dat maar zo blijven, zo lang de grenzen open blijven. Dan is het tenminste duidelijk welke plaatsen je beter kunt mijden.

MaisNon | 24-08-15 | 11:47

@koeberg | 24-08-15 | 11:43
Tuurlijk, het was al eerder bekend maar sinds 911 is het pas echt losgegaan. Janmaat sprak er al over in 1983.
weblogs.vpro.nl/radioarchief/2008/08/2...
LuisterOn!

Dhr. de Wit | 24-08-15 | 11:46

Een vriend van me kreeg in zijn studentenhuis ooit aan asielzoeker. Op een gegeven moment besloten de studenten om de rekeningen van deze asielzoeker niet meer te betalen, waardoor de stroom werd afgesloten.

Na drie maanden zonder electriciteit geleefd te hebben, ging de neger weer weg en werd alles weer hersteld...

Echt. Je moet wel eens een linkse sukkel zijn om zoiets te bedenken...

OxiFoxy | 24-08-15 | 11:45

@VanLeeuwen | 24-08-15 | 10:59


Was jij niet een Rotterdammer? Dan vindt ik de term ghetto gebruiken voor Amsterdam een schoolvoorbeeld van een gotspe.

omanders | 24-08-15 | 11:45

Het kan veel simpeler: Stuur "asiel"zoekers terug, knoop criminelen op, en laat bejaarden hun welverdiende oude dag uitzitten in de luxe van ruimte en budget die voorts over blijft als deze twee ongewenste groepen niet langer meer bestaan.

Abject | 24-08-15 | 11:44

Dobbelen met criminelen?
Daar hebben ze toch gevangenissen voor gebouwd?

necrosis | 24-08-15 | 11:44

Ouderen iedere dag overvallen en massaal aan de verdovende middelen.
Studenten leren hoe je crimineel moet zijn en spreken na verloop van tijd niet meer fatsoenlijk Nederlands.
Cultuurverrijkers verpatsen alle aanwezige sanitair op marktplaats.
Geweldig plan.

francisca van jole | 24-08-15 | 11:43

@Dhr. de Wit | 24-08-15 | 11:25
2001? Toen ik vers uit school in 1995 ging studeren sprak mijn hospita (progressief, Vrij-Nederland, VPRO, feminist) al over de vijfde colonne van Moslims.
Ik had geen idee waar ze het over had.

koeberg | 24-08-15 | 11:43

Lijkt me geweldig, als student zijnde. Of je hele huisraad wordt verkocht voor wat drugs, of je wordt aan een mes geregen door een asielzoeker met PTSS of je wordt verkracht in je eigen bed. Werkelijk fantastisch plan. Waarom moeten de "normalen" altijd weer solidair zijn en verantwoordelijk gemaakt worden voor hen die geen enkele solidariteit tonen met de maatschappij?

RepubliekNederland | 24-08-15 | 11:43

inderdaad, gewoon wat caravans plaatsen op het landgoed van Marcel van Dam.. Die heeft daar vast geen bezwaar tegen..

denoorman | 24-08-15 | 11:41

Staat Soestdijk nog steeds leeg?

Russ Meyer | 24-08-15 | 11:41

laat die asielzoekers lekker gaan wonen in schubbekutteveen of zo.. Toch vreselijk dat je als bejaarde in het verzorgingshuis ook nog geconfonteerd wordt met allerlei rare asielzoekers.. Dat die oude mensen dat nog moeten meemaken.. de schrik slaat ze om het hart als ze ineens tussen mannen in jurken en met baarden zitten... Dat moet je onze oudjes toch niet aandoen..

denoorman | 24-08-15 | 11:39

@Mark_D_NL | 24-08-15 | 11:32
Het ontbreekt vluchtelingen aan sociale skills en arbeidsethos vanwege eeuwenlange stammenoorlogen en religieuze waanzin.
Daarom is het misschien een goed idee om ze in kampen te plaatsen en aan het werk te zetten. Werk je een dag niet, dan eet je een dag niet. Simpel. Alleen voor niets gaat de zon op, al heb ik gehoord dat de EU straks belasting wil heffen per zon-uur.

Dhr. de Wit | 24-08-15 | 11:38

zoiets is toch niet meer terug te draaien. met dit plan stap je gewoon moedwillig met een been in de afgrond.

trenthopper | 24-08-15 | 11:38

Laten ze het hek van Burgers Zoo wat naar buiten verplaatsen, ja.
Als je als student geen werk vind, kun je altijd nog het vak van een crimineel leren.
Je wilde al niet in Amsterdam wonen, maar nu helemaal niet meer.

Raider Twix | 24-08-15 | 11:38

Marcel van Dam wil vast wel wat containerwoningen op zijn landgoed laten neerzetten voor deze verworpenen der aarde.

Russ Meyer | 24-08-15 | 11:38

@t.zeefje
Met de verkoop van woningen is opzich weinig mis mee aangezien er heel veel scheefwoners in A'dam zijn. Het probleem is dat deze woningen worden opgekocht door buitenlandse investeerders.

Hirsch Ballast | 24-08-15 | 11:37

@Satria | 24-08-15 | 11:13

LOL, in West zeker ;-) Ik ben allesbehalve een pauper, daarom vermijd ik Amsterdam ook graag.

eelko1976 | 24-08-15 | 11:36

'Het beste kabinet voor WOIII.'

harbi | 24-08-15 | 11:35

Gedwongen samenleven met allemaal wereldvreemde en geflipte onaangepaste types uit achterlijke culturen?? Levensgevaarlijk..

denoorman | 24-08-15 | 11:34

Moet je nog een beter voorbeeld hebben dat Nederland vol is?

roze_bril | 24-08-15 | 11:34

Nacho_Vidal | 24-08-15 | 11:04

Denk dat je je dan alleen nog maar kunt behelpen met nepblondjes, kan me niet herinneren ooit één blondje op een dobberboot te hebben gezien maar dat kan ook liggen aan het hoge aantal dames met een verplicht kopvod.

eerstneukendanpraten | 24-08-15 | 11:34

Aha, dus we moeten wél met z'n allen verhuizen naar Rotterdam? Oké Van Leeuwen je hebt er zelf om gevraagd...

Pimol | 24-08-15 | 11:33

@swassannuf | 24-08-15 | 11:29
Ja toch. Zo moeilijk moet het toch niet zijn.
Er is niets inhumaans aan je eigen voorzieningen bouwen en werken voor je inkomen. Doen ze iets nuttigs en misschien schrikt het ook een beetje af. Want werken == viesbah.

Dhr. de Wit | 24-08-15 | 11:33

@Dhr. de Wit | 24-08-15 | 11:23
Nee in basis een goed plan. Maar het probleem is dat de immigranten die hier aanmeren niets kunnen. Geen sklls hebben. En niet alleen ontberen ze de werk skills maar ook de sociale skills om in Nederland aan de slag te gaan.

Mark_D_NL | 24-08-15 | 11:32

Je kan in 020 natuurlijk ook een asielzoekerscentrum voor 500 personen op een toplocatie bouwen en er penthouses en dure koopappartementen omheen plempen want de gemeente weet dat al die woningen toch wel verkocht gaan worden. www.facebook.com/ParkblokHouthaven?fr...

Koonkluk Huis | 24-08-15 | 11:32

En ondertussen gaat in Amsterdam de verkoop van sociale huurwoningen, gesteund door D'66, gewoon razendsnel door, evenals de druk op de sociale huurders om de z.g. verhuurdersheffing op te hoesten, eveneens gesteund door Pechtold c.s.

t.zeefje | 24-08-15 | 11:30

Dat die groepen allemaal een wat andere lifestyle hebben is natuurlijk helemaal geen probleem. Kijk de combinatie bejaardentehuis en kinderopvang kan ik mij nog wel wat bij voorstellen. Maar bejaarden bij criminelen met enkelband is wel wat naïef.

Simon_GS | 24-08-15 | 11:30

waarom gaan die vluchtelingen niet gewoon een huis huren in de vrije sector zoals andere nederlanders ook moeten doen, vanaf 1000 Euro heb je al wat..?? waarom kopen de vluchtelingen niet gewoon een huis?? In amsterdam staat genoeg te koop??

denoorman | 24-08-15 | 11:30

Niets nieuws aan dit plan. Zo zag Uilenstede er 15 jaar geleden al uit. Vijftien kamers op een galerij met een vieze keuken waar de hele dag qat werd gekauwd. En hasj werd gedeald. En waar probleemjongeren met voorrang werden geplaatst. Dus vertel mij: wat is er nieuw aan dit plan?

Hirsch Ballast | 24-08-15 | 11:30

Dhr. de Wit | 24-08-15 | 11:23
Lijkt op het Deense model.
Geen subsidie/uitkering als je niet eerst bijgedragen hebt.
Simpel.

swassannuf | 24-08-15 | 11:29

@ja,diedus! | 24-08-15 | 11:21
Het Vondelpark is geen Park. Het Vondelpark is een open inrichting voor daklozen, junkies, alcoholisten en zwervers. Ik zie wel eens van die Mensen, gezinnen, die heel hip in dat vieze park gaan zitten picknicken. Wat een paupers zijn dat. Maar he, ze horen er bij... denken ze.

Mark_D_NL | 24-08-15 | 11:29

Betalen in natura wordt nog heel groot. Over verdringing op arbeidsmarkt maar niet te spreken. Nogmaals ze weten het gewoon niet meer. Radeloos, hopeloos en reddeloos.

Yohean | 24-08-15 | 11:26

Hek om Amsterdam, all immigranten er naar toe drijven, hek dicht. En nooit meer aandacht aan besteden.

Mark_D_NL | 24-08-15 | 11:26

@ja,diedus! | 24-08-15 | 11:18
Dat zijn potverdomme schribarende beelden en berichten.
Kijken jullie even mee politiek? Wat jullie allemaal aanrichten. En niet straks janken achteraf van "we wisten het niet", al sinds 911 is duidelijk wat de islam-agenda is.

Dhr. de Wit | 24-08-15 | 11:25

Het open karakter van Amsterdam word vakkundig de nek omgedraaid door, de Linkse Amsterdammers zelf. Ghetto vorming natuurlijk alleen in bepaalde stadsdelen maar in de grachtengordel? Ik zou zeggen stop er eens een paar in op de herengracht of de keizersgracht! Nog beter, gebruik de Pvda hauptabteilung voor opvang van Asielzoekers! Oh wacht....

Indoneesje | 24-08-15 | 11:25

Wat ik net zei @11:13 is niet eens zo'n gek idee.
Als we dan tóch vluchtelingen moeten opvangen, laat ze dan iets nuttigs doen.
Richt vluchtelingenkampen in en laat ze hun eigen verblijven bouwen. Geef ze iets nuttigs te doen zodat ze van de straat af zijn en ook nog iets leren. Geef ze een doel, laat zien dat je in Nederland moet meedoen als je iets wilt bereiken. Misschien dat sommigen er zelfs beter van worden en hun veelal achterlijke achtergrond van hun af schudden. Beloon ze als ze het goed doen en straf ze als ze iets fout doen. En voldoet een vluchteling aan een bepaalde set eisen, dan pas krijgen ze een woning toegewezen. Uiteraard geen uitkering, want eerst een paar jaar werken voordat je daar recht op hebt, want dat geldt voor "echte" Nederlanders ook.
Of is dit heel erg hippie-denken?

Dhr. de Wit | 24-08-15 | 11:23

Het begint met het "Recht " op een huis voor een ieder die ons landje komt binnen wandelen.
Best wel fijn voor de luitjes die denken laat ik 020 eens binnen wandelen, de NL wachtlijst bezetters zullen onderhand wel ontploffen van kwaadheid.
Maar goed die hebben minder rechten uiteraard.

Uw Verzekeringsadvis | 24-08-15 | 11:23

Maar goed. Soort van Soylent Green, een groene oplossing.
Bejaarden tussen armlastige bezinksel plaatsen geeft versneld woonruimte. D66 bobo's hoeven alleen de manier waarop dat zal gebeuren te verwerpen als zijnde hun plan.

Jan Passant mk2 | 24-08-15 | 11:21

Liggen er ook wapens in het Vondelpark ?

ja,diedus! | 24-08-15 | 11:21

@Nacho_Vidal | 24-08-15 | 11:12
.
Zeker. Was gister nog in Noord.
NDSM. Daar liepen alleen maar caucasion klonen.
Een soort tijdmachine.

Piet Karbiet | 24-08-15 | 11:20

Ik zou zeggen, leg er nog een berg wapens in en slinger de livestream maar aan. Dan nog een weddenschap over wie het 't langst volhoudt en dan heeft Gaston ook weer iets om te presenteren.

TP 1984 | 24-08-15 | 11:19

Wie wil er dan ook in vredesnaam in dat verschrikkelijke Amsterdam wonen? Amsterdam is al jaren alleen nog maar interessant voor niet-Nederlanders en decadent yuppenvolk. Elke zichzelf respecterende Nederlander blijft er ver, heel ver weg.

Le Roi | 24-08-15 | 11:19

Ik kan niet wachten op de D66-ers die hun blonde achttienjarige dochters in een huis vol Eritrese asielzoekers plaatsen.

Taggart | 24-08-15 | 11:18

Het lijkt wel of de enige echte missie van D66 is geweest het CDA uit het bestuur te houden. Zover ik me kan herinneren heeft D66 nooit iets echt constructiefs gedaan. Het lijken verdomme wel islamieten.
De afbraak van Nederland en Europa is bij D66 en de ander 'links-liberalen' in goede handen. Gaat u maar rustig slapen zodat u morgen in een ruïne weer wakker wordt.

Aristotalloss | 24-08-15 | 11:18

Studieadvies: Ga niet studeren in 020. Ze zijn daar compleet van het padje af.

Sjaak uit Dordt | 24-08-15 | 11:17

Heel dom om de studiefinanciering af te schaffen. Maar ja je moet wat als regering die zijn prioriteiten heeft bij het redden van de hele wereld, de NL-er ziet als degene die het allemaal met hard werken moet financieren en alles verder al kapot bezuinigd heeft met medewerking van D66. Goed en gratis onderwijs is de toekomst van een land en altijd door D66 gepromoot evenals een referendum maar kennelijk wordt dit allemaal te grabbel gegooid voor een mooi baantje bij de EU. Overigens kan de elite de studie van hun kinderen nog wel betalen en mogelijk vallen er een paar toekomstige nobelprijs winnaars af omdat ze het niet kunnen betalen. 99% van de NL-ers maakt het niets uit. Die kijken alleen voetbal en daar is nog steeds genoeg van op de TV en het houdt het plebs rustig.

johnelec | 24-08-15 | 11:17

Pechtold heeft heel veel plaats voor ouderen, studenten, vluchtelingen en gedetineerden. En al die andere D66'ers zullen ook vast wel meedoen. Deze wereld is niet alleen GEK, nee werkelijk KNETTERGEK !

Graaf Monte Cristo | 24-08-15 | 11:16

Dan kunnen de bajesklanten de vluchtelingen leren hoe je bejaarden overvalt. Met een groep rechtenstudenten ertussen is de cirkel weer rond.

MogeWijEveOvergeve | 24-08-15 | 11:16

Dit woningtekort is er al een jaar op 70. Wie heeft er voordeel bij dat mensen in Amsterdam tig jaar moeten wachten op woonruimte? Men had in de afgelopen 70 jaar ook huizen kunnen bouwen. Nee, liever ging men voor € 50 miljard een nieuwe metro aanleggen. Die is in 2011 klaar.

Piet Karbiet | 24-08-15 | 11:16

@Satria | 24-08-15 | 11:13
Waarom ga je niet in Manhattan wonen, pauper.

Kaas de Vies | 24-08-15 | 11:15

'Beste kabinet sinds WOII.'

Wat heeft het beste kabinet sinds de oorlog met D66 Amsterdam te maken? Zie wel de link naar de vluchtelingen en studiefinanciering, maar toch..

Sjors W. | 24-08-15 | 11:15

@Godsammekraken | 24-08-15 | 11:09
LoL @ plaatje.

Kaas de Vies | 24-08-15 | 11:14

Dus Artis gaat flink uitbreiden?

Mastermattie | 24-08-15 | 11:13

Voor hun eigen studerende kinderen kopen ze natuurlijk aan grachtenpandje in Leiden met meerdere kamers, die ze dan uiteraard alleen aan zoon- of dochterlief's dispuutgenoten verhuren.

BASinnic | 24-08-15 | 11:13

Nou ja, studenten van de UvA die zachte (sociale) studies doen en later linkse rechter PvdA regent of iets bij een NGO gaan worden? Die kunnen niet snel genoeg hard geconfronteerd worden met de wrange vruchten die hun soort veroorzaakt in een samenleving.

Jan Passant mk2 | 24-08-15 | 11:13

Het kan nog veel beter. Regel een lap grond buiten de stad en leer de asielzoekers hoe zij op simpele wijze een huis kunnen bouwen met wat gibo blokken. Hebben zij een huis en de kennis om later in hun eigen land de boel op te bouwen.

Dhr. de Wit | 24-08-15 | 11:13

Wie wil er überhaupt nog in Amsterdam wonen ?
@eelko1976
mensen die het zich kunnen veroorloven, pauper.

Satria | 24-08-15 | 11:13

Overigens: ben je wel eens door Amsterdam Noord gelopen.
Mijn god.
Ik voel me altijd een 'minority'.

Nacho_Vidal | 24-08-15 | 11:12

Ik dacht dat fantasievol idealistisch beleid alleen van religieus gemankeerde partijen kon komen.

roze_bril | 24-08-15 | 11:11

020 the birthplace of aids!

AdHominem | 24-08-15 | 11:11

ben je wel gelijk van dat gezeik af dat bajesklanten het in dit land beter hebben dan bejaarden.

49 | 24-08-15 | 11:11

Terecht word D66 ook wel de debielen66 genoemd.

Vlander | 24-08-15 | 11:11

Espace Première | 24-08-15 | 11:08
Laat die asielzoekers alsjeblieft in de randstad zitten. Als we ze gaan verspreiden over Nederland is straks echt alles naar de kloten.

je suis bier | 24-08-15 | 11:10

@driewerf hoezee
Ik trek dat gewoon aan man. Altijd al zo geweest. Voordeel is wel dat ik s'avond met een lege zak slaap.

Nacho_Vidal | 24-08-15 | 11:10

Krijg je als luizige student straks de beschikking over een mooie Miele wasmachine. Leve de vooruitgang! Leve de progressieven van D66!

i.imgur.com/L6z0lZD.jpg

Godsammekraken | 24-08-15 | 11:09

Ik vind dat je dat bajesklanten niet aan mag doen, ze laten ophokken met een stel bejaarden. Die jongens hebben het al zwaar genoeg, en ze dan ook nog al die verhalen van 'vroeger was alles beter' laten aanhoren... nee, dat gaat echt te ver.

VanBukkem | 24-08-15 | 11:09

En ondertussen wonen ze zelf overigens in de Vogelbuurt (Den Haag) of Oud Zuid (Amsterdam).

Weet je, ze zijn zover van de werkelijkheid en zó wereldvreemd dat ik me hardop afvraag of ze uberhaupt wel geestelijk capabel genoeg zijn om geschikt te zijn om dit soort belangrijke beslissingen te nemen.

Als ik de hele dag onzin liep uit te kramen stond ik ook gewoon dozen recht te zetten achter een lopende band.

Nacho_Vidal | 24-08-15 | 11:09

ik vind het raar dat de huisvesting niet beter wordt aangestuurd. Waarom 1100 asielzoekers op de toch al overspannen woningmarkt van Amsterdam toelaten? vluchtelingen kunnen een voorkeur voor een stad opgeven waar ze vervolgens met voorrang inkunnen. Zet ze in krimpgebieden ofzo,ipv een keuzemenu aan te bieden.

Espace Première | 24-08-15 | 11:08

D66 het ultieme Gutmensch reservaat
types die bij de eerste aanblik van een rubberbootje
al met brood beginnen te gooien, waar de mondhoekjes al druppelen bij het dromen van een nieuwe bakfiets met ecomotor, sufkutten en hipsterboois die zich drukker maken over Wilders en biologisch groenvoer dan over hun uiterlijk.

Berthe | 24-08-15 | 11:08

@Nacho_Vidal | 24-08-15 | 11:04
Iets zegt me dat u al is voorzien...

Driewerf Hoezee | 24-08-15 | 11:07

Waarom niet? Een paar Somaliërs of bejaarden in een studentenhuis kan haast niet fout gaan.

je suis bier | 24-08-15 | 11:06

Maakbare prachtghetto's. En het erge is dat het miezerige partijtje nog een meerderheid heeft ook.

Driewerf Hoezee | 24-08-15 | 11:05

Ik zou best wel willen oppassen.

Voorkeur gaat uit naar blonde vrouwen tussen de 18 en 24 met borderline en neiging tot nymphomanie.

Hoe labieler en onzekerder hoe beter.

Nacho_Vidal | 24-08-15 | 11:04

Klinkt als een plan. Lekker doen en zorg er wel voor dat dat hek hoog genoeg is.

baronbreekijzer | 24-08-15 | 11:04

Altijd frapant dat partijleden die dit soort prachtwijken bedenken er nooit zelf willen wonen.

TempusEdaxRerum | 24-08-15 | 11:03

Soort van overvolle dierentuin zonder hekken. Goed plan!

Godsammekraken | 24-08-15 | 11:02

D66 is een partij voor mensen die niet weten wat oorzaak en gevolg is.

kapotte_stofzuiger | 24-08-15 | 11:01

Wie wil er überhaupt nog in Amsterdam wonen ? Beschouw ik al jaren als opgegeven.

eelko1976 | 24-08-15 | 11:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken