Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Heb ik goed begrepen dat die mafkees de straatnamen wil veranderen, maar dat dit nog niet is gebeurd? Rotterdammers houdt uw poot stijf! Helaas zijn in onze 020- Afrikanerbuurt al een straat en een plein aan deze waanzin ten prooi gevallen.
.

Ruud Hazes56616330 | 21-08-15 | 07:55

Opa nu word je bordje weggehaald...

Real Dutch Meat | 21-08-15 | 00:58

dan ben je toch een in triest figuur ,maar dan ook alles afschaffen he ?namen van nl zeelieden ,namen van prinsen en koningen van die tijd ,en als we dan toch bezig zijn dan ook alles wat naar wetenschappers en uitvinder genoemd is want die hebben ook de vreselijkste dingen bedacht en dus doden op hun geweten ,maarja das geen rasiesme he ... oja hernoem alle straatnamen dan maar ,dan begint elke straatnaam gewoon met het woordje abu al(rest hier in te vullen )en gooi er anders ook wat belangrijke negers tegen aan (oeps,zei ik gooien ?shit)en uiteraard de erik van loon straat

bowlfabriek | 20-08-15 | 22:06

Dan ook alle Kerkstraten en Kerpleinen weg. Die zijn ook verantwoordelijk voor heul veul doden. En wat te denken van zonnestraat? Die koperen ploert heeft massa s afgeslacht met zijn uv straling.

Common_Sense | 20-08-15 | 21:26

Bestaat er geen wet tegen het oneigenlijk gebruik van aantijgingen als ras...(excuus krijg het het woord niet meer zonder te kotsen uit m'n bek) ? "Oneigenlijk gebruik" of "onrechtmatige handeling" iets in die trant?
Aldus hebben we een totale purificatie van de samenleving nodig om dit uit de wereld te krijgen (enerzijds dan wel anderzijds)
Deze kaart is uitgespeeld, verspeeld , volgende week zullen we allemaal elke dag rooie bieten meten vreten om geen zwarte stront aan de knikker te hebben.

hakbarry | 20-08-15 | 21:22

De man heeft groot gelijk Maar wat zal deze momgool dan vinden van bv ZwartJanstraat dat staat dan wel bovenaan

pjotr1932 | 20-08-15 | 21:10

Wat is er mis met een man die tegen het Britse imperialisme vocht?

Emje | 20-08-15 | 21:02

-weggejorist-

betseflets | 20-08-15 | 20:54

Denken jullie er ook wel eens over na hoe bunkerhard de geschiedenis vervalst gaat worden als er nergens meer een blanke meerderheid zal zijn?

noerg | 20-08-15 | 17:54

Ik voel mij gediscrimineerd omdat ik in de buurt van de Marokkodreef woon en dagelijks hinder ondervind van Marokkaanse activiteiten.

Uw Psychiater | 20-08-15 | 17:07

In Pretoria hebben de Zuid Afrikanen zelf nog altijd een prachtig standbeeld ter ere van oom Paul staan. Dan kunnen wij die straatnaampjes ook nog wel even laten hangen.

down | 20-08-15 | 16:14

De eerste apartheidswet werd bijna 50 jaar na de dood van Paul Kruger aangenomen. Tsja...

Wim Denkbaar | 20-08-15 | 16:02

Komisch toch ... Erik van Loon is vast familie van die bewindhebber en slavendrijver van de VOC-kamer te Rotterdam Willem Jansz van Loon.

Simon_GS | 20-08-15 | 15:54

GVD, weet meneer wel dat ik mijn identiteit geheel ontleen aan mijn roots in de Afrikaanderwijk. Bestaat mijn straat strax niet meer? De Tweebosstraat waar ik naar school ging? Moet ik me ontheemd gaan voelen? Wat een tuig !

Nonik Neem | 20-08-15 | 15:43

@Erik van Loon
Pleurt op, achterlijke graftak!
Blijf met je poten van onze straatnaambordjes af!
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Schietmijmaarlek | 20-08-15 | 15:33

Erik van Loon is een attentiehoer. De ziekte van deze tijd. Maar echt, de mening van 99,95 procent op deze aardkloot, waaronder ondergetekende, is volstrekt irrelevant.

LJBrinkhorst | 20-08-15 | 15:27

@Erik wil aandacht.
Ars Vivendi | 20-08-15 | 11:17
Klopt! Die vent is 100% narcist; was kort lid van ons clubje, maar kreeg niet genoeg aandacht -het was niemand duidelijk wat die man interessant kon maken- en hij verdween weer even snel van het toneel!

VolleZak | 20-08-15 | 15:25

@hipocritisch | 20-08-15 | 11:32

Integendeel, Pritt toont maar weer eens aan hoe eenzijdig de racismeschreeuwers het 'debat' voeren. Racisme werkt voor deze policore mekkeraars één kant op, namelijk van blank naar getint/zwart. Vraag aan meneer Van Loon wat hij van een Arafatplein of Mandelastraat vindt en je krijgt te horen dat het allemaal prima is. Ik heb Paultje ook nooit horen klagen over de benaming van de faalschool Ibn Ghaldoun, terwijl die een enorme racist was. Even twee citaatjes van meneer Ghaldoun over negers:

1. Beyond known peoples of black West Africa to the south there is no civilization in the proper sense. There are only humans who are closer to dumb animals than to rational beings. They live in thickets and caves, and eat herbs and unprepared grain. They frequently eat each other. They cannot be considered human beings.
2. Therefore, the Negro nation are, as a rule, submissive to slavery, because Negroes have little that is essentially human and have attributes that are quite similar to those of dumb animals, as we have stated
.
Aldus Ibn Ghaldoun. Nooit iemand uit de policorhoek horen klagen. Jij?
.
Inmiddels is dit land racisme-moe. Moe van klagers die zich altijd en overal tekortgedaan, gekwetst, gekrenkt en verongelijkt voelen. Dankzij deze beroepszeurders is de term 'racisme' inmiddels gedevalueerd tot onder de waarde van een Griekse staatsobligatie. Tel uit je winst.

Terence Hill | 20-08-15 | 14:44

@MarcS | 20-08-15 | 13:27
Touché!

George Washington Carver heeft pindakaas uitgevonden. Telt dat ook mee?
*gniffel*

Dhr. de Wit | 20-08-15 | 14:25

Ook de "Hamer en sikkellaan" in Beerta in Groningen weg!!!! (Er bestaat immers ook geen 'Hakenkruislaan' in Nederland.)

GeenTheeDrinker | 20-08-15 | 14:17

Te beginnen natuurlijk met de Witte de Withstraat die zo'n beetje elke Zeeheldenbuurt kent. Keihard, onversneden racisme natuurlijk....

Terence Hill | 20-08-15 | 14:16

Misschien kunnen ze terug naar land van kultuur en herkomst. Iedereen tevreden. Zo zijn alle problemen opgelost. Of denk ik dan weer te ingewikkeld...

Draaikont24 | 20-08-15 | 14:13

Zeg Erik en het kleinvangeestenboek, wil je soms hetzelfde stuntje uithalen wat je linkse mederukkers 6 jaar geleden flikten? "In zijn (Paul Kruger) tijdelijke woonplaats Sankt Gallen in Zwitserland was tot 2009 een straat vernoemd naar Kruger (Krügerstrasse), maar deze werd na klachten van linkse groeperingen hernoemd naar Friedrich Dürrenmatt vanwege "racistische associaties""
Erik van Loonweg klinkt inderdaad een stuk beter. Waarheen? Maakt me niet uit, als je maar uit Nederland oprot met je gejank, nepblanke dat je er bent.

De waard zijn gast | 20-08-15 | 14:07

@ikdus
Tja dat hoop je dan wel maar ik denk het niet eigenlijk.

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 14:06

@Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 13:20
Hoop dat ie bedoelt dat er op die hoeken wel wat ergers mis is dan een straatnaambordje.
Een van de vele buurten die verkankerd is door de multikul

Ikdus | 20-08-15 | 13:58

Jahoor, de volgende slak is ook gevonden.
Zo kan ik ook wel even beginnen.
Duitsers verbieden, want HUN voorouders hebben oorlogje gespeeld, moet de huidige generatie Duitsers daarvoor boeten? NEE, ik vind van niet. (Niet verwarren met de gehele oorlog uit de boeken wissen, dat zeker niet)
Onze voorouders hebben aan slavernij gedaan, moeten wij daar nu voor boeten? NEE, absoluut niet. (Ook hier niet de geschiedens wissen, we hoeven het nuet te vergeten maar we leven nu, niet toen).
......... enz.
En zo kunnen we de lijst wel aanvullen tot we de zuidpool bereikt hebben.
Ik ben er wel klaar mee, al dat geazijnpis, blijf pissen zo.

Snaptsnappenniet | 20-08-15 | 13:51

@brilletje1 | 20-08-15 | 13:40
De vos is volgens de gutmenschen een killer, de veldmuis ploegt hele akkers om waardoor het gewas dood gaat. Dus weg met die namen.
En wees maar niet zo trots op die koopwoningen, bij mij in de wijk staat een mooi huis dat gekocht is door *vijf* Turkse families.!
Maar goed, geniet ervan zo lang het duurt en dan zal ook uw "koopwoningenwijk" zijn overgenomen.

Lupuslupus | 20-08-15 | 13:50

@Trekbeest | 20-08-15 | 11:47
Nabijgelegen AZC?, dit soort goedpraters woont meestal in een overwegend witte wijk.

MarcS | 20-08-15 | 13:42

@J.R. Thorbecke | 20-08-15 | 11:43
Maar Maar Maar ...... dat was meer in het kader van het doel heiligt de middelen. Het had, in hun ogen, niets met goed of fout te maken maar meer met resultaat boeken.

MarcS | 20-08-15 | 13:41

Woon sinds 5 jaar in een nieuwbouwwijk alleen maar koopwoningen (gelukkig) straatnamen zijn naar dieren genoemd Hamster/vossen/bijen/veldmuisstraat.
Het landelijke boerenleven is hier gelukkig nog landelijk te noemen geen last van dat import volk die denken dat ze heel Nederland naar hun hand kunnen zetten.
Laat de Nederlander ons dan maar zien als het limburgs achterland ,maar hier kan men nog redelijk goed samenleven.

brilletje1 | 20-08-15 | 13:40

Een associatie met een vervelende naam die wellicht foute dingen heeft gedaan is NIET hetzelfde als bewust racisme promoten. Als vandaag iemand om z'n ras anders behandeld wordt als hij door die straat loopt, ja, dan zou het racisme zijn.

een_mike | 20-08-15 | 13:35

@hipocritisch | 20-08-15 | 11:32
Of legt Pritt hiermee juist de zwakke argumentatie aan de dag van Erik? Waarom is voor Erik het kwetsen van zwarte gevoelens zo'n issue en niet die van de overigen?

U doet u nick overigens geweldig eer aan!

MarcS | 20-08-15 | 13:35

-weggejorist-

Janusinjeanus | 20-08-15 | 13:32

Vogelaarwijken vind ik heel erg stigmatiserend.

HetOorAakel | 20-08-15 | 13:29

@Skunk57 | 20-08-15 | 12:07
Welnu, doe maar eens even dan!

Tesla, Einstein, Newton, Bel zijn toch wel de mannen die echt vooruitgang hebben gestimuleerd.

Oh Da Vinci was ook blank.

Vult u lijstje even aan met namen van echt gekleurde mensen die echt iets hebben bedacht of betekend?

MarcS | 20-08-15 | 13:27

Oh ja... mag niet schelden... sorry Joris maar die gozer(Erik) is fout.. en kan mij heel kwaad maken... iets uit het verleden.. kweet zeker dat als jij hem ontmoet dat je daarna moet overgeven.

carel5014 | 20-08-15 | 13:26

Trekbeest | 20-08-15 | 12:14
Helemaal waar.

Bigi Bana Boy | 20-08-15 | 13:25

@Capt. Iglo | 20-08-15 | 11:52
/
De idioot van de week komt ook weer langs, zie ik.

Piet Karbiet | 20-08-15 | 13:24

@Thunderbird | 20-08-15 | 11:15
Erik Koch?
Erik Priebke?

MarcS | 20-08-15 | 13:22

Ook bij GeenStijl zitten betweters in de redactie... Jorissen maar!

carel5014 | 20-08-15 | 13:21

@F. von Zeikhoven | 20-08-15 | 11:37
Hm, viking he? Dan ook weg met hem! Die hebben vroegah ook huis gehouden in NL.

MarcS | 20-08-15 | 13:21

@carel5014
Stoere kerel ben je toch....

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 13:20

Lang leve de Hofmeyrstraat!
.
Met nu een seniorencomplex louter ende alleen voor Marokkaanse bejaarden:
http://www.dichtbij.nl/amsterdam-oost/lifestyle/wonen/artikel/3037967/renovatie-en-nieuwbouwproject-transvaalbuurt-afgerond.aspx

Piet Karbiet | 20-08-15 | 13:20

Ook even optiefen met het Joop den Uyl plantsoen in Almere en alle andere straten naar hem genoemd. Joop van fan van Hitler.
Verder was hij salonsocialist, wonende in een vrijstaande villa.

watergeus | 20-08-15 | 13:19

Bigi Bana Boy | 20-08-15 | 11:57


Gewoon een linksche gutmensch klootzakkie. Mischien kunnen we dat soort mensen ook een uitzetten als staatsgevaarlijk. Wat een debiel weer.

tweetybird | 20-08-15 | 13:17

Die meneer is niet goed bij zijn hoofd. In Zuid-Afrika hebben ze de "Krugerrand" en geen ZA die over de naam zeurt.

Dhr. de Wit | 20-08-15 | 13:16

Zeg LUL Erik, wat had ik een vieze smaak in mijn mond nadat ik met jou gesproken had bij het Wester Paviljoen, daar waar alle Rotterdamse kwallen bij elkaar komen. Heb je je New-York petje nog?
Ook ik kom van de Martinussteynstraat in de Afrikaanderbuurt.... kom eens langs dan zal ik de hoeken van alle straten eens laten zien waar jij de namen van wil laten veranderen egotrippende nietsnut!

carel5014 | 20-08-15 | 13:08

@SapperDeFlap2166 | 20-08-15 | 11:55
Het nummer voor Pechtold is natuurlijk inkoppertje... 666.
Mark_D_NL | 20-08-15 | 11:58
.
Nee, uiteraard mogen dergelijke nummers niet want die zijn weer onnodig stigmatiserend, polariserend en kwetsend ;-)
.
Er komt dus allereerst een censuurlijst met "verboden nummers" en regels voor het maken van die nummers. Niemand mag uiteraard "0" of een laag getal krijgen; dat zou kunnen duiden op dichter bij de bron; een primus of primus inter pares is er niet en de verzameling getallen moet betekenisloos en klassenloos zijn. Het moet vooral een brij zinloze, grote getallen zijn waar niemand ook maar iets van kan vinden. Dat gezegd hebbende: kleuren, huidskleuren, rassen en religies moeten eveneens worden vervangen door nummers, maar dat spreekt voor zich. Religies en kleuren zijn op zich al erg kwetsend, dus die schaffen we ook af.
.
Het gevaar is wel aanwezig dat naarmate de grote nummers langer bestaan, mensen ze toch gaan herkennen. Zo zal de familie "34883908867533477821" na een x-aantal generaties een zekere ongewenste reputatie kunnen gaan krijgen. Derhalve is regelmatig omnummeren gewenst en noodzakelijk.

SapperDeFlap2166 | 20-08-15 | 12:52

hero_of_heaven | 20-08-15 | 11:22
Gebore en getoge op de hoek van de Martinus Steijnstraat en de De La Reystraat. Ze blijve dr maar mooi met hunnie klauwe vanaf. Pleurt op, mafketel!

Albert Pierrepoint | 20-08-15 | 12:50

De hele Afrikaanderwijk in Rotjeknor moet van naam veranderen in : Paul de Leeuwstraat , André van Duinstraat , Carlo Boshardstraat , Albert Molsteeg , Jos Brinklaan ,Sipke Jan Bousemastraat ,Rik van de Westelakenstraat , Henk Krolsteeg ,Mike Starinksingel , Thom Goderiestraat , Claudia de Breijsingel.

alshetware | 20-08-15 | 12:38

en zo denkt men racisme uit te bannen. Ongelofelijk Paul Kruger park moet een nieuwe naam. Links zo los je het racisme probleem niet op. Geschiedenis wis je niet uit op deze manier. Elk land heeft een bloedige geschiedenis. Ook binnen de Afrikaanse stammen oorlogen. Er zijn tegenwoordig ook spanning tussen het grote China, Japan, Korea. Conflict tussen India & Pakistan. Het is allemaal vergezocht om de witte mensen daar de schuld van te geven.

franck7020 | 20-08-15 | 12:36

Als je kijkt naar wat Afrika in de laatste 500 jaar heeft bijgedragen aan de modernisering van de wereld dan kan je rustig stellen dat zonder de blanken men in Afrika nog steeds jager/verzamelaars uit het ijzertijdperk zouden zijn.
Toen de blanken nog de baas waren was er geen hongersnood, waren er geen "Natuurrampen" en waren de koloniën ook voor de negers relatief moderne en veilige staten.
-
De ellende is pas gekomen toen deze koloniën onafhankelijk werden.
Misschien moeten dit soort "Negertjes zijn toch zo zielig" geïndoctrineerde mensen daar eens over nadenken...
-
Ik weet, zelf nadenken is bij hen niet zo hun forte
Daarom waren ze op de middelbare school ook zo makkelijk te indoctrineren dat negers zielig zijn en hun superieure blanke hulp nodig hebben.

Moi2 | 20-08-15 | 12:35

Hoeveel Troelstra-straten zijn er in Nederland wel niet? Straten vernoemd naar een socialistische relschopper die de revolutie wou ontketenen, en de communistische ellende tot aan de Noordzee wou doortrekken, dat is dan weer OK?

Selectieve verontwaardiging. Zoals gebruikelijk, van links. Zij zijn de goeden, en de rest zijn de contrarevolutionaire kapitalisten waarvan niemand het erg vindt als ze zonder vingernagels terug worden gevonden in een greppel.

Piet van het Padje | 20-08-15 | 12:28

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 12:25
Vandaar dat steeds meer mensen het als een geuzennaam beschouwen.

Schoorsteenveger | 20-08-15 | 12:27

Peter Emile | 20-08-15 | 12:15
Als je een straatnaam verandert, dan herschrijf je de geschiedenis.
Denk dat George Orwell ons in zijn roman meer dan overtuigend het beeld heeft geschetst van een systeem dat continu zijn geschiedenis wil herschrijven. Moeten we niet willen.
Prins Bernhard was ook een schurk, maar laten al die bordjes die zijn naam dragen ons er blijvend aan herinneren dat wij die schurk hoogachtten, dat wij zo in elkaar zaten, dat wij dat zo wilden.
De helden van vandaag, naar wie nu straten en pleinen genoemd worden, zullen mettertijd vanuit het een of andere nieuwe perspectief ook wel weer schurken blijken te zijn geweest.

Schoorsteenveger | 20-08-15 | 12:26

@ Peter emile
Ik beschouw mensen die racist een geuzen vinden nog steeds als racist

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 12:25

@ Mark_D_NL | 20-08-15 | 11:57

Hun eigen broek ophouden? Man ze krijgen jaarlijks miljarden uit de VS anders waren ze al lang ten onder gegaan.

Capt. Iglo | 20-08-15 | 12:23

Erik get a life!
Die weg met onszelf cultuur begint echt vieze kantjes te krijgen.

animalia | 20-08-15 | 12:21

Zo te zien is het artikel in het AD over Erik van Loon geschreven door ene Gerrit van Loon; twee witte handen op één zwarte buik?

Peter Emile | 20-08-15 | 12:17

Ik probeer niemand te framen ik geef gewoon aan dat die Bosma niet in zijn eerste leugen gestikt is in dat schrijfseltje van hem.
Ik praat ook het ANC niet schoon maar jullie praten de boeren wel schoon

Mompelt iets over hypocrisie. .

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 12:17

Als je een straat naam verandert, is er ineens geen racisme meer? En dat in een wijk waar 69,3 procent van de bevolking bestaat uit niet-westerse allochtonen (check Allochtoon-o-meter)??
Laat die "weg met ons"-Van Loon eerst maar eens het rabiate racisme (de geïnstitutionaliseerde jodenhaat van moslims) en de rauwe discriminatie (vrouwen- en homohaat) in die wijk aan de kaak stellen!

Overigens beschouw ik sinds kort de benaming 'racist' als een geuzennaam.

Peter Emile | 20-08-15 | 12:15

Straks beweert nitwit van Loon ook nog dat Jan Smuts een racist was want volgens hem zijn Koos de la Rey en Paul Kruger wel racisten terwijl die voor hun eigen bevolking opkwamen tegen de Engelsen.
Alles wat blank is en in zuid afrika woont is standaard per definitie racist lijkt het wel volgens politiek correct Nederland, dat het anc meer als 20.000 terroristische doden op het geweten hebben of dat blanke in zuid afrika dagelijks worden uitgemoord door opgehitste zwarte racisten hoor je ze niet over.

Autobonker | 20-08-15 | 12:14

@ Bigi Bana Boy | 20-08-15 |
Britten propten zwarten ook in concentratiekampen als ze voor Boeren werkten, waar ze stierven aan uithongering en ziekte. Er waren trouwens meer concentratiekampen voor zwarten dan voor de Boeren, bijna twee keer zoveel.

Trekbeest | 20-08-15 | 12:14

Als je in de Burgemeester Baron van Voerst van Lyndenstraat woont het je wel een punt om voor naamvervandering te pleitten.

Rest In Privacy | 20-08-15 | 12:11

Amsterdam, ga mijn stad uit.

Smikkelaer | 20-08-15 | 12:11

-weggejorist-

carel5014 | 20-08-15 | 12:10

-weggejorist-

carel5014 | 20-08-15 | 12:10

Trek aub de subsidie van die rare knakker in. Er zijn in nederland tientallen plaatsen met een ietwat obscure, maar verder niet storende naam. Paul krugerstraat heb je in teminste 5 plaatsen.

Anoguurder | 20-08-15 | 12:09

guurderdanguur | 20-08-15 | 12:04
Hij kreeg helemaal geen spijt maar ontdekte dat Multiculti geïndoctrineerd Dom Links de meest idiote redenaties bedenkt om "die arme zielige negertjes" positief te discrimineren en daar heeft hij handig gebruik van gemaakt.

Moi2 | 20-08-15 | 12:09

Female privilege: zeiken over glazen plafonds en andere salarissen, maar wel een jaar ouderschapsverlof en deeltijdbanen eisen.

Black man's privilige: zeiken over zwarte piet, rassiesme, slavernij, beledigd zijn en de hoogte van uitkeringen.

White man's privilege: je bek houden en dokken.

snokkertje | 20-08-15 | 12:09

de kunst van het zielig doen.. omdat ze zo zielig en vervolgd zijn
Capt. Iglo | 20-08-15 | 11:52
Mis. Joden worden nog altijd in de ´gedachten´ van mensen vervolgd. En dat zal altijd zo blijven. Door alle lagen van bevolkingen uit alle windstreken. In het oosten anti-semitisch bestookt worden door hordes Arabische omringende buren.

Ook is een jood een marxistische engnek, dan is hij opeens weer een ´onterecht´ rijke goede handelaar. Het zit er gewoon ingebakken bij veel mensen. Waardeloos.

chicago river | 20-08-15 | 12:07

@James Lastig | 20-08-15 | 11:24

Als je geschiedkundig geheugen zicht beperkt tot Oppenheimer, Jobs en Gates, dan heb je gelijk.
Anderen kijken iets verder terug.

Skunk57 | 20-08-15 | 12:07

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 11:59

Niks hoor, Mandela was een ordinaire terrorist en moordenaar.

Hij kreeg na 20 jaar cel wel spijt, dat dan weer wel.

guurderdanguur | 20-08-15 | 12:04

@Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 11:59
Je bent nog niet echt bedreven in de kunst van het Framen.. even oefenen want Martin Bosma heeft een goed boek geschreven. Mandela was een grote terrorist en en handpuppet. Die man heeft veel te veel waardering gekregen... www.telegraph.co.uk/news/worldnews/nel...

Mark_D_NL | 20-08-15 | 12:03

Ik ben ook niet zo voor het achteraf herschrijven van de geschiedenis maar wat ik hier lees slaat ook nergens op.
De boeren waren verschrikkelijke racisten en ja het ANC heeft ook schaduwkanten maar om nou gelijk Mandela als terrorist weg te zetten en de jarenlange apartheid ontkennen dat komt regelrecht uit een Martin Bosma boekje.
En dat is een erkend geschiedenis vervalser en fantast.

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 11:59

@SapperDeFlap2166 | 20-08-15 | 11:55
Het nummer voor Pechtold is natuurlijk inkoppertje... 666.

Mark_D_NL | 20-08-15 | 11:58

Tot slot .... Erik van Loon is een gewone blanke Nederlander. Dit keer daarom niet naar blakamannen wijzen graag.

Bigi Bana Boy | 20-08-15 | 11:57

@Capt. Iglo | 20-08-15 | 11:52
Zielig doen verwar jij met voor jezelf opkomen. ik zie joden weinig vingewijzen, ik ze ze hun eigen broek ophouden (meer dan), ik zie geen joden met een bomgordel lopen of sissen naar meisjes... Dus ja wat jij zielig noem ik karakter met ballen.

Mark_D_NL | 20-08-15 | 11:57

kloopindeslootjijook | 20-08-15 | 11:37

Die wijk ligt in ieder geval in Nijmegen-West

Jos Tiebent | 20-08-15 | 11:56

Of zoals Mao en Stalin deden, alles en iedereen een nummer geven. Is ook veel eenvoudiger voor navigatiesoftware en minder foutgevoelig.

SapperDeFlap2166 | 20-08-15 | 11:55

Nog even en we krijgen het Amerikaanse systeem, een nummer met avenue of street. Want alles lijkt ondertussen besmet in Nederland. Al die ouwehoeren krijgen hier maar de ruimte, over alles valt wat te zeiken.

Neehè | 20-08-15 | 11:55

@prittstift

dit is wel erg gemakkelijke, luie contentvulling Pritt, een hoofdredacteur onwaardig

boefje_III | 20-08-15 | 11:54

Wel trouwens heel Hollands om je steden naar de Boeren te vernoemen maar uit angst voor de Engelse zeemacht (denk aan onze routes naar Inidë) geen poot uit te steken om Kruger cum suis dan ook daadwerkelijk te steunen in hun strijd tegen de imperialistische Britten. En mij dunkt dat, de overigens Hollandse gezant Leijdt zijn best heeft gedaan op diplomatiek gebied. Ik begrijp het wel, omdat we Indië wellicht ook in Engelse handen hadden zien overgaan, maar toch .... noem dat ook je straten en pleinen niet zo.

Bigi Bana Boy | 20-08-15 | 11:53

@ Professor Superhirn | 20-08-15 | 11:35

Sorry maar Joden hebben de kunst van het zielig doen over hun verleden uitgevonden. Al 70 jaar spelen ze in op het collectieve schuldgevoel van de rest van de wereld om overal mee weg te komen omdat ze zo zielig en vervolgd zijn.

Capt. Iglo | 20-08-15 | 11:52

@Professor Superhirn | 20-08-15 | 11:35
Top tegel!

Mark_D_NL | 20-08-15 | 11:49

Knap werk. Gedurfd en goed onderbouwd en daardoor een dolksteek in de zij van de elites.

dubbert | 20-08-15 | 11:48

De Zuid-Afrikaanse Boeren waren ten tijde van de Boerenoorlog brute racisten die nog al het een en ander op hun naam hadden. Niet dat de Engelsen zo vriendelijkomgingen met de families van de Boerencommandos met hun concentratiekampen, maar toch. Zo schoten Boereneenheden aan het eind van de Boerenoorlog genadeloos iedere zwarte of kleurling af die op wat voor manier dan ook betrokken was bij het Engelse leger. Je moet het wel in zijn tijd zien, maar dat het zelfs in die context onvervalste racisten waren is gewoon waar. Blijft staan dat we een keer moeten ophouden et de geschiedenis achterf te corrigeren alsof we in Orwell's 1984 leven. In Nederland bestond grote sympathie (hoewel we concreet natuurlijk weer geen flikker deden) voor de Boerenzaak en zo moeten we die 19e eeuwse Afrikaanderbuurten zien. Net als dat we gewoon van het Van Heutzmonument hadden moeten afblijven. Ik heb het niet zo op mensen die 100 jaar na dato ineens de "goede" partij claimen te zijn. Ja, de Boeren waren verschrikkelijk, maar zie het deze buurten en straaten als monument voor die tijd. Dus laat de Tugela, Spionkop, Colenso, De Wet, De la Rey en Kruger straaten lekker voor wat ze zijn.

Bigi Bana Boy | 20-08-15 | 11:47

Het is natuurlijk waar, heel veel straten zijn genoemd naar witte boeven. Hoog tijd voor een zwarte 'Staatsliedenbuurt'. Keuze zat: Idi Amin plein, Robert Mugabe boulevard, Mobutu-park, Bokassaweg.

TheoRichel | 20-08-15 | 11:47

@ Roken Toegestaan | 20-08-15 |
Pas nadat iedere inwoner uit het nabijgelegen asielzoekerscentrum eroverheen is geweest, maar daar heeft hij geen problemen mee hoor. Dat zou racisme zijn.

Trekbeest | 20-08-15 | 11:47

@Professor Superhirn | 20-08-15 | 11:35
----
Inderdaad, het zijn juist die arrogante zeiknikkers al la gario en consorten die racistisch tot op het bot zijn. Nooit normaal leren denken. Zij zullen uiteindelijk de haat krijgen waar ze feitelijk om lopen te zeuren.

Cosmic Traveller | 20-08-15 | 11:46

@hipocritisch | 20-08-15 | 11:32
Wellicht, maar het laat wel een punt zien. Als de gemeente Rotterdam besluit kwetsende straatnamen te weren dan zal de gemeente wel een norm moeten hebben wat kwetsend is. Natuurlijk kunnen ze zich er eenvoudig vanaf brengen door Erik van Loon te vragen wat hij kwetsend vind en het daar bij laten, maar misschien willen ze een iets objectiever criterium.

koeberg | 20-08-15 | 11:45

De zelfvernietigingsdrang van sommigen kent echt geen grenzen.

"Weg met ons!". De natte droom van Arrogander Peggold.

Reinaert | 20-08-15 | 11:45

Hier in Coruña ook man. Gewoon een Sinterklaasstraat, die vuile ouwe racistische slavendrijvert.

Joris Draaksteker | 20-08-15 | 11:45

En verder een soort onderhuids persoonsidentificatiesysteem dat je ook zonder electronica kunt aflezen, waarin je dan enkele vast codes zet over je persoonlijke achtergrond. Werkt volgens Großvati von Zeikhoven fenomenaal bij omvangrijke mensenmassa's.

Oh, wacht...

F. von Zeikhoven | 20-08-15 | 11:44

Hier moeten we nooit aan toegeven. Zeikende negers met veel te veel vrije tijd en een ziek denkraam.

Cosmic Traveller | 20-08-15 | 11:43

... er zijn toch liedjes van...?


Ik heet Eeeeerik,
Ik heet Eeeeerik,
Omdat ik geen vriendin heb thuis
dan masturb...

Maar goed, de oostgrens over duwen en zeggen dat hij eigenlijk Heinrich heet.

Jos Tiebent | 20-08-15 | 11:42

Professor Superhirn | 20-08-15 | 11:35
+ 100

telelezer | 20-08-15 | 11:40

Ik vind dat we maar geweaun het oude huisduidingssysteem weer moeten gaan gebruiken. Dan woonde je op A35, dus in wijk A, huisnummer 35. Werkte honderd jaar geleden nog prima. Soort primitief postcodesysteem...

F. von Zeikhoven | 20-08-15 | 11:40

Aristotalloss | 20-08-15 | 11:24
Precies. Als het aan Van Loon ligt deleten we in 1 adem door alle Michiel de Ruyterstraten en Piet Heijnpleinen.

In BE, Zedelgem, wil ene Pol Denys (Vlaams Blok) dan weer dat de ´Pablo-Nerudatentoonstelling´ wordt vernoemd/weggehaald 'omdat ze het communisme zou verheerlijken'.

Weer een ander Belg, ene Belg Piet Wittewrongel, wil dat de Leopoldstraat, die genoemd is naar Leopold II, een nieuwe naam krijgt.

Beide ´kanten´ allemaal 1 pot nat. Nuttelozen, voor hun land, mislukte politieke energieverspillers. Breek niet af - bouw eens wat op.

chicago river | 20-08-15 | 11:39

Is het misschien een zoon van de vaak bezongen Mies van Loon met de mooie benen?

BBmetR | 20-08-15 | 11:38

Kruger is doodgewoon historie, of je het nou leuk vindt of niet.
-
Van Loon is met zijn geschiedvervalsings manie vergelijkbaar met de "IS" debielen die proberen alle historie uit te wissen door beelden, gebouwen enz. te vernietigen zodat aleen HUN ideologie als "de ware overblijft".
Een riool aandachts-debiel dus net als de krankzinnige "IS" psychopaten

telelezer | 20-08-15 | 11:37

Beter nog, zet alle blanke Nederlanders het land uit.

je suis bier | 20-08-15 | 11:37

Dat gepiept over racisme komt mij de strot uit. Moet ik hier nu volle bak tegenin gaan of gewoon niet reageren?

ZwengelMeister | 20-08-15 | 11:37

@ Thunderbird 11:15
Nee, dat was Erik de Noorman. Die was Viking...

F. von Zeikhoven | 20-08-15 | 11:37

Stel ... je woont in de Botha straat.
Stel ... je woont in de Pol Pot straat
Stel ... je woont in de Hitler straat.

Maar wie weet nog naar wie de
Paul Krugerstraat,
Bothastraat,
Schalk Burgerstraat,
Martinus Steijnstraat,
Johannes Brandstraat,
Retiefstraat,
De La Reystraat,
Christiaan de Wetstraat,
Cronjéstraat,
Joubertstraat
Herman Costerstraat

genoemd zijn?

In andere steden heb je ook straten en lanen met die namen. Denk dat niet veel mensen meer weten wie dat waren. Dat lijkt me een betere reden om de namen te veranderen.

kloopindeslootjijook | 20-08-15 | 11:37

Ik schaam mezelf voor mijn blanke huid...

knier | 20-08-15 | 11:37

Hetzelfde is trouwens ook tweemaal gebeurd in voormalig Oost-Duitsland, de DDR. Na de tweede wereldoorlog werden steden, straten en pleinen in de DDR gerenamed, allemaal naar linkse verzetshelden.
Na de wende is dat weer ongedaan gemaakt, zodat we nu weer naar Chemnitz kunnen reizen in plaats van naar KMS (Karl Marx Stad)
Wat ze ook gedaan hebben, was de weinige nieuwbouwstraten ook hernoemen, wat niet nodig was geweest. Je moet niet proberen je geschiedenis uit te wissen.

hotnot | 20-08-15 | 11:36

Noemen we het gewoon Paul Kroegenstraat.
Wat een geouweteringhoer zeg! Heeft niemand nu niets beters te doen dan constant alles op het rascisme te gooien?

Waakvlam | 20-08-15 | 11:36

Veel korter geleden, zo'n tweeënzeventig jaar, waren de joden het slachtoffer van veel ernstiger racistisch geweld, namelijk genocide. Waarom hoor je de nabestaanden van de holocaust niet voortdurend mekkeren en jammeren over het leed dat hun ouders en grootouders is aangedaan? Het antwoord op die vraag is omdat de joodse gemeenschap in Europa op een heel gezonde manier in de Europese samenleving staat. Dit in tegenstelling tot de mensen die zich er op laten voorstaan dat ze zwart zijn en 'slachtoffer' van misdaden die driehonderd jaar geleden zijn gepleegd. Zulke mensen zijn geestelijk niet in orde. Het zijn verkapte racisten bovendien, met hun virulente blankenhaat en achterdocht jegens elk stukje blanke cultuur.

Ik kan je vertellen dat iemand die uitgesproken anti-Zwarte Piet is bij mij geen baan krijgt, ongeacht zijn of haar huidskleur. Zo iemand past niet in de bedrijfscultuur waarin we vrolijk en ongestoord Sinterklaas willen vieren met de collega's. Idem dito voor alle andere racismeroepers die voortdurend hameren op een zogenaamd onderscheid tussen de verschillende rassen. Wij maken geen onderscheid op basis van huidskleur, in woord noch in daad. Klaar. Mekkeren over huidskleur? Oprotten.

Professor Superhirn | 20-08-15 | 11:35

@Janusinjeanus | 20-08-15 | 11:28
GeenStijl SCHOPT kont!
En wat heeft Bosma met van Loon maken?
*zwaait*

necrosis | 20-08-15 | 11:35

Deze man zou het boek "Minderheid in eigen land" van Martin Bosma moeten lezen.

Duifmans | 20-08-15 | 11:33

Ik vind dat ook de straatnamen van schilders die lelijke schilderijen hebben gemaakt moeten verdwijnen. Idem voor componisten, schrijvers, matig getalenteerde sporters, politici en andere types van twijfelachtig allooi. Weg dus met de Karel Appel en Wagnerstraten. om van de kuifjestraat nog maar te zwijgen. Gewoon weer Dorpsstraat, Kerkstraat (Oh nee, discrimineert moslims), tulpstraat ook niet (te hollands), roosstraat (te links...). Nummeren dan maar? 1e dorpsstraat, 2e dorpsstraat? Zucht.

Hoeki Oekema | 20-08-15 | 11:33

Gefrustreerde Erik mag zeker niet van z'n wijf?

Roken Toegestaan | 20-08-15 | 11:33

"Maar dan ook een straatnamenstorm voor die 20.000 marteldoden door Mandela's ANC"

Pritt gebruikt argumentatie van een 10-jarige: ik hoef zelf niks te verbeteren, want kijk maar wat die andere allemaal fout doet

Tendentieus, ongefundeert en nodeloos kinderachtig?

hipocritisch | 20-08-15 | 11:32

@wolf_r | 20-08-15 | 11:16
Heb je wel eens gekeken hoe die dingen tegenwoordig heten? Je loopt een paar jaar achter.

Nilfisk | 20-08-15 | 11:32

Stuur de landverrader "Erik van Loon" maar eens een jaartje naar een afrikaans dorp met alleen maar zwarten, en hij geneest onmiddellijk van zijn waandenkbeelden.

telelezer | 20-08-15 | 11:32

En de Stalinlaan moet ook weer terug.

Rest In Privacy | 20-08-15 | 11:31

Laten we die Kruger straat dan veranderen in of de "Hans Janmaat Straat" of de "Pim Boulevard". Lijkt mij wel een verdiend eerbetoon voor deze 2 zieners.

Mark_D_NL | 20-08-15 | 11:29

Laat Erik van Loon lekker waterputten slaan en staatnamen bedenken in Zimbabwe. Daar haten ze blank en historie namelijk ook.

rectormagnificus | 20-08-15 | 11:29

-weggejorist-

Janusinjeanus | 20-08-15 | 11:28

Pritt, Mandela was een negert en als zodanig nooit fout. Ook niet toen hij bommen maakte om er onschuldige mensen mee te doden.

sinar2 | 20-08-15 | 11:28

Waarom maken de linkse mensen niet een lijst van wat de rest van de bevolking wel en niet van hen mag doen. Het Goed Mensch Regelement. Dan kan dat in de Volkskrant afgedrukt worden.

i-Wonder | 20-08-15 | 11:27

Ga naar Zuid-Afrika en vraag of zij daar het Krugerpark een nieuwe naam willen geven.

Het Prinsesje | 20-08-15 | 11:27

Nederland heeft een De La Rey nodig.

hotnot | 20-08-15 | 11:26

Thunderbird | 20-08-15 | 11:15
goed gepareerd! (+10)

telelezer | 20-08-15 | 11:25

Bij de weg: Er is geen continent zo racistisch als Afrika. Man man man, als je al van een andere stam bent, heb je daar al een probleem, laat staan als je überhaupt niet zwart bent.

Pong | 20-08-15 | 11:25

Stelling: Het enige verschil tussen Paul Kruger en George Washington is dat Paul heeft verloren van de roodrokken.

Dan maar zo! | 20-08-15 | 11:25

Daar is geen beginnen aan. Ik bedoel: al die namen die vergeven aan leden van het konkinklijk huis allemaal gaan veranderen.

Rest In Privacy | 20-08-15 | 11:24

Erik van Loon heeft een Hans Spekman trui. Dito gebit.
Erik Van Loon krijgt zijn loon vast niet uit arbeidsloon.
De ´idealist´ uit Rotterdam. Met z´n racistische straatnamen.
En maar liefst nog ´5´ Rotterdammers die deze ´vorm´ van racisme als hobby hebben.
Laat ze alle 6 gewoon de vinketering krijgen. Slappe hap.

chicago river | 20-08-15 | 11:24

Dan ook alle Karel de Grote-straten in Nederland weg. De 'Christelijke' Charlemagne was een massamoordenaar - onder anderen van de Saksen. Maar de rest van zijn rijk heeft ie ook niet gekregen door lief te vragen.

Aristotalloss | 20-08-15 | 11:24

Alles wat blank en man is is slecht ... per definitie.

Alles wat vrouw, gekleurd, gehandicapt, moslim enz. is is goed ... per definitie.

Dat het hoofdzakelijk blanke mannen zijn die de wereld hebben gemaakt tot wat ie nu is moet dan ook zo gauw mogelijk worden ontkend en genegeerd.

James Lastig | 20-08-15 | 11:24

Nederland is zwaar ziek!

telelezer | 20-08-15 | 11:24

In Zuid Afrika hebben ze dit ook al gedaan, tenminste, de steden en dorpen die het konden bekostigen. Want er zitten echt wel meer kosten aan dan alleen de naambordjes vervangen. Nou wilde ik neerzetten, "ik mag hopen dat ze claims aan de broek krijgen", maar dat wil ik helemaal niet. Want wie mag het uiteindelijk allemaal gaan betalen ?
Fokken idioten.

hotnot | 20-08-15 | 11:23

Is Freddy Krugerstraat ook een optie?

rietpetiet | 20-08-15 | 11:22

He blijf eens met je gore poten van onze geschiedenis af,
Ben er trots op dat ik om de hoek in de Chr.de Wetstraat ben geboren. Paul en Chris waren tenminste Hollanders met ballen die niet met zich lieten sollen. Ze zouden alvast preventief moeten verbieden dat er ooit een straat naar Rutte wordt vernoemd.

hero_of_heaven | 20-08-15 | 11:22

Zijn de hippies weer terug ?

Graaf Monte Cristo | 20-08-15 | 11:21

Die verschrikkelijke Boerenvrijstaat die het Britse Rijk geen goud wilde geven? EIKELS! Die zich verzette tegen overheersing en het daarom nodig vond om in concentratiekampen opgesloten te worden? LULLEN! Hoog nodig dat ze nog eens wat mer geschrapt worden uit de geschiedenisboekjes.

Dan maar zo! | 20-08-15 | 11:21

@necrosis | 20-08-15 | 11:17
Die zijn nog veel erger. Al deze idealistische Messiahs schieten als paddenstoelen uit de grond omdat niet alleen Nederland, maar elk westers land te kampen heeft met 'minderheden' die hun huidskleur maar al te graag als privilege zien.

Le Roi | 20-08-15 | 11:20

@Capt. Iglo | 20-08-15

Het is inderdaad een vorm van Hollanditis, de ergste ziekte die je collectief kunt oplopen. In het grote en echte buitenland zijn ze daar volledig immuun voor.

smoelwerk | 20-08-15 | 11:19

Hou. Nou. Eens. Op.

Laat onze doodgewone blanke nederlander gewoon normaal rustig leven.

Ik weet dat ik het afval van deze wereld ben, en eeuwenlang de grootste boerenlul van dit universum ben geweest, maar mag ik ook eens rustig keihard werken om de belastinginkomsten op peil te houden?

Alstublieft?

zwartzondersuiker | 20-08-15 | 11:19

Altijd extreem dom - straatnamen hernoemen. Fijn voor de bewoners, bedrijven in die straat. Leuk ook voor de navigatiesoftware.

Gewoon neutrale namen gebruiken zodat je er niet tegenaan loopt.

smoelwerk | 20-08-15 | 11:18

Erik wil aandacht.

Ars Vivendi | 20-08-15 | 11:17

Nelson Mandela was een terrorist en een moordenaar, maar van een andere gepigmenteerde persuasie dan Kruger, dus Mandela heeft een officieel Correctvolk-OK-Keurmerk.

Cuyahoga | 20-08-15 | 11:17

@Le Roi | 20-08-15 | 11:14
Erik van Loon is een roomblanke 'idealist'.
Een weg-met-ons zeikschroef dus.

necrosis | 20-08-15 | 11:17

De negerzoenen mogen ook wel uit de schappen, alsof die dingen alleen voor negers bedoeld zijn verdoemme

wolf_r | 20-08-15 | 11:16

Ja, wegpoetsen van historie. Goed idee. Lelijke geschiedsvervalser en -ontkenner. Neuh hier in Z-A nooit apartheid gehad.

Weet je trouwens wie er ook goed is in het vernietigen van historische dingen, gewoon omdat het kan, zonder context?

TheseDays00 | 20-08-15 | 11:16

Afrikanen hebben er zelf anders weinig moeite mee getuige het Krugerpark...

Capt. Iglo | 20-08-15 | 11:15

Er was vast ook ooit een nazi die Erik heette, misschien moeten we iedereen die Erik heet dan ook maar even een andere naam geven.

Thunderbird | 20-08-15 | 11:15

SCHIJTZIEK word je onderhand van die hele racisme-discussie, en de term racisme in zijn geheel. Man man man, wat is dit land aan het afglijden ten faveure van een stel gekleurde/getinte zeikschroeven.

Le Roi | 20-08-15 | 11:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl